abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220812825
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:52 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Maar waarom zijn deze steden dan toch ongekend populair met alle uitdagingen op de woningmarkt van dien?
wansmaak is ook smaak
pi_220812924
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:52 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Maar waarom zijn deze steden dan toch ongekend populair met alle uitdagingen op de woningmarkt van dien?
Omdat het vooral mensen zijn die er niet wonen die er maar over blijven janken. Heerlijk wonen in Utrecht hoor, niets mis mee.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_220813188
twitter


Goede teksten van deze rechtse D66er (wil namelijk de hoofddoek op straat gaan verbieden - zal Staphorst leuk vinden).
pi_220813355
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:52 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Maar waarom zijn deze steden dan toch ongekend populair met alle uitdagingen op de woningmarkt van dien?
Het zijn natuurlijk wel bruisende steden, maar je kan onmogelijk zeggen dat ze er veiliger en netter op zijn geworden.

En woningmarkt uitdagingen zijn er overal.
pi_220813363
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:21 schreef Monolith het volgende:

[..]
Omdat het vooral mensen zijn die er niet wonen die er maar over blijven janken. Heerlijk wonen in Utrecht hoor, niets mis mee.
Jij woont vast niet in achterbuurt van Utrecht mag ik aannemen. Zelfs in Marseille heb je prima straten.
pi_220813528
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:52 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Jij woont vast niet in achterbuurt van Utrecht mag ik aannemen. Zelfs in Marseille heb je prima straten.
Ja ook in elke stad heb je mindere buurten. Of je moet in een gehucht met een paar honderd inwoners wonen, dan is de kans klein inderdaad.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_220813726
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Nee, dat staat er dus niet. Het is de enige categorie waar dat woord terreur of angst aanjagen juist niet bij staat (nóg een reden waarom het dus helemaal onderaan staat in de volgorde). Het is de enige categorie zonder ambtsberichten.

Zelfs over dat Samidoun schrijft men: Samidoun Nederland toont zich in daad activistisch. De organisatie roept niet op tot geweld [...] De dreiging van Samidoun tegen de nationale veiligheid is beperkt. Wel kan de boodschap die de organisatie uitdraagt als bedreigend worden ervaren
en mogelijk bijdragen aan radicalisering en toenemende polarisatie.


Let wel: de AIVD valt gewoon onder een VVD-ministerie. In tegenstelling tot pakweg de Verenigde Staten (van voor Trump-II) of Duitsland is het geen ZBO of zelfstandig agentschap. De minister heeft invloed en kan schrappen/toevoegen.
Dat zal het zijn. :+
pi_220813752
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ja, waarom zou dat nou zijn? Met je avatar.

Ik herhaal nog maar een keer dat het o zo gematigde en fatsoenlijke JA21/SGP een stel zusterpartijen in Europa heeft, elke kwartaal even gezamenlijk dineren, die openlijk neo-fascistisch zijn (of minder openlijk in de Hitler-prullaria zitten, zoals de Zweden Democraten).
En wat zou ik daar dan precies van vinden?
Echt kerel. Je fantaseert er van alles bij over mij. Met je Hitler prullaria.
pi_220813764
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:52 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Jij woont vast niet in achterbuurt van Utrecht mag ik aannemen. Zelfs in Marseille heb je prima straten.
Ja je hebt achterbuurten maar een reden waarom steden populairder zijn geworden is omdat achterbuurten rond pakweg 2010 (en zelfs nu) er stukken beter bij lagen dan in eerdere decennia. Het is geen vaststaand gegeven.
pi_220813776
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 21:00 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja ook in elke stad heb je mindere buurten. Of je moet in een gehucht met een paar honderd inwoners wonen, dan is de kans klein inderdaad.
Dat klopt zeker. Maar de feiten zijn dat ook Utrecht er niet op vooruit gaat. En dat de mindere buurten eerder toenemen.

https://www.rtvutrecht.nl(...)minaliteit-nemen-toe

En dit is een trend in veel grote steden in Nederland.
pi_220813882
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 21:11 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ja je hebt achterbuurten maar een reden waarom steden populairder zijn geworden is omdat achterbuurten rond pakweg 2010 (en zelfs nu) er stukken beter bij lagen dan in eerdere decennia. Het is geen vaststaand gegeven.
Onder jongeren/studenten neemt de populariteit toe ja. Bij gezinnen eerder af. Steeds meer mensen willen juist richting dorpen/ kleinere steden.

https://www.wonen360.nl/a(...)-weg-uit-grote-stad/
pi_220813974
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:51 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Het zijn natuurlijk wel bruisende steden, maar je kan onmogelijk zeggen dat ze er veiliger en netter op zijn geworden.

En woningmarkt uitdagingen zijn er overal.
Dat eerste weet ik niet. Dat tweede klopt maar juist in deze steden is dat toch wat sterker…
pi_220814096
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 21:16 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Onder jongeren/studenten neemt de populariteit toe ja. Bij gezinnen eerder af. Steeds meer mensen willen juist richting dorpen/ kleinere steden.

https://www.wonen360.nl/a(...)-weg-uit-grote-stad/
Dat is overigens iets wat al decennia speelt. Het is niet voor niets dat het inwoneraantal van veel grote Nederlandse steden veel minder is gestegen dan van Nederland in totaal.
pi_220814214
Iedereen hier woont toch gewoon in Bilthoven en omgeving?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220814278
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 21:29 schreef nostra het volgende:
Iedereen hier woont toch gewoon in Bilthoven en omgeving?
Nee. Soestduinen natuurlijk. O+
pi_220814366
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 21:09 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Dat zal het zijn. :+
Ja absoluut. De BVD bleef ook heel lang de binnenlandse communistische dreiging oppimpen (met clubs die ze zelf nota bene hadden opgericht!), toen daar in werkelijkheid al een tijd geen sprake meer van was. Omdat de minister dat wilde. Zoals gezegd is de AIVD in Nederland niet zelfstandig, geen zelfstandig agentschap. In Duitsland en de VS (tot Trump) wel.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2026 21:37:20 ]
pi_220814468
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 21:25 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat is overigens iets wat al decennia speelt. Het is niet voor niets dat het inwoneraantal van veel grote Nederlandse steden veel minder is gestegen dan van Nederland in totaal.
Ligt er wel aan vanaf welk jaartal je rekent.

Heel lang gingen de levensomstandigheden in grote steden gewoon vooruit. De laatste 10 jaar misschien niet, maar komt ook duidelijk en verklaarbaar door landelijk beleid en de landelijke verdeelsleutel.
pi_220814476
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:21 schreef Monolith het volgende:

[..]
Omdat het vooral mensen zijn die er niet wonen die er maar over blijven janken. Heerlijk wonen in Utrecht hoor, niets mis mee.
Utrecht is een geweldige stad.

Alleen niet als je er doorheen moet rijden. In welke vorm of gedaante dan ook :D
pi_220814493
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 21:12 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dat klopt zeker. Maar de feiten zijn dat ook Utrecht er niet op vooruit gaat. En dat de mindere buurten eerder toenemen.

https://www.rtvutrecht.nl(...)minaliteit-nemen-toe

En dit is een trend in veel grote steden in Nederland.
Wat dus betekent dat Utrecht niet die speciale negatieve uitzonderingspositie heeft die het samen met Amsterdam vaak wordt toegedicht omwille van het feit dat het "linkse steden" zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_220814548
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 21:39 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Utrecht is een geweldige stad.

Alleen niet als je er doorheen moet rijden. In welke vorm of gedaante dan ook :D
Klopt, komt de leefbaarheid in mijn ogen ook juist ten goede.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_220814575
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 21:42 schreef Monolith het volgende:

[..]
Klopt, komt de leefbaarheid in mijn ogen ook juist ten goede.
Zeker, het is een stad die ingericht is op fietsers. Alleen zijn het er echt ontzettend veel en dat botst (letterlijk) nog wel eens met het autoverkeer want ook dat is enorm toegenomen natuurlijk.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 23:24:08 #122
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220816882
@Klopkoek

Zie nieuwsuur terug. Vijlbrief wordt kritisch bevraagd over de bezuinigingen op de iva.
Hoop gaslighting dat iva te ingewikkeld is en dat men daarvan af wil :’)
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zaterdag 16 mei 2026 @ 23:41:56 #123
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220817147
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 21:29 schreef nostra het volgende:
Iedereen hier woont toch gewoon in Bilthoven en omgeving?
Almere hier, dat is een soort van Bilthoven maar dan zonder Kees Boeke-onderwijs.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220818089
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 21:40 schreef Monolith het volgende:

[..]
Wat dus betekent dat Utrecht niet die speciale negatieve uitzonderingspositie heeft die het samen met Amsterdam vaak wordt toegedicht omwille van het feit dat het "linkse steden" zijn.
Bij Utrecht en Amsterdam valt het gewoon op sinds die Halsema en Dijksma er zitten. En beiden kijken weg van de problemen die er al jaren spelen in bepaalde wijken, dus dat gaat nooit opgelost worden. Tegenwoordig kun je bureau Utrecht niet opzetten of je ziet de ''jongeren'' de buurt terroriseren. En PRO is wel erg goed in het wegkijken/ bagatelliseren van deze ''Jongeren''. Rotterdam en Den Haag waren altijd al negatief in het nieuws. De Schilderswijk is al jaren een begrip.
  zondag 17 mei 2026 @ 07:17:00 #125
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_220819503
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 21:09 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Dat zal het zijn. :+
Beetje een complotwappie logica. Heeeeel klein beetje maar.

Als dat je goed uitkomt is dat natuurlijk prima. Standard operating procedure van deuglinks.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  zondag 17 mei 2026 @ 09:17:10 #126
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_220820044
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 21:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ligt er wel aan vanaf welk jaartal je rekent.

Heel lang gingen de levensomstandigheden in grote steden gewoon vooruit. De laatste 10 jaar misschien niet, maar komt ook duidelijk en verklaarbaar door landelijk beleid en de landelijke verdeelsleutel.
De levensomstandigheden gaan wel vooruit maar voor veel gezinnen was een locatie elders toch aantrekkelijker.
Neem Amsterdam, die zitten nu net boven het inwoneraantal in de jaren 60 en dan is die sprong nog vooral doordat Weesp bij Amsterdam werd gevoegd.


Of dit staatje op pagina 8
https://www.dbnl.org/arch(...)_bev001bevo25_01.pdf

Daar zie je dat de grote drie in 1953 ongeveer net zoveel inwoners hadden als nu. Terwijl het totaal aantal inwoners van Nederland sindsdien bijna is verdubbeld.
  zondag 17 mei 2026 @ 09:35:25 #127
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220820199
quote:
6s.gif Op zondag 17 mei 2026 00:47 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Bij Utrecht en Amsterdam valt het gewoon op sinds die Halsema en Dijksma er zitten. En beiden kijken weg van de problemen die er al jaren spelen in bepaalde wijken, dus dat gaat nooit opgelost worden. Tegenwoordig kun je bureau Utrecht niet opzetten of je ziet de ''jongeren'' de buurt terroriseren. En PRO is wel erg goed in het wegkijken/ bagatelliseren van deze ''Jongeren''. Rotterdam en Den Haag waren altijd al negatief in het nieuws. De Schilderswijk is al jaren een begrip.
Grote steden zouden geen links bestuur moeten hebben , daardoor is het zo een bende daar.

Beter als men eens wat elitaire linkse universiteiten gaat sluiten
ze gaan maar bij een werkgever leren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220820254
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:35 schreef michaelmoore het volgende:

Beter als men eens wat elitaire linkse universiteiten gaat sluiten

Je plan lijkt cancelcultuur, maar het is erger dan dat
Het is rechtse dictatuur propageren
  zondag 17 mei 2026 @ 09:44:42 #129
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220820267
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Je plan lijkt cancelcultuur, maar het is erger dan dat
Het is rechtse dictatuur propageren
rechts bestuur propageren, dat klopt

voor schone grote steden zonder ellende en smeerlapperij
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220820290
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
rechts bestuur propageren, dat klopt

voor schone steden zonder ellende
oei..... je hebt het over afbraak van de democratie
En dat rechtse bestuurders/dictators wél schone steden zonder ellende maken is flauwekul.
pi_220820336
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
rechts bestuur propageren, dat klopt

voor schone grote steden zonder ellende en smeerlapperij
Niks mis met links bestuur
Ben zeer tevreden hier in Nijmegen
Geen ellende
pi_220820596
Rotterdam en Den Haag hebben al een jaar of 20 overwegend rechts bestuur.

Het is daar echt niet beter dan in Utrecht, Amsterdam of Nijmegen hoor.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 17 mei 2026 @ 10:02:58 #133
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_220820610
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Rotterdam en Den Haag hebben al een jaar of 20 overwegend rechts bestuur.

Het is daar echt niet beter dan in Utrecht, Amsterdam of Nijmegen hoor.
Uiteraard. Maar de gefrustreerde kereltjes zijn gewoon graag boos op Halsema.
pi_220820666
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Rotterdam en Den Haag hebben al een jaar of 20 overwegend rechts bestuur.

Het is daar echt niet beter dan in Utrecht, Amsterdam of Nijmegen hoor.
Juist slechter. Meer armoede, een lager percentage hoogopgeleiden onder kinderen uit migrantengezinnen, lagere sociale mobiliteit.
  zondag 17 mei 2026 @ 10:08:06 #135
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220820688
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Rotterdam en Den Haag hebben al een jaar of 20 overwegend rechts bestuur.

Het is daar echt niet beter dan in Utrecht, Amsterdam of Nijmegen hoor.
Je zou bijna gaan denken dat domrechts niks anders kan dan domme dingen roepen die geen aansluiting hebben met de werkelijkheid.
Antifa
  zondag 17 mei 2026 @ 10:43:04 #136
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220821298
Overpeinzingen van onze zuiderburen voor de zondag.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220821306
twitter


Wat een vreselijk figuur blijft dit ook. Dat elke week een moskee wordt beklad (of erger) gaat het nooit over.

https://www.omroepbrabant(...)ee-in-bergen-op-zoom
  zondag 17 mei 2026 @ 10:46:00 #138
13309 nostra
ask why
pi_220821328
twitter
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zondag 17 mei 2026 @ 10:53:06 #139
13309 nostra
ask why
pi_220821381
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Rotterdam en Den Haag hebben al een jaar of 20 overwegend rechts bestuur.

Het is daar echt niet beter dan in Utrecht, Amsterdam of Nijmegen hoor.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zondag 17 mei 2026 @ 10:54:25 #140
13309 nostra
ask why
pi_220821388
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:44 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

Wat een vreselijk figuur blijft dit ook. Dat elke week een moskee wordt beklad (of erger) gaat het nooit over.

https://www.omroepbrabant(...)ee-in-bergen-op-zoom
Ah, Henk. Moeten we nog even als spreker charteren, goed dat je het zegt. Wel wat minder op tv komen, 't is klaar.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220821389
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:46 schreef nostra het volgende:
[ x ]
Ik zie niet in wat daar negatief aan zou zijn (Omtzigt zet even een hondenfluitje over Afrika neer).

Jarenlang, zo niet eeuwen, is vanuit rechts geroepen dat er teveel mensen komen (van Malthus tot 'The Population Bomb' van Ehrlich). Over Afrika werden de wildste dingen gezegd.

Voor de leefbaarheid van de planeet en de ecologische voetafdruk is dit niet slecht. Het geeft meer ruimte aan de mensheid in plaats van opgepropt met elkaar zitten.

Sowieso is het kunstmatig willen oprekken van het kindertal zeker niet 'liberaal' te noemen. Je neemt individuele keuzevrijheid en menselijke autonomie serieus of je doet dat niet. Maar nu wil rechts opeens zelf aan social engineering doen.
  zondag 17 mei 2026 @ 10:55:17 #142
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220821394
@Klopkoek

Vijlbrief bij nieuwsuur nog gezien gisteravond?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220821407
quote:
6s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:54 schreef nostra het volgende:

[..]
Ah, Henk. Moeten we nog even als spreker charteren, goed dat je het zegt. Wel wat minder op tv komen, 't is klaar.
Tuig komt nihilistisch, cynisch, leugenachtig en hooghartig tuig toespreken.
  zondag 17 mei 2026 @ 11:00:27 #144
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220821434
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:46 schreef nostra het volgende:
[ x ]
Wanneer gaan politici eens echt beleid hierop voeren.
Het is niet echt sexy om te doen, maar het tij moet wel gekeerd worden.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zondag 17 mei 2026 @ 11:01:25 #145
13309 nostra
ask why
pi_220821439
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Tuig komt nihilistisch, cynisch, leugenachtig en hooghartig tuig toespreken.
Meer van dit soort quotes! Kan best een aardige poster worden als aankondiging.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220821446
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:55 schreef phpmystyle het volgende:
@:klopkoek

Vijlbrief bij nieuwsuur nog gezien gisteravond?
Nee, niet gezien.

Ik zag wel dat miljardairsmedia NU ook alvast wat nep-experts naar voren haalt.

https://www.nu.nl/economi(...)ssale-stakingen.html

Beunhaas Henk van Strating (van 'CAO expert online') is een libertarische wappie. Zijn Twitter account is een Netanyahu fanboy hellhole. 'Expert'.
  zondag 17 mei 2026 @ 11:02:09 #147
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220821447
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ik zie niet in wat daar negatief aan zou zijn (Omtzigt zet even een hondenfluitje over Afrika neer).

Jarenlang, zo niet eeuwen, is vanuit rechts geroepen dat er teveel mensen komen (van Malthus tot 'The Population Bomb' van Ehrlich). Over Afrika werden de wildste dingen gezegd.

Voor de leefbaarheid van de planeet en de ecologische voetafdruk is dit niet slecht. Het geeft meer ruimte aan de mensheid in plaats van opgepropt met elkaar zitten.

Sowieso is het kunstmatig willen oprekken van het kindertal zeker niet 'liberaal' te noemen. Je neemt individuele keuzevrijheid en menselijke autonomie serieus of je doet dat niet. Maar nu wil rechts opeens zelf aan social engineering doen.
de reden dat arme mensen / arme landen veel meer kinderen produceren ligt in het feit dat men , straaatarm is

men moet vaak 5 keer per dag bidden ook, nachts en dan is er niets aan vermaak of te eten wat wij hier graag doen, om kort te gaan, de liefdesdaad is een vervanger van de televisie of de computer
https://www.populationpyramid.net/africa/2050/

https://www.populationpyramid.net/europe/2050/

Het is de De wet van de communicerende vaten dat Afrika naar Europa komt voor welvaart
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 17 mei 2026 @ 11:02:37 #148
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_220821450
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:53 schreef nostra het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Gelukkig hebben ze het grootste deel van de grond in de stad nog in eigendom als onderpand.

Wel jammer dat ze niet even de jaarrekeningen er bij gepakt hebben trouwens. Zou het staatje een stuk interessanter maken.
  zondag 17 mei 2026 @ 11:03:44 #149
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220821455
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Nee, niet gezien.

Ik zag wel dat miljardairsmedia NU ook alvast wat nep-experts naar voren haalt.

https://www.nu.nl/economi(...)ssale-stakingen.html

Beunhaas Henk van Strating (van 'CAO expert online') is een libertarische wappie. Zijn Twitter account is een Netanyahu fanboy hellhole. 'Expert'.
Terug kijken meer dan de moeite waard, werd serieus kritisch bevraagd en hij viel ook wel door de mand: het is hem om geld te doen

Wel moet opgemerkt worden dat er teveel jongeren met psychische klachten binnenstromen, dat moet je beperken. Maar verder is het gewoon een koude sanering, puur om op andere beleidsterreinen qua middelen te kunnen plussen.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220821568
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:10 schreef nostra het volgende:

[..]
NIVEA Klop.
Bij Wierd Duk en Ad Verbrugge bejubelen - echte liberalen! - doe ik allerminst aan 'niveau'. Nou ja, ik smeer er mijn handen mee in als het winter is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2026 11:12:56 ]
pi_220821575
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Rotterdam en Den Haag hebben al een jaar of 20 overwegend rechts bestuur.

Het is daar echt niet beter dan in Utrecht, Amsterdam of Nijmegen hoor.
Daar heb je gelijk in, het maakt dus weinig uit. Rechts/links, ze krijgen het niet opgelost. maar Amsterdam spant de kroon qua ranzigheid/ schulden. Vreselijke stad. En dat wordt wel ieder jaar erger. En daar hou ik Halsema zeker verantwoordelijk voor. Maar aangezien dit in bijna alle hoofdsteden speelt in West-Europa zal het wel iets van deze moderne en inclusiefe tijd zijn.
pi_220821607
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:12 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Daar heb je gelijk in, het maakt dus weinig uit. Rechts/links, ze krijgen het niet opgelost. maar Amsterdam spant de kroon qua ranzigheid/ schulden. Vreselijke stad. En dat wordt wel ieder jaar erger. En daar hou ik Halsema zeker verantwoordelijk voor. Maar aangezien dit in bijna alle hoofdsteden speelt in West-Europa zal het wel iets van deze moderne en inclusiefe tijd zijn.
Amsterdam is al vele jaren de nummer één gemeente met de meeste toegevoegde woningen en nieuwe woningen. Dat doen ze gewoon (relatief) goed.
  zondag 17 mei 2026 @ 11:14:44 #153
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220821625
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:12 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Daar heb je gelijk in, het maakt dus weinig uit. Rechts/links, ze krijgen het niet opgelost. maar Amsterdam spant de kroon qua ranzigheid/ schulden. Vreselijke stad. En dat wordt wel ieder jaar erger. En daar hou ik Halsema zeker verantwoordelijk voor. Maar aangezien dit in bijna alle hoofdsteden speelt in West-Europa zal het wel iets van deze moderne en inclusiefe tijd zijn.
Ik weet niet hoe oud je bent maar misschien moet je je inlezen over hoe de steden er in de jaren 80 en 90 bijlagen. Verder zijn de Nederlandse steden zo'n beetje de veiligste ter wereld.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 17 mei 2026 @ 11:14:54 #154
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220821629
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Bij Wierd Duk en Ad Verbrugge bejubelen - echte liberalen! - doe ik allerminst aan 'niveau'. Nou ja, ik smeer er mijn handen mee in als het winter is.
Duk en Verbrugge zijn slappe conservatievelingen. Kinneging, die is pas conservatief.
Zijn bevleugelde uitspraak "de weg vooruit is de weg terug" O+
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zondag 17 mei 2026 @ 11:16:04 #155
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220821644
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:10 schreef nostra het volgende:

[..]
NIVEA Klop. Een plaatje over het afnemend kindertal wil niet meteen overheidsbemoeienis impliceren. Denk aan je hart (en de zorgkosten!).
Hier is overheidsbemoeienis wel gewenst onderhand.
Een andere meneer heeft (paar duizend km verderop) de totale oorlog verklaart aan het fenomeen kinderloosheid.

"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220821665
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Duk en Verbrugge zijn slappe conservatievelingen. Kinneging, die is pas conservatief.
Zijn bevleugelde uitspraak "de weg vooruit is de weg terug" O+
Kinneging is vooral reactionair in zijn maatschappelijke verhoudingen en inderdaad nog zo een nep-liberale VVDer.
pi_220821686
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:14 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe oud je bent maar misschien moet je je inlezen over hoe de steden er in de jaren 80 en 90 bijlagen. Verder zijn de Nederlandse steden zo'n beetje de veiligste ter wereld.
Toen was het slechter dan nu ja qua criminaliteit. Maar je moet vooruit, niet acheruit. En we zijn allang niet meer vooruit aan het gaan. En dat we nog steeds zo hoog scoren is dankzij vroegeer en goed alles hier was. We scoorden ook altijd beter dan Polen qua veiligheid, maar zijn allang ingehaald. En ook door andere Oost-blok landen. Vul zelf maar in waarom.
  zondag 17 mei 2026 @ 11:19:41 #158
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220821687
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hier is overheidsbemoeienis wel gewenst onderhand.
Een andere meneer heeft (paar duizend km verderop) de totale oorlog verklaart aan het fenomeen kinderloosheid.

"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."

kinderloosheid kun je niets aan doen, men WIL geen kinderen , men heeft steeds vaker ook geen vaste partner

hoe rijker het land des te meer is er te doen en hoe uitdagender het leven is,
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 17 mei 2026 @ 11:19:51 #159
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220821689
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:18 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Kinneging is vooral reactionair in zijn maatschappelijke verhoudingen en inderdaad nog zo een nep-liberale VVDer.
Zit al jaren niet meer bij de VVD. In zijn jongere jaren (periode Bolkesteijn) heeft ie gewerkt voor de teldersstichting.
Het is meer een SGP'er zonder de refo dogmatiek.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zondag 17 mei 2026 @ 11:20:18 #160
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220821696
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hier is overheidsbemoeienis wel gewenst onderhand.
Een andere meneer heeft (paar duizend km verderop) de totale oorlog verklaart aan het fenomeen kinderloosheid.

"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."

Poetin importeert jaarlijks honderdduizenden Centraal-Aziaten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 17 mei 2026 @ 11:20:34 #161
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220821700
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
kinderloosheid kun je niets aan doen, men WIL geen kinderen , men heeft steeds vaker ook geen vaste partner

hoe rijker het land des te meer is er te doen en hoe uitdagender het leven is,
We zien het overal in de Westerse wereld en het Euraziatische deel van de wereld.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220821713
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Amsterdam is al vele jaren de nummer één gemeente met de meeste toegevoegde woningen en nieuwe woningen. Dat doen ze gewoon (relatief) goed.
Het is ook de grootste gemeente. En met geld van een ander is het ook wat makkelijker uitgeven.
  zondag 17 mei 2026 @ 11:22:02 #163
13309 nostra
ask why
pi_220821717
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:18 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Kinneging is vooral reactionair in zijn maatschappelijke verhoudingen en inderdaad nog zo een nep-liberale VVDer.
K is JA21.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zondag 17 mei 2026 @ 11:22:04 #164
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220821718
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:20 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Poetin importeert jaarlijks miljoenen Centraal-Aziaten.
Ja.
Maar hij is nu wel de duimschroeven aan het aandraaien als het gaat om reproductie onder zijn eigen bevolking.
Ga het filmpje niet opzoeken omdat niemand die kijkt maar er was eens een gesprekje op camera tussen Vlad en een jong stel, en dat jonge stel gaf aan dat door huisvestingsproblemen zij hun kinderwens uitstellen. Hij begon zo wat te flippen tegen dat stel _O-
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zondag 17 mei 2026 @ 11:23:19 #165
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220821736
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:22 schreef nostra het volgende:

[..]
K is JA21.
Meer FvD light dacht ik.
Heeft hij ook in het verleden klussen voor gedaan.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zondag 17 mei 2026 @ 11:23:42 #166
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220821742
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja.
Maar hij is nu wel de duimschroeven aan het aandraaien als het gaat om reproductie onder zijn eigen bevolking.
Ga het filmpje niet opzoeken omdat niemand die kijkt maar er was eens een gesprekje op camera tussen Vlad en een jong stel, en dat jonge stel gaf aan dat door huisvestingsproblemen zij hun kinderwens uitstellen. Hij begon zo wat te flippen tegen dat stel _O-
Valt me dan mee dat hij het niet even voordeed.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220821743
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja.
Maar hij is nu wel de duimschroeven aan het aandraaien als het gaat om reproductie onder zijn eigen bevolking.
Ga het filmpje niet opzoeken omdat niemand die kijkt maar er was eens een gesprekje op camera tussen Vlad en een jong stel, en dat jonge stel gaf aan dat door huisvestingsproblemen zij hun kinderwens uitstellen. Hij begon zo wat te flippen tegen dat stel _O-
Je kreeg ook geld inmiddels als je geen condoom meer gebruikte toch?
  zondag 17 mei 2026 @ 11:23:56 #168
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220821746
In al zijn felheid heeft klopkoek wel een belangrijk punt te pakken. De wanhopige pogingen van rechts om de meer extreme kant van links net zo schuldig te maken aan antidemocratische en totalitaire misdrijven als het meer extreme rechts. En dat is simpelweg een behoorlijk grote leugen.

Extinction Rebellion Is wel een aardig voorbeeld. Doen uiterst vervelend, maar in tegenstelling tot hun natuurlijke vijand, Farmers Defense Force gebruiken ze geen geweld, proberen ze geen mensen te laten verongelukken en vergiftigen ze het actiegebied niet met asbest en andere ellende. Wereldwijd is extreem rechts vele vele malen gewelddadiger dan extreem links. Dat is niet altijd zo geweest, in de jaren zeventig was er een zekere balans. Maar dat is 50 jaar geleden.

Religieus geweld en daarna antidemocratisch rechts/nationalistisch geweld, dat zijn de vernietigende krachten in ons soort samenleving.
  zondag 17 mei 2026 @ 11:24:29 #169
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220821752
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:23 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Valt me dan mee dat hij het niet even voordeed.
Als ik de roddel en achterklap mag geloven heeft hij zelf genoeg bijgedragen aan zijn eigen reproductie- heeft genoeg kinderen.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zondag 17 mei 2026 @ 11:24:35 #170
13309 nostra
ask why
pi_220821753
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Meer FvD light dacht ik.
Heeft hij ook in het verleden klussen voor gedaan.
Meen me te herinneren dat hij er vaak spreekt en aan het beginselprogram heeft meegeschreven. Maar lig nog in bed en geen zin om te zoeken. :+
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zondag 17 mei 2026 @ 11:25:41 #171
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220821764
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:24 schreef nostra het volgende:

[..]
bed en geen zin om te zoeken. :+
Luie arbeidsongeschikte labbekak o|O
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220821814
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
de reden dat arme mensen / arme landen veel meer kinderen produceren ligt in het feit dat men , straaatarm is

men moet vaak 5 keer per dag bidden ook, nachts en dan is er niets aan vermaak of te eten wat wij hier graag doen, om kort te gaan, de liefdesdaad is een vervanger van de televisie of de computer
https://www.populationpyramid.net/africa/2050/

https://www.populationpyramid.net/europe/2050/

Het is de De wet van de communicerende vaten dat Afrika naar Europa komt voor welvaart
Lees eens de grafiek.

Afrika zat in 2020 op/onder het vervangingsniveau (in het Westen is dat iets boven de twee, in Afrika nog wat hoger). De trend en prognose is dat ook daar men (ver) onder het vervangingsniveau zal geraken.

Dat betekent gewoon dat decennia aan rechtse haatzaaierij de prullenbak in kan.

Voor de planeet is dit uitstekend nieuws. Verhalen over 'we hebben twee planeten nodig om onze rijkdom te behouden' worden geschiedenis.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2026 11:31:42 ]
  zondag 17 mei 2026 @ 11:31:03 #173
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220821818
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja.
Maar hij is nu wel de duimschroeven aan het aandraaien als het gaat om reproductie onder zijn eigen bevolking.
Ga het filmpje niet opzoeken omdat niemand die kijkt maar er was eens een gesprekje op camera tussen Vlad en een jong stel, en dat jonge stel gaf aan dat door huisvestingsproblemen zij hun kinderwens uitstellen. Hij begon zo wat te flippen tegen dat stel _O-
nu valt de bevolkingskrimp in Ruzzia nog wel mee vergeleken met Museum Europa

https://www.populationpyramid.net/russian-federation/2026/

https://www.populationpyramid.net/europe/2050/

https://www.populationpyramid.net/africa/2050/
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 17 mei 2026 @ 11:31:48 #174
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220821824
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:22 schreef nostra het volgende:

[..]
K is JA21.
Wel apart dan, had verwacht dat hij JA21 liberale slapjanussen zou vinden. Misschien is hij dan van de Diederik Boomsma-vleugel.

quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:24 schreef nostra het volgende:

[..]
Meen me te herinneren dat hij er vaak spreekt en aan het beginselprogram heeft meegeschreven. Maar lig nog in bed en geen zin om te zoeken. :+
Daar zijn bedden dus niet voor bedoeld. Preserve en reproduce thyself en snel een beetje!
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 17 mei 2026 @ 11:33:07 #175
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220821844
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wel apart dan,
[..]
Daar zijn bedden dus niet voor bedoeld. Preserve en reproduce en snel een beetje!
er zijn geen huizen voor jonge nederlandse gezinnen

ook de bejaardenhuizen zijn gesloten dus doorstroom is er niet meer
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 17 mei 2026 @ 11:34:08 #176
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220821862
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
er zijn geen huizen voor jonge nederlandse gezinnen

ook de bejaardenhuizen zijn gesloten
De oplossing is dus dat jij Nostra en zijn gezin in huis neemt, dan kunnen zij jou meteen van mantelzorg voorzien.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Moderator zondag 17 mei 2026 @ 11:35:03 #177
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220821871
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja.
Maar hij is nu wel de duimschroeven aan het aandraaien als het gaat om reproductie onder zijn eigen bevolking.
Ga het filmpje niet opzoeken omdat niemand die kijkt maar er was eens een gesprekje op camera tussen Vlad en een jong stel, en dat jonge stel gaf aan dat door huisvestingsproblemen zij hun kinderwens uitstellen. Hij begon zo wat te flippen tegen dat stel _O-
Is natuurlijk wel een uiterst ongeloofwaardig verhaal van een man die zijn bevolking met honderdduizenden tegelijk over de kling laat jagen vanwege zijn imperialistische wanen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 17 mei 2026 @ 11:38:53 #178
13309 nostra
ask why
pi_220821921
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wel apart dan, had verwacht dat hij JA21 liberale slapjanussen zou vinden. Misschien is hij dan van de Diederik Boomsma-vleugel.
Best I could find.

twitter


https://www.groene.nl/art(...)-echte-realpolitiker

Bekijk deze YouTube-video (rond 25m)

quote:
Daar zijn bedden dus niet voor bedoeld. Preserve en reproduce thyself en snel een beetje!
Ik houd het wel bij een neefje. Voordelen privatiseren, nadelen socialiseren.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220821932
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:23 schreef mcmlxiv het volgende:
Dat is niet altijd zo geweest, in de jaren zeventig was er een zekere balans. Maar dat is 50 jaar geleden.
Toen was het meer in balans maar uiteindelijk toch ook weer geen pariteit. Als je naar de objectieve feiten kijkt. Cijfers over het aantal doden zijn minder manipuleerbaar en gevoelig voor selectieve aandacht dan andere cijfers.

Zoals vaker gezegd - één jaar neonazis veroorzaakte meer doden dan de RAF in haar hele bestaan.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-veiligheid-a4868333

Iets dergelijks gaat ook voor de 'loden jaren' in Italië op.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bologna_massacre

Ik ben natuurlijk zeker geen fan van extreemlinks, van Leninisten, en de aanslagen op Aldo Morro, Hans Martin Schleyer waren absoluut ontwrichtend. Alleen kronkelt men hier weer eens in alle hoeken en gaten om te ontkennen dat de rechtse ideologie maakt dat er minder een rem zit op geweld en je dominantie tonen. Het is inherent terroristischer (dat alle mensen soms hypocriet zijn en het moeilijk is om aan je eigen principes te houden, het ontwikkelen van tunnelvisie en groupthink, is een additionele laag).

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2026 11:43:17 ]
  zondag 17 mei 2026 @ 11:46:55 #180
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220822012
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:34 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De oplossing is dus dat jij Nostra en zijn gezin in huis neemt, dan kunnen zij jou meteen van mantelzorg voorzien.
Ik heb al twee idioten aardige jongens op kamers die geen partner en geen woning kunnen vinden / krijgen

en wij maar klagen dat de nederlandse bevolking krimpt 8)7 8)7 8)7

Maar misschien moeten we weer aan gecontroleerde sociale ouderen huisvesting gaan doen net als vroeger zodat er minder criminelen aan de deur komen en er ook minder zwaar dementen gaan wandelen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220822041
quote:
6s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:38 schreef nostra het volgende:

[..]
Best I could find.

[ x ]

https://www.groene.nl/art(...)-echte-realpolitiker

Bekijk deze YouTube-video (rond 25m)
[..]
Ik houd het wel bij een neefje. Voordelen privatiseren, nadelen socialiseren.
Dit is dan jouw favoriete coalitiepartner. In Europa aangesloten bij openlijke neofascisten.

Daarom: nepliberalisme. "Wierd Duk heeft meestal gelijk!"

Kinneging is geen conservatief, die is reactionair. Terug naar de tijd dat verkrachting gewoon mocht, om maar één dingetje te noemen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2026 11:49:53 ]
  zondag 17 mei 2026 @ 11:50:04 #182
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220822051
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ik heb al twee idioten aardige jongens op kamers die geen partner en geen woning kunnen vinden / krijgen

en wij maar klagen dat de nederlandse bevolking krimpt 8)7 8)7 8)7

Maar misschien moeten we weer een gecontroleerde sociale ouderen huisvesting gaan doen net als vroerger zodat er minder crimielen aan de deur komen
Oblomov en Raskolnikov?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 17 mei 2026 @ 11:50:55 #183
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220822062
quote:
Klopt. Maar ook daar gaat het niet best.
Russen willen geen nieuwe Russen meer maken ofzo..
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zondag 17 mei 2026 @ 11:53:31 #184
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220822100
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Is natuurlijk wel een uiterst ongeloofwaardig verhaal van een man die zijn bevolking met honderdduizenden tegelijk over de kling laat jagen vanwege zijn imperialistische wanen.
Juist geloofwaardiger in zo'n geval.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zondag 17 mei 2026 @ 11:56:18 #185
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220822145
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wel apart dan, had verwacht dat hij JA21 liberale slapjanussen zou vinden. Misschien is hij dan van de Diederik Boomsma-vleugel.
[..]
Daar zijn bedden dus niet voor bedoeld. Preserve en reproduce thyself en snel een beetje!
Ik denk dat Kinneging ook eigenlijk meer bij FvD past, maar de partij is net wat te studentikoos en hedonistisch voor zijn smaak.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zondag 17 mei 2026 @ 12:01:24 #186
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220822229
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik denk dat Kinneging ook eigenlijk meer bij FvD past, maar de partij is net wat te studentikoos en hedonistisch voor zijn smaak.
Eigenlijk past hij misschien nog het beste bij de SGP alleen is hij niet gereformeerd.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 17 mei 2026 @ 12:03:11 #187
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220822266
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Eigenlijk past hij misschien nog het beste bij de SGP alleen is hij niet gereformeerd.
Politiek gezien wel, maar de SGP is echt dogmatisch. En dat is Kinneging niet. Kinneging is welbeschouwd eerder een cultuur-christen dan iemand die echt zijn geloof belijd.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220822388
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Eigenlijk past hij misschien nog het beste bij de SGP alleen is hij niet gereformeerd.
Ooit was de SGP uitgesloten door de VVD (1981, 1982, 2003), inmiddels vinden de nepliberalen hen toppertjes. Zitten net als JA21 in de EU in dezelfde partij als openlijke neonazis en kopers van Hitler prullaria.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2026 12:09:10 ]
  zondag 17 mei 2026 @ 12:16:51 #189
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220822468
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:07 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ooit was de SGP uitgesloten door de VVD (1981, 1982, 2003), inmiddels vinden de nepliberalen hen toppertjes. Zitten net als JA21 in de EU in dezelfde partij als openlijke neonazis en kopers van Hitler prullaria.
De lakmoesproef gaat Markuszower worden en of ze daarmee in zee gaan, vraag me af of ze die verleiding kunnen weerstaan.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220822670
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:03 schreef phpmystyle het volgende:

een cultuur-christen dan iemand die echt zijn geloof belijd.
Wat is een cultuur-christen?
Is dat een verbloemend woord voor nep-christen?
  zondag 17 mei 2026 @ 12:37:15 #191
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220822680
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Wat is een cultuur-christen?
Is dat een verbloemend woord voor nep-christen?
Dat is iemand die met kerst de kerstboom laat versieren door vrouw en kinderen, graag over de kerstmarkt slentert, en liever niet al teveel Moskeeën ziet verreizen.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zondag 17 mei 2026 @ 12:38:29 #192
13309 nostra
ask why
pi_220822693
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat is iemand die met kerst de kerstboom laat versieren door vrouw en kinderen, graag over de kerstmarkt slentert, en liever niet al teveel Moskeeën ziet verreizen.
Verreizen ziet ie ze juist graag.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220822882
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:30 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Lees eens de grafiek.

Afrika zat in 2020 op/onder het vervangingsniveau (in het Westen is dat iets boven de twee, in Afrika nog wat hoger). De trend en prognose is dat ook daar men (ver) onder het vervangingsniveau zal geraken.

Dat betekent gewoon dat decennia aan rechtse haatzaaierij de prullenbak in kan.

Voor de planeet is dit uitstekend nieuws. Verhalen over 'we hebben twee planeten nodig om onze rijkdom te behouden' worden geschiedenis.
Hoe kom je daar bij m.b.t. Afrika? Veel landen liggen nog op 5/6 gemiddeld per vrouw.

En waarom zal dat afnemen in Nigeria, Congo en Somalië om maar wat te noemen?
pi_220823062
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:47 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Hoe kom je daar bij m.b.t. Afrika? Veel landen liggen nog op 5/6 gemiddeld per vrouw.

En waarom zal dat afnemen in Nigeria, Congo en Somalië om maar wat te noemen?
Lees de grafiek eens, ffs!

Het gemiddelde is sowieso veel lager dan zes. Wikipedia geeft 3.9 aan.

Jij ontkent nu dat het kindertal per vrouw daalt in Afrika? Jawel, ook in Nigeria is het enorm afgenomen. Zit nu onder de 4.5 en daalt snel. Vervangingsniveau zit in Nederland rond de 2.15 maar is in een land als Nigeria stukken hoger.
  zondag 17 mei 2026 @ 13:10:06 #195
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220823150
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Lees de grafiek eens, ffs!

Het gemiddelde is sowieso veel lager dan zes. Wikipedia geeft 3.9 aan.

Jij ontkent nu dat het kindertal per vrouw daalt in Afrika? Jawel, ook in Nigeria is het enorm afgenomen. Zit nu onder de 4.5 en daalt snel. Vervangingsniveau zit in Nederland rond de 2.15 maar is in een land als Nigeria stukken hoger.
Afrika 2025 is 1.549.867.579
Afrika 2035 is 1.909.745.188
groei van 360 miljoen inwoners in 10 jaar tijd
https://www.populationpyramid.net/africa/2050/
Europa 2025 744.398.831
Europa 2035 730.590.510
verlies van 15 miljoen inwoners in 10 jaar tijd
https://www.populationpyramid.net/europe/2025/

Dus
Afrika 36 miljoen mensen per jaar erbij .
Europa 1,4 miljoen inwoners per jaar minder


quote:
AI-overzicht
Dat klopt grotendeels. Het vervangingsniveau (het gemiddelde aantal kinderen per vrouw dat nodig is om de bevolking zonder migratie op peil te houden) ligt in Nederland rond de 2,1.
www.wrr.nl
De realiteit wijkt hier echter flink van af:
Huidig cijfer: Het vruchtbaarheidscijfer in Nederland ligt de laatste jaren rond de 1,43. Dit is aanzienlijk lager dan het vervangingsniveau.
Trend: Sinds 2010 is er sprake van een aanhoudende daling.
Meer gedetailleerde cijfers over deze demografische ontwikkelingen vind je in het onderzoeksrapport over de Dalende vruchtbaarheid van het CBS.
quote:
AI-overzicht
Het vervangingsniveau (het gemiddelde aantal kinderen per vrouw dat nodig is om de bevolking stabiel te houden) ligt wereldwijd op 2,1.
In Nigeria ligt het geboortecijfer daar met gemiddeld 5,3 kinderen per vrouw echter ver boven.

De demografische realiteit van Nigeria:
Gemiddeld kindertal: In Nigeria krijgen vrouwen gemiddeld 5,3 kinderen.
Dit cijfer kan lokaal echter sterk variëren, van 3,4 in Lagos tot ruim 7 in noordelijke regio's zoals Katsina.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220823156
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Lees de grafiek eens, ffs!

Het gemiddelde is sowieso veel lager dan zes. Wikipedia geeft 3.9 aan.

Jij ontkent nu dat het kindertal per vrouw daalt in Afrika? Jawel, ook in Nigeria is het enorm afgenomen. Zit nu onder de 4.5 en daalt snel. Vervangingsniveau zit in Nederland rond de 2.15 maar is in een land als Nigeria stukken hoger.
Wikipedia als bron, dat mocht op de middelbare school al niet. Linkje van je grafiek? Gemiddeld ligt het inderdaad wel rond de 4, maar dat komt puur doordat Noord-Afrika dat het gemiddelde hard omlaag trekt. In al die 3e wereldlanden is het nog steeds neuken als konijnen. In Nigeria is het inderdaad afgenomen, van 6 in 1980 naar rond de 4,5 nu. Dus je hebt gelijk. Nog steeds teveel, maar wel een daling.
pi_220823157
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:47 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Hoe kom je daar bij m.b.t. Afrika? Veel landen liggen nog op 5/6 gemiddeld per vrouw.

En waarom zal dat afnemen in Nigeria, Congo en Somalië om maar wat te noemen?
Omdat dat al gebeurt?

Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_220823172
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 13:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Afrika 2025 is 1.549.867.579
Afrika 2035 is 1.909.745.188
groei van 360 miljoen inwoners in 10 jaar tijd
https://www.populationpyramid.net/africa/2050/
Europa 2025 744.398.831
Europa 2035 730.590.510
verlies van 15 miljoen inwoners in 10 jaar tijd
https://www.populationpyramid.net/europe/2025/

Dus
Afrika 36 miljoen mensen per jaar erbij .
Europa 1,4 miljoen inwoners per jaar minder
En hoe groot was het verlies zonder de immigratie? Afrika groeit zowel in Afrika als Europa :P
pi_220823174
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 13:11 schreef Monolith het volgende:

[..]
Omdat dat al gebeurt?

[ afbeelding ]
Ik zag het inderdaad.
  zondag 17 mei 2026 @ 13:17:03 #200
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220823183
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 13:14 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
En hoe groot was het verlies zonder de immigratie? Afrika groeit zowel in Afrika als Europa :P
Nee
quote:
Europa 2025 744.398.831
Europa 2035 730.590.510
verlies van 15 miljoen inwoners in 10 jaar tijd
Europa importeert nog steeds veel te weinig inwoners om het bevolkingsaantal stabiel te houden
dan zouden we ieder jaar een 1,5 miljoen mensen moeten importeren

En dat gaat ook gebeuren , dat is logisch

Maar dat kan ook selectief, uit India bijvoorbeeld
Dat gedoe met mensen importeren uit zielige landen, met een kop soep, daar heb ik het niet zo op

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 17-05-2026 14:35:35 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')