abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 mei 2026 @ 13:43:36 #203
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220823468
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 13:42 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja bedankt Hans. Dat was de vraag niet.
OK , Cor, ik dacht ik zal je even helpen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator zondag 17 mei 2026 @ 13:49:19 #204
375570 crew  Cyan9
pi_220823516
Graag weer terug naar de Nederlandse politiek.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220823538
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 13:10 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Wikipedia als bron, dat mocht op de middelbare school al niet. Linkje van je grafiek? Gemiddeld ligt het inderdaad wel rond de 4, maar dat komt puur doordat Noord-Afrika dat het gemiddelde hard omlaag trekt. In al die 3e wereldlanden is het nog steeds neuken als konijnen. In Nigeria is het inderdaad afgenomen, van 6 in 1980 naar rond de 4,5 nu. Dus je hebt gelijk. Nog steeds teveel, maar wel een daling.
Noord-Afrika is ook Afrika en kun je dus niet zomaar erbuiten laten.

Voor Europa is Noord-Afrika en de Sahara natuurlijk een buffer. Daarom komen er ook amper Afrikanen naar Nederland. Dat zal zo blijven.

https://nl.linkedin.com/p(...)ic_profile_like_view

Dit helpt allemaal niet:
https://nl.linkedin.com/p(...)147787725017088-RuO0

Ontwikkelingshulp afschaffen een goed idee?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2026 13:52:45 ]
  zondag 17 mei 2026 @ 15:11:08 #206
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220824512
Er is trouwens maar één ding dat echt gaat helpen, en dat is productie outsourcen naar Afrika/Midden-Oosten .

[ Bericht 22% gewijzigd door -XOR- op 17-05-2026 15:16:33 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 17 mei 2026 @ 15:16:02 #207
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220824583
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 13:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nee
[..]
Europa importeert nog steeds veel te weinig inwoners om het bevolkingsaantal stabiel te houden
dan zouden we ieder jaar een 1,5 miljoen mensen moeten importeren

En dat gaat ook gebeuren , dat is logisch

Maar dat kan ook selectief, uit India bijvoorbeeld
Dat gedoe met mensen importeren uit zielige landen, met een kop soep, daar heb ik het niet zo op
We hoeven niets te importeren. We kunnen ze ook zelf maken.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220824598
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 15:11 schreef -XOR- het volgende:
Er is trouwens maar één ding dat echt gaat helpen, en dat is productie outsourcen naar Afrika/Midden-Oosten, en ze meer laten overhouden aan het delven van grondstoffen.
Handelsverdragen. De Doha ronde. Geef China geen vrij spel. Ontwikkelingshulp is tot een bepaalde en beperkte hoogte daarbij wel nuttig en heilzaam.
  zondag 17 mei 2026 @ 15:21:32 #209
13309 nostra
ask why
pi_220824657
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 15:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
We hoeven niets te importeren. We kunnen ze ook zelf maken.
Als je als 30-jarige bij mama woont, ga je niet fokken maar Fok!ken.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220824689
Nieuwsuur:
Markuszower in Loosdrecht: 'We worden omvolkt'

Voor de VVD zal het vast geen probleem zijn, maar D66 en CDA zullen toch steeds meer moeite hebben om met Gidi Markuszower en zijn trawanten samen te werken.
pi_220824729
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 15:24 schreef Kowloon het volgende:
Nieuwsuur:
Markuszower in Loosdrecht: 'We worden omvolkt'

Voor de VVD zal het vast geen probleem zijn, maar D66 en CDA zullen toch steeds meer moeite hebben om met Gidi Markuszower en zijn trawanten samen te werken.
Geloof ik niks van. Zodra Markuszower nodig is voor een meerderheid dan gaan de principes gewoon overboord hoor.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_220824747
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 15:24 schreef Kowloon het volgende:
Nieuwsuur:
Markuszower in Loosdrecht: 'We worden omvolkt'

Voor de VVD zal het vast geen probleem zijn, maar D66 en CDA zullen toch steeds meer moeite hebben om met Gidi Markuszower en zijn trawanten samen te werken.
Dit is alleen maar reclame en aandacht voor deze flank.

Jeroen Wollaars kan vanavond weer voluit spinnen en onderbuikdansen (heel vervelend mannetje, die Wollaars, geen haar beter dan Nieman of Kockelmann).

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2026 15:32:19 ]
  zondag 17 mei 2026 @ 15:39:31 #213
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220824816
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 15:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Handelsverdragen. De Doha ronde. Geef China geen vrij spel. Ontwikkelingshulp is tot een bepaalde en beperkte hoogte daarbij wel nuttig en heilzaam.
Heilzaam wel, maar uiteindelijk zou het mooi zijn als er in stapjes steeds hoogwaardiger productieprocessen worden geoutsourced naar Afrika. De beste ontwikkelingshulp is daar mensen actief opleiden, doe dat maar in combinatie met het bedrijfsleven: voor iedere opleidingsplek waarvoor een bedrijf betaalt, betaalt OCW een x-bedrag mee ofzo.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 17 mei 2026 @ 15:40:29 #214
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220824823
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 15:28 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Geloof ik niks van. Zodra Markuszower nodig is voor een meerderheid dan gaan de principes gewoon overboord hoor.
D66 gaat dan echt leeglopen, maar PRO/Klaver moet daar wel op blijven drukken en dat aanhangig blijven maken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220824871
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 15:39 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Heilzaam wel, maar uiteindelijk zou het mooi zijn als er in stapjes steeds hoogwaardiger productieprocessen worden geoutsourced naar Afrika. De beste ontwikkelingshulp is daar mensen actief opleiden, doe dat maar in combinatie met het bedrijfsleven: voor iedere opleidingsplek waarvoor een bedrijf betaalt, betaalt OCW een x-bedrag mee ofzo.
Hier ben ik het mee eens. Helpt ook veel meer dan blind geld overmaken, dat na verloop van tijd weer verdwijnt.
pi_220824996
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2026 15:45 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Hier ben ik het mee eens. Helpt ook veel meer dan blind geld overmaken, dat na verloop van tijd weer verdwijnt.
Dat wordt toch al gedaan?

https://ondernemersplein.(...)rmatie/sierra-leone/


Misschien niet het beste voorbeeld.. :D

Het lijkt mij ook lastig, je moet dan kunnen onderhandelen met de overheid daar.

[ Bericht 5% gewijzigd door Firuze60 op 17-05-2026 16:00:04 ]
pi_220825032
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 15:40 schreef -XOR- het volgende:

[..]
D66 gaat dan echt leeglopen, maar PRO/Klaver moet daar wel op blijven drukken en dat aanhangig blijven maken.
Als hij daar een podium voor krijgt... Dat is nog maar de vraag.
  zondag 17 mei 2026 @ 16:08:31 #218
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220825155
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 15:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
We hoeven niets te importeren. We kunnen ze ook zelf maken.
ikke wel ,ik zit ver boven het benodigde vervangingsniveau
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220826410
twitter




Binnen vijf jaar gaat de VVD, aangemoedigd door Ulysse Ellian, zo een motie ook steunen. Let maar op.

De EO gaf haar dit podium:
https://www.nporadio1.nl/(...)-05-15-dit-is-de-dag

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2026 17:22:06 ]
pi_220826487
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 19:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die was iig voorzitter in Flevoland. Een afdeling die nogal wordt gedomineerd door Urk, helaas.
Is medewerker van de EO. Al heel lang.

Ik weet dat je er anders tegenaan kijkt maar EO is een best wel rechtse omroep. Nooit verlegen om ruim baan te geven aan allerlei populisten. Zoals Mona Keijzer met haar ene zetel.
pi_220826525
Nog even en we moeten weer allemaal christen worden.. :{
  zondag 17 mei 2026 @ 17:30:01 #222
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220826586
Ik ben wel benieuwd hoe meneer Boon dat ‘de-islamiseren’ voor zich ziet.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_220826608
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 17:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe meneer Boon dat ‘de-islamiseren’ voor zich ziet.
Nou inderdaad, moskee's sluiten?
pi_220826613
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 17:26 schreef Firuze60 het volgende:
Nog even en we moeten weer allemaal christen worden.. :{
Nee joh, die tijden zijn voorbij. We worden allemaal een martelaar voor Allah.
pi_220826623
quote:
12s.gif Op zondag 17 mei 2026 17:32 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Nee joh, die tijden zijn voorbij. We worden allemaal een martelaar voor Allah.
Allah kan de pip krijgen.. :D
pi_220826967
quote:
12s.gif Op zondag 17 mei 2026 17:32 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Nee joh, die tijden zijn voorbij. We worden allemaal een martelaar voor Allah.
Dit horen we al een jaar of dertig en nog steeds is het niet meer dan 6% (waarvan helft nooit een moskee van binnen ziet). Haathitser Frits Bolkestein voorspelde ooit dat in 2015 meer dan de helft van Amsterdam uit moslims zou bestaan. Onzin.
pi_220826978
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dit horen we al een jaar of dertig en nog steeds is het niet meer dan 6% (waarvan helft nooit een moskee van binnen ziet). Haathitser Frits Bolkestein voorspelde ooit dat in 2015 meer dan de helft van Amsterdam uit moslims zou bestaan. Onzin.
kwestie van tijd. Voorland uk, frankrijk en zweden geven geen goed beeld hierin.
pi_220827009
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:06 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
kwestie van tijd. Voorland uk, frankrijk en zweden geven geen goed beeld hierin.
Onderbuikgepruttel. Een groot deel van de moslims valt van zijn geloof af en de moslims zelf staan steeds toleranter tegenover bijvoorbeeld homoseksualiteit (je weet wel, al die liberale waarden, waar nu populistisch rechts zelf afscheid van wil nemen) - en dan vooral de helft die weleens een moskee bezoekt. Dat 'kwestie van tijd' horen we nu al heel lang. Het is onzin.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2026 18:11:11 ]
  zondag 17 mei 2026 @ 18:11:10 #229
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220827019
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dit horen we al een jaar of dertig en nog steeds is het niet meer dan 6% (waarvan helft nooit een moskee van binnen ziet). Haathitser Frits Bolkestein voorspelde ooit dat in 2015 meer dan de helft van Amsterdam uit moslims zou bestaan. Onzin.
De bouw van de grote moskee Houten is gisteren van start gegaan
Bekijk deze YouTube-video
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220827030
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De bouw van de grote moskee Houten is gisteren van start gegaan
Bekijk deze YouTube-video
Om tijdelijke huisvesting te vervangen ja. Deze tijdelijke huisvesting verdwijnt dus.
  zondag 17 mei 2026 @ 18:13:45 #231
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220827042
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Om tijdelijke huisvesting te vervangen ja. Deze tijdelijke huisvesting verdwijnt dus.
daarom is een tijdelijke moskee ook tijdelijk
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220827043
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Onderbuikgepruttel. Een groot deel van de moslims valt van zijn geloof af en de moslims zelf staan steeds toleranter tegenover bijvoorbeeld homoseksualiteit (je weet wel, al die liberale waarden, waar nu populistisch rechts zelf afscheid van wil nemen) - en dan vooral de helft die weleens een moskee bezoekt. Dat 'kwestie van tijd' horen we nu al heel lang. Het is onzin.
zeg dat maar tegen die lui in de uk :')
pi_220827078
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:13 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
zeg dat maar tegen die lui in de uk :')
Ook daar is het maar 6% en de ideologische energie tot conservatisme komt niet van de Islam vandaan maar juist de Tommy Robinson hoek.
pi_220827168
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:18 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ook daar is het maar 6% en de ideologische energie tot conservatisme komt niet van de Islam vandaan maar juist de Tommy Robinson hoek.
Het is de snelst groeiende religie daar, groeit rap en steeds meer moslims komen daar op belangrijke posities. Het verloederd daar in rap tempo. Ow en vergeet de sharia liefhebbers daar ook niet.

Wil je hier in NL gewoon niet hebben, om het maar ff bij NL te houden
pi_220827225
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:28 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Het is de snelst groeiende religie daar, groeit rap en steeds meer moslims komen daar op belangrijke posities. Het verloederd daar in rap tempo. Ow en vergeet de sharia liefhebbers daar ook niet.

Wil je hier in NL gewoon niet hebben, om het maar ff bij NL te houden
De sharia wil je inderdaad niet hebben. Slechts een minderheid van de moslims in het VK steunt dat.

Poetin liefhebber Farage is een veel groter gevaar, maar die boodschap gaat er bij jou niet in..

Farage zijn reactionaire agenda gaat verder dan de sharia (binnen de sharia wil slechts een kleine minderheid lijfstraffen en martelingen).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2026 18:38:35 ]
pi_220827287
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
De sharia wil je inderdaad niet hebben. Slechts een minderheid van de moslims in het VK steunt dat.

Poetin liefhebber Farage is een veel groter gevaar, maar die boodschap gaat er bij jou niet in..

Farage zijn reactionaire agenda gaat verder dan de sharia (binnen de sharia wil slechts een kleine minderheid lijfstraffen en martelingen).
Farage is een debiel. De islam alleen debieler.
pi_220827302
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:47 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Farage is een debiel. De islam alleen debieler.
Absoluut niet. Islam staat niet gelijk aan sharia, staat niet gelijk aan extremisme.
pi_220827348
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dit horen we al een jaar of dertig en nog steeds is het niet meer dan 6% (waarvan helft nooit een moskee van binnen ziet). Haathitser Frits Bolkestein voorspelde ooit dat in 2015 meer dan de helft van Amsterdam uit moslims zou bestaan. Onzin.
Onder de jeugd is het al 15%, dus dat is al veel meer dan je huidige 6%. En met de huidige en toekomstige immigratiestromen gaat dit nog veel verder stijgen. Dat zijn gewoon feiten.
pi_220827351
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 15:28 schreef Tomatenboer het volgende:
Geloof ik niks van. Zodra Markuszower nodig is voor een meerderheid dan gaan de principes gewoon overboord hoor.
Ik hoop het niet, maar je kan best wel eens gelijk hebben ja. Dit hele kabinet is er natuurlijk in de eerste plaats gekomen omdat D66 en CDA zich als weekdieren gedragen hebben.

Toch hou ik hoop, er moet toch ook voor D66 en CDA een grens zijn.
pi_220827358
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:57 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Onder de jeugd is het al 15%, dus dat is al veel meer dan je huidige 6%. En met de huidige en toekomstige immigratiestromen gaat dit nog veel verder stijgen. Dat zijn gewoon feiten.
Onder de jeugd is het altijd hoger. Dat trekt later bij. Zo is het altijd gegaan.

Wat verder niets zegt over de onderliggende waarden. De waarden van Farage zijn meer verrot, en reactionair.
  zondag 17 mei 2026 @ 19:07:31 #241
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220827427
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Absoluut niet. Islam staat niet gelijk aan sharia, staat niet gelijk aan extremisme.
we kunnen beter de instroom gaan reguleren , beter mensen uit India dan uit Afrika
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220827438
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Onder de jeugd is het altijd hoger. Dat trekt later bij. Zo is het altijd gegaan.

Wat verder niets zegt over de onderliggende waarden. De waarden van Farage zijn meer verrot, en reactionair.
Wat denk je nou oprecht zelf? Dat het niet gaat stijgen als je hier jaarlijks duizenden aan Moslims uit de meest diverse/ radicale landen binnnenhaalt + alle narijzigers. Je hoeft geen wiskundige te zijn om dan te beseffen dat het gaat toenemen. En dit zie je overal in West-Europa. Het is met afstand het snelst groeiende geloof ter wereld en verspreid zich ook snel. En het gaat hand in hand met de verpaupering van de grote steden. Wat ook altijd zo gegaan is, is dat waar ze op een gegeven moment de meerderheid werden, andere geloven de tering konden krijgen en verdreven werden. Niet elke keer de jij kaart trekken richting anderen. Dat Farage verrot is, is weer heel iets anders.
pi_220827451
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:03 schreef phpmystyle het volgende:
Terug kijken meer dan de moeite waard, werd serieus kritisch bevraagd en hij viel ook wel door de mand: het is hem om geld te doen

Wel moet opgemerkt worden dat er teveel jongeren met psychische klachten binnenstromen, dat moet je beperken. Maar verder is het gewoon een koude sanering, puur om op andere beleidsterreinen qua middelen te kunnen plussen.
Goed dat je inziet dat het om het geld gaat, en niet om de uitvoerbaarheid. Jesse Klaver maakte daar een rake opmerking over. Hij ziet de hogere instroom van met name jonge vrouwen met psychische klachten ook als probleem. Echter, hij bagatelliseert hun klachten niet maar wil juist de oorzaken van die klachten aanpakken. Mensen worden niet minder arbeidsongeschikt als je ze een lagere of geen uitkering toekent.
pi_220827477
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 15:31 schreef Klopkoek het volgende:
Dit is alleen maar reclame en aandacht voor deze flank.

Jeroen Wollaars kan vanavond weer voluit spinnen en onderbuikdansen (heel vervelend mannetje, die Wollaars, geen haar beter dan Nieman of Kockelmann).
Grappig, ik vind Jeroen Wollaars best een prettige interviewer.
  zondag 17 mei 2026 @ 19:37:54 #245
13309 nostra
ask why
pi_220827638
Goed idee, uitwerking nog even aan sleutelen.

https://www.ftm.nl/artike(...)campaign=EstherLynch
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zondag 17 mei 2026 @ 19:40:02 #246
13309 nostra
ask why
pi_220827662
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De bouw van de grote moskee Houten is gisteren van start gegaan
Bekijk deze YouTube-video
Op een weiland!
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zondag 17 mei 2026 @ 19:40:05 #247
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220827664
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:37 schreef nostra het volgende:
Goed idee, uitwerking nog even aan sleutelen.

https://www.ftm.nl/artike(...)campaign=EstherLynch
er moet een EU minimumloon komen, dat is in Nederland veel te hoog, het trekt alle ander landen leeg van jong en deskundig personeel
Ook EU secundaire arbeidsvoorwaarden
https://ntr.nl/site/nieuw(...)nja-Barend-Award/542
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 17 mei 2026 @ 19:41:10 #248
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220827672
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:40 schreef nostra het volgende:

[..]
Op een weiland!
alles in Houten was 30 jaar geleden weiland, Houten was een miniem dorpje

Is een hele massa fruittelers en veehouders schijtrijk geworden daar, sommigen zijn twee keer weggekocht
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220827684
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:37 schreef nostra het volgende:
Goed idee, uitwerking nog even aan sleutelen.

https://www.ftm.nl/artike(...)campaign=EstherLynch
Wat is er in hemelsnaam goed aan allerlei arbeidsrechten en mensenrechten nog verder ondermijnen?

Willen we echt Amerika achterna hier? Kijk eens waar die staan op allerlei ranglijsten (zoals eerder vermeld).

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2026 19:43:19 ]
  zondag 17 mei 2026 @ 19:44:25 #250
13309 nostra
ask why
pi_220827696
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Wat is er in hemelsnaam goed aan allerlei arbeidsrechten en mensenrechten nog verder ondermijnen?

Willen we echt Amerika achterna hier? Kijk eens waar die staan op allerlei ranglijsten (zoals eerder vermeld).
Uniformering van kapitaal- en vennootschapsstructuren zal je toch aan moeten als je richting een echte Unie wil opschuiven en dat laatste zal je wel moeten.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zondag 17 mei 2026 @ 19:50:12 #251
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220827727
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:44 schreef nostra het volgende:

[..]
Uniformering van kapitaal- en vennootschapsstructuren zal je toch aan moeten als je richting een echte Unie wil opschuiven en dat laatste zal je wel moeten.
uiteraard , alle rare heffingen , belastingen en kortingen weg

dus ook de BPM en ecotax weg
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220827764
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
uiteraard , alle rare heffingen , belastingen en kortingen weg

dus ook de BPM en ecotax weg
Volgens mij ben jij in het verkeerde land geboren, in de VS was je vast veel rijker geworden..

Oh, wacht, daar is geen AOW en geen ABP-pensioen, das nou jammer.. :D
  zondag 17 mei 2026 @ 20:04:39 #253
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220827800
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:57 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Volgens mij ben jij in het verkeerde land geboren, in de VS was je vast veel rijker geworden..

Oh, wacht, daar is geen AOW en geen ABP-pensioen, das nou jammer.. :D
quote:
AI-overzicht
Gemiddelde bruto-inkomens liggen in de VS (ca. 6.220 per maand) nominaal ruim 36% hoger dan in Nederland (ca. / ¤3.900).
Echter, de verschillen in secundaire arbeidsvoorwaarden zijn enorm.
Waar Nederland uitblinkt in uitgebreide sociale zekerheid, verplichte pensioenopbouw en veel vrije tijd, bieden Amerikaanse werkgevers vaak hogere salarissen, maar lagere wettelijke bescherming.
ja das waar, moet jezelf sparen, maar dat komt hier ook , met de zelfstandigenwet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220827834
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]
ja das waar, moet jezelf sparen, maar dat komt hier ook , met de zelfstandigenwet
Tja, lekker sparen heb jij vast ook al vanaf je 20ste gedaan.. :)
pi_220827846
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:44 schreef nostra het volgende:

[..]
Uniformering van kapitaal- en vennootschapsstructuren zal je toch aan moeten als je richting een echte Unie wil opschuiven en dat laatste zal je wel moeten.
Daar ben ik het op zich wel mee eens maar er zou op meer vlakken meer geüniformeerd moeten worden - anders werkt dat ontwrichtend (doet het nu al). Zoals bijvoorbeeld het belastingbegrip en misschien wel zekere minumumtarieven (en maximumtarieven). Of standaarden in diploma's en concurrentiebeding bij mobiliteit werknemers. De EU richtlijn van minimumloon als 60% mediaan inkomen is ook prima. Als het VK weer toe treedt moeten de opt-outs en eventuele kortingen op de afdracht worden beperkt (indien het lukt om de landbouwsubsidies af te bouwen dan wordt dit al wat makkelijker).

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2026 20:13:47 ]
  zondag 17 mei 2026 @ 20:20:33 #256
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220827905
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:10 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Tja, lekker sparen heb jij vast ook al vanaf je 20ste gedaan.. :)
aflossen is ook sparen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 17 mei 2026 @ 20:22:35 #257
13309 nostra
ask why
pi_220827921
Koekoek.

Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zondag 17 mei 2026 @ 20:25:02 #258
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220827940
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:22 schreef nostra het volgende:
Koekoek.

[ afbeelding ]
hij is knettergek
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator zondag 17 mei 2026 @ 20:25:58 #259
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220827945
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:22 schreef nostra het volgende:
Koekoek.

[ afbeelding ]
Het leger in eigen land willen inzetten is altijd wel een populair idee onder rechtse knuppels ja.

Vraag me altijd wat ze nou denken dat daar de meerwaarde van is.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 17 mei 2026 @ 20:27:59 #260
13309 nostra
ask why
pi_220827965
quote:
2s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:25 schreef xpompompomx het volgende:
Het leger in eigen land willen inzetten is altijd wel een populair idee onder rechtse knuppels ja.

Vraag me altijd wat ze nou denken dat daar de meerwaarde van is.
Gewoon escalatieladder. Klinkt stoerder. Alhoewel ik liever het leger tegen me heb dan de KMar, die vinden het spelletje en de snuif ook allemaal iets te lekker lijkt het.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220827972
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:22 schreef nostra het volgende:
Koekoek.

[ afbeelding ]
Daar is het een autoritaire VVDer voor.

Wat stond ook alweer in het verkiezingsprogramma? Er stond dat de krijgsmacht vaker op straat zichtbaar moest zijn en ook kan worden gebruikt voor civiele taken.

Het leger inzetten (plus knieschieten) kennen we natuurlijk ergens van. Jawel, van Wilders en circus Baudetti.

Het leger inzetten tegen eigen bevolking is altijd link. Dan open je een route waar populisten handig misbruik van kunnen maken, als in een Midden-Amerikaanee bananenrepubliek.
  zondag 17 mei 2026 @ 20:33:20 #262
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220828000
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:09 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Goed dat je inziet dat het om het geld gaat, en niet om de uitvoerbaarheid. Jesse Klaver maakte daar een rake opmerking over. Hij ziet de hogere instroom van met name jonge vrouwen met psychische klachten ook als probleem. Echter, hij bagatelliseert hun klachten niet maar wil juist de oorzaken van die klachten aanpakken. Mensen worden niet minder arbeidsongeschikt als je ze een lagere of geen uitkering toekent.
Het feit dat het maximum dagloon naar beneden wordt bijgesteld is natuurlijk puur budgetair belang. Die papzak zei zelfs dat mensen zich maar bij moeten verzekeren.
Het feit dat er veel jonge mensen instromen is wel een punt van zorg, dat kan gewoon niet. Nostra en ik doen wel eens een beetje jennen hier dat het streng moet, maar ik meen ook oprecht dat de meeste mensen van thuiszitten echt niet gelukkig worden. Mensen bloeien op als ze werken met andere mensen, het geeft een doel en richting aan je leven.

Zelf zit ik momenteel ook thuis (niet ziek of werkeloos) maar het begint mij aardig te irriteren. Het is fijn dat ik nu de ruimte heb om het visje en kaasje op woensdagmiddag kan halen, maar het is ook weer niet het summum in het leven.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220828001
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:28 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Daar is het een autoritaire VVDer voor.

Wat stond ook alweer in het verkiezingsprogramma? Er stond dat de krijgsmacht vaker op straat zichtbaar moest zijn en ook kan worden gebruikt voor civiele taken.

Het leger inzetten (plus knieschieten) kennen we natuurlijk ergens van. Jawel, van Wilders en circus Baudetti.

Het leger inzetten tegen eigen bevolking is altijd link. Dan open je een route waar populisten handig misbruik van kunnen maken, als in een Midden-Amerikaanee bananenrepubliek.
Nuja, even zorgen dat het leger wat te doen heeft en we niet voor niks de bontebalbommentax afdragen.
pi_220828091
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:33 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nuja, even zorgen dat het leger wat te doen heeft en we niet voor niks de bontebalbommentax afdragen.
"Militairen inzetten voor binnenlandse veiligheid: De VVD wil dat defensie ook in vredestijd een grotere rol speelt in onze samenleving. Dit betekent dat we de mogelijkheden voor militaire bijstand aan civiele autoriteiten, zoals de politie, verruimen. Denk aan de bewaking van de Noordzee en meer zichtbare controles aan de grens. Om dit te realiseren willen we de Koninklijke Marechaussee fors uitbreiden. Daarnaast verruimen we de mogelijkheden om, bij grote capaciteitstekorten of nationale crises, militairen van andere krijgsmachtdelen in te zetten ter assistentie van de politie."

Even later staat deze passage, een hoog Starship Troopers gehalte.

"Kortingsstelsel voor onze helden: De VVD roept ondernemers op om onze helden – militairen, veteranen, politieagenten, brandweerlieden en ambulancepersoneel – te steunen, bijvoorbeeld via een kortingsstelsel of voordelenstelsel. De overheid geeft deze steun zichtbaarheid en prestige: ondernemers die op vrijwillige basis meedoen, mogen het predicaat ‘Trots op onze Helden’ voeren. Hiermee bouwen we aan een cultuur van waardering zoals in de VS, waar het vanzelfsprekend is dat de hele samenleving haar respect toont voor de offers die onze mensen brengen."

Zoals @-XOR- al zei: een clownpartij.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2026 20:47:00 ]
pi_220828125
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:28 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Het is de snelst groeiende religie daar, groeit rap en steeds meer moslims komen daar op belangrijke posities. Het verloederd daar in rap tempo. Ow en vergeet de sharia liefhebbers daar ook niet.

Wil je hier in NL gewoon niet hebben, om het maar ff bij NL te houden
Gelukkig hebben we hier onze bezorgde pyromanen en opgefokte mannen die interviewers kapot willen maken. Adopteer even wat fatbiketuig zou ik willen zeggen. Prima niveaumatch, al was het maar voor even.
pi_220828192
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:33 schreef phpmystyle het volgende:
Het feit dat er veel jonge mensen instromen is wel een punt van zorg, dat kan gewoon niet. Nostra en ik doen wel eens een beetje jennen hier dat het streng moet, maar ik meen ook oprecht dat de meeste mensen van thuiszitten echt niet gelukkig worden. Mensen bloeien op als ze werken met andere mensen, het geeft een doel en richting aan je leven.
Dat hangt toch echt af van wat er met mensen aan de hand is. Werk vraagt veel van mensen, op organisatorisch vlak, op intellectueel vlak, op lichamelijk vlak, op sociaal vlak, enzovoort. Als iemand baat heeft bij (meer) werk zullen de zorgverleners die bij die persoon betrokken zijn en het UWV daar zeker op aansturen. Het komt echter ook dikwijls voor dat minder of niet werken wél het best is voor de persoon in kwestie, de meeste mensen vallen immers niet voor de lol langdurig uit op hun werk. Dat moet je ook gewoon erkennen.
pi_220828442
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:49 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Gelukkig hebben we hier onze bezorgde pyromanen en opgefokte mannen die interviewers kapot willen maken. Adopteer even wat fatbiketuig zou ik willen zeggen. Prima niveaumatch, al was het maar voor even.
net zo erg, alleen die importeren we niet.
pi_220828549
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 21:33 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
net zo erg, alleen die importeren we niet.
Worden van buiten de gemeentes bezorgd.
  zondag 17 mei 2026 @ 22:06:06 #269
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220828656
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Onder de jeugd is het altijd hoger. Dat trekt later bij. Zo is het altijd gegaan.

Wat verder niets zegt over de onderliggende waarden. De waarden van Farage zijn meer verrot, en reactionair.
De cijfers van het CBS laten iets anders zien, namelijk een duidelijke toename per generatie. Op basis waarvan concludeer jij dat dit later bij zou trekken? Het gemiddelde blijft echter laag door het lage percentage moslims onder de oudere generaties. Doordat die de komende decennia gaan wegvallen, zul je ook zien dat het gemiddelde percentage snel zal stijgen.



1
2
3
4
5
6
7
8
15-  18 jaar : 15,0%
18 - 25 jaar : 7,4%
25 - 35 jaar : 6,3%
35 - 45 jaar : 7,0%
45 - 55 jaar : 3,3%
55 - 65 jaar: 3,0%
65 - 75 jaar: 1,1%
75+ jaar: 0,8%

Bron
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220828743
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2026 22:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De cijfers van het CBS laten iets anders zien, namelijk een duidelijke toename per generatie. Op basis waarvan concludeer jij dat dit later bij zou trekken? Het gemiddelde blijft echter laag door het lage percentage moslims onder de oudere generaties. Doordat die de komende decennia gaan wegvallen, zul je ook zien dat het gemiddelde percentage snel zal stijgen.

[ afbeelding ]
[ code verwijderd ]

Bron
Allereerst: ik geef dit antwoord niet voor jou.

Dan nu het antwoord: ook het CBS houdt dit voor eerdere jaartallen bij.

Dan zie je dat de groep 15-18 jaar telkens religieuzer is dan latere leeftijdsgroepen. De 18-jarigen van 2000 of het jaar 2010 zitten inmiddels in een hogere leeftijdscategorie. Daardoor kun je zien dat dit bij trekt, ook bij moslims.

Deze data van het CBS komen overeen met het terugkerende VU onderzoek 'God in Nederland'. Dat sinds 1966 wordt uitgevoerd en sindsdien periodiek terugkeert. Zij volgen de cohorten.

Sowieso zien we ook dat moslims progressievere opvattingen hebben gekregen, positiever zijn aankijken tegen homoseksuelen en andere zaken.

De energie en organisatiekracht om dit om te draaien en ongedaan te maken zit primair niet bij de moslims.

edit: meestal wordt totaal vergeten dat migranten uit Marokko (Berbers, Rifgebergte) niet zoveel op hebben met het regime daar. Die zijn maar wat blij dat een Grondwet hen als minderheid beschermt (hopelijk). Migranten willen naar Europa juist omdat daar de Grondwet telt en niet de orthodoxe sharia (met alle vrijheid om niet langer de moskee te bezoeken - wat dus in Nederland ook gewoon massaal heeft plaatsgevonden).

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2026 22:27:00 ]
pi_220828790
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 22:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Allereerst: ik geef dit antwoord niet voor jou.

Dan nu het antwoord: ook het CBS houdt dit voor eerdere jaartallen bij.

Dan zie je dat de groep 15-18 jaar telkens religieuzer is dan latere leeftijdsgroepen. De 18-jarigen van 2000 of het jaar 2010 zitten inmiddels in een hogere leeftijdscategorie. Daardoor kun je zien dat dit bij trekt, ook bij moslims.

Deze data van het CBS komen overeen met het terugkerende VU onderzoek 'God in Nederland'. Dat sinds 1966 wordt uitgevoerd en sindsdien periodiek terugkeert. Zij volgen de cohorten.

Sowieso zien we ook dat moslims progressievere opvattingen hebben gekregen, positiever zijn aankijken tegen homoseksuelen en andere zaken.

De energie en organisatiekracht om dit om te draaien en ongedaan te maken zit primair niet bij de moslims.

edit: meestal wordt totaal vergeten dat migranten uit Marokko (Berbers, Rifgebergte) niet zoveel op hebben met het regime daar. Die zijn maar wat blij dat een Grondwet hen als minderheid beschermt (hopelijk). Migranten willen naar Europa juist omdat daar de Grondwet telt en niet de orthodoxe sharia.
In het door jou zo graag aangehaalde AIVD rapport staat moslim extremisme al jaren op nummer 1 als grootste bedreiging voor ons land.

Dus nee..het valt niet mee.
Als je al commentaar hebt op rechts, zul je dat zeker op moslims moeten hebben. In het kader van dreigingen voor ons land.
  zondag 17 mei 2026 @ 22:40:09 #272
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220828864
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 22:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Allereerst: ik geef dit antwoord niet voor jou.

Dan nu het antwoord: ook het CBS houdt dit voor eerdere jaartallen bij.

Dan zie je dat de groep 15-18 jaar telkens religieuzer is dan latere leeftijdsgroepen. De 18-jarigen van 2000 of het jaar 2010 zitten inmiddels in een hogere leeftijdscategorie. Daardoor kun je zien dat dit bij trekt, ook bij moslims.

Deze data van het CBS komen overeen met het terugkerende VU onderzoek 'God in Nederland'. Dat sinds 1966 wordt uitgevoerd en sindsdien periodiek terugkeert. Zij volgen de cohorten.

Sowieso zien we ook dat moslims progressievere opvattingen hebben gekregen, positiever zijn aankijken tegen homoseksuelen en andere zaken.

De energie en organisatiekracht om dit om te draaien en ongedaan te maken zit primair niet bij de moslims.

edit: meestal wordt totaal vergeten dat migranten uit Marokko (Berbers, Rifgebergte) niet zoveel op hebben met het regime daar. Die zijn maar wat blij dat een Grondwet hen als minderheid beschermt (hopelijk). Migranten willen naar Europa juist omdat daar de Grondwet telt en niet de orthodoxe sharia (met alle vrijheid om niet langer de moskee te bezoeken - wat dus in Nederland ook gewoon massaal heeft plaatsgevonden).
Je concludeert hier toch echt dingen die totaal niet zijn op te maken uit de grafiek. Het is ook langer duidelijk dat de Islam de snelgroeiende religie onder jongeren is. Zo concludeerde Islamitische omroep in 2024 het volgende:
quote:
In 2024 kende Nederland een opvallende verschuiving in religieuze demografie: de islam is inmiddels de snelst groeiende religie onder jongeren, zo meldde het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) vorige week.

Het algemene aandeel religieuzen steeg licht van 42% in 2023 naar 44% in 2024, met een sterke groei van de islam, vooral onder jongeren van 18 tot 25 jaar.

Momenteel vormen moslims ongeveer 6% van de bevolking, voornamelijk geconcentreerd in steden als Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht. De moslimgemeenschappen bestaan vooral uit burgers met een Turkse, Marokkaanse, Surinaamse, Indonesische, Iraakse en Syrische achtergrond.

Al jaren daalt het aantal religieuzen gestaag, maar die trend lijkt nu tot stilstand gekomen. Katholieken blijven de grootste groep, gevolgd door protestanten en moslims.

Opvallende uitkomst ia dat jongvolwassenen (18-25 jaar) het minst religieus zijn, terwijl ouderen (75+) juist overwegend religieus blijven. Moslims blinken echter uit in betrokkenheid bij alle leeftijdsgroepen: bijna de helft bezoekt maandelijks de moskee.

De groeiende populariteit van de islam onder jongeren in het algemeen weerspiegelt een bredere spirituele zoektocht binnen de samenleving.

Bron
Dit staat dus haaks op jouw claim dat jongere generaties juist religieuzer zouden zijn.

Ook de claim dat de 18-jarigen van 2000 of het jaar 2010 inmiddels in een hogere leeftijdscategorie zitten en dit een bewijs zou zijn dat het 'zou bijtrekken' is geen bewijs voor.

Bij de jongste generaties is simpelweg een groter percentage Islamitisch dan in de voorgaande generaties. Wat natuurlijk ook niet vreemd is gezien het feit dat er maar migranten bij blijven komen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220829108
Zoals ik al zei, ik gaf het antwoord niet voor HowardRoark.

Ik kon dit verwachten en voorspellen.

Je jongleert nu vrijelijk met de leeftijdscategorieën (de minst religieuze 'jongvolwassenen' is niet de categorie 15-18, die in alle jaartallen van deze eeuw religieuzer zijn dan latere leeftijden).

Het is één en al onzin en trieste manipulatie (en lang niet elke migrant is een moslim - nog zo een manipulatie).

[ Bericht 14% gewijzigd door capricia op 18-05-2026 08:10:20 ]
pi_220829223
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 23:18 schreef Klopkoek het volgende:
Zoals ik al zei, ik gaf het antwoord niet voor HowardRoark.

Ik kon dit verwachten en voorspellen.

Je jongleert nu vrijelijk met de leeftijdscategorieën (de minst religieuze 'jongvolwassenen' is niet de categorie 15-18, die in alle jaartallen van deze eeuw religieuzer zijn dan latere leeftijden).

Het is één en al onzin en trieste manipulatie (en lang niet elke migrant is een moslim - nog zo een manipulatie).
Je slaat ontzettend wild om je heen met feiten van het CBS. Laat ons dan eens zien dat dit bijvoorbeeld 10 jaar geleden ook zo hoog was in de doelgroep tussen de 15-18. Ik geloof er namelijk helemaal niets van. Het is bijna onmogelijk met alle instroom van de laatste 10 jaar. Maar aangezien je dit hier constant loopt te roepen, ben ik erg benieuwd.

Vooralsnog geloof ik de cijfers van het CBS en andere officiële instanties. Je ziet ook overal in West-Europa dat de opkomst van extreem rechts hand in hand gaat met het falen van de overige politieke partijen.

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 18-05-2026 08:11:25 ]
  Moderator maandag 18 mei 2026 @ 08:11:46 #275
236264 crew  capricia
pi_220829632
Kappen met die persoonlijke aanvallen. :{
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  maandag 18 mei 2026 @ 08:50:12 #276
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220829795
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 08:11 schreef capricia het volgende:
[modbreak]
Kappen met die persoonlijke aanvallen. :{
[/modbreak]
Gelukkig mag racisme wel gewoon nog.
Antifa
pi_220830390
Bekijk deze YouTube-video
Met zulke vaderlandslievenden heb je geen vijanden meer nodig
pi_220830406
Zoals verwacht heeft @Klopkoek geen feitelijke cijfers. Dan blijft het dus 15% onder de jeugd en een zeer zorgwekkende ontwikkeling en demografische verandering die zichtbaar is in (stedelijk) Nederland.
pi_220830413
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:42 schreef Bluesdude het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Met zulke vaderlandslievenden heb je geen vijanden meer nodig
Smerig tuig.
pi_220830425
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 23:48 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Je slaat ontzettend wild om je heen met feiten van het CBS.
Wie slaat hier nu wil om zich heen? Zijn dat de verspreiders van apocalyptische verhalen en angstbeelden (die zelf een orthodoxe staat en samenleving voor staan) of is dat de kant die een paar procent wel mee vindt vallen. Sterker: een beetje Islam in Nederland is een verrijking, zouden anderen van kunnen leren.

De sharia is inderdaad meer dan onwenselijk - ook de vorm zonder lijfstraffen - maar dan heb je het over 'procenten van procenten' in aanhang (ik vermoed zo dat een groot deel van PVV en FvD lijfstraffen ook wel ziet zitten; volksvertegenwoordigers hebben dat uitgesproken). Een kleine minderheid van een kleine minderheid.

Dat de groep tot 18 jaar religieuzer is dan de groepen boven hen is al heel lang zo. Hier het jaar 2009:
https://jeugdmonitor.cbs.(...)in%20de%20minderheid

Het moskeebezoek is bij latere leeftijdsgroepen eveneens lager, in 2009 en ook nu.

Wanneer je deze cohorten over langere tijd volgt, wat de Vrije Universiteit doet, dan zie je duidelijk een ontwikkeling.

De 18 jarigen van 2009 zijn inmiddels ouder dan 35. Onder deze groep is het aantal religieuzen al lang niet meer 54%.

Dat ligt onder de 40% en bij de groep 25-35 zelfs 33%. De Islam vormt geen uitzondering op dat patroon en nogmaals, minimaal de helft ziet nooit een moskee van binnen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2026 10:50:39 ]
pi_220830937
twitter


Dit soort zaken komen veel te weinig voorbij. Wie begon er ooit mee? Wie plantte ooit het zaadje?
  Moderator maandag 18 mei 2026 @ 13:22:42 #282
236264 crew  capricia
pi_220831536
Deze is wel interessant:


quote:
Raad van State: uitsluiten van politieke partijen gaat voor nu te ver
De Raad van State is kritisch op het plan van D66 en GroenLinks-PvdA om politieke partijen te kunnen uitsluiten bij verkiezingen. Het adviesorgaan vindt het "op dit moment een te vergaande beperking".

D66 en GroenLinks-PvdA willen dat politieke partijen die meedoen aan de Tweede Kamervekiezingen een interne partijdemocratie hebben. Zo moeten ze leden hebben, die kunnen meebeslissen over de kandidatenlijst en invloed hebben op het verkiezingsprogramma.

Een nog op te richten Nederlandse autoriteit politieke partijen (Napp) zou hier op moeten toezien. Als een partij de regels niet volgt, kan die volgens het voorstel uitgesloten worden van de verkiezingen. Dat zou op dit moment alleen gelden voor de PVV: die partij heeft één lid, partijleider Geert Wilders.

Regels nog te onduidelijk
Volgens de Raad van State is in het wetsvoorstel nu nog niet helemaal duidelijk aan welke regels politieke partijen precies moeten voldoen. Daar moet wat betreft het adviesorgaan eerst beter over gediscussieerd worden, onder meer in het parlement.

Ook speelt mee dat in het wetsvoorstel staat dat politici na uitsluiting ook niet meer met een blanco lijst, zonder partijnaam, kunnen meedoen aan de verkiezingen. Dit is volgens de Raad van State "te ingrijpend", omdat het mensen het recht ontneemt om zelf verkozen te worden (passief kiesrecht).

Het adviesorgaan merkt verder op dat politieke partijen ook met deze wet nog onder de regels van de interne partijdemocratie kunnen uitkomen. Zo kan een partij de statuten zo opstellen, dat er alsnog nauwelijks mensen in aanmerking komen om lid te worden.

Verder vindt de Raad van State het niet logisch om leden elk vier jaar inspraak te geven in het partijprogramma, zoals nu in het plan van D66 en GroenLinks-PvdA staat. Beter zou het zijn om dat voor elke Tweede Kamerverkiezingen te doen.

De Tweede Kamer gaat nu verder praten over het voorstel. Daarna wordt duidelijk of de partijen de adviezen van de Raad van State overnemen.
https://nos.nl/artikel/26(...)-gaat-voor-nu-te-ver

Ik krijg toch het gevoel dat het speciaal bedacht is om de PVV te pesten. Terwijl D66 en GroenLinks-PvdA er beter aan doen om de onvrede en de reden dat mensen PVV stemmen, te adresseren.

Het adviesorgaan waarschuwt ook voor onevenredige inbreuk op de verenigingsvrijheid en het kiesrecht.
Het is ook gewoon een veel te vergaande beperking van het passief kiesrecht.


Terechte kritiek van de RvS dus.

[ Bericht 3% gewijzigd door capricia op 18-05-2026 18:14:12 ]
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  maandag 18 mei 2026 @ 13:34:23 #283
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220831659
quote:
2s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:59 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Dat hangt toch echt af van wat er met mensen aan de hand is. Werk vraagt veel van mensen, op organisatorisch vlak, op intellectueel vlak, op lichamelijk vlak, op sociaal vlak, enzovoort. Als iemand baat heeft bij (meer) werk zullen de zorgverleners die bij die persoon betrokken zijn en het UWV daar zeker op aansturen. Het komt echter ook dikwijls voor dat minder of niet werken wél het best is voor de persoon in kwestie, de meeste mensen vallen immers niet voor de lol langdurig uit op hun werk. Dat moet je ook gewoon erkennen.
Sommige werkgevers zijn ook gewoon toxisch. Ik meen het oprecht dat werk of het voeren van een onderneming je het gelukkigst maakt. Hele dagen thuiszitten is killing.

Mensen die zijn uitgevallen door ernstige ziektes zoals beroertes, kanker, of van een heftruck zijn gevallen zijn objectief identificeerbaar ziek.
Maar heel veel mensen zijn vooral zenuwachtig voor die keuringen is mijn indruk omdat ze zelf ook wel aanvoelen dat het een grijs gebied is waar ze zich in bevinden. Een beetje vermoeidheid, een beetje mentale klachten, een klein pijntje. Er is niemand die dat wil en zal bagatelliseren, maar de consequenties van definitief iemand arbeidsongeschikt verklaren zijn voor zowel het individu als de maatschappij erg groot.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220831683
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 13:22 schreef capricia het volgende:
de reden dat mensen PVV stemmen, te adresseren.
De reden is voornamelijk leugens, geld en propaganda. Aangedreven door polarisatie tussen elites.

https://substack.com/@ceoreport/note/c-245420145

https://www.ipsos.com/sit(...)World%20Mar%2026.pdf

Dit wetsvoorstel, geïnspireerd naar Duits en Scandinavisch voorbeeld, adresseert deze reden.

Bovendien zorgt het er voor dat 'zorgen' ook daadwerkelijk vertaald kunnen worden in deugdelijk beleid, in plaats van de nukken van destructieve en kleptocratische autocraten met één-mans partijen. Die er alleen maar zijn om onvrede, onzekerheid en chaos verder te vergroten. Het wetsvoorstel kanaliseert op democratische wijze de uitlaatklep.

Mensen moeten ook geen illusies koesteren over wat PVV het liefst zou willen doen. Deze supporters van Orban, Poetin, Trump en Assad (of zoals Sebastian Kruis: Mussolini)

P.S. dit wetsvoorstel zou FvD dus niet illegaal verklaren. Het is te makkelijk om te roepen dat het perse is bedoeld om PVV dwars te zitten. Recentelijk zijn allerlei rechtse lui benoemd bij de RvS, zoals Eric Wiebes en Kees vd Staaij (die ongetwijfeld heel fel is op de zgn soevereiniteit in eigen kring). Die willen gewoon Amerika en Argentinië achterna.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2026 13:42:03 ]
  maandag 18 mei 2026 @ 13:44:04 #285
13309 nostra
ask why
pi_220831813
Hoe
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2026 13:34 schreef phpmystyle het volgende:
Sommige werkgevers zijn ook gewoon toxisch. Ik meen het oprecht dat werk of het voeren van een onderneming je het gelukkigst maakt. Hele dagen thuiszitten is killing.
Hoe is het met je vso? Kan je topic niet meer vinden, dus antwoord maar daar.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 18 mei 2026 @ 14:04:22 #286
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220832087
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2026 13:34 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Sommige werkgevers zijn ook gewoon toxisch.
Ik meen het oprecht dat werk of het voeren van een onderneming je het gelukkigst maakt.

Hele dagen thuiszitten is killing.
ik moet zeggen dat een hele dag thuis is een traktatie voor me, als oudere zijnde (niet zo oud als Poetin)
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 18 mei 2026 @ 14:55:57 #287
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220832711
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2026 13:44 schreef nostra het volgende:
Hoe
[..]
Hoe is het met je vso? Kan je topic niet meer vinden, dus antwoord maar daar.
Dat topic hoef ik niet meer op te poken..
Uhm. Stilstand. Mijn eisen komen niet overeen met wat zij willen geven, en nu zijn ze al 2 maanden aan het talmen en bakkeleien of ze al dan wel of niet een ontbindingsprocedure willen starten.
Ik zeg consequent "нет" op elk voorstel. Ik vind procedure prima. Wordt een lange zomer vol met vakanties en uitstapjes. En verder oriënteren op gaan freelancen.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220833126
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 13:22 schreef capricia het volgende:
Ik krijg toch het gevoel dat het speciaal bedacht is om de PVV te pesten. Terwijl D66 en GroenLinks-PvdA er beter aan doen om de onvrede en de reden dat mensen PVV stemmen, te adresseren.
PVV pest kan gezond zijn voor de democratie.
In Duitsland zijn er al eisen aan democratie in een politieke partij.
Waarom is dit ?
Om te voorkomen dat er opnieuw zoals in 1933 een dictatoriale partij ontstaat en die interne dictatuur oplegt aan de samenleving.
PVV is een partijdictatuur en Wilders is een partijdictator, De partij is intern niet democratich georganiseerd en dan krijg je wel zulke dictatoriale neigingen zoals Wilders en Faber de Tweede Kamer buitenspel wilde zetten met die asielwetten. Wat ook de Nederlandse democratie afbrak was dat de VVD en BBB wilden meegaan in deze machtsgreep. NSC had bedenkingen vanaf het begin en wilde persé een brief met gedragen motivering van Faber. Die brief kwam er wel... maar werd geheim gehouden. Schoof zag op tijd dat dit tot een kabinetscrisis moest komen en organiseerde een overleg met de partijdictator en Schoonhoven van NSC.

De democratie kan onvoldoende verzorgd worden door zulke partijdictaturen
pi_220833135
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 13:22 schreef capricia het volgende:
Deze is wel interessant:
[..]
Ik krijg toch het gevoel dat het speciaal bedacht is om de PVV te pesten. Terwijl D66 en GroenLinks-PvdA er beter aan doen om de onvrede en de reden dat mensen PVV stemmen, te adresseren.

Het adviesorgaan waarschuwt ook voor onevenredige inbreuk op de verenigingsvrijheid en het kiesrecht.
Het is ook gewoon een veel te vergaande beperking van het passief kiesrecht.


Terechte kritiek van de RvS dus.
Misschien niet direct tegen de PVV, maar voornamelijk het idee dat je a la Trump/PVV iemand kan hebben die de verkiezingen wint en zonder verdere tegenspraak diverse wetten/partij standpunten kan doorvoeren.

Ik ben benieuwd of ze het idee nu schrappen.

Vanuitgaande dat dit het uitgangspunt heb ik ook niet idee dat het "op paper bestaan van leden" dit probleem oplost.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kickinalfa op 18-05-2026 15:49:26 ]
  Moderator maandag 18 mei 2026 @ 15:49:42 #290
5428 crew  miss_sly
pi_220833170
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 13:22 schreef capricia het volgende:
Deze is wel interessant:
[..]
Ik krijg toch het gevoel dat het speciaal bedacht is om de PVV te pesten. Terwijl D66 en GroenLinks-PvdA er beter aan doen om de onvrede en de reden dat mensen PVV stemmen, te adresseren.

Het adviesorgaan waarschuwt ook voor onevenredige inbreuk op de verenigingsvrijheid en het kiesrecht.
Het is ook gewoon een veel te vergaande beperking van het passief kiesrecht.


Terechte kritiek van de RvS dus.
Het is niet per se speciaal bedacht om de PVV te pesten. Het is wel zo dat op dit moment de PVV de enige is die geen interne democratie heeft. Ik denk dat het niet verkeerd is om daar regels over op te stellen, maar dat het dan wel belangrijk is dat dat goed in elkaar steekt. Als de RvS nog aanmerkingen heeft op dit plan, lijkt het me goed dat daar gehoor aan wordt gegeven en men gaat kijken hoe dit aan te pakken dat het wél goed in elkaar steekt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220833347
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2026 15:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is niet per se speciaal bedacht om de PVV te pesten. Het is wel zo dat op dit moment de PVV de enige is die geen interne democratie heeft. Ik denk dat het niet verkeerd is om daar regels over op te stellen, maar dat het dan wel belangrijk is dat dat goed in elkaar steekt. Als de RvS nog aanmerkingen heeft op dit plan, lijkt het me goed dat daar gehoor aan wordt gegeven en men gaat kijken hoe dit aan te pakken dat het wél goed in elkaar steekt.
Aan de andere kant zou je denken dat het "bestaan van de democratie" vanuit zichzelf al genoeg beschermingsmiddelen moet hebben en dat dat niet afhankelijk moet zijn van een (papieren) organisatie structuur van de partij die op dat moment toevallig aan de macht is.
pi_220833381
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Wie slaat hier nu wil om zich heen? Zijn dat de verspreiders van apocalyptische verhalen en angstbeelden (die zelf een orthodoxe staat en samenleving voor staan) of is dat de kant die een paar procent wel mee vindt vallen. Sterker: een beetje Islam in Nederland is een verrijking, zouden anderen van kunnen leren.

De sharia is inderdaad meer dan onwenselijk - ook de vorm zonder lijfstraffen - maar dan heb je het over 'procenten van procenten' in aanhang (ik vermoed zo dat een groot deel van PVV en FvD lijfstraffen ook wel ziet zitten; volksvertegenwoordigers hebben dat uitgesproken). Een kleine minderheid van een kleine minderheid.

Dat de groep tot 18 jaar religieuzer is dan de groepen boven hen is al heel lang zo. Hier het jaar 2009:
https://jeugdmonitor.cbs.(...)in%20de%20minderheid

Het moskeebezoek is bij latere leeftijdsgroepen eveneens lager, in 2009 en ook nu.

Wanneer je deze cohorten over langere tijd volgt, wat de Vrije Universiteit doet, dan zie je duidelijk een ontwikkeling.

De 18 jarigen van 2009 zijn inmiddels ouder dan 35. Onder deze groep is het aantal religieuzen al lang niet meer 54%.

Dat ligt onder de 40% en bij de groep 25-35 zelfs 33%. De Islam vormt geen uitzondering op dat patroon en nogmaals, minimaal de helft ziet nooit een moskee van binnen.
Sorry, maar ik kan hier niks mee. Geen concrete informatie over de Islam. Wat heet, het gaat specifieker over Christenen. Jij bent de enige die zelf even bepaald dat het geen uitzondering vormt. Dat wordt nergens benoemd.

En dat stukje over een verrijking laat ik maar even helemaal buiten beschouwing. Religie is nog nooit een verrijking geweest voor welk land dan ook. Iedere oorlog vloeit voort uit geld en/of religie. Dat je dit uit je mond krijgt. :{ En 15 procent een paar procent noemen :') Maar laat ook maar, je hebt toch je eigen interpretatie van feiten.
  Moderator maandag 18 mei 2026 @ 17:00:53 #293
236264 crew  capricia
pi_220833621
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2026 15:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is niet per se speciaal bedacht om de PVV te pesten. Het is wel zo dat op dit moment de PVV de enige is die geen interne democratie heeft. Ik denk dat het niet verkeerd is om daar regels over op te stellen, maar dat het dan wel belangrijk is dat dat goed in elkaar steekt. Als de RvS nog aanmerkingen heeft op dit plan, lijkt het me goed dat daar gehoor aan wordt gegeven en men gaat kijken hoe dit aan te pakken dat het wél goed in elkaar steekt.
Een tijd geleden hebben we hier ook een discussie gehad over een partij zoals FvD: op papier een 'democratische' ledenpartij. Maar in praktijk hebben die leden niets in te brengen, want de statuten zijn zo opgesteld dat dan een hoog % van de leden fysiek aanwezig moet zijn om bijvoorbeeld iets tegen het bestuur te kunnen inbrengen qua tegenstem.
Alleen maar: 'het moet een ledenpartij zijn' is dan te smal. En pakt wel degelijk alleen de PVV.
Je moet het dus veel breder bekijken. En volgens mij is dat ook een van de punten van de RvS.

Niets tegen regels hierover trouwens hoor. :) maar let ook op de verenigingsvrijheid.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220833893
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2026 15:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is niet per se speciaal bedacht om de PVV te pesten.
Natuurlijk wel, en dat weet je zelf ook wel. Gespeelde naiviteit trapt niemand in. Wees er dan in ieder geval eerlijk over.
  maandag 18 mei 2026 @ 18:03:11 #295
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220833966
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2026 15:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is niet per se speciaal bedacht om de PVV te pesten.
Mwah, dat is het wel en je moet eigenlijk niet je politieke tegenstanders op procedurele gronden willen verbieden/ontplatformen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 18 mei 2026 @ 18:08:38 #296
13309 nostra
ask why
pi_220833984
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 15:40 schreef Bluesdude het volgende:
NSC had bedenkingen vanaf het begin
Tot welgeteld één seconde na de verkiezingsuitslag.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator maandag 18 mei 2026 @ 18:13:30 #297
236264 crew  capricia
pi_220834015
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 18:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Mwah, dat is het wel en je moet eigenlijk niet je politieke tegenstanders op procedurele gronden willen verbieden/ontplatformen.
Het is sws erg vaag dat specifiek D66 en GroenLinks-PvdA partijen die hun niet aanstaan willen uitsluiten.
Dat zou veel breder gedragen moeten worden dan D66 en GroenLinks-PvdA alleen, als je al zoiets wil.


Kan me best wel voorstellen dat er constitutionele ruimte is voor meer regels over interne partijdemocratie, maar ik vind de voorgestelde sanctie (complete uitsluiting) ook gewoon disproportioneel.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220834030
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 18:13 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is sws erg vaag dat specifiek D66 en GroenLinks-PvdA partijen die hun niet aanstaan willen uitsluiten.
Dat zou veel breder gedragen moeten worden dan D66 en GroenLinks-PvdA alleen, als je al zoiets wil.


Kan me best wel voorstellen dat er constitutionele ruimte is voor meer regels over interne partijdemocratie, maar ik vind de voorgestelde sanctie (complete uitsluiting) ook gewoon disproportioneel.
Dit is natuurlijk gericht tegen de pvv. Of dat terecht is : daar kun je het over hebben.
pi_220834031
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2026 13:34 schreef phpmystyle het volgende:
Mensen die zijn uitgevallen door ernstige ziektes zoals beroertes, kanker, of van een heftruck zijn gevallen zijn objectief identificeerbaar ziek.
Waarom blijf je hier steeds mee komen? Zijn er dan ook niet-objectief identificeerbare ziekten? Zo ja, welke dan? Bestaat een ziekte pas als deze door de medische wetenschap en onder behandelaars goed begrepen wordt? Jaagt men zolang dat niet het geval is in de medische wetenschap en onder behandelaars dan een fantoom na?

quote:
Maar heel veel mensen zijn vooral zenuwachtig voor die keuringen is mijn indruk omdat ze zelf ook wel aanvoelen dat het een grijs gebied is waar ze zich in bevinden. Een beetje vermoeidheid, een beetje mentale klachten, een klein pijntje.
Zou het ook kunnen dat mensen zenuwachtig zijn omdat een verzekeringsarts en een arbeidsdeskundige in een half uur tot drie kwartier geacht worden een oordeel te vellen over een cliënt die zij nog nooit gezien hebben? En waarbij dat oordeel een enorme impact op hun bestaanszekerheid kan hebben?

quote:
Er is niemand die dat wil en zal bagatelliseren, maar de consequenties van definitief iemand arbeidsongeschikt verklaren zijn voor zowel het individu als de maatschappij erg groot.
Daarom bestaan daar ook grondige methoden voor verzekeringsartsen en arbeidsdeskundigen om dat te beoordelen. Waarom meen jij in de positie te zijn om deze beoordelingen in zijn algemeenheid in twijfel te trekken?
  Moderator maandag 18 mei 2026 @ 18:20:06 #300
236264 crew  capricia
pi_220834054
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 18:16 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk gericht tegen de pvv. Of dat terecht is : daar kun je het over hebben.
Ja. En dan ga je dus een wet opstellen (en een best wel belangrijke wet over ons kiesstelsel) omdat 1 partij je niet aanstaat. Dat kan nooit de bedoeling zijn, lijkt me.

Beter doe je iets aan de onderliggende oorzaken dat zo'n partij zoveel kiezers trekt. In plaats van het maar procedureel te willen gaan verbieden.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220834066
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 18:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. En dan ga je dus een wet opstellen (en een best wel belangrijke wet over ons kiesstelsel) omdat 1 partij je niet aanstaat. Dat kan nooit de bedoeling zijn, lijkt me.

Beter doe je iets aan de onderliggende oorzaken dat zo'n partij zoveel kiezers trekt. In plaats van het maar procedureel te willen gaan verbieden.
Gewoon heel hard roepen dat iedereen die er op stemt domme rechts extremisten zijn.

Dat helpt vast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')