abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220634471
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:17 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Ik ken niet het hele D66 verkiezingsprogramma uit mijn hoofd maar ze pleiten volgens mij voor:
1) EU migratiepact (wat blijkbaar al veel overeenkomt met de Faber-wetten). Hier is een partij als PRO bijv. een stuk kritischer op qua huidige invulling (te streng).
2) Snelle procedures en uitzetting voor asielzoekers die geen recht op asiel hebben
3) Spreidingswet
4) Degenen die wel recht op asiel hebben juist zo snel mogelijk laten integreren.
D66 is toch ook tegen de nieuwe EU wetgeving m.b.t. asiel die ingaat vanaf juni? Die lui draaien elke keer weer van mening of verschuiven de regels.
  woensdag 22 april 2026 @ 18:20:15 #277
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220634473
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:09 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En hoe de wereld op hetmoment in elkaar steekt, gaan dat er alleen nog maar meer worden. Vroeg of laat komen daar hele vervelende dingen van.
ze moeten woningen gaan bouwen voor asielzoekers als ze toch niet terug mogen vanwege de barnhartigheid

dan komen ook de hotels en cruiseschepen leeg
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 22 april 2026 @ 18:23:52 #278
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220634504
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ze moeten woningen gaan bouwen voor asielzoekers als ze toch niet terug mogen vanwege de barnhartigheid

dan komen ook de hotels en cruiseschepen leeg
Ik heb het juist over het tegenovergestelde van barmhartigheid. Een soort van oplossing voor alle aanspoelende migranten.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 22 april 2026 @ 18:26:12 #279
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220634520
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:23 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik heb het juist over het tegenovergestelde van barmhartigheid. Een soort van oplossing voor alle aanspelende migranten.
dat wil links niet

dan gaan ze allemaal naar Amsterdam
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 22 april 2026 @ 18:27:10 #280
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220634529
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dat wil links niet

dan gaan ze allemaal naar Amsterdam
Misschien begrijp je het zo: een eindoplossing. Nee, dat wil links niet, rechts wel dan?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 22 april 2026 @ 18:29:37 #281
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220634552
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:27 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Misschien begrijp je het zo: een eindoplossing. Nee, dat wil links niet, rechts wel dan?
o sorry had ik niet zo begrepen

ein endlösung bedoel je >???
wel wat radicaal maar het is een oplossing ja

komen die Zyklon B kampen in Overijssel dan??

ik ben voor de oplossing van Mw Faber, terugsturen, tegenstribbelen strafbaar ook als ze verkracht worden en geen kop soep
Dus niet barmhartig
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 22 april 2026 @ 18:36:31 #282
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220634608
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
o sorry had ik niet zo begrepen

ein endlösung bedoel je voor alle asielzoekers
wel wat radicaal maar het is een oplossing ja

ik ben voor de oplossing van Mw Faber, terugsturen, tegenstribbelen strafbaar ook als ze verkracht worden en geen kop soep
Ik heb het idee dat je nogal langzaam van begrip bent vandaag en daarnaast nogal een vreemde kijk op dingen hebt. 'Ook als ze verkracht worden en geen kop soep' nee, daar gaan al die toekomstige asielzoekers voor thuisblijven. Hoeveel Fabers je ook hebt, men zal aan blijven dobberen en de verwachting is dat het er alleen maar meer en meer worden. Aan jouw reactie is ook al een beetje te zien dat je er maar weinig mens in ziet en de vluchteling zelf aankijkt op het probleem. Dat is dus uiteindelijk dé voedingsbodem ook ze ook vooral niet menselijk te gaan behandelen. En nogmaals als dat er steeds meer en meer worden, zal het uiteindelijk steeds onmenselijker worden en is vreselijke ellende en decennialange schaamte een kleine stap.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 22 april 2026 @ 18:37:43 #283
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220634619
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:29 schreef michaelmoore het volgende:
komen die Zyklon B kampen in Overijssel dan??
Lol, ik dacht dat je juist oud en wijs was, maar blijkbaar heb je niet het vermogen je serieus en weloverwogen in de materie te duiken.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 22 april 2026 @ 18:37:48 #284
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220634621
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:36 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat je nogal langzaam van begrip bent vandaag en daarnaast nogal een vreemde kijk op dingen hebt. 'Ook als ze verkracht worden en geen kop soep' nee, daar gaan al die toekomstige asielzoekers voor thuisblijven. Hoeveel Fabers je ook hebt, men zal aan blijven dobberen en de verwachting is dat het er alleen maar meer en meer worden. Aan jouw reactie is ook al een beetje te zien dat je er maar weinig mens in ziet en de vluchteling zelf aankijkt op het probleem. Dat is dus uiteindelijk dé voedingsbodem ook ze ook vooral niet menselijk te gaan behandelen. En nogmaals als dat er steeds meer en meer worden, zal het uiteindelijk steeds onmenselijker worden en is vreselijke ellende en decennialange schaamte een kleine stap.
ok vertel hoe moet het dan ??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 22 april 2026 @ 18:40:06 #285
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220634641
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ok vertel hoe moet het dan ??
Dat is een hele goede vraag, het begint al met na te denken. Met elkaar plannen maken en dingen als het klimaatprobleem en het daarbij komende financiele problemen serieus te nemen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_220634652
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:40 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat is een hele goede vraag, het begint al met na te denken. Met elkaar plannen maken en dingen als het klimaatprobleem en het daarbij komende financiele problemen serieus te nemen.
Ja Nederland en Europa lossen het klimaatprobleem wel even op.
  woensdag 22 april 2026 @ 18:42:38 #287
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220634664
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:40 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat is een hele goede vraag, het begint al met na te denken. Met elkaar plannen maken en dingen als het klimaatprobleem en het daarbij komende financiele problemen serieus te nemen.
ok en nu graag de eindlosung volgens jou
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 22 april 2026 @ 18:43:10 #288
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220634667
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:29 schreef michaelmoore het volgende:
ik ben voor de oplossing van Mw Faber, terugsturen, tegenstribbelen strafbaar ook als ze verkracht worden en geen kop soep
Dus niet barmhartig
Niet barmhartig doen is geen beleid, maar gaat alleen maar over het voldane gevoel dat iemand krijgt bij het idee dat een ander vooral onmenselijk wordt behandeld. Barmhartigheid is subjectief en kun je altijd gebruiken, maar in de praktijk leidt dat alleen maar tot die ellende die ik beschreef.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 22 april 2026 @ 18:45:18 #289
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220634675
quote:
9s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:41 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Ja Nederland en Europa lossen het klimaatprobleem wel even op.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ok en nu graag de eindlosung volgens jou
Nogmaals, niemand schiet er wat bij op als we bootjes neer gaan schieten als oplossing of iets vergelijkbaars. Nee, we gaan in ons eentje niet het klimaatprobleem oplossen, daar moeten we dus als alle landen voor samenwerken en dus ook met arme landen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 22 april 2026 @ 18:46:12 #290
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220634681
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:27 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Misschien begrijp je het zo: een eindoplossing. Nee, dat wil links niet, rechts wel dan?
ok dit is dus de oplossing een einlosung
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220634693
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:45 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
[..]
Nogmaals, niemand schiet er wat bij op als we bootjes neer gaan schieten als oplossing of iets vergelijkbaars. Nee, we gaan in ons eentje niet het klimaatprobleem oplossen, daar moeten we dus als alle landen voor samenwerken en dus ook met arme landen.
Wel eens buiten Europa geweest? Heb echt veel landen bezocht. Het is echt water naar de zee dragen als je bepaalde landen ziet met als dieptepunt India. Ik zal zeggen hopeloos. Laat staan nu met al die oorlogen. Dan kun je je beter eerst op de andere problemen in dit land richten.
  woensdag 22 april 2026 @ 18:50:48 #292
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220634702
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:49 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Wel eens buiten Europa geweest? Heb echt veel landen bezocht. Het is echt water naar de zee dragen als je bepaalde landen ziet met als dieptepunt India. Ik zal zeggen hopeloos. Laat staan nu met al die oorlogen. Dan kun je je beter eerst op de andere problemen in dit land richten.
mensen uit India die kunnen niet hierheen komen daar gaat niet een mensen smokkelaar aan beginnen

uit Afrika en midden oosten lukt prima

mist de migranten ff een 7500 dollar op tafel leggen voor de afvaart
Die mensen mokkelaars dat zijn geen volk van Groen Links
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 22 april 2026 @ 18:52:58 #293
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220634727
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:49 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Wel eens buiten Europa geweest? Heb echt veel landen bezocht. Het is echt water naar de zee dragen als je bepaalde landen ziet met als dieptepunt India. Ik zal zeggen hopeloos. Laat staan nu met al die oorlogen. Dan kun je je beter eerst op de andere problemen in dit land richten.
Helemaal mee eens dat zulke landen vreselijk zijn, daarom moet je dus die ook aan boord hebben. Maar het punt dat ik hier maak heeft uiteindelijk geen reet te maken met het klimaat redden, maar met de vluchtelingenstroom die juist gaat toenemen de aankomende jaren, waaronder door klimaatproblemen, maar ook inderdaad door oolog, voedseltekort e.d. Dat kunnen we willen negeren, maar veel kustlanden zullen het alleen maar drukker krijgen. Ik ben dus bang voor veel geweld aan de kust en uiteindelijk bootjes neerschieten op zee.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 22 april 2026 @ 18:54:57 #294
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220634742
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
mensen uit India die kunnen niet hierheen komen daar gaat niet een mensen smokkelaar aan beginnen

uit Afrika en midden oosten lukt prima

mist de migranten ff een 7500 dollar op tafel leggen voor de afvaart
Die mensen mokkelaars dat zijn geen volk van Groen Links
Je bent toch ouder dan 70? Heb je wel eens van leestekens gehoord? Ik ben echt geen taalwonder, maar een beetje wat punten hier en daar en mindr kinderachtige argumenten zouden je posts beter leesbaar maken.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_220634754
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:54 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Je bent toch ouder dan 70? Heb je wel eens van leestekens gehoord? Ik ben echt geen taalwonder, maar een beetje wat punten hier en daar en mindr kinderachtige argumenten zouden je posts beter leesbaar maken.
Je kunt best rijk worden zonder goed Nederlands te schrijven, hoor. 8-)
pi_220634759
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:52 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Helemaal mee eens dat zulke landen vreselijk zijn, daarom moet je dus die ook aan boord hebben. Maar het punt dat ik hier maak heeft uiteindelijk geen reet te maken met het klimaat redden, maar met de vluchtelingenstroom die juist gaat toenemen de aankomende jaren, waaronder door klimaatproblemen, maar ook inderdaad door oolog, voedseltekort e.d. Dat kunnen we willen negeren, maar veel kustlanden zullen het alleen maar drukker krijgen. Ik ben dus bang voor veel geweld aan de kust en uiteindelijk bootjes neerschieten op zee.
Dat denk ik ook, maar niemand weet hoe dit op te lossen. Nouja Polen heeft het goed voor elkaar, maar West en Zuid-Europa krijgen het niet voor elkaar. En ook niemand weet hoe het opgelost moet worden. Of Nederland moet willen groeien naar 20 miljoen inwoners of erger.
  woensdag 22 april 2026 @ 18:57:04 #297
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220634764
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:56 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Je kunt best rijk worden zonder goed Nederlands te schrijven.
De VS zit er vol mee. ;)
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_220634767
Is het gebruikelijk een fles vodka te nuttigen voordat je hier post?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  woensdag 22 april 2026 @ 18:57:47 #299
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220634770
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:56 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dat denk ik ook, maar niemand weet hoe dit op te lossen. Nouja Polen heeft het goed voor elkaar, maar West en Zuid-Europa krijgen het niet voor elkaar. En ook niemand weet hoe het opgelost moet worden. Of Nederland moet willen groeien naar 20 miljoen inwoners of erger.
Het begint met zoveel mogelijk landen samenwerken, dat weet ik wel. Zolang iedereen zijn eigen plan gaat trekken, zet je die kustlanden juist onder enorme druk.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')