abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220814575
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 21:42 schreef Monolith het volgende:

[..]
Klopt, komt de leefbaarheid in mijn ogen ook juist ten goede.
Zeker, het is een stad die ingericht is op fietsers. Alleen zijn het er echt ontzettend veel en dat botst (letterlijk) nog wel eens met het autoverkeer want ook dat is enorm toegenomen natuurlijk.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 23:24:08 #122
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220816882
@Klopkoek

Zie nieuwsuur terug. Vijlbrief wordt kritisch bevraagd over de bezuinigingen op de iva.
Hoop gaslighting dat iva te ingewikkeld is en dat men daarvan af wil :’)
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zaterdag 16 mei 2026 @ 23:41:56 #123
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220817147
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 21:29 schreef nostra het volgende:
Iedereen hier woont toch gewoon in Bilthoven en omgeving?
Almere hier, dat is een soort van Bilthoven maar dan zonder Kees Boeke-onderwijs.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220818089
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 21:40 schreef Monolith het volgende:

[..]
Wat dus betekent dat Utrecht niet die speciale negatieve uitzonderingspositie heeft die het samen met Amsterdam vaak wordt toegedicht omwille van het feit dat het "linkse steden" zijn.
Bij Utrecht en Amsterdam valt het gewoon op sinds die Halsema en Dijksma er zitten. En beiden kijken weg van de problemen die er al jaren spelen in bepaalde wijken, dus dat gaat nooit opgelost worden. Tegenwoordig kun je bureau Utrecht niet opzetten of je ziet de ''jongeren'' de buurt terroriseren. En PRO is wel erg goed in het wegkijken/ bagatelliseren van deze ''Jongeren''. Rotterdam en Den Haag waren altijd al negatief in het nieuws. De Schilderswijk is al jaren een begrip.
  zondag 17 mei 2026 @ 07:17:00 #125
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_220819503
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 21:09 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Dat zal het zijn. :+
Beetje een complotwappie logica. Heeeeel klein beetje maar.

Als dat je goed uitkomt is dat natuurlijk prima. Standard operating procedure van deuglinks.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  zondag 17 mei 2026 @ 09:17:10 #126
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_220820044
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 21:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ligt er wel aan vanaf welk jaartal je rekent.

Heel lang gingen de levensomstandigheden in grote steden gewoon vooruit. De laatste 10 jaar misschien niet, maar komt ook duidelijk en verklaarbaar door landelijk beleid en de landelijke verdeelsleutel.
De levensomstandigheden gaan wel vooruit maar voor veel gezinnen was een locatie elders toch aantrekkelijker.
Neem Amsterdam, die zitten nu net boven het inwoneraantal in de jaren 60 en dan is die sprong nog vooral doordat Weesp bij Amsterdam werd gevoegd.


Of dit staatje op pagina 8
https://www.dbnl.org/arch(...)_bev001bevo25_01.pdf

Daar zie je dat de grote drie in 1953 ongeveer net zoveel inwoners hadden als nu. Terwijl het totaal aantal inwoners van Nederland sindsdien bijna is verdubbeld.
  zondag 17 mei 2026 @ 09:35:25 #127
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220820199
quote:
6s.gif Op zondag 17 mei 2026 00:47 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Bij Utrecht en Amsterdam valt het gewoon op sinds die Halsema en Dijksma er zitten. En beiden kijken weg van de problemen die er al jaren spelen in bepaalde wijken, dus dat gaat nooit opgelost worden. Tegenwoordig kun je bureau Utrecht niet opzetten of je ziet de ''jongeren'' de buurt terroriseren. En PRO is wel erg goed in het wegkijken/ bagatelliseren van deze ''Jongeren''. Rotterdam en Den Haag waren altijd al negatief in het nieuws. De Schilderswijk is al jaren een begrip.
Grote steden zouden geen links bestuur moeten hebben , daardoor is het zo een bende daar.

