Je eigen inwoners dwingen tot overlast, ellende, waardedaling alleen omdat je zelf weigert iets te doen aan de instroom. Huizen zijn er niet, maar als iemand uit Eritrea/Syrië/Palestine komt huren we gewoon een hotel voor je totdat er een huis is. Inmiddels geven we dit jaar 9 miljard uit aan asiel.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 09:01 schreef Hanca het volgende: [..] De spreidingswet is niet alleen een dwangwet, maar het wordt wel tijd om dat deel tevoorschijn te halen. Ik denk alleen dat Van den Brink de coalitievorming en de besluiten daar in de gemeenten nog even af wacht. Dit najaar wordt er dwang verwacht. [ x ]
Nee. Je deed het goed. Mijn post ging gewoon door het slotje heen.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 10:01 schreef Cupfighter het volgende:
Sorry @:Capricia ik dacht dat ik de laatste was
Dwingen tot overlastquote:Op zaterdag 16 mei 2026 10:02 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Je eigen inwoners dwingen tot overlast, ellende, waardedaling alleen omdat je zelf weigert iets te doen aan de instroom. Huizen zijn er niet, maar als iemand uit Eritrea/Syrië/Palestine komt huren we gewoon een hotel voor je totdat er een huis is. Inmiddels geven we dit jaar 9 miljard uit aan asiel.
quote:Op zaterdag 16 mei 2026 10:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Je deed het goed. Mijn post ging gewoon door het slotje heen.
Dwingen tot overlast? Dat is de draai die gegeven wordt aan de belachelijke rellen, het geweld, het terrorisme (want het is niet eens meer vandalisme)?quote:Op zaterdag 16 mei 2026 10:02 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Je eigen inwoners dwingen tot overlast, ellende, waardedaling alleen omdat je zelf weigert iets te doen aan de instroom. Huizen zijn er niet, maar als iemand uit Eritrea/Syrië/Palestine komt huren we gewoon een hotel voor je totdat er een huis is. Inmiddels geven we dit jaar 9 miljard uit aan asiel.
Het zou Jetten eens sieren als we een keer pas op de plaats maken om eerst eens wat te te doen aan stikstof, netcongestie, woningbouw voordat we weer miljarden uitgeven aan asiel.
We geven ontzettend veel geld uit omdat we iedereen uit de hele wereld vertroetelen.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 10:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dwingen tot overlast? Dat is de draai die gegeven wordt aan de belachelijke rellen, het geweld, het terrorisme (want het is niet eens meer vandalisme)?
Er worden hotel gehuurd omdat enkele jaren geleden ontzettend veel asielopvanglocaties zijn opgeheven. En nu blijken er te weinig en moet je deze mensen toch ergens laten.
We geven zo ontzettend veel uit aan asiel omdat het niet gewoon goed beleid is, maar constant noodtoestanden waarmee je achter de feiten aanloopt.
Hoe triest is het toch gesteld dat we bang zijn om bepaalde plannen te presenteren omdat we bang zijn voor geweldexplosies en dat kiezers weer overlopen naar de volgende messias?quote:Op zaterdag 16 mei 2026 09:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die hete zomer wordt om een ander onderwerp verwacht: https://www.ad.nl/politie(...)dat-hardop~a2b86180/
Tja en dan belanden ze op straatquote:Op zaterdag 16 mei 2026 10:13 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
We geven ontzettend veel geld uit omdat we iedereen uit de hele wereld vertroetelen.
In Griekenland moet je weg uit het kamp/azc zodra je statushouder bent, daar huurt de overheid geen hotel voor je en krijg je ook geen uitkering.
Allemaal zaken die je direct kan stoppen maar wij wel doen.
Als jouw frame is dat we "iedereen uit de hele wereld vertroetelen" dan is het zinloos met je in gesprek te gaan.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 10:13 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
We geven ontzettend veel geld uit omdat we iedereen uit de hele wereld vertroetelen.
In Griekenland moet je weg uit het kamp/azc zodra je statushouder bent, daar huurt de overheid geen hotel voor je en krijg je ook geen uitkering.
Allemaal zaken die je direct kan stoppen maar wij wel doen.
Of ze geen lekker naar een ander land, probleem opgelost.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 10:21 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Tja en dan belanden ze op straat
We weten allemaal bij de bezuinigingen bij de GGZ wat er gebeurd als mensen op straat komen, ja overlast, voor burgers en ondernemers
Dan verschuif je het probleemquote:Op zaterdag 16 mei 2026 10:22 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Of ze geen lekker naar een ander land, probleem opgelost.
Daarom komen nu de mensen uit Palestina hierheen.
Lekker de overlast van azcs verspreiden over heel Nederland op kosten van hardwerkend Nederland.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 10:23 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dan verschuif je het probleem
Lekker gemakkelijk weer
Egoïstisch rechts
Overlast aangewakkerd door extreem rechts zoals Markuszowerquote:Op zaterdag 16 mei 2026 10:31 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Lekker de overlast van azcs verspreiden over heel Nederland op kosten van de belastingbetaler.
Sociaal links.
Lekker er vooraf al vanuit gaan dat elk azc overal overlast veroorzaakt en op die manier de bevolking polariseren.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 10:31 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Lekker de overlast van azcs verspreiden over heel Nederland op kosten van hardwerkend Nederland.
Sociaal links.
Blijf je die onzin herhalen?quote:Op zaterdag 16 mei 2026 10:02 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Je eigen inwoners dwingen tot overlast, ellende, waardedaling alleen omdat je zelf weigert iets te doen aan de instroom.
En pakken we politici aan die oproepen tot geweldquote:Op zaterdag 16 mei 2026 10:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Blijf je die onzin herhalen?
Feitelijk is het gewoon: de onrust, ellende en overlast weghalen. Want de anti-AZC-betogers geven overlast, een AZC vrijwel nooit.
Wat mij betreft sluiten ze eerst die beroepsrelschoppers op, dat zou de onrust in de maatschappij fors verlagen.
Manmanman...quote:Op zaterdag 16 mei 2026 10:53 schreef Regilio_ het volgende:
[ x ]Nu met geluid
Verder niet opruiend ofzo hoor. Wat een simpele dwaas.
Hij heeft groot gelijk. Zeker het Nederlandse politieke systeem heeft als gevaar om ongemerkt en langzaam richting Trump toestanden op te schuiven. Zelden zijn hier duidelijke breuken en markeringspunten merkbaar zoals in de historie van vele andere landen.quote:
Sodemieter op man. Er is een brandje, laten we gaan blussen met benzine, dat lost alles op! Trump zit daar juist door dit soort kansloze lui die alles tegen elkaar ophitsen.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 10:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hij heeft groot gelijk. Zeker het Nederlandse politieke systeem heeft als gevaar om ongemerkt en langzaam richting Trump toestanden op te schuiven. Zelden zijn hier duidelijke breuken en markeringspunten merkbaar zoals in de historie van vele andere landen.
Ja natuurlijk, ook Trump en zijn kliek is weer de schuld van links. Dat jij idolaat was van FvD en Baudet was de schuld van woke enz.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 10:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Sodemieter op man. Er is een brandje, laten we gaan blussen met benzine, dat lost alles op! Trump zit daar juist door dit soort kansloze lui die alles tegen elkaar ophitsen.
Donder toch op met wel of geen gelijk.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 10:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hij heeft groot gelijk. Zeker het Nederlandse politieke systeem heeft als gevaar om ongemerkt en langzaam richting Trump toestanden op te schuiven. Zelden zijn hier duidelijke breuken en markeringspunten merkbaar zoals in de historie van vele andere landen.
Weet je, ik snap nu waarom je er zo achter staat. Je hebt minstens zo'n treurige persoonlijkheid. Geen haar beter dan die zogenaamde fascisten waar je zo'n hekel aan hebt.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 11:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, ook Trump en zijn kliek is weer de schuld van links. Dat jij idolaat was van FvD en Baudet was de schuld van woke enz.
De enige zijde die al 25 jaar loopt te hitsen is de Wilders kliek. Wilders riep al in 2004 dat "rassenrellen" een heilzame werking zouden hebben voor Nederland.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 11:06 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Donder toch op met wel of geen gelijk.
Hij zou met zijn grote achterban wat meer verantwoordelijkheid mogen nemen over wat hij de wereld in slingert ipv mensen zo op te hitsen.
Wat je ook vindt van AZC's of wat dan ook, is daar ondergeschikt aan.
Jij zat Baudet te bewieroken toen hij al lang en breed op de Ijzerwake zat te spreken, met Mein Kampf zat te zwaaien, Van Rompuy was Hitler, MH17 niet door Rusland, donkeren geboren met lager IQ etc.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 11:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weet je, ik snap nu waarom je er zo achter staat. Je hebt minstens zo'n treurige persoonlijkheid. Geen haar beter dan die zogenaamde fascisten waar je zo'n hekel aan hebt.
Ah ja "want zij doen het dus dan mag ik het ook".quote:Op zaterdag 16 mei 2026 11:11 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De enige zijde die al 25 jaar loopt te hitsen is de Wilders kliek. Wilders riep al in 2004 dat "rassenrellen" een heilzame werking zouden hebben voor Nederland.
Net als met destijds de CPN en Janmaat moet er flink tegen geduwd gaan worden.
Als je dat dan verliest, is dat maar zo. Dan is het iig allemaal duidelijk ipv stapvoets en onmerkbaar richting etnostaat en apartheid schuifelen.
Ik zie liever een groot FvD dan een groot VVD, omdat het dan tenminste lekker duidelijk is voor iedereen. Dan is de breuklijn en cesuur helder.
Lees nou even wat je allemaal zegt hier. Persoonlijke aanval na persoonlijke aanval en een overdosis aan stropoppen over iets wat 10 jaar geleden afspeelde. Je zit vol met haat en laat er absoluut geen gras over groeien dat alles wat je hier zegt uit die emotie komt.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 11:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jij zat Baudet te bewieroken toen hij al lang en breed op de Ijzerwake zat te spreken, met Mein Kampf zat te zwaaien, Van Rompuy was Hitler, MH17 niet door Rusland, donkeren geboren met lager IQ etc.
Kijk in de spiegel.
"Zogenaamde fascisten" - de Europese zusterpartijen van JA21 en SGP zijn letterlijk neofascisten, in hun netwerkje. Zoals FdI en de SD.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 11:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weet je, ik snap nu waarom je er zo achter staat. Je hebt minstens zo'n treurige persoonlijkheid. Geen haar beter dan die zogenaamde fascisten waar je zo'n hekel aan hebt.
Je hebt neem ik aan ook je eigen artikel gelezen over Hardenberg.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 10:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Blijf je die onzin herhalen?
Feitelijk is het gewoon: de onrust, ellende en overlast weghalen. Want de anti-AZC-betogers geven overlast, een AZC vrijwel nooit.
Wat mij betreft sluiten ze eerst die beroepsrelschoppers op, dat zou de onrust in de maatschappij fors verlagen.
Denk aan je bloeddruk.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 11:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
"Zogenaamde fascisten" - de Europese zusterpartijen van JA21 en SGP zijn letterlijk neofascisten, in hun netwerkje. Zoals FdI en de SD.
[ x ]
Dit is de zusterpartij van JA21, waarmee ze elk kwartaal gezellig dineren.
FdI (Meloni) zijn letterlijk neofascisten. Zo noemen ze zichzelf ook, althans een groot deel van deze partij en Meloni komt uit deze factie.quote:
Kunnen zo aansluiten dus bij de pro Hamas demonstraties. Zijn extreem links en rechts eindelijk eensgezind.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 11:35 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
FdI (Meloni) zijn letterlijk neofascisten. Zo noemen ze zichzelf ook, althans een groot deel van deze partij en Meloni komt uit deze factie.
Dit is de grote baas van de groep waar JA21 en SGP bij zitten. Dat "zogenaamd" mag je gewoon weglaten.
Dat de eigen bewoners meer overlast geven dan de AZC bewoners? Ja.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 11:25 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Je hebt neem ik aan ook je eigen artikel gelezen over Hardenberg.
Bijna niemand is "pro Hamas", en zeker bij links niet. Moties bij partijcongressen om Hamas als terreurorganisatie te behandelen worden met 96%+ aangenomen.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 11:37 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Kunnen zo aansluiten dus bij de pro Hamas demonstraties. Zijn extreem links en rechts eindelijk eensgezind.
Misschien zou er al wel meer begrip zijn als er ook aan de voorkant van het probleem (de instroom) daadwerkelijk stappen werden gezet.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 10:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dwingen tot overlast? Dat is de draai die gegeven wordt aan de belachelijke rellen, het geweld, het terrorisme (want het is niet eens meer vandalisme)?
Er worden hotel gehuurd omdat enkele jaren geleden ontzettend veel asielopvanglocaties zijn opgeheven. En nu blijken er te weinig en moet je deze mensen toch ergens laten.
We geven zo ontzettend veel uit aan asiel omdat het niet gewoon goed beleid is, maar constant noodtoestanden waarmee je achter de feiten aanloopt.
Je kan een motie aannemen, maar je daden zeggen meer. Niet iedereen is zo achterlijk als Wilders en roept het hardop. Inmiddels is al meermaals aangekondigd dat Hamas een vinger in de pap heeft bij veel demonstraties en toch blijven mensen erin meelopen. Dan ben je of compleet wereldvreemd of je staat erachter. Dan kun je wel over rechts beginnen, dat ontken ik niet. Extreem rechts is ook walgelijk en gevaarlijk. .quote:Op zaterdag 16 mei 2026 11:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Bijna niemand is "pro Hamas", en zeker bij links niet. Moties bij partijcongressen om Hamas als terreurorganisatie te behandelen worden met 96%+ aangenomen.
"Extreem-links" is veel kleiner in Nederland.
Rechts is gewoonweg intrinsiek gewelddadiger:
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/1475-6765.12668
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC9335287/
https://www.cato.org/blog(...)e-rare-united-states
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-veiligheid-a4868333
Carel Brendel neem ik totaal niet serieus. Dat is een smeerlap van het niveau Duk, Nijman, Dijkgraaf cs. Een propagandist.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 12:00 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Je kan een motie aannemen, maar je daden zeggen meer. Niet iedereen is zo achterlijk als Wilders en roept het hardop. Inmiddels is al meermaals aangekondigd dat Hamas een vinger in de pap heeft bij veel demonstraties en toch blijven mensen erin meelopen. Dan ben je of compleet wereldvreemd of je staat erachter. Dan kun je wel over rechts beginnen, dat ontken ik niet. Extreem rechts is ook walgelijk en gevaarlijk. .
Ook vandaag weer legde Sharon Dijkstra bloemen namens een organisatie waar Pro Hams groeperingen bij betrokken zijn. Onze neutrale overheid.
[ x ]
Je weet wel weer over de boodschap heen te lullen. Je kan zo de politiek in.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 12:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Carel Brendel neem ik totaal niet serieus. Dat is een smeerlap van het niveau Duk, Nijman, Dijkgraaf cs. Een propagandist.
Schreef trouwens al in 2007 een boek met als titel "het verraad van links". Met Wouter Bos op de cover. Je weet wel: toen de PvdA nog een normale partij was en niet "overgenomen door GroenLinks".
Veel woorden om te zeggen dat Carel Brendel regelmatig aan desinformatie doet. Niet altijd, wel heel vaak.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 12:05 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Je weet wel weer over de boodschap heen te lullen. Je kan zo de politiek in.
Het doet me goed om te zien dat je bronnen als het Cato Institute gebruikt.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 11:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Bijna niemand is "pro Hamas", en zeker bij links niet. Moties bij partijcongressen om Hamas als terreurorganisatie te behandelen worden met 96%+ aangenomen.
"Extreem-links" is veel kleiner in Nederland.
Rechts is gewoonweg intrinsiek gewelddadiger:
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC9335287/
https://www.cato.org/blog(...)e-rare-united-states
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-veiligheid-a4868333
Die heb ik vaker gebruikt want uit onverdachte hoek.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 12:17 schreef nostra het volgende:
[..]
Het doet me goed om te zien dat je bronnen als het Cato Institute gebruikt.
Trump kwam in 2016 aan de macht na Obama, zo'n beetje de meest middle-of-the-road-president qua beleid die je je kunt bedenken.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 10:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Sodemieter op man. Er is een brandje, laten we gaan blussen met benzine, dat lost alles op! Trump zit daar juist door dit soort kansloze lui die alles tegen elkaar ophitsen.
Echt liberaal deze slopers van mensenrechten en burgerrechten! Zelfs klassieke rechten zijn niet veilig en worden door Koch afhankelijk gemaakt van portemonnee en etniciteit.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 12:17 schreef nostra het volgende:
[..]
Het doet me goed om te zien dat je bronnen als het Cato Institute gebruikt.
Ik ben zeker geen groot fan van deze schrijfster maar dit is correct (en de VVD zit in dat complot).quote:*Nieuwsbrief Macht & Dreiging mei 2026*
Bezorgde burger of ecosysteem van extremisme?
‘Ouders die zich verzetten tegen ‘genderideologie’, boeren die met tractoren over de snelweg rijden, gewelddadige protesten tegen de komst van een AZC: het lijken losstaande erupties van maatschappelijke onrust waaraan we de laatste jaren gewend zijn geraakt. Ze worden verkocht onder de noemer ‘bezorgde burgers’, een term die inmiddels als een morele slaappil werkt.
Schouders ophalen en doorslenteren, graag – hier worden slechts omvolkingstheorieën, complotten en ander racistisch, antidemocratisch gedachtegoed mainstream gemaakt. Want dát is wat er gebeurt: onder die zogenaamde incidenten ligt een bloeiend ecosysteem dat rechtsextremistisch gedachtegoed verspreidt en normaliseert. Dat ecosysteem leunt op (ten minste) drie ankerpunten: extremistische groeperingen, online influencers en politici. Alledrie hebben ze hun eigen functie in het proces. Radicale netwerken produceren de ideologische frames, influencers vormen de ‘witwas-straat’ die de extreme ideologieën van alledaagse emoties voorzien, en politici vertalen dat naar electoraal kapitaal en het ondermijnen van democratische instituties.
Dit fenomeen speelt al jaren en heeft radicaal-rechtse partijen tastbare winst opgeleverd, én de rest van het politieke speelveld naar rechts getrokken. In Eigen welzijn eerst (2022) beschreef ik hoe tijdens de coronapandemie Alt-right-gedachtegoed uit Amerika een kruisbestuiving aanging met wellness-influencers, die deze complotten en omvolkingstheorieën in verzachte vorm onder hun volgers verspreidden, waardoor radicaal-rechtse partijen hun achterban zagen groeien met nieuwe doelgroepen.
Voor een reconstructie van het programma Medialogica (2023) maakte ik een soortgelijke analyse over de ophef die ontstond over de Week van de Lentekriebels, een basisschoolprogramma over seksuele voorlichting dat al sinds 2005 bestaat. Een haatcampagne tegen de zogenaamde seksualisering van kinderen (‘kleuters leren hoe ze moeten pijpen’) werd aangejaagd door conservatief-christelijke organisaties, opgepikt door influencers en ‘bezorgde ouders’, waarna politici en media ermee aan de haal gingen. Dezelfde patronen zijn bij veel meer ‘incidenten’ te identificeren: van de stikstofacties, de bestorming van het Capitool tot het meest recente voorbeeld, de protesten tegen AZC’s.
Burgers en media hebben ook een taak: de focus moet weg van de rellen en de poppetjes op straat, naar het ecosysteem erachter, dat zich steeds weidser vertakt en op allerlei plaatsen opbloeit. Radicaal- en extreemrechts gedachtegoed stroomt inmiddels als een kabbelende bergbeek door alle lagen van de middenklasse.
[…]
De term ‘bezorgde burger’ zou wat mij betreft niet meer mogen worden gebruikt in deze context; die verbloemt de ernst, omvang en locatie van het probleem.’
https://substack.com/@roxanevaniperen/note/c-259378272?r=7pj3oa
De AIVD geeft het zelfs aan. Goed om te zien dat je je masker niet meer verbergt. Levensgevaarlijk.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 12:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Veel woorden om te zeggen dat Carel Brendel regelmatig aan desinformatie doet. Niet altijd, wel heel vaak.
De AIVD schrijft niks over de 'Palestijnse Gemeenschap Nederland'. Ze schrijven niet wat Brendel schrijft. Desinformatie dus.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 13:08 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
De AIVD geeft het zelfs aan. Goed om te zien dat je je masker niet meer verbergt. Levensgevaarlijk.
Ik kan je af en toe echt niet volgen Klop. Kom je zelf met een bron, ga je diezelfde bron vervolgens volledig neersabelen.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 12:41 schreef Klopkoek het volgende:
Echt liberaal deze slopers van mensenrechten en burgerrechten! Zelfs klassieke rechten zijn niet veilig en worden door Koch afhankelijk gemaakt van portemonnee en etniciteit.
Ik gebruikte deze bron omdat dan niet "ja maar linkse propaganda" kan worden gezegd. Zelfs deze rechtse niet-liberale propaganda geeft aan dat rechts geweld veel vaker plaats vindt.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 13:13 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik kan je af en toe echt niet volgen Klop. Kom je zelf met een bron, ga je diezelfde bron vervolgens volledig neersabelen.
Nee, het concept van een geheime dienst is wel een beetje dat ze geen full disclosure geven. Een béétje lezer weet zelfs uit het openbare verslag nog wel te herleiden over wie ze het hebben.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 13:13 schreef Klopkoek het volgende:
De AIVD schrijft niks over de 'Palestijnse Gemeenschap Nederland'.
Er staat niks in dat herleid kan worden naar Palestijnse Gemeenschap Nederland.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 13:16 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, het concept van een geheime dienst is wel een beetje dat ze geen full disclosure geven. Een béétje lezer weet zelfs uit het openbare verslag nog wel te herleiden over wie ze het hebben.
Nee, ze schrijven bewust geen namen op. Van geen enkele groep. Dat maakt een educated guess niet zo heel moeilijk, of er moet één of ander spannend, ondergronds, volledig onzichtbaar spooknetwerk bestaan.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 13:19 schreef Klopkoek het volgende:
Er staat niks in dat herleid kan worden naar Palestijnse Gemeenschap Nederland.
Joh.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 13:19 schreef Klopkoek het volgende:
Ik zou zelfs niet willen uitsluiten dat de onder de minister vallende AIVD bepaalde dingen erin zit of eruit laat.
Het is niet logisch en voor de hand liggend dat de mainstream algemene organisatie en voorheen officieel gespreksorgaan een Hamas frontorganisatie zou zijn (dan eerder van Fatah of PLO). Dat zou dan veel meer aan de randen moeten zitten.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 13:22 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, ze schrijven bewust geen namen op. Van geen enkele groep. Dat maakt een educated guess niet zo heel moeilijk, of er moet één of ander spannend, ondergronds, volledig onzichtbaar spooknetwerk bestaan.
Hier komen we weer bij wat ik vaker heb gezegd: het gaat jullie types helemaal niet om de waarheid.quote:
Nee, zijzelf niet; het probleem dat de AIVD schetst is dat die radicale, "handjevol" mensen, organisatie, zich inbedt in, verenigt met en betrokken is bij 'bredere organisaties die demonstraties organiseren'. Die verwevenheid nu juist net het probleem, niet tien gekkies.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 13:24 schreef Klopkoek het volgende:
Het is niet logisch en voor de hand liggend dat de mainstream algemene organisatie en voorheen officieel gespreksorgaan een Hamas frontorganisatie zou zijn (dan eerder van Fatah of PLO). Dat zou dan veel meer aan de randen moeten zitten.
Nee, wat ik doe is stellen dat het volstrekt logisch is dat de AIVD bewust dingen achterhoudt en in mindere mate bewust propaganda zou kunnen verspreiden, omdat dat pure randvoorwaarden zijn voor het efficiënt functioneren van een veiligheidsdienst zijn.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 13:28 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hier komen we weer bij wat ik vaker heb gezegd: het gaat jullie types helemaal niet om de waarheid.
De waarheid wordt louter instrumenteel in gezet en is kneedbaar, een politiek machtswapen voor extractie en exploitatie belangen. Zo ook hier. Dat is wat jij nu doet.
Precies dit proces is iig heel duidelijk en openlijk bij het CIDI aan de gang (oprichter Ronny Naftaniel was van de PvdA hè?). De laatste pakweg tien jaar.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 13:31 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, zijzelf niet; het probleem dat de AIVD schetst is dat die radicale, "handjevol" mensen, organisatie, zich inbedt in, verenigt met en betrokken is bij 'bredere organisaties die demonstraties organiseren'. Die verwevenheid nu juist net het probleem, niet tien gekkies.
Er wordt weer eens gefocust op een detail en niet op de bredere conclusie dat "links" aan activisme doet, niet aan ontwrichting. In tegenstelling tot andere categorieën.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 13:33 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, wat ik doe is stellen dat het volstrekt logisch is dat de AIVD bewust dingen achterhoudt en in mindere mate bewust propaganda zou kunnen verspreiden, omdat dat pure randvoorwaarden zijn voor het efficiënt functioneren van een veiligheidsdienst zijn.
Dat is wel apart want die motie lijkt me op het eerste gezicht niet zo vreemd.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 13:51 schreef PieterDeRijcke het volgende:
D66..wat doe je toch? Wat kunnen we nog verwachten van deze partij?
[ x ]
Zelfs de CU stemt voor.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 13:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat is wel apart want die motie lijkt me op het eerste gezicht niet zo vreemd.
Dat is een oversimplicatie van wat er in het rapport staat. Het één kan ook naast het ander bestaan en de dreiging (voor de samenleving) bestaat uit meer dan alleen directe ontwrichting. Dat is allemaal ook vrij breed en gebalanceerd uitgemeten in de media.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 13:43 schreef Klopkoek het volgende:
Er wordt weer eens gefocust op een detail en niet op de bredere conclusie dat "links" aan activisme doet, niet aan ontwrichting. In tegenstelling tot andere categorieën.
Zelfs een van de fanatiekste voorstanders van genocide op de Palestijnen stemt voor een anti-Palestijnen motie? Wat een schok.quote:
Ah ja. "Media" zoals WNL, AvroTros, EW, Telegraaf, SBS6, Jeroen Pauw, BNR enzovoorts. Het is goed met je.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 14:03 schreef nostra het volgende:
Dat is allemaal ook vrij breed en gebalanceerd uitgemeten in de media.
De conclusie heb ikzelf hierboven geplaatst en letterlijk geciteerd. Dat is de AIVD conclusie. Je praat daar maar omheen. Omdat jijzelf aan de kant van uiterst rechts staat, van de Cato en MAGA agenda. Lekker pacteren met FvD en JA21.quote:Dat is een oversimplicatie van wat er in het rapport staat.
Wat je linkt is letterlijk het veel breder getrokken en genuanceerdere beeld dan sec "extreem-links is geen bedreiging, zijn maar activisten". Het is veel eerder een samenvatting van wat de concrete effecten van een polariserende samenleving in een geopolitiek giftig Umfeld zijn. Vooral de variëteit van dreigingen en het veelvoud aan hoeken van waaruit die dreigingen komen.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 14:07 schreef Klopkoek het volgende:
De conclusie heb ikzelf hierboven geplaatst en letterlijk geciteerd. Dat is de AIVD conclusie.
Het hele ding is dat jullie kliek links überhaupt harder wil aanpakken dan (uiterst) rechts. Dus daar focussen we op en houden we strakker in de gaten.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 14:03 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is een oversimplicatie van wat er in het rapport staat. Het één kan ook naast het ander bestaan en de dreiging (voor de samenleving) bestaat uit meer dan alleen directe ontwrichting. Dat is allemaal ook vrij breed en gebalanceerd uitgemeten in de media.
Maar je neemt weer een andere afslag: het idee is dat de AIVD natuurlijk niet blootgeeft hoeveel aanslagen hij heeft verijdeld, op welke manier, wie ze in de gaten houden, waar de zwakke plekken liggen enzovoorts.
Waar is de CU toch mee bezig zegquote:Op zaterdag 16 mei 2026 13:51 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[ x ]
Het is geen anti Palestijnen motie.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 14:04 schreef VoMy het volgende:
[..]
Zelfs een van de fanatiekste voorstanders van genocide op de Palestijnen stemt voor een anti-Palestijnen motie? Wat een schok.
