Yep. Ik heb toen een gezin of 5 geassisteerd en dan als resultaat dat het voor de één ging om tientjes en voor de ander om totaal ¤250 met één uitschieter op ¤600 (huishouden: levend van wat spaargeld en halve WIA uitkering) waarbij een bijna verdubbelde energierekening met hooguit ¤50 voor 6 maanden omlaag ging en dat met in de huiskamer letterlijk 17°C. Ja, het helpt om te wennen aan nog minder maar "helpen" is in mijn ogen iets heel anders.quote:Op maandag 20 april 2026 23:14 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Dat energiefonds was in twee dagen leeg. Heb je pech als je het daarvan moet hebben. Totale aanfluiting was dat.
Ik word nogal moe van het claimen van land op basis van extreme interpretaties van geschiedenissen, tegelijkertijd weet ik van die geschiedenis te weinig af om er een mening over te vormen en is die mening sowieso vrij waardeloos aangezien het uiteindelijk toch alleen maar om emotie draait. Ik blijf er dan ook ver vandaan om er iets van te vinden. Bijzonder overigens hoe veel Hebreeuws qua intonatie en klank op Nederlands lijkt, maar dat geheel terzijde. Klop is even op vakantie, dus daar zal je op moeten wachten.quote:Op maandag 20 april 2026 23:25 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Ik kwam dit per toeval tegen. Ben wel benieuwd hoe @:Hanca @:Howardroark @:Nostra @:Klopkoek en @:Capricia hier tegenaan kijken.
Dat debat is er gewoon geweest, dit komt al uit de periode Schoof: https://nos.nl/artikel/25(...)ar-5-procent-in-2032quote:Op maandag 20 april 2026 22:33 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Dan is FvD niet een simpele wappiepartij. Of enkel een pro-Rusland partij.
Maar dan zijn ze de enige (van enige omvang) oppositie die hier vraagtekens bij zet.
Wat voor debat is er over dit tijdspad geweest?
Het gaat hier om een extreem snelle ophoging van miljarden.
Wat kennelijk weggehaald wordt bij zorg en sociale zekerheid.
Ongelooflijk dit.
[ afbeelding ]
Ik kijk niet echt naar filmpjes, zal misschien morgen doen. Maar als ik de titel lees: het koloniseren van de Westbank door Israël ben ik fel op tegen, al die dorpen op Palestijns grondgebied moeten weg.quote:Op maandag 20 april 2026 23:25 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Ik kwam dit per toeval tegen. Ben wel benieuwd hoe @:Hanca @:Howardroark @:Nostra @:Klopkoek en @:Capricia hier tegenaan kijken.`
Jammer dat er wel geknipt in is. Volgens mij waren sommige dialogen verhitter dan uit de montage naar voren kwam.
8 miljard bezuinigen op de zorg en sociale zekerheid voor Defensie is echt wel overtreffende trap afbraakbeleid. Het is opvallend en raadselachtig stil in de commentaren van de grootste oppositie en kwaliteitskranten. Dit is echt niet oké zo.quote:Op maandag 20 april 2026 23:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat debat is er gewoon geweest, dit komt al uit de periode Schoof: https://nos.nl/artikel/25(...)ar-5-procent-in-2032
Zeer uitgebreid zelfs. Praktisch de hele Kamer was voor:
https://www.trouw.nl/poli(...)snorm-navo~b9868c28/
https://www.volkskrant.nl(...)nanciering~b72b8ccc/
Alleen Denk, FvD, PvdD en SP waren tegen dit tijdspad.
Het stond ook in de verkiezingsprogramma's, kwam als grootste onderwerp in veel debatten voor, stond in alle media toen en de partijen die tegen waren hebben niet bijzonder goed gescoord, dus blijkbaar is de kiezer het er mee eens.
Vind ik ook hoor.quote:Op maandag 20 april 2026 22:29 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik vind het zelf wel matig dat er amper debat is gevoerd over de hoogte en het tijdspad van de uitgaves aan defensie. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het te veel is en ook te snel.
Het enige dat er is gebeurd, is dat de PvdA/GL kapot is gemaakt omdat ze zich voor minder jaren wilden vastleggen.
Het energiefonds functioneerde nu al een paar jaar best goed, en het is heel goed dat dat wordt heropend omdat er weer mensen hulp nodig zullen hebben.quote:Op maandag 20 april 2026 23:14 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Dat energiefonds was in twee dagen leeg. Heb je pech als je het daarvan moet hebben. Totale aanfluiting was dat.
Doe dan niets. En zeg dat gewoon. En wees eerlijk.
"Wij gaan jullie niets geven. Want alles gaat naar Defensie, Geopolitiek en Oekraïne"
Het is uitgebreid bediscussieerd vorig jaar, een half jaar lang ging het vrijwel nergens anders over. Zowel in de media als in de Kamer. Meerderheid kamer voor, de partijen die voor zijn wonnen stemmen. Dus er is nu terecht geen discussie meer over de vraag of er geld naar defensie moet, die 3,5% ligt gewoon vast. Waar het vandaan moet komen wordt wel bediscussieerd, zowel in de Kamer als de media.quote:Op maandag 20 april 2026 23:51 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
8 miljard bezuinigen op de zorg en sociale zekerheid voor Defensie is echt wel overtreffende trap afbraakbeleid. Het is opvallend en raadselachtig stil in de commentaren van de grootste oppositie en kwaliteitskranten. Dit is echt niet oké zo.
Het was zo snel leeg dat een heel grote groep mis greep. Mensen die er wel recht op hadden.quote:Op maandag 20 april 2026 23:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het energiefonds functioneerde nu al een paar jaar best goed, en het is heel goed dat dat wordt heropend omdat er weer mensen hulp nodig zullen hebben.
https://www.noodfondsenergie.nl/
Ja, het openbare aanvraagdeel was snel volschreven, omdat het gros van de mensen het via de gemeente kreeg.
Het zou worden vervangen: https://www.rijksoverheid(...)ulp-voor-huishoudens
Maar lijkt nu dus te worden heropend.
https://www.woonbond.nl/n(...)-huurders-in-de-kou/quote:TNO heeft berekend dat ongeveer 600.000 huishoudens in 2025 in energiearmoede leeft. 90% is huurder. Zeker 2 op de 3 huishoudens in energiearmoede heeft geen aanvraag kunnen doen.
Die had ik vorig jaar al gezien. Wat moet ik hier verder van vinden dan?quote:Op maandag 20 april 2026 23:25 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Ik kwam dit per toeval tegen. Ben wel benieuwd hoe @:Hanca @:Howardroark @:Nostra @:Klopkoek en @:Capricia hier tegenaan kijken.`
Jammer dat er wel geknipt in is. Volgens mij waren sommige dialogen verhitter dan uit de montage naar voren kwam.
Dat wist ik niet. Wat is jouw mening hierover? Meestal heb je die wel.quote:Op dinsdag 21 april 2026 00:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die had ik vorig jaar al gezien. Wat moet ik hier verder van vinden dan?
Het is een documentaire waar er met betrekking tot de Westelijke Jordaanoever tientallen van zijn: zoek een mafklapper op en laat die allemaal rare dingen zeggen voor de camera en schep vervolgens het beeld alsof dat de norm is.quote:Op dinsdag 21 april 2026 00:09 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Dat wist ik niet. Wat is jouw mening hierover? Meestal heb je die wel.
Nou nou, een medewerker van het IDF een mafklapper noemen vind ik nogal wat.quote:Op dinsdag 21 april 2026 00:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is een documentaire waar er met betrekking tot de Westelijke Jordaanoever tientallen van zijn: zoek een mafklapper op en laat die allemaal rare dingen zeggen voor de camera en schep vervolgens het beeld alsof dat de norm is.
En dat werkt. Er zijn inmiddels helaas genoeg mensen die op basis van zulke documentaires (deze valt trouwens nog mee) hun beeldvorming creëren van Israël (en soms ook Joden) en zo een diepe haat en wrok ontwikkelen jegens zulke mensen.
Nee hoor, er zitten echt wel mafklappers in het Israëlische leger. Niemand heeft ooit hier beweerd dat dit allemaal perfect zouden zijn. Dat zijn helaas altijd drogredeneringen die als 'tegenargument' worden opgetuigd in een discussie.quote:Op dinsdag 21 april 2026 00:25 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nou nou, een medewerker van het IDF een mafklapper noemen vind ik nogal wat.
Prima dat je dit post, volgende keer wel graag in het topic dat er voor bedoeld is.quote:Op maandag 20 april 2026 23:25 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Moeilijk om te beoordelen met hoe de woonbond en TNO dat berekende.quote:Op maandag 20 april 2026 23:59 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Het was zo snel leeg dat een heel grote groep mis greep. Mensen die er wel recht op hadden.
[..]
https://www.woonbond.nl/n(...)-huurders-in-de-kou/
Honderduizenden grepen mis.
Functioneert best goed hoor.
Het betreft Nederlandse vrouwen die verhuist zijn en waar onze Nederlandse omroep verslag van doet. Ik denk dat het prima hier past.quote:Op dinsdag 21 april 2026 01:20 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Prima dat je dit post, volgende keer wel graag in het topic dat er voor bedoeld is.
Er is een Israëltopicquote:Op dinsdag 21 april 2026 10:54 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Het betreft Nederlandse vrouwen die verhuist zijn en waar onze Nederlandse omroep verslag van doet. Ik denk dat het prima hier past.
En dan hebben we dit plan, ieder zijn eigen capaciteiten en dan komt het zover en heb je een dwarsligger, wat moet je dan? Dit vraagt ook een andere indeling van Europa.quote:Op maandag 20 april 2026 22:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Allicht, maar zomaar het budget lukraak omhoog gooien omdat Donald Trump dat zegt vind ik een gotspe. Er zit geen plan achter. Ik zou juist hier meer Europese samenwerking willen zien, een soort Europees verband waar elk land dan haar eigen kracht in kan brengen. Voor zoiets zou ik een verhoging van het budget wel zien zitten, om dan heel gericht in te zetten voor een vliegdekschip of whatever we dan nodig zouden hebben.
De EU is krachtig als we de vrije markt en vrije handel in kunnen zetten als blok, dat moet ook gelden voor de militaire macht die daar als een stok achter de deur fungeert.
Het is geen Nederlandse politiek, waar dit topic voor bedoeld is.quote:Op dinsdag 21 april 2026 10:54 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Het betreft Nederlandse vrouwen die verhuist zijn en waar onze Nederlandse omroep verslag van doet. Ik denk dat het prima hier past.
Het zal nooit een leger worden dat door de EU kan worden ingezet. Kan grondwettelijk in bijna geen enkel land. Is ook niet nodig.quote:Op dinsdag 21 april 2026 11:09 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
En dan hebben we dit plan, ieder zijn eigen capaciteiten en dan komt het zover en heb je een dwarsligger, wat moet je dan? Dit vraagt ook een andere indeling van Europa.
Dan moet je terugschalen naar 2% defensieuitgaven bbp.quote:Op dinsdag 21 april 2026 11:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het zal nooit een leger worden dat door de EU kan worden ingezet. Kan grondwettelijk in bijna geen enkel land. Is ook niet nodig.
Dit is prima:
https://nos.nl/artikel/26(...)ing-voor-defensie-op
https://www.volkskrant.nl(...)voorwaarts~b9edc6c2/
Het moet dan ook zeker geen EU zijn, want het VK is een essentiële partner.
Juist niet, die 3,5% is noodzakelijk om een Europese defensie-industrie te bouwen.quote:Op dinsdag 21 april 2026 11:55 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dan moet je terugschalen naar 2% defensieuitgaven bbp.
Dat heeft dan geen enkele zin. Je moet naar een gezamenlijke EU defensiestructuur gaan of anders maar lekker een beetje in de marge doormodderen voor de vorm maar ga daar dan geen miljarden aan verbranden.quote:Op dinsdag 21 april 2026 11:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Juist niet, die 3,5% is noodzakelijk om een Europese defensie-industrie te bouwen.
Ik zou niet weten waarom. We moeten samen produceren en samen werken, maar een Europees leger is niet alleen onmogelijk, maar ook gewoon onwenselijk. Nationale volksvertegenwoordigers gaan over de inzet van hun militairen en dat blijft zo. Het zou een heel slecht idee zijn als Poolse volksvertegenwoordigers de Portugese militairen kunnen uitzenden en vice versa.quote:Op dinsdag 21 april 2026 11:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat heeft dan geen enkele zin. Je moet naar een gezamenlijke EU defensiestructuur gaan of anders maar lekker een beetje in de marge doormodderen voor de vorm maar ga daar dan geen miljarden aan verbranden.
Het is dan ook niet de bedoeling dat Poolse volksvertegenwoordigers Portugese soldaten. Het gaat dan om een gezamenlijke Europese beslissing om gezamenlijke Europese troepen te sturen.quote:Op dinsdag 21 april 2026 12:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom. We moeten samen produceren en samen werken, maar een Europees leger is niet alleen onmogelijk, maar ook gewoon onwenselijk. Nationale volksvertegenwoordigers gaan over de inzet van hun militairen en dat blijft zo. Het zou een heel slecht isee zijn als Poolse volksvertegenwoordigers de Portugese militairen kunnen uitzenden en vice versa.
Een Europeaan bestaat niet, dat is geen nationaliteit. Dus dat is een fantasie.quote:Op dinsdag 21 april 2026 12:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het is dan ook niet de bedoeling dat Poolse volksvertegenwoordigers Portugese soldaten. Het gaat dan om een gezamenlijke Europese beslissing om gezamenlijke Europese troepen te sturen.
Wat is dit nou weer voor raar argument. Iets is geen nationaliteit dus het bestaat niet?quote:Op dinsdag 21 april 2026 12:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een Europeaan bestaat niet, dat is geen nationaliteit. Dus dat is een fantasie.
En gelukkig kan die fantasie dus grondwettelijk helemaal niet.
Bij niemand staat Europeaan in zijn of haar paspoort. Je stuurt dus altijd Nederlanders, Polen of Portugezen oid. En daar gaat hun eigen regering dus over, zo heeft praktisch elk land dat grondwettelijk geregeld.quote:Op dinsdag 21 april 2026 12:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor raar argument. Iets is geen nationaliteit dus het bestaat niet?
De Nederlander bestaat ook helemaal niet, dat zei de koningin al ooit. Daar had ze helemaal gelijk in.
Maar zo'n fantasie als de Europeaan of de Nederlander kan prima bestaan hoor.
Dat is natuurlijk compleet onwerkbaar met 27 lidstaten en iedereen een veto. Dus aanpassingen zullen er sowieso moeten komen. Ik bedoel straks is de politiek in Malta omgekocht en kan de hele EU daardoor bijvoorbeeld niet in actie komen.quote:Op dinsdag 21 april 2026 12:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bij niemand staat Europeaan in zijn of haar paspoort. Je stuurt dus altijd Nederlanders, Polen of Portugezen oid. En daar gaat hun eigen regering dus over, zo heeft praktisch elk land dat grondwettelijk geregeld.
Of die opschaling naar 3,5% cq "5%" all-in, noodzakelijk is om het EU-verband te beschermen (en dan tegen wie precies?) , kan je een flinke notenboom over opzetten. Ik zie niet goed hoe zeg ¤1000miljard de EU beter gaan beschermen dan zeg ¤500. Dat "EU" misschien even een standje bij moet zetten om zich te kunnen ontworstelen aan IoU, is iets anders dan zij structureel 3,5% en laat staan 5% moet blijven uitgeven.quote:Op dinsdag 21 april 2026 11:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Juist niet, die 3,5% is noodzakelijk om een Europese defensie-industrie te bouwen.
Volgens Luitenant-generaal Michiel van der Laan, directeur-generaal van de EU Military Staff, is juist een leger met militairen van 27 landen compleet onwerkbaar:quote:Op dinsdag 21 april 2026 12:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk compleet onwerkbaar met 27 lidstaten en iedereen een veto.
En ja, zo denken het Europees Parlement en de Europes Commissie er ook over.quote:Hoe ver zal de militaire integratie binnen de EU gaan? Komt er ooit een Europees leger?
‘Het is een illusie om te denken dat je ooit eenheden zult hebben met militairen uit 27 lidstaten. Dat zou onzin zijn, logistiek, maar ook qua cultuur en taal. Maar je kunt wel groepen krijgen van landen die geografisch en cultureel dicht bij elkaar liggen, zoals Nederland en Duitsland een gezamenlijk legerkorps hebben gevormd. Niettemin zal de soevereiniteit altijd bij de lidstaten blijven liggen. De inzet van militairen is een nationale verantwoordelijkheid, waarin het parlement een ontzettend belangrijke rol heeft.’
Of het altijd 3,5% (of 5%) moet blijven kun je je inderdaad afvragen. Maar nu is het gewoon nodig, om een industrie op te kunnen zetten heb je wel een tijd gegarandeerde omzet nodig.quote:Op dinsdag 21 april 2026 13:01 schreef Vallon het volgende:
[..]
Of die opschaling naar 3,5% cq "5%" all-in, noodzakelijk is om het EU-verband te beschermen (en dan tegen wie precies?) , kan je een flinke notenboom over opzetten. Ik zie niet goed hoe zeg ¤1000miljard de EU beter gaan beschermen dan zeg ¤500. Dat "EU" misschien even een standje bij moet zetten om zich te kunnen ontworstelen aan IoU, is iets anders dan zij structureel 3,5% en laat staan 5% moet blijven uitgeven.
Dat VS haar budget dat anders invult om met (troepen) macht uit te oefenen tegen wie zich "onvoldoende" beschermt, is een andere strategie. De kracht van "EU" is dat die ipv met macht door kracht, zich juist met (onder)handelen in een "beschermde" positie plaatst.
Het BNPnominaal van EU is ca ¤20T (VS doet ca ¤25T, China ¤18T, Rusland ¤2T, en NL niet onverdienstelijk ¤1T doet).
De defensie opschaling is imo vooral op verzoek van stampvoetend USA die daarmee haar afzet en indirecte controle kan/wilde uitvergroten. Dit dan in gedachten dat "laf" EU zou gaan doen wat VS daarin wenst(e).
Dit laatste blijkt dan een flinke domper voor IoU.
Volgens Fok! user Lord-Ronddraai ook, dat zei ik inderdaad net.quote:Op dinsdag 21 april 2026 13:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens Luitenant-generaal Michiel van der Laan, directeur-generaal van de EU Military Staff, is juist een leger met militairen van 27 landen compleet onwerkbaar:
https://www.volkskrant.nl(...)at-in-2025~bab1db14/
Dan moeten ze hun denken aanpassen, het is vrij duidelijk dat het niet werkbaar is op deze manier. Iedereen kijkt vooral naar elkaar in plaats van actie te ondernemen. Dat is ook precies hoe je afhankelijk wordt van het allegaartje staten dat ze de Verenigde Staten noemen.quote:En ja, zo denken het Europees Parlement en de Europes Commissie er ook over.
Nee, jij zei dat het wel kan. Het kan dus niet en gaat ook niet gebeuren.quote:Op dinsdag 21 april 2026 13:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Volgens Fok! user Lord-Ronddraai ook, dat zei ik inderdaad net.
[..]
Alleen BTW, maar of dat echt meer oplevert als mensen door hogere brandstofprijzen minder gaan rijden is de vraag. Accijs is vast per liter en daar lijkt het me dat er momenteel juist minder binnen komt. Dus ik verbaas me over jouw cijfers, heb je een bron?quote:Op dinsdag 21 april 2026 13:09 schreef Pegos het volgende:
Nog even over de voorgestelde overheidsmaatregelen vanwege de superhoge energieprijzen.
Alleen de accijns en BTW op benzine en diesel al hebben tot gevolg dat er ongeveer 6 miljoen euro per dag extra wordt opgebracht.
Als de hoge prijzen langer duren betekent dat dat de overheid ruim ¤ 2 miljard extra inkomsten per jaar aan accijnzen en BTW genereert.
De minister van financiën heeft dus geen grote problemen.
Dit klopt natuurlijk niet. De meeste industrie is niet begonnen met gegarandeerde omzet. Deze insteek is gigantisch verspillend. Je begint hier met een budget in plaats van te beginnen met wat er nodig is. Beginnen met een budget is erom vragen dat het allemaal opgemaakt wordt en vrijwel zeker overschreden.quote:Op dinsdag 21 april 2026 13:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Of het altijd 3,5% (of 5%) moet blijven kun je je inderdaad afvragen. Maar nu is het gewoon nodig, om een industrie op te kunnen zetten heb je wel een tijd gegarandeerde omzet nodig.
Wat een extreem slecht idee weer.quote:Op dinsdag 21 april 2026 13:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
In elk geval moet Europa zo snel mogelijk uit de NAVO of Amerika eruit jagen.
Ik noemde het compleet onwerkbaar. Als jij compleet werkbaar leest als het kan wel, is dat een bijzondere interpretatie.quote:Op dinsdag 21 april 2026 13:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, jij zei dat het wel kan. Het kan dus niet en gaat ook niet gebeuren.
Nogmaals, jij hebt dus wel over 1 Europees leger kan wel, dé specialist zegt dus dat het niet kan.quote:Op dinsdag 21 april 2026 13:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik noemde het compleet onwerkbaar. Als jij compleet werkbaar leest als het kan wel, is dat een bijzondere interpretatie.
Ik zal het nog een keer voor je verduidelijken. Wat kan niet, 27 landjes met allemaal hun eigen legertje die allemaal een veto hebben. Die vervolgens allemaal eigen doelen stellen, denk aan hoe wij politiemensen gingen trainen in Afghanistan ofzo.
Wat kan wel, een gezamenlijk leger dat geleid wordt vanuit een structuur zoals bijvoorbeeld de NATO. Alleen dan zal er een Europees verbond moeten komen dat meer kijkt naar ons belang in plaats van voornamelijk het Amerikaanse/Israelische belang.
Dat verschillende nationaliteiten niet in één leger kunnen is natuurlijk totale quatsch. Dat is in Europa altijd gebeurd, Nederland heeft zich ook niet van de Spanjaarden losgeknokt met enkel Nederlanders in het leger.
Huurlingen uit andere landen was compleet normaal. De taalbariere was toen moeilijker te overbruggen dan nu, nu vrijwel iedereen meertalig is. Als zo'n legermannetje de geschiedenis van oorlogvoering niet kent zou ik hem niet te serieus nemen. Sowieso moet je nooit luisteren naar mensen in het leger aangaande dit soort onderwerpen. Die lui hebben last van belangenverstrengeling. Mensen uit het leger doen altijd of het gevaar gigantisch is en alsof we niks hebben om het te stoppen. Als het aan mensen in het leger ligt gaan we naar 10% van de begroting voor 'Defensie'
Het kan natuurlijk prima en het gaat ook gebeuren. Anders is het met alle nieuw aangeworven kadetten en ingekocht knalgoed Baarle-Nassau beschermen tegen een Belgische invasie.quote:Op dinsdag 21 april 2026 13:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, jij zei dat het wel kan. Het kan dus niet en gaat ook niet gebeuren.
[img]polonaise.gif[/img]quote:
Ik denk zelfs dat 2% als structurele kosten voor (millitaire) defensie al flink te veel is.quote:Op dinsdag 21 april 2026 13:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Of het altijd 3,5% (of 5%) moet blijven kun je je inderdaad afvragen. Maar nu is het gewoon nodig, om een industrie op te kunnen zetten heb je wel een tijd gegarandeerde omzet nodig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |