abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 april 2026 @ 13:47:09 #1
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220626349
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 13:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Een luitenant generaal zegt dat het niet kan. Jij vindt die luitenant generaal blijkbaar dé specialist.
Ik vind de directeur-generaal van de EU Military Staff, de hoogste militaire adviseur en strateeg van de EU, inderdaad dé specialist.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2026 13:50:29 ]
  dinsdag 21 april 2026 @ 13:48:48 #3
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220626350
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 13:45 schreef tizitl2 het volgende: [..] Prima, grotendeels toch al beter geregeld in het migratiepact. Als de VVD in de Tweede Kamer niet zo hijgerig voor een vergaand amendement had gestemd, wat op zijn minst volwaardige behandeling verdiende omdat de implicaties onduidelijk waren, hadden ze nu die strengere wet gehad.
Dit dus, gewoon de hand overspeeld om 'de libs te ownen', keihard gebackfired.

Ik kaap in mijn enthousiasme wel heel onbeschaamd een TT, sorry @Lord_Ronddraai
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 21 april 2026 @ 13:49:36 #4
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_220626354
Erg mooi. Prutswerk moet worden weggestemd, hoe hard de Wildersen, Lientjes en collaborateurs van de T. ook roepen.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_220626356
Helaas is de tweestatussenwet trouwens wel aangenomen.
  dinsdag 21 april 2026 @ 13:52:45 #6
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220626370
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 13:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik vind de directeur-generaal van de EU Military Staff, de hoogste militaire adviseur en strateeg van de EU, inderdaad dé specialist.
Rutte zegt dat Trump een topgozer is.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 21 april 2026 @ 13:55:38 #7
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220626388
Geen mens is illegaal maar een mens kan wel degelijk illegaal (aanwezig) zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_220626414
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 13:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik vind de directeur-generaal van de EU Military Staff, de hoogste militaire adviseur van de EU, inderdaad dé specialist.
Waaruit moet dat dan blijken? Uit het feit dat ze de geschiedenis van waar ze over praten niet eens kennen? Uit hun argument dat nergens op slaat? Alsof Engels zo moelijk is voor iedereen in de EU. Leg anders uit waarom ze gelijk hebben. Alleen maar wijzen naar 2 personen die iets zeggen en dan claimen dat ze dus gelijk hebben is nogal armoedig. Deze generaal heeft ook nooit iets buiten het leger gedaan, wat zijn tunnelvisie op dit gebied waarschijnlijk goed verklaart.

Die generaal die je aanhaalt liegt ook wel vaker over dit soort zaken.

quote:
Bewondering voor Mark Rutte
De luitenant-generaal die gaat over de militaire missies van de Europese Unie heeft dan ook bewondering voor Mark Rutte. Hij kreeg als secretaris-generaal van de Navo de Amerikaanse president Trump weer met zijn neus in dezelfde richting als de overige leden. „Je kunt van hem vinden wat je wilt, maar dit heeft Rutte goed gedaan.”
https://www.bd.nl/eindhov(...)ng-rusland~abe2f6bf/

Totale onzin natuurlijk dat Trumps neus onze kant op staat of dat Rutte daar iets in gepresteerd heeft.

Over garanties voor de defensie industrie heeft hij dan wel weer gelijk.
quote:
Garanties voor industrie?
Vanuit de industrie worden garanties gevraagd om productie voor defensie te gaan maken. „Garanties? Laat me niet lachen. De nood is zo hoog dat je alles kunt verkopen wat je maakt.
Daarom kunnen we ook beter discussieren over de argumenten. In plaats van zoals jij doet gewoon wijzen naar autoriteit, zo van kijk deze persoon zit op een hoge positie dus hij heeft gelijk en verstand van zaken.
  dinsdag 21 april 2026 @ 14:05:10 #9
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220626424
quote:
Minister Yeşilgöz informeerde Kamer verkeerd over incident tracker op marineschip

Minister Dilan Yeşilgöz van Defensie heeft de Tweede Kamer verkeerd geďnformeerd over het incident met het fregat Zr.Ms. Evertsen. Volgens haar was het oorlogsschip, terwijl een Bluetooth-tracker aan boord was, ook te volgen via openbare websites. Maar uit onderzoek van Omroep Gelderland blijkt dat dit niet klopt.
https://www.gld.nl/nieuws(...)acker-op-marineschip

Er was een tijd dat ministers moesten opstappen wanneer zij aantoonbaar de kamer hadden voorgelogen, maar blijkbaar maakt het tegenwoordig niet meer uit of wat je zegt ook klopt.
pi_220626428
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:05 schreef Tijn het volgende:

[..]
https://www.gld.nl/nieuws(...)acker-op-marineschip

Er was een tijd dat ministers moesten opstappen wanneer zij aantoonbaar de kamer hadden voorgelogen, maar blijkbaar maakt het tegenwoordig niet meer uit of wat je zegt ook klopt.
Zou mooi zijn. Maar haar visitekaartje is toch dat ze nog meer en opzichtiger liegt dan Rutte?
pi_220626431
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 13:48 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dit dus, gewoon de hand overspeeld om 'de libs te ownen', keihard gebackfired.

Ik kaap in mijn enthousiasme wel heel onbeschaamd een TT, sorry @:Lord_Ronddraai
Wel leuk theater dit, net doen alsof de partij die voor stemt verantwoordelijk is voor het niet halen van de wet :D

De schuld ligt hier bij PVV en D66 die tegen stemmen. Vooral de PVV bewijst nog maar eens wat een onbetrouwbare bende het is.

[ Bericht 3% gewijzigd door MoreDakka op 21-04-2026 14:13:45 ]
pi_220626450
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 11:09 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
En dan hebben we dit plan, ieder zijn eigen capaciteiten en dan komt het zover en heb je een dwarsligger, wat moet je dan? Dit vraagt ook een andere indeling van Europa.
Die doen dan maar niet mee, net als nu. Het gaat om meer coordinatie, niet zozeer een 'EU'-leger. Alles wat niet het huidige traject volgt van lukraak geld verbranden is beter.
pi_220626461
Deze TT kan echt niet. Maar zo werkt het inmiddels wel in dit C land.
pi_220626466
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 13:55 schreef Vallon het volgende:
Geen mens is illegaal maar een mens kan wel degelijk illegaal (aanwezig) zijn.
Niet volgens GL en D66. Iedereen is welkom. Maakt geen klote uit wat je hebt uitgevreten ergens anders.
  dinsdag 21 april 2026 @ 14:16:45 #15
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220626475
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wel leuk theater dit, net doen alsof de partij die voor stemt verantwoordelijk is voor het niet halen van de wet :D

De schuld ligt hier bij PVV en D66 die tegen stemmen. Vooral de PVV bewijst nog maar eens wat een onbetrouwbare bende het is.
Ook, D66 maakt er een potje van een PVV doet wat ze altijd doen: de boel frustreren. Dat neemt echter niet weg dat de VVD heeft geprobeerd om iedereen de moeder te naaien door wildenthousiast voor het amendement-Vondeling te stemmen en dat klapt nu keihard recht in het eigen gezicht uit elkaar.

De anti-bestuurlijkheid van de VVD doet ze nu de das om.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 21 april 2026 @ 14:23:34 #16
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220626502
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 13:50 schreef Hanca het volgende:
Helaas is de tweestatussenwet trouwens wel aangenomen.
Dat past dan in gedachten dat vervolgd worden om wie iemand is, wat anders is dan ergens geweld te moeten ondergaan dat anderen veroorzaken. M.a.w. er is ontiegelijk veel leed en het onhaalbaar is om iedereen te beschermen door die hier dan blijvend onderdak te bieden.

Dat iemand even wil kunnen schuilen, is wat anders dan dat die persoon zich hier een (betere) habitat gaat verschaffen. Beetje als met logeetjes, na drie dagen wordt het tijd dat die zelf hun handen uit de mouwen te steken en sws na 3 weken gaan (mee)betalen aan onze kosten, wij daarmee niet verantwoordelijk worden om na 3 maanden hun aanhang(sels) eveneens plek te bieden. Een beetje als met dochterlief, prima dat je wilt samenwonen met je vriendje maar dan niet in ons huis.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_220626506
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:16 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ook, D66 maakt er een potje van een PVV doet wat ze altijd doen: de boel frustreren. Dat neemt echter niet weg dat de VVD heeft geprobeerd om iedereen de moeder te naaien door wildenthousiast voor het amendement-Vondeling te stemmen en dat klapt nu keihard recht in het eigen gezicht uit elkaar.
Dat was een gewoon goede wetgeving. Ze stemden ook voor de versoepeling om CDA te paaien. Zonder het gekonkel van D66 en PVV zou dat het allemaal gewoon gehaald hebben.

Het is natuurlijk leuker om wildenthousiast en hijgerig te posten over hoe slecht de VVD is dan de politieke realiteit te onderkennen. Net zoals het leuker is om 'Negers!!!' te roepen dan inhoudelijk over migratieproblematiek te praten.
  dinsdag 21 april 2026 @ 14:25:03 #18
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220626508
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:24 schreef MoreDakka het volgende:
Dat was een gewoon goede wetgeving.
Nee
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220626526
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:24 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat was een gewoon goede wetgeving. Ze stemden ook voor de versoepeling om CDA te paaien. Zonder het gekonkel van D66 en PVV zou dat het allemaal gewoon gehaald hebben.

Het is natuurlijk leuker om wildenthousiast en hijgerig te posten over hoe slecht de VVD is dan de politieke realiteit te onderkennen. Net zoals het leuker is om 'Negers!!!' te roepen dan inhoudelijk over migratieproblematiek te praten.
Hij onderkent toch de politieke realiteit? Jjj probeert hem nu te verwerpen. De realiteit is dat VVD hoofdverantwoordelijke is voor de politieke malaise de afgelopen decennia. Ze zaten vrijwel onafgebroken als grootste in de regering. Ze hebben vrijwel uitsluitend plannen gemaakt en uitgevoerd die zeer slecht zijn uitgepakt. Op vrijwel elk onderwerp heeft de VVD een draai moeten maken omdat het idee dat ze hadden niet bleek te werken. Denk bijvoorbeeld aan de woningmarkt als voltooid verklaren.
pi_220626531
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
De realiteit is dat VVD hoofdverantwoordelijke is voor de politieke malaise de afgelopen decennia.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:24 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het is natuurlijk leuker om wildenthousiast en hijgerig te posten over hoe slecht de VVD is dan de politieke realiteit te onderkennen.
:O
  dinsdag 21 april 2026 @ 14:31:23 #21
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220626544
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
[..]
:O
De politieke realiteit is dat dat amendement veel te gevoelig lag en daarom dus de heleboel in de soep is gelopen. Wij van de linksen vinden dat prima he, ons hoor je niet klagen. We vinden het alleen nogal grappig dat de VVD als anti-bestuurderspartij keihard op de muil gaat.

De rechtsen willen graag megastrenge asiel/illegaliteitwetgeving, wij van de slinksen vinden dat niet nodig dus lachen we nu in ons vuistje en verzinnen we zuigerige TTs.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 21 april 2026 @ 14:32:00 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220626548
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:24 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat was een gewoon goede wetgeving. Ze stemden ook voor de versoepeling om CDA te paaien. Zonder het gekonkel van D66 en PVV zou dat het allemaal gewoon gehaald hebben.

Het is natuurlijk leuker om wildenthousiast en hijgerig te posten over hoe slecht de VVD is dan de politieke realiteit te onderkennen. Net zoals het leuker is om 'Negers!!!' te roepen dan inhoudelijk over migratieproblematiek te praten.
D66 heeft nimmer toegezegd voor deze wet te gaan stemmen. In de campagne niet en ook duidelijk in het coalitieakkoord niet. Dus het was al die tijd bekend dat je niet op hun stemmen kon rekenen.

De PVV moet dus niet gaan janken dat D66 de resultaten van hun eigen machtspolitiek niet gaat repareren.
pi_220626564
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
[..]
:O
Ja inderdaad gaap, ik had je post al gelezen daarom reageerde ik erop.
Maargoed we weten van jou dat je meestal compleet in je eigen werkelijkheid leeft. Ook nu weer blijkbaar.

Dat VVD slecht is, is de politieke realiteit daar kan ik je legio voorbeelden van geven zoals ik er al een gaf.
Dat de VVD jaar en dag in de coalitie zit als grootste partij is ook onderdeel van de realiteit. Maar als de realiteit je niet zint kun je inderdaad ook zoals jij gewoon je eigen realiteit optuigen.
pi_220626575
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De politieke realiteit is dat dat amendement veel te gevoelig lag en daarom dus de heleboel in de soep is gelopen. Wij van de linksen vinden dat prima he, ons hoor je niet klagen. We vinden het alleen nogal grappig dat de VVD als anti-bestuurderspartij keihard op de muil gaat.

De rechtsen willen graag megastrenge asiel/illegaliteitwetgeving, wij van de slinksen vinden dat niet nodig dus lachen we nu in ons vuistje en verzinnen we zuigerige TTs.
Oprechte vraag, waarom zal je voor illegale economische vluchtelingen zijn ?
pi_220626596
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:37 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Oprechte vraag, waarom zal je voor illegale economische vluchtelingen zijn ?
Niemand is voor het opvangen van mensen die geen recht op asiel hebben. Maar de mensen die kunnen worden uitgezet of die kunnen vertrekken, vertrekken dan ook na hun procedure. Vreemdelingendetentie bestaat ook al. Mensen strafbaar verklaren, gewoon op basis van het feit dat ze er zijn, lost daardoor ook helemaal niks op. Het enige wat het doet is mensen die al kwetsbaar zijn, nog angstiger maken. Waarom zou je dat willen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')