abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 april 2026 @ 07:57:55 #226
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220630588
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 07:55 schreef nostra het volgende:

[..]
Daarom, en steun nu op tandartsen en apotheken als klant. Daar doet de economie niet zoveel mee.
Klopt. Daar blijven mensen altijd wel heengaan.

En advies dat ook altijd nuttig is maar zeker nu: zorg dat je werkgever blij met je is :P
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220630596
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 07:57 schreef Perrin het volgende:

[..]
Klopt. Daar blijven mensen altijd wel heengaan.

En advies dat ook altijd nuttig is maar zeker nu: zorg dat je werkgever blij met je is :P
Stuur je deze memo even naar minister Vijlbrief? Die leeft in een fantasiewereld waarin hij denkt dat hogere werkloosheid nooit meer voor gaat komen.
  woensdag 22 april 2026 @ 08:11:46 #228
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220630636
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 08:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Stuur je deze memo even naar minister Vijlbrief? Die leeft in een fantasiewereld waarin hij denkt dat hogere werkloosheid nooit meer voor gaat komen.
'Doen alsof je neus bloedt' lijkt inderdaad de favoriete strategie te zijn van veel nationale en Europese 'leiders'.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220630656
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 08:11 schreef Perrin het volgende:

[..]
'Doen alsof je neus bloedt' lijkt inderdaad de favoriete strategie te zijn van veel nationale en Europese 'leiders'.
Het is geen doen alsof je neus bloedt, Vijlbrief heeft daadwerkelijk uitgesproken dat hogere werkloosheid niet meer voor gaat komen. Dat is de basis onder de afbraak van de WW.

https://www.ad.nl/politie(...)itkeringen~a7b312fb/

quote:
Een arbeidsmarkt zonder werkloosheid, dat is toch wensdenken?

,,Mensen van mijn leeftijd komen uit een tijd dat we gewend waren aan hoge werkloosheid. Maar die tijd is voorbij. De arbeidsmarkt zal permanent krap blijven.
Echt absurd dat een minister dat hardop durft uit te spreken. Ik had Vijlbrief best hoog zitten en schatte hem in als een intelligente man, maar als je in de val trapt dat je denkt dat de toekomst totaal anders gaat zijn als het verleden op zo'n gebied valt dat toch wel tegen.
pi_220630666
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 08:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Stuur je deze memo even naar minister Vijlbrief? Die leeft in een fantasiewereld waarin hij denkt dat hogere werkloosheid nooit meer voor gaat komen.
Conjunctuur zal zeker voor een wat hogere werkloosheid kunnen zorgen. Aan de andere kant werkt de demografische ontwikkeling wel snel de andere kant op…
Dus een structureel hoge werkloosheid zie ik ook niet zo snel ontstaan. Tenzij we massaal veel slimmer gaan werken. Maar dan stijgen productiviteit en welvaart daar weer door.
pi_220630674
quote:
2s.gif Op woensdag 22 april 2026 08:19 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Conjunctuur zal zeker voor een wat hogere werkloosheid kunnen zorgen. Aan de andere kant werkt de demografische ontwikkeling wel snel de andere kant op…
Dus een structureel hoge werkloosheid zie ik ook niet zo snel ontstaan. Tenzij we massaal veel slimmer gaan werken. Maar dan stijgen productiviteit en welvaart daar weer door.
Structureel niet, langer dan een jaar wel. Dus is de verkorting van de WW baseren op dit wensdenken, terwijl we keihard richting een economische crisis gaan, echt een heel erg slecht plan.
pi_220630677
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 08:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Structureel niet, langer dan een jaar wel. Dus is de verkorting van de WW baseren op dit wensdenken, terwijl we keihard richting een economische crisis gaan, echt een heel erg slecht plan.
Eens.
pi_220630763
https://www.telegraaf.nl/(...)ouwen/146714504.html

De T. heeft maar weer eens een polariserende bijdrage aan het asielvraagstuk... lekker olie op het vuur blijven gooien *O*
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220630819
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 08:48 schreef TheVulture het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ouwen/146714504.html

De T. heeft maar weer eens een polariserende bijdrage aan het asielvraagstuk... lekker olie op het vuur blijven gooien *O*
Laatste weken al voorbeelden genoeg van gemeenten die de burgers niet informeren en hun plannen er maar doorduwen. Wat heeft dat met polariseren te maken? Eerder schokkend dat stemmen totaal geen zin heeft. Er wordt toch niet geluisterd naar de bevolking.
pi_220631032
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 08:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Structureel niet, langer dan een jaar wel. Dus is de verkorting van de WW baseren op dit wensdenken, terwijl we keihard richting een economische crisis gaan, echt een heel erg slecht plan.
Nederland is natuurlijk wel een land dat economisch kansloos beleid voert. Je weet nu al dat er verder bezuinigd wordt in slechte tijden. Terwijl we in goede tijden altijd het vet verbranden.
pi_220631167
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 09:02 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Laatste weken al voorbeelden genoeg van gemeenten die de burgers niet informeren en hun plannen er maar doorduwen. Wat heeft dat met polariseren te maken? Eerder schokkend dat stemmen totaal geen zin heeft. Er wordt toch niet geluisterd naar de bevolking.
Volgens mij ontstaan deze situaties nu omdat de druk er enorm op staat. Verder volledig eens dat gemeenten er beter voor kunnen zorgen dat ze bewoners tijdig meenemen, maar de standaard reactie van een groot deel van de schreeuwende bewoners is altijd: Not In My BackYard.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220631169
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 09:02 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Laatste weken al voorbeelden genoeg van gemeenten die de burgers niet informeren en hun plannen er maar doorduwen. Wat heeft dat met polariseren te maken? Eerder schokkend dat stemmen totaal geen zin heeft. Er wordt toch niet geluisterd naar de bevolking.
Stemmen heeft wel zin, je moet alleen wel weten waarover je stemt.

De inhoud van de lespakketten op de scholen verandert niet door je stem bij de gemeenteraadsverkiezingen, de schoolpleinen misschien wel. Want over dat eerste gaat de gemeenteraad niet, dat tweede wel. Net zo zeer gaat de gemeenteraad niet over de vraag óf er een AZC komt, wel over de vraag waar en of het meerdere kleine of 1 grote moet worden. Dat had je dus moeten bedenken voor je stemt.

Partijen die beloofden "bij ons geen AZC" moest je dus negeren, want die snappen zelf niet eens waar een gemeenteraad over gaat en kunnen dus nooit goede raadsleden leveren.
pi_220631200
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 09:32 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Volgens mij ontstaan deze situaties nu omdat de druk er enorm op staat. Verder volledig eens dat gemeenten er beter voor kunnen zorgen dat ze bewoners tijdig meenemen, maar de standaard reactie van een groot deel van de schreeuwende bewoners is altijd: Not In My BackYard.
De druk is ook opgevoerd door de verkiezingen. Dit besluit wilde de oude raad vaak niet meer nemen (net als een hoop andere besluiten), dus heeft het een paar maanden stil gelegen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2026 09:37:05 ]
pi_220631228
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 09:32 schreef Hanca het volgende:

[..]

Partijen die beloofden "bij ons geen AZC" moest je dus negeren, want die snappen zelf niet eens waar een gemeenteraad over gaat en kunnen dus nooit goede raadsleden leveren.
Dat sowieso.
  woensdag 22 april 2026 @ 11:36:47 #240
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220632092
quote:
2s.gif Op woensdag 22 april 2026 08:19 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Conjunctuur zal zeker voor een wat hogere werkloosheid kunnen zorgen. Aan de andere kant werkt de demografische ontwikkeling wel snel de andere kant op…
Dus een structureel hoge werkloosheid zie ik ook niet zo snel ontstaan. Tenzij we massaal veel slimmer gaan werken. Maar dan stijgen productiviteit en welvaart daar weer door.
De technologische ontwikkelingen zouden wel eens kunnen leiden tot flink problematische werkloosheid voor een generatie middenklassers.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220632222
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 11:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De technologische ontwikkelingen zouden wel eens kunnen leiden tot flink problematische werkloosheid voor een generatie middenklassers.
Het is nog niet wcht te voorspellen waar het heen gaat, maar het is geen goed moment om junior programmeur te zijn.
  woensdag 22 april 2026 @ 11:50:56 #242
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220632228
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 11:50 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Het is nog niet wcht te voorspellen waar het heen gaat, maar het is geen goed moment om junior programmeur te zijn.
Mwah, het is vooral geen goed moment om junior programmeur te worden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220632335
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 09:32 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Volgens mij ontstaan deze situaties nu omdat de druk er enorm op staat. Verder volledig eens dat gemeenten er beter voor kunnen zorgen dat ze bewoners tijdig meenemen, maar de standaard reactie van een groot deel van de schreeuwende bewoners is altijd: Not In My BackYard.
Geen woning voor je eigen inwoners maar wel zonder inspraak of procedure overal noodopvang en overlast.
Het is ook niet tijdelijk want het coa betaald gewoon de dwangsommen. Kan hun het schelen het is toch maer geld van iemand anders.
pi_220632387
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 12:08 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Geen woning voor je eigen inwoners maar wel zonder inspraak of procedure overal noodopvang en overlast.
Het is ook niet tijdelijk want het coa betaald gewoon de dwangsommen. Kan hun het schelen het is toch maer geld van iemand anders.
Er is gewoon een procedure: de gemeenteraad stemt er over. Zo is dat in Nederland geregeld. Inspraak, participatie, is er vaak genoeg ook wel deels, maar dan terecht niet over de vraag óf er een opvang moet komen.

En overlast van AZC's komt eigenlijk nauwelijks voor. Overlast van AZC-protesteerders is wel soms een probleem.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2026 12:25:20 ]
pi_220632423
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 11:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De technologische ontwikkelingen zouden wel eens kunnen leiden tot flink problematische werkloosheid voor een generatie middenklassers.
Ik geloof niet zo zeer dat AI echt veel mensen gaat vervangen. AI heeft geen denkvermogen, geen probleemoplossend vermogen. Alleen heel simpel werk kan het echt aan, met input van een mens (die de output nog weer moet controleren).

Simpel programmeerwerk, maar dan wel met een heel duidelijke opdracht. Veel meer zit er niet in en lijkt er ook niet echt in te gaan zitten, er zijn testen waar AI inmiddels slechter scoort dan anderhalf of twee jaar geleden.

Natuurlijk gaat er wel iets aan vervanging zijn, maar denk dat dat niet het grote probleem gaat worden qua werkloosheid. Robotica heeft ook de laatste decennia wel banen overgenomen, daardoor kwamen er ook niet echt problemen. Gewoon, omdat het allemaal veel minder over grote getallen gaat dan bepaalde mensen met belang bij zulke ontwikkelingen je willen laten denken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2026 12:24:41 ]
pi_220632449
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 12:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik geloof niet zo zeer dat AI echt veel mensen gaat vervangen. AI heeft geen denkvermogen, geen probleemoplossend vermogen. Alleen heel simpel werk kan het echt aan, met input van een mens (die de output nog weer moet controleren).

Simpel programmeerwerk, maar dan wel met een heel duidelijke opdracht. Veel meer zit er niet in en lijkt er ook niet echt in te gaan zitten, er zijn testen waar AI inmiddels slechter scoort dan anderhalf of twee jaar geleden.

Natuurlijk gaat er wel iets aan vervanging zijn, maar denk dat dat niet het grote probleem gaat worden qua werkloosheid. Robotica heeft ook de laatste decennia wel banen overgenomen, daardoor kwamen er ook niet echt problemen. Gewoon, omdat het allemaal veel minder over grote getallen gaat dan bepaalde mensen met belang bij zulke ontwikkelingen je willen laten denken.
Bovendien .. hoe kom je anders aan senior programmeurs.
"Pools are perfect for holding water"
pi_220632467
twitter


Als het binnen 2 weken moet dan zal de minister wel exact dezelfde asielnoodmaatregelenwet indienen maar dan zonder het PVV deel over strafbaarstelling illegaliteit.
  woensdag 22 april 2026 @ 13:10:56 #248
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220632731
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 12:29 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Als het binnen 2 weken moet dan zal de minister wel exact dezelfde asielnoodmaatregelenwet indienen maar dan zonder het PVV deel over strafbaarstelling illegaliteit.
Waar VVD'ers werken worden fouten gemaakt. Kan gebeuren natuurlijk.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 22 april 2026 @ 13:14:26 #249
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220632754
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 12:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik geloof niet zo zeer dat AI echt veel mensen gaat vervangen. AI heeft geen denkvermogen, geen probleemoplossend vermogen. Alleen heel simpel werk kan het echt aan, met input van een mens (die de output nog weer moet controleren).

Simpel programmeerwerk, maar dan wel met een heel duidelijke opdracht. Veel meer zit er niet in en lijkt er ook niet echt in te gaan zitten, er zijn testen waar AI inmiddels slechter scoort dan anderhalf of twee jaar geleden.

Natuurlijk gaat er wel iets aan vervanging zijn, maar denk dat dat niet het grote probleem gaat worden qua werkloosheid. Robotica heeft ook de laatste decennia wel banen overgenomen, daardoor kwamen er ook niet echt problemen. Gewoon, omdat het allemaal veel minder over grote getallen gaat dan bepaalde mensen met belang bij zulke ontwikkelingen je willen laten denken.
Ik denk toch dat je de emergente intelligentie van stochastiche modellen een beetje onderschat, en ik ben echt een AI scepticus.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 22 april 2026 @ 13:48:10 #250
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220632967
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 13:14 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik denk toch dat je de emergente intelligentie van stochastiche modellen een beetje onderschat, en ik ben echt een AI scepticus.
Yep:
quote:
Eerste ontslagrondes door AI zijn een feit, ook dit reclamebureau heeft al banen geschrapt

15 apr 2026, 06:30
Casper de Gelder

Er wordt al jaren over gesproken, maar nu begint AI echt mensen te vervangen op de werkvloer. Banken en verzekeraars ontslaan mensen massaal, en reclamebureaus doen hetzelfde werk met bijna de helft van het personeel. Vakbonden maken zich zorgen.

"Een paar jaar terug hadden we zo'n 120 mensen in dienst, dat zijn er nu nog 65", vertelt Diederik Veelo, 'Chief Innovation Officer' bij reclamebureau Ambassadors. Dit komt deels doordat de reclamemarkt verandert, maar ook door AI, legt hij uit...
https://eenvandaag.avrotr(...)nen-geschrapt-163360
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')