Volgend jaar met de Provinciale Staten verkiezingen weten het meer.quote:Op donderdag 4 juni 2026 12:54 schreef kalinhos het volgende:
Theunissen heeft net zoveel uitstraling als een aardappel dus tis te hopen voor de PvdD dat het kabinet lang blijft zitten.
Wat was er?quote:
Ze beweert dat de ww ,15 jaar is ipv 2 jaar. Ze verwijst naar het plan uit het kabinet schoof.quote:Op donderdag 4 juni 2026 13:17 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat was er?
(Kan het debat niet volgen).
Geen oordopjes bij je en dan gewoon luisteren?quote:Op donderdag 4 juni 2026 13:17 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat was er?
(Kan het debat niet volgen).
Aha, op die manier.quote:Op donderdag 4 juni 2026 13:18 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ze beweert dat de ww ,15 jaar is ipv 2 jaar. Ze verwijst naar het plan uit het kabinet schoof.
Nee, zit momenteel aan de receptie.quote:Op donderdag 4 juni 2026 13:19 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Geen oordopjes bij je en dan gewoon luisteren?
Ook belangrijk werk.quote:Op donderdag 4 juni 2026 13:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, zit momenteel aan de receptie.
Ik zat in 2019 in de WW met amper arbeidsverleden. Dus ik heb die 3 maanden wel opgebruikt.quote:Op donderdag 4 juni 2026 13:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Aha, op die manier.
Sowieso vind ik het spreken over de maximumtermijn van de WW altijd nogal vertekenend. Bijna niemand haalt die maximumtermijnen, en onder de nieuwe plannen moet je ook al 10 jaar arbeidsverleden hebben voor maximaal 5 maanden WW.
Een jaar of 10 geleden kwam ik niet in aanmerking voor Wajong (vawege een beperking vanaf mijn geboorte) omdat ik te laat was met aanvragen, zodoende belandde ik in de Participatiewet en ben ik aan het werk geraakt via het Doelgroepenregister.quote:Op donderdag 4 juni 2026 13:21 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik zat in 2019 in de WW met amper arbeidsverleden. Dus ik heb die 3 maanden wel opgebruikt.
Binnenkort krijg ik te maken met gedoe rond WIA.
Ik heb ongeveer 16 jaar terug wajong aangevraagd, maar werd afgewezen omdat ik havo diploma heb en dat ze zeggen je kan deze banen doen. Voor die banen heb je wel meer nodig dan een havo diploma.quote:Op donderdag 4 juni 2026 13:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Een jaar of 10 geleden kwam ik niet in aanmerking voor Wajong (vanwege een beperking vanaf mijn geboorte) omdat ik te laat was met aanvragen, zodoende belandde ik in de Participatiewet en ben ik aan het werk geraakt via het Doelgroepenregister.
Idealiter zou de duur van de WW moeten meebewegen met de vraag en aanbod naar arbeid.quote:Op donderdag 4 juni 2026 13:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Aha, op die manier.
Sowieso vind ik het spreken over de maximumtermijn van de WW altijd nogal vertekenend. Bijna niemand haalt die maximumtermijnen, en onder de nieuwe plannen moet je ook al 10 jaar arbeidsverleden hebben voor maximaal 5 maanden WW.
Nog maar 289 dagen.quote:Op donderdag 4 juni 2026 12:57 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Volgend jaar met de Provinciale Staten verkiezingen weten het meer.
Dan weten we of de coalitie een werkbare meerderheid in de Eerste Kamer heeft.
Dat je nu werk hebt ipv een uitkering lijkt mij voor jou toch in alle opzichten een groot voordeel?quote:Op donderdag 4 juni 2026 13:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Een jaar of 10 geleden kwam ik niet in aanmerking voor Wajong (vawege een beperking vanaf mijn geboorte) omdat ik te laat was met aanvragen, zodoende belandde ik in de Participatiewet en ben ik aan het werk geraakt via het Doelgroepenregister.
Zie je dan minimal een jaar bij gunstig vraag en aanbod. Vanaf daar extra maanden erbij tellen minder vraag en aanbod?quote:Op donderdag 4 juni 2026 13:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Idealiter zou de duur van de WW moeten meebewegen met de vraag en aanbod naar arbeid.
Ja absoluut, mijn post was dan ook zeker niet als klacht bedoeld.quote:Op donderdag 4 juni 2026 13:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat je nu werk hebt ipv een uitkering lijkt mij voor jou toch in alle opzichten een groot voordeel?
Bij een gunstig arbeidsmarkt vind ik maximaal één jaar best ruim, maar in tijden zoals tijdens de kredietcrisis is 3 of zelfs 4 jaar passend. Een en ander ook enigszins toegespitst op leeftijd en arbeidsvermogen.quote:Op donderdag 4 juni 2026 13:42 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Zie je dan minimal een jaar bij gunstig vraag en aanbod. Vanaf daar extra maanden erbij tellen minder vraag en aanbod?
Dan zou het eerste uitgangspunt van de WIA en Wajong om mensen aan het werk te helpen, dan zou het op den duur minder moeten kosten. Helaas wil minister Heinen (VVD) die investering niet doen.quote:Op donderdag 4 juni 2026 13:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja absoluut, mijn post was dan ook zeker niet als klacht bedoeld.
Een wereld van verschil. Dit werk heeft me enorm goed gedaan. Sociale contacten, financieel en wat betreft structuur. Ik werk hier nu al bijna 9 jaar en zit eindelijk op mijn plek.
Wat dat betreft gun ik dat iedereen, maar niet iedereen komt zo op z'n plek nadat ze in een bepaalde regeling zijn terecht gekomen.
Wat jij beschrijft is mooi, zo is het ook bedoeld. Iedereen is winnaar bij zo'n situatie.quote:Op donderdag 4 juni 2026 13:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja absoluut, mijn post was dan ook zeker niet als klacht bedoeld.
Een wereld van verschil. Dit werk heeft me enorm goed gedaan. Sociale contacten, financieel en wat betreft structuur. Ik werk hier nu al bijna 9 jaar en zit eindelijk op mijn plek.
Wat dat betreft gun ik dat iedereen, maar niet iedereen komt zo op z'n plek nadat ze in een bepaalde regeling zijn terecht gekomen.
Dan kan je ook zeggen dat die werkgevers een deel van de ww uitkering doen. (ik zit even te brainstormen hoe het anders kan zonder het gehele sociale uitkeringen af te breken)quote:Op donderdag 4 juni 2026 13:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bij een gunstig arbeidsmarkt vind ik maximaal één jaar best ruim, maar in tijden zoals tijdens de kredietcrisis is 3 of zelfs 4 jaar passend. Een en ander ook enigszins toegespitst op leeftijd en arbeidsvermogen.
Echter wat in deze discussie totaal vergeten wordt en onbesproken is is het feit dat heel veel mensen de WW in gaan met zogenoemd "VSO ontslag", mijn inziens zou dat véél stringenter moeten omdat het voor werkgevers een hele goedkope manier is om van personeel af te komen. Daar kun je echt geld mee binnenhalen.
In principe moet bij VSO ontslag de werkgever mijn inziens 50% van de WW betalen, tenzij gerechtelijk anders bepaald wordt.quote:Op donderdag 4 juni 2026 13:49 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan kan je ook zeggen dat die werkgevers een deel van de ww uitkering doen. (ik zit even te brainstormen hoe het anders kan zonder het gehele sociale uitkeringen af te breken)
Bovendien is het begrip arbeidsvermogen zeer theoretisch, in mijn ogen te theoretisch, geformuleerd. Onderzoek van de Nederlandse Arbeidsinspectie laat zien dat ruim 1/3e van de mensen in het Doelgroepregister niet aan het werk komt, en dat komt niet doordat ze lui zijn.quote:Op donderdag 4 juni 2026 13:44 schreef Tomatenboer het volgende:
Het gaat er niet om of werk wel of niet leuk is. Het gaat erom of werken überhaupt wel lukt. Jij zit nog steeds op de golflengte van dat als mensen willen werken, dat dat ook lukt en ook duurzaam lukt. Dat is niet de realiteit.quote:Op donderdag 4 juni 2026 13:47 schreef phpmystyle het volgende:
Wat jij beschrijft is mooi, zo is het ook bedoeld. Iedereen is winnaar bij zo'n situatie.
Ik krijg hier soms het gevoel dat werk als straf en uitbuiting wordt gezien. Sommige werkgevers zijn ook debiel. Maar werken is in de basis best leuk. En ach, wat moet je anders doen..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |