abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220621962
quote:
7s.gif Op maandag 20 april 2026 19:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dan is het toch een broekzak vestzak verhaal..
Je betaalt minder voor je mobiliteit (direct/indirect) maar voor je pils of whisky betaal je meer.

Management by excel.
Dat is dan weer in het kader van een gezondere leefstijl adviseren en bespaart hopelijk ziektekosten. (D66 programma)
pi_220622108
quote:
Groep Markuszower begint nieuwe partij, Rita Verdonk sluit zich aan

De leden van de Groep Markuszower beginnen een nieuwe partij die ze De Nederlandse Alliantie (DNA) noemen. Rita Verdonk sluit erbij aan, heeft de groep afgesplitste PVV-Kamerleden bekendgemaakt.
https://www.ad.nl/politie(...)-zich-aan~ad27c15c1/

Verdonk is een beetje vergane glorie, dus ze moeten wel met iets beters gaan komen. Maar, de naam De Nederlandse Alliantie en daarmee de afkorting DNA is best slim.
  maandag 20 april 2026 @ 19:46:06 #203
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220622148
Whehe, Rita en Mona in een partij, wat kan er misgaan?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220622212
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 19:43 schreef Jojoke het volgende:

[..]
https://www.ad.nl/politie(...)-zich-aan~ad27c15c1/

Verdonk is een beetje vergane glorie, dus ze moeten wel met iets beters gaan komen. Maar, de naam De Nederlandse Alliantie en daarmee de afkorting DNA is best slim.
Oh god, dat wordt natuurlijk de volgende partij waar debiel Nederland massaal achteraan loopt.

Het houdt niet op, niet vanzelf…..

[ Bericht 0% gewijzigd door Tomatenboer op 20-04-2026 21:02:33 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_220622238
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 19:49 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Oh god, dat wordt natuurlijk de volgende partij waar debiel Nederland massaal achterna loopt.

Het houdt niet op, niet vanzelf…..
Laat ze lekker versplinterd zijn en blijven.
pi_220622461
DNA is precies wat nog niet aanwezig was op rechts, een partij rechts van de VVD maar waar je wel mee kan samenwerken itt Wilders!

Ik kan me niet voorstellen dat dit fout gaat
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_220622532
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 20:05 schreef kalinhos het volgende:
DNA is precies wat nog niet aanwezig was op rechts, een partij rechts van de VVD maar waar je wel mee kan samenwerken itt Wilders!

Ik kan me niet voorstellen dat dit fout gaat
Famous last words :D
pi_220622928
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 19:49 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Oh god, dat wordt natuurlijk de volgende partij waar debiel Nederland massaal achteraan loopt.

Het houdt niet op, niet vanzelf…..
Nee joh, niemand gaat op dergelijke vergane glorie stemmen.
Kan zo bij TON of BVNL of van Haga.
  maandag 20 april 2026 @ 21:14:17 #209
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220622945
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 13:39 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Wel leuk voor de gepensioneerden, zieken en mantelzorgers enzo dat alleen mensen met een baas een hogere km vergoeding krijgen.
Maatregelen zijn oude wijn in nieuw opgeleukte zakken.
Sws zijn de maatregelen wmb nog niet eens een doekje voor het bloeden.

Ondersteuning van/voor energiearmoede was reeds het budget en vreemd dat ze het weer opvoeren of dat nieuwe hulp is. Idem met 23 kilometervergoeding naar 25ct voor werkenden, wordt het afwachten of werkgevers dat zouden moeten ophoesten dan ook ook willen betalen.

Of en in welke mate een paar honderd euro korting op wegenbelasting (voor bedrijfsauto's) zoden aan de dijk zet met dat zij per voertuig ca ¤800 meerkosten aan brandstof hebben, is als vraag 'm beantwoorden.

Maar goed we kennen het ("groendenkende") kabinet weer met onder het mom van steun, weer wat meer elektrische auto's te gaan promoten die maar moeten zien hoe ze de energie krijgen (betaald).
Dat die auto's veel te duur zijn en nauwelijks (laad)plek hebben bij/voor lagere modaal inkomens, is dan een detail. Verder iets met elektraprijzen die immers gekoppeld zijn met dure brandstof elders.

Goed dat de vissers hopelijk wat meer lucht en daarmee zin krijgen om weer te gaan uitvaren, Nu denk ik dat de ¤25M onvoldoende is - voor die ca 500 schepen - om de haven mee uit te komen.

Tragikomisch blijft dat en-passant de startersaftrek per 2027 vervalt (hoppa voor de staatskas ca ¤200M extra) en de alcoholaccijns (eerder in 2024, al met 8,4%) opnieuw met inflatie nog meer (extra?) omhoog gaat. Best niet zo "grappig" omdat inflatie mede veroorzaakt wordt door juist toename van belasting en dus als eigen windmolen daarmee stijgt.

En tout cas, zullen de maatregelen nauwelijks iets doen maar kan het "kabinet" zeggen dat ze wel wat doen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_220622982
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 21:11 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Nee joh, niemand gaat op dergelijke vergane glorie stemmen.
Kan zo bij TON of BVNL of van Haga.
BVNL is Van Haga.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220623111
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 19:43 schreef Jojoke het volgende:

[..]
https://www.ad.nl/politie(...)-zich-aan~ad27c15c1/

Verdonk is een beetje vergane glorie, dus ze moeten wel met iets beters gaan komen. Maar, de naam De Nederlandse Alliantie en daarmee de afkorting DNA is best slim.
Zie hier waarom rechts nooit echt groot gaat worden in NL. Wel in aantal stemmen. Maar zo verdeeld dat er tig partijen en partijtjes zijn met straks allemaal zetels. Dat er geen blok is.

Dat doet PN veel en veel beter.
Van die eventueel nieuwe PvdA partij van Rob Oudkerk ga je nooit meer wat horen.

PN slokt partijen op, in plaats van er 3 nieuwe als concurrent bij te maken.
pi_220623114
quote:
12s.gif Op maandag 20 april 2026 19:15 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat het (kunnen) halen een kwestie was van dom leervermogen dan, om me beter uit te drukken.
Nogmaals: zo heb ik me nooit over het vwo of het gymnasium uitgedrukt. Je verwart me met iemand anders.

Het enige wat ik me kan voorstellen is dat ik gezegd heb dat het te simpel is geworden om alleen met leren het vwo te halen, dat daar de unieke vaardigheden te veel ondergesneeuwd zijn geraakt de laatste jaren. En dat dat dus niet de bedoeling is, omdat dat het unieke van het vwo weg haalt.

quote:
Ja, op dat vakgebied wel. Dat is het hele concept van een uni. Dat maakt je uiteindelijk niet meer of minder waard als mens, of zelfs in je verdienvermogen in de echte wereld, dat zijn weer twee totaal andere werelden.
Juist daarom moet iemand die in praktische dingen uit blinkt ook een titel kunnen halen. Niets met verdienvermogen, maar met belonen en aanmoedigen van uitblinken te maken. En die uitblinkende HBOers hebben dan vaardigheden die de univeristair afgestudeerden niet hebben en kunnen halen. Nogmaals: een andere lat, geen lagere.
pi_220623204
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 21:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nogmaals: zo heb ik me nooit over het vwo of het gymnasium uitgedrukt. Je verwart me met iemand anders.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 18:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Aan de alfa kant? Ja, dan kom je een heel eind met vrij dom leervermogen.
quote:
Juist daarom moet iemand die in praktische dingen uit blinkt ook een titel kunnen halen. Niets met verdienvermogen, maar met belonen en aanmoedigen van uitblinken te maken. En die uitblinkende HBOers hebben dan vaardigheden die de univeristair afgestudeerden niet hebben en kunnen halen. Nogmaals: een andere lat, geen lagere.
Je kan ook gewoon summa cum laude afstuderen aan veel hogescholen. Ik ben het met je eens dat praktisch geschoolden veel meer waardering verdienen - zowel qua aanzien als in geld - maar door dit soort acties vergroot je mijns inziens die kloof alleen maar, door een surrogaat-papiertje als wortel voor te houden. Want "ik", "mijn zoon" móet presteren en vooral bovengemiddeld zijn. En dan i.c. ook nog voor veelal helemaal niet de praktische vakmens, die zit op het mbo.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220623218
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 21:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Juist daarom moet iemand die in praktische dingen uit blinkt ook een titel kunnen halen. Niets met verdienvermogen, maar met belonen en aanmoedigen van uitblinken te maken. En die uitblinkende HBOers hebben dan vaardigheden die de univeristair afgestudeerden niet hebben en kunnen halen. Nogmaals: een andere lat, geen lagere.
Lol

Ik heb bij mn wo rechtenstudie heel wat meer praktijk gehad dan mijn partner met hbo bedrijfskundige informatica. :D

Denk dat het allemaal niet meer zo zwart wit is met uitblinken in 'praktische dingen'. Whatever that may be.
pi_220623239
Ff wat anders: dit had toch een linkse partij aan de orde moeten stellen. Als oppositie zijnde.
In plaats van FvD-Pepijn.

Wat dat betreft geef ik @Klopkoek gewoon zijn waardering.
twitter
  maandag 20 april 2026 @ 22:05:11 #216
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220623267
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 19:43 schreef Jojoke het volgende:

[..]
https://www.ad.nl/politie(...)-zich-aan~ad27c15c1/

Verdonk is een beetje vergane glorie, dus ze moeten wel met iets beters gaan komen. Maar, de naam De Nederlandse Alliantie en daarmee de afkorting DNA is best slim.
Geeft ook helemaal geen verkeerde associaties, natuurlijk, dit soort namen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 20 april 2026 @ 22:05:38 #217
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220623270
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 19:46 schreef -XOR- het volgende:
Whehe, Rita en Mona in een partij, wat kan er misgaan?
We zullen de krop sla maar weer uit het vet halen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_220623271
quote:
7s.gif Op maandag 20 april 2026 21:56 schreef nostra het volgende:

[..]
[..]
[..]
Je kan ook gewoon summa cum laude afstuderen aan veel hogescholen. Ik ben het met je eens dat praktisch geschoolden veel meer waardering verdienen - zowel qua aanzien als in geld - maar door dit soort acties vergroot je mijns inziens die kloof alleen maar, door een surrogaat-papiertje als wortel voor te houden. Want "ik", "mijn zoon" móet presteren en vooral bovengemiddeld zijn. En dan i.c. ook nog voor veelal helemaal niet de praktische vakmens, die zit op het mbo.
Ah, je hebt het nu specifiek over alleen de klassieke talen. Ja, daar kom je een heel eind met alleen dom leren. Dat is een beetje de basis onder een taal leren.

En het ging toen over het ultieme bewijs dat je niet hoeft te snappen wat je zegt als je gymnasium hebt gedaan: Baudet zijn latijn lijkt gramaticaal nergens op en in zijn beroemde 'Uil van Minerva' toespraak zaten allemaal referenties naar boeken waaruit duidelijk bleek dat hij van die boeken geen woord gesnapt had.


En dat laatste: daarom dus ook de mogelijkheid tot een titel halen op het MBO, wat mij betreft. Specialiseren, uitblinken, binnen HBO en MBO moeten we aanmoedigen, ipv iedereen naar de universiteit jagen wat de afgelopen 30 jaar het beleid van de overheid was. En dat aanmoedigen om juist uit te blinken op MBO en HBO doe je door een zichtbaar teken. Als je zegt dat dat zichtbare teken van die letters bij je naam niet zouden aanmoedigen, schaf ze dan bij universiteiten ook af.
pi_220623287
quote:
18s.gif Op maandag 20 april 2026 22:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Geeft ook helemaal geen verkeerde associaties, natuurlijk, dit soort namen.
Ik vind het wel veel Nederland de laatste tijd:
Progressief Nederland.
Nederlandse alliantie.

Straks kunnen we al die Nederlandse vlaggen niet meer onderscheiden.

  maandag 20 april 2026 @ 22:08:30 #220
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220623293
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 22:07 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Ik vind het wel veel Nederland de laatste tijd:
Progressief Nederland.
Nederlandse alliantie.

Straks kunnen we al die Nederlandse vlaggen niet meer onderscheiden.

[ afbeelding ]
Och de meeste van die engnek partijen kiezen toch voor de Prinsenvlag.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_220623294
Maar ja. Wie vertegenwoordigt dan het echte Nederland.
pi_220623296
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 18:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nogmaals: geef maar een andere dekking die per 1/7 kan worden ingevoerd...
Geen extra verhoging defensiebudget. Kan ook meteen die belachelijke belastingverhoging er af die kafkaesque als 'vrijheidsbijdrage' wordt bestempeld.

De overheid moet minder uitgeven, niet NOG meer binnen proberen te halen.
pi_220623316
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 22:09 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Geen extra verhoging defensiebudget. Kan ook meteen die belachelijke belastingverhoging er af die kafkaesque als 'vrijheidsbijdrage' wordt bestempeld.

De overheid moet minder uitgeven, niet NOG meer binnen proberen te halen.
Defensie, Geopolitiek en Oekraïne.
Technische mutatie 6 miljard Oekraïne.



Maar het is gewoon gelul dat het niet tijdens een loopjaar kan. Onder druk is alles vloeibaar. Alleen willen sommigen het niet.
pi_220623346
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 22:09 schreef MoreDakka het volgende:
Geen extra verhoging defensiebudget. Kan ook meteen die belachelijke belastingverhoging er af die kafkaesque als 'vrijheidsbijdrage' wordt bestempeld.

De overheid moet minder uitgeven, niet NOG meer binnen proberen te halen.
Nou ja, defensie is nu juist net wél één van de taken van de overheid.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220623376
quote:
12s.gif Op maandag 20 april 2026 22:16 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou ja, defensie is nu juist net wél één van de taken van de overheid.
Allicht, maar zomaar het budget lukraak omhoog gooien omdat Donald Trump dat zegt vind ik een gotspe. Er zit geen plan achter. Ik zou juist hier meer Europese samenwerking willen zien, een soort Europees verband waar elk land dan haar eigen kracht in kan brengen. Voor zoiets zou ik een verhoging van het budget wel zien zitten, om dan heel gericht in te zetten voor een vliegdekschip of whatever we dan nodig zouden hebben.

De EU is krachtig als we de vrije markt en vrije handel in kunnen zetten als blok, dat moet ook gelden voor de militaire macht die daar als een stok achter de deur fungeert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')