Bestaande draaiboeken is niet datgene waar mijn vraag over gaat.quote:Op woensdag 3 juni 2026 18:34 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat zijn toch gewoon standaarddraaiboeken bij het instellen van een dictatuur. Met name tribunalen zijn dan zeer belangrijk om potentiële politiek tegenstanders uit te schakelen.
Citizens van Schama, over de Franse revolutie, kan ik aanraden als leesvoer.
Die mensen mogen blij zijn dat zij hier überhaupt worden opgevangen. Slecht gedrag zou meteen tot een hardhandige uitzet moeten leiden. Dat er al een sterke oververtegenwoordiging is van zulke mensen in de criminaliteit, zegt ook genoeg met welke mentaliteit men dit land binnenkomt en dat is een totaal gebrek aan respect voor de mensen en staat hier.quote:Op woensdag 3 juni 2026 19:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja als mensen in zo'n overvol ter Apel aan hun lot overgelaten worden vergroot je natuurlijk ook de kans dat ze minder gewenst gedrag vertonen. Door asielzoekers niet makkelijk te laten werken ook.
Het klopt ook zeker dat het systeem deze problemen verergert in plaats van verminderd. Maar ook dan is het zo dat gezien asielzoekers veel vaker verdacht worden in verhouding tot hun criminaliteit dat bij dat verdenken ook iets fout gaat.
Dat is jouw gebrek aan respect voor 'zulke mensen'quote:Op woensdag 3 juni 2026 21:43 schreef HowardRoark het volgende:
een totaal gebrek aan respect voor de mensen en staat hier.
Ik benoem slechts hoe net iets te veel van hen zich gedragen en voor dat gedrag heb ik inderdaad geen respect. Jij wel?quote:Op woensdag 3 juni 2026 21:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is jouw gebrek aan respect voor 'zulke mensen'
Schande !
Met "zulke mensen" heb je het over alle asielzoekers...quote:Op woensdag 3 juni 2026 21:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik benoem slechts hoe net iets te veel van hen zich gedragen en voor dat gedrag heb ik inderdaad geen respect. Jij wel?
Alsof jij enig recht van spreke hebt. Als je niet hier geboren was zou jij 100% iemand zijn waarvan je nu zegt dat ze hier niet horen. Immers je deelt onze normen en waarden niet.quote:Op woensdag 3 juni 2026 21:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik benoem slechts hoe net iets te veel van hen zich gedragen en voor dat gedrag heb ik inderdaad geen respect. Jij wel?
Hmm. Rare claim, ik ben namelijk pro-Westen en ook voor het verdediging van het Westen en onze bondgenoten.quote:Op woensdag 3 juni 2026 21:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Alsof jij enig recht van spreke hebt. Als je niet hier geboren was zou jij 100% iemand zijn waarvan je nu zegt dat ze hier niet horen. Immers je deelt onze normen en waarden niet.
Dat je weinig hebt met Westerse waarden heb je meermaals laten zien in de topics over de oorlog in Iran.quote:
Integendeel. Ik laat die daar juist blijken door de VS (een Westers land) en Israël (een Westerse bondgenoot) te steunen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat je weinig hebt met Westerse waarden heb je meermaals laten zien in de topics over de oorlog in Iran.
Beide landen laten momenteel zien zich bijzonder weinig van Westerse waarden aan te trekken.quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Integendeel. Ik laat die daar juist blijken door de VS (een Westers land) en Israël (een Westerse bondgenoot) te steunen.
Ook dat valt erg mee.quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:38 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Beide landen laten momenteel zien zich bijzonder weinig van Westerse waarden aan te trekken.
Spanje stelt zich momenteel eerder op als een vijand van het Westen en een bondgenoot van de Derde Wereld.quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Westers land Spanje levert nogal veel kritiek op de daden van Westers land VS en Westers bondgenoot Israel.
Wie moet ik nu steunen dan?
Gelukkig stelt de VS zich totaaaaaal niet vijandig op jegens Westerse landen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Spanje stelt zich momenteel eerder op als een vijand van het Westen en een bondgenoot van de Derde Wereld.
Dat is per definitie al niet Westers te noemen. Om nog maar te zwijgen dat de Spanjaarden het een goed idee vinden om even honderduizenden verblijfsvergunningen uit te delen aan illegale migranten. Ook dat getuigt niet van het willen beschermen van de Westerse cultuur.
Ja kijk, nu kom je met andere criteria. Eerder was een Westers land zijn voldoende om je steun te verkrijgen maar nu ga je dingen erbij halen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Spanje stelt zich momenteel eerder op als een vijand van het Westen en een bondgenoot van de Derde Wereld.
Dat is per definitie al niet Westers te noemen. Om nog maar te zwijgen dat de Spanjaarden het een goed idee vinden om even honderduizenden verblijfsvergunningen uit te delen aan illegale migranten. Ook dat getuigt niet van het willen beschermen van de Westerse cultuur.
De VS is zelf een Westers land.quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Gelukkig stelt de VS zich totaaaaaal niet vijandig op jegens Westerse landen.
Daar is dan ook geen sprake van.quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ja kijk, nu kom je met andere criteria. Eerder was een Westers land zijn voldoende om je steun te verkrijgen maar nu ga je dingen erbij halen.
Etnische zuivering, kolonialisme, negeren van internationaal recht en dergelijke zijn voor mij geen Westerse waarden. Dus ja...
Maar goed, doe geen moeite om nu een post aan te wijden waarom het volgens jou niet zo is.
Aha, dus dan is alles wat de VS doet per definitie congruent met Westerse waarden?quote:
Ik heb al eerder aan Howard gevraagd wat die Westerse waarden nu precies zijn, geen duidelijk antwoord gekregen, maar hij weet zelf wel wat het NIET zijn.quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Aha, dus dan is alles wat de VS doet per definitie congruent met Westerse waarden?
Wat een 'redenatie'
Nee hoor, zeker niet. Dat hoor je mij ook niet zeggen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Aha, dus dan is alles wat de VS doet per definitie congruent met Westerse waarden?
Wat een 'redenatie'
Zeker wel, ik heb je daar tot twee keer toe een antwoord op gegeven.quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:57 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik heb al eerder aan Howard gevraagd wat die Westerse waarden nu precies zijn, geen duidelijk antwoord gekregen, maar hij weet precies wel wat het NIET zijn.
Je hebt niet geantwoord op mijn vervolgvraag en daar kom ik weer op terug, als een Westers land terug valt in de cowboytijd blijft dat dan nog steeds Westers?quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, zeker niet. Dat hoor je mij ook niet zeggen.
[..]
Zeker wel, ik heb je daar tot twee keer toe een antwoord op gegeven.
HowardRoark in NWS / Oorlog Iran #98 (zie ook de post die ik daar quote van een eerdere reactie).
Wat bedoel je precies met 'de cowboytijd' dan? Is dat een specifieke periode?quote:Op woensdag 3 juni 2026 23:03 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Je hebt niet geantwoord op mijn vervolgvraag en daar kom ik weer op terug, als een Westers land terug valt in de cowboytijd blijft dat dan nog steeds Westers?
Nou bijv dit:quote:Op woensdag 3 juni 2026 23:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met 'de cowboytijd' dan? Is dat een specifieke periode?
https://www.ad.nl/buitenl(...)witte-huis~a2f51c9c/quote:Wat zijn de gevolgen na 500 dagen Trump in het Witte Huis?
„Dat zijn regering op allerlei manieren probeert de rechtsstaat en democratie uit te hollen. Rechters worden beschouwd als politieke tegenstander, kiesdistricten worden hertekend om het voor de Democraten lastiger te maken verkiezingen te winnen. Van een op regels gebaseerde samenleving verschuift het onder deze president naar een puur op macht gebaseerde maatschappij waarbij de clan om hem heen zichzelf schaamteloos verrijkt.”
Het lijkt me gevaarlijk om het als idiotie te bestempelen aangezien het simpelweg een mechanisme is om idealistische of pragmatische politieke doelen te realizeren en democratie an sich niet onfeilbaar is. Men hoeft ook echt geen eschatologische denkbeelden er op na te houden, het kan gewoon dat men geen vertrouwen meer heeft in het functioneren van de democratie en de voedingsbodem hiervoor, door een onmachtige politiek die het niet lukt om problemen op te lossen is duidelijk aanwezig.quote:Op woensdag 3 juni 2026 20:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Bestaande draaiboeken is niet datgene waar mijn vraag over gaat.
Hoe zien die kwart FvD-stemmers hun staatsgreep gebeuren.
Ik denk dat weinigen een draaiboek in het hoofd hebben. Maar wat zeggen ze op gerichte vragen.
Denkt men dan even verder... zien ze die idiotie ervan ?
Nu neem ik aan dat een deel van die kwart al jaren extreemrechts zijn...en wellicht al jaren dromend van de grote 'eindstrijd'... Hoe groot is dat deel, hoe doordacht zijn ze ?
Het westerse is toch juist dat je niet "moet" steunen, maar dat je vrij bent om de partij die je het meest aan het hart is te steunenquote:Op woensdag 3 juni 2026 22:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Westers land Spanje levert nogal veel kritiek op de daden van Westers land VS en Westers bondgenoot Israel.
Wie moet ik nu steunen dan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |