abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220807040
Sorry @capricia ik dacht dat ik de laatste was
pi_220807057
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 09:01 schreef Hanca het volgende: [..] De spreidingswet is niet alleen een dwangwet, maar het wordt wel tijd om dat deel tevoorschijn te halen. Ik denk alleen dat Van den Brink de coalitievorming en de besluiten daar in de gemeenten nog even af wacht. Dit najaar wordt er dwang verwacht. [ x ]
Je eigen inwoners dwingen tot overlast, ellende, waardedaling alleen omdat je zelf weigert iets te doen aan de instroom. Huizen zijn er niet, maar als iemand uit Eritrea/Syrië/Palestine komt huren we gewoon een hotel voor je totdat er een huis is. Inmiddels geven we dit jaar 9 miljard uit aan asiel.

Het zou Jetten eens sieren als we een keer pas op de plaats maken om eerst eens wat te te doen aan stikstof, netcongestie, woningbouw voordat we weer miljarden uitgeven aan asiel.
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 10:03:17 #4
236264 crew  capricia
pi_220807073
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:01 schreef Cupfighter het volgende:
Sorry @:Capricia ik dacht dat ik de laatste was
Nee. Je deed het goed. Mijn post ging gewoon door het slotje heen. _O-
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220807093
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:02 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Je eigen inwoners dwingen tot overlast, ellende, waardedaling alleen omdat je zelf weigert iets te doen aan de instroom. Huizen zijn er niet, maar als iemand uit Eritrea/Syrië/Palestine komt huren we gewoon een hotel voor je totdat er een huis is. Inmiddels geven we dit jaar 9 miljard uit aan asiel.
Dwingen tot overlast
Echt
Het moet niet gekker worden bij rechts
pi_220807100
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Nee. Je deed het goed. Mijn post ging gewoon door het slotje heen. _O-
_O-
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 10:10:50 #7
5428 crew  miss_sly
pi_220807159
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:02 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Je eigen inwoners dwingen tot overlast, ellende, waardedaling alleen omdat je zelf weigert iets te doen aan de instroom. Huizen zijn er niet, maar als iemand uit Eritrea/Syrië/Palestine komt huren we gewoon een hotel voor je totdat er een huis is. Inmiddels geven we dit jaar 9 miljard uit aan asiel.

Het zou Jetten eens sieren als we een keer pas op de plaats maken om eerst eens wat te te doen aan stikstof, netcongestie, woningbouw voordat we weer miljarden uitgeven aan asiel.
Dwingen tot overlast? Dat is de draai die gegeven wordt aan de belachelijke rellen, het geweld, het terrorisme (want het is niet eens meer vandalisme)?
Er worden hotel gehuurd omdat enkele jaren geleden ontzettend veel asielopvanglocaties zijn opgeheven. En nu blijken er te weinig en moet je deze mensen toch ergens laten.

We geven zo ontzettend veel uit aan asiel omdat het niet gewoon goed beleid is, maar constant noodtoestanden waarmee je achter de feiten aanloopt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 16 mei 2026 @ 10:12:42 #8
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220807168
Wanneer gaan we nou als Europa eens migranten aan de grenzen afschieten zoals Markuszower graag wil? Onze rechtse vrienden zullen vast weer heftig in de ontkenning schieten, maar diep van binnen is het in de fik proberen te steken van asielopvang en geweld tegen asielzoekers best lekker toch?

Zo jammer dat decennia aan rechtse Nederlandse kabinetten zo’n slap assielbeleid heeft opgeleverd.
pi_220807177
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dwingen tot overlast? Dat is de draai die gegeven wordt aan de belachelijke rellen, het geweld, het terrorisme (want het is niet eens meer vandalisme)?
Er worden hotel gehuurd omdat enkele jaren geleden ontzettend veel asielopvanglocaties zijn opgeheven. En nu blijken er te weinig en moet je deze mensen toch ergens laten.

We geven zo ontzettend veel uit aan asiel omdat het niet gewoon goed beleid is, maar constant noodtoestanden waarmee je achter de feiten aanloopt.
We geven ontzettend veel geld uit omdat we iedereen uit de hele wereld vertroetelen.

In Griekenland moet je weg uit het kamp/azc zodra je statushouder bent, daar huurt de overheid geen hotel voor je en krijg je ook geen uitkering.

Allemaal zaken die je direct kan stoppen maar wij wel doen.
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 10:20:36 #10
5428 crew  miss_sly
pi_220807286
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 09:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die hete zomer wordt om een ander onderwerp verwacht: https://www.ad.nl/politie(...)dat-hardop~a2b86180/
Hoe triest is het toch gesteld dat we bang zijn om bepaalde plannen te presenteren omdat we bang zijn voor geweldexplosies en dat kiezers weer overlopen naar de volgende messias?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220807301
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:13 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
We geven ontzettend veel geld uit omdat we iedereen uit de hele wereld vertroetelen.

In Griekenland moet je weg uit het kamp/azc zodra je statushouder bent, daar huurt de overheid geen hotel voor je en krijg je ook geen uitkering.

Allemaal zaken die je direct kan stoppen maar wij wel doen.
Tja en dan belanden ze op straat
We weten allemaal bij de bezuinigingen bij de GGZ wat er gebeurd als mensen op straat komen, ja overlast, voor burgers en ondernemers
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 10:21:36 #12
5428 crew  miss_sly
pi_220807302
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:13 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
We geven ontzettend veel geld uit omdat we iedereen uit de hele wereld vertroetelen.

In Griekenland moet je weg uit het kamp/azc zodra je statushouder bent, daar huurt de overheid geen hotel voor je en krijg je ook geen uitkering.

Allemaal zaken die je direct kan stoppen maar wij wel doen.
Als jouw frame is dat we "iedereen uit de hele wereld vertroetelen" dan is het zinloos met je in gesprek te gaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220807309
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:21 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Tja en dan belanden ze op straat
We weten allemaal bij de bezuinigingen bij de GGZ wat er gebeurd als mensen op straat komen, ja overlast, voor burgers en ondernemers
Of ze geen lekker naar een ander land, probleem opgelost.

Daarom komen nu de mensen uit Palestina hierheen.
pi_220807327
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:22 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Of ze geen lekker naar een ander land, probleem opgelost.

Daarom komen nu de mensen uit Palestina hierheen.
Dan verschuif je het probleem
Lekker gemakkelijk weer
Egoïstisch rechts
pi_220807372
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:23 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dan verschuif je het probleem
Lekker gemakkelijk weer
Egoïstisch rechts
Lekker de overlast van azcs verspreiden over heel Nederland op kosten van hardwerkend Nederland.
Sociaal links.
pi_220807379
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:31 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Lekker de overlast van azcs verspreiden over heel Nederland op kosten van de belastingbetaler.
Sociaal links.
Overlast aangewakkerd door extreem rechts zoals Markuszower
  zaterdag 16 mei 2026 @ 10:33:29 #17
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220807385
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:31 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Lekker de overlast van azcs verspreiden over heel Nederland op kosten van hardwerkend Nederland.
Sociaal links.
Lekker er vooraf al vanuit gaan dat elk azc overal overlast veroorzaakt en op die manier de bevolking polariseren.

Engnek rechts.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_220807402
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:02 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Je eigen inwoners dwingen tot overlast, ellende, waardedaling alleen omdat je zelf weigert iets te doen aan de instroom.
Blijf je die onzin herhalen?

Feitelijk is het gewoon: de onrust, ellende en overlast weghalen. Want de anti-AZC-betogers geven overlast, een AZC vrijwel nooit.
Wat mij betreft sluiten ze eerst die beroepsrelschoppers op, dat zou de onrust in de maatschappij fors verlagen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2026 10:39:27 ]
pi_220807409
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Blijf je die onzin herhalen?

Feitelijk is het gewoon: de onrust, ellende en overlast weghalen. Want de anti-AZC-betogers geven overlast, een AZC vrijwel nooit.
Wat mij betreft sluiten ze eerst die beroepsrelschoppers op, dat zou de onrust in de maatschappij fors verlagen.
En pakken we politici aan die oproepen tot geweld
  zaterdag 16 mei 2026 @ 10:41:36 #20
363374 Regilio_
exTrEeM rEcHtS
pi_220807412


Een betere wereld begint bij jezelf ofzoiets.

Wees geen Tim.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  zaterdag 16 mei 2026 @ 10:41:56 #21
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220807417
Misschien had rechtse VVDer Dijkhof niet in 2017 tientallen asiellocaties moeten sluiten en ruim duizend COA medewerkers moeten ontslaan? Gewoon een idee voor onze rechtse vrienden om eens over na te denken?
  zaterdag 16 mei 2026 @ 10:53:27 #22
363374 Regilio_
exTrEeM rEcHtS
pi_220807551
twitter
Nu met geluid

Verder niet opruiend ofzo hoor. Wat een simpele dwaas.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 mei 2026 @ 10:54:28 #23
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220807556
quote:
9s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:53 schreef Regilio_ het volgende:
[ x ]Nu met geluid

Verder niet opruiend ofzo hoor. Wat een simpele dwaas.
Manmanman...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_220807562
Bij misstanden en overlast met arbeidsmigratie kijkt rechts Nederland de andere kant op:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ierkant-uit-a4925510
pi_220807573
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Manmanman...
Hij heeft groot gelijk. Zeker het Nederlandse politieke systeem heeft als gevaar om ongemerkt en langzaam richting Trump toestanden op te schuiven. Zelden zijn hier duidelijke breuken en markeringspunten merkbaar zoals in de historie van vele andere landen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 mei 2026 @ 10:59:41 #26
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220807578
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Hij heeft groot gelijk. Zeker het Nederlandse politieke systeem heeft als gevaar om ongemerkt en langzaam richting Trump toestanden op te schuiven. Zelden zijn hier duidelijke breuken en markeringspunten merkbaar zoals in de historie van vele andere landen.
Sodemieter op man. Er is een brandje, laten we gaan blussen met benzine, dat lost alles op! Trump zit daar juist door dit soort kansloze lui die alles tegen elkaar ophitsen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 16 mei 2026 @ 11:02:00 #27
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220807583
Er zou veel meer en vroeger al gepolariseerd moeten zijn. Het achterlijke racistische sentiment dat in Nederland al 25 jaar hoofdzakelijk gepamperd is, wat je mediaminuten en paginabrede interviews oplevert, had veel actiever bestreden moeten worden.

Je bent niet bezorgd, je bent een totaaldebiel.

Maar daar kunnen die sneeuwvlokjes natuurlijk niet tegen, ze moeten knuffels krijgen tijdens het oproepen tot geweld tegen vluchtelingen anders voelen ze zich miskend.
Antifa
pi_220807594
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Sodemieter op man. Er is een brandje, laten we gaan blussen met benzine, dat lost alles op! Trump zit daar juist door dit soort kansloze lui die alles tegen elkaar ophitsen.
Ja natuurlijk, ook Trump en zijn kliek is weer de schuld van links. Dat jij idolaat was van FvD en Baudet was de schuld van woke enz.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 11:06:24 #29
363374 Regilio_
exTrEeM rEcHtS
pi_220807598
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Hij heeft groot gelijk. Zeker het Nederlandse politieke systeem heeft als gevaar om ongemerkt en langzaam richting Trump toestanden op te schuiven. Zelden zijn hier duidelijke breuken en markeringspunten merkbaar zoals in de historie van vele andere landen.
Donder toch op met wel of geen gelijk.

Hij zou met zijn grote achterban wat meer verantwoordelijkheid mogen nemen over wat hij de wereld in slingert ipv mensen zo op te hitsen.

Wat je ook vindt van AZC's of wat dan ook, is daar ondergeschikt aan.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 mei 2026 @ 11:09:42 #30
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220807609
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:05 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ja natuurlijk, ook Trump en zijn kliek is weer de schuld van links. Dat jij idolaat was van FvD en Baudet was de schuld van woke enz.
Weet je, ik snap nu waarom je er zo achter staat. Je hebt minstens zo'n treurige persoonlijkheid. Geen haar beter dan die zogenaamde fascisten waar je zo'n hekel aan hebt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_220807620
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:06 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Donder toch op met wel of geen gelijk.

Hij zou met zijn grote achterban wat meer verantwoordelijkheid mogen nemen over wat hij de wereld in slingert ipv mensen zo op te hitsen.

Wat je ook vindt van AZC's of wat dan ook, is daar ondergeschikt aan.
De enige zijde die al 25 jaar loopt te hitsen is de Wilders kliek. Wilders riep al in 2004 dat "rassenrellen" een heilzame werking zouden hebben voor Nederland.

Net als met destijds de CPN en Janmaat moet er flink tegen geduwd gaan worden.

Als je dat dan verliest, is dat maar zo. Dan is het iig allemaal duidelijk ipv stapvoets en onmerkbaar richting etnostaat en apartheid schuifelen.

Ik zie liever een groot FvD dan een groot VVD, omdat het dan tenminste lekker duidelijk is voor iedereen. Dan is de breuklijn en cesuur helder.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2026 11:12:09 ]
pi_220807631
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Weet je, ik snap nu waarom je er zo achter staat. Je hebt minstens zo'n treurige persoonlijkheid. Geen haar beter dan die zogenaamde fascisten waar je zo'n hekel aan hebt.
Jij zat Baudet te bewieroken toen hij al lang en breed op de Ijzerwake zat te spreken, met Mein Kampf zat te zwaaien, Van Rompuy was Hitler, MH17 niet door Rusland, donkeren geboren met lager IQ etc.

Kijk in de spiegel.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 11:15:11 #33
363374 Regilio_
exTrEeM rEcHtS
pi_220807632
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:11 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
De enige zijde die al 25 jaar loopt te hitsen is de Wilders kliek. Wilders riep al in 2004 dat "rassenrellen" een heilzame werking zouden hebben voor Nederland.

Net als met destijds de CPN en Janmaat moet er flink tegen geduwd gaan worden.

Als je dat dan verliest, is dat maar zo. Dan is het iig allemaal duidelijk ipv stapvoets en onmerkbaar richting etnostaat en apartheid schuifelen.

Ik zie liever een groot FvD dan een groot VVD, omdat het dan tenminste lekker duidelijk is voor iedereen. Dan is de breuklijn en cesuur helder.
Ah ja "want zij doen het dus dan mag ik het ook".

Ben je 3?
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 mei 2026 @ 11:18:30 #34
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220807651
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Jij zat Baudet te bewieroken toen hij al lang en breed op de Ijzerwake zat te spreken, met Mein Kampf zat te zwaaien, Van Rompuy was Hitler, MH17 niet door Rusland, donkeren geboren met lager IQ etc.

Kijk in de spiegel.
Lees nou even wat je allemaal zegt hier. Persoonlijke aanval na persoonlijke aanval en een overdosis aan stropoppen over iets wat 10 jaar geleden afspeelde. Je zit vol met haat en laat er absoluut geen gras over groeien dat alles wat je hier zegt uit die emotie komt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_220807676
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Weet je, ik snap nu waarom je er zo achter staat. Je hebt minstens zo'n treurige persoonlijkheid. Geen haar beter dan die zogenaamde fascisten waar je zo'n hekel aan hebt.
"Zogenaamde fascisten" - de Europese zusterpartijen van JA21 en SGP zijn letterlijk neofascisten, in hun netwerkje. Zoals FdI en de SD.

twitter


Dit is de zusterpartij van JA21, waarmee ze elk kwartaal gezellig dineren.
pi_220807687
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Blijf je die onzin herhalen?

Feitelijk is het gewoon: de onrust, ellende en overlast weghalen. Want de anti-AZC-betogers geven overlast, een AZC vrijwel nooit.
Wat mij betreft sluiten ze eerst die beroepsrelschoppers op, dat zou de onrust in de maatschappij fors verlagen.
Je hebt neem ik aan ook je eigen artikel gelezen over Hardenberg.

Dat ze de relschoppers oppakken ben ik met je eens.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 11:31:53 #37
363374 Regilio_
exTrEeM rEcHtS
pi_220807723
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
"Zogenaamde fascisten" - de Europese zusterpartijen van JA21 en SGP zijn letterlijk neofascisten, in hun netwerkje. Zoals FdI en de SD.

[ x ]

Dit is de zusterpartij van JA21, waarmee ze elk kwartaal gezellig dineren.
Denk aan je bloeddruk.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_220807734
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:31 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Denk aan je bloeddruk.
FdI (Meloni) zijn letterlijk neofascisten. Zo noemen ze zichzelf ook, althans een groot deel van deze partij en Meloni komt uit deze factie.

Dit is de grote baas van de groep waar JA21 en SGP bij zitten. Dat "zogenaamd" mag je gewoon weglaten.
pi_220807741
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
FdI (Meloni) zijn letterlijk neofascisten. Zo noemen ze zichzelf ook, althans een groot deel van deze partij en Meloni komt uit deze factie.

Dit is de grote baas van de groep waar JA21 en SGP bij zitten. Dat "zogenaamd" mag je gewoon weglaten.
Kunnen zo aansluiten dus bij de pro Hamas demonstraties. Zijn extreem links en rechts eindelijk eensgezind.
pi_220807762
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:25 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Je hebt neem ik aan ook je eigen artikel gelezen over Hardenberg.
Dat de eigen bewoners meer overlast geven dan de AZC bewoners? Ja.
En dat is dan voor iedere anti-AZCer hét voorbeeld over hoe slecht AZCs zijn.

In werkelijkheid is dit de standaard:
https://nos.nl/artikel/26(...)igheid-een-voldoende
https://www.nu.nl/asielcr(...)an-asielzoekers.html
https://www.rtvdrenthe.nl(...)en-overlast-van-azcs
https://www.omroepwest.nl(...)met-google-translate
https://www.ad.nl/utrecht(...)meegemaakt~a640cae1/
https://www.nrc.nl/nieuws(...)laten-maken-a4909528


Hier protesteerden ze zelfs tegen de sluiting van het AZC:
https://www.ad.nl/binnenl(...)beweeg-mee~a6945d52/


Het enige moment van overlast is als het besluit genomen wordt en beroepsrelschoppers de boel komen slopen, als het AZC er eenmaal is, is er geen overlast.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2026 11:43:14 ]
pi_220807775
quote:
9s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:37 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Kunnen zo aansluiten dus bij de pro Hamas demonstraties. Zijn extreem links en rechts eindelijk eensgezind.
Bijna niemand is "pro Hamas", en zeker bij links niet. Moties bij partijcongressen om Hamas als terreurorganisatie te behandelen worden met 96%+ aangenomen.

"Extreem-links" is veel kleiner in Nederland.

Rechts is gewoonweg intrinsiek gewelddadiger:

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/1475-6765.12668

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC9335287/

https://www.cato.org/blog(...)e-rare-united-states

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-veiligheid-a4868333

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2026 11:44:43 ]
pi_220807842
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dwingen tot overlast? Dat is de draai die gegeven wordt aan de belachelijke rellen, het geweld, het terrorisme (want het is niet eens meer vandalisme)?
Er worden hotel gehuurd omdat enkele jaren geleden ontzettend veel asielopvanglocaties zijn opgeheven. En nu blijken er te weinig en moet je deze mensen toch ergens laten.

We geven zo ontzettend veel uit aan asiel omdat het niet gewoon goed beleid is, maar constant noodtoestanden waarmee je achter de feiten aanloopt.
Misschien zou er al wel meer begrip zijn als er ook aan de voorkant van het probleem (de instroom) daadwerkelijk stappen werden gezet.

Misschien zou er ook wel meer begrip zijn als we onze binnenlandse problemen daadwerkelijk oplossen.

Wat er nu gebeurt is dat een gemiddeld gezin zijn boodschappen bijna niet meer kan betalen, woningen onbereikbaar zijn, voorzieningen onder druk liggen, er telkens maar wordt verwacht dat we overal meer voor gaan betalen(Bontenbal bommenbelasting, stikstof, co2 uitstoot, HRA, elektriciteit) terwijl aan de andere kant we uit barmhartigheid 9 miljard uitgeven, vorige week aan Syriërs, daarna Oekraïners, Afghanen, daarna Eritrea, vandaag Palestina en morgen waarschijnlijk Iran of Libië.

[ Bericht 17% gewijzigd door Kickinalfa op 16-05-2026 12:00:56 ]
pi_220807872
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Bijna niemand is "pro Hamas", en zeker bij links niet. Moties bij partijcongressen om Hamas als terreurorganisatie te behandelen worden met 96%+ aangenomen.

"Extreem-links" is veel kleiner in Nederland.

Rechts is gewoonweg intrinsiek gewelddadiger:

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/1475-6765.12668

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC9335287/

https://www.cato.org/blog(...)e-rare-united-states

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-veiligheid-a4868333
Je kan een motie aannemen, maar je daden zeggen meer. Niet iedereen is zo achterlijk als Wilders en roept het hardop. Inmiddels is al meermaals aangekondigd dat Hamas een vinger in de pap heeft bij veel demonstraties en toch blijven mensen erin meelopen. Dan ben je of compleet wereldvreemd of je staat erachter. Dan kun je wel over rechts beginnen, dat ontken ik niet. Extreem rechts is ook walgelijk en gevaarlijk. .

Ook vandaag weer legde Sharon Dijkstra bloemen namens een organisatie waar Pro Hams groeperingen bij betrokken zijn. Onze neutrale overheid.

twitter
pi_220807901
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:00 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Je kan een motie aannemen, maar je daden zeggen meer. Niet iedereen is zo achterlijk als Wilders en roept het hardop. Inmiddels is al meermaals aangekondigd dat Hamas een vinger in de pap heeft bij veel demonstraties en toch blijven mensen erin meelopen. Dan ben je of compleet wereldvreemd of je staat erachter. Dan kun je wel over rechts beginnen, dat ontken ik niet. Extreem rechts is ook walgelijk en gevaarlijk. .

Ook vandaag weer legde Sharon Dijkstra bloemen namens een organisatie waar Pro Hams groeperingen bij betrokken zijn. Onze neutrale overheid.

[ x ]
Carel Brendel neem ik totaal niet serieus. Dat is een smeerlap van het niveau Duk, Nijman, Dijkgraaf cs. Een propagandist.

Schreef trouwens al in 2007 een boek met als titel "het verraad van links". Met Wouter Bos op de cover. Je weet wel: toen de PvdA nog een normale partij was en niet "overgenomen door GroenLinks". De goede oude PvdA.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2026 12:04:57 ]
pi_220807911
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Carel Brendel neem ik totaal niet serieus. Dat is een smeerlap van het niveau Duk, Nijman, Dijkgraaf cs. Een propagandist.

Schreef trouwens al in 2007 een boek met als titel "het verraad van links". Met Wouter Bos op de cover. Je weet wel: toen de PvdA nog een normale partij was en niet "overgenomen door GroenLinks".
Je weet wel weer over de boodschap heen te lullen. Je kan zo de politiek in.
pi_220807982
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:05 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Je weet wel weer over de boodschap heen te lullen. Je kan zo de politiek in.
Veel woorden om te zeggen dat Carel Brendel regelmatig aan desinformatie doet. Niet altijd, wel heel vaak.
pi_220807996
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Bijna niemand is "pro Hamas", en zeker bij links niet. Moties bij partijcongressen om Hamas als terreurorganisatie te behandelen worden met 96%+ aangenomen.

"Extreem-links" is veel kleiner in Nederland.

Rechts is gewoonweg intrinsiek gewelddadiger:

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/1475-6765.12668

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC9335287/

https://www.cato.org/blog(...)e-rare-united-states

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-veiligheid-a4868333
Het doet me goed om te zien dat je bronnen als het Cato Institute gebruikt.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220808009
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:17 schreef nostra het volgende:

[..]
Het doet me goed om te zien dat je bronnen als het Cato Institute gebruikt.
Die heb ik vaker gebruikt want uit onverdachte hoek.

Dit door Koch, Sacklers cs. gefinancierde instituut. Wees er maar blij mee.

Koch is zelfs de oprichter, waarvan jij n.b. zelf hebt gezegd dat ze niet deugen (en ook Sackler).

Maar nu is het "doet me goed" om zo een Koch propaganda instituut te gebruiken. Jaja.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2026 12:24:03 ]
  zaterdag 16 mei 2026 @ 12:26:02 #49
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220808048
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Sodemieter op man. Er is een brandje, laten we gaan blussen met benzine, dat lost alles op! Trump zit daar juist door dit soort kansloze lui die alles tegen elkaar ophitsen.
Trump kwam in 2016 aan de macht na Obama, zo'n beetje de meest middle-of-the-road-president qua beleid die je je kunt bedenken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220808191
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:17 schreef nostra het volgende:

[..]
Het doet me goed om te zien dat je bronnen als het Cato Institute gebruikt.
Echt liberaal deze slopers van mensenrechten en burgerrechten! Zelfs klassieke rechten zijn niet veilig en worden door Koch afhankelijk gemaakt van portemonnee en etniciteit.
pi_220808262
quote:
*Nieuwsbrief Macht & Dreiging mei 2026*

Bezorgde burger of ecosysteem van extremisme?

‘Ouders die zich verzetten tegen ‘genderideologie’, boeren die met tractoren over de snelweg rijden, gewelddadige protesten tegen de komst van een AZC: het lijken losstaande erupties van maatschappelijke onrust waaraan we de laatste jaren gewend zijn geraakt. Ze worden verkocht onder de noemer ‘bezorgde burgers’, een term die inmiddels als een morele slaappil werkt.

Schouders ophalen en doorslenteren, graag – hier worden slechts omvolkingstheorieën, complotten en ander racistisch, antidemocratisch gedachtegoed mainstream gemaakt. Want dát is wat er gebeurt: onder die zogenaamde incidenten ligt een bloeiend ecosysteem dat rechtsextremistisch gedachtegoed verspreidt en normaliseert. Dat ecosysteem leunt op (ten minste) drie ankerpunten: extremistische groeperingen, online influencers en politici. Alledrie hebben ze hun eigen functie in het proces. Radicale netwerken produceren de ideologische frames, influencers vormen de ‘witwas-straat’ die de extreme ideologieën van alledaagse emoties voorzien, en politici vertalen dat naar electoraal kapitaal en het ondermijnen van democratische instituties.

Dit fenomeen speelt al jaren en heeft radicaal-rechtse partijen tastbare winst opgeleverd, én de rest van het politieke speelveld naar rechts getrokken. In Eigen welzijn eerst (2022) beschreef ik hoe tijdens de coronapandemie Alt-right-gedachtegoed uit Amerika een kruisbestuiving aanging met wellness-influencers, die deze complotten en omvolkingstheorieën in verzachte vorm onder hun volgers verspreidden, waardoor radicaal-rechtse partijen hun achterban zagen groeien met nieuwe doelgroepen.

Voor een reconstructie van het programma Medialogica (2023) maakte ik een soortgelijke analyse over de ophef die ontstond over de Week van de Lentekriebels, een basisschoolprogramma over seksuele voorlichting dat al sinds 2005 bestaat. Een haatcampagne tegen de zogenaamde seksualisering van kinderen (‘kleuters leren hoe ze moeten pijpen’) werd aangejaagd door conservatief-christelijke organisaties, opgepikt door influencers en ‘bezorgde ouders’, waarna politici en media ermee aan de haal gingen. Dezelfde patronen zijn bij veel meer ‘incidenten’ te identificeren: van de stikstofacties, de bestorming van het Capitool tot het meest recente voorbeeld, de protesten tegen AZC’s.

Burgers en media hebben ook een taak: de focus moet weg van de rellen en de poppetjes op straat, naar het ecosysteem erachter, dat zich steeds weidser vertakt en op allerlei plaatsen opbloeit. Radicaal- en extreemrechts gedachtegoed stroomt inmiddels als een kabbelende bergbeek door alle lagen van de middenklasse.

[…]

De term ‘bezorgde burger’ zou wat mij betreft niet meer mogen worden gebruikt in deze context; die verbloemt de ernst, omvang en locatie van het probleem.’

https://substack.com/@roxanevaniperen/note/c-259378272?r=7pj3oa
Ik ben zeker geen groot fan van deze schrijfster maar dit is correct (en de VVD zit in dat complot).

[ Bericht 83% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2026 12:53:38 ]
pi_220808364
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Veel woorden om te zeggen dat Carel Brendel regelmatig aan desinformatie doet. Niet altijd, wel heel vaak.
De AIVD geeft het zelfs aan. Goed om te zien dat je je masker niet meer verbergt. Levensgevaarlijk.
pi_220808400
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:08 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
De AIVD geeft het zelfs aan. Goed om te zien dat je je masker niet meer verbergt. Levensgevaarlijk.
De AIVD schrijft niks over de 'Palestijnse Gemeenschap Nederland'. Ze schrijven niet wat Brendel schrijft. Desinformatie dus.
pi_220808401
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:41 schreef Klopkoek het volgende:
Echt liberaal deze slopers van mensenrechten en burgerrechten! Zelfs klassieke rechten zijn niet veilig en worden door Koch afhankelijk gemaakt van portemonnee en etniciteit.
Ik kan je af en toe echt niet volgen Klop. Kom je zelf met een bron, ga je diezelfde bron vervolgens volledig neersabelen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220808415
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:13 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik kan je af en toe echt niet volgen Klop. Kom je zelf met een bron, ga je diezelfde bron vervolgens volledig neersabelen.
Ik gebruikte deze bron omdat dan niet "ja maar linkse propaganda" kan worden gezegd. Zelfs deze rechtse niet-liberale propaganda geeft aan dat rechts geweld veel vaker plaats vindt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2026 13:16:37 ]
pi_220808418
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:13 schreef Klopkoek het volgende:
De AIVD schrijft niks over de 'Palestijnse Gemeenschap Nederland'.
Nee, het concept van een geheime dienst is wel een beetje dat ze geen full disclosure geven. Een béétje lezer weet zelfs uit het openbare verslag nog wel te herleiden over wie ze het hebben.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220808428
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:16 schreef nostra het volgende:

[..]
Nee, het concept van een geheime dienst is wel een beetje dat ze geen full disclosure geven. Een béétje lezer weet zelfs uit het openbare verslag nog wel te herleiden over wie ze het hebben.
Er staat niks in dat herleid kan worden naar Palestijnse Gemeenschap Nederland.

Er staat wel in dat extreemlinks geen gevaar vormt voor Nederland (itt extreem-rechts). Dat staat er heel duidelijk.

"Net als in 2024 was de oorlog in Gaza een van de belangrijkste onderwerpen voor de links-extremistische beweging. De dreiging vanuit deze beweging was gering. Veel van het linkse protest was activistisch van aard. Hoewel acties hinderlijk konden zijn, bedreigden deze de democratische rechtsorde veelal niet."
https://www.aivd.nl/actue(...)en-botsende-belangen

Jij zwijgt daar willens en wetens over.

Ik zou zelfs niet willen uitsluiten dat de onder de minister vallende AIVD bepaalde dingen erin zit of eruit laat. Eerdere jaartallen wezen nog eenzijdiger naar rechts. Vond de VVD niet leuk om te zien.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2026 13:22:36 ]
pi_220808445
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:19 schreef Klopkoek het volgende:
Er staat niks in dat herleid kan worden naar Palestijnse Gemeenschap Nederland.
Nee, ze schrijven bewust geen namen op. Van geen enkele groep. Dat maakt een educated guess niet zo heel moeilijk, of er moet één of ander spannend, ondergronds, volledig onzichtbaar spooknetwerk bestaan.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220808456
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:19 schreef Klopkoek het volgende:
Ik zou zelfs niet willen uitsluiten dat de onder de minister vallende AIVD bepaalde dingen erin zit of eruit laat.
Joh.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220808490
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:22 schreef nostra het volgende:

[..]
Nee, ze schrijven bewust geen namen op. Van geen enkele groep. Dat maakt een educated guess niet zo heel moeilijk, of er moet één of ander spannend, ondergronds, volledig onzichtbaar spooknetwerk bestaan.
Het is niet logisch en voor de hand liggend dat de mainstream algemene organisatie en voorheen officieel gespreksorgaan een Hamas frontorganisatie zou zijn (dan eerder van Fatah of PLO). Dat zou dan veel meer aan de randen moeten zitten.

Net als het verschil tussen een CIDI en een StandWithUs (iig zo een tien jaar terug).

Jij verspreidt nu mist, ter ondersteuning van de drek van Carel Brendel.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2026 13:26:46 ]
pi_220808533
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:22 schreef nostra het volgende:

[..]
Joh.
Hier komen we weer bij wat ik vaker heb gezegd: het gaat jullie types helemaal niet om de waarheid.

De waarheid wordt louter instrumenteel in gezet en is kneedbaar, een politiek machtswapen voor extractie en exploitatie belangen. Zo ook hier. Dat is wat jij nu doet.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2026 13:29:25 ]
pi_220808544
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:24 schreef Klopkoek het volgende:
Het is niet logisch en voor de hand liggend dat de mainstream algemene organisatie en voorheen officieel gespreksorgaan een Hamas frontorganisatie zou zijn (dan eerder van Fatah of PLO). Dat zou dan veel meer aan de randen moeten zitten.

Nee, zijzelf niet; het probleem dat de AIVD schetst is dat die radicale, "handjevol" mensen, organisatie, zich inbedt in, verenigt met en betrokken is bij 'bredere organisaties die demonstraties organiseren'. Die verwevenheid nu juist net het probleem, niet tien gekkies.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220808553
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:28 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Hier komen we weer bij wat ik vaker heb gezegd: het gaat jullie types helemaal niet om de waarheid.

De waarheid wordt louter instrumenteel in gezet en is kneedbaar, een politiek machtswapen voor extractie en exploitatie belangen. Zo ook hier. Dat is wat jij nu doet.
Nee, wat ik doe is stellen dat het volstrekt logisch is dat de AIVD bewust dingen achterhoudt en in mindere mate bewust propaganda zou kunnen verspreiden, omdat dat pure randvoorwaarden zijn voor het efficiënt functioneren van een veiligheidsdienst zijn.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220808575
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:31 schreef nostra het volgende:

[..]
Nee, zijzelf niet; het probleem dat de AIVD schetst is dat die radicale, "handjevol" mensen, organisatie, zich inbedt in, verenigt met en betrokken is bij 'bredere organisaties die demonstraties organiseren'. Die verwevenheid nu juist net het probleem, niet tien gekkies.
Precies dit proces is iig heel duidelijk en openlijk bij het CIDI aan de gang (oprichter Ronny Naftaniel was van de PvdA hè?). De laatste pakweg tien jaar.

CIDI speelt teksten van Ben Gvir door aan Tweede Kamerleden; conferenties met Wierd Duk, Rod Dreher en andere MAGA usual suspects.

Of het met zwarte kleding en bivakmutsen demonstraties op Roeterseiland gewelddadig laten ontsporen (waar Geerten Waling dan weer trots verslag van deed in EW).

Het is niet ondenkbaar dat de AIVD dat nu juist weg laat en schrapt, omdat de VVD minister dat wil. Eerdere jaargangen wezen nog eenzijdiger naar rechts.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2026 13:41:07 ]
pi_220808607
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:33 schreef nostra het volgende:

[..]
Nee, wat ik doe is stellen dat het volstrekt logisch is dat de AIVD bewust dingen achterhoudt en in mindere mate bewust propaganda zou kunnen verspreiden, omdat dat pure randvoorwaarden zijn voor het efficiënt functioneren van een veiligheidsdienst zijn.
Er wordt weer eens gefocust op een detail en niet op de bredere conclusie dat "links" aan activisme doet, niet aan ontwrichting. In tegenstelling tot andere categorieën.

Van Weel deed er ook leuk aan mee. Inzoomen op een detail, de aandacht verschuiven:
https://wnl.tv/2026/04/26(...)n-agenda-de-kamer-in

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2026 13:48:25 ]
pi_220808634
D66..wat doe je toch? Wat kunnen we nog verwachten van deze partij?

twitter
  zaterdag 16 mei 2026 @ 13:57:22 #67
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220808657
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:51 schreef PieterDeRijcke het volgende:
D66..wat doe je toch? Wat kunnen we nog verwachten van deze partij?

[ x ]
Dat is wel apart want die motie lijkt me op het eerste gezicht niet zo vreemd.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220808662
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:57 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat is wel apart want die motie lijkt me op het eerste gezicht niet zo vreemd.
Zelfs de CU stemt voor.

Is het nog wel gezellig tussen D66 en de VVD?
pi_220808689
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:43 schreef Klopkoek het volgende:
Er wordt weer eens gefocust op een detail en niet op de bredere conclusie dat "links" aan activisme doet, niet aan ontwrichting. In tegenstelling tot andere categorieën.
Dat is een oversimplicatie van wat er in het rapport staat. Het één kan ook naast het ander bestaan en de dreiging (voor de samenleving) bestaat uit meer dan alleen directe ontwrichting. Dat is allemaal ook vrij breed en gebalanceerd uitgemeten in de media.

Maar je neemt weer een andere afslag: het idee is dat de AIVD natuurlijk niet blootgeeft hoeveel aanslagen hij heeft verijdeld, op welke manier, wie ze in de gaten houden, waar de zwakke plekken liggen enzovoorts.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 14:04:33 #70
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220808714
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:58 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Zelfs de CU stemt voor.
Zelfs een van de fanatiekste voorstanders van genocide op de Palestijnen stemt voor een anti-Palestijnen motie? Wat een schok.
Antifa
pi_220808803
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 14:03 schreef nostra het volgende:
Dat is allemaal ook vrij breed en gebalanceerd uitgemeten in de media.
Ah ja. "Media" zoals WNL, AvroTros, EW, Telegraaf, SBS6, Jeroen Pauw, BNR enzovoorts. Het is goed met je.

De statistieken zijn duidelijk waar het meeste dodelijke geweld vandaan komt. Niet alleen hier, maar ook de VS, VK, Duitsland en zo meer. Schrijft ook dus dat leuke Cato.

Daar dans jij telkens expres omheen. Omdat de waarheid slechts als instrument dient.

quote:
Dat is een oversimplicatie van wat er in het rapport staat.
De conclusie heb ikzelf hierboven geplaatst en letterlijk geciteerd. Dat is de AIVD conclusie. Je praat daar maar omheen. Omdat jijzelf aan de kant van uiterst rechts staat, van de Cato en MAGA agenda. Lekker pacteren met FvD en JA21.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2026 14:11:46 ]
pi_220808999
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 14:07 schreef Klopkoek het volgende:
De conclusie heb ikzelf hierboven geplaatst en letterlijk geciteerd. Dat is de AIVD conclusie.
Wat je linkt is letterlijk het veel breder getrokken en genuanceerdere beeld dan sec "extreem-links is geen bedreiging, zijn maar activisten". Het is veel eerder een samenvatting van wat de concrete effecten van een polariserende samenleving in een geopolitiek giftig Umfeld zijn. Vooral de variëteit van dreigingen en het veelvoud aan hoeken van waaruit die dreigingen komen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220809031
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 14:03 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is een oversimplicatie van wat er in het rapport staat. Het één kan ook naast het ander bestaan en de dreiging (voor de samenleving) bestaat uit meer dan alleen directe ontwrichting. Dat is allemaal ook vrij breed en gebalanceerd uitgemeten in de media.

Maar je neemt weer een andere afslag: het idee is dat de AIVD natuurlijk niet blootgeeft hoeveel aanslagen hij heeft verijdeld, op welke manier, wie ze in de gaten houden, waar de zwakke plekken liggen enzovoorts.
Het hele ding is dat jullie kliek links überhaupt harder wil aanpakken dan (uiterst) rechts. Dus daar focussen we op en houden we strakker in de gaten.

Rechts weet dat ze geen gezichtsbedekking nodig hebben:
https://www.ad.nl/binnenl(...)onstraties~a42c4bd1/

Daarom dus ook al dat gedraai en gelieg om de werkelijkheid heen. De daadwerkelijke doden.

Of de intrinsieke neiging tot geweld tof vinden:
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/1475-6765.12668

Lekker omheen draaien.
pi_220810430
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:51 schreef PieterDeRijcke het volgende:
D66..wat doe je toch? Wat kunnen we nog verwachten van deze partij?

[ x ]
Waar is de CU toch mee bezig zeg
pi_220810469
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 14:04 schreef VoMy het volgende:

[..]
Zelfs een van de fanatiekste voorstanders van genocide op de Palestijnen stemt voor een anti-Palestijnen motie? Wat een schok.
Het is geen anti Palestijnen motie.

Wat een ongenuanceerd gebral hier zeg.
pi_220810575
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:51 schreef PieterDeRijcke het volgende:
D66..wat doe je toch? Wat kunnen we nog verwachten van deze partij?

[ x ]
Ik dacht dat d66/PN zo van Europese afspraken en rechtstaat was?

Of toch alleen als het ze uitkomt?
pi_220810954
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:55 schreef Klopkoek het volgende:
Bij misstanden en overlast met arbeidsmigratie kijkt rechts Nederland de andere kant op:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ierkant-uit-a4925510
Ik heb dat artikel ook gelezen. Werkelijk schandalige toestanden met die arbeidsmigranten, mensenhandel is het.

En iedereen die er mee te maken heeft wast zijn handen in onschuld.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 18:02:42 #78
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220811387
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:55 schreef Klopkoek het volgende:
Bij misstanden en overlast met arbeidsmigratie kijkt rechts Nederland de andere kant op:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ierkant-uit-a4925510
wat moet men eraan doen dan??

er worden geen woningen gebouwd
half Afrika en Oost-Europa komt hier werken
Moslims niet gewenst , anders overspoelen ze Europa, liever hoogopgeleide mensen uit india


Europa verliest dik een miljoen mensen per jaar.
https://www.populationpyramid.net/europe/2026/

Afrika kan wel 2 miljoen mensen leveren per jaar of hebben we liever hoogopgeleide vreedzame mensen uit India

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 16-05-2026 18:58:43 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220811429
quote:
83s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:41 schreef Regilio_ het volgende:
[ afbeelding ]

Een betere wereld begint bij jezelf ofzoiets.

Wees geen Tim.
Ik hink op twee gedachten. Aan de ene vind ik dat anti-rechtsstatelijke gedachtegoed fel moet worden bestreden, onder andere middels een cordon sanitaire. In dat opzicht sluit ik mij aan Tim Hofman. Aan de andere kant heb ik oprecht te doen met de mensen die kopje onder zijn gegaan in de participatiesamenleving en daardoor in de fuik van radicaal- en extreem-rechts terecht zijn gekomen.
pi_220811492
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 14:04 schreef VoMy het volgende:

[..]
Zelfs een van de fanatiekste voorstanders van genocide op de Palestijnen stemt voor een anti-Palestijnen motie? Wat een schok.
Deze motie heeft helemaal niets met anti Palestijnen te maken.
pi_220811615
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 14:21 schreef Klopkoek het volgende:
Het hele ding is dat jullie kliek links überhaupt harder wil aanpakken dan (uiterst) rechts. Dus daar focussen we op en houden we strakker in de gaten.

Rechts weet dat ze geen gezichtsbedekking nodig hebben:
https://www.ad.nl/binnenl(...)onstraties~a42c4bd1/

Daarom dus ook al dat gedraai en gelieg om de werkelijkheid heen. De daadwerkelijke doden.

Of de intrinsieke neiging tot geweld tof vinden:
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/1475-6765.12668

Lekker omheen draaien.
Geen idee wat hier staat.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220811619
Hennis-Plasschaert hopt wat binnen de VN.

https://www.ad.nl/binnenl(...)or-libanon~afcdfffe/
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220811757
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 16:32 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Waar is de CU toch mee bezig zeg
De CU is voor het Europese verdrag, dit is daar onderdeel van. Als je een verdrag invoert, moet je de regels ook uitvoeren.
pi_220811781
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 18:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
De CU is voor het Europese verdrag, dit is daar onderdeel van. Als je een verdrag invoert, moet je de regels ook uitvoeren.
Maar het voorstel van dat verdrag gaat toch helemaal tegen het principe van de CU in, of zie ik dat verkeerd?
pi_220811892
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 18:46 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Maar het voorstel van dat verdrag gaat toch helemaal tegen het principe van de CU in, of zie ik dat verkeerd?
Nee, de CU is voor een humane, eerlijke, snelle procedure en een humane opvang.

Dit zijn de principes die in het programma stonden:
quote:
Onze standpunten over asielmigratie in het kort

- Menswaardig en toekomstbestendig: snelle, rechtvaardige procedures; stabiele, kleinschalige opvang die meebeweegt met pieken en dalen; en eerlijke spreiding over gemeenten.
- We committeren ons aan snelle en rechtvaardige invoering van het EU‑migratiepact, mét waarborgen voor mensenrechten: detentie beperkt toepassen en kinderen nooit in detentie.
- Overlast pakken we samen met gemeenten en politie aan; bij afwijzing volgt terugkeer. Met landen van herkomst maken we afspraken en bij uitblijven van medewerking overwegen we sancties.
- De spreidingswet blijft van kracht om te voorzien in voldoende, kleinschalige opvang; alle gemeenten blijven verantwoordelijk voor huisvesting van statushouders.
- We zijn tegen strafbaarstelling van illegaliteit en hulp aan ongedocumenteerden blijft nooit strafbaar; opvang en begeleiding blijven menswaardig.
- Gewortelde kinderen zetten we niet uit: zij krijgen recht op verblijf in Nederland.
Ik zie niet zo goed in waar het terugsturen van mensen die al asiel hebben, en dus geen asielzoeker zijn, naar het land waar ze al asiel hebben gekregen daar tegenin gaat.


Eigenlijk zijn deze Palestijnen een soort EU-migranten, maar die horen dan niet in de asielketen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2026 18:56:35 ]
pi_220811905
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 18:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, de CU is voor een humane, eerlijke, snelle procedure en een humane opvang.

Dit zijn de principes die in het programma stonden:
[..]
Ik zie niet zo goed in waar het terugsturen van mensen die al asiel hebben, en dus geen asielzoeker zijn, naar het land waar ze al asiel hebben gekregen daar tegenin gaat.
Oke helder, dank je wel
pi_220811936
Ik vind trouwens wél, en de CU met mij, dat we statushouders van landen als Griekenland en Italië over moeten nemen vanwege de grote instroom daar. Maar dus niet door ze hier weer in de asielketen te stoppen, maar gewoon via de bijbehorende route via de overheden, waarin mensen gericht hierheen worden gehaald.
pi_220811953
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 18:58 schreef Hanca het volgende:
Ik vind trouwens wél, en de CU met mij, dat we statushouders van landen als Griekenland en Italië over moeten nemen vanwege de grote instroom daar. Maar dus niet door ze hier weer in de asielketen te stoppen, maar gewoon via de bijbehorende route via de overheden, waarin mensen gericht hierheen worden gehaald.
Ja dat bedoelde ik dus, dacht dat het daarover dus ook ging maar dat heb ik verkeerd begrepen, ik dacht hoe kan de CU hier op tegen zijn
pi_220811994
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:00 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ja dat bedoelde ik dus, dacht dat het daarover dus ook ging maar dat heb ik verkeerd begrepen, ik dacht hoe kan de CU hier op tegen zijn
Nee, dit zijn Palestijnen die asiel krijgen in Griekenland, dan doorreizen naar andere landen en daar opnieuw asiel aanvragen. Oa met beroep op een uitspraak van de rechter dat terugkeren naar de Griekse asielketen niet kan (omdat er vormen van detentie worden toegepast die hier niet mogen), maar deze mensen hebben die keten al doorlopen en zijn in principe gewoon inwoner van Griekenland. Dan kun je misschien wel gewoon migreren, maar niet nogmaals asiel aanvragen.
pi_220812217

"Bezorgde burgers" die vergane glorie en de mafiaclub VOC verheerlijken
Bron is NOS

Dit is de Nederlandse vlag. Niet die NSB en VOC vlaggen
w/

Willen ze terug naar de VOC-tijd ? Met veel migranten in Nederland ?
Ook de genocide van 1740
Wat een glorie !!

[ Bericht 19% gewijzigd door Bluesdude op 16-05-2026 19:37:51 ]
pi_220812312
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 14:18 schreef nostra het volgende:

[..]
Wat je linkt is letterlijk het veel breder getrokken en genuanceerdere beeld dan sec "extreem-links is geen bedreiging, zijn maar activisten". Het is veel eerder een samenvatting van wat de concrete effecten van een polariserende samenleving in een geopolitiek giftig Umfeld zijn. Vooral de variëteit van dreigingen en het veelvoud aan hoeken van waaruit die dreigingen komen.
Dit - en voorgaande posts - is gewoon obscurantistische lulkoek. Ik heb het volledige rapport weer eens bekeken. Het is volstrekt helder dat de AIVD het jihadisme bovenaan zet qua dreiging (dat schrijven ze ook: "de belangrijkste dreiging"), en krijgt derhalve nummer één in de reeks. Het laagste nummer in de hele reeks krijgt links-extremisme, en de woordkeuze is er naar. Deze zinnen staan daar nota bene met nadruk onderstreept: "De dreiging vanuit deze beweging was gering. Veel van het linkse protest was activistisch van aard. Hoewel acties hinderlijk konden zijn, bedreigden deze de democratische rechtsorde veelal niet." Het staat daar met nadruk onderstreept.

Een organisatie als Samidoun wordt wel degelijk expliciet genoemd, dus man en paard noemen doen ze op plekken zeker wel. Bij rechts-extremisme staat met nadruk dat de AIVD acht ambtsberichten heeft doen uit gaan. Met nadruk staat daar het "gewelddadig nihilisme". Links-extremisme is de enige vorm waar dat van de ambtsberichten niet bij staat, en de enige vorm waar geweld niet staat vetgedrukt. Het is glashelder dat deze dreigingen allemaal op volgorde staat gerangschikt.

Je misleidt, liegt en bedriegt. Zoals altijd.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2026 19:40:02 ]
pi_220812358
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dit is gewoon obscurantistische lulkoek. Ik heb het volledige rapport weer eens bekeken. Het is volstrekt helder dat de AIVD het jihadisme bovenaan zet qua dreiging (dat schrijven ze ook: "de belangrijkste dreiging"), en krijgt derhalve nummer één in de reeks. Het laagste nummer in de hele reeks krijgt links-extremisme, en de woordkeuze is er naar. Deze zinnen staan daar nota bene met nadruk onderstreept: "De dreiging vanuit deze beweging was gering. Veel van het linkse protest was activistisch van aard. Hoewel acties hinderlijk konden zijn, bedreigden deze de democratische rechtsorde veelal niet." Het staat daar met nadruk onderstreept.

Een organisatie als Samidoun wordt wel degelijk expliciet genoemd, dus man en paard noemen doen ze op plekken zeker wel. Bij rechts-extremisme staat met nadruk dat de AIVD acht ambtsberichten heeft doen uit gaan. Met nadruk staat daar het "gewelddadig nihilisme". Links-extremisme is de enige vorm waar dat van de ambtsberichten niet bij staat. Het is glashelder dat deze dreigingen allemaal op volgorde staat gerangschikt.

Je misleidt, liegt en bedriegt. Zoals altijd.
Links extremisme wordt echter wel gewoon genoemd in het AIVD rapport. Het is dus geen gezellige wandelclub ofzo.
pi_220812413
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:39 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Links extremisme wordt echter wel gewoon genoemd in het AIVD rapport. Het is dus geen gezellige wandelclub ofzo.
Niet-gewelddadig rechts-extremisme wordt ook expliciet genoemd (en staat hoger gerangschikt dan links-extremisme of zelfs Hamas). Wedden dat jij daar heel anders tegenaan kijkt?

Er wordt hier gewoon weer vrolijk op los gemanipuleerd. In tegenstelling tot al het gedraai hier staat het allemaal gewoon op volgorde. Van groot naar klein, van dreiging dichtbij naar veraf en in de verte. Wat allemaal 100% strookt met de historische statistieken van deze eeuw en de 20ste eeuw.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2026 19:46:17 ]
pi_220812434
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:39 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Links extremisme wordt echter wel gewoon genoemd in het AIVD rapport. Het is dus geen gezellige wandelclub ofzo.
Links extremisme heeft onze hoofdstad veranderd in een 3e wereldland gebied. Verder niet gevaarlijk hoor.

En voor Utrecht kun je zo langzamerhand hetzelfde zeggen.

Maar rechts is veel enger.
pi_220812438
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Niet-gewelddadig rechts-extremisme wordt ook expliciet genoemd (en staat hoger gerangschikt dan links-extremisme of zelfs Hamas). Wedden dat jij daar heel anders tegenaan kijkt?

Er wordt hier gewoon weer vrolijk op los gemanipuleerd. In tegenstelling tot al het gedraai hier staat het allemaal gewoon op volgorde. Van groot naar klein, van dichtbij naar veraf en in de verte. Wat allemaal 100% strookt met de historische statistieken van deze eeuw en de 20ste eeuw.
Toch worden gezellige wandelclubs niet genoemd. En terroristische dreigingen van extreme clubs, zowel links als rechts, wel. Met die moslim club bovenaan.

Kun je uitleggen waarom je denkt dat ik daar heel anders tegenaan zou kijken?
pi_220812458
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:22 schreef nostra het volgende:

[..]
Nee, ze schrijven bewust geen namen op. Van geen enkele groep.
Samidoun staat expliciet genoemd.

Dat is slechts één voorbeeld van je voortdurende manipulatie.
pi_220812496
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:47 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Links extremisme heeft onze hoofdstad veranderd in een 3e wereldland gebied. Verder niet gevaarlijk hoor.

En voor Utrecht kun je zo langzamerhand hetzelfde zeggen.

Maar rechts is veel enger.
Maar waarom zijn deze steden dan toch ongekend populair met alle uitdagingen op de woningmarkt van dien?
pi_220812512
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:35 schreef Klopkoek het volgende:
Dit - en voorgaande posts - is gewoon obscurantistische lulkoek. Ik heb het volledige rapport weer eens bekeken. Het is volstrekt helder dat de AIVD het jihadisme bovenaan zet qua dreiging (dat schrijven ze ook: "de belangrijkste dreiging"), en krijgt derhalve nummer één in de reeks.
Het hele rapport - dus niet alleen het hoofdstuk 'extremisme' - ademt nu juist het gevaar van dreigingen uit veel hoeken, op veel manieren, door veel organisaties / bewegingen / statelijke actoren. Dat platslaan tot lijstjes met "meest gevaarlijk" en "valt best mee, maar wel even wat woordjes" is juist veel te simpel. Dat heeft geen jota te maken met links of rechts of "mijn kliek" (wat dat ook moge zijn in jouw ogen), maar met de complexe realiteit waarin we leven.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220812620
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:48 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Toch worden gezellige wandelclubs niet genoemd. En terroristische dreigingen van extreme clubs, zowel links als rechts, wel. Met die moslim club bovenaan.

Kun je uitleggen waarom je denkt dat ik daar heel anders tegenaan zou kijken?
Nee, dat staat er dus niet. Het is de enige categorie waar dat woord terreur of angst aanjagen juist niet bij staat (nóg een reden waarom het dus helemaal onderaan staat in de volgorde). Het is de enige categorie zonder ambtsberichten.

Zelfs over dat Samidoun schrijft men: Samidoun Nederland toont zich in daad activistisch. De organisatie roept niet op tot geweld [...] De dreiging van Samidoun tegen de nationale veiligheid is beperkt. Wel kan de boodschap die de organisatie uitdraagt als bedreigend worden ervaren
en mogelijk bijdragen aan radicalisering en toenemende polarisatie.


Let wel: de AIVD valt gewoon onder een VVD-ministerie. In tegenstelling tot pakweg de Verenigde Staten (van voor Trump-II) of Duitsland is het geen ZBO of zelfstandig agentschap. De minister heeft invloed en kan schrappen/toevoegen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2026 20:01:53 ]
pi_220812710
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:48 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Kun je uitleggen waarom je denkt dat ik daar heel anders tegenaan zou kijken?
Ja, waarom zou dat nou zijn? Met je avatar.

Ik herhaal nog maar een keer dat het o zo gematigde en fatsoenlijke JA21/SGP een stel zusterpartijen in Europa heeft, elke kwartaal even gezamenlijk dineren, die openlijk neo-fascistisch zijn (of minder openlijk in de Hitler-prullaria zitten, zoals de Zweden Democraten).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2026 20:06:52 ]
pi_220812825
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:52 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Maar waarom zijn deze steden dan toch ongekend populair met alle uitdagingen op de woningmarkt van dien?
wansmaak is ook smaak
pi_220812924
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:52 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Maar waarom zijn deze steden dan toch ongekend populair met alle uitdagingen op de woningmarkt van dien?
Omdat het vooral mensen zijn die er niet wonen die er maar over blijven janken. Heerlijk wonen in Utrecht hoor, niets mis mee.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_220813188
twitter


Goede teksten van deze rechtse D66er (wil namelijk de hoofddoek op straat gaan verbieden - zal Staphorst leuk vinden).
pi_220813355
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:52 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Maar waarom zijn deze steden dan toch ongekend populair met alle uitdagingen op de woningmarkt van dien?
Het zijn natuurlijk wel bruisende steden, maar je kan onmogelijk zeggen dat ze er veiliger en netter op zijn geworden.

En woningmarkt uitdagingen zijn er overal.
pi_220813363
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:21 schreef Monolith het volgende:

[..]
Omdat het vooral mensen zijn die er niet wonen die er maar over blijven janken. Heerlijk wonen in Utrecht hoor, niets mis mee.
Jij woont vast niet in achterbuurt van Utrecht mag ik aannemen. Zelfs in Marseille heb je prima straten.
pi_220813528
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:52 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Jij woont vast niet in achterbuurt van Utrecht mag ik aannemen. Zelfs in Marseille heb je prima straten.
Ja ook in elke stad heb je mindere buurten. Of je moet in een gehucht met een paar honderd inwoners wonen, dan is de kans klein inderdaad.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_220813726
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Nee, dat staat er dus niet. Het is de enige categorie waar dat woord terreur of angst aanjagen juist niet bij staat (nóg een reden waarom het dus helemaal onderaan staat in de volgorde). Het is de enige categorie zonder ambtsberichten.

Zelfs over dat Samidoun schrijft men: Samidoun Nederland toont zich in daad activistisch. De organisatie roept niet op tot geweld [...] De dreiging van Samidoun tegen de nationale veiligheid is beperkt. Wel kan de boodschap die de organisatie uitdraagt als bedreigend worden ervaren
en mogelijk bijdragen aan radicalisering en toenemende polarisatie.


Let wel: de AIVD valt gewoon onder een VVD-ministerie. In tegenstelling tot pakweg de Verenigde Staten (van voor Trump-II) of Duitsland is het geen ZBO of zelfstandig agentschap. De minister heeft invloed en kan schrappen/toevoegen.
Dat zal het zijn. :+
pi_220813752
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ja, waarom zou dat nou zijn? Met je avatar.

Ik herhaal nog maar een keer dat het o zo gematigde en fatsoenlijke JA21/SGP een stel zusterpartijen in Europa heeft, elke kwartaal even gezamenlijk dineren, die openlijk neo-fascistisch zijn (of minder openlijk in de Hitler-prullaria zitten, zoals de Zweden Democraten).
En wat zou ik daar dan precies van vinden?
Echt kerel. Je fantaseert er van alles bij over mij. Met je Hitler prullaria.
pi_220813764
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:52 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Jij woont vast niet in achterbuurt van Utrecht mag ik aannemen. Zelfs in Marseille heb je prima straten.
Ja je hebt achterbuurten maar een reden waarom steden populairder zijn geworden is omdat achterbuurten rond pakweg 2010 (en zelfs nu) er stukken beter bij lagen dan in eerdere decennia. Het is geen vaststaand gegeven.
pi_220813776
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 21:00 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja ook in elke stad heb je mindere buurten. Of je moet in een gehucht met een paar honderd inwoners wonen, dan is de kans klein inderdaad.
Dat klopt zeker. Maar de feiten zijn dat ook Utrecht er niet op vooruit gaat. En dat de mindere buurten eerder toenemen.

https://www.rtvutrecht.nl(...)minaliteit-nemen-toe

En dit is een trend in veel grote steden in Nederland.
pi_220813882
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 21:11 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ja je hebt achterbuurten maar een reden waarom steden populairder zijn geworden is omdat achterbuurten rond pakweg 2010 (en zelfs nu) er stukken beter bij lagen dan in eerdere decennia. Het is geen vaststaand gegeven.
Onder jongeren/studenten neemt de populariteit toe ja. Bij gezinnen eerder af. Steeds meer mensen willen juist richting dorpen/ kleinere steden.

https://www.wonen360.nl/a(...)-weg-uit-grote-stad/
pi_220813974
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:51 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Het zijn natuurlijk wel bruisende steden, maar je kan onmogelijk zeggen dat ze er veiliger en netter op zijn geworden.

En woningmarkt uitdagingen zijn er overal.
Dat eerste weet ik niet. Dat tweede klopt maar juist in deze steden is dat toch wat sterker…
pi_220814096
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 21:16 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Onder jongeren/studenten neemt de populariteit toe ja. Bij gezinnen eerder af. Steeds meer mensen willen juist richting dorpen/ kleinere steden.

https://www.wonen360.nl/a(...)-weg-uit-grote-stad/
Dat is overigens iets wat al decennia speelt. Het is niet voor niets dat het inwoneraantal van veel grote Nederlandse steden veel minder is gestegen dan van Nederland in totaal.
pi_220814214
Iedereen hier woont toch gewoon in Bilthoven en omgeving?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220814278
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 21:29 schreef nostra het volgende:
Iedereen hier woont toch gewoon in Bilthoven en omgeving?
Nee. Soestduinen natuurlijk. O+
pi_220814366
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 21:09 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Dat zal het zijn. :+
Ja absoluut. De BVD bleef ook heel lang de binnenlandse communistische dreiging oppimpen (met clubs die ze zelf nota bene hadden opgericht!), toen daar in werkelijkheid al een tijd geen sprake meer van was. Omdat de minister dat wilde. Zoals gezegd is de AIVD in Nederland niet zelfstandig, geen zelfstandig agentschap. In Duitsland en de VS (tot Trump) wel.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2026 21:37:20 ]
pi_220814468
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 21:25 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat is overigens iets wat al decennia speelt. Het is niet voor niets dat het inwoneraantal van veel grote Nederlandse steden veel minder is gestegen dan van Nederland in totaal.
Ligt er wel aan vanaf welk jaartal je rekent.

Heel lang gingen de levensomstandigheden in grote steden gewoon vooruit. De laatste 10 jaar misschien niet, maar komt ook duidelijk en verklaarbaar door landelijk beleid en de landelijke verdeelsleutel.
pi_220814476
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:21 schreef Monolith het volgende:

[..]
Omdat het vooral mensen zijn die er niet wonen die er maar over blijven janken. Heerlijk wonen in Utrecht hoor, niets mis mee.
Utrecht is een geweldige stad.

Alleen niet als je er doorheen moet rijden. In welke vorm of gedaante dan ook :D
pi_220814493
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 21:12 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dat klopt zeker. Maar de feiten zijn dat ook Utrecht er niet op vooruit gaat. En dat de mindere buurten eerder toenemen.

https://www.rtvutrecht.nl(...)minaliteit-nemen-toe

En dit is een trend in veel grote steden in Nederland.
Wat dus betekent dat Utrecht niet die speciale negatieve uitzonderingspositie heeft die het samen met Amsterdam vaak wordt toegedicht omwille van het feit dat het "linkse steden" zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_220814548
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 21:39 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Utrecht is een geweldige stad.

Alleen niet als je er doorheen moet rijden. In welke vorm of gedaante dan ook :D
Klopt, komt de leefbaarheid in mijn ogen ook juist ten goede.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_220814575
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 21:42 schreef Monolith het volgende:

[..]
Klopt, komt de leefbaarheid in mijn ogen ook juist ten goede.
Zeker, het is een stad die ingericht is op fietsers. Alleen zijn het er echt ontzettend veel en dat botst (letterlijk) nog wel eens met het autoverkeer want ook dat is enorm toegenomen natuurlijk.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 23:24:08 #122
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220816882
@Klopkoek

Zie nieuwsuur terug. Vijlbrief wordt kritisch bevraagd over de bezuinigingen op de iva.
Hoop gaslighting dat iva te ingewikkeld is en dat men daarvan af wil :’)
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zaterdag 16 mei 2026 @ 23:41:56 #123
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220817147
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 21:29 schreef nostra het volgende:
Iedereen hier woont toch gewoon in Bilthoven en omgeving?
Almere hier, dat is een soort van Bilthoven maar dan zonder Kees Boeke-onderwijs.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220818089
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 21:40 schreef Monolith het volgende:

[..]
Wat dus betekent dat Utrecht niet die speciale negatieve uitzonderingspositie heeft die het samen met Amsterdam vaak wordt toegedicht omwille van het feit dat het "linkse steden" zijn.
Bij Utrecht en Amsterdam valt het gewoon op sinds die Halsema en Dijksma er zitten. En beiden kijken weg van de problemen die er al jaren spelen in bepaalde wijken, dus dat gaat nooit opgelost worden. Tegenwoordig kun je bureau Utrecht niet opzetten of je ziet de ''jongeren'' de buurt terroriseren. En PRO is wel erg goed in het wegkijken/ bagatelliseren van deze ''Jongeren''. Rotterdam en Den Haag waren altijd al negatief in het nieuws. De Schilderswijk is al jaren een begrip.
  zondag 17 mei 2026 @ 07:17:00 #125
363374 Regilio_
exTrEeM rEcHtS
pi_220819503
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 21:09 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Dat zal het zijn. :+
Beetje een complotwappie logica. Heeeeel klein beetje maar.

Als dat je goed uitkomt is dat natuurlijk prima. Standard operating procedure van deuglinks.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  zondag 17 mei 2026 @ 09:17:10 #126
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_220820044
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 21:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ligt er wel aan vanaf welk jaartal je rekent.

Heel lang gingen de levensomstandigheden in grote steden gewoon vooruit. De laatste 10 jaar misschien niet, maar komt ook duidelijk en verklaarbaar door landelijk beleid en de landelijke verdeelsleutel.
De levensomstandigheden gaan wel vooruit maar voor veel gezinnen was een locatie elders toch aantrekkelijker.
Neem Amsterdam, die zitten nu net boven het inwoneraantal in de jaren 60 en dan is die sprong nog vooral doordat Weesp bij Amsterdam werd gevoegd.


Of dit staatje op pagina 8
https://www.dbnl.org/arch(...)_bev001bevo25_01.pdf

Daar zie je dat de grote drie in 1953 ongeveer net zoveel inwoners hadden als nu. Terwijl het totaal aantal inwoners van Nederland sindsdien bijna is verdubbeld.
  zondag 17 mei 2026 @ 09:35:25 #127
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220820199
quote:
6s.gif Op zondag 17 mei 2026 00:47 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Bij Utrecht en Amsterdam valt het gewoon op sinds die Halsema en Dijksma er zitten. En beiden kijken weg van de problemen die er al jaren spelen in bepaalde wijken, dus dat gaat nooit opgelost worden. Tegenwoordig kun je bureau Utrecht niet opzetten of je ziet de ''jongeren'' de buurt terroriseren. En PRO is wel erg goed in het wegkijken/ bagatelliseren van deze ''Jongeren''. Rotterdam en Den Haag waren altijd al negatief in het nieuws. De Schilderswijk is al jaren een begrip.
Grote steden zouden geen links bestuur moeten hebben , daardoor is het zo een bende daar.

Beter als men eens wat elitaire linkse universiteiten gaat sluiten
ze gaan maar bij een werkgever leren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220820254
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:35 schreef michaelmoore het volgende:

Beter als men eens wat elitaire linkse universiteiten gaat sluiten

Je plan lijkt cancelcultuur, maar het is erger dan dat
Het is rechtse dictatuur propageren
  zondag 17 mei 2026 @ 09:44:42 #129
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220820267
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Je plan lijkt cancelcultuur, maar het is erger dan dat
Het is rechtse dictatuur propageren
rechts bestuur propageren, dat klopt

voor schone grote steden zonder ellende en smeerlapperij
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220820290
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
rechts bestuur propageren, dat klopt

voor schone steden zonder ellende
oei..... je hebt het over afbraak van de democratie
En dat rechtse bestuurders/dictators wél schone steden zonder ellende maken is flauwekul.
pi_220820336
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
rechts bestuur propageren, dat klopt

voor schone grote steden zonder ellende en smeerlapperij
Niks mis met links bestuur
Ben zeer tevreden hier in Nijmegen
Geen ellende
pi_220820596
Rotterdam en Den Haag hebben al een jaar of 20 overwegend rechts bestuur.

Het is daar echt niet beter dan in Utrecht, Amsterdam of Nijmegen hoor.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 17 mei 2026 @ 10:02:58 #133
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_220820610
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Rotterdam en Den Haag hebben al een jaar of 20 overwegend rechts bestuur.

Het is daar echt niet beter dan in Utrecht, Amsterdam of Nijmegen hoor.
Uiteraard. Maar de gefrustreerde kereltjes zijn gewoon graag boos op Halsema.
pi_220820666
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Rotterdam en Den Haag hebben al een jaar of 20 overwegend rechts bestuur.

Het is daar echt niet beter dan in Utrecht, Amsterdam of Nijmegen hoor.
Juist slechter. Meer armoede, een lager percentage hoogopgeleiden onder kinderen uit migrantengezinnen, lagere sociale mobiliteit.
  zondag 17 mei 2026 @ 10:08:06 #135
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220820688
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Rotterdam en Den Haag hebben al een jaar of 20 overwegend rechts bestuur.

Het is daar echt niet beter dan in Utrecht, Amsterdam of Nijmegen hoor.
Je zou bijna gaan denken dat domrechts niks anders kan dan domme dingen roepen die geen aansluiting hebben met de werkelijkheid.
Antifa
  zondag 17 mei 2026 @ 10:43:04 #136
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220821298
Overpeinzingen van onze zuiderburen voor de zondag.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220821306
twitter


Wat een vreselijk figuur blijft dit ook. Dat elke week een moskee wordt beklad (of erger) gaat het nooit over.

https://www.omroepbrabant(...)ee-in-bergen-op-zoom
  zondag 17 mei 2026 @ 10:46:00 #138
13309 nostra
ask why
pi_220821328
twitter
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zondag 17 mei 2026 @ 10:53:06 #139
13309 nostra
ask why
pi_220821381
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Rotterdam en Den Haag hebben al een jaar of 20 overwegend rechts bestuur.

Het is daar echt niet beter dan in Utrecht, Amsterdam of Nijmegen hoor.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zondag 17 mei 2026 @ 10:54:25 #140
13309 nostra
ask why
pi_220821388
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:44 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

Wat een vreselijk figuur blijft dit ook. Dat elke week een moskee wordt beklad (of erger) gaat het nooit over.

https://www.omroepbrabant(...)ee-in-bergen-op-zoom
Ah, Henk. Moeten we nog even als spreker charteren, goed dat je het zegt. Wel wat minder op tv komen, 't is klaar.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220821389
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:46 schreef nostra het volgende:
[ x ]
Ik zie niet in wat daar negatief aan zou zijn (Omtzigt zet even een hondenfluitje over Afrika neer).

Jarenlang, zo niet eeuwen, is vanuit rechts geroepen dat er teveel mensen komen (van Malthus tot 'The Population Bomb' van Ehrlich). Over Afrika werden de wildste dingen gezegd.

Voor de leefbaarheid van de planeet en de ecologische voetafdruk is dit niet slecht. Het geeft meer ruimte aan de mensheid in plaats van opgepropt met elkaar zitten.

Sowieso is het kunstmatig willen oprekken van het kindertal zeker niet 'liberaal' te noemen. Je neemt individuele keuzevrijheid en menselijke autonomie serieus of je doet dat niet. Maar nu wil rechts opeens zelf aan social engineering doen.
  zondag 17 mei 2026 @ 10:55:17 #142
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220821394
@Klopkoek

Vijlbrief bij nieuwsuur nog gezien gisteravond?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220821407
quote:
6s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:54 schreef nostra het volgende:

[..]
Ah, Henk. Moeten we nog even als spreker charteren, goed dat je het zegt. Wel wat minder op tv komen, 't is klaar.
Tuig komt nihilistisch, cynisch, leugenachtig en hooghartig tuig toespreken.
  zondag 17 mei 2026 @ 11:00:27 #144
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220821434
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:46 schreef nostra het volgende:
[ x ]
Wanneer gaan politici eens echt beleid hierop voeren.
Het is niet echt sexy om te doen, maar het tij moet wel gekeerd worden.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zondag 17 mei 2026 @ 11:01:25 #145
13309 nostra
ask why
pi_220821439
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Tuig komt nihilistisch, cynisch, leugenachtig en hooghartig tuig toespreken.
Meer van dit soort quotes! Kan best een aardige poster worden als aankondiging.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220821446
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:55 schreef phpmystyle het volgende:
@:klopkoek

Vijlbrief bij nieuwsuur nog gezien gisteravond?
Nee, niet gezien.

Ik zag wel dat miljardairsmedia NU ook alvast wat nep-experts naar voren haalt.

https://www.nu.nl/economi(...)ssale-stakingen.html

Beunhaas Henk van Strating (van 'CAO expert online') is een libertarische wappie. Zijn Twitter account is een Netanyahu fanboy hellhole. 'Expert'.
  zondag 17 mei 2026 @ 11:02:09 #147
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220821447
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ik zie niet in wat daar negatief aan zou zijn (Omtzigt zet even een hondenfluitje over Afrika neer).

Jarenlang, zo niet eeuwen, is vanuit rechts geroepen dat er teveel mensen komen (van Malthus tot 'The Population Bomb' van Ehrlich). Over Afrika werden de wildste dingen gezegd.

Voor de leefbaarheid van de planeet en de ecologische voetafdruk is dit niet slecht. Het geeft meer ruimte aan de mensheid in plaats van opgepropt met elkaar zitten.

Sowieso is het kunstmatig willen oprekken van het kindertal zeker niet 'liberaal' te noemen. Je neemt individuele keuzevrijheid en menselijke autonomie serieus of je doet dat niet. Maar nu wil rechts opeens zelf aan social engineering doen.
de reden dat arme mensen / arme landen veel meer kinderen produceren ligt in het feit dat men , straaatarm is

men moet vaak 5 keer per dag bidden ook, nachts en dan is er niets aan vermaak of te eten wat wij hier graag doen, om kort te gaan, de liefdesdaad is een vervanger van de televisie of de computer
https://www.populationpyramid.net/africa/2050/

https://www.populationpyramid.net/europe/2050/

Het is de De wet van de communicerende vaten dat Afrika naar Europa komt voor welvaart
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 17 mei 2026 @ 11:02:37 #148
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_220821450
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:53 schreef nostra het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Gelukkig hebben ze het grootste deel van de grond in de stad nog in eigendom als onderpand.

Wel jammer dat ze niet even de jaarrekeningen er bij gepakt hebben trouwens. Zou het staatje een stuk interessanter maken.
  zondag 17 mei 2026 @ 11:03:44 #149
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220821455
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Nee, niet gezien.

Ik zag wel dat miljardairsmedia NU ook alvast wat nep-experts naar voren haalt.

https://www.nu.nl/economi(...)ssale-stakingen.html

Beunhaas Henk van Strating (van 'CAO expert online') is een libertarische wappie. Zijn Twitter account is een Netanyahu fanboy hellhole. 'Expert'.
Terug kijken meer dan de moeite waard, werd serieus kritisch bevraagd en hij viel ook wel door de mand: het is hem om geld te doen

Wel moet opgemerkt worden dat er teveel jongeren met psychische klachten binnenstromen, dat moet je beperken. Maar verder is het gewoon een koude sanering, puur om op andere beleidsterreinen qua middelen te kunnen plussen.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220821568
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:10 schreef nostra het volgende:

[..]
NIVEA Klop.
Bij Wierd Duk en Ad Verbrugge bejubelen - echte liberalen! - doe ik allerminst aan 'niveau'. Nou ja, ik smeer er mijn handen mee in als het winter is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2026 11:12:56 ]
pi_220821575
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Rotterdam en Den Haag hebben al een jaar of 20 overwegend rechts bestuur.

Het is daar echt niet beter dan in Utrecht, Amsterdam of Nijmegen hoor.
Daar heb je gelijk in, het maakt dus weinig uit. Rechts/links, ze krijgen het niet opgelost. maar Amsterdam spant de kroon qua ranzigheid/ schulden. Vreselijke stad. En dat wordt wel ieder jaar erger. En daar hou ik Halsema zeker verantwoordelijk voor. Maar aangezien dit in bijna alle hoofdsteden speelt in West-Europa zal het wel iets van deze moderne en inclusiefe tijd zijn.
pi_220821607
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:12 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Daar heb je gelijk in, het maakt dus weinig uit. Rechts/links, ze krijgen het niet opgelost. maar Amsterdam spant de kroon qua ranzigheid/ schulden. Vreselijke stad. En dat wordt wel ieder jaar erger. En daar hou ik Halsema zeker verantwoordelijk voor. Maar aangezien dit in bijna alle hoofdsteden speelt in West-Europa zal het wel iets van deze moderne en inclusiefe tijd zijn.
Amsterdam is al vele jaren de nummer één gemeente met de meeste toegevoegde woningen en nieuwe woningen. Dat doen ze gewoon (relatief) goed.
  zondag 17 mei 2026 @ 11:14:44 #153
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220821625
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:12 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Daar heb je gelijk in, het maakt dus weinig uit. Rechts/links, ze krijgen het niet opgelost. maar Amsterdam spant de kroon qua ranzigheid/ schulden. Vreselijke stad. En dat wordt wel ieder jaar erger. En daar hou ik Halsema zeker verantwoordelijk voor. Maar aangezien dit in bijna alle hoofdsteden speelt in West-Europa zal het wel iets van deze moderne en inclusiefe tijd zijn.
Ik weet niet hoe oud je bent maar misschien moet je je inlezen over hoe de steden er in de jaren 80 en 90 bijlagen. Verder zijn de Nederlandse steden zo'n beetje de veiligste ter wereld.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 17 mei 2026 @ 11:14:54 #154
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220821629
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Bij Wierd Duk en Ad Verbrugge bejubelen - echte liberalen! - doe ik allerminst aan 'niveau'. Nou ja, ik smeer er mijn handen mee in als het winter is.
Duk en Verbrugge zijn slappe conservatievelingen. Kinneging, die is pas conservatief.
Zijn bevleugelde uitspraak "de weg vooruit is de weg terug" O+
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zondag 17 mei 2026 @ 11:16:04 #155
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220821644
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:10 schreef nostra het volgende:

[..]
NIVEA Klop. Een plaatje over het afnemend kindertal wil niet meteen overheidsbemoeienis impliceren. Denk aan je hart (en de zorgkosten!).
Hier is overheidsbemoeienis wel gewenst onderhand.
Een andere meneer heeft (paar duizend km verderop) de totale oorlog verklaart aan het fenomeen kinderloosheid.

"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220821665
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Duk en Verbrugge zijn slappe conservatievelingen. Kinneging, die is pas conservatief.
Zijn bevleugelde uitspraak "de weg vooruit is de weg terug" O+
Kinneging is vooral reactionair in zijn maatschappelijke verhoudingen en inderdaad nog zo een nep-liberale VVDer.
pi_220821686
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:14 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe oud je bent maar misschien moet je je inlezen over hoe de steden er in de jaren 80 en 90 bijlagen. Verder zijn de Nederlandse steden zo'n beetje de veiligste ter wereld.
Toen was het slechter dan nu ja qua criminaliteit. Maar je moet vooruit, niet acheruit. En we zijn allang niet meer vooruit aan het gaan. En dat we nog steeds zo hoog scoren is dankzij vroegeer en goed alles hier was. We scoorden ook altijd beter dan Polen qua veiligheid, maar zijn allang ingehaald. En ook door andere Oost-blok landen. Vul zelf maar in waarom.
  zondag 17 mei 2026 @ 11:19:41 #158
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220821687
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hier is overheidsbemoeienis wel gewenst onderhand.
Een andere meneer heeft (paar duizend km verderop) de totale oorlog verklaart aan het fenomeen kinderloosheid.

"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."

kinderloosheid kun je niets aan doen, men WIL geen kinderen , men heeft steeds vaker ook geen vaste partner

hoe rijker het land des te meer is er te doen en hoe uitdagender het leven is,
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 17 mei 2026 @ 11:19:51 #159
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220821689
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:18 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Kinneging is vooral reactionair in zijn maatschappelijke verhoudingen en inderdaad nog zo een nep-liberale VVDer.
Zit al jaren niet meer bij de VVD. In zijn jongere jaren (periode Bolkesteijn) heeft ie gewerkt voor de teldersstichting.
Het is meer een SGP'er zonder de refo dogmatiek.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zondag 17 mei 2026 @ 11:20:18 #160
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220821696
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hier is overheidsbemoeienis wel gewenst onderhand.
Een andere meneer heeft (paar duizend km verderop) de totale oorlog verklaart aan het fenomeen kinderloosheid.

"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."

Poetin importeert jaarlijks honderdduizenden Centraal-Aziaten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 17 mei 2026 @ 11:20:34 #161
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220821700
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
kinderloosheid kun je niets aan doen, men WIL geen kinderen , men heeft steeds vaker ook geen vaste partner

hoe rijker het land des te meer is er te doen en hoe uitdagender het leven is,
We zien het overal in de Westerse wereld en het Euraziatische deel van de wereld.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220821713
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Amsterdam is al vele jaren de nummer één gemeente met de meeste toegevoegde woningen en nieuwe woningen. Dat doen ze gewoon (relatief) goed.
Het is ook de grootste gemeente. En met geld van een ander is het ook wat makkelijker uitgeven.
  zondag 17 mei 2026 @ 11:22:02 #163
13309 nostra
ask why
pi_220821717
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:18 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Kinneging is vooral reactionair in zijn maatschappelijke verhoudingen en inderdaad nog zo een nep-liberale VVDer.
K is JA21.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zondag 17 mei 2026 @ 11:22:04 #164
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220821718
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:20 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Poetin importeert jaarlijks miljoenen Centraal-Aziaten.
Ja.
Maar hij is nu wel de duimschroeven aan het aandraaien als het gaat om reproductie onder zijn eigen bevolking.
Ga het filmpje niet opzoeken omdat niemand die kijkt maar er was eens een gesprekje op camera tussen Vlad en een jong stel, en dat jonge stel gaf aan dat door huisvestingsproblemen zij hun kinderwens uitstellen. Hij begon zo wat te flippen tegen dat stel _O-
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zondag 17 mei 2026 @ 11:23:19 #165
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220821736
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:22 schreef nostra het volgende:

[..]
K is JA21.
Meer FvD light dacht ik.
Heeft hij ook in het verleden klussen voor gedaan.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zondag 17 mei 2026 @ 11:23:42 #166
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220821742
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja.
Maar hij is nu wel de duimschroeven aan het aandraaien als het gaat om reproductie onder zijn eigen bevolking.
Ga het filmpje niet opzoeken omdat niemand die kijkt maar er was eens een gesprekje op camera tussen Vlad en een jong stel, en dat jonge stel gaf aan dat door huisvestingsproblemen zij hun kinderwens uitstellen. Hij begon zo wat te flippen tegen dat stel _O-
Valt me dan mee dat hij het niet even voordeed.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220821743
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja.
Maar hij is nu wel de duimschroeven aan het aandraaien als het gaat om reproductie onder zijn eigen bevolking.
Ga het filmpje niet opzoeken omdat niemand die kijkt maar er was eens een gesprekje op camera tussen Vlad en een jong stel, en dat jonge stel gaf aan dat door huisvestingsproblemen zij hun kinderwens uitstellen. Hij begon zo wat te flippen tegen dat stel _O-
Je kreeg ook geld inmiddels als je geen condoom meer gebruikte toch?
  zondag 17 mei 2026 @ 11:23:56 #168
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220821746
In al zijn felheid heeft klopkoek wel een belangrijk punt te pakken. De wanhopige pogingen van rechts om de meer extreme kant van links net zo schuldig te maken aan antidemocratische en totalitaire misdrijven als het meer extreme rechts. En dat is simpelweg een behoorlijk grote leugen.

Extinction Rebellion Is wel een aardig voorbeeld. Doen uiterst vervelend, maar in tegenstelling tot hun natuurlijke vijand, Farmers Defense Force gebruiken ze geen geweld, proberen ze geen mensen te laten verongelukken en vergiftigen ze het actiegebied niet met asbest en andere ellende. Wereldwijd is extreem rechts vele vele malen gewelddadiger dan extreem links. Dat is niet altijd zo geweest, in de jaren zeventig was er een zekere balans. Maar dat is 50 jaar geleden.

Religieus geweld en daarna antidemocratisch rechts/nationalistisch geweld, dat zijn de vernietigende krachten in ons soort samenleving.
  zondag 17 mei 2026 @ 11:24:29 #169
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220821752
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:23 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Valt me dan mee dat hij het niet even voordeed.
Als ik de roddel en achterklap mag geloven heeft hij zelf genoeg bijgedragen aan zijn eigen reproductie- heeft genoeg kinderen.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zondag 17 mei 2026 @ 11:24:35 #170
13309 nostra
ask why
pi_220821753
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Meer FvD light dacht ik.
Heeft hij ook in het verleden klussen voor gedaan.
Meen me te herinneren dat hij er vaak spreekt en aan het beginselprogram heeft meegeschreven. Maar lig nog in bed en geen zin om te zoeken. :+
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zondag 17 mei 2026 @ 11:25:41 #171
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220821764
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:24 schreef nostra het volgende:

[..]
bed en geen zin om te zoeken. :+
Luie arbeidsongeschikte labbekak o|O
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220821814
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
de reden dat arme mensen / arme landen veel meer kinderen produceren ligt in het feit dat men , straaatarm is

men moet vaak 5 keer per dag bidden ook, nachts en dan is er niets aan vermaak of te eten wat wij hier graag doen, om kort te gaan, de liefdesdaad is een vervanger van de televisie of de computer
https://www.populationpyramid.net/africa/2050/

https://www.populationpyramid.net/europe/2050/

Het is de De wet van de communicerende vaten dat Afrika naar Europa komt voor welvaart
Lees eens de grafiek.

Afrika zat in 2020 op/onder het vervangingsniveau (in het Westen is dat iets boven de twee, in Afrika nog wat hoger). De trend en prognose is dat ook daar men (ver) onder het vervangingsniveau zal geraken.

Dat betekent gewoon dat decennia aan rechtse haatzaaierij de prullenbak in kan.

Voor de planeet is dit uitstekend nieuws. Verhalen over 'we hebben twee planeten nodig om onze rijkdom te behouden' worden geschiedenis.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2026 11:31:42 ]
  zondag 17 mei 2026 @ 11:31:03 #173
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220821818
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja.
Maar hij is nu wel de duimschroeven aan het aandraaien als het gaat om reproductie onder zijn eigen bevolking.
Ga het filmpje niet opzoeken omdat niemand die kijkt maar er was eens een gesprekje op camera tussen Vlad en een jong stel, en dat jonge stel gaf aan dat door huisvestingsproblemen zij hun kinderwens uitstellen. Hij begon zo wat te flippen tegen dat stel _O-
nu valt de bevolkingskrimp in Ruzzia nog wel mee vergeleken met Museum Europa

https://www.populationpyramid.net/russian-federation/2026/

https://www.populationpyramid.net/europe/2050/

https://www.populationpyramid.net/africa/2050/
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 17 mei 2026 @ 11:31:48 #174
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220821824
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:22 schreef nostra het volgende:

[..]
K is JA21.
Wel apart dan, had verwacht dat hij JA21 liberale slapjanussen zou vinden. Misschien is hij dan van de Diederik Boomsma-vleugel.

quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:24 schreef nostra het volgende:

[..]
Meen me te herinneren dat hij er vaak spreekt en aan het beginselprogram heeft meegeschreven. Maar lig nog in bed en geen zin om te zoeken. :+
Daar zijn bedden dus niet voor bedoeld. Preserve en reproduce thyself en snel een beetje!
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 17 mei 2026 @ 11:33:07 #175
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220821844
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wel apart dan,
[..]
Daar zijn bedden dus niet voor bedoeld. Preserve en reproduce en snel een beetje!
er zijn geen huizen voor jonge nederlandse gezinnen

ook de bejaardenhuizen zijn gesloten dus doorstroom is er niet meer
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 17 mei 2026 @ 11:34:08 #176
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220821862
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
er zijn geen huizen voor jonge nederlandse gezinnen

ook de bejaardenhuizen zijn gesloten
De oplossing is dus dat jij Nostra en zijn gezin in huis neemt, dan kunnen zij jou meteen van mantelzorg voorzien.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Moderator zondag 17 mei 2026 @ 11:35:03 #177
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220821871
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja.
Maar hij is nu wel de duimschroeven aan het aandraaien als het gaat om reproductie onder zijn eigen bevolking.
Ga het filmpje niet opzoeken omdat niemand die kijkt maar er was eens een gesprekje op camera tussen Vlad en een jong stel, en dat jonge stel gaf aan dat door huisvestingsproblemen zij hun kinderwens uitstellen. Hij begon zo wat te flippen tegen dat stel _O-
Is natuurlijk wel een uiterst ongeloofwaardig verhaal van een man die zijn bevolking met honderdduizenden tegelijk over de kling laat jagen vanwege zijn imperialistische wanen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 17 mei 2026 @ 11:38:53 #178
13309 nostra
ask why
pi_220821921
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wel apart dan, had verwacht dat hij JA21 liberale slapjanussen zou vinden. Misschien is hij dan van de Diederik Boomsma-vleugel.
Best I could find.

twitter


https://www.groene.nl/art(...)-echte-realpolitiker

Bekijk deze YouTube-video (rond 25m)

quote:
Daar zijn bedden dus niet voor bedoeld. Preserve en reproduce thyself en snel een beetje!
Ik houd het wel bij een neefje. Voordelen privatiseren, nadelen socialiseren.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220821932
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:23 schreef mcmlxiv het volgende:
Dat is niet altijd zo geweest, in de jaren zeventig was er een zekere balans. Maar dat is 50 jaar geleden.
Toen was het meer in balans maar uiteindelijk toch ook weer geen pariteit. Als je naar de objectieve feiten kijkt. Cijfers over het aantal doden zijn minder manipuleerbaar en gevoelig voor selectieve aandacht dan andere cijfers.

Zoals vaker gezegd - één jaar neonazis veroorzaakte meer doden dan de RAF in haar hele bestaan.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-veiligheid-a4868333

Iets dergelijks gaat ook voor de 'loden jaren' in Italië op.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bologna_massacre

Ik ben natuurlijk zeker geen fan van extreemlinks, van Leninisten, en de aanslagen op Aldo Morro, Hans Martin Schleyer waren absoluut ontwrichtend. Alleen kronkelt men hier weer eens in alle hoeken en gaten om te ontkennen dat de rechtse ideologie maakt dat er minder een rem zit op geweld en je dominantie tonen. Het is inherent terroristischer (dat alle mensen soms hypocriet zijn en het moeilijk is om aan je eigen principes te houden, het ontwikkelen van tunnelvisie en groupthink, is een additionele laag).

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2026 11:43:17 ]
  zondag 17 mei 2026 @ 11:46:55 #180
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220822012
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:34 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De oplossing is dus dat jij Nostra en zijn gezin in huis neemt, dan kunnen zij jou meteen van mantelzorg voorzien.
Ik heb al twee idioten aardige jongens op kamers die geen partner en geen woning kunnen vinden / krijgen

en wij maar klagen dat de nederlandse bevolking krimpt 8)7 8)7 8)7

Maar misschien moeten we weer aan gecontroleerde sociale ouderen huisvesting gaan doen net als vroeger zodat er minder criminelen aan de deur komen en er ook minder zwaar dementen gaan wandelen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220822041
quote:
6s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:38 schreef nostra het volgende:

[..]
Best I could find.

[ x ]

https://www.groene.nl/art(...)-echte-realpolitiker

Bekijk deze YouTube-video (rond 25m)
[..]
Ik houd het wel bij een neefje. Voordelen privatiseren, nadelen socialiseren.
Dit is dan jouw favoriete coalitiepartner. In Europa aangesloten bij openlijke neofascisten.

Daarom: nepliberalisme. "Wierd Duk heeft meestal gelijk!"

Kinneging is geen conservatief, die is reactionair. Terug naar de tijd dat verkrachting gewoon mocht, om maar één dingetje te noemen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2026 11:49:53 ]
  zondag 17 mei 2026 @ 11:50:04 #182
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220822051
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ik heb al twee idioten aardige jongens op kamers die geen partner en geen woning kunnen vinden / krijgen

en wij maar klagen dat de nederlandse bevolking krimpt 8)7 8)7 8)7

Maar misschien moeten we weer een gecontroleerde sociale ouderen huisvesting gaan doen net als vroerger zodat er minder crimielen aan de deur komen
Oblomov en Raskolnikov?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 17 mei 2026 @ 11:50:55 #183
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220822062
quote:
Klopt. Maar ook daar gaat het niet best.
Russen willen geen nieuwe Russen meer maken ofzo..
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zondag 17 mei 2026 @ 11:53:31 #184
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220822100
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Is natuurlijk wel een uiterst ongeloofwaardig verhaal van een man die zijn bevolking met honderdduizenden tegelijk over de kling laat jagen vanwege zijn imperialistische wanen.
Juist geloofwaardiger in zo'n geval.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zondag 17 mei 2026 @ 11:56:18 #185
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220822145
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wel apart dan, had verwacht dat hij JA21 liberale slapjanussen zou vinden. Misschien is hij dan van de Diederik Boomsma-vleugel.
[..]
Daar zijn bedden dus niet voor bedoeld. Preserve en reproduce thyself en snel een beetje!
Ik denk dat Kinneging ook eigenlijk meer bij FvD past, maar de partij is net wat te studentikoos en hedonistisch voor zijn smaak.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zondag 17 mei 2026 @ 12:01:24 #186
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220822229
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik denk dat Kinneging ook eigenlijk meer bij FvD past, maar de partij is net wat te studentikoos en hedonistisch voor zijn smaak.
Eigenlijk past hij misschien nog het beste bij de SGP alleen is hij niet gereformeerd.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 17 mei 2026 @ 12:03:11 #187
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220822266
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Eigenlijk past hij misschien nog het beste bij de SGP alleen is hij niet gereformeerd.
Politiek gezien wel, maar de SGP is echt dogmatisch. En dat is Kinneging niet. Kinneging is welbeschouwd eerder een cultuur-christen dan iemand die echt zijn geloof belijd.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220822388
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Eigenlijk past hij misschien nog het beste bij de SGP alleen is hij niet gereformeerd.
Ooit was de SGP uitgesloten door de VVD (1981, 1982, 2003), inmiddels vinden de nepliberalen hen toppertjes. Zitten net als JA21 in de EU in dezelfde partij als openlijke neonazis en kopers van Hitler prullaria.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2026 12:09:10 ]
  zondag 17 mei 2026 @ 12:16:51 #189
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220822468
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:07 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ooit was de SGP uitgesloten door de VVD (1981, 1982, 2003), inmiddels vinden de nepliberalen hen toppertjes. Zitten net als JA21 in de EU in dezelfde partij als openlijke neonazis en kopers van Hitler prullaria.
De lakmoesproef gaat Markuszower worden en of ze daarmee in zee gaan, vraag me af of ze die verleiding kunnen weerstaan.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220822670
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:03 schreef phpmystyle het volgende:

een cultuur-christen dan iemand die echt zijn geloof belijd.
Wat is een cultuur-christen?
Is dat een verbloemend woord voor nep-christen?
  zondag 17 mei 2026 @ 12:37:15 #191
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220822680
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Wat is een cultuur-christen?
Is dat een verbloemend woord voor nep-christen?
Dat is iemand die met kerst de kerstboom laat versieren door vrouw en kinderen, graag over de kerstmarkt slentert, en liever niet al teveel Moskeeën ziet verreizen.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zondag 17 mei 2026 @ 12:38:29 #192
13309 nostra
ask why
pi_220822693
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat is iemand die met kerst de kerstboom laat versieren door vrouw en kinderen, graag over de kerstmarkt slentert, en liever niet al teveel Moskeeën ziet verreizen.
Verreizen ziet ie ze juist graag.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220822882
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:30 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Lees eens de grafiek.

Afrika zat in 2020 op/onder het vervangingsniveau (in het Westen is dat iets boven de twee, in Afrika nog wat hoger). De trend en prognose is dat ook daar men (ver) onder het vervangingsniveau zal geraken.

Dat betekent gewoon dat decennia aan rechtse haatzaaierij de prullenbak in kan.

Voor de planeet is dit uitstekend nieuws. Verhalen over 'we hebben twee planeten nodig om onze rijkdom te behouden' worden geschiedenis.
Hoe kom je daar bij m.b.t. Afrika? Veel landen liggen nog op 5/6 gemiddeld per vrouw.

En waarom zal dat afnemen in Nigeria, Congo en Somalië om maar wat te noemen?
pi_220823062
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:47 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Hoe kom je daar bij m.b.t. Afrika? Veel landen liggen nog op 5/6 gemiddeld per vrouw.

En waarom zal dat afnemen in Nigeria, Congo en Somalië om maar wat te noemen?
Lees de grafiek eens, ffs!

Het gemiddelde is sowieso veel lager dan zes. Wikipedia geeft 3.9 aan.

Jij ontkent nu dat het kindertal per vrouw daalt in Afrika? Jawel, ook in Nigeria is het enorm afgenomen. Zit nu onder de 4.5 en daalt snel. Vervangingsniveau zit in Nederland rond de 2.15 maar is in een land als Nigeria stukken hoger.
  zondag 17 mei 2026 @ 13:10:06 #195
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220823150
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Lees de grafiek eens, ffs!

Het gemiddelde is sowieso veel lager dan zes. Wikipedia geeft 3.9 aan.

Jij ontkent nu dat het kindertal per vrouw daalt in Afrika? Jawel, ook in Nigeria is het enorm afgenomen. Zit nu onder de 4.5 en daalt snel. Vervangingsniveau zit in Nederland rond de 2.15 maar is in een land als Nigeria stukken hoger.
Afrika 2025 is 1.549.867.579
Afrika 2035 is 1.909.745.188
groei van 360 miljoen inwoners in 10 jaar tijd
https://www.populationpyramid.net/africa/2050/
Europa 2025 744.398.831
Europa 2035 730.590.510
verlies van 15 miljoen inwoners in 10 jaar tijd
https://www.populationpyramid.net/europe/2025/

Dus
Afrika 36 miljoen mensen per jaar erbij .
Europa 1,4 miljoen inwoners per jaar minder


quote:
AI-overzicht
Dat klopt grotendeels. Het vervangingsniveau (het gemiddelde aantal kinderen per vrouw dat nodig is om de bevolking zonder migratie op peil te houden) ligt in Nederland rond de 2,1.
www.wrr.nl
De realiteit wijkt hier echter flink van af:
Huidig cijfer: Het vruchtbaarheidscijfer in Nederland ligt de laatste jaren rond de 1,43. Dit is aanzienlijk lager dan het vervangingsniveau.
Trend: Sinds 2010 is er sprake van een aanhoudende daling.
Meer gedetailleerde cijfers over deze demografische ontwikkelingen vind je in het onderzoeksrapport over de Dalende vruchtbaarheid van het CBS.
quote:
AI-overzicht
Het vervangingsniveau (het gemiddelde aantal kinderen per vrouw dat nodig is om de bevolking stabiel te houden) ligt wereldwijd op 2,1.
In Nigeria ligt het geboortecijfer daar met gemiddeld 5,3 kinderen per vrouw echter ver boven.

De demografische realiteit van Nigeria:
Gemiddeld kindertal: In Nigeria krijgen vrouwen gemiddeld 5,3 kinderen.
Dit cijfer kan lokaal echter sterk variëren, van 3,4 in Lagos tot ruim 7 in noordelijke regio's zoals Katsina.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220823156
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Lees de grafiek eens, ffs!

Het gemiddelde is sowieso veel lager dan zes. Wikipedia geeft 3.9 aan.

Jij ontkent nu dat het kindertal per vrouw daalt in Afrika? Jawel, ook in Nigeria is het enorm afgenomen. Zit nu onder de 4.5 en daalt snel. Vervangingsniveau zit in Nederland rond de 2.15 maar is in een land als Nigeria stukken hoger.
Wikipedia als bron, dat mocht op de middelbare school al niet. Linkje van je grafiek? Gemiddeld ligt het inderdaad wel rond de 4, maar dat komt puur doordat Noord-Afrika dat het gemiddelde hard omlaag trekt. In al die 3e wereldlanden is het nog steeds neuken als konijnen. In Nigeria is het inderdaad afgenomen, van 6 in 1980 naar rond de 4,5 nu. Dus je hebt gelijk. Nog steeds teveel, maar wel een daling.
pi_220823157
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:47 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Hoe kom je daar bij m.b.t. Afrika? Veel landen liggen nog op 5/6 gemiddeld per vrouw.

En waarom zal dat afnemen in Nigeria, Congo en Somalië om maar wat te noemen?
Omdat dat al gebeurt?

Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_220823172
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 13:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Afrika 2025 is 1.549.867.579
Afrika 2035 is 1.909.745.188
groei van 360 miljoen inwoners in 10 jaar tijd
https://www.populationpyramid.net/africa/2050/
Europa 2025 744.398.831
Europa 2035 730.590.510
verlies van 15 miljoen inwoners in 10 jaar tijd
https://www.populationpyramid.net/europe/2025/

Dus
Afrika 36 miljoen mensen per jaar erbij .
Europa 1,4 miljoen inwoners per jaar minder
En hoe groot was het verlies zonder de immigratie? Afrika groeit zowel in Afrika als Europa :P
pi_220823174
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 13:11 schreef Monolith het volgende:

[..]
Omdat dat al gebeurt?

[ afbeelding ]
Ik zag het inderdaad.
  zondag 17 mei 2026 @ 13:17:03 #200
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220823183
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 13:14 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
En hoe groot was het verlies zonder de immigratie? Afrika groeit zowel in Afrika als Europa :P
Nee
quote:
Europa 2025 744.398.831
Europa 2035 730.590.510
verlies van 15 miljoen inwoners in 10 jaar tijd
Europa importeert nog steeds veel te weinig inwoners om het bevolkingsaantal stabiel te houden
dan zouden we ieder jaar een 1,5 miljoen mensen moeten importeren

En dat gaat ook gebeuren , dat is logisch

Maar dat kan ook selectief, uit India bijvoorbeeld
Dat gedoe met mensen importeren uit zielige landen, met een kop soep, daar heb ik het niet zo op

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 17-05-2026 14:35:35 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 17 mei 2026 @ 13:41:12 #201
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220823449
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 13:11 schreef Monolith het volgende:

[..]
Omdat dat al gebeurt?

[ afbeelding ]
qua fertlity rate staat Nigeria op plek16 en Nederland op plek 170

https://en.wikipedia.org/(...)total_fertility_rate
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220823462
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 13:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
qua fertlity rate staat Nigeria op plek16 en Nederland op plek 170

https://en.wikipedia.org/(...)total_fertility_rate
Ja bedankt Hans. Dat was de vraag niet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 17 mei 2026 @ 13:43:36 #203
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220823468
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 13:42 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja bedankt Hans. Dat was de vraag niet.
OK , Cor, ik dacht ik zal je even helpen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator zondag 17 mei 2026 @ 13:49:19 #204
375570 crew  Cyan9
pi_220823516
Graag weer terug naar de Nederlandse politiek.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220823538
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 13:10 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Wikipedia als bron, dat mocht op de middelbare school al niet. Linkje van je grafiek? Gemiddeld ligt het inderdaad wel rond de 4, maar dat komt puur doordat Noord-Afrika dat het gemiddelde hard omlaag trekt. In al die 3e wereldlanden is het nog steeds neuken als konijnen. In Nigeria is het inderdaad afgenomen, van 6 in 1980 naar rond de 4,5 nu. Dus je hebt gelijk. Nog steeds teveel, maar wel een daling.
Noord-Afrika is ook Afrika en kun je dus niet zomaar erbuiten laten.

Voor Europa is Noord-Afrika en de Sahara natuurlijk een buffer. Daarom komen er ook amper Afrikanen naar Nederland. Dat zal zo blijven.

https://nl.linkedin.com/p(...)ic_profile_like_view

Dit helpt allemaal niet:
https://nl.linkedin.com/p(...)147787725017088-RuO0

Ontwikkelingshulp afschaffen een goed idee?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2026 13:52:45 ]
  zondag 17 mei 2026 @ 15:11:08 #206
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220824512
Er is trouwens maar één ding dat echt gaat helpen, en dat is productie outsourcen naar Afrika/Midden-Oosten .

[ Bericht 22% gewijzigd door -XOR- op 17-05-2026 15:16:33 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 17 mei 2026 @ 15:16:02 #207
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220824583
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 13:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nee
[..]
Europa importeert nog steeds veel te weinig inwoners om het bevolkingsaantal stabiel te houden
dan zouden we ieder jaar een 1,5 miljoen mensen moeten importeren

En dat gaat ook gebeuren , dat is logisch

Maar dat kan ook selectief, uit India bijvoorbeeld
Dat gedoe met mensen importeren uit zielige landen, met een kop soep, daar heb ik het niet zo op
We hoeven niets te importeren. We kunnen ze ook zelf maken.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220824598
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 15:11 schreef -XOR- het volgende:
Er is trouwens maar één ding dat echt gaat helpen, en dat is productie outsourcen naar Afrika/Midden-Oosten, en ze meer laten overhouden aan het delven van grondstoffen.
Handelsverdragen. De Doha ronde. Geef China geen vrij spel. Ontwikkelingshulp is tot een bepaalde en beperkte hoogte daarbij wel nuttig en heilzaam.
  zondag 17 mei 2026 @ 15:21:32 #209
13309 nostra
ask why
pi_220824657
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 15:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
We hoeven niets te importeren. We kunnen ze ook zelf maken.
Als je als 30-jarige bij mama woont, ga je niet fokken maar Fok!ken.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220824689
Nieuwsuur:
Markuszower in Loosdrecht: 'We worden omvolkt'

Voor de VVD zal het vast geen probleem zijn, maar D66 en CDA zullen toch steeds meer moeite hebben om met Gidi Markuszower en zijn trawanten samen te werken.
pi_220824729
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 15:24 schreef Kowloon het volgende:
Nieuwsuur:
Markuszower in Loosdrecht: 'We worden omvolkt'

Voor de VVD zal het vast geen probleem zijn, maar D66 en CDA zullen toch steeds meer moeite hebben om met Gidi Markuszower en zijn trawanten samen te werken.
Geloof ik niks van. Zodra Markuszower nodig is voor een meerderheid dan gaan de principes gewoon overboord hoor.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_220824747
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 15:24 schreef Kowloon het volgende:
Nieuwsuur:
Markuszower in Loosdrecht: 'We worden omvolkt'

Voor de VVD zal het vast geen probleem zijn, maar D66 en CDA zullen toch steeds meer moeite hebben om met Gidi Markuszower en zijn trawanten samen te werken.
Dit is alleen maar reclame en aandacht voor deze flank.

Jeroen Wollaars kan vanavond weer voluit spinnen en onderbuikdansen (heel vervelend mannetje, die Wollaars, geen haar beter dan Nieman of Kockelmann).

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2026 15:32:19 ]
  zondag 17 mei 2026 @ 15:39:31 #213
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220824816
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 15:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Handelsverdragen. De Doha ronde. Geef China geen vrij spel. Ontwikkelingshulp is tot een bepaalde en beperkte hoogte daarbij wel nuttig en heilzaam.
Heilzaam wel, maar uiteindelijk zou het mooi zijn als er in stapjes steeds hoogwaardiger productieprocessen worden geoutsourced naar Afrika. De beste ontwikkelingshulp is daar mensen actief opleiden, doe dat maar in combinatie met het bedrijfsleven: voor iedere opleidingsplek waarvoor een bedrijf betaalt, betaalt OCW een x-bedrag mee ofzo.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 17 mei 2026 @ 15:40:29 #214
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220824823
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 15:28 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Geloof ik niks van. Zodra Markuszower nodig is voor een meerderheid dan gaan de principes gewoon overboord hoor.
D66 gaat dan echt leeglopen, maar PRO/Klaver moet daar wel op blijven drukken en dat aanhangig blijven maken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220824871
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 15:39 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Heilzaam wel, maar uiteindelijk zou het mooi zijn als er in stapjes steeds hoogwaardiger productieprocessen worden geoutsourced naar Afrika. De beste ontwikkelingshulp is daar mensen actief opleiden, doe dat maar in combinatie met het bedrijfsleven: voor iedere opleidingsplek waarvoor een bedrijf betaalt, betaalt OCW een x-bedrag mee ofzo.
Hier ben ik het mee eens. Helpt ook veel meer dan blind geld overmaken, dat na verloop van tijd weer verdwijnt.
pi_220824996
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2026 15:45 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Hier ben ik het mee eens. Helpt ook veel meer dan blind geld overmaken, dat na verloop van tijd weer verdwijnt.
Dat wordt toch al gedaan?

https://ondernemersplein.(...)rmatie/sierra-leone/


Misschien niet het beste voorbeeld.. :D

Het lijkt mij ook lastig, je moet dan kunnen onderhandelen met de overheid daar.

[ Bericht 5% gewijzigd door Firuze60 op 17-05-2026 16:00:04 ]
pi_220825032
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 15:40 schreef -XOR- het volgende:

[..]
D66 gaat dan echt leeglopen, maar PRO/Klaver moet daar wel op blijven drukken en dat aanhangig blijven maken.
Als hij daar een podium voor krijgt... Dat is nog maar de vraag.
  zondag 17 mei 2026 @ 16:08:31 #218
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220825155
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 15:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
We hoeven niets te importeren. We kunnen ze ook zelf maken.
ikke wel ,ik zit ver boven het benodigde vervangingsniveau
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220826410
twitter




Binnen vijf jaar gaat de VVD, aangemoedigd door Ulysse Ellian, zo een motie ook steunen. Let maar op.

De EO gaf haar dit podium:
https://www.nporadio1.nl/(...)-05-15-dit-is-de-dag

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2026 17:22:06 ]
pi_220826487
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 19:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die was iig voorzitter in Flevoland. Een afdeling die nogal wordt gedomineerd door Urk, helaas.
Is medewerker van de EO. Al heel lang.

Ik weet dat je er anders tegenaan kijkt maar EO is een best wel rechtse omroep. Nooit verlegen om ruim baan te geven aan allerlei populisten. Zoals Mona Keijzer met haar ene zetel.
pi_220826525
Nog even en we moeten weer allemaal christen worden.. :{
  zondag 17 mei 2026 @ 17:30:01 #222
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220826586
Ik ben wel benieuwd hoe meneer Boon dat ‘de-islamiseren’ voor zich ziet.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_220826608
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 17:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe meneer Boon dat ‘de-islamiseren’ voor zich ziet.
Nou inderdaad, moskee's sluiten?
pi_220826613
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 17:26 schreef Firuze60 het volgende:
Nog even en we moeten weer allemaal christen worden.. :{
Nee joh, die tijden zijn voorbij. We worden allemaal een martelaar voor Allah.
pi_220826623
quote:
12s.gif Op zondag 17 mei 2026 17:32 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Nee joh, die tijden zijn voorbij. We worden allemaal een martelaar voor Allah.
Allah kan de pip krijgen.. :D
pi_220826967
quote:
12s.gif Op zondag 17 mei 2026 17:32 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Nee joh, die tijden zijn voorbij. We worden allemaal een martelaar voor Allah.
Dit horen we al een jaar of dertig en nog steeds is het niet meer dan 6% (waarvan helft nooit een moskee van binnen ziet). Haathitser Frits Bolkestein voorspelde ooit dat in 2015 meer dan de helft van Amsterdam uit moslims zou bestaan. Onzin.
pi_220826978
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dit horen we al een jaar of dertig en nog steeds is het niet meer dan 6% (waarvan helft nooit een moskee van binnen ziet). Haathitser Frits Bolkestein voorspelde ooit dat in 2015 meer dan de helft van Amsterdam uit moslims zou bestaan. Onzin.
kwestie van tijd. Voorland uk, frankrijk en zweden geven geen goed beeld hierin.
pi_220827009
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:06 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
kwestie van tijd. Voorland uk, frankrijk en zweden geven geen goed beeld hierin.
Onderbuikgepruttel. Een groot deel van de moslims valt van zijn geloof af en de moslims zelf staan steeds toleranter tegenover bijvoorbeeld homoseksualiteit (je weet wel, al die liberale waarden, waar nu populistisch rechts zelf afscheid van wil nemen) - en dan vooral de helft die weleens een moskee bezoekt. Dat 'kwestie van tijd' horen we nu al heel lang. Het is onzin.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2026 18:11:11 ]
  zondag 17 mei 2026 @ 18:11:10 #229
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220827019
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dit horen we al een jaar of dertig en nog steeds is het niet meer dan 6% (waarvan helft nooit een moskee van binnen ziet). Haathitser Frits Bolkestein voorspelde ooit dat in 2015 meer dan de helft van Amsterdam uit moslims zou bestaan. Onzin.
De bouw van de grote moskee Houten is gisteren van start gegaan
Bekijk deze YouTube-video
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220827030
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De bouw van de grote moskee Houten is gisteren van start gegaan
Bekijk deze YouTube-video
Om tijdelijke huisvesting te vervangen ja. Deze tijdelijke huisvesting verdwijnt dus.
  zondag 17 mei 2026 @ 18:13:45 #231
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220827042
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Om tijdelijke huisvesting te vervangen ja. Deze tijdelijke huisvesting verdwijnt dus.
daarom is een tijdelijke moskee ook tijdelijk
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220827043
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Onderbuikgepruttel. Een groot deel van de moslims valt van zijn geloof af en de moslims zelf staan steeds toleranter tegenover bijvoorbeeld homoseksualiteit (je weet wel, al die liberale waarden, waar nu populistisch rechts zelf afscheid van wil nemen) - en dan vooral de helft die weleens een moskee bezoekt. Dat 'kwestie van tijd' horen we nu al heel lang. Het is onzin.
zeg dat maar tegen die lui in de uk :')
pi_220827078
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:13 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
zeg dat maar tegen die lui in de uk :')
Ook daar is het maar 6% en de ideologische energie tot conservatisme komt niet van de Islam vandaan maar juist de Tommy Robinson hoek.
pi_220827168
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:18 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ook daar is het maar 6% en de ideologische energie tot conservatisme komt niet van de Islam vandaan maar juist de Tommy Robinson hoek.
Het is de snelst groeiende religie daar, groeit rap en steeds meer moslims komen daar op belangrijke posities. Het verloederd daar in rap tempo. Ow en vergeet de sharia liefhebbers daar ook niet.

Wil je hier in NL gewoon niet hebben, om het maar ff bij NL te houden
pi_220827225
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:28 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Het is de snelst groeiende religie daar, groeit rap en steeds meer moslims komen daar op belangrijke posities. Het verloederd daar in rap tempo. Ow en vergeet de sharia liefhebbers daar ook niet.

Wil je hier in NL gewoon niet hebben, om het maar ff bij NL te houden
De sharia wil je inderdaad niet hebben. Slechts een minderheid van de moslims in het VK steunt dat.

Poetin liefhebber Farage is een veel groter gevaar, maar die boodschap gaat er bij jou niet in..

Farage zijn reactionaire agenda gaat verder dan de sharia (binnen de sharia wil slechts een kleine minderheid lijfstraffen en martelingen).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2026 18:38:35 ]
pi_220827287
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
De sharia wil je inderdaad niet hebben. Slechts een minderheid van de moslims in het VK steunt dat.

Poetin liefhebber Farage is een veel groter gevaar, maar die boodschap gaat er bij jou niet in..

Farage zijn reactionaire agenda gaat verder dan de sharia (binnen de sharia wil slechts een kleine minderheid lijfstraffen en martelingen).
Farage is een debiel. De islam alleen debieler.
pi_220827302
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:47 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Farage is een debiel. De islam alleen debieler.
Absoluut niet. Islam staat niet gelijk aan sharia, staat niet gelijk aan extremisme.
pi_220827348
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dit horen we al een jaar of dertig en nog steeds is het niet meer dan 6% (waarvan helft nooit een moskee van binnen ziet). Haathitser Frits Bolkestein voorspelde ooit dat in 2015 meer dan de helft van Amsterdam uit moslims zou bestaan. Onzin.
Onder de jeugd is het al 15%, dus dat is al veel meer dan je huidige 6%. En met de huidige en toekomstige immigratiestromen gaat dit nog veel verder stijgen. Dat zijn gewoon feiten.
pi_220827351
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 15:28 schreef Tomatenboer het volgende:
Geloof ik niks van. Zodra Markuszower nodig is voor een meerderheid dan gaan de principes gewoon overboord hoor.
Ik hoop het niet, maar je kan best wel eens gelijk hebben ja. Dit hele kabinet is er natuurlijk in de eerste plaats gekomen omdat D66 en CDA zich als weekdieren gedragen hebben.

Toch hou ik hoop, er moet toch ook voor D66 en CDA een grens zijn.
pi_220827358
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:57 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Onder de jeugd is het al 15%, dus dat is al veel meer dan je huidige 6%. En met de huidige en toekomstige immigratiestromen gaat dit nog veel verder stijgen. Dat zijn gewoon feiten.
Onder de jeugd is het altijd hoger. Dat trekt later bij. Zo is het altijd gegaan.

Wat verder niets zegt over de onderliggende waarden. De waarden van Farage zijn meer verrot, en reactionair.
  zondag 17 mei 2026 @ 19:07:31 #241
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220827427
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Absoluut niet. Islam staat niet gelijk aan sharia, staat niet gelijk aan extremisme.
we kunnen beter de instroom gaan reguleren , beter mensen uit India dan uit Afrika
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220827438
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Onder de jeugd is het altijd hoger. Dat trekt later bij. Zo is het altijd gegaan.

Wat verder niets zegt over de onderliggende waarden. De waarden van Farage zijn meer verrot, en reactionair.
Wat denk je nou oprecht zelf? Dat het niet gaat stijgen als je hier jaarlijks duizenden aan Moslims uit de meest diverse/ radicale landen binnnenhaalt + alle narijzigers. Je hoeft geen wiskundige te zijn om dan te beseffen dat het gaat toenemen. En dit zie je overal in West-Europa. Het is met afstand het snelst groeiende geloof ter wereld en verspreid zich ook snel. En het gaat hand in hand met de verpaupering van de grote steden. Wat ook altijd zo gegaan is, is dat waar ze op een gegeven moment de meerderheid werden, andere geloven de tering konden krijgen en verdreven werden. Niet elke keer de jij kaart trekken richting anderen. Dat Farage verrot is, is weer heel iets anders.
pi_220827451
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:03 schreef phpmystyle het volgende:
Terug kijken meer dan de moeite waard, werd serieus kritisch bevraagd en hij viel ook wel door de mand: het is hem om geld te doen

Wel moet opgemerkt worden dat er teveel jongeren met psychische klachten binnenstromen, dat moet je beperken. Maar verder is het gewoon een koude sanering, puur om op andere beleidsterreinen qua middelen te kunnen plussen.
Goed dat je inziet dat het om het geld gaat, en niet om de uitvoerbaarheid. Jesse Klaver maakte daar een rake opmerking over. Hij ziet de hogere instroom van met name jonge vrouwen met psychische klachten ook als probleem. Echter, hij bagatelliseert hun klachten niet maar wil juist de oorzaken van die klachten aanpakken. Mensen worden niet minder arbeidsongeschikt als je ze een lagere of geen uitkering toekent.
pi_220827477
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 15:31 schreef Klopkoek het volgende:
Dit is alleen maar reclame en aandacht voor deze flank.

Jeroen Wollaars kan vanavond weer voluit spinnen en onderbuikdansen (heel vervelend mannetje, die Wollaars, geen haar beter dan Nieman of Kockelmann).
Grappig, ik vind Jeroen Wollaars best een prettige interviewer.
  zondag 17 mei 2026 @ 19:37:54 #245
13309 nostra
ask why
pi_220827638
Goed idee, uitwerking nog even aan sleutelen.

https://www.ftm.nl/artike(...)campaign=EstherLynch
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zondag 17 mei 2026 @ 19:40:02 #246
13309 nostra
ask why
pi_220827662
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De bouw van de grote moskee Houten is gisteren van start gegaan
Bekijk deze YouTube-video
Op een weiland!
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zondag 17 mei 2026 @ 19:40:05 #247
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220827664
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:37 schreef nostra het volgende:
Goed idee, uitwerking nog even aan sleutelen.

https://www.ftm.nl/artike(...)campaign=EstherLynch
er moet een EU minimumloon komen, dat is in Nederland veel te hoog, het trekt alle ander landen leeg van jong en deskundig personeel
Ook EU secundaire arbeidsvoorwaarden
https://ntr.nl/site/nieuw(...)nja-Barend-Award/542
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 17 mei 2026 @ 19:41:10 #248
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220827672
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:40 schreef nostra het volgende:

[..]
Op een weiland!
alles in Houten was 30 jaar geleden weiland, Houten was een miniem dorpje

Is een hele massa fruittelers en veehouders schijtrijk geworden daar, sommigen zijn twee keer weggekocht
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220827684
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:37 schreef nostra het volgende:
Goed idee, uitwerking nog even aan sleutelen.

https://www.ftm.nl/artike(...)campaign=EstherLynch
Wat is er in hemelsnaam goed aan allerlei arbeidsrechten en mensenrechten nog verder ondermijnen?

Willen we echt Amerika achterna hier? Kijk eens waar die staan op allerlei ranglijsten (zoals eerder vermeld).

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2026 19:43:19 ]
  zondag 17 mei 2026 @ 19:44:25 #250
13309 nostra
ask why
pi_220827696
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Wat is er in hemelsnaam goed aan allerlei arbeidsrechten en mensenrechten nog verder ondermijnen?

Willen we echt Amerika achterna hier? Kijk eens waar die staan op allerlei ranglijsten (zoals eerder vermeld).
Uniformering van kapitaal- en vennootschapsstructuren zal je toch aan moeten als je richting een echte Unie wil opschuiven en dat laatste zal je wel moeten.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zondag 17 mei 2026 @ 19:50:12 #251
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220827727
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:44 schreef nostra het volgende:

[..]
Uniformering van kapitaal- en vennootschapsstructuren zal je toch aan moeten als je richting een echte Unie wil opschuiven en dat laatste zal je wel moeten.
uiteraard , alle rare heffingen , belastingen en kortingen weg

dus ook de BPM en ecotax weg
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220827764
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
uiteraard , alle rare heffingen , belastingen en kortingen weg

dus ook de BPM en ecotax weg
Volgens mij ben jij in het verkeerde land geboren, in de VS was je vast veel rijker geworden..

Oh, wacht, daar is geen AOW en geen ABP-pensioen, das nou jammer.. :D
  zondag 17 mei 2026 @ 20:04:39 #253
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220827800
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:57 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Volgens mij ben jij in het verkeerde land geboren, in de VS was je vast veel rijker geworden..

Oh, wacht, daar is geen AOW en geen ABP-pensioen, das nou jammer.. :D
quote:
AI-overzicht
Gemiddelde bruto-inkomens liggen in de VS (ca. 6.220 per maand) nominaal ruim 36% hoger dan in Nederland (ca. / ¤3.900).
Echter, de verschillen in secundaire arbeidsvoorwaarden zijn enorm.
Waar Nederland uitblinkt in uitgebreide sociale zekerheid, verplichte pensioenopbouw en veel vrije tijd, bieden Amerikaanse werkgevers vaak hogere salarissen, maar lagere wettelijke bescherming.
ja das waar, moet jezelf sparen, maar dat komt hier ook , met de zelfstandigenwet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220827834
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]
ja das waar, moet jezelf sparen, maar dat komt hier ook , met de zelfstandigenwet
Tja, lekker sparen heb jij vast ook al vanaf je 20ste gedaan.. :)
pi_220827846
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:44 schreef nostra het volgende:

[..]
Uniformering van kapitaal- en vennootschapsstructuren zal je toch aan moeten als je richting een echte Unie wil opschuiven en dat laatste zal je wel moeten.
Daar ben ik het op zich wel mee eens maar er zou op meer vlakken meer geüniformeerd moeten worden - anders werkt dat ontwrichtend (doet het nu al). Zoals bijvoorbeeld het belastingbegrip en misschien wel zekere minumumtarieven (en maximumtarieven). Of standaarden in diploma's en concurrentiebeding bij mobiliteit werknemers. De EU richtlijn van minimumloon als 60% mediaan inkomen is ook prima. Als het VK weer toe treedt moeten de opt-outs en eventuele kortingen op de afdracht worden beperkt (indien het lukt om de landbouwsubsidies af te bouwen dan wordt dit al wat makkelijker).

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2026 20:13:47 ]
  zondag 17 mei 2026 @ 20:20:33 #256
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220827905
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:10 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Tja, lekker sparen heb jij vast ook al vanaf je 20ste gedaan.. :)
aflossen is ook sparen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 17 mei 2026 @ 20:22:35 #257
13309 nostra
ask why
pi_220827921
Koekoek.

Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zondag 17 mei 2026 @ 20:25:02 #258
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220827940
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:22 schreef nostra het volgende:
Koekoek.

[ afbeelding ]
hij is knettergek
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator zondag 17 mei 2026 @ 20:25:58 #259
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220827945
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:22 schreef nostra het volgende:
Koekoek.

[ afbeelding ]
Het leger in eigen land willen inzetten is altijd wel een populair idee onder rechtse knuppels ja.

Vraag me altijd wat ze nou denken dat daar de meerwaarde van is.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 17 mei 2026 @ 20:27:59 #260
13309 nostra
ask why
pi_220827965
quote:
2s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:25 schreef xpompompomx het volgende:
Het leger in eigen land willen inzetten is altijd wel een populair idee onder rechtse knuppels ja.

Vraag me altijd wat ze nou denken dat daar de meerwaarde van is.
Gewoon escalatieladder. Klinkt stoerder. Alhoewel ik liever het leger tegen me heb dan de KMar, die vinden het spelletje en de snuif ook allemaal iets te lekker lijkt het.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220827972
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:22 schreef nostra het volgende:
Koekoek.

[ afbeelding ]
Daar is het een autoritaire VVDer voor.

Wat stond ook alweer in het verkiezingsprogramma? Er stond dat de krijgsmacht vaker op straat zichtbaar moest zijn en ook kan worden gebruikt voor civiele taken.

Het leger inzetten (plus knieschieten) kennen we natuurlijk ergens van. Jawel, van Wilders en circus Baudetti.

Het leger inzetten tegen eigen bevolking is altijd link. Dan open je een route waar populisten handig misbruik van kunnen maken, als in een Midden-Amerikaanee bananenrepubliek.
  zondag 17 mei 2026 @ 20:33:20 #262
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220828000
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:09 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Goed dat je inziet dat het om het geld gaat, en niet om de uitvoerbaarheid. Jesse Klaver maakte daar een rake opmerking over. Hij ziet de hogere instroom van met name jonge vrouwen met psychische klachten ook als probleem. Echter, hij bagatelliseert hun klachten niet maar wil juist de oorzaken van die klachten aanpakken. Mensen worden niet minder arbeidsongeschikt als je ze een lagere of geen uitkering toekent.
Het feit dat het maximum dagloon naar beneden wordt bijgesteld is natuurlijk puur budgetair belang. Die papzak zei zelfs dat mensen zich maar bij moeten verzekeren.
Het feit dat er veel jonge mensen instromen is wel een punt van zorg, dat kan gewoon niet. Nostra en ik doen wel eens een beetje jennen hier dat het streng moet, maar ik meen ook oprecht dat de meeste mensen van thuiszitten echt niet gelukkig worden. Mensen bloeien op als ze werken met andere mensen, het geeft een doel en richting aan je leven.

Zelf zit ik momenteel ook thuis (niet ziek of werkeloos) maar het begint mij aardig te irriteren. Het is fijn dat ik nu de ruimte heb om het visje en kaasje op woensdagmiddag kan halen, maar het is ook weer niet het summum in het leven.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220828001
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:28 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Daar is het een autoritaire VVDer voor.

Wat stond ook alweer in het verkiezingsprogramma? Er stond dat de krijgsmacht vaker op straat zichtbaar moest zijn en ook kan worden gebruikt voor civiele taken.

Het leger inzetten (plus knieschieten) kennen we natuurlijk ergens van. Jawel, van Wilders en circus Baudetti.

Het leger inzetten tegen eigen bevolking is altijd link. Dan open je een route waar populisten handig misbruik van kunnen maken, als in een Midden-Amerikaanee bananenrepubliek.
Nuja, even zorgen dat het leger wat te doen heeft en we niet voor niks de bontebalbommentax afdragen.
pi_220828091
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:33 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nuja, even zorgen dat het leger wat te doen heeft en we niet voor niks de bontebalbommentax afdragen.
"Militairen inzetten voor binnenlandse veiligheid: De VVD wil dat defensie ook in vredestijd een grotere rol speelt in onze samenleving. Dit betekent dat we de mogelijkheden voor militaire bijstand aan civiele autoriteiten, zoals de politie, verruimen. Denk aan de bewaking van de Noordzee en meer zichtbare controles aan de grens. Om dit te realiseren willen we de Koninklijke Marechaussee fors uitbreiden. Daarnaast verruimen we de mogelijkheden om, bij grote capaciteitstekorten of nationale crises, militairen van andere krijgsmachtdelen in te zetten ter assistentie van de politie."

Even later staat deze passage, een hoog Starship Troopers gehalte.

"Kortingsstelsel voor onze helden: De VVD roept ondernemers op om onze helden – militairen, veteranen, politieagenten, brandweerlieden en ambulancepersoneel – te steunen, bijvoorbeeld via een kortingsstelsel of voordelenstelsel. De overheid geeft deze steun zichtbaarheid en prestige: ondernemers die op vrijwillige basis meedoen, mogen het predicaat ‘Trots op onze Helden’ voeren. Hiermee bouwen we aan een cultuur van waardering zoals in de VS, waar het vanzelfsprekend is dat de hele samenleving haar respect toont voor de offers die onze mensen brengen."

Zoals @-XOR- al zei: een clownpartij.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2026 20:47:00 ]
pi_220828125
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:28 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Het is de snelst groeiende religie daar, groeit rap en steeds meer moslims komen daar op belangrijke posities. Het verloederd daar in rap tempo. Ow en vergeet de sharia liefhebbers daar ook niet.

Wil je hier in NL gewoon niet hebben, om het maar ff bij NL te houden
Gelukkig hebben we hier onze bezorgde pyromanen en opgefokte mannen die interviewers kapot willen maken. Adopteer even wat fatbiketuig zou ik willen zeggen. Prima niveaumatch, al was het maar voor even.
pi_220828192
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:33 schreef phpmystyle het volgende:
Het feit dat er veel jonge mensen instromen is wel een punt van zorg, dat kan gewoon niet. Nostra en ik doen wel eens een beetje jennen hier dat het streng moet, maar ik meen ook oprecht dat de meeste mensen van thuiszitten echt niet gelukkig worden. Mensen bloeien op als ze werken met andere mensen, het geeft een doel en richting aan je leven.
Dat hangt toch echt af van wat er met mensen aan de hand is. Werk vraagt veel van mensen, op organisatorisch vlak, op intellectueel vlak, op lichamelijk vlak, op sociaal vlak, enzovoort. Als iemand baat heeft bij (meer) werk zullen de zorgverleners die bij die persoon betrokken zijn en het UWV daar zeker op aansturen. Het komt echter ook dikwijls voor dat minder of niet werken wél het best is voor de persoon in kwestie, de meeste mensen vallen immers niet voor de lol langdurig uit op hun werk. Dat moet je ook gewoon erkennen.
pi_220828442
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:49 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Gelukkig hebben we hier onze bezorgde pyromanen en opgefokte mannen die interviewers kapot willen maken. Adopteer even wat fatbiketuig zou ik willen zeggen. Prima niveaumatch, al was het maar voor even.
net zo erg, alleen die importeren we niet.
pi_220828549
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 21:33 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
net zo erg, alleen die importeren we niet.
Worden van buiten de gemeentes bezorgd.
  zondag 17 mei 2026 @ 22:06:06 #269
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220828656
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Onder de jeugd is het altijd hoger. Dat trekt later bij. Zo is het altijd gegaan.

Wat verder niets zegt over de onderliggende waarden. De waarden van Farage zijn meer verrot, en reactionair.
De cijfers van het CBS laten iets anders zien, namelijk een duidelijke toename per generatie. Op basis waarvan concludeer jij dat dit later bij zou trekken? Het gemiddelde blijft echter laag door het lage percentage moslims onder de oudere generaties. Doordat die de komende decennia gaan wegvallen, zul je ook zien dat het gemiddelde percentage snel zal stijgen.



1
2
3
4
5
6
7
8
15-  18 jaar : 15,0%
18 - 25 jaar : 7,4%
25 - 35 jaar : 6,3%
35 - 45 jaar : 7,0%
45 - 55 jaar : 3,3%
55 - 65 jaar: 3,0%
65 - 75 jaar: 1,1%
75+ jaar: 0,8%

Bron
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220828743
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2026 22:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De cijfers van het CBS laten iets anders zien, namelijk een duidelijke toename per generatie. Op basis waarvan concludeer jij dat dit later bij zou trekken? Het gemiddelde blijft echter laag door het lage percentage moslims onder de oudere generaties. Doordat die de komende decennia gaan wegvallen, zul je ook zien dat het gemiddelde percentage snel zal stijgen.

[ afbeelding ]
[ code verwijderd ]

Bron
Allereerst: ik geef dit antwoord niet voor jou.

Dan nu het antwoord: ook het CBS houdt dit voor eerdere jaartallen bij.

Dan zie je dat de groep 15-18 jaar telkens religieuzer is dan latere leeftijdsgroepen. De 18-jarigen van 2000 of het jaar 2010 zitten inmiddels in een hogere leeftijdscategorie. Daardoor kun je zien dat dit bij trekt, ook bij moslims.

Deze data van het CBS komen overeen met het terugkerende VU onderzoek 'God in Nederland'. Dat sinds 1966 wordt uitgevoerd en sindsdien periodiek terugkeert. Zij volgen de cohorten.

Sowieso zien we ook dat moslims progressievere opvattingen hebben gekregen, positiever zijn aankijken tegen homoseksuelen en andere zaken.

De energie en organisatiekracht om dit om te draaien en ongedaan te maken zit primair niet bij de moslims.

edit: meestal wordt totaal vergeten dat migranten uit Marokko (Berbers, Rifgebergte) niet zoveel op hebben met het regime daar. Die zijn maar wat blij dat een Grondwet hen als minderheid beschermt (hopelijk). Migranten willen naar Europa juist omdat daar de Grondwet telt en niet de orthodoxe sharia (met alle vrijheid om niet langer de moskee te bezoeken - wat dus in Nederland ook gewoon massaal heeft plaatsgevonden).

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2026 22:27:00 ]
pi_220828790
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 22:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Allereerst: ik geef dit antwoord niet voor jou.

Dan nu het antwoord: ook het CBS houdt dit voor eerdere jaartallen bij.

Dan zie je dat de groep 15-18 jaar telkens religieuzer is dan latere leeftijdsgroepen. De 18-jarigen van 2000 of het jaar 2010 zitten inmiddels in een hogere leeftijdscategorie. Daardoor kun je zien dat dit bij trekt, ook bij moslims.

Deze data van het CBS komen overeen met het terugkerende VU onderzoek 'God in Nederland'. Dat sinds 1966 wordt uitgevoerd en sindsdien periodiek terugkeert. Zij volgen de cohorten.

Sowieso zien we ook dat moslims progressievere opvattingen hebben gekregen, positiever zijn aankijken tegen homoseksuelen en andere zaken.

De energie en organisatiekracht om dit om te draaien en ongedaan te maken zit primair niet bij de moslims.

edit: meestal wordt totaal vergeten dat migranten uit Marokko (Berbers, Rifgebergte) niet zoveel op hebben met het regime daar. Die zijn maar wat blij dat een Grondwet hen als minderheid beschermt (hopelijk). Migranten willen naar Europa juist omdat daar de Grondwet telt en niet de orthodoxe sharia.
In het door jou zo graag aangehaalde AIVD rapport staat moslim extremisme al jaren op nummer 1 als grootste bedreiging voor ons land.

Dus nee..het valt niet mee.
Als je al commentaar hebt op rechts, zul je dat zeker op moslims moeten hebben. In het kader van dreigingen voor ons land.
  zondag 17 mei 2026 @ 22:40:09 #272
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220828864
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 22:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Allereerst: ik geef dit antwoord niet voor jou.

Dan nu het antwoord: ook het CBS houdt dit voor eerdere jaartallen bij.

Dan zie je dat de groep 15-18 jaar telkens religieuzer is dan latere leeftijdsgroepen. De 18-jarigen van 2000 of het jaar 2010 zitten inmiddels in een hogere leeftijdscategorie. Daardoor kun je zien dat dit bij trekt, ook bij moslims.

Deze data van het CBS komen overeen met het terugkerende VU onderzoek 'God in Nederland'. Dat sinds 1966 wordt uitgevoerd en sindsdien periodiek terugkeert. Zij volgen de cohorten.

Sowieso zien we ook dat moslims progressievere opvattingen hebben gekregen, positiever zijn aankijken tegen homoseksuelen en andere zaken.

De energie en organisatiekracht om dit om te draaien en ongedaan te maken zit primair niet bij de moslims.

edit: meestal wordt totaal vergeten dat migranten uit Marokko (Berbers, Rifgebergte) niet zoveel op hebben met het regime daar. Die zijn maar wat blij dat een Grondwet hen als minderheid beschermt (hopelijk). Migranten willen naar Europa juist omdat daar de Grondwet telt en niet de orthodoxe sharia (met alle vrijheid om niet langer de moskee te bezoeken - wat dus in Nederland ook gewoon massaal heeft plaatsgevonden).
Je concludeert hier toch echt dingen die totaal niet zijn op te maken uit de grafiek. Het is ook langer duidelijk dat de Islam de snelgroeiende religie onder jongeren is. Zo concludeerde Islamitische omroep in 2024 het volgende:
quote:
In 2024 kende Nederland een opvallende verschuiving in religieuze demografie: de islam is inmiddels de snelst groeiende religie onder jongeren, zo meldde het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) vorige week.

Het algemene aandeel religieuzen steeg licht van 42% in 2023 naar 44% in 2024, met een sterke groei van de islam, vooral onder jongeren van 18 tot 25 jaar.

Momenteel vormen moslims ongeveer 6% van de bevolking, voornamelijk geconcentreerd in steden als Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht. De moslimgemeenschappen bestaan vooral uit burgers met een Turkse, Marokkaanse, Surinaamse, Indonesische, Iraakse en Syrische achtergrond.

Al jaren daalt het aantal religieuzen gestaag, maar die trend lijkt nu tot stilstand gekomen. Katholieken blijven de grootste groep, gevolgd door protestanten en moslims.

Opvallende uitkomst ia dat jongvolwassenen (18-25 jaar) het minst religieus zijn, terwijl ouderen (75+) juist overwegend religieus blijven. Moslims blinken echter uit in betrokkenheid bij alle leeftijdsgroepen: bijna de helft bezoekt maandelijks de moskee.

De groeiende populariteit van de islam onder jongeren in het algemeen weerspiegelt een bredere spirituele zoektocht binnen de samenleving.

Bron
Dit staat dus haaks op jouw claim dat jongere generaties juist religieuzer zouden zijn.

Ook de claim dat de 18-jarigen van 2000 of het jaar 2010 inmiddels in een hogere leeftijdscategorie zitten en dit een bewijs zou zijn dat het 'zou bijtrekken' is geen bewijs voor.

Bij de jongste generaties is simpelweg een groter percentage Islamitisch dan in de voorgaande generaties. Wat natuurlijk ook niet vreemd is gezien het feit dat er maar migranten bij blijven komen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220829108
Zoals ik al zei, ik gaf het antwoord niet voor HowardRoark.

Ik kon dit verwachten en voorspellen.

Je jongleert nu vrijelijk met de leeftijdscategorieën (de minst religieuze 'jongvolwassenen' is niet de categorie 15-18, die in alle jaartallen van deze eeuw religieuzer zijn dan latere leeftijden).

Het is één en al onzin en trieste manipulatie (en lang niet elke migrant is een moslim - nog zo een manipulatie).

[ Bericht 14% gewijzigd door capricia op 18-05-2026 08:10:20 ]
pi_220829223
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 23:18 schreef Klopkoek het volgende:
Zoals ik al zei, ik gaf het antwoord niet voor HowardRoark.

Ik kon dit verwachten en voorspellen.

Je jongleert nu vrijelijk met de leeftijdscategorieën (de minst religieuze 'jongvolwassenen' is niet de categorie 15-18, die in alle jaartallen van deze eeuw religieuzer zijn dan latere leeftijden).

Het is één en al onzin en trieste manipulatie (en lang niet elke migrant is een moslim - nog zo een manipulatie).
Je slaat ontzettend wild om je heen met feiten van het CBS. Laat ons dan eens zien dat dit bijvoorbeeld 10 jaar geleden ook zo hoog was in de doelgroep tussen de 15-18. Ik geloof er namelijk helemaal niets van. Het is bijna onmogelijk met alle instroom van de laatste 10 jaar. Maar aangezien je dit hier constant loopt te roepen, ben ik erg benieuwd.

Vooralsnog geloof ik de cijfers van het CBS en andere officiële instanties. Je ziet ook overal in West-Europa dat de opkomst van extreem rechts hand in hand gaat met het falen van de overige politieke partijen.

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 18-05-2026 08:11:25 ]
  Moderator maandag 18 mei 2026 @ 08:11:46 #275
236264 crew  capricia
pi_220829632
Kappen met die persoonlijke aanvallen. :{
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  maandag 18 mei 2026 @ 08:50:12 #276
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220829795
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 08:11 schreef capricia het volgende:
[modbreak]
Kappen met die persoonlijke aanvallen. :{
[/modbreak]
Gelukkig mag racisme wel gewoon nog.
Antifa
pi_220830390
Bekijk deze YouTube-video
Met zulke vaderlandslievenden heb je geen vijanden meer nodig
pi_220830406
Zoals verwacht heeft @Klopkoek geen feitelijke cijfers. Dan blijft het dus 15% onder de jeugd en een zeer zorgwekkende ontwikkeling en demografische verandering die zichtbaar is in (stedelijk) Nederland.
pi_220830413
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:42 schreef Bluesdude het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Met zulke vaderlandslievenden heb je geen vijanden meer nodig
Smerig tuig.
pi_220830425
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 23:48 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Je slaat ontzettend wild om je heen met feiten van het CBS.
Wie slaat hier nu wil om zich heen? Zijn dat de verspreiders van apocalyptische verhalen en angstbeelden (die zelf een orthodoxe staat en samenleving voor staan) of is dat de kant die een paar procent wel mee vindt vallen. Sterker: een beetje Islam in Nederland is een verrijking, zouden anderen van kunnen leren.

De sharia is inderdaad meer dan onwenselijk - ook de vorm zonder lijfstraffen - maar dan heb je het over 'procenten van procenten' in aanhang (ik vermoed zo dat een groot deel van PVV en FvD lijfstraffen ook wel ziet zitten; volksvertegenwoordigers hebben dat uitgesproken). Een kleine minderheid van een kleine minderheid.

Dat de groep tot 18 jaar religieuzer is dan de groepen boven hen is al heel lang zo. Hier het jaar 2009:
https://jeugdmonitor.cbs.(...)in%20de%20minderheid

Het moskeebezoek is bij latere leeftijdsgroepen eveneens lager, in 2009 en ook nu.

Wanneer je deze cohorten over langere tijd volgt, wat de Vrije Universiteit doet, dan zie je duidelijk een ontwikkeling.

De 18 jarigen van 2009 zijn inmiddels ouder dan 35. Onder deze groep is het aantal religieuzen al lang niet meer 54%.

Dat ligt onder de 40% en bij de groep 25-35 zelfs 33%. De Islam vormt geen uitzondering op dat patroon en nogmaals, minimaal de helft ziet nooit een moskee van binnen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2026 10:50:39 ]
pi_220830937
twitter


Dit soort zaken komen veel te weinig voorbij. Wie begon er ooit mee? Wie plantte ooit het zaadje?
  Moderator maandag 18 mei 2026 @ 13:22:42 #282
236264 crew  capricia
pi_220831536
Deze is wel interessant:


quote:
Raad van State: uitsluiten van politieke partijen gaat voor nu te ver
De Raad van State is kritisch op het plan van D66 en GroenLinks-PvdA om politieke partijen te kunnen uitsluiten bij verkiezingen. Het adviesorgaan vindt het "op dit moment een te vergaande beperking".

D66 en GroenLinks-PvdA willen dat politieke partijen die meedoen aan de Tweede Kamervekiezingen een interne partijdemocratie hebben. Zo moeten ze leden hebben, die kunnen meebeslissen over de kandidatenlijst en invloed hebben op het verkiezingsprogramma.

Een nog op te richten Nederlandse autoriteit politieke partijen (Napp) zou hier op moeten toezien. Als een partij de regels niet volgt, kan die volgens het voorstel uitgesloten worden van de verkiezingen. Dat zou op dit moment alleen gelden voor de PVV: die partij heeft één lid, partijleider Geert Wilders.

Regels nog te onduidelijk
Volgens de Raad van State is in het wetsvoorstel nu nog niet helemaal duidelijk aan welke regels politieke partijen precies moeten voldoen. Daar moet wat betreft het adviesorgaan eerst beter over gediscussieerd worden, onder meer in het parlement.

Ook speelt mee dat in het wetsvoorstel staat dat politici na uitsluiting ook niet meer met een blanco lijst, zonder partijnaam, kunnen meedoen aan de verkiezingen. Dit is volgens de Raad van State "te ingrijpend", omdat het mensen het recht ontneemt om zelf verkozen te worden (passief kiesrecht).

Het adviesorgaan merkt verder op dat politieke partijen ook met deze wet nog onder de regels van de interne partijdemocratie kunnen uitkomen. Zo kan een partij de statuten zo opstellen, dat er alsnog nauwelijks mensen in aanmerking komen om lid te worden.

Verder vindt de Raad van State het niet logisch om leden elk vier jaar inspraak te geven in het partijprogramma, zoals nu in het plan van D66 en GroenLinks-PvdA staat. Beter zou het zijn om dat voor elke Tweede Kamerverkiezingen te doen.

De Tweede Kamer gaat nu verder praten over het voorstel. Daarna wordt duidelijk of de partijen de adviezen van de Raad van State overnemen.
https://nos.nl/artikel/26(...)-gaat-voor-nu-te-ver

Ik krijg toch het gevoel dat het speciaal bedacht is om de PVV te pesten. Terwijl D66 en GroenLinks-PvdA er beter aan doen om de onvrede en de reden dat mensen PVV stemmen, te adresseren.

Het adviesorgaan waarschuwt ook voor onevenredige inbreuk op de verenigingsvrijheid en het kiesrecht.
Het is ook gewoon een veel te vergaande beperking van het passief kiesrecht.


Terechte kritiek van de RvS dus.

[ Bericht 3% gewijzigd door capricia op 18-05-2026 18:14:12 ]
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  maandag 18 mei 2026 @ 13:34:23 #283
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220831659
quote:
2s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:59 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Dat hangt toch echt af van wat er met mensen aan de hand is. Werk vraagt veel van mensen, op organisatorisch vlak, op intellectueel vlak, op lichamelijk vlak, op sociaal vlak, enzovoort. Als iemand baat heeft bij (meer) werk zullen de zorgverleners die bij die persoon betrokken zijn en het UWV daar zeker op aansturen. Het komt echter ook dikwijls voor dat minder of niet werken wél het best is voor de persoon in kwestie, de meeste mensen vallen immers niet voor de lol langdurig uit op hun werk. Dat moet je ook gewoon erkennen.
Sommige werkgevers zijn ook gewoon toxisch. Ik meen het oprecht dat werk of het voeren van een onderneming je het gelukkigst maakt. Hele dagen thuiszitten is killing.

Mensen die zijn uitgevallen door ernstige ziektes zoals beroertes, kanker, of van een heftruck zijn gevallen zijn objectief identificeerbaar ziek.
Maar heel veel mensen zijn vooral zenuwachtig voor die keuringen is mijn indruk omdat ze zelf ook wel aanvoelen dat het een grijs gebied is waar ze zich in bevinden. Een beetje vermoeidheid, een beetje mentale klachten, een klein pijntje. Er is niemand die dat wil en zal bagatelliseren, maar de consequenties van definitief iemand arbeidsongeschikt verklaren zijn voor zowel het individu als de maatschappij erg groot.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220831683
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 13:22 schreef capricia het volgende:
de reden dat mensen PVV stemmen, te adresseren.
De reden is voornamelijk leugens, geld en propaganda. Aangedreven door polarisatie tussen elites.

https://substack.com/@ceoreport/note/c-245420145

https://www.ipsos.com/sit(...)World%20Mar%2026.pdf

Dit wetsvoorstel, geïnspireerd naar Duits en Scandinavisch voorbeeld, adresseert deze reden.

Bovendien zorgt het er voor dat 'zorgen' ook daadwerkelijk vertaald kunnen worden in deugdelijk beleid, in plaats van de nukken van destructieve en kleptocratische autocraten met één-mans partijen. Die er alleen maar zijn om onvrede, onzekerheid en chaos verder te vergroten. Het wetsvoorstel kanaliseert op democratische wijze de uitlaatklep.

Mensen moeten ook geen illusies koesteren over wat PVV het liefst zou willen doen. Deze supporters van Orban, Poetin, Trump en Assad (of zoals Sebastian Kruis: Mussolini)

P.S. dit wetsvoorstel zou FvD dus niet illegaal verklaren. Het is te makkelijk om te roepen dat het perse is bedoeld om PVV dwars te zitten. Recentelijk zijn allerlei rechtse lui benoemd bij de RvS, zoals Eric Wiebes en Kees vd Staaij (die ongetwijfeld heel fel is op de zgn soevereiniteit in eigen kring). Die willen gewoon Amerika en Argentinië achterna.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2026 13:42:03 ]
  maandag 18 mei 2026 @ 13:44:04 #285
13309 nostra
ask why
pi_220831813
Hoe
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2026 13:34 schreef phpmystyle het volgende:
Sommige werkgevers zijn ook gewoon toxisch. Ik meen het oprecht dat werk of het voeren van een onderneming je het gelukkigst maakt. Hele dagen thuiszitten is killing.
Hoe is het met je vso? Kan je topic niet meer vinden, dus antwoord maar daar.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 18 mei 2026 @ 14:04:22 #286
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220832087
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2026 13:34 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Sommige werkgevers zijn ook gewoon toxisch.
Ik meen het oprecht dat werk of het voeren van een onderneming je het gelukkigst maakt.

Hele dagen thuiszitten is killing.
ik moet zeggen dat een hele dag thuis is een traktatie voor me, als oudere zijnde (niet zo oud als Poetin)
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 18 mei 2026 @ 14:55:57 #287
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220832711
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2026 13:44 schreef nostra het volgende:
Hoe
[..]
Hoe is het met je vso? Kan je topic niet meer vinden, dus antwoord maar daar.
Dat topic hoef ik niet meer op te poken..
Uhm. Stilstand. Mijn eisen komen niet overeen met wat zij willen geven, en nu zijn ze al 2 maanden aan het talmen en bakkeleien of ze al dan wel of niet een ontbindingsprocedure willen starten.
Ik zeg consequent "нет" op elk voorstel. Ik vind procedure prima. Wordt een lange zomer vol met vakanties en uitstapjes. En verder oriënteren op gaan freelancen.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220833126
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 13:22 schreef capricia het volgende:
Ik krijg toch het gevoel dat het speciaal bedacht is om de PVV te pesten. Terwijl D66 en GroenLinks-PvdA er beter aan doen om de onvrede en de reden dat mensen PVV stemmen, te adresseren.
PVV pest kan gezond zijn voor de democratie.
In Duitsland zijn er al eisen aan democratie in een politieke partij.
Waarom is dit ?
Om te voorkomen dat er opnieuw zoals in 1933 een dictatoriale partij ontstaat en die interne dictatuur oplegt aan de samenleving.
PVV is een partijdictatuur en Wilders is een partijdictator, De partij is intern niet democratich georganiseerd en dan krijg je wel zulke dictatoriale neigingen zoals Wilders en Faber de Tweede Kamer buitenspel wilde zetten met die asielwetten. Wat ook de Nederlandse democratie afbrak was dat de VVD en BBB wilden meegaan in deze machtsgreep. NSC had bedenkingen vanaf het begin en wilde persé een brief met gedragen motivering van Faber. Die brief kwam er wel... maar werd geheim gehouden. Schoof zag op tijd dat dit tot een kabinetscrisis moest komen en organiseerde een overleg met de partijdictator en Schoonhoven van NSC.

De democratie kan onvoldoende verzorgd worden door zulke partijdictaturen
pi_220833135
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 13:22 schreef capricia het volgende:
Deze is wel interessant:
[..]
Ik krijg toch het gevoel dat het speciaal bedacht is om de PVV te pesten. Terwijl D66 en GroenLinks-PvdA er beter aan doen om de onvrede en de reden dat mensen PVV stemmen, te adresseren.

Het adviesorgaan waarschuwt ook voor onevenredige inbreuk op de verenigingsvrijheid en het kiesrecht.
Het is ook gewoon een veel te vergaande beperking van het passief kiesrecht.


Terechte kritiek van de RvS dus.
Misschien niet direct tegen de PVV, maar voornamelijk het idee dat je a la Trump/PVV iemand kan hebben die de verkiezingen wint en zonder verdere tegenspraak diverse wetten/partij standpunten kan doorvoeren.

Ik ben benieuwd of ze het idee nu schrappen.

Vanuitgaande dat dit het uitgangspunt heb ik ook niet idee dat het "op paper bestaan van leden" dit probleem oplost.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kickinalfa op 18-05-2026 15:49:26 ]
  Moderator maandag 18 mei 2026 @ 15:49:42 #290
5428 crew  miss_sly
pi_220833170
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 13:22 schreef capricia het volgende:
Deze is wel interessant:
[..]
Ik krijg toch het gevoel dat het speciaal bedacht is om de PVV te pesten. Terwijl D66 en GroenLinks-PvdA er beter aan doen om de onvrede en de reden dat mensen PVV stemmen, te adresseren.

Het adviesorgaan waarschuwt ook voor onevenredige inbreuk op de verenigingsvrijheid en het kiesrecht.
Het is ook gewoon een veel te vergaande beperking van het passief kiesrecht.


Terechte kritiek van de RvS dus.
Het is niet per se speciaal bedacht om de PVV te pesten. Het is wel zo dat op dit moment de PVV de enige is die geen interne democratie heeft. Ik denk dat het niet verkeerd is om daar regels over op te stellen, maar dat het dan wel belangrijk is dat dat goed in elkaar steekt. Als de RvS nog aanmerkingen heeft op dit plan, lijkt het me goed dat daar gehoor aan wordt gegeven en men gaat kijken hoe dit aan te pakken dat het wél goed in elkaar steekt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220833347
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2026 15:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is niet per se speciaal bedacht om de PVV te pesten. Het is wel zo dat op dit moment de PVV de enige is die geen interne democratie heeft. Ik denk dat het niet verkeerd is om daar regels over op te stellen, maar dat het dan wel belangrijk is dat dat goed in elkaar steekt. Als de RvS nog aanmerkingen heeft op dit plan, lijkt het me goed dat daar gehoor aan wordt gegeven en men gaat kijken hoe dit aan te pakken dat het wél goed in elkaar steekt.
Aan de andere kant zou je denken dat het "bestaan van de democratie" vanuit zichzelf al genoeg beschermingsmiddelen moet hebben en dat dat niet afhankelijk moet zijn van een (papieren) organisatie structuur van de partij die op dat moment toevallig aan de macht is.
pi_220833381
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Wie slaat hier nu wil om zich heen? Zijn dat de verspreiders van apocalyptische verhalen en angstbeelden (die zelf een orthodoxe staat en samenleving voor staan) of is dat de kant die een paar procent wel mee vindt vallen. Sterker: een beetje Islam in Nederland is een verrijking, zouden anderen van kunnen leren.

De sharia is inderdaad meer dan onwenselijk - ook de vorm zonder lijfstraffen - maar dan heb je het over 'procenten van procenten' in aanhang (ik vermoed zo dat een groot deel van PVV en FvD lijfstraffen ook wel ziet zitten; volksvertegenwoordigers hebben dat uitgesproken). Een kleine minderheid van een kleine minderheid.

Dat de groep tot 18 jaar religieuzer is dan de groepen boven hen is al heel lang zo. Hier het jaar 2009:
https://jeugdmonitor.cbs.(...)in%20de%20minderheid

Het moskeebezoek is bij latere leeftijdsgroepen eveneens lager, in 2009 en ook nu.

Wanneer je deze cohorten over langere tijd volgt, wat de Vrije Universiteit doet, dan zie je duidelijk een ontwikkeling.

De 18 jarigen van 2009 zijn inmiddels ouder dan 35. Onder deze groep is het aantal religieuzen al lang niet meer 54%.

Dat ligt onder de 40% en bij de groep 25-35 zelfs 33%. De Islam vormt geen uitzondering op dat patroon en nogmaals, minimaal de helft ziet nooit een moskee van binnen.
Sorry, maar ik kan hier niks mee. Geen concrete informatie over de Islam. Wat heet, het gaat specifieker over Christenen. Jij bent de enige die zelf even bepaald dat het geen uitzondering vormt. Dat wordt nergens benoemd.

En dat stukje over een verrijking laat ik maar even helemaal buiten beschouwing. Religie is nog nooit een verrijking geweest voor welk land dan ook. Iedere oorlog vloeit voort uit geld en/of religie. Dat je dit uit je mond krijgt. :{ En 15 procent een paar procent noemen :') Maar laat ook maar, je hebt toch je eigen interpretatie van feiten.
  Moderator maandag 18 mei 2026 @ 17:00:53 #293
236264 crew  capricia
pi_220833621
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2026 15:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is niet per se speciaal bedacht om de PVV te pesten. Het is wel zo dat op dit moment de PVV de enige is die geen interne democratie heeft. Ik denk dat het niet verkeerd is om daar regels over op te stellen, maar dat het dan wel belangrijk is dat dat goed in elkaar steekt. Als de RvS nog aanmerkingen heeft op dit plan, lijkt het me goed dat daar gehoor aan wordt gegeven en men gaat kijken hoe dit aan te pakken dat het wél goed in elkaar steekt.
Een tijd geleden hebben we hier ook een discussie gehad over een partij zoals FvD: op papier een 'democratische' ledenpartij. Maar in praktijk hebben die leden niets in te brengen, want de statuten zijn zo opgesteld dat dan een hoog % van de leden fysiek aanwezig moet zijn om bijvoorbeeld iets tegen het bestuur te kunnen inbrengen qua tegenstem.
Alleen maar: 'het moet een ledenpartij zijn' is dan te smal. En pakt wel degelijk alleen de PVV.
Je moet het dus veel breder bekijken. En volgens mij is dat ook een van de punten van de RvS.

Niets tegen regels hierover trouwens hoor. :) maar let ook op de verenigingsvrijheid.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220833893
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2026 15:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is niet per se speciaal bedacht om de PVV te pesten.
Natuurlijk wel, en dat weet je zelf ook wel. Gespeelde naiviteit trapt niemand in. Wees er dan in ieder geval eerlijk over.
  maandag 18 mei 2026 @ 18:03:11 #295
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220833966
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2026 15:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is niet per se speciaal bedacht om de PVV te pesten.
Mwah, dat is het wel en je moet eigenlijk niet je politieke tegenstanders op procedurele gronden willen verbieden/ontplatformen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 18 mei 2026 @ 18:08:38 #296
13309 nostra
ask why
pi_220833984
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 15:40 schreef Bluesdude het volgende:
NSC had bedenkingen vanaf het begin
Tot welgeteld één seconde na de verkiezingsuitslag.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator maandag 18 mei 2026 @ 18:13:30 #297
236264 crew  capricia
pi_220834015
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 18:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Mwah, dat is het wel en je moet eigenlijk niet je politieke tegenstanders op procedurele gronden willen verbieden/ontplatformen.
Het is sws erg vaag dat specifiek D66 en GroenLinks-PvdA partijen die hun niet aanstaan willen uitsluiten.
Dat zou veel breder gedragen moeten worden dan D66 en GroenLinks-PvdA alleen, als je al zoiets wil.


Kan me best wel voorstellen dat er constitutionele ruimte is voor meer regels over interne partijdemocratie, maar ik vind de voorgestelde sanctie (complete uitsluiting) ook gewoon disproportioneel.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220834030
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 18:13 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is sws erg vaag dat specifiek D66 en GroenLinks-PvdA partijen die hun niet aanstaan willen uitsluiten.
Dat zou veel breder gedragen moeten worden dan D66 en GroenLinks-PvdA alleen, als je al zoiets wil.


Kan me best wel voorstellen dat er constitutionele ruimte is voor meer regels over interne partijdemocratie, maar ik vind de voorgestelde sanctie (complete uitsluiting) ook gewoon disproportioneel.
Dit is natuurlijk gericht tegen de pvv. Of dat terecht is : daar kun je het over hebben.
pi_220834031
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2026 13:34 schreef phpmystyle het volgende:
Mensen die zijn uitgevallen door ernstige ziektes zoals beroertes, kanker, of van een heftruck zijn gevallen zijn objectief identificeerbaar ziek.
Waarom blijf je hier steeds mee komen? Zijn er dan ook niet-objectief identificeerbare ziekten? Zo ja, welke dan? Bestaat een ziekte pas als deze door de medische wetenschap en onder behandelaars goed begrepen wordt? Jaagt men zolang dat niet het geval is in de medische wetenschap en onder behandelaars dan een fantoom na?

quote:
Maar heel veel mensen zijn vooral zenuwachtig voor die keuringen is mijn indruk omdat ze zelf ook wel aanvoelen dat het een grijs gebied is waar ze zich in bevinden. Een beetje vermoeidheid, een beetje mentale klachten, een klein pijntje.
Zou het ook kunnen dat mensen zenuwachtig zijn omdat een verzekeringsarts en een arbeidsdeskundige in een half uur tot drie kwartier geacht worden een oordeel te vellen over een cliënt die zij nog nooit gezien hebben? En waarbij dat oordeel een enorme impact op hun bestaanszekerheid kan hebben?

quote:
Er is niemand die dat wil en zal bagatelliseren, maar de consequenties van definitief iemand arbeidsongeschikt verklaren zijn voor zowel het individu als de maatschappij erg groot.
Daarom bestaan daar ook grondige methoden voor verzekeringsartsen en arbeidsdeskundigen om dat te beoordelen. Waarom meen jij in de positie te zijn om deze beoordelingen in zijn algemeenheid in twijfel te trekken?
  Moderator maandag 18 mei 2026 @ 18:20:06 #300
236264 crew  capricia
pi_220834054
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 18:16 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk gericht tegen de pvv. Of dat terecht is : daar kun je het over hebben.
Ja. En dan ga je dus een wet opstellen (en een best wel belangrijke wet over ons kiesstelsel) omdat 1 partij je niet aanstaat. Dat kan nooit de bedoeling zijn, lijkt me.

Beter doe je iets aan de onderliggende oorzaken dat zo'n partij zoveel kiezers trekt. In plaats van het maar procedureel te willen gaan verbieden.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220834066
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 18:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. En dan ga je dus een wet opstellen (en een best wel belangrijke wet over ons kiesstelsel) omdat 1 partij je niet aanstaat. Dat kan nooit de bedoeling zijn, lijkt me.

Beter doe je iets aan de onderliggende oorzaken dat zo'n partij zoveel kiezers trekt. In plaats van het maar procedureel te willen gaan verbieden.
Gewoon heel hard roepen dat iedereen die er op stemt domme rechts extremisten zijn.

Dat helpt vast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')