abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 april 2026 @ 15:39:47 #76
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627157
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:37 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
De EU heeft natuurlijk ook gigantisch gefaald. Die gevolgen ga je nooit meer ongedaan maken.
Nou nee, de EU doet alleen maar waar politieke meerderheden voor zijn. Het is geen persoon met een eigen wil.
pi_220627159
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Hoe minder mensen zich melden, hoe sneller al deze kinderen een huis hebben.
Want het bouwen gaat nu eenmaal niet zo snel, merk ik.
Sinds wanneer ben jij zo cynisch en egoïstisch geworden?

Zo veel mensen melden zich trouwens niet, het aantal aanmeldingen zit op een enorm laag niveau. Statushouders zijn ook absoluut niet de hoofdoorzaak van de dakloosheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2026 15:42:55 ]
pi_220627160
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:32 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dat valt wel mee. Het is meer de vraag waar dat geld heengaat en hoe het besteed wordt. In bepaalde landen wordt het gewoon nooit wat. Die zijn zo corrupt als de pest. En je bent echt veel te naïef.
Ik ben juist totaal niet naief. Ik ben een realist. Jij gaat wel heel naief mee in frames.

Corruptie hoeft een land niet te beperken om iets te worden, zie Amerika of zie Rusland. Daarbij bedenk ook in Nederland is VVD de partij met de meeste integeriteitsschandalen. Bij ons is de corruptie alleen anders dan in zeg Afrika. Hier heb je bijvoorbeeld ministers die direct gaan werken voor de branche waar ze eerst regels voor moesten maken.
pi_220627170
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:34 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Ik neem het ze niet kwalijk, dat zei ik toch? Ik was ook richting een land als Nederland gegaan. Goeie voorzieningen, uitkeringen als je niet werkt. Toeslagen voor redelijk wat. Zeer lage straffen voor criminaliteit. Een walhalla. Turkije vangt er inderdaad ook heel veel op. Maar het zegt ook genoeg dat Arabische landen ze niet willen.
Arabische landen vangen dus juist meer vluchtelingen op dan wij. Dit is weer zon bizarre naieve frame.
Daarbij willen we ons spiegelen aan landen als Saudie Arabie dan? Ik dacht dat we ons juist verheven voelden boven die landen?

Maar als ik het goed begrijp zijn landen als Qatar dus eigenlijk een voorbeeld voor Europa in hoe om te gaan met vluchtelingen? Qatar neemt bijvoorbeeld ongeveer niemand op ondanks dat ze schroeiend rijk zijn.
  dinsdag 21 april 2026 @ 15:47:09 #80
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220627177
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:39 schreef capricia het volgende:

[..]

Want het bouwen gaat nu eenmaal niet zo snel, merk ik.
Tijd dat de overheid weer zelf huizen gaat bouwen, zoals vroeger heel normaal was.
pi_220627183
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:47 schreef Tijn het volgende:

[..]
Tijd dat de overheid weer zelf huizen gaat bouwen, zoals vroeger heel normaal was.
Precies, huizenbouw zou gewoon geregeld moeten worden als hoe we de wegen doen. Door een overheidsinstantie.
  dinsdag 21 april 2026 @ 15:50:07 #82
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627190
Maar sowieso, welke sufkut denkt dat het een goed idee is om illegalen ons rechtssysteem en gevangenissen te laten belasten.

Illegalen horen in hun land van herkomst. Niet in een cel hier.
  dinsdag 21 april 2026 @ 15:53:20 #83
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220627197
Mar goed, VVD heeft een flinke klap tegen de kaak gehad, wonden likken, take it like a man(m/v/x), en je lesje leren en in het vervolg niet meer zo asociaal zijn en je wat bestuurlijker opstellen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 21 april 2026 @ 15:53:40 #84
511677 EsserS
Just show it!
pi_220627200
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 13:49 schreef Szura het volgende:
Erg mooi. Prutswerk moet worden weggestemd, hoe hard de Wildersen, Lientjes en collaborateurs van de T. ook roepen.
Oneens. Het was een goede wet: "mensen (burgers) die criminelen (illegalen) helpen, moeten worden gestraft." Als ik dieven, moordenaars en verkrachters ondersteuning biedt met hun misdadige activiteiten, dan word ik ook opgepakt en veroordeeld. Typisch d66 gedrag om zo'n wet zwaar af te zwakken.
In Data We Trust
pi_220627201
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:50 schreef Hexagon het volgende:
Maar sowieso, welke sufkut denkt dat het een goed idee is om illegalen ons rechtssysteem en gevangenissen te laten belasten.

Illegalen horen in hun land van herkomst. Niet in een cel hier.
Misschien zou je eens moeten onderzoeken hoe illegalen op dit moment die dingen belasten, juist omdat illegaliteit niet strafbaar is _O-
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 15:53:51 #86
236264 crew  capricia
pi_220627203
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Sinds wanneer ben jij zo cynisch en egoïstisch geworden?

Zo veel mensen melden zich trouwens niet, het aantal aanmeldingen zit op een enorm laag niveau. Statushouders zijn ook absoluut niet de hoofdoorzaak van de dakloosheid.
Als de woningen er niet zijn, er steeds meer kinderen dakloos zijn, 8.000 nareizigers noodgedwongen in een COA-opvang zitten, wat moeten we dan?

De spreidingswet distribueert al deze mensen over Nederland. Maar dan zijn er nog steeds niet voldoende woningen.

Ja sorry dat ik er cynisch van word. Maar het loopt aan alle kanten vast.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220627206
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:53 schreef -XOR- het volgende:
Mar goed, VVD heeft een flinke klap tegen de kaak gehad, wonden likken, take it like a man(m/v/x), en je lesje leren over in het vervolg niet meer zo asociaal zijn en je wat bestuurlijker opstellen.
Haha, wat een wanhoop :D
pi_220627209
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Precies, huizenbouw zou gewoon geregeld moeten worden als hoe we de wegen doen. Door een overheidsinstantie.
Steeds meer gemeenten gaan daar ook toe over, geven zelf opdracht tot het bouwen van huizen. En het vroeger nog zeldzame door de gemeente zelf verwerven van kavels en die vervolgens uitgeven is helemaal standaard geworden. Actief grondbeleid is de norm. En soms doen gemeenten dus al meer dan dat. Ik zie dat richting 2035 steeds meer de standaard worden, om aan de beloofde huizenbouw te voldoen.
  dinsdag 21 april 2026 @ 15:55:03 #89
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220627211
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Haha, wat een wanhoop :D
VVD wilde graag strenge asielwetgeving. Die gaat nu niet door door hun eigen onkunde. Helaas, pindakaas voor ze en goed nieuws voor mijn illegale kennis.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Redactie Sport dinsdag 21 april 2026 @ 15:55:35 #90
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220627214
Ik heb het idee dat het project minderheidskabinet aan het mislukken is
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 15:55:44 #91
236264 crew  capricia
pi_220627216
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Steeds meer gemeenten gaan daar ook toe over, geven zelf opdracht tot het bouwen van huizen. En het vroeger nog zeldzame door de gemeente zelf verwerven van kavels en die vervolgens uitgeven is helemaal standaard geworden. Actief grondbeleid is de norm. En soms doen gemeenten dus al meer dan dat. Ik zie dat richting 2035 steeds meer de standaard worden, om aan de beloofde huizenbouw te voldoen.
Lijkt me helemaal prima. Als de markt het kan, dan moeten we het als gemeente (gemeenschap) oplossen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220627217
Ja, de gemeenten zijn zeer schuldig aan de gebrekkige woningbouw. Maar het schizofrene beleid van de overheid dat zowel woningbouw wil (en vooral 'goedkope' woningen) als een systeem waarbij niemand daar een cent aan kan verdienen blijft de hoofdschuldige
  dinsdag 21 april 2026 @ 15:56:16 #93
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627220
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:53 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Misschien zou je eens moeten onderzoeken hoe illegalen op dit moment die dingen belasten, juist omdat illegaliteit niet strafbaar is _O-
Als je het strafbaar stelt moeten ze hier in de cel, dus zijn ze hier en niet daar waar ze moeten zijn.
pi_220627221
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Als de woningen er niet zijn, kinderen dakloos zijn, 8.000 nareizigers noodgedwongen in een COA-opvang zitten, wat moeten we dan?

De spreidingswet distribueert al deze mensen over Nederland. Maar dan zijn er nog steeds niet voldoende woningen.
De spreidingswet doet nog vrijwel niks, omdat er nog geen controle op zit. Laten we daar wat betreft AZCs eerst eens mee beginnen. Voer de spreidingswet eens uit, is nog niet gebeurd.

Verder zijn er genoeg mogelijkheden om huizenbouw te versnellen, laten we eerst al die bezwaarprocedures eens grotendeels afsnijden. Verdwijnen van uitzicht of angst voor meer verkeer in de straat moeten geen reden voor bezwaar meer zijn. Die bezwaarprocedures laten nu hele woonwijken vaak 2 tot 3 jaar wachten.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2026 15:57:54 ]
  dinsdag 21 april 2026 @ 15:56:56 #95
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220627222
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:53 schreef EsserS het volgende:

[..]
Oneens. Het was een goede wet: "mensen (burgers) die criminelen (illegalen) helpen, moeten worden gestraft." Als ik dieven, moordenaars en verkrachters ondersteuning biedt met hun misdadige activiteiten, dan word ik ook opgepakt en veroordeeld. Typisch d66 gedrag om zo'n wet zwaar af te zwakken.
De kritiek kwam juist vanuit Christelijke hoek. CDA en SGP zijn niet zo enthousiast over het straffen van mensen bij het Leger des Heils omdat ze een kop soep uitdelen. En terecht natuurlijk.
pi_220627223
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:55 schreef -XOR- het volgende:

[..]
VVD wilde graag strenge asielwetgeving. Die gaat nu niet door door hun eigen onkunde.
Nogmaals de VVD heeft voor gestemd. Ook voor de novelle die CDA overtuigde. Ik snap best dat die realiteit moeilijk te erkennen is als je voornaamste doel is om op de VVD te schelden, maar zo zit het toch echt.
pi_220627230
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Als je het strafbaar stelt moeten ze hier in de cel, dus zijn ze hier en niet daar waar ze moeten zijn.
Dan weet je waar ze zijn en kun je ze dus uitzetten. Nu komen ze ook vaak in de cel maar worden ze gewoon weer vrijgelaten. Dus geen uitzetting.

Kom op zeg, dit is basiskennis.
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 15:59:06 #98
236264 crew  capricia
pi_220627233
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
De spreidingswet doet nog vrijwel niks, omdat er nog geen controle op zit. Laten we daar wat betreft AZCs eerst eens mee beginnen. Voer de spreidingswet eens uit, is nog niet gebeurd.

Verder zijn er genoeg mogelijkheden om huizenbouw te versnellen, laten we eerst al die bezwaarprocedures eens grotendeels afsnijden. Verdwijnen van uitzicht of angst voor meer verkeer in de straat moeten geen reden voor bezwaar meer zijn. Die bezwaarprocedures laten nu hele woonwijken vaak 2 tot 3 jaar wachten.
Dus rechten van mensen, want bezwaar kunnen maken is ook een recht, moet maar afgesneden worden?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 21 april 2026 @ 16:00:31 #99
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220627238
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:57 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nogmaals de VVD heeft voor gestemd. Ook voor de novelle die CDA overtuigde. Ik snap best dat die realiteit moeilijk te erkennen is als je voornaamste doel is om op de VVD te schelden, maar zo zit het toch echt.
De asielwet gaat nu waarschijnlijk niet door. Ik vind het prachtig, ik vind het namelijk kutwetgeving. Dit is een dikke faal voor de VVD en hun aso-gedrag.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 21 april 2026 @ 16:01:27 #100
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627244
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:58 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dan weet je waar ze zijn en kun je ze dus uitzetten. Nu komen ze ook vaak in de cel maar worden ze gewoon weer vrijgelaten. Dus geen uitzetting.

Kom op zeg, dit is basiskennis.
En hoe los je dat op door ze de veroordelen tot straffen, zodat ze vooral hier langer in een cel zitten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')