abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220623377
Hebben we uberhaupt al eens een positief bericht vanuit De Telegraaf gezien over dit kabinet? :+

Dat prefab bouwen is echt een verschrikking in ieder geval :+

https://www.telegraaf.nl/(...)uizen/146694763.html
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220623385
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 22:01 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ff wat anders: dit had toch een linkse partij aan de orde moeten stellen. Als oppositie zijnde.
In plaats van FvD-Pepijn.

Wat dat betreft geef ik @:klopkoek gewoon zijn waardering.
[ x ]
FvD is dan samen met de SP de enige partij die tegen de NAVO verhoging is om daddy Trump zijn vriendjes te spekken.

Ik had liever een Spaanse mindset gezien in onze Staten der Generaal maar helaas. Maar goed het is ook makkelijk oppositie voeren als je banden hebt met het Kremlin.
pi_220623397
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 22:20 schreef TheVulture het volgende:
Hebben we uberhaupt al eens een positief bericht vanuit De Telegraaf gezien over dit kabinet? :+

Dat prefab bouwen is echt een verschrikking in ieder geval :+

https://www.telegraaf.nl/(...)uizen/146694763.html
De Telegraaf, het Fox Nieuws van de Lage Landen.

Het valt mee dat het geen artikel is van Moscow Duck.
pi_220623433
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 22:21 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
FvD is dan samen met de SP de enige partij die tegen de NAVO verhoging is om daddy Trump zijn vriendjes te spekken.

Ik had liever een Spaanse mindset gezien in onze Staten der Generaal maar helaas. Maar goed het is ook makkelijk oppositie voeren als je banden hebt met het Kremlin.
Het zijn echt absurde stijgingen en die moeten allemaal betaald worden. Wat een miljarden. Geen wonder dat er weinig meer over blijft. :{

En onze grootse oppositiepartij vindt dit allemaal wel prima. En vraagt hier totaal geen aandacht voor.
Dat is geen oppositie he.. dat is gewoon mee doen.
pi_220623443
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 22:27 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Het zijn echt absurde stijgingen en die moeten allemaal betaald worden. Wat een miljarden. Geen wonder dat er weinig meer over blijft. :{

En onze grootse oppositiepartij vindt dit allemaal wel prima. En vraagt hier totaal geen aandacht voor.
Dat is geen oppositie he.. dat is gewoon op die grote beslissingen mee doen.
Ik ben bang dat Klaver vroeg of laat een Samson 2.0 gaat doen en de sociale zekerheid gaat helpen vernielen zoals in Rutte 2.

Alleen zullen ze minimaal regeringsverantwoordelijkheid willen dragen.
  maandag 20 april 2026 @ 22:29:19 #231
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220623448
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 22:21 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
FvD is dan samen met de SP de enige partij die tegen de NAVO verhoging is om daddy Trump zijn vriendjes te spekken.

Ik had liever een Spaanse mindset gezien in onze Staten der Generaal maar helaas. Maar goed het is ook makkelijk oppositie voeren als je banden hebt met het Kremlin.
Ik vind het zelf wel matig dat er amper debat is gevoerd over de hoogte en het tijdspad van de uitgaves aan defensie. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het te veel is en ook te snel.

Het enige dat er is gebeurd, is dat de PvdA/GL kapot is gemaakt omdat ze zich voor minder jaren wilden vastleggen.
pi_220623455
Bij RTL Tonight nu weer een hele rits mensen op de tafel die schreeuwen om accijnsverlagingen aan de pomp, alsof daarmee iedereen meteen geholpen is... het is allemaal zo simpel gelul. Ik vind het ook enorm kut dat de benzine duur is maar ik kan het hebben. En ik gok met mij 90 van de 100 Nederlanders. Het is dus prima om gerichtere maatregelen te nemen zodat je mensen kunt helpen die het echt het hardst nodig hebben.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 20 april 2026 @ 22:31:18 #233
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220623459
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 22:30 schreef TheVulture het volgende:
Bij RTL Tonight nu weer een hele rits mensen op de tafel die schreeuwen om accijnsverlagingen aan de pomp, alsof daarmee iedereen meteen geholpen is... het is allemaal zo simpel gelul. Ik vind het ook enorm kut dat de benzine duur is maar ik kan het hebben. En ik gok met mij 90 van de 100 Nederlanders. Het is dus prima om gerichtere maatregelen te nemen.
Maar stel je voor dat de luie buurman een euro meer uitkering krijgt 1!1!@!@!!!1!1
pi_220623470
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 22:31 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Maar stel je voor dat de luie buurman een euro meer uitkering krijgt 1!1!@!@!!!1!1
De egocentrische houding van de gemiddelde Nederlander wordt wel steeds een groter probleem ja, net als het structurele NIMBY-principe dat een groot deel van de mensen inmiddels als Pavlov-reactie heeft.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220623472
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 22:28 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ik ben bang dat Klaver vroeg of laat een Samson 2.0 gaat doen en de sociale zekerheid gaat helpen vernielen zoals in Rutte 2.

Alleen zullen ze minimaal regeringsverantwoordelijkheid willen dragen.
Dan is FvD niet een simpele wappiepartij. Of enkel een pro-Rusland partij.
Maar dan zijn ze de enige (van enige omvang) oppositie die hier vraagtekens bij zet.

Wat voor debat is er over dit tijdspad geweest?
Het gaat hier om een extreem snelle ophoging van miljarden.
Wat kennelijk weggehaald wordt bij zorg en sociale zekerheid.
Ongelooflijk dit.

pi_220623493
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 22:33 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Dan is FvD niet een simpele wappiepartij. Of enkel een pro-Rusland partij.
Maar dan zijn ze de enige (van enige omvang) oppositie die hier vraagtekens bij zet.

Wat voor debat is er over dit tijdspad geweest?
Het gaat hier om een extreem snelle ophoging van miljarden.
Wat kennelijk weggehaald wordt bij zorg en sociale zekerheid.
Ongelooflijk dit.

[ afbeelding ]
Ik verwacht dat onze Staten der Generaal hier nee op zegt en de begroting nooit door de twee kamers komt.

Al zullen Gidi + Mona + Eerdmans maar al te graag zich voor het karrertje van Dilan laten spannen
pi_220623504
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 22:20 schreef TheVulture het volgende:
Hebben we uberhaupt al eens een positief bericht vanuit De Telegraaf gezien over dit kabinet? :+

Dat prefab bouwen is echt een verschrikking in ieder geval :+

https://www.telegraaf.nl/(...)uizen/146694763.html
Prefab bouwen klinkt als echt als een oplossing die al geweldig was in 2005 oid.
Ik vermoed dat de reden dat het toen niet van de grond kwam niet anders is/was dan anno 2026.
pi_220623530
Pfff ik heb echt te doen met Herbert bij RTL Tonight, die wordt me toch een partij aangevallen door allerlei schreeuwende "deskundigen"... nu ook weer over Solvinity. Alsof het zo simpel is om DigiD dan maar naar een andere partij te schuiven, zonder alle risico's van dien :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220623552
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 22:41 schreef TheVulture het volgende:
Pfff ik heb echt te doen met Herbers bij RTL Tonight, die wordt me toch een partij aangevallen door allerlei schreeuwende "deskundigen"... nu ook weer over Solvinity. Alsof het zo simpel is om DigiD dan maar naar een andere partij te schuiven, zonder alle risico's van dien :')
Wie?
pi_220623554
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 22:30 schreef TheVulture het volgende:
Bij RTL Tonight nu weer een hele rits mensen op de tafel die schreeuwen om accijnsverlagingen aan de pomp, alsof daarmee iedereen meteen geholpen is... het is allemaal zo simpel gelul. Ik vind het ook enorm kut dat de benzine duur is maar ik kan het hebben. En ik gok met mij 90 van de 100 Nederlanders. Het is dus prima om gerichtere maatregelen te nemen zodat je mensen kunt helpen die het echt het hardst nodig hebben.
De accijns is begin dit jaar verhoogd. Iedereen is er mee geholpen als die wat omlaag gaat, dat is gewoon waar.

De overheid kan er niets tegenin brengen want die gebruiken accijns om zogenaamde gaten in de begroting te dichten. Iedereen die ook maar een beetje in de buurt van een landsgrens woont ziet hoe belachelijk het is om zulke accijnsverhogingen door te voeren terwijl het al het hoogste in de EU is.
pi_220623556
Markuszower en Verdonk... dat klinkt als een topcombinatie :') "Wij staan voor het DNA van Nederland"... tuurlijk Gidi, en natuurlijk ook voor dat van Israel :+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220623565
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 22:43 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Wie?
Herbert, typo :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 20 april 2026 @ 22:47:11 #243
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220623582
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 22:41 schreef TheVulture het volgende:
Pfff ik heb echt te doen met Herbert bij RTL Tonight, die wordt me toch een partij aangevallen door allerlei schreeuwende "deskundigen"... nu ook weer over Solvinity. Alsof het zo simpel is om DigiD dan maar naar een andere partij te schuiven, zonder alle risico's van dien :')
Stop de uitverkoop van de fundamenten van de Nederlandse maatschappij en de Nederlandse staat :(

Het gaat maar door.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220623597
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 22:47 schreef Perrin het volgende:

[..]
Stop de uitverkoop van de fundamenten van de Nederlandse maatschappij en de Nederlandse staat :(

Het gaat maar door.
Ik zeg ook niet dat ik er blij van wordt of dat het de juiste beslissing is, maar net doen alsof het allemaal zo simpel is door van die deskundigen aan een talkshowtafel... het is bloedirritant
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220623638
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 22:31 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Maar stel je voor dat de luie buurman een euro meer uitkering krijgt 1!1!@!@!!!1!1
Boos worden als ZZP-er Mo het PostNL pakketje niet tot aan de deur aflevert, maar in het portiek zet. Of woedend op die luie Fatima van de wijkverpleging, die afgelopen maandag een half uur te laat was om de luier van oma te verschonen!

En uiteraard helemaal laaiend worden als men ook maar zou overwegen inkomens-/werkafhankelijk benzinetoeslag uit te keren. "Waarom krijgt die Mo die te lui is om één trap op te lopen en zijn bestelbus overdwars op de stoep parkeert wel een toeslag, en ik hardwerkende Nederlander (met een modaal inkomen) niet!"

Welkom in Nederland.
pi_220623659
Solvinity is sowieso al jaren Brits. Maar goed. Die zijn lief ofzo. Nog niet zo lang geleden wilde Boris, ongetwijfeld na een paar Guinness, nog de Leidse grachten hier in komen varen met z'n fregatten.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 20 april 2026 @ 23:10:17 #247
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220623694
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 22:30 schreef TheVulture het volgende:
Bij RTL Tonight nu weer een hele rits mensen op de tafel die schreeuwen om accijnsverlagingen aan de pomp, alsof daarmee iedereen meteen geholpen is... het is allemaal zo simpel gelul. Ik vind het ook enorm kut dat de benzine duur is maar ik kan het hebben. En ik gok met mij 90 van de 100 Nederlanders. Het is dus prima om gerichtere maatregelen te nemen zodat je mensen kunt helpen die het echt het hardst nodig hebben.
Dat is hier precies het probleem dat de één het duurdere kennelijk kan hebben en een grote groep, zeg een één of twee miljoen over de kade wordt geduwd. De genomen maatregelen zorgen op geen enkel wijzer voor extra hulp aan de groep die het nu nodig heeft. En nee, het energiefonds waar mee geschermd wordt was voor de eeerdere energiearmoede te lijf te gaan.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_220623704
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 23:10 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dat is hier precies het probleem dat de één het duurdere kennelijk kan hebben en een grote groep, zeg een één of twee miljoen over de kade wordt geduwd. De genomen maatregelen zorgen op geen enkel wijzer voor extra hulp aan de groep die het nu nodig heeft. En nee, het energiefonds waar mee geschermd wordt was voor de eeerdere energiearmoede te lijf te gaan.
Dat energiefonds was in twee dagen leeg. Heb je pech als je het daarvan moet hebben. Totale aanfluiting was dat.

Doe dan niets. En zeg dat gewoon. En wees eerlijk.
"Wij gaan jullie niets geven. Want alles gaat naar Defensie, Geopolitiek en Oekraïne"
pi_220623721
"Geopolitiek" het staat er echt op de begroting.
Alles is voor Boekestijn en De Wijk dus. :+
pi_220623754
Bekijk deze YouTube-video

Ik kwam dit per toeval tegen. Ben wel benieuwd hoe @Hanca @HowardRoark @nostra @Klopkoek en @capricia hier tegenaan kijken.`

Jammer dat er wel geknipt in is. Volgens mij waren sommige dialogen verhitter dan uit de montage naar voren kwam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')