abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220807040
Sorry @capricia ik dacht dat ik de laatste was
pi_220807057
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 09:01 schreef Hanca het volgende: [..] De spreidingswet is niet alleen een dwangwet, maar het wordt wel tijd om dat deel tevoorschijn te halen. Ik denk alleen dat Van den Brink de coalitievorming en de besluiten daar in de gemeenten nog even af wacht. Dit najaar wordt er dwang verwacht. [ x ]
Je eigen inwoners dwingen tot overlast, ellende, waardedaling alleen omdat je zelf weigert iets te doen aan de instroom. Huizen zijn er niet, maar als iemand uit Eritrea/Syrië/Palestine komt huren we gewoon een hotel voor je totdat er een huis is. Inmiddels geven we dit jaar 9 miljard uit aan asiel.

Het zou Jetten eens sieren als we een keer pas op de plaats maken om eerst eens wat te te doen aan stikstof, netcongestie, woningbouw voordat we weer miljarden uitgeven aan asiel.
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 10:03:17 #4
236264 crew  capricia
pi_220807073
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:01 schreef Cupfighter het volgende:
Sorry @:Capricia ik dacht dat ik de laatste was
Nee. Je deed het goed. Mijn post ging gewoon door het slotje heen. _O-
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220807093
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:02 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Je eigen inwoners dwingen tot overlast, ellende, waardedaling alleen omdat je zelf weigert iets te doen aan de instroom. Huizen zijn er niet, maar als iemand uit Eritrea/Syrië/Palestine komt huren we gewoon een hotel voor je totdat er een huis is. Inmiddels geven we dit jaar 9 miljard uit aan asiel.
Dwingen tot overlast
Echt
Het moet niet gekker worden bij rechts
pi_220807100
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Nee. Je deed het goed. Mijn post ging gewoon door het slotje heen. _O-
_O-
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 10:10:50 #7
5428 crew  miss_sly
pi_220807159
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:02 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Je eigen inwoners dwingen tot overlast, ellende, waardedaling alleen omdat je zelf weigert iets te doen aan de instroom. Huizen zijn er niet, maar als iemand uit Eritrea/Syrië/Palestine komt huren we gewoon een hotel voor je totdat er een huis is. Inmiddels geven we dit jaar 9 miljard uit aan asiel.

Het zou Jetten eens sieren als we een keer pas op de plaats maken om eerst eens wat te te doen aan stikstof, netcongestie, woningbouw voordat we weer miljarden uitgeven aan asiel.
Dwingen tot overlast? Dat is de draai die gegeven wordt aan de belachelijke rellen, het geweld, het terrorisme (want het is niet eens meer vandalisme)?
Er worden hotel gehuurd omdat enkele jaren geleden ontzettend veel asielopvanglocaties zijn opgeheven. En nu blijken er te weinig en moet je deze mensen toch ergens laten.

We geven zo ontzettend veel uit aan asiel omdat het niet gewoon goed beleid is, maar constant noodtoestanden waarmee je achter de feiten aanloopt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 16 mei 2026 @ 10:12:42 #8
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220807168
Wanneer gaan we nou als Europa eens migranten aan de grenzen afschieten zoals Markuszower graag wil? Onze rechtse vrienden zullen vast weer heftig in de ontkenning schieten, maar diep van binnen is het in de fik proberen te steken van asielopvang en geweld tegen asielzoekers best lekker toch?

Zo jammer dat decennia aan rechtse Nederlandse kabinetten zo’n slap assielbeleid heeft opgeleverd.
pi_220807177
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dwingen tot overlast? Dat is de draai die gegeven wordt aan de belachelijke rellen, het geweld, het terrorisme (want het is niet eens meer vandalisme)?
Er worden hotel gehuurd omdat enkele jaren geleden ontzettend veel asielopvanglocaties zijn opgeheven. En nu blijken er te weinig en moet je deze mensen toch ergens laten.

We geven zo ontzettend veel uit aan asiel omdat het niet gewoon goed beleid is, maar constant noodtoestanden waarmee je achter de feiten aanloopt.
We geven ontzettend veel geld uit omdat we iedereen uit de hele wereld vertroetelen.

In Griekenland moet je weg uit het kamp/azc zodra je statushouder bent, daar huurt de overheid geen hotel voor je en krijg je ook geen uitkering.

Allemaal zaken die je direct kan stoppen maar wij wel doen.
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 10:20:36 #10
5428 crew  miss_sly
pi_220807286
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 09:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die hete zomer wordt om een ander onderwerp verwacht: https://www.ad.nl/politie(...)dat-hardop~a2b86180/
Hoe triest is het toch gesteld dat we bang zijn om bepaalde plannen te presenteren omdat we bang zijn voor geweldexplosies en dat kiezers weer overlopen naar de volgende messias?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220807301
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:13 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
We geven ontzettend veel geld uit omdat we iedereen uit de hele wereld vertroetelen.

In Griekenland moet je weg uit het kamp/azc zodra je statushouder bent, daar huurt de overheid geen hotel voor je en krijg je ook geen uitkering.

Allemaal zaken die je direct kan stoppen maar wij wel doen.
Tja en dan belanden ze op straat
We weten allemaal bij de bezuinigingen bij de GGZ wat er gebeurd als mensen op straat komen, ja overlast, voor burgers en ondernemers
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 10:21:36 #12
5428 crew  miss_sly
pi_220807302
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:13 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
We geven ontzettend veel geld uit omdat we iedereen uit de hele wereld vertroetelen.

In Griekenland moet je weg uit het kamp/azc zodra je statushouder bent, daar huurt de overheid geen hotel voor je en krijg je ook geen uitkering.

Allemaal zaken die je direct kan stoppen maar wij wel doen.
Als jouw frame is dat we "iedereen uit de hele wereld vertroetelen" dan is het zinloos met je in gesprek te gaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220807309
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:21 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Tja en dan belanden ze op straat
We weten allemaal bij de bezuinigingen bij de GGZ wat er gebeurd als mensen op straat komen, ja overlast, voor burgers en ondernemers
Of ze geen lekker naar een ander land, probleem opgelost.

Daarom komen nu de mensen uit Palestina hierheen.
pi_220807327
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:22 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Of ze geen lekker naar een ander land, probleem opgelost.

Daarom komen nu de mensen uit Palestina hierheen.
Dan verschuif je het probleem
Lekker gemakkelijk weer
Egoïstisch rechts
pi_220807372
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:23 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dan verschuif je het probleem
Lekker gemakkelijk weer
Egoïstisch rechts
Lekker de overlast van azcs verspreiden over heel Nederland op kosten van hardwerkend Nederland.
Sociaal links.
pi_220807379
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:31 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Lekker de overlast van azcs verspreiden over heel Nederland op kosten van de belastingbetaler.
Sociaal links.
Overlast aangewakkerd door extreem rechts zoals Markuszower
  zaterdag 16 mei 2026 @ 10:33:29 #17
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220807385
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:31 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Lekker de overlast van azcs verspreiden over heel Nederland op kosten van hardwerkend Nederland.
Sociaal links.
Lekker er vooraf al vanuit gaan dat elk azc overal overlast veroorzaakt en op die manier de bevolking polariseren.

Engnek rechts.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_220807402
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:02 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Je eigen inwoners dwingen tot overlast, ellende, waardedaling alleen omdat je zelf weigert iets te doen aan de instroom.
Blijf je die onzin herhalen?

Feitelijk is het gewoon: de onrust, ellende en overlast weghalen. Want de anti-AZC-betogers geven overlast, een AZC vrijwel nooit.
Wat mij betreft sluiten ze eerst die beroepsrelschoppers op, dat zou de onrust in de maatschappij fors verlagen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2026 10:39:27 ]
pi_220807409
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Blijf je die onzin herhalen?

Feitelijk is het gewoon: de onrust, ellende en overlast weghalen. Want de anti-AZC-betogers geven overlast, een AZC vrijwel nooit.
Wat mij betreft sluiten ze eerst die beroepsrelschoppers op, dat zou de onrust in de maatschappij fors verlagen.
En pakken we politici aan die oproepen tot geweld
  zaterdag 16 mei 2026 @ 10:41:36 #20
363374 Regilio_
exTrEeM rEcHtS
pi_220807412


Een betere wereld begint bij jezelf ofzoiets.

Wees geen Tim.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  zaterdag 16 mei 2026 @ 10:41:56 #21
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220807417
Misschien had rechtse VVDer Dijkhof niet in 2017 tientallen asiellocaties moeten sluiten en ruim duizend COA medewerkers moeten ontslaan? Gewoon een idee voor onze rechtse vrienden om eens over na te denken?
  zaterdag 16 mei 2026 @ 10:53:27 #22
363374 Regilio_
exTrEeM rEcHtS
pi_220807551
twitter
Nu met geluid

Verder niet opruiend ofzo hoor. Wat een simpele dwaas.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 mei 2026 @ 10:54:28 #23
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220807556
quote:
9s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:53 schreef Regilio_ het volgende:
[ x ]Nu met geluid

Verder niet opruiend ofzo hoor. Wat een simpele dwaas.
Manmanman...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_220807562
Bij misstanden en overlast met arbeidsmigratie kijkt rechts Nederland de andere kant op:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ierkant-uit-a4925510
pi_220807573
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Manmanman...
Hij heeft groot gelijk. Zeker het Nederlandse politieke systeem heeft als gevaar om ongemerkt en langzaam richting Trump toestanden op te schuiven. Zelden zijn hier duidelijke breuken en markeringspunten merkbaar zoals in de historie van vele andere landen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 mei 2026 @ 10:59:41 #26
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220807578
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Hij heeft groot gelijk. Zeker het Nederlandse politieke systeem heeft als gevaar om ongemerkt en langzaam richting Trump toestanden op te schuiven. Zelden zijn hier duidelijke breuken en markeringspunten merkbaar zoals in de historie van vele andere landen.
Sodemieter op man. Er is een brandje, laten we gaan blussen met benzine, dat lost alles op! Trump zit daar juist door dit soort kansloze lui die alles tegen elkaar ophitsen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 16 mei 2026 @ 11:02:00 #27
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220807583
Er zou veel meer en vroeger al gepolariseerd moeten zijn. Het achterlijke racistische sentiment dat in Nederland al 25 jaar hoofdzakelijk gepamperd is, wat je mediaminuten en paginabrede interviews oplevert, had veel actiever bestreden moeten worden.

Je bent niet bezorgd, je bent een totaaldebiel.

Maar daar kunnen die sneeuwvlokjes natuurlijk niet tegen, ze moeten knuffels krijgen tijdens het oproepen tot geweld tegen vluchtelingen anders voelen ze zich miskend.
Antifa
pi_220807594
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Sodemieter op man. Er is een brandje, laten we gaan blussen met benzine, dat lost alles op! Trump zit daar juist door dit soort kansloze lui die alles tegen elkaar ophitsen.
Ja natuurlijk, ook Trump en zijn kliek is weer de schuld van links. Dat jij idolaat was van FvD en Baudet was de schuld van woke enz.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 11:06:24 #29
363374 Regilio_
exTrEeM rEcHtS
pi_220807598
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Hij heeft groot gelijk. Zeker het Nederlandse politieke systeem heeft als gevaar om ongemerkt en langzaam richting Trump toestanden op te schuiven. Zelden zijn hier duidelijke breuken en markeringspunten merkbaar zoals in de historie van vele andere landen.
Donder toch op met wel of geen gelijk.

Hij zou met zijn grote achterban wat meer verantwoordelijkheid mogen nemen over wat hij de wereld in slingert ipv mensen zo op te hitsen.

Wat je ook vindt van AZC's of wat dan ook, is daar ondergeschikt aan.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 mei 2026 @ 11:09:42 #30
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220807609
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:05 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ja natuurlijk, ook Trump en zijn kliek is weer de schuld van links. Dat jij idolaat was van FvD en Baudet was de schuld van woke enz.
Weet je, ik snap nu waarom je er zo achter staat. Je hebt minstens zo'n treurige persoonlijkheid. Geen haar beter dan die zogenaamde fascisten waar je zo'n hekel aan hebt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_220807620
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:06 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Donder toch op met wel of geen gelijk.

Hij zou met zijn grote achterban wat meer verantwoordelijkheid mogen nemen over wat hij de wereld in slingert ipv mensen zo op te hitsen.

Wat je ook vindt van AZC's of wat dan ook, is daar ondergeschikt aan.
De enige zijde die al 25 jaar loopt te hitsen is de Wilders kliek. Wilders riep al in 2004 dat "rassenrellen" een heilzame werking zouden hebben voor Nederland.

Net als met destijds de CPN en Janmaat moet er flink tegen geduwd gaan worden.

Als je dat dan verliest, is dat maar zo. Dan is het iig allemaal duidelijk ipv stapvoets en onmerkbaar richting etnostaat en apartheid schuifelen.

Ik zie liever een groot FvD dan een groot VVD, omdat het dan tenminste lekker duidelijk is voor iedereen. Dan is de breuklijn en cesuur helder.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2026 11:12:09 ]
pi_220807631
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Weet je, ik snap nu waarom je er zo achter staat. Je hebt minstens zo'n treurige persoonlijkheid. Geen haar beter dan die zogenaamde fascisten waar je zo'n hekel aan hebt.
Jij zat Baudet te bewieroken toen hij al lang en breed op de Ijzerwake zat te spreken, met Mein Kampf zat te zwaaien, Van Rompuy was Hitler, MH17 niet door Rusland, donkeren geboren met lager IQ etc.

Kijk in de spiegel.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 11:15:11 #33
363374 Regilio_
exTrEeM rEcHtS
pi_220807632
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:11 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
De enige zijde die al 25 jaar loopt te hitsen is de Wilders kliek. Wilders riep al in 2004 dat "rassenrellen" een heilzame werking zouden hebben voor Nederland.

Net als met destijds de CPN en Janmaat moet er flink tegen geduwd gaan worden.

Als je dat dan verliest, is dat maar zo. Dan is het iig allemaal duidelijk ipv stapvoets en onmerkbaar richting etnostaat en apartheid schuifelen.

Ik zie liever een groot FvD dan een groot VVD, omdat het dan tenminste lekker duidelijk is voor iedereen. Dan is de breuklijn en cesuur helder.
Ah ja "want zij doen het dus dan mag ik het ook".

Ben je 3?
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 mei 2026 @ 11:18:30 #34
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220807651
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Jij zat Baudet te bewieroken toen hij al lang en breed op de Ijzerwake zat te spreken, met Mein Kampf zat te zwaaien, Van Rompuy was Hitler, MH17 niet door Rusland, donkeren geboren met lager IQ etc.

Kijk in de spiegel.
Lees nou even wat je allemaal zegt hier. Persoonlijke aanval na persoonlijke aanval en een overdosis aan stropoppen over iets wat 10 jaar geleden afspeelde. Je zit vol met haat en laat er absoluut geen gras over groeien dat alles wat je hier zegt uit die emotie komt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_220807676
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Weet je, ik snap nu waarom je er zo achter staat. Je hebt minstens zo'n treurige persoonlijkheid. Geen haar beter dan die zogenaamde fascisten waar je zo'n hekel aan hebt.
"Zogenaamde fascisten" - de Europese zusterpartijen van JA21 en SGP zijn letterlijk neofascisten, in hun netwerkje. Zoals FdI en de SD.

twitter


Dit is de zusterpartij van JA21, waarmee ze elk kwartaal gezellig dineren.
pi_220807687
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Blijf je die onzin herhalen?

Feitelijk is het gewoon: de onrust, ellende en overlast weghalen. Want de anti-AZC-betogers geven overlast, een AZC vrijwel nooit.
Wat mij betreft sluiten ze eerst die beroepsrelschoppers op, dat zou de onrust in de maatschappij fors verlagen.
Je hebt neem ik aan ook je eigen artikel gelezen over Hardenberg.

Dat ze de relschoppers oppakken ben ik met je eens.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 11:31:53 #37
363374 Regilio_
exTrEeM rEcHtS
pi_220807723
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
"Zogenaamde fascisten" - de Europese zusterpartijen van JA21 en SGP zijn letterlijk neofascisten, in hun netwerkje. Zoals FdI en de SD.

[ x ]

Dit is de zusterpartij van JA21, waarmee ze elk kwartaal gezellig dineren.
Denk aan je bloeddruk.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_220807734
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:31 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Denk aan je bloeddruk.
FdI (Meloni) zijn letterlijk neofascisten. Zo noemen ze zichzelf ook, althans een groot deel van deze partij en Meloni komt uit deze factie.

Dit is de grote baas van de groep waar JA21 en SGP bij zitten. Dat "zogenaamd" mag je gewoon weglaten.
pi_220807741
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
FdI (Meloni) zijn letterlijk neofascisten. Zo noemen ze zichzelf ook, althans een groot deel van deze partij en Meloni komt uit deze factie.

Dit is de grote baas van de groep waar JA21 en SGP bij zitten. Dat "zogenaamd" mag je gewoon weglaten.
Kunnen zo aansluiten dus bij de pro Hamas demonstraties. Zijn extreem links en rechts eindelijk eensgezind.
pi_220807762
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:25 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Je hebt neem ik aan ook je eigen artikel gelezen over Hardenberg.
Dat de eigen bewoners meer overlast geven dan de AZC bewoners? Ja.
En dat is dan voor iedere anti-AZCer hét voorbeeld over hoe slecht AZCs zijn.

In werkelijkheid is dit de standaard:
https://nos.nl/artikel/26(...)igheid-een-voldoende
https://www.nu.nl/asielcr(...)an-asielzoekers.html
https://www.rtvdrenthe.nl(...)en-overlast-van-azcs
https://www.omroepwest.nl(...)met-google-translate
https://www.ad.nl/utrecht(...)meegemaakt~a640cae1/
https://www.nrc.nl/nieuws(...)laten-maken-a4909528


Hier protesteerden ze zelfs tegen de sluiting van het AZC:
https://www.ad.nl/binnenl(...)beweeg-mee~a6945d52/


Het enige moment van overlast is als het besluit genomen wordt en beroepsrelschoppers de boel komen slopen, als het AZC er eenmaal is, is er geen overlast.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2026 11:43:14 ]
pi_220807775
quote:
9s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:37 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Kunnen zo aansluiten dus bij de pro Hamas demonstraties. Zijn extreem links en rechts eindelijk eensgezind.
Bijna niemand is "pro Hamas", en zeker bij links niet. Moties bij partijcongressen om Hamas als terreurorganisatie te behandelen worden met 96%+ aangenomen.

"Extreem-links" is veel kleiner in Nederland.

Rechts is gewoonweg intrinsiek gewelddadiger:

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/1475-6765.12668

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC9335287/

https://www.cato.org/blog(...)e-rare-united-states

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-veiligheid-a4868333

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2026 11:44:43 ]
pi_220807842
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dwingen tot overlast? Dat is de draai die gegeven wordt aan de belachelijke rellen, het geweld, het terrorisme (want het is niet eens meer vandalisme)?
Er worden hotel gehuurd omdat enkele jaren geleden ontzettend veel asielopvanglocaties zijn opgeheven. En nu blijken er te weinig en moet je deze mensen toch ergens laten.

We geven zo ontzettend veel uit aan asiel omdat het niet gewoon goed beleid is, maar constant noodtoestanden waarmee je achter de feiten aanloopt.
Misschien zou er al wel meer begrip zijn als er ook aan de voorkant van het probleem (de instroom) daadwerkelijk stappen werden gezet.

Misschien zou er ook wel meer begrip zijn als we onze binnenlandse problemen daadwerkelijk oplossen.

Wat er nu gebeurt is dat een gemiddeld gezin zijn boodschappen bijna niet meer kan betalen, woningen onbereikbaar zijn, voorzieningen onder druk liggen, er telkens maar wordt verwacht dat we overal meer voor gaan betalen(Bontenbal bommenbelasting, stikstof, co2 uitstoot, HRA, elektriciteit) terwijl aan de andere kant we uit barmhartigheid 9 miljard uitgeven, vorige week aan Syriërs, daarna Oekraïners, Afghanen, daarna Eritrea, vandaag Palestina en morgen waarschijnlijk Iran of Libië.

[ Bericht 17% gewijzigd door Kickinalfa op 16-05-2026 12:00:56 ]
pi_220807872
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Bijna niemand is "pro Hamas", en zeker bij links niet. Moties bij partijcongressen om Hamas als terreurorganisatie te behandelen worden met 96%+ aangenomen.

"Extreem-links" is veel kleiner in Nederland.

Rechts is gewoonweg intrinsiek gewelddadiger:

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/1475-6765.12668

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC9335287/

https://www.cato.org/blog(...)e-rare-united-states

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-veiligheid-a4868333
Je kan een motie aannemen, maar je daden zeggen meer. Niet iedereen is zo achterlijk als Wilders en roept het hardop. Inmiddels is al meermaals aangekondigd dat Hamas een vinger in de pap heeft bij veel demonstraties en toch blijven mensen erin meelopen. Dan ben je of compleet wereldvreemd of je staat erachter. Dan kun je wel over rechts beginnen, dat ontken ik niet. Extreem rechts is ook walgelijk en gevaarlijk. .

Ook vandaag weer legde Sharon Dijkstra bloemen namens een organisatie waar Pro Hams groeperingen bij betrokken zijn. Onze neutrale overheid.

twitter
pi_220807901
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:00 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Je kan een motie aannemen, maar je daden zeggen meer. Niet iedereen is zo achterlijk als Wilders en roept het hardop. Inmiddels is al meermaals aangekondigd dat Hamas een vinger in de pap heeft bij veel demonstraties en toch blijven mensen erin meelopen. Dan ben je of compleet wereldvreemd of je staat erachter. Dan kun je wel over rechts beginnen, dat ontken ik niet. Extreem rechts is ook walgelijk en gevaarlijk. .

Ook vandaag weer legde Sharon Dijkstra bloemen namens een organisatie waar Pro Hams groeperingen bij betrokken zijn. Onze neutrale overheid.

[ x ]
Carel Brendel neem ik totaal niet serieus. Dat is een smeerlap van het niveau Duk, Nijman, Dijkgraaf cs. Een propagandist.

Schreef trouwens al in 2007 een boek met als titel "het verraad van links". Met Wouter Bos op de cover. Je weet wel: toen de PvdA nog een normale partij was en niet "overgenomen door GroenLinks". De goede oude PvdA.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2026 12:04:57 ]
pi_220807911
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Carel Brendel neem ik totaal niet serieus. Dat is een smeerlap van het niveau Duk, Nijman, Dijkgraaf cs. Een propagandist.

Schreef trouwens al in 2007 een boek met als titel "het verraad van links". Met Wouter Bos op de cover. Je weet wel: toen de PvdA nog een normale partij was en niet "overgenomen door GroenLinks".
Je weet wel weer over de boodschap heen te lullen. Je kan zo de politiek in.
pi_220807982
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:05 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Je weet wel weer over de boodschap heen te lullen. Je kan zo de politiek in.
Veel woorden om te zeggen dat Carel Brendel regelmatig aan desinformatie doet. Niet altijd, wel heel vaak.
pi_220807996
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Bijna niemand is "pro Hamas", en zeker bij links niet. Moties bij partijcongressen om Hamas als terreurorganisatie te behandelen worden met 96%+ aangenomen.

"Extreem-links" is veel kleiner in Nederland.

Rechts is gewoonweg intrinsiek gewelddadiger:

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/1475-6765.12668

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC9335287/

https://www.cato.org/blog(...)e-rare-united-states

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-veiligheid-a4868333
Het doet me goed om te zien dat je bronnen als het Cato Institute gebruikt.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220808009
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:17 schreef nostra het volgende:

[..]
Het doet me goed om te zien dat je bronnen als het Cato Institute gebruikt.
Die heb ik vaker gebruikt want uit onverdachte hoek.

Dit door Koch, Sacklers cs. gefinancierde instituut. Wees er maar blij mee.

Koch is zelfs de oprichter, waarvan jij n.b. zelf hebt gezegd dat ze niet deugen (en ook Sackler).

Maar nu is het "doet me goed" om zo een Koch propaganda instituut te gebruiken. Jaja.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2026 12:24:03 ]
  zaterdag 16 mei 2026 @ 12:26:02 #49
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220808048
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Sodemieter op man. Er is een brandje, laten we gaan blussen met benzine, dat lost alles op! Trump zit daar juist door dit soort kansloze lui die alles tegen elkaar ophitsen.
Trump kwam in 2016 aan de macht na Obama, zo'n beetje de meest middle-of-the-road-president qua beleid die je je kunt bedenken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220808191
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:17 schreef nostra het volgende:

[..]
Het doet me goed om te zien dat je bronnen als het Cato Institute gebruikt.
Echt liberaal deze slopers van mensenrechten en burgerrechten! Zelfs klassieke rechten zijn niet veilig en worden door Koch afhankelijk gemaakt van portemonnee en etniciteit.
pi_220808262
quote:
*Nieuwsbrief Macht & Dreiging mei 2026*

Bezorgde burger of ecosysteem van extremisme?

‘Ouders die zich verzetten tegen ‘genderideologie’, boeren die met tractoren over de snelweg rijden, gewelddadige protesten tegen de komst van een AZC: het lijken losstaande erupties van maatschappelijke onrust waaraan we de laatste jaren gewend zijn geraakt. Ze worden verkocht onder de noemer ‘bezorgde burgers’, een term die inmiddels als een morele slaappil werkt.

Schouders ophalen en doorslenteren, graag – hier worden slechts omvolkingstheorieën, complotten en ander racistisch, antidemocratisch gedachtegoed mainstream gemaakt. Want dát is wat er gebeurt: onder die zogenaamde incidenten ligt een bloeiend ecosysteem dat rechtsextremistisch gedachtegoed verspreidt en normaliseert. Dat ecosysteem leunt op (ten minste) drie ankerpunten: extremistische groeperingen, online influencers en politici. Alledrie hebben ze hun eigen functie in het proces. Radicale netwerken produceren de ideologische frames, influencers vormen de ‘witwas-straat’ die de extreme ideologieën van alledaagse emoties voorzien, en politici vertalen dat naar electoraal kapitaal en het ondermijnen van democratische instituties.

Dit fenomeen speelt al jaren en heeft radicaal-rechtse partijen tastbare winst opgeleverd, én de rest van het politieke speelveld naar rechts getrokken. In Eigen welzijn eerst (2022) beschreef ik hoe tijdens de coronapandemie Alt-right-gedachtegoed uit Amerika een kruisbestuiving aanging met wellness-influencers, die deze complotten en omvolkingstheorieën in verzachte vorm onder hun volgers verspreidden, waardoor radicaal-rechtse partijen hun achterban zagen groeien met nieuwe doelgroepen.

Voor een reconstructie van het programma Medialogica (2023) maakte ik een soortgelijke analyse over de ophef die ontstond over de Week van de Lentekriebels, een basisschoolprogramma over seksuele voorlichting dat al sinds 2005 bestaat. Een haatcampagne tegen de zogenaamde seksualisering van kinderen (‘kleuters leren hoe ze moeten pijpen’) werd aangejaagd door conservatief-christelijke organisaties, opgepikt door influencers en ‘bezorgde ouders’, waarna politici en media ermee aan de haal gingen. Dezelfde patronen zijn bij veel meer ‘incidenten’ te identificeren: van de stikstofacties, de bestorming van het Capitool tot het meest recente voorbeeld, de protesten tegen AZC’s.

Burgers en media hebben ook een taak: de focus moet weg van de rellen en de poppetjes op straat, naar het ecosysteem erachter, dat zich steeds weidser vertakt en op allerlei plaatsen opbloeit. Radicaal- en extreemrechts gedachtegoed stroomt inmiddels als een kabbelende bergbeek door alle lagen van de middenklasse.

[…]

De term ‘bezorgde burger’ zou wat mij betreft niet meer mogen worden gebruikt in deze context; die verbloemt de ernst, omvang en locatie van het probleem.’

https://substack.com/@roxanevaniperen/note/c-259378272?r=7pj3oa
Ik ben zeker geen groot fan van deze schrijfster maar dit is correct (en de VVD zit in dat complot).

[ Bericht 83% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2026 12:53:38 ]
pi_220808364
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Veel woorden om te zeggen dat Carel Brendel regelmatig aan desinformatie doet. Niet altijd, wel heel vaak.
De AIVD geeft het zelfs aan. Goed om te zien dat je je masker niet meer verbergt. Levensgevaarlijk.
pi_220808400
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:08 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
De AIVD geeft het zelfs aan. Goed om te zien dat je je masker niet meer verbergt. Levensgevaarlijk.
De AIVD schrijft niks over de 'Palestijnse Gemeenschap Nederland'. Ze schrijven niet wat Brendel schrijft. Desinformatie dus.
pi_220808401
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:41 schreef Klopkoek het volgende:
Echt liberaal deze slopers van mensenrechten en burgerrechten! Zelfs klassieke rechten zijn niet veilig en worden door Koch afhankelijk gemaakt van portemonnee en etniciteit.
Ik kan je af en toe echt niet volgen Klop. Kom je zelf met een bron, ga je diezelfde bron vervolgens volledig neersabelen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220808415
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:13 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik kan je af en toe echt niet volgen Klop. Kom je zelf met een bron, ga je diezelfde bron vervolgens volledig neersabelen.
Ik gebruikte deze bron omdat dan niet "ja maar linkse propaganda" kan worden gezegd. Zelfs deze rechtse niet-liberale propaganda geeft aan dat rechts geweld veel vaker plaats vindt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2026 13:16:37 ]
pi_220808418
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:13 schreef Klopkoek het volgende:
De AIVD schrijft niks over de 'Palestijnse Gemeenschap Nederland'.
Nee, het concept van een geheime dienst is wel een beetje dat ze geen full disclosure geven. Een béétje lezer weet zelfs uit het openbare verslag nog wel te herleiden over wie ze het hebben.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220808428
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:16 schreef nostra het volgende:

[..]
Nee, het concept van een geheime dienst is wel een beetje dat ze geen full disclosure geven. Een béétje lezer weet zelfs uit het openbare verslag nog wel te herleiden over wie ze het hebben.
Er staat niks in dat herleid kan worden naar Palestijnse Gemeenschap Nederland.

Er staat wel in dat extreemlinks geen gevaar vormt voor Nederland (itt extreem-rechts). Dat staat er heel duidelijk.

"Net als in 2024 was de oorlog in Gaza een van de belangrijkste onderwerpen voor de links-extremistische beweging. De dreiging vanuit deze beweging was gering. Veel van het linkse protest was activistisch van aard. Hoewel acties hinderlijk konden zijn, bedreigden deze de democratische rechtsorde veelal niet."
https://www.aivd.nl/actue(...)en-botsende-belangen

Jij zwijgt daar willens en wetens over.

Ik zou zelfs niet willen uitsluiten dat de onder de minister vallende AIVD bepaalde dingen erin zit of eruit laat. Eerdere jaartallen wezen nog eenzijdiger naar rechts. Vond de VVD niet leuk om te zien.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2026 13:22:36 ]
pi_220808445
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:19 schreef Klopkoek het volgende:
Er staat niks in dat herleid kan worden naar Palestijnse Gemeenschap Nederland.
Nee, ze schrijven bewust geen namen op. Van geen enkele groep. Dat maakt een educated guess niet zo heel moeilijk, of er moet één of ander spannend, ondergronds, volledig onzichtbaar spooknetwerk bestaan.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220808456
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:19 schreef Klopkoek het volgende:
Ik zou zelfs niet willen uitsluiten dat de onder de minister vallende AIVD bepaalde dingen erin zit of eruit laat.
Joh.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220808490
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:22 schreef nostra het volgende:

[..]
Nee, ze schrijven bewust geen namen op. Van geen enkele groep. Dat maakt een educated guess niet zo heel moeilijk, of er moet één of ander spannend, ondergronds, volledig onzichtbaar spooknetwerk bestaan.
Het is niet logisch en voor de hand liggend dat de mainstream algemene organisatie en voorheen officieel gespreksorgaan een Hamas frontorganisatie zou zijn (dan eerder van Fatah of PLO). Dat zou dan veel meer aan de randen moeten zitten.

Net als het verschil tussen een CIDI en een StandWithUs (iig zo een tien jaar terug).

Jij verspreidt nu mist, ter ondersteuning van de drek van Carel Brendel.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2026 13:26:46 ]
pi_220808533
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:22 schreef nostra het volgende:

[..]
Joh.
Hier komen we weer bij wat ik vaker heb gezegd: het gaat jullie types helemaal niet om de waarheid.

De waarheid wordt louter instrumenteel in gezet en is kneedbaar, een politiek machtswapen voor extractie en exploitatie belangen. Zo ook hier. Dat is wat jij nu doet.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2026 13:29:25 ]
pi_220808544
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:24 schreef Klopkoek het volgende:
Het is niet logisch en voor de hand liggend dat de mainstream algemene organisatie en voorheen officieel gespreksorgaan een Hamas frontorganisatie zou zijn (dan eerder van Fatah of PLO). Dat zou dan veel meer aan de randen moeten zitten.

Nee, zijzelf niet; het probleem dat de AIVD schetst is dat die radicale, "handjevol" mensen, organisatie, zich inbedt in, verenigt met en betrokken is bij 'bredere organisaties die demonstraties organiseren'. Die verwevenheid nu juist net het probleem, niet tien gekkies.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220808553
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:28 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Hier komen we weer bij wat ik vaker heb gezegd: het gaat jullie types helemaal niet om de waarheid.

De waarheid wordt louter instrumenteel in gezet en is kneedbaar, een politiek machtswapen voor extractie en exploitatie belangen. Zo ook hier. Dat is wat jij nu doet.
Nee, wat ik doe is stellen dat het volstrekt logisch is dat de AIVD bewust dingen achterhoudt en in mindere mate bewust propaganda zou kunnen verspreiden, omdat dat pure randvoorwaarden zijn voor het efficiënt functioneren van een veiligheidsdienst zijn.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220808575
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:31 schreef nostra het volgende:

[..]
Nee, zijzelf niet; het probleem dat de AIVD schetst is dat die radicale, "handjevol" mensen, organisatie, zich inbedt in, verenigt met en betrokken is bij 'bredere organisaties die demonstraties organiseren'. Die verwevenheid nu juist net het probleem, niet tien gekkies.
Precies dit proces is iig heel duidelijk en openlijk bij het CIDI aan de gang (oprichter Ronny Naftaniel was van de PvdA hè?). De laatste pakweg tien jaar.

CIDI speelt teksten van Ben Gvir door aan Tweede Kamerleden; conferenties met Wierd Duk, Rod Dreher en andere MAGA usual suspects.

Of het met zwarte kleding en bivakmutsen demonstraties op Roeterseiland gewelddadig laten ontsporen (waar Geerten Waling dan weer trots verslag van deed in EW).

Het is niet ondenkbaar dat de AIVD dat nu juist weg laat en schrapt, omdat de VVD minister dat wil. Eerdere jaargangen wezen nog eenzijdiger naar rechts.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2026 13:41:07 ]
pi_220808607
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:33 schreef nostra het volgende:

[..]
Nee, wat ik doe is stellen dat het volstrekt logisch is dat de AIVD bewust dingen achterhoudt en in mindere mate bewust propaganda zou kunnen verspreiden, omdat dat pure randvoorwaarden zijn voor het efficiënt functioneren van een veiligheidsdienst zijn.
Er wordt weer eens gefocust op een detail en niet op de bredere conclusie dat "links" aan activisme doet, niet aan ontwrichting. In tegenstelling tot andere categorieën.

Van Weel deed er ook leuk aan mee. Inzoomen op een detail, de aandacht verschuiven:
https://wnl.tv/2026/04/26(...)n-agenda-de-kamer-in

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2026 13:48:25 ]
pi_220808634
D66..wat doe je toch? Wat kunnen we nog verwachten van deze partij?

twitter
  zaterdag 16 mei 2026 @ 13:57:22 #67
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220808657
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:51 schreef PieterDeRijcke het volgende:
D66..wat doe je toch? Wat kunnen we nog verwachten van deze partij?

[ x ]
Dat is wel apart want die motie lijkt me op het eerste gezicht niet zo vreemd.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220808662
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:57 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat is wel apart want die motie lijkt me op het eerste gezicht niet zo vreemd.
Zelfs de CU stemt voor.

Is het nog wel gezellig tussen D66 en de VVD?
pi_220808689
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:43 schreef Klopkoek het volgende:
Er wordt weer eens gefocust op een detail en niet op de bredere conclusie dat "links" aan activisme doet, niet aan ontwrichting. In tegenstelling tot andere categorieën.
Dat is een oversimplicatie van wat er in het rapport staat. Het één kan ook naast het ander bestaan en de dreiging (voor de samenleving) bestaat uit meer dan alleen directe ontwrichting. Dat is allemaal ook vrij breed en gebalanceerd uitgemeten in de media.

Maar je neemt weer een andere afslag: het idee is dat de AIVD natuurlijk niet blootgeeft hoeveel aanslagen hij heeft verijdeld, op welke manier, wie ze in de gaten houden, waar de zwakke plekken liggen enzovoorts.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 14:04:33 #70
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220808714
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:58 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Zelfs de CU stemt voor.
Zelfs een van de fanatiekste voorstanders van genocide op de Palestijnen stemt voor een anti-Palestijnen motie? Wat een schok.
Antifa
pi_220808803
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 14:03 schreef nostra het volgende:
Dat is allemaal ook vrij breed en gebalanceerd uitgemeten in de media.
Ah ja. "Media" zoals WNL, AvroTros, EW, Telegraaf, SBS6, Jeroen Pauw, BNR enzovoorts. Het is goed met je.

De statistieken zijn duidelijk waar het meeste dodelijke geweld vandaan komt. Niet alleen hier, maar ook de VS, VK, Duitsland en zo meer. Schrijft ook dus dat leuke Cato.

Daar dans jij telkens expres omheen. Omdat de waarheid slechts als instrument dient.

quote:
Dat is een oversimplicatie van wat er in het rapport staat.
De conclusie heb ikzelf hierboven geplaatst en letterlijk geciteerd. Dat is de AIVD conclusie. Je praat daar maar omheen. Omdat jijzelf aan de kant van uiterst rechts staat, van de Cato en MAGA agenda. Lekker pacteren met FvD en JA21.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2026 14:11:46 ]
pi_220808999
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 14:07 schreef Klopkoek het volgende:
De conclusie heb ikzelf hierboven geplaatst en letterlijk geciteerd. Dat is de AIVD conclusie.
Wat je linkt is letterlijk het veel breder getrokken en genuanceerdere beeld dan sec "extreem-links is geen bedreiging, zijn maar activisten". Het is veel eerder een samenvatting van wat de concrete effecten van een polariserende samenleving in een geopolitiek giftig Umfeld zijn. Vooral de variëteit van dreigingen en het veelvoud aan hoeken van waaruit die dreigingen komen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220809031
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 14:03 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is een oversimplicatie van wat er in het rapport staat. Het één kan ook naast het ander bestaan en de dreiging (voor de samenleving) bestaat uit meer dan alleen directe ontwrichting. Dat is allemaal ook vrij breed en gebalanceerd uitgemeten in de media.

Maar je neemt weer een andere afslag: het idee is dat de AIVD natuurlijk niet blootgeeft hoeveel aanslagen hij heeft verijdeld, op welke manier, wie ze in de gaten houden, waar de zwakke plekken liggen enzovoorts.
Het hele ding is dat jullie kliek links überhaupt harder wil aanpakken dan (uiterst) rechts. Dus daar focussen we op en houden we strakker in de gaten.

Rechts weet dat ze geen gezichtsbedekking nodig hebben:
https://www.ad.nl/binnenl(...)onstraties~a42c4bd1/

Daarom dus ook al dat gedraai en gelieg om de werkelijkheid heen. De daadwerkelijke doden.

Of de intrinsieke neiging tot geweld tof vinden:
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/1475-6765.12668

Lekker omheen draaien.
pi_220810430
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:51 schreef PieterDeRijcke het volgende:
D66..wat doe je toch? Wat kunnen we nog verwachten van deze partij?

[ x ]
Waar is de CU toch mee bezig zeg
pi_220810469
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 14:04 schreef VoMy het volgende:

[..]
Zelfs een van de fanatiekste voorstanders van genocide op de Palestijnen stemt voor een anti-Palestijnen motie? Wat een schok.
Het is geen anti Palestijnen motie.

Wat een ongenuanceerd gebral hier zeg.
pi_220810575
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:51 schreef PieterDeRijcke het volgende:
D66..wat doe je toch? Wat kunnen we nog verwachten van deze partij?

[ x ]
Ik dacht dat d66/PN zo van Europese afspraken en rechtstaat was?

Of toch alleen als het ze uitkomt?
pi_220810954
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:55 schreef Klopkoek het volgende:
Bij misstanden en overlast met arbeidsmigratie kijkt rechts Nederland de andere kant op:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ierkant-uit-a4925510
Ik heb dat artikel ook gelezen. Werkelijk schandalige toestanden met die arbeidsmigranten, mensenhandel is het.

En iedereen die er mee te maken heeft wast zijn handen in onschuld.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 18:02:42 #78
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220811387
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:55 schreef Klopkoek het volgende:
Bij misstanden en overlast met arbeidsmigratie kijkt rechts Nederland de andere kant op:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ierkant-uit-a4925510
wat moet men eraan doen dan??

er worden geen woningen gebouwd
half Afrika en Oost-Europa komt hier werken
Moslims niet gewenst , anders overspoelen ze Europa, liever hoogopgeleide mensen uit india


Europa verliest dik een miljoen mensen per jaar.
https://www.populationpyramid.net/europe/2026/

Afrika kan wel 2 miljoen mensen leveren per jaar of hebben we liever hoogopgeleide vreedzame mensen uit India

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 16-05-2026 18:58:43 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220811429
quote:
83s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:41 schreef Regilio_ het volgende:
[ afbeelding ]

Een betere wereld begint bij jezelf ofzoiets.

Wees geen Tim.
Ik hink op twee gedachten. Aan de ene vind ik dat anti-rechtsstatelijke gedachtegoed fel moet worden bestreden, onder andere middels een cordon sanitaire. In dat opzicht sluit ik mij aan Tim Hofman. Aan de andere kant heb ik oprecht te doen met de mensen die kopje onder zijn gegaan in de participatiesamenleving en daardoor in de fuik van radicaal- en extreem-rechts terecht zijn gekomen.
pi_220811492
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 14:04 schreef VoMy het volgende:

[..]
Zelfs een van de fanatiekste voorstanders van genocide op de Palestijnen stemt voor een anti-Palestijnen motie? Wat een schok.
Deze motie heeft helemaal niets met anti Palestijnen te maken.
pi_220811615
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 14:21 schreef Klopkoek het volgende:
Het hele ding is dat jullie kliek links überhaupt harder wil aanpakken dan (uiterst) rechts. Dus daar focussen we op en houden we strakker in de gaten.

Rechts weet dat ze geen gezichtsbedekking nodig hebben:
https://www.ad.nl/binnenl(...)onstraties~a42c4bd1/

Daarom dus ook al dat gedraai en gelieg om de werkelijkheid heen. De daadwerkelijke doden.

Of de intrinsieke neiging tot geweld tof vinden:
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/1475-6765.12668

Lekker omheen draaien.
Geen idee wat hier staat.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220811619
Hennis-Plasschaert hopt wat binnen de VN.

https://www.ad.nl/binnenl(...)or-libanon~afcdfffe/
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220811757
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 16:32 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Waar is de CU toch mee bezig zeg
De CU is voor het Europese verdrag, dit is daar onderdeel van. Als je een verdrag invoert, moet je de regels ook uitvoeren.
pi_220811781
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 18:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
De CU is voor het Europese verdrag, dit is daar onderdeel van. Als je een verdrag invoert, moet je de regels ook uitvoeren.
Maar het voorstel van dat verdrag gaat toch helemaal tegen het principe van de CU in, of zie ik dat verkeerd?
pi_220811892
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 18:46 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Maar het voorstel van dat verdrag gaat toch helemaal tegen het principe van de CU in, of zie ik dat verkeerd?
Nee, de CU is voor een humane, eerlijke, snelle procedure en een humane opvang.

Dit zijn de principes die in het programma stonden:
quote:
Onze standpunten over asielmigratie in het kort

- Menswaardig en toekomstbestendig: snelle, rechtvaardige procedures; stabiele, kleinschalige opvang die meebeweegt met pieken en dalen; en eerlijke spreiding over gemeenten.
- We committeren ons aan snelle en rechtvaardige invoering van het EU‑migratiepact, mét waarborgen voor mensenrechten: detentie beperkt toepassen en kinderen nooit in detentie.
- Overlast pakken we samen met gemeenten en politie aan; bij afwijzing volgt terugkeer. Met landen van herkomst maken we afspraken en bij uitblijven van medewerking overwegen we sancties.
- De spreidingswet blijft van kracht om te voorzien in voldoende, kleinschalige opvang; alle gemeenten blijven verantwoordelijk voor huisvesting van statushouders.
- We zijn tegen strafbaarstelling van illegaliteit en hulp aan ongedocumenteerden blijft nooit strafbaar; opvang en begeleiding blijven menswaardig.
- Gewortelde kinderen zetten we niet uit: zij krijgen recht op verblijf in Nederland.
Ik zie niet zo goed in waar het terugsturen van mensen die al asiel hebben, en dus geen asielzoeker zijn, naar het land waar ze al asiel hebben gekregen daar tegenin gaat.


Eigenlijk zijn deze Palestijnen een soort EU-migranten, maar die horen dan niet in de asielketen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2026 18:56:35 ]
pi_220811905
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 18:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, de CU is voor een humane, eerlijke, snelle procedure en een humane opvang.

Dit zijn de principes die in het programma stonden:
[..]
Ik zie niet zo goed in waar het terugsturen van mensen die al asiel hebben, en dus geen asielzoeker zijn, naar het land waar ze al asiel hebben gekregen daar tegenin gaat.
Oke helder, dank je wel
pi_220811936
Ik vind trouwens wél, en de CU met mij, dat we statushouders van landen als Griekenland en Italië over moeten nemen vanwege de grote instroom daar. Maar dus niet door ze hier weer in de asielketen te stoppen, maar gewoon via de bijbehorende route via de overheden, waarin mensen gericht hierheen worden gehaald.
pi_220811953
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 18:58 schreef Hanca het volgende:
Ik vind trouwens wél, en de CU met mij, dat we statushouders van landen als Griekenland en Italië over moeten nemen vanwege de grote instroom daar. Maar dus niet door ze hier weer in de asielketen te stoppen, maar gewoon via de bijbehorende route via de overheden, waarin mensen gericht hierheen worden gehaald.
Ja dat bedoelde ik dus, dacht dat het daarover dus ook ging maar dat heb ik verkeerd begrepen, ik dacht hoe kan de CU hier op tegen zijn
pi_220811994
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:00 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ja dat bedoelde ik dus, dacht dat het daarover dus ook ging maar dat heb ik verkeerd begrepen, ik dacht hoe kan de CU hier op tegen zijn
Nee, dit zijn Palestijnen die asiel krijgen in Griekenland, dan doorreizen naar andere landen en daar opnieuw asiel aanvragen. Oa met beroep op een uitspraak van de rechter dat terugkeren naar de Griekse asielketen niet kan (omdat er vormen van detentie worden toegepast die hier niet mogen), maar deze mensen hebben die keten al doorlopen en zijn in principe gewoon inwoner van Griekenland. Dan kun je misschien wel gewoon migreren, maar niet nogmaals asiel aanvragen.
pi_220812217

"Bezorgde burgers" die vergane glorie en de mafiaclub VOC verheerlijken
Bron is NOS

Dit is de Nederlandse vlag. Niet die NSB en VOC vlaggen
w/

Willen ze terug naar de VOC-tijd ? Met veel migranten in Nederland ?
Ook de genocide van 1740
Wat een glorie !!

[ Bericht 19% gewijzigd door Bluesdude op 16-05-2026 19:37:51 ]
pi_220812312
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 14:18 schreef nostra het volgende:

[..]
Wat je linkt is letterlijk het veel breder getrokken en genuanceerdere beeld dan sec "extreem-links is geen bedreiging, zijn maar activisten". Het is veel eerder een samenvatting van wat de concrete effecten van een polariserende samenleving in een geopolitiek giftig Umfeld zijn. Vooral de variëteit van dreigingen en het veelvoud aan hoeken van waaruit die dreigingen komen.
Dit - en voorgaande posts - is gewoon obscurantistische lulkoek. Ik heb het volledige rapport weer eens bekeken. Het is volstrekt helder dat de AIVD het jihadisme bovenaan zet qua dreiging (dat schrijven ze ook: "de belangrijkste dreiging"), en krijgt derhalve nummer één in de reeks. Het laagste nummer in de hele reeks krijgt links-extremisme, en de woordkeuze is er naar. Deze zinnen staan daar nota bene met nadruk onderstreept: "De dreiging vanuit deze beweging was gering. Veel van het linkse protest was activistisch van aard. Hoewel acties hinderlijk konden zijn, bedreigden deze de democratische rechtsorde veelal niet." Het staat daar met nadruk onderstreept.

Een organisatie als Samidoun wordt wel degelijk expliciet genoemd, dus man en paard noemen doen ze op plekken zeker wel. Bij rechts-extremisme staat met nadruk dat de AIVD acht ambtsberichten heeft doen uit gaan. Met nadruk staat daar het "gewelddadig nihilisme". Links-extremisme is de enige vorm waar dat van de ambtsberichten niet bij staat, en de enige vorm waar geweld niet staat vetgedrukt. Het is glashelder dat deze dreigingen allemaal op volgorde staat gerangschikt.

Je misleidt, liegt en bedriegt. Zoals altijd.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2026 19:40:02 ]
pi_220812358
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dit is gewoon obscurantistische lulkoek. Ik heb het volledige rapport weer eens bekeken. Het is volstrekt helder dat de AIVD het jihadisme bovenaan zet qua dreiging (dat schrijven ze ook: "de belangrijkste dreiging"), en krijgt derhalve nummer één in de reeks. Het laagste nummer in de hele reeks krijgt links-extremisme, en de woordkeuze is er naar. Deze zinnen staan daar nota bene met nadruk onderstreept: "De dreiging vanuit deze beweging was gering. Veel van het linkse protest was activistisch van aard. Hoewel acties hinderlijk konden zijn, bedreigden deze de democratische rechtsorde veelal niet." Het staat daar met nadruk onderstreept.

Een organisatie als Samidoun wordt wel degelijk expliciet genoemd, dus man en paard noemen doen ze op plekken zeker wel. Bij rechts-extremisme staat met nadruk dat de AIVD acht ambtsberichten heeft doen uit gaan. Met nadruk staat daar het "gewelddadig nihilisme". Links-extremisme is de enige vorm waar dat van de ambtsberichten niet bij staat. Het is glashelder dat deze dreigingen allemaal op volgorde staat gerangschikt.

Je misleidt, liegt en bedriegt. Zoals altijd.
Links extremisme wordt echter wel gewoon genoemd in het AIVD rapport. Het is dus geen gezellige wandelclub ofzo.
pi_220812413
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:39 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Links extremisme wordt echter wel gewoon genoemd in het AIVD rapport. Het is dus geen gezellige wandelclub ofzo.
Niet-gewelddadig rechts-extremisme wordt ook expliciet genoemd (en staat hoger gerangschikt dan links-extremisme of zelfs Hamas). Wedden dat jij daar heel anders tegenaan kijkt?

Er wordt hier gewoon weer vrolijk op los gemanipuleerd. In tegenstelling tot al het gedraai hier staat het allemaal gewoon op volgorde. Van groot naar klein, van dreiging dichtbij naar veraf en in de verte. Wat allemaal 100% strookt met de historische statistieken van deze eeuw en de 20ste eeuw.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2026 19:46:17 ]
pi_220812434
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:39 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Links extremisme wordt echter wel gewoon genoemd in het AIVD rapport. Het is dus geen gezellige wandelclub ofzo.
Links extremisme heeft onze hoofdstad veranderd in een 3e wereldland gebied. Verder niet gevaarlijk hoor.

En voor Utrecht kun je zo langzamerhand hetzelfde zeggen.

Maar rechts is veel enger.
pi_220812438
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Niet-gewelddadig rechts-extremisme wordt ook expliciet genoemd (en staat hoger gerangschikt dan links-extremisme of zelfs Hamas). Wedden dat jij daar heel anders tegenaan kijkt?

Er wordt hier gewoon weer vrolijk op los gemanipuleerd. In tegenstelling tot al het gedraai hier staat het allemaal gewoon op volgorde. Van groot naar klein, van dichtbij naar veraf en in de verte. Wat allemaal 100% strookt met de historische statistieken van deze eeuw en de 20ste eeuw.
Toch worden gezellige wandelclubs niet genoemd. En terroristische dreigingen van extreme clubs, zowel links als rechts, wel. Met die moslim club bovenaan.

Kun je uitleggen waarom je denkt dat ik daar heel anders tegenaan zou kijken?
pi_220812458
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:22 schreef nostra het volgende:

[..]
Nee, ze schrijven bewust geen namen op. Van geen enkele groep.
Samidoun staat expliciet genoemd.

Dat is slechts één voorbeeld van je voortdurende manipulatie.
pi_220812496
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:47 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Links extremisme heeft onze hoofdstad veranderd in een 3e wereldland gebied. Verder niet gevaarlijk hoor.

En voor Utrecht kun je zo langzamerhand hetzelfde zeggen.

Maar rechts is veel enger.
Maar waarom zijn deze steden dan toch ongekend populair met alle uitdagingen op de woningmarkt van dien?
pi_220812512
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:35 schreef Klopkoek het volgende:
Dit - en voorgaande posts - is gewoon obscurantistische lulkoek. Ik heb het volledige rapport weer eens bekeken. Het is volstrekt helder dat de AIVD het jihadisme bovenaan zet qua dreiging (dat schrijven ze ook: "de belangrijkste dreiging"), en krijgt derhalve nummer één in de reeks.
Het hele rapport - dus niet alleen het hoofdstuk 'extremisme' - ademt nu juist het gevaar van dreigingen uit veel hoeken, op veel manieren, door veel organisaties / bewegingen / statelijke actoren. Dat platslaan tot lijstjes met "meest gevaarlijk" en "valt best mee, maar wel even wat woordjes" is juist veel te simpel. Dat heeft geen jota te maken met links of rechts of "mijn kliek" (wat dat ook moge zijn in jouw ogen), maar met de complexe realiteit waarin we leven.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220812620
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:48 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Toch worden gezellige wandelclubs niet genoemd. En terroristische dreigingen van extreme clubs, zowel links als rechts, wel. Met die moslim club bovenaan.

Kun je uitleggen waarom je denkt dat ik daar heel anders tegenaan zou kijken?
Nee, dat staat er dus niet. Het is de enige categorie waar dat woord terreur of angst aanjagen juist niet bij staat (nóg een reden waarom het dus helemaal onderaan staat in de volgorde). Het is de enige categorie zonder ambtsberichten.

Zelfs over dat Samidoun schrijft men: Samidoun Nederland toont zich in daad activistisch. De organisatie roept niet op tot geweld [...] De dreiging van Samidoun tegen de nationale veiligheid is beperkt. Wel kan de boodschap die de organisatie uitdraagt als bedreigend worden ervaren
en mogelijk bijdragen aan radicalisering en toenemende polarisatie.


Let wel: de AIVD valt gewoon onder een VVD-ministerie. In tegenstelling tot pakweg de Verenigde Staten (van voor Trump-II) of Duitsland is het geen ZBO of zelfstandig agentschap. De minister heeft invloed en kan schrappen/toevoegen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2026 20:01:53 ]
pi_220812710
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:48 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Kun je uitleggen waarom je denkt dat ik daar heel anders tegenaan zou kijken?
Ja, waarom zou dat nou zijn? Met je avatar.

Ik herhaal nog maar een keer dat het o zo gematigde en fatsoenlijke JA21/SGP een stel zusterpartijen in Europa heeft, elke kwartaal even gezamenlijk dineren, die openlijk neo-fascistisch zijn (of minder openlijk in de Hitler-prullaria zitten, zoals de Zweden Democraten).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2026 20:06:52 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')