abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220628396
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:21 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Meh, ze horen er gewoon te zijn. Wat is daar moeilijk aan? Daar worden ze ook voor betaald.
Als het werk van een kamerlid niks anders is dan in de tweede kamer zijn dan vind ik dat je een punt hebt, maar dat is natuurlijk niet het geval. Ik vind het tamelijk ouderwets dat iedereen daar op dinsdagmiddag moet zijn, met pleisterwerk zoals pairen als oplossing. De procedure van de hoofdelijke stemming is helemaal belachelijk natuurlijk.
pi_220628428
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:40 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Als het werk van een kamerlid niks anders is dan in de tweede kamer zijn dan vind ik dat je een punt hebt, maar dat is natuurlijk niet het geval. Ik vind het tamelijk ouderwets dat iedereen daar op dinsdagmiddag moet zijn, met pleisterwerk zoals pairen als oplossing. De procedure van de hoofdelijke stemming is helemaal belachelijk natuurlijk.
Dat laatste heb je een punt. Je kunt gewoon stemmen via een bedraad netwerk, allemaal tegelijk op een knopje drukken, dan is elke stemming hoofdelijk. Doen we in de gemeente ook.

Maar dat eerste: digitaal stemmen via een niet bedraad netwerk is geen veilige en geen stabiele optie, dat kan gewoon niet.
pi_220628559
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wel als hun portefeuille uit balans raakt daardoor. Dit is heel normaal. Je wil een verdeling hebben in je portefeuille en daarvoor wil je een bepaald percentage in vastgoed hebben. Als vastgoed dan te hard stijgt, stijgt dat percentage en dan verkoop je dus een deel van je vastgoedportefeuille.
Volgens mij willen ze een zo hoog mogelijk rendement met zo min mogelijk risico. Het zou zo bezien ook logisch zijn om juist het aandeel vastgoed te verhogen, gezien het dus boven verwachting presteert.

Als je dan een deel van je portefeuille verkoopt hoeft dat natuurlijk ook niet noodzakelijk het deel te zijn van investeringen in nieuwbouw.

Vanuit de politiek valt er ook prima wat te zeggen om in deze gevallen juist de pensioenfondsen gewoon te laten investeren in nieuwbouw in Nederland. Immers om te kunnen pensioneren hebben we ook een woning nodig om dat in te doen. Wat dat betreft schieten we er niet veel mee op als die pensioenfondsen iets veiliger rendement hebben maar vervolgens Nederland met een woningtekort blijft zitten. Uiteindelijk hebben gepensioneerden natuurlijk toch beide nodig, zowel een huis als een pensioen.
pi_220628567
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat laatste heb je een punt. Je kunt gewoon stemmen via een bedraad netwerk, allemaal tegelijk op een knopje drukken, dan is elke stemming hoofdelijk. Doen we in de gemeente ook.

Maar dat eerste: digitaal stemmen via een niet bedraad netwerk is geen veilige en geen stabiele optie, dat kan gewoon niet.
Aan de andere kant moet dat, zelfs op afstand, voor 75 of 150 mensen toch wel in te richten zijn?
pi_220628583
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat laatste heb je een punt. Je kunt gewoon stemmen via een bedraad netwerk, allemaal tegelijk op een knopje drukken, dan is elke stemming hoofdelijk. Doen we in de gemeente ook.

Maar dat eerste: digitaal stemmen via een niet bedraad netwerk is geen veilige en geen stabiele optie, dat kan gewoon niet.
Digitaal stemmen over een bedraad netwerk kan uiteraard veilig. Dan moet je wel encryptie gebruiken. Maar zeker bij zoiets als een hoodelijke stem is het natuurlijk vrij simpel. Het is lastig bij normale verkiezingen omdat dat ook anoniem moet. Maar in de kamer is zon stem juist nooit anoniem.
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 19:59:05 #206
375570 crew  Cyan9
pi_220628587
Ik vind het ouderwetse hoofdelijk stemmen eigenlijk wel wat hebben.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220628637
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Digitaal stemmen over een bedraad netwerk kan uiteraard veilig. Dan moet je wel encryptie gebruiken. Maar zeker bij zoiets als een hoodelijke stem is het natuurlijk vrij simpel. Het is lastig bij normale verkiezingen omdat dat ook anoniem moet. Maar in de kamer is zon stem juist nooit anoniem.
Het voordeel bij bedraad stemmen: als er dan iets niet klopt in de apparatuur, zie je dat gelijk. Als een raadslid bij ons groen in drukt en het vakje wordt rood op het scherm, dan zeggen ze daar echt wel wat van (en gelukkig kun je bij ons nog corrigeren).

Ik vind het systeem echt heel prettig, ik hoop dat de Kamer na verbouwing dit ook heeft.
pi_220628821
quote:
89s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:59 schreef Cyan9 het volgende:
Ik vind het ouderwetse hoofdelijk stemmen eigenlijk wel wat hebben.
Ja dat kan, maar dan gaan we ook niet klagen over de nadelen, bijvoorbeeld Frans Timmermans de les lezen over Keti Koti omdat de SGP graag rechtser dan kerken wil zijn.
  dinsdag 21 april 2026 @ 20:37:14 #209
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220628895
quote:
89s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:59 schreef Cyan9 het volgende:
Ik vind het ouderwetse hoofdelijk stemmen eigenlijk wel wat hebben.
Ik vind dat namen oplezen altijd heerlijk.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220628905
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 20:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik vind dat namen oplezen altijd heerlijk.
Wel eens 4 hoofdelijke stemmingen binnen 1 stemming gezien, dan is de lol er snel af. En naar een schermpje kijken waar het aantal voor en tegen op loopt is ook leuk. En dat kan dan bij elke stemming, letterlijk elke stemming is dan hoofdelijk.
  dinsdag 21 april 2026 @ 20:41:21 #211
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220628921
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 20:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wel eens 4 hoofdelijke stemmingen binnen 1 stemming gezien
Dat is zo'n beetje 28x (van) Dijk aanhoren
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 21 april 2026 @ 20:42:56 #212
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220628933
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat een grappig artikel. Dus investeerders stappen volgens het artikel uit omdat die markt te hard is gestegen.
Raar verhaal, ik hoor nooit dat investeerders uit bijvoorbeeld tech bedrijven gaan omdat het te snel stijgt :')

In ieder geval positief dat buitenlandse investeerders niet meer komen profiteren van de woningnood hier.

Waarom zouden er ook investeerders nodig zijn om te bouwen onze overheid kan prima garant staan voor de investering van woningbouwcorporaties. Dan hoeft het niet eens iets te kosten.
Te snelle stijgingen duiden vaak op een bubbel (mensen die gewoon als bandwagonners kopen , stijging niet gestoeld op een vermeerdering van onderliggende waarde). De snuggeren stappen dan uit voor de boel klapt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 21:15:34 #213
375570 crew  Cyan9
pi_220629190
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 20:29 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ja dat kan, maar dan gaan we ook niet klagen over de nadelen, bijvoorbeeld Frans Timmermans de les lezen over Keti Koti omdat de SGP graag rechtser dan kerken wil zijn.
Dat doe ik dan ook niet. O-)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220630137
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ieder land in de EU worstelt hiermee dus hebben landen werk gemaakt van een integrale EU oplossing.
Ook daar heeft D66 tegengestemd (tegen de terugkeerverordening) dus het is nog maar de vraag of die oplossing hier geïmplementeerd gaat worden.
pi_220630187
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 20:42 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Te snelle stijgingen duiden vaak op een bubbel (mensen die gewoon als bandwagonners kopen , stijging niet gestoeld op een vermeerdering van onderliggende waarde). De snuggeren stappen dan uit voor de boel klapt.
Ja dat is misschien een leuke vuistregel. Maar het is toch moeilijk voorstelbaar dat Nederland zo naar de klote gaat dat investeringen in de huizenmarkt niet gaan uitbetalen.
Zelfs als de huizenmarkt een bubbel is gaan die huizen nooit waardeloos worden. Als ze in zeg bitcoin waarderen is de kans dat het naar 0 gaat zonder restwaarde stukken groter.
pi_220630493
https://www.binnenlandsbe(...)ontract-bij-overname

Waarom vindt Ja21 het prima dat wij een vazal worden van de VS?
  woensdag 22 april 2026 @ 07:12:13 #217
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220630495
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:31 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)plan-te-betalen.html

Dus een tijdelijke verlaging dekken we met een structurele lastenverzwaring.
alcoholisten zijn altijd de pineut, ik vond het niet eerlijk
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220630521
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 07:11 schreef Jaeger85 het volgende:
https://www.binnenlandsbe(...)ontract-bij-overname

Waarom vindt Ja21 het prima dat wij een vazal worden van de VS?
Hoe meer ellende, hoe beter.
  woensdag 22 april 2026 @ 07:38:37 #219
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220630542
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 01:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja dat is misschien een leuke vuistregel. Maar het is toch moeilijk voorstelbaar dat Nederland zo naar de klote gaat dat investeringen in de huizenmarkt niet gaan uitbetalen.
Zelfs als de huizenmarkt een bubbel is gaan die huizen nooit waardeloos worden. Als ze in zeg bitcoin waarderen is de kans dat het naar 0 gaat zonder restwaarde stukken groter.
Dat zal niet gebeuren inderdaad, maar zelfs met 2% rendement op je investering 'betaal' je opportuniteitskosten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 22 april 2026 @ 07:46:53 #220
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220630565
quote:
Op een na grootste daling consumentenvertrouwen ooit

Het vertrouwen van consumenten verslechtert in april fors verder, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Het consumentenvertrouwen gaat van -30 in maart naar -44 in april. Dat is de op een na grootste daling sinds het begin van de statistiek in april 1986. Alleen in april 2020, het begin van de coronapandemie, was de daling van het vertrouwen groter.
En dan moet de economische impact zich nog grotendeels ontvouwen de komende maanden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220630572
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 07:46 schreef Perrin het volgende:

[..]
En dan moet de economische impact zich nog grotendeels ontvouwen de komende maanden.
Misschien toch maar niet die nieuwe baan nemen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220630578
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 20:42 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Te snelle stijgingen duiden vaak op een bubbel (mensen die gewoon als bandwagonners kopen , stijging niet gestoeld op een vermeerdering van onderliggende waarde). De snuggeren stappen dan uit voor de boel klapt.
Las laatste een stukje in weglees-AD over een Amsterdammer die in de provincie een huis had gekocht. 70k overboden, later vertelde de (loller) verkopend makelaar dat het tweede bod 7k boven de vraagprijs was.

Maar inderdaad, rebalancing en forward rendement. Wel de vraag waar je het dan wel in gaat stoppen, want alles hangt samen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  woensdag 22 april 2026 @ 07:54:32 #223
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220630579
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2026 07:49 schreef nostra het volgende:

[..]
Misschien toch maar niet die nieuwe baan nemen.
Stukje last in, first out vaak.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220630580
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 01:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja dat is misschien een leuke vuistregel. Maar het is toch moeilijk voorstelbaar dat Nederland zo naar de klote gaat dat investeringen in de huizenmarkt niet gaan uitbetalen.
Zelfs als de huizenmarkt een bubbel is gaan die huizen nooit waardeloos worden. Als ze in zeg bitcoin waarderen is de kans dat het naar 0 gaat zonder restwaarde stukken groter.
Vergis je niet, als je in 2010 in een huis investeerde, dan had die investering pas in 2018 weer dezelfde waarde, dan had je pas na 8 jaar een rendement van 0 ipv een negatief rendement:


Naar 0 gaat het natuurlijk niet en op lange termijn stijgt het altijd, maar huizenprijzen kunnen er heel lang over doen om weer te gaan stijgen, als ze eenmaal in zijn gestort. Dan heb je natuurlijk wel de verhuur die winst geeft. Zeker bij nieuwbouwhuizen kan dat altijd uit, bij oudere huizen zijn de huidige onderhoudsprijzen wel echt iets waar je rekening mee moet houden.

Het gedaalde consumentenvertrouwen, de op één na grootste daling ooit, belooft weinig goeds: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)entenvertrouwen-ooit
Als het consumentenvertrouwen echt laag blijft en men daardoor minder uit gaat geven (ook de koopbereidheid had de op één na grootste daling ooit), is een crisis helemaal onafwendbaar. Dus dan is zo'n duikeling als in 2010-2013 plotseling helemaal niet meer zo ver weg.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2026 07:57:20 ]
pi_220630582
quote:
9s.gif Op woensdag 22 april 2026 07:54 schreef Perrin het volgende:

[..]
Stukje last in, first out vaak.
Daarom, en steun nu op tandartsen en apotheken als klant. Daar doet de economie niet zoveel mee.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  woensdag 22 april 2026 @ 07:57:55 #226
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220630588
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 07:55 schreef nostra het volgende:

[..]
Daarom, en steun nu op tandartsen en apotheken als klant. Daar doet de economie niet zoveel mee.
Klopt. Daar blijven mensen altijd wel heengaan.

En advies dat ook altijd nuttig is maar zeker nu: zorg dat je werkgever blij met je is :P
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220630596
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 07:57 schreef Perrin het volgende:

[..]
Klopt. Daar blijven mensen altijd wel heengaan.

En advies dat ook altijd nuttig is maar zeker nu: zorg dat je werkgever blij met je is :P
Stuur je deze memo even naar minister Vijlbrief? Die leeft in een fantasiewereld waarin hij denkt dat hogere werkloosheid nooit meer voor gaat komen.
  woensdag 22 april 2026 @ 08:11:46 #228
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220630636
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 08:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Stuur je deze memo even naar minister Vijlbrief? Die leeft in een fantasiewereld waarin hij denkt dat hogere werkloosheid nooit meer voor gaat komen.
'Doen alsof je neus bloedt' lijkt inderdaad de favoriete strategie te zijn van veel nationale en Europese 'leiders'.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220630656
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 08:11 schreef Perrin het volgende:

[..]
'Doen alsof je neus bloedt' lijkt inderdaad de favoriete strategie te zijn van veel nationale en Europese 'leiders'.
Het is geen doen alsof je neus bloedt, Vijlbrief heeft daadwerkelijk uitgesproken dat hogere werkloosheid niet meer voor gaat komen. Dat is de basis onder de afbraak van de WW.

https://www.ad.nl/politie(...)itkeringen~a7b312fb/

quote:
Een arbeidsmarkt zonder werkloosheid, dat is toch wensdenken?

,,Mensen van mijn leeftijd komen uit een tijd dat we gewend waren aan hoge werkloosheid. Maar die tijd is voorbij. De arbeidsmarkt zal permanent krap blijven.
Echt absurd dat een minister dat hardop durft uit te spreken. Ik had Vijlbrief best hoog zitten en schatte hem in als een intelligente man, maar als je in de val trapt dat je denkt dat de toekomst totaal anders gaat zijn als het verleden op zo'n gebied valt dat toch wel tegen.
pi_220630666
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 08:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Stuur je deze memo even naar minister Vijlbrief? Die leeft in een fantasiewereld waarin hij denkt dat hogere werkloosheid nooit meer voor gaat komen.
Conjunctuur zal zeker voor een wat hogere werkloosheid kunnen zorgen. Aan de andere kant werkt de demografische ontwikkeling wel snel de andere kant op…
Dus een structureel hoge werkloosheid zie ik ook niet zo snel ontstaan. Tenzij we massaal veel slimmer gaan werken. Maar dan stijgen productiviteit en welvaart daar weer door.
pi_220630674
quote:
2s.gif Op woensdag 22 april 2026 08:19 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Conjunctuur zal zeker voor een wat hogere werkloosheid kunnen zorgen. Aan de andere kant werkt de demografische ontwikkeling wel snel de andere kant op…
Dus een structureel hoge werkloosheid zie ik ook niet zo snel ontstaan. Tenzij we massaal veel slimmer gaan werken. Maar dan stijgen productiviteit en welvaart daar weer door.
Structureel niet, langer dan een jaar wel. Dus is de verkorting van de WW baseren op dit wensdenken, terwijl we keihard richting een economische crisis gaan, echt een heel erg slecht plan.
pi_220630677
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 08:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Structureel niet, langer dan een jaar wel. Dus is de verkorting van de WW baseren op dit wensdenken, terwijl we keihard richting een economische crisis gaan, echt een heel erg slecht plan.
Eens.
pi_220630763
https://www.telegraaf.nl/(...)ouwen/146714504.html

De T. heeft maar weer eens een polariserende bijdrage aan het asielvraagstuk... lekker olie op het vuur blijven gooien *O*
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220630819
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 08:48 schreef TheVulture het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ouwen/146714504.html

De T. heeft maar weer eens een polariserende bijdrage aan het asielvraagstuk... lekker olie op het vuur blijven gooien *O*
Laatste weken al voorbeelden genoeg van gemeenten die de burgers niet informeren en hun plannen er maar doorduwen. Wat heeft dat met polariseren te maken? Eerder schokkend dat stemmen totaal geen zin heeft. Er wordt toch niet geluisterd naar de bevolking.
pi_220631032
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 08:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Structureel niet, langer dan een jaar wel. Dus is de verkorting van de WW baseren op dit wensdenken, terwijl we keihard richting een economische crisis gaan, echt een heel erg slecht plan.
Nederland is natuurlijk wel een land dat economisch kansloos beleid voert. Je weet nu al dat er verder bezuinigd wordt in slechte tijden. Terwijl we in goede tijden altijd het vet verbranden.
pi_220631167
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 09:02 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Laatste weken al voorbeelden genoeg van gemeenten die de burgers niet informeren en hun plannen er maar doorduwen. Wat heeft dat met polariseren te maken? Eerder schokkend dat stemmen totaal geen zin heeft. Er wordt toch niet geluisterd naar de bevolking.
Volgens mij ontstaan deze situaties nu omdat de druk er enorm op staat. Verder volledig eens dat gemeenten er beter voor kunnen zorgen dat ze bewoners tijdig meenemen, maar de standaard reactie van een groot deel van de schreeuwende bewoners is altijd: Not In My BackYard.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220631169
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 09:02 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Laatste weken al voorbeelden genoeg van gemeenten die de burgers niet informeren en hun plannen er maar doorduwen. Wat heeft dat met polariseren te maken? Eerder schokkend dat stemmen totaal geen zin heeft. Er wordt toch niet geluisterd naar de bevolking.
Stemmen heeft wel zin, je moet alleen wel weten waarover je stemt.

De inhoud van de lespakketten op de scholen verandert niet door je stem bij de gemeenteraadsverkiezingen, de schoolpleinen misschien wel. Want over dat eerste gaat de gemeenteraad niet, dat tweede wel. Net zo zeer gaat de gemeenteraad niet over de vraag óf er een AZC komt, wel over de vraag waar en of het meerdere kleine of 1 grote moet worden. Dat had je dus moeten bedenken voor je stemt.

Partijen die beloofden "bij ons geen AZC" moest je dus negeren, want die snappen zelf niet eens waar een gemeenteraad over gaat en kunnen dus nooit goede raadsleden leveren.
pi_220631200
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 09:32 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Volgens mij ontstaan deze situaties nu omdat de druk er enorm op staat. Verder volledig eens dat gemeenten er beter voor kunnen zorgen dat ze bewoners tijdig meenemen, maar de standaard reactie van een groot deel van de schreeuwende bewoners is altijd: Not In My BackYard.
De druk is ook opgevoerd door de verkiezingen. Dit besluit wilde de oude raad vaak niet meer nemen (net als een hoop andere besluiten), dus heeft het een paar maanden stil gelegen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2026 09:37:05 ]
pi_220631228
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 09:32 schreef Hanca het volgende:

[..]

Partijen die beloofden "bij ons geen AZC" moest je dus negeren, want die snappen zelf niet eens waar een gemeenteraad over gaat en kunnen dus nooit goede raadsleden leveren.
Dat sowieso.
  woensdag 22 april 2026 @ 11:36:47 #240
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220632092
quote:
2s.gif Op woensdag 22 april 2026 08:19 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Conjunctuur zal zeker voor een wat hogere werkloosheid kunnen zorgen. Aan de andere kant werkt de demografische ontwikkeling wel snel de andere kant op…
Dus een structureel hoge werkloosheid zie ik ook niet zo snel ontstaan. Tenzij we massaal veel slimmer gaan werken. Maar dan stijgen productiviteit en welvaart daar weer door.
De technologische ontwikkelingen zouden wel eens kunnen leiden tot flink problematische werkloosheid voor een generatie middenklassers.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220632222
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 11:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De technologische ontwikkelingen zouden wel eens kunnen leiden tot flink problematische werkloosheid voor een generatie middenklassers.
Het is nog niet wcht te voorspellen waar het heen gaat, maar het is geen goed moment om junior programmeur te zijn.
  woensdag 22 april 2026 @ 11:50:56 #242
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220632228
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 11:50 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Het is nog niet wcht te voorspellen waar het heen gaat, maar het is geen goed moment om junior programmeur te zijn.
Mwah, het is vooral geen goed moment om junior programmeur te worden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220632335
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 09:32 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Volgens mij ontstaan deze situaties nu omdat de druk er enorm op staat. Verder volledig eens dat gemeenten er beter voor kunnen zorgen dat ze bewoners tijdig meenemen, maar de standaard reactie van een groot deel van de schreeuwende bewoners is altijd: Not In My BackYard.
Geen woning voor je eigen inwoners maar wel zonder inspraak of procedure overal noodopvang en overlast.
Het is ook niet tijdelijk want het coa betaald gewoon de dwangsommen. Kan hun het schelen het is toch maer geld van iemand anders.
pi_220632387
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 12:08 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Geen woning voor je eigen inwoners maar wel zonder inspraak of procedure overal noodopvang en overlast.
Het is ook niet tijdelijk want het coa betaald gewoon de dwangsommen. Kan hun het schelen het is toch maer geld van iemand anders.
Er is gewoon een procedure: de gemeenteraad stemt er over. Zo is dat in Nederland geregeld. Inspraak, participatie, is er vaak genoeg ook wel deels, maar dan terecht niet over de vraag óf er een opvang moet komen.

En overlast van AZC's komt eigenlijk nauwelijks voor. Overlast van AZC-protesteerders is wel soms een probleem.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2026 12:25:20 ]
pi_220632423
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 11:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De technologische ontwikkelingen zouden wel eens kunnen leiden tot flink problematische werkloosheid voor een generatie middenklassers.
Ik geloof niet zo zeer dat AI echt veel mensen gaat vervangen. AI heeft geen denkvermogen, geen probleemoplossend vermogen. Alleen heel simpel werk kan het echt aan, met input van een mens (die de output nog weer moet controleren).

Simpel programmeerwerk, maar dan wel met een heel duidelijke opdracht. Veel meer zit er niet in en lijkt er ook niet echt in te gaan zitten, er zijn testen waar AI inmiddels slechter scoort dan anderhalf of twee jaar geleden.

Natuurlijk gaat er wel iets aan vervanging zijn, maar denk dat dat niet het grote probleem gaat worden qua werkloosheid. Robotica heeft ook de laatste decennia wel banen overgenomen, daardoor kwamen er ook niet echt problemen. Gewoon, omdat het allemaal veel minder over grote getallen gaat dan bepaalde mensen met belang bij zulke ontwikkelingen je willen laten denken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2026 12:24:41 ]
pi_220632449
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 12:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik geloof niet zo zeer dat AI echt veel mensen gaat vervangen. AI heeft geen denkvermogen, geen probleemoplossend vermogen. Alleen heel simpel werk kan het echt aan, met input van een mens (die de output nog weer moet controleren).

Simpel programmeerwerk, maar dan wel met een heel duidelijke opdracht. Veel meer zit er niet in en lijkt er ook niet echt in te gaan zitten, er zijn testen waar AI inmiddels slechter scoort dan anderhalf of twee jaar geleden.

Natuurlijk gaat er wel iets aan vervanging zijn, maar denk dat dat niet het grote probleem gaat worden qua werkloosheid. Robotica heeft ook de laatste decennia wel banen overgenomen, daardoor kwamen er ook niet echt problemen. Gewoon, omdat het allemaal veel minder over grote getallen gaat dan bepaalde mensen met belang bij zulke ontwikkelingen je willen laten denken.
Bovendien .. hoe kom je anders aan senior programmeurs.
"Pools are perfect for holding water"
pi_220632467
twitter


Als het binnen 2 weken moet dan zal de minister wel exact dezelfde asielnoodmaatregelenwet indienen maar dan zonder het PVV deel over strafbaarstelling illegaliteit.
  woensdag 22 april 2026 @ 13:10:56 #248
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220632731
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 12:29 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Als het binnen 2 weken moet dan zal de minister wel exact dezelfde asielnoodmaatregelenwet indienen maar dan zonder het PVV deel over strafbaarstelling illegaliteit.
Waar VVD'ers werken worden fouten gemaakt. Kan gebeuren natuurlijk.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 22 april 2026 @ 13:14:26 #249
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220632754
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 12:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik geloof niet zo zeer dat AI echt veel mensen gaat vervangen. AI heeft geen denkvermogen, geen probleemoplossend vermogen. Alleen heel simpel werk kan het echt aan, met input van een mens (die de output nog weer moet controleren).

Simpel programmeerwerk, maar dan wel met een heel duidelijke opdracht. Veel meer zit er niet in en lijkt er ook niet echt in te gaan zitten, er zijn testen waar AI inmiddels slechter scoort dan anderhalf of twee jaar geleden.

Natuurlijk gaat er wel iets aan vervanging zijn, maar denk dat dat niet het grote probleem gaat worden qua werkloosheid. Robotica heeft ook de laatste decennia wel banen overgenomen, daardoor kwamen er ook niet echt problemen. Gewoon, omdat het allemaal veel minder over grote getallen gaat dan bepaalde mensen met belang bij zulke ontwikkelingen je willen laten denken.
Ik denk toch dat je de emergente intelligentie van stochastiche modellen een beetje onderschat, en ik ben echt een AI scepticus.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 22 april 2026 @ 13:48:10 #250
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220632967
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 13:14 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik denk toch dat je de emergente intelligentie van stochastiche modellen een beetje onderschat, en ik ben echt een AI scepticus.
Yep:
quote:
Eerste ontslagrondes door AI zijn een feit, ook dit reclamebureau heeft al banen geschrapt

15 apr 2026, 06:30
Casper de Gelder

Er wordt al jaren over gesproken, maar nu begint AI echt mensen te vervangen op de werkvloer. Banken en verzekeraars ontslaan mensen massaal, en reclamebureaus doen hetzelfde werk met bijna de helft van het personeel. Vakbonden maken zich zorgen.

"Een paar jaar terug hadden we zo'n 120 mensen in dienst, dat zijn er nu nog 65", vertelt Diederik Veelo, 'Chief Innovation Officer' bij reclamebureau Ambassadors. Dit komt deels doordat de reclamemarkt verandert, maar ook door AI, legt hij uit...
https://eenvandaag.avrotr(...)nen-geschrapt-163360
pi_220632977
quote:
14s.gif Op woensdag 22 april 2026 12:27 schreef probeer het volgende:
Bovendien .. hoe kom je anders aan senior programmeurs.
Dát wordt dus het grote probleem als je het mij vraagt, de doorstroom van beneden. In ieder geval in mijn vakgebied, waar de juniors sowieso al niet weten wat er 'onder water' gebeurt, laat staan als je daar AI overheen gooit.

Daarná wordt het veel meer een mensenvak, wat nooit vervangbaar gaat zijn door AI, maar dat kan je pas goed doen als je de vakinhoudelijke kennis uit je hoofd kent.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220633008
Het is wel echt de omgekeerde wereld dat D66 wordt verweten tegen die asielwet te stemmen :') . Een wet waar ze nooit voorstander van zijn geweest en waarbij D66 zich bij de formatie alleen heeft gecommitteerd aan het uitvoeren van de wetten mits ze door de kamers zouden komen.
  woensdag 22 april 2026 @ 14:23:07 #253
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220633157
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 13:55 schreef Breekfast het volgende:
Het is wel echt de omgekeerde wereld dat D66 wordt verweten tegen die asielwet te stemmen :') . Een wet waar ze nooit voorstander van zijn geweest en waarbij D66 zich bij de formatie alleen heeft gecommitteerd aan het uitvoeren van de wetten mits ze door de kamers zouden komen.
D66 heeft mensen wijsgemaakt voor maatregelen om de asielinstroom in te perken te zijn en uiteindelijk bestond hun masterplan voor die maatregelen er dus uit om zelf tegen de Faber-wetten te stemmen om schone handen te houden en lekker principieel te zijn, andere partijen voor te laten stemmen zodat ze die wetten dan uit konden voeren, en dit alles zonder back-up plan. D66 verdient ook veel hoon.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220633248
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 14:23 schreef -XOR- het volgende:

[..]
D66 heeft mensen wijsgemaakt voor maatregelen om de asielinstroom in te perken te zijn en uiteindelijk bestond hun masterplan voor die maatregelen er dus uit om zelf tegen de Faber-wetten te stemmen om schone handen te houden en lekker principieel te zijn, andere partijen voor te laten stemmen zodat ze die wetten dan uit konden voeren, en dit alles zonder back-up plan. D66 verdient ook veel hoon.
Mensen hebben zichzelf blijkbaar wijs gemaakt dat D66 voor deze Faber-wetten zou gaan stemmen. D66 heeft altijd duidelijk aangegeven geen voorstander van die wetten te zijn.
  woensdag 22 april 2026 @ 14:46:03 #255
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220633309
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 14:42 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Mensen hebben zichzelf blijkbaar wijs gemaakt dat D66 voor deze Faber-wetten zou gaan stemmen. D66 heeft altijd duidelijk aangegeven geen voorstander van die wetten te zijn.
Ze wilden wel dat ze zouden worden ingevoerd, maar wilden dat pontius pilatus. Dat, of ze hebben tijdens de campagne zitten jokken (dat denk ik en dat schreef ik destijds ook al).

Het plan was namelijk of dit, of het Europees asielpact als fallback, maar dat wilde PRO ook.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220633432
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 14:46 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ze wilden wel dat ze zouden worden ingevoerd, maar wilden dat pontius pilatus. Dat, of ze hebben tijdens de campagne zitten jokken (dat denk ik en dat schreef ik destijds ook al).

Het plan was namelijk of dit, of het Europees asielpact als fallback, maar dat wilde PRO ook.
Heb je een bron waarin Rob Jetten tijdens de campagne zijn specifieke steun heeft uitgesproken voor de twee asielwetten? Ik ben benieuwd.
  woensdag 22 april 2026 @ 14:54:30 #257
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220633455
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 14:51 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Heb je een bron waarin Rob Jetten tijdens de campagne zijn specifieke steun heeft uitgesproken voor de twee asielwetten? Ik ben benieuwd.
Nee, natuurlijk niet, maar hij wilde wel strengere asielwetten. Blijkens het regeerakkoord moesten dat de Faberwetten worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door -XOR- op 22-04-2026 15:02:13 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220633479
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 14:54 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nee, natuurlijk niet, maar hij wilde wel strengere asielwetten. Blijkens uit het regeerakkoord moesten dat de Faberwetten worden.
Waar heeft Rob Jetten dan exact over gelogen? Over veronderstellingen die jij voor D66 invult die ze zelf nooit hebben uitgesproken?
  woensdag 22 april 2026 @ 15:07:42 #259
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220633550
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 14:57 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Waar heeft Rob Jetten dan exact over gelogen? Over veronderstellingen die jij voor D66 invult die ze zelf nooit hebben uitgesproken?
Ikzelf niet he, zo naïef ben ik niet. Zoals ik destijds al schreef:

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 23:55 schreef -XOR- het volgende: [..] De hele stijging van D66 in de peilingen dreef op het narratief van de draai van Jetten op asiel. Dat hij dat geloofwaardig zo snel en zo vlak voor de verkiezingen heeft weten over te brengen zonder fundamenteel inhoudelijk van mening te zijn veranderd tekent zijn politiek talent.
Maar ik heb hier hele discussies gehad met mensen die oprecht dachten dat Jetten het licht had gezien en was veranderd in een soort Wilders light.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220633562
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:07 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ikzelf niet he, zo naïef ben ik niet. Zoals ik destijds al schreef:
[..]
Maar ik heb hier hele discussies gehad met mensen die oprecht dachten dat Jetten het licht had gezien en was veranderd in een soort Wilders light.
Ja, dat is natuurlijk niet het geval. Al denk ik wel degelijk dat D66 meer op migratie wil doen dan bijvoorbeeld PRO. Dus in die zin hangen ze qua standpunten op migratie ook wel degelijk tussen de rechtse- en de linkse- partijen in.
  woensdag 22 april 2026 @ 15:12:16 #261
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220633569
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:10 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Ja, dat is natuurlijk niet het geval. Al denk ik wel degelijk dat D66 meer op migratie wil doen dan bijvoorbeeld PRO. Dus in die zin hangen ze qua standpunten op migratie ook wel degelijk tussen de rechtse- en de linkse- partijen in.
Niet dus, waar zijn de plannen dan?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220633579
Ik denk dat Theunissen echt wel een van de slechtste kamerleden/debaters is van de 150 (pvv of fvd daargelaten).
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_220633581
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:12 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Niet dus, waar zijn de plannen dan?
Het is vooral even wachten op het Europese migratiepact en de plannend die daaruit voortvloeien.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_220633597
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:12 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Niet dus, waar zijn de plannen dan?
Ik ken niet het hele D66 verkiezingsprogramma uit mijn hoofd maar ze pleiten volgens mij voor:
1) EU migratiepact (wat blijkbaar al veel overeenkomt met de Faber-wetten). Hier is een partij als PRO bijv. een stuk kritischer op qua huidige invulling (te streng).
2) Snelle procedures en uitzetting voor asielzoekers die geen recht op asiel hebben
3) Spreidingswet
4) Degenen die wel recht op asiel hebben juist zo snel mogelijk laten integreren.
  woensdag 22 april 2026 @ 15:37:31 #265
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220633697
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:17 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Ik ken niet het hele D66 verkiezingsprogramma uit mijn hoofd maar ze pleiten volgens mij voor:
1) EU migratiepact (wat blijkbaar al veel overeenkomt met de Faber-wetten). Hier is een partij als PRO bijv. een stuk kritischer op qua huidige invulling (te streng).
2) Snelle procedures en uitzetting voor asielzoekers die geen recht op asiel hebben
3) Spreidingswet
4) Degenen die wel recht op asiel hebben juist zo snel mogelijk laten integreren.
Dat is het lijstje van PRO (en ja, ik weet dat die het EU migratiepact eigenlijk ook niet prettig vinden, maar daar hadden ze zich in een akkoord nog wel op laten vastpinnen). De draai op asiel van Jetten was er dus geen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220633778
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 12:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik geloof niet zo zeer dat AI echt veel mensen gaat vervangen. AI heeft geen denkvermogen, geen probleemoplossend vermogen. Alleen heel simpel werk kan het echt aan, met input van een mens (die de output nog weer moet controleren).

Simpel programmeerwerk, maar dan wel met een heel duidelijke opdracht. Veel meer zit er niet in en lijkt er ook niet echt in te gaan zitten, er zijn testen waar AI inmiddels slechter scoort dan anderhalf of twee jaar geleden.

Natuurlijk gaat er wel iets aan vervanging zijn, maar denk dat dat niet het grote probleem gaat worden qua werkloosheid. Robotica heeft ook de laatste decennia wel banen overgenomen, daardoor kwamen er ook niet echt problemen. Gewoon, omdat het allemaal veel minder over grote getallen gaat dan bepaalde mensen met belang bij zulke ontwikkelingen je willen laten denken.
Ik blijf altijd benieuwd naar jou bronnen. Ik hoor van mensen die nu alleen een eigen product maken waar xe vroeger hele teams programmeurs voor nodig hadden, ik hoor een vriend die zegt dat hij vooral bezig is met uitgebreide instructies geven en controleren ipv zelf programmeren. Zelfs ik ben zelf dingen aan het maken met nul programmeer ervaring.

Misschien zit ik aan de techoptimist kant, maar heb gewoon echt geen idee welke bronnen jij gebruikt.
pi_220633848
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 14:57 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Waar heeft Rob Jetten dan exact over gelogen? Over veronderstellingen die jij voor D66 invult die ze zelf nooit hebben uitgesproken?
Senatoren van D66 zijn gebeld door Jetten om voor de wetten te stemmen.
Jetten geeft elf ook aan dat hij ze heeft geprobeerd over te halen.
Bekijk deze YouTube-video
pi_220633877
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 16:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Senatoren van D66 zijn gebeld door Jetten om voor de wetten te stemmen.
Jetten geeft elf ook aan dat hij ze heeft geprobeerd over te halen.
Bekijk deze YouTube-video
Dat is eerder een teken dat Jetten nog behoorlijk ver is gegaan om de coalitiepartijen tegemoet te treden. Want nogmaals, ze zijn altijd tegen de 2 wetten van Faber geweest.
pi_220633890
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:54 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik blijf altijd benieuwd naar jou bronnen. Ik hoor van mensen die nu alleen een eigen product maken waar xe vroeger hele teams programmeurs voor nodig hadden, ik hoor een vriend die zegt dat hij vooral bezig is met uitgebreide instructies geven en controleren ipv zelf programmeren. Zelfs ik ben zelf dingen aan het maken met nul programmeer ervaring.

Misschien zit ik aan de techoptimist kant, maar heb gewoon echt geen idee welke bronnen jij gebruikt.
Ja, voor programmeren is het wel handig, dat schrijf ik ook. Maar dat is natuurlijk een vrij beperkte groep medewerkers. We hebben bijvoorbeeld ook weinig assemblagemedewerkers voor auto's meer nodig dankzij robotisering, maar is dat nu iets waardoor er veel banen verdwenen zijn?


Uiteindelijk is veel werk in de ICT implementatie, dingen aanpassen aan wensen van klanten en andere zaken die echt wel voor mensen zijn en niet met AI gaan gebeuren.

Ik verwacht ook dat er wel wat administratietaken worden overgenomen door AI (al kon je nou ook al veel automatisch goed zetten vanuit het inlezen van een bankrekening in een programma), maar AI gaat geen volledige jaarrekeningen afleveren.

Dus nogmaals: het is denk ik uiteindelijk vrij beperkt. Paar baantypen die uitgefaseerd raken of er anders uit gaan zien (input leveren en uitput controleren blijft nodig). En mijn bronnen? Tja, ik lees heel erg veel. Ook inderdaad juist techpessimisten, juist omdat die de laatste decennia vaker gelijk hadden dan de 'optimisten' (ik las 15 tot 20 jaar geleden al van die 'optimisten' dat binnen 5 jaar het accountancyvak qua AA verdwenen zou zijn).

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2026 16:17:48 ]
  woensdag 22 april 2026 @ 16:18:02 #270
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_220633901
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Het is vooral even wachten op het Europese migratiepact en de plannend die daaruit voortvloeien.
Precies. Laten ze dat eerst maar uitrollen en kijken of dat werkt. Kunnen ze zich ondertussen met andere dossiers bezighouden. Alles wordt overschaduwd door asiel.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_220633925
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:54 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik blijf altijd benieuwd naar jou bronnen. Ik hoor van mensen die nu alleen een eigen product maken waar xe vroeger hele teams programmeurs voor nodig hadden, ik hoor een vriend die zegt dat hij vooral bezig is met uitgebreide instructies geven en controleren ipv zelf programmeren. Zelfs ik ben zelf dingen aan het maken met nul programmeer ervaring.

Misschien zit ik aan de techoptimist kant, maar heb gewoon echt geen idee welke bronnen jij gebruikt.
https://fortune.com/artic(...)ty-employment-study/
Thousands of CEOs admit AI had no impact on employment or productivity

Uiteindeijk komt AI ook amper vooruit in tegenstelling tot wat de AI verkoopmannetjes beloven. Zelfs iets als op google zoeken is nog altijd hit of miss. Het gaat dus nog wel even duren voor AI iets kan wat verantwoordelijkheid heeft boven de aller laagste functies binnen een bedrijf.
Al die AI bedrijven draaien ook gigantische verliezen en met stijgende energieprijzen en peperdure verslijtende hardware is hun business model totaal onhoudbaar.

Mensen zijn ook heel slecht in inschatten hoeveel tijd en werk AI bespaart. Mensen zijn soms langer de juiste prompt aan het zoeken dan het zelf doen zou kosten. Maar het menselijke brein werkt nou eenmaal zo dat mensen de keren onthouden dat het meteen werkte en wat sneller vergeten hoeveel ze er zelf nog in moeten stoppen.
pi_220633931
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 16:12 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Dat is eerder een teken dat Jetten nog behoorlijk ver is gegaan om de coalitiepartijen tegemoet te treden. Want nogmaals, ze zijn altijd tegen de 2 wetten van Faber geweest.
Ja, dus Jetten steunde die wetten van Faber gewoon. Waarom komt hij daar dan niet wat meer voor uit.
Eerlijkheid duurt duidelijk niet het langst bij dit type politicus.
  woensdag 22 april 2026 @ 16:24:21 #273
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220633933
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 16:12 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Dat is eerder een teken dat Jetten nog behoorlijk ver is gegaan om de coalitiepartijen tegemoet te treden. Want nogmaals, ze zijn altijd tegen de 2 wetten van Faber geweest.
D66 is zowel voor als tegen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 22 april 2026 @ 17:10:49 #274
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220634186
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:54 schreef KaheemSaid het volgende:
Simpel programmeerwerk, maar dan wel met een heel duidelijke opdracht. Veel meer zit er niet in en lijkt er ook niet echt in te gaan zitten, er zijn testen waar AI inmiddels slechter scoort dan anderhalf of twee jaar geleden.
Definieer "simpel" voor wie vanuit wiens perspectief.
//--//
Waarbij AI wel degelijk bosjes zg. definieerbare "taken" overneemt waar je niet heel lang geleden nog iemand met wat kennis/ervaring nodig had. Het is ergens best frustrerend voor een eigen opgedane kennis/ervaring te bemerken dat je nu met een paar omschrijvingen en een dag of twee bijvijlen, via Claude c.s. een complete APP/web multiplatform applicatie incl documentatie kan laten uitspugen.
Er geen specifiek inhoudelijke (taal)kennis nodig is van wat het waarvoor moet doen. Laat staan in de operationele/beheersector waar het goed geld verdienen - met een vakmatig kunstje - al een tijdje voorbij is.

Op de vraag of productie(s) onderhouden moet gaan worden, is dan het antwoord vaker niet nodig; ze dan een nieuwe APP (laten) genereren met input van de (test)code als raamwerk.
Idem zie ik dat op expertniveau waar een (grote) hoeveelheid aan parate kennis in ervaring (en dat kunnen integreren) bepalend was voor een kunde. Nergens meer voor nodig om al die boekwerken te memoriseren.
Los daarvan is "programmeren" of beter "ontwerpen" op zichzelf een kunst dat relatief gezien voor weinigen is weggelegd.
Iedereen kan verven maar weinigen zijn in staat om te schilderen en laat staan 40 jaar lang daarin te kunnen vernieuwen. Op naar het elke 5 jaar je te moeten (laten) herscholen. Voor je het weet ben je treinconducteur die met z'n bodycam rondjes om de kerk doet.

Ik vrees dat heel veel taken die nu nog wat parate ervaring/kennis vragen, zullen verschuiven naar minder mensen die dat beheren en controleren. Het verschil is dan dat die persoon ipv zeg 1 taakobject afhandelt, er dan 10 of zelfs 100 doet. Maar goed, elke "revolutie" zet voorgaande groep - met hopelijk nog een zinvol bestaan - terug op haar steeds sneller achterhaalde plaats.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 22 april 2026 @ 18:09:34 #275
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220634406
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 16:18 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Precies. Laten ze dat eerst maar uitrollen en kijken of dat werkt. Kunnen ze zich ondertussen met andere dossiers bezighouden. Alles wordt overschaduwd door asiel.
En hoe de wereld op hetmoment in elkaar steekt, gaan dat er alleen nog maar meer worden. Vroeg of laat komen daar hele vervelende dingen van.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_220634471
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:17 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Ik ken niet het hele D66 verkiezingsprogramma uit mijn hoofd maar ze pleiten volgens mij voor:
1) EU migratiepact (wat blijkbaar al veel overeenkomt met de Faber-wetten). Hier is een partij als PRO bijv. een stuk kritischer op qua huidige invulling (te streng).
2) Snelle procedures en uitzetting voor asielzoekers die geen recht op asiel hebben
3) Spreidingswet
4) Degenen die wel recht op asiel hebben juist zo snel mogelijk laten integreren.
D66 is toch ook tegen de nieuwe EU wetgeving m.b.t. asiel die ingaat vanaf juni? Die lui draaien elke keer weer van mening of verschuiven de regels.
  woensdag 22 april 2026 @ 18:20:15 #277
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220634473
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:09 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En hoe de wereld op hetmoment in elkaar steekt, gaan dat er alleen nog maar meer worden. Vroeg of laat komen daar hele vervelende dingen van.
ze moeten woningen gaan bouwen voor asielzoekers als ze toch niet terug mogen vanwege de barnhartigheid

dan komen ook de hotels en cruiseschepen leeg
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 22 april 2026 @ 18:23:52 #278
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220634504
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ze moeten woningen gaan bouwen voor asielzoekers als ze toch niet terug mogen vanwege de barnhartigheid

dan komen ook de hotels en cruiseschepen leeg
Ik heb het juist over het tegenovergestelde van barmhartigheid. Een soort van oplossing voor alle aanspoelende migranten.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 22 april 2026 @ 18:26:12 #279
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220634520
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:23 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik heb het juist over het tegenovergestelde van barmhartigheid. Een soort van oplossing voor alle aanspelende migranten.
dat wil links niet

dan gaan ze allemaal naar Amsterdam
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 22 april 2026 @ 18:27:10 #280
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220634529
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dat wil links niet

dan gaan ze allemaal naar Amsterdam
Misschien begrijp je het zo: een eindoplossing. Nee, dat wil links niet, rechts wel dan?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 22 april 2026 @ 18:29:37 #281
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220634552
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:27 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Misschien begrijp je het zo: een eindoplossing. Nee, dat wil links niet, rechts wel dan?
o sorry had ik niet zo begrepen

ein endlösung bedoel je >???
wel wat radicaal maar het is een oplossing ja

komen die Zyklon B kampen in Overijssel dan??

ik ben voor de oplossing van Mw Faber, terugsturen, tegenstribbelen strafbaar ook als ze verkracht worden en geen kop soep
Dus niet barmhartig
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 22 april 2026 @ 18:36:31 #282
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220634608
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
o sorry had ik niet zo begrepen

ein endlösung bedoel je voor alle asielzoekers
wel wat radicaal maar het is een oplossing ja

ik ben voor de oplossing van Mw Faber, terugsturen, tegenstribbelen strafbaar ook als ze verkracht worden en geen kop soep
Ik heb het idee dat je nogal langzaam van begrip bent vandaag en daarnaast nogal een vreemde kijk op dingen hebt. 'Ook als ze verkracht worden en geen kop soep' nee, daar gaan al die toekomstige asielzoekers voor thuisblijven. Hoeveel Fabers je ook hebt, men zal aan blijven dobberen en de verwachting is dat het er alleen maar meer en meer worden. Aan jouw reactie is ook al een beetje te zien dat je er maar weinig mens in ziet en de vluchteling zelf aankijkt op het probleem. Dat is dus uiteindelijk dé voedingsbodem ook ze ook vooral niet menselijk te gaan behandelen. En nogmaals als dat er steeds meer en meer worden, zal het uiteindelijk steeds onmenselijker worden en is vreselijke ellende en decennialange schaamte een kleine stap.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 22 april 2026 @ 18:37:43 #283
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220634619
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:29 schreef michaelmoore het volgende:
komen die Zyklon B kampen in Overijssel dan??
Lol, ik dacht dat je juist oud en wijs was, maar blijkbaar heb je niet het vermogen je serieus en weloverwogen in de materie te duiken.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 22 april 2026 @ 18:37:48 #284
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220634621
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:36 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat je nogal langzaam van begrip bent vandaag en daarnaast nogal een vreemde kijk op dingen hebt. 'Ook als ze verkracht worden en geen kop soep' nee, daar gaan al die toekomstige asielzoekers voor thuisblijven. Hoeveel Fabers je ook hebt, men zal aan blijven dobberen en de verwachting is dat het er alleen maar meer en meer worden. Aan jouw reactie is ook al een beetje te zien dat je er maar weinig mens in ziet en de vluchteling zelf aankijkt op het probleem. Dat is dus uiteindelijk dé voedingsbodem ook ze ook vooral niet menselijk te gaan behandelen. En nogmaals als dat er steeds meer en meer worden, zal het uiteindelijk steeds onmenselijker worden en is vreselijke ellende en decennialange schaamte een kleine stap.
ok vertel hoe moet het dan ??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 22 april 2026 @ 18:40:06 #285
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220634641
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ok vertel hoe moet het dan ??
Dat is een hele goede vraag, het begint al met na te denken. Met elkaar plannen maken en dingen als het klimaatprobleem en het daarbij komende financiele problemen serieus te nemen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_220634652
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:40 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat is een hele goede vraag, het begint al met na te denken. Met elkaar plannen maken en dingen als het klimaatprobleem en het daarbij komende financiele problemen serieus te nemen.
Ja Nederland en Europa lossen het klimaatprobleem wel even op.
  woensdag 22 april 2026 @ 18:42:38 #287
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220634664
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:40 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat is een hele goede vraag, het begint al met na te denken. Met elkaar plannen maken en dingen als het klimaatprobleem en het daarbij komende financiele problemen serieus te nemen.
ok en nu graag de eindlosung volgens jou
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 22 april 2026 @ 18:43:10 #288
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220634667
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:29 schreef michaelmoore het volgende:
ik ben voor de oplossing van Mw Faber, terugsturen, tegenstribbelen strafbaar ook als ze verkracht worden en geen kop soep
Dus niet barmhartig
Niet barmhartig doen is geen beleid, maar gaat alleen maar over het voldane gevoel dat iemand krijgt bij het idee dat een ander vooral onmenselijk wordt behandeld. Barmhartigheid is subjectief en kun je altijd gebruiken, maar in de praktijk leidt dat alleen maar tot die ellende die ik beschreef.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 22 april 2026 @ 18:45:18 #289
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220634675
quote:
9s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:41 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Ja Nederland en Europa lossen het klimaatprobleem wel even op.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ok en nu graag de eindlosung volgens jou
Nogmaals, niemand schiet er wat bij op als we bootjes neer gaan schieten als oplossing of iets vergelijkbaars. Nee, we gaan in ons eentje niet het klimaatprobleem oplossen, daar moeten we dus als alle landen voor samenwerken en dus ook met arme landen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 22 april 2026 @ 18:46:12 #290
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220634681
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:27 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Misschien begrijp je het zo: een eindoplossing. Nee, dat wil links niet, rechts wel dan?
ok dit is dus de oplossing een einlosung
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220634693
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:45 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
[..]
Nogmaals, niemand schiet er wat bij op als we bootjes neer gaan schieten als oplossing of iets vergelijkbaars. Nee, we gaan in ons eentje niet het klimaatprobleem oplossen, daar moeten we dus als alle landen voor samenwerken en dus ook met arme landen.
Wel eens buiten Europa geweest? Heb echt veel landen bezocht. Het is echt water naar de zee dragen als je bepaalde landen ziet met als dieptepunt India. Ik zal zeggen hopeloos. Laat staan nu met al die oorlogen. Dan kun je je beter eerst op de andere problemen in dit land richten.
  woensdag 22 april 2026 @ 18:50:48 #292
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220634702
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:49 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Wel eens buiten Europa geweest? Heb echt veel landen bezocht. Het is echt water naar de zee dragen als je bepaalde landen ziet met als dieptepunt India. Ik zal zeggen hopeloos. Laat staan nu met al die oorlogen. Dan kun je je beter eerst op de andere problemen in dit land richten.
mensen uit India die kunnen niet hierheen komen daar gaat niet een mensen smokkelaar aan beginnen

uit Afrika en midden oosten lukt prima

mist de migranten ff een 7500 dollar op tafel leggen voor de afvaart
Die mensen mokkelaars dat zijn geen volk van Groen Links
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 22 april 2026 @ 18:52:58 #293
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220634727
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:49 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Wel eens buiten Europa geweest? Heb echt veel landen bezocht. Het is echt water naar de zee dragen als je bepaalde landen ziet met als dieptepunt India. Ik zal zeggen hopeloos. Laat staan nu met al die oorlogen. Dan kun je je beter eerst op de andere problemen in dit land richten.
Helemaal mee eens dat zulke landen vreselijk zijn, daarom moet je dus die ook aan boord hebben. Maar het punt dat ik hier maak heeft uiteindelijk geen reet te maken met het klimaat redden, maar met de vluchtelingenstroom die juist gaat toenemen de aankomende jaren, waaronder door klimaatproblemen, maar ook inderdaad door oolog, voedseltekort e.d. Dat kunnen we willen negeren, maar veel kustlanden zullen het alleen maar drukker krijgen. Ik ben dus bang voor veel geweld aan de kust en uiteindelijk bootjes neerschieten op zee.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 22 april 2026 @ 18:54:57 #294
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220634742
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
mensen uit India die kunnen niet hierheen komen daar gaat niet een mensen smokkelaar aan beginnen

uit Afrika en midden oosten lukt prima

mist de migranten ff een 7500 dollar op tafel leggen voor de afvaart
Die mensen mokkelaars dat zijn geen volk van Groen Links
Je bent toch ouder dan 70? Heb je wel eens van leestekens gehoord? Ik ben echt geen taalwonder, maar een beetje wat punten hier en daar en mindr kinderachtige argumenten zouden je posts beter leesbaar maken.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_220634754
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:54 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Je bent toch ouder dan 70? Heb je wel eens van leestekens gehoord? Ik ben echt geen taalwonder, maar een beetje wat punten hier en daar en mindr kinderachtige argumenten zouden je posts beter leesbaar maken.
Je kunt best rijk worden zonder goed Nederlands te schrijven, hoor. 8-)
pi_220634759
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:52 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Helemaal mee eens dat zulke landen vreselijk zijn, daarom moet je dus die ook aan boord hebben. Maar het punt dat ik hier maak heeft uiteindelijk geen reet te maken met het klimaat redden, maar met de vluchtelingenstroom die juist gaat toenemen de aankomende jaren, waaronder door klimaatproblemen, maar ook inderdaad door oolog, voedseltekort e.d. Dat kunnen we willen negeren, maar veel kustlanden zullen het alleen maar drukker krijgen. Ik ben dus bang voor veel geweld aan de kust en uiteindelijk bootjes neerschieten op zee.
Dat denk ik ook, maar niemand weet hoe dit op te lossen. Nouja Polen heeft het goed voor elkaar, maar West en Zuid-Europa krijgen het niet voor elkaar. En ook niemand weet hoe het opgelost moet worden. Of Nederland moet willen groeien naar 20 miljoen inwoners of erger.
  woensdag 22 april 2026 @ 18:57:04 #297
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220634764
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:56 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Je kunt best rijk worden zonder goed Nederlands te schrijven.
De VS zit er vol mee. ;)
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_220634767
Is het gebruikelijk een fles vodka te nuttigen voordat je hier post?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  woensdag 22 april 2026 @ 18:57:47 #299
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220634770
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:56 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dat denk ik ook, maar niemand weet hoe dit op te lossen. Nouja Polen heeft het goed voor elkaar, maar West en Zuid-Europa krijgen het niet voor elkaar. En ook niemand weet hoe het opgelost moet worden. Of Nederland moet willen groeien naar 20 miljoen inwoners of erger.
Het begint met zoveel mogelijk landen samenwerken, dat weet ik wel. Zolang iedereen zijn eigen plan gaat trekken, zet je die kustlanden juist onder enorme druk.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')