abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220627251
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Dus rechten van mensen, want bezwaar kunnen maken is ook een recht, moet maar afgesneden worden?
Als de rechten te ver gaan, ja. Het recht op bezwaar is al een beperkt recht. Als inwoner van Midden-Groningen die nooit in Maastricht komt, kan ik al geen bezwaar maken tegen vergunningen in Maastricht.

Momenteel worden 95% van de bezwaarprocedures tegen woningbouw afgewezen: https://www.nieuwsvandeda(...)procedures-zorgelijk
Maar ze vertragen de boel wel enorm en zorgen zelfs dat projecten niet door gaan. Dan wordt het dus tijd om te kijken om welke redenen bezwaar soms wel wordt toegekend en alleen zulke bezwaren te accepteren. Iemand die alleen klaagt over uitzicht (en ja, dat is de hoofdreden voor bezwaar) moet gewoon geen bezwaar tegen een bouwvergunning meer kunnen indienen. Mooi uitzicht is geen recht.
pi_220627260
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:03 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Hier noem je dus al een groot probleem. Je komt er nooit meer vanaf. Dus wij moeten als Nederland het maar oplossen dan? Lekker makkelijk voor veel landen. Stuur het tuig maar naar West-Europa. Die lossen het op.
En daarom moet je dat dus als EU verband gezamenlijk insteken in plaats van het allemaal op eigen houtje te doen. Dan zit je op een andere manier aan tafel.

Maar wat zeker niet helpt is symboolwetgeving waardoor instanties als het leger des heil niet meer kunnen helpen en we zelf met de extra overlast en criminaliteit blijven zitten.
pi_220627262
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]
En hoe los je dat op door ze de veroordelen tot straffen, zodat ze vooral hier langer in een cel zitten?
Dan weet je waar ze zijn en kun je ze dus uitzetten. Domme vraag.
pi_220627267
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dan weet je waar ze zijn en kun je ze dus uitzetten. Domme vraag.
Vreemdelingendetentie bestaat al en wordt al toegepast, dus nogal een dom antwoord.
  dinsdag 21 april 2026 @ 16:10:41 #105
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627282
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dan weet je waar ze zijn en kun je ze dus uitzetten. Domme vraag.
Je kan ze al oppakken en uitzetten.

Door ze eerst een straf te geven zitten ze nutteloos in de cel hier, en dus niet daar waar ze horen.
pi_220627291
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je kan ze al oppakken en uitzetten.
Nee, dat kan niet. Ze verdwijnen de illegaliteit in. Dat is niet strafbaar, dus kan niemand iets. Als je niet weet waar ze zijn kun je ze niet uitzetten.
quote:
Door ze eerst een straf te geven zitten ze nutteloos in de cel hier, en dus niet daar waar ze horen.
Voor de zoveelste keer, als ze in de cel zitten weet je waar ze zijn en kun je ze dus uitzetten.

Dit zijn echt hele domme vragen met hele simpele duidelijke antwoorden.
pi_220627293
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Vreemdelingendetentie bestaat al en wordt al toegepast, dus nogal een dom antwoord.
Meer dan de helft verdwijnt de illegaliteit in en wordt niet uitzeget. Die cijfers heb ik je laatst ook al een keer laten zien, maar dat wil je niet zien.
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 16:18:41 #108
236264 crew  capricia
pi_220627304
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Meer dan de helft verdwijnt de illegaliteit in en wordt niet uitzeget. Die cijfers heb ik je laatst ook al een keer laten zien, maar dat wil je niet zien.
Die gaan straks toch naar zo'n EU centrum?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220627307
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Meer dan de helft verdwijnt de illegaliteit in en wordt niet uitzeget. Die cijfers heb ik je laatst ook al een keer laten zien, maar dat wil je niet zien.
Je bedoelt: die vertrekken uit zichzelf naar een ander land.

Nogmaals: we hebben maar 20.000 ongedocumenteerden in Nederland en daar zitten ook illegale arbeidsmigranten bij.
https://www.wodc.nl/actue(...)-verblijfsvergunning

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2026 16:24:49 ]
pi_220627311
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Die gaan straks toch naar zo'n EU centrum?
Dat mogen we hopen, ja. Maar we kunnen ze niet vinden in Nederland, dus dat wordt moeilijk.
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 16:23:57 #111
236264 crew  capricia
pi_220627324
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:20 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat mogen we hopen, ja. Maar we kunnen ze niet vinden in Nederland, dus dat wordt moeilijk.
Die poppen vast wel ergens een keer op. Zie dit ook als een Europese inspanning. Alle uitgeprocedeerde illegalen in alle eu landen kunnen straks naar zo'n centrum.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220627343
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je bedoelt: die vertrekken uit zichzelf naar een ander land.

De naiviteit is echt hilarisch :D

Volgens de officiele cijfers vallen er elk jaar zo'n 5000 onder "Zelfstandig vertrek zonder toezicht".
quote:
Zelfstandig vertrek zonder toezicht is ook wel bekend als 'vertrokken met onbekende bestemming'. In dat geval heeft de vreemdeling zich onttrokken aan het zicht van de overheid. DTenV weet dan niet waar de vreemdeling is en het vertrekproces kan geen doorgang vinden. Van deze personen is niet vast te stellen of zij Nederland hebben verlaten of de illegaliteit zijn ingegaan.
1
2
3
4
5
6
7
Jaar    Zelfstandig vertrek    Gedwongen    Zelfstandig zonder toezicht
2020    2630                   1650        6880
2021    2100                   1630        5600
2022    2450                   1850        4310
2023    3380                   2360        4950
2024    3240                   2750        5740
2025    4640                   2720        5440

Het idee dat deze lui naar een ander land vertrekken is stuitend naief natuurlijk. Gedwongen uitzetting gebeurt nauwelijks, het is veel lucratiever en kansrijker om gewoon de illegaliteit in te gaan. Kerken en andere organisaties houden dit in stand door ondersteuning te leveren.
pi_220627345
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou nee, de EU doet alleen maar waar politieke meerderheden voor zijn. Het is geen persoon met een eigen wil.
We leven in Nederland. De EU heeft niet het belang van Nederland voorop. Het heeft voordelen, maar zeker ook nadelen.
pi_220627351
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
De naiviteit is echt hilarisch :D

Volgens de officiele cijfers vallen er elk jaar zo'n 5000 onder "Zelfstandig vertrek zonder toezicht".
[..]
[ code verwijderd ]

Het idee dat deze lui naar een ander land vertrekken is stuitend naief natuurlijk. Gedwongen uitzetting gebeurt nauwelijks, het is veel lucratiever en kansrijker om gewoon de illegaliteit in te gaan. Kerken en andere organisaties houden dit in stand door ondersteuning te leveren.
Jij wil zeggen dat we de afgelopen decennia maar 20.000 (minus nog de illegale arbeidsmigranten die hierheen worden gehaald door bedrijven) afgewezen asielzoekers hebben gehad? Dat is alles?

Dat is namelijk wat je nu zegt.
pi_220627359
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik ben juist totaal niet naief. Ik ben een realist. Jij gaat wel heel naief mee in frames.

Corruptie hoeft een land niet te beperken om iets te worden, zie Amerika of zie Rusland. Daarbij bedenk ook in Nederland is VVD de partij met de meeste integeriteitsschandalen. Bij ons is de corruptie alleen anders dan in zeg Afrika. Hier heb je bijvoorbeeld ministers die direct gaan werken voor de branche waar ze eerst regels voor moesten maken.
Dat ontken ik ook niet. Ieder land is corrupt en wij net zo goed. Maar dat neemt niet we dat je geld in een bodemloze put moet stoppen.
pi_220627365
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij wil zeggen dat we de afgelopen decennia maar 20.000 (minus nog de illegale arbeidsmigranten die hierheen worden gehaald door bedrijven) afgewezen asielzoekers hebben gehad? Dat is alles?

Dat is namelijk wat je nu zegt.
Geen idee waar je deze onzin nou weer vandaan haalt. Probeer de tabel maar eens door te nemen, succes.
pi_220627369
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij wil zeggen dat we de afgelopen decennia maar 20.000 (minus nog de illegale arbeidsmigranten die hierheen worden gehaald door bedrijven) afgewezen asielzoekers hebben gehad? Dat is alles?

Dat is namelijk wat je nu zegt.
Deze getallen opgeteld gaan over 2020 tot nu, das niet de laatste decennia. dan hebben we het over bijna 60k afwijzingen in 6 jaar
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_220627372
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Arabische landen vangen dus juist meer vluchtelingen op dan wij. Dit is weer zon bizarre naieve frame.
Daarbij willen we ons spiegelen aan landen als Saudie Arabie dan? Ik dacht dat we ons juist verheven voelden boven die landen?

Maar als ik het goed begrijp zijn landen als Qatar dus eigenlijk een voorbeeld voor Europa in hoe om te gaan met vluchtelingen? Qatar neemt bijvoorbeeld ongeveer niemand op ondanks dat ze schroeiend rijk zijn.
Heb je bewijs hiervan? En ja want je ziet dat West-Europa negatief aan het veranderen is door alle import vanuit Afrika/Midden oosten. De criminaliteit neemt toe, culturen en geloven botsen. Normen en waarden vervagen. Genoeg is genoeg. Dat mag best benoemd worden. En dat ontkennen is je kop in het zand steken. Maar de angst reageert bij veel linkse partijen om dat te benoemen. Met name in Engeland en Frankrijk zie je enorme demografische veranderingen en dan niet ten goede. Ook hier zie je het al in de grote steden.
pi_220627377
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:35 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Deze getallen opgeteld gaan over 2020 tot nu, das niet de laatste decennia. dan hebben we het over bijna 60k afwijzingen in 6 jaar
Er zijn maar 20.000 ongedocumenteerden in Nederland en daar zitten illegale arbeidsmigranten en arbeidsmigranten wiens werkvergunning is verlopen maar zijn blijven hangen bij.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2026 16:37:45 ]
  dinsdag 21 april 2026 @ 16:37:28 #120
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627379
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, dat kan niet. Ze verdwijnen de illegaliteit in. Dat is niet strafbaar, dus kan niemand iets. Als je niet weet waar ze zijn kun je ze niet uitzetten.
Als je niet weet waar ze zijn kun je ze ook niet opsluiten voor illegaal hier zijn. En als je wel weet waar ze zijn kun je ze oppakken en uitzetten, in plaats van ze eerst nog in onze cel te laten zitten hier.
pi_220627381
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Die gaan straks toch naar zo'n EU centrum?
Die EU centra gaan natuurlijk net zo hard falen als de proefballonnetjes van de landen die dat probeerden. Het is een zeer dom idee en ook niet op een normale manier uit te voeren. Wat dat betreft bizar dat er een meerderheid was die met zulke idioterie instemde.

Sowieso vrij treurig dat Europa zich laat verleiden om dat soort kampen op zetten onder druk van mensen met een losse rechterarm.
pi_220627382
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er zijn maar 20.000 ongedocumenteerden in Nederland en daar zitten illegale arbeidsmigranten en arbeidsmigranten wiens werkvergunning is verlopen maar zijn blijven hangen bij.
Dus die tabel is onjuist?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_220627386
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er zijn maar 20.000 ongedocumenteerden in Nederland en daar zitten illegale arbeidsmigranten en arbeidsmigranten wiens werkvergunning is verlopen maar zijn blijven hangen bij.
De focus van mensen om een minderheid verantwoordelijk te houden voor alles wat hier misgaat is verschrikkelijk.
pi_220627387
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:38 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Dus die tabel is onjuist?
Volgens het Wetenschappelijk Onderzoek- en datacentrum wel: https://www.wodc.nl/actue(...)-verblijfsvergunning
pi_220627388
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Als je niet weet waar ze zijn kun je ze ook niet opsluiten voor illegaal hier zijn. En als je wel weet waar ze zijn kun je ze oppakken en uitzetten, in plaats van ze eerst nog in onze cel te laten zitten hier.
Tuurlijk maar Dakka zit weer eens in zijn eigen realiteit.

Als je niet weet waar ze zijn kun je ze ook helemaal niet straffen. Als je ze wil straffen moet je dus onze beperkte politie capaciteit in opsporing van die mensen steken. Maargoed de politie steekt ook zeer veel tijd in drugs. Dus nog een nutteloos klusje erbij daar zitten ze vast om te trappelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')