abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220627251
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Dus rechten van mensen, want bezwaar kunnen maken is ook een recht, moet maar afgesneden worden?
Als de rechten te ver gaan, ja. Het recht op bezwaar is al een beperkt recht. Als inwoner van Midden-Groningen die nooit in Maastricht komt, kan ik al geen bezwaar maken tegen vergunningen in Maastricht.

Momenteel worden 95% van de bezwaarprocedures tegen woningbouw afgewezen: https://www.nieuwsvandeda(...)procedures-zorgelijk
Maar ze vertragen de boel wel enorm en zorgen zelfs dat projecten niet door gaan. Dan wordt het dus tijd om te kijken om welke redenen bezwaar soms wel wordt toegekend en alleen zulke bezwaren te accepteren. Iemand die alleen klaagt over uitzicht (en ja, dat is de hoofdreden voor bezwaar) moet gewoon geen bezwaar tegen een bouwvergunning meer kunnen indienen. Mooi uitzicht is geen recht.
pi_220627260
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:03 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Hier noem je dus al een groot probleem. Je komt er nooit meer vanaf. Dus wij moeten als Nederland het maar oplossen dan? Lekker makkelijk voor veel landen. Stuur het tuig maar naar West-Europa. Die lossen het op.
En daarom moet je dat dus als EU verband gezamenlijk insteken in plaats van het allemaal op eigen houtje te doen. Dan zit je op een andere manier aan tafel.

Maar wat zeker niet helpt is symboolwetgeving waardoor instanties als het leger des heil niet meer kunnen helpen en we zelf met de extra overlast en criminaliteit blijven zitten.
pi_220627262
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]
En hoe los je dat op door ze de veroordelen tot straffen, zodat ze vooral hier langer in een cel zitten?
Dan weet je waar ze zijn en kun je ze dus uitzetten. Domme vraag.
pi_220627267
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dan weet je waar ze zijn en kun je ze dus uitzetten. Domme vraag.
Vreemdelingendetentie bestaat al en wordt al toegepast, dus nogal een dom antwoord.
  dinsdag 21 april 2026 @ 16:10:41 #105
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627282
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dan weet je waar ze zijn en kun je ze dus uitzetten. Domme vraag.
Je kan ze al oppakken en uitzetten.

Door ze eerst een straf te geven zitten ze nutteloos in de cel hier, en dus niet daar waar ze horen.
pi_220627291
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je kan ze al oppakken en uitzetten.
Nee, dat kan niet. Ze verdwijnen de illegaliteit in. Dat is niet strafbaar, dus kan niemand iets. Als je niet weet waar ze zijn kun je ze niet uitzetten.
quote:
Door ze eerst een straf te geven zitten ze nutteloos in de cel hier, en dus niet daar waar ze horen.
Voor de zoveelste keer, als ze in de cel zitten weet je waar ze zijn en kun je ze dus uitzetten.

Dit zijn echt hele domme vragen met hele simpele duidelijke antwoorden.
pi_220627293
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Vreemdelingendetentie bestaat al en wordt al toegepast, dus nogal een dom antwoord.
Meer dan de helft verdwijnt de illegaliteit in en wordt niet uitzeget. Die cijfers heb ik je laatst ook al een keer laten zien, maar dat wil je niet zien.
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 16:18:41 #108
236264 crew  capricia
pi_220627304
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Meer dan de helft verdwijnt de illegaliteit in en wordt niet uitzeget. Die cijfers heb ik je laatst ook al een keer laten zien, maar dat wil je niet zien.
Die gaan straks toch naar zo'n EU centrum?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220627307
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Meer dan de helft verdwijnt de illegaliteit in en wordt niet uitzeget. Die cijfers heb ik je laatst ook al een keer laten zien, maar dat wil je niet zien.
Je bedoelt: die vertrekken uit zichzelf naar een ander land.

Nogmaals: we hebben maar 20.000 ongedocumenteerden in Nederland en daar zitten ook illegale arbeidsmigranten bij.
https://www.wodc.nl/actue(...)-verblijfsvergunning

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2026 16:24:49 ]
pi_220627311
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Die gaan straks toch naar zo'n EU centrum?
Dat mogen we hopen, ja. Maar we kunnen ze niet vinden in Nederland, dus dat wordt moeilijk.
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 16:23:57 #111
236264 crew  capricia
pi_220627324
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:20 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat mogen we hopen, ja. Maar we kunnen ze niet vinden in Nederland, dus dat wordt moeilijk.
Die poppen vast wel ergens een keer op. Zie dit ook als een Europese inspanning. Alle uitgeprocedeerde illegalen in alle eu landen kunnen straks naar zo'n centrum.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220627343
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je bedoelt: die vertrekken uit zichzelf naar een ander land.

De naiviteit is echt hilarisch :D

Volgens de officiele cijfers vallen er elk jaar zo'n 5000 onder "Zelfstandig vertrek zonder toezicht".
quote:
Zelfstandig vertrek zonder toezicht is ook wel bekend als 'vertrokken met onbekende bestemming'. In dat geval heeft de vreemdeling zich onttrokken aan het zicht van de overheid. DTenV weet dan niet waar de vreemdeling is en het vertrekproces kan geen doorgang vinden. Van deze personen is niet vast te stellen of zij Nederland hebben verlaten of de illegaliteit zijn ingegaan.
1
2
3
4
5
6
7
Jaar    Zelfstandig vertrek    Gedwongen    Zelfstandig zonder toezicht
2020    2630                   1650        6880
2021    2100                   1630        5600
2022    2450                   1850        4310
2023    3380                   2360        4950
2024    3240                   2750        5740
2025    4640                   2720        5440

Het idee dat deze lui naar een ander land vertrekken is stuitend naief natuurlijk. Gedwongen uitzetting gebeurt nauwelijks, het is veel lucratiever en kansrijker om gewoon de illegaliteit in te gaan. Kerken en andere organisaties houden dit in stand door ondersteuning te leveren.
pi_220627345
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou nee, de EU doet alleen maar waar politieke meerderheden voor zijn. Het is geen persoon met een eigen wil.
We leven in Nederland. De EU heeft niet het belang van Nederland voorop. Het heeft voordelen, maar zeker ook nadelen.
pi_220627351
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
De naiviteit is echt hilarisch :D

Volgens de officiele cijfers vallen er elk jaar zo'n 5000 onder "Zelfstandig vertrek zonder toezicht".
[..]
[ code verwijderd ]

Het idee dat deze lui naar een ander land vertrekken is stuitend naief natuurlijk. Gedwongen uitzetting gebeurt nauwelijks, het is veel lucratiever en kansrijker om gewoon de illegaliteit in te gaan. Kerken en andere organisaties houden dit in stand door ondersteuning te leveren.
Jij wil zeggen dat we de afgelopen decennia maar 20.000 (minus nog de illegale arbeidsmigranten die hierheen worden gehaald door bedrijven) afgewezen asielzoekers hebben gehad? Dat is alles?

Dat is namelijk wat je nu zegt.
pi_220627359
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik ben juist totaal niet naief. Ik ben een realist. Jij gaat wel heel naief mee in frames.

Corruptie hoeft een land niet te beperken om iets te worden, zie Amerika of zie Rusland. Daarbij bedenk ook in Nederland is VVD de partij met de meeste integeriteitsschandalen. Bij ons is de corruptie alleen anders dan in zeg Afrika. Hier heb je bijvoorbeeld ministers die direct gaan werken voor de branche waar ze eerst regels voor moesten maken.
Dat ontken ik ook niet. Ieder land is corrupt en wij net zo goed. Maar dat neemt niet we dat je geld in een bodemloze put moet stoppen.
pi_220627365
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij wil zeggen dat we de afgelopen decennia maar 20.000 (minus nog de illegale arbeidsmigranten die hierheen worden gehaald door bedrijven) afgewezen asielzoekers hebben gehad? Dat is alles?

Dat is namelijk wat je nu zegt.
Geen idee waar je deze onzin nou weer vandaan haalt. Probeer de tabel maar eens door te nemen, succes.
pi_220627369
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij wil zeggen dat we de afgelopen decennia maar 20.000 (minus nog de illegale arbeidsmigranten die hierheen worden gehaald door bedrijven) afgewezen asielzoekers hebben gehad? Dat is alles?

Dat is namelijk wat je nu zegt.
Deze getallen opgeteld gaan over 2020 tot nu, das niet de laatste decennia. dan hebben we het over bijna 60k afwijzingen in 6 jaar
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_220627372
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Arabische landen vangen dus juist meer vluchtelingen op dan wij. Dit is weer zon bizarre naieve frame.
Daarbij willen we ons spiegelen aan landen als Saudie Arabie dan? Ik dacht dat we ons juist verheven voelden boven die landen?

Maar als ik het goed begrijp zijn landen als Qatar dus eigenlijk een voorbeeld voor Europa in hoe om te gaan met vluchtelingen? Qatar neemt bijvoorbeeld ongeveer niemand op ondanks dat ze schroeiend rijk zijn.
Heb je bewijs hiervan? En ja want je ziet dat West-Europa negatief aan het veranderen is door alle import vanuit Afrika/Midden oosten. De criminaliteit neemt toe, culturen en geloven botsen. Normen en waarden vervagen. Genoeg is genoeg. Dat mag best benoemd worden. En dat ontkennen is je kop in het zand steken. Maar de angst reageert bij veel linkse partijen om dat te benoemen. Met name in Engeland en Frankrijk zie je enorme demografische veranderingen en dan niet ten goede. Ook hier zie je het al in de grote steden.
pi_220627377
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:35 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Deze getallen opgeteld gaan over 2020 tot nu, das niet de laatste decennia. dan hebben we het over bijna 60k afwijzingen in 6 jaar
Er zijn maar 20.000 ongedocumenteerden in Nederland en daar zitten illegale arbeidsmigranten en arbeidsmigranten wiens werkvergunning is verlopen maar zijn blijven hangen bij.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2026 16:37:45 ]
  dinsdag 21 april 2026 @ 16:37:28 #120
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627379
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, dat kan niet. Ze verdwijnen de illegaliteit in. Dat is niet strafbaar, dus kan niemand iets. Als je niet weet waar ze zijn kun je ze niet uitzetten.
Als je niet weet waar ze zijn kun je ze ook niet opsluiten voor illegaal hier zijn. En als je wel weet waar ze zijn kun je ze oppakken en uitzetten, in plaats van ze eerst nog in onze cel te laten zitten hier.
pi_220627381
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Die gaan straks toch naar zo'n EU centrum?
Die EU centra gaan natuurlijk net zo hard falen als de proefballonnetjes van de landen die dat probeerden. Het is een zeer dom idee en ook niet op een normale manier uit te voeren. Wat dat betreft bizar dat er een meerderheid was die met zulke idioterie instemde.

Sowieso vrij treurig dat Europa zich laat verleiden om dat soort kampen op zetten onder druk van mensen met een losse rechterarm.
pi_220627382
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er zijn maar 20.000 ongedocumenteerden in Nederland en daar zitten illegale arbeidsmigranten en arbeidsmigranten wiens werkvergunning is verlopen maar zijn blijven hangen bij.
Dus die tabel is onjuist?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_220627386
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er zijn maar 20.000 ongedocumenteerden in Nederland en daar zitten illegale arbeidsmigranten en arbeidsmigranten wiens werkvergunning is verlopen maar zijn blijven hangen bij.
De focus van mensen om een minderheid verantwoordelijk te houden voor alles wat hier misgaat is verschrikkelijk.
pi_220627387
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:38 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Dus die tabel is onjuist?
Volgens het Wetenschappelijk Onderzoek- en datacentrum wel: https://www.wodc.nl/actue(...)-verblijfsvergunning
pi_220627388
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Als je niet weet waar ze zijn kun je ze ook niet opsluiten voor illegaal hier zijn. En als je wel weet waar ze zijn kun je ze oppakken en uitzetten, in plaats van ze eerst nog in onze cel te laten zitten hier.
Tuurlijk maar Dakka zit weer eens in zijn eigen realiteit.

Als je niet weet waar ze zijn kun je ze ook helemaal niet straffen. Als je ze wil straffen moet je dus onze beperkte politie capaciteit in opsporing van die mensen steken. Maargoed de politie steekt ook zeer veel tijd in drugs. Dus nog een nutteloos klusje erbij daar zitten ze vast om te trappelen.
  dinsdag 21 april 2026 @ 16:39:47 #126
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627390
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:29 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
We leven in Nederland. De EU heeft niet het belang van Nederland voorop. Het heeft voordelen, maar zeker ook nadelen.
Ieder land in de EU worstelt hiermee dus hebben landen werk gemaakt van een integrale EU oplossing.
pi_220627395
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:39 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
De focus van mensen om een minderheid verantwoordelijk te houden voor alles wat hier misgaat is verschrikkelijk.
Vrij weinig mensen die die groep van kennelijk 20.000 verantwoordelijk houdt voor alles wat hier mis gaat. Ik heb dat eigenlijk nog nooit iemand horen zeggen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 21 april 2026 @ 16:41:08 #128
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627396
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Tuurlijk maar Dakka zit weer eens in zijn eigen realiteit.

Als je niet weet waar ze zijn kun je ze ook helemaal niet straffen. Als je ze wil straffen moet je dus onze beperkte politie capaciteit in opsporing van die mensen steken. Maargoed de politie steekt ook zeer veel tijd in drugs. Dus nog een nutteloos klusje erbij daar zitten ze vast om te trappelen.
Het is op zich prima als de politie illegalen opspoort en uitzet.

Het is niet prima als ze dan eerst een straf moeten gaan uitzitten hier omdat het illegaal zijn strafbaar was.
pi_220627402
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:39 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
De focus van mensen om een minderheid verantwoordelijk te houden voor alles wat hier misgaat is verschrikkelijk.
Ja, dan worden er weer dakloze kinderen bij gesleept. Net alsof asielmigratie daar iets mee te maken heeft. Die combinatie leggen is eigenlijk gewoon verschrikkelijk.
pi_220627404
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Volgens het Wetenschappelijk Onderzoek- en datacentrum wel: https://www.wodc.nl/actue(...)-verblijfsvergunning
Volgens mij heb je echt geen idee waar je naar linkt.
pi_220627410
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Volgens mij heb je echt geen idee waar je naar linkt.
Ik wel, maar het botst met jouw wereldbeeld waarin we overspoeld zouden zijn door afgewezen asielzoekers. Dat is dus gewoon bewezen niet waar. En dan ga je zulke vage dingen zeggen, omdat je je ogen sluit voor de werkelijkheid.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2026 16:43:44 ]
pi_220627414
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Als je niet weet waar ze zijn kun je ze ook niet opsluiten voor illegaal hier zijn.
Dus moet je ze opsporen. Dat is niet moeilijk.
quote:
En als je wel weet waar ze zijn kun je ze oppakken en uitzetten, in plaats van ze eerst nog in onze cel te laten zitten hier.
Dat hoeft niet per se, strafbaar betekent niet automatisch celstraf. Daarnaast is opsluiten in de cel om te voorkomen dat men er weer vandoor gaat een goede stok achter de deur. Uitzetting is een proces, die kan men dan in de cel afwachten.

Dit is allemaal niet moeilijk en het is bijzonder zielig hoe je je van de domme moet houden om met dit soort absurde vragen te komen :D
pi_220627415
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
De spreidingswet doet nog vrijwel niks, omdat er nog geen controle op zit. Laten we daar wat betreft AZCs eerst eens mee beginnen. Voer de spreidingswet eens uit, is nog niet gebeurd.

Verder zijn er genoeg mogelijkheden om huizenbouw te versnellen, laten we eerst al die bezwaarprocedures eens grotendeels afsnijden. Verdwijnen van uitzicht of angst voor meer verkeer in de straat moeten geen reden voor bezwaar meer zijn. Die bezwaarprocedures laten nu hele woonwijken vaak 2 tot 3 jaar wachten.
Oprechte vraag maar waarom heb je zo een vertrouwen in de spreidingswet? Er zijn geen woningen.
pi_220627417
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik wel, maar het botst met jouw wereldbeeld waarin we overspoeld zouden zijn door afgewezen asielzoekers.
En je verzint maar weer wat :D

Als jij officiele cijfers van DTenV in twijfel wil trekken, ga je gang. Maar dan diskwalificeer je jezelf volledig.
  dinsdag 21 april 2026 @ 16:48:29 #135
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627427
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dus moet je ze opsporen. Dat is niet moeilijk.
[..]
Dat hoeft niet per se, strafbaar betekent niet automatisch celstraf. Daarnaast is opsluiten in de cel om te voorkomen dat men er weer vandoor gaat een goede stok achter de deur. Uitzetting is een proces, die kan men dan in de cel afwachten.

Dit is allemaal niet moeilijk en het is bijzonder zielig hoe je je van de domme moet houden om met dit soort absurde vragen te komen :D
Oftewel het voegt niks toe. Je kan ze al opsporen, vasthouden en uitzetten. En je wilt alleen maar een "straf" die verder een lege huls is omdat het lekker daadkrachtig klinkt. En daar gaan we dan rechters extra mee lastig vallen.
pi_220627434
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:44 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Oprechte vraag maar waarom heb je zo een vertrouwen in de spreidingswet? Er zijn geen woningen.
De spreidingswet gaat niet over woningen, maar over AZC's.

We hebben helemaal niet zo veel asielzoekers hier. Als elke gemeente (let op, gemeente, niet dorp) er 250 op vangt, hebben we al ruim voldoende plekken. Zelfs met het aantal statushouders dat nu in de AZC's zit.

Het aantal opvangplekken zo maken dat voorrang voor statushouders niet meer nodig is en gezinshereniging niet beperkt hoeft te worden, is dus helemaal niet zo moeilijk. 250 per gemeente is niets, een gemiddelde Nederlandse gemeente heeft 41.000 inwoners.
  dinsdag 21 april 2026 @ 16:50:17 #137
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220627439
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Oftewel het voegt niks toe. Je kan ze al opsporen, vasthouden en uitzetten. En je wilt alleen maar een "straf" die verder een lege huls is omdat het lekker daadkrachtig klinkt. En daar gaan we dan rechters extra mee lastig vallen.
Dit is hem al tien keer uitgelegd. Hij weet dat heus wel maar wil gewoon die illegalen extra straffen.
pi_220627441
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Oftewel het voegt niks toe. Je kan ze al opsporen, vasthouden en uitzetten.
Dit begint echt wanhopig te worden hoor. Scroll maar even omhoog naar de cijfers. Vasthouden en uitzetten kan voor de meerderheid niet, omdat ze de illegaliteit in gaan en dan niet meer uitgezet kunnen worden. Ook niet als ze opgepakt worden voor iets anders, want illegaliteit is niet strafbaar. Hoe vaak moet dit nog worden uitgelegd?
pi_220627445
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Oftewel het voegt niks toe. Je kan ze al opsporen, vasthouden en uitzetten. En je wilt alleen maar een "straf" die verder een lege huls is omdat het lekker daadkrachtig klinkt. En daar gaan we dan rechters extra mee lastig vallen.
Zoveel mensen die je spreekt over deze wet die helemaal niet weten dat vreemdelingendetentie allang bestaat, dat je uitgeprocedeerde asielzoekers die niet vertrekken al 1,5 jaar (!) mag opsluiten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2026 16:51:15 ]
  dinsdag 21 april 2026 @ 16:51:13 #140
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627446
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:50 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dit is hem al tien keer uitgelegd. Hij weet dat heus wel maar wil gewoon die illegalen extra straffen.
Maar uiteindelijk nul dagen celstraf geven blijkt uit zijn laatste post.
pi_220627450
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zoveel mensen die je spreekt over deze wet die helemaal niet weten dat vreemdelingendetentie allang bestaat, dat je uitgeprocedeerde asielzoekers die niet vertrekken al 1,5 jaar (!) mag opsluiten.
En dat werkt dus voor geen meter. Voor de zoveelste keer: meer dan de helft wordt niet uitgezet en verdwijnt de illegaliteit in. Ik weet je dat de feiten ontkent, maar toch. Ze staan er. Doe er je voordeel mee.
  dinsdag 21 april 2026 @ 16:53:06 #142
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627454
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dit begint echt wanhopig te worden hoor. Scroll maar even omhoog naar de cijfers. Vasthouden en uitzetten kan voor de meerderheid niet, omdat ze de illegaliteit in gaan en dan niet meer uitgezet kunnen worden. Ook niet als ze opgepakt worden voor iets anders, want illegaliteit is niet strafbaar. Hoe vaak moet dit nog worden uitgelegd?
Nu jij slaat wanhopig om je heen omdat je de huidige wet niet snapt, en op een of andere manier denkt dat mensen hier nul extra dagen in de cel zetten helpt.
pi_220627463
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nu jij slaat wanhopig om je heen omdat je de huidige wet niet snapt, en op een of andere manier denkt dat mensen hier nul extra dagen in de cel zetten helpt.
Ocharme, zelfs de domme vragen zijn nu op.
pi_220627467
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nu jij slaat wanhopig om je heen omdat je de huidige wet niet snapt, en op een of andere manier denkt dat mensen hier nul extra dagen in de cel zetten helpt.
Het enige wat je kunt doen is zorgen dat iemand niet hierheen komt, want in de huidige flowchart is het uiteindelijk zo dat het eindpunt altijd zo is dat iemand hier mag blijven of hij/zij nu illegaal is of niet.
pi_220627471
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
En dat werkt dus voor geen meter. Voor de zoveelste keer: meer dan de helft wordt niet uitgezet en verdwijnt de illegaliteit in. Ik weet je dat de feiten ontkent, maar toch. Ze staan er. Doe er je voordeel mee.
Jij ontkent de feiten steeds weer, maar je ontkent ook dat wat jij wil (opsporen en opsluiten) allang kan, daar is geen wet voor nodig. Dus je bent ook nog eens heel raar aan het argumenteren, je wil dat iets kan wat allang kan en wat ook allang gebeurt. Er vertrekken jaarlijks 3000 mensen vanuit vreemdelingendetentie: https://www.dienstterugkeerenvertrek.nl/over-dtv/cijfers

Er vertrokken afgelopen jaar ook nog 10.000 mensen zelfstandig. 13.000 vertrekkers dus. Terwijl er maar 8.100 asielaanvragen zijn afgewezen: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)en-afgewezen-in-2025

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2026 16:59:28 ]
pi_220627484
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
En dat werkt dus voor geen meter. Voor de zoveelste keer: meer dan de helft wordt niet uitgezet en verdwijnt de illegaliteit in. Ik weet je dat de feiten ontkent, maar toch. Ze staan er. Doe er je voordeel mee.
Waarom werkt het voor geen meter, waar baseer je dat op?
Dezelfde onderbuik als waarmee je zegt dat het wel werkt als je illegaliteit strafbaar stelt maar dan niet straft?
  dinsdag 21 april 2026 @ 17:03:43 #147
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220627493
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Steeds meer gemeenten gaan daar ook toe over, geven zelf opdracht tot het bouwen van huizen. En het vroeger nog zeldzame door de gemeente zelf verwerven van kavels en die vervolgens uitgeven is helemaal standaard geworden. Actief grondbeleid is de norm. En soms doen gemeenten dus al meer dan dat. Ik zie dat richting 2035 steeds meer de standaard worden, om aan de beloofde huizenbouw te voldoen.
Ik denk ook dat dit de enige manier is waarbij de overheid de regie neemt in zaken die voor de samenleving een uitdaging vormen.

Hierbij opletten dat die gemeenten niet gaan "handelen" in vastgoedprojecten maar simpel één standaard woning (per type) bouwen. Een uitgewerkte woning die iemand met een (beneden)modaal inkomen kan bewonen en desnoods tzt kan aanschaffen met (onderhouds)voorwaarden via sws een marktconform antispeculatiebeding.
Dus wmb geen kosten besteden aan hoogdravende paleisjes noch (extreem) zakken vullen van optoppende investeerders. Dat daarmee een stedelijke inrichting plat of vlak wordt, zal iemand die op zoek is naar betaalbare woonruimte meestal een zorg zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_220627503
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 april 2026 17:03 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik denk ook dat dit de enige manier is waarbij de overheid de regie neemt in zaken die voor de samenleving een uitdaging vormen.

Hierbij opletten dat die gemeenten niet gaan "handelen" in vastgoedprojecten maar simpel één standaard woning (per type) bouwen. Een uitgewerkte woning die iemand met een (beneden)modaal inkomen kan bewonen en desnoods tzt kan aanschaffen met (onderhouds)voorwaarden via sws een marktconform antispeculatiebeding.
Dus wmb geen kosten besteden aan hoogdravende paleisjes noch (extreem) zakken vullen van optoppende investeerders. Dat daarmee een stedelijke inrichting plat of vlak wordt, zal iemand die op zoek is naar betaalbare woonruimte meestal een zorg zijn.
Beetje controle over stedelijke inrichting mag wel, hoor. Bijlmer nummer zoveel zien we ook niet graag uit de grond schieten.
pi_220627512
1
2
3
4
5
6
7
Jaar    Zelfstandig vertrek    Gedwongen    Zelfstandig zonder toezicht
2020    2630                   1650        6880
2021    2100                   1630        5600
2022    2450                   1850        4310
2023    3380                   2360        4950
2024    3240                   2750        5740
2025    4640                   2720        5440

Tja, nog maar een keer de feiten dan. Er zijn nul argumenten te bedenken waarmee je net kunt doen of dit 'werkt'. Elk jaar 5k mensen die weliswaar 'vertrekken' uit de vreemdelingendetentie maar gewoon de illegaliteit in gaan (ook als ze wel naar een ander land gaan). Deze feiten negeren en/of in twijfel trekken mag, maar dan maak je jezelf compleet belachelijk.

Het gebeurt ook regelmatig dat die illegalen eerst naar een ander land gaan, dan terugkomen en nog een keer asiel aanvragen. Dat zijn vaak de illegalen die mensensmokkelaars flink betaald hebben en die willen waar voor hun geld.

[ Bericht 3% gewijzigd door MoreDakka op 21-04-2026 17:16:12 ]
  dinsdag 21 april 2026 @ 17:08:42 #150
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627514
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:56 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het enige wat je kunt doen is zorgen dat iemand niet hierheen komt, want in de huidige flowchart is het uiteindelijk zo dat het eindpunt altijd zo is dat iemand hier mag blijven of hij/zij nu illegaal is of niet.
Ook daar voegt het straffen van illegalen dus niets aan toe.
  dinsdag 21 april 2026 @ 17:09:41 #151
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220627525
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:55 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ocharme, zelfs de domme vragen zijn nu op.
Nee, je bent gewoon wild om je heen aan het slaan omdat uit niets blijkt dat die wet ergens tot minder illegalen leidt.
pi_220627530
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 17:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee, je bent gewoon wild om je heen aan het slaan omdat uit niets blijkt dat die wet ergens tot minder illegalen leidt.
Oh zeker wel, heb ik meerdere keren uitgelegd als antwoord op je vragen. Die vragen zijn nu ook op, schijnbaar. Tja.
  dinsdag 21 april 2026 @ 17:19:15 #153
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220627567
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 17:06 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Beetje controle over stedelijke inrichting mag wel, hoor. Bijlmer nummer zoveel zien we ook niet graag uit de grond schieten.
Genoeg stedelijke planologen die natuurlijk moeten kijken naar een totale leefbaarheid doe vooral voortkomt of de bewonersgroep min of meer gelijke doelstellingen en (cohesie)normen er op na willen/kunnen houden.

Strikt genomen was de Bijlmer een stedelijk Walhalla. De vermeende doelgroep haakte af omdat zij niet inclusief met een anders normerende groep te maken wilde hebben.
Zelf zou ik er supergraag gewoond hebben. Mooie ruime 4 kamerflats van 100m˛ netto, liften, wijds uitzicht vv groot balkon en je auto droog in de parkeergarage met op de begane grond allerlei voorzieningen en hobby/activiteitenclubjes. Tegenwoordig betaal je voor dat soort paleisjes snel ¤500K en ¤500/mnd aan servicekosten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 21 april 2026 @ 17:21:47 #154
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_220627575
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:56 schreef Tijn het volgende:

[..]
De kritiek kwam juist vanuit Christelijke hoek. CDA en SGP zijn niet zo enthousiast over het straffen van mensen bij het Leger des Heils omdat ze een kop soep uitdelen. En terecht natuurlijk.
En medici hebben een eed afgelegd dat ze iedereen helpen.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_220627590
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 17:19 schreef Vallon het volgende:

[..]
Genoeg stedelijke planologen die natuurlijk moeten kijken naar een totale leefbaarheid doe vooral voortkomt of de bewonersgroep min of meer gelijke doelstellingen en (cohesie)normen er op na willen/kunnen houden.

Strikt genomen was de Bijlmer een stedelijk Walhalla. De vermeende doelgroep haakte af omdat zij niet inclusief met een anders normerende groep te maken wilde hebben.
Zelf zou ik er supergraag gewoond hebben. Mooie ruime 4 kamerflats van 100m˛ netto, liften, wijds uitzicht vv groot balkon en je auto droog in de parkeergarage met op de begane grond allerlei voorzieningen en hobby/activiteitenclubjes. Tegenwoordig betaal je voor dat soort paleisjes snel ¤500K en ¤500/mnd aan servicekosten.
Oh, dat geloof ik zeker, dan heeft het eerder met mijn vooroordeel over hoogbouw te maken dan de doelgroep. Ben zelf geboren in een nieuwbouwflat (vier etages zonder lift) en sinds mijn zesde jaar verhuist naar een rijtjeswoning op de begane grond met tuin en ken dus de jammerverhalen van mijn moeder van gezeul met kinderwagens trappen op, hahahaha
  dinsdag 21 april 2026 @ 17:33:08 #156
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220627608
Iedereen weet toch dat die strafbaarstelling van illegaliteit zoals in de geamendeerde asielwet bagger is, dat is toch al door meerdere instituties gesteld? MinV&J ontraadde, RvS was negatief...
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220627622
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 17:08 schreef MoreDakka het volgende:

[ code verwijderd ]

Tja, nog maar een keer de feiten dan. Er zijn nul argumenten te bedenken waarmee je net kunt doen of dit 'werkt'. Elk jaar 5k mensen die weliswaar 'vertrekken' uit de vreemdelingendetentie maar gewoon de illegaliteit in gaan (ook als ze wel naar een ander land gaan). Deze feiten negeren en/of in twijfel trekken mag, maar dan maak je jezelf compleet belachelijk.

Het gebeurt ook regelmatig dat die illegalen eerst naar een ander land gaan, dan terugkomen en nog een keer asiel aanvragen. Dat zijn vaak de illegalen die mensensmokkelaars flink betaald hebben en die willen waar voor hun geld.
Wat bedoel je met de feiten? Je plempt hier wat cijfers neer. Maar vervolgens doe je eigenlijk alleen maar aannames. Zoals dat vertrekken hetzelfde is als blijven in de illegaliteit. Dat kan ik nou nergens opmaken uit je tabel. Hoeveel mensen er daadwerkelijk zijn vertrokken hoeveel er de illegaliteit in zijn gegaan.

Het lijkt er meer op dat je maar weer eens wild rond je heen aan het slaan bent. Je komt niet met feiten, nouja deze ene tabel die niet laat zien wat je beweert. De tabel spreekt je verhaal juist tegen, want er was dus al een stijgende lijn. Een feit dat je probeert te ontkennen door je aanname dat vertrekken betekend, blijven maar in de illegaliteit of een buurland.

Vrij bizar dat je andere de maat probeert te meten dat ze het niet snappen terwijl je dus geen enkele onderbouwing voor je mening weet te presenteren.
Je hebt het hier regelmatig over. Zoek het een keer uit zodat je iets kan presenteren wat wel ergens op slaat zou ik zeggen. Dit is beschamend.
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 17:41:00 #158
375570 crew  Cyan9
pi_220627645
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 17:33 schreef -XOR- het volgende:
Iedereen weet toch dat die strafbaarstelling van illegaliteit zoals in de geamendeerde asielwet bagger is, dat is toch al door meerdere instituties gesteld? MinV&J ontraadde, RvS was negatief...
De RvS is natuurlijk hartstikke links, wat weten zij nou?
Ongeďnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220627651
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 17:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat bedoel je met de feiten? Je plempt hier wat cijfers neer. Maar vervolgens doe je eigenlijk alleen maar aannames. Zoals dat vertrekken hetzelfde is als blijven in de illegaliteit. Dat kan ik nou nergens opmaken uit je tabel. Hoeveel mensen er daadwerkelijk zijn vertrokken hoeveel er de illegaliteit in zijn gegaan.

Het lijkt er meer op dat je maar weer eens wild rond je heen aan het slaan bent. Je komt niet met feiten, nouja deze ene tabel die niet laat zien wat je beweert. De tabel spreekt je verhaal juist tegen, want er was dus al een stijgende lijn. Een feit dat je probeert te ontkennen door je aanname dat vertrekken betekend, blijven maar in de illegaliteit of een buurland.

Vrij bizar dat je andere de maat probeert te meten dat ze het niet snappen terwijl je dus geen enkele onderbouwing voor je mening weet te presenteren.
Je hebt het hier regelmatig over. Zoek het een keer uit zodat je iets kan presenteren wat wel ergens op slaat zou ik zeggen. Dit is beschamend.
Vrij simpel, er zijn in 2025 13.000 vreemdelingen die in beeld waren bij de Diemst Terugkeer en Vertrek vertrokken. 3.000 vanuit detentie.

Dat er niemand vertrekt is dus bewezen onwaar.
pi_220627654
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 17:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat bedoel je met de feiten? Je plempt hier wat cijfers neer. Maar vervolgens doe je eigenlijk alleen maar aannames. Zoals dat vertrekken hetzelfde is als blijven in de illegaliteit. Dat kan ik nou nergens opmaken uit je tabel.
Staat gewoon bij de toelichting die ik ook al eerder gepost heb:
quote:
Zelfstandig vertrek zonder toezicht is ook wel bekend als 'vertrokken met onbekende bestemming'. In dat geval heeft de vreemdeling zich onttrokken aan het zicht van de overheid. DTenV weet dan niet waar de vreemdeling is en het vertrekproces kan geen doorgang vinden. Van deze personen is niet vast te stellen of zij Nederland hebben verlaten of de illegaliteit zijn ingegaan.
  dinsdag 21 april 2026 @ 17:49:25 #161
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220627676
quote:
9s.gif Op dinsdag 21 april 2026 17:41 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
De RvS is natuurlijk hartstikke links, wat weten zij nou?
Net als David van Weel trouwens. Linkse rat.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220627678
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 17:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Staat gewoon bij de toelichting die ik ook al eerder gepost heb:
[..]

En dus doe jij de aanname dat ze niet vertrekken, terwijl er juist uit onderzoek is gebleken dat dit grotendeels om een groep veiligelanders gaat die van AZC naar AZC door Europa reist en dus steeds zelf vertrekt voor ze opgepakt kunnen worden.

De feitelijke cijfers zijn: er zijn zo'n 20.000 ongedocumenteerden in Nederland, vorig jaar zijn er 13.000 mensen via de DTenV vertrokken, terwijl er 8100 asielaanvragen zijn afgewezen.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2026 17:51:44 ]
pi_220627703
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 17:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
En dus doe jij de aanname dat ze niet vertrekken,
Nee. Ik zeg dat ze de illegaliteit in gaan. Dat is een feit, want ook als ze de grens overgaan zijn ze daar illegaal.

De cijfers zijn duidelijk. Bijna de helft van de illegalen die uitgezet zouden moeten worden, verdwijnen. Een aanzienlijk deel blijft in Nederland, of gaat naar het buitenland om daar weer asiel aan te vragen, of komen daarna weer terug om opnieuw in Nederland asiel aan te vragen. Hoe die verhouding is is moeilijk vast te stellen, omdat ze dus de illegaliteit in gaan en niet te volgen zijn.

Dat betekent dus dat het uitzetbeleid voor bijna de helft niet werkt. Je kunt met de beste wil van de wereld dat geen goed resultaat noemen.

[ Bericht 5% gewijzigd door MoreDakka op 21-04-2026 17:59:11 ]
  dinsdag 21 april 2026 @ 18:03:53 #164
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220627745
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 17:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
En dus doe jij de aanname dat ze niet vertrekken, terwijl er juist uit onderzoek is gebleken dat dit grotendeels om een groep veiligelanders gaat die van AZC naar AZC door Europa reist en dus steeds zelf vertrekt voor ze opgepakt kunnen worden.

opgepakt worden ??
asielzoekers zijn toch niet strafbaar ?/

we zijn hier barmhartig
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 21 april 2026 @ 18:05:05 #165
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220627749
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 17:33 schreef -XOR- het volgende:
Iedereen weet toch dat die strafbaarstelling van illegaliteit zoals in de geamendeerde asielwet bagger is, dat is toch al door meerdere instituties gesteld? MinV&J ontraadde, RvS was negatief...
dus hoeft er niemand terug , en in Amsterdam worden ze wel opgevangen met bed, bad en brood
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220627835
https://www.bnr.nl/nieuws(...)-d66-zocht-een-reden

Waarom wijst VVD naar de D66 terwijl D66 altijd consequent is geweest in dat ze niet wilden stemmen voor deze wet en daar in het coalitieakkoord ook ruimte voor is gelaten? Sturen ze alweer op een regeringscrisis aan?
pi_220627866
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
De spreidingswet gaat niet over woningen, maar over AZC's.

We hebben helemaal niet zo veel asielzoekers hier. Als elke gemeente (let op, gemeente, niet dorp) er 250 op vangt, hebben we al ruim voldoende plekken. Zelfs met het aantal statushouders dat nu in de AZC's zit.

Het aantal opvangplekken zo maken dat voorrang voor statushouders niet meer nodig is en gezinshereniging niet beperkt hoeft te worden, is dus helemaal niet zo moeilijk. 250 per gemeente is niets, een gemiddelde Nederlandse gemeente heeft 41.000 inwoners.
En dan eindigen we straks met overvolle azcs in elke gemeente omdat er nog steeds geen woningen zijn.

Je kunt beter woningen bouwen ipv azcs.
pi_220627897
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 17:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ook daar voegt het straffen van illegalen dus niets aan toe.
Als dat ervoor zorgt dat men liever naar een ander land vertrekt dan lost dat wel een probleem op.
  dinsdag 21 april 2026 @ 18:31:08 #169
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220627907
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 18:18 schreef Jaeger85 het volgende:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)-d66-zocht-een-reden

Waarom wijst VVD naar de D66 terwijl D66 altijd consequent is geweest in dat ze niet wilden stemmen voor deze wet en daar in het coalitieakkoord ook ruimte voor is gelaten? Sturen ze alweer op een regeringscrisis aan?
D66 dat stiekem hoopt dat de wet wel wordt aangenomen maar ook schone handen wil houden is trouwens ook ergerlijk.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220627910
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 18:23 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
En dan eindigen we straks met overvolle azcs in elke gemeente omdat er nog steeds geen woningen zijn.

Je kunt beter woningen bouwen ipv azcs.
AZC's hoef je meestal niet te bouwen, elke gemeente heeft wel lege scholen, hotels, kantoren die vrij simpel om te bouwen zijn tot AZC.
  dinsdag 21 april 2026 @ 18:33:24 #171
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220627923
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:16 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ook, D66 maakt er een potje van een PVV doet wat ze altijd doen: de boel frustreren. Dat neemt echter niet weg dat de VVD heeft geprobeerd om iedereen de moeder te naaien door wildenthousiast voor het amendement-Vondeling te stemmen en dat klapt nu keihard recht in het eigen gezicht uit elkaar.

De anti-bestuurlijkheid van de VVD doet ze nu de das om.
Ik vind deze hele saga ontzettend sneu vanuit het CDA, SGP, VVD, PVV en D66. Best knap :')
  dinsdag 21 april 2026 @ 18:38:25 #172
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220627947
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 18:33 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Ik vind deze hele saga ontzettend sneu vanuit het CDA, SGP, VVD, PVV en D66. Best knap :')
Daarbij mag overigens ook worden aangetekend dat PRO en PvdD gewoon hun werk moeten doen ipv voor de buhne vroom vooraan zitten bij lamentatiefestival Kati Koti, maar die stemmen in ieder geval niet voor idiote wetsvoorstellen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 21 april 2026 @ 18:42:28 #173
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220627967
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 18:38 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Daarbij mag overigens ook worden aangetekend dat PRO en PvdD gewoon hun werk moeten doen ipv voor de buhne vroom vooraan zitten bij lamentatiefestival Kati Koti, maar die stemmen in ieder geval niet voor idiote wetsvoorstellen.
Het grootste issue is dat bepaalde partijen denken van het thema asiel af te zijn, als ze hier mee in stemmen. De realiteit is echter dat je echt nooit never van dit thema af komt. En bovendien verloochen je je principes. Dubbel kansloos dus.

En wat de VVD doet is gewoon :') Die partij is echt enorm afgegleden. Liberalisme is een vies woord. Guur rechts en lekker liegen houden ze van.
  dinsdag 21 april 2026 @ 18:46:40 #174
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220627984
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 18:42 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Het grootste issue is dat bepaalde partijen denken van het thema asiel af te zijn, als ze hier mee in stemmen. De realiteit is echter dat je echt nooit never van dit thema af komt. En bovendien verloochen je je principes. Dubbel kansloos dus.

En wat de VVD doet is gewoon :') Die partij is echt enorm afgegleden. Liberalisme is een vies woord. Guur rechts en lekker liegen houden ze van.
De wil om fatsoenlijk te besturen is er niet meer bij bij die lui, die zijn vanaf de verkiezingsuitslag alleen maar bezig met de volgende verkiezingen. De VVD is er voor de VVD.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 21 april 2026 @ 18:47:51 #175
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220627989
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 18:46 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De wil om fatsoenlijk te besturen is er niet meer bij bij die lui, die zijn vanaf de verkiezingsuitslag alleen maar bezig met de volgende verkiezingen.
Kunnen we de VVD dan met gewoon verbieden?
pi_220627993
Nou, iedereen eindelijk akkoord, dus 1 mei het Liberaal Manifest (ter amendering op de ALV 13 juni). Ben benieuwd.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  dinsdag 21 april 2026 @ 18:51:13 #177
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220628007
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 18:48 schreef nostra het volgende:
Nou, iedereen eindelijk akkoord, dus 1 mei het Liberaal Manifest (ter amendering op de ALV 13 juni). Ben benieuwd.
iedereen akkoord , iedereen mag blijven vanwege de barmhartigheid
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 21 april 2026 @ 18:52:31 #178
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220628014
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 18:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
AZC's hoef je meestal niet te bouwen, elke gemeente heeft wel lege scholen, hotels, kantoren die vrij simpel om te bouwen zijn tot AZC.
er worden volop hotels gebruikt

van Fletcher vooral, maar ook enkele van der valk
quote:
AI-overzicht
Verschillende Fletcher-hotels in Nederland worden gebruikt voor de tijdelijke opvang van asielzoekers, statushouders en Oekraďense vluchtelingen, vaak in samenwerking met het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA).

Hier zijn enkele details over de opvanglocaties en de bijbehorende voorzieningen:
Opvanglocaties: Verschillende vestigingen, zoals Fletcher Hotel Boschoord in Oisterwijk (maximaal 130 mensen) en het hotel in Epe (maximaal 276 mensen), fungeren als noodopvang.

Verblijf en Diner: In deze hotels worden de opgevangen mensen verzorgd, wat vaak neerkomt op "all-inclusive" arrangementen waarbij maaltijden, inclusief diner, zijn inbegrepen in de opvangovereenkomst.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 21 april 2026 @ 18:53:12 #179
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220628018
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 18:47 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Kunnen we de VVD dan met gewoon verbieden?
Hopelijk is op een gegeven moment het trucje gewoon een keer uitgewerkt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 21 april 2026 @ 18:54:49 #180
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220628028
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 18:53 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Hopelijk is op een gegeven moment het trucje gewoon een keer uitgewerkt.
De VVD is al langer aan de macht dan Orban. Hopelijk komt het snel dichterbij.
pi_220628034
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 18:53 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Hopelijk is op een gegeven moment het trucje gewoon een keer uitgewerkt.
Dat dacht ik eerlijk gezegd vorige verkiezingen al maar helaas
pi_220628039
quote:
Na Vesteda ziet nu ook vastgoedbelegger Bouwinvest zich geconfronteerd met de grootste uitstroom van kapitaal uit zijn woningfonds in jaren. Investeerders – uitsluitend Nederlandse pensioenfondsen – dienden in 2025 en in het eerste kwartaal van dit jaar gezamenlijk voor ¤619 mln aan terugbetalingsverzoeken in bij Bouwinvest, zo blijkt uit het deze week gepubliceerde jaarverslag. Dat is zo’n 7,6% van het fondsvermogen.

Om de investeerders te kunnen uitbetalen, zijn gedwongen verkopen van vastgoed volgens een woordvoerder niet aan de orde. Wel schroeft Bouwinvest, dat in handen is van pensioenfonds BpfBouw, zijn investeringen in nieuwbouw de komende jaren noodgedwongen terug.

Bij de investeerders die nu hun geld (deels) opeisen, speelt volgens Bouwinvest het investeringsklimaat een beperkte rol. Zij willen vooral uitstappen omdat het aandeel residentieel vastgoed in hun totale beleggingsmix uit risico-oogpunt te groot is geworden. Dat komt onder andere doordat de huizenprijzen in de afgelopen jaren sterk zijn gestegen, waardoor de waarde van de woningportefeuille van Bouwinvest is opgelopen tot ¤8,1 mrd.

Navraag leert dat vier van de 27 aandeelhouders in het woningfonds (19.670 huurwoningen) hun belang gedeeltelijk willen afbouwen. Eén belegger wil helemaal uit het fonds stappen.

‘Opmerkelijke toename’
Opvallend is dat ¤556 mln van de in totaal ¤619 mln aan redempties in het eerste kwartaal van dit jaar is aangemeld. In het jaarverslag spreekt Bouwinvest van een ‘opmerkelijke toename van nieuwe terugbetalingsverzoeken, wat betekent dat het fonds zijn plannen moet bijstellen’.

De verzoeken bij Bouwinvest kwamen binnen voordat Vesteda begin maart bekendmaakte dat er een leegloop dreigde bij zijn woningfonds. Bij Bouwinvest kunnen beleggers elk kwartaal redempties indienen. De deadline voor het eerste kwartaal van dit jaar lag ‘enkele dagen’ na de jaarwisseling, zegt een woordvoerder.

De mogelijke uitstroom van kapitaal is bij Bouwinvest veel kleiner dan eerder dit jaar bij Vesteda. Bij de grootste commerciële verhuurder van Nederland eisen aandeelhouders vooralsnog ¤4,1 mrd op, goed voor 52% van het fondsvermogen. Daardoor moet Vesteda mogelijk een flink deel van zijn 28.000 huurwoningen verkopen.

Minder geld voor nieuwbouw
Tegelijkertijd dreigt de uitstroom van kapitaal bij Bouwinvest veel hoger uit te vallen dan voorgaande jaren. Ter vergelijking: in 2023 en 2024 kreeg de institutionele vastgoedbelegger terugbetalingsverzoeken van gemiddeld 1% van het totaal beheerde vermogen, in 2022 ging het om 5%.

Om de (deels) uittredende aandeelhouders te kunnen betalen, gaat Bouwinvest een groot deel van de opbrengsten inzetten die het jaarlijks ophaalt met de verkoop van oudere woningen in zijn portefeuille. Vorig jaar leverde dat een bedrag op van ¤95 mln. In het eerste kwartaal van 2026 kwam daar nog eens ¤297 mln bij. Normaal gesproken zette de vastgoedbelegger dit kapitaal grotendeels in voor investeringen in nieuwbouw.

Dat er minder geld overblijft voor nieuwbouw, is een hard gelag voor Bouwinvest. De vastgoedbelegger wil zijn totaal belegd vermogen in huur- en zorgwoningen, winkels en kantoren bijna verdubbelen naar ¤25 mrd tot ¤30 mrd in 2030. Daarvoor heeft Bouwinvest wel kapitaal nodig.

Nu Nederlandse pensioenfondsen vanwege overwaardering een pas op de plaats maken, zal dat kapitaal vooral uit het buitenland moeten komen. Juist daar wringt de schoen. Buitenlandse investeerders keren de Nederlandse woningmarkt de laatste jaren in toenemende mate de rug toe vanwege het in hun ogen ongure fiscale klimaat. Bij Bouwinvest stapte in 2024 de laatste buitenlandse belegger uit het woningfonds.
Lees het volledige artikel: https://fd.nl/economie/15(...)om-van-investeerders
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220628076
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 18:54 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
De VVD is al langer aan de macht dan Orban. Hopelijk komt het snel dichterbij.
twitter
pi_220628083
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 18:56 schreef nostra het volgende:

[..]
Lees het volledige artikel: https://fd.nl/economie/15(...)om-van-investeerders
Ook hier dus: het deel in vastgoed wordt te groot doordat de huizenprijzen harder stijgen dan de beurs. Niet echt iets waar het kabinet of de Kamer invloed op heeft.
pi_220628114
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 18:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
er worden volop hotels gebruikt

van Fletcher vooral, maar ook enkele van der valk
[..]

Bruikbare, dat is duur en onwenselijk (die hotels hebben een functie in de recreatie-economie).
pi_220628132
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 18:38 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Daarbij mag overigens ook worden aangetekend dat PRO en PvdD gewoon hun werk moeten doen ipv voor de buhne vroom vooraan zitten bij lamentatiefestival Kati Koti, maar die stemmen in ieder geval niet voor idiote wetsvoorstellen.
Misschien is fysiek in een ruimte zijn om te stemmen ook gewoon iets hopeloos ouderwets, los van de reden dat ze er niet zijn.
pi_220628140
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ook hier dus: het deel in vastgoed wordt te groot doordat de huizenprijzen harder stijgen dan de beurs. Niet echt iets waar het kabinet of de Kamer invloed op heeft.
Dat klopt (deels), wel te dealen met de gevolgen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  dinsdag 21 april 2026 @ 19:13:19 #188
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220628142
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bruikbare, dat is duur en onwenselijk (die hotels hebben een functie in de recreatie-economie).
De overheid doet liever zaken met een grote serieuze partij

dus Flecher en Van der valk

je kunt niet 12 gezinnen in een bollenschuur proppen
dan krijg je al snel kleine asielzoekertjes die daar geboren worden

het beste zou zijn woningbouw, maar ja die stikstof he
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220628160
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De overheid doet liever zaken met een grote serieuze partij

dus Flecher en Van der valk

je kunt niet 12 gezinnen in een bollenschuur proppen
dan krijg je al snel kleine asielzoekertjes die daar geboren worden
De overheid wil helemaal geen zaken doen met die grote partijen, maar 'de overheid' gaat er ook helemaal niet over. Gemeenten gaan over hun eigen AZC locaties.
  dinsdag 21 april 2026 @ 19:17:13 #190
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220628172
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
De overheid wil helemaal geen zaken doen met die grote partijen, maar 'de overheid' gaat er ook helemaal niet over. Gemeenten gaan over hun eigen AZC locaties.
gemeenten zijn ook overheid en die werken met richtlijnen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220628191
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:13 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat klopt (deels), wel te dealen met de gevolgen.
Klopt. Er zal wellicht meer gemeenschapsgeld in moeten. Zoals ik al zei: gemeenten doen al vrijwel allemaal aan actief grondbeleid, het opkopen en opleveren van kavels voor bebouwing is inmiddels standaard. Dat was een paar jaar geleden nog een uizondering. En enkele gemeenten zijn al overgegaan op de volgende stap: zelf opdracht geven tot bouwen, de bouw zelf financieren. Ik denk dat het niet lang duurt of dat wordt ook veel meer standaard.

Als alle gemeentes er gemiddeld 20 miljoen in steken, zit je al aan 6,5 miljard. En 20 miljoen is veel geld, maar zeker niet onmogelijk voor de meeste gemeentes.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2026 19:27:56 ]
  dinsdag 21 april 2026 @ 19:21:04 #192
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_220628208
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:11 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Misschien is fysiek in een ruimte zijn om te stemmen ook gewoon iets hopeloos ouderwets, los van de reden dat ze er niet zijn.
Meh, ze horen er gewoon te zijn. Wat is daar moeilijk aan? Daar worden ze ook voor betaald.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_220628237
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 17:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Staat gewoon bij de toelichting die ik ook al eerder gepost heb:
[..]

Als er in de toelichting staat dat de vreemdeling zich ontrokken heeft aan het zicht van de overheid betekent dit dat onze overheid niet weet waar ze zijn.
Er staat ook letterlijk in die toelichting dat niet vast te stellen is of deze personen de illegaliteit zijn ingegaan of Nederland hebben verlaten.

Vervolgens claim jij wat anders dan je bron. Namelijk dat jij wel weet waar ze zijn, namelijk in de illegaliteit. Ondanks dat de feiten en je bron uitwijzen dat we het niet weten. Het kán dat ze in de illegaliteit zijn dat weten we dus niet als ze niet in zicht zijn. Ze kunnen ook naar het eigen land zijn vertrokken, of naar een land waar ze een nieuwe aanvraag doen.

Het is echt moeilijk je ooit serieus te nemen als je zelfs de bronnen die je zelf aandraagt, of niet begrijpt of niet accepteert. Je bron zegt dat we het niet weten. Jij claimt het tegenovergestelde, kom dan met een bron die bewijst dat al die mensen de illegaliteit ingaan.
  dinsdag 21 april 2026 @ 19:27:20 #194
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220628245
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt. Er zal wellicht meer gemeenschapsgeld in moeten. Zoals ik al zei: gemeenten doen al vrijwel allemaal aan actief grondbeleid, het opkopen en opleveren van kavels voor bebouwing is inmiddels standaard. Dat was een paar jaar geleden nog een uizondering. En enkele gemeenten zijn al overgegaan op de volgende stap: zelf opdracht geven tot bouwen, de bouw zelf financieren. Ik denk dat het niet lang duurt of dat wordt ook veel meer standaard.
jij denkt dat projectontwikkelaars gestoord zijn?
is kwaad kersen eten met die jongens
quote:
AI-overzicht
De gemeente Utrecht ontwikkelt de nieuwe stadswijk Merwede in nauwe samenwerking met een groep private ontwikkelaars en grondeigenaren, een aanpak die bekend staat als een intensieve publiek-private samenwerking (PPS).

De gemeente bezit ongeveer een derde van de grond, terwijl tien ontwikkelaars het grootste deel van de rest vertegenwoordigen.

Samenwerking en overleg
Gezamenlijke planning: De partijen hebben gezamenlijk een stedenbouwkundig plan opgesteld, wat zorgt voor een hoge mate van betrokkenheid en eigenaarschap.

Deelnemende partijen: De samenwerking bestaat uit de gemeente Utrecht en ontwikkelaars zoals AM, Boelens de Gruyter, BPD, Greystar, G&S&, Blink, Lingotto, Synchroon, 3T Vastgoed en Orion Investment Partners.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220628282
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
jij denkt dat projectontwikkelaars gestoord zijn?
is kwaad kersen eten met die jongens
[..]

Ik weet wat mijn gemeente doet, in elk geval. Ik weet ook wat een heel aantal andere gemeentes aan het doen is. Ik weet ook welke instructies ambtenaren krijgen vanuit BZK en ik weet wat voor uitleg er aan raadsleden verspreid wordt wat betreft dit onderwerp.

Dus dat 'kwaad kersen eten', dat zal allemaal best, maar gemeentes doen gewoon al wat ik zeg. Zoals jij ook bewijst met je post.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2026 19:32:13 ]
pi_220628284
https://www.nu.nl/economi(...)plan-te-betalen.html

Dus een tijdelijke verlaging dekken we met een structurele lastenverzwaring.
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 19:34:28 #197
375570 crew  Cyan9
pi_220628308
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:31 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)plan-te-betalen.html

Dus een tijdelijke verlaging dekken we met een structurele lastenverzwaring.
Accijns op alcoholische dranken omhoog kan ik eigenlijk niet rouwig om zijn.
Ongeďnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220628318
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 18:56 schreef nostra het volgende:

[..]
Lees het volledige artikel: https://fd.nl/economie/15(...)om-van-investeerders
Wat een grappig artikel. Dus investeerders stappen volgens het artikel uit omdat die markt te hard is gestegen.
Raar verhaal, ik hoor nooit dat investeerders uit bijvoorbeeld tech bedrijven gaan omdat het te snel stijgt :')

In ieder geval positief dat buitenlandse investeerders niet meer komen profiteren van de woningnood hier.

Waarom zouden er ook investeerders nodig zijn om te bouwen onze overheid kan prima garant staan voor de investering van woningbouwcorporaties. Dan hoeft het niet eens iets te kosten.
pi_220628385
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat een grappig artikel. Dus investeerders stappen volgens het artikel uit omdat die markt te hard is gestegen.
Raar verhaal, ik hoor nooit dat investeerders uit bijvoorbeeld tech bedrijven gaan omdat het te snel stijgt :')
Wel als hun portefeuille uit balans raakt daardoor. Dit is heel normaal. Je wil een verdeling hebben in je portefeuille en daarvoor wil je een bepaald percentage in vastgoed hebben. Als vastgoed dan te hard stijgt, stijgt dat percentage en dan verkoop je dus een deel van je vastgoedportefeuille.
pi_220628395
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:31 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)plan-te-betalen.html

Dus een tijdelijke verlaging dekken we met een structurele lastenverzwaring.
Tja zo zien rechtse partijen dat toch? De belastingbetaler als melkkoe. Je kunt immers niks vragen van bedrijven of rijken die zijn de basis van onze maatschappij. Tegelijkertijd zouden ze meteen vertrekken zodra ze iets moeten bijdragen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')