Klopt. Daar blijven mensen altijd wel heengaan.quote:Op woensdag 22 april 2026 07:55 schreef nostra het volgende:
[..]
Daarom, en steun nu op tandartsen en apotheken als klant. Daar doet de economie niet zoveel mee.
Stuur je deze memo even naar minister Vijlbrief? Die leeft in een fantasiewereld waarin hij denkt dat hogere werkloosheid nooit meer voor gaat komen.quote:Op woensdag 22 april 2026 07:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Klopt. Daar blijven mensen altijd wel heengaan.
En advies dat ook altijd nuttig is maar zeker nu: zorg dat je werkgever blij met je is
'Doen alsof je neus bloedt' lijkt inderdaad de favoriete strategie te zijn van veel nationale en Europese 'leiders'.quote:Op woensdag 22 april 2026 08:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Stuur je deze memo even naar minister Vijlbrief? Die leeft in een fantasiewereld waarin hij denkt dat hogere werkloosheid nooit meer voor gaat komen.
Het is geen doen alsof je neus bloedt, Vijlbrief heeft daadwerkelijk uitgesproken dat hogere werkloosheid niet meer voor gaat komen. Dat is de basis onder de afbraak van de WW.quote:Op woensdag 22 april 2026 08:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
'Doen alsof je neus bloedt' lijkt inderdaad de favoriete strategie te zijn van veel nationale en Europese 'leiders'.
Echt absurd dat een minister dat hardop durft uit te spreken. Ik had Vijlbrief best hoog zitten en schatte hem in als een intelligente man, maar als je in de val trapt dat je denkt dat de toekomst totaal anders gaat zijn als het verleden op zo'n gebied valt dat toch wel tegen.quote:Een arbeidsmarkt zonder werkloosheid, dat is toch wensdenken?
,,Mensen van mijn leeftijd komen uit een tijd dat we gewend waren aan hoge werkloosheid. Maar die tijd is voorbij. De arbeidsmarkt zal permanent krap blijven.
Conjunctuur zal zeker voor een wat hogere werkloosheid kunnen zorgen. Aan de andere kant werkt de demografische ontwikkeling wel snel de andere kant op…quote:Op woensdag 22 april 2026 08:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Stuur je deze memo even naar minister Vijlbrief? Die leeft in een fantasiewereld waarin hij denkt dat hogere werkloosheid nooit meer voor gaat komen.
Structureel niet, langer dan een jaar wel. Dus is de verkorting van de WW baseren op dit wensdenken, terwijl we keihard richting een economische crisis gaan, echt een heel erg slecht plan.quote:Op woensdag 22 april 2026 08:19 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Conjunctuur zal zeker voor een wat hogere werkloosheid kunnen zorgen. Aan de andere kant werkt de demografische ontwikkeling wel snel de andere kant op…
Dus een structureel hoge werkloosheid zie ik ook niet zo snel ontstaan. Tenzij we massaal veel slimmer gaan werken. Maar dan stijgen productiviteit en welvaart daar weer door.
Eens.quote:Op woensdag 22 april 2026 08:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Structureel niet, langer dan een jaar wel. Dus is de verkorting van de WW baseren op dit wensdenken, terwijl we keihard richting een economische crisis gaan, echt een heel erg slecht plan.
Laatste weken al voorbeelden genoeg van gemeenten die de burgers niet informeren en hun plannen er maar doorduwen. Wat heeft dat met polariseren te maken? Eerder schokkend dat stemmen totaal geen zin heeft. Er wordt toch niet geluisterd naar de bevolking.quote:Op woensdag 22 april 2026 08:48 schreef TheVulture het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ouwen/146714504.html
De T. heeft maar weer eens een polariserende bijdrage aan het asielvraagstuk... lekker olie op het vuur blijven gooien
Nederland is natuurlijk wel een land dat economisch kansloos beleid voert. Je weet nu al dat er verder bezuinigd wordt in slechte tijden. Terwijl we in goede tijden altijd het vet verbranden.quote:Op woensdag 22 april 2026 08:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Structureel niet, langer dan een jaar wel. Dus is de verkorting van de WW baseren op dit wensdenken, terwijl we keihard richting een economische crisis gaan, echt een heel erg slecht plan.
Volgens mij ontstaan deze situaties nu omdat de druk er enorm op staat. Verder volledig eens dat gemeenten er beter voor kunnen zorgen dat ze bewoners tijdig meenemen, maar de standaard reactie van een groot deel van de schreeuwende bewoners is altijd: Not In My BackYard.quote:Op woensdag 22 april 2026 09:02 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Laatste weken al voorbeelden genoeg van gemeenten die de burgers niet informeren en hun plannen er maar doorduwen. Wat heeft dat met polariseren te maken? Eerder schokkend dat stemmen totaal geen zin heeft. Er wordt toch niet geluisterd naar de bevolking.
Stemmen heeft wel zin, je moet alleen wel weten waarover je stemt.quote:Op woensdag 22 april 2026 09:02 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Laatste weken al voorbeelden genoeg van gemeenten die de burgers niet informeren en hun plannen er maar doorduwen. Wat heeft dat met polariseren te maken? Eerder schokkend dat stemmen totaal geen zin heeft. Er wordt toch niet geluisterd naar de bevolking.
De druk is ook opgevoerd door de verkiezingen. Dit besluit wilde de oude raad vaak niet meer nemen (net als een hoop andere besluiten), dus heeft het een paar maanden stil gelegen.quote:Op woensdag 22 april 2026 09:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Volgens mij ontstaan deze situaties nu omdat de druk er enorm op staat. Verder volledig eens dat gemeenten er beter voor kunnen zorgen dat ze bewoners tijdig meenemen, maar de standaard reactie van een groot deel van de schreeuwende bewoners is altijd: Not In My BackYard.
Dat sowieso.quote:Op woensdag 22 april 2026 09:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Partijen die beloofden "bij ons geen AZC" moest je dus negeren, want die snappen zelf niet eens waar een gemeenteraad over gaat en kunnen dus nooit goede raadsleden leveren.
De technologische ontwikkelingen zouden wel eens kunnen leiden tot flink problematische werkloosheid voor een generatie middenklassers.quote:Op woensdag 22 april 2026 08:19 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Conjunctuur zal zeker voor een wat hogere werkloosheid kunnen zorgen. Aan de andere kant werkt de demografische ontwikkeling wel snel de andere kant op…
Dus een structureel hoge werkloosheid zie ik ook niet zo snel ontstaan. Tenzij we massaal veel slimmer gaan werken. Maar dan stijgen productiviteit en welvaart daar weer door.
Het is nog niet wcht te voorspellen waar het heen gaat, maar het is geen goed moment om junior programmeur te zijn.quote:Op woensdag 22 april 2026 11:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De technologische ontwikkelingen zouden wel eens kunnen leiden tot flink problematische werkloosheid voor een generatie middenklassers.
Mwah, het is vooral geen goed moment om junior programmeur te worden.quote:Op woensdag 22 april 2026 11:50 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het is nog niet wcht te voorspellen waar het heen gaat, maar het is geen goed moment om junior programmeur te zijn.
Geen woning voor je eigen inwoners maar wel zonder inspraak of procedure overal noodopvang en overlast.quote:Op woensdag 22 april 2026 09:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Volgens mij ontstaan deze situaties nu omdat de druk er enorm op staat. Verder volledig eens dat gemeenten er beter voor kunnen zorgen dat ze bewoners tijdig meenemen, maar de standaard reactie van een groot deel van de schreeuwende bewoners is altijd: Not In My BackYard.
Er is gewoon een procedure: de gemeenteraad stemt er over. Zo is dat in Nederland geregeld. Inspraak, participatie, is er vaak genoeg ook wel deels, maar dan terecht niet over de vraag óf er een opvang moet komen.quote:Op woensdag 22 april 2026 12:08 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Geen woning voor je eigen inwoners maar wel zonder inspraak of procedure overal noodopvang en overlast.
