abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 april 2026 @ 19:46:06 #203
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220622148
Whehe, Rita en Mona in een partij, wat kan er misgaan?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220622212
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 19:43 schreef Jojoke het volgende:

[..]
https://www.ad.nl/politie(...)-zich-aan~ad27c15c1/

Verdonk is een beetje vergane glorie, dus ze moeten wel met iets beters gaan komen. Maar, de naam De Nederlandse Alliantie en daarmee de afkorting DNA is best slim.
Oh god, dat wordt natuurlijk de volgende partij waar debiel Nederland massaal achteraan loopt.

Het houdt niet op, niet vanzelf…..

[ Bericht 0% gewijzigd door Tomatenboer op 20-04-2026 21:02:33 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_220622238
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 19:49 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Oh god, dat wordt natuurlijk de volgende partij waar debiel Nederland massaal achterna loopt.

Het houdt niet op, niet vanzelf…..
Laat ze lekker versplinterd zijn en blijven.
pi_220622461
DNA is precies wat nog niet aanwezig was op rechts, een partij rechts van de VVD maar waar je wel mee kan samenwerken itt Wilders!

Ik kan me niet voorstellen dat dit fout gaat
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_220622532
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 20:05 schreef kalinhos het volgende:
DNA is precies wat nog niet aanwezig was op rechts, een partij rechts van de VVD maar waar je wel mee kan samenwerken itt Wilders!

Ik kan me niet voorstellen dat dit fout gaat
Famous last words :D
pi_220622928
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 19:49 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Oh god, dat wordt natuurlijk de volgende partij waar debiel Nederland massaal achteraan loopt.

Het houdt niet op, niet vanzelf…..
Nee joh, niemand gaat op dergelijke vergane glorie stemmen.
Kan zo bij TON of BVNL of van Haga.
  maandag 20 april 2026 @ 21:14:17 #209
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220622945
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 13:39 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Wel leuk voor de gepensioneerden, zieken en mantelzorgers enzo dat alleen mensen met een baas een hogere km vergoeding krijgen.
Maatregelen zijn oude wijn in nieuw opgeleukte zakken.
Sws zijn de maatregelen wmb nog niet eens een doekje voor het bloeden.

Ondersteuning van/voor energiearmoede was reeds het budget en vreemd dat ze het weer opvoeren of dat nieuwe hulp is. Idem met 23 kilometervergoeding naar 25ct voor werkenden, wordt het afwachten of werkgevers dat zouden moeten ophoesten dan ook ook willen betalen.

Of en in welke mate een paar honderd euro korting op wegenbelasting (voor bedrijfsauto's) zoden aan de dijk zet met dat zij per voertuig ca ¤800 meerkosten aan brandstof hebben, is als vraag 'm beantwoorden.

Maar goed we kennen het ("groendenkende") kabinet weer met onder het mom van steun, weer wat meer elektrische auto's te gaan promoten die maar moeten zien hoe ze de energie krijgen (betaald).
Dat die auto's veel te duur zijn en nauwelijks (laad)plek hebben bij/voor lagere modaal inkomens, is dan een detail. Verder iets met elektraprijzen die immers gekoppeld zijn met dure brandstof elders.

Goed dat de vissers hopelijk wat meer lucht en daarmee zin krijgen om weer te gaan uitvaren, Nu denk ik dat de ¤25M onvoldoende is - voor die ca 500 schepen - om de haven mee uit te komen.

Tragikomisch blijft dat en-passant de startersaftrek per 2027 vervalt (hoppa voor de staatskas ca ¤200M extra) en de alcoholaccijns (eerder in 2024, al met 8,4%) opnieuw met inflatie nog meer (extra?) omhoog gaat. Best niet zo "grappig" omdat inflatie mede veroorzaakt wordt door juist toename van belasting en dus als eigen windmolen daarmee stijgt.

En tout cas, zullen de maatregelen nauwelijks iets doen maar kan het "kabinet" zeggen dat ze wel wat doen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_220622982
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 21:11 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Nee joh, niemand gaat op dergelijke vergane glorie stemmen.
Kan zo bij TON of BVNL of van Haga.
BVNL is Van Haga.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220623111
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 19:43 schreef Jojoke het volgende:

[..]
https://www.ad.nl/politie(...)-zich-aan~ad27c15c1/

Verdonk is een beetje vergane glorie, dus ze moeten wel met iets beters gaan komen. Maar, de naam De Nederlandse Alliantie en daarmee de afkorting DNA is best slim.
Zie hier waarom rechts nooit echt groot gaat worden in NL. Wel in aantal stemmen. Maar zo verdeeld dat er tig partijen en partijtjes zijn met straks allemaal zetels. Dat er geen blok is.

Dat doet PN veel en veel beter.
Van die eventueel nieuwe PvdA partij van Rob Oudkerk ga je nooit meer wat horen.

PN slokt partijen op, in plaats van er 3 nieuwe als concurrent bij te maken.
pi_220623114
quote:
12s.gif Op maandag 20 april 2026 19:15 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat het (kunnen) halen een kwestie was van dom leervermogen dan, om me beter uit te drukken.
Nogmaals: zo heb ik me nooit over het vwo of het gymnasium uitgedrukt. Je verwart me met iemand anders.

Het enige wat ik me kan voorstellen is dat ik gezegd heb dat het te simpel is geworden om alleen met leren het vwo te halen, dat daar de unieke vaardigheden te veel ondergesneeuwd zijn geraakt de laatste jaren. En dat dat dus niet de bedoeling is, omdat dat het unieke van het vwo weg haalt.

quote:
Ja, op dat vakgebied wel. Dat is het hele concept van een uni. Dat maakt je uiteindelijk niet meer of minder waard als mens, of zelfs in je verdienvermogen in de echte wereld, dat zijn weer twee totaal andere werelden.
Juist daarom moet iemand die in praktische dingen uit blinkt ook een titel kunnen halen. Niets met verdienvermogen, maar met belonen en aanmoedigen van uitblinken te maken. En die uitblinkende HBOers hebben dan vaardigheden die de univeristair afgestudeerden niet hebben en kunnen halen. Nogmaals: een andere lat, geen lagere.
pi_220623204
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 21:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nogmaals: zo heb ik me nooit over het vwo of het gymnasium uitgedrukt. Je verwart me met iemand anders.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 18:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Aan de alfa kant? Ja, dan kom je een heel eind met vrij dom leervermogen.
quote:
Juist daarom moet iemand die in praktische dingen uit blinkt ook een titel kunnen halen. Niets met verdienvermogen, maar met belonen en aanmoedigen van uitblinken te maken. En die uitblinkende HBOers hebben dan vaardigheden die de univeristair afgestudeerden niet hebben en kunnen halen. Nogmaals: een andere lat, geen lagere.
Je kan ook gewoon summa cum laude afstuderen aan veel hogescholen. Ik ben het met je eens dat praktisch geschoolden veel meer waardering verdienen - zowel qua aanzien als in geld - maar door dit soort acties vergroot je mijns inziens die kloof alleen maar, door een surrogaat-papiertje als wortel voor te houden. Want "ik", "mijn zoon" móet presteren en vooral bovengemiddeld zijn. En dan i.c. ook nog voor veelal helemaal niet de praktische vakmens, die zit op het mbo.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220623218
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 21:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Juist daarom moet iemand die in praktische dingen uit blinkt ook een titel kunnen halen. Niets met verdienvermogen, maar met belonen en aanmoedigen van uitblinken te maken. En die uitblinkende HBOers hebben dan vaardigheden die de univeristair afgestudeerden niet hebben en kunnen halen. Nogmaals: een andere lat, geen lagere.
Lol

Ik heb bij mn wo rechtenstudie heel wat meer praktijk gehad dan mijn partner met hbo bedrijfskundige informatica. :D

Denk dat het allemaal niet meer zo zwart wit is met uitblinken in 'praktische dingen'. Whatever that may be.
pi_220623239
Ff wat anders: dit had toch een linkse partij aan de orde moeten stellen. Als oppositie zijnde.
In plaats van FvD-Pepijn.

Wat dat betreft geef ik @Klopkoek gewoon zijn waardering.
twitter
  maandag 20 april 2026 @ 22:05:11 #216
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220623267
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 19:43 schreef Jojoke het volgende:

[..]
https://www.ad.nl/politie(...)-zich-aan~ad27c15c1/

Verdonk is een beetje vergane glorie, dus ze moeten wel met iets beters gaan komen. Maar, de naam De Nederlandse Alliantie en daarmee de afkorting DNA is best slim.
Geeft ook helemaal geen verkeerde associaties, natuurlijk, dit soort namen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 20 april 2026 @ 22:05:38 #217
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220623270
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 19:46 schreef -XOR- het volgende:
Whehe, Rita en Mona in een partij, wat kan er misgaan?
We zullen de krop sla maar weer uit het vet halen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_220623271
quote:
7s.gif Op maandag 20 april 2026 21:56 schreef nostra het volgende:

[..]
[..]
[..]
Je kan ook gewoon summa cum laude afstuderen aan veel hogescholen. Ik ben het met je eens dat praktisch geschoolden veel meer waardering verdienen - zowel qua aanzien als in geld - maar door dit soort acties vergroot je mijns inziens die kloof alleen maar, door een surrogaat-papiertje als wortel voor te houden. Want "ik", "mijn zoon" móet presteren en vooral bovengemiddeld zijn. En dan i.c. ook nog voor veelal helemaal niet de praktische vakmens, die zit op het mbo.
Ah, je hebt het nu specifiek over alleen de klassieke talen. Ja, daar kom je een heel eind met alleen dom leren. Dat is een beetje de basis onder een taal leren.

En het ging toen over het ultieme bewijs dat je niet hoeft te snappen wat je zegt als je gymnasium hebt gedaan: Baudet zijn latijn lijkt gramaticaal nergens op en in zijn beroemde 'Uil van Minerva' toespraak zaten allemaal referenties naar boeken waaruit duidelijk bleek dat hij van die boeken geen woord gesnapt had.


En dat laatste: daarom dus ook de mogelijkheid tot een titel halen op het MBO, wat mij betreft. Specialiseren, uitblinken, binnen HBO en MBO moeten we aanmoedigen, ipv iedereen naar de universiteit jagen wat de afgelopen 30 jaar het beleid van de overheid was. En dat aanmoedigen om juist uit te blinken op MBO en HBO doe je door een zichtbaar teken. Als je zegt dat dat zichtbare teken van die letters bij je naam niet zouden aanmoedigen, schaf ze dan bij universiteiten ook af.
pi_220623287
quote:
18s.gif Op maandag 20 april 2026 22:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Geeft ook helemaal geen verkeerde associaties, natuurlijk, dit soort namen.
Ik vind het wel veel Nederland de laatste tijd:
Progressief Nederland.
Nederlandse alliantie.

Straks kunnen we al die Nederlandse vlaggen niet meer onderscheiden.

  maandag 20 april 2026 @ 22:08:30 #220
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220623293
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 22:07 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Ik vind het wel veel Nederland de laatste tijd:
Progressief Nederland.
Nederlandse alliantie.

Straks kunnen we al die Nederlandse vlaggen niet meer onderscheiden.

[ afbeelding ]
Och de meeste van die engnek partijen kiezen toch voor de Prinsenvlag.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_220623294
Maar ja. Wie vertegenwoordigt dan het echte Nederland.
pi_220623296
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 18:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nogmaals: geef maar een andere dekking die per 1/7 kan worden ingevoerd...
Geen extra verhoging defensiebudget. Kan ook meteen die belachelijke belastingverhoging er af die kafkaesque als 'vrijheidsbijdrage' wordt bestempeld.

De overheid moet minder uitgeven, niet NOG meer binnen proberen te halen.
pi_220623316
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 22:09 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Geen extra verhoging defensiebudget. Kan ook meteen die belachelijke belastingverhoging er af die kafkaesque als 'vrijheidsbijdrage' wordt bestempeld.

De overheid moet minder uitgeven, niet NOG meer binnen proberen te halen.
Defensie, Geopolitiek en Oekraïne.
Technische mutatie 6 miljard Oekraïne.



Maar het is gewoon gelul dat het niet tijdens een loopjaar kan. Onder druk is alles vloeibaar. Alleen willen sommigen het niet.
pi_220623346
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 22:09 schreef MoreDakka het volgende:
Geen extra verhoging defensiebudget. Kan ook meteen die belachelijke belastingverhoging er af die kafkaesque als 'vrijheidsbijdrage' wordt bestempeld.

De overheid moet minder uitgeven, niet NOG meer binnen proberen te halen.
Nou ja, defensie is nu juist net wél één van de taken van de overheid.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220623376
quote:
12s.gif Op maandag 20 april 2026 22:16 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou ja, defensie is nu juist net wél één van de taken van de overheid.
Allicht, maar zomaar het budget lukraak omhoog gooien omdat Donald Trump dat zegt vind ik een gotspe. Er zit geen plan achter. Ik zou juist hier meer Europese samenwerking willen zien, een soort Europees verband waar elk land dan haar eigen kracht in kan brengen. Voor zoiets zou ik een verhoging van het budget wel zien zitten, om dan heel gericht in te zetten voor een vliegdekschip of whatever we dan nodig zouden hebben.

De EU is krachtig als we de vrije markt en vrije handel in kunnen zetten als blok, dat moet ook gelden voor de militaire macht die daar als een stok achter de deur fungeert.
pi_220623377
Hebben we uberhaupt al eens een positief bericht vanuit De Telegraaf gezien over dit kabinet? :+

Dat prefab bouwen is echt een verschrikking in ieder geval :+

https://www.telegraaf.nl/(...)uizen/146694763.html
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220623385
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 22:01 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ff wat anders: dit had toch een linkse partij aan de orde moeten stellen. Als oppositie zijnde.
In plaats van FvD-Pepijn.

Wat dat betreft geef ik @:klopkoek gewoon zijn waardering.
[ x ]
FvD is dan samen met de SP de enige partij die tegen de NAVO verhoging is om daddy Trump zijn vriendjes te spekken.

Ik had liever een Spaanse mindset gezien in onze Staten der Generaal maar helaas. Maar goed het is ook makkelijk oppositie voeren als je banden hebt met het Kremlin.
pi_220623397
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 22:20 schreef TheVulture het volgende:
Hebben we uberhaupt al eens een positief bericht vanuit De Telegraaf gezien over dit kabinet? :+

Dat prefab bouwen is echt een verschrikking in ieder geval :+

https://www.telegraaf.nl/(...)uizen/146694763.html
De Telegraaf, het Fox Nieuws van de Lage Landen.

Het valt mee dat het geen artikel is van Moscow Duck.
pi_220623433
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 22:21 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
FvD is dan samen met de SP de enige partij die tegen de NAVO verhoging is om daddy Trump zijn vriendjes te spekken.

Ik had liever een Spaanse mindset gezien in onze Staten der Generaal maar helaas. Maar goed het is ook makkelijk oppositie voeren als je banden hebt met het Kremlin.
Het zijn echt absurde stijgingen en die moeten allemaal betaald worden. Wat een miljarden. Geen wonder dat er weinig meer over blijft. :{

En onze grootse oppositiepartij vindt dit allemaal wel prima. En vraagt hier totaal geen aandacht voor.
Dat is geen oppositie he.. dat is gewoon mee doen.
pi_220623443
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 22:27 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Het zijn echt absurde stijgingen en die moeten allemaal betaald worden. Wat een miljarden. Geen wonder dat er weinig meer over blijft. :{

En onze grootse oppositiepartij vindt dit allemaal wel prima. En vraagt hier totaal geen aandacht voor.
Dat is geen oppositie he.. dat is gewoon op die grote beslissingen mee doen.
Ik ben bang dat Klaver vroeg of laat een Samson 2.0 gaat doen en de sociale zekerheid gaat helpen vernielen zoals in Rutte 2.

Alleen zullen ze minimaal regeringsverantwoordelijkheid willen dragen.
  maandag 20 april 2026 @ 22:29:19 #231
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220623448
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 22:21 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
FvD is dan samen met de SP de enige partij die tegen de NAVO verhoging is om daddy Trump zijn vriendjes te spekken.

Ik had liever een Spaanse mindset gezien in onze Staten der Generaal maar helaas. Maar goed het is ook makkelijk oppositie voeren als je banden hebt met het Kremlin.
Ik vind het zelf wel matig dat er amper debat is gevoerd over de hoogte en het tijdspad van de uitgaves aan defensie. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het te veel is en ook te snel.

Het enige dat er is gebeurd, is dat de PvdA/GL kapot is gemaakt omdat ze zich voor minder jaren wilden vastleggen.
pi_220623455
Bij RTL Tonight nu weer een hele rits mensen op de tafel die schreeuwen om accijnsverlagingen aan de pomp, alsof daarmee iedereen meteen geholpen is... het is allemaal zo simpel gelul. Ik vind het ook enorm kut dat de benzine duur is maar ik kan het hebben. En ik gok met mij 90 van de 100 Nederlanders. Het is dus prima om gerichtere maatregelen te nemen zodat je mensen kunt helpen die het echt het hardst nodig hebben.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 20 april 2026 @ 22:31:18 #233
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220623459
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 22:30 schreef TheVulture het volgende:
Bij RTL Tonight nu weer een hele rits mensen op de tafel die schreeuwen om accijnsverlagingen aan de pomp, alsof daarmee iedereen meteen geholpen is... het is allemaal zo simpel gelul. Ik vind het ook enorm kut dat de benzine duur is maar ik kan het hebben. En ik gok met mij 90 van de 100 Nederlanders. Het is dus prima om gerichtere maatregelen te nemen.
Maar stel je voor dat de luie buurman een euro meer uitkering krijgt 1!1!@!@!!!1!1
pi_220623470
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 22:31 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Maar stel je voor dat de luie buurman een euro meer uitkering krijgt 1!1!@!@!!!1!1
De egocentrische houding van de gemiddelde Nederlander wordt wel steeds een groter probleem ja, net als het structurele NIMBY-principe dat een groot deel van de mensen inmiddels als Pavlov-reactie heeft.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220623472
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 22:28 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ik ben bang dat Klaver vroeg of laat een Samson 2.0 gaat doen en de sociale zekerheid gaat helpen vernielen zoals in Rutte 2.

Alleen zullen ze minimaal regeringsverantwoordelijkheid willen dragen.
Dan is FvD niet een simpele wappiepartij. Of enkel een pro-Rusland partij.
Maar dan zijn ze de enige (van enige omvang) oppositie die hier vraagtekens bij zet.

Wat voor debat is er over dit tijdspad geweest?
Het gaat hier om een extreem snelle ophoging van miljarden.
Wat kennelijk weggehaald wordt bij zorg en sociale zekerheid.
Ongelooflijk dit.

pi_220623493
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 22:33 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Dan is FvD niet een simpele wappiepartij. Of enkel een pro-Rusland partij.
Maar dan zijn ze de enige (van enige omvang) oppositie die hier vraagtekens bij zet.

Wat voor debat is er over dit tijdspad geweest?
Het gaat hier om een extreem snelle ophoging van miljarden.
Wat kennelijk weggehaald wordt bij zorg en sociale zekerheid.
Ongelooflijk dit.

[ afbeelding ]
Ik verwacht dat onze Staten der Generaal hier nee op zegt en de begroting nooit door de twee kamers komt.

Al zullen Gidi + Mona + Eerdmans maar al te graag zich voor het karrertje van Dilan laten spannen
pi_220623504
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 22:20 schreef TheVulture het volgende:
Hebben we uberhaupt al eens een positief bericht vanuit De Telegraaf gezien over dit kabinet? :+

Dat prefab bouwen is echt een verschrikking in ieder geval :+

https://www.telegraaf.nl/(...)uizen/146694763.html
Prefab bouwen klinkt als echt als een oplossing die al geweldig was in 2005 oid.
Ik vermoed dat de reden dat het toen niet van de grond kwam niet anders is/was dan anno 2026.
pi_220623530
Pfff ik heb echt te doen met Herbert bij RTL Tonight, die wordt me toch een partij aangevallen door allerlei schreeuwende "deskundigen"... nu ook weer over Solvinity. Alsof het zo simpel is om DigiD dan maar naar een andere partij te schuiven, zonder alle risico's van dien :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220623552
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 22:41 schreef TheVulture het volgende:
Pfff ik heb echt te doen met Herbers bij RTL Tonight, die wordt me toch een partij aangevallen door allerlei schreeuwende "deskundigen"... nu ook weer over Solvinity. Alsof het zo simpel is om DigiD dan maar naar een andere partij te schuiven, zonder alle risico's van dien :')
Wie?
pi_220623554
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 22:30 schreef TheVulture het volgende:
Bij RTL Tonight nu weer een hele rits mensen op de tafel die schreeuwen om accijnsverlagingen aan de pomp, alsof daarmee iedereen meteen geholpen is... het is allemaal zo simpel gelul. Ik vind het ook enorm kut dat de benzine duur is maar ik kan het hebben. En ik gok met mij 90 van de 100 Nederlanders. Het is dus prima om gerichtere maatregelen te nemen zodat je mensen kunt helpen die het echt het hardst nodig hebben.
De accijns is begin dit jaar verhoogd. Iedereen is er mee geholpen als die wat omlaag gaat, dat is gewoon waar.

De overheid kan er niets tegenin brengen want die gebruiken accijns om zogenaamde gaten in de begroting te dichten. Iedereen die ook maar een beetje in de buurt van een landsgrens woont ziet hoe belachelijk het is om zulke accijnsverhogingen door te voeren terwijl het al het hoogste in de EU is.
pi_220623556
Markuszower en Verdonk... dat klinkt als een topcombinatie :') "Wij staan voor het DNA van Nederland"... tuurlijk Gidi, en natuurlijk ook voor dat van Israel :+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220623565
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 22:43 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Wie?
Herbert, typo :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 20 april 2026 @ 22:47:11 #243
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220623582
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 22:41 schreef TheVulture het volgende:
Pfff ik heb echt te doen met Herbert bij RTL Tonight, die wordt me toch een partij aangevallen door allerlei schreeuwende "deskundigen"... nu ook weer over Solvinity. Alsof het zo simpel is om DigiD dan maar naar een andere partij te schuiven, zonder alle risico's van dien :')
Stop de uitverkoop van de fundamenten van de Nederlandse maatschappij en de Nederlandse staat :(

Het gaat maar door.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220623597
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 22:47 schreef Perrin het volgende:

[..]
Stop de uitverkoop van de fundamenten van de Nederlandse maatschappij en de Nederlandse staat :(

Het gaat maar door.
Ik zeg ook niet dat ik er blij van wordt of dat het de juiste beslissing is, maar net doen alsof het allemaal zo simpel is door van die deskundigen aan een talkshowtafel... het is bloedirritant
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220623638
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 22:31 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Maar stel je voor dat de luie buurman een euro meer uitkering krijgt 1!1!@!@!!!1!1
Boos worden als ZZP-er Mo het PostNL pakketje niet tot aan de deur aflevert, maar in het portiek zet. Of woedend op die luie Fatima van de wijkverpleging, die afgelopen maandag een half uur te laat was om de luier van oma te verschonen!

En uiteraard helemaal laaiend worden als men ook maar zou overwegen inkomens-/werkafhankelijk benzinetoeslag uit te keren. "Waarom krijgt die Mo die te lui is om één trap op te lopen en zijn bestelbus overdwars op de stoep parkeert wel een toeslag, en ik hardwerkende Nederlander (met een modaal inkomen) niet!"

Welkom in Nederland.
pi_220623659
Solvinity is sowieso al jaren Brits. Maar goed. Die zijn lief ofzo. Nog niet zo lang geleden wilde Boris, ongetwijfeld na een paar Guinness, nog de Leidse grachten hier in komen varen met z'n fregatten.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 20 april 2026 @ 23:10:17 #247
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220623694
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 22:30 schreef TheVulture het volgende:
Bij RTL Tonight nu weer een hele rits mensen op de tafel die schreeuwen om accijnsverlagingen aan de pomp, alsof daarmee iedereen meteen geholpen is... het is allemaal zo simpel gelul. Ik vind het ook enorm kut dat de benzine duur is maar ik kan het hebben. En ik gok met mij 90 van de 100 Nederlanders. Het is dus prima om gerichtere maatregelen te nemen zodat je mensen kunt helpen die het echt het hardst nodig hebben.
Dat is hier precies het probleem dat de één het duurdere kennelijk kan hebben en een grote groep, zeg een één of twee miljoen over de kade wordt geduwd. De genomen maatregelen zorgen op geen enkel wijzer voor extra hulp aan de groep die het nu nodig heeft. En nee, het energiefonds waar mee geschermd wordt was voor de eeerdere energiearmoede te lijf te gaan.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_220623704
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 23:10 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dat is hier precies het probleem dat de één het duurdere kennelijk kan hebben en een grote groep, zeg een één of twee miljoen over de kade wordt geduwd. De genomen maatregelen zorgen op geen enkel wijzer voor extra hulp aan de groep die het nu nodig heeft. En nee, het energiefonds waar mee geschermd wordt was voor de eeerdere energiearmoede te lijf te gaan.
Dat energiefonds was in twee dagen leeg. Heb je pech als je het daarvan moet hebben. Totale aanfluiting was dat.

Doe dan niets. En zeg dat gewoon. En wees eerlijk.
"Wij gaan jullie niets geven. Want alles gaat naar Defensie, Geopolitiek en Oekraïne"
pi_220623721
"Geopolitiek" het staat er echt op de begroting.
Alles is voor Boekestijn en De Wijk dus. :+
pi_220623754
Bekijk deze YouTube-video

Ik kwam dit per toeval tegen. Ben wel benieuwd hoe @Hanca @HowardRoark @nostra @Klopkoek en @capricia hier tegenaan kijken.`

Jammer dat er wel geknipt in is. Volgens mij waren sommige dialogen verhitter dan uit de montage naar voren kwam.
  maandag 20 april 2026 @ 23:34:52 #251
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220623772
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 23:14 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Dat energiefonds was in twee dagen leeg. Heb je pech als je het daarvan moet hebben. Totale aanfluiting was dat.
Yep. Ik heb toen een gezin of 5 geassisteerd en dan als resultaat dat het voor de één ging om tientjes en voor de ander om totaal ¤250 met één uitschieter op ¤600 (huishouden: levend van wat spaargeld en halve WIA uitkering) waarbij een bijna verdubbelde energierekening met hooguit ¤50 voor 6 maanden omlaag ging en dat met in de huiskamer letterlijk 17°C. Ja, het helpt om te wennen aan nog minder maar "helpen" is in mijn ogen iets heel anders.

Wat dan lachen met kiespijn is, dat mensen hun tochtige huis moeten isoleren om zuiniger te zijn met waarna simpelweg de rekening per eenheid omhoog gaat omdat de energiesector wel hetzelfde moet kunnen omzetten. Zelfs als iemand in aanmerking komt voor subsidie qua kosten, wil dat niet zeggen dat een gezin überhaupt beschikt over dat eigen financiële vermogen om te kunnen verduurzamen.

Ik zou eerder pleiten dat mensen met "energie armoede" een permanente cap/korting hebben op hun (isolatie)rekening die dan in relatie staat tot hun daadwerkelijk besteedbaar inkomen. Mijn part dat mensen met een koopwoning, bij verkoop dan alsnog de gegeven investering (met desnoods rente) moeten terugbetalen.

Maar goed, Nederland is vooral goed in afgunst en zorgen dat iemand die het minder heeft dat ook zo blijft houden. Vooral niet zorgen dat die ander een kans heeft om het wat beter; en laat staan net zo goed in hun huis warm kan hebben.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_220623777
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 23:25 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Ik kwam dit per toeval tegen. Ben wel benieuwd hoe @:Hanca @:Howardroark @:Nostra @:Klopkoek en @:Capricia hier tegenaan kijken.
Ik word nogal moe van het claimen van land op basis van extreme interpretaties van geschiedenissen, tegelijkertijd weet ik van die geschiedenis te weinig af om er een mening over te vormen en is die mening sowieso vrij waardeloos aangezien het uiteindelijk toch alleen maar om emotie draait. Ik blijf er dan ook ver vandaan om er iets van te vinden. Bijzonder overigens hoe veel Hebreeuws qua intonatie en klank op Nederlands lijkt, maar dat geheel terzijde. Klop is even op vakantie, dus daar zal je op moeten wachten.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220623813
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 22:33 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Dan is FvD niet een simpele wappiepartij. Of enkel een pro-Rusland partij.
Maar dan zijn ze de enige (van enige omvang) oppositie die hier vraagtekens bij zet.

Wat voor debat is er over dit tijdspad geweest?
Het gaat hier om een extreem snelle ophoging van miljarden.
Wat kennelijk weggehaald wordt bij zorg en sociale zekerheid.
Ongelooflijk dit.

[ afbeelding ]
Dat debat is er gewoon geweest, dit komt al uit de periode Schoof: https://nos.nl/artikel/25(...)ar-5-procent-in-2032
Zeer uitgebreid zelfs. Praktisch de hele Kamer was voor:
https://www.trouw.nl/poli(...)snorm-navo~b9868c28/
https://www.volkskrant.nl(...)nanciering~b72b8ccc/

Alleen Denk, FvD, PvdD en SP waren tegen dit tijdspad.

Het stond ook in de verkiezingsprogramma's, kwam als grootste onderwerp in veel debatten voor, stond in alle media toen en de partijen die tegen waren hebben niet bijzonder goed gescoord, dus blijkbaar is de kiezer het er mee eens.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2026 23:46:12 ]
pi_220623820
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 23:25 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Ik kwam dit per toeval tegen. Ben wel benieuwd hoe @:Hanca @:Howardroark @:Nostra @:Klopkoek en @:Capricia hier tegenaan kijken.`

Jammer dat er wel geknipt in is. Volgens mij waren sommige dialogen verhitter dan uit de montage naar voren kwam.
Ik kijk niet echt naar filmpjes, zal misschien morgen doen. Maar als ik de titel lees: het koloniseren van de Westbank door Israël ben ik fel op tegen, al die dorpen op Palestijns grondgebied moeten weg.
pi_220623821
https://npo.nl/start/afsp(...)isten-op-de-westbank

Even de hele uitzending hier te zien. Opvallend was dat ook hier werd gesproken over feiten, de mevrouw vond dat de bijbel uit feiten bestond.
pi_220623825
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 23:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat debat is er gewoon geweest, dit komt al uit de periode Schoof: https://nos.nl/artikel/25(...)ar-5-procent-in-2032
Zeer uitgebreid zelfs. Praktisch de hele Kamer was voor:
https://www.trouw.nl/poli(...)snorm-navo~b9868c28/
https://www.volkskrant.nl(...)nanciering~b72b8ccc/

Alleen Denk, FvD, PvdD en SP waren tegen dit tijdspad.

Het stond ook in de verkiezingsprogramma's, kwam als grootste onderwerp in veel debatten voor, stond in alle media toen en de partijen die tegen waren hebben niet bijzonder goed gescoord, dus blijkbaar is de kiezer het er mee eens.
8 miljard bezuinigen op de zorg en sociale zekerheid voor Defensie is echt wel overtreffende trap afbraakbeleid. Het is opvallend en raadselachtig stil in de commentaren van de grootste oppositie en kwaliteitskranten. Dit is echt niet oké zo.
pi_220623826
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 22:29 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Ik vind het zelf wel matig dat er amper debat is gevoerd over de hoogte en het tijdspad van de uitgaves aan defensie. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het te veel is en ook te snel.

Het enige dat er is gebeurd, is dat de PvdA/GL kapot is gemaakt omdat ze zich voor minder jaren wilden vastleggen.
Vind ik ook hoor.
pi_220623835
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 23:14 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Dat energiefonds was in twee dagen leeg. Heb je pech als je het daarvan moet hebben. Totale aanfluiting was dat.

Doe dan niets. En zeg dat gewoon. En wees eerlijk.
"Wij gaan jullie niets geven. Want alles gaat naar Defensie, Geopolitiek en Oekraïne"
Het energiefonds functioneerde nu al een paar jaar best goed, en het is heel goed dat dat wordt heropend omdat er weer mensen hulp nodig zullen hebben.
https://www.noodfondsenergie.nl/
Ja, het openbare aanvraagdeel was snel volschreven, omdat het gros van de mensen het via de gemeente kreeg.

Het zou worden vervangen: https://www.rijksoverheid(...)ulp-voor-huishoudens

Maar lijkt nu dus te worden heropend.
pi_220623841
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 23:51 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
8 miljard bezuinigen op de zorg en sociale zekerheid voor Defensie is echt wel overtreffende trap afbraakbeleid. Het is opvallend en raadselachtig stil in de commentaren van de grootste oppositie en kwaliteitskranten. Dit is echt niet oké zo.
Het is uitgebreid bediscussieerd vorig jaar, een half jaar lang ging het vrijwel nergens anders over. Zowel in de media als in de Kamer. Meerderheid kamer voor, de partijen die voor zijn wonnen stemmen. Dus er is nu terecht geen discussie meer over de vraag of er geld naar defensie moet, die 3,5% ligt gewoon vast. Waar het vandaan moet komen wordt wel bediscussieerd, zowel in de Kamer als de media.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2026 23:58:30 ]
pi_220623848
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 23:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het energiefonds functioneerde nu al een paar jaar best goed, en het is heel goed dat dat wordt heropend omdat er weer mensen hulp nodig zullen hebben.
https://www.noodfondsenergie.nl/
Ja, het openbare aanvraagdeel was snel volschreven, omdat het gros van de mensen het via de gemeente kreeg.

Het zou worden vervangen: https://www.rijksoverheid(...)ulp-voor-huishoudens

Maar lijkt nu dus te worden heropend.
Het was zo snel leeg dat een heel grote groep mis greep. Mensen die er wel recht op hadden.

quote:
TNO heeft berekend dat ongeveer 600.000 huishoudens in 2025 in energiearmoede leeft. 90% is huurder. Zeker 2 op de 3 huishoudens in energiearmoede heeft geen aanvraag kunnen doen.
https://www.woonbond.nl/n(...)-huurders-in-de-kou/

Honderduizenden grepen mis.
Functioneert best goed hoor. :')
  dinsdag 21 april 2026 @ 00:05:25 #261
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220623859
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 23:25 schreef Ambtenaar030 het volgende:

Ik kwam dit per toeval tegen. Ben wel benieuwd hoe @:Hanca @:Howardroark @:Nostra @:Klopkoek en @:Capricia hier tegenaan kijken.`

Jammer dat er wel geknipt in is. Volgens mij waren sommige dialogen verhitter dan uit de montage naar voren kwam.
Die had ik vorig jaar al gezien. Wat moet ik hier verder van vinden dan?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220623865
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 april 2026 00:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Die had ik vorig jaar al gezien. Wat moet ik hier verder van vinden dan?
Dat wist ik niet. Wat is jouw mening hierover? Meestal heb je die wel.
  dinsdag 21 april 2026 @ 00:23:54 #263
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220623869
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 00:09 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Dat wist ik niet. Wat is jouw mening hierover? Meestal heb je die wel.
Het is een documentaire waar er met betrekking tot de Westelijke Jordaanoever tientallen van zijn: zoek een mafklapper op en laat die allemaal rare dingen zeggen voor de camera en schep vervolgens het beeld alsof dat de norm is.

En dat werkt. Er zijn inmiddels helaas genoeg mensen die op basis van zulke documentaires (deze valt trouwens nog mee) hun beeldvorming creëren van Israël (en soms ook Joden) en zo een diepe haat en wrok ontwikkelen jegens zulke mensen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220623870
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 april 2026 00:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is een documentaire waar er met betrekking tot de Westelijke Jordaanoever tientallen van zijn: zoek een mafklapper op en laat die allemaal rare dingen zeggen voor de camera en schep vervolgens het beeld alsof dat de norm is.

En dat werkt. Er zijn inmiddels helaas genoeg mensen die op basis van zulke documentaires (deze valt trouwens nog mee) hun beeldvorming creëren van Israël (en soms ook Joden) en zo een diepe haat en wrok ontwikkelen jegens zulke mensen.
Nou nou, een medewerker van het IDF een mafklapper noemen vind ik nogal wat.
  dinsdag 21 april 2026 @ 00:27:50 #265
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220623871
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 00:25 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nou nou, een medewerker van het IDF een mafklapper noemen vind ik nogal wat.
Nee hoor, er zitten echt wel mafklappers in het Israëlische leger. Niemand heeft ooit hier beweerd dat dit allemaal perfect zouden zijn. Dat zijn helaas altijd drogredeneringen die als 'tegenargument' worden opgetuigd in een discussie.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 01:20:35 #266
375570 crew  Cyan9
pi_220623903
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 23:25 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Ik kwam dit per toeval tegen. Ben wel benieuwd hoe @:Hanca @:Howardroark @:Nostra @:Klopkoek en @:Capricia hier tegenaan kijken.`

Jammer dat er wel geknipt in is. Volgens mij waren sommige dialogen verhitter dan uit de montage naar voren kwam.
Prima dat je dit post, volgende keer wel graag in het topic dat er voor bedoeld is.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  dinsdag 21 april 2026 @ 02:30:22 #267
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220623945
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 23:59 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Het was zo snel leeg dat een heel grote groep mis greep. Mensen die er wel recht op hadden.
[..]
https://www.woonbond.nl/n(...)-huurders-in-de-kou/

Honderduizenden grepen mis.
Functioneert best goed hoor. :')
Moeilijk om te beoordelen met hoe de woonbond en TNO dat berekende.
Wat simpelweg lastig was en nog steeds is; dat huishoudens volop in schrijnende (energie)armoede kunnen leven en toch niet in aanmerking kwamen (voor die paar tientjes gedurende 6 maanden) omdat zij niet voldeden aan de (inkomens)criteria. Er waren ook (trotse) huishoudens die niet hun doopceel wilde tonen om voor ¤5 dankbaar te moeten gaan zijn.

Een gegeven paard mag je niet in de bek kijken waarbij de verleende "aalmoes" (dat het hier is) vooral mooi weer spelen is/was van politiek. Een beetje als een dakloze één keer per maand een slaapplaats bieden en de rest van de tijd, weet dat die ws nooit meer (die veilige zekerheid) zal hebben.
Naast dat er geeneens budget was voor de 600.000 en hooguit voor ca 100.000 huishoudens die zo met ¤50M (waarvan, ik schat ¤10M aan uitvoeringskosten) zg werden "geholpen.

Het helpen zie ik vooral om huishoudens als soort "shockdoctrine", te laten wennen dat ze geen keuze hebben.
Om die huishoudens vervolgens na 6 maanden weer het volle pond te laten betalen en het Noodfonds voor 2026 af te kappen omdat (eind vorig jaar) er zg. geen overeenstemming was - met energiebedrijven - aangaande de administratieve uitvoering.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_220625189
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 april 2026 01:20 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Prima dat je dit post, volgende keer wel graag in het topic dat er voor bedoeld is.
Het betreft Nederlandse vrouwen die verhuist zijn en waar onze Nederlandse omroep verslag van doet. Ik denk dat het prima hier past.
pi_220625208
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 10:54 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Het betreft Nederlandse vrouwen die verhuist zijn en waar onze Nederlandse omroep verslag van doet. Ik denk dat het prima hier past.
Er is een Israëltopic ;)

POL / De Israel-Palestina kwestie #17 Hamas en the deal
pi_220625258
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 22:20 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Allicht, maar zomaar het budget lukraak omhoog gooien omdat Donald Trump dat zegt vind ik een gotspe. Er zit geen plan achter. Ik zou juist hier meer Europese samenwerking willen zien, een soort Europees verband waar elk land dan haar eigen kracht in kan brengen. Voor zoiets zou ik een verhoging van het budget wel zien zitten, om dan heel gericht in te zetten voor een vliegdekschip of whatever we dan nodig zouden hebben.

De EU is krachtig als we de vrije markt en vrije handel in kunnen zetten als blok, dat moet ook gelden voor de militaire macht die daar als een stok achter de deur fungeert.
En dan hebben we dit plan, ieder zijn eigen capaciteiten en dan komt het zover en heb je een dwarsligger, wat moet je dan? Dit vraagt ook een andere indeling van Europa.
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 11:26:26 #271
375570 crew  Cyan9
pi_220625342
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 10:54 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Het betreft Nederlandse vrouwen die verhuist zijn en waar onze Nederlandse omroep verslag van doet. Ik denk dat het prima hier past.
Het is geen Nederlandse politiek, waar dit topic voor bedoeld is.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220625378
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 11:09 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
En dan hebben we dit plan, ieder zijn eigen capaciteiten en dan komt het zover en heb je een dwarsligger, wat moet je dan? Dit vraagt ook een andere indeling van Europa.
Het zal nooit een leger worden dat door de EU kan worden ingezet. Kan grondwettelijk in bijna geen enkel land. Is ook niet nodig.

Dit is prima:
https://nos.nl/artikel/26(...)ing-voor-defensie-op
https://www.volkskrant.nl(...)voorwaarts~b9edc6c2/

Het moet dan ook zeker geen EU zijn, want het VK is een essentiële partner.
  dinsdag 21 april 2026 @ 11:55:24 #273
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220625510
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 11:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het zal nooit een leger worden dat door de EU kan worden ingezet. Kan grondwettelijk in bijna geen enkel land. Is ook niet nodig.

Dit is prima:
https://nos.nl/artikel/26(...)ing-voor-defensie-op
https://www.volkskrant.nl(...)voorwaarts~b9edc6c2/

Het moet dan ook zeker geen EU zijn, want het VK is een essentiële partner.
Dan moet je terugschalen naar 2% defensieuitgaven bbp.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220625517
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 11:55 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dan moet je terugschalen naar 2% defensieuitgaven bbp.
Juist niet, die 3,5% is noodzakelijk om een Europese defensie-industrie te bouwen.
  dinsdag 21 april 2026 @ 11:58:57 #275
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220625535
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 11:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Juist niet, die 3,5% is noodzakelijk om een Europese defensie-industrie te bouwen.
Dat heeft dan geen enkele zin. Je moet naar een gezamenlijke EU defensiestructuur gaan of anders maar lekker een beetje in de marge doormodderen voor de vorm maar ga daar dan geen miljarden aan verbranden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220625560
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 11:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat heeft dan geen enkele zin. Je moet naar een gezamenlijke EU defensiestructuur gaan of anders maar lekker een beetje in de marge doormodderen voor de vorm maar ga daar dan geen miljarden aan verbranden.
Ik zou niet weten waarom. We moeten samen produceren en samen werken, maar een Europees leger is niet alleen onmogelijk, maar ook gewoon onwenselijk. Nationale volksvertegenwoordigers gaan over de inzet van hun militairen en dat blijft zo. Het zou een heel slecht idee zijn als Poolse volksvertegenwoordigers de Portugese militairen kunnen uitzenden en vice versa.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2026 12:05:30 ]
  dinsdag 21 april 2026 @ 12:14:05 #277
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220625633
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 12:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik zou niet weten waarom. We moeten samen produceren en samen werken, maar een Europees leger is niet alleen onmogelijk, maar ook gewoon onwenselijk. Nationale volksvertegenwoordigers gaan over de inzet van hun militairen en dat blijft zo. Het zou een heel slecht isee zijn als Poolse volksvertegenwoordigers de Portugese militairen kunnen uitzenden en vice versa.
Het is dan ook niet de bedoeling dat Poolse volksvertegenwoordigers Portugese soldaten. Het gaat dan om een gezamenlijke Europese beslissing om gezamenlijke Europese troepen te sturen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220625680
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 12:14 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het is dan ook niet de bedoeling dat Poolse volksvertegenwoordigers Portugese soldaten. Het gaat dan om een gezamenlijke Europese beslissing om gezamenlijke Europese troepen te sturen.
Een Europeaan bestaat niet, dat is geen nationaliteit. Dus dat is een fantasie.

En gelukkig kan die fantasie dus grondwettelijk helemaal niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2026 12:22:12 ]
pi_220625781
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 12:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Een Europeaan bestaat niet, dat is geen nationaliteit. Dus dat is een fantasie.

En gelukkig kan die fantasie dus grondwettelijk helemaal niet.
Wat is dit nou weer voor raar argument. Iets is geen nationaliteit dus het bestaat niet?
De Nederlander bestaat ook helemaal niet, dat zei de koningin al ooit. Daar had ze helemaal gelijk in.
Maar zo'n fantasie als de Europeaan of de Nederlander kan prima bestaan hoor.
pi_220625847
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 12:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat is dit nou weer voor raar argument. Iets is geen nationaliteit dus het bestaat niet?
De Nederlander bestaat ook helemaal niet, dat zei de koningin al ooit. Daar had ze helemaal gelijk in.
Maar zo'n fantasie als de Europeaan of de Nederlander kan prima bestaan hoor.
Bij niemand staat Europeaan in zijn of haar paspoort. Je stuurt dus altijd Nederlanders, Polen of Portugezen oid. En daar gaat hun eigen regering dus over, zo heeft praktisch elk land dat grondwettelijk geregeld.
pi_220625861
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 12:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bij niemand staat Europeaan in zijn of haar paspoort. Je stuurt dus altijd Nederlanders, Polen of Portugezen oid. En daar gaat hun eigen regering dus over, zo heeft praktisch elk land dat grondwettelijk geregeld.
Dat is natuurlijk compleet onwerkbaar met 27 lidstaten en iedereen een veto. Dus aanpassingen zullen er sowieso moeten komen. Ik bedoel straks is de politiek in Malta omgekocht en kan de hele EU daardoor bijvoorbeeld niet in actie komen.
Je ziet het ook bij de genocide in Gaza, na jaren heeft Europa nog geen vinger uitgestoken.
Of de invasie in Oekraine, beetje proxy oorlog van maken en het is gezegend ofzo. Beide conflicten hadden al lang opgelost kunnen zijn als de EU militair had ingegrepen.
  dinsdag 21 april 2026 @ 13:01:29 #282
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220625885
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 11:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Juist niet, die 3,5% is noodzakelijk om een Europese defensie-industrie te bouwen.
Of die opschaling naar 3,5% cq "5%" all-in, noodzakelijk is om het EU-verband te beschermen (en dan tegen wie precies?) , kan je een flinke notenboom over opzetten. Ik zie niet goed hoe zeg ¤1000miljard de EU beter gaan beschermen dan zeg ¤500. Dat "EU" misschien even een standje bij moet zetten om zich te kunnen ontworstelen aan IoU, is iets anders dan zij structureel 3,5% en laat staan 5% moet blijven uitgeven.

Dat VS haar budget dat anders invult om met (troepen) macht uit te oefenen tegen wie zich "onvoldoende" beschermt, is een andere strategie. De kracht van "EU" is dat die ipv met macht door kracht, zich juist met (onder)handelen in een "beschermde" positie plaatst.

Het BNPnominaal van EU is ca ¤20T (VS doet ca ¤25T, China ¤18T, Rusland ¤2T, en NL niet onverdienstelijk ¤1T doet).
De defensie opschaling is imo vooral op verzoek van stampvoetend USA die daarmee haar afzet en indirecte controle kan/wilde uitvergroten. Dit dan in gedachten dat "laf" EU zou gaan doen wat VS daarin wenst(e).
Dit laatste blijkt dan een flinke domper voor IoU.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_220625888
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 12:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk compleet onwerkbaar met 27 lidstaten en iedereen een veto.
Volgens Luitenant-generaal Michiel van der Laan, directeur-generaal van de EU Military Staff, is juist een leger met militairen van 27 landen compleet onwerkbaar:

https://www.volkskrant.nl(...)at-in-2025~bab1db14/

quote:
Hoe ver zal de militaire integratie binnen de EU gaan? Komt er ooit een Europees leger?

‘Het is een illusie om te denken dat je ooit eenheden zult hebben met militairen uit 27 lidstaten. Dat zou onzin zijn, logistiek, maar ook qua cultuur en taal. Maar je kunt wel groepen krijgen van landen die geografisch en cultureel dicht bij elkaar liggen, zoals Nederland en Duitsland een gezamenlijk legerkorps hebben gevormd. Niettemin zal de soevereiniteit altijd bij de lidstaten blijven liggen. De inzet van militairen is een nationale verantwoordelijkheid, waarin het parlement een ontzettend belangrijke rol heeft.’
En ja, zo denken het Europees Parlement en de Europes Commissie er ook over.
pi_220625907
quote:
12s.gif Op dinsdag 21 april 2026 13:01 schreef Vallon het volgende:

[..]
Of die opschaling naar 3,5% cq "5%" all-in, noodzakelijk is om het EU-verband te beschermen (en dan tegen wie precies?) , kan je een flinke notenboom over opzetten. Ik zie niet goed hoe zeg ¤1000miljard de EU beter gaan beschermen dan zeg ¤500. Dat "EU" misschien even een standje bij moet zetten om zich te kunnen ontworstelen aan IoU, is iets anders dan zij structureel 3,5% en laat staan 5% moet blijven uitgeven.

Dat VS haar budget dat anders invult om met (troepen) macht uit te oefenen tegen wie zich "onvoldoende" beschermt, is een andere strategie. De kracht van "EU" is dat die ipv met macht door kracht, zich juist met (onder)handelen in een "beschermde" positie plaatst.

Het BNPnominaal van EU is ca ¤20T (VS doet ca ¤25T, China ¤18T, Rusland ¤2T, en NL niet onverdienstelijk ¤1T doet).
De defensie opschaling is imo vooral op verzoek van stampvoetend USA die daarmee haar afzet en indirecte controle kan/wilde uitvergroten. Dit dan in gedachten dat "laf" EU zou gaan doen wat VS daarin wenst(e).
Dit laatste blijkt dan een flinke domper voor IoU.
Of het altijd 3,5% (of 5%) moet blijven kun je je inderdaad afvragen. Maar nu is het gewoon nodig, om een industrie op te kunnen zetten heb je wel een tijd gegarandeerde omzet nodig.
pi_220625925
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 13:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Volgens Luitenant-generaal Michiel van der Laan, directeur-generaal van de EU Military Staff, is juist een leger met militairen van 27 landen compleet onwerkbaar:

https://www.volkskrant.nl(...)at-in-2025~bab1db14/
Volgens Fok! user Lord-Ronddraai ook, dat zei ik inderdaad net.

quote:
En ja, zo denken het Europees Parlement en de Europes Commissie er ook over.
Dan moeten ze hun denken aanpassen, het is vrij duidelijk dat het niet werkbaar is op deze manier. Iedereen kijkt vooral naar elkaar in plaats van actie te ondernemen. Dat is ook precies hoe je afhankelijk wordt van het allegaartje staten dat ze de Verenigde Staten noemen.
Militairen uit 27 lidstaten hoeft helemaal geen probleem te zijn zo lang ze dezelfde taal spreken. Taalonderwijs wordt in vrijwel alle Europese landen gegeven, je kunt bijvoorbeeld het leger Frans of Duits of Engels of Spaans laten spreken. Of verschillende eenheden hebben voor verschillende taalgroepen.

Die soevereiniteit van elk land is natuurlijk een wassen neus. Zeker kleine landjes als Nederland zijn in veel opzichten uberhaupt niet soeverein.
pi_220625926
Nog even over de voorgestelde overheidsmaatregelen vanwege de superhoge energieprijzen.

Alleen de accijns en BTW op benzine en diesel al hebben tot gevolg dat er ongeveer 6 miljoen euro per dag extra wordt opgebracht.
Als de hoge prijzen langer duren betekent dat dat de overheid ruim ¤ 2 miljard extra inkomsten per jaar aan accijnzen en BTW genereert.
De minister van financiën heeft dus geen grote problemen.
pi_220625931
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 13:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Volgens Fok! user Lord-Ronddraai ook, dat zei ik inderdaad net.
[..]
Nee, jij zei dat het wel kan. Het kan dus niet en gaat ook niet gebeuren.
pi_220625981
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 13:09 schreef Pegos het volgende:
Nog even over de voorgestelde overheidsmaatregelen vanwege de superhoge energieprijzen.

Alleen de accijns en BTW op benzine en diesel al hebben tot gevolg dat er ongeveer 6 miljoen euro per dag extra wordt opgebracht.
Als de hoge prijzen langer duren betekent dat dat de overheid ruim ¤ 2 miljard extra inkomsten per jaar aan accijnzen en BTW genereert.
De minister van financiën heeft dus geen grote problemen.
Alleen BTW, maar of dat echt meer oplevert als mensen door hogere brandstofprijzen minder gaan rijden is de vraag. Accijs is vast per liter en daar lijkt het me dat er momenteel juist minder binnen komt. Dus ik verbaas me over jouw cijfers, heb je een bron?
pi_220625982
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 13:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Of het altijd 3,5% (of 5%) moet blijven kun je je inderdaad afvragen. Maar nu is het gewoon nodig, om een industrie op te kunnen zetten heb je wel een tijd gegarandeerde omzet nodig.
Dit klopt natuurlijk niet. De meeste industrie is niet begonnen met gegarandeerde omzet. Deze insteek is gigantisch verspillend. Je begint hier met een budget in plaats van te beginnen met wat er nodig is. Beginnen met een budget is erom vragen dat het allemaal opgemaakt wordt en vrijwel zeker overschreden.
3,5 en 5% zijn ook veel te veel, daarmee geven we meer uit dan enige tegenstander. Dat de Europese defensie beter moet kan best maar het doel hoeft echt niet te zijn om hegemoon uit te kunnen hangen.
Wat dus sowieso al niet kan want véél belangrijker dan dat budget is hoe het georganiseerd is.

In elk geval moet Europa zo snel mogelijk uit de NAVO of Amerika eruit jagen. Dan kan er wat Europese soevereiniteit komen. Vervolgens kunnen we ook onafhankelijk (soeverein) nagaan wat er nodig is. Dat is uiteraard niet het getal wat Rutte en Trump hebben geponeerd.
pi_220626049
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 13:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
In elk geval moet Europa zo snel mogelijk uit de NAVO of Amerika eruit jagen.
Wat een extreem slecht idee weer.
pi_220626093
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 13:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, jij zei dat het wel kan. Het kan dus niet en gaat ook niet gebeuren.
Ik noemde het compleet onwerkbaar. Als jij compleet werkbaar leest als het kan wel, is dat een bijzondere interpretatie.
Ik zal het nog een keer voor je verduidelijken. Wat kan niet, 27 landjes met allemaal hun eigen legertje die allemaal een veto hebben. Die vervolgens allemaal eigen doelen stellen, denk aan hoe wij politiemensen gingen trainen in Afghanistan ofzo.

Wat kan wel, een gezamenlijk leger dat geleid wordt vanuit een structuur zoals bijvoorbeeld de NATO. Alleen dan zal er een Europees verbond moeten komen dat meer kijkt naar ons belang in plaats van voornamelijk het Amerikaanse/Israelische belang.

Dat verschillende nationaliteiten niet in één leger kunnen is natuurlijk totale quatsch. Dat is in Europa altijd gebeurd, Nederland heeft zich ook niet van de Spanjaarden losgeknokt met enkel Nederlanders in het leger.
Huurlingen uit andere landen was compleet normaal. De taalbariere was toen moeilijker te overbruggen dan nu, nu vrijwel iedereen meertalig is. Als zo'n legermannetje de geschiedenis van oorlogvoering niet kent zou ik hem niet te serieus nemen. Sowieso moet je nooit luisteren naar mensen in het leger aangaande dit soort onderwerpen. Die lui hebben last van belangenverstrengeling. Mensen uit het leger doen altijd of het gevaar gigantisch is en alsof we niks hebben om het te stoppen. Als het aan mensen in het leger ligt gaan we naar 10% van de begroting voor 'Defensie'
pi_220626144
twitter
pi_220626207
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 13:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik noemde het compleet onwerkbaar. Als jij compleet werkbaar leest als het kan wel, is dat een bijzondere interpretatie.
Ik zal het nog een keer voor je verduidelijken. Wat kan niet, 27 landjes met allemaal hun eigen legertje die allemaal een veto hebben. Die vervolgens allemaal eigen doelen stellen, denk aan hoe wij politiemensen gingen trainen in Afghanistan ofzo.

Wat kan wel, een gezamenlijk leger dat geleid wordt vanuit een structuur zoals bijvoorbeeld de NATO. Alleen dan zal er een Europees verbond moeten komen dat meer kijkt naar ons belang in plaats van voornamelijk het Amerikaanse/Israelische belang.

Dat verschillende nationaliteiten niet in één leger kunnen is natuurlijk totale quatsch. Dat is in Europa altijd gebeurd, Nederland heeft zich ook niet van de Spanjaarden losgeknokt met enkel Nederlanders in het leger.
Huurlingen uit andere landen was compleet normaal. De taalbariere was toen moeilijker te overbruggen dan nu, nu vrijwel iedereen meertalig is. Als zo'n legermannetje de geschiedenis van oorlogvoering niet kent zou ik hem niet te serieus nemen. Sowieso moet je nooit luisteren naar mensen in het leger aangaande dit soort onderwerpen. Die lui hebben last van belangenverstrengeling. Mensen uit het leger doen altijd of het gevaar gigantisch is en alsof we niks hebben om het te stoppen. Als het aan mensen in het leger ligt gaan we naar 10% van de begroting voor 'Defensie'
Nogmaals, jij hebt dus wel over 1 Europees leger kan wel, dé specialist zegt dus dat het niet kan.


En Kallas zegt ook dat het niet gaat gebeuren: https://www.hln.be/buiten(...)hef-kallas~a3ba7dfb/
Niemand is bezig met het oprichten van een echt Europees leger. Gelukkig maar.
  dinsdag 21 april 2026 @ 13:31:35 #294
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220626221
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 13:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, jij zei dat het wel kan. Het kan dus niet en gaat ook niet gebeuren.
Het kan natuurlijk prima en het gaat ook gebeuren. Anders is het met alle nieuw aangeworven kadetten en ingekocht knalgoed Baarle-Nassau beschermen tegen een Belgische invasie.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 13:32:21 #295
375570 crew  Cyan9
pi_220626229
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 13:25 schreef Black_Baron het volgende:
[ x ]
Ach ach.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 13:33:07 #296
236264 crew  capricia
pi_220626235
In zijn geheel verworpen dus.
twitter
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 21 april 2026 @ 13:35:19 #297
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220626249
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 13:25 schreef Black_Baron het volgende:
[ x ]
[img]polonaise.gif[/img]

Dit is genieten.

Lekker VVD, goed gedaan weer!
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 21 april 2026 @ 13:37:50 #298
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220626269
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 13:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Of het altijd 3,5% (of 5%) moet blijven kun je je inderdaad afvragen. Maar nu is het gewoon nodig, om een industrie op te kunnen zetten heb je wel een tijd gegarandeerde omzet nodig.
Ik denk zelfs dat 2% als structurele kosten voor (millitaire) defensie al flink te veel is.

Kort door een onoverzichtelijke bocht; meer dan 50 slagschepen, 500 jets en 500.000 man om het totale EU gebied te beschermen, lijkt mij overdone. Of kosten voor brandweer, stevige(r) "huizen", goede ziekenhuizen, (politie)handhaving, stroomnet en (grens/asiel)bewaking etc.etc.; "defensie" betreft; kun je dan als Rutte creatief in een pot slijm draaien.

We lijken het "eens" te zijn dat kosten van nu, vooral tijdelijk zijn.
Die kosten daarmee budgettair (afbouwend) zijn uit te smeren via een staatsschuld.
Onze (NL: huidig budget ca 25Miljard) een jaar of tien naar zeg 50miljard brengen kost op een veel langere termijn dan structureel hooguit ¤2Miljard extra. Door de focus van defensie te beperken tot het eigen (grond)gebied zijn weer besparingen mogelijk.
Bijkomend voordeel van die "investeringen" zijn, dat het de "EU" minder kwetsbaar maakt voor macht van anderen en een eigen *industriële" (maak)capaciteit flink opwaardeert. Vooral dus zorgen dat de ander geen belang heeft om de "EU" te willen bedreigen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_220626316
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 13:33 schreef capricia het volgende:
In zijn geheel verworpen dus.
[ x ]
Heel mooi!

Slechte wetten hoor je weg te stemmen.
pi_220626319
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 13:33 schreef capricia het volgende:
In zijn geheel verworpen dus.
[ x ]
Prima, grotendeels toch al beter geregeld in het migratiepact.

Als de VVD in de Tweede Kamer niet zo hijgerig voor een vergaand amendement had gestemd, wat op zijn minst volwaardige behandeling verdiende omdat de implicaties onduidelijk waren, hadden ze nu die strengere wet gehad.
pi_220626332
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 13:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nogmaals, jij hebt dus wel over 1 Europees leger kan wel, dé specialist zegt dus dat het niet kan.

En Kallas zegt ook dat het niet gaat gebeuren: https://www.hln.be/buiten(...)hef-kallas~a3ba7dfb/
Niemand is bezig met het oprichten van een echt Europees leger. Gelukkig maar.
Een luitenant generaal zegt dat het niet kan. Jij vindt die luitenant generaal blijkbaar dé specialist.

Dat Kallas iets vindt, dat vind ik dan weer geen argument. Beetje jammer als je geen argument weet te maken dat verder komt dan mensen hebben deze mening dus het is zo.

Dat niemand met een Europees leger bezig is, is dan weer een bijzarre leugen. Waarom niet gewoon discussieren met argumenten?

Hier heb je bijvoorbeeld Volt.

Doe iets nieuws. Bouw een Europees leger
https://voltnederland.org/europees-leger

Hier een wikipedia pagina over het Europese Defensie gemeenschap.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_Defensiegemeenschap
Men is al meer dan 70 jaar met deze discussie bezig..... Maar volgens Hanca bestaat het niet want een militair mannetje en een bureaucraat hebben een andere mening.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')