abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 april 2026 @ 14:41:58 #26
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220626597
Illegaliteit strafbaar stellen werkt volgens mij juist compleet averechts; het geeft mensen die hier niet (meer) horen te zijn nóg meer juridische mogelijkheden en dus extra tijd om hier te zijn.
Blaf me vol
pi_220626600
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:37 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Oprechte vraag, waarom zal je voor illegale economische vluchtelingen zijn ?
Omdat het goedkope arbeid is. De rechtse partijen smullen daarvan. Die zien dat als noodzakelijk voor hun economische model. Daarom komt er ook niks van de grond. De rechtse partijen die migratie moeten aanpakken, moeten voor de buhne streng doen, want hun kiezers zien dat graag. Maar ze moeten ook zorgen dat er weinig veranderd. Want hun sponsoren zoals Otto workforce hebben de goedkope arbeid door import wel nodig.
  dinsdag 21 april 2026 @ 14:46:20 #28
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220626615
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:37 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Oprechte vraag, waarom zal je voor illegale economische vluchtelingen zijn ?
Jij wilt verkrachte illegale prostitutees hulp ontzeggen?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220626617
En na de tegenstem op de novelle, werd ik trouwens ook strafbaar als die wet was aangenomen. Ik regel namelijk mee dat mijn kerk eens per week koffie uit deelt en eens per maand soep uit deelt aan iedereen die het wil hebben. Daar kunnen ook ongedocumenteerden tussen zitten. Zonder die novelle is dat dus al strafbaar.

Hulp aan mensen die in nood zijn, bijvoorbeeld omdat het vriest of omdat ze geen eten hebben, strafbaar maken is natuurlijk volledig absurd. Dat er nog partijen daar voor hebben gestemd is eigenlijk schandalig.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2026 14:49:01 ]
pi_220626631
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:37 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Oprechte vraag, waarom zal je voor illegale economische vluchtelingen zijn ?
Niemand is dat, alleen willen sommigen zaken daadwerkelijk oplossen door iets dieper te kijken in plaats van enkel symboolwetgeving.

Wat wil je doen met een illegaal verblijvende iemand die niet weg kan en niet uitgezet kan worden omdat zijn eigen land niet meewerkt? Levenslang geven als een moordenaar?

Met deze wet mag je ook niet helpen, dus hoe moet iemand dan aan voedsel komen? Is jatten en criminaliteit een beter alternatief dan het leger des heils in jouw ogen? En die mensen hebben soms ook kinderen he, bedenk dat even. Die honger laten lijden? Geen school voor hen?

Dat is het punt: als je even doordenkt blijkt het geen best idee.
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 14:54:46 #31
236264 crew  capricia
pi_220626639
Die tweestatussenwet die dus wel aangenomen is, gaat wel gezinshereniging beperken voor een grotere groep. De nareis gaat wel echt beperkt worden.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220626687
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:54 schreef capricia het volgende:
Die tweestatussenwet die dus wel aangenomen is, gaat wel gezinshereniging beperken voor een grotere groep. De nareis gaat wel echt beperkt worden.
Dat is dus de vraag, daar loopt een navraag over bij het Europese Hof:
https://www.ordevanvlaams(...)ang-van-asielzoekers
https://www.trouw.nl/poli(...)p-de-tocht~b65a72fc/

Tot die tijd zou Nederland dat deel moeten schorsen, net als België heeft gedaan. Ik verwacht hier vrij snel een rechtszaak over.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2026 14:59:15 ]
pi_220626714
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:54 schreef capricia het volgende:
Die tweestatussenwet die dus wel aangenomen is, gaat wel gezinshereniging beperken voor een grotere groep. De nareis gaat wel echt beperkt worden.
Twee statusstelsel :') Dat is al lang geprobeerd, werkt niet want het levert veel werk op. Op die manier krijg je natuurlijk eindeloze processen waarom iemand status a en niet b heeft. Typisch ook om vluchtelingen in de kou te zetten en nog meer tweederangs burgers te maken dan ze al waren. Dat zal de integratie wel goed tegengaan, zoals de bedoeling. De problemen moeten groter!
pi_220626740
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
p. Het enige wat het doet is mensen die al kwetsbaar zijn, nog angstiger maken. Waarom zou je dat willen?
Afschrikken om hierna toe te komen. Als ik een vluchteling zal zijn zal ik namelijk ook voor West-Europa kiezen, dus ik begrijp ze wel.
pi_220626780
Die gezinshereniging tegen willen gaan is trouwens ook pure boze symboolpolitiek. Ze wonen in hetzelfde huis als de oorspronkelijke aanvrager, dus dat is het probleem niet. Nee, het is puur 'afschrikwekkend' bedoeld. Het is toch verschrikkelijk dat een land als Nederland zo diep is gezonken dat het zo onaantrekkelijk mogelijk wil zijn voor mensen die gewoon recht hebben op asiel hier?

Als ze geen recht hadden, kregen ze geen status. Dit hele gezinsherenigingsdeel zakt Nederland weer moreel ver door de ondergrens.
pi_220626786
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:52 schreef tizitl2 het volgende:

[..]

Wat wil je doen met een illegaal verblijvende iemand die niet weg kan en niet uitgezet kan worden omdat zijn eigen land niet meewerkt? Levenslang geven als een moordenaar?

Hier noem je dus al een groot probleem. Je komt er nooit meer vanaf. Dus wij moeten als Nederland het maar oplossen dan? Lekker makkelijk voor veel landen. Stuur het tuig maar naar West-Europa. Die lossen het op.
pi_220626811
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:00 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Afschrikken om hierna toe te komen. Als ik een vluchteling zal zijn zal ik namelijk ook voor West-Europa kiezen, dus ik begrijp ze wel.
Dat werkt natuurlijk niet. Voor een vluchteling blijft Europa aantrekkelijker dan zeg Libanon. Laten we het ook zo houden, dat Europa beter toeven is dan waar de vluchtelingen vandaan komen.
Heb je ook wel eens met vluchtelingen gesproken? Die houden zich echt niet bezig met dit soort regelgeving voordat ze ergens heen gaan.
pi_220626812
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:47 schreef Hanca het volgende:

Hulp aan mensen die in nood zijn, bijvoorbeeld omdat het vriest of omdat ze geen eten hebben, strafbaar maken is natuurlijk volledig absurd. Dat er nog partijen daar voor hebben gestemd is eigenlijk schandalig.
Dat ben ik met je eens.
pi_220626843
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:03 schreef Hanca het volgende:
Die gezinshereniging tegen willen gaan is trouwens ook pure boze symboolpolitiek. Ze wonen in hetzelfde huis als de oorspronkelijke aanvrager, dus dat is het probleem niet. Nee, het is puur 'afschrikwekkend' bedoeld. Het is toch verschrikkelijk dat een land als Nederland zo diep is gezonken dat het zo onaantrekkelijk mogelijk wil zijn voor mensen die gewoon recht hebben op asiel hier?

Als ze geen recht hadden, kregen ze geen status. Dit hele gezinsherenigingsdeel zakt Nederland weer moreel ver door de ondergrens.
Dit is een punt waar we het zeker eens zijn. Te triest voor woorden. Dit zorgt toch alleen maar voor slechtere integratie, kunnen mensen zich niet indenken hoe het voelt om 2 jaar zonder je gezin te zitten?

Het is ook wat je krijgt als een meerderheid van de kamer zo rechts is dat je het op fok! niet meer mag duiden.
pi_220626850
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:03 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Hier noem je dus al een groot probleem. Je komt er nooit meer vanaf. Dus wij moeten als Nederland het maar oplossen dan? Lekker makkelijk voor veel landen. Stuur het tuig maar naar West-Europa. Die lossen het op.
Het is geen groot probleem, het gaat om ongeveer 20.000 ongedocumenteerden in Nederland en daar zitten ook illegale arbeidskrachten tussen die hier heen worden gehaald uit met name Zuid-Amerika.

https://www.wodc.nl/actue(...)-verblijfsvergunning
pi_220626867
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Heb je ook wel eens met vluchtelingen gesproken? Die houden zich echt niet bezig met dit soort regelgeving voordat ze ergens heen gaan.
De echte vluchtelingen ja. Niet al die economische vluchtelingen. En die zijn er genoeg. Er is tegenwoordig goud geld te verdienen in die business helaas. Vraag jezelf eens af waarom ze altijd in de rijkere landen belanden. Het lijkt mij dat niemand tegen het opvangen van echte vluchtelingen is.
pi_220626884
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:03 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Hier noem je dus al een groot probleem. Je komt er nooit meer vanaf. Dus wij moeten als Nederland het maar oplossen dan? Lekker makkelijk voor veel landen. Stuur het tuig maar naar West-Europa. Die lossen het op.
Er is geen sturing vanuit die landen. Dat is zon leugenachtige frame van Donald Trump.

Het is meer zo dat West Europa zo gierig is dat zelfs 1% van onze gigantische welvaart besteden aan zaken als ontwikkelingssamenwerking al als afschuwelijk wordt gezien.
We doen graag alsof wij beschaafd zijn en die vluchtelingen barbaren. Maar dat we zo zielig doen over wat mensen in nood opvangen laat al wel zien dat onze beschaving ook niet verder komt dan kijken naar ons directe eigenbelang.
pi_220626920
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Er is geen sturing vanuit die landen. Dat is zon leugenachtige frame van Donald Trump.

Het is meer zo dat West Europa zo gierig is dat zelfs 1% van onze gigantische welvaart besteden aan zaken als ontwikkelingssamenwerking al als afschuwelijk wordt gezien.
We doen graag alsof wij beschaafd zijn en die vluchtelingen barbaren. Maar dat we zo zielig doen over wat mensen in nood opvangen laat al wel zien dat onze beschaving ook niet verder komt dan kijken naar ons directe eigenbelang.
Het is zelfs maar 0,7%, wat de eis is voor ontwikkelingssamenwerking. En inderdaad, dat haalt Nederland dus niet.
pi_220626923
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:07 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
De echte vluchtelingen ja. Niet al die economische vluchtelingen. En die zijn er genoeg. Er is tegenwoordig goud geld te verdienen in die business helaas. Vraag jezelf eens af waarom ze altijd in de rijkere landen belanden. Het lijkt mij dat niemand tegen het opvangen van echte vluchtelingen is.
Waar zou jij heen vluchten? Een armer land of een rijker land? Daarbij bedenk ook die amere landen zoals Turkije en Libanon vangen meer dan 10x zoveel vluchtelingen op dan wij.
Aan alles is verder geld te verdienen. Bijvoorbeeld mensen opstoken tegen vluchtelingen en migranten.
pi_220626977
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:07 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Het lijkt mij dat niemand tegen het opvangen van echte vluchtelingen is.
Nooit al die 'grenzen dicht' roepers gehoord? En sowieso: als wat jij zegt stelt klopt, had dus niemand problemen met statushouders, dat zijn namelijk de echte vluchtelingen.
pi_220627060
Nederlandse orde van advocaten, de Raad van State en de Raad voor de Rechtspraak zijn duidelijk over de tweestatussenwet: slecht idee, gaat filevorming in de rechtspraak opleveren.

https://www.nd.nl/nieuws/(...)ieuw-ingevoerd-criti

Dat weet de Eerste Kamer, toch stemmen ze in. Hoe dient de Eerste Kamer dan nog zijn doel van toetsen op uitvoerbaarheid en kwaliteit van wetgeving?
pi_220627064
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:24 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat was een gewoon goede wetgeving. Ze stemden ook voor de versoepeling om CDA te paaien. Zonder het gekonkel van D66 en PVV zou dat het allemaal gewoon gehaald hebben.

Het is natuurlijk leuker om wildenthousiast en hijgerig te posten over hoe slecht de VVD is dan de politieke realiteit te onderkennen. Net zoals het leuker is om 'Negers!!!' te roepen dan inhoudelijk over migratieproblematiek te praten.
Zou het nu wat wrijving gaan opleveren in de coalitie of zal iedereen zijn schouders ophalen uit desinteresse?
  dinsdag 21 april 2026 @ 15:23:47 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627066
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:23 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Zou het nu wat wrijving gaan opleveren in de coalitie of zal iedereen zijn schouders ophalen uit desinteresse?
Ik neem aan dat ze wel een alternatief hebben voorgekookt.
pi_220627070
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:21 schreef Hanca het volgende:
Nederlandse orde van advocaten, de Raad van State en de Raad voor de Rechtspraak zijn duidelijk over de tweestatussenwet: slecht idee, gaat filevorming in de rechtspraak opleveren.

https://www.nd.nl/nieuws/(...)ieuw-ingevoerd-criti

Dat weet de Eerste Kamer, toch stemmen ze in. Hoe dient de Eerste Kamer dan nog zijn doel van toetsen op uitvoerbaarheid en kwaliteit van wetgeving?
Omdat de stem in de eerste Kamer wordt bepaald door wat je eigen partij in de tweede kamer ervan vindt.
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 15:24:42 #50
236264 crew  capricia
pi_220627072
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:03 schreef Hanca het volgende:
Die gezinshereniging tegen willen gaan is trouwens ook pure boze symboolpolitiek. Ze wonen in hetzelfde huis als de oorspronkelijke aanvrager, dus dat is het probleem niet. Nee, het is puur 'afschrikwekkend' bedoeld. Het is toch verschrikkelijk dat een land als Nederland zo diep is gezonken dat het zo onaantrekkelijk mogelijk wil zijn voor mensen die gewoon recht hebben op asiel hier?

Als ze geen recht hadden, kregen ze geen status. Dit hele gezinsherenigingsdeel zakt Nederland weer moreel ver door de ondergrens.
Er kwamen vorig jaar 16.500 nareizigers. Waarvan er 8.000 in een COA lokatie opgevangen moesten worden.
"Door het tekort aan woningen verblijven momenteel zo’n 8000 nareizigers in azc’s, vakantieparken en noodopvanglocaties.."
https://www.schulinck.nl/sociaal-domein-nieuws-326119/
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')