Het is ook niet tijdelijk want het coa betaald gewoon de dwangsommen. Kan hun het schelen het is toch maer geld van iemand anders.
Ik geloof niet zo zeer dat AI echt veel mensen gaat vervangen. AI heeft geen denkvermogen, geen probleemoplossend vermogen. Alleen heel simpel werk kan het echt aan, met input van een mens (die de output nog weer moet controleren).quote:Op woensdag 22 april 2026 11:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De technologische ontwikkelingen zouden wel eens kunnen leiden tot flink problematische werkloosheid voor een generatie middenklassers.
Bovendien .. hoe kom je anders aan senior programmeurs.quote:Op woensdag 22 april 2026 12:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik geloof niet zo zeer dat AI echt veel mensen gaat vervangen. AI heeft geen denkvermogen, geen probleemoplossend vermogen. Alleen heel simpel werk kan het echt aan, met input van een mens (die de output nog weer moet controleren).
Simpel programmeerwerk, maar dan wel met een heel duidelijke opdracht. Veel meer zit er niet in en lijkt er ook niet echt in te gaan zitten, er zijn testen waar AI inmiddels slechter scoort dan anderhalf of twee jaar geleden.
Natuurlijk gaat er wel iets aan vervanging zijn, maar denk dat dat niet het grote probleem gaat worden qua werkloosheid. Robotica heeft ook de laatste decennia wel banen overgenomen, daardoor kwamen er ook niet echt problemen. Gewoon, omdat het allemaal veel minder over grote getallen gaat dan bepaalde mensen met belang bij zulke ontwikkelingen je willen laten denken.
Waar VVD'ers werken worden fouten gemaakt. Kan gebeuren natuurlijk.quote:Op woensdag 22 april 2026 12:29 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Als het binnen 2 weken moet dan zal de minister wel exact dezelfde asielnoodmaatregelenwet indienen maar dan zonder het PVV deel over strafbaarstelling illegaliteit.
Ik denk toch dat je de emergente intelligentie van stochastiche modellen een beetje onderschat, en ik ben echt een AI scepticus.quote:Op woensdag 22 april 2026 12:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik geloof niet zo zeer dat AI echt veel mensen gaat vervangen. AI heeft geen denkvermogen, geen probleemoplossend vermogen. Alleen heel simpel werk kan het echt aan, met input van een mens (die de output nog weer moet controleren).
Simpel programmeerwerk, maar dan wel met een heel duidelijke opdracht. Veel meer zit er niet in en lijkt er ook niet echt in te gaan zitten, er zijn testen waar AI inmiddels slechter scoort dan anderhalf of twee jaar geleden.
Natuurlijk gaat er wel iets aan vervanging zijn, maar denk dat dat niet het grote probleem gaat worden qua werkloosheid. Robotica heeft ook de laatste decennia wel banen overgenomen, daardoor kwamen er ook niet echt problemen. Gewoon, omdat het allemaal veel minder over grote getallen gaat dan bepaalde mensen met belang bij zulke ontwikkelingen je willen laten denken.
Yep:quote:Op woensdag 22 april 2026 13:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik denk toch dat je de emergente intelligentie van stochastiche modellen een beetje onderschat, en ik ben echt een AI scepticus.
https://eenvandaag.avrotr(...)nen-geschrapt-163360quote:Eerste ontslagrondes door AI zijn een feit, ook dit reclamebureau heeft al banen geschrapt
15 apr 2026, 06:30
Casper de Gelder
Er wordt al jaren over gesproken, maar nu begint AI echt mensen te vervangen op de werkvloer. Banken en verzekeraars ontslaan mensen massaal, en reclamebureaus doen hetzelfde werk met bijna de helft van het personeel. Vakbonden maken zich zorgen.
"Een paar jaar terug hadden we zo'n 120 mensen in dienst, dat zijn er nu nog 65", vertelt Diederik Veelo, 'Chief Innovation Officer' bij reclamebureau Ambassadors. Dit komt deels doordat de reclamemarkt verandert, maar ook door AI, legt hij uit...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |