abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220621962
quote:
7s.gif Op maandag 20 april 2026 19:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dan is het toch een broekzak vestzak verhaal..
Je betaalt minder voor je mobiliteit (direct/indirect) maar voor je pils of whisky betaal je meer.

Management by excel.
Dat is dan weer in het kader van een gezondere leefstijl adviseren en bespaart hopelijk ziektekosten. (D66 programma)
pi_220622108
quote:
Groep Markuszower begint nieuwe partij, Rita Verdonk sluit zich aan

De leden van de Groep Markuszower beginnen een nieuwe partij die ze De Nederlandse Alliantie (DNA) noemen. Rita Verdonk sluit erbij aan, heeft de groep afgesplitste PVV-Kamerleden bekendgemaakt.
https://www.ad.nl/politie(...)-zich-aan~ad27c15c1/

Verdonk is een beetje vergane glorie, dus ze moeten wel met iets beters gaan komen. Maar, de naam De Nederlandse Alliantie en daarmee de afkorting DNA is best slim.
  maandag 20 april 2026 @ 19:46:06 #203
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220622148
Whehe, Rita en Mona in een partij, wat kan er misgaan?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220622212
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 19:43 schreef Jojoke het volgende:

[..]
https://www.ad.nl/politie(...)-zich-aan~ad27c15c1/

Verdonk is een beetje vergane glorie, dus ze moeten wel met iets beters gaan komen. Maar, de naam De Nederlandse Alliantie en daarmee de afkorting DNA is best slim.
Oh god, dat wordt natuurlijk de volgende partij waar debiel Nederland massaal achteraan loopt.

Het houdt niet op, niet vanzelf…..

[ Bericht 0% gewijzigd door Tomatenboer op 20-04-2026 21:02:33 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_220622238
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 19:49 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Oh god, dat wordt natuurlijk de volgende partij waar debiel Nederland massaal achterna loopt.

Het houdt niet op, niet vanzelf…..
Laat ze lekker versplinterd zijn en blijven.
pi_220622461
DNA is precies wat nog niet aanwezig was op rechts, een partij rechts van de VVD maar waar je wel mee kan samenwerken itt Wilders!

Ik kan me niet voorstellen dat dit fout gaat
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_220622532
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 20:05 schreef kalinhos het volgende:
DNA is precies wat nog niet aanwezig was op rechts, een partij rechts van de VVD maar waar je wel mee kan samenwerken itt Wilders!

Ik kan me niet voorstellen dat dit fout gaat
Famous last words :D
pi_220622928
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 19:49 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Oh god, dat wordt natuurlijk de volgende partij waar debiel Nederland massaal achteraan loopt.

Het houdt niet op, niet vanzelf…..
Nee joh, niemand gaat op dergelijke vergane glorie stemmen.
Kan zo bij TON of BVNL of van Haga.
  maandag 20 april 2026 @ 21:14:17 #209
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220622945
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 13:39 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Wel leuk voor de gepensioneerden, zieken en mantelzorgers enzo dat alleen mensen met een baas een hogere km vergoeding krijgen.
Maatregelen zijn oude wijn in nieuw opgeleukte zakken.
Sws zijn de maatregelen wmb nog niet eens een doekje voor het bloeden.

Ondersteuning van/voor energiearmoede was reeds het budget en vreemd dat ze het weer opvoeren of dat nieuwe hulp is. Idem met 23 kilometervergoeding naar 25ct voor werkenden, wordt het afwachten of werkgevers dat zouden moeten ophoesten dan ook ook willen betalen.

Of en in welke mate een paar honderd euro korting op wegenbelasting (voor bedrijfsauto's) zoden aan de dijk zet met dat zij per voertuig ca ¤800 meerkosten aan brandstof hebben, is als vraag 'm beantwoorden.

Maar goed we kennen het ("groendenkende") kabinet weer met onder het mom van steun, weer wat meer elektrische auto's te gaan promoten die maar moeten zien hoe ze de energie krijgen (betaald).
Dat die auto's veel te duur zijn en nauwelijks (laad)plek hebben bij/voor lagere modaal inkomens, is dan een detail. Verder iets met elektraprijzen die immers gekoppeld zijn met dure brandstof elders.

Goed dat de vissers hopelijk wat meer lucht en daarmee zin krijgen om weer te gaan uitvaren, Nu denk ik dat de ¤25M onvoldoende is - voor die ca 500 schepen - om de haven mee uit te komen.

Tragikomisch blijft dat en-passant de startersaftrek per 2027 vervalt (hoppa voor de staatskas ca ¤200M extra) en de alcoholaccijns (eerder in 2024, al met 8,4%) opnieuw met inflatie nog meer (extra?) omhoog gaat. Best niet zo "grappig" omdat inflatie mede veroorzaakt wordt door juist toename van belasting en dus als eigen windmolen daarmee stijgt.

En tout cas, zullen de maatregelen nauwelijks iets doen maar kan het "kabinet" zeggen dat ze wel wat doen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_220622982
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 21:11 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Nee joh, niemand gaat op dergelijke vergane glorie stemmen.
Kan zo bij TON of BVNL of van Haga.
BVNL is Van Haga.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220623111
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 19:43 schreef Jojoke het volgende:

[..]
https://www.ad.nl/politie(...)-zich-aan~ad27c15c1/

Verdonk is een beetje vergane glorie, dus ze moeten wel met iets beters gaan komen. Maar, de naam De Nederlandse Alliantie en daarmee de afkorting DNA is best slim.
Zie hier waarom rechts nooit echt groot gaat worden in NL. Wel in aantal stemmen. Maar zo verdeeld dat er tig partijen en partijtjes zijn met straks allemaal zetels. Dat er geen blok is.

Dat doet PN veel en veel beter.
Van die eventueel nieuwe PvdA partij van Rob Oudkerk ga je nooit meer wat horen.

PN slokt partijen op, in plaats van er 3 nieuwe als concurrent bij te maken.
pi_220623114
quote:
12s.gif Op maandag 20 april 2026 19:15 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat het (kunnen) halen een kwestie was van dom leervermogen dan, om me beter uit te drukken.
Nogmaals: zo heb ik me nooit over het vwo of het gymnasium uitgedrukt. Je verwart me met iemand anders.

Het enige wat ik me kan voorstellen is dat ik gezegd heb dat het te simpel is geworden om alleen met leren het vwo te halen, dat daar de unieke vaardigheden te veel ondergesneeuwd zijn geraakt de laatste jaren. En dat dat dus niet de bedoeling is, omdat dat het unieke van het vwo weg haalt.

quote:
Ja, op dat vakgebied wel. Dat is het hele concept van een uni. Dat maakt je uiteindelijk niet meer of minder waard als mens, of zelfs in je verdienvermogen in de echte wereld, dat zijn weer twee totaal andere werelden.
Juist daarom moet iemand die in praktische dingen uit blinkt ook een titel kunnen halen. Niets met verdienvermogen, maar met belonen en aanmoedigen van uitblinken te maken. En die uitblinkende HBOers hebben dan vaardigheden die de univeristair afgestudeerden niet hebben en kunnen halen. Nogmaals: een andere lat, geen lagere.
pi_220623204
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 21:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nogmaals: zo heb ik me nooit over het vwo of het gymnasium uitgedrukt. Je verwart me met iemand anders.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 18:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Aan de alfa kant? Ja, dan kom je een heel eind met vrij dom leervermogen.
quote:
Juist daarom moet iemand die in praktische dingen uit blinkt ook een titel kunnen halen. Niets met verdienvermogen, maar met belonen en aanmoedigen van uitblinken te maken. En die uitblinkende HBOers hebben dan vaardigheden die de univeristair afgestudeerden niet hebben en kunnen halen. Nogmaals: een andere lat, geen lagere.
Je kan ook gewoon summa cum laude afstuderen aan veel hogescholen. Ik ben het met je eens dat praktisch geschoolden veel meer waardering verdienen - zowel qua aanzien als in geld - maar door dit soort acties vergroot je mijns inziens die kloof alleen maar, door een surrogaat-papiertje als wortel voor te houden. Want "ik", "mijn zoon" móet presteren en vooral bovengemiddeld zijn. En dan i.c. ook nog voor veelal helemaal niet de praktische vakmens, die zit op het mbo.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220623218
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 21:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Juist daarom moet iemand die in praktische dingen uit blinkt ook een titel kunnen halen. Niets met verdienvermogen, maar met belonen en aanmoedigen van uitblinken te maken. En die uitblinkende HBOers hebben dan vaardigheden die de univeristair afgestudeerden niet hebben en kunnen halen. Nogmaals: een andere lat, geen lagere.
Lol

Ik heb bij mn wo rechtenstudie heel wat meer praktijk gehad dan mijn partner met hbo bedrijfskundige informatica. :D

Denk dat het allemaal niet meer zo zwart wit is met uitblinken in 'praktische dingen'. Whatever that may be.
pi_220623239
Ff wat anders: dit had toch een linkse partij aan de orde moeten stellen. Als oppositie zijnde.
In plaats van FvD-Pepijn.

Wat dat betreft geef ik @Klopkoek gewoon zijn waardering.
twitter
  maandag 20 april 2026 @ 22:05:11 #216
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220623267
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 19:43 schreef Jojoke het volgende:

[..]
https://www.ad.nl/politie(...)-zich-aan~ad27c15c1/

Verdonk is een beetje vergane glorie, dus ze moeten wel met iets beters gaan komen. Maar, de naam De Nederlandse Alliantie en daarmee de afkorting DNA is best slim.
Geeft ook helemaal geen verkeerde associaties, natuurlijk, dit soort namen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 20 april 2026 @ 22:05:38 #217
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220623270
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 19:46 schreef -XOR- het volgende:
Whehe, Rita en Mona in een partij, wat kan er misgaan?
We zullen de krop sla maar weer uit het vet halen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_220623271
quote:
7s.gif Op maandag 20 april 2026 21:56 schreef nostra het volgende:

[..]
[..]
[..]
Je kan ook gewoon summa cum laude afstuderen aan veel hogescholen. Ik ben het met je eens dat praktisch geschoolden veel meer waardering verdienen - zowel qua aanzien als in geld - maar door dit soort acties vergroot je mijns inziens die kloof alleen maar, door een surrogaat-papiertje als wortel voor te houden. Want "ik", "mijn zoon" móet presteren en vooral bovengemiddeld zijn. En dan i.c. ook nog voor veelal helemaal niet de praktische vakmens, die zit op het mbo.
Ah, je hebt het nu specifiek over alleen de klassieke talen. Ja, daar kom je een heel eind met alleen dom leren. Dat is een beetje de basis onder een taal leren.

En het ging toen over het ultieme bewijs dat je niet hoeft te snappen wat je zegt als je gymnasium hebt gedaan: Baudet zijn latijn lijkt gramaticaal nergens op en in zijn beroemde 'Uil van Minerva' toespraak zaten allemaal referenties naar boeken waaruit duidelijk bleek dat hij van die boeken geen woord gesnapt had.


En dat laatste: daarom dus ook de mogelijkheid tot een titel halen op het MBO, wat mij betreft. Specialiseren, uitblinken, binnen HBO en MBO moeten we aanmoedigen, ipv iedereen naar de universiteit jagen wat de afgelopen 30 jaar het beleid van de overheid was. En dat aanmoedigen om juist uit te blinken op MBO en HBO doe je door een zichtbaar teken. Als je zegt dat dat zichtbare teken van die letters bij je naam niet zouden aanmoedigen, schaf ze dan bij universiteiten ook af.
pi_220623287
quote:
18s.gif Op maandag 20 april 2026 22:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Geeft ook helemaal geen verkeerde associaties, natuurlijk, dit soort namen.
Ik vind het wel veel Nederland de laatste tijd:
Progressief Nederland.
Nederlandse alliantie.

Straks kunnen we al die Nederlandse vlaggen niet meer onderscheiden.

  maandag 20 april 2026 @ 22:08:30 #220
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220623293
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 22:07 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Ik vind het wel veel Nederland de laatste tijd:
Progressief Nederland.
Nederlandse alliantie.

Straks kunnen we al die Nederlandse vlaggen niet meer onderscheiden.

[ afbeelding ]
Och de meeste van die engnek partijen kiezen toch voor de Prinsenvlag.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_220623294
Maar ja. Wie vertegenwoordigt dan het echte Nederland.
pi_220623296
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 18:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nogmaals: geef maar een andere dekking die per 1/7 kan worden ingevoerd...
Geen extra verhoging defensiebudget. Kan ook meteen die belachelijke belastingverhoging er af die kafkaesque als 'vrijheidsbijdrage' wordt bestempeld.

De overheid moet minder uitgeven, niet NOG meer binnen proberen te halen.
pi_220623316
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 22:09 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Geen extra verhoging defensiebudget. Kan ook meteen die belachelijke belastingverhoging er af die kafkaesque als 'vrijheidsbijdrage' wordt bestempeld.

De overheid moet minder uitgeven, niet NOG meer binnen proberen te halen.
Defensie, Geopolitiek en Oekraïne.
Technische mutatie 6 miljard Oekraïne.



Maar het is gewoon gelul dat het niet tijdens een loopjaar kan. Onder druk is alles vloeibaar. Alleen willen sommigen het niet.
pi_220623346
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 22:09 schreef MoreDakka het volgende:
Geen extra verhoging defensiebudget. Kan ook meteen die belachelijke belastingverhoging er af die kafkaesque als 'vrijheidsbijdrage' wordt bestempeld.

De overheid moet minder uitgeven, niet NOG meer binnen proberen te halen.
Nou ja, defensie is nu juist net wél één van de taken van de overheid.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220623376
quote:
12s.gif Op maandag 20 april 2026 22:16 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou ja, defensie is nu juist net wél één van de taken van de overheid.
Allicht, maar zomaar het budget lukraak omhoog gooien omdat Donald Trump dat zegt vind ik een gotspe. Er zit geen plan achter. Ik zou juist hier meer Europese samenwerking willen zien, een soort Europees verband waar elk land dan haar eigen kracht in kan brengen. Voor zoiets zou ik een verhoging van het budget wel zien zitten, om dan heel gericht in te zetten voor een vliegdekschip of whatever we dan nodig zouden hebben.

De EU is krachtig als we de vrije markt en vrije handel in kunnen zetten als blok, dat moet ook gelden voor de militaire macht die daar als een stok achter de deur fungeert.
pi_220623377
Hebben we uberhaupt al eens een positief bericht vanuit De Telegraaf gezien over dit kabinet? :+

Dat prefab bouwen is echt een verschrikking in ieder geval :+

https://www.telegraaf.nl/(...)uizen/146694763.html
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220623385
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 22:01 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ff wat anders: dit had toch een linkse partij aan de orde moeten stellen. Als oppositie zijnde.
In plaats van FvD-Pepijn.

Wat dat betreft geef ik @:klopkoek gewoon zijn waardering.
[ x ]
FvD is dan samen met de SP de enige partij die tegen de NAVO verhoging is om daddy Trump zijn vriendjes te spekken.

Ik had liever een Spaanse mindset gezien in onze Staten der Generaal maar helaas. Maar goed het is ook makkelijk oppositie voeren als je banden hebt met het Kremlin.
pi_220623397
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 22:20 schreef TheVulture het volgende:
Hebben we uberhaupt al eens een positief bericht vanuit De Telegraaf gezien over dit kabinet? :+

Dat prefab bouwen is echt een verschrikking in ieder geval :+

https://www.telegraaf.nl/(...)uizen/146694763.html
De Telegraaf, het Fox Nieuws van de Lage Landen.

Het valt mee dat het geen artikel is van Moscow Duck.
pi_220623433
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 22:21 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
FvD is dan samen met de SP de enige partij die tegen de NAVO verhoging is om daddy Trump zijn vriendjes te spekken.

Ik had liever een Spaanse mindset gezien in onze Staten der Generaal maar helaas. Maar goed het is ook makkelijk oppositie voeren als je banden hebt met het Kremlin.
Het zijn echt absurde stijgingen en die moeten allemaal betaald worden. Wat een miljarden. Geen wonder dat er weinig meer over blijft. :{

En onze grootse oppositiepartij vindt dit allemaal wel prima. En vraagt hier totaal geen aandacht voor.
Dat is geen oppositie he.. dat is gewoon mee doen.
pi_220623443
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 22:27 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Het zijn echt absurde stijgingen en die moeten allemaal betaald worden. Wat een miljarden. Geen wonder dat er weinig meer over blijft. :{

En onze grootse oppositiepartij vindt dit allemaal wel prima. En vraagt hier totaal geen aandacht voor.
Dat is geen oppositie he.. dat is gewoon op die grote beslissingen mee doen.
Ik ben bang dat Klaver vroeg of laat een Samson 2.0 gaat doen en de sociale zekerheid gaat helpen vernielen zoals in Rutte 2.

Alleen zullen ze minimaal regeringsverantwoordelijkheid willen dragen.
  maandag 20 april 2026 @ 22:29:19 #231
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220623448
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 22:21 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
FvD is dan samen met de SP de enige partij die tegen de NAVO verhoging is om daddy Trump zijn vriendjes te spekken.

Ik had liever een Spaanse mindset gezien in onze Staten der Generaal maar helaas. Maar goed het is ook makkelijk oppositie voeren als je banden hebt met het Kremlin.
Ik vind het zelf wel matig dat er amper debat is gevoerd over de hoogte en het tijdspad van de uitgaves aan defensie. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het te veel is en ook te snel.

Het enige dat er is gebeurd, is dat de PvdA/GL kapot is gemaakt omdat ze zich voor minder jaren wilden vastleggen.
pi_220623455
Bij RTL Tonight nu weer een hele rits mensen op de tafel die schreeuwen om accijnsverlagingen aan de pomp, alsof daarmee iedereen meteen geholpen is... het is allemaal zo simpel gelul. Ik vind het ook enorm kut dat de benzine duur is maar ik kan het hebben. En ik gok met mij 90 van de 100 Nederlanders. Het is dus prima om gerichtere maatregelen te nemen zodat je mensen kunt helpen die het echt het hardst nodig hebben.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 20 april 2026 @ 22:31:18 #233
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220623459
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 22:30 schreef TheVulture het volgende:
Bij RTL Tonight nu weer een hele rits mensen op de tafel die schreeuwen om accijnsverlagingen aan de pomp, alsof daarmee iedereen meteen geholpen is... het is allemaal zo simpel gelul. Ik vind het ook enorm kut dat de benzine duur is maar ik kan het hebben. En ik gok met mij 90 van de 100 Nederlanders. Het is dus prima om gerichtere maatregelen te nemen.
Maar stel je voor dat de luie buurman een euro meer uitkering krijgt 1!1!@!@!!!1!1
pi_220623470
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 22:31 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Maar stel je voor dat de luie buurman een euro meer uitkering krijgt 1!1!@!@!!!1!1
De egocentrische houding van de gemiddelde Nederlander wordt wel steeds een groter probleem ja, net als het structurele NIMBY-principe dat een groot deel van de mensen inmiddels als Pavlov-reactie heeft.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220623472
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 22:28 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ik ben bang dat Klaver vroeg of laat een Samson 2.0 gaat doen en de sociale zekerheid gaat helpen vernielen zoals in Rutte 2.

Alleen zullen ze minimaal regeringsverantwoordelijkheid willen dragen.
Dan is FvD niet een simpele wappiepartij. Of enkel een pro-Rusland partij.
Maar dan zijn ze de enige (van enige omvang) oppositie die hier vraagtekens bij zet.

Wat voor debat is er over dit tijdspad geweest?
Het gaat hier om een extreem snelle ophoging van miljarden.
Wat kennelijk weggehaald wordt bij zorg en sociale zekerheid.
Ongelooflijk dit.

pi_220623493
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 22:33 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Dan is FvD niet een simpele wappiepartij. Of enkel een pro-Rusland partij.
Maar dan zijn ze de enige (van enige omvang) oppositie die hier vraagtekens bij zet.

Wat voor debat is er over dit tijdspad geweest?
Het gaat hier om een extreem snelle ophoging van miljarden.
Wat kennelijk weggehaald wordt bij zorg en sociale zekerheid.
Ongelooflijk dit.

[ afbeelding ]
Ik verwacht dat onze Staten der Generaal hier nee op zegt en de begroting nooit door de twee kamers komt.

Al zullen Gidi + Mona + Eerdmans maar al te graag zich voor het karrertje van Dilan laten spannen
pi_220623504
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 22:20 schreef TheVulture het volgende:
Hebben we uberhaupt al eens een positief bericht vanuit De Telegraaf gezien over dit kabinet? :+

Dat prefab bouwen is echt een verschrikking in ieder geval :+

https://www.telegraaf.nl/(...)uizen/146694763.html
Prefab bouwen klinkt als echt als een oplossing die al geweldig was in 2005 oid.
Ik vermoed dat de reden dat het toen niet van de grond kwam niet anders is/was dan anno 2026.
pi_220623530
Pfff ik heb echt te doen met Herbert bij RTL Tonight, die wordt me toch een partij aangevallen door allerlei schreeuwende "deskundigen"... nu ook weer over Solvinity. Alsof het zo simpel is om DigiD dan maar naar een andere partij te schuiven, zonder alle risico's van dien :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220623552
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 22:41 schreef TheVulture het volgende:
Pfff ik heb echt te doen met Herbers bij RTL Tonight, die wordt me toch een partij aangevallen door allerlei schreeuwende "deskundigen"... nu ook weer over Solvinity. Alsof het zo simpel is om DigiD dan maar naar een andere partij te schuiven, zonder alle risico's van dien :')
Wie?
pi_220623554
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 22:30 schreef TheVulture het volgende:
Bij RTL Tonight nu weer een hele rits mensen op de tafel die schreeuwen om accijnsverlagingen aan de pomp, alsof daarmee iedereen meteen geholpen is... het is allemaal zo simpel gelul. Ik vind het ook enorm kut dat de benzine duur is maar ik kan het hebben. En ik gok met mij 90 van de 100 Nederlanders. Het is dus prima om gerichtere maatregelen te nemen zodat je mensen kunt helpen die het echt het hardst nodig hebben.
De accijns is begin dit jaar verhoogd. Iedereen is er mee geholpen als die wat omlaag gaat, dat is gewoon waar.

De overheid kan er niets tegenin brengen want die gebruiken accijns om zogenaamde gaten in de begroting te dichten. Iedereen die ook maar een beetje in de buurt van een landsgrens woont ziet hoe belachelijk het is om zulke accijnsverhogingen door te voeren terwijl het al het hoogste in de EU is.
pi_220623556
Markuszower en Verdonk... dat klinkt als een topcombinatie :') "Wij staan voor het DNA van Nederland"... tuurlijk Gidi, en natuurlijk ook voor dat van Israel :+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220623565
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 22:43 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Wie?
Herbert, typo :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 20 april 2026 @ 22:47:11 #243
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220623582
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 22:41 schreef TheVulture het volgende:
Pfff ik heb echt te doen met Herbert bij RTL Tonight, die wordt me toch een partij aangevallen door allerlei schreeuwende "deskundigen"... nu ook weer over Solvinity. Alsof het zo simpel is om DigiD dan maar naar een andere partij te schuiven, zonder alle risico's van dien :')
Stop de uitverkoop van de fundamenten van de Nederlandse maatschappij en de Nederlandse staat :(

Het gaat maar door.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220623597
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 22:47 schreef Perrin het volgende:

[..]
Stop de uitverkoop van de fundamenten van de Nederlandse maatschappij en de Nederlandse staat :(

Het gaat maar door.
Ik zeg ook niet dat ik er blij van wordt of dat het de juiste beslissing is, maar net doen alsof het allemaal zo simpel is door van die deskundigen aan een talkshowtafel... het is bloedirritant
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220623638
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 22:31 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Maar stel je voor dat de luie buurman een euro meer uitkering krijgt 1!1!@!@!!!1!1
Boos worden als ZZP-er Mo het PostNL pakketje niet tot aan de deur aflevert, maar in het portiek zet. Of woedend op die luie Fatima van de wijkverpleging, die afgelopen maandag een half uur te laat was om de luier van oma te verschonen!

En uiteraard helemaal laaiend worden als men ook maar zou overwegen inkomens-/werkafhankelijk benzinetoeslag uit te keren. "Waarom krijgt die Mo die te lui is om één trap op te lopen en zijn bestelbus overdwars op de stoep parkeert wel een toeslag, en ik hardwerkende Nederlander (met een modaal inkomen) niet!"

Welkom in Nederland.
pi_220623659
Solvinity is sowieso al jaren Brits. Maar goed. Die zijn lief ofzo. Nog niet zo lang geleden wilde Boris, ongetwijfeld na een paar Guinness, nog de Leidse grachten hier in komen varen met z'n fregatten.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 20 april 2026 @ 23:10:17 #247
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220623694
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 22:30 schreef TheVulture het volgende:
Bij RTL Tonight nu weer een hele rits mensen op de tafel die schreeuwen om accijnsverlagingen aan de pomp, alsof daarmee iedereen meteen geholpen is... het is allemaal zo simpel gelul. Ik vind het ook enorm kut dat de benzine duur is maar ik kan het hebben. En ik gok met mij 90 van de 100 Nederlanders. Het is dus prima om gerichtere maatregelen te nemen zodat je mensen kunt helpen die het echt het hardst nodig hebben.
Dat is hier precies het probleem dat de één het duurdere kennelijk kan hebben en een grote groep, zeg een één of twee miljoen over de kade wordt geduwd. De genomen maatregelen zorgen op geen enkel wijzer voor extra hulp aan de groep die het nu nodig heeft. En nee, het energiefonds waar mee geschermd wordt was voor de eeerdere energiearmoede te lijf te gaan.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_220623704
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 23:10 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dat is hier precies het probleem dat de één het duurdere kennelijk kan hebben en een grote groep, zeg een één of twee miljoen over de kade wordt geduwd. De genomen maatregelen zorgen op geen enkel wijzer voor extra hulp aan de groep die het nu nodig heeft. En nee, het energiefonds waar mee geschermd wordt was voor de eeerdere energiearmoede te lijf te gaan.
Dat energiefonds was in twee dagen leeg. Heb je pech als je het daarvan moet hebben. Totale aanfluiting was dat.

Doe dan niets. En zeg dat gewoon. En wees eerlijk.
"Wij gaan jullie niets geven. Want alles gaat naar Defensie, Geopolitiek en Oekraïne"
pi_220623721
"Geopolitiek" het staat er echt op de begroting.
Alles is voor Boekestijn en De Wijk dus. :+
pi_220623754
Bekijk deze YouTube-video

Ik kwam dit per toeval tegen. Ben wel benieuwd hoe @Hanca @HowardRoark @nostra @Klopkoek en @capricia hier tegenaan kijken.`

Jammer dat er wel geknipt in is. Volgens mij waren sommige dialogen verhitter dan uit de montage naar voren kwam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')