Ik dacht dat d66/PN zo van Europese afspraken en rechtstaat was?quote:Op zaterdag 16 mei 2026 13:51 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[ x ]
Ik heb dat artikel ook gelezen. Werkelijk schandalige toestanden met die arbeidsmigranten, mensenhandel is het.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 10:55 schreef Klopkoek het volgende:
Bij misstanden en overlast met arbeidsmigratie kijkt rechts Nederland de andere kant op:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ierkant-uit-a4925510
wat moet men eraan doen dan??quote:Op zaterdag 16 mei 2026 10:55 schreef Klopkoek het volgende:
Bij misstanden en overlast met arbeidsmigratie kijkt rechts Nederland de andere kant op:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ierkant-uit-a4925510
Ik hink op twee gedachten. Aan de ene vind ik dat anti-rechtsstatelijke gedachtegoed fel moet worden bestreden, onder andere middels een cordon sanitaire. In dat opzicht sluit ik mij aan Tim Hofman. Aan de andere kant heb ik oprecht te doen met de mensen die kopje onder zijn gegaan in de participatiesamenleving en daardoor in de fuik van radicaal- en extreem-rechts terecht zijn gekomen.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 10:41 schreef Regilio_ het volgende:
[ afbeelding ]
Een betere wereld begint bij jezelf ofzoiets.
Wees geen Tim.
Deze motie heeft helemaal niets met anti Palestijnen te maken.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 14:04 schreef VoMy het volgende:
[..]
Zelfs een van de fanatiekste voorstanders van genocide op de Palestijnen stemt voor een anti-Palestijnen motie? Wat een schok.
Geen idee wat hier staat.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 14:21 schreef Klopkoek het volgende:
Het hele ding is dat jullie kliek links überhaupt harder wil aanpakken dan (uiterst) rechts. Dus daar focussen we op en houden we strakker in de gaten.
Rechts weet dat ze geen gezichtsbedekking nodig hebben:
https://www.ad.nl/binnenl(...)onstraties~a42c4bd1/
Daarom dus ook al dat gedraai en gelieg om de werkelijkheid heen. De daadwerkelijke doden.
Of de intrinsieke neiging tot geweld tof vinden:
Lekker omheen draaien.
De CU is voor het Europese verdrag, dit is daar onderdeel van. Als je een verdrag invoert, moet je de regels ook uitvoeren.quote:
Maar het voorstel van dat verdrag gaat toch helemaal tegen het principe van de CU in, of zie ik dat verkeerd?quote:Op zaterdag 16 mei 2026 18:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
De CU is voor het Europese verdrag, dit is daar onderdeel van. Als je een verdrag invoert, moet je de regels ook uitvoeren.
Nee, de CU is voor een humane, eerlijke, snelle procedure en een humane opvang.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 18:46 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Maar het voorstel van dat verdrag gaat toch helemaal tegen het principe van de CU in, of zie ik dat verkeerd?
Ik zie niet zo goed in waar het terugsturen van mensen die al asiel hebben, en dus geen asielzoeker zijn, naar het land waar ze al asiel hebben gekregen daar tegenin gaat.quote:Onze standpunten over asielmigratie in het kort
- Menswaardig en toekomstbestendig: snelle, rechtvaardige procedures; stabiele, kleinschalige opvang die meebeweegt met pieken en dalen; en eerlijke spreiding over gemeenten.
- We committeren ons aan snelle en rechtvaardige invoering van het EU‑migratiepact, mét waarborgen voor mensenrechten: detentie beperkt toepassen en kinderen nooit in detentie.
- Overlast pakken we samen met gemeenten en politie aan; bij afwijzing volgt terugkeer. Met landen van herkomst maken we afspraken en bij uitblijven van medewerking overwegen we sancties.
- De spreidingswet blijft van kracht om te voorzien in voldoende, kleinschalige opvang; alle gemeenten blijven verantwoordelijk voor huisvesting van statushouders.
- We zijn tegen strafbaarstelling van illegaliteit en hulp aan ongedocumenteerden blijft nooit strafbaar; opvang en begeleiding blijven menswaardig.
- Gewortelde kinderen zetten we niet uit: zij krijgen recht op verblijf in Nederland.
Oke helder, dank je welquote:Op zaterdag 16 mei 2026 18:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, de CU is voor een humane, eerlijke, snelle procedure en een humane opvang.
Dit zijn de principes die in het programma stonden:
[..]
Ik zie niet zo goed in waar het terugsturen van mensen die al asiel hebben, en dus geen asielzoeker zijn, naar het land waar ze al asiel hebben gekregen daar tegenin gaat.
Ja dat bedoelde ik dus, dacht dat het daarover dus ook ging maar dat heb ik verkeerd begrepen, ik dacht hoe kan de CU hier op tegen zijnquote:Op zaterdag 16 mei 2026 18:58 schreef Hanca het volgende:
Ik vind trouwens wél, en de CU met mij, dat we statushouders van landen als Griekenland en Italië over moeten nemen vanwege de grote instroom daar. Maar dus niet door ze hier weer in de asielketen te stoppen, maar gewoon via de bijbehorende route via de overheden, waarin mensen gericht hierheen worden gehaald.
Nee, dit zijn Palestijnen die asiel krijgen in Griekenland, dan doorreizen naar andere landen en daar opnieuw asiel aanvragen. Oa met beroep op een uitspraak van de rechter dat terugkeren naar de Griekse asielketen niet kan (omdat er vormen van detentie worden toegepast die hier niet mogen), maar deze mensen hebben die keten al doorlopen en zijn in principe gewoon inwoner van Griekenland. Dan kun je misschien wel gewoon migreren, maar niet nogmaals asiel aanvragen.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 19:00 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja dat bedoelde ik dus, dacht dat het daarover dus ook ging maar dat heb ik verkeerd begrepen, ik dacht hoe kan de CU hier op tegen zijn
Dit - en voorgaande posts - is gewoon obscurantistische lulkoek. Ik heb het volledige rapport weer eens bekeken. Het is volstrekt helder dat de AIVD het jihadisme bovenaan zet qua dreiging (dat schrijven ze ook: "de belangrijkste dreiging"), en krijgt derhalve nummer één in de reeks. Het laagste nummer in de hele reeks krijgt links-extremisme, en de woordkeuze is er naar. Deze zinnen staan daar nota bene met nadruk onderstreept: "De dreiging vanuit deze beweging was gering. Veel van het linkse protest was activistisch van aard. Hoewel acties hinderlijk konden zijn, bedreigden deze de democratische rechtsorde veelal niet." Het staat daar met nadruk onderstreept.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 14:18 schreef nostra het volgende:
[..]
Wat je linkt is letterlijk het veel breder getrokken en genuanceerdere beeld dan sec "extreem-links is geen bedreiging, zijn maar activisten". Het is veel eerder een samenvatting van wat de concrete effecten van een polariserende samenleving in een geopolitiek giftig Umfeld zijn. Vooral de variëteit van dreigingen en het veelvoud aan hoeken van waaruit die dreigingen komen.
Links extremisme wordt echter wel gewoon genoemd in het AIVD rapport. Het is dus geen gezellige wandelclub ofzo.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 19:35 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit is gewoon obscurantistische lulkoek. Ik heb het volledige rapport weer eens bekeken. Het is volstrekt helder dat de AIVD het jihadisme bovenaan zet qua dreiging (dat schrijven ze ook: "de belangrijkste dreiging"), en krijgt derhalve nummer één in de reeks. Het laagste nummer in de hele reeks krijgt links-extremisme, en de woordkeuze is er naar. Deze zinnen staan daar nota bene met nadruk onderstreept: "De dreiging vanuit deze beweging was gering. Veel van het linkse protest was activistisch van aard. Hoewel acties hinderlijk konden zijn, bedreigden deze de democratische rechtsorde veelal niet." Het staat daar met nadruk onderstreept.
Een organisatie als Samidoun wordt wel degelijk expliciet genoemd, dus man en paard noemen doen ze op plekken zeker wel. Bij rechts-extremisme staat met nadruk dat de AIVD acht ambtsberichten heeft doen uit gaan. Met nadruk staat daar het "gewelddadig nihilisme". Links-extremisme is de enige vorm waar dat van de ambtsberichten niet bij staat. Het is glashelder dat deze dreigingen allemaal op volgorde staat gerangschikt.
Je misleidt, liegt en bedriegt. Zoals altijd.
Niet-gewelddadig rechts-extremisme wordt ook expliciet genoemd (en staat hoger gerangschikt dan links-extremisme of zelfs Hamas). Wedden dat jij daar heel anders tegenaan kijkt?quote:Op zaterdag 16 mei 2026 19:39 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Links extremisme wordt echter wel gewoon genoemd in het AIVD rapport. Het is dus geen gezellige wandelclub ofzo.
Links extremisme heeft onze hoofdstad veranderd in een 3e wereldland gebied. Verder niet gevaarlijk hoor.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 19:39 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Links extremisme wordt echter wel gewoon genoemd in het AIVD rapport. Het is dus geen gezellige wandelclub ofzo.
Toch worden gezellige wandelclubs niet genoemd. En terroristische dreigingen van extreme clubs, zowel links als rechts, wel. Met die moslim club bovenaan.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 19:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Niet-gewelddadig rechts-extremisme wordt ook expliciet genoemd (en staat hoger gerangschikt dan links-extremisme of zelfs Hamas). Wedden dat jij daar heel anders tegenaan kijkt?
Er wordt hier gewoon weer vrolijk op los gemanipuleerd. In tegenstelling tot al het gedraai hier staat het allemaal gewoon op volgorde. Van groot naar klein, van dichtbij naar veraf en in de verte. Wat allemaal 100% strookt met de historische statistieken van deze eeuw en de 20ste eeuw.
Samidoun staat expliciet genoemd.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 13:22 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, ze schrijven bewust geen namen op. Van geen enkele groep.
Maar waarom zijn deze steden dan toch ongekend populair met alle uitdagingen op de woningmarkt van dien?quote:Op zaterdag 16 mei 2026 19:47 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Links extremisme heeft onze hoofdstad veranderd in een 3e wereldland gebied. Verder niet gevaarlijk hoor.
En voor Utrecht kun je zo langzamerhand hetzelfde zeggen.
Maar rechts is veel enger.
Het hele rapport - dus niet alleen het hoofdstuk 'extremisme' - ademt nu juist het gevaar van dreigingen uit veel hoeken, op veel manieren, door veel organisaties / bewegingen / statelijke actoren. Dat platslaan tot lijstjes met "meest gevaarlijk" en "valt best mee, maar wel even wat woordjes" is juist veel te simpel. Dat heeft geen jota te maken met links of rechts of "mijn kliek" (wat dat ook moge zijn in jouw ogen), maar met de complexe realiteit waarin we leven.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 19:35 schreef Klopkoek het volgende:
Dit - en voorgaande posts - is gewoon obscurantistische lulkoek. Ik heb het volledige rapport weer eens bekeken. Het is volstrekt helder dat de AIVD het jihadisme bovenaan zet qua dreiging (dat schrijven ze ook: "de belangrijkste dreiging"), en krijgt derhalve nummer één in de reeks.
Nee, dat staat er dus niet. Het is de enige categorie waar dat woord terreur of angst aanjagen juist niet bij staat (nóg een reden waarom het dus helemaal onderaan staat in de volgorde). Het is de enige categorie zonder ambtsberichten.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 19:48 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Toch worden gezellige wandelclubs niet genoemd. En terroristische dreigingen van extreme clubs, zowel links als rechts, wel. Met die moslim club bovenaan.
Kun je uitleggen waarom je denkt dat ik daar heel anders tegenaan zou kijken?
Ja, waarom zou dat nou zijn? Met je avatar.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 19:48 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Kun je uitleggen waarom je denkt dat ik daar heel anders tegenaan zou kijken?
wansmaak is ook smaakquote:Op zaterdag 16 mei 2026 19:52 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Maar waarom zijn deze steden dan toch ongekend populair met alle uitdagingen op de woningmarkt van dien?
Omdat het vooral mensen zijn die er niet wonen die er maar over blijven janken. Heerlijk wonen in Utrecht hoor, niets mis mee.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 19:52 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Maar waarom zijn deze steden dan toch ongekend populair met alle uitdagingen op de woningmarkt van dien?
Het zijn natuurlijk wel bruisende steden, maar je kan onmogelijk zeggen dat ze er veiliger en netter op zijn geworden.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 19:52 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Jij woont vast niet in achterbuurt van Utrecht mag ik aannemen. Zelfs in Marseille heb je prima straten.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 20:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Omdat het vooral mensen zijn die er niet wonen die er maar over blijven janken. Heerlijk wonen in Utrecht hoor, niets mis mee.
Ja ook in elke stad heb je mindere buurten. Of je moet in een gehucht met een paar honderd inwoners wonen, dan is de kans klein inderdaad.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 20:52 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Jij woont vast niet in achterbuurt van Utrecht mag ik aannemen. Zelfs in Marseille heb je prima straten.
Dat zal het zijn.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 20:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee, dat staat er dus niet. Het is de enige categorie waar dat woord terreur of angst aanjagen juist niet bij staat (nóg een reden waarom het dus helemaal onderaan staat in de volgorde). Het is de enige categorie zonder ambtsberichten.
Zelfs over dat Samidoun schrijft men: Samidoun Nederland toont zich in daad activistisch. De organisatie roept niet op tot geweld [...] De dreiging van Samidoun tegen de nationale veiligheid is beperkt. Wel kan de boodschap die de organisatie uitdraagt als bedreigend worden ervaren
en mogelijk bijdragen aan radicalisering en toenemende polarisatie.
Let wel: de AIVD valt gewoon onder een VVD-ministerie. In tegenstelling tot pakweg de Verenigde Staten (van voor Trump-II) of Duitsland is het geen ZBO of zelfstandig agentschap. De minister heeft invloed en kan schrappen/toevoegen.
En wat zou ik daar dan precies van vinden?quote:Op zaterdag 16 mei 2026 20:06 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, waarom zou dat nou zijn? Met je avatar.
Ik herhaal nog maar een keer dat het o zo gematigde en fatsoenlijke JA21/SGP een stel zusterpartijen in Europa heeft, elke kwartaal even gezamenlijk dineren, die openlijk neo-fascistisch zijn (of minder openlijk in de Hitler-prullaria zitten, zoals de Zweden Democraten).
Ja je hebt achterbuurten maar een reden waarom steden populairder zijn geworden is omdat achterbuurten rond pakweg 2010 (en zelfs nu) er stukken beter bij lagen dan in eerdere decennia. Het is geen vaststaand gegeven.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 20:52 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Jij woont vast niet in achterbuurt van Utrecht mag ik aannemen. Zelfs in Marseille heb je prima straten.
Dat klopt zeker. Maar de feiten zijn dat ook Utrecht er niet op vooruit gaat. En dat de mindere buurten eerder toenemen.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja ook in elke stad heb je mindere buurten. Of je moet in een gehucht met een paar honderd inwoners wonen, dan is de kans klein inderdaad.
