abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220627079
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik neem aan dat ze wel een alternatief hebben voorgekookt.
Het alternatief wordt in de komende maand al aangenomen, het Europese migratiepact. Daar zit een deel van de maatregelen al in en dat zijn net ook de maatregelen die wél werken en geen symboolpolitiek zijn.
pi_220627081
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:24 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Omdat de stem in de eerste Kamer wordt bepaald door wat je eigen partij in de tweede kamer ervan vindt.
Ja, dat was tijdens het vorige kabinet ook allemaal prima.
pi_220627086
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:24 schreef capricia het volgende:

[..]
Er kwamen vorig jaar 16.500 nareizigers. Waarvan er 8.000 in een COA lokatie opgevangen moesten worden.
"Door het tekort aan woningen verblijven momenteel zo’n 8000 nareizigers in azc’s, vakantieparken en noodopvanglocaties.."
https://www.schulinck.nl/sociaal-domein-nieuws-326119/
Dan moeten we dat laatste probleem oplossen. Het is al schandalig dat we mensen die recht hebben om hier te wonen in een AZC laten zitten, het wordt nog veel schandaliger als je ook nog hun gezin bij hen weg gaat houden. Schande op schande stapelen, maakt het niet beter.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2026 15:28:17 ]
pi_220627087
Ach ja, de stokpaardjes komen weer van stal en hoofden worden weer in het zand gestoken.

Maar geen nood, de EU komt ons redden hoor. Met een migratiewet die dan wel ineens goed is? Grappig hoe dat werkt.
pi_220627092
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan moeten we dat laatste probleem oplossen. Het is al schandalig dat we mensen die recht hebben om hier te wonen in een AZC laten zitten, het wordt nog veel schandaliger als je ook nog hun gezin bij hen weg gaat houden.
Het is schandalig dat die mensen een verblijfsvergunning hebben.
pi_220627100
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:28 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het is schandalig dat die mensen een verblijfsvergunning hebben.
Zie je @DobbyDobby dat er wel asocialen zijn die een probleem hebben met het opvangen van echte vluchtelingen?
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 15:30:35 #57
236264 crew  capricia
pi_220627102
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan moeten we dat laatste probleem oplossen. Het is al schandalig dat we mensen die recht hebben om hier te wonen in een AZC laten zitten, het wordt nog veel schandaliger als je ook nog hun gezin bij hen weg gaat houden. Schande op schande stapelen, maakt het niet beter.
Laten we dit eerst oplossen.
quote:
Leerlingen lijden onder woningnood: onderwijzers zien steeds meer dakloze kinderen in de klas

Scholen vragen steeds vaker hulp voor dak- en thuisloze leerlingen. Onderwijzers zien leerlingen lijden onder de woningnood en slaan alarm. Dat blijkt uit nieuwe gegevens van het Jeugdeducatiefonds.
https://www.ad.nl/binnenl(...)%2Ft.co%2F&slug_rd=1

Als we niet eens plek voor onze eigen kinderen hebben om te wonen, waarom dan nog duizenden en duizenden mensen hier toegang geven.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220627107
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:00 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Afschrikken om hierna toe te komen. Als ik een vluchteling zal zijn zal ik namelijk ook voor West-Europa kiezen, dus ik begrijp ze wel.
Dit dus, het hele probleem ontstaat op het moment dat ze al hier zijn dus dat moet je zoveel mogelijk ontmoedigen.

Nu doen we hier niks aan en als ze er al zijn hebben we ook geen enkele stok achter de deur.

En zo rollen we lekker door want die mensen die jarenlang traineren op kosten van de samenleving zijn zo zielig.
pi_220627112
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zie je @:DobbyDobby dat er wel asocialen zijn die een probleem hebben met het opvangen van echte vluchtelingen?
Nee, ze hadden geen verblijfsvergunning mogen krijgen omdat ze geen echte vluchtelingen zijn. Tot het vorige kabinet kregen vrijwel alle Syriers een verblijfsvergunning, zonder enig bewijs te hoeven overleggen dat ze ergens voor vluchtten. Dat is gelukkig aangepast, maar met de gevolgen van die ramp hebben we nog steeds te maken.

Leuk geprobeerd wel weer hoor :)
pi_220627113
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Er is geen sturing vanuit die landen. Dat is zon leugenachtige frame van Donald Trump.

Het is meer zo dat West Europa zo gierig is dat zelfs 1% van onze gigantische welvaart besteden aan zaken als ontwikkelingssamenwerking al als afschuwelijk wordt gezien.
We doen graag alsof wij beschaafd zijn en die vluchtelingen barbaren. Maar dat we zo zielig doen over wat mensen in nood opvangen laat al wel zien dat onze beschaving ook niet verder komt dan kijken naar ons directe eigenbelang.
Dat valt wel mee. Het is meer de vraag waar dat geld heengaat en hoe het besteed wordt. In bepaalde landen wordt het gewoon nooit wat. Die zijn zo corrupt als de pest. En je bent echt veel te naïef.
pi_220627115
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Laten we dit eerst oplossen.
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)%2Ft.co%2F&slug_rd=1
Nee, laten we het tegelijk oplossen. Alle kinderen die recht hebben hier te wonen moeten een huis hebben. Een kind dat in Nederland geboren is, verschilt daarin niks met een kind dat hierheen gevlucht is en een verblijfsvergunning heeft gekregen. Zelfde rechten, zelfde noden, zelfde verplichting van ons als samenleving.
  dinsdag 21 april 2026 @ 15:33:08 #62
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627118
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het alternatief wordt in de komende maand al aangenomen, het Europese migratiepact. Daar zit een deel van de maatregelen al in en dat zijn net ook de maatregelen die wél werken en geen symboolpolitiek zijn.
Klopt, maar de minister wil ook wel een succesje kunnen claimen.
  dinsdag 21 april 2026 @ 15:33:47 #63
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627122
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:27 schreef MoreDakka het volgende:
Ach ja, de stokpaardjes komen weer van stal en hoofden worden weer in het zand gestoken.

Maar geen nood, de EU komt ons redden hoor. Met een migratiewet die dan wel ineens goed is? Grappig hoe dat werkt.
Inderdaad, de EU levert de laatste jaren beter werk dan onze nationale politiek.
pi_220627125
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Waar zou jij heen vluchten? Een armer land of een rijker land? Daarbij bedenk ook die amere landen zoals Turkije en Libanon vangen meer dan 10x zoveel vluchtelingen op dan wij.
Aan alles is verder geld te verdienen. Bijvoorbeeld mensen opstoken tegen vluchtelingen en migranten.
Ik neem het ze niet kwalijk, dat zei ik toch? Ik was ook richting een land als Nederland gegaan. Goeie voorzieningen, uitkeringen als je niet werkt. Toeslagen voor redelijk wat. Zeer lage straffen voor criminaliteit. Een walhalla. Turkije vangt er inderdaad ook heel veel op. Maar het zegt ook genoeg dat Arabische landen ze niet willen.
pi_220627128
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het alternatief wordt in de komende maand al aangenomen, het Europese migratiepact. Daar zit een deel van de maatregelen al in en dat zijn net ook de maatregelen die wél werken en geen symboolpolitiek zijn.
Haha, als het van de EU komt is het ineens wel goed _O- Wat opzichtig zeg.

Overigens zitten in dat pact ook wetten die gezinshereniging moeilijk maken en we krijgen terugkeerhubs zodat mensen daadwerkelijk opgepakt kunnen worden en gedwongen uitgezet worden zonder ze uit het zicht te verliezen. Allebei situaties waar jij constant juist tegen pleit. Die schijnheiligheid is echt hilarisch.
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 15:35:16 #66
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220627129
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Laten we dit eerst oplossen.
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)%2Ft.co%2F&slug_rd=1

Als we niet eens plek voor onze eigen kinderen hebben om te wonen, waarom dan nog duizenden en duizenden mensen hier toegang geven.
Ik denk dat nog meer VVD, CDA en marktwerking de beste oplossing hiervoor is.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220627130
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Waar zou jij heen vluchten? Een armer land of een rijker land? Daarbij bedenk ook die amere landen zoals Turkije en Libanon vangen meer dan 10x zoveel vluchtelingen op dan wij.
En sturen ze vervolgens gewoon door.
pi_220627133
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, laten we het tegelijk oplossen. Alle kinderen die recht hebben hier te wonen moeten een huis hebben. Een kind dat in Nederland geboren is, verschilt daarin niks met een kind dat hierheen gevlucht is en een verblijfsvergunning heeft gekregen. Zelfde rechten, zelfde noden, zelfde verplichting van ons als samenleving.
Ja en misschien kunnen we morgen ook volledig over op groene energie en vrede stichten in het Midden Oosten.

Er wordt gewoon weer gekozen om geen zaken op te lossen.
pi_220627134
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:31 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Dit dus, het hele probleem ontstaat op het moment dat ze al hier zijn dus dat moet je zoveel mogelijk ontmoedigen.

Nu doen we hier niks aan en als ze er al zijn hebben we ook geen enkele stok achter de deur.

En zo rollen we lekker door want die mensen die jarenlang traineren op kosten van de samenleving zijn zo zielig.
Dat is dus voor mij ook het probleem. Je komt er nooit meer van. Niet van de criminelen en gelukszoekers. Als iemand al niet eens wil vertellen waar die vandaan komt weet je genoeg. Maar hier niet.
pi_220627139
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Klopt, maar de minister wil ook wel een succesje kunnen claimen.
Dat is een CDA'er, bij het CDA zijn ze denk ik helemaal niet ongelukkig met deze afloop van een hoofdpijndossier dat echt een scheuring in hun partij had kunnen opleveren. Onderschat niet hoe fel de kerken en veel lokaal actieve CDA'ers (veel raadsleden) tegen deze wet waren.
Ze hebben nu richting de andere kant een goede reden gehad om tegen de wet te stemmen en kunnen mooi de PVV de schuld geven. Partijcrisis afgewend.
  dinsdag 21 april 2026 @ 15:36:55 #71
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627140
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Haha, als het van de EU komt is het ineens wel goed _O- Wat opzichtig zeg.

Overigens zitten in dat pact ook wetten die gezinshereniging moeilijk maken en we krijgen terugkeerhubs zodat mensen daadwerkelijk opgepakt kunnen worden en gedwongen uitgezet worden zonder ze uit het zicht te verliezen. Allebei situaties waar jij constant juist tegen pleit. Die schijnheiligheid is echt hilarisch.
De EU slaagt waar de PVV faalt.
pi_220627143
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De EU slaagt waar de PVV faalt.
De EU heeft natuurlijk ook gigantisch gefaald. Die gevolgen ga je nooit meer ongedaan maken.
pi_220627146
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Haha, als het van de EU komt is het ineens wel goed _O- Wat opzichtig zeg.

Overigens zitten in dat pact ook wetten die gezinshereniging moeilijk maken en we krijgen terugkeerhubs zodat mensen daadwerkelijk opgepakt kunnen worden en gedwongen uitgezet worden zonder ze uit het zicht te verliezen. Allebei situaties waar jij constant juist tegen pleit. Die schijnheiligheid is echt hilarisch.
Ik ben helemaal niet zo'n voorstander van dat Europese migratiepact, dat staat er dan ook niet. Leer lezen.
pi_220627152
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Laten we dit eerst oplossen.
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)%2Ft.co%2F&slug_rd=1

Als we niet eens plek voor onze eigen kinderen hebben om te wonen, waarom dan nog duizenden en duizenden mensen hier toegang geven.
Dat is een whataboutisme. Een land als Nederland hoeft zich niet te beperken tot één issue.
Het is niet het een of het ander, je kunt ook beide oplossen.

Daarbij is in Nederland natuurlijk plek zat maar 13% wordt gebruikt voor bebouwing. 54% is in gebruik als landbouwterrein.

Verder is het zo dat als iedereen alleen aan zeer smal eigen belang denkt, het verder ook niet nuttig is om kinderen onderdak of onderwijs te geven. Ja alleen je eigen kinderen, misschien die van vrienden of familie.
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 15:39:37 #75
236264 crew  capricia
pi_220627154
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, laten we het tegelijk oplossen. Alle kinderen die recht hebben hier te wonen moeten een huis hebben. Een kind dat in Nederland geboren is, verschilt daarin niks met een kind dat hierheen gevlucht is en een verblijfsvergunning heeft gekregen. Zelfde rechten, zelfde noden, zelfde verplichting van ons als samenleving.
Hoe minder mensen zich melden, hoe sneller al deze kinderen een huis hebben.
Want het bouwen gaat nu eenmaal niet zo snel, merk ik.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 21 april 2026 @ 15:39:47 #76
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627157
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:37 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
De EU heeft natuurlijk ook gigantisch gefaald. Die gevolgen ga je nooit meer ongedaan maken.
Nou nee, de EU doet alleen maar waar politieke meerderheden voor zijn. Het is geen persoon met een eigen wil.
pi_220627159
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Hoe minder mensen zich melden, hoe sneller al deze kinderen een huis hebben.
Want het bouwen gaat nu eenmaal niet zo snel, merk ik.
Sinds wanneer ben jij zo cynisch en egoïstisch geworden?

Zo veel mensen melden zich trouwens niet, het aantal aanmeldingen zit op een enorm laag niveau. Statushouders zijn ook absoluut niet de hoofdoorzaak van de dakloosheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2026 15:42:55 ]
pi_220627160
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:32 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dat valt wel mee. Het is meer de vraag waar dat geld heengaat en hoe het besteed wordt. In bepaalde landen wordt het gewoon nooit wat. Die zijn zo corrupt als de pest. En je bent echt veel te naïef.
Ik ben juist totaal niet naief. Ik ben een realist. Jij gaat wel heel naief mee in frames.

Corruptie hoeft een land niet te beperken om iets te worden, zie Amerika of zie Rusland. Daarbij bedenk ook in Nederland is VVD de partij met de meeste integeriteitsschandalen. Bij ons is de corruptie alleen anders dan in zeg Afrika. Hier heb je bijvoorbeeld ministers die direct gaan werken voor de branche waar ze eerst regels voor moesten maken.
pi_220627170
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:34 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Ik neem het ze niet kwalijk, dat zei ik toch? Ik was ook richting een land als Nederland gegaan. Goeie voorzieningen, uitkeringen als je niet werkt. Toeslagen voor redelijk wat. Zeer lage straffen voor criminaliteit. Een walhalla. Turkije vangt er inderdaad ook heel veel op. Maar het zegt ook genoeg dat Arabische landen ze niet willen.
Arabische landen vangen dus juist meer vluchtelingen op dan wij. Dit is weer zon bizarre naieve frame.
Daarbij willen we ons spiegelen aan landen als Saudie Arabie dan? Ik dacht dat we ons juist verheven voelden boven die landen?

Maar als ik het goed begrijp zijn landen als Qatar dus eigenlijk een voorbeeld voor Europa in hoe om te gaan met vluchtelingen? Qatar neemt bijvoorbeeld ongeveer niemand op ondanks dat ze schroeiend rijk zijn.
  dinsdag 21 april 2026 @ 15:47:09 #80
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220627177
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:39 schreef capricia het volgende:

[..]

Want het bouwen gaat nu eenmaal niet zo snel, merk ik.
Tijd dat de overheid weer zelf huizen gaat bouwen, zoals vroeger heel normaal was.
pi_220627183
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:47 schreef Tijn het volgende:

[..]
Tijd dat de overheid weer zelf huizen gaat bouwen, zoals vroeger heel normaal was.
Precies, huizenbouw zou gewoon geregeld moeten worden als hoe we de wegen doen. Door een overheidsinstantie.
  dinsdag 21 april 2026 @ 15:50:07 #82
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627190
Maar sowieso, welke sufkut denkt dat het een goed idee is om illegalen ons rechtssysteem en gevangenissen te laten belasten.

Illegalen horen in hun land van herkomst. Niet in een cel hier.
  dinsdag 21 april 2026 @ 15:53:20 #83
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220627197
Mar goed, VVD heeft een flinke klap tegen de kaak gehad, wonden likken, take it like a man(m/v/x), en je lesje leren en in het vervolg niet meer zo asociaal zijn en je wat bestuurlijker opstellen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 21 april 2026 @ 15:53:40 #84
511677 EsserS
Just show it!
pi_220627200
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 13:49 schreef Szura het volgende:
Erg mooi. Prutswerk moet worden weggestemd, hoe hard de Wildersen, Lientjes en collaborateurs van de T. ook roepen.
Oneens. Het was een goede wet: "mensen (burgers) die criminelen (illegalen) helpen, moeten worden gestraft." Als ik dieven, moordenaars en verkrachters ondersteuning biedt met hun misdadige activiteiten, dan word ik ook opgepakt en veroordeeld. Typisch d66 gedrag om zo'n wet zwaar af te zwakken.
In Data We Trust
pi_220627201
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:50 schreef Hexagon het volgende:
Maar sowieso, welke sufkut denkt dat het een goed idee is om illegalen ons rechtssysteem en gevangenissen te laten belasten.

Illegalen horen in hun land van herkomst. Niet in een cel hier.
Misschien zou je eens moeten onderzoeken hoe illegalen op dit moment die dingen belasten, juist omdat illegaliteit niet strafbaar is _O-
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 15:53:51 #86
236264 crew  capricia
pi_220627203
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Sinds wanneer ben jij zo cynisch en egoïstisch geworden?

Zo veel mensen melden zich trouwens niet, het aantal aanmeldingen zit op een enorm laag niveau. Statushouders zijn ook absoluut niet de hoofdoorzaak van de dakloosheid.
Als de woningen er niet zijn, er steeds meer kinderen dakloos zijn, 8.000 nareizigers noodgedwongen in een COA-opvang zitten, wat moeten we dan?

De spreidingswet distribueert al deze mensen over Nederland. Maar dan zijn er nog steeds niet voldoende woningen.

Ja sorry dat ik er cynisch van word. Maar het loopt aan alle kanten vast.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220627206
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:53 schreef -XOR- het volgende:
Mar goed, VVD heeft een flinke klap tegen de kaak gehad, wonden likken, take it like a man(m/v/x), en je lesje leren over in het vervolg niet meer zo asociaal zijn en je wat bestuurlijker opstellen.
Haha, wat een wanhoop :D
pi_220627209
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Precies, huizenbouw zou gewoon geregeld moeten worden als hoe we de wegen doen. Door een overheidsinstantie.
Steeds meer gemeenten gaan daar ook toe over, geven zelf opdracht tot het bouwen van huizen. En het vroeger nog zeldzame door de gemeente zelf verwerven van kavels en die vervolgens uitgeven is helemaal standaard geworden. Actief grondbeleid is de norm. En soms doen gemeenten dus al meer dan dat. Ik zie dat richting 2035 steeds meer de standaard worden, om aan de beloofde huizenbouw te voldoen.
  dinsdag 21 april 2026 @ 15:55:03 #89
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220627211
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Haha, wat een wanhoop :D
VVD wilde graag strenge asielwetgeving. Die gaat nu niet door door hun eigen onkunde. Helaas, pindakaas voor ze en goed nieuws voor mijn illegale kennis.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Redactie Sport dinsdag 21 april 2026 @ 15:55:35 #90
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220627214
Ik heb het idee dat het project minderheidskabinet aan het mislukken is
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 15:55:44 #91
236264 crew  capricia
pi_220627216
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Steeds meer gemeenten gaan daar ook toe over, geven zelf opdracht tot het bouwen van huizen. En het vroeger nog zeldzame door de gemeente zelf verwerven van kavels en die vervolgens uitgeven is helemaal standaard geworden. Actief grondbeleid is de norm. En soms doen gemeenten dus al meer dan dat. Ik zie dat richting 2035 steeds meer de standaard worden, om aan de beloofde huizenbouw te voldoen.
Lijkt me helemaal prima. Als de markt het kan, dan moeten we het als gemeente (gemeenschap) oplossen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220627217
Ja, de gemeenten zijn zeer schuldig aan de gebrekkige woningbouw. Maar het schizofrene beleid van de overheid dat zowel woningbouw wil (en vooral 'goedkope' woningen) als een systeem waarbij niemand daar een cent aan kan verdienen blijft de hoofdschuldige
  dinsdag 21 april 2026 @ 15:56:16 #93
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627220
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:53 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Misschien zou je eens moeten onderzoeken hoe illegalen op dit moment die dingen belasten, juist omdat illegaliteit niet strafbaar is _O-
Als je het strafbaar stelt moeten ze hier in de cel, dus zijn ze hier en niet daar waar ze moeten zijn.
pi_220627221
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Als de woningen er niet zijn, kinderen dakloos zijn, 8.000 nareizigers noodgedwongen in een COA-opvang zitten, wat moeten we dan?

De spreidingswet distribueert al deze mensen over Nederland. Maar dan zijn er nog steeds niet voldoende woningen.
De spreidingswet doet nog vrijwel niks, omdat er nog geen controle op zit. Laten we daar wat betreft AZCs eerst eens mee beginnen. Voer de spreidingswet eens uit, is nog niet gebeurd.

Verder zijn er genoeg mogelijkheden om huizenbouw te versnellen, laten we eerst al die bezwaarprocedures eens grotendeels afsnijden. Verdwijnen van uitzicht of angst voor meer verkeer in de straat moeten geen reden voor bezwaar meer zijn. Die bezwaarprocedures laten nu hele woonwijken vaak 2 tot 3 jaar wachten.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2026 15:57:54 ]
  dinsdag 21 april 2026 @ 15:56:56 #95
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220627222
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:53 schreef EsserS het volgende:

[..]
Oneens. Het was een goede wet: "mensen (burgers) die criminelen (illegalen) helpen, moeten worden gestraft." Als ik dieven, moordenaars en verkrachters ondersteuning biedt met hun misdadige activiteiten, dan word ik ook opgepakt en veroordeeld. Typisch d66 gedrag om zo'n wet zwaar af te zwakken.
De kritiek kwam juist vanuit Christelijke hoek. CDA en SGP zijn niet zo enthousiast over het straffen van mensen bij het Leger des Heils omdat ze een kop soep uitdelen. En terecht natuurlijk.
pi_220627223
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:55 schreef -XOR- het volgende:

[..]
VVD wilde graag strenge asielwetgeving. Die gaat nu niet door door hun eigen onkunde.
Nogmaals de VVD heeft voor gestemd. Ook voor de novelle die CDA overtuigde. Ik snap best dat die realiteit moeilijk te erkennen is als je voornaamste doel is om op de VVD te schelden, maar zo zit het toch echt.
pi_220627230
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Als je het strafbaar stelt moeten ze hier in de cel, dus zijn ze hier en niet daar waar ze moeten zijn.
Dan weet je waar ze zijn en kun je ze dus uitzetten. Nu komen ze ook vaak in de cel maar worden ze gewoon weer vrijgelaten. Dus geen uitzetting.

Kom op zeg, dit is basiskennis.
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 15:59:06 #98
236264 crew  capricia
pi_220627233
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
De spreidingswet doet nog vrijwel niks, omdat er nog geen controle op zit. Laten we daar wat betreft AZCs eerst eens mee beginnen. Voer de spreidingswet eens uit, is nog niet gebeurd.

Verder zijn er genoeg mogelijkheden om huizenbouw te versnellen, laten we eerst al die bezwaarprocedures eens grotendeels afsnijden. Verdwijnen van uitzicht of angst voor meer verkeer in de straat moeten geen reden voor bezwaar meer zijn. Die bezwaarprocedures laten nu hele woonwijken vaak 2 tot 3 jaar wachten.
Dus rechten van mensen, want bezwaar kunnen maken is ook een recht, moet maar afgesneden worden?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 21 april 2026 @ 16:00:31 #99
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220627238
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:57 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nogmaals de VVD heeft voor gestemd. Ook voor de novelle die CDA overtuigde. Ik snap best dat die realiteit moeilijk te erkennen is als je voornaamste doel is om op de VVD te schelden, maar zo zit het toch echt.
De asielwet gaat nu waarschijnlijk niet door. Ik vind het prachtig, ik vind het namelijk kutwetgeving. Dit is een dikke faal voor de VVD en hun aso-gedrag.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 21 april 2026 @ 16:01:27 #100
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627244
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:58 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dan weet je waar ze zijn en kun je ze dus uitzetten. Nu komen ze ook vaak in de cel maar worden ze gewoon weer vrijgelaten. Dus geen uitzetting.

Kom op zeg, dit is basiskennis.
En hoe los je dat op door ze de veroordelen tot straffen, zodat ze vooral hier langer in een cel zitten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')