D66 is toch ook tegen de nieuwe EU wetgeving m.b.t. asiel die ingaat vanaf juni? Die lui draaien elke keer weer van mening of verschuiven de regels.quote:Op woensdag 22 april 2026 15:17 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik ken niet het hele D66 verkiezingsprogramma uit mijn hoofd maar ze pleiten volgens mij voor:
1) EU migratiepact (wat blijkbaar al veel overeenkomt met de Faber-wetten). Hier is een partij als PRO bijv. een stuk kritischer op qua huidige invulling (te streng).
2) Snelle procedures en uitzetting voor asielzoekers die geen recht op asiel hebben
3) Spreidingswet
4) Degenen die wel recht op asiel hebben juist zo snel mogelijk laten integreren.
ze moeten woningen gaan bouwen voor asielzoekers als ze toch niet terug mogen vanwege de barnhartigheidquote:Op woensdag 22 april 2026 18:09 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En hoe de wereld op hetmoment in elkaar steekt, gaan dat er alleen nog maar meer worden. Vroeg of laat komen daar hele vervelende dingen van.
Ik heb het juist over het tegenovergestelde van barmhartigheid. Een soort van oplossing voor alle aanspoelende migranten.quote:Op woensdag 22 april 2026 18:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ze moeten woningen gaan bouwen voor asielzoekers als ze toch niet terug mogen vanwege de barnhartigheid
dan komen ook de hotels en cruiseschepen leeg
dat wil links nietquote:Op woensdag 22 april 2026 18:23 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik heb het juist over het tegenovergestelde van barmhartigheid. Een soort van oplossing voor alle aanspelende migranten.
Misschien begrijp je het zo: een eindoplossing. Nee, dat wil links niet, rechts wel dan?quote:Op woensdag 22 april 2026 18:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat wil links niet
dan gaan ze allemaal naar Amsterdam
o sorry had ik niet zo begrepenquote:Op woensdag 22 april 2026 18:27 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Misschien begrijp je het zo: een eindoplossing. Nee, dat wil links niet, rechts wel dan?
Ik heb het idee dat je nogal langzaam van begrip bent vandaag en daarnaast nogal een vreemde kijk op dingen hebt. 'Ook als ze verkracht worden en geen kop soep' nee, daar gaan al die toekomstige asielzoekers voor thuisblijven. Hoeveel Fabers je ook hebt, men zal aan blijven dobberen en de verwachting is dat het er alleen maar meer en meer worden. Aan jouw reactie is ook al een beetje te zien dat je er maar weinig mens in ziet en de vluchteling zelf aankijkt op het probleem. Dat is dus uiteindelijk dé voedingsbodem ook ze ook vooral niet menselijk te gaan behandelen. En nogmaals als dat er steeds meer en meer worden, zal het uiteindelijk steeds onmenselijker worden en is vreselijke ellende en decennialange schaamte een kleine stap.quote:Op woensdag 22 april 2026 18:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
o sorry had ik niet zo begrepen
ein endlösung bedoel je voor alle asielzoekers
wel wat radicaal maar het is een oplossing ja
ik ben voor de oplossing van Mw Faber, terugsturen, tegenstribbelen strafbaar ook als ze verkracht worden en geen kop soep
Lol, ik dacht dat je juist oud en wijs was, maar blijkbaar heb je niet het vermogen je serieus en weloverwogen in de materie te duiken.quote:Op woensdag 22 april 2026 18:29 schreef michaelmoore het volgende:
komen die Zyklon B kampen in Overijssel dan??
ok vertel hoe moet het dan ??quote:Op woensdag 22 april 2026 18:36 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat je nogal langzaam van begrip bent vandaag en daarnaast nogal een vreemde kijk op dingen hebt. 'Ook als ze verkracht worden en geen kop soep' nee, daar gaan al die toekomstige asielzoekers voor thuisblijven. Hoeveel Fabers je ook hebt, men zal aan blijven dobberen en de verwachting is dat het er alleen maar meer en meer worden. Aan jouw reactie is ook al een beetje te zien dat je er maar weinig mens in ziet en de vluchteling zelf aankijkt op het probleem. Dat is dus uiteindelijk dé voedingsbodem ook ze ook vooral niet menselijk te gaan behandelen. En nogmaals als dat er steeds meer en meer worden, zal het uiteindelijk steeds onmenselijker worden en is vreselijke ellende en decennialange schaamte een kleine stap.
Dat is een hele goede vraag, het begint al met na te denken. Met elkaar plannen maken en dingen als het klimaatprobleem en het daarbij komende financiele problemen serieus te nemen.quote:
Ja Nederland en Europa lossen het klimaatprobleem wel even op.quote:Op woensdag 22 april 2026 18:40 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat is een hele goede vraag, het begint al met na te denken. Met elkaar plannen maken en dingen als het klimaatprobleem en het daarbij komende financiele problemen serieus te nemen.
ok en nu graag de eindlosung volgens jouquote:Op woensdag 22 april 2026 18:40 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat is een hele goede vraag, het begint al met na te denken. Met elkaar plannen maken en dingen als het klimaatprobleem en het daarbij komende financiele problemen serieus te nemen.
Niet barmhartig doen is geen beleid, maar gaat alleen maar over het voldane gevoel dat iemand krijgt bij het idee dat een ander vooral onmenselijk wordt behandeld. Barmhartigheid is subjectief en kun je altijd gebruiken, maar in de praktijk leidt dat alleen maar tot die ellende die ik beschreef.quote:Op woensdag 22 april 2026 18:29 schreef michaelmoore het volgende:
ik ben voor de oplossing van Mw Faber, terugsturen, tegenstribbelen strafbaar ook als ze verkracht worden en geen kop soep
Dus niet barmhartig
quote:Op woensdag 22 april 2026 18:41 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ja Nederland en Europa lossen het klimaatprobleem wel even op.
Nogmaals, niemand schiet er wat bij op als we bootjes neer gaan schieten als oplossing of iets vergelijkbaars. Nee, we gaan in ons eentje niet het klimaatprobleem oplossen, daar moeten we dus als alle landen voor samenwerken en dus ook met arme landen.quote:Op woensdag 22 april 2026 18:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ok en nu graag de eindlosung volgens jou
ok dit is dus de oplossing een einlosungquote:Op woensdag 22 april 2026 18:27 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Misschien begrijp je het zo: een eindoplossing. Nee, dat wil links niet, rechts wel dan?
Wel eens buiten Europa geweest? Heb echt veel landen bezocht. Het is echt water naar de zee dragen als je bepaalde landen ziet met als dieptepunt India. Ik zal zeggen hopeloos. Laat staan nu met al die oorlogen. Dan kun je je beter eerst op de andere problemen in dit land richten.quote:Op woensdag 22 april 2026 18:45 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[..]
Nogmaals, niemand schiet er wat bij op als we bootjes neer gaan schieten als oplossing of iets vergelijkbaars. Nee, we gaan in ons eentje niet het klimaatprobleem oplossen, daar moeten we dus als alle landen voor samenwerken en dus ook met arme landen.
mensen uit India die kunnen niet hierheen komen daar gaat niet een mensen smokkelaar aan beginnenquote:Op woensdag 22 april 2026 18:49 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Wel eens buiten Europa geweest? Heb echt veel landen bezocht. Het is echt water naar de zee dragen als je bepaalde landen ziet met als dieptepunt India. Ik zal zeggen hopeloos. Laat staan nu met al die oorlogen. Dan kun je je beter eerst op de andere problemen in dit land richten.
Helemaal mee eens dat zulke landen vreselijk zijn, daarom moet je dus die ook aan boord hebben. Maar het punt dat ik hier maak heeft uiteindelijk geen reet te maken met het klimaat redden, maar met de vluchtelingenstroom die juist gaat toenemen de aankomende jaren, waaronder door klimaatproblemen, maar ook inderdaad door oolog, voedseltekort e.d. Dat kunnen we willen negeren, maar veel kustlanden zullen het alleen maar drukker krijgen. Ik ben dus bang voor veel geweld aan de kust en uiteindelijk bootjes neerschieten op zee.quote:Op woensdag 22 april 2026 18:49 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Wel eens buiten Europa geweest? Heb echt veel landen bezocht. Het is echt water naar de zee dragen als je bepaalde landen ziet met als dieptepunt India. Ik zal zeggen hopeloos. Laat staan nu met al die oorlogen. Dan kun je je beter eerst op de andere problemen in dit land richten.
Je bent toch ouder dan 70? Heb je wel eens van leestekens gehoord? Ik ben echt geen taalwonder, maar een beetje wat punten hier en daar en mindr kinderachtige argumenten zouden je posts beter leesbaar maken.quote:Op woensdag 22 april 2026 18:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mensen uit India die kunnen niet hierheen komen daar gaat niet een mensen smokkelaar aan beginnen
uit Afrika en midden oosten lukt prima
mist de migranten ff een 7500 dollar op tafel leggen voor de afvaart
Die mensen mokkelaars dat zijn geen volk van Groen Links
Je kunt best rijk worden zonder goed Nederlands te schrijven, hoor.quote:Op woensdag 22 april 2026 18:54 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je bent toch ouder dan 70? Heb je wel eens van leestekens gehoord? Ik ben echt geen taalwonder, maar een beetje wat punten hier en daar en mindr kinderachtige argumenten zouden je posts beter leesbaar maken.
Dat denk ik ook, maar niemand weet hoe dit op te lossen. Nouja Polen heeft het goed voor elkaar, maar West en Zuid-Europa krijgen het niet voor elkaar. En ook niemand weet hoe het opgelost moet worden. Of Nederland moet willen groeien naar 20 miljoen inwoners of erger.quote:Op woensdag 22 april 2026 18:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens dat zulke landen vreselijk zijn, daarom moet je dus die ook aan boord hebben. Maar het punt dat ik hier maak heeft uiteindelijk geen reet te maken met het klimaat redden, maar met de vluchtelingenstroom die juist gaat toenemen de aankomende jaren, waaronder door klimaatproblemen, maar ook inderdaad door oolog, voedseltekort e.d. Dat kunnen we willen negeren, maar veel kustlanden zullen het alleen maar drukker krijgen. Ik ben dus bang voor veel geweld aan de kust en uiteindelijk bootjes neerschieten op zee.
De VS zit er vol mee.quote:Op woensdag 22 april 2026 18:56 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Je kunt best rijk worden zonder goed Nederlands te schrijven.
Het begint met zoveel mogelijk landen samenwerken, dat weet ik wel. Zolang iedereen zijn eigen plan gaat trekken, zet je die kustlanden juist onder enorme druk.quote:Op woensdag 22 april 2026 18:56 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, maar niemand weet hoe dit op te lossen. Nouja Polen heeft het goed voor elkaar, maar West en Zuid-Europa krijgen het niet voor elkaar. En ook niemand weet hoe het opgelost moet worden. Of Nederland moet willen groeien naar 20 miljoen inwoners of erger.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |