Dát wordt dus het grote probleem als je het mij vraagt, de doorstroom van beneden. In ieder geval in mijn vakgebied, waar de juniors sowieso al niet weten wat er 'onder water' gebeurt, laat staan als je daar AI overheen gooit.quote:Op woensdag 22 april 2026 12:27 schreef probeer het volgende:
Bovendien .. hoe kom je anders aan senior programmeurs.
D66 heeft mensen wijsgemaakt voor maatregelen om de asielinstroom in te perken te zijn en uiteindelijk bestond hun masterplan voor die maatregelen er dus uit om zelf tegen de Faber-wetten te stemmen om schone handen te houden en lekker principieel te zijn, andere partijen voor te laten stemmen zodat ze die wetten dan uit konden voeren, en dit alles zonder back-up plan. D66 verdient ook veel hoon.quote:Op woensdag 22 april 2026 13:55 schreef Breekfast het volgende:
Het is wel echt de omgekeerde wereld dat D66 wordt verweten tegen die asielwet te stemmen. Een wet waar ze nooit voorstander van zijn geweest en waarbij D66 zich bij de formatie alleen heeft gecommitteerd aan het uitvoeren van de wetten mits ze door de kamers zouden komen.
Mensen hebben zichzelf blijkbaar wijs gemaakt dat D66 voor deze Faber-wetten zou gaan stemmen. D66 heeft altijd duidelijk aangegeven geen voorstander van die wetten te zijn.quote:Op woensdag 22 april 2026 14:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
D66 heeft mensen wijsgemaakt voor maatregelen om de asielinstroom in te perken te zijn en uiteindelijk bestond hun masterplan voor die maatregelen er dus uit om zelf tegen de Faber-wetten te stemmen om schone handen te houden en lekker principieel te zijn, andere partijen voor te laten stemmen zodat ze die wetten dan uit konden voeren, en dit alles zonder back-up plan. D66 verdient ook veel hoon.
Ze wilden wel dat ze zouden worden ingevoerd, maar wilden dat pontius pilatus. Dat, of ze hebben tijdens de campagne zitten jokken (dat denk ik en dat schreef ik destijds ook al).quote:Op woensdag 22 april 2026 14:42 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Mensen hebben zichzelf blijkbaar wijs gemaakt dat D66 voor deze Faber-wetten zou gaan stemmen. D66 heeft altijd duidelijk aangegeven geen voorstander van die wetten te zijn.
Heb je een bron waarin Rob Jetten tijdens de campagne zijn specifieke steun heeft uitgesproken voor de twee asielwetten? Ik ben benieuwd.quote:Op woensdag 22 april 2026 14:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ze wilden wel dat ze zouden worden ingevoerd, maar wilden dat pontius pilatus. Dat, of ze hebben tijdens de campagne zitten jokken (dat denk ik en dat schreef ik destijds ook al).
Het plan was namelijk of dit, of het Europees asielpact als fallback, maar dat wilde PRO ook.
Nee, natuurlijk niet, maar hij wilde wel strengere asielwetten. Blijkens het regeerakkoord moesten dat de Faberwetten worden.quote:Op woensdag 22 april 2026 14:51 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Heb je een bron waarin Rob Jetten tijdens de campagne zijn specifieke steun heeft uitgesproken voor de twee asielwetten? Ik ben benieuwd.
Waar heeft Rob Jetten dan exact over gelogen? Over veronderstellingen die jij voor D66 invult die ze zelf nooit hebben uitgesproken?quote:Op woensdag 22 april 2026 14:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet, maar hij wilde wel strengere asielwetten. Blijkens uit het regeerakkoord moesten dat de Faberwetten worden.
Ikzelf niet he, zo naïef ben ik niet. Zoals ik destijds al schreef:quote:Op woensdag 22 april 2026 14:57 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Waar heeft Rob Jetten dan exact over gelogen? Over veronderstellingen die jij voor D66 invult die ze zelf nooit hebben uitgesproken?
Maar ik heb hier hele discussies gehad met mensen die oprecht dachten dat Jetten het licht had gezien en was veranderd in een soort Wilders light.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:55 schreef -XOR- het volgende: [..] De hele stijging van D66 in de peilingen dreef op het narratief van de draai van Jetten op asiel. Dat hij dat geloofwaardig zo snel en zo vlak voor de verkiezingen heeft weten over te brengen zonder fundamenteel inhoudelijk van mening te zijn veranderd tekent zijn politiek talent.
Ja, dat is natuurlijk niet het geval. Al denk ik wel degelijk dat D66 meer op migratie wil doen dan bijvoorbeeld PRO. Dus in die zin hangen ze qua standpunten op migratie ook wel degelijk tussen de rechtse- en de linkse- partijen in.quote:Op woensdag 22 april 2026 15:07 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ikzelf niet he, zo naïef ben ik niet. Zoals ik destijds al schreef:
[..]
Maar ik heb hier hele discussies gehad met mensen die oprecht dachten dat Jetten het licht had gezien en was veranderd in een soort Wilders light.
Niet dus, waar zijn de plannen dan?quote:Op woensdag 22 april 2026 15:10 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja, dat is natuurlijk niet het geval. Al denk ik wel degelijk dat D66 meer op migratie wil doen dan bijvoorbeeld PRO. Dus in die zin hangen ze qua standpunten op migratie ook wel degelijk tussen de rechtse- en de linkse- partijen in.
Het is vooral even wachten op het Europese migratiepact en de plannend die daaruit voortvloeien.quote:
Ik ken niet het hele D66 verkiezingsprogramma uit mijn hoofd maar ze pleiten volgens mij voor:quote:
Dat is het lijstje van PRO (en ja, ik weet dat die het EU migratiepact eigenlijk ook niet prettig vinden, maar daar hadden ze zich in een akkoord nog wel op laten vastpinnen). De draai op asiel van Jetten was er dus geen.quote:Op woensdag 22 april 2026 15:17 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik ken niet het hele D66 verkiezingsprogramma uit mijn hoofd maar ze pleiten volgens mij voor:
1) EU migratiepact (wat blijkbaar al veel overeenkomt met de Faber-wetten). Hier is een partij als PRO bijv. een stuk kritischer op qua huidige invulling (te streng).
2) Snelle procedures en uitzetting voor asielzoekers die geen recht op asiel hebben
3) Spreidingswet
4) Degenen die wel recht op asiel hebben juist zo snel mogelijk laten integreren.
Ik blijf altijd benieuwd naar jou bronnen. Ik hoor van mensen die nu alleen een eigen product maken waar xe vroeger hele teams programmeurs voor nodig hadden, ik hoor een vriend die zegt dat hij vooral bezig is met uitgebreide instructies geven en controleren ipv zelf programmeren. Zelfs ik ben zelf dingen aan het maken met nul programmeer ervaring.quote:Op woensdag 22 april 2026 12:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik geloof niet zo zeer dat AI echt veel mensen gaat vervangen. AI heeft geen denkvermogen, geen probleemoplossend vermogen. Alleen heel simpel werk kan het echt aan, met input van een mens (die de output nog weer moet controleren).
Simpel programmeerwerk, maar dan wel met een heel duidelijke opdracht. Veel meer zit er niet in en lijkt er ook niet echt in te gaan zitten, er zijn testen waar AI inmiddels slechter scoort dan anderhalf of twee jaar geleden.
Natuurlijk gaat er wel iets aan vervanging zijn, maar denk dat dat niet het grote probleem gaat worden qua werkloosheid. Robotica heeft ook de laatste decennia wel banen overgenomen, daardoor kwamen er ook niet echt problemen. Gewoon, omdat het allemaal veel minder over grote getallen gaat dan bepaalde mensen met belang bij zulke ontwikkelingen je willen laten denken.
Senatoren van D66 zijn gebeld door Jetten om voor de wetten te stemmen.quote:Op woensdag 22 april 2026 14:57 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Waar heeft Rob Jetten dan exact over gelogen? Over veronderstellingen die jij voor D66 invult die ze zelf nooit hebben uitgesproken?
Dat is eerder een teken dat Jetten nog behoorlijk ver is gegaan om de coalitiepartijen tegemoet te treden. Want nogmaals, ze zijn altijd tegen de 2 wetten van Faber geweest.quote:Op woensdag 22 april 2026 16:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Senatoren van D66 zijn gebeld door Jetten om voor de wetten te stemmen.
Jetten geeft elf ook aan dat hij ze heeft geprobeerd over te halen.
Bekijk deze YouTube-video
Ja, voor programmeren is het wel handig, dat schrijf ik ook. Maar dat is natuurlijk een vrij beperkte groep medewerkers. We hebben bijvoorbeeld ook weinig assemblagemedewerkers voor auto's meer nodig dankzij robotisering, maar is dat nu iets waardoor er veel banen verdwenen zijn?quote:Op woensdag 22 april 2026 15:54 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik blijf altijd benieuwd naar jou bronnen. Ik hoor van mensen die nu alleen een eigen product maken waar xe vroeger hele teams programmeurs voor nodig hadden, ik hoor een vriend die zegt dat hij vooral bezig is met uitgebreide instructies geven en controleren ipv zelf programmeren. Zelfs ik ben zelf dingen aan het maken met nul programmeer ervaring.
Misschien zit ik aan de techoptimist kant, maar heb gewoon echt geen idee welke bronnen jij gebruikt.
Precies. Laten ze dat eerst maar uitrollen en kijken of dat werkt. Kunnen ze zich ondertussen met andere dossiers bezighouden. Alles wordt overschaduwd door asiel.quote:Op woensdag 22 april 2026 15:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is vooral even wachten op het Europese migratiepact en de plannend die daaruit voortvloeien.
https://fortune.com/artic(...)ty-employment-study/quote:Op woensdag 22 april 2026 15:54 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik blijf altijd benieuwd naar jou bronnen. Ik hoor van mensen die nu alleen een eigen product maken waar xe vroeger hele teams programmeurs voor nodig hadden, ik hoor een vriend die zegt dat hij vooral bezig is met uitgebreide instructies geven en controleren ipv zelf programmeren. Zelfs ik ben zelf dingen aan het maken met nul programmeer ervaring.
Misschien zit ik aan de techoptimist kant, maar heb gewoon echt geen idee welke bronnen jij gebruikt.
Ja, dus Jetten steunde die wetten van Faber gewoon. Waarom komt hij daar dan niet wat meer voor uit.quote:Op woensdag 22 april 2026 16:12 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dat is eerder een teken dat Jetten nog behoorlijk ver is gegaan om de coalitiepartijen tegemoet te treden. Want nogmaals, ze zijn altijd tegen de 2 wetten van Faber geweest.
D66 is zowel voor als tegen.quote:Op woensdag 22 april 2026 16:12 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dat is eerder een teken dat Jetten nog behoorlijk ver is gegaan om de coalitiepartijen tegemoet te treden. Want nogmaals, ze zijn altijd tegen de 2 wetten van Faber geweest.
Definieer "simpel" voor wie vanuit wiens perspectief.quote:Op woensdag 22 april 2026 15:54 schreef KaheemSaid het volgende:
Simpel programmeerwerk, maar dan wel met een heel duidelijke opdracht. Veel meer zit er niet in en lijkt er ook niet echt in te gaan zitten, er zijn testen waar AI inmiddels slechter scoort dan anderhalf of twee jaar geleden.
En hoe de wereld op hetmoment in elkaar steekt, gaan dat er alleen nog maar meer worden. Vroeg of laat komen daar hele vervelende dingen van.quote:Op woensdag 22 april 2026 16:18 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Precies. Laten ze dat eerst maar uitrollen en kijken of dat werkt. Kunnen ze zich ondertussen met andere dossiers bezighouden. Alles wordt overschaduwd door asiel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |