abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 april 2026 @ 16:39:47 #126
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627390
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:29 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
We leven in Nederland. De EU heeft niet het belang van Nederland voorop. Het heeft voordelen, maar zeker ook nadelen.
Ieder land in de EU worstelt hiermee dus hebben landen werk gemaakt van een integrale EU oplossing.
pi_220627395
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:39 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
De focus van mensen om een minderheid verantwoordelijk te houden voor alles wat hier misgaat is verschrikkelijk.
Vrij weinig mensen die die groep van kennelijk 20.000 verantwoordelijk houdt voor alles wat hier mis gaat. Ik heb dat eigenlijk nog nooit iemand horen zeggen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 21 april 2026 @ 16:41:08 #128
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627396
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Tuurlijk maar Dakka zit weer eens in zijn eigen realiteit.

Als je niet weet waar ze zijn kun je ze ook helemaal niet straffen. Als je ze wil straffen moet je dus onze beperkte politie capaciteit in opsporing van die mensen steken. Maargoed de politie steekt ook zeer veel tijd in drugs. Dus nog een nutteloos klusje erbij daar zitten ze vast om te trappelen.
Het is op zich prima als de politie illegalen opspoort en uitzet.

Het is niet prima als ze dan eerst een straf moeten gaan uitzitten hier omdat het illegaal zijn strafbaar was.
pi_220627402
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:39 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
De focus van mensen om een minderheid verantwoordelijk te houden voor alles wat hier misgaat is verschrikkelijk.
Ja, dan worden er weer dakloze kinderen bij gesleept. Net alsof asielmigratie daar iets mee te maken heeft. Die combinatie leggen is eigenlijk gewoon verschrikkelijk.
pi_220627404
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Volgens het Wetenschappelijk Onderzoek- en datacentrum wel: https://www.wodc.nl/actue(...)-verblijfsvergunning
Volgens mij heb je echt geen idee waar je naar linkt.
pi_220627410
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Volgens mij heb je echt geen idee waar je naar linkt.
Ik wel, maar het botst met jouw wereldbeeld waarin we overspoeld zouden zijn door afgewezen asielzoekers. Dat is dus gewoon bewezen niet waar. En dan ga je zulke vage dingen zeggen, omdat je je ogen sluit voor de werkelijkheid.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2026 16:43:44 ]
pi_220627414
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Als je niet weet waar ze zijn kun je ze ook niet opsluiten voor illegaal hier zijn.
Dus moet je ze opsporen. Dat is niet moeilijk.
quote:
En als je wel weet waar ze zijn kun je ze oppakken en uitzetten, in plaats van ze eerst nog in onze cel te laten zitten hier.
Dat hoeft niet per se, strafbaar betekent niet automatisch celstraf. Daarnaast is opsluiten in de cel om te voorkomen dat men er weer vandoor gaat een goede stok achter de deur. Uitzetting is een proces, die kan men dan in de cel afwachten.

Dit is allemaal niet moeilijk en het is bijzonder zielig hoe je je van de domme moet houden om met dit soort absurde vragen te komen :D
pi_220627415
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
De spreidingswet doet nog vrijwel niks, omdat er nog geen controle op zit. Laten we daar wat betreft AZCs eerst eens mee beginnen. Voer de spreidingswet eens uit, is nog niet gebeurd.

Verder zijn er genoeg mogelijkheden om huizenbouw te versnellen, laten we eerst al die bezwaarprocedures eens grotendeels afsnijden. Verdwijnen van uitzicht of angst voor meer verkeer in de straat moeten geen reden voor bezwaar meer zijn. Die bezwaarprocedures laten nu hele woonwijken vaak 2 tot 3 jaar wachten.
Oprechte vraag maar waarom heb je zo een vertrouwen in de spreidingswet? Er zijn geen woningen.
pi_220627417
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik wel, maar het botst met jouw wereldbeeld waarin we overspoeld zouden zijn door afgewezen asielzoekers.
En je verzint maar weer wat :D

Als jij officiele cijfers van DTenV in twijfel wil trekken, ga je gang. Maar dan diskwalificeer je jezelf volledig.
  dinsdag 21 april 2026 @ 16:48:29 #135
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627427
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dus moet je ze opsporen. Dat is niet moeilijk.
[..]
Dat hoeft niet per se, strafbaar betekent niet automatisch celstraf. Daarnaast is opsluiten in de cel om te voorkomen dat men er weer vandoor gaat een goede stok achter de deur. Uitzetting is een proces, die kan men dan in de cel afwachten.

Dit is allemaal niet moeilijk en het is bijzonder zielig hoe je je van de domme moet houden om met dit soort absurde vragen te komen :D
Oftewel het voegt niks toe. Je kan ze al opsporen, vasthouden en uitzetten. En je wilt alleen maar een "straf" die verder een lege huls is omdat het lekker daadkrachtig klinkt. En daar gaan we dan rechters extra mee lastig vallen.
pi_220627434
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:44 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Oprechte vraag maar waarom heb je zo een vertrouwen in de spreidingswet? Er zijn geen woningen.
De spreidingswet gaat niet over woningen, maar over AZC's.

We hebben helemaal niet zo veel asielzoekers hier. Als elke gemeente (let op, gemeente, niet dorp) er 250 op vangt, hebben we al ruim voldoende plekken. Zelfs met het aantal statushouders dat nu in de AZC's zit.

Het aantal opvangplekken zo maken dat voorrang voor statushouders niet meer nodig is en gezinshereniging niet beperkt hoeft te worden, is dus helemaal niet zo moeilijk. 250 per gemeente is niets, een gemiddelde Nederlandse gemeente heeft 41.000 inwoners.
  dinsdag 21 april 2026 @ 16:50:17 #137
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220627439
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Oftewel het voegt niks toe. Je kan ze al opsporen, vasthouden en uitzetten. En je wilt alleen maar een "straf" die verder een lege huls is omdat het lekker daadkrachtig klinkt. En daar gaan we dan rechters extra mee lastig vallen.
Dit is hem al tien keer uitgelegd. Hij weet dat heus wel maar wil gewoon die illegalen extra straffen.
pi_220627441
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Oftewel het voegt niks toe. Je kan ze al opsporen, vasthouden en uitzetten.
Dit begint echt wanhopig te worden hoor. Scroll maar even omhoog naar de cijfers. Vasthouden en uitzetten kan voor de meerderheid niet, omdat ze de illegaliteit in gaan en dan niet meer uitgezet kunnen worden. Ook niet als ze opgepakt worden voor iets anders, want illegaliteit is niet strafbaar. Hoe vaak moet dit nog worden uitgelegd?
pi_220627445
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Oftewel het voegt niks toe. Je kan ze al opsporen, vasthouden en uitzetten. En je wilt alleen maar een "straf" die verder een lege huls is omdat het lekker daadkrachtig klinkt. En daar gaan we dan rechters extra mee lastig vallen.
Zoveel mensen die je spreekt over deze wet die helemaal niet weten dat vreemdelingendetentie allang bestaat, dat je uitgeprocedeerde asielzoekers die niet vertrekken al 1,5 jaar (!) mag opsluiten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2026 16:51:15 ]
  dinsdag 21 april 2026 @ 16:51:13 #140
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627446
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:50 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dit is hem al tien keer uitgelegd. Hij weet dat heus wel maar wil gewoon die illegalen extra straffen.
Maar uiteindelijk nul dagen celstraf geven blijkt uit zijn laatste post.
pi_220627450
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zoveel mensen die je spreekt over deze wet die helemaal niet weten dat vreemdelingendetentie allang bestaat, dat je uitgeprocedeerde asielzoekers die niet vertrekken al 1,5 jaar (!) mag opsluiten.
En dat werkt dus voor geen meter. Voor de zoveelste keer: meer dan de helft wordt niet uitgezet en verdwijnt de illegaliteit in. Ik weet je dat de feiten ontkent, maar toch. Ze staan er. Doe er je voordeel mee.
  dinsdag 21 april 2026 @ 16:53:06 #142
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627454
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dit begint echt wanhopig te worden hoor. Scroll maar even omhoog naar de cijfers. Vasthouden en uitzetten kan voor de meerderheid niet, omdat ze de illegaliteit in gaan en dan niet meer uitgezet kunnen worden. Ook niet als ze opgepakt worden voor iets anders, want illegaliteit is niet strafbaar. Hoe vaak moet dit nog worden uitgelegd?
Nu jij slaat wanhopig om je heen omdat je de huidige wet niet snapt, en op een of andere manier denkt dat mensen hier nul extra dagen in de cel zetten helpt.
pi_220627463
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nu jij slaat wanhopig om je heen omdat je de huidige wet niet snapt, en op een of andere manier denkt dat mensen hier nul extra dagen in de cel zetten helpt.
Ocharme, zelfs de domme vragen zijn nu op.
pi_220627467
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nu jij slaat wanhopig om je heen omdat je de huidige wet niet snapt, en op een of andere manier denkt dat mensen hier nul extra dagen in de cel zetten helpt.
Het enige wat je kunt doen is zorgen dat iemand niet hierheen komt, want in de huidige flowchart is het uiteindelijk zo dat het eindpunt altijd zo is dat iemand hier mag blijven of hij/zij nu illegaal is of niet.
pi_220627471
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
En dat werkt dus voor geen meter. Voor de zoveelste keer: meer dan de helft wordt niet uitgezet en verdwijnt de illegaliteit in. Ik weet je dat de feiten ontkent, maar toch. Ze staan er. Doe er je voordeel mee.
Jij ontkent de feiten steeds weer, maar je ontkent ook dat wat jij wil (opsporen en opsluiten) allang kan, daar is geen wet voor nodig. Dus je bent ook nog eens heel raar aan het argumenteren, je wil dat iets kan wat allang kan en wat ook allang gebeurt. Er vertrekken jaarlijks 3000 mensen vanuit vreemdelingendetentie: https://www.dienstterugkeerenvertrek.nl/over-dtv/cijfers

Er vertrokken afgelopen jaar ook nog 10.000 mensen zelfstandig. 13.000 vertrekkers dus. Terwijl er maar 8.100 asielaanvragen zijn afgewezen: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)en-afgewezen-in-2025

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2026 16:59:28 ]
pi_220627484
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
En dat werkt dus voor geen meter. Voor de zoveelste keer: meer dan de helft wordt niet uitgezet en verdwijnt de illegaliteit in. Ik weet je dat de feiten ontkent, maar toch. Ze staan er. Doe er je voordeel mee.
Waarom werkt het voor geen meter, waar baseer je dat op?
Dezelfde onderbuik als waarmee je zegt dat het wel werkt als je illegaliteit strafbaar stelt maar dan niet straft?
  dinsdag 21 april 2026 @ 17:03:43 #147
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220627493
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Steeds meer gemeenten gaan daar ook toe over, geven zelf opdracht tot het bouwen van huizen. En het vroeger nog zeldzame door de gemeente zelf verwerven van kavels en die vervolgens uitgeven is helemaal standaard geworden. Actief grondbeleid is de norm. En soms doen gemeenten dus al meer dan dat. Ik zie dat richting 2035 steeds meer de standaard worden, om aan de beloofde huizenbouw te voldoen.
Ik denk ook dat dit de enige manier is waarbij de overheid de regie neemt in zaken die voor de samenleving een uitdaging vormen.

Hierbij opletten dat die gemeenten niet gaan "handelen" in vastgoedprojecten maar simpel één standaard woning (per type) bouwen. Een uitgewerkte woning die iemand met een (beneden)modaal inkomen kan bewonen en desnoods tzt kan aanschaffen met (onderhouds)voorwaarden via sws een marktconform antispeculatiebeding.
Dus wmb geen kosten besteden aan hoogdravende paleisjes noch (extreem) zakken vullen van optoppende investeerders. Dat daarmee een stedelijke inrichting plat of vlak wordt, zal iemand die op zoek is naar betaalbare woonruimte meestal een zorg zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_220627503
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 april 2026 17:03 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik denk ook dat dit de enige manier is waarbij de overheid de regie neemt in zaken die voor de samenleving een uitdaging vormen.

Hierbij opletten dat die gemeenten niet gaan "handelen" in vastgoedprojecten maar simpel één standaard woning (per type) bouwen. Een uitgewerkte woning die iemand met een (beneden)modaal inkomen kan bewonen en desnoods tzt kan aanschaffen met (onderhouds)voorwaarden via sws een marktconform antispeculatiebeding.
Dus wmb geen kosten besteden aan hoogdravende paleisjes noch (extreem) zakken vullen van optoppende investeerders. Dat daarmee een stedelijke inrichting plat of vlak wordt, zal iemand die op zoek is naar betaalbare woonruimte meestal een zorg zijn.
Beetje controle over stedelijke inrichting mag wel, hoor. Bijlmer nummer zoveel zien we ook niet graag uit de grond schieten.
pi_220627512
1
2
3
4
5
6
7
Jaar    Zelfstandig vertrek    Gedwongen    Zelfstandig zonder toezicht
2020    2630                   1650        6880
2021    2100                   1630        5600
2022    2450                   1850        4310
2023    3380                   2360        4950
2024    3240                   2750        5740
2025    4640                   2720        5440

Tja, nog maar een keer de feiten dan. Er zijn nul argumenten te bedenken waarmee je net kunt doen of dit 'werkt'. Elk jaar 5k mensen die weliswaar 'vertrekken' uit de vreemdelingendetentie maar gewoon de illegaliteit in gaan (ook als ze wel naar een ander land gaan). Deze feiten negeren en/of in twijfel trekken mag, maar dan maak je jezelf compleet belachelijk.

Het gebeurt ook regelmatig dat die illegalen eerst naar een ander land gaan, dan terugkomen en nog een keer asiel aanvragen. Dat zijn vaak de illegalen die mensensmokkelaars flink betaald hebben en die willen waar voor hun geld.

[ Bericht 3% gewijzigd door MoreDakka op 21-04-2026 17:16:12 ]
  dinsdag 21 april 2026 @ 17:08:42 #150
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627514
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:56 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het enige wat je kunt doen is zorgen dat iemand niet hierheen komt, want in de huidige flowchart is het uiteindelijk zo dat het eindpunt altijd zo is dat iemand hier mag blijven of hij/zij nu illegaal is of niet.
Ook daar voegt het straffen van illegalen dus niets aan toe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')