abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220628396
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:21 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Meh, ze horen er gewoon te zijn. Wat is daar moeilijk aan? Daar worden ze ook voor betaald.
Als het werk van een kamerlid niks anders is dan in de tweede kamer zijn dan vind ik dat je een punt hebt, maar dat is natuurlijk niet het geval. Ik vind het tamelijk ouderwets dat iedereen daar op dinsdagmiddag moet zijn, met pleisterwerk zoals pairen als oplossing. De procedure van de hoofdelijke stemming is helemaal belachelijk natuurlijk.
pi_220628428
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:40 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Als het werk van een kamerlid niks anders is dan in de tweede kamer zijn dan vind ik dat je een punt hebt, maar dat is natuurlijk niet het geval. Ik vind het tamelijk ouderwets dat iedereen daar op dinsdagmiddag moet zijn, met pleisterwerk zoals pairen als oplossing. De procedure van de hoofdelijke stemming is helemaal belachelijk natuurlijk.
Dat laatste heb je een punt. Je kunt gewoon stemmen via een bedraad netwerk, allemaal tegelijk op een knopje drukken, dan is elke stemming hoofdelijk. Doen we in de gemeente ook.

Maar dat eerste: digitaal stemmen via een niet bedraad netwerk is geen veilige en geen stabiele optie, dat kan gewoon niet.
pi_220628559
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wel als hun portefeuille uit balans raakt daardoor. Dit is heel normaal. Je wil een verdeling hebben in je portefeuille en daarvoor wil je een bepaald percentage in vastgoed hebben. Als vastgoed dan te hard stijgt, stijgt dat percentage en dan verkoop je dus een deel van je vastgoedportefeuille.
Volgens mij willen ze een zo hoog mogelijk rendement met zo min mogelijk risico. Het zou zo bezien ook logisch zijn om juist het aandeel vastgoed te verhogen, gezien het dus boven verwachting presteert.

Als je dan een deel van je portefeuille verkoopt hoeft dat natuurlijk ook niet noodzakelijk het deel te zijn van investeringen in nieuwbouw.

Vanuit de politiek valt er ook prima wat te zeggen om in deze gevallen juist de pensioenfondsen gewoon te laten investeren in nieuwbouw in Nederland. Immers om te kunnen pensioneren hebben we ook een woning nodig om dat in te doen. Wat dat betreft schieten we er niet veel mee op als die pensioenfondsen iets veiliger rendement hebben maar vervolgens Nederland met een woningtekort blijft zitten. Uiteindelijk hebben gepensioneerden natuurlijk toch beide nodig, zowel een huis als een pensioen.
pi_220628567
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat laatste heb je een punt. Je kunt gewoon stemmen via een bedraad netwerk, allemaal tegelijk op een knopje drukken, dan is elke stemming hoofdelijk. Doen we in de gemeente ook.

Maar dat eerste: digitaal stemmen via een niet bedraad netwerk is geen veilige en geen stabiele optie, dat kan gewoon niet.
Aan de andere kant moet dat, zelfs op afstand, voor 75 of 150 mensen toch wel in te richten zijn?
pi_220628583
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat laatste heb je een punt. Je kunt gewoon stemmen via een bedraad netwerk, allemaal tegelijk op een knopje drukken, dan is elke stemming hoofdelijk. Doen we in de gemeente ook.

Maar dat eerste: digitaal stemmen via een niet bedraad netwerk is geen veilige en geen stabiele optie, dat kan gewoon niet.
Digitaal stemmen over een bedraad netwerk kan uiteraard veilig. Dan moet je wel encryptie gebruiken. Maar zeker bij zoiets als een hoodelijke stem is het natuurlijk vrij simpel. Het is lastig bij normale verkiezingen omdat dat ook anoniem moet. Maar in de kamer is zon stem juist nooit anoniem.
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 19:59:05 #206
375570 crew  Cyan9
pi_220628587
Ik vind het ouderwetse hoofdelijk stemmen eigenlijk wel wat hebben.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220628637
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Digitaal stemmen over een bedraad netwerk kan uiteraard veilig. Dan moet je wel encryptie gebruiken. Maar zeker bij zoiets als een hoodelijke stem is het natuurlijk vrij simpel. Het is lastig bij normale verkiezingen omdat dat ook anoniem moet. Maar in de kamer is zon stem juist nooit anoniem.
Het voordeel bij bedraad stemmen: als er dan iets niet klopt in de apparatuur, zie je dat gelijk. Als een raadslid bij ons groen in drukt en het vakje wordt rood op het scherm, dan zeggen ze daar echt wel wat van (en gelukkig kun je bij ons nog corrigeren).

Ik vind het systeem echt heel prettig, ik hoop dat de Kamer na verbouwing dit ook heeft.
pi_220628821
quote:
89s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:59 schreef Cyan9 het volgende:
Ik vind het ouderwetse hoofdelijk stemmen eigenlijk wel wat hebben.
Ja dat kan, maar dan gaan we ook niet klagen over de nadelen, bijvoorbeeld Frans Timmermans de les lezen over Keti Koti omdat de SGP graag rechtser dan kerken wil zijn.
  dinsdag 21 april 2026 @ 20:37:14 #209
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220628895
quote:
89s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:59 schreef Cyan9 het volgende:
Ik vind het ouderwetse hoofdelijk stemmen eigenlijk wel wat hebben.
Ik vind dat namen oplezen altijd heerlijk.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220628905
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 20:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik vind dat namen oplezen altijd heerlijk.
Wel eens 4 hoofdelijke stemmingen binnen 1 stemming gezien, dan is de lol er snel af. En naar een schermpje kijken waar het aantal voor en tegen op loopt is ook leuk. En dat kan dan bij elke stemming, letterlijk elke stemming is dan hoofdelijk.
  dinsdag 21 april 2026 @ 20:41:21 #211
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220628921
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 20:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wel eens 4 hoofdelijke stemmingen binnen 1 stemming gezien
Dat is zo'n beetje 28x (van) Dijk aanhoren
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 21 april 2026 @ 20:42:56 #212
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220628933
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat een grappig artikel. Dus investeerders stappen volgens het artikel uit omdat die markt te hard is gestegen.
Raar verhaal, ik hoor nooit dat investeerders uit bijvoorbeeld tech bedrijven gaan omdat het te snel stijgt :')

In ieder geval positief dat buitenlandse investeerders niet meer komen profiteren van de woningnood hier.

Waarom zouden er ook investeerders nodig zijn om te bouwen onze overheid kan prima garant staan voor de investering van woningbouwcorporaties. Dan hoeft het niet eens iets te kosten.
Te snelle stijgingen duiden vaak op een bubbel (mensen die gewoon als bandwagonners kopen , stijging niet gestoeld op een vermeerdering van onderliggende waarde). De snuggeren stappen dan uit voor de boel klapt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 21:15:34 #213
375570 crew  Cyan9
pi_220629190
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 20:29 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ja dat kan, maar dan gaan we ook niet klagen over de nadelen, bijvoorbeeld Frans Timmermans de les lezen over Keti Koti omdat de SGP graag rechtser dan kerken wil zijn.
Dat doe ik dan ook niet. O-)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220630137
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ieder land in de EU worstelt hiermee dus hebben landen werk gemaakt van een integrale EU oplossing.
Ook daar heeft D66 tegengestemd (tegen de terugkeerverordening) dus het is nog maar de vraag of die oplossing hier geïmplementeerd gaat worden.
pi_220630187
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 20:42 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Te snelle stijgingen duiden vaak op een bubbel (mensen die gewoon als bandwagonners kopen , stijging niet gestoeld op een vermeerdering van onderliggende waarde). De snuggeren stappen dan uit voor de boel klapt.
Ja dat is misschien een leuke vuistregel. Maar het is toch moeilijk voorstelbaar dat Nederland zo naar de klote gaat dat investeringen in de huizenmarkt niet gaan uitbetalen.
Zelfs als de huizenmarkt een bubbel is gaan die huizen nooit waardeloos worden. Als ze in zeg bitcoin waarderen is de kans dat het naar 0 gaat zonder restwaarde stukken groter.
pi_220630493
https://www.binnenlandsbe(...)ontract-bij-overname

Waarom vindt Ja21 het prima dat wij een vazal worden van de VS?
  woensdag 22 april 2026 @ 07:12:13 #217
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220630495
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:31 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)plan-te-betalen.html

Dus een tijdelijke verlaging dekken we met een structurele lastenverzwaring.
alcoholisten zijn altijd de pineut, ik vond het niet eerlijk
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220630521
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 07:11 schreef Jaeger85 het volgende:
https://www.binnenlandsbe(...)ontract-bij-overname

Waarom vindt Ja21 het prima dat wij een vazal worden van de VS?
Hoe meer ellende, hoe beter.
  woensdag 22 april 2026 @ 07:38:37 #219
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220630542
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 01:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja dat is misschien een leuke vuistregel. Maar het is toch moeilijk voorstelbaar dat Nederland zo naar de klote gaat dat investeringen in de huizenmarkt niet gaan uitbetalen.
Zelfs als de huizenmarkt een bubbel is gaan die huizen nooit waardeloos worden. Als ze in zeg bitcoin waarderen is de kans dat het naar 0 gaat zonder restwaarde stukken groter.
Dat zal niet gebeuren inderdaad, maar zelfs met 2% rendement op je investering 'betaal' je opportuniteitskosten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 22 april 2026 @ 07:46:53 #220
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220630565
quote:
Op een na grootste daling consumentenvertrouwen ooit

Het vertrouwen van consumenten verslechtert in april fors verder, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Het consumentenvertrouwen gaat van -30 in maart naar -44 in april. Dat is de op een na grootste daling sinds het begin van de statistiek in april 1986. Alleen in april 2020, het begin van de coronapandemie, was de daling van het vertrouwen groter.
En dan moet de economische impact zich nog grotendeels ontvouwen de komende maanden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220630572
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 07:46 schreef Perrin het volgende:

[..]
En dan moet de economische impact zich nog grotendeels ontvouwen de komende maanden.
Misschien toch maar niet die nieuwe baan nemen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220630578
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 20:42 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Te snelle stijgingen duiden vaak op een bubbel (mensen die gewoon als bandwagonners kopen , stijging niet gestoeld op een vermeerdering van onderliggende waarde). De snuggeren stappen dan uit voor de boel klapt.
Las laatste een stukje in weglees-AD over een Amsterdammer die in de provincie een huis had gekocht. 70k overboden, later vertelde de (loller) verkopend makelaar dat het tweede bod 7k boven de vraagprijs was.

Maar inderdaad, rebalancing en forward rendement. Wel de vraag waar je het dan wel in gaat stoppen, want alles hangt samen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  woensdag 22 april 2026 @ 07:54:32 #223
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220630579
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2026 07:49 schreef nostra het volgende:

[..]
Misschien toch maar niet die nieuwe baan nemen.
Stukje last in, first out vaak.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220630580
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 01:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja dat is misschien een leuke vuistregel. Maar het is toch moeilijk voorstelbaar dat Nederland zo naar de klote gaat dat investeringen in de huizenmarkt niet gaan uitbetalen.
Zelfs als de huizenmarkt een bubbel is gaan die huizen nooit waardeloos worden. Als ze in zeg bitcoin waarderen is de kans dat het naar 0 gaat zonder restwaarde stukken groter.
Vergis je niet, als je in 2010 in een huis investeerde, dan had die investering pas in 2018 weer dezelfde waarde, dan had je pas na 8 jaar een rendement van 0 ipv een negatief rendement:


Naar 0 gaat het natuurlijk niet en op lange termijn stijgt het altijd, maar huizenprijzen kunnen er heel lang over doen om weer te gaan stijgen, als ze eenmaal in zijn gestort. Dan heb je natuurlijk wel de verhuur die winst geeft. Zeker bij nieuwbouwhuizen kan dat altijd uit, bij oudere huizen zijn de huidige onderhoudsprijzen wel echt iets waar je rekening mee moet houden.

Het gedaalde consumentenvertrouwen, de op één na grootste daling ooit, belooft weinig goeds: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)entenvertrouwen-ooit
Als het consumentenvertrouwen echt laag blijft en men daardoor minder uit gaat geven (ook de koopbereidheid had de op één na grootste daling ooit), is een crisis helemaal onafwendbaar. Dus dan is zo'n duikeling als in 2010-2013 plotseling helemaal niet meer zo ver weg.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2026 07:57:20 ]
pi_220630582
quote:
9s.gif Op woensdag 22 april 2026 07:54 schreef Perrin het volgende:

[..]
Stukje last in, first out vaak.
Daarom, en steun nu op tandartsen en apotheken als klant. Daar doet de economie niet zoveel mee.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')