abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 april 2026 @ 13:47:09 #1
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220626349
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 13:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Een luitenant generaal zegt dat het niet kan. Jij vindt die luitenant generaal blijkbaar dé specialist.
Ik vind de directeur-generaal van de EU Military Staff, de hoogste militaire adviseur en strateeg van de EU, inderdaad dé specialist.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2026 13:50:29 ]
  dinsdag 21 april 2026 @ 13:48:48 #3
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220626350
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 13:45 schreef tizitl2 het volgende: [..] Prima, grotendeels toch al beter geregeld in het migratiepact. Als de VVD in de Tweede Kamer niet zo hijgerig voor een vergaand amendement had gestemd, wat op zijn minst volwaardige behandeling verdiende omdat de implicaties onduidelijk waren, hadden ze nu die strengere wet gehad.
Dit dus, gewoon de hand overspeeld om 'de libs te ownen', keihard gebackfired.

Ik kaap in mijn enthousiasme wel heel onbeschaamd een TT, sorry @Lord_Ronddraai
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 21 april 2026 @ 13:49:36 #4
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_220626354
Erg mooi. Prutswerk moet worden weggestemd, hoe hard de Wildersen, Lientjes en collaborateurs van de T. ook roepen.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_220626356
Helaas is de tweestatussenwet trouwens wel aangenomen.
  dinsdag 21 april 2026 @ 13:52:45 #6
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220626370
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 13:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik vind de directeur-generaal van de EU Military Staff, de hoogste militaire adviseur en strateeg van de EU, inderdaad dé specialist.
Rutte zegt dat Trump een topgozer is.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 21 april 2026 @ 13:55:38 #7
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220626388
Geen mens is illegaal maar een mens kan wel degelijk illegaal (aanwezig) zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_220626414
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 13:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik vind de directeur-generaal van de EU Military Staff, de hoogste militaire adviseur van de EU, inderdaad dé specialist.
Waaruit moet dat dan blijken? Uit het feit dat ze de geschiedenis van waar ze over praten niet eens kennen? Uit hun argument dat nergens op slaat? Alsof Engels zo moelijk is voor iedereen in de EU. Leg anders uit waarom ze gelijk hebben. Alleen maar wijzen naar 2 personen die iets zeggen en dan claimen dat ze dus gelijk hebben is nogal armoedig. Deze generaal heeft ook nooit iets buiten het leger gedaan, wat zijn tunnelvisie op dit gebied waarschijnlijk goed verklaart.

Die generaal die je aanhaalt liegt ook wel vaker over dit soort zaken.

quote:
Bewondering voor Mark Rutte
De luitenant-generaal die gaat over de militaire missies van de Europese Unie heeft dan ook bewondering voor Mark Rutte. Hij kreeg als secretaris-generaal van de Navo de Amerikaanse president Trump weer met zijn neus in dezelfde richting als de overige leden. „Je kunt van hem vinden wat je wilt, maar dit heeft Rutte goed gedaan.”
https://www.bd.nl/eindhov(...)ng-rusland~abe2f6bf/

Totale onzin natuurlijk dat Trumps neus onze kant op staat of dat Rutte daar iets in gepresteerd heeft.

Over garanties voor de defensie industrie heeft hij dan wel weer gelijk.
quote:
Garanties voor industrie?
Vanuit de industrie worden garanties gevraagd om productie voor defensie te gaan maken. „Garanties? Laat me niet lachen. De nood is zo hoog dat je alles kunt verkopen wat je maakt.
Daarom kunnen we ook beter discussieren over de argumenten. In plaats van zoals jij doet gewoon wijzen naar autoriteit, zo van kijk deze persoon zit op een hoge positie dus hij heeft gelijk en verstand van zaken.
  dinsdag 21 april 2026 @ 14:05:10 #9
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220626424
quote:
Minister Yeşilgöz informeerde Kamer verkeerd over incident tracker op marineschip

Minister Dilan Yeşilgöz van Defensie heeft de Tweede Kamer verkeerd geďnformeerd over het incident met het fregat Zr.Ms. Evertsen. Volgens haar was het oorlogsschip, terwijl een Bluetooth-tracker aan boord was, ook te volgen via openbare websites. Maar uit onderzoek van Omroep Gelderland blijkt dat dit niet klopt.
https://www.gld.nl/nieuws(...)acker-op-marineschip

Er was een tijd dat ministers moesten opstappen wanneer zij aantoonbaar de kamer hadden voorgelogen, maar blijkbaar maakt het tegenwoordig niet meer uit of wat je zegt ook klopt.
pi_220626428
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:05 schreef Tijn het volgende:

[..]
https://www.gld.nl/nieuws(...)acker-op-marineschip

Er was een tijd dat ministers moesten opstappen wanneer zij aantoonbaar de kamer hadden voorgelogen, maar blijkbaar maakt het tegenwoordig niet meer uit of wat je zegt ook klopt.
Zou mooi zijn. Maar haar visitekaartje is toch dat ze nog meer en opzichtiger liegt dan Rutte?
pi_220626431
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 13:48 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dit dus, gewoon de hand overspeeld om 'de libs te ownen', keihard gebackfired.

Ik kaap in mijn enthousiasme wel heel onbeschaamd een TT, sorry @:Lord_Ronddraai
Wel leuk theater dit, net doen alsof de partij die voor stemt verantwoordelijk is voor het niet halen van de wet :D

De schuld ligt hier bij PVV en D66 die tegen stemmen. Vooral de PVV bewijst nog maar eens wat een onbetrouwbare bende het is.

[ Bericht 3% gewijzigd door MoreDakka op 21-04-2026 14:13:45 ]
pi_220626450
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 11:09 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
En dan hebben we dit plan, ieder zijn eigen capaciteiten en dan komt het zover en heb je een dwarsligger, wat moet je dan? Dit vraagt ook een andere indeling van Europa.
Die doen dan maar niet mee, net als nu. Het gaat om meer coordinatie, niet zozeer een 'EU'-leger. Alles wat niet het huidige traject volgt van lukraak geld verbranden is beter.
pi_220626461
Deze TT kan echt niet. Maar zo werkt het inmiddels wel in dit C land.
pi_220626466
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 13:55 schreef Vallon het volgende:
Geen mens is illegaal maar een mens kan wel degelijk illegaal (aanwezig) zijn.
Niet volgens GL en D66. Iedereen is welkom. Maakt geen klote uit wat je hebt uitgevreten ergens anders.
  dinsdag 21 april 2026 @ 14:16:45 #15
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220626475
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wel leuk theater dit, net doen alsof de partij die voor stemt verantwoordelijk is voor het niet halen van de wet :D

De schuld ligt hier bij PVV en D66 die tegen stemmen. Vooral de PVV bewijst nog maar eens wat een onbetrouwbare bende het is.
Ook, D66 maakt er een potje van een PVV doet wat ze altijd doen: de boel frustreren. Dat neemt echter niet weg dat de VVD heeft geprobeerd om iedereen de moeder te naaien door wildenthousiast voor het amendement-Vondeling te stemmen en dat klapt nu keihard recht in het eigen gezicht uit elkaar.

De anti-bestuurlijkheid van de VVD doet ze nu de das om.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 21 april 2026 @ 14:23:34 #16
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220626502
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 13:50 schreef Hanca het volgende:
Helaas is de tweestatussenwet trouwens wel aangenomen.
Dat past dan in gedachten dat vervolgd worden om wie iemand is, wat anders is dan ergens geweld te moeten ondergaan dat anderen veroorzaken. M.a.w. er is ontiegelijk veel leed en het onhaalbaar is om iedereen te beschermen door die hier dan blijvend onderdak te bieden.

Dat iemand even wil kunnen schuilen, is wat anders dan dat die persoon zich hier een (betere) habitat gaat verschaffen. Beetje als met logeetjes, na drie dagen wordt het tijd dat die zelf hun handen uit de mouwen te steken en sws na 3 weken gaan (mee)betalen aan onze kosten, wij daarmee niet verantwoordelijk worden om na 3 maanden hun aanhang(sels) eveneens plek te bieden. Een beetje als met dochterlief, prima dat je wilt samenwonen met je vriendje maar dan niet in ons huis.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_220626506
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:16 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ook, D66 maakt er een potje van een PVV doet wat ze altijd doen: de boel frustreren. Dat neemt echter niet weg dat de VVD heeft geprobeerd om iedereen de moeder te naaien door wildenthousiast voor het amendement-Vondeling te stemmen en dat klapt nu keihard recht in het eigen gezicht uit elkaar.
Dat was een gewoon goede wetgeving. Ze stemden ook voor de versoepeling om CDA te paaien. Zonder het gekonkel van D66 en PVV zou dat het allemaal gewoon gehaald hebben.

Het is natuurlijk leuker om wildenthousiast en hijgerig te posten over hoe slecht de VVD is dan de politieke realiteit te onderkennen. Net zoals het leuker is om 'Negers!!!' te roepen dan inhoudelijk over migratieproblematiek te praten.
  dinsdag 21 april 2026 @ 14:25:03 #18
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220626508
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:24 schreef MoreDakka het volgende:
Dat was een gewoon goede wetgeving.
Nee
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220626526
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:24 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat was een gewoon goede wetgeving. Ze stemden ook voor de versoepeling om CDA te paaien. Zonder het gekonkel van D66 en PVV zou dat het allemaal gewoon gehaald hebben.