Onder jongeren/studenten neemt de populariteit toe ja. Bij gezinnen eerder af. Steeds meer mensen willen juist richting dorpen/ kleinere steden.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:11 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja je hebt achterbuurten maar een reden waarom steden populairder zijn geworden is omdat achterbuurten rond pakweg 2010 (en zelfs nu) er stukken beter bij lagen dan in eerdere decennia. Het is geen vaststaand gegeven.
Dat eerste weet ik niet. Dat tweede klopt maar juist in deze steden is dat toch wat sterker…quote:Op zaterdag 16 mei 2026 20:51 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Het zijn natuurlijk wel bruisende steden, maar je kan onmogelijk zeggen dat ze er veiliger en netter op zijn geworden.
En woningmarkt uitdagingen zijn er overal.
Dat is overigens iets wat al decennia speelt. Het is niet voor niets dat het inwoneraantal van veel grote Nederlandse steden veel minder is gestegen dan van Nederland in totaal.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:16 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Onder jongeren/studenten neemt de populariteit toe ja. Bij gezinnen eerder af. Steeds meer mensen willen juist richting dorpen/ kleinere steden.
https://www.wonen360.nl/a(...)-weg-uit-grote-stad/
Nee. Soestduinen natuurlijk.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:29 schreef nostra het volgende:
Iedereen hier woont toch gewoon in Bilthoven en omgeving?
Ja absoluut. De BVD bleef ook heel lang de binnenlandse communistische dreiging oppimpen (met clubs die ze zelf nota bene hadden opgericht!), toen daar in werkelijkheid al een tijd geen sprake meer van was. Omdat de minister dat wilde. Zoals gezegd is de AIVD in Nederland niet zelfstandig, geen zelfstandig agentschap. In Duitsland en de VS (tot Trump) wel.quote:
Ligt er wel aan vanaf welk jaartal je rekent.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:25 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat is overigens iets wat al decennia speelt. Het is niet voor niets dat het inwoneraantal van veel grote Nederlandse steden veel minder is gestegen dan van Nederland in totaal.
Utrecht is een geweldige stad.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 20:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Omdat het vooral mensen zijn die er niet wonen die er maar over blijven janken. Heerlijk wonen in Utrecht hoor, niets mis mee.
Wat dus betekent dat Utrecht niet die speciale negatieve uitzonderingspositie heeft die het samen met Amsterdam vaak wordt toegedicht omwille van het feit dat het "linkse steden" zijn.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:12 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dat klopt zeker. Maar de feiten zijn dat ook Utrecht er niet op vooruit gaat. En dat de mindere buurten eerder toenemen.
https://www.rtvutrecht.nl(...)minaliteit-nemen-toe
En dit is een trend in veel grote steden in Nederland.
Klopt, komt de leefbaarheid in mijn ogen ook juist ten goede.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Utrecht is een geweldige stad.
Alleen niet als je er doorheen moet rijden. In welke vorm of gedaante dan ook
Zeker, het is een stad die ingericht is op fietsers. Alleen zijn het er echt ontzettend veel en dat botst (letterlijk) nog wel eens met het autoverkeer want ook dat is enorm toegenomen natuurlijk.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Klopt, komt de leefbaarheid in mijn ogen ook juist ten goede.
Almere hier, dat is een soort van Bilthoven maar dan zonder Kees Boeke-onderwijs.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:29 schreef nostra het volgende:
Iedereen hier woont toch gewoon in Bilthoven en omgeving?
Bij Utrecht en Amsterdam valt het gewoon op sinds die Halsema en Dijksma er zitten. En beiden kijken weg van de problemen die er al jaren spelen in bepaalde wijken, dus dat gaat nooit opgelost worden. Tegenwoordig kun je bureau Utrecht niet opzetten of je ziet de ''jongeren'' de buurt terroriseren. En PRO is wel erg goed in het wegkijken/ bagatelliseren van deze ''Jongeren''. Rotterdam en Den Haag waren altijd al negatief in het nieuws. De Schilderswijk is al jaren een begrip.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat dus betekent dat Utrecht niet die speciale negatieve uitzonderingspositie heeft die het samen met Amsterdam vaak wordt toegedicht omwille van het feit dat het "linkse steden" zijn.
Beetje een complotwappie logica. Heeeeel klein beetje maar.quote:
De levensomstandigheden gaan wel vooruit maar voor veel gezinnen was een locatie elders toch aantrekkelijker.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ligt er wel aan vanaf welk jaartal je rekent.
Heel lang gingen de levensomstandigheden in grote steden gewoon vooruit. De laatste 10 jaar misschien niet, maar komt ook duidelijk en verklaarbaar door landelijk beleid en de landelijke verdeelsleutel.
Grote steden zouden geen links bestuur moeten hebben , daardoor is het zo een bende daar.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:47 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Bij Utrecht en Amsterdam valt het gewoon op sinds die Halsema en Dijksma er zitten. En beiden kijken weg van de problemen die er al jaren spelen in bepaalde wijken, dus dat gaat nooit opgelost worden. Tegenwoordig kun je bureau Utrecht niet opzetten of je ziet de ''jongeren'' de buurt terroriseren. En PRO is wel erg goed in het wegkijken/ bagatelliseren van deze ''Jongeren''. Rotterdam en Den Haag waren altijd al negatief in het nieuws. De Schilderswijk is al jaren een begrip.
Je plan lijkt cancelcultuur, maar het is erger dan datquote:Op zondag 17 mei 2026 09:35 schreef michaelmoore het volgende:
Beter als men eens wat elitaire linkse universiteiten gaat sluiten
rechts bestuur propageren, dat kloptquote:Op zondag 17 mei 2026 09:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je plan lijkt cancelcultuur, maar het is erger dan dat
Het is rechtse dictatuur propageren
oei..... je hebt het over afbraak van de democratiequote:Op zondag 17 mei 2026 09:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
rechts bestuur propageren, dat klopt
voor schone steden zonder ellende
Niks mis met links bestuurquote:Op zondag 17 mei 2026 09:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
rechts bestuur propageren, dat klopt
voor schone grote steden zonder ellende en smeerlapperij
Uiteraard. Maar de gefrustreerde kereltjes zijn gewoon graag boos op Halsema.quote:Op zondag 17 mei 2026 10:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Rotterdam en Den Haag hebben al een jaar of 20 overwegend rechts bestuur.
Het is daar echt niet beter dan in Utrecht, Amsterdam of Nijmegen hoor.
Juist slechter. Meer armoede, een lager percentage hoogopgeleiden onder kinderen uit migrantengezinnen, lagere sociale mobiliteit.quote:Op zondag 17 mei 2026 10:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Je zou bijna gaan denken dat domrechts niks anders kan dan domme dingen roepen die geen aansluiting hebben met de werkelijkheid.quote:Op zondag 17 mei 2026 10:01 schreef Tomatenboer het volgende:
quote:Op zondag 17 mei 2026 10:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Ah, Henk. Moeten we nog even als spreker charteren, goed dat je het zegt. Wel wat minder op tv komen, 't is klaar.quote:Op zondag 17 mei 2026 10:44 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Wat een vreselijk figuur blijft dit ook. Dat elke week een moskee wordt beklad (of erger) gaat het nooit over.
https://www.omroepbrabant(...)ee-in-bergen-op-zoom
Ik zie niet in wat daar negatief aan zou zijn (Omtzigt zet even een hondenfluitje over Afrika neer).quote:
Tuig komt nihilistisch, cynisch, leugenachtig en hooghartig tuig toespreken.quote:Op zondag 17 mei 2026 10:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Ah, Henk. Moeten we nog even als spreker charteren, goed dat je het zegt. Wel wat minder op tv komen, 't is klaar.
Wanneer gaan politici eens echt beleid hierop voeren.quote:
Meer van dit soort quotes! Kan best een aardige poster worden als aankondiging.quote:Op zondag 17 mei 2026 10:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Tuig komt nihilistisch, cynisch, leugenachtig en hooghartig tuig toespreken.
Nee, niet gezien.quote:Op zondag 17 mei 2026 10:55 schreef phpmystyle het volgende:
@:klopkoek
Vijlbrief bij nieuwsuur nog gezien gisteravond?
de reden dat arme mensen / arme landen veel meer kinderen produceren ligt in het feit dat men , straaatarm isquote:Op zondag 17 mei 2026 10:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik zie niet in wat daar negatief aan zou zijn (Omtzigt zet even een hondenfluitje over Afrika neer).
Jarenlang, zo niet eeuwen, is vanuit rechts geroepen dat er teveel mensen komen (van Malthus tot 'The Population Bomb' van Ehrlich). Over Afrika werden de wildste dingen gezegd.
Voor de leefbaarheid van de planeet en de ecologische voetafdruk is dit niet slecht. Het geeft meer ruimte aan de mensheid in plaats van opgepropt met elkaar zitten.
Sowieso is het kunstmatig willen oprekken van het kindertal zeker niet 'liberaal' te noemen. Je neemt individuele keuzevrijheid en menselijke autonomie serieus of je doet dat niet. Maar nu wil rechts opeens zelf aan social engineering doen.
Gelukkig hebben ze het grootste deel van de grond in de stad nog in eigendom als onderpand.quote:
Terug kijken meer dan de moeite waard, werd serieus kritisch bevraagd en hij viel ook wel door de mand: het is hem om geld te doenquote:Op zondag 17 mei 2026 11:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee, niet gezien.
Ik zag wel dat miljardairsmedia NU ook alvast wat nep-experts naar voren haalt.
https://www.nu.nl/economi(...)ssale-stakingen.html
Beunhaas Henk van Strating (van 'CAO expert online') is een libertarische wappie. Zijn Twitter account is een Netanyahu fanboy hellhole. 'Expert'.
Bij Wierd Duk en Ad Verbrugge bejubelen - echte liberalen! - doe ik allerminst aan 'niveau'. Nou ja, ik smeer er mijn handen mee in als het winter is.quote:
Daar heb je gelijk in, het maakt dus weinig uit. Rechts/links, ze krijgen het niet opgelost. maar Amsterdam spant de kroon qua ranzigheid/ schulden. Vreselijke stad. En dat wordt wel ieder jaar erger. En daar hou ik Halsema zeker verantwoordelijk voor. Maar aangezien dit in bijna alle hoofdsteden speelt in West-Europa zal het wel iets van deze moderne en inclusiefe tijd zijn.quote:Op zondag 17 mei 2026 10:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Amsterdam is al vele jaren de nummer één gemeente met de meeste toegevoegde woningen en nieuwe woningen. Dat doen ze gewoon (relatief) goed.quote:Op zondag 17 mei 2026 11:12 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, het maakt dus weinig uit. Rechts/links, ze krijgen het niet opgelost. maar Amsterdam spant de kroon qua ranzigheid/ schulden. Vreselijke stad. En dat wordt wel ieder jaar erger. En daar hou ik Halsema zeker verantwoordelijk voor. Maar aangezien dit in bijna alle hoofdsteden speelt in West-Europa zal het wel iets van deze moderne en inclusiefe tijd zijn.
Ik weet niet hoe oud je bent maar misschien moet je je inlezen over hoe de steden er in de jaren 80 en 90 bijlagen. Verder zijn de Nederlandse steden zo'n beetje de veiligste ter wereld.quote:Op zondag 17 mei 2026 11:12 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, het maakt dus weinig uit. Rechts/links, ze krijgen het niet opgelost. maar Amsterdam spant de kroon qua ranzigheid/ schulden. Vreselijke stad. En dat wordt wel ieder jaar erger. En daar hou ik Halsema zeker verantwoordelijk voor. Maar aangezien dit in bijna alle hoofdsteden speelt in West-Europa zal het wel iets van deze moderne en inclusiefe tijd zijn.
Duk en Verbrugge zijn slappe conservatievelingen. Kinneging, die is pas conservatief.quote:Op zondag 17 mei 2026 11:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Bij Wierd Duk en Ad Verbrugge bejubelen - echte liberalen! - doe ik allerminst aan 'niveau'. Nou ja, ik smeer er mijn handen mee in als het winter is.
Hier is overheidsbemoeienis wel gewenst onderhand.quote:Op zondag 17 mei 2026 11:10 schreef nostra het volgende:
[..]
NIVEA Klop. Een plaatje over het afnemend kindertal wil niet meteen overheidsbemoeienis impliceren. Denk aan je hart (en de zorgkosten!).
Kinneging is vooral reactionair in zijn maatschappelijke verhoudingen en inderdaad nog zo een nep-liberale VVDer.quote:Op zondag 17 mei 2026 11:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Duk en Verbrugge zijn slappe conservatievelingen. Kinneging, die is pas conservatief.
Zijn bevleugelde uitspraak "de weg vooruit is de weg terug"
Toen was het slechter dan nu ja qua criminaliteit. Maar je moet vooruit, niet acheruit. En we zijn allang niet meer vooruit aan het gaan. En dat we nog steeds zo hoog scoren is dankzij vroegeer en goed alles hier was. We scoorden ook altijd beter dan Polen qua veiligheid, maar zijn allang ingehaald. En ook door andere Oost-blok landen. Vul zelf maar in waarom.quote:Op zondag 17 mei 2026 11:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe oud je bent maar misschien moet je je inlezen over hoe de steden er in de jaren 80 en 90 bijlagen. Verder zijn de Nederlandse steden zo'n beetje de veiligste ter wereld.
kinderloosheid kun je niets aan doen, men WIL geen kinderen , men heeft steeds vaker ook geen vaste partnerquote:Op zondag 17 mei 2026 11:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hier is overheidsbemoeienis wel gewenst onderhand.
Een andere meneer heeft (paar duizend km verderop) de totale oorlog verklaart aan het fenomeen kinderloosheid.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Zit al jaren niet meer bij de VVD. In zijn jongere jaren (periode Bolkesteijn) heeft ie gewerkt voor de teldersstichting.quote:Op zondag 17 mei 2026 11:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Kinneging is vooral reactionair in zijn maatschappelijke verhoudingen en inderdaad nog zo een nep-liberale VVDer.
Poetin importeert jaarlijks honderdduizenden Centraal-Aziaten.quote:Op zondag 17 mei 2026 11:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hier is overheidsbemoeienis wel gewenst onderhand.
Een andere meneer heeft (paar duizend km verderop) de totale oorlog verklaart aan het fenomeen kinderloosheid.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
We zien het overal in de Westerse wereld en het Euraziatische deel van de wereld.quote:Op zondag 17 mei 2026 11:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kinderloosheid kun je niets aan doen, men WIL geen kinderen , men heeft steeds vaker ook geen vaste partner
hoe rijker het land des te meer is er te doen en hoe uitdagender het leven is,
Het is ook de grootste gemeente. En met geld van een ander is het ook wat makkelijker uitgeven.quote:Op zondag 17 mei 2026 11:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Amsterdam is al vele jaren de nummer één gemeente met de meeste toegevoegde woningen en nieuwe woningen. Dat doen ze gewoon (relatief) goed.
K is JA21.quote:Op zondag 17 mei 2026 11:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Kinneging is vooral reactionair in zijn maatschappelijke verhoudingen en inderdaad nog zo een nep-liberale VVDer.
Ja.quote:Op zondag 17 mei 2026 11:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Poetin importeert jaarlijks miljoenen Centraal-Aziaten.
Meer FvD light dacht ik.quote:
Valt me dan mee dat hij het niet even voordeed.quote:Op zondag 17 mei 2026 11:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja.
Maar hij is nu wel de duimschroeven aan het aandraaien als het gaat om reproductie onder zijn eigen bevolking.
Ga het filmpje niet opzoeken omdat niemand die kijkt maar er was eens een gesprekje op camera tussen Vlad en een jong stel, en dat jonge stel gaf aan dat door huisvestingsproblemen zij hun kinderwens uitstellen. Hij begon zo wat te flippen tegen dat stel
Je kreeg ook geld inmiddels als je geen condoom meer gebruikte toch?quote:Op zondag 17 mei 2026 11:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja.
Maar hij is nu wel de duimschroeven aan het aandraaien als het gaat om reproductie onder zijn eigen bevolking.
Ga het filmpje niet opzoeken omdat niemand die kijkt maar er was eens een gesprekje op camera tussen Vlad en een jong stel, en dat jonge stel gaf aan dat door huisvestingsproblemen zij hun kinderwens uitstellen. Hij begon zo wat te flippen tegen dat stel
Als ik de roddel en achterklap mag geloven heeft hij zelf genoeg bijgedragen aan zijn eigen reproductie- heeft genoeg kinderen.quote:Op zondag 17 mei 2026 11:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Valt me dan mee dat hij het niet even voordeed.
Meen me te herinneren dat hij er vaak spreekt en aan het beginselprogram heeft meegeschreven. Maar lig nog in bed en geen zin om te zoeken.quote:Op zondag 17 mei 2026 11:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Meer FvD light dacht ik.
Heeft hij ook in het verleden klussen voor gedaan.
Luie arbeidsongeschikte labbekakquote:
Lees eens de grafiek.quote:Op zondag 17 mei 2026 11:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de reden dat arme mensen / arme landen veel meer kinderen produceren ligt in het feit dat men , straaatarm is
men moet vaak 5 keer per dag bidden ook, nachts en dan is er niets aan vermaak of te eten wat wij hier graag doen, om kort te gaan, de liefdesdaad is een vervanger van de televisie of de computer
https://www.populationpyramid.net/africa/2050/
https://www.populationpyramid.net/europe/2050/
Het is de De wet van de communicerende vaten dat Afrika naar Europa komt voor welvaart
nu valt de bevolkingskrimp in Ruzzia nog wel mee vergeleken met Museum Europaquote:Op zondag 17 mei 2026 11:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja.
Wel apart dan, had verwacht dat hij JA21 liberale slapjanussen zou vinden. Misschien is hij dan van de Diederik Boomsma-vleugel.quote:
Daar zijn bedden dus niet voor bedoeld. Preserve en reproduce thyself en snel een beetje!quote:Op zondag 17 mei 2026 11:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Meen me te herinneren dat hij er vaak spreekt en aan het beginselprogram heeft meegeschreven. Maar lig nog in bed en geen zin om te zoeken.
er zijn geen huizen voor jonge nederlandse gezinnenquote:Op zondag 17 mei 2026 11:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wel apart dan,
[..]
Daar zijn bedden dus niet voor bedoeld. Preserve en reproduce en snel een beetje!
De oplossing is dus dat jij Nostra en zijn gezin in huis neemt, dan kunnen zij jou meteen van mantelzorg voorzien.quote:Op zondag 17 mei 2026 11:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er zijn geen huizen voor jonge nederlandse gezinnen
ook de bejaardenhuizen zijn gesloten
Is natuurlijk wel een uiterst ongeloofwaardig verhaal van een man die zijn bevolking met honderdduizenden tegelijk over de kling laat jagen vanwege zijn imperialistische wanen.quote:Op zondag 17 mei 2026 11:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja.
Best I could find.quote:Op zondag 17 mei 2026 11:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wel apart dan, had verwacht dat hij JA21 liberale slapjanussen zou vinden. Misschien is hij dan van de Diederik Boomsma-vleugel.
Ik houd het wel bij een neefje. Voordelen privatiseren, nadelen socialiseren.quote:Daar zijn bedden dus niet voor bedoeld. Preserve en reproduce thyself en snel een beetje!
Toen was het meer in balans maar uiteindelijk toch ook weer geen pariteit. Als je naar de objectieve feiten kijkt. Cijfers over het aantal doden zijn minder manipuleerbaar en gevoelig voor selectieve aandacht dan andere cijfers.quote:Op zondag 17 mei 2026 11:23 schreef mcmlxiv het volgende:
Dat is niet altijd zo geweest, in de jaren zeventig was er een zekere balans. Maar dat is 50 jaar geleden.
Ik heb al twee idioten aardige jongens op kamers die geen partner en geen woning kunnen vinden / krijgenquote:Op zondag 17 mei 2026 11:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De oplossing is dus dat jij Nostra en zijn gezin in huis neemt, dan kunnen zij jou meteen van mantelzorg voorzien.
Dit is dan jouw favoriete coalitiepartner. In Europa aangesloten bij openlijke neofascisten.quote:Op zondag 17 mei 2026 11:38 schreef nostra het volgende:
[..]
Best I could find.
[ x ]
https://www.groene.nl/art(...)-echte-realpolitiker
Bekijk deze YouTube-video (rond 25m)
[..]
Ik houd het wel bij een neefje. Voordelen privatiseren, nadelen socialiseren.
Oblomov en Raskolnikov?quote:Op zondag 17 mei 2026 11:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik heb al twee idioten aardige jongens op kamers die geen partner en geen woning kunnen vinden / krijgen
en wij maar klagen dat de nederlandse bevolking krimpt![]()
![]()
Maar misschien moeten we weer een gecontroleerde sociale ouderen huisvesting gaan doen net als vroerger zodat er minder crimielen aan de deur komen
Klopt. Maar ook daar gaat het niet best.quote:Op zondag 17 mei 2026 11:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nu valt de bevolkingskrimp in Ruzzia nog wel mee vergeleken met Museum Europa
https://www.populationpyramid.net/russian-federation/2026/
https://www.populationpyramid.net/europe/2050/
Juist geloofwaardiger in zo'n geval.quote:Op zondag 17 mei 2026 11:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Is natuurlijk wel een uiterst ongeloofwaardig verhaal van een man die zijn bevolking met honderdduizenden tegelijk over de kling laat jagen vanwege zijn imperialistische wanen.
Ik denk dat Kinneging ook eigenlijk meer bij FvD past, maar de partij is net wat te studentikoos en hedonistisch voor zijn smaak.quote:Op zondag 17 mei 2026 11:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wel apart dan, had verwacht dat hij JA21 liberale slapjanussen zou vinden. Misschien is hij dan van de Diederik Boomsma-vleugel.
[..]
Daar zijn bedden dus niet voor bedoeld. Preserve en reproduce thyself en snel een beetje!
Eigenlijk past hij misschien nog het beste bij de SGP alleen is hij niet gereformeerd.quote:Op zondag 17 mei 2026 11:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk dat Kinneging ook eigenlijk meer bij FvD past, maar de partij is net wat te studentikoos en hedonistisch voor zijn smaak.
Politiek gezien wel, maar de SGP is echt dogmatisch. En dat is Kinneging niet. Kinneging is welbeschouwd eerder een cultuur-christen dan iemand die echt zijn geloof belijd.quote:Op zondag 17 mei 2026 12:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Eigenlijk past hij misschien nog het beste bij de SGP alleen is hij niet gereformeerd.
Ooit was de SGP uitgesloten door de VVD (1981, 1982, 2003), inmiddels vinden de nepliberalen hen toppertjes. Zitten net als JA21 in de EU in dezelfde partij als openlijke neonazis en kopers van Hitler prullaria.quote:Op zondag 17 mei 2026 12:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Eigenlijk past hij misschien nog het beste bij de SGP alleen is hij niet gereformeerd.
De lakmoesproef gaat Markuszower worden en of ze daarmee in zee gaan, vraag me af of ze die verleiding kunnen weerstaan.quote:Op zondag 17 mei 2026 12:07 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ooit was de SGP uitgesloten door de VVD (1981, 1982, 2003), inmiddels vinden de nepliberalen hen toppertjes. Zitten net als JA21 in de EU in dezelfde partij als openlijke neonazis en kopers van Hitler prullaria.
Wat is een cultuur-christen?quote:Op zondag 17 mei 2026 12:03 schreef phpmystyle het volgende:
een cultuur-christen dan iemand die echt zijn geloof belijd.
Dat is iemand die met kerst de kerstboom laat versieren door vrouw en kinderen, graag over de kerstmarkt slentert, en liever niet al teveel Moskeeën ziet verreizen.quote:Op zondag 17 mei 2026 12:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat is een cultuur-christen?
Is dat een verbloemend woord voor nep-christen?
Verreizen ziet ie ze juist graag.quote:Op zondag 17 mei 2026 12:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is iemand die met kerst de kerstboom laat versieren door vrouw en kinderen, graag over de kerstmarkt slentert, en liever niet al teveel Moskeeën ziet verreizen.
Hoe kom je daar bij m.b.t. Afrika? Veel landen liggen nog op 5/6 gemiddeld per vrouw.quote:Op zondag 17 mei 2026 11:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Lees eens de grafiek.
Afrika zat in 2020 op/onder het vervangingsniveau (in het Westen is dat iets boven de twee, in Afrika nog wat hoger). De trend en prognose is dat ook daar men (ver) onder het vervangingsniveau zal geraken.
Dat betekent gewoon dat decennia aan rechtse haatzaaierij de prullenbak in kan.
Voor de planeet is dit uitstekend nieuws. Verhalen over 'we hebben twee planeten nodig om onze rijkdom te behouden' worden geschiedenis.
Lees de grafiek eens, ffs!quote:Op zondag 17 mei 2026 12:47 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij m.b.t. Afrika? Veel landen liggen nog op 5/6 gemiddeld per vrouw.
En waarom zal dat afnemen in Nigeria, Congo en Somalië om maar wat te noemen?
Afrika 2025 is 1.549.867.579quote:Op zondag 17 mei 2026 12:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Lees de grafiek eens, ffs!
Het gemiddelde is sowieso veel lager dan zes. Wikipedia geeft 3.9 aan.
Jij ontkent nu dat het kindertal per vrouw daalt in Afrika? Jawel, ook in Nigeria is het enorm afgenomen. Zit nu onder de 4.5 en daalt snel. Vervangingsniveau zit in Nederland rond de 2.15 maar is in een land als Nigeria stukken hoger.
quote:AI-overzicht
Dat klopt grotendeels. Het vervangingsniveau (het gemiddelde aantal kinderen per vrouw dat nodig is om de bevolking zonder migratie op peil te houden) ligt in Nederland rond de 2,1.
www.wrr.nl
De realiteit wijkt hier echter flink van af:
Huidig cijfer: Het vruchtbaarheidscijfer in Nederland ligt de laatste jaren rond de 1,43. Dit is aanzienlijk lager dan het vervangingsniveau.
Trend: Sinds 2010 is er sprake van een aanhoudende daling.
Meer gedetailleerde cijfers over deze demografische ontwikkelingen vind je in het onderzoeksrapport over de Dalende vruchtbaarheid van het CBS.
quote:AI-overzicht
Het vervangingsniveau (het gemiddelde aantal kinderen per vrouw dat nodig is om de bevolking stabiel te houden) ligt wereldwijd op 2,1.
In Nigeria ligt het geboortecijfer daar met gemiddeld 5,3 kinderen per vrouw echter ver boven.
De demografische realiteit van Nigeria:
Gemiddeld kindertal: In Nigeria krijgen vrouwen gemiddeld 5,3 kinderen.
Dit cijfer kan lokaal echter sterk variëren, van 3,4 in Lagos tot ruim 7 in noordelijke regio's zoals Katsina.
Wikipedia als bron, dat mocht op de middelbare school al niet. Linkje van je grafiek? Gemiddeld ligt het inderdaad wel rond de 4, maar dat komt puur doordat Noord-Afrika dat het gemiddelde hard omlaag trekt. In al die 3e wereldlanden is het nog steeds neuken als konijnen. In Nigeria is het inderdaad afgenomen, van 6 in 1980 naar rond de 4,5 nu. Dus je hebt gelijk. Nog steeds teveel, maar wel een daling.quote:Op zondag 17 mei 2026 12:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Lees de grafiek eens, ffs!
Het gemiddelde is sowieso veel lager dan zes. Wikipedia geeft 3.9 aan.
Jij ontkent nu dat het kindertal per vrouw daalt in Afrika? Jawel, ook in Nigeria is het enorm afgenomen. Zit nu onder de 4.5 en daalt snel. Vervangingsniveau zit in Nederland rond de 2.15 maar is in een land als Nigeria stukken hoger.
Omdat dat al gebeurt?quote:Op zondag 17 mei 2026 12:47 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij m.b.t. Afrika? Veel landen liggen nog op 5/6 gemiddeld per vrouw.
En waarom zal dat afnemen in Nigeria, Congo en Somalië om maar wat te noemen?
En hoe groot was het verlies zonder de immigratie? Afrika groeit zowel in Afrika als Europaquote:Op zondag 17 mei 2026 13:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Afrika 2025 is 1.549.867.579
Afrika 2035 is 1.909.745.188
groei van 360 miljoen inwoners in 10 jaar tijd
Europa 2025 744.398.831
Europa 2035 730.590.510
verlies van 15 miljoen inwoners in 10 jaar tijd
https://www.populationpyramid.net/europe/2025/
Dus
Afrika 36 miljoen mensen per jaar erbij .
Europa 1,4 miljoen inwoners per jaar minder
Neequote:Op zondag 17 mei 2026 13:14 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
En hoe groot was het verlies zonder de immigratie? Afrika groeit zowel in Afrika als Europa
Europa importeert nog steeds veel te weinig inwoners om het bevolkingsaantal stabiel te houdenquote:Europa 2025 744.398.831
Europa 2035 730.590.510
verlies van 15 miljoen inwoners in 10 jaar tijd
qua fertlity rate staat Nigeria op plek16 en Nederland op plek 170quote:
Ja bedankt Hans. Dat was de vraag niet.quote:Op zondag 17 mei 2026 13:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
qua fertlity rate staat Nigeria op plek16 en Nederland op plek 170
https://en.wikipedia.org/(...)total_fertility_rate
OK , Cor, ik dacht ik zal je even helpenquote:Op zondag 17 mei 2026 13:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja bedankt Hans. Dat was de vraag niet.
Noord-Afrika is ook Afrika en kun je dus niet zomaar erbuiten laten.quote:Op zondag 17 mei 2026 13:10 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Wikipedia als bron, dat mocht op de middelbare school al niet. Linkje van je grafiek? Gemiddeld ligt het inderdaad wel rond de 4, maar dat komt puur doordat Noord-Afrika dat het gemiddelde hard omlaag trekt. In al die 3e wereldlanden is het nog steeds neuken als konijnen. In Nigeria is het inderdaad afgenomen, van 6 in 1980 naar rond de 4,5 nu. Dus je hebt gelijk. Nog steeds teveel, maar wel een daling.
We hoeven niets te importeren. We kunnen ze ook zelf maken.quote:Op zondag 17 mei 2026 13:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nee
[..]
Europa importeert nog steeds veel te weinig inwoners om het bevolkingsaantal stabiel te houden
dan zouden we ieder jaar een 1,5 miljoen mensen moeten importeren
En dat gaat ook gebeuren , dat is logisch
Maar dat kan ook selectief, uit India bijvoorbeeld
Dat gedoe met mensen importeren uit zielige landen, met een kop soep, daar heb ik het niet zo op
Handelsverdragen. De Doha ronde. Geef China geen vrij spel. Ontwikkelingshulp is tot een bepaalde en beperkte hoogte daarbij wel nuttig en heilzaam.quote:Op zondag 17 mei 2026 15:11 schreef -XOR- het volgende:
Er is trouwens maar één ding dat echt gaat helpen, en dat is productie outsourcen naar Afrika/Midden-Oosten, en ze meer laten overhouden aan het delven van grondstoffen.
Als je als 30-jarige bij mama woont, ga je niet fokken maar Fok!ken.quote:Op zondag 17 mei 2026 15:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
We hoeven niets te importeren. We kunnen ze ook zelf maken.
Geloof ik niks van. Zodra Markuszower nodig is voor een meerderheid dan gaan de principes gewoon overboord hoor.quote:Op zondag 17 mei 2026 15:24 schreef Kowloon het volgende:
Nieuwsuur:
Markuszower in Loosdrecht: 'We worden omvolkt'
Voor de VVD zal het vast geen probleem zijn, maar D66 en CDA zullen toch steeds meer moeite hebben om met Gidi Markuszower en zijn trawanten samen te werken.
Dit is alleen maar reclame en aandacht voor deze flank.quote:Op zondag 17 mei 2026 15:24 schreef Kowloon het volgende:
Nieuwsuur:
Markuszower in Loosdrecht: 'We worden omvolkt'
Voor de VVD zal het vast geen probleem zijn, maar D66 en CDA zullen toch steeds meer moeite hebben om met Gidi Markuszower en zijn trawanten samen te werken.
Heilzaam wel, maar uiteindelijk zou het mooi zijn als er in stapjes steeds hoogwaardiger productieprocessen worden geoutsourced naar Afrika. De beste ontwikkelingshulp is daar mensen actief opleiden, doe dat maar in combinatie met het bedrijfsleven: voor iedere opleidingsplek waarvoor een bedrijf betaalt, betaalt OCW een x-bedrag mee ofzo.quote:Op zondag 17 mei 2026 15:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Handelsverdragen. De Doha ronde. Geef China geen vrij spel. Ontwikkelingshulp is tot een bepaalde en beperkte hoogte daarbij wel nuttig en heilzaam.
D66 gaat dan echt leeglopen, maar PRO/Klaver moet daar wel op blijven drukken en dat aanhangig blijven maken.quote:Op zondag 17 mei 2026 15:28 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Geloof ik niks van. Zodra Markuszower nodig is voor een meerderheid dan gaan de principes gewoon overboord hoor.
Hier ben ik het mee eens. Helpt ook veel meer dan blind geld overmaken, dat na verloop van tijd weer verdwijnt.quote:Op zondag 17 mei 2026 15:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Heilzaam wel, maar uiteindelijk zou het mooi zijn als er in stapjes steeds hoogwaardiger productieprocessen worden geoutsourced naar Afrika. De beste ontwikkelingshulp is daar mensen actief opleiden, doe dat maar in combinatie met het bedrijfsleven: voor iedere opleidingsplek waarvoor een bedrijf betaalt, betaalt OCW een x-bedrag mee ofzo.
Dat wordt toch al gedaan?quote:Op zondag 17 mei 2026 15:45 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens. Helpt ook veel meer dan blind geld overmaken, dat na verloop van tijd weer verdwijnt.
Als hij daar een podium voor krijgt... Dat is nog maar de vraag.quote:Op zondag 17 mei 2026 15:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
D66 gaat dan echt leeglopen, maar PRO/Klaver moet daar wel op blijven drukken en dat aanhangig blijven maken.
ikke wel ,ik zit ver boven het benodigde vervangingsniveauquote:Op zondag 17 mei 2026 15:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
We hoeven niets te importeren. We kunnen ze ook zelf maken.
Is medewerker van de EO. Al heel lang.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 19:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die was iig voorzitter in Flevoland. Een afdeling die nogal wordt gedomineerd door Urk, helaas.
Nou inderdaad, moskee's sluiten?quote:Op zondag 17 mei 2026 17:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe meneer Boon dat ‘de-islamiseren’ voor zich ziet.
Nee joh, die tijden zijn voorbij. We worden allemaal een martelaar voor Allah.quote:Op zondag 17 mei 2026 17:26 schreef Firuze60 het volgende:
Nog even en we moeten weer allemaal christen worden..
Allah kan de pip krijgen..quote:Op zondag 17 mei 2026 17:32 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Nee joh, die tijden zijn voorbij. We worden allemaal een martelaar voor Allah.
Dit horen we al een jaar of dertig en nog steeds is het niet meer dan 6% (waarvan helft nooit een moskee van binnen ziet). Haathitser Frits Bolkestein voorspelde ooit dat in 2015 meer dan de helft van Amsterdam uit moslims zou bestaan. Onzin.quote:Op zondag 17 mei 2026 17:32 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Nee joh, die tijden zijn voorbij. We worden allemaal een martelaar voor Allah.
kwestie van tijd. Voorland uk, frankrijk en zweden geven geen goed beeld hierin.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit horen we al een jaar of dertig en nog steeds is het niet meer dan 6% (waarvan helft nooit een moskee van binnen ziet). Haathitser Frits Bolkestein voorspelde ooit dat in 2015 meer dan de helft van Amsterdam uit moslims zou bestaan. Onzin.
Onderbuikgepruttel. Een groot deel van de moslims valt van zijn geloof af en de moslims zelf staan steeds toleranter tegenover bijvoorbeeld homoseksualiteit (je weet wel, al die liberale waarden, waar nu populistisch rechts zelf afscheid van wil nemen) - en dan vooral de helft die weleens een moskee bezoekt. Dat 'kwestie van tijd' horen we nu al heel lang. Het is onzin.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:06 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
kwestie van tijd. Voorland uk, frankrijk en zweden geven geen goed beeld hierin.
De bouw van de grote moskee Houten is gisteren van start gegaanquote:Op zondag 17 mei 2026 18:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit horen we al een jaar of dertig en nog steeds is het niet meer dan 6% (waarvan helft nooit een moskee van binnen ziet). Haathitser Frits Bolkestein voorspelde ooit dat in 2015 meer dan de helft van Amsterdam uit moslims zou bestaan. Onzin.
Om tijdelijke huisvesting te vervangen ja. Deze tijdelijke huisvesting verdwijnt dus.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De bouw van de grote moskee Houten is gisteren van start gegaan
Bekijk deze YouTube-video
daarom is een tijdelijke moskee ook tijdelijkquote:Op zondag 17 mei 2026 18:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Om tijdelijke huisvesting te vervangen ja. Deze tijdelijke huisvesting verdwijnt dus.
zeg dat maar tegen die lui in de ukquote:Op zondag 17 mei 2026 18:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Onderbuikgepruttel. Een groot deel van de moslims valt van zijn geloof af en de moslims zelf staan steeds toleranter tegenover bijvoorbeeld homoseksualiteit (je weet wel, al die liberale waarden, waar nu populistisch rechts zelf afscheid van wil nemen) - en dan vooral de helft die weleens een moskee bezoekt. Dat 'kwestie van tijd' horen we nu al heel lang. Het is onzin.
Ook daar is het maar 6% en de ideologische energie tot conservatisme komt niet van de Islam vandaan maar juist de Tommy Robinson hoek.quote:
Het is de snelst groeiende religie daar, groeit rap en steeds meer moslims komen daar op belangrijke posities. Het verloederd daar in rap tempo. Ow en vergeet de sharia liefhebbers daar ook niet.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ook daar is het maar 6% en de ideologische energie tot conservatisme komt niet van de Islam vandaan maar juist de Tommy Robinson hoek.
De sharia wil je inderdaad niet hebben. Slechts een minderheid van de moslims in het VK steunt dat.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:28 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Het is de snelst groeiende religie daar, groeit rap en steeds meer moslims komen daar op belangrijke posities. Het verloederd daar in rap tempo. Ow en vergeet de sharia liefhebbers daar ook niet.
Wil je hier in NL gewoon niet hebben, om het maar ff bij NL te houden
Farage is een debiel. De islam alleen debieler.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De sharia wil je inderdaad niet hebben. Slechts een minderheid van de moslims in het VK steunt dat.
Poetin liefhebber Farage is een veel groter gevaar, maar die boodschap gaat er bij jou niet in..
Farage zijn reactionaire agenda gaat verder dan de sharia (binnen de sharia wil slechts een kleine minderheid lijfstraffen en martelingen).
Absoluut niet. Islam staat niet gelijk aan sharia, staat niet gelijk aan extremisme.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:47 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Farage is een debiel. De islam alleen debieler.
Onder de jeugd is het al 15%, dus dat is al veel meer dan je huidige 6%. En met de huidige en toekomstige immigratiestromen gaat dit nog veel verder stijgen. Dat zijn gewoon feiten.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik hoop het niet, maar je kan best wel eens gelijk hebben ja. Dit hele kabinet is er natuurlijk in de eerste plaats gekomen omdat D66 en CDA zich als weekdieren gedragen hebben.quote:Op zondag 17 mei 2026 15:28 schreef Tomatenboer het volgende:
Geloof ik niks van. Zodra Markuszower nodig is voor een meerderheid dan gaan de principes gewoon overboord hoor.
Onder de jeugd is het altijd hoger. Dat trekt later bij. Zo is het altijd gegaan.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:57 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Onder de jeugd is het al 15%, dus dat is al veel meer dan je huidige 6%. En met de huidige en toekomstige immigratiestromen gaat dit nog veel verder stijgen. Dat zijn gewoon feiten.
we kunnen beter de instroom gaan reguleren , beter mensen uit India dan uit Afrikaquote:Op zondag 17 mei 2026 18:50 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Absoluut niet. Islam staat niet gelijk aan sharia, staat niet gelijk aan extremisme.
Wat denk je nou oprecht zelf? Dat het niet gaat stijgen als je hier jaarlijks duizenden aan Moslims uit de meest diverse/ radicale landen binnnenhaalt + alle narijzigers. Je hoeft geen wiskundige te zijn om dan te beseffen dat het gaat toenemen. En dit zie je overal in West-Europa. Het is met afstand het snelst groeiende geloof ter wereld en verspreid zich ook snel. En het gaat hand in hand met de verpaupering van de grote steden. Wat ook altijd zo gegaan is, is dat waar ze op een gegeven moment de meerderheid werden, andere geloven de tering konden krijgen en verdreven werden. Niet elke keer de jij kaart trekken richting anderen. Dat Farage verrot is, is weer heel iets anders.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Onder de jeugd is het altijd hoger. Dat trekt later bij. Zo is het altijd gegaan.
Wat verder niets zegt over de onderliggende waarden. De waarden van Farage zijn meer verrot, en reactionair.
Goed dat je inziet dat het om het geld gaat, en niet om de uitvoerbaarheid. Jesse Klaver maakte daar een rake opmerking over. Hij ziet de hogere instroom van met name jonge vrouwen met psychische klachten ook als probleem. Echter, hij bagatelliseert hun klachten niet maar wil juist de oorzaken van die klachten aanpakken. Mensen worden niet minder arbeidsongeschikt als je ze een lagere of geen uitkering toekent.quote:Op zondag 17 mei 2026 11:03 schreef phpmystyle het volgende:
Terug kijken meer dan de moeite waard, werd serieus kritisch bevraagd en hij viel ook wel door de mand: het is hem om geld te doen
Wel moet opgemerkt worden dat er teveel jongeren met psychische klachten binnenstromen, dat moet je beperken. Maar verder is het gewoon een koude sanering, puur om op andere beleidsterreinen qua middelen te kunnen plussen.
Grappig, ik vind Jeroen Wollaars best een prettige interviewer.quote:Op zondag 17 mei 2026 15:31 schreef Klopkoek het volgende:
Dit is alleen maar reclame en aandacht voor deze flank.
Jeroen Wollaars kan vanavond weer voluit spinnen en onderbuikdansen (heel vervelend mannetje, die Wollaars, geen haar beter dan Nieman of Kockelmann).
Op een weiland!quote:Op zondag 17 mei 2026 18:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De bouw van de grote moskee Houten is gisteren van start gegaan
er moet een EU minimumloon komen, dat is in Nederland veel te hoog, het trekt alle ander landen leeg van jong en deskundig personeelquote:Op zondag 17 mei 2026 19:37 schreef nostra het volgende:
Goed idee, uitwerking nog even aan sleutelen.
https://www.ftm.nl/artike(...)campaign=EstherLynch
alles in Houten was 30 jaar geleden weiland, Houten was een miniem dorpjequote:
Wat is er in hemelsnaam goed aan allerlei arbeidsrechten en mensenrechten nog verder ondermijnen?quote:Op zondag 17 mei 2026 19:37 schreef nostra het volgende:
Goed idee, uitwerking nog even aan sleutelen.
https://www.ftm.nl/artike(...)campaign=EstherLynch
Uniformering van kapitaal- en vennootschapsstructuren zal je toch aan moeten als je richting een echte Unie wil opschuiven en dat laatste zal je wel moeten.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:42 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat is er in hemelsnaam goed aan allerlei arbeidsrechten en mensenrechten nog verder ondermijnen?
Willen we echt Amerika achterna hier? Kijk eens waar die staan op allerlei ranglijsten (zoals eerder vermeld).
uiteraard , alle rare heffingen , belastingen en kortingen wegquote:Op zondag 17 mei 2026 19:44 schreef nostra het volgende:
[..]
Uniformering van kapitaal- en vennootschapsstructuren zal je toch aan moeten als je richting een echte Unie wil opschuiven en dat laatste zal je wel moeten.
Volgens mij ben jij in het verkeerde land geboren, in de VS was je vast veel rijker geworden..quote:Op zondag 17 mei 2026 19:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
uiteraard , alle rare heffingen , belastingen en kortingen weg
dus ook de BPM en ecotax weg
quote:Op zondag 17 mei 2026 19:57 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij in het verkeerde land geboren, in de VS was je vast veel rijker geworden..
Oh, wacht, daar is geen AOW en geen ABP-pensioen, das nou jammer..
ja das waar, moet jezelf sparen, maar dat komt hier ook , met de zelfstandigenwetquote:AI-overzicht
Gemiddelde bruto-inkomens liggen in de VS (ca. 6.220 per maand) nominaal ruim 36% hoger dan in Nederland (ca. / ¤3.900).
Echter, de verschillen in secundaire arbeidsvoorwaarden zijn enorm.
Waar Nederland uitblinkt in uitgebreide sociale zekerheid, verplichte pensioenopbouw en veel vrije tijd, bieden Amerikaanse werkgevers vaak hogere salarissen, maar lagere wettelijke bescherming.
Tja, lekker sparen heb jij vast ook al vanaf je 20ste gedaan..quote:Op zondag 17 mei 2026 20:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
ja das waar, moet jezelf sparen, maar dat komt hier ook , met de zelfstandigenwet
Daar ben ik het op zich wel mee eens maar er zou op meer vlakken meer geüniformeerd moeten worden - anders werkt dat ontwrichtend (doet het nu al). Zoals bijvoorbeeld het belastingbegrip en misschien wel zekere minumumtarieven (en maximumtarieven). Of standaarden in diploma's en concurrentiebeding bij mobiliteit werknemers. De EU richtlijn van minimumloon als 60% mediaan inkomen is ook prima. Als het VK weer toe treedt moeten de opt-outs en eventuele kortingen op de afdracht worden beperkt (indien het lukt om de landbouwsubsidies af te bouwen dan wordt dit al wat makkelijker).quote:Op zondag 17 mei 2026 19:44 schreef nostra het volgende:
[..]
Uniformering van kapitaal- en vennootschapsstructuren zal je toch aan moeten als je richting een echte Unie wil opschuiven en dat laatste zal je wel moeten.
aflossen is ook sparenquote:Op zondag 17 mei 2026 20:10 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Tja, lekker sparen heb jij vast ook al vanaf je 20ste gedaan..
hij is knettergekquote:
Het leger in eigen land willen inzetten is altijd wel een populair idee onder rechtse knuppels ja.quote:
Gewoon escalatieladder. Klinkt stoerder. Alhoewel ik liever het leger tegen me heb dan de KMar, die vinden het spelletje en de snuif ook allemaal iets te lekker lijkt het.quote:Op zondag 17 mei 2026 20:25 schreef xpompompomx het volgende:
Het leger in eigen land willen inzetten is altijd wel een populair idee onder rechtse knuppels ja.
Vraag me altijd wat ze nou denken dat daar de meerwaarde van is.
Daar is het een autoritaire VVDer voor.quote:
Het feit dat het maximum dagloon naar beneden wordt bijgesteld is natuurlijk puur budgetair belang. Die papzak zei zelfs dat mensen zich maar bij moeten verzekeren.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:09 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Goed dat je inziet dat het om het geld gaat, en niet om de uitvoerbaarheid. Jesse Klaver maakte daar een rake opmerking over. Hij ziet de hogere instroom van met name jonge vrouwen met psychische klachten ook als probleem. Echter, hij bagatelliseert hun klachten niet maar wil juist de oorzaken van die klachten aanpakken. Mensen worden niet minder arbeidsongeschikt als je ze een lagere of geen uitkering toekent.
Nuja, even zorgen dat het leger wat te doen heeft en we niet voor niks de bontebalbommentax afdragen.quote:Op zondag 17 mei 2026 20:28 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Daar is het een autoritaire VVDer voor.
Wat stond ook alweer in het verkiezingsprogramma? Er stond dat de krijgsmacht vaker op straat zichtbaar moest zijn en ook kan worden gebruikt voor civiele taken.
Het leger inzetten (plus knieschieten) kennen we natuurlijk ergens van. Jawel, van Wilders en circus Baudetti.
Het leger inzetten tegen eigen bevolking is altijd link. Dan open je een route waar populisten handig misbruik van kunnen maken, als in een Midden-Amerikaanee bananenrepubliek.
"Militairen inzetten voor binnenlandse veiligheid: De VVD wil dat defensie ook in vredestijd een grotere rol speelt in onze samenleving. Dit betekent dat we de mogelijkheden voor militaire bijstand aan civiele autoriteiten, zoals de politie, verruimen. Denk aan de bewaking van de Noordzee en meer zichtbare controles aan de grens. Om dit te realiseren willen we de Koninklijke Marechaussee fors uitbreiden. Daarnaast verruimen we de mogelijkheden om, bij grote capaciteitstekorten of nationale crises, militairen van andere krijgsmachtdelen in te zetten ter assistentie van de politie."quote:Op zondag 17 mei 2026 20:33 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nuja, even zorgen dat het leger wat te doen heeft en we niet voor niks de bontebalbommentax afdragen.
Gelukkig hebben we hier onze bezorgde pyromanen en opgefokte mannen die interviewers kapot willen maken. Adopteer even wat fatbiketuig zou ik willen zeggen. Prima niveaumatch, al was het maar voor even.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:28 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Het is de snelst groeiende religie daar, groeit rap en steeds meer moslims komen daar op belangrijke posities. Het verloederd daar in rap tempo. Ow en vergeet de sharia liefhebbers daar ook niet.
Wil je hier in NL gewoon niet hebben, om het maar ff bij NL te houden
Dat hangt toch echt af van wat er met mensen aan de hand is. Werk vraagt veel van mensen, op organisatorisch vlak, op intellectueel vlak, op lichamelijk vlak, op sociaal vlak, enzovoort. Als iemand baat heeft bij (meer) werk zullen de zorgverleners die bij die persoon betrokken zijn en het UWV daar zeker op aansturen. Het komt echter ook dikwijls voor dat minder of niet werken wél het best is voor de persoon in kwestie, de meeste mensen vallen immers niet voor de lol langdurig uit op hun werk. Dat moet je ook gewoon erkennen.quote:Op zondag 17 mei 2026 20:33 schreef phpmystyle het volgende:
Het feit dat er veel jonge mensen instromen is wel een punt van zorg, dat kan gewoon niet. Nostra en ik doen wel eens een beetje jennen hier dat het streng moet, maar ik meen ook oprecht dat de meeste mensen van thuiszitten echt niet gelukkig worden. Mensen bloeien op als ze werken met andere mensen, het geeft een doel en richting aan je leven.
net zo erg, alleen die importeren we niet.quote:Op zondag 17 mei 2026 20:49 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we hier onze bezorgde pyromanen en opgefokte mannen die interviewers kapot willen maken. Adopteer even wat fatbiketuig zou ik willen zeggen. Prima niveaumatch, al was het maar voor even.
Worden van buiten de gemeentes bezorgd.quote:Op zondag 17 mei 2026 21:33 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
net zo erg, alleen die importeren we niet.
De cijfers van het CBS laten iets anders zien, namelijk een duidelijke toename per generatie. Op basis waarvan concludeer jij dat dit later bij zou trekken? Het gemiddelde blijft echter laag door het lage percentage moslims onder de oudere generaties. Doordat die de komende decennia gaan wegvallen, zul je ook zien dat het gemiddelde percentage snel zal stijgen.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Onder de jeugd is het altijd hoger. Dat trekt later bij. Zo is het altijd gegaan.
Wat verder niets zegt over de onderliggende waarden. De waarden van Farage zijn meer verrot, en reactionair.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | 15- 18 jaar : 15,0% 18 - 25 jaar : 7,4% 25 - 35 jaar : 6,3% 35 - 45 jaar : 7,0% 45 - 55 jaar : 3,3% 55 - 65 jaar: 3,0% 65 - 75 jaar: 1,1% 75+ jaar: 0,8% |
Allereerst: ik geef dit antwoord niet voor jou.quote:Op zondag 17 mei 2026 22:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De cijfers van het CBS laten iets anders zien, namelijk een duidelijke toename per generatie. Op basis waarvan concludeer jij dat dit later bij zou trekken? Het gemiddelde blijft echter laag door het lage percentage moslims onder de oudere generaties. Doordat die de komende decennia gaan wegvallen, zul je ook zien dat het gemiddelde percentage snel zal stijgen.
[ afbeelding ]
[ code verwijderd ]
Bron
In het door jou zo graag aangehaalde AIVD rapport staat moslim extremisme al jaren op nummer 1 als grootste bedreiging voor ons land.quote:Op zondag 17 mei 2026 22:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Allereerst: ik geef dit antwoord niet voor jou.
Dan nu het antwoord: ook het CBS houdt dit voor eerdere jaartallen bij.
Dan zie je dat de groep 15-18 jaar telkens religieuzer is dan latere leeftijdsgroepen. De 18-jarigen van 2000 of het jaar 2010 zitten inmiddels in een hogere leeftijdscategorie. Daardoor kun je zien dat dit bij trekt, ook bij moslims.
Deze data van het CBS komen overeen met het terugkerende VU onderzoek 'God in Nederland'. Dat sinds 1966 wordt uitgevoerd en sindsdien periodiek terugkeert. Zij volgen de cohorten.
Sowieso zien we ook dat moslims progressievere opvattingen hebben gekregen, positiever zijn aankijken tegen homoseksuelen en andere zaken.
De energie en organisatiekracht om dit om te draaien en ongedaan te maken zit primair niet bij de moslims.
edit: meestal wordt totaal vergeten dat migranten uit Marokko (Berbers, Rifgebergte) niet zoveel op hebben met het regime daar. Die zijn maar wat blij dat een Grondwet hen als minderheid beschermt (hopelijk). Migranten willen naar Europa juist omdat daar de Grondwet telt en niet de orthodoxe sharia.
Je concludeert hier toch echt dingen die totaal niet zijn op te maken uit de grafiek. Het is ook langer duidelijk dat de Islam de snelgroeiende religie onder jongeren is. Zo concludeerde Islamitische omroep in 2024 het volgende:quote:Op zondag 17 mei 2026 22:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Allereerst: ik geef dit antwoord niet voor jou.
Dan nu het antwoord: ook het CBS houdt dit voor eerdere jaartallen bij.
Dan zie je dat de groep 15-18 jaar telkens religieuzer is dan latere leeftijdsgroepen. De 18-jarigen van 2000 of het jaar 2010 zitten inmiddels in een hogere leeftijdscategorie. Daardoor kun je zien dat dit bij trekt, ook bij moslims.
Deze data van het CBS komen overeen met het terugkerende VU onderzoek 'God in Nederland'. Dat sinds 1966 wordt uitgevoerd en sindsdien periodiek terugkeert. Zij volgen de cohorten.
Sowieso zien we ook dat moslims progressievere opvattingen hebben gekregen, positiever zijn aankijken tegen homoseksuelen en andere zaken.
De energie en organisatiekracht om dit om te draaien en ongedaan te maken zit primair niet bij de moslims.
edit: meestal wordt totaal vergeten dat migranten uit Marokko (Berbers, Rifgebergte) niet zoveel op hebben met het regime daar. Die zijn maar wat blij dat een Grondwet hen als minderheid beschermt (hopelijk). Migranten willen naar Europa juist omdat daar de Grondwet telt en niet de orthodoxe sharia (met alle vrijheid om niet langer de moskee te bezoeken - wat dus in Nederland ook gewoon massaal heeft plaatsgevonden).
Dit staat dus haaks op jouw claim dat jongere generaties juist religieuzer zouden zijn.quote:In 2024 kende Nederland een opvallende verschuiving in religieuze demografie: de islam is inmiddels de snelst groeiende religie onder jongeren, zo meldde het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) vorige week.
Het algemene aandeel religieuzen steeg licht van 42% in 2023 naar 44% in 2024, met een sterke groei van de islam, vooral onder jongeren van 18 tot 25 jaar.
Momenteel vormen moslims ongeveer 6% van de bevolking, voornamelijk geconcentreerd in steden als Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht. De moslimgemeenschappen bestaan vooral uit burgers met een Turkse, Marokkaanse, Surinaamse, Indonesische, Iraakse en Syrische achtergrond.
Al jaren daalt het aantal religieuzen gestaag, maar die trend lijkt nu tot stilstand gekomen. Katholieken blijven de grootste groep, gevolgd door protestanten en moslims.
Opvallende uitkomst ia dat jongvolwassenen (18-25 jaar) het minst religieus zijn, terwijl ouderen (75+) juist overwegend religieus blijven. Moslims blinken echter uit in betrokkenheid bij alle leeftijdsgroepen: bijna de helft bezoekt maandelijks de moskee.
De groeiende populariteit van de islam onder jongeren in het algemeen weerspiegelt een bredere spirituele zoektocht binnen de samenleving.
Bron
Je slaat ontzettend wild om je heen met feiten van het CBS. Laat ons dan eens zien dat dit bijvoorbeeld 10 jaar geleden ook zo hoog was in de doelgroep tussen de 15-18. Ik geloof er namelijk helemaal niets van. Het is bijna onmogelijk met alle instroom van de laatste 10 jaar. Maar aangezien je dit hier constant loopt te roepen, ben ik erg benieuwd.quote:Op zondag 17 mei 2026 23:18 schreef Klopkoek het volgende:
Zoals ik al zei, ik gaf het antwoord niet voor HowardRoark.
Ik kon dit verwachten en voorspellen.
Je jongleert nu vrijelijk met de leeftijdscategorieën (de minst religieuze 'jongvolwassenen' is niet de categorie 15-18, die in alle jaartallen van deze eeuw religieuzer zijn dan latere leeftijden).
Het is één en al onzin en trieste manipulatie (en lang niet elke migrant is een moslim - nog zo een manipulatie).
Gelukkig mag racisme wel gewoon nog.quote:Op maandag 18 mei 2026 08:11 schreef capricia het volgende:
[modbreak]
Kappen met die persoonlijke aanvallen.![]()
[/modbreak]
Smerig tuig.quote:Op maandag 18 mei 2026 10:42 schreef Bluesdude het volgende:
Met zulke vaderlandslievenden heb je geen vijanden meer nodig
Wie slaat hier nu wil om zich heen? Zijn dat de verspreiders van apocalyptische verhalen en angstbeelden (die zelf een orthodoxe staat en samenleving voor staan) of is dat de kant die een paar procent wel mee vindt vallen. Sterker: een beetje Islam in Nederland is een verrijking, zouden anderen van kunnen leren.quote:Op zondag 17 mei 2026 23:48 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Je slaat ontzettend wild om je heen met feiten van het CBS.
https://nos.nl/artikel/26(...)-gaat-voor-nu-te-verquote:Raad van State: uitsluiten van politieke partijen gaat voor nu te ver
De Raad van State is kritisch op het plan van D66 en GroenLinks-PvdA om politieke partijen te kunnen uitsluiten bij verkiezingen. Het adviesorgaan vindt het "op dit moment een te vergaande beperking".
D66 en GroenLinks-PvdA willen dat politieke partijen die meedoen aan de Tweede Kamervekiezingen een interne partijdemocratie hebben. Zo moeten ze leden hebben, die kunnen meebeslissen over de kandidatenlijst en invloed hebben op het verkiezingsprogramma.
Een nog op te richten Nederlandse autoriteit politieke partijen (Napp) zou hier op moeten toezien. Als een partij de regels niet volgt, kan die volgens het voorstel uitgesloten worden van de verkiezingen. Dat zou op dit moment alleen gelden voor de PVV: die partij heeft één lid, partijleider Geert Wilders.
Regels nog te onduidelijk
Volgens de Raad van State is in het wetsvoorstel nu nog niet helemaal duidelijk aan welke regels politieke partijen precies moeten voldoen. Daar moet wat betreft het adviesorgaan eerst beter over gediscussieerd worden, onder meer in het parlement.
Ook speelt mee dat in het wetsvoorstel staat dat politici na uitsluiting ook niet meer met een blanco lijst, zonder partijnaam, kunnen meedoen aan de verkiezingen. Dit is volgens de Raad van State "te ingrijpend", omdat het mensen het recht ontneemt om zelf verkozen te worden (passief kiesrecht).
Het adviesorgaan merkt verder op dat politieke partijen ook met deze wet nog onder de regels van de interne partijdemocratie kunnen uitkomen. Zo kan een partij de statuten zo opstellen, dat er alsnog nauwelijks mensen in aanmerking komen om lid te worden.
Verder vindt de Raad van State het niet logisch om leden elk vier jaar inspraak te geven in het partijprogramma, zoals nu in het plan van D66 en GroenLinks-PvdA staat. Beter zou het zijn om dat voor elke Tweede Kamerverkiezingen te doen.
De Tweede Kamer gaat nu verder praten over het voorstel. Daarna wordt duidelijk of de partijen de adviezen van de Raad van State overnemen.
Sommige werkgevers zijn ook gewoon toxisch. Ik meen het oprecht dat werk of het voeren van een onderneming je het gelukkigst maakt. Hele dagen thuiszitten is killing.quote:Op zondag 17 mei 2026 20:59 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat hangt toch echt af van wat er met mensen aan de hand is. Werk vraagt veel van mensen, op organisatorisch vlak, op intellectueel vlak, op lichamelijk vlak, op sociaal vlak, enzovoort. Als iemand baat heeft bij (meer) werk zullen de zorgverleners die bij die persoon betrokken zijn en het UWV daar zeker op aansturen. Het komt echter ook dikwijls voor dat minder of niet werken wél het best is voor de persoon in kwestie, de meeste mensen vallen immers niet voor de lol langdurig uit op hun werk. Dat moet je ook gewoon erkennen.
De reden is voornamelijk leugens, geld en propaganda. Aangedreven door polarisatie tussen elites.quote:Op maandag 18 mei 2026 13:22 schreef capricia het volgende:
de reden dat mensen PVV stemmen, te adresseren.
Hoe is het met je vso? Kan je topic niet meer vinden, dus antwoord maar daar.quote:Op maandag 18 mei 2026 13:34 schreef phpmystyle het volgende:
Sommige werkgevers zijn ook gewoon toxisch. Ik meen het oprecht dat werk of het voeren van een onderneming je het gelukkigst maakt. Hele dagen thuiszitten is killing.
ik moet zeggen dat een hele dag thuis is een traktatie voor me, als oudere zijnde (niet zo oud als Poetin)quote:Op maandag 18 mei 2026 13:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Sommige werkgevers zijn ook gewoon toxisch.
Ik meen het oprecht dat werk of het voeren van een onderneming je het gelukkigst maakt.
Hele dagen thuiszitten is killing.
Dat topic hoef ik niet meer op te poken..quote:Op maandag 18 mei 2026 13:44 schreef nostra het volgende:
Hoe
[..]
Hoe is het met je vso? Kan je topic niet meer vinden, dus antwoord maar daar.
PVV pest kan gezond zijn voor de democratie.quote:Op maandag 18 mei 2026 13:22 schreef capricia het volgende:
Ik krijg toch het gevoel dat het speciaal bedacht is om de PVV te pesten. Terwijl D66 en GroenLinks-PvdA er beter aan doen om de onvrede en de reden dat mensen PVV stemmen, te adresseren.
Misschien niet direct tegen de PVV, maar voornamelijk het idee dat je a la Trump/PVV iemand kan hebben die de verkiezingen wint en zonder verdere tegenspraak diverse wetten/partij standpunten kan doorvoeren.quote:Op maandag 18 mei 2026 13:22 schreef capricia het volgende:
Deze is wel interessant:
[..]
Ik krijg toch het gevoel dat het speciaal bedacht is om de PVV te pesten. Terwijl D66 en GroenLinks-PvdA er beter aan doen om de onvrede en de reden dat mensen PVV stemmen, te adresseren.
Het adviesorgaan waarschuwt ook voor onevenredige inbreuk op de verenigingsvrijheid en het kiesrecht.
Het is ook gewoon een veel te vergaande beperking van het passief kiesrecht.
Terechte kritiek van de RvS dus.
Het is niet per se speciaal bedacht om de PVV te pesten. Het is wel zo dat op dit moment de PVV de enige is die geen interne democratie heeft. Ik denk dat het niet verkeerd is om daar regels over op te stellen, maar dat het dan wel belangrijk is dat dat goed in elkaar steekt. Als de RvS nog aanmerkingen heeft op dit plan, lijkt het me goed dat daar gehoor aan wordt gegeven en men gaat kijken hoe dit aan te pakken dat het wél goed in elkaar steekt.quote:Op maandag 18 mei 2026 13:22 schreef capricia het volgende:
Deze is wel interessant:
[..]
Het adviesorgaan waarschuwt ook voor onevenredige inbreuk op de verenigingsvrijheid en het kiesrecht.
Het is ook gewoon een veel te vergaande beperking van het passief kiesrecht.
Terechte kritiek van de RvS dus.
Aan de andere kant zou je denken dat het "bestaan van de democratie" vanuit zichzelf al genoeg beschermingsmiddelen moet hebben en dat dat niet afhankelijk moet zijn van een (papieren) organisatie structuur van de partij die op dat moment toevallig aan de macht is.quote:Op maandag 18 mei 2026 15:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is niet per se speciaal bedacht om de PVV te pesten. Het is wel zo dat op dit moment de PVV de enige is die geen interne democratie heeft. Ik denk dat het niet verkeerd is om daar regels over op te stellen, maar dat het dan wel belangrijk is dat dat goed in elkaar steekt. Als de RvS nog aanmerkingen heeft op dit plan, lijkt het me goed dat daar gehoor aan wordt gegeven en men gaat kijken hoe dit aan te pakken dat het wél goed in elkaar steekt.
Sorry, maar ik kan hier niks mee. Geen concrete informatie over de Islam. Wat heet, het gaat specifieker over Christenen. Jij bent de enige die zelf even bepaald dat het geen uitzondering vormt. Dat wordt nergens benoemd.quote:Op maandag 18 mei 2026 10:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wie slaat hier nu wil om zich heen? Zijn dat de verspreiders van apocalyptische verhalen en angstbeelden (die zelf een orthodoxe staat en samenleving voor staan) of is dat de kant die een paar procent wel mee vindt vallen. Sterker: een beetje Islam in Nederland is een verrijking, zouden anderen van kunnen leren.
De sharia is inderdaad meer dan onwenselijk - ook de vorm zonder lijfstraffen - maar dan heb je het over 'procenten van procenten' in aanhang (ik vermoed zo dat een groot deel van PVV en FvD lijfstraffen ook wel ziet zitten; volksvertegenwoordigers hebben dat uitgesproken). Een kleine minderheid van een kleine minderheid.
Dat de groep tot 18 jaar religieuzer is dan de groepen boven hen is al heel lang zo. Hier het jaar 2009:
https://jeugdmonitor.cbs.(...)in%20de%20minderheid
Het moskeebezoek is bij latere leeftijdsgroepen eveneens lager, in 2009 en ook nu.
Wanneer je deze cohorten over langere tijd volgt, wat de Vrije Universiteit doet, dan zie je duidelijk een ontwikkeling.
De 18 jarigen van 2009 zijn inmiddels ouder dan 35. Onder deze groep is het aantal religieuzen al lang niet meer 54%.
Dat ligt onder de 40% en bij de groep 25-35 zelfs 33%. De Islam vormt geen uitzondering op dat patroon en nogmaals, minimaal de helft ziet nooit een moskee van binnen.
Een tijd geleden hebben we hier ook een discussie gehad over een partij zoals FvD: op papier een 'democratische' ledenpartij. Maar in praktijk hebben die leden niets in te brengen, want de statuten zijn zo opgesteld dat dan een hoog % van de leden fysiek aanwezig moet zijn om bijvoorbeeld iets tegen het bestuur te kunnen inbrengen qua tegenstem.quote:Op maandag 18 mei 2026 15:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is niet per se speciaal bedacht om de PVV te pesten. Het is wel zo dat op dit moment de PVV de enige is die geen interne democratie heeft. Ik denk dat het niet verkeerd is om daar regels over op te stellen, maar dat het dan wel belangrijk is dat dat goed in elkaar steekt. Als de RvS nog aanmerkingen heeft op dit plan, lijkt het me goed dat daar gehoor aan wordt gegeven en men gaat kijken hoe dit aan te pakken dat het wél goed in elkaar steekt.
Natuurlijk wel, en dat weet je zelf ook wel. Gespeelde naiviteit trapt niemand in. Wees er dan in ieder geval eerlijk over.quote:Op maandag 18 mei 2026 15:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is niet per se speciaal bedacht om de PVV te pesten.
Mwah, dat is het wel en je moet eigenlijk niet je politieke tegenstanders op procedurele gronden willen verbieden/ontplatformen.quote:Op maandag 18 mei 2026 15:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is niet per se speciaal bedacht om de PVV te pesten.
Tot welgeteld één seconde na de verkiezingsuitslag.quote:
Het is sws erg vaag dat specifiek D66 en GroenLinks-PvdA partijen die hun niet aanstaan willen uitsluiten.quote:Op maandag 18 mei 2026 18:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, dat is het wel en je moet eigenlijk niet je politieke tegenstanders op procedurele gronden willen verbieden/ontplatformen.
Dit is natuurlijk gericht tegen de pvv. Of dat terecht is : daar kun je het over hebben.quote:Op maandag 18 mei 2026 18:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is sws erg vaag dat specifiek D66 en GroenLinks-PvdA partijen die hun niet aanstaan willen uitsluiten.
Dat zou veel breder gedragen moeten worden dan D66 en GroenLinks-PvdA alleen, als je al zoiets wil.
Kan me best wel voorstellen dat er constitutionele ruimte is voor meer regels over interne partijdemocratie, maar ik vind de voorgestelde sanctie (complete uitsluiting) ook gewoon disproportioneel.
Waarom blijf je hier steeds mee komen? Zijn er dan ook niet-objectief identificeerbare ziekten? Zo ja, welke dan? Bestaat een ziekte pas als deze door de medische wetenschap en onder behandelaars goed begrepen wordt? Jaagt men zolang dat niet het geval is in de medische wetenschap en onder behandelaars dan een fantoom na?quote:Op maandag 18 mei 2026 13:34 schreef phpmystyle het volgende:
Mensen die zijn uitgevallen door ernstige ziektes zoals beroertes, kanker, of van een heftruck zijn gevallen zijn objectief identificeerbaar ziek.
Zou het ook kunnen dat mensen zenuwachtig zijn omdat een verzekeringsarts en een arbeidsdeskundige in een half uur tot drie kwartier geacht worden een oordeel te vellen over een cliënt die zij nog nooit gezien hebben? En waarbij dat oordeel een enorme impact op hun bestaanszekerheid kan hebben?quote:Maar heel veel mensen zijn vooral zenuwachtig voor die keuringen is mijn indruk omdat ze zelf ook wel aanvoelen dat het een grijs gebied is waar ze zich in bevinden. Een beetje vermoeidheid, een beetje mentale klachten, een klein pijntje.
Daarom bestaan daar ook grondige methoden voor verzekeringsartsen en arbeidsdeskundigen om dat te beoordelen. Waarom meen jij in de positie te zijn om deze beoordelingen in zijn algemeenheid in twijfel te trekken?quote:Er is niemand die dat wil en zal bagatelliseren, maar de consequenties van definitief iemand arbeidsongeschikt verklaren zijn voor zowel het individu als de maatschappij erg groot.
Ja. En dan ga je dus een wet opstellen (en een best wel belangrijke wet over ons kiesstelsel) omdat 1 partij je niet aanstaat. Dat kan nooit de bedoeling zijn, lijkt me.quote:Op maandag 18 mei 2026 18:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk gericht tegen de pvv. Of dat terecht is : daar kun je het over hebben.
Gewoon heel hard roepen dat iedereen die er op stemt domme rechts extremisten zijn.quote:Op maandag 18 mei 2026 18:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. En dan ga je dus een wet opstellen (en een best wel belangrijke wet over ons kiesstelsel) omdat 1 partij je niet aanstaat. Dat kan nooit de bedoeling zijn, lijkt me.
Beter doe je iets aan de onderliggende oorzaken dat zo'n partij zoveel kiezers trekt. In plaats van het maar procedureel te willen gaan verbieden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |