abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220953188
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:34 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat zijn toch gewoon standaarddraaiboeken bij het instellen van een dictatuur. Met name tribunalen zijn dan zeer belangrijk om potentiële politiek tegenstanders uit te schakelen.
Citizens van Schama, over de Franse revolutie, kan ik aanraden als leesvoer.
Bestaande draaiboeken is niet datgene waar mijn vraag over gaat.
Hoe zien die kwart FvD-stemmers hun staatsgreep gebeuren.
Ik denk dat weinigen een draaiboek in het hoofd hebben. Maar wat zeggen ze op gerichte vragen.
Denkt men dan even verder... zien ze die idiotie ervan ?
Nu neem ik aan dat een deel van die kwart al jaren extreemrechts zijn...en wellicht al jaren dromend van de grote 'eindstrijd'... Hoe groot is dat deel, hoe doordacht zijn ze ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 03-06-2026 21:46:04 ]
  woensdag 3 juni 2026 @ 21:43:19 #127
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220954042
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 19:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja als mensen in zo'n overvol ter Apel aan hun lot overgelaten worden vergroot je natuurlijk ook de kans dat ze minder gewenst gedrag vertonen. Door asielzoekers niet makkelijk te laten werken ook.
Het klopt ook zeker dat het systeem deze problemen verergert in plaats van verminderd. Maar ook dan is het zo dat gezien asielzoekers veel vaker verdacht worden in verhouding tot hun criminaliteit dat bij dat verdenken ook iets fout gaat.
Die mensen mogen blij zijn dat zij hier überhaupt worden opgevangen. Slecht gedrag zou meteen tot een hardhandige uitzet moeten leiden. Dat er al een sterke oververtegenwoordiging is van zulke mensen in de criminaliteit, zegt ook genoeg met welke mentaliteit men dit land binnenkomt en dat is een totaal gebrek aan respect voor de mensen en staat hier.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220954061
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2026 21:43 schreef HowardRoark het volgende:
een totaal gebrek aan respect voor de mensen en staat hier.
Dat is jouw gebrek aan respect voor 'zulke mensen'
Schande !
  woensdag 3 juni 2026 @ 21:45:57 #129
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220954067
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 21:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Dat is jouw gebrek aan respect voor 'zulke mensen'
Schande !
Ik benoem slechts hoe net iets te veel van hen zich gedragen en voor dat gedrag heb ik inderdaad geen respect. Jij wel?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220954207
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2026 21:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik benoem slechts hoe net iets te veel van hen zich gedragen en voor dat gedrag heb ik inderdaad geen respect. Jij wel?
Met "zulke mensen" heb je het over alle asielzoekers...
En iemand kan iets fouts, erg fouts hebben gedaan, dat wil niet zeggen uit disrespect voor de samenleving
pi_220954212
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2026 21:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Alsof jij enig recht van spreke hebt. Als je niet hier geboren was zou jij 100% iemand zijn waarvan je nu zegt dat ze hier niet horen. Immers je deelt onze normen en waarden niet.
  woensdag 3 juni 2026 @ 22:24:00 #132
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220954551
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 21:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Alsof jij enig recht van spreke hebt. Als je niet hier geboren was zou jij 100% iemand zijn waarvan je nu zegt dat ze hier niet horen. Immers je deelt onze normen en waarden niet.
Hmm. Rare claim, ik ben namelijk pro-Westen en ook voor het verdediging van het Westen en onze bondgenoten.

Gelukkig weet ik dan ook dat deze opmerking van iemand komt die heeft gesteld dat het terrorisme van Hamas 'terecht' is en Iran gelijk heeft met het willen vernietigen van Israël. Wat mij betreft zijn dat juist denkbeelden die hier niet horen.
  woensdag 3 juni 2026 @ 22:28:40 #133
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220954635
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2026 22:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm. Rare claim,
Dat je weinig hebt met Westerse waarden heb je meermaals laten zien in de topics over de oorlog in Iran.
Huilen dan.
  woensdag 3 juni 2026 @ 22:30:20 #134
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220954664
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juni 2026 22:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat je weinig hebt met Westerse waarden heb je meermaals laten zien in de topics over de oorlog in Iran.
Integendeel. Ik laat die daar juist blijken door de VS (een Westers land) en Israël (een Westerse bondgenoot) te steunen.
  woensdag 3 juni 2026 @ 22:33:21 #135
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220954762
Als het zijn van een Westers land of bondgenoot voldoende is om je steun te verkrijgen dan zijn je eisen wel vrij laag.
  woensdag 3 juni 2026 @ 22:38:24 #136
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220954900
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2026 22:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Integendeel. Ik laat die daar juist blijken door de VS (een Westers land) en Israël (een Westerse bondgenoot) te steunen.
Beide landen laten momenteel zien zich bijzonder weinig van Westerse waarden aan te trekken.
Huilen dan.
  woensdag 3 juni 2026 @ 22:39:45 #137
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220954929
Westers land Spanje levert nogal veel kritiek op de daden van Westers land VS en Westers bondgenoot Israel.

Wie moet ik nu steunen dan?
  woensdag 3 juni 2026 @ 22:40:31 #138
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220954947
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juni 2026 22:38 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Beide landen laten momenteel zien zich bijzonder weinig van Westerse waarden aan te trekken.
Ook dat valt erg mee.

Als we naar verschillende indexen kijken zoals democratie en mensenrechten, scoren beide landen erg goed.
  woensdag 3 juni 2026 @ 22:42:49 #139
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220955005
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 22:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Westers land Spanje levert nogal veel kritiek op de daden van Westers land VS en Westers bondgenoot Israel.

Spanje stelt zich momenteel eerder op als een vijand van het Westen en een bondgenoot van de Derde Wereld.

Dat is per definitie al niet Westers te noemen. Om nog maar te zwijgen dat de Spanjaarden het een goed idee vinden om even honderduizenden verblijfsvergunningen uit te delen aan illegale migranten. Ook dat getuigt niet van het willen beschermen van de Westerse cultuur.
  woensdag 3 juni 2026 @ 22:45:22 #140
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220955059
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2026 22:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Spanje stelt zich momenteel eerder op als een vijand van het Westen en een bondgenoot van de Derde Wereld.

Dat is per definitie al niet Westers te noemen. Om nog maar te zwijgen dat de Spanjaarden het een goed idee vinden om even honderduizenden verblijfsvergunningen uit te delen aan illegale migranten. Ook dat getuigt niet van het willen beschermen van de Westerse cultuur.
Gelukkig stelt de VS zich totaaaaaal niet vijandig op jegens Westerse landen.
Huilen dan.
  woensdag 3 juni 2026 @ 22:45:23 #141
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220955060
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2026 22:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Ja kijk, nu kom je met andere criteria. Eerder was een Westers land zijn voldoende om je steun te verkrijgen maar nu ga je dingen erbij halen.

Etnische zuivering, kolonialisme, negeren van internationaal recht en dergelijke zijn voor mij geen Westerse waarden. Dus ja...

Maar goed, doe geen moeite om nu een post aan te wijden waarom het volgens jou niet zo is.
  woensdag 3 juni 2026 @ 22:50:04 #142
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220955128
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juni 2026 22:45 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Gelukkig stelt de VS zich totaaaaaal niet vijandig op jegens Westerse landen.
De VS is zelf een Westers land.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 22:45 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ja kijk, nu kom je met andere criteria. Eerder was een Westers land zijn voldoende om je steun te verkrijgen maar nu ga je dingen erbij halen.

Etnische zuivering, kolonialisme, negeren van internationaal recht en dergelijke zijn voor mij geen Westerse waarden. Dus ja...

Maar goed, doe geen moeite om nu een post aan te wijden waarom het volgens jou niet zo is.
Daar is dan ook geen sprake van.

En het internationale recht wordt ook geregeld door Westerse landen geschonden, dat is gewoon een feit. Hoe denk je dat ooit de Tweede Wereldoorlog van de Duitsers is gewonnen, dat was niet door een nette oorlog in lijn met afspraken of verdragen.

Het Westen bestaat ook al veel langer dan al dat soort niet te hanteren regels, dus het heeft weinig zin om het Westen daartoe te reduceren.
  woensdag 3 juni 2026 @ 22:54:09 #143
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220955158
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2026 22:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De VS is zelf een Westers land.
Aha, dus dan is alles wat de VS doet per definitie congruent met Westerse waarden?

Wat een 'redenatie' :')
Huilen dan.
pi_220955173
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juni 2026 22:54 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Aha, dus dan is alles wat de VS doet per definitie congruent met Westerse waarden?

Ik heb al eerder aan Howard gevraagd wat die Westerse waarden nu precies zijn, geen duidelijk antwoord gekregen, maar hij weet zelf wel wat het NIET zijn.
  woensdag 3 juni 2026 @ 22:59:57 #145
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220955191
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juni 2026 22:54 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nee hoor, zeker niet. Dat hoor je mij ook niet zeggen.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 22:57 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik heb al eerder aan Howard gevraagd wat die Westerse waarden nu precies zijn, geen duidelijk antwoord gekregen, maar hij weet precies wel wat het NIET zijn.
Zeker wel, ik heb je daar tot twee keer toe een antwoord op gegeven.

HowardRoark in NWS / Oorlog Iran #98 (zie ook de post die ik daar quote van een eerdere reactie).
pi_220955214
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2026 22:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, zeker niet. Dat hoor je mij ook niet zeggen.
[..]
Zeker wel, ik heb je daar tot twee keer toe een antwoord op gegeven.

HowardRoark in NWS / Oorlog Iran #98 (zie ook de post die ik daar quote van een eerdere reactie).
Je hebt niet geantwoord op mijn vervolgvraag en daar kom ik weer op terug, als een Westers land terug valt in de cowboytijd blijft dat dan nog steeds Westers?
  woensdag 3 juni 2026 @ 23:15:16 #147
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220955318
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 23:03 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Je hebt niet geantwoord op mijn vervolgvraag en daar kom ik weer op terug, als een Westers land terug valt in de cowboytijd blijft dat dan nog steeds Westers?
Wat bedoel je precies met 'de cowboytijd' dan? Is dat een specifieke periode?
pi_220955326
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2026 23:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat bedoel je precies met 'de cowboytijd' dan? Is dat een specifieke periode?
Nou bijv dit:

quote:
Wat zijn de gevolgen na 500 dagen Trump in het Witte Huis?

„Dat zijn regering op allerlei manieren probeert de rechtsstaat en democratie uit te hollen. Rechters worden beschouwd als politieke tegenstander, kiesdistricten worden hertekend om het voor de Democraten lastiger te maken verkiezingen te winnen. Van een op regels gebaseerde samenleving verschuift het onder deze president naar een puur op macht gebaseerde maatschappij waarbij de clan om hem heen zichzelf schaamteloos verrijkt.”
https://www.ad.nl/buitenl(...)witte-huis~a2f51c9c/

Kun jij weer zeggen, dat is maar een mening. Maar vind jij dat geen cowboystreken? Wil jij ook graag zo'n ferme leider die het allemaal eens flink aanpakt hier?
  woensdag 3 juni 2026 @ 23:22:46 #149
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220955355
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 20:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Bestaande draaiboeken is niet datgene waar mijn vraag over gaat.
Hoe zien die kwart FvD-stemmers hun staatsgreep gebeuren.
Ik denk dat weinigen een draaiboek in het hoofd hebben. Maar wat zeggen ze op gerichte vragen.
Denkt men dan even verder... zien ze die idiotie ervan ?
Nu neem ik aan dat een deel van die kwart al jaren extreemrechts zijn...en wellicht al jaren dromend van de grote 'eindstrijd'... Hoe groot is dat deel, hoe doordacht zijn ze ?
Het lijkt me gevaarlijk om het als idiotie te bestempelen aangezien het simpelweg een mechanisme is om idealistische of pragmatische politieke doelen te realizeren en democratie an sich niet onfeilbaar is. Men hoeft ook echt geen eschatologische denkbeelden er op na te houden, het kan gewoon dat men geen vertrouwen meer heeft in het functioneren van de democratie en de voedingsbodem hiervoor, door een onmachtige politiek die het niet lukt om problemen op te lossen is duidelijk aanwezig.
Het grootste deel zijn inderdaad dromers die geen draaiboek in het hoofd hebben, maar dat zijn de meelopers, dat zijn de minst gevaarlijken. Onderzoek van Chenoweth toont wel aan dat er slechts 3,5% van de bevolking nodig is om een revolutie te ontketenen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 3 juni 2026 @ 23:25:49 #150
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220955379
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 22:39 schreef Frozen-assassin het volgende:

Het westerse is toch juist dat je niet "moet" steunen, maar dat je vrij bent om de partij die je het meest aan het hart is te steunen
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')