Beter als men eens wat elitaire linkse universiteiten gaat sluiten
ze gaan maar bij een werkgever leren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220820254
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:35 schreef michaelmoore het volgende:

Beter als men eens wat elitaire linkse universiteiten gaat sluiten

Je plan lijkt cancelcultuur, maar het is erger dan dat
Het is rechtse dictatuur propageren
  zondag 17 mei 2026 @ 09:44:42 #129
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220820267
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Je plan lijkt cancelcultuur, maar het is erger dan dat
Het is rechtse dictatuur propageren
rechts bestuur propageren, dat klopt

voor schone grote steden zonder ellende en smeerlapperij
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220820290
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
rechts bestuur propageren, dat klopt

voor schone steden zonder ellende
oei..... je hebt het over afbraak van de democratie
En dat rechtse bestuurders/dictators wél schone steden zonder ellende maken is flauwekul.
pi_220820336
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
rechts bestuur propageren, dat klopt

voor schone grote steden zonder ellende en smeerlapperij
Niks mis met links bestuur
Ben zeer tevreden hier in Nijmegen
Geen ellende
pi_220820596
Rotterdam en Den Haag hebben al een jaar of 20 overwegend rechts bestuur.

Het is daar echt niet beter dan in Utrecht, Amsterdam of Nijmegen hoor.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 17 mei 2026 @ 10:02:58 #133
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_220820610
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Rotterdam en Den Haag hebben al een jaar of 20 overwegend rechts bestuur.

Het is daar echt niet beter dan in Utrecht, Amsterdam of Nijmegen hoor.
Uiteraard. Maar de gefrustreerde kereltjes zijn gewoon graag boos op Halsema.
pi_220820666
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Rotterdam en Den Haag hebben al een jaar of 20 overwegend rechts bestuur.

Het is daar echt niet beter dan in Utrecht, Amsterdam of Nijmegen hoor.
Juist slechter. Meer armoede, een lager percentage hoogopgeleiden onder kinderen uit migrantengezinnen, lagere sociale mobiliteit.
  zondag 17 mei 2026 @ 10:08:06 #135
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220820688
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Rotterdam en Den Haag hebben al een jaar of 20 overwegend rechts bestuur.

Het is daar echt niet beter dan in Utrecht, Amsterdam of Nijmegen hoor.
Je zou bijna gaan denken dat domrechts niks anders kan dan domme dingen roepen die geen aansluiting hebben met de werkelijkheid.
Antifa
  zondag 17 mei 2026 @ 10:43:04 #136
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220821298
Overpeinzingen van onze zuiderburen voor de zondag.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220821306
twitter


Wat een vreselijk figuur blijft dit ook. Dat elke week een moskee wordt beklad (of erger) gaat het nooit over.

https://www.omroepbrabant(...)ee-in-bergen-op-zoom
  zondag 17 mei 2026 @ 10:46:00 #138
13309 nostra
ask why
pi_220821328
twitter
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zondag 17 mei 2026 @ 10:53:06 #139
13309 nostra
ask why
pi_220821381
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Rotterdam en Den Haag hebben al een jaar of 20 overwegend rechts bestuur.

Het is daar echt niet beter dan in Utrecht, Amsterdam of Nijmegen hoor.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zondag 17 mei 2026 @ 10:54:25 #140
13309 nostra
ask why
pi_220821388
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:44 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

Wat een vreselijk figuur blijft dit ook. Dat elke week een moskee wordt beklad (of erger) gaat het nooit over.

https://www.omroepbrabant(...)ee-in-bergen-op-zoom
Ah, Henk. Moeten we nog even als spreker charteren, goed dat je het zegt. Wel wat minder op tv komen, 't is klaar.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220821389
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:46 schreef nostra het volgende:
[ x ]
Ik zie niet in wat daar negatief aan zou zijn (Omtzigt zet even een hondenfluitje over Afrika neer).

Jarenlang, zo niet eeuwen, is vanuit rechts geroepen dat er teveel mensen komen (van Malthus tot 'The Population Bomb' van Ehrlich). Over Afrika werden de wildste dingen gezegd.

Voor de leefbaarheid van de planeet en de ecologische voetafdruk is dit niet slecht. Het geeft meer ruimte aan de mensheid in plaats van opgepropt met elkaar zitten.

Sowieso is het kunstmatig willen oprekken van het kindertal zeker niet 'liberaal' te noemen. Je neemt individuele keuzevrijheid en menselijke autonomie serieus of je doet dat niet. Maar nu wil rechts opeens zelf aan social engineering doen.
  zondag 17 mei 2026 @ 10:55:17 #142
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220821394
@Klopkoek

Vijlbrief bij nieuwsuur nog gezien gisteravond?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220821407
quote:
6s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:54 schreef nostra het volgende:

[..]
Ah, Henk. Moeten we nog even als spreker charteren, goed dat je het zegt. Wel wat minder op tv komen, 't is klaar.
Tuig komt nihilistisch, cynisch, leugenachtig en hooghartig tuig toespreken.
  zondag 17 mei 2026 @ 11:00:27 #144
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220821434
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:46 schreef nostra het volgende:
[ x ]
Wanneer gaan politici eens echt beleid hierop voeren.
Het is niet echt sexy om te doen, maar het tij moet wel gekeerd worden.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zondag 17 mei 2026 @ 11:01:25 #145
13309 nostra
ask why
pi_220821439
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Tuig komt nihilistisch, cynisch, leugenachtig en hooghartig tuig toespreken.
Meer van dit soort quotes! Kan best een aardige poster worden als aankondiging.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220821446
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:55 schreef phpmystyle het volgende:
@:klopkoek

Vijlbrief bij nieuwsuur nog gezien gisteravond?
Nee, niet gezien.

Ik zag wel dat miljardairsmedia NU ook alvast wat nep-experts naar voren haalt.

https://www.nu.nl/economi(...)ssale-stakingen.html

Beunhaas Henk van Strating (van 'CAO expert online') is een libertarische wappie. Zijn Twitter account is een Netanyahu fanboy hellhole. 'Expert'.
  zondag 17 mei 2026 @ 11:02:09 #147
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220821447
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ik zie niet in wat daar negatief aan zou zijn (Omtzigt zet even een hondenfluitje over Afrika neer).

Jarenlang, zo niet eeuwen, is vanuit rechts geroepen dat er teveel mensen komen (van Malthus tot 'The Population Bomb' van Ehrlich). Over Afrika werden de wildste dingen gezegd.

Voor de leefbaarheid van de planeet en de ecologische voetafdruk is dit niet slecht. Het geeft meer ruimte aan de mensheid in plaats van opgepropt met elkaar zitten.

Sowieso is het kunstmatig willen oprekken van het kindertal zeker niet 'liberaal' te noemen. Je neemt individuele keuzevrijheid en menselijke autonomie serieus of je doet dat niet. Maar nu wil rechts opeens zelf aan social engineering doen.
de reden dat arme mensen / arme landen veel meer kinderen produceren ligt in het feit dat men , straaatarm is

men moet vaak 5 keer per dag bidden ook, nachts en dan is er niets aan vermaak of te eten wat wij hier graag doen, om kort te gaan, de liefdesdaad is een vervanger van de televisie of de computer
https://www.populationpyramid.net/africa/2050/

https://www.populationpyramid.net/europe/2050/

Het is de De wet van de communicerende vaten dat Afrika naar Europa komt voor welvaart
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 17 mei 2026 @ 11:02:37 #148
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_220821450
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:53 schreef nostra het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Gelukkig hebben ze het grootste deel van de grond in de stad nog in eigendom als onderpand.

Wel jammer dat ze niet even de jaarrekeningen er bij gepakt hebben trouwens. Zou het staatje een stuk interessanter maken.
  zondag 17 mei 2026 @ 11:03:44 #149
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220821455
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Nee, niet gezien.

Ik zag wel dat miljardairsmedia NU ook alvast wat nep-experts naar voren haalt.

https://www.nu.nl/economi(...)ssale-stakingen.html

Beunhaas Henk van Strating (van 'CAO expert online') is een libertarische wappie. Zijn Twitter account is een Netanyahu fanboy hellhole. 'Expert'.
Terug kijken meer dan de moeite waard, werd serieus kritisch bevraagd en hij viel ook wel door de mand: het is hem om geld te doen

Wel moet opgemerkt worden dat er teveel jongeren met psychische klachten binnenstromen, dat moet je beperken. Maar verder is het gewoon een koude sanering, puur om op andere beleidsterreinen qua middelen te kunnen plussen.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220821568
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:10 schreef nostra het volgende:

[..]
NIVEA Klop.
Bij Wierd Duk en Ad Verbrugge bejubelen - echte liberalen! - doe ik allerminst aan 'niveau'. Nou ja, ik smeer er mijn handen mee in als het winter is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2026 11:12:56 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')