Het is natuurlijk leuker om wildenthousiast en hijgerig te posten over hoe slecht de VVD is dan de politieke realiteit te onderkennen. Net zoals het leuker is om 'Negers!!!' te roepen dan inhoudelijk over migratieproblematiek te praten.
Hij onderkent toch de politieke realiteit? Jjj probeert hem nu te verwerpen. De realiteit is dat VVD hoofdverantwoordelijke is voor de politieke malaise de afgelopen decennia. Ze zaten vrijwel onafgebroken als grootste in de regering. Ze hebben vrijwel uitsluitend plannen gemaakt en uitgevoerd die zeer slecht zijn uitgepakt. Op vrijwel elk onderwerp heeft de VVD een draai moeten maken omdat het idee dat ze hadden niet bleek te werken. Denk bijvoorbeeld aan de woningmarkt als voltooid verklaren.
pi_220626531
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
De realiteit is dat VVD hoofdverantwoordelijke is voor de politieke malaise de afgelopen decennia.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:24 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het is natuurlijk leuker om wildenthousiast en hijgerig te posten over hoe slecht de VVD is dan de politieke realiteit te onderkennen.
:O
  dinsdag 21 april 2026 @ 14:31:23 #21
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220626544
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
[..]
:O
De politieke realiteit is dat dat amendement veel te gevoelig lag en daarom dus de heleboel in de soep is gelopen. Wij van de linksen vinden dat prima he, ons hoor je niet klagen. We vinden het alleen nogal grappig dat de VVD als anti-bestuurderspartij keihard op de muil gaat.

De rechtsen willen graag megastrenge asiel/illegaliteitwetgeving, wij van de slinksen vinden dat niet nodig dus lachen we nu in ons vuistje en verzinnen we zuigerige TTs.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 21 april 2026 @ 14:32:00 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220626548
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:24 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat was een gewoon goede wetgeving. Ze stemden ook voor de versoepeling om CDA te paaien. Zonder het gekonkel van D66 en PVV zou dat het allemaal gewoon gehaald hebben.

Het is natuurlijk leuker om wildenthousiast en hijgerig te posten over hoe slecht de VVD is dan de politieke realiteit te onderkennen. Net zoals het leuker is om 'Negers!!!' te roepen dan inhoudelijk over migratieproblematiek te praten.
D66 heeft nimmer toegezegd voor deze wet te gaan stemmen. In de campagne niet en ook duidelijk in het coalitieakkoord niet. Dus het was al die tijd bekend dat je niet op hun stemmen kon rekenen.

De PVV moet dus niet gaan janken dat D66 de resultaten van hun eigen machtspolitiek niet gaat repareren.
pi_220626564
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
[..]
:O
Ja inderdaad gaap, ik had je post al gelezen daarom reageerde ik erop.
Maargoed we weten van jou dat je meestal compleet in je eigen werkelijkheid leeft. Ook nu weer blijkbaar.

Dat VVD slecht is, is de politieke realiteit daar kan ik je legio voorbeelden van geven zoals ik er al een gaf.
Dat de VVD jaar en dag in de coalitie zit als grootste partij is ook onderdeel van de realiteit. Maar als de realiteit je niet zint kun je inderdaad ook zoals jij gewoon je eigen realiteit optuigen.
pi_220626575
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De politieke realiteit is dat dat amendement veel te gevoelig lag en daarom dus de heleboel in de soep is gelopen. Wij van de linksen vinden dat prima he, ons hoor je niet klagen. We vinden het alleen nogal grappig dat de VVD als anti-bestuurderspartij keihard op de muil gaat.

De rechtsen willen graag megastrenge asiel/illegaliteitwetgeving, wij van de slinksen vinden dat niet nodig dus lachen we nu in ons vuistje en verzinnen we zuigerige TTs.
Oprechte vraag, waarom zal je voor illegale economische vluchtelingen zijn ?
pi_220626596
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:37 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Oprechte vraag, waarom zal je voor illegale economische vluchtelingen zijn ?
Niemand is voor het opvangen van mensen die geen recht op asiel hebben. Maar de mensen die kunnen worden uitgezet of die kunnen vertrekken, vertrekken dan ook na hun procedure. Vreemdelingendetentie bestaat ook al. Mensen strafbaar verklaren, gewoon op basis van het feit dat ze er zijn, lost daardoor ook helemaal niks op. Het enige wat het doet is mensen die al kwetsbaar zijn, nog angstiger maken. Waarom zou je dat willen?
  dinsdag 21 april 2026 @ 14:41:58 #26
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220626597
Illegaliteit strafbaar stellen werkt volgens mij juist compleet averechts; het geeft mensen die hier niet (meer) horen te zijn nóg meer juridische mogelijkheden en dus extra tijd om hier te zijn.
Blaf me vol
pi_220626600
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:37 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Oprechte vraag, waarom zal je voor illegale economische vluchtelingen zijn ?
Omdat het goedkope arbeid is. De rechtse partijen smullen daarvan. Die zien dat als noodzakelijk voor hun economische model. Daarom komt er ook niks van de grond. De rechtse partijen die migratie moeten aanpakken, moeten voor de buhne streng doen, want hun kiezers zien dat graag. Maar ze moeten ook zorgen dat er weinig veranderd. Want hun sponsoren zoals Otto workforce hebben de goedkope arbeid door import wel nodig.
  dinsdag 21 april 2026 @ 14:46:20 #28
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220626615
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:37 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Oprechte vraag, waarom zal je voor illegale economische vluchtelingen zijn ?
Jij wilt verkrachte illegale prostitutees hulp ontzeggen?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220626617
En na de tegenstem op de novelle, werd ik trouwens ook strafbaar als die wet was aangenomen. Ik regel namelijk mee dat mijn kerk eens per week koffie uit deelt en eens per maand soep uit deelt aan iedereen die het wil hebben. Daar kunnen ook ongedocumenteerden tussen zitten. Zonder die novelle is dat dus al strafbaar.

Hulp aan mensen die in nood zijn, bijvoorbeeld omdat het vriest of omdat ze geen eten hebben, strafbaar maken is natuurlijk volledig absurd. Dat er nog partijen daar voor hebben gestemd is eigenlijk schandalig.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2026 14:49:01 ]
pi_220626631
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:37 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Oprechte vraag, waarom zal je voor illegale economische vluchtelingen zijn ?
Niemand is dat, alleen willen sommigen zaken daadwerkelijk oplossen door iets dieper te kijken in plaats van enkel symboolwetgeving.

Wat wil je doen met een illegaal verblijvende iemand die niet weg kan en niet uitgezet kan worden omdat zijn eigen land niet meewerkt? Levenslang geven als een moordenaar?

Met deze wet mag je ook niet helpen, dus hoe moet iemand dan aan voedsel komen? Is jatten en criminaliteit een beter alternatief dan het leger des heils in jouw ogen? En die mensen hebben soms ook kinderen he, bedenk dat even. Die honger laten lijden? Geen school voor hen?

Dat is het punt: als je even doordenkt blijkt het geen best idee.
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 14:54:46 #31
236264 crew  capricia
pi_220626639
Die tweestatussenwet die dus wel aangenomen is, gaat wel gezinshereniging beperken voor een grotere groep. De nareis gaat wel echt beperkt worden.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220626687
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:54 schreef capricia het volgende:
Die tweestatussenwet die dus wel aangenomen is, gaat wel gezinshereniging beperken voor een grotere groep. De nareis gaat wel echt beperkt worden.
Dat is dus de vraag, daar loopt een navraag over bij het Europese Hof:
https://www.ordevanvlaams(...)ang-van-asielzoekers
https://www.trouw.nl/poli(...)p-de-tocht~b65a72fc/

Tot die tijd zou Nederland dat deel moeten schorsen, net als België heeft gedaan. Ik verwacht hier vrij snel een rechtszaak over.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2026 14:59:15 ]
pi_220626714
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:54 schreef capricia het volgende:
Die tweestatussenwet die dus wel aangenomen is, gaat wel gezinshereniging beperken voor een grotere groep. De nareis gaat wel echt beperkt worden.
Twee statusstelsel :') Dat is al lang geprobeerd, werkt niet want het levert veel werk op. Op die manier krijg je natuurlijk eindeloze processen waarom iemand status a en niet b heeft. Typisch ook om vluchtelingen in de kou te zetten en nog meer tweederangs burgers te maken dan ze al waren. Dat zal de integratie wel goed tegengaan, zoals de bedoeling. De problemen moeten groter!
pi_220626740
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
p. Het enige wat het doet is mensen die al kwetsbaar zijn, nog angstiger maken. Waarom zou je dat willen?
Afschrikken om hierna toe te komen. Als ik een vluchteling zal zijn zal ik namelijk ook voor West-Europa kiezen, dus ik begrijp ze wel.
pi_220626780
Die gezinshereniging tegen willen gaan is trouwens ook pure boze symboolpolitiek. Ze wonen in hetzelfde huis als de oorspronkelijke aanvrager, dus dat is het probleem niet. Nee, het is puur 'afschrikwekkend' bedoeld. Het is toch verschrikkelijk dat een land als Nederland zo diep is gezonken dat het zo onaantrekkelijk mogelijk wil zijn voor mensen die gewoon recht hebben op asiel hier?

Als ze geen recht hadden, kregen ze geen status. Dit hele gezinsherenigingsdeel zakt Nederland weer moreel ver door de ondergrens.
pi_220626786
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:52 schreef tizitl2 het volgende:

[..]

Wat wil je doen met een illegaal verblijvende iemand die niet weg kan en niet uitgezet kan worden omdat zijn eigen land niet meewerkt? Levenslang geven als een moordenaar?

Hier noem je dus al een groot probleem. Je komt er nooit meer vanaf. Dus wij moeten als Nederland het maar oplossen dan? Lekker makkelijk voor veel landen. Stuur het tuig maar naar West-Europa. Die lossen het op.
pi_220626811
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:00 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Afschrikken om hierna toe te komen. Als ik een vluchteling zal zijn zal ik namelijk ook voor West-Europa kiezen, dus ik begrijp ze wel.
Dat werkt natuurlijk niet. Voor een vluchteling blijft Europa aantrekkelijker dan zeg Libanon. Laten we het ook zo houden, dat Europa beter toeven is dan waar de vluchtelingen vandaan komen.
Heb je ook wel eens met vluchtelingen gesproken? Die houden zich echt niet bezig met dit soort regelgeving voordat ze ergens heen gaan.
pi_220626812
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:47 schreef Hanca het volgende:

Hulp aan mensen die in nood zijn, bijvoorbeeld omdat het vriest of omdat ze geen eten hebben, strafbaar maken is natuurlijk volledig absurd. Dat er nog partijen daar voor hebben gestemd is eigenlijk schandalig.
Dat ben ik met je eens.
pi_220626843
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:03 schreef Hanca het volgende:
Die gezinshereniging tegen willen gaan is trouwens ook pure boze symboolpolitiek. Ze wonen in hetzelfde huis als de oorspronkelijke aanvrager, dus dat is het probleem niet. Nee, het is puur 'afschrikwekkend' bedoeld. Het is toch verschrikkelijk dat een land als Nederland zo diep is gezonken dat het zo onaantrekkelijk mogelijk wil zijn voor mensen die gewoon recht hebben op asiel hier?

Als ze geen recht hadden, kregen ze geen status. Dit hele gezinsherenigingsdeel zakt Nederland weer moreel ver door de ondergrens.
Dit is een punt waar we het zeker eens zijn. Te triest voor woorden. Dit zorgt toch alleen maar voor slechtere integratie, kunnen mensen zich niet indenken hoe het voelt om 2 jaar zonder je gezin te zitten?

Het is ook wat je krijgt als een meerderheid van de kamer zo rechts is dat je het op fok! niet meer mag duiden.
pi_220626850
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:03 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Hier noem je dus al een groot probleem. Je komt er nooit meer vanaf. Dus wij moeten als Nederland het maar oplossen dan? Lekker makkelijk voor veel landen. Stuur het tuig maar naar West-Europa. Die lossen het op.
Het is geen groot probleem, het gaat om ongeveer 20.000 ongedocumenteerden in Nederland en daar zitten ook illegale arbeidskrachten tussen die hier heen worden gehaald uit met name Zuid-Amerika.

https://www.wodc.nl/actue(...)-verblijfsvergunning
pi_220626867
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Heb je ook wel eens met vluchtelingen gesproken? Die houden zich echt niet bezig met dit soort regelgeving voordat ze ergens heen gaan.
De echte vluchtelingen ja. Niet al die economische vluchtelingen. En die zijn er genoeg. Er is tegenwoordig goud geld te verdienen in die business helaas. Vraag jezelf eens af waarom ze altijd in de rijkere landen belanden. Het lijkt mij dat niemand tegen het opvangen van echte vluchtelingen is.
pi_220626884
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:03 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Hier noem je dus al een groot probleem. Je komt er nooit meer vanaf. Dus wij moeten als Nederland het maar oplossen dan? Lekker makkelijk voor veel landen. Stuur het tuig maar naar West-Europa. Die lossen het op.
Er is geen sturing vanuit die landen. Dat is zon leugenachtige frame van Donald Trump.

Het is meer zo dat West Europa zo gierig is dat zelfs 1% van onze gigantische welvaart besteden aan zaken als ontwikkelingssamenwerking al als afschuwelijk wordt gezien.
We doen graag alsof wij beschaafd zijn en die vluchtelingen barbaren. Maar dat we zo zielig doen over wat mensen in nood opvangen laat al wel zien dat onze beschaving ook niet verder komt dan kijken naar ons directe eigenbelang.
pi_220626920
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Er is geen sturing vanuit die landen. Dat is zon leugenachtige frame van Donald Trump.

Het is meer zo dat West Europa zo gierig is dat zelfs 1% van onze gigantische welvaart besteden aan zaken als ontwikkelingssamenwerking al als afschuwelijk wordt gezien.
We doen graag alsof wij beschaafd zijn en die vluchtelingen barbaren. Maar dat we zo zielig doen over wat mensen in nood opvangen laat al wel zien dat onze beschaving ook niet verder komt dan kijken naar ons directe eigenbelang.
Het is zelfs maar 0,7%, wat de eis is voor ontwikkelingssamenwerking. En inderdaad, dat haalt Nederland dus niet.
pi_220626923
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:07 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
De echte vluchtelingen ja. Niet al die economische vluchtelingen. En die zijn er genoeg. Er is tegenwoordig goud geld te verdienen in die business helaas. Vraag jezelf eens af waarom ze altijd in de rijkere landen belanden. Het lijkt mij dat niemand tegen het opvangen van echte vluchtelingen is.
Waar zou jij heen vluchten? Een armer land of een rijker land? Daarbij bedenk ook die amere landen zoals Turkije en Libanon vangen meer dan 10x zoveel vluchtelingen op dan wij.
Aan alles is verder geld te verdienen. Bijvoorbeeld mensen opstoken tegen vluchtelingen en migranten.
pi_220626977
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:07 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Het lijkt mij dat niemand tegen het opvangen van echte vluchtelingen is.
Nooit al die 'grenzen dicht' roepers gehoord? En sowieso: als wat jij zegt stelt klopt, had dus niemand problemen met statushouders, dat zijn namelijk de echte vluchtelingen.
pi_220627060
Nederlandse orde van advocaten, de Raad van State en de Raad voor de Rechtspraak zijn duidelijk over de tweestatussenwet: slecht idee, gaat filevorming in de rechtspraak opleveren.

https://www.nd.nl/nieuws/(...)ieuw-ingevoerd-criti

Dat weet de Eerste Kamer, toch stemmen ze in. Hoe dient de Eerste Kamer dan nog zijn doel van toetsen op uitvoerbaarheid en kwaliteit van wetgeving?
pi_220627064
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:24 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat was een gewoon goede wetgeving. Ze stemden ook voor de versoepeling om CDA te paaien. Zonder het gekonkel van D66 en PVV zou dat het allemaal gewoon gehaald hebben.

Het is natuurlijk leuker om wildenthousiast en hijgerig te posten over hoe slecht de VVD is dan de politieke realiteit te onderkennen. Net zoals het leuker is om 'Negers!!!' te roepen dan inhoudelijk over migratieproblematiek te praten.
Zou het nu wat wrijving gaan opleveren in de coalitie of zal iedereen zijn schouders ophalen uit desinteresse?
  dinsdag 21 april 2026 @ 15:23:47 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627066
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:23 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Zou het nu wat wrijving gaan opleveren in de coalitie of zal iedereen zijn schouders ophalen uit desinteresse?
Ik neem aan dat ze wel een alternatief hebben voorgekookt.
pi_220627070
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:21 schreef Hanca het volgende:
Nederlandse orde van advocaten, de Raad van State en de Raad voor de Rechtspraak zijn duidelijk over de tweestatussenwet: slecht idee, gaat filevorming in de rechtspraak opleveren.

https://www.nd.nl/nieuws/(...)ieuw-ingevoerd-criti

Dat weet de Eerste Kamer, toch stemmen ze in. Hoe dient de Eerste Kamer dan nog zijn doel van toetsen op uitvoerbaarheid en kwaliteit van wetgeving?
Omdat de stem in de eerste Kamer wordt bepaald door wat je eigen partij in de tweede kamer ervan vindt.
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 15:24:42 #50
236264 crew  capricia
pi_220627072
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:03 schreef Hanca het volgende:
Die gezinshereniging tegen willen gaan is trouwens ook pure boze symboolpolitiek. Ze wonen in hetzelfde huis als de oorspronkelijke aanvrager, dus dat is het probleem niet. Nee, het is puur 'afschrikwekkend' bedoeld. Het is toch verschrikkelijk dat een land als Nederland zo diep is gezonken dat het zo onaantrekkelijk mogelijk wil zijn voor mensen die gewoon recht hebben op asiel hier?

Als ze geen recht hadden, kregen ze geen status. Dit hele gezinsherenigingsdeel zakt Nederland weer moreel ver door de ondergrens.
Er kwamen vorig jaar 16.500 nareizigers. Waarvan er 8.000 in een COA lokatie opgevangen moesten worden.
"Door het tekort aan woningen verblijven momenteel zo’n 8000 nareizigers in azc’s, vakantieparken en noodopvanglocaties.."
https://www.schulinck.nl/sociaal-domein-nieuws-326119/
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220627079
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik neem aan dat ze wel een alternatief hebben voorgekookt.
Het alternatief wordt in de komende maand al aangenomen, het Europese migratiepact. Daar zit een deel van de maatregelen al in en dat zijn net ook de maatregelen die wél werken en geen symboolpolitiek zijn.
pi_220627081
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:24 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Omdat de stem in de eerste Kamer wordt bepaald door wat je eigen partij in de tweede kamer ervan vindt.
Ja, dat was tijdens het vorige kabinet ook allemaal prima.
pi_220627086
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:24 schreef capricia het volgende:

[..]
Er kwamen vorig jaar 16.500 nareizigers. Waarvan er 8.000 in een COA lokatie opgevangen moesten worden.
"Door het tekort aan woningen verblijven momenteel zo’n 8000 nareizigers in azc’s, vakantieparken en noodopvanglocaties.."
https://www.schulinck.nl/sociaal-domein-nieuws-326119/
Dan moeten we dat laatste probleem oplossen. Het is al schandalig dat we mensen die recht hebben om hier te wonen in een AZC laten zitten, het wordt nog veel schandaliger als je ook nog hun gezin bij hen weg gaat houden. Schande op schande stapelen, maakt het niet beter.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2026 15:28:17 ]
pi_220627087
Ach ja, de stokpaardjes komen weer van stal en hoofden worden weer in het zand gestoken.

Maar geen nood, de EU komt ons redden hoor. Met een migratiewet die dan wel ineens goed is? Grappig hoe dat werkt.
pi_220627092
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan moeten we dat laatste probleem oplossen. Het is al schandalig dat we mensen die recht hebben om hier te wonen in een AZC laten zitten, het wordt nog veel schandaliger als je ook nog hun gezin bij hen weg gaat houden.
Het is schandalig dat die mensen een verblijfsvergunning hebben.
pi_220627100
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:28 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het is schandalig dat die mensen een verblijfsvergunning hebben.
Zie je @DobbyDobby dat er wel asocialen zijn die een probleem hebben met het opvangen van echte vluchtelingen?
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 15:30:35 #57
236264 crew  capricia
pi_220627102
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan moeten we dat laatste probleem oplossen. Het is al schandalig dat we mensen die recht hebben om hier te wonen in een AZC laten zitten, het wordt nog veel schandaliger als je ook nog hun gezin bij hen weg gaat houden. Schande op schande stapelen, maakt het niet beter.
Laten we dit eerst oplossen.
quote:
Leerlingen lijden onder woningnood: onderwijzers zien steeds meer dakloze kinderen in de klas

Scholen vragen steeds vaker hulp voor dak- en thuisloze leerlingen. Onderwijzers zien leerlingen lijden onder de woningnood en slaan alarm. Dat blijkt uit nieuwe gegevens van het Jeugdeducatiefonds.
https://www.ad.nl/binnenl(...)%2Ft.co%2F&slug_rd=1

Als we niet eens plek voor onze eigen kinderen hebben om te wonen, waarom dan nog duizenden en duizenden mensen hier toegang geven.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220627107
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:00 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Afschrikken om hierna toe te komen. Als ik een vluchteling zal zijn zal ik namelijk ook voor West-Europa kiezen, dus ik begrijp ze wel.
Dit dus, het hele probleem ontstaat op het moment dat ze al hier zijn dus dat moet je zoveel mogelijk ontmoedigen.

Nu doen we hier niks aan en als ze er al zijn hebben we ook geen enkele stok achter de deur.

En zo rollen we lekker door want die mensen die jarenlang traineren op kosten van de samenleving zijn zo zielig.
pi_220627112
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zie je @:DobbyDobby dat er wel asocialen zijn die een probleem hebben met het opvangen van echte vluchtelingen?
Nee, ze hadden geen verblijfsvergunning mogen krijgen omdat ze geen echte vluchtelingen zijn. Tot het vorige kabinet kregen vrijwel alle Syriers een verblijfsvergunning, zonder enig bewijs te hoeven overleggen dat ze ergens voor vluchtten. Dat is gelukkig aangepast, maar met de gevolgen van die ramp hebben we nog steeds te maken.

Leuk geprobeerd wel weer hoor :)
pi_220627113
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Er is geen sturing vanuit die landen. Dat is zon leugenachtige frame van Donald Trump.

Het is meer zo dat West Europa zo gierig is dat zelfs 1% van onze gigantische welvaart besteden aan zaken als ontwikkelingssamenwerking al als afschuwelijk wordt gezien.
We doen graag alsof wij beschaafd zijn en die vluchtelingen barbaren. Maar dat we zo zielig doen over wat mensen in nood opvangen laat al wel zien dat onze beschaving ook niet verder komt dan kijken naar ons directe eigenbelang.
Dat valt wel mee. Het is meer de vraag waar dat geld heengaat en hoe het besteed wordt. In bepaalde landen wordt het gewoon nooit wat. Die zijn zo corrupt als de pest. En je bent echt veel te naďef.
pi_220627115
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Laten we dit eerst oplossen.
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)%2Ft.co%2F&slug_rd=1
Nee, laten we het tegelijk oplossen. Alle kinderen die recht hebben hier te wonen moeten een huis hebben. Een kind dat in Nederland geboren is, verschilt daarin niks met een kind dat hierheen gevlucht is en een verblijfsvergunning heeft gekregen. Zelfde rechten, zelfde noden, zelfde verplichting van ons als samenleving.
  dinsdag 21 april 2026 @ 15:33:08 #62
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627118
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het alternatief wordt in de komende maand al aangenomen, het Europese migratiepact. Daar zit een deel van de maatregelen al in en dat zijn net ook de maatregelen die wél werken en geen symboolpolitiek zijn.
Klopt, maar de minister wil ook wel een succesje kunnen claimen.
  dinsdag 21 april 2026 @ 15:33:47 #63
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627122
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:27 schreef MoreDakka het volgende:
Ach ja, de stokpaardjes komen weer van stal en hoofden worden weer in het zand gestoken.

Maar geen nood, de EU komt ons redden hoor. Met een migratiewet die dan wel ineens goed is? Grappig hoe dat werkt.
Inderdaad, de EU levert de laatste jaren beter werk dan onze nationale politiek.
pi_220627125
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Waar zou jij heen vluchten? Een armer land of een rijker land? Daarbij bedenk ook die amere landen zoals Turkije en Libanon vangen meer dan 10x zoveel vluchtelingen op dan wij.
Aan alles is verder geld te verdienen. Bijvoorbeeld mensen opstoken tegen vluchtelingen en migranten.
Ik neem het ze niet kwalijk, dat zei ik toch? Ik was ook richting een land als Nederland gegaan. Goeie voorzieningen, uitkeringen als je niet werkt. Toeslagen voor redelijk wat. Zeer lage straffen voor criminaliteit. Een walhalla. Turkije vangt er inderdaad ook heel veel op. Maar het zegt ook genoeg dat Arabische landen ze niet willen.
pi_220627128
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het alternatief wordt in de komende maand al aangenomen, het Europese migratiepact. Daar zit een deel van de maatregelen al in en dat zijn net ook de maatregelen die wél werken en geen symboolpolitiek zijn.
Haha, als het van de EU komt is het ineens wel goed _O- Wat opzichtig zeg.

Overigens zitten in dat pact ook wetten die gezinshereniging moeilijk maken en we krijgen terugkeerhubs zodat mensen daadwerkelijk opgepakt kunnen worden en gedwongen uitgezet worden zonder ze uit het zicht te verliezen. Allebei situaties waar jij constant juist tegen pleit. Die schijnheiligheid is echt hilarisch.
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 15:35:16 #66
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220627129
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Laten we dit eerst oplossen.
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)%2Ft.co%2F&slug_rd=1

Als we niet eens plek voor onze eigen kinderen hebben om te wonen, waarom dan nog duizenden en duizenden mensen hier toegang geven.
Ik denk dat nog meer VVD, CDA en marktwerking de beste oplossing hiervoor is.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220627130
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Waar zou jij heen vluchten? Een armer land of een rijker land? Daarbij bedenk ook die amere landen zoals Turkije en Libanon vangen meer dan 10x zoveel vluchtelingen op dan wij.
En sturen ze vervolgens gewoon door.
pi_220627133
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, laten we het tegelijk oplossen. Alle kinderen die recht hebben hier te wonen moeten een huis hebben. Een kind dat in Nederland geboren is, verschilt daarin niks met een kind dat hierheen gevlucht is en een verblijfsvergunning heeft gekregen. Zelfde rechten, zelfde noden, zelfde verplichting van ons als samenleving.
Ja en misschien kunnen we morgen ook volledig over op groene energie en vrede stichten in het Midden Oosten.

Er wordt gewoon weer gekozen om geen zaken op te lossen.
pi_220627134
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:31 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Dit dus, het hele probleem ontstaat op het moment dat ze al hier zijn dus dat moet je zoveel mogelijk ontmoedigen.

Nu doen we hier niks aan en als ze er al zijn hebben we ook geen enkele stok achter de deur.

En zo rollen we lekker door want die mensen die jarenlang traineren op kosten van de samenleving zijn zo zielig.
Dat is dus voor mij ook het probleem. Je komt er nooit meer van. Niet van de criminelen en gelukszoekers. Als iemand al niet eens wil vertellen waar die vandaan komt weet je genoeg. Maar hier niet.
pi_220627139
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Klopt, maar de minister wil ook wel een succesje kunnen claimen.
Dat is een CDA'er, bij het CDA zijn ze denk ik helemaal niet ongelukkig met deze afloop van een hoofdpijndossier dat echt een scheuring in hun partij had kunnen opleveren. Onderschat niet hoe fel de kerken en veel lokaal actieve CDA'ers (veel raadsleden) tegen deze wet waren.
Ze hebben nu richting de andere kant een goede reden gehad om tegen de wet te stemmen en kunnen mooi de PVV de schuld geven. Partijcrisis afgewend.
  dinsdag 21 april 2026 @ 15:36:55 #71
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627140
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Haha, als het van de EU komt is het ineens wel goed _O- Wat opzichtig zeg.

Overigens zitten in dat pact ook wetten die gezinshereniging moeilijk maken en we krijgen terugkeerhubs zodat mensen daadwerkelijk opgepakt kunnen worden en gedwongen uitgezet worden zonder ze uit het zicht te verliezen. Allebei situaties waar jij constant juist tegen pleit. Die schijnheiligheid is echt hilarisch.
De EU slaagt waar de PVV faalt.
pi_220627143
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De EU slaagt waar de PVV faalt.
De EU heeft natuurlijk ook gigantisch gefaald. Die gevolgen ga je nooit meer ongedaan maken.
pi_220627146
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Haha, als het van de EU komt is het ineens wel goed _O- Wat opzichtig zeg.

Overigens zitten in dat pact ook wetten die gezinshereniging moeilijk maken en we krijgen terugkeerhubs zodat mensen daadwerkelijk opgepakt kunnen worden en gedwongen uitgezet worden zonder ze uit het zicht te verliezen. Allebei situaties waar jij constant juist tegen pleit. Die schijnheiligheid is echt hilarisch.
Ik ben helemaal niet zo'n voorstander van dat Europese migratiepact, dat staat er dan ook niet. Leer lezen.
pi_220627152
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Laten we dit eerst oplossen.
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)%2Ft.co%2F&slug_rd=1

Als we niet eens plek voor onze eigen kinderen hebben om te wonen, waarom dan nog duizenden en duizenden mensen hier toegang geven.
Dat is een whataboutisme. Een land als Nederland hoeft zich niet te beperken tot één issue.
Het is niet het een of het ander, je kunt ook beide oplossen.

Daarbij is in Nederland natuurlijk plek zat maar 13% wordt gebruikt voor bebouwing. 54% is in gebruik als landbouwterrein.

Verder is het zo dat als iedereen alleen aan zeer smal eigen belang denkt, het verder ook niet nuttig is om kinderen onderdak of onderwijs te geven. Ja alleen je eigen kinderen, misschien die van vrienden of familie.
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 15:39:37 #75
236264 crew  capricia
pi_220627154
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, laten we het tegelijk oplossen. Alle kinderen die recht hebben hier te wonen moeten een huis hebben. Een kind dat in Nederland geboren is, verschilt daarin niks met een kind dat hierheen gevlucht is en een verblijfsvergunning heeft gekregen. Zelfde rechten, zelfde noden, zelfde verplichting van ons als samenleving.
Hoe minder mensen zich melden, hoe sneller al deze kinderen een huis hebben.
Want het bouwen gaat nu eenmaal niet zo snel, merk ik.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 21 april 2026 @ 15:39:47 #76
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627157
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:37 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
De EU heeft natuurlijk ook gigantisch gefaald. Die gevolgen ga je nooit meer ongedaan maken.
Nou nee, de EU doet alleen maar waar politieke meerderheden voor zijn. Het is geen persoon met een eigen wil.
pi_220627159
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Hoe minder mensen zich melden, hoe sneller al deze kinderen een huis hebben.
Want het bouwen gaat nu eenmaal niet zo snel, merk ik.
Sinds wanneer ben jij zo cynisch en egoďstisch geworden?

Zo veel mensen melden zich trouwens niet, het aantal aanmeldingen zit op een enorm laag niveau. Statushouders zijn ook absoluut niet de hoofdoorzaak van de dakloosheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2026 15:42:55 ]
pi_220627160
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:32 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dat valt wel mee. Het is meer de vraag waar dat geld heengaat en hoe het besteed wordt. In bepaalde landen wordt het gewoon nooit wat. Die zijn zo corrupt als de pest. En je bent echt veel te naďef.
Ik ben juist totaal niet naief. Ik ben een realist. Jij gaat wel heel naief mee in frames.

Corruptie hoeft een land niet te beperken om iets te worden, zie Amerika of zie Rusland. Daarbij bedenk ook in Nederland is VVD de partij met de meeste integeriteitsschandalen. Bij ons is de corruptie alleen anders dan in zeg Afrika. Hier heb je bijvoorbeeld ministers die direct gaan werken voor de branche waar ze eerst regels voor moesten maken.
pi_220627170
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:34 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Ik neem het ze niet kwalijk, dat zei ik toch? Ik was ook richting een land als Nederland gegaan. Goeie voorzieningen, uitkeringen als je niet werkt. Toeslagen voor redelijk wat. Zeer lage straffen voor criminaliteit. Een walhalla. Turkije vangt er inderdaad ook heel veel op. Maar het zegt ook genoeg dat Arabische landen ze niet willen.
Arabische landen vangen dus juist meer vluchtelingen op dan wij. Dit is weer zon bizarre naieve frame.
Daarbij willen we ons spiegelen aan landen als Saudie Arabie dan? Ik dacht dat we ons juist verheven voelden boven die landen?

Maar als ik het goed begrijp zijn landen als Qatar dus eigenlijk een voorbeeld voor Europa in hoe om te gaan met vluchtelingen? Qatar neemt bijvoorbeeld ongeveer niemand op ondanks dat ze schroeiend rijk zijn.
  dinsdag 21 april 2026 @ 15:47:09 #80
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220627177
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:39 schreef capricia het volgende:

[..]

Want het bouwen gaat nu eenmaal niet zo snel, merk ik.
Tijd dat de overheid weer zelf huizen gaat bouwen, zoals vroeger heel normaal was.
pi_220627183
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:47 schreef Tijn het volgende:

[..]
Tijd dat de overheid weer zelf huizen gaat bouwen, zoals vroeger heel normaal was.
Precies, huizenbouw zou gewoon geregeld moeten worden als hoe we de wegen doen. Door een overheidsinstantie.
  dinsdag 21 april 2026 @ 15:50:07 #82
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627190
Maar sowieso, welke sufkut denkt dat het een goed idee is om illegalen ons rechtssysteem en gevangenissen te laten belasten.

Illegalen horen in hun land van herkomst. Niet in een cel hier.
  dinsdag 21 april 2026 @ 15:53:20 #83
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220627197
Mar goed, VVD heeft een flinke klap tegen de kaak gehad, wonden likken, take it like a man(m/v/x), en je lesje leren en in het vervolg niet meer zo asociaal zijn en je wat bestuurlijker opstellen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 21 april 2026 @ 15:53:40 #84
511677 EsserS
Just show it!
pi_220627200
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 13:49 schreef Szura het volgende:
Erg mooi. Prutswerk moet worden weggestemd, hoe hard de Wildersen, Lientjes en collaborateurs van de T. ook roepen.
Oneens. Het was een goede wet: "mensen (burgers) die criminelen (illegalen) helpen, moeten worden gestraft." Als ik dieven, moordenaars en verkrachters ondersteuning biedt met hun misdadige activiteiten, dan word ik ook opgepakt en veroordeeld. Typisch d66 gedrag om zo'n wet zwaar af te zwakken.
In Data We Trust
pi_220627201
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:50 schreef Hexagon het volgende:
Maar sowieso, welke sufkut denkt dat het een goed idee is om illegalen ons rechtssysteem en gevangenissen te laten belasten.

Illegalen horen in hun land van herkomst. Niet in een cel hier.
Misschien zou je eens moeten onderzoeken hoe illegalen op dit moment die dingen belasten, juist omdat illegaliteit niet strafbaar is _O-
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 15:53:51 #86
236264 crew  capricia
pi_220627203
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Sinds wanneer ben jij zo cynisch en egoďstisch geworden?

Zo veel mensen melden zich trouwens niet, het aantal aanmeldingen zit op een enorm laag niveau. Statushouders zijn ook absoluut niet de hoofdoorzaak van de dakloosheid.
Als de woningen er niet zijn, er steeds meer kinderen dakloos zijn, 8.000 nareizigers noodgedwongen in een COA-opvang zitten, wat moeten we dan?

De spreidingswet distribueert al deze mensen over Nederland. Maar dan zijn er nog steeds niet voldoende woningen.

Ja sorry dat ik er cynisch van word. Maar het loopt aan alle kanten vast.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220627206
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:53 schreef -XOR- het volgende:
Mar goed, VVD heeft een flinke klap tegen de kaak gehad, wonden likken, take it like a man(m/v/x), en je lesje leren over in het vervolg niet meer zo asociaal zijn en je wat bestuurlijker opstellen.
Haha, wat een wanhoop :D
pi_220627209
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Precies, huizenbouw zou gewoon geregeld moeten worden als hoe we de wegen doen. Door een overheidsinstantie.
Steeds meer gemeenten gaan daar ook toe over, geven zelf opdracht tot het bouwen van huizen. En het vroeger nog zeldzame door de gemeente zelf verwerven van kavels en die vervolgens uitgeven is helemaal standaard geworden. Actief grondbeleid is de norm. En soms doen gemeenten dus al meer dan dat. Ik zie dat richting 2035 steeds meer de standaard worden, om aan de beloofde huizenbouw te voldoen.
  dinsdag 21 april 2026 @ 15:55:03 #89
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220627211
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Haha, wat een wanhoop :D
VVD wilde graag strenge asielwetgeving. Die gaat nu niet door door hun eigen onkunde. Helaas, pindakaas voor ze en goed nieuws voor mijn illegale kennis.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Redactie Sport dinsdag 21 april 2026 @ 15:55:35 #90
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220627214
Ik heb het idee dat het project minderheidskabinet aan het mislukken is
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 15:55:44 #91
236264 crew  capricia
pi_220627216
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Steeds meer gemeenten gaan daar ook toe over, geven zelf opdracht tot het bouwen van huizen. En het vroeger nog zeldzame door de gemeente zelf verwerven van kavels en die vervolgens uitgeven is helemaal standaard geworden. Actief grondbeleid is de norm. En soms doen gemeenten dus al meer dan dat. Ik zie dat richting 2035 steeds meer de standaard worden, om aan de beloofde huizenbouw te voldoen.
Lijkt me helemaal prima. Als de markt het kan, dan moeten we het als gemeente (gemeenschap) oplossen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220627217
Ja, de gemeenten zijn zeer schuldig aan de gebrekkige woningbouw. Maar het schizofrene beleid van de overheid dat zowel woningbouw wil (en vooral 'goedkope' woningen) als een systeem waarbij niemand daar een cent aan kan verdienen blijft de hoofdschuldige
  dinsdag 21 april 2026 @ 15:56:16 #93
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627220
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:53 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Misschien zou je eens moeten onderzoeken hoe illegalen op dit moment die dingen belasten, juist omdat illegaliteit niet strafbaar is _O-
Als je het strafbaar stelt moeten ze hier in de cel, dus zijn ze hier en niet daar waar ze moeten zijn.
pi_220627221
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Als de woningen er niet zijn, kinderen dakloos zijn, 8.000 nareizigers noodgedwongen in een COA-opvang zitten, wat moeten we dan?

De spreidingswet distribueert al deze mensen over Nederland. Maar dan zijn er nog steeds niet voldoende woningen.
De spreidingswet doet nog vrijwel niks, omdat er nog geen controle op zit. Laten we daar wat betreft AZCs eerst eens mee beginnen. Voer de spreidingswet eens uit, is nog niet gebeurd.

Verder zijn er genoeg mogelijkheden om huizenbouw te versnellen, laten we eerst al die bezwaarprocedures eens grotendeels afsnijden. Verdwijnen van uitzicht of angst voor meer verkeer in de straat moeten geen reden voor bezwaar meer zijn. Die bezwaarprocedures laten nu hele woonwijken vaak 2 tot 3 jaar wachten.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2026 15:57:54 ]
  dinsdag 21 april 2026 @ 15:56:56 #95
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220627222
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:53 schreef EsserS het volgende:

[..]
Oneens. Het was een goede wet: "mensen (burgers) die criminelen (illegalen) helpen, moeten worden gestraft." Als ik dieven, moordenaars en verkrachters ondersteuning biedt met hun misdadige activiteiten, dan word ik ook opgepakt en veroordeeld. Typisch d66 gedrag om zo'n wet zwaar af te zwakken.
De kritiek kwam juist vanuit Christelijke hoek. CDA en SGP zijn niet zo enthousiast over het straffen van mensen bij het Leger des Heils omdat ze een kop soep uitdelen. En terecht natuurlijk.
pi_220627223
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:55 schreef -XOR- het volgende:

[..]
VVD wilde graag strenge asielwetgeving. Die gaat nu niet door door hun eigen onkunde.
Nogmaals de VVD heeft voor gestemd. Ook voor de novelle die CDA overtuigde. Ik snap best dat die realiteit moeilijk te erkennen is als je voornaamste doel is om op de VVD te schelden, maar zo zit het toch echt.
pi_220627230
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Als je het strafbaar stelt moeten ze hier in de cel, dus zijn ze hier en niet daar waar ze moeten zijn.
Dan weet je waar ze zijn en kun je ze dus uitzetten. Nu komen ze ook vaak in de cel maar worden ze gewoon weer vrijgelaten. Dus geen uitzetting.

Kom op zeg, dit is basiskennis.
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 15:59:06 #98
236264 crew  capricia
pi_220627233
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
De spreidingswet doet nog vrijwel niks, omdat er nog geen controle op zit. Laten we daar wat betreft AZCs eerst eens mee beginnen. Voer de spreidingswet eens uit, is nog niet gebeurd.

Verder zijn er genoeg mogelijkheden om huizenbouw te versnellen, laten we eerst al die bezwaarprocedures eens grotendeels afsnijden. Verdwijnen van uitzicht of angst voor meer verkeer in de straat moeten geen reden voor bezwaar meer zijn. Die bezwaarprocedures laten nu hele woonwijken vaak 2 tot 3 jaar wachten.
Dus rechten van mensen, want bezwaar kunnen maken is ook een recht, moet maar afgesneden worden?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 21 april 2026 @ 16:00:31 #99
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220627238
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:57 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nogmaals de VVD heeft voor gestemd. Ook voor de novelle die CDA overtuigde. Ik snap best dat die realiteit moeilijk te erkennen is als je voornaamste doel is om op de VVD te schelden, maar zo zit het toch echt.
De asielwet gaat nu waarschijnlijk niet door. Ik vind het prachtig, ik vind het namelijk kutwetgeving. Dit is een dikke faal voor de VVD en hun aso-gedrag.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 21 april 2026 @ 16:01:27 #100
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627244
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:58 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dan weet je waar ze zijn en kun je ze dus uitzetten. Nu komen ze ook vaak in de cel maar worden ze gewoon weer vrijgelaten. Dus geen uitzetting.

Kom op zeg, dit is basiskennis.
En hoe los je dat op door ze de veroordelen tot straffen, zodat ze vooral hier langer in een cel zitten?
pi_220627251
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Dus rechten van mensen, want bezwaar kunnen maken is ook een recht, moet maar afgesneden worden?
Als de rechten te ver gaan, ja. Het recht op bezwaar is al een beperkt recht. Als inwoner van Midden-Groningen die nooit in Maastricht komt, kan ik al geen bezwaar maken tegen vergunningen in Maastricht.

Momenteel worden 95% van de bezwaarprocedures tegen woningbouw afgewezen: https://www.nieuwsvandeda(...)procedures-zorgelijk
Maar ze vertragen de boel wel enorm en zorgen zelfs dat projecten niet door gaan. Dan wordt het dus tijd om te kijken om welke redenen bezwaar soms wel wordt toegekend en alleen zulke bezwaren te accepteren. Iemand die alleen klaagt over uitzicht (en ja, dat is de hoofdreden voor bezwaar) moet gewoon geen bezwaar tegen een bouwvergunning meer kunnen indienen. Mooi uitzicht is geen recht.
pi_220627260
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:03 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Hier noem je dus al een groot probleem. Je komt er nooit meer vanaf. Dus wij moeten als Nederland het maar oplossen dan? Lekker makkelijk voor veel landen. Stuur het tuig maar naar West-Europa. Die lossen het op.
En daarom moet je dat dus als EU verband gezamenlijk insteken in plaats van het allemaal op eigen houtje te doen. Dan zit je op een andere manier aan tafel.

Maar wat zeker niet helpt is symboolwetgeving waardoor instanties als het leger des heil niet meer kunnen helpen en we zelf met de extra overlast en criminaliteit blijven zitten.
pi_220627262
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]
En hoe los je dat op door ze de veroordelen tot straffen, zodat ze vooral hier langer in een cel zitten?
Dan weet je waar ze zijn en kun je ze dus uitzetten. Domme vraag.
pi_220627267
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dan weet je waar ze zijn en kun je ze dus uitzetten. Domme vraag.
Vreemdelingendetentie bestaat al en wordt al toegepast, dus nogal een dom antwoord.
  dinsdag 21 april 2026 @ 16:10:41 #105
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627282
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dan weet je waar ze zijn en kun je ze dus uitzetten. Domme vraag.
Je kan ze al oppakken en uitzetten.

Door ze eerst een straf te geven zitten ze nutteloos in de cel hier, en dus niet daar waar ze horen.
pi_220627291
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je kan ze al oppakken en uitzetten.
Nee, dat kan niet. Ze verdwijnen de illegaliteit in. Dat is niet strafbaar, dus kan niemand iets. Als je niet weet waar ze zijn kun je ze niet uitzetten.
quote:
Door ze eerst een straf te geven zitten ze nutteloos in de cel hier, en dus niet daar waar ze horen.
Voor de zoveelste keer, als ze in de cel zitten weet je waar ze zijn en kun je ze dus uitzetten.

Dit zijn echt hele domme vragen met hele simpele duidelijke antwoorden.
pi_220627293
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Vreemdelingendetentie bestaat al en wordt al toegepast, dus nogal een dom antwoord.
Meer dan de helft verdwijnt de illegaliteit in en wordt niet uitzeget. Die cijfers heb ik je laatst ook al een keer laten zien, maar dat wil je niet zien.
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 16:18:41 #108
236264 crew  capricia
pi_220627304
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Meer dan de helft verdwijnt de illegaliteit in en wordt niet uitzeget. Die cijfers heb ik je laatst ook al een keer laten zien, maar dat wil je niet zien.
Die gaan straks toch naar zo'n EU centrum?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220627307
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Meer dan de helft verdwijnt de illegaliteit in en wordt niet uitzeget. Die cijfers heb ik je laatst ook al een keer laten zien, maar dat wil je niet zien.
Je bedoelt: die vertrekken uit zichzelf naar een ander land.

Nogmaals: we hebben maar 20.000 ongedocumenteerden in Nederland en daar zitten ook illegale arbeidsmigranten bij.
https://www.wodc.nl/actue(...)-verblijfsvergunning

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2026 16:24:49 ]
pi_220627311
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Die gaan straks toch naar zo'n EU centrum?
Dat mogen we hopen, ja. Maar we kunnen ze niet vinden in Nederland, dus dat wordt moeilijk.
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 16:23:57 #111
236264 crew  capricia
pi_220627324
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:20 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat mogen we hopen, ja. Maar we kunnen ze niet vinden in Nederland, dus dat wordt moeilijk.
Die poppen vast wel ergens een keer op. Zie dit ook als een Europese inspanning. Alle uitgeprocedeerde illegalen in alle eu landen kunnen straks naar zo'n centrum.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220627343
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je bedoelt: die vertrekken uit zichzelf naar een ander land.

De naiviteit is echt hilarisch :D

Volgens de officiele cijfers vallen er elk jaar zo'n 5000 onder "Zelfstandig vertrek zonder toezicht".
quote:
Zelfstandig vertrek zonder toezicht is ook wel bekend als 'vertrokken met onbekende bestemming'. In dat geval heeft de vreemdeling zich onttrokken aan het zicht van de overheid. DTenV weet dan niet waar de vreemdeling is en het vertrekproces kan geen doorgang vinden. Van deze personen is niet vast te stellen of zij Nederland hebben verlaten of de illegaliteit zijn ingegaan.
1
2
3
4
5
6
7
Jaar    Zelfstandig vertrek    Gedwongen    Zelfstandig zonder toezicht
2020    2630                   1650        6880
2021    2100                   1630        5600
2022    2450                   1850        4310
2023    3380                   2360        4950
2024    3240                   2750        5740
2025    4640                   2720        5440

Het idee dat deze lui naar een ander land vertrekken is stuitend naief natuurlijk. Gedwongen uitzetting gebeurt nauwelijks, het is veel lucratiever en kansrijker om gewoon de illegaliteit in te gaan. Kerken en andere organisaties houden dit in stand door ondersteuning te leveren.
pi_220627345
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou nee, de EU doet alleen maar waar politieke meerderheden voor zijn. Het is geen persoon met een eigen wil.
We leven in Nederland. De EU heeft niet het belang van Nederland voorop. Het heeft voordelen, maar zeker ook nadelen.
pi_220627351
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
De naiviteit is echt hilarisch :D

Volgens de officiele cijfers vallen er elk jaar zo'n 5000 onder "Zelfstandig vertrek zonder toezicht".
[..]
[ code verwijderd ]

Het idee dat deze lui naar een ander land vertrekken is stuitend naief natuurlijk. Gedwongen uitzetting gebeurt nauwelijks, het is veel lucratiever en kansrijker om gewoon de illegaliteit in te gaan. Kerken en andere organisaties houden dit in stand door ondersteuning te leveren.
Jij wil zeggen dat we de afgelopen decennia maar 20.000 (minus nog de illegale arbeidsmigranten die hierheen worden gehaald door bedrijven) afgewezen asielzoekers hebben gehad? Dat is alles?

Dat is namelijk wat je nu zegt.
pi_220627359
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik ben juist totaal niet naief. Ik ben een realist. Jij gaat wel heel naief mee in frames.

Corruptie hoeft een land niet te beperken om iets te worden, zie Amerika of zie Rusland. Daarbij bedenk ook in Nederland is VVD de partij met de meeste integeriteitsschandalen. Bij ons is de corruptie alleen anders dan in zeg Afrika. Hier heb je bijvoorbeeld ministers die direct gaan werken voor de branche waar ze eerst regels voor moesten maken.
Dat ontken ik ook niet. Ieder land is corrupt en wij net zo goed. Maar dat neemt niet we dat je geld in een bodemloze put moet stoppen.
pi_220627365
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij wil zeggen dat we de afgelopen decennia maar 20.000 (minus nog de illegale arbeidsmigranten die hierheen worden gehaald door bedrijven) afgewezen asielzoekers hebben gehad? Dat is alles?

Dat is namelijk wat je nu zegt.
Geen idee waar je deze onzin nou weer vandaan haalt. Probeer de tabel maar eens door te nemen, succes.
pi_220627369
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij wil zeggen dat we de afgelopen decennia maar 20.000 (minus nog de illegale arbeidsmigranten die hierheen worden gehaald door bedrijven) afgewezen asielzoekers hebben gehad? Dat is alles?

Dat is namelijk wat je nu zegt.
Deze getallen opgeteld gaan over 2020 tot nu, das niet de laatste decennia. dan hebben we het over bijna 60k afwijzingen in 6 jaar
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_220627372
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Arabische landen vangen dus juist meer vluchtelingen op dan wij. Dit is weer zon bizarre naieve frame.
Daarbij willen we ons spiegelen aan landen als Saudie Arabie dan? Ik dacht dat we ons juist verheven voelden boven die landen?

Maar als ik het goed begrijp zijn landen als Qatar dus eigenlijk een voorbeeld voor Europa in hoe om te gaan met vluchtelingen? Qatar neemt bijvoorbeeld ongeveer niemand op ondanks dat ze schroeiend rijk zijn.
Heb je bewijs hiervan? En ja want je ziet dat West-Europa negatief aan het veranderen is door alle import vanuit Afrika/Midden oosten. De criminaliteit neemt toe, culturen en geloven botsen. Normen en waarden vervagen. Genoeg is genoeg. Dat mag best benoemd worden. En dat ontkennen is je kop in het zand steken. Maar de angst reageert bij veel linkse partijen om dat te benoemen. Met name in Engeland en Frankrijk zie je enorme demografische veranderingen en dan niet ten goede. Ook hier zie je het al in de grote steden.
pi_220627377
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:35 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Deze getallen opgeteld gaan over 2020 tot nu, das niet de laatste decennia. dan hebben we het over bijna 60k afwijzingen in 6 jaar
Er zijn maar 20.000 ongedocumenteerden in Nederland en daar zitten illegale arbeidsmigranten en arbeidsmigranten wiens werkvergunning is verlopen maar zijn blijven hangen bij.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2026 16:37:45 ]
  dinsdag 21 april 2026 @ 16:37:28 #120
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627379
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, dat kan niet. Ze verdwijnen de illegaliteit in. Dat is niet strafbaar, dus kan niemand iets. Als je niet weet waar ze zijn kun je ze niet uitzetten.
Als je niet weet waar ze zijn kun je ze ook niet opsluiten voor illegaal hier zijn. En als je wel weet waar ze zijn kun je ze oppakken en uitzetten, in plaats van ze eerst nog in onze cel te laten zitten hier.
pi_220627381
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Die gaan straks toch naar zo'n EU centrum?
Die EU centra gaan natuurlijk net zo hard falen als de proefballonnetjes van de landen die dat probeerden. Het is een zeer dom idee en ook niet op een normale manier uit te voeren. Wat dat betreft bizar dat er een meerderheid was die met zulke idioterie instemde.

Sowieso vrij treurig dat Europa zich laat verleiden om dat soort kampen op zetten onder druk van mensen met een losse rechterarm.
pi_220627382
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er zijn maar 20.000 ongedocumenteerden in Nederland en daar zitten illegale arbeidsmigranten en arbeidsmigranten wiens werkvergunning is verlopen maar zijn blijven hangen bij.
Dus die tabel is onjuist?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_220627386
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er zijn maar 20.000 ongedocumenteerden in Nederland en daar zitten illegale arbeidsmigranten en arbeidsmigranten wiens werkvergunning is verlopen maar zijn blijven hangen bij.
De focus van mensen om een minderheid verantwoordelijk te houden voor alles wat hier misgaat is verschrikkelijk.
pi_220627387
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:38 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Dus die tabel is onjuist?
Volgens het Wetenschappelijk Onderzoek- en datacentrum wel: https://www.wodc.nl/actue(...)-verblijfsvergunning
pi_220627388
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Als je niet weet waar ze zijn kun je ze ook niet opsluiten voor illegaal hier zijn. En als je wel weet waar ze zijn kun je ze oppakken en uitzetten, in plaats van ze eerst nog in onze cel te laten zitten hier.
Tuurlijk maar Dakka zit weer eens in zijn eigen realiteit.

Als je niet weet waar ze zijn kun je ze ook helemaal niet straffen. Als je ze wil straffen moet je dus onze beperkte politie capaciteit in opsporing van die mensen steken. Maargoed de politie steekt ook zeer veel tijd in drugs. Dus nog een nutteloos klusje erbij daar zitten ze vast om te trappelen.
  dinsdag 21 april 2026 @ 16:39:47 #126
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627390
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:29 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
We leven in Nederland. De EU heeft niet het belang van Nederland voorop. Het heeft voordelen, maar zeker ook nadelen.
Ieder land in de EU worstelt hiermee dus hebben landen werk gemaakt van een integrale EU oplossing.
pi_220627395
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:39 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
De focus van mensen om een minderheid verantwoordelijk te houden voor alles wat hier misgaat is verschrikkelijk.
Vrij weinig mensen die die groep van kennelijk 20.000 verantwoordelijk houdt voor alles wat hier mis gaat. Ik heb dat eigenlijk nog nooit iemand horen zeggen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 21 april 2026 @ 16:41:08 #128
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627396
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Tuurlijk maar Dakka zit weer eens in zijn eigen realiteit.

Als je niet weet waar ze zijn kun je ze ook helemaal niet straffen. Als je ze wil straffen moet je dus onze beperkte politie capaciteit in opsporing van die mensen steken. Maargoed de politie steekt ook zeer veel tijd in drugs. Dus nog een nutteloos klusje erbij daar zitten ze vast om te trappelen.
Het is op zich prima als de politie illegalen opspoort en uitzet.

Het is niet prima als ze dan eerst een straf moeten gaan uitzitten hier omdat het illegaal zijn strafbaar was.
pi_220627402
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:39 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
De focus van mensen om een minderheid verantwoordelijk te houden voor alles wat hier misgaat is verschrikkelijk.
Ja, dan worden er weer dakloze kinderen bij gesleept. Net alsof asielmigratie daar iets mee te maken heeft. Die combinatie leggen is eigenlijk gewoon verschrikkelijk.
pi_220627404
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Volgens het Wetenschappelijk Onderzoek- en datacentrum wel: https://www.wodc.nl/actue(...)-verblijfsvergunning
Volgens mij heb je echt geen idee waar je naar linkt.
pi_220627410
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Volgens mij heb je echt geen idee waar je naar linkt.
Ik wel, maar het botst met jouw wereldbeeld waarin we overspoeld zouden zijn door afgewezen asielzoekers. Dat is dus gewoon bewezen niet waar. En dan ga je zulke vage dingen zeggen, omdat je je ogen sluit voor de werkelijkheid.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2026 16:43:44 ]
pi_220627414
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Als je niet weet waar ze zijn kun je ze ook niet opsluiten voor illegaal hier zijn.
Dus moet je ze opsporen. Dat is niet moeilijk.
quote:
En als je wel weet waar ze zijn kun je ze oppakken en uitzetten, in plaats van ze eerst nog in onze cel te laten zitten hier.
Dat hoeft niet per se, strafbaar betekent niet automatisch celstraf. Daarnaast is opsluiten in de cel om te voorkomen dat men er weer vandoor gaat een goede stok achter de deur. Uitzetting is een proces, die kan men dan in de cel afwachten.

Dit is allemaal niet moeilijk en het is bijzonder zielig hoe je je van de domme moet houden om met dit soort absurde vragen te komen :D
pi_220627415
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
De spreidingswet doet nog vrijwel niks, omdat er nog geen controle op zit. Laten we daar wat betreft AZCs eerst eens mee beginnen. Voer de spreidingswet eens uit, is nog niet gebeurd.

Verder zijn er genoeg mogelijkheden om huizenbouw te versnellen, laten we eerst al die bezwaarprocedures eens grotendeels afsnijden. Verdwijnen van uitzicht of angst voor meer verkeer in de straat moeten geen reden voor bezwaar meer zijn. Die bezwaarprocedures laten nu hele woonwijken vaak 2 tot 3 jaar wachten.
Oprechte vraag maar waarom heb je zo een vertrouwen in de spreidingswet? Er zijn geen woningen.
pi_220627417
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik wel, maar het botst met jouw wereldbeeld waarin we overspoeld zouden zijn door afgewezen asielzoekers.
En je verzint maar weer wat :D

Als jij officiele cijfers van DTenV in twijfel wil trekken, ga je gang. Maar dan diskwalificeer je jezelf volledig.
  dinsdag 21 april 2026 @ 16:48:29 #135
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627427
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dus moet je ze opsporen. Dat is niet moeilijk.
[..]
Dat hoeft niet per se, strafbaar betekent niet automatisch celstraf. Daarnaast is opsluiten in de cel om te voorkomen dat men er weer vandoor gaat een goede stok achter de deur. Uitzetting is een proces, die kan men dan in de cel afwachten.

Dit is allemaal niet moeilijk en het is bijzonder zielig hoe je je van de domme moet houden om met dit soort absurde vragen te komen :D
Oftewel het voegt niks toe. Je kan ze al opsporen, vasthouden en uitzetten. En je wilt alleen maar een "straf" die verder een lege huls is omdat het lekker daadkrachtig klinkt. En daar gaan we dan rechters extra mee lastig vallen.
pi_220627434
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:44 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Oprechte vraag maar waarom heb je zo een vertrouwen in de spreidingswet? Er zijn geen woningen.
De spreidingswet gaat niet over woningen, maar over AZC's.

We hebben helemaal niet zo veel asielzoekers hier. Als elke gemeente (let op, gemeente, niet dorp) er 250 op vangt, hebben we al ruim voldoende plekken. Zelfs met het aantal statushouders dat nu in de AZC's zit.

Het aantal opvangplekken zo maken dat voorrang voor statushouders niet meer nodig is en gezinshereniging niet beperkt hoeft te worden, is dus helemaal niet zo moeilijk. 250 per gemeente is niets, een gemiddelde Nederlandse gemeente heeft 41.000 inwoners.
  dinsdag 21 april 2026 @ 16:50:17 #137
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220627439
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Oftewel het voegt niks toe. Je kan ze al opsporen, vasthouden en uitzetten. En je wilt alleen maar een "straf" die verder een lege huls is omdat het lekker daadkrachtig klinkt. En daar gaan we dan rechters extra mee lastig vallen.
Dit is hem al tien keer uitgelegd. Hij weet dat heus wel maar wil gewoon die illegalen extra straffen.
pi_220627441
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Oftewel het voegt niks toe. Je kan ze al opsporen, vasthouden en uitzetten.
Dit begint echt wanhopig te worden hoor. Scroll maar even omhoog naar de cijfers. Vasthouden en uitzetten kan voor de meerderheid niet, omdat ze de illegaliteit in gaan en dan niet meer uitgezet kunnen worden. Ook niet als ze opgepakt worden voor iets anders, want illegaliteit is niet strafbaar. Hoe vaak moet dit nog worden uitgelegd?
pi_220627445
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Oftewel het voegt niks toe. Je kan ze al opsporen, vasthouden en uitzetten. En je wilt alleen maar een "straf" die verder een lege huls is omdat het lekker daadkrachtig klinkt. En daar gaan we dan rechters extra mee lastig vallen.
Zoveel mensen die je spreekt over deze wet die helemaal niet weten dat vreemdelingendetentie allang bestaat, dat je uitgeprocedeerde asielzoekers die niet vertrekken al 1,5 jaar (!) mag opsluiten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2026 16:51:15 ]
  dinsdag 21 april 2026 @ 16:51:13 #140
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627446
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:50 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dit is hem al tien keer uitgelegd. Hij weet dat heus wel maar wil gewoon die illegalen extra straffen.
Maar uiteindelijk nul dagen celstraf geven blijkt uit zijn laatste post.
pi_220627450
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zoveel mensen die je spreekt over deze wet die helemaal niet weten dat vreemdelingendetentie allang bestaat, dat je uitgeprocedeerde asielzoekers die niet vertrekken al 1,5 jaar (!) mag opsluiten.
En dat werkt dus voor geen meter. Voor de zoveelste keer: meer dan de helft wordt niet uitgezet en verdwijnt de illegaliteit in. Ik weet je dat de feiten ontkent, maar toch. Ze staan er. Doe er je voordeel mee.
  dinsdag 21 april 2026 @ 16:53:06 #142
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627454
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dit begint echt wanhopig te worden hoor. Scroll maar even omhoog naar de cijfers. Vasthouden en uitzetten kan voor de meerderheid niet, omdat ze de illegaliteit in gaan en dan niet meer uitgezet kunnen worden. Ook niet als ze opgepakt worden voor iets anders, want illegaliteit is niet strafbaar. Hoe vaak moet dit nog worden uitgelegd?
Nu jij slaat wanhopig om je heen omdat je de huidige wet niet snapt, en op een of andere manier denkt dat mensen hier nul extra dagen in de cel zetten helpt.
pi_220627463
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nu jij slaat wanhopig om je heen omdat je de huidige wet niet snapt, en op een of andere manier denkt dat mensen hier nul extra dagen in de cel zetten helpt.
Ocharme, zelfs de domme vragen zijn nu op.
pi_220627467
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nu jij slaat wanhopig om je heen omdat je de huidige wet niet snapt, en op een of andere manier denkt dat mensen hier nul extra dagen in de cel zetten helpt.
Het enige wat je kunt doen is zorgen dat iemand niet hierheen komt, want in de huidige flowchart is het uiteindelijk zo dat het eindpunt altijd zo is dat iemand hier mag blijven of hij/zij nu illegaal is of niet.
pi_220627471
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
En dat werkt dus voor geen meter. Voor de zoveelste keer: meer dan de helft wordt niet uitgezet en verdwijnt de illegaliteit in. Ik weet je dat de feiten ontkent, maar toch. Ze staan er. Doe er je voordeel mee.
Jij ontkent de feiten steeds weer, maar je ontkent ook dat wat jij wil (opsporen en opsluiten) allang kan, daar is geen wet voor nodig. Dus je bent ook nog eens heel raar aan het argumenteren, je wil dat iets kan wat allang kan en wat ook allang gebeurt. Er vertrekken jaarlijks 3000 mensen vanuit vreemdelingendetentie: https://www.dienstterugkeerenvertrek.nl/over-dtv/cijfers

Er vertrokken afgelopen jaar ook nog 10.000 mensen zelfstandig. 13.000 vertrekkers dus. Terwijl er maar 8.100 asielaanvragen zijn afgewezen: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)en-afgewezen-in-2025

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2026 16:59:28 ]
pi_220627484
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
En dat werkt dus voor geen meter. Voor de zoveelste keer: meer dan de helft wordt niet uitgezet en verdwijnt de illegaliteit in. Ik weet je dat de feiten ontkent, maar toch. Ze staan er. Doe er je voordeel mee.
Waarom werkt het voor geen meter, waar baseer je dat op?
Dezelfde onderbuik als waarmee je zegt dat het wel werkt als je illegaliteit strafbaar stelt maar dan niet straft?
  dinsdag 21 april 2026 @ 17:03:43 #147
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220627493
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Steeds meer gemeenten gaan daar ook toe over, geven zelf opdracht tot het bouwen van huizen. En het vroeger nog zeldzame door de gemeente zelf verwerven van kavels en die vervolgens uitgeven is helemaal standaard geworden. Actief grondbeleid is de norm. En soms doen gemeenten dus al meer dan dat. Ik zie dat richting 2035 steeds meer de standaard worden, om aan de beloofde huizenbouw te voldoen.
Ik denk ook dat dit de enige manier is waarbij de overheid de regie neemt in zaken die voor de samenleving een uitdaging vormen.

Hierbij opletten dat die gemeenten niet gaan "handelen" in vastgoedprojecten maar simpel één standaard woning (per type) bouwen. Een uitgewerkte woning die iemand met een (beneden)modaal inkomen kan bewonen en desnoods tzt kan aanschaffen met (onderhouds)voorwaarden via sws een marktconform antispeculatiebeding.
Dus wmb geen kosten besteden aan hoogdravende paleisjes noch (extreem) zakken vullen van optoppende investeerders. Dat daarmee een stedelijke inrichting plat of vlak wordt, zal iemand die op zoek is naar betaalbare woonruimte meestal een zorg zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_220627503
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 april 2026 17:03 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik denk ook dat dit de enige manier is waarbij de overheid de regie neemt in zaken die voor de samenleving een uitdaging vormen.

Hierbij opletten dat die gemeenten niet gaan "handelen" in vastgoedprojecten maar simpel één standaard woning (per type) bouwen. Een uitgewerkte woning die iemand met een (beneden)modaal inkomen kan bewonen en desnoods tzt kan aanschaffen met (onderhouds)voorwaarden via sws een marktconform antispeculatiebeding.
Dus wmb geen kosten besteden aan hoogdravende paleisjes noch (extreem) zakken vullen van optoppende investeerders. Dat daarmee een stedelijke inrichting plat of vlak wordt, zal iemand die op zoek is naar betaalbare woonruimte meestal een zorg zijn.
Beetje controle over stedelijke inrichting mag wel, hoor. Bijlmer nummer zoveel zien we ook niet graag uit de grond schieten.
pi_220627512
1
2
3
4
5
6
7
Jaar    Zelfstandig vertrek    Gedwongen    Zelfstandig zonder toezicht
2020    2630                   1650        6880
2021    2100                   1630        5600
2022    2450                   1850        4310
2023    3380                   2360        4950
2024    3240                   2750        5740
2025    4640                   2720        5440

Tja, nog maar een keer de feiten dan. Er zijn nul argumenten te bedenken waarmee je net kunt doen of dit 'werkt'. Elk jaar 5k mensen die weliswaar 'vertrekken' uit de vreemdelingendetentie maar gewoon de illegaliteit in gaan (ook als ze wel naar een ander land gaan). Deze feiten negeren en/of in twijfel trekken mag, maar dan maak je jezelf compleet belachelijk.

Het gebeurt ook regelmatig dat die illegalen eerst naar een ander land gaan, dan terugkomen en nog een keer asiel aanvragen. Dat zijn vaak de illegalen die mensensmokkelaars flink betaald hebben en die willen waar voor hun geld.

[ Bericht 3% gewijzigd door MoreDakka op 21-04-2026 17:16:12 ]
  dinsdag 21 april 2026 @ 17:08:42 #150
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627514
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:56 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het enige wat je kunt doen is zorgen dat iemand niet hierheen komt, want in de huidige flowchart is het uiteindelijk zo dat het eindpunt altijd zo is dat iemand hier mag blijven of hij/zij nu illegaal is of niet.
Ook daar voegt het straffen van illegalen dus niets aan toe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')