abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 april 2026 @ 13:47:09 #1
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220626349
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 13:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Een luitenant generaal zegt dat het niet kan. Jij vindt die luitenant generaal blijkbaar dé specialist.
Ik vind de directeur-generaal van de EU Military Staff, de hoogste militaire adviseur en strateeg van de EU, inderdaad dé specialist.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2026 13:50:29 ]
  dinsdag 21 april 2026 @ 13:48:48 #3
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220626350
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 13:45 schreef tizitl2 het volgende: [..] Prima, grotendeels toch al beter geregeld in het migratiepact. Als de VVD in de Tweede Kamer niet zo hijgerig voor een vergaand amendement had gestemd, wat op zijn minst volwaardige behandeling verdiende omdat de implicaties onduidelijk waren, hadden ze nu die strengere wet gehad.
Dit dus, gewoon de hand overspeeld om 'de libs te ownen', keihard gebackfired.

Ik kaap in mijn enthousiasme wel heel onbeschaamd een TT, sorry @Lord_Ronddraai
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 21 april 2026 @ 13:49:36 #4
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_220626354
Erg mooi. Prutswerk moet worden weggestemd, hoe hard de Wildersen, Lientjes en collaborateurs van de T. ook roepen.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_220626356
Helaas is de tweestatussenwet trouwens wel aangenomen.
  dinsdag 21 april 2026 @ 13:52:45 #6
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220626370
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 13:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik vind de directeur-generaal van de EU Military Staff, de hoogste militaire adviseur en strateeg van de EU, inderdaad dé specialist.
Rutte zegt dat Trump een topgozer is.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 21 april 2026 @ 13:55:38 #7
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220626388
Geen mens is illegaal maar een mens kan wel degelijk illegaal (aanwezig) zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_220626414
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 13:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik vind de directeur-generaal van de EU Military Staff, de hoogste militaire adviseur van de EU, inderdaad dé specialist.
Waaruit moet dat dan blijken? Uit het feit dat ze de geschiedenis van waar ze over praten niet eens kennen? Uit hun argument dat nergens op slaat? Alsof Engels zo moelijk is voor iedereen in de EU. Leg anders uit waarom ze gelijk hebben. Alleen maar wijzen naar 2 personen die iets zeggen en dan claimen dat ze dus gelijk hebben is nogal armoedig. Deze generaal heeft ook nooit iets buiten het leger gedaan, wat zijn tunnelvisie op dit gebied waarschijnlijk goed verklaart.

Die generaal die je aanhaalt liegt ook wel vaker over dit soort zaken.

quote:
Bewondering voor Mark Rutte
De luitenant-generaal die gaat over de militaire missies van de Europese Unie heeft dan ook bewondering voor Mark Rutte. Hij kreeg als secretaris-generaal van de Navo de Amerikaanse president Trump weer met zijn neus in dezelfde richting als de overige leden. „Je kunt van hem vinden wat je wilt, maar dit heeft Rutte goed gedaan.”
https://www.bd.nl/eindhov(...)ng-rusland~abe2f6bf/

Totale onzin natuurlijk dat Trumps neus onze kant op staat of dat Rutte daar iets in gepresteerd heeft.

Over garanties voor de defensie industrie heeft hij dan wel weer gelijk.
quote:
Garanties voor industrie?
Vanuit de industrie worden garanties gevraagd om productie voor defensie te gaan maken. „Garanties? Laat me niet lachen. De nood is zo hoog dat je alles kunt verkopen wat je maakt.
Daarom kunnen we ook beter discussieren over de argumenten. In plaats van zoals jij doet gewoon wijzen naar autoriteit, zo van kijk deze persoon zit op een hoge positie dus hij heeft gelijk en verstand van zaken.
  dinsdag 21 april 2026 @ 14:05:10 #9
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220626424
quote:
Minister Yeşilgöz informeerde Kamer verkeerd over incident tracker op marineschip

Minister Dilan Yeşilgöz van Defensie heeft de Tweede Kamer verkeerd geďnformeerd over het incident met het fregat Zr.Ms. Evertsen. Volgens haar was het oorlogsschip, terwijl een Bluetooth-tracker aan boord was, ook te volgen via openbare websites. Maar uit onderzoek van Omroep Gelderland blijkt dat dit niet klopt.
https://www.gld.nl/nieuws(...)acker-op-marineschip

Er was een tijd dat ministers moesten opstappen wanneer zij aantoonbaar de kamer hadden voorgelogen, maar blijkbaar maakt het tegenwoordig niet meer uit of wat je zegt ook klopt.
pi_220626428
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:05 schreef Tijn het volgende:

[..]
https://www.gld.nl/nieuws(...)acker-op-marineschip

Er was een tijd dat ministers moesten opstappen wanneer zij aantoonbaar de kamer hadden voorgelogen, maar blijkbaar maakt het tegenwoordig niet meer uit of wat je zegt ook klopt.
Zou mooi zijn. Maar haar visitekaartje is toch dat ze nog meer en opzichtiger liegt dan Rutte?
pi_220626431
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 13:48 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dit dus, gewoon de hand overspeeld om 'de libs te ownen', keihard gebackfired.

Ik kaap in mijn enthousiasme wel heel onbeschaamd een TT, sorry @:Lord_Ronddraai
Wel leuk theater dit, net doen alsof de partij die voor stemt verantwoordelijk is voor het niet halen van de wet :D

De schuld ligt hier bij PVV en D66 die tegen stemmen. Vooral de PVV bewijst nog maar eens wat een onbetrouwbare bende het is.

[ Bericht 3% gewijzigd door MoreDakka op 21-04-2026 14:13:45 ]
pi_220626450
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 11:09 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
En dan hebben we dit plan, ieder zijn eigen capaciteiten en dan komt het zover en heb je een dwarsligger, wat moet je dan? Dit vraagt ook een andere indeling van Europa.
Die doen dan maar niet mee, net als nu. Het gaat om meer coordinatie, niet zozeer een 'EU'-leger. Alles wat niet het huidige traject volgt van lukraak geld verbranden is beter.
pi_220626461
Deze TT kan echt niet. Maar zo werkt het inmiddels wel in dit C land.
pi_220626466
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 13:55 schreef Vallon het volgende:
Geen mens is illegaal maar een mens kan wel degelijk illegaal (aanwezig) zijn.
Niet volgens GL en D66. Iedereen is welkom. Maakt geen klote uit wat je hebt uitgevreten ergens anders.
  dinsdag 21 april 2026 @ 14:16:45 #15
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220626475
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wel leuk theater dit, net doen alsof de partij die voor stemt verantwoordelijk is voor het niet halen van de wet :D

De schuld ligt hier bij PVV en D66 die tegen stemmen. Vooral de PVV bewijst nog maar eens wat een onbetrouwbare bende het is.
Ook, D66 maakt er een potje van een PVV doet wat ze altijd doen: de boel frustreren. Dat neemt echter niet weg dat de VVD heeft geprobeerd om iedereen de moeder te naaien door wildenthousiast voor het amendement-Vondeling te stemmen en dat klapt nu keihard recht in het eigen gezicht uit elkaar.

De anti-bestuurlijkheid van de VVD doet ze nu de das om.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 21 april 2026 @ 14:23:34 #16
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220626502
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 13:50 schreef Hanca het volgende:
Helaas is de tweestatussenwet trouwens wel aangenomen.
Dat past dan in gedachten dat vervolgd worden om wie iemand is, wat anders is dan ergens geweld te moeten ondergaan dat anderen veroorzaken. M.a.w. er is ontiegelijk veel leed en het onhaalbaar is om iedereen te beschermen door die hier dan blijvend onderdak te bieden.

Dat iemand even wil kunnen schuilen, is wat anders dan dat die persoon zich hier een (betere) habitat gaat verschaffen. Beetje als met logeetjes, na drie dagen wordt het tijd dat die zelf hun handen uit de mouwen te steken en sws na 3 weken gaan (mee)betalen aan onze kosten, wij daarmee niet verantwoordelijk worden om na 3 maanden hun aanhang(sels) eveneens plek te bieden. Een beetje als met dochterlief, prima dat je wilt samenwonen met je vriendje maar dan niet in ons huis.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_220626506
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:16 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ook, D66 maakt er een potje van een PVV doet wat ze altijd doen: de boel frustreren. Dat neemt echter niet weg dat de VVD heeft geprobeerd om iedereen de moeder te naaien door wildenthousiast voor het amendement-Vondeling te stemmen en dat klapt nu keihard recht in het eigen gezicht uit elkaar.
Dat was een gewoon goede wetgeving. Ze stemden ook voor de versoepeling om CDA te paaien. Zonder het gekonkel van D66 en PVV zou dat het allemaal gewoon gehaald hebben.

Het is natuurlijk leuker om wildenthousiast en hijgerig te posten over hoe slecht de VVD is dan de politieke realiteit te onderkennen. Net zoals het leuker is om 'Negers!!!' te roepen dan inhoudelijk over migratieproblematiek te praten.
  dinsdag 21 april 2026 @ 14:25:03 #18
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220626508
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:24 schreef MoreDakka het volgende:
Dat was een gewoon goede wetgeving.
Nee
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220626526
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:24 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat was een gewoon goede wetgeving. Ze stemden ook voor de versoepeling om CDA te paaien. Zonder het gekonkel van D66 en PVV zou dat het allemaal gewoon gehaald hebben.

Het is natuurlijk leuker om wildenthousiast en hijgerig te posten over hoe slecht de VVD is dan de politieke realiteit te onderkennen. Net zoals het leuker is om 'Negers!!!' te roepen dan inhoudelijk over migratieproblematiek te praten.
Hij onderkent toch de politieke realiteit? Jjj probeert hem nu te verwerpen. De realiteit is dat VVD hoofdverantwoordelijke is voor de politieke malaise de afgelopen decennia. Ze zaten vrijwel onafgebroken als grootste in de regering. Ze hebben vrijwel uitsluitend plannen gemaakt en uitgevoerd die zeer slecht zijn uitgepakt. Op vrijwel elk onderwerp heeft de VVD een draai moeten maken omdat het idee dat ze hadden niet bleek te werken. Denk bijvoorbeeld aan de woningmarkt als voltooid verklaren.
pi_220626531
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
De realiteit is dat VVD hoofdverantwoordelijke is voor de politieke malaise de afgelopen decennia.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:24 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het is natuurlijk leuker om wildenthousiast en hijgerig te posten over hoe slecht de VVD is dan de politieke realiteit te onderkennen.
:O
  dinsdag 21 april 2026 @ 14:31:23 #21
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220626544
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
[..]
:O
De politieke realiteit is dat dat amendement veel te gevoelig lag en daarom dus de heleboel in de soep is gelopen. Wij van de linksen vinden dat prima he, ons hoor je niet klagen. We vinden het alleen nogal grappig dat de VVD als anti-bestuurderspartij keihard op de muil gaat.

De rechtsen willen graag megastrenge asiel/illegaliteitwetgeving, wij van de slinksen vinden dat niet nodig dus lachen we nu in ons vuistje en verzinnen we zuigerige TTs.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 21 april 2026 @ 14:32:00 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220626548
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:24 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat was een gewoon goede wetgeving. Ze stemden ook voor de versoepeling om CDA te paaien. Zonder het gekonkel van D66 en PVV zou dat het allemaal gewoon gehaald hebben.

Het is natuurlijk leuker om wildenthousiast en hijgerig te posten over hoe slecht de VVD is dan de politieke realiteit te onderkennen. Net zoals het leuker is om 'Negers!!!' te roepen dan inhoudelijk over migratieproblematiek te praten.
D66 heeft nimmer toegezegd voor deze wet te gaan stemmen. In de campagne niet en ook duidelijk in het coalitieakkoord niet. Dus het was al die tijd bekend dat je niet op hun stemmen kon rekenen.

De PVV moet dus niet gaan janken dat D66 de resultaten van hun eigen machtspolitiek niet gaat repareren.
pi_220626564
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
[..]
:O
Ja inderdaad gaap, ik had je post al gelezen daarom reageerde ik erop.
Maargoed we weten van jou dat je meestal compleet in je eigen werkelijkheid leeft. Ook nu weer blijkbaar.

Dat VVD slecht is, is de politieke realiteit daar kan ik je legio voorbeelden van geven zoals ik er al een gaf.
Dat de VVD jaar en dag in de coalitie zit als grootste partij is ook onderdeel van de realiteit. Maar als de realiteit je niet zint kun je inderdaad ook zoals jij gewoon je eigen realiteit optuigen.
pi_220626575
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De politieke realiteit is dat dat amendement veel te gevoelig lag en daarom dus de heleboel in de soep is gelopen. Wij van de linksen vinden dat prima he, ons hoor je niet klagen. We vinden het alleen nogal grappig dat de VVD als anti-bestuurderspartij keihard op de muil gaat.

De rechtsen willen graag megastrenge asiel/illegaliteitwetgeving, wij van de slinksen vinden dat niet nodig dus lachen we nu in ons vuistje en verzinnen we zuigerige TTs.
Oprechte vraag, waarom zal je voor illegale economische vluchtelingen zijn ?
pi_220626596
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:37 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Oprechte vraag, waarom zal je voor illegale economische vluchtelingen zijn ?
Niemand is voor het opvangen van mensen die geen recht op asiel hebben. Maar de mensen die kunnen worden uitgezet of die kunnen vertrekken, vertrekken dan ook na hun procedure. Vreemdelingendetentie bestaat ook al. Mensen strafbaar verklaren, gewoon op basis van het feit dat ze er zijn, lost daardoor ook helemaal niks op. Het enige wat het doet is mensen die al kwetsbaar zijn, nog angstiger maken. Waarom zou je dat willen?
  dinsdag 21 april 2026 @ 14:41:58 #26
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220626597
Illegaliteit strafbaar stellen werkt volgens mij juist compleet averechts; het geeft mensen die hier niet (meer) horen te zijn nóg meer juridische mogelijkheden en dus extra tijd om hier te zijn.
Blaf me vol
pi_220626600
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:37 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Oprechte vraag, waarom zal je voor illegale economische vluchtelingen zijn ?
Omdat het goedkope arbeid is. De rechtse partijen smullen daarvan. Die zien dat als noodzakelijk voor hun economische model. Daarom komt er ook niks van de grond. De rechtse partijen die migratie moeten aanpakken, moeten voor de buhne streng doen, want hun kiezers zien dat graag. Maar ze moeten ook zorgen dat er weinig veranderd. Want hun sponsoren zoals Otto workforce hebben de goedkope arbeid door import wel nodig.
  dinsdag 21 april 2026 @ 14:46:20 #28
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220626615
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:37 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Oprechte vraag, waarom zal je voor illegale economische vluchtelingen zijn ?
Jij wilt verkrachte illegale prostitutees hulp ontzeggen?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220626617
En na de tegenstem op de novelle, werd ik trouwens ook strafbaar als die wet was aangenomen. Ik regel namelijk mee dat mijn kerk eens per week koffie uit deelt en eens per maand soep uit deelt aan iedereen die het wil hebben. Daar kunnen ook ongedocumenteerden tussen zitten. Zonder die novelle is dat dus al strafbaar.

Hulp aan mensen die in nood zijn, bijvoorbeeld omdat het vriest of omdat ze geen eten hebben, strafbaar maken is natuurlijk volledig absurd. Dat er nog partijen daar voor hebben gestemd is eigenlijk schandalig.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2026 14:49:01 ]
pi_220626631
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:37 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Oprechte vraag, waarom zal je voor illegale economische vluchtelingen zijn ?
Niemand is dat, alleen willen sommigen zaken daadwerkelijk oplossen door iets dieper te kijken in plaats van enkel symboolwetgeving.

Wat wil je doen met een illegaal verblijvende iemand die niet weg kan en niet uitgezet kan worden omdat zijn eigen land niet meewerkt? Levenslang geven als een moordenaar?

Met deze wet mag je ook niet helpen, dus hoe moet iemand dan aan voedsel komen? Is jatten en criminaliteit een beter alternatief dan het leger des heils in jouw ogen? En die mensen hebben soms ook kinderen he, bedenk dat even. Die honger laten lijden? Geen school voor hen?

Dat is het punt: als je even doordenkt blijkt het geen best idee.
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 14:54:46 #31
236264 crew  capricia
pi_220626639
Die tweestatussenwet die dus wel aangenomen is, gaat wel gezinshereniging beperken voor een grotere groep. De nareis gaat wel echt beperkt worden.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220626687
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:54 schreef capricia het volgende:
Die tweestatussenwet die dus wel aangenomen is, gaat wel gezinshereniging beperken voor een grotere groep. De nareis gaat wel echt beperkt worden.
Dat is dus de vraag, daar loopt een navraag over bij het Europese Hof:
https://www.ordevanvlaams(...)ang-van-asielzoekers
https://www.trouw.nl/poli(...)p-de-tocht~b65a72fc/

Tot die tijd zou Nederland dat deel moeten schorsen, net als België heeft gedaan. Ik verwacht hier vrij snel een rechtszaak over.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2026 14:59:15 ]
pi_220626714
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:54 schreef capricia het volgende:
Die tweestatussenwet die dus wel aangenomen is, gaat wel gezinshereniging beperken voor een grotere groep. De nareis gaat wel echt beperkt worden.
Twee statusstelsel :') Dat is al lang geprobeerd, werkt niet want het levert veel werk op. Op die manier krijg je natuurlijk eindeloze processen waarom iemand status a en niet b heeft. Typisch ook om vluchtelingen in de kou te zetten en nog meer tweederangs burgers te maken dan ze al waren. Dat zal de integratie wel goed tegengaan, zoals de bedoeling. De problemen moeten groter!
pi_220626740
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
p. Het enige wat het doet is mensen die al kwetsbaar zijn, nog angstiger maken. Waarom zou je dat willen?
Afschrikken om hierna toe te komen. Als ik een vluchteling zal zijn zal ik namelijk ook voor West-Europa kiezen, dus ik begrijp ze wel.
pi_220626780
Die gezinshereniging tegen willen gaan is trouwens ook pure boze symboolpolitiek. Ze wonen in hetzelfde huis als de oorspronkelijke aanvrager, dus dat is het probleem niet. Nee, het is puur 'afschrikwekkend' bedoeld. Het is toch verschrikkelijk dat een land als Nederland zo diep is gezonken dat het zo onaantrekkelijk mogelijk wil zijn voor mensen die gewoon recht hebben op asiel hier?

Als ze geen recht hadden, kregen ze geen status. Dit hele gezinsherenigingsdeel zakt Nederland weer moreel ver door de ondergrens.
pi_220626786
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:52 schreef tizitl2 het volgende:

[..]

Wat wil je doen met een illegaal verblijvende iemand die niet weg kan en niet uitgezet kan worden omdat zijn eigen land niet meewerkt? Levenslang geven als een moordenaar?

Hier noem je dus al een groot probleem. Je komt er nooit meer vanaf. Dus wij moeten als Nederland het maar oplossen dan? Lekker makkelijk voor veel landen. Stuur het tuig maar naar West-Europa. Die lossen het op.
pi_220626811
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:00 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Afschrikken om hierna toe te komen. Als ik een vluchteling zal zijn zal ik namelijk ook voor West-Europa kiezen, dus ik begrijp ze wel.
Dat werkt natuurlijk niet. Voor een vluchteling blijft Europa aantrekkelijker dan zeg Libanon. Laten we het ook zo houden, dat Europa beter toeven is dan waar de vluchtelingen vandaan komen.
Heb je ook wel eens met vluchtelingen gesproken? Die houden zich echt niet bezig met dit soort regelgeving voordat ze ergens heen gaan.
pi_220626812
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:47 schreef Hanca het volgende:

Hulp aan mensen die in nood zijn, bijvoorbeeld omdat het vriest of omdat ze geen eten hebben, strafbaar maken is natuurlijk volledig absurd. Dat er nog partijen daar voor hebben gestemd is eigenlijk schandalig.
Dat ben ik met je eens.
pi_220626843
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:03 schreef Hanca het volgende:
Die gezinshereniging tegen willen gaan is trouwens ook pure boze symboolpolitiek. Ze wonen in hetzelfde huis als de oorspronkelijke aanvrager, dus dat is het probleem niet. Nee, het is puur 'afschrikwekkend' bedoeld. Het is toch verschrikkelijk dat een land als Nederland zo diep is gezonken dat het zo onaantrekkelijk mogelijk wil zijn voor mensen die gewoon recht hebben op asiel hier?

Als ze geen recht hadden, kregen ze geen status. Dit hele gezinsherenigingsdeel zakt Nederland weer moreel ver door de ondergrens.
Dit is een punt waar we het zeker eens zijn. Te triest voor woorden. Dit zorgt toch alleen maar voor slechtere integratie, kunnen mensen zich niet indenken hoe het voelt om 2 jaar zonder je gezin te zitten?

Het is ook wat je krijgt als een meerderheid van de kamer zo rechts is dat je het op fok! niet meer mag duiden.
pi_220626850
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:03 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Hier noem je dus al een groot probleem. Je komt er nooit meer vanaf. Dus wij moeten als Nederland het maar oplossen dan? Lekker makkelijk voor veel landen. Stuur het tuig maar naar West-Europa. Die lossen het op.
Het is geen groot probleem, het gaat om ongeveer 20.000 ongedocumenteerden in Nederland en daar zitten ook illegale arbeidskrachten tussen die hier heen worden gehaald uit met name Zuid-Amerika.

https://www.wodc.nl/actue(...)-verblijfsvergunning
pi_220626867
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Heb je ook wel eens met vluchtelingen gesproken? Die houden zich echt niet bezig met dit soort regelgeving voordat ze ergens heen gaan.
De echte vluchtelingen ja. Niet al die economische vluchtelingen. En die zijn er genoeg. Er is tegenwoordig goud geld te verdienen in die business helaas. Vraag jezelf eens af waarom ze altijd in de rijkere landen belanden. Het lijkt mij dat niemand tegen het opvangen van echte vluchtelingen is.
pi_220626884
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:03 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Hier noem je dus al een groot probleem. Je komt er nooit meer vanaf. Dus wij moeten als Nederland het maar oplossen dan? Lekker makkelijk voor veel landen. Stuur het tuig maar naar West-Europa. Die lossen het op.
Er is geen sturing vanuit die landen. Dat is zon leugenachtige frame van Donald Trump.

Het is meer zo dat West Europa zo gierig is dat zelfs 1% van onze gigantische welvaart besteden aan zaken als ontwikkelingssamenwerking al als afschuwelijk wordt gezien.
We doen graag alsof wij beschaafd zijn en die vluchtelingen barbaren. Maar dat we zo zielig doen over wat mensen in nood opvangen laat al wel zien dat onze beschaving ook niet verder komt dan kijken naar ons directe eigenbelang.
pi_220626920
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Er is geen sturing vanuit die landen. Dat is zon leugenachtige frame van Donald Trump.

Het is meer zo dat West Europa zo gierig is dat zelfs 1% van onze gigantische welvaart besteden aan zaken als ontwikkelingssamenwerking al als afschuwelijk wordt gezien.
We doen graag alsof wij beschaafd zijn en die vluchtelingen barbaren. Maar dat we zo zielig doen over wat mensen in nood opvangen laat al wel zien dat onze beschaving ook niet verder komt dan kijken naar ons directe eigenbelang.
Het is zelfs maar 0,7%, wat de eis is voor ontwikkelingssamenwerking. En inderdaad, dat haalt Nederland dus niet.
pi_220626923
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:07 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
De echte vluchtelingen ja. Niet al die economische vluchtelingen. En die zijn er genoeg. Er is tegenwoordig goud geld te verdienen in die business helaas. Vraag jezelf eens af waarom ze altijd in de rijkere landen belanden. Het lijkt mij dat niemand tegen het opvangen van echte vluchtelingen is.
Waar zou jij heen vluchten? Een armer land of een rijker land? Daarbij bedenk ook die amere landen zoals Turkije en Libanon vangen meer dan 10x zoveel vluchtelingen op dan wij.
Aan alles is verder geld te verdienen. Bijvoorbeeld mensen opstoken tegen vluchtelingen en migranten.
pi_220626977
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:07 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Het lijkt mij dat niemand tegen het opvangen van echte vluchtelingen is.
Nooit al die 'grenzen dicht' roepers gehoord? En sowieso: als wat jij zegt stelt klopt, had dus niemand problemen met statushouders, dat zijn namelijk de echte vluchtelingen.
pi_220627060
Nederlandse orde van advocaten, de Raad van State en de Raad voor de Rechtspraak zijn duidelijk over de tweestatussenwet: slecht idee, gaat filevorming in de rechtspraak opleveren.

https://www.nd.nl/nieuws/(...)ieuw-ingevoerd-criti

Dat weet de Eerste Kamer, toch stemmen ze in. Hoe dient de Eerste Kamer dan nog zijn doel van toetsen op uitvoerbaarheid en kwaliteit van wetgeving?
pi_220627064
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:24 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat was een gewoon goede wetgeving. Ze stemden ook voor de versoepeling om CDA te paaien. Zonder het gekonkel van D66 en PVV zou dat het allemaal gewoon gehaald hebben.

Het is natuurlijk leuker om wildenthousiast en hijgerig te posten over hoe slecht de VVD is dan de politieke realiteit te onderkennen. Net zoals het leuker is om 'Negers!!!' te roepen dan inhoudelijk over migratieproblematiek te praten.
Zou het nu wat wrijving gaan opleveren in de coalitie of zal iedereen zijn schouders ophalen uit desinteresse?
  dinsdag 21 april 2026 @ 15:23:47 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627066
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:23 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Zou het nu wat wrijving gaan opleveren in de coalitie of zal iedereen zijn schouders ophalen uit desinteresse?
Ik neem aan dat ze wel een alternatief hebben voorgekookt.
pi_220627070
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:21 schreef Hanca het volgende:
Nederlandse orde van advocaten, de Raad van State en de Raad voor de Rechtspraak zijn duidelijk over de tweestatussenwet: slecht idee, gaat filevorming in de rechtspraak opleveren.

https://www.nd.nl/nieuws/(...)ieuw-ingevoerd-criti

Dat weet de Eerste Kamer, toch stemmen ze in. Hoe dient de Eerste Kamer dan nog zijn doel van toetsen op uitvoerbaarheid en kwaliteit van wetgeving?
Omdat de stem in de eerste Kamer wordt bepaald door wat je eigen partij in de tweede kamer ervan vindt.
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 15:24:42 #50
236264 crew  capricia
pi_220627072
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:03 schreef Hanca het volgende:
Die gezinshereniging tegen willen gaan is trouwens ook pure boze symboolpolitiek. Ze wonen in hetzelfde huis als de oorspronkelijke aanvrager, dus dat is het probleem niet. Nee, het is puur 'afschrikwekkend' bedoeld. Het is toch verschrikkelijk dat een land als Nederland zo diep is gezonken dat het zo onaantrekkelijk mogelijk wil zijn voor mensen die gewoon recht hebben op asiel hier?

Als ze geen recht hadden, kregen ze geen status. Dit hele gezinsherenigingsdeel zakt Nederland weer moreel ver door de ondergrens.
Er kwamen vorig jaar 16.500 nareizigers. Waarvan er 8.000 in een COA lokatie opgevangen moesten worden.
"Door het tekort aan woningen verblijven momenteel zo’n 8000 nareizigers in azc’s, vakantieparken en noodopvanglocaties.."
https://www.schulinck.nl/sociaal-domein-nieuws-326119/
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220627079
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik neem aan dat ze wel een alternatief hebben voorgekookt.
Het alternatief wordt in de komende maand al aangenomen, het Europese migratiepact. Daar zit een deel van de maatregelen al in en dat zijn net ook de maatregelen die wél werken en geen symboolpolitiek zijn.
pi_220627081
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:24 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Omdat de stem in de eerste Kamer wordt bepaald door wat je eigen partij in de tweede kamer ervan vindt.
Ja, dat was tijdens het vorige kabinet ook allemaal prima.
pi_220627086
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:24 schreef capricia het volgende:

[..]
Er kwamen vorig jaar 16.500 nareizigers. Waarvan er 8.000 in een COA lokatie opgevangen moesten worden.
"Door het tekort aan woningen verblijven momenteel zo’n 8000 nareizigers in azc’s, vakantieparken en noodopvanglocaties.."
https://www.schulinck.nl/sociaal-domein-nieuws-326119/
Dan moeten we dat laatste probleem oplossen. Het is al schandalig dat we mensen die recht hebben om hier te wonen in een AZC laten zitten, het wordt nog veel schandaliger als je ook nog hun gezin bij hen weg gaat houden. Schande op schande stapelen, maakt het niet beter.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2026 15:28:17 ]
pi_220627087
Ach ja, de stokpaardjes komen weer van stal en hoofden worden weer in het zand gestoken.

Maar geen nood, de EU komt ons redden hoor. Met een migratiewet die dan wel ineens goed is? Grappig hoe dat werkt.
pi_220627092
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan moeten we dat laatste probleem oplossen. Het is al schandalig dat we mensen die recht hebben om hier te wonen in een AZC laten zitten, het wordt nog veel schandaliger als je ook nog hun gezin bij hen weg gaat houden.
Het is schandalig dat die mensen een verblijfsvergunning hebben.
pi_220627100
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:28 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het is schandalig dat die mensen een verblijfsvergunning hebben.
Zie je @DobbyDobby dat er wel asocialen zijn die een probleem hebben met het opvangen van echte vluchtelingen?
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 15:30:35 #57
236264 crew  capricia
pi_220627102
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan moeten we dat laatste probleem oplossen. Het is al schandalig dat we mensen die recht hebben om hier te wonen in een AZC laten zitten, het wordt nog veel schandaliger als je ook nog hun gezin bij hen weg gaat houden. Schande op schande stapelen, maakt het niet beter.
Laten we dit eerst oplossen.
quote:
Leerlingen lijden onder woningnood: onderwijzers zien steeds meer dakloze kinderen in de klas

Scholen vragen steeds vaker hulp voor dak- en thuisloze leerlingen. Onderwijzers zien leerlingen lijden onder de woningnood en slaan alarm. Dat blijkt uit nieuwe gegevens van het Jeugdeducatiefonds.
https://www.ad.nl/binnenl(...)%2Ft.co%2F&slug_rd=1

Als we niet eens plek voor onze eigen kinderen hebben om te wonen, waarom dan nog duizenden en duizenden mensen hier toegang geven.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220627107
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:00 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Afschrikken om hierna toe te komen. Als ik een vluchteling zal zijn zal ik namelijk ook voor West-Europa kiezen, dus ik begrijp ze wel.
Dit dus, het hele probleem ontstaat op het moment dat ze al hier zijn dus dat moet je zoveel mogelijk ontmoedigen.

Nu doen we hier niks aan en als ze er al zijn hebben we ook geen enkele stok achter de deur.

En zo rollen we lekker door want die mensen die jarenlang traineren op kosten van de samenleving zijn zo zielig.
pi_220627112
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zie je @:DobbyDobby dat er wel asocialen zijn die een probleem hebben met het opvangen van echte vluchtelingen?
Nee, ze hadden geen verblijfsvergunning mogen krijgen omdat ze geen echte vluchtelingen zijn. Tot het vorige kabinet kregen vrijwel alle Syriers een verblijfsvergunning, zonder enig bewijs te hoeven overleggen dat ze ergens voor vluchtten. Dat is gelukkig aangepast, maar met de gevolgen van die ramp hebben we nog steeds te maken.

Leuk geprobeerd wel weer hoor :)
pi_220627113
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Er is geen sturing vanuit die landen. Dat is zon leugenachtige frame van Donald Trump.

Het is meer zo dat West Europa zo gierig is dat zelfs 1% van onze gigantische welvaart besteden aan zaken als ontwikkelingssamenwerking al als afschuwelijk wordt gezien.
We doen graag alsof wij beschaafd zijn en die vluchtelingen barbaren. Maar dat we zo zielig doen over wat mensen in nood opvangen laat al wel zien dat onze beschaving ook niet verder komt dan kijken naar ons directe eigenbelang.
Dat valt wel mee. Het is meer de vraag waar dat geld heengaat en hoe het besteed wordt. In bepaalde landen wordt het gewoon nooit wat. Die zijn zo corrupt als de pest. En je bent echt veel te naďef.
pi_220627115
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Laten we dit eerst oplossen.
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)%2Ft.co%2F&slug_rd=1
Nee, laten we het tegelijk oplossen. Alle kinderen die recht hebben hier te wonen moeten een huis hebben. Een kind dat in Nederland geboren is, verschilt daarin niks met een kind dat hierheen gevlucht is en een verblijfsvergunning heeft gekregen. Zelfde rechten, zelfde noden, zelfde verplichting van ons als samenleving.
  dinsdag 21 april 2026 @ 15:33:08 #62
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627118
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het alternatief wordt in de komende maand al aangenomen, het Europese migratiepact. Daar zit een deel van de maatregelen al in en dat zijn net ook de maatregelen die wél werken en geen symboolpolitiek zijn.
Klopt, maar de minister wil ook wel een succesje kunnen claimen.
  dinsdag 21 april 2026 @ 15:33:47 #63
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627122
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:27 schreef MoreDakka het volgende:
Ach ja, de stokpaardjes komen weer van stal en hoofden worden weer in het zand gestoken.

Maar geen nood, de EU komt ons redden hoor. Met een migratiewet die dan wel ineens goed is? Grappig hoe dat werkt.
Inderdaad, de EU levert de laatste jaren beter werk dan onze nationale politiek.
pi_220627125
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Waar zou jij heen vluchten? Een armer land of een rijker land? Daarbij bedenk ook die amere landen zoals Turkije en Libanon vangen meer dan 10x zoveel vluchtelingen op dan wij.
Aan alles is verder geld te verdienen. Bijvoorbeeld mensen opstoken tegen vluchtelingen en migranten.
Ik neem het ze niet kwalijk, dat zei ik toch? Ik was ook richting een land als Nederland gegaan. Goeie voorzieningen, uitkeringen als je niet werkt. Toeslagen voor redelijk wat. Zeer lage straffen voor criminaliteit. Een walhalla. Turkije vangt er inderdaad ook heel veel op. Maar het zegt ook genoeg dat Arabische landen ze niet willen.
pi_220627128
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het alternatief wordt in de komende maand al aangenomen, het Europese migratiepact. Daar zit een deel van de maatregelen al in en dat zijn net ook de maatregelen die wél werken en geen symboolpolitiek zijn.
Haha, als het van de EU komt is het ineens wel goed _O- Wat opzichtig zeg.

Overigens zitten in dat pact ook wetten die gezinshereniging moeilijk maken en we krijgen terugkeerhubs zodat mensen daadwerkelijk opgepakt kunnen worden en gedwongen uitgezet worden zonder ze uit het zicht te verliezen. Allebei situaties waar jij constant juist tegen pleit. Die schijnheiligheid is echt hilarisch.
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 15:35:16 #66
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220627129
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Laten we dit eerst oplossen.
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)%2Ft.co%2F&slug_rd=1

Als we niet eens plek voor onze eigen kinderen hebben om te wonen, waarom dan nog duizenden en duizenden mensen hier toegang geven.
Ik denk dat nog meer VVD, CDA en marktwerking de beste oplossing hiervoor is.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220627130
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Waar zou jij heen vluchten? Een armer land of een rijker land? Daarbij bedenk ook die amere landen zoals Turkije en Libanon vangen meer dan 10x zoveel vluchtelingen op dan wij.
En sturen ze vervolgens gewoon door.
pi_220627133
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, laten we het tegelijk oplossen. Alle kinderen die recht hebben hier te wonen moeten een huis hebben. Een kind dat in Nederland geboren is, verschilt daarin niks met een kind dat hierheen gevlucht is en een verblijfsvergunning heeft gekregen. Zelfde rechten, zelfde noden, zelfde verplichting van ons als samenleving.
Ja en misschien kunnen we morgen ook volledig over op groene energie en vrede stichten in het Midden Oosten.

Er wordt gewoon weer gekozen om geen zaken op te lossen.
pi_220627134
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:31 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Dit dus, het hele probleem ontstaat op het moment dat ze al hier zijn dus dat moet je zoveel mogelijk ontmoedigen.

Nu doen we hier niks aan en als ze er al zijn hebben we ook geen enkele stok achter de deur.

En zo rollen we lekker door want die mensen die jarenlang traineren op kosten van de samenleving zijn zo zielig.
Dat is dus voor mij ook het probleem. Je komt er nooit meer van. Niet van de criminelen en gelukszoekers. Als iemand al niet eens wil vertellen waar die vandaan komt weet je genoeg. Maar hier niet.
pi_220627139
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Klopt, maar de minister wil ook wel een succesje kunnen claimen.
Dat is een CDA'er, bij het CDA zijn ze denk ik helemaal niet ongelukkig met deze afloop van een hoofdpijndossier dat echt een scheuring in hun partij had kunnen opleveren. Onderschat niet hoe fel de kerken en veel lokaal actieve CDA'ers (veel raadsleden) tegen deze wet waren.
Ze hebben nu richting de andere kant een goede reden gehad om tegen de wet te stemmen en kunnen mooi de PVV de schuld geven. Partijcrisis afgewend.
  dinsdag 21 april 2026 @ 15:36:55 #71
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627140
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Haha, als het van de EU komt is het ineens wel goed _O- Wat opzichtig zeg.

Overigens zitten in dat pact ook wetten die gezinshereniging moeilijk maken en we krijgen terugkeerhubs zodat mensen daadwerkelijk opgepakt kunnen worden en gedwongen uitgezet worden zonder ze uit het zicht te verliezen. Allebei situaties waar jij constant juist tegen pleit. Die schijnheiligheid is echt hilarisch.
De EU slaagt waar de PVV faalt.
pi_220627143
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De EU slaagt waar de PVV faalt.
De EU heeft natuurlijk ook gigantisch gefaald. Die gevolgen ga je nooit meer ongedaan maken.
pi_220627146
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Haha, als het van de EU komt is het ineens wel goed _O- Wat opzichtig zeg.

Overigens zitten in dat pact ook wetten die gezinshereniging moeilijk maken en we krijgen terugkeerhubs zodat mensen daadwerkelijk opgepakt kunnen worden en gedwongen uitgezet worden zonder ze uit het zicht te verliezen. Allebei situaties waar jij constant juist tegen pleit. Die schijnheiligheid is echt hilarisch.
Ik ben helemaal niet zo'n voorstander van dat Europese migratiepact, dat staat er dan ook niet. Leer lezen.
pi_220627152
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Laten we dit eerst oplossen.
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)%2Ft.co%2F&slug_rd=1

Als we niet eens plek voor onze eigen kinderen hebben om te wonen, waarom dan nog duizenden en duizenden mensen hier toegang geven.
Dat is een whataboutisme. Een land als Nederland hoeft zich niet te beperken tot één issue.
Het is niet het een of het ander, je kunt ook beide oplossen.

Daarbij is in Nederland natuurlijk plek zat maar 13% wordt gebruikt voor bebouwing. 54% is in gebruik als landbouwterrein.

Verder is het zo dat als iedereen alleen aan zeer smal eigen belang denkt, het verder ook niet nuttig is om kinderen onderdak of onderwijs te geven. Ja alleen je eigen kinderen, misschien die van vrienden of familie.
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 15:39:37 #75
236264 crew  capricia
pi_220627154
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, laten we het tegelijk oplossen. Alle kinderen die recht hebben hier te wonen moeten een huis hebben. Een kind dat in Nederland geboren is, verschilt daarin niks met een kind dat hierheen gevlucht is en een verblijfsvergunning heeft gekregen. Zelfde rechten, zelfde noden, zelfde verplichting van ons als samenleving.
Hoe minder mensen zich melden, hoe sneller al deze kinderen een huis hebben.
Want het bouwen gaat nu eenmaal niet zo snel, merk ik.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 21 april 2026 @ 15:39:47 #76
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627157
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:37 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
De EU heeft natuurlijk ook gigantisch gefaald. Die gevolgen ga je nooit meer ongedaan maken.
Nou nee, de EU doet alleen maar waar politieke meerderheden voor zijn. Het is geen persoon met een eigen wil.
pi_220627159
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Hoe minder mensen zich melden, hoe sneller al deze kinderen een huis hebben.
Want het bouwen gaat nu eenmaal niet zo snel, merk ik.
Sinds wanneer ben jij zo cynisch en egoďstisch geworden?

Zo veel mensen melden zich trouwens niet, het aantal aanmeldingen zit op een enorm laag niveau. Statushouders zijn ook absoluut niet de hoofdoorzaak van de dakloosheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2026 15:42:55 ]
pi_220627160
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:32 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dat valt wel mee. Het is meer de vraag waar dat geld heengaat en hoe het besteed wordt. In bepaalde landen wordt het gewoon nooit wat. Die zijn zo corrupt als de pest. En je bent echt veel te naďef.
Ik ben juist totaal niet naief. Ik ben een realist. Jij gaat wel heel naief mee in frames.

Corruptie hoeft een land niet te beperken om iets te worden, zie Amerika of zie Rusland. Daarbij bedenk ook in Nederland is VVD de partij met de meeste integeriteitsschandalen. Bij ons is de corruptie alleen anders dan in zeg Afrika. Hier heb je bijvoorbeeld ministers die direct gaan werken voor de branche waar ze eerst regels voor moesten maken.
pi_220627170
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:34 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Ik neem het ze niet kwalijk, dat zei ik toch? Ik was ook richting een land als Nederland gegaan. Goeie voorzieningen, uitkeringen als je niet werkt. Toeslagen voor redelijk wat. Zeer lage straffen voor criminaliteit. Een walhalla. Turkije vangt er inderdaad ook heel veel op. Maar het zegt ook genoeg dat Arabische landen ze niet willen.
Arabische landen vangen dus juist meer vluchtelingen op dan wij. Dit is weer zon bizarre naieve frame.
Daarbij willen we ons spiegelen aan landen als Saudie Arabie dan? Ik dacht dat we ons juist verheven voelden boven die landen?

Maar als ik het goed begrijp zijn landen als Qatar dus eigenlijk een voorbeeld voor Europa in hoe om te gaan met vluchtelingen? Qatar neemt bijvoorbeeld ongeveer niemand op ondanks dat ze schroeiend rijk zijn.
  dinsdag 21 april 2026 @ 15:47:09 #80
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220627177
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:39 schreef capricia het volgende:

[..]

Want het bouwen gaat nu eenmaal niet zo snel, merk ik.
Tijd dat de overheid weer zelf huizen gaat bouwen, zoals vroeger heel normaal was.
pi_220627183
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:47 schreef Tijn het volgende:

[..]
Tijd dat de overheid weer zelf huizen gaat bouwen, zoals vroeger heel normaal was.
Precies, huizenbouw zou gewoon geregeld moeten worden als hoe we de wegen doen. Door een overheidsinstantie.
  dinsdag 21 april 2026 @ 15:50:07 #82
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627190
Maar sowieso, welke sufkut denkt dat het een goed idee is om illegalen ons rechtssysteem en gevangenissen te laten belasten.

Illegalen horen in hun land van herkomst. Niet in een cel hier.
  dinsdag 21 april 2026 @ 15:53:20 #83
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220627197
Mar goed, VVD heeft een flinke klap tegen de kaak gehad, wonden likken, take it like a man(m/v/x), en je lesje leren en in het vervolg niet meer zo asociaal zijn en je wat bestuurlijker opstellen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 21 april 2026 @ 15:53:40 #84
511677 EsserS
Just show it!
pi_220627200
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 13:49 schreef Szura het volgende:
Erg mooi. Prutswerk moet worden weggestemd, hoe hard de Wildersen, Lientjes en collaborateurs van de T. ook roepen.
Oneens. Het was een goede wet: "mensen (burgers) die criminelen (illegalen) helpen, moeten worden gestraft." Als ik dieven, moordenaars en verkrachters ondersteuning biedt met hun misdadige activiteiten, dan word ik ook opgepakt en veroordeeld. Typisch d66 gedrag om zo'n wet zwaar af te zwakken.
In Data We Trust
pi_220627201
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:50 schreef Hexagon het volgende:
Maar sowieso, welke sufkut denkt dat het een goed idee is om illegalen ons rechtssysteem en gevangenissen te laten belasten.

Illegalen horen in hun land van herkomst. Niet in een cel hier.
Misschien zou je eens moeten onderzoeken hoe illegalen op dit moment die dingen belasten, juist omdat illegaliteit niet strafbaar is _O-
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 15:53:51 #86
236264 crew  capricia
pi_220627203
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Sinds wanneer ben jij zo cynisch en egoďstisch geworden?

Zo veel mensen melden zich trouwens niet, het aantal aanmeldingen zit op een enorm laag niveau. Statushouders zijn ook absoluut niet de hoofdoorzaak van de dakloosheid.
Als de woningen er niet zijn, er steeds meer kinderen dakloos zijn, 8.000 nareizigers noodgedwongen in een COA-opvang zitten, wat moeten we dan?

De spreidingswet distribueert al deze mensen over Nederland. Maar dan zijn er nog steeds niet voldoende woningen.

Ja sorry dat ik er cynisch van word. Maar het loopt aan alle kanten vast.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220627206
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:53 schreef -XOR- het volgende:
Mar goed, VVD heeft een flinke klap tegen de kaak gehad, wonden likken, take it like a man(m/v/x), en je lesje leren over in het vervolg niet meer zo asociaal zijn en je wat bestuurlijker opstellen.
Haha, wat een wanhoop :D
pi_220627209
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Precies, huizenbouw zou gewoon geregeld moeten worden als hoe we de wegen doen. Door een overheidsinstantie.
Steeds meer gemeenten gaan daar ook toe over, geven zelf opdracht tot het bouwen van huizen. En het vroeger nog zeldzame door de gemeente zelf verwerven van kavels en die vervolgens uitgeven is helemaal standaard geworden. Actief grondbeleid is de norm. En soms doen gemeenten dus al meer dan dat. Ik zie dat richting 2035 steeds meer de standaard worden, om aan de beloofde huizenbouw te voldoen.
  dinsdag 21 april 2026 @ 15:55:03 #89
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220627211
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Haha, wat een wanhoop :D
VVD wilde graag strenge asielwetgeving. Die gaat nu niet door door hun eigen onkunde. Helaas, pindakaas voor ze en goed nieuws voor mijn illegale kennis.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Redactie Sport dinsdag 21 april 2026 @ 15:55:35 #90
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220627214
Ik heb het idee dat het project minderheidskabinet aan het mislukken is
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 15:55:44 #91
236264 crew  capricia
pi_220627216
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Steeds meer gemeenten gaan daar ook toe over, geven zelf opdracht tot het bouwen van huizen. En het vroeger nog zeldzame door de gemeente zelf verwerven van kavels en die vervolgens uitgeven is helemaal standaard geworden. Actief grondbeleid is de norm. En soms doen gemeenten dus al meer dan dat. Ik zie dat richting 2035 steeds meer de standaard worden, om aan de beloofde huizenbouw te voldoen.
Lijkt me helemaal prima. Als de markt het kan, dan moeten we het als gemeente (gemeenschap) oplossen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220627217
Ja, de gemeenten zijn zeer schuldig aan de gebrekkige woningbouw. Maar het schizofrene beleid van de overheid dat zowel woningbouw wil (en vooral 'goedkope' woningen) als een systeem waarbij niemand daar een cent aan kan verdienen blijft de hoofdschuldige
  dinsdag 21 april 2026 @ 15:56:16 #93
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627220
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:53 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Misschien zou je eens moeten onderzoeken hoe illegalen op dit moment die dingen belasten, juist omdat illegaliteit niet strafbaar is _O-
Als je het strafbaar stelt moeten ze hier in de cel, dus zijn ze hier en niet daar waar ze moeten zijn.
pi_220627221
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Als de woningen er niet zijn, kinderen dakloos zijn, 8.000 nareizigers noodgedwongen in een COA-opvang zitten, wat moeten we dan?

De spreidingswet distribueert al deze mensen over Nederland. Maar dan zijn er nog steeds niet voldoende woningen.
De spreidingswet doet nog vrijwel niks, omdat er nog geen controle op zit. Laten we daar wat betreft AZCs eerst eens mee beginnen. Voer de spreidingswet eens uit, is nog niet gebeurd.

Verder zijn er genoeg mogelijkheden om huizenbouw te versnellen, laten we eerst al die bezwaarprocedures eens grotendeels afsnijden. Verdwijnen van uitzicht of angst voor meer verkeer in de straat moeten geen reden voor bezwaar meer zijn. Die bezwaarprocedures laten nu hele woonwijken vaak 2 tot 3 jaar wachten.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2026 15:57:54 ]
  dinsdag 21 april 2026 @ 15:56:56 #95
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220627222
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:53 schreef EsserS het volgende:

[..]
Oneens. Het was een goede wet: "mensen (burgers) die criminelen (illegalen) helpen, moeten worden gestraft." Als ik dieven, moordenaars en verkrachters ondersteuning biedt met hun misdadige activiteiten, dan word ik ook opgepakt en veroordeeld. Typisch d66 gedrag om zo'n wet zwaar af te zwakken.
De kritiek kwam juist vanuit Christelijke hoek. CDA en SGP zijn niet zo enthousiast over het straffen van mensen bij het Leger des Heils omdat ze een kop soep uitdelen. En terecht natuurlijk.
pi_220627223
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:55 schreef -XOR- het volgende:

[..]
VVD wilde graag strenge asielwetgeving. Die gaat nu niet door door hun eigen onkunde.
Nogmaals de VVD heeft voor gestemd. Ook voor de novelle die CDA overtuigde. Ik snap best dat die realiteit moeilijk te erkennen is als je voornaamste doel is om op de VVD te schelden, maar zo zit het toch echt.
pi_220627230
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Als je het strafbaar stelt moeten ze hier in de cel, dus zijn ze hier en niet daar waar ze moeten zijn.
Dan weet je waar ze zijn en kun je ze dus uitzetten. Nu komen ze ook vaak in de cel maar worden ze gewoon weer vrijgelaten. Dus geen uitzetting.

Kom op zeg, dit is basiskennis.
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 15:59:06 #98
236264 crew  capricia
pi_220627233
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
De spreidingswet doet nog vrijwel niks, omdat er nog geen controle op zit. Laten we daar wat betreft AZCs eerst eens mee beginnen. Voer de spreidingswet eens uit, is nog niet gebeurd.

Verder zijn er genoeg mogelijkheden om huizenbouw te versnellen, laten we eerst al die bezwaarprocedures eens grotendeels afsnijden. Verdwijnen van uitzicht of angst voor meer verkeer in de straat moeten geen reden voor bezwaar meer zijn. Die bezwaarprocedures laten nu hele woonwijken vaak 2 tot 3 jaar wachten.
Dus rechten van mensen, want bezwaar kunnen maken is ook een recht, moet maar afgesneden worden?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 21 april 2026 @ 16:00:31 #99
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220627238
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:57 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nogmaals de VVD heeft voor gestemd. Ook voor de novelle die CDA overtuigde. Ik snap best dat die realiteit moeilijk te erkennen is als je voornaamste doel is om op de VVD te schelden, maar zo zit het toch echt.
De asielwet gaat nu waarschijnlijk niet door. Ik vind het prachtig, ik vind het namelijk kutwetgeving. Dit is een dikke faal voor de VVD en hun aso-gedrag.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 21 april 2026 @ 16:01:27 #100
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627244
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:58 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dan weet je waar ze zijn en kun je ze dus uitzetten. Nu komen ze ook vaak in de cel maar worden ze gewoon weer vrijgelaten. Dus geen uitzetting.

Kom op zeg, dit is basiskennis.
En hoe los je dat op door ze de veroordelen tot straffen, zodat ze vooral hier langer in een cel zitten?
pi_220627251
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Dus rechten van mensen, want bezwaar kunnen maken is ook een recht, moet maar afgesneden worden?
Als de rechten te ver gaan, ja. Het recht op bezwaar is al een beperkt recht. Als inwoner van Midden-Groningen die nooit in Maastricht komt, kan ik al geen bezwaar maken tegen vergunningen in Maastricht.

Momenteel worden 95% van de bezwaarprocedures tegen woningbouw afgewezen: https://www.nieuwsvandeda(...)procedures-zorgelijk
Maar ze vertragen de boel wel enorm en zorgen zelfs dat projecten niet door gaan. Dan wordt het dus tijd om te kijken om welke redenen bezwaar soms wel wordt toegekend en alleen zulke bezwaren te accepteren. Iemand die alleen klaagt over uitzicht (en ja, dat is de hoofdreden voor bezwaar) moet gewoon geen bezwaar tegen een bouwvergunning meer kunnen indienen. Mooi uitzicht is geen recht.
pi_220627260
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:03 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Hier noem je dus al een groot probleem. Je komt er nooit meer vanaf. Dus wij moeten als Nederland het maar oplossen dan? Lekker makkelijk voor veel landen. Stuur het tuig maar naar West-Europa. Die lossen het op.
En daarom moet je dat dus als EU verband gezamenlijk insteken in plaats van het allemaal op eigen houtje te doen. Dan zit je op een andere manier aan tafel.

Maar wat zeker niet helpt is symboolwetgeving waardoor instanties als het leger des heil niet meer kunnen helpen en we zelf met de extra overlast en criminaliteit blijven zitten.
pi_220627262
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]
En hoe los je dat op door ze de veroordelen tot straffen, zodat ze vooral hier langer in een cel zitten?
Dan weet je waar ze zijn en kun je ze dus uitzetten. Domme vraag.
pi_220627267
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dan weet je waar ze zijn en kun je ze dus uitzetten. Domme vraag.
Vreemdelingendetentie bestaat al en wordt al toegepast, dus nogal een dom antwoord.
  dinsdag 21 april 2026 @ 16:10:41 #105
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627282
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dan weet je waar ze zijn en kun je ze dus uitzetten. Domme vraag.
Je kan ze al oppakken en uitzetten.

Door ze eerst een straf te geven zitten ze nutteloos in de cel hier, en dus niet daar waar ze horen.
pi_220627291
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je kan ze al oppakken en uitzetten.
Nee, dat kan niet. Ze verdwijnen de illegaliteit in. Dat is niet strafbaar, dus kan niemand iets. Als je niet weet waar ze zijn kun je ze niet uitzetten.
quote:
Door ze eerst een straf te geven zitten ze nutteloos in de cel hier, en dus niet daar waar ze horen.
Voor de zoveelste keer, als ze in de cel zitten weet je waar ze zijn en kun je ze dus uitzetten.

Dit zijn echt hele domme vragen met hele simpele duidelijke antwoorden.
pi_220627293
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Vreemdelingendetentie bestaat al en wordt al toegepast, dus nogal een dom antwoord.
Meer dan de helft verdwijnt de illegaliteit in en wordt niet uitzeget. Die cijfers heb ik je laatst ook al een keer laten zien, maar dat wil je niet zien.
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 16:18:41 #108
236264 crew  capricia
pi_220627304
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Meer dan de helft verdwijnt de illegaliteit in en wordt niet uitzeget. Die cijfers heb ik je laatst ook al een keer laten zien, maar dat wil je niet zien.
Die gaan straks toch naar zo'n EU centrum?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220627307
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Meer dan de helft verdwijnt de illegaliteit in en wordt niet uitzeget. Die cijfers heb ik je laatst ook al een keer laten zien, maar dat wil je niet zien.
Je bedoelt: die vertrekken uit zichzelf naar een ander land.

Nogmaals: we hebben maar 20.000 ongedocumenteerden in Nederland en daar zitten ook illegale arbeidsmigranten bij.
https://www.wodc.nl/actue(...)-verblijfsvergunning

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2026 16:24:49 ]
pi_220627311
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Die gaan straks toch naar zo'n EU centrum?
Dat mogen we hopen, ja. Maar we kunnen ze niet vinden in Nederland, dus dat wordt moeilijk.
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 16:23:57 #111
236264 crew  capricia
pi_220627324
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:20 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat mogen we hopen, ja. Maar we kunnen ze niet vinden in Nederland, dus dat wordt moeilijk.
Die poppen vast wel ergens een keer op. Zie dit ook als een Europese inspanning. Alle uitgeprocedeerde illegalen in alle eu landen kunnen straks naar zo'n centrum.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220627343
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je bedoelt: die vertrekken uit zichzelf naar een ander land.

De naiviteit is echt hilarisch :D

Volgens de officiele cijfers vallen er elk jaar zo'n 5000 onder "Zelfstandig vertrek zonder toezicht".
quote:
Zelfstandig vertrek zonder toezicht is ook wel bekend als 'vertrokken met onbekende bestemming'. In dat geval heeft de vreemdeling zich onttrokken aan het zicht van de overheid. DTenV weet dan niet waar de vreemdeling is en het vertrekproces kan geen doorgang vinden. Van deze personen is niet vast te stellen of zij Nederland hebben verlaten of de illegaliteit zijn ingegaan.
1
2
3
4
5
6
7
Jaar    Zelfstandig vertrek    Gedwongen    Zelfstandig zonder toezicht
2020    2630                   1650        6880
2021    2100                   1630        5600
2022    2450                   1850        4310
2023    3380                   2360        4950
2024    3240                   2750        5740
2025    4640                   2720        5440

Het idee dat deze lui naar een ander land vertrekken is stuitend naief natuurlijk. Gedwongen uitzetting gebeurt nauwelijks, het is veel lucratiever en kansrijker om gewoon de illegaliteit in te gaan. Kerken en andere organisaties houden dit in stand door ondersteuning te leveren.
pi_220627345
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou nee, de EU doet alleen maar waar politieke meerderheden voor zijn. Het is geen persoon met een eigen wil.
We leven in Nederland. De EU heeft niet het belang van Nederland voorop. Het heeft voordelen, maar zeker ook nadelen.
pi_220627351
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
De naiviteit is echt hilarisch :D

Volgens de officiele cijfers vallen er elk jaar zo'n 5000 onder "Zelfstandig vertrek zonder toezicht".
[..]
[ code verwijderd ]

Het idee dat deze lui naar een ander land vertrekken is stuitend naief natuurlijk. Gedwongen uitzetting gebeurt nauwelijks, het is veel lucratiever en kansrijker om gewoon de illegaliteit in te gaan. Kerken en andere organisaties houden dit in stand door ondersteuning te leveren.
Jij wil zeggen dat we de afgelopen decennia maar 20.000 (minus nog de illegale arbeidsmigranten die hierheen worden gehaald door bedrijven) afgewezen asielzoekers hebben gehad? Dat is alles?

Dat is namelijk wat je nu zegt.
pi_220627359
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik ben juist totaal niet naief. Ik ben een realist. Jij gaat wel heel naief mee in frames.

Corruptie hoeft een land niet te beperken om iets te worden, zie Amerika of zie Rusland. Daarbij bedenk ook in Nederland is VVD de partij met de meeste integeriteitsschandalen. Bij ons is de corruptie alleen anders dan in zeg Afrika. Hier heb je bijvoorbeeld ministers die direct gaan werken voor de branche waar ze eerst regels voor moesten maken.
Dat ontken ik ook niet. Ieder land is corrupt en wij net zo goed. Maar dat neemt niet we dat je geld in een bodemloze put moet stoppen.
pi_220627365
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij wil zeggen dat we de afgelopen decennia maar 20.000 (minus nog de illegale arbeidsmigranten die hierheen worden gehaald door bedrijven) afgewezen asielzoekers hebben gehad? Dat is alles?

Dat is namelijk wat je nu zegt.
Geen idee waar je deze onzin nou weer vandaan haalt. Probeer de tabel maar eens door te nemen, succes.
pi_220627369
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij wil zeggen dat we de afgelopen decennia maar 20.000 (minus nog de illegale arbeidsmigranten die hierheen worden gehaald door bedrijven) afgewezen asielzoekers hebben gehad? Dat is alles?

Dat is namelijk wat je nu zegt.
Deze getallen opgeteld gaan over 2020 tot nu, das niet de laatste decennia. dan hebben we het over bijna 60k afwijzingen in 6 jaar
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_220627372
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Arabische landen vangen dus juist meer vluchtelingen op dan wij. Dit is weer zon bizarre naieve frame.
Daarbij willen we ons spiegelen aan landen als Saudie Arabie dan? Ik dacht dat we ons juist verheven voelden boven die landen?

Maar als ik het goed begrijp zijn landen als Qatar dus eigenlijk een voorbeeld voor Europa in hoe om te gaan met vluchtelingen? Qatar neemt bijvoorbeeld ongeveer niemand op ondanks dat ze schroeiend rijk zijn.
Heb je bewijs hiervan? En ja want je ziet dat West-Europa negatief aan het veranderen is door alle import vanuit Afrika/Midden oosten. De criminaliteit neemt toe, culturen en geloven botsen. Normen en waarden vervagen. Genoeg is genoeg. Dat mag best benoemd worden. En dat ontkennen is je kop in het zand steken. Maar de angst reageert bij veel linkse partijen om dat te benoemen. Met name in Engeland en Frankrijk zie je enorme demografische veranderingen en dan niet ten goede. Ook hier zie je het al in de grote steden.
pi_220627377
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:35 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Deze getallen opgeteld gaan over 2020 tot nu, das niet de laatste decennia. dan hebben we het over bijna 60k afwijzingen in 6 jaar
Er zijn maar 20.000 ongedocumenteerden in Nederland en daar zitten illegale arbeidsmigranten en arbeidsmigranten wiens werkvergunning is verlopen maar zijn blijven hangen bij.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2026 16:37:45 ]
  dinsdag 21 april 2026 @ 16:37:28 #120
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627379
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, dat kan niet. Ze verdwijnen de illegaliteit in. Dat is niet strafbaar, dus kan niemand iets. Als je niet weet waar ze zijn kun je ze niet uitzetten.
Als je niet weet waar ze zijn kun je ze ook niet opsluiten voor illegaal hier zijn. En als je wel weet waar ze zijn kun je ze oppakken en uitzetten, in plaats van ze eerst nog in onze cel te laten zitten hier.
pi_220627381
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Die gaan straks toch naar zo'n EU centrum?
Die EU centra gaan natuurlijk net zo hard falen als de proefballonnetjes van de landen die dat probeerden. Het is een zeer dom idee en ook niet op een normale manier uit te voeren. Wat dat betreft bizar dat er een meerderheid was die met zulke idioterie instemde.

Sowieso vrij treurig dat Europa zich laat verleiden om dat soort kampen op zetten onder druk van mensen met een losse rechterarm.
pi_220627382
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er zijn maar 20.000 ongedocumenteerden in Nederland en daar zitten illegale arbeidsmigranten en arbeidsmigranten wiens werkvergunning is verlopen maar zijn blijven hangen bij.
Dus die tabel is onjuist?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_220627386
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er zijn maar 20.000 ongedocumenteerden in Nederland en daar zitten illegale arbeidsmigranten en arbeidsmigranten wiens werkvergunning is verlopen maar zijn blijven hangen bij.
De focus van mensen om een minderheid verantwoordelijk te houden voor alles wat hier misgaat is verschrikkelijk.
pi_220627387
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:38 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Dus die tabel is onjuist?
Volgens het Wetenschappelijk Onderzoek- en datacentrum wel: https://www.wodc.nl/actue(...)-verblijfsvergunning
pi_220627388
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Als je niet weet waar ze zijn kun je ze ook niet opsluiten voor illegaal hier zijn. En als je wel weet waar ze zijn kun je ze oppakken en uitzetten, in plaats van ze eerst nog in onze cel te laten zitten hier.
Tuurlijk maar Dakka zit weer eens in zijn eigen realiteit.

Als je niet weet waar ze zijn kun je ze ook helemaal niet straffen. Als je ze wil straffen moet je dus onze beperkte politie capaciteit in opsporing van die mensen steken. Maargoed de politie steekt ook zeer veel tijd in drugs. Dus nog een nutteloos klusje erbij daar zitten ze vast om te trappelen.
  dinsdag 21 april 2026 @ 16:39:47 #126
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627390
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:29 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
We leven in Nederland. De EU heeft niet het belang van Nederland voorop. Het heeft voordelen, maar zeker ook nadelen.
Ieder land in de EU worstelt hiermee dus hebben landen werk gemaakt van een integrale EU oplossing.
pi_220627395
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:39 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
De focus van mensen om een minderheid verantwoordelijk te houden voor alles wat hier misgaat is verschrikkelijk.
Vrij weinig mensen die die groep van kennelijk 20.000 verantwoordelijk houdt voor alles wat hier mis gaat. Ik heb dat eigenlijk nog nooit iemand horen zeggen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 21 april 2026 @ 16:41:08 #128
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627396
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Tuurlijk maar Dakka zit weer eens in zijn eigen realiteit.

Als je niet weet waar ze zijn kun je ze ook helemaal niet straffen. Als je ze wil straffen moet je dus onze beperkte politie capaciteit in opsporing van die mensen steken. Maargoed de politie steekt ook zeer veel tijd in drugs. Dus nog een nutteloos klusje erbij daar zitten ze vast om te trappelen.
Het is op zich prima als de politie illegalen opspoort en uitzet.

Het is niet prima als ze dan eerst een straf moeten gaan uitzitten hier omdat het illegaal zijn strafbaar was.
pi_220627402
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:39 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
De focus van mensen om een minderheid verantwoordelijk te houden voor alles wat hier misgaat is verschrikkelijk.
Ja, dan worden er weer dakloze kinderen bij gesleept. Net alsof asielmigratie daar iets mee te maken heeft. Die combinatie leggen is eigenlijk gewoon verschrikkelijk.
pi_220627404
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Volgens het Wetenschappelijk Onderzoek- en datacentrum wel: https://www.wodc.nl/actue(...)-verblijfsvergunning
Volgens mij heb je echt geen idee waar je naar linkt.
pi_220627410
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Volgens mij heb je echt geen idee waar je naar linkt.
Ik wel, maar het botst met jouw wereldbeeld waarin we overspoeld zouden zijn door afgewezen asielzoekers. Dat is dus gewoon bewezen niet waar. En dan ga je zulke vage dingen zeggen, omdat je je ogen sluit voor de werkelijkheid.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2026 16:43:44 ]
pi_220627414
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Als je niet weet waar ze zijn kun je ze ook niet opsluiten voor illegaal hier zijn.
Dus moet je ze opsporen. Dat is niet moeilijk.
quote:
En als je wel weet waar ze zijn kun je ze oppakken en uitzetten, in plaats van ze eerst nog in onze cel te laten zitten hier.
Dat hoeft niet per se, strafbaar betekent niet automatisch celstraf. Daarnaast is opsluiten in de cel om te voorkomen dat men er weer vandoor gaat een goede stok achter de deur. Uitzetting is een proces, die kan men dan in de cel afwachten.

Dit is allemaal niet moeilijk en het is bijzonder zielig hoe je je van de domme moet houden om met dit soort absurde vragen te komen :D
pi_220627415
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
De spreidingswet doet nog vrijwel niks, omdat er nog geen controle op zit. Laten we daar wat betreft AZCs eerst eens mee beginnen. Voer de spreidingswet eens uit, is nog niet gebeurd.

Verder zijn er genoeg mogelijkheden om huizenbouw te versnellen, laten we eerst al die bezwaarprocedures eens grotendeels afsnijden. Verdwijnen van uitzicht of angst voor meer verkeer in de straat moeten geen reden voor bezwaar meer zijn. Die bezwaarprocedures laten nu hele woonwijken vaak 2 tot 3 jaar wachten.
Oprechte vraag maar waarom heb je zo een vertrouwen in de spreidingswet? Er zijn geen woningen.
pi_220627417
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik wel, maar het botst met jouw wereldbeeld waarin we overspoeld zouden zijn door afgewezen asielzoekers.
En je verzint maar weer wat :D

Als jij officiele cijfers van DTenV in twijfel wil trekken, ga je gang. Maar dan diskwalificeer je jezelf volledig.
  dinsdag 21 april 2026 @ 16:48:29 #135
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627427
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dus moet je ze opsporen. Dat is niet moeilijk.
[..]
Dat hoeft niet per se, strafbaar betekent niet automatisch celstraf. Daarnaast is opsluiten in de cel om te voorkomen dat men er weer vandoor gaat een goede stok achter de deur. Uitzetting is een proces, die kan men dan in de cel afwachten.

Dit is allemaal niet moeilijk en het is bijzonder zielig hoe je je van de domme moet houden om met dit soort absurde vragen te komen :D
Oftewel het voegt niks toe. Je kan ze al opsporen, vasthouden en uitzetten. En je wilt alleen maar een "straf" die verder een lege huls is omdat het lekker daadkrachtig klinkt. En daar gaan we dan rechters extra mee lastig vallen.
pi_220627434
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:44 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Oprechte vraag maar waarom heb je zo een vertrouwen in de spreidingswet? Er zijn geen woningen.
De spreidingswet gaat niet over woningen, maar over AZC's.

We hebben helemaal niet zo veel asielzoekers hier. Als elke gemeente (let op, gemeente, niet dorp) er 250 op vangt, hebben we al ruim voldoende plekken. Zelfs met het aantal statushouders dat nu in de AZC's zit.

Het aantal opvangplekken zo maken dat voorrang voor statushouders niet meer nodig is en gezinshereniging niet beperkt hoeft te worden, is dus helemaal niet zo moeilijk. 250 per gemeente is niets, een gemiddelde Nederlandse gemeente heeft 41.000 inwoners.
  dinsdag 21 april 2026 @ 16:50:17 #137
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220627439
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Oftewel het voegt niks toe. Je kan ze al opsporen, vasthouden en uitzetten. En je wilt alleen maar een "straf" die verder een lege huls is omdat het lekker daadkrachtig klinkt. En daar gaan we dan rechters extra mee lastig vallen.
Dit is hem al tien keer uitgelegd. Hij weet dat heus wel maar wil gewoon die illegalen extra straffen.
pi_220627441
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Oftewel het voegt niks toe. Je kan ze al opsporen, vasthouden en uitzetten.
Dit begint echt wanhopig te worden hoor. Scroll maar even omhoog naar de cijfers. Vasthouden en uitzetten kan voor de meerderheid niet, omdat ze de illegaliteit in gaan en dan niet meer uitgezet kunnen worden. Ook niet als ze opgepakt worden voor iets anders, want illegaliteit is niet strafbaar. Hoe vaak moet dit nog worden uitgelegd?
pi_220627445
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Oftewel het voegt niks toe. Je kan ze al opsporen, vasthouden en uitzetten. En je wilt alleen maar een "straf" die verder een lege huls is omdat het lekker daadkrachtig klinkt. En daar gaan we dan rechters extra mee lastig vallen.
Zoveel mensen die je spreekt over deze wet die helemaal niet weten dat vreemdelingendetentie allang bestaat, dat je uitgeprocedeerde asielzoekers die niet vertrekken al 1,5 jaar (!) mag opsluiten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2026 16:51:15 ]
  dinsdag 21 april 2026 @ 16:51:13 #140
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627446
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:50 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dit is hem al tien keer uitgelegd. Hij weet dat heus wel maar wil gewoon die illegalen extra straffen.
Maar uiteindelijk nul dagen celstraf geven blijkt uit zijn laatste post.
pi_220627450
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zoveel mensen die je spreekt over deze wet die helemaal niet weten dat vreemdelingendetentie allang bestaat, dat je uitgeprocedeerde asielzoekers die niet vertrekken al 1,5 jaar (!) mag opsluiten.
En dat werkt dus voor geen meter. Voor de zoveelste keer: meer dan de helft wordt niet uitgezet en verdwijnt de illegaliteit in. Ik weet je dat de feiten ontkent, maar toch. Ze staan er. Doe er je voordeel mee.
  dinsdag 21 april 2026 @ 16:53:06 #142
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627454
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dit begint echt wanhopig te worden hoor. Scroll maar even omhoog naar de cijfers. Vasthouden en uitzetten kan voor de meerderheid niet, omdat ze de illegaliteit in gaan en dan niet meer uitgezet kunnen worden. Ook niet als ze opgepakt worden voor iets anders, want illegaliteit is niet strafbaar. Hoe vaak moet dit nog worden uitgelegd?
Nu jij slaat wanhopig om je heen omdat je de huidige wet niet snapt, en op een of andere manier denkt dat mensen hier nul extra dagen in de cel zetten helpt.
pi_220627463
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nu jij slaat wanhopig om je heen omdat je de huidige wet niet snapt, en op een of andere manier denkt dat mensen hier nul extra dagen in de cel zetten helpt.
Ocharme, zelfs de domme vragen zijn nu op.
pi_220627467
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nu jij slaat wanhopig om je heen omdat je de huidige wet niet snapt, en op een of andere manier denkt dat mensen hier nul extra dagen in de cel zetten helpt.
Het enige wat je kunt doen is zorgen dat iemand niet hierheen komt, want in de huidige flowchart is het uiteindelijk zo dat het eindpunt altijd zo is dat iemand hier mag blijven of hij/zij nu illegaal is of niet.
pi_220627471
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
En dat werkt dus voor geen meter. Voor de zoveelste keer: meer dan de helft wordt niet uitgezet en verdwijnt de illegaliteit in. Ik weet je dat de feiten ontkent, maar toch. Ze staan er. Doe er je voordeel mee.
Jij ontkent de feiten steeds weer, maar je ontkent ook dat wat jij wil (opsporen en opsluiten) allang kan, daar is geen wet voor nodig. Dus je bent ook nog eens heel raar aan het argumenteren, je wil dat iets kan wat allang kan en wat ook allang gebeurt. Er vertrekken jaarlijks 3000 mensen vanuit vreemdelingendetentie: https://www.dienstterugkeerenvertrek.nl/over-dtv/cijfers

Er vertrokken afgelopen jaar ook nog 10.000 mensen zelfstandig. 13.000 vertrekkers dus. Terwijl er maar 8.100 asielaanvragen zijn afgewezen: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)en-afgewezen-in-2025

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2026 16:59:28 ]
pi_220627484
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
En dat werkt dus voor geen meter. Voor de zoveelste keer: meer dan de helft wordt niet uitgezet en verdwijnt de illegaliteit in. Ik weet je dat de feiten ontkent, maar toch. Ze staan er. Doe er je voordeel mee.
Waarom werkt het voor geen meter, waar baseer je dat op?
Dezelfde onderbuik als waarmee je zegt dat het wel werkt als je illegaliteit strafbaar stelt maar dan niet straft?
  dinsdag 21 april 2026 @ 17:03:43 #147
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220627493
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Steeds meer gemeenten gaan daar ook toe over, geven zelf opdracht tot het bouwen van huizen. En het vroeger nog zeldzame door de gemeente zelf verwerven van kavels en die vervolgens uitgeven is helemaal standaard geworden. Actief grondbeleid is de norm. En soms doen gemeenten dus al meer dan dat. Ik zie dat richting 2035 steeds meer de standaard worden, om aan de beloofde huizenbouw te voldoen.
Ik denk ook dat dit de enige manier is waarbij de overheid de regie neemt in zaken die voor de samenleving een uitdaging vormen.

Hierbij opletten dat die gemeenten niet gaan "handelen" in vastgoedprojecten maar simpel één standaard woning (per type) bouwen. Een uitgewerkte woning die iemand met een (beneden)modaal inkomen kan bewonen en desnoods tzt kan aanschaffen met (onderhouds)voorwaarden via sws een marktconform antispeculatiebeding.
Dus wmb geen kosten besteden aan hoogdravende paleisjes noch (extreem) zakken vullen van optoppende investeerders. Dat daarmee een stedelijke inrichting plat of vlak wordt, zal iemand die op zoek is naar betaalbare woonruimte meestal een zorg zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_220627503
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 april 2026 17:03 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik denk ook dat dit de enige manier is waarbij de overheid de regie neemt in zaken die voor de samenleving een uitdaging vormen.

Hierbij opletten dat die gemeenten niet gaan "handelen" in vastgoedprojecten maar simpel één standaard woning (per type) bouwen. Een uitgewerkte woning die iemand met een (beneden)modaal inkomen kan bewonen en desnoods tzt kan aanschaffen met (onderhouds)voorwaarden via sws een marktconform antispeculatiebeding.
Dus wmb geen kosten besteden aan hoogdravende paleisjes noch (extreem) zakken vullen van optoppende investeerders. Dat daarmee een stedelijke inrichting plat of vlak wordt, zal iemand die op zoek is naar betaalbare woonruimte meestal een zorg zijn.
Beetje controle over stedelijke inrichting mag wel, hoor. Bijlmer nummer zoveel zien we ook niet graag uit de grond schieten.
pi_220627512
1
2
3
4
5
6
7
Jaar    Zelfstandig vertrek    Gedwongen    Zelfstandig zonder toezicht
2020    2630                   1650        6880
2021    2100                   1630        5600
2022    2450                   1850        4310
2023    3380                   2360        4950
2024    3240                   2750        5740
2025    4640                   2720        5440

Tja, nog maar een keer de feiten dan. Er zijn nul argumenten te bedenken waarmee je net kunt doen of dit 'werkt'. Elk jaar 5k mensen die weliswaar 'vertrekken' uit de vreemdelingendetentie maar gewoon de illegaliteit in gaan (ook als ze wel naar een ander land gaan). Deze feiten negeren en/of in twijfel trekken mag, maar dan maak je jezelf compleet belachelijk.

Het gebeurt ook regelmatig dat die illegalen eerst naar een ander land gaan, dan terugkomen en nog een keer asiel aanvragen. Dat zijn vaak de illegalen die mensensmokkelaars flink betaald hebben en die willen waar voor hun geld.

[ Bericht 3% gewijzigd door MoreDakka op 21-04-2026 17:16:12 ]
  dinsdag 21 april 2026 @ 17:08:42 #150
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627514
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:56 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het enige wat je kunt doen is zorgen dat iemand niet hierheen komt, want in de huidige flowchart is het uiteindelijk zo dat het eindpunt altijd zo is dat iemand hier mag blijven of hij/zij nu illegaal is of niet.
Ook daar voegt het straffen van illegalen dus niets aan toe.
  dinsdag 21 april 2026 @ 17:09:41 #151
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627525
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:55 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ocharme, zelfs de domme vragen zijn nu op.
Nee, je bent gewoon wild om je heen aan het slaan omdat uit niets blijkt dat die wet ergens tot minder illegalen leidt.
pi_220627530
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 17:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee, je bent gewoon wild om je heen aan het slaan omdat uit niets blijkt dat die wet ergens tot minder illegalen leidt.
Oh zeker wel, heb ik meerdere keren uitgelegd als antwoord op je vragen. Die vragen zijn nu ook op, schijnbaar. Tja.
  dinsdag 21 april 2026 @ 17:19:15 #153
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220627567
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 17:06 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Beetje controle over stedelijke inrichting mag wel, hoor. Bijlmer nummer zoveel zien we ook niet graag uit de grond schieten.
Genoeg stedelijke planologen die natuurlijk moeten kijken naar een totale leefbaarheid doe vooral voortkomt of de bewonersgroep min of meer gelijke doelstellingen en (cohesie)normen er op na willen/kunnen houden.

Strikt genomen was de Bijlmer een stedelijk Walhalla. De vermeende doelgroep haakte af omdat zij niet inclusief met een anders normerende groep te maken wilde hebben.
Zelf zou ik er supergraag gewoond hebben. Mooie ruime 4 kamerflats van 100m˛ netto, liften, wijds uitzicht vv groot balkon en je auto droog in de parkeergarage met op de begane grond allerlei voorzieningen en hobby/activiteitenclubjes. Tegenwoordig betaal je voor dat soort paleisjes snel ¤500K en ¤500/mnd aan servicekosten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 21 april 2026 @ 17:21:47 #154
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_220627575
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:56 schreef Tijn het volgende:

[..]
De kritiek kwam juist vanuit Christelijke hoek. CDA en SGP zijn niet zo enthousiast over het straffen van mensen bij het Leger des Heils omdat ze een kop soep uitdelen. En terecht natuurlijk.
En medici hebben een eed afgelegd dat ze iedereen helpen.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_220627590
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 17:19 schreef Vallon het volgende:

[..]
Genoeg stedelijke planologen die natuurlijk moeten kijken naar een totale leefbaarheid doe vooral voortkomt of de bewonersgroep min of meer gelijke doelstellingen en (cohesie)normen er op na willen/kunnen houden.

Strikt genomen was de Bijlmer een stedelijk Walhalla. De vermeende doelgroep haakte af omdat zij niet inclusief met een anders normerende groep te maken wilde hebben.
Zelf zou ik er supergraag gewoond hebben. Mooie ruime 4 kamerflats van 100m˛ netto, liften, wijds uitzicht vv groot balkon en je auto droog in de parkeergarage met op de begane grond allerlei voorzieningen en hobby/activiteitenclubjes. Tegenwoordig betaal je voor dat soort paleisjes snel ¤500K en ¤500/mnd aan servicekosten.
Oh, dat geloof ik zeker, dan heeft het eerder met mijn vooroordeel over hoogbouw te maken dan de doelgroep. Ben zelf geboren in een nieuwbouwflat (vier etages zonder lift) en sinds mijn zesde jaar verhuist naar een rijtjeswoning op de begane grond met tuin en ken dus de jammerverhalen van mijn moeder van gezeul met kinderwagens trappen op, hahahaha
  dinsdag 21 april 2026 @ 17:33:08 #156
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220627608
Iedereen weet toch dat die strafbaarstelling van illegaliteit zoals in de geamendeerde asielwet bagger is, dat is toch al door meerdere instituties gesteld? MinV&J ontraadde, RvS was negatief...
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220627622
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 17:08 schreef MoreDakka het volgende:

[ code verwijderd ]

Tja, nog maar een keer de feiten dan. Er zijn nul argumenten te bedenken waarmee je net kunt doen of dit 'werkt'. Elk jaar 5k mensen die weliswaar 'vertrekken' uit de vreemdelingendetentie maar gewoon de illegaliteit in gaan (ook als ze wel naar een ander land gaan). Deze feiten negeren en/of in twijfel trekken mag, maar dan maak je jezelf compleet belachelijk.

Het gebeurt ook regelmatig dat die illegalen eerst naar een ander land gaan, dan terugkomen en nog een keer asiel aanvragen. Dat zijn vaak de illegalen die mensensmokkelaars flink betaald hebben en die willen waar voor hun geld.
Wat bedoel je met de feiten? Je plempt hier wat cijfers neer. Maar vervolgens doe je eigenlijk alleen maar aannames. Zoals dat vertrekken hetzelfde is als blijven in de illegaliteit. Dat kan ik nou nergens opmaken uit je tabel. Hoeveel mensen er daadwerkelijk zijn vertrokken hoeveel er de illegaliteit in zijn gegaan.

Het lijkt er meer op dat je maar weer eens wild rond je heen aan het slaan bent. Je komt niet met feiten, nouja deze ene tabel die niet laat zien wat je beweert. De tabel spreekt je verhaal juist tegen, want er was dus al een stijgende lijn. Een feit dat je probeert te ontkennen door je aanname dat vertrekken betekend, blijven maar in de illegaliteit of een buurland.

Vrij bizar dat je andere de maat probeert te meten dat ze het niet snappen terwijl je dus geen enkele onderbouwing voor je mening weet te presenteren.
Je hebt het hier regelmatig over. Zoek het een keer uit zodat je iets kan presenteren wat wel ergens op slaat zou ik zeggen. Dit is beschamend.
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 17:41:00 #158
375570 crew  Cyan9
pi_220627645
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 17:33 schreef -XOR- het volgende:
Iedereen weet toch dat die strafbaarstelling van illegaliteit zoals in de geamendeerde asielwet bagger is, dat is toch al door meerdere instituties gesteld? MinV&J ontraadde, RvS was negatief...
De RvS is natuurlijk hartstikke links, wat weten zij nou?
Ongeďnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220627651
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 17:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat bedoel je met de feiten? Je plempt hier wat cijfers neer. Maar vervolgens doe je eigenlijk alleen maar aannames. Zoals dat vertrekken hetzelfde is als blijven in de illegaliteit. Dat kan ik nou nergens opmaken uit je tabel. Hoeveel mensen er daadwerkelijk zijn vertrokken hoeveel er de illegaliteit in zijn gegaan.

Het lijkt er meer op dat je maar weer eens wild rond je heen aan het slaan bent. Je komt niet met feiten, nouja deze ene tabel die niet laat zien wat je beweert. De tabel spreekt je verhaal juist tegen, want er was dus al een stijgende lijn. Een feit dat je probeert te ontkennen door je aanname dat vertrekken betekend, blijven maar in de illegaliteit of een buurland.

Vrij bizar dat je andere de maat probeert te meten dat ze het niet snappen terwijl je dus geen enkele onderbouwing voor je mening weet te presenteren.
Je hebt het hier regelmatig over. Zoek het een keer uit zodat je iets kan presenteren wat wel ergens op slaat zou ik zeggen. Dit is beschamend.
Vrij simpel, er zijn in 2025 13.000 vreemdelingen die in beeld waren bij de Diemst Terugkeer en Vertrek vertrokken. 3.000 vanuit detentie.

Dat er niemand vertrekt is dus bewezen onwaar.
pi_220627654
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 17:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat bedoel je met de feiten? Je plempt hier wat cijfers neer. Maar vervolgens doe je eigenlijk alleen maar aannames. Zoals dat vertrekken hetzelfde is als blijven in de illegaliteit. Dat kan ik nou nergens opmaken uit je tabel.
Staat gewoon bij de toelichting die ik ook al eerder gepost heb:
quote:
Zelfstandig vertrek zonder toezicht is ook wel bekend als 'vertrokken met onbekende bestemming'. In dat geval heeft de vreemdeling zich onttrokken aan het zicht van de overheid. DTenV weet dan niet waar de vreemdeling is en het vertrekproces kan geen doorgang vinden. Van deze personen is niet vast te stellen of zij Nederland hebben verlaten of de illegaliteit zijn ingegaan.
  dinsdag 21 april 2026 @ 17:49:25 #161
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220627676
quote:
9s.gif Op dinsdag 21 april 2026 17:41 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
De RvS is natuurlijk hartstikke links, wat weten zij nou?
Net als David van Weel trouwens. Linkse rat.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220627678
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 17:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Staat gewoon bij de toelichting die ik ook al eerder gepost heb:
[..]

En dus doe jij de aanname dat ze niet vertrekken, terwijl er juist uit onderzoek is gebleken dat dit grotendeels om een groep veiligelanders gaat die van AZC naar AZC door Europa reist en dus steeds zelf vertrekt voor ze opgepakt kunnen worden.

De feitelijke cijfers zijn: er zijn zo'n 20.000 ongedocumenteerden in Nederland, vorig jaar zijn er 13.000 mensen via de DTenV vertrokken, terwijl er 8100 asielaanvragen zijn afgewezen.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2026 17:51:44 ]
pi_220627703
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 17:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
En dus doe jij de aanname dat ze niet vertrekken,
Nee. Ik zeg dat ze de illegaliteit in gaan. Dat is een feit, want ook als ze de grens overgaan zijn ze daar illegaal.

De cijfers zijn duidelijk. Bijna de helft van de illegalen die uitgezet zouden moeten worden, verdwijnen. Een aanzienlijk deel blijft in Nederland, of gaat naar het buitenland om daar weer asiel aan te vragen, of komen daarna weer terug om opnieuw in Nederland asiel aan te vragen. Hoe die verhouding is is moeilijk vast te stellen, omdat ze dus de illegaliteit in gaan en niet te volgen zijn.

Dat betekent dus dat het uitzetbeleid voor bijna de helft niet werkt. Je kunt met de beste wil van de wereld dat geen goed resultaat noemen.

[ Bericht 5% gewijzigd door MoreDakka op 21-04-2026 17:59:11 ]
  dinsdag 21 april 2026 @ 18:03:53 #164
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220627745
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 17:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
En dus doe jij de aanname dat ze niet vertrekken, terwijl er juist uit onderzoek is gebleken dat dit grotendeels om een groep veiligelanders gaat die van AZC naar AZC door Europa reist en dus steeds zelf vertrekt voor ze opgepakt kunnen worden.

opgepakt worden ??
asielzoekers zijn toch niet strafbaar ?/

we zijn hier barmhartig
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 21 april 2026 @ 18:05:05 #165
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220627749
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 17:33 schreef -XOR- het volgende:
Iedereen weet toch dat die strafbaarstelling van illegaliteit zoals in de geamendeerde asielwet bagger is, dat is toch al door meerdere instituties gesteld? MinV&J ontraadde, RvS was negatief...
dus hoeft er niemand terug , en in Amsterdam worden ze wel opgevangen met bed, bad en brood
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220627835
https://www.bnr.nl/nieuws(...)-d66-zocht-een-reden

Waarom wijst VVD naar de D66 terwijl D66 altijd consequent is geweest in dat ze niet wilden stemmen voor deze wet en daar in het coalitieakkoord ook ruimte voor is gelaten? Sturen ze alweer op een regeringscrisis aan?
pi_220627866
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
De spreidingswet gaat niet over woningen, maar over AZC's.

We hebben helemaal niet zo veel asielzoekers hier. Als elke gemeente (let op, gemeente, niet dorp) er 250 op vangt, hebben we al ruim voldoende plekken. Zelfs met het aantal statushouders dat nu in de AZC's zit.

Het aantal opvangplekken zo maken dat voorrang voor statushouders niet meer nodig is en gezinshereniging niet beperkt hoeft te worden, is dus helemaal niet zo moeilijk. 250 per gemeente is niets, een gemiddelde Nederlandse gemeente heeft 41.000 inwoners.
En dan eindigen we straks met overvolle azcs in elke gemeente omdat er nog steeds geen woningen zijn.

Je kunt beter woningen bouwen ipv azcs.
pi_220627897
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 17:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ook daar voegt het straffen van illegalen dus niets aan toe.
Als dat ervoor zorgt dat men liever naar een ander land vertrekt dan lost dat wel een probleem op.
  dinsdag 21 april 2026 @ 18:31:08 #169
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220627907
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 18:18 schreef Jaeger85 het volgende:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)-d66-zocht-een-reden

Waarom wijst VVD naar de D66 terwijl D66 altijd consequent is geweest in dat ze niet wilden stemmen voor deze wet en daar in het coalitieakkoord ook ruimte voor is gelaten? Sturen ze alweer op een regeringscrisis aan?
D66 dat stiekem hoopt dat de wet wel wordt aangenomen maar ook schone handen wil houden is trouwens ook ergerlijk.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220627910
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 18:23 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
En dan eindigen we straks met overvolle azcs in elke gemeente omdat er nog steeds geen woningen zijn.

Je kunt beter woningen bouwen ipv azcs.
AZC's hoef je meestal niet te bouwen, elke gemeente heeft wel lege scholen, hotels, kantoren die vrij simpel om te bouwen zijn tot AZC.
  dinsdag 21 april 2026 @ 18:33:24 #171
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220627923
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:16 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ook, D66 maakt er een potje van een PVV doet wat ze altijd doen: de boel frustreren. Dat neemt echter niet weg dat de VVD heeft geprobeerd om iedereen de moeder te naaien door wildenthousiast voor het amendement-Vondeling te stemmen en dat klapt nu keihard recht in het eigen gezicht uit elkaar.

De anti-bestuurlijkheid van de VVD doet ze nu de das om.
Ik vind deze hele saga ontzettend sneu vanuit het CDA, SGP, VVD, PVV en D66. Best knap :')
  dinsdag 21 april 2026 @ 18:38:25 #172
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220627947
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 18:33 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Ik vind deze hele saga ontzettend sneu vanuit het CDA, SGP, VVD, PVV en D66. Best knap :')
Daarbij mag overigens ook worden aangetekend dat PRO en PvdD gewoon hun werk moeten doen ipv voor de buhne vroom vooraan zitten bij lamentatiefestival Kati Koti, maar die stemmen in ieder geval niet voor idiote wetsvoorstellen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 21 april 2026 @ 18:42:28 #173
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220627967
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 18:38 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Daarbij mag overigens ook worden aangetekend dat PRO en PvdD gewoon hun werk moeten doen ipv voor de buhne vroom vooraan zitten bij lamentatiefestival Kati Koti, maar die stemmen in ieder geval niet voor idiote wetsvoorstellen.
Het grootste issue is dat bepaalde partijen denken van het thema asiel af te zijn, als ze hier mee in stemmen. De realiteit is echter dat je echt nooit never van dit thema af komt. En bovendien verloochen je je principes. Dubbel kansloos dus.

En wat de VVD doet is gewoon :') Die partij is echt enorm afgegleden. Liberalisme is een vies woord. Guur rechts en lekker liegen houden ze van.
  dinsdag 21 april 2026 @ 18:46:40 #174
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220627984
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 18:42 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Het grootste issue is dat bepaalde partijen denken van het thema asiel af te zijn, als ze hier mee in stemmen. De realiteit is echter dat je echt nooit never van dit thema af komt. En bovendien verloochen je je principes. Dubbel kansloos dus.

En wat de VVD doet is gewoon :') Die partij is echt enorm afgegleden. Liberalisme is een vies woord. Guur rechts en lekker liegen houden ze van.
De wil om fatsoenlijk te besturen is er niet meer bij bij die lui, die zijn vanaf de verkiezingsuitslag alleen maar bezig met de volgende verkiezingen. De VVD is er voor de VVD.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 21 april 2026 @ 18:47:51 #175
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220627989
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 18:46 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De wil om fatsoenlijk te besturen is er niet meer bij bij die lui, die zijn vanaf de verkiezingsuitslag alleen maar bezig met de volgende verkiezingen.
Kunnen we de VVD dan met gewoon verbieden?
pi_220627993
Nou, iedereen eindelijk akkoord, dus 1 mei het Liberaal Manifest (ter amendering op de ALV 13 juni). Ben benieuwd.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  dinsdag 21 april 2026 @ 18:51:13 #177
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220628007
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 18:48 schreef nostra het volgende:
Nou, iedereen eindelijk akkoord, dus 1 mei het Liberaal Manifest (ter amendering op de ALV 13 juni). Ben benieuwd.
iedereen akkoord , iedereen mag blijven vanwege de barmhartigheid
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 21 april 2026 @ 18:52:31 #178
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220628014
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 18:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
AZC's hoef je meestal niet te bouwen, elke gemeente heeft wel lege scholen, hotels, kantoren die vrij simpel om te bouwen zijn tot AZC.
er worden volop hotels gebruikt

van Fletcher vooral, maar ook enkele van der valk
quote:
AI-overzicht
Verschillende Fletcher-hotels in Nederland worden gebruikt voor de tijdelijke opvang van asielzoekers, statushouders en Oekraďense vluchtelingen, vaak in samenwerking met het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA).

Hier zijn enkele details over de opvanglocaties en de bijbehorende voorzieningen:
Opvanglocaties: Verschillende vestigingen, zoals Fletcher Hotel Boschoord in Oisterwijk (maximaal 130 mensen) en het hotel in Epe (maximaal 276 mensen), fungeren als noodopvang.

Verblijf en Diner: In deze hotels worden de opgevangen mensen verzorgd, wat vaak neerkomt op "all-inclusive" arrangementen waarbij maaltijden, inclusief diner, zijn inbegrepen in de opvangovereenkomst.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 21 april 2026 @ 18:53:12 #179
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220628018
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 18:47 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Kunnen we de VVD dan met gewoon verbieden?
Hopelijk is op een gegeven moment het trucje gewoon een keer uitgewerkt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 21 april 2026 @ 18:54:49 #180
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220628028
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 18:53 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Hopelijk is op een gegeven moment het trucje gewoon een keer uitgewerkt.
De VVD is al langer aan de macht dan Orban. Hopelijk komt het snel dichterbij.
pi_220628034
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 18:53 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Hopelijk is op een gegeven moment het trucje gewoon een keer uitgewerkt.
Dat dacht ik eerlijk gezegd vorige verkiezingen al maar helaas
pi_220628039
quote:
Na Vesteda ziet nu ook vastgoedbelegger Bouwinvest zich geconfronteerd met de grootste uitstroom van kapitaal uit zijn woningfonds in jaren. Investeerders – uitsluitend Nederlandse pensioenfondsen – dienden in 2025 en in het eerste kwartaal van dit jaar gezamenlijk voor ¤619 mln aan terugbetalingsverzoeken in bij Bouwinvest, zo blijkt uit het deze week gepubliceerde jaarverslag. Dat is zo’n 7,6% van het fondsvermogen.

Om de investeerders te kunnen uitbetalen, zijn gedwongen verkopen van vastgoed volgens een woordvoerder niet aan de orde. Wel schroeft Bouwinvest, dat in handen is van pensioenfonds BpfBouw, zijn investeringen in nieuwbouw de komende jaren noodgedwongen terug.

Bij de investeerders die nu hun geld (deels) opeisen, speelt volgens Bouwinvest het investeringsklimaat een beperkte rol. Zij willen vooral uitstappen omdat het aandeel residentieel vastgoed in hun totale beleggingsmix uit risico-oogpunt te groot is geworden. Dat komt onder andere doordat de huizenprijzen in de afgelopen jaren sterk zijn gestegen, waardoor de waarde van de woningportefeuille van Bouwinvest is opgelopen tot ¤8,1 mrd.

Navraag leert dat vier van de 27 aandeelhouders in het woningfonds (19.670 huurwoningen) hun belang gedeeltelijk willen afbouwen. Eén belegger wil helemaal uit het fonds stappen.

‘Opmerkelijke toename’
Opvallend is dat ¤556 mln van de in totaal ¤619 mln aan redempties in het eerste kwartaal van dit jaar is aangemeld. In het jaarverslag spreekt Bouwinvest van een ‘opmerkelijke toename van nieuwe terugbetalingsverzoeken, wat betekent dat het fonds zijn plannen moet bijstellen’.

De verzoeken bij Bouwinvest kwamen binnen voordat Vesteda begin maart bekendmaakte dat er een leegloop dreigde bij zijn woningfonds. Bij Bouwinvest kunnen beleggers elk kwartaal redempties indienen. De deadline voor het eerste kwartaal van dit jaar lag ‘enkele dagen’ na de jaarwisseling, zegt een woordvoerder.

De mogelijke uitstroom van kapitaal is bij Bouwinvest veel kleiner dan eerder dit jaar bij Vesteda. Bij de grootste commerciële verhuurder van Nederland eisen aandeelhouders vooralsnog ¤4,1 mrd op, goed voor 52% van het fondsvermogen. Daardoor moet Vesteda mogelijk een flink deel van zijn 28.000 huurwoningen verkopen.

Minder geld voor nieuwbouw
Tegelijkertijd dreigt de uitstroom van kapitaal bij Bouwinvest veel hoger uit te vallen dan voorgaande jaren. Ter vergelijking: in 2023 en 2024 kreeg de institutionele vastgoedbelegger terugbetalingsverzoeken van gemiddeld 1% van het totaal beheerde vermogen, in 2022 ging het om 5%.

Om de (deels) uittredende aandeelhouders te kunnen betalen, gaat Bouwinvest een groot deel van de opbrengsten inzetten die het jaarlijks ophaalt met de verkoop van oudere woningen in zijn portefeuille. Vorig jaar leverde dat een bedrag op van ¤95 mln. In het eerste kwartaal van 2026 kwam daar nog eens ¤297 mln bij. Normaal gesproken zette de vastgoedbelegger dit kapitaal grotendeels in voor investeringen in nieuwbouw.

Dat er minder geld overblijft voor nieuwbouw, is een hard gelag voor Bouwinvest. De vastgoedbelegger wil zijn totaal belegd vermogen in huur- en zorgwoningen, winkels en kantoren bijna verdubbelen naar ¤25 mrd tot ¤30 mrd in 2030. Daarvoor heeft Bouwinvest wel kapitaal nodig.

Nu Nederlandse pensioenfondsen vanwege overwaardering een pas op de plaats maken, zal dat kapitaal vooral uit het buitenland moeten komen. Juist daar wringt de schoen. Buitenlandse investeerders keren de Nederlandse woningmarkt de laatste jaren in toenemende mate de rug toe vanwege het in hun ogen ongure fiscale klimaat. Bij Bouwinvest stapte in 2024 de laatste buitenlandse belegger uit het woningfonds.
Lees het volledige artikel: https://fd.nl/economie/15(...)om-van-investeerders
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220628076
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 18:54 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
De VVD is al langer aan de macht dan Orban. Hopelijk komt het snel dichterbij.
twitter
pi_220628083
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 18:56 schreef nostra het volgende:

[..]
Lees het volledige artikel: https://fd.nl/economie/15(...)om-van-investeerders
Ook hier dus: het deel in vastgoed wordt te groot doordat de huizenprijzen harder stijgen dan de beurs. Niet echt iets waar het kabinet of de Kamer invloed op heeft.
pi_220628114
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 18:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
er worden volop hotels gebruikt

van Fletcher vooral, maar ook enkele van der valk
[..]

Bruikbare, dat is duur en onwenselijk (die hotels hebben een functie in de recreatie-economie).
pi_220628132
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 18:38 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Daarbij mag overigens ook worden aangetekend dat PRO en PvdD gewoon hun werk moeten doen ipv voor de buhne vroom vooraan zitten bij lamentatiefestival Kati Koti, maar die stemmen in ieder geval niet voor idiote wetsvoorstellen.
Misschien is fysiek in een ruimte zijn om te stemmen ook gewoon iets hopeloos ouderwets, los van de reden dat ze er niet zijn.
pi_220628140
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ook hier dus: het deel in vastgoed wordt te groot doordat de huizenprijzen harder stijgen dan de beurs. Niet echt iets waar het kabinet of de Kamer invloed op heeft.
Dat klopt (deels), wel te dealen met de gevolgen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  dinsdag 21 april 2026 @ 19:13:19 #188
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220628142
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bruikbare, dat is duur en onwenselijk (die hotels hebben een functie in de recreatie-economie).
De overheid doet liever zaken met een grote serieuze partij

dus Flecher en Van der valk

je kunt niet 12 gezinnen in een bollenschuur proppen
dan krijg je al snel kleine asielzoekertjes die daar geboren worden

het beste zou zijn woningbouw, maar ja die stikstof he
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220628160
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De overheid doet liever zaken met een grote serieuze partij

dus Flecher en Van der valk

je kunt niet 12 gezinnen in een bollenschuur proppen
dan krijg je al snel kleine asielzoekertjes die daar geboren worden
De overheid wil helemaal geen zaken doen met die grote partijen, maar 'de overheid' gaat er ook helemaal niet over. Gemeenten gaan over hun eigen AZC locaties.
  dinsdag 21 april 2026 @ 19:17:13 #190
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220628172
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
De overheid wil helemaal geen zaken doen met die grote partijen, maar 'de overheid' gaat er ook helemaal niet over. Gemeenten gaan over hun eigen AZC locaties.
gemeenten zijn ook overheid en die werken met richtlijnen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220628191
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:13 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat klopt (deels), wel te dealen met de gevolgen.
Klopt. Er zal wellicht meer gemeenschapsgeld in moeten. Zoals ik al zei: gemeenten doen al vrijwel allemaal aan actief grondbeleid, het opkopen en opleveren van kavels voor bebouwing is inmiddels standaard. Dat was een paar jaar geleden nog een uizondering. En enkele gemeenten zijn al overgegaan op de volgende stap: zelf opdracht geven tot bouwen, de bouw zelf financieren. Ik denk dat het niet lang duurt of dat wordt ook veel meer standaard.

Als alle gemeentes er gemiddeld 20 miljoen in steken, zit je al aan 6,5 miljard. En 20 miljoen is veel geld, maar zeker niet onmogelijk voor de meeste gemeentes.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2026 19:27:56 ]
  dinsdag 21 april 2026 @ 19:21:04 #192
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_220628208
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:11 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Misschien is fysiek in een ruimte zijn om te stemmen ook gewoon iets hopeloos ouderwets, los van de reden dat ze er niet zijn.
Meh, ze horen er gewoon te zijn. Wat is daar moeilijk aan? Daar worden ze ook voor betaald.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_220628237
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 17:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Staat gewoon bij de toelichting die ik ook al eerder gepost heb:
[..]

Als er in de toelichting staat dat de vreemdeling zich ontrokken heeft aan het zicht van de overheid betekent dit dat onze overheid niet weet waar ze zijn.
Er staat ook letterlijk in die toelichting dat niet vast te stellen is of deze personen de illegaliteit zijn ingegaan of Nederland hebben verlaten.

Vervolgens claim jij wat anders dan je bron. Namelijk dat jij wel weet waar ze zijn, namelijk in de illegaliteit. Ondanks dat de feiten en je bron uitwijzen dat we het niet weten. Het kán dat ze in de illegaliteit zijn dat weten we dus niet als ze niet in zicht zijn. Ze kunnen ook naar het eigen land zijn vertrokken, of naar een land waar ze een nieuwe aanvraag doen.

Het is echt moeilijk je ooit serieus te nemen als je zelfs de bronnen die je zelf aandraagt, of niet begrijpt of niet accepteert. Je bron zegt dat we het niet weten. Jij claimt het tegenovergestelde, kom dan met een bron die bewijst dat al die mensen de illegaliteit ingaan.
  dinsdag 21 april 2026 @ 19:27:20 #194
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220628245
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt. Er zal wellicht meer gemeenschapsgeld in moeten. Zoals ik al zei: gemeenten doen al vrijwel allemaal aan actief grondbeleid, het opkopen en opleveren van kavels voor bebouwing is inmiddels standaard. Dat was een paar jaar geleden nog een uizondering. En enkele gemeenten zijn al overgegaan op de volgende stap: zelf opdracht geven tot bouwen, de bouw zelf financieren. Ik denk dat het niet lang duurt of dat wordt ook veel meer standaard.
jij denkt dat projectontwikkelaars gestoord zijn?
is kwaad kersen eten met die jongens
quote:
AI-overzicht
De gemeente Utrecht ontwikkelt de nieuwe stadswijk Merwede in nauwe samenwerking met een groep private ontwikkelaars en grondeigenaren, een aanpak die bekend staat als een intensieve publiek-private samenwerking (PPS).

De gemeente bezit ongeveer een derde van de grond, terwijl tien ontwikkelaars het grootste deel van de rest vertegenwoordigen.

Samenwerking en overleg
Gezamenlijke planning: De partijen hebben gezamenlijk een stedenbouwkundig plan opgesteld, wat zorgt voor een hoge mate van betrokkenheid en eigenaarschap.

Deelnemende partijen: De samenwerking bestaat uit de gemeente Utrecht en ontwikkelaars zoals AM, Boelens de Gruyter, BPD, Greystar, G&S&, Blink, Lingotto, Synchroon, 3T Vastgoed en Orion Investment Partners.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220628282
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
jij denkt dat projectontwikkelaars gestoord zijn?
is kwaad kersen eten met die jongens
[..]

Ik weet wat mijn gemeente doet, in elk geval. Ik weet ook wat een heel aantal andere gemeentes aan het doen is. Ik weet ook welke instructies ambtenaren krijgen vanuit BZK en ik weet wat voor uitleg er aan raadsleden verspreid wordt wat betreft dit onderwerp.

Dus dat 'kwaad kersen eten', dat zal allemaal best, maar gemeentes doen gewoon al wat ik zeg. Zoals jij ook bewijst met je post.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2026 19:32:13 ]
pi_220628284
https://www.nu.nl/economi(...)plan-te-betalen.html

Dus een tijdelijke verlaging dekken we met een structurele lastenverzwaring.
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 19:34:28 #197
375570 crew  Cyan9
pi_220628308
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:31 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)plan-te-betalen.html

Dus een tijdelijke verlaging dekken we met een structurele lastenverzwaring.
Accijns op alcoholische dranken omhoog kan ik eigenlijk niet rouwig om zijn.
Ongeďnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220628318
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 18:56 schreef nostra het volgende:

[..]
Lees het volledige artikel: https://fd.nl/economie/15(...)om-van-investeerders
Wat een grappig artikel. Dus investeerders stappen volgens het artikel uit omdat die markt te hard is gestegen.
Raar verhaal, ik hoor nooit dat investeerders uit bijvoorbeeld tech bedrijven gaan omdat het te snel stijgt :')

In ieder geval positief dat buitenlandse investeerders niet meer komen profiteren van de woningnood hier.

Waarom zouden er ook investeerders nodig zijn om te bouwen onze overheid kan prima garant staan voor de investering van woningbouwcorporaties. Dan hoeft het niet eens iets te kosten.
pi_220628385
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat een grappig artikel. Dus investeerders stappen volgens het artikel uit omdat die markt te hard is gestegen.
Raar verhaal, ik hoor nooit dat investeerders uit bijvoorbeeld tech bedrijven gaan omdat het te snel stijgt :')
Wel als hun portefeuille uit balans raakt daardoor. Dit is heel normaal. Je wil een verdeling hebben in je portefeuille en daarvoor wil je een bepaald percentage in vastgoed hebben. Als vastgoed dan te hard stijgt, stijgt dat percentage en dan verkoop je dus een deel van je vastgoedportefeuille.
pi_220628395
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:31 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)plan-te-betalen.html

Dus een tijdelijke verlaging dekken we met een structurele lastenverzwaring.
Tja zo zien rechtse partijen dat toch? De belastingbetaler als melkkoe. Je kunt immers niks vragen van bedrijven of rijken die zijn de basis van onze maatschappij. Tegelijkertijd zouden ze meteen vertrekken zodra ze iets moeten bijdragen.
pi_220628396
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:21 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Meh, ze horen er gewoon te zijn. Wat is daar moeilijk aan? Daar worden ze ook voor betaald.
Als het werk van een kamerlid niks anders is dan in de tweede kamer zijn dan vind ik dat je een punt hebt, maar dat is natuurlijk niet het geval. Ik vind het tamelijk ouderwets dat iedereen daar op dinsdagmiddag moet zijn, met pleisterwerk zoals pairen als oplossing. De procedure van de hoofdelijke stemming is helemaal belachelijk natuurlijk.
pi_220628428
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:40 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Als het werk van een kamerlid niks anders is dan in de tweede kamer zijn dan vind ik dat je een punt hebt, maar dat is natuurlijk niet het geval. Ik vind het tamelijk ouderwets dat iedereen daar op dinsdagmiddag moet zijn, met pleisterwerk zoals pairen als oplossing. De procedure van de hoofdelijke stemming is helemaal belachelijk natuurlijk.
Dat laatste heb je een punt. Je kunt gewoon stemmen via een bedraad netwerk, allemaal tegelijk op een knopje drukken, dan is elke stemming hoofdelijk. Doen we in de gemeente ook.

Maar dat eerste: digitaal stemmen via een niet bedraad netwerk is geen veilige en geen stabiele optie, dat kan gewoon niet.
pi_220628559
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wel als hun portefeuille uit balans raakt daardoor. Dit is heel normaal. Je wil een verdeling hebben in je portefeuille en daarvoor wil je een bepaald percentage in vastgoed hebben. Als vastgoed dan te hard stijgt, stijgt dat percentage en dan verkoop je dus een deel van je vastgoedportefeuille.
Volgens mij willen ze een zo hoog mogelijk rendement met zo min mogelijk risico. Het zou zo bezien ook logisch zijn om juist het aandeel vastgoed te verhogen, gezien het dus boven verwachting presteert.

Als je dan een deel van je portefeuille verkoopt hoeft dat natuurlijk ook niet noodzakelijk het deel te zijn van investeringen in nieuwbouw.

Vanuit de politiek valt er ook prima wat te zeggen om in deze gevallen juist de pensioenfondsen gewoon te laten investeren in nieuwbouw in Nederland. Immers om te kunnen pensioneren hebben we ook een woning nodig om dat in te doen. Wat dat betreft schieten we er niet veel mee op als die pensioenfondsen iets veiliger rendement hebben maar vervolgens Nederland met een woningtekort blijft zitten. Uiteindelijk hebben gepensioneerden natuurlijk toch beide nodig, zowel een huis als een pensioen.
pi_220628567
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat laatste heb je een punt. Je kunt gewoon stemmen via een bedraad netwerk, allemaal tegelijk op een knopje drukken, dan is elke stemming hoofdelijk. Doen we in de gemeente ook.

Maar dat eerste: digitaal stemmen via een niet bedraad netwerk is geen veilige en geen stabiele optie, dat kan gewoon niet.
Aan de andere kant moet dat, zelfs op afstand, voor 75 of 150 mensen toch wel in te richten zijn?
pi_220628583
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat laatste heb je een punt. Je kunt gewoon stemmen via een bedraad netwerk, allemaal tegelijk op een knopje drukken, dan is elke stemming hoofdelijk. Doen we in de gemeente ook.

Maar dat eerste: digitaal stemmen via een niet bedraad netwerk is geen veilige en geen stabiele optie, dat kan gewoon niet.
Digitaal stemmen over een bedraad netwerk kan uiteraard veilig. Dan moet je wel encryptie gebruiken. Maar zeker bij zoiets als een hoodelijke stem is het natuurlijk vrij simpel. Het is lastig bij normale verkiezingen omdat dat ook anoniem moet. Maar in de kamer is zon stem juist nooit anoniem.
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 19:59:05 #206
375570 crew  Cyan9
pi_220628587
Ik vind het ouderwetse hoofdelijk stemmen eigenlijk wel wat hebben.
Ongeďnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220628637
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Digitaal stemmen over een bedraad netwerk kan uiteraard veilig. Dan moet je wel encryptie gebruiken. Maar zeker bij zoiets als een hoodelijke stem is het natuurlijk vrij simpel. Het is lastig bij normale verkiezingen omdat dat ook anoniem moet. Maar in de kamer is zon stem juist nooit anoniem.
Het voordeel bij bedraad stemmen: als er dan iets niet klopt in de apparatuur, zie je dat gelijk. Als een raadslid bij ons groen in drukt en het vakje wordt rood op het scherm, dan zeggen ze daar echt wel wat van (en gelukkig kun je bij ons nog corrigeren).

Ik vind het systeem echt heel prettig, ik hoop dat de Kamer na verbouwing dit ook heeft.
pi_220628821
quote:
89s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:59 schreef Cyan9 het volgende:
Ik vind het ouderwetse hoofdelijk stemmen eigenlijk wel wat hebben.
Ja dat kan, maar dan gaan we ook niet klagen over de nadelen, bijvoorbeeld Frans Timmermans de les lezen over Keti Koti omdat de SGP graag rechtser dan kerken wil zijn.
  dinsdag 21 april 2026 @ 20:37:14 #209
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220628895
quote:
89s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:59 schreef Cyan9 het volgende:
Ik vind het ouderwetse hoofdelijk stemmen eigenlijk wel wat hebben.
Ik vind dat namen oplezen altijd heerlijk.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220628905
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 20:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik vind dat namen oplezen altijd heerlijk.
Wel eens 4 hoofdelijke stemmingen binnen 1 stemming gezien, dan is de lol er snel af. En naar een schermpje kijken waar het aantal voor en tegen op loopt is ook leuk. En dat kan dan bij elke stemming, letterlijk elke stemming is dan hoofdelijk.
  dinsdag 21 april 2026 @ 20:41:21 #211
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220628921
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 20:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wel eens 4 hoofdelijke stemmingen binnen 1 stemming gezien
Dat is zo'n beetje 28x (van) Dijk aanhoren
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 21 april 2026 @ 20:42:56 #212
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220628933
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat een grappig artikel. Dus investeerders stappen volgens het artikel uit omdat die markt te hard is gestegen.
Raar verhaal, ik hoor nooit dat investeerders uit bijvoorbeeld tech bedrijven gaan omdat het te snel stijgt :')

In ieder geval positief dat buitenlandse investeerders niet meer komen profiteren van de woningnood hier.

Waarom zouden er ook investeerders nodig zijn om te bouwen onze overheid kan prima garant staan voor de investering van woningbouwcorporaties. Dan hoeft het niet eens iets te kosten.
Te snelle stijgingen duiden vaak op een bubbel (mensen die gewoon als bandwagonners kopen , stijging niet gestoeld op een vermeerdering van onderliggende waarde). De snuggeren stappen dan uit voor de boel klapt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 21:15:34 #213
375570 crew  Cyan9
pi_220629190
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 20:29 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ja dat kan, maar dan gaan we ook niet klagen over de nadelen, bijvoorbeeld Frans Timmermans de les lezen over Keti Koti omdat de SGP graag rechtser dan kerken wil zijn.
Dat doe ik dan ook niet. O-)
Ongeďnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220630137
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ieder land in de EU worstelt hiermee dus hebben landen werk gemaakt van een integrale EU oplossing.
Ook daar heeft D66 tegengestemd (tegen de terugkeerverordening) dus het is nog maar de vraag of die oplossing hier geďmplementeerd gaat worden.
pi_220630187
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 20:42 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Te snelle stijgingen duiden vaak op een bubbel (mensen die gewoon als bandwagonners kopen , stijging niet gestoeld op een vermeerdering van onderliggende waarde). De snuggeren stappen dan uit voor de boel klapt.
Ja dat is misschien een leuke vuistregel. Maar het is toch moeilijk voorstelbaar dat Nederland zo naar de klote gaat dat investeringen in de huizenmarkt niet gaan uitbetalen.
Zelfs als de huizenmarkt een bubbel is gaan die huizen nooit waardeloos worden. Als ze in zeg bitcoin waarderen is de kans dat het naar 0 gaat zonder restwaarde stukken groter.
pi_220630493
https://www.binnenlandsbe(...)ontract-bij-overname

Waarom vindt Ja21 het prima dat wij een vazal worden van de VS?
  woensdag 22 april 2026 @ 07:12:13 #217
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220630495
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:31 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)plan-te-betalen.html

Dus een tijdelijke verlaging dekken we met een structurele lastenverzwaring.
alcoholisten zijn altijd de pineut, ik vond het niet eerlijk
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220630521
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 07:11 schreef Jaeger85 het volgende:
https://www.binnenlandsbe(...)ontract-bij-overname

Waarom vindt Ja21 het prima dat wij een vazal worden van de VS?
Hoe meer ellende, hoe beter.
  woensdag 22 april 2026 @ 07:38:37 #219
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220630542
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 01:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja dat is misschien een leuke vuistregel. Maar het is toch moeilijk voorstelbaar dat Nederland zo naar de klote gaat dat investeringen in de huizenmarkt niet gaan uitbetalen.
Zelfs als de huizenmarkt een bubbel is gaan die huizen nooit waardeloos worden. Als ze in zeg bitcoin waarderen is de kans dat het naar 0 gaat zonder restwaarde stukken groter.
Dat zal niet gebeuren inderdaad, maar zelfs met 2% rendement op je investering 'betaal' je opportuniteitskosten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 22 april 2026 @ 07:46:53 #220
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220630565
quote:
Op een na grootste daling consumentenvertrouwen ooit

Het vertrouwen van consumenten verslechtert in april fors verder, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Het consumentenvertrouwen gaat van -30 in maart naar -44 in april. Dat is de op een na grootste daling sinds het begin van de statistiek in april 1986. Alleen in april 2020, het begin van de coronapandemie, was de daling van het vertrouwen groter.
En dan moet de economische impact zich nog grotendeels ontvouwen de komende maanden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220630572
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 07:46 schreef Perrin het volgende:

[..]
En dan moet de economische impact zich nog grotendeels ontvouwen de komende maanden.
Misschien toch maar niet die nieuwe baan nemen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220630578
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 20:42 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Te snelle stijgingen duiden vaak op een bubbel (mensen die gewoon als bandwagonners kopen , stijging niet gestoeld op een vermeerdering van onderliggende waarde). De snuggeren stappen dan uit voor de boel klapt.
Las laatste een stukje in weglees-AD over een Amsterdammer die in de provincie een huis had gekocht. 70k overboden, later vertelde de (loller) verkopend makelaar dat het tweede bod 7k boven de vraagprijs was.

Maar inderdaad, rebalancing en forward rendement. Wel de vraag waar je het dan wel in gaat stoppen, want alles hangt samen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  woensdag 22 april 2026 @ 07:54:32 #223
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220630579
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2026 07:49 schreef nostra het volgende:

[..]
Misschien toch maar niet die nieuwe baan nemen.
Stukje last in, first out vaak.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220630580
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 01:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja dat is misschien een leuke vuistregel. Maar het is toch moeilijk voorstelbaar dat Nederland zo naar de klote gaat dat investeringen in de huizenmarkt niet gaan uitbetalen.
Zelfs als de huizenmarkt een bubbel is gaan die huizen nooit waardeloos worden. Als ze in zeg bitcoin waarderen is de kans dat het naar 0 gaat zonder restwaarde stukken groter.
Vergis je niet, als je in 2010 in een huis investeerde, dan had die investering pas in 2018 weer dezelfde waarde, dan had je pas na 8 jaar een rendement van 0 ipv een negatief rendement:


Naar 0 gaat het natuurlijk niet en op lange termijn stijgt het altijd, maar huizenprijzen kunnen er heel lang over doen om weer te gaan stijgen, als ze eenmaal in zijn gestort. Dan heb je natuurlijk wel de verhuur die winst geeft. Zeker bij nieuwbouwhuizen kan dat altijd uit, bij oudere huizen zijn de huidige onderhoudsprijzen wel echt iets waar je rekening mee moet houden.

Het gedaalde consumentenvertrouwen, de op één na grootste daling ooit, belooft weinig goeds: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)entenvertrouwen-ooit
Als het consumentenvertrouwen echt laag blijft en men daardoor minder uit gaat geven (ook de koopbereidheid had de op één na grootste daling ooit), is een crisis helemaal onafwendbaar. Dus dan is zo'n duikeling als in 2010-2013 plotseling helemaal niet meer zo ver weg.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2026 07:57:20 ]
pi_220630582
quote:
9s.gif Op woensdag 22 april 2026 07:54 schreef Perrin het volgende:

[..]
Stukje last in, first out vaak.
Daarom, en steun nu op tandartsen en apotheken als klant. Daar doet de economie niet zoveel mee.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  woensdag 22 april 2026 @ 07:57:55 #226
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220630588
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 07:55 schreef nostra het volgende:

[..]
Daarom, en steun nu op tandartsen en apotheken als klant. Daar doet de economie niet zoveel mee.
Klopt. Daar blijven mensen altijd wel heengaan.

En advies dat ook altijd nuttig is maar zeker nu: zorg dat je werkgever blij met je is :P
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220630596
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 07:57 schreef Perrin het volgende:

[..]
Klopt. Daar blijven mensen altijd wel heengaan.

En advies dat ook altijd nuttig is maar zeker nu: zorg dat je werkgever blij met je is :P
Stuur je deze memo even naar minister Vijlbrief? Die leeft in een fantasiewereld waarin hij denkt dat hogere werkloosheid nooit meer voor gaat komen.
  woensdag 22 april 2026 @ 08:11:46 #228
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220630636
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 08:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Stuur je deze memo even naar minister Vijlbrief? Die leeft in een fantasiewereld waarin hij denkt dat hogere werkloosheid nooit meer voor gaat komen.
'Doen alsof je neus bloedt' lijkt inderdaad de favoriete strategie te zijn van veel nationale en Europese 'leiders'.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220630656
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 08:11 schreef Perrin het volgende:

[..]
'Doen alsof je neus bloedt' lijkt inderdaad de favoriete strategie te zijn van veel nationale en Europese 'leiders'.
Het is geen doen alsof je neus bloedt, Vijlbrief heeft daadwerkelijk uitgesproken dat hogere werkloosheid niet meer voor gaat komen. Dat is de basis onder de afbraak van de WW.

https://www.ad.nl/politie(...)itkeringen~a7b312fb/

quote:
Een arbeidsmarkt zonder werkloosheid, dat is toch wensdenken?

,,Mensen van mijn leeftijd komen uit een tijd dat we gewend waren aan hoge werkloosheid. Maar die tijd is voorbij. De arbeidsmarkt zal permanent krap blijven.
Echt absurd dat een minister dat hardop durft uit te spreken. Ik had Vijlbrief best hoog zitten en schatte hem in als een intelligente man, maar als je in de val trapt dat je denkt dat de toekomst totaal anders gaat zijn als het verleden op zo'n gebied valt dat toch wel tegen.
pi_220630666
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 08:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Stuur je deze memo even naar minister Vijlbrief? Die leeft in een fantasiewereld waarin hij denkt dat hogere werkloosheid nooit meer voor gaat komen.
Conjunctuur zal zeker voor een wat hogere werkloosheid kunnen zorgen. Aan de andere kant werkt de demografische ontwikkeling wel snel de andere kant op…
Dus een structureel hoge werkloosheid zie ik ook niet zo snel ontstaan. Tenzij we massaal veel slimmer gaan werken. Maar dan stijgen productiviteit en welvaart daar weer door.
pi_220630674
quote:
2s.gif Op woensdag 22 april 2026 08:19 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Conjunctuur zal zeker voor een wat hogere werkloosheid kunnen zorgen. Aan de andere kant werkt de demografische ontwikkeling wel snel de andere kant op…
Dus een structureel hoge werkloosheid zie ik ook niet zo snel ontstaan. Tenzij we massaal veel slimmer gaan werken. Maar dan stijgen productiviteit en welvaart daar weer door.
Structureel niet, langer dan een jaar wel. Dus is de verkorting van de WW baseren op dit wensdenken, terwijl we keihard richting een economische crisis gaan, echt een heel erg slecht plan.
pi_220630677
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 08:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Structureel niet, langer dan een jaar wel. Dus is de verkorting van de WW baseren op dit wensdenken, terwijl we keihard richting een economische crisis gaan, echt een heel erg slecht plan.
Eens.
pi_220630763
https://www.telegraaf.nl/(...)ouwen/146714504.html

De T. heeft maar weer eens een polariserende bijdrage aan het asielvraagstuk... lekker olie op het vuur blijven gooien *O*
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220630819
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 08:48 schreef TheVulture het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ouwen/146714504.html

De T. heeft maar weer eens een polariserende bijdrage aan het asielvraagstuk... lekker olie op het vuur blijven gooien *O*
Laatste weken al voorbeelden genoeg van gemeenten die de burgers niet informeren en hun plannen er maar doorduwen. Wat heeft dat met polariseren te maken? Eerder schokkend dat stemmen totaal geen zin heeft. Er wordt toch niet geluisterd naar de bevolking.
pi_220631032
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 08:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Structureel niet, langer dan een jaar wel. Dus is de verkorting van de WW baseren op dit wensdenken, terwijl we keihard richting een economische crisis gaan, echt een heel erg slecht plan.
Nederland is natuurlijk wel een land dat economisch kansloos beleid voert. Je weet nu al dat er verder bezuinigd wordt in slechte tijden. Terwijl we in goede tijden altijd het vet verbranden.
pi_220631167
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 09:02 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Laatste weken al voorbeelden genoeg van gemeenten die de burgers niet informeren en hun plannen er maar doorduwen. Wat heeft dat met polariseren te maken? Eerder schokkend dat stemmen totaal geen zin heeft. Er wordt toch niet geluisterd naar de bevolking.
Volgens mij ontstaan deze situaties nu omdat de druk er enorm op staat. Verder volledig eens dat gemeenten er beter voor kunnen zorgen dat ze bewoners tijdig meenemen, maar de standaard reactie van een groot deel van de schreeuwende bewoners is altijd: Not In My BackYard.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220631169
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 09:02 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Laatste weken al voorbeelden genoeg van gemeenten die de burgers niet informeren en hun plannen er maar doorduwen. Wat heeft dat met polariseren te maken? Eerder schokkend dat stemmen totaal geen zin heeft. Er wordt toch niet geluisterd naar de bevolking.
Stemmen heeft wel zin, je moet alleen wel weten waarover je stemt.

De inhoud van de lespakketten op de scholen verandert niet door je stem bij de gemeenteraadsverkiezingen, de schoolpleinen misschien wel. Want over dat eerste gaat de gemeenteraad niet, dat tweede wel. Net zo zeer gaat de gemeenteraad niet over de vraag óf er een AZC komt, wel over de vraag waar en of het meerdere kleine of 1 grote moet worden. Dat had je dus moeten bedenken voor je stemt.

Partijen die beloofden "bij ons geen AZC" moest je dus negeren, want die snappen zelf niet eens waar een gemeenteraad over gaat en kunnen dus nooit goede raadsleden leveren.
pi_220631200
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 09:32 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Volgens mij ontstaan deze situaties nu omdat de druk er enorm op staat. Verder volledig eens dat gemeenten er beter voor kunnen zorgen dat ze bewoners tijdig meenemen, maar de standaard reactie van een groot deel van de schreeuwende bewoners is altijd: Not In My BackYard.
De druk is ook opgevoerd door de verkiezingen. Dit besluit wilde de oude raad vaak niet meer nemen (net als een hoop andere besluiten), dus heeft het een paar maanden stil gelegen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2026 09:37:05 ]
pi_220631228
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 09:32 schreef Hanca het volgende:

[..]

Partijen die beloofden "bij ons geen AZC" moest je dus negeren, want die snappen zelf niet eens waar een gemeenteraad over gaat en kunnen dus nooit goede raadsleden leveren.
Dat sowieso.
  woensdag 22 april 2026 @ 11:36:47 #240
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220632092
quote:
2s.gif Op woensdag 22 april 2026 08:19 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Conjunctuur zal zeker voor een wat hogere werkloosheid kunnen zorgen. Aan de andere kant werkt de demografische ontwikkeling wel snel de andere kant op…
Dus een structureel hoge werkloosheid zie ik ook niet zo snel ontstaan. Tenzij we massaal veel slimmer gaan werken. Maar dan stijgen productiviteit en welvaart daar weer door.
De technologische ontwikkelingen zouden wel eens kunnen leiden tot flink problematische werkloosheid voor een generatie middenklassers.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220632222
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 11:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De technologische ontwikkelingen zouden wel eens kunnen leiden tot flink problematische werkloosheid voor een generatie middenklassers.
Het is nog niet wcht te voorspellen waar het heen gaat, maar het is geen goed moment om junior programmeur te zijn.
  woensdag 22 april 2026 @ 11:50:56 #242
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220632228
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 11:50 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Het is nog niet wcht te voorspellen waar het heen gaat, maar het is geen goed moment om junior programmeur te zijn.
Mwah, het is vooral geen goed moment om junior programmeur te worden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220632335
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 09:32 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Volgens mij ontstaan deze situaties nu omdat de druk er enorm op staat. Verder volledig eens dat gemeenten er beter voor kunnen zorgen dat ze bewoners tijdig meenemen, maar de standaard reactie van een groot deel van de schreeuwende bewoners is altijd: Not In My BackYard.
Geen woning voor je eigen inwoners maar wel zonder inspraak of procedure overal noodopvang en overlast.
Het is ook niet tijdelijk want het coa betaald gewoon de dwangsommen. Kan hun het schelen het is toch maer geld van iemand anders.
pi_220632387
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 12:08 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Geen woning voor je eigen inwoners maar wel zonder inspraak of procedure overal noodopvang en overlast.
Het is ook niet tijdelijk want het coa betaald gewoon de dwangsommen. Kan hun het schelen het is toch maer geld van iemand anders.
Er is gewoon een procedure: de gemeenteraad stemt er over. Zo is dat in Nederland geregeld. Inspraak, participatie, is er vaak genoeg ook wel deels, maar dan terecht niet over de vraag óf er een opvang moet komen.

En overlast van AZC's komt eigenlijk nauwelijks voor. Overlast van AZC-protesteerders is wel soms een probleem.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2026 12:25:20 ]
pi_220632423
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 11:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De technologische ontwikkelingen zouden wel eens kunnen leiden tot flink problematische werkloosheid voor een generatie middenklassers.
Ik geloof niet zo zeer dat AI echt veel mensen gaat vervangen. AI heeft geen denkvermogen, geen probleemoplossend vermogen. Alleen heel simpel werk kan het echt aan, met input van een mens (die de output nog weer moet controleren).

Simpel programmeerwerk, maar dan wel met een heel duidelijke opdracht. Veel meer zit er niet in en lijkt er ook niet echt in te gaan zitten, er zijn testen waar AI inmiddels slechter scoort dan anderhalf of twee jaar geleden.

Natuurlijk gaat er wel iets aan vervanging zijn, maar denk dat dat niet het grote probleem gaat worden qua werkloosheid. Robotica heeft ook de laatste decennia wel banen overgenomen, daardoor kwamen er ook niet echt problemen. Gewoon, omdat het allemaal veel minder over grote getallen gaat dan bepaalde mensen met belang bij zulke ontwikkelingen je willen laten denken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2026 12:24:41 ]
pi_220632449
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 12:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik geloof niet zo zeer dat AI echt veel mensen gaat vervangen. AI heeft geen denkvermogen, geen probleemoplossend vermogen. Alleen heel simpel werk kan het echt aan, met input van een mens (die de output nog weer moet controleren).

Simpel programmeerwerk, maar dan wel met een heel duidelijke opdracht. Veel meer zit er niet in en lijkt er ook niet echt in te gaan zitten, er zijn testen waar AI inmiddels slechter scoort dan anderhalf of twee jaar geleden.

Natuurlijk gaat er wel iets aan vervanging zijn, maar denk dat dat niet het grote probleem gaat worden qua werkloosheid. Robotica heeft ook de laatste decennia wel banen overgenomen, daardoor kwamen er ook niet echt problemen. Gewoon, omdat het allemaal veel minder over grote getallen gaat dan bepaalde mensen met belang bij zulke ontwikkelingen je willen laten denken.
Bovendien .. hoe kom je anders aan senior programmeurs.
"Pools are perfect for holding water"
pi_220632467
twitter


Als het binnen 2 weken moet dan zal de minister wel exact dezelfde asielnoodmaatregelenwet indienen maar dan zonder het PVV deel over strafbaarstelling illegaliteit.
  woensdag 22 april 2026 @ 13:10:56 #248
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220632731
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 12:29 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Als het binnen 2 weken moet dan zal de minister wel exact dezelfde asielnoodmaatregelenwet indienen maar dan zonder het PVV deel over strafbaarstelling illegaliteit.
Waar VVD'ers werken worden fouten gemaakt. Kan gebeuren natuurlijk.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 22 april 2026 @ 13:14:26 #249
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220632754
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 12:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik geloof niet zo zeer dat AI echt veel mensen gaat vervangen. AI heeft geen denkvermogen, geen probleemoplossend vermogen. Alleen heel simpel werk kan het echt aan, met input van een mens (die de output nog weer moet controleren).

Simpel programmeerwerk, maar dan wel met een heel duidelijke opdracht. Veel meer zit er niet in en lijkt er ook niet echt in te gaan zitten, er zijn testen waar AI inmiddels slechter scoort dan anderhalf of twee jaar geleden.

Natuurlijk gaat er wel iets aan vervanging zijn, maar denk dat dat niet het grote probleem gaat worden qua werkloosheid. Robotica heeft ook de laatste decennia wel banen overgenomen, daardoor kwamen er ook niet echt problemen. Gewoon, omdat het allemaal veel minder over grote getallen gaat dan bepaalde mensen met belang bij zulke ontwikkelingen je willen laten denken.
Ik denk toch dat je de emergente intelligentie van stochastiche modellen een beetje onderschat, en ik ben echt een AI scepticus.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 22 april 2026 @ 13:48:10 #250
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220632967
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 13:14 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik denk toch dat je de emergente intelligentie van stochastiche modellen een beetje onderschat, en ik ben echt een AI scepticus.
Yep:
quote:
Eerste ontslagrondes door AI zijn een feit, ook dit reclamebureau heeft al banen geschrapt

15 apr 2026, 06:30
Casper de Gelder

Er wordt al jaren over gesproken, maar nu begint AI echt mensen te vervangen op de werkvloer. Banken en verzekeraars ontslaan mensen massaal, en reclamebureaus doen hetzelfde werk met bijna de helft van het personeel. Vakbonden maken zich zorgen.

"Een paar jaar terug hadden we zo'n 120 mensen in dienst, dat zijn er nu nog 65", vertelt Diederik Veelo, 'Chief Innovation Officer' bij reclamebureau Ambassadors. Dit komt deels doordat de reclamemarkt verandert, maar ook door AI, legt hij uit...
https://eenvandaag.avrotr(...)nen-geschrapt-163360
pi_220632977
quote:
14s.gif Op woensdag 22 april 2026 12:27 schreef probeer het volgende:
Bovendien .. hoe kom je anders aan senior programmeurs.
Dát wordt dus het grote probleem als je het mij vraagt, de doorstroom van beneden. In ieder geval in mijn vakgebied, waar de juniors sowieso al niet weten wat er 'onder water' gebeurt, laat staan als je daar AI overheen gooit.

Daarná wordt het veel meer een mensenvak, wat nooit vervangbaar gaat zijn door AI, maar dat kan je pas goed doen als je de vakinhoudelijke kennis uit je hoofd kent.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220633008
Het is wel echt de omgekeerde wereld dat D66 wordt verweten tegen die asielwet te stemmen :') . Een wet waar ze nooit voorstander van zijn geweest en waarbij D66 zich bij de formatie alleen heeft gecommitteerd aan het uitvoeren van de wetten mits ze door de kamers zouden komen.
  woensdag 22 april 2026 @ 14:23:07 #253
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220633157
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 13:55 schreef Breekfast het volgende:
Het is wel echt de omgekeerde wereld dat D66 wordt verweten tegen die asielwet te stemmen :') . Een wet waar ze nooit voorstander van zijn geweest en waarbij D66 zich bij de formatie alleen heeft gecommitteerd aan het uitvoeren van de wetten mits ze door de kamers zouden komen.
D66 heeft mensen wijsgemaakt voor maatregelen om de asielinstroom in te perken te zijn en uiteindelijk bestond hun masterplan voor die maatregelen er dus uit om zelf tegen de Faber-wetten te stemmen om schone handen te houden en lekker principieel te zijn, andere partijen voor te laten stemmen zodat ze die wetten dan uit konden voeren, en dit alles zonder back-up plan. D66 verdient ook veel hoon.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220633248
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 14:23 schreef -XOR- het volgende:

[..]
D66 heeft mensen wijsgemaakt voor maatregelen om de asielinstroom in te perken te zijn en uiteindelijk bestond hun masterplan voor die maatregelen er dus uit om zelf tegen de Faber-wetten te stemmen om schone handen te houden en lekker principieel te zijn, andere partijen voor te laten stemmen zodat ze die wetten dan uit konden voeren, en dit alles zonder back-up plan. D66 verdient ook veel hoon.
Mensen hebben zichzelf blijkbaar wijs gemaakt dat D66 voor deze Faber-wetten zou gaan stemmen. D66 heeft altijd duidelijk aangegeven geen voorstander van die wetten te zijn.
  woensdag 22 april 2026 @ 14:46:03 #255
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220633309
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 14:42 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Mensen hebben zichzelf blijkbaar wijs gemaakt dat D66 voor deze Faber-wetten zou gaan stemmen. D66 heeft altijd duidelijk aangegeven geen voorstander van die wetten te zijn.
Ze wilden wel dat ze zouden worden ingevoerd, maar wilden dat pontius pilatus. Dat, of ze hebben tijdens de campagne zitten jokken (dat denk ik en dat schreef ik destijds ook al).

Het plan was namelijk of dit, of het Europees asielpact als fallback, maar dat wilde PRO ook.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220633432
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 14:46 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ze wilden wel dat ze zouden worden ingevoerd, maar wilden dat pontius pilatus. Dat, of ze hebben tijdens de campagne zitten jokken (dat denk ik en dat schreef ik destijds ook al).

Het plan was namelijk of dit, of het Europees asielpact als fallback, maar dat wilde PRO ook.
Heb je een bron waarin Rob Jetten tijdens de campagne zijn specifieke steun heeft uitgesproken voor de twee asielwetten? Ik ben benieuwd.
  woensdag 22 april 2026 @ 14:54:30 #257
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220633455
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 14:51 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Heb je een bron waarin Rob Jetten tijdens de campagne zijn specifieke steun heeft uitgesproken voor de twee asielwetten? Ik ben benieuwd.
Nee, natuurlijk niet, maar hij wilde wel strengere asielwetten. Blijkens het regeerakkoord moesten dat de Faberwetten worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door -XOR- op 22-04-2026 15:02:13 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220633479
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 14:54 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nee, natuurlijk niet, maar hij wilde wel strengere asielwetten. Blijkens uit het regeerakkoord moesten dat de Faberwetten worden.
Waar heeft Rob Jetten dan exact over gelogen? Over veronderstellingen die jij voor D66 invult die ze zelf nooit hebben uitgesproken?
  woensdag 22 april 2026 @ 15:07:42 #259
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220633550
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 14:57 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Waar heeft Rob Jetten dan exact over gelogen? Over veronderstellingen die jij voor D66 invult die ze zelf nooit hebben uitgesproken?
Ikzelf niet he, zo naďef ben ik niet. Zoals ik destijds al schreef:

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 23:55 schreef -XOR- het volgende: [..] De hele stijging van D66 in de peilingen dreef op het narratief van de draai van Jetten op asiel. Dat hij dat geloofwaardig zo snel en zo vlak voor de verkiezingen heeft weten over te brengen zonder fundamenteel inhoudelijk van mening te zijn veranderd tekent zijn politiek talent.
Maar ik heb hier hele discussies gehad met mensen die oprecht dachten dat Jetten het licht had gezien en was veranderd in een soort Wilders light.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220633562
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:07 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ikzelf niet he, zo naďef ben ik niet. Zoals ik destijds al schreef:
[..]
Maar ik heb hier hele discussies gehad met mensen die oprecht dachten dat Jetten het licht had gezien en was veranderd in een soort Wilders light.
Ja, dat is natuurlijk niet het geval. Al denk ik wel degelijk dat D66 meer op migratie wil doen dan bijvoorbeeld PRO. Dus in die zin hangen ze qua standpunten op migratie ook wel degelijk tussen de rechtse- en de linkse- partijen in.
  woensdag 22 april 2026 @ 15:12:16 #261
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220633569
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:10 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Ja, dat is natuurlijk niet het geval. Al denk ik wel degelijk dat D66 meer op migratie wil doen dan bijvoorbeeld PRO. Dus in die zin hangen ze qua standpunten op migratie ook wel degelijk tussen de rechtse- en de linkse- partijen in.
Niet dus, waar zijn de plannen dan?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220633579
Ik denk dat Theunissen echt wel een van de slechtste kamerleden/debaters is van de 150 (pvv of fvd daargelaten).
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_220633581
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:12 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Niet dus, waar zijn de plannen dan?
Het is vooral even wachten op het Europese migratiepact en de plannend die daaruit voortvloeien.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_220633597
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:12 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Niet dus, waar zijn de plannen dan?
Ik ken niet het hele D66 verkiezingsprogramma uit mijn hoofd maar ze pleiten volgens mij voor:
1) EU migratiepact (wat blijkbaar al veel overeenkomt met de Faber-wetten). Hier is een partij als PRO bijv. een stuk kritischer op qua huidige invulling (te streng).
2) Snelle procedures en uitzetting voor asielzoekers die geen recht op asiel hebben
3) Spreidingswet
4) Degenen die wel recht op asiel hebben juist zo snel mogelijk laten integreren.
  woensdag 22 april 2026 @ 15:37:31 #265
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220633697
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:17 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Ik ken niet het hele D66 verkiezingsprogramma uit mijn hoofd maar ze pleiten volgens mij voor:
1) EU migratiepact (wat blijkbaar al veel overeenkomt met de Faber-wetten). Hier is een partij als PRO bijv. een stuk kritischer op qua huidige invulling (te streng).
2) Snelle procedures en uitzetting voor asielzoekers die geen recht op asiel hebben
3) Spreidingswet
4) Degenen die wel recht op asiel hebben juist zo snel mogelijk laten integreren.
Dat is het lijstje van PRO (en ja, ik weet dat die het EU migratiepact eigenlijk ook niet prettig vinden, maar daar hadden ze zich in een akkoord nog wel op laten vastpinnen). De draai op asiel van Jetten was er dus geen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220633778
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 12:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik geloof niet zo zeer dat AI echt veel mensen gaat vervangen. AI heeft geen denkvermogen, geen probleemoplossend vermogen. Alleen heel simpel werk kan het echt aan, met input van een mens (die de output nog weer moet controleren).

Simpel programmeerwerk, maar dan wel met een heel duidelijke opdracht. Veel meer zit er niet in en lijkt er ook niet echt in te gaan zitten, er zijn testen waar AI inmiddels slechter scoort dan anderhalf of twee jaar geleden.

Natuurlijk gaat er wel iets aan vervanging zijn, maar denk dat dat niet het grote probleem gaat worden qua werkloosheid. Robotica heeft ook de laatste decennia wel banen overgenomen, daardoor kwamen er ook niet echt problemen. Gewoon, omdat het allemaal veel minder over grote getallen gaat dan bepaalde mensen met belang bij zulke ontwikkelingen je willen laten denken.
Ik blijf altijd benieuwd naar jou bronnen. Ik hoor van mensen die nu alleen een eigen product maken waar xe vroeger hele teams programmeurs voor nodig hadden, ik hoor een vriend die zegt dat hij vooral bezig is met uitgebreide instructies geven en controleren ipv zelf programmeren. Zelfs ik ben zelf dingen aan het maken met nul programmeer ervaring.

Misschien zit ik aan de techoptimist kant, maar heb gewoon echt geen idee welke bronnen jij gebruikt.
pi_220633848
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 14:57 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Waar heeft Rob Jetten dan exact over gelogen? Over veronderstellingen die jij voor D66 invult die ze zelf nooit hebben uitgesproken?
Senatoren van D66 zijn gebeld door Jetten om voor de wetten te stemmen.
Jetten geeft elf ook aan dat hij ze heeft geprobeerd over te halen.
Bekijk deze YouTube-video
pi_220633877
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 16:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Senatoren van D66 zijn gebeld door Jetten om voor de wetten te stemmen.
Jetten geeft elf ook aan dat hij ze heeft geprobeerd over te halen.
Bekijk deze YouTube-video
Dat is eerder een teken dat Jetten nog behoorlijk ver is gegaan om de coalitiepartijen tegemoet te treden. Want nogmaals, ze zijn altijd tegen de 2 wetten van Faber geweest.
pi_220633890
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:54 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik blijf altijd benieuwd naar jou bronnen. Ik hoor van mensen die nu alleen een eigen product maken waar xe vroeger hele teams programmeurs voor nodig hadden, ik hoor een vriend die zegt dat hij vooral bezig is met uitgebreide instructies geven en controleren ipv zelf programmeren. Zelfs ik ben zelf dingen aan het maken met nul programmeer ervaring.

Misschien zit ik aan de techoptimist kant, maar heb gewoon echt geen idee welke bronnen jij gebruikt.
Ja, voor programmeren is het wel handig, dat schrijf ik ook. Maar dat is natuurlijk een vrij beperkte groep medewerkers. We hebben bijvoorbeeld ook weinig assemblagemedewerkers voor auto's meer nodig dankzij robotisering, maar is dat nu iets waardoor er veel banen verdwenen zijn?


Uiteindelijk is veel werk in de ICT implementatie, dingen aanpassen aan wensen van klanten en andere zaken die echt wel voor mensen zijn en niet met AI gaan gebeuren.

Ik verwacht ook dat er wel wat administratietaken worden overgenomen door AI (al kon je nou ook al veel automatisch goed zetten vanuit het inlezen van een bankrekening in een programma), maar AI gaat geen volledige jaarrekeningen afleveren.

Dus nogmaals: het is denk ik uiteindelijk vrij beperkt. Paar baantypen die uitgefaseerd raken of er anders uit gaan zien (input leveren en uitput controleren blijft nodig). En mijn bronnen? Tja, ik lees heel erg veel. Ook inderdaad juist techpessimisten, juist omdat die de laatste decennia vaker gelijk hadden dan de 'optimisten' (ik las 15 tot 20 jaar geleden al van die 'optimisten' dat binnen 5 jaar het accountancyvak qua AA verdwenen zou zijn).

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2026 16:17:48 ]
  woensdag 22 april 2026 @ 16:18:02 #270
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_220633901
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Het is vooral even wachten op het Europese migratiepact en de plannend die daaruit voortvloeien.
Precies. Laten ze dat eerst maar uitrollen en kijken of dat werkt. Kunnen ze zich ondertussen met andere dossiers bezighouden. Alles wordt overschaduwd door asiel.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_220633925
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:54 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik blijf altijd benieuwd naar jou bronnen. Ik hoor van mensen die nu alleen een eigen product maken waar xe vroeger hele teams programmeurs voor nodig hadden, ik hoor een vriend die zegt dat hij vooral bezig is met uitgebreide instructies geven en controleren ipv zelf programmeren. Zelfs ik ben zelf dingen aan het maken met nul programmeer ervaring.

Misschien zit ik aan de techoptimist kant, maar heb gewoon echt geen idee welke bronnen jij gebruikt.
https://fortune.com/artic(...)ty-employment-study/
Thousands of CEOs admit AI had no impact on employment or productivity

Uiteindeijk komt AI ook amper vooruit in tegenstelling tot wat de AI verkoopmannetjes beloven. Zelfs iets als op google zoeken is nog altijd hit of miss. Het gaat dus nog wel even duren voor AI iets kan wat verantwoordelijkheid heeft boven de aller laagste functies binnen een bedrijf.
Al die AI bedrijven draaien ook gigantische verliezen en met stijgende energieprijzen en peperdure verslijtende hardware is hun business model totaal onhoudbaar.

Mensen zijn ook heel slecht in inschatten hoeveel tijd en werk AI bespaart. Mensen zijn soms langer de juiste prompt aan het zoeken dan het zelf doen zou kosten. Maar het menselijke brein werkt nou eenmaal zo dat mensen de keren onthouden dat het meteen werkte en wat sneller vergeten hoeveel ze er zelf nog in moeten stoppen.
pi_220633931
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 16:12 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Dat is eerder een teken dat Jetten nog behoorlijk ver is gegaan om de coalitiepartijen tegemoet te treden. Want nogmaals, ze zijn altijd tegen de 2 wetten van Faber geweest.
Ja, dus Jetten steunde die wetten van Faber gewoon. Waarom komt hij daar dan niet wat meer voor uit.
Eerlijkheid duurt duidelijk niet het langst bij dit type politicus.
  woensdag 22 april 2026 @ 16:24:21 #273
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220633933
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 16:12 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Dat is eerder een teken dat Jetten nog behoorlijk ver is gegaan om de coalitiepartijen tegemoet te treden. Want nogmaals, ze zijn altijd tegen de 2 wetten van Faber geweest.
D66 is zowel voor als tegen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 22 april 2026 @ 17:10:49 #274
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220634186
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:54 schreef KaheemSaid het volgende:
Simpel programmeerwerk, maar dan wel met een heel duidelijke opdracht. Veel meer zit er niet in en lijkt er ook niet echt in te gaan zitten, er zijn testen waar AI inmiddels slechter scoort dan anderhalf of twee jaar geleden.
Definieer "simpel" voor wie vanuit wiens perspectief.
//--//
Waarbij AI wel degelijk bosjes zg. definieerbare "taken" overneemt waar je niet heel lang geleden nog iemand met wat kennis/ervaring nodig had. Het is ergens best frustrerend voor een eigen opgedane kennis/ervaring te bemerken dat je nu met een paar omschrijvingen en een dag of twee bijvijlen, via Claude c.s. een complete APP/web multiplatform applicatie incl documentatie kan laten uitspugen.
Er geen specifiek inhoudelijke (taal)kennis nodig is van wat het waarvoor moet doen. Laat staan in de operationele/beheersector waar het goed geld verdienen - met een vakmatig kunstje - al een tijdje voorbij is.

Op de vraag of productie(s) onderhouden moet gaan worden, is dan het antwoord vaker niet nodig; ze dan een nieuwe APP (laten) genereren met input van de (test)code als raamwerk.
Idem zie ik dat op expertniveau waar een (grote) hoeveelheid aan parate kennis in ervaring (en dat kunnen integreren) bepalend was voor een kunde. Nergens meer voor nodig om al die boekwerken te memoriseren.
Los daarvan is "programmeren" of beter "ontwerpen" op zichzelf een kunst dat relatief gezien voor weinigen is weggelegd.
Iedereen kan verven maar weinigen zijn in staat om te schilderen en laat staan 40 jaar lang daarin te kunnen vernieuwen. Op naar het elke 5 jaar je te moeten (laten) herscholen. Voor je het weet ben je treinconducteur die met z'n bodycam rondjes om de kerk doet.

Ik vrees dat heel veel taken die nu nog wat parate ervaring/kennis vragen, zullen verschuiven naar minder mensen die dat beheren en controleren. Het verschil is dan dat die persoon ipv zeg 1 taakobject afhandelt, er dan 10 of zelfs 100 doet. Maar goed, elke "revolutie" zet voorgaande groep - met hopelijk nog een zinvol bestaan - terug op haar steeds sneller achterhaalde plaats.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 22 april 2026 @ 18:09:34 #275
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220634406
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 16:18 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Precies. Laten ze dat eerst maar uitrollen en kijken of dat werkt. Kunnen ze zich ondertussen met andere dossiers bezighouden. Alles wordt overschaduwd door asiel.
En hoe de wereld op hetmoment in elkaar steekt, gaan dat er alleen nog maar meer worden. Vroeg of laat komen daar hele vervelende dingen van.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_220634471
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:17 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Ik ken niet het hele D66 verkiezingsprogramma uit mijn hoofd maar ze pleiten volgens mij voor:
1) EU migratiepact (wat blijkbaar al veel overeenkomt met de Faber-wetten). Hier is een partij als PRO bijv. een stuk kritischer op qua huidige invulling (te streng).
2) Snelle procedures en uitzetting voor asielzoekers die geen recht op asiel hebben
3) Spreidingswet
4) Degenen die wel recht op asiel hebben juist zo snel mogelijk laten integreren.
D66 is toch ook tegen de nieuwe EU wetgeving m.b.t. asiel die ingaat vanaf juni? Die lui draaien elke keer weer van mening of verschuiven de regels.
  woensdag 22 april 2026 @ 18:20:15 #277
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220634473
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:09 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En hoe de wereld op hetmoment in elkaar steekt, gaan dat er alleen nog maar meer worden. Vroeg of laat komen daar hele vervelende dingen van.
ze moeten woningen gaan bouwen voor asielzoekers als ze toch niet terug mogen vanwege de barnhartigheid

dan komen ook de hotels en cruiseschepen leeg
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 22 april 2026 @ 18:23:52 #278
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220634504
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ze moeten woningen gaan bouwen voor asielzoekers als ze toch niet terug mogen vanwege de barnhartigheid

dan komen ook de hotels en cruiseschepen leeg
Ik heb het juist over het tegenovergestelde van barmhartigheid. Een soort van oplossing voor alle aanspoelende migranten.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 22 april 2026 @ 18:26:12 #279
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220634520
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:23 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik heb het juist over het tegenovergestelde van barmhartigheid. Een soort van oplossing voor alle aanspelende migranten.
dat wil links niet

dan gaan ze allemaal naar Amsterdam
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 22 april 2026 @ 18:27:10 #280
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220634529
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dat wil links niet

dan gaan ze allemaal naar Amsterdam
Misschien begrijp je het zo: een eindoplossing. Nee, dat wil links niet, rechts wel dan?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 22 april 2026 @ 18:29:37 #281
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220634552
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:27 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Misschien begrijp je het zo: een eindoplossing. Nee, dat wil links niet, rechts wel dan?
o sorry had ik niet zo begrepen

ein endlösung bedoel je >???
wel wat radicaal maar het is een oplossing ja

komen die Zyklon B kampen in Overijssel dan??

ik ben voor de oplossing van Mw Faber, terugsturen, tegenstribbelen strafbaar ook als ze verkracht worden en geen kop soep
Dus niet barmhartig
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 22 april 2026 @ 18:36:31 #282
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220634608
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
o sorry had ik niet zo begrepen

ein endlösung bedoel je voor alle asielzoekers
wel wat radicaal maar het is een oplossing ja

ik ben voor de oplossing van Mw Faber, terugsturen, tegenstribbelen strafbaar ook als ze verkracht worden en geen kop soep
Ik heb het idee dat je nogal langzaam van begrip bent vandaag en daarnaast nogal een vreemde kijk op dingen hebt. 'Ook als ze verkracht worden en geen kop soep' nee, daar gaan al die toekomstige asielzoekers voor thuisblijven. Hoeveel Fabers je ook hebt, men zal aan blijven dobberen en de verwachting is dat het er alleen maar meer en meer worden. Aan jouw reactie is ook al een beetje te zien dat je er maar weinig mens in ziet en de vluchteling zelf aankijkt op het probleem. Dat is dus uiteindelijk dé voedingsbodem ook ze ook vooral niet menselijk te gaan behandelen. En nogmaals als dat er steeds meer en meer worden, zal het uiteindelijk steeds onmenselijker worden en is vreselijke ellende en decennialange schaamte een kleine stap.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 22 april 2026 @ 18:37:43 #283
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220634619
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:29 schreef michaelmoore het volgende:
komen die Zyklon B kampen in Overijssel dan??
Lol, ik dacht dat je juist oud en wijs was, maar blijkbaar heb je niet het vermogen je serieus en weloverwogen in de materie te duiken.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 22 april 2026 @ 18:37:48 #284
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220634621
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:36 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat je nogal langzaam van begrip bent vandaag en daarnaast nogal een vreemde kijk op dingen hebt. 'Ook als ze verkracht worden en geen kop soep' nee, daar gaan al die toekomstige asielzoekers voor thuisblijven. Hoeveel Fabers je ook hebt, men zal aan blijven dobberen en de verwachting is dat het er alleen maar meer en meer worden. Aan jouw reactie is ook al een beetje te zien dat je er maar weinig mens in ziet en de vluchteling zelf aankijkt op het probleem. Dat is dus uiteindelijk dé voedingsbodem ook ze ook vooral niet menselijk te gaan behandelen. En nogmaals als dat er steeds meer en meer worden, zal het uiteindelijk steeds onmenselijker worden en is vreselijke ellende en decennialange schaamte een kleine stap.
ok vertel hoe moet het dan ??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 22 april 2026 @ 18:40:06 #285
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220634641
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ok vertel hoe moet het dan ??
Dat is een hele goede vraag, het begint al met na te denken. Met elkaar plannen maken en dingen als het klimaatprobleem en het daarbij komende financiele problemen serieus te nemen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_220634652
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:40 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat is een hele goede vraag, het begint al met na te denken. Met elkaar plannen maken en dingen als het klimaatprobleem en het daarbij komende financiele problemen serieus te nemen.
Ja Nederland en Europa lossen het klimaatprobleem wel even op.
  woensdag 22 april 2026 @ 18:42:38 #287
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220634664
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:40 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat is een hele goede vraag, het begint al met na te denken. Met elkaar plannen maken en dingen als het klimaatprobleem en het daarbij komende financiele problemen serieus te nemen.
ok en nu graag de eindlosung volgens jou
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 22 april 2026 @ 18:43:10 #288
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220634667
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:29 schreef michaelmoore het volgende:
ik ben voor de oplossing van Mw Faber, terugsturen, tegenstribbelen strafbaar ook als ze verkracht worden en geen kop soep
Dus niet barmhartig
Niet barmhartig doen is geen beleid, maar gaat alleen maar over het voldane gevoel dat iemand krijgt bij het idee dat een ander vooral onmenselijk wordt behandeld. Barmhartigheid is subjectief en kun je altijd gebruiken, maar in de praktijk leidt dat alleen maar tot die ellende die ik beschreef.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 22 april 2026 @ 18:45:18 #289
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220634675
quote:
9s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:41 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Ja Nederland en Europa lossen het klimaatprobleem wel even op.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ok en nu graag de eindlosung volgens jou
Nogmaals, niemand schiet er wat bij op als we bootjes neer gaan schieten als oplossing of iets vergelijkbaars. Nee, we gaan in ons eentje niet het klimaatprobleem oplossen, daar moeten we dus als alle landen voor samenwerken en dus ook met arme landen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 22 april 2026 @ 18:46:12 #290
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220634681
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:27 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Misschien begrijp je het zo: een eindoplossing. Nee, dat wil links niet, rechts wel dan?
ok dit is dus de oplossing een einlosung
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220634693
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:45 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
[..]
Nogmaals, niemand schiet er wat bij op als we bootjes neer gaan schieten als oplossing of iets vergelijkbaars. Nee, we gaan in ons eentje niet het klimaatprobleem oplossen, daar moeten we dus als alle landen voor samenwerken en dus ook met arme landen.
Wel eens buiten Europa geweest? Heb echt veel landen bezocht. Het is echt water naar de zee dragen als je bepaalde landen ziet met als dieptepunt India. Ik zal zeggen hopeloos. Laat staan nu met al die oorlogen. Dan kun je je beter eerst op de andere problemen in dit land richten.
  woensdag 22 april 2026 @ 18:50:48 #292
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220634702
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:49 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Wel eens buiten Europa geweest? Heb echt veel landen bezocht. Het is echt water naar de zee dragen als je bepaalde landen ziet met als dieptepunt India. Ik zal zeggen hopeloos. Laat staan nu met al die oorlogen. Dan kun je je beter eerst op de andere problemen in dit land richten.
mensen uit India die kunnen niet hierheen komen daar gaat niet een mensen smokkelaar aan beginnen

uit Afrika en midden oosten lukt prima

mist de migranten ff een 7500 dollar op tafel leggen voor de afvaart
Die mensen mokkelaars dat zijn geen volk van Groen Links
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 22 april 2026 @ 18:52:58 #293
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220634727
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:49 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Wel eens buiten Europa geweest? Heb echt veel landen bezocht. Het is echt water naar de zee dragen als je bepaalde landen ziet met als dieptepunt India. Ik zal zeggen hopeloos. Laat staan nu met al die oorlogen. Dan kun je je beter eerst op de andere problemen in dit land richten.
Helemaal mee eens dat zulke landen vreselijk zijn, daarom moet je dus die ook aan boord hebben. Maar het punt dat ik hier maak heeft uiteindelijk geen reet te maken met het klimaat redden, maar met de vluchtelingenstroom die juist gaat toenemen de aankomende jaren, waaronder door klimaatproblemen, maar ook inderdaad door oolog, voedseltekort e.d. Dat kunnen we willen negeren, maar veel kustlanden zullen het alleen maar drukker krijgen. Ik ben dus bang voor veel geweld aan de kust en uiteindelijk bootjes neerschieten op zee.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 22 april 2026 @ 18:54:57 #294
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220634742
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
mensen uit India die kunnen niet hierheen komen daar gaat niet een mensen smokkelaar aan beginnen

uit Afrika en midden oosten lukt prima

mist de migranten ff een 7500 dollar op tafel leggen voor de afvaart
Die mensen mokkelaars dat zijn geen volk van Groen Links
Je bent toch ouder dan 70? Heb je wel eens van leestekens gehoord? Ik ben echt geen taalwonder, maar een beetje wat punten hier en daar en mindr kinderachtige argumenten zouden je posts beter leesbaar maken.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_220634754
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:54 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Je bent toch ouder dan 70? Heb je wel eens van leestekens gehoord? Ik ben echt geen taalwonder, maar een beetje wat punten hier en daar en mindr kinderachtige argumenten zouden je posts beter leesbaar maken.
Je kunt best rijk worden zonder goed Nederlands te schrijven, hoor. 8-)
pi_220634759
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:52 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Helemaal mee eens dat zulke landen vreselijk zijn, daarom moet je dus die ook aan boord hebben. Maar het punt dat ik hier maak heeft uiteindelijk geen reet te maken met het klimaat redden, maar met de vluchtelingenstroom die juist gaat toenemen de aankomende jaren, waaronder door klimaatproblemen, maar ook inderdaad door oolog, voedseltekort e.d. Dat kunnen we willen negeren, maar veel kustlanden zullen het alleen maar drukker krijgen. Ik ben dus bang voor veel geweld aan de kust en uiteindelijk bootjes neerschieten op zee.
Dat denk ik ook, maar niemand weet hoe dit op te lossen. Nouja Polen heeft het goed voor elkaar, maar West en Zuid-Europa krijgen het niet voor elkaar. En ook niemand weet hoe het opgelost moet worden. Of Nederland moet willen groeien naar 20 miljoen inwoners of erger.
  woensdag 22 april 2026 @ 18:57:04 #297
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220634764
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:56 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Je kunt best rijk worden zonder goed Nederlands te schrijven.
De VS zit er vol mee. ;)
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_220634767
Is het gebruikelijk een fles vodka te nuttigen voordat je hier post?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  woensdag 22 april 2026 @ 18:57:47 #299
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220634770
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:56 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dat denk ik ook, maar niemand weet hoe dit op te lossen. Nouja Polen heeft het goed voor elkaar, maar West en Zuid-Europa krijgen het niet voor elkaar. En ook niemand weet hoe het opgelost moet worden. Of Nederland moet willen groeien naar 20 miljoen inwoners of erger.
Het begint met zoveel mogelijk landen samenwerken, dat weet ik wel. Zolang iedereen zijn eigen plan gaat trekken, zet je die kustlanden juist onder enorme druk.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')