Als het werk van een kamerlid niks anders is dan in de tweede kamer zijn dan vind ik dat je een punt hebt, maar dat is natuurlijk niet het geval. Ik vind het tamelijk ouderwets dat iedereen daar op dinsdagmiddag moet zijn, met pleisterwerk zoals pairen als oplossing. De procedure van de hoofdelijke stemming is helemaal belachelijk natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 april 2026 19:21 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Meh, ze horen er gewoon te zijn. Wat is daar moeilijk aan? Daar worden ze ook voor betaald.
Dat laatste heb je een punt. Je kunt gewoon stemmen via een bedraad netwerk, allemaal tegelijk op een knopje drukken, dan is elke stemming hoofdelijk. Doen we in de gemeente ook.quote:Op dinsdag 21 april 2026 19:40 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als het werk van een kamerlid niks anders is dan in de tweede kamer zijn dan vind ik dat je een punt hebt, maar dat is natuurlijk niet het geval. Ik vind het tamelijk ouderwets dat iedereen daar op dinsdagmiddag moet zijn, met pleisterwerk zoals pairen als oplossing. De procedure van de hoofdelijke stemming is helemaal belachelijk natuurlijk.
Volgens mij willen ze een zo hoog mogelijk rendement met zo min mogelijk risico. Het zou zo bezien ook logisch zijn om juist het aandeel vastgoed te verhogen, gezien het dus boven verwachting presteert.quote:Op dinsdag 21 april 2026 19:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wel als hun portefeuille uit balans raakt daardoor. Dit is heel normaal. Je wil een verdeling hebben in je portefeuille en daarvoor wil je een bepaald percentage in vastgoed hebben. Als vastgoed dan te hard stijgt, stijgt dat percentage en dan verkoop je dus een deel van je vastgoedportefeuille.
Aan de andere kant moet dat, zelfs op afstand, voor 75 of 150 mensen toch wel in te richten zijn?quote:Op dinsdag 21 april 2026 19:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat laatste heb je een punt. Je kunt gewoon stemmen via een bedraad netwerk, allemaal tegelijk op een knopje drukken, dan is elke stemming hoofdelijk. Doen we in de gemeente ook.
Maar dat eerste: digitaal stemmen via een niet bedraad netwerk is geen veilige en geen stabiele optie, dat kan gewoon niet.
Digitaal stemmen over een bedraad netwerk kan uiteraard veilig. Dan moet je wel encryptie gebruiken. Maar zeker bij zoiets als een hoodelijke stem is het natuurlijk vrij simpel. Het is lastig bij normale verkiezingen omdat dat ook anoniem moet. Maar in de kamer is zon stem juist nooit anoniem.quote:Op dinsdag 21 april 2026 19:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat laatste heb je een punt. Je kunt gewoon stemmen via een bedraad netwerk, allemaal tegelijk op een knopje drukken, dan is elke stemming hoofdelijk. Doen we in de gemeente ook.
Maar dat eerste: digitaal stemmen via een niet bedraad netwerk is geen veilige en geen stabiele optie, dat kan gewoon niet.
Het voordeel bij bedraad stemmen: als er dan iets niet klopt in de apparatuur, zie je dat gelijk. Als een raadslid bij ons groen in drukt en het vakje wordt rood op het scherm, dan zeggen ze daar echt wel wat van (en gelukkig kun je bij ons nog corrigeren).quote:Op dinsdag 21 april 2026 19:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Digitaal stemmen over een bedraad netwerk kan uiteraard veilig. Dan moet je wel encryptie gebruiken. Maar zeker bij zoiets als een hoodelijke stem is het natuurlijk vrij simpel. Het is lastig bij normale verkiezingen omdat dat ook anoniem moet. Maar in de kamer is zon stem juist nooit anoniem.
Ja dat kan, maar dan gaan we ook niet klagen over de nadelen, bijvoorbeeld Frans Timmermans de les lezen over Keti Koti omdat de SGP graag rechtser dan kerken wil zijn.quote:Op dinsdag 21 april 2026 19:59 schreef Cyan9 het volgende:
Ik vind het ouderwetse hoofdelijk stemmen eigenlijk wel wat hebben.
Ik vind dat namen oplezen altijd heerlijk.quote:Op dinsdag 21 april 2026 19:59 schreef Cyan9 het volgende:
Ik vind het ouderwetse hoofdelijk stemmen eigenlijk wel wat hebben.
Wel eens 4 hoofdelijke stemmingen binnen 1 stemming gezien, dan is de lol er snel af. En naar een schermpje kijken waar het aantal voor en tegen op loopt is ook leuk. En dat kan dan bij elke stemming, letterlijk elke stemming is dan hoofdelijk.quote:Op dinsdag 21 april 2026 20:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik vind dat namen oplezen altijd heerlijk.
Dat is zo'n beetje 28x (van) Dijk aanhorenquote:Op dinsdag 21 april 2026 20:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wel eens 4 hoofdelijke stemmingen binnen 1 stemming gezien
Te snelle stijgingen duiden vaak op een bubbel (mensen die gewoon als bandwagonners kopen , stijging niet gestoeld op een vermeerdering van onderliggende waarde). De snuggeren stappen dan uit voor de boel klapt.quote:Op dinsdag 21 april 2026 19:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat een grappig artikel. Dus investeerders stappen volgens het artikel uit omdat die markt te hard is gestegen.
Raar verhaal, ik hoor nooit dat investeerders uit bijvoorbeeld tech bedrijven gaan omdat het te snel stijgt
In ieder geval positief dat buitenlandse investeerders niet meer komen profiteren van de woningnood hier.
Waarom zouden er ook investeerders nodig zijn om te bouwen onze overheid kan prima garant staan voor de investering van woningbouwcorporaties. Dan hoeft het niet eens iets te kosten.
Dat doe ik dan ook niet.quote:Op dinsdag 21 april 2026 20:29 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ja dat kan, maar dan gaan we ook niet klagen over de nadelen, bijvoorbeeld Frans Timmermans de les lezen over Keti Koti omdat de SGP graag rechtser dan kerken wil zijn.
Ook daar heeft D66 tegengestemd (tegen de terugkeerverordening) dus het is nog maar de vraag of die oplossing hier geïmplementeerd gaat worden.quote:Op dinsdag 21 april 2026 16:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ieder land in de EU worstelt hiermee dus hebben landen werk gemaakt van een integrale EU oplossing.
Ja dat is misschien een leuke vuistregel. Maar het is toch moeilijk voorstelbaar dat Nederland zo naar de klote gaat dat investeringen in de huizenmarkt niet gaan uitbetalen.quote:Op dinsdag 21 april 2026 20:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Te snelle stijgingen duiden vaak op een bubbel (mensen die gewoon als bandwagonners kopen , stijging niet gestoeld op een vermeerdering van onderliggende waarde). De snuggeren stappen dan uit voor de boel klapt.
alcoholisten zijn altijd de pineut, ik vond het niet eerlijkquote:Op dinsdag 21 april 2026 19:31 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)plan-te-betalen.html
Dus een tijdelijke verlaging dekken we met een structurele lastenverzwaring.
Hoe meer ellende, hoe beter.quote:Op woensdag 22 april 2026 07:11 schreef Jaeger85 het volgende:
https://www.binnenlandsbe(...)ontract-bij-overname
Waarom vindt Ja21 het prima dat wij een vazal worden van de VS?
Dat zal niet gebeuren inderdaad, maar zelfs met 2% rendement op je investering 'betaal' je opportuniteitskosten.quote:Op woensdag 22 april 2026 01:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja dat is misschien een leuke vuistregel. Maar het is toch moeilijk voorstelbaar dat Nederland zo naar de klote gaat dat investeringen in de huizenmarkt niet gaan uitbetalen.
Zelfs als de huizenmarkt een bubbel is gaan die huizen nooit waardeloos worden. Als ze in zeg bitcoin waarderen is de kans dat het naar 0 gaat zonder restwaarde stukken groter.
En dan moet de economische impact zich nog grotendeels ontvouwen de komende maanden.quote:Op een na grootste daling consumentenvertrouwen ooit
Het vertrouwen van consumenten verslechtert in april fors verder, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Het consumentenvertrouwen gaat van -30 in maart naar -44 in april. Dat is de op een na grootste daling sinds het begin van de statistiek in april 1986. Alleen in april 2020, het begin van de coronapandemie, was de daling van het vertrouwen groter.
Misschien toch maar niet die nieuwe baan nemen.quote:Op woensdag 22 april 2026 07:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dan moet de economische impact zich nog grotendeels ontvouwen de komende maanden.
Las laatste een stukje in weglees-AD over een Amsterdammer die in de provincie een huis had gekocht. 70k overboden, later vertelde de (loller) verkopend makelaar dat het tweede bod 7k boven de vraagprijs was.quote:Op dinsdag 21 april 2026 20:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Te snelle stijgingen duiden vaak op een bubbel (mensen die gewoon als bandwagonners kopen , stijging niet gestoeld op een vermeerdering van onderliggende waarde). De snuggeren stappen dan uit voor de boel klapt.
Stukje last in, first out vaak.quote:Op woensdag 22 april 2026 07:49 schreef nostra het volgende:
[..]
Misschien toch maar niet die nieuwe baan nemen.
Vergis je niet, als je in 2010 in een huis investeerde, dan had die investering pas in 2018 weer dezelfde waarde, dan had je pas na 8 jaar een rendement van 0 ipv een negatief rendement:quote:Op woensdag 22 april 2026 01:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja dat is misschien een leuke vuistregel. Maar het is toch moeilijk voorstelbaar dat Nederland zo naar de klote gaat dat investeringen in de huizenmarkt niet gaan uitbetalen.
Zelfs als de huizenmarkt een bubbel is gaan die huizen nooit waardeloos worden. Als ze in zeg bitcoin waarderen is de kans dat het naar 0 gaat zonder restwaarde stukken groter.
Daarom, en steun nu op tandartsen en apotheken als klant. Daar doet de economie niet zoveel mee.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |