abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220952111
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:39 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Een belediging, vernieling of winkeldiefstal betekent dan automatisch einde procedure?
Natuurlijk, waarom zou dat niet zo moeten zijn?
quote:
Zou dit ook voor tweedekamer leden moeten gelden?
Hoeveel daarvan zitten in een asielprocedure?
pi_220952126
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Simpel: onuitvoerbaar volgens de minister.
[..]
Het is pas gek als moties met zo'n appreciatie worden aangenomen.
Je bent natuurlijk even weg geweest, maar je kan toch niet gemist hebben dat iets als uitvoerbaarheid belangrijker is dan symboolpolitiek en totempalen in het migratiedebat?
pi_220952133
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:19 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Motie van het lid De Vos over procedures beëindigen van asielzoekers die misdrijven hebben gepleegd.
[..]

Dat die niet door serieuze partijen wordt gesteund lijkt me logisch.
Dat taalgebruik is weer eens intriest.
pi_220952142
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Simpel: onuitvoerbaar volgens de minister.
[..]
Het is pas gek als moties met zo'n appreciatie worden aangenomen.
Uiteraard. Maar dat doet het minder fijn voor de onderbuik.
pi_220952166
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:39 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Een belediging, vernieling of winkeldiefstal betekent dan automatisch einde procedure?

Zou dit ook voor tweedekamer leden moeten gelden?
Dat zijn wel misdrijven, dus ja.

Overtredingen zijn van een andere orde.

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2026 18:50:44 ]
pi_220952173
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:39 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Natuurlijk, waarom zou dat niet zo moeten zijn?
Het stoppen met een asielprocedure naar aanleiding van één belediging of een gestolen doosje smint lijkt mij wel wat haaks staan op het proportionaliteits- en gelijkheidsbeginsen. Maar met die twee heb jij niet zoveel volgens mij?
quote:
Allereerst lijkt het mij nogal ver staan van
Hoeveel daarvan zitten in een asielprocedure?
Als je met een simpele belediging of winkeldiefstal al geeneens statushouder mag worden, dan lijkt mij het okk niet echt wenselijk dat je hier volksvertegenwoordiger mee wordt toch?
pi_220952190
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:45 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat die niet door serieuze partijen wordt gesteund lijkt me logisch.
Dat taalgebruik is weer eens intriest.
Ja deze motie was niet geschreven om aangenomen te worden
pi_220952206
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:51 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Het stoppen met een asielprocedure naar aanleiding van één belediging of een gestolen doosje smint lijkt mij wel wat haaks staan op het proportionaliteits- en gelijkheidsbeginsen. Maar met die twee heb jij niet zoveel volgens mij?
[..]
Als je met een simpele belediging of winkeldiefstal al geeneens statushouder mag worden, dan lijkt mij het okk niet echt wenselijk dat je hier volksvertegenwoordiger mee wordt toch?
Ik vind dit lastig hoor. Als je als statushouder gaat stelen ben je wel erg asociaal bezig en heb je dus weinig op met de normen en waarden van het land waarin je verblijft. Die plek zie ik liever ingenomen worden door iemand die hier wat van zijn of haar leven wil maken zonder te stelen.

Aan de andere kant kun je ook gaan voor een variant dat een status pas ingetrokken kan worden als er aan bepaalde voorwaarden is voldaan. Ik noem maar wat, meerdere in een bepaald tijdsbestek/de sancties die er op staan.

Het is los van de proportionaliteit enorm ondermijnend voor het draagvlak.
pi_220952213
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:51 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Het stoppen met een asielprocedure naar aanleiding van één belediging of een gestolen doosje smint lijkt mij wel wat haaks staan op het proportionaliteits- en gelijkheidsbeginsen. Maar met die twee heb jij niet zoveel volgens mij?
Je kunt natuurlijk ook gewoon geen misdrijf plegen of een overtreding begaan als je aan het wachten bent op een verblijfsvergunning. Dat is proportioneel.

quote:
Als je met een simpele belediging of winkeldiefstal al geeneens statushouder mag worden, dan lijkt mij het okk niet echt wenselijk dat je hier volksvertegenwoordiger mee wordt toch?
Als je moet pleiten voor het inperken van het passief kiesrecht moet je misschien even nadenken welk punt je ook alweer probeerde te maken.
pi_220952231
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:51 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Het stoppen met een asielprocedure naar aanleiding van één belediging of een gestolen doosje smint lijkt mij wel wat haaks staan op het proportionaliteits- en gelijkheidsbeginsen. Maar met die twee heb jij niet zoveel volgens mij?
[..]
Als je met een simpele belediging of winkeldiefstal al geeneens statushouder mag worden, dan lijkt mij het okk niet echt wenselijk dat je hier volksvertegenwoordiger mee wordt toch?
Wat voegt iemand toe die net binnen al begint met stelen? Waarom zou hij in Nederland mogen blijven, tis niet alsof Nederland hem iets verplicht is natuurlijk.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_220952236
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:56 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Je kunt natuurlijk ook gewoon geen misdrijf plegen of een overtreding begaan als je aan het wachten bent op een verblijfsvergunning. Dat is proportioneel.
[..]
Als je moet pleiten voor het inperken van het passief kiesrecht moet je misschien even nadenken welk punt je ook alweer probeerde te maken.
Ik was benieuwd en heb de vraag door AI gegooid.

Wanneer gebeurt dit? Volgens de Nederlandse Grondwet (Artikel 54) kan de rechter dit als bijkomende straf opleggen bij een onherroepelijke veroordeling tot een gevangenisstraf van ten minste één jaar voor specifieke, door de wet aangewezen delicten.


Dat zijn dus wel serieuzere misdrijven.
pi_220952240
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 19:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik was benieuwd en heb de vraag door AI gegooid.

Wanneer gebeurt dit? Volgens de Nederlandse Grondwet (Artikel 54) kan de rechter dit als bijkomende straf opleggen bij een onherroepelijke veroordeling tot een gevangenisstraf van ten minste één jaar voor specifieke, door de wet aangewezen delicten.

Dat zijn dus wel serieuzere misdrijven.
Geldt dat voor het intrekken van de verblijfsvergunning of voor het negatief antwoorden op de asielaanvraag?
pi_220952244
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 19:00 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Geldt dat voor het intrekken van de verblijfsvergunning of voor het negatief antwoorden op de asielaanvraag?
Oh sorry, dit ging over het ontnemen van het passief kiesrecht.
pi_220952267
https://www.rijksoverheid(...)kwijtraken-na-delict

Hier staat al iets. Telt dus ook al voor minderjarigen.
pi_220952268
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 19:01 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Oh sorry, dit ging over het ontnemen van het passief kiesrecht.
Oh ok, duidelijk. Vind ik ook nogal ver gaan, maar die specifieke delicten zullen wel redelijk zwaar zijn ga ik dan maar vanuit.
pi_220952293
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik vind dit lastig hoor. Als je als statushouder gaat stelen ben je wel erg asociaal bezig en heb je dus weinig op met de normen en waarden van het land waarin je verblijft. Die plek zie ik liever ingenomen worden door iemand die hier wat van zijn of haar leven wil maken zonder te stelen.

Aan de andere kant kun je ook gaan voor een variant dat een status pas ingetrokken kan worden als er aan bepaalde voorwaarden is voldaan. Ik noem maar wat, meerdere in een bepaald tijdsbestek/de sancties die er op staan.

Het is los van de proportionaliteit enorm ondermijnend voor het draagvlak.
Die "draagvlak" valt toch wel weg met de genoegheid aan (extreem-)rechtse partijen en mediums als Ongehoord Nederland, NvdD, Geenstijl, Powned, Telegraaf etc
pi_220952303
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:59 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Wat voegt iemand toe die net binnen al begint met stelen? Waarom zou hij in Nederland mogen blijven, tis niet alsof Nederland hem iets verplicht is natuurlijk.
Vos heeft het toch over dat mensen vaker verdacht worden? Het gaat haar helemaal niet om criminaliteit anders zou ze wel met de cijfers over veroordelingen komen. Asielzoekers worden eerder als verdachte aangemerkt dan niet asielzoekers. Dat wijst op een heel ander probleem, namelijk dat de politie bijkbaar ook bevoordeeld is.

Ook met stelen zijn er natuurlijk vele gradaties. Om iemand meteen uit te zetten omdat hij vergeten is zijn 2e product bij 1 +1 gratis te scannen bij de zelfscan is ook een beetje overdreven of niet?
pi_220952310
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:59 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Wat voegt iemand toe die net binnen al begint met stelen? Waarom zou hij in Nederland mogen blijven, tis niet alsof Nederland hem iets verplicht is natuurlijk.
Volgens mij is de vraag in de asielprocedure niet “wat voegt iemand toe”, maar eerder “heeft deze persoon recht op bescherming tegen vervolging of ernstige schade bij terugkeer?”.

De vraag wat iemand toevoegt is meer voorbehouden aan arbeidsmigratie lijkt mij.
pi_220952320
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 19:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dat wijst op een heel ander probleem, namelijk dat de politie bijkbaar ook bevoordeeld is.
Ik vind dat te makkelijk om te stellen. Ik denk dat meerdere factoren daarin meespelen.

Waarbij iemand vaak jaren moeten wachten op een status en niet kan werken. Zo werk je mensen bewust de criminaliteit in.

En dan kan rechts Nederland weer roepen: "zie je wel!"
pi_220952336
Valt mij ook op in die uitermate knullige motie dat ze spreekt over verdachten en niet over veroordeelden.
pi_220952363
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 19:06 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Die "draagvlak" valt toch wel weg met de genoegheid aan (extreem-)rechtse partijen en mediums als Ongehoord Nederland, NvdD, Geenstijl, Powned, Telegraaf etc
Mensen die daar hun nieuws vandaan halen hebben uberhaupt weerstand tegen het opvangen van asielzoekers en alles daaromtrent.

Het gaat om mensen zoals jij en ik.
pi_220952365
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 19:10 schreef Firuze60 het volgende:
Valt mij ook op in die uitermate knullige motie dat ze spreekt over verdachten en niet over veroordeelden.
Dat is geen toeval.
pi_220952380
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 19:10 schreef Firuze60 het volgende:
Valt mij ook op in die uitermate knullige motie dat ze spreekt over verdachten en niet over veroordeelden.
Precies, omdat die cijfers haar beter uitkomen.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 19:08 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ik vind dat te makkelijk om te stellen. Ik denk dat meerdere factoren daarin meespelen.

Waarbij iemand vaak jaren moeten wachten op een status en niet kan werken. Zo werk je mensen bewust de criminaliteit in.

En dan kan rechts Nederland weer roepen: "zie je wel!"
Ja als mensen in zo'n overvol ter Apel aan hun lot overgelaten worden vergroot je natuurlijk ook de kans dat ze minder gewenst gedrag vertonen. Door asielzoekers niet makkelijk te laten werken ook.
Het klopt ook zeker dat het systeem deze problemen verergert in plaats van verminderd. Maar ook dan is het zo dat gezien asielzoekers veel vaker verdacht worden in verhouding tot hun criminaliteit dat bij dat verdenken ook iets fout gaat.
pi_220952406
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:51 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Het stoppen met een asielprocedure naar aanleiding van één belediging of een gestolen doosje smint lijkt mij wel wat haaks staan op het proportionaliteits- en gelijkheidsbeginsen.
Gelijkheidsbeginsel in vergelijking met wie?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220952812
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 19:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Oh ok, duidelijk. Vind ik ook nogal ver gaan, maar die specifieke delicten zullen wel redelijk zwaar zijn ga ik dan maar vanuit.
Lijkt me ook. Zowel Wilders als de Mos hebben hun passief kiesrecht behouden. Al is de Mos wel gedeeltelijk vrij gesproken.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2026 20:08:31 ]
pi_220953188
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:34 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat zijn toch gewoon standaarddraaiboeken bij het instellen van een dictatuur. Met name tribunalen zijn dan zeer belangrijk om potentiële politiek tegenstanders uit te schakelen.
Citizens van Schama, over de Franse revolutie, kan ik aanraden als leesvoer.
Bestaande draaiboeken is niet datgene waar mijn vraag over gaat.
Hoe zien die kwart FvD-stemmers hun staatsgreep gebeuren.
Ik denk dat weinigen een draaiboek in het hoofd hebben. Maar wat zeggen ze op gerichte vragen.
Denkt men dan even verder... zien ze die idiotie ervan ?
Nu neem ik aan dat een deel van die kwart al jaren extreemrechts zijn...en wellicht al jaren dromend van de grote 'eindstrijd'... Hoe groot is dat deel, hoe doordacht zijn ze ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 03-06-2026 21:46:04 ]
  woensdag 3 juni 2026 @ 21:43:19 #127
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220954042
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 19:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja als mensen in zo'n overvol ter Apel aan hun lot overgelaten worden vergroot je natuurlijk ook de kans dat ze minder gewenst gedrag vertonen. Door asielzoekers niet makkelijk te laten werken ook.
Het klopt ook zeker dat het systeem deze problemen verergert in plaats van verminderd. Maar ook dan is het zo dat gezien asielzoekers veel vaker verdacht worden in verhouding tot hun criminaliteit dat bij dat verdenken ook iets fout gaat.
Die mensen mogen blij zijn dat zij hier überhaupt worden opgevangen. Slecht gedrag zou meteen tot een hardhandige uitzet moeten leiden. Dat er al een sterke oververtegenwoordiging is van zulke mensen in de criminaliteit, zegt ook genoeg met welke mentaliteit men dit land binnenkomt en dat is een totaal gebrek aan respect voor de mensen en staat hier.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220954061
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2026 21:43 schreef HowardRoark het volgende:
een totaal gebrek aan respect voor de mensen en staat hier.
Dat is jouw gebrek aan respect voor 'zulke mensen'
Schande !
  woensdag 3 juni 2026 @ 21:45:57 #129
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220954067
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 21:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Dat is jouw gebrek aan respect voor 'zulke mensen'
Schande !
Ik benoem slechts hoe net iets te veel van hen zich gedragen en voor dat gedrag heb ik inderdaad geen respect. Jij wel?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220954207
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2026 21:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik benoem slechts hoe net iets te veel van hen zich gedragen en voor dat gedrag heb ik inderdaad geen respect. Jij wel?
Met "zulke mensen" heb je het over alle asielzoekers...
En iemand kan iets fouts, erg fouts hebben gedaan, dat wil niet zeggen uit disrespect voor de samenleving
pi_220954212
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2026 21:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik benoem slechts hoe net iets te veel van hen zich gedragen en voor dat gedrag heb ik inderdaad geen respect. Jij wel?
Alsof jij enig recht van spreke hebt. Als je niet hier geboren was zou jij 100% iemand zijn waarvan je nu zegt dat ze hier niet horen. Immers je deelt onze normen en waarden niet.
  woensdag 3 juni 2026 @ 22:24:00 #132
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220954551
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 21:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Alsof jij enig recht van spreke hebt. Als je niet hier geboren was zou jij 100% iemand zijn waarvan je nu zegt dat ze hier niet horen. Immers je deelt onze normen en waarden niet.
Hmm. Rare claim, ik ben namelijk pro-Westen en ook voor het verdediging van het Westen en onze bondgenoten.

Gelukkig weet ik dan ook dat deze opmerking van iemand komt die heeft gesteld dat het terrorisme van Hamas 'terecht' is en Iran gelijk heeft met het willen vernietigen van Israël. Wat mij betreft zijn dat juist denkbeelden die hier niet horen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 3 juni 2026 @ 22:28:40 #133
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220954635
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2026 22:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm. Rare claim,
Dat je weinig hebt met Westerse waarden heb je meermaals laten zien in de topics over de oorlog in Iran.
Huilen dan.
  woensdag 3 juni 2026 @ 22:30:20 #134
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220954664
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juni 2026 22:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat je weinig hebt met Westerse waarden heb je meermaals laten zien in de topics over de oorlog in Iran.
Integendeel. Ik laat die daar juist blijken door de VS (een Westers land) en Israël (een Westerse bondgenoot) te steunen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 3 juni 2026 @ 22:33:21 #135
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220954762
Als het zijn van een Westers land of bondgenoot voldoende is om je steun te verkrijgen dan zijn je eisen wel vrij laag.
  woensdag 3 juni 2026 @ 22:38:24 #136
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220954900
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2026 22:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Integendeel. Ik laat die daar juist blijken door de VS (een Westers land) en Israël (een Westerse bondgenoot) te steunen.
Beide landen laten momenteel zien zich bijzonder weinig van Westerse waarden aan te trekken.
Huilen dan.
  woensdag 3 juni 2026 @ 22:39:45 #137
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220954929
Westers land Spanje levert nogal veel kritiek op de daden van Westers land VS en Westers bondgenoot Israel.

Wie moet ik nu steunen dan?
  woensdag 3 juni 2026 @ 22:40:31 #138
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220954947
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juni 2026 22:38 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Beide landen laten momenteel zien zich bijzonder weinig van Westerse waarden aan te trekken.
Ook dat valt erg mee.

Als we naar verschillende indexen kijken zoals democratie en mensenrechten, scoren beide landen erg goed.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 3 juni 2026 @ 22:42:49 #139
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220955005
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 22:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Westers land Spanje levert nogal veel kritiek op de daden van Westers land VS en Westers bondgenoot Israel.

Wie moet ik nu steunen dan?
Spanje stelt zich momenteel eerder op als een vijand van het Westen en een bondgenoot van de Derde Wereld.

Dat is per definitie al niet Westers te noemen. Om nog maar te zwijgen dat de Spanjaarden het een goed idee vinden om even honderduizenden verblijfsvergunningen uit te delen aan illegale migranten. Ook dat getuigt niet van het willen beschermen van de Westerse cultuur.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 3 juni 2026 @ 22:45:22 #140
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220955059
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2026 22:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Spanje stelt zich momenteel eerder op als een vijand van het Westen en een bondgenoot van de Derde Wereld.

Dat is per definitie al niet Westers te noemen. Om nog maar te zwijgen dat de Spanjaarden het een goed idee vinden om even honderduizenden verblijfsvergunningen uit te delen aan illegale migranten. Ook dat getuigt niet van het willen beschermen van de Westerse cultuur.
Gelukkig stelt de VS zich totaaaaaal niet vijandig op jegens Westerse landen.
Huilen dan.
  woensdag 3 juni 2026 @ 22:45:23 #141
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220955060
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2026 22:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Spanje stelt zich momenteel eerder op als een vijand van het Westen en een bondgenoot van de Derde Wereld.

Dat is per definitie al niet Westers te noemen. Om nog maar te zwijgen dat de Spanjaarden het een goed idee vinden om even honderduizenden verblijfsvergunningen uit te delen aan illegale migranten. Ook dat getuigt niet van het willen beschermen van de Westerse cultuur.
Ja kijk, nu kom je met andere criteria. Eerder was een Westers land zijn voldoende om je steun te verkrijgen maar nu ga je dingen erbij halen.

Etnische zuivering, kolonialisme, negeren van internationaal recht en dergelijke zijn voor mij geen Westerse waarden. Dus ja...

Maar goed, doe geen moeite om nu een post aan te wijden waarom het volgens jou niet zo is.
  woensdag 3 juni 2026 @ 22:50:04 #142
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220955128
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juni 2026 22:45 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Gelukkig stelt de VS zich totaaaaaal niet vijandig op jegens Westerse landen.
De VS is zelf een Westers land.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 22:45 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ja kijk, nu kom je met andere criteria. Eerder was een Westers land zijn voldoende om je steun te verkrijgen maar nu ga je dingen erbij halen.

Etnische zuivering, kolonialisme, negeren van internationaal recht en dergelijke zijn voor mij geen Westerse waarden. Dus ja...

Maar goed, doe geen moeite om nu een post aan te wijden waarom het volgens jou niet zo is.
Daar is dan ook geen sprake van.

En het internationale recht wordt ook geregeld door Westerse landen geschonden, dat is gewoon een feit. Hoe denk je dat ooit de Tweede Wereldoorlog van de Duitsers is gewonnen, dat was niet door een nette oorlog in lijn met afspraken of verdragen.

Het Westen bestaat ook al veel langer dan al dat soort niet te hanteren regels, dus het heeft weinig zin om het Westen daartoe te reduceren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 3 juni 2026 @ 22:54:09 #143
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220955158
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2026 22:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De VS is zelf een Westers land.
Aha, dus dan is alles wat de VS doet per definitie congruent met Westerse waarden?

Wat een 'redenatie' :')
Huilen dan.
pi_220955173
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juni 2026 22:54 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Aha, dus dan is alles wat de VS doet per definitie congruent met Westerse waarden?

Wat een 'redenatie' :')
Ik heb al eerder aan Howard gevraagd wat die Westerse waarden nu precies zijn, geen duidelijk antwoord gekregen, maar hij weet zelf wel wat het NIET zijn.
  woensdag 3 juni 2026 @ 22:59:57 #145
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220955191
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juni 2026 22:54 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Aha, dus dan is alles wat de VS doet per definitie congruent met Westerse waarden?

Wat een 'redenatie' :')
Nee hoor, zeker niet. Dat hoor je mij ook niet zeggen.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 22:57 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik heb al eerder aan Howard gevraagd wat die Westerse waarden nu precies zijn, geen duidelijk antwoord gekregen, maar hij weet precies wel wat het NIET zijn.
Zeker wel, ik heb je daar tot twee keer toe een antwoord op gegeven.

HowardRoark in NWS / Oorlog Iran #98 (zie ook de post die ik daar quote van een eerdere reactie).
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220955214
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2026 22:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, zeker niet. Dat hoor je mij ook niet zeggen.
[..]
Zeker wel, ik heb je daar tot twee keer toe een antwoord op gegeven.

HowardRoark in NWS / Oorlog Iran #98 (zie ook de post die ik daar quote van een eerdere reactie).
Je hebt niet geantwoord op mijn vervolgvraag en daar kom ik weer op terug, als een Westers land terug valt in de cowboytijd blijft dat dan nog steeds Westers?
  woensdag 3 juni 2026 @ 23:15:16 #147
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220955318
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 23:03 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Je hebt niet geantwoord op mijn vervolgvraag en daar kom ik weer op terug, als een Westers land terug valt in de cowboytijd blijft dat dan nog steeds Westers?
Wat bedoel je precies met 'de cowboytijd' dan? Is dat een specifieke periode?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220955326
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2026 23:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat bedoel je precies met 'de cowboytijd' dan? Is dat een specifieke periode?
Nou bijv dit:

quote:
Wat zijn de gevolgen na 500 dagen Trump in het Witte Huis?

„Dat zijn regering op allerlei manieren probeert de rechtsstaat en democratie uit te hollen. Rechters worden beschouwd als politieke tegenstander, kiesdistricten worden hertekend om het voor de Democraten lastiger te maken verkiezingen te winnen. Van een op regels gebaseerde samenleving verschuift het onder deze president naar een puur op macht gebaseerde maatschappij waarbij de clan om hem heen zichzelf schaamteloos verrijkt.”
https://www.ad.nl/buitenl(...)witte-huis~a2f51c9c/

Kun jij weer zeggen, dat is maar een mening. Maar vind jij dat geen cowboystreken? Wil jij ook graag zo'n ferme leider die het allemaal eens flink aanpakt hier?
  woensdag 3 juni 2026 @ 23:22:46 #149
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220955355
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 20:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Bestaande draaiboeken is niet datgene waar mijn vraag over gaat.
Hoe zien die kwart FvD-stemmers hun staatsgreep gebeuren.
Ik denk dat weinigen een draaiboek in het hoofd hebben. Maar wat zeggen ze op gerichte vragen.
Denkt men dan even verder... zien ze die idiotie ervan ?
Nu neem ik aan dat een deel van die kwart al jaren extreemrechts zijn...en wellicht al jaren dromend van de grote 'eindstrijd'... Hoe groot is dat deel, hoe doordacht zijn ze ?
Het lijkt me gevaarlijk om het als idiotie te bestempelen aangezien het simpelweg een mechanisme is om idealistische of pragmatische politieke doelen te realizeren en democratie an sich niet onfeilbaar is. Men hoeft ook echt geen eschatologische denkbeelden er op na te houden, het kan gewoon dat men geen vertrouwen meer heeft in het functioneren van de democratie en de voedingsbodem hiervoor, door een onmachtige politiek die het niet lukt om problemen op te lossen is duidelijk aanwezig.
Het grootste deel zijn inderdaad dromers die geen draaiboek in het hoofd hebben, maar dat zijn de meelopers, dat zijn de minst gevaarlijken. Onderzoek van Chenoweth toont wel aan dat er slechts 3,5% van de bevolking nodig is om een revolutie te ontketenen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 3 juni 2026 @ 23:25:49 #150
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220955379
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 22:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Westers land Spanje levert nogal veel kritiek op de daden van Westers land VS en Westers bondgenoot Israel.

Wie moet ik nu steunen dan?
Het westerse is toch juist dat je niet "moet" steunen, maar dat je vrij bent om de partij die je het meest aan het hart is te steunen
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')