abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 16:30:25 #1
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220429217
quote:
Volgens president Donald Trump is een Amerikaanse "armada" op weg naar het Midden-Oosten. Hij zegt dat de VS de situatie in Iran nauwlettend in de gaten blijft houden. Volgens de VN is er in Iran inmiddels sprake van het "dodelijkste geweld" sinds de revolutie in 1979.
"Er zijn een hoop schepen die kant op, gewoon voor het geval dat", zei Trump in de nacht van donderdag op vrijdag aan boord van regeringsvliegtuig Air Force One. "Ik zou liever zien dat er niets gebeurt, maar we houden ze nauwlettend in de gaten."
The Guardian meldt dat vliegdekschip USS Abraham Lincoln met meerdere geleide luchtafweerraketten op weg is naar het Midden-Oosten. Het schip komt ergens in de komende dagen aan.
Ook worden verschillende luchtafweersystemen opgetuigd in bestaande Amerikaanse bases in Israël. Het Verenigd Koninkrijk meldt dat het op verzoek van Qatar enkele gevechtsvliegtuigen naar dat land stuurt.
Trump dreigt al langer met geweld in Iran, dat te maken heeft met de hevigste en dodelijkste protesten in lange tijd. Iraniërs gaan sinds december massaal de straat op vanwege economische malaise in dat land. De demonstraties, die met harde hand worden neergeslagen, worden gezien als een van de grootste uitdagingen ooit voor het regime van ayatollah Ali Khamenei.

Dodelijkste geweld in Iran sinds 1979

Tot nu toe zijn volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties meer dan vijfduizend doden gevallen door het optreden van het regime, onder wie tientallen kinderen. Een verkenningsmissie van de Verenigde Naties in Iran spreekt van het dodelijkste geweld tegen demonstranten sinds de Iraanse revolutie van 1979.
De VN-verkenningsmissie zegt bewijs te hebben dat het dodental door overheidsgeweld veel hoger ligt dan de officiële cijfers die Iran naar buiten heeft gebracht. Woensdag zei de regering dat er 3.100 doden zijn gevallen.
Trump dreigt met militaire actie als de Iraanse regering demonstranten blijft doden, al blijft het vooralsnog vooral bij dreigen. Volgens experts hebben de Amerikanen ingecalculeerd dat een Amerikaanse militaire interventie waarschijnlijk geen val van het regime teweegbrengt. Bovendien zouden omliggende Golfstaten druk hebben uitgeoefend om niet tot geweld over te gaan.
Iran ontkent dat onder druk VS achthonderd executies zijn uitgesteld

Trump claimde vorige week een succes door te stellen dat Iran achthonderd executies van demonstranten had uitgesteld vanwege de Amerikaanse dreiging. Iran zegt vrijdag dat dat niet het geval is. Er waren überhaupt geen executies gepland, is de Iraanse lezing.
Het regime zei eerder dat demonstranten die betrokken zijn bij geweld, de doodstraf riskeren. Volgens de Iraanse Revolutionaire Garde - het militaire elitekorps van het regime - lokt een "buitenlands commandocentrum van inlichtingendiensten" geweld uit bij protesten. De Iraanse regering denkt dat vooral Israël en de VS met behulp van geweld van groepjes in Iran een staatsgreep beogen.
https://www.nu.nl/midden-(...)-revolutie-kent.html

Osint accounts melden al veel langer veel groot materieel richting midden Oosten, B2’s tankers e.d. gingen 2 weken geleden al die kant op en nu een grote Carrier met alle begeleiding.

Het is wachten tot de VS actief gaat worden in Iran en extreme islamieten een kopje kleiner maakt.

Mooi om hier te volgen.

twitter

Livestream Intel cams:

https://www.youtube.com/live/4E-iFtUM2kk

Hold on a minute, hang on. Breaking news! Steve Lookner:

https://www.youtube.com/@AgendaFreeTV/streams
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220429258
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:24 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Als jij niet inziet dat dat gaat leiden tot sektarisch geweld kan ik je niet verder helpen helaas.
Dus om de een of andere vreemde reden denk jij dat miljoenen iraniers in buurlanden opvangen gaat leiden tot sektarisch, en miljoenen Iraniërs opvangen in Europa gaat niet leiden tot sektarisch geweld?

Hoe steekt die logica daarachter in elkaar?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220429293
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dus om de een of andere vreemde reden denk jij dat miljoenen iraniers in buurlanden opvangen gaat leiden tot sektarisch, en miljoenen Iraniërs opvangen in Europa gaat niet leiden tot sektarisch geweld?

Ik zou als ik jou was je vraag achterwege laten, want het komt niet zo intelligent over.
Het tweede gedeelte is namelijk een complete aanname. Er is helemaal niemand die beweert dat vluchtelingen uit Iran hier opgevangen gaan/moeten worden. Het eerste gedeelte niet, helaas. Sektarisch geweld in het midden oosten is al generaties lang een feit.

Nogmaals, voor de antwoorden moet ik je doorverwijzen naar een andere user die de uitkomst van optie nummer 1 gewoon propagandeerd.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 25 maart 2026 @ 16:41:45 #4
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220429304
twitter
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 16:48:13 #5
8781 crew  Frutsel
pi_220429353
Sjiieten maken Soennieten af en vice versa en dat is ons probleem?
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 16:49:53 #7
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220429357
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:48 schreef Frutsel het volgende:
[ x ]
8)7

Maar goed, dan zullen die hele armada's aan schepen en vliegtuigen binnen een paar dagen wel weer richtring de VS gaan, toch? TOCH?!? En het bombarderen is dan nu ook wel klaar toch?
pi_220429404
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:48 schreef Frutsel het volgende:
[ x ]
Huh maar er was toch al gewonnen? Als in, voltooid deelwoord? Nu is de VS aan het winnen?

De progessie van deze oorlog gaat terug in de tijd en wordt telkens minder compleet.
pi_220429406
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:49 schreef UitStraling het volgende:
Klopt.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220429422
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt.
Misschien helpt het als we ze vragen om niet meer van hun probleem ons probleem te maken?

Zomaar een gek idee hoor.
pi_220429437
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
8)7

Maar goed, dan zullen die hele armada's aan schepen en vliegtuigen binnen een paar dagen wel weer richtring de VS gaan, toch? TOCH?!? En het bombarderen is dan nu ook wel klaar toch?
Ik denk dat ze nog even blijven, omdat zekere krachten in het witte huis en de knesset het wel prima vinden zo. En een zekere bourbon barrel vind de inzet van al die hardware wel cool as shit. Bewijs voor mijn argumentatie: het doel van deze oorlog excursie verandert per dag/woordvoerder.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_220429445
twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 25 maart 2026 @ 16:56:33 #13
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220429464
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:54 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Misschien helpt het als we ze vragen om niet meer van hun probleem ons probleem te maken?

Beter aan Trump vragen niet van zijn probleem ons probleem te maken.
Huilen dan.
pi_220429465
quote:

[..]

Lastig, omdat we afhankelijk zijn van grondstoffen uit dat gebied.

We moeten dus allemaal aan de warmtepomp, thuisbatterij, zonnepanelen en electrische auto.
pi_220429472
Het judasgebroed is bang :P
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:55 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
pi_220429490
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je hebt heidenen, mensen met een ander geloof en ketters, mensen die geloven in een andere variant van hetzelfde geloof. Net zoals hier de katholieken en protestanten.

Je hebt ook afvalligen, die zich vaak helemaal afkeren van godsdienst. Die zijn relatief onschuldig en komen niet snel in opstand.

Nou bijten twee heel verschillende geloven elkaar niet zo veel, want ze beweren gewoon allebei iets totaal anders. Je kunt dan proberen daar een nieuwe gelovige van te maken. Maar twee varianten van hetzelfde geloof is een ander verhaal. Ten eerste word er over de afwijkende details enorm veel ruzie gemaakt en zelfs oorlog gevoerd. Dingen dat groep 1 een woord in hun heilige tekst verkeerd leest, waardoor de hele betekenis verandert. Of wat er wel of niet tot de heilige tekst behoort.

Maar wat er veel erger is, is dat het maar een kleine stap is om van geloof te veranderen als ze heel sterk op elkaar lijken. En uiteindelijk is het toch een kwestie van macht. Iedere ketter is iemand die niet doet wat de geestelijke leider beveelt. Dus daar moet je keihard tegen optreden.
pi_220429499
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:56 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Beter aan Trump vragen niet van zijn probleem ons probleem te maken.
U bent van het type, "Deze gehaktbal smaakt vreemd -----> Trump" en "Mijn gras groeit niet ----> Trump"
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 17:01:31 #18
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220429514
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:56 schreef Since2003 het volgende:
Het judasgebroed is bang :P
[..]

Wees slim en doe dit nou niet.
pi_220429519
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wees slim en doe dit nou niet.
Is gewoon een bandnaam. Vraag Pipi Langkous. :P
pi_220429524
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:49 schreef UitStraling het volgende:
Even jouw logica doortrekken:
Iraniers maken Israeli's af en vice versa en dat is ons probleem?

Dat is eigenlijk wat je zegt, toch? Of geldt dat alleen voor landen/inwoners die je niet zo aardig vindt?
pi_220429529
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:58 schreef UitStraling het volgende:

[..]
U bent van het type, "Deze gehaktbal smaakt vreemd -----> Trump" en "Mijn gras groeit niet ----> Trump"
U bent van het type dat dit wetenschappelijk bewijs noemt:

pi_220429541
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Lastig, omdat we afhankelijk zijn van grondstoffen uit dat gebied.

We moeten dus allemaal aan de warmtepomp, thuisbatterij, zonnepanelen en electrische auto.
Zonder aardgas hebben we eerder minder dan meer stroom. Hier zie je zon, wind en biomassa. En hier zie je wat de aardgascentrales opwekken. Het waait nu behoorlijk hard, dus word er maar weinig aardgas gebruikt om stroom op te wekken. Als het niet waait, is het aan de centrales om het verschil goed te maken.
  Forum Admin woensdag 25 maart 2026 @ 17:07:26 #23
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220429545
quote:

[..]
Kappen met dit soort kolder.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220429566
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:07 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Toch wat vreemd deze interpretatie van jou. Die sancties werkten namelijk wel totdat Trump in zijn vorige termijn een nucleaire deal waardoor Iran gecontroleerd werd en zich aan die deal hield opgezegd werd door Trump..
Nee, de sancties hebben nooit gewerkt en die deal was een totale grap. Dat is in deze post al eens uitgelegd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220429567
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 15:06 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Nog maar een keer: Je ergens niet actief tegen uitspreken betekent niet dat je er voorstander van bent.

Maar ook hier maar even: Ik ben tegenstander van raketten, in elke smaak of vorm, en door wie ze ook afgevuurd worden en op wie. Ik ben van mening dat de diplomatieke opties nog niet uitgewerkt waren, en dat is ook wat we op dit moment zien. Het 15-punten plan van Trump is exact hetzelfde als het oude plan van Obama, met daarbij de kanttekening dat de handtekening van Obama er niet onder staat.

Stel dat de handtekening gezet wordt, dan heeft Trump hetzelfde bereikt als er al bereikt was, met daarbij gigantische schade voor Iran, Israël, de wereldwijde economie en een hoop doden te betreuren.

Met de beste wil van de wereld kan ik dat niet anders dan gezichtsverlies noemen.
Exact hetzelfde? Is dat zo? Met dank aan ChatGPT:

Onderwerp: Uraniumverrijking
Obama (JCPOA): Beperkt toegestaan
Trump (15 punten): Helemaal verboden

Onderwerp: Nucleair programma
Obama (JCPOA): Inperken
Trump (15 punten): Ontmantelen

Onderwerp: Raketten
Obama (JCPOA): Niet inbegrepen
Trump (15 punten): Wel inbegrepen

Onderwerp: Regionale invloed
Trump (15 punten): Wel aanpakken

Onderwerp: Aanpak
Obama (JCPOA): Compromis
Trump (15 punten): Maximale druk

Onderwerp: Vertrouwen
Obama (JCPOA): Gebaseerd op samenwerking
Trump (15 punten): Gebaseerd op dwang
pi_220429594
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:07 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Kap zelf.

Snap je dit nu echt niet?
  Forum Admin woensdag 25 maart 2026 @ 17:17:40 #27
pi_220429602
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:16 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Kap zelf.

Snap je dit nu echt niet?
Nee het is echt gruwelijk discussie verstorend. Het klopt niet en het slaat nergens op.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220429612
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:07 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Misschien zou 'dit type' users een ban moeten krijgen voor alle serieuze subfora? Of zeg ik nou iets heel geks, en moet ik het gewoon negeren of een TR zetten of een brief schrijven aan het opperhoofd?

Voor de zekerheid: niet bedoeld als modbash!
And it's only the giving
That makes you
What you are
  Forum Admin woensdag 25 maart 2026 @ 17:19:25 #29
pi_220429620
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:18 schreef OllieA het volgende:

[..]
Misschien zou 'dit type' users een ban moeten krijgen voor alle serieuze subfora? Of zeg ik nou iets heel geks, en moet ik het gewoon negeren of een TR zetten of een brief schrijven aan het opperhoofd?

Voor de zekerheid: niet bedoeld als modbash!
Nou ja ik spreek hem nu aan, daarmee is de kous voorlopig wel af. Zijn mening doet er in deze niet toe, wel hoe het gebracht wordt.
pi_220429657
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:12 schreef proud_mami het volgende:

[..]

Ja, zo weet je zeker dat ze er niet mee akkoord gaan.

Heb je hun tegenvoorstel gezien?
pi_220429661
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee het is echt gruwelijk discussie verstorend. Het klopt niet en het slaat nergens op.

Nee hoor, totaal niet zelfs, iemand die overal Trump bij haalt als de schuld van alles, zelfs van de haat tussen Soennieten en Sjiieten lijkt me juist heel waardevol als voorbeeld hoe het gesteld is met de mening is van sommige mensen.

Maar een beetje tragisch wel dat ik je dit uit moet leggen en dan dat neerbuigende toontje, bah.
pi_220429662
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:23 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]

Heb je hun tegenvoorstel gezien?
Nee? Jij wel?
pi_220429664
Respect voor Trump, zo zie je maar weer hoe hij alles in de smiezen heeft. Dit is exact wat Trump bedoeld dat Iran loopt te smeken om een vredesdeal. En zijn andere uitspraak dat Iran een waardevol cadeau heeft daarmee bedoelt hij dus de raketten die Iran op het Amerikaans vliegdekschip heeft afgevuurd....in de ogen van Trump is dat natuurlijk een vuurwerkshow als sein van goede wil. En zo handel je zaken dus af als je vrede voor Oekraine en afhandeling van de Epstein zaak in de doofpot wil stoppen. Wat een kanjer is het toch ook deze man. Nog nooit een oorlog begonnen, maar weinig Amerikaanse presidenten die dat kunnen beweren.
  woensdag 25 maart 2026 @ 17:24:49 #34
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
  Forum Admin woensdag 25 maart 2026 @ 17:25:08 #35
pi_220429676
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:23 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Nee hoor, totaal niet zelfs, iemand die overal Trump bij haalt als de schuld van alles, zelfs van de haat tussen Soennieten en Sjiieten lijkt me juist heel waardevol als voorbeeld hoe het gesteld is met de mening is van sommige mensen.

Maar een beetje tragisch wel dat ik je dit uit moet leggen en dan dat neerbuigende toontje, bah.
Hij haalt Trump er niet "zomaar" bij..dat is de hele premise hier. Je doet alsof dat zo is omdat dat jou reden geeft die rare generalisatie er op los te laten.

Met alle respect, als je de link tussen Trump en dit onderwerp niet kan of in wil zien is het misschien beter je er niet mee te bemoeien. Dat is niet neerbuigend, dat is een conclusie die ik trek adhv je post(s)
pi_220429709
Ah inmiddels gevonden (op VRT.be) tegenvoorstel Iran:

Iran heeft het 15 puntenplan van de Verenigde Staten ontvangen en beoordeeld, maar noemt de voorwaarden die worden gesteld "buitensporig". Dat meldt de Iraanse staatszender Press TV op basis van een officiële bron.
Volgens diezelfde bron zou Teheran het voorstel hebben verworpen en in plaats daarvan eigen voorwaarden op tafel hebben gelegd om de oorlog te beëindigen.
Daarbij eist Iran onder meer het stopzetten van aanvallen en gerichte moorden, concrete garanties om een nieuwe oorlog te voorkomen en duidelijke afspraken over schadevergoedingen voor geleden verliezen. Ook wil het land dat zijn soevereiniteit over de Straat van Hormuz wordt erkend, en dat niet alleen de oorlog tegen Iran stopt, maar ook die tegen bondgenoten in de regio.
Teheran benadrukt voorts dat het de oorlog pas zal beëindigen op een moment dat het zelf kiest, en dat het zich niet laat dicteren door de Amerikaanse president Donald Trump.
Persbureau Reuters meldt op basis van een hoge Iraanse functionaris dan weer dat de eerste reactie van Teheran "niet positief" was, maar dat het voorstel nog steeds wordt beoordeeld.
pi_220429713
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:29 schreef proud_mami het volgende:
Ah inmiddels gevonden (op VRT.be) tegenvoorstel Iran:

Iran heeft het 15 puntenplan van de Verenigde Staten ontvangen en beoordeeld, maar noemt de voorwaarden die worden gesteld "buitensporig". Dat meldt de Iraanse staatszender Press TV op basis van een officiële bron.
Volgens diezelfde bron zou Teheran het voorstel hebben verworpen en in plaats daarvan eigen voorwaarden op tafel hebben gelegd om de oorlog te beëindigen.
Daarbij eist Iran onder meer het stopzetten van aanvallen en gerichte moorden, concrete garanties om een nieuwe oorlog te voorkomen en duidelijke afspraken over schadevergoedingen voor geleden verliezen. Ook wil het land dat zijn soevereiniteit over de Straat van Hormuz wordt erkend, en dat niet alleen de oorlog tegen Iran stopt, maar ook die tegen bondgenoten in de regio.
Teheran benadrukt voorts dat het de oorlog pas zal beëindigen op een moment dat het zelf kiest, en dat het zich niet laat dicteren door de Amerikaanse president Donald Trump.
Persbureau Reuters meldt op basis van een hoge Iraanse functionaris dan weer dat de eerste reactie van Teheran "niet positief" was, maar dat het voorstel nog steeds wordt beoordeeld.
Ik kan ze geen ongelijk geven :@
pi_220429715
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:25 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Hij haalt Trump er niet "zomaar" bij..dat is de hele premise hier. Je doet alsof dat zo is omdat dat jou reden geeft die rare generalisatie er op los te laten.

Met alle respect, als je de link tussen Trump en dit onderwerp niet kan of in wil zien is het misschien beter je er niet mee te bemoeien. Dat is niet neerbuigend, dat is een conclusie die ik trek adhv je post(s)
De discussie was of het Westen Sjiieten moet opvangen omdat ze anders massaal vermoord worden door Soennieten.

Als iemand daarop dan reageert dat het allemaal Trump zijn schuld is dan stel vervolgens dat je hem dan overal wel de schuld van kan geven, ook van de haat tussen Soennieten en Sjiieten.

Duidelijk kan ik het niet maken, en het spijt me voor je als je dit niet snapt.
pi_220429720
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:23 schreef proud_mami het volgende:

[..]
Nee? Jij wel?
Ze willen dat het vechten stopt, ze willen een zeer ruime schadevergoeding en de doorgang blijft gewoon dicht.
pi_220429727
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:30 schreef Goprolover het volgende:

[..]
Ik ook niet. Trump had sowieso die deal uit 2015 niet moeten opblazen. Was eventueel weer onderhandeling begonnen in plaats van eenzijdig opzeggen. Maar ja, Trump hé?
pi_220429728
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:23 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het lijkt het eisenpakket van Rusland jegens Oekraïne wel. Totaal onrealistisch en geen serieus voorstel. 100% op de knieën is geen voorstel.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_220429738
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:25 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Zeker, maar je zou kunnen zeggen dat de aandacht op nogal excessief is.

We weten allemaal dat de beste man met een korreltje zou genomen dient te worden, helemaal die Truth Social epistels van em zijn niet serieus te nemen. En mensen voeren dit vervolgens wel aan als een argument waarom de oorlog 'mislukt' zou zijn. Je kunt dan ook lastig ontkennen dat een grote antipathie jegens die man een rol speelt in hoe mensen deze oorlog bekijken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220429753
En het woord Judasgebroed hoort hier niet te staan, gaarne verwijderen aub.
pi_220429757
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:31 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ze willen dat het vechten stopt, ze willen een zeer ruime schadevergoeding en de doorgang blijft gewoon dicht.
Ze willen soevereiniteit over de straat terwijl het gewoon internationale wateren bereft. Wel langs hun kust ja maar ook die van Oman en dat geeft mijn inziens niet gelijk recht. Maar snap wel dat ze dat willen, ideaal pressiemiddel.
pi_220429763
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:36 schreef proud_mami het volgende:

[..]
Ze willen soevereiniteit over de straat terwijl het gewoon internationale wateren bereft. Wel langs hun kust ja maar ook die van Oman en dat geeft mijn inziens niet gelijk recht. Maar snap wel dat ze dat willen, ideaal pressiemiddel.
Zodra de Amerikanen daar in de buurt komen kunnen we zien of ze bluffen. Ik verwacht het niet.
pi_220429775
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:30 schreef Goprolover het volgende:

[..]
Iran heeft niet zoveel te willen, ook wel beschamend trouwens, mensen die stellen dat het 'gerichte moorden' moet stoppen en zelf zo door te straten gaan jegens de eigen bevolking:

twitter
pi_220429776
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:30 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De discussie was of het Westen Sjiieten moet opvangen omdat ze anders massaal vermoord worden door Soennieten.

Dat was de discussie helemaal niet, dat maakte HR ervan. Gesproken over onoprechte discussie partner, u bent er eentje van.
pi_220429784
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Het lijkt het eisenpakket van Rusland jegens Oekraïne wel. Totaal onrealistisch en geen serieus voorstel. 100% op de knieën is geen voorstel.
Vreemd, dat vragen wij toch ook aan de Russen? Oprotten uit Oekraïne. En dat is volkomen begrijpelijk. Waarom zouden deze eisen richting het Iraanse regime niet serieus zijn?
  Forum Admin woensdag 25 maart 2026 @ 17:42:28 #49
pi_220429787
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zeker, maar je zou kunnen zeggen dat de aandacht op nogal excessief is.

We weten allemaal dat de beste man met een korreltje zou genomen dient te worden, helemaal die Truth Social epistels van em zijn niet serieus te nemen. En mensen voeren dit vervolgens wel aan als een argument waarom de oorlog 'mislukt' zou zijn. Je kunt dan ook lastig ontkennen dat een grote antipathie jegens die man een rol speelt in hoe mensen deze oorlog bekijken.
Dat ontken ik ook niet, maar dit is de andere kant van de medaille. Je ogen simpelweg sluiten voor hetgeen wel daadwerkelijk speelt.

Beide kunnen waar zijn.
pi_220429791
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:38 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Zodra de Amerikanen daar in de buurt komen kunnen we zien of ze bluffen. Ik verwacht het niet.
Ik ook niet.
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 17:45:55 #51
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220429804
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:30 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Als iemand daarop dan reageert dat het allemaal Trump zijn schuld is dan stel vervolgens dat je hem dan overal wel de schuld van kan geven, ook van de haat tussen Soennieten en Sjiieten.

Duidelijk kan ik het niet maken, en het spijt me voor je als je dit niet snapt.
Het is gewoon niet bijster ingewikkeld allemaal. Geen oorlogje spelen, wat Donnie en Benno denken te moeten doen, = geen grote vluchtelingenstromen met bijbehorende ellende.
pi_220429807
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:40 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Dat was de discussie helemaal niet, dat maakte HR ervan. Gesproken over onoprechte discussie partner, u bent er eentje van.
Dit zijn me nogal ontsierende boude uitspraken zeg, ik zal het voor je uittekenen.

HR ----> opvang zou in de regio plaats moeten vinden in plaats van in Europa.
Barb ----> nee want dan maken ze elkaar af dus ze moeten wel naar Europa.

Vervolgens maakt iemand ervan dat het Trump zijn schuld is.

Ok :)
  Forum Admin woensdag 25 maart 2026 @ 17:50:49 #53
pi_220429832
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:46 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Dit zijn me nogal ontsierende boude uitspraken zeg, ik zal het voor je uittekenen.

Omdat Trump dat conflict in gang heeft gezet/het lontje heeft aangestoken
pi_220429843
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Vreemd, dat vragen wij toch ook aan de Russen? Oprotten uit Oekraïne. En dat is volkomen begrijpelijk. Waarom zouden deze eisen richting het Iraanse regime niet serieus zijn?
Dat kun je toch niet vergelijken? Russen hebben niks te zoeken in Oekraïne. |:(
pi_220429845
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:40 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Bijzondere aantijging blijft dit wel. Als er iemand op FOK! de nodige tijd in diens posts steekt, vaak met de nodige bronnen en onderbouwing, ben ik het wel. Ik ben juist erg oprecht en sta ook open voor serieuze perspectieven van anderen.

Dit soort aantijgingen komen dan ook voornamelijk voort op basis van frustratie over dat de discussie met mij op de inhoud niet lukt. Het enige wat rest zijn dit soort argumenta ad hominem.
pi_220429861
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:54 schreef proud_mami het volgende:

[..]
Dat kun je toch niet vergelijken? Russen hebben niks te zoeken in Oekraïne. |:(
Dat ben ik helemaal met je eens.

Iran ook niet in Libanon, Jemen, Irak, Syrië en de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook. Toch financiert, traint en stuurt men op die plekken proxies aan die deze landen of gebieden hebben ontwricht en worden gebruikt om Israël aan te vallen. Daarnaast sleutelt men aan langeafstandsraketten en kernwapens en gaat om de zoveel tijd even los op de eigen bevolking.

Dáárom wordt het Iraanse regime nu aangepakt.
pi_220429862
Users uit bepaalde contreien vinden dat, als je Oekraïne steunt in een defensieve oorlog, je Amerika en Israël moet steunen in een aanvalsoorlog.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_220429879
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:57 schreef OllieA het volgende:
Users uit bepaalde contreien vinden dat, als je Oekraïne steunt in een defensieve oorlog, je Amerika en Israël moet steunen in een aanvalsoorlog.
Het is geen aanvalsoorlog, tenzij je niet eerlijk wilt zijn over dit conflict. Vorig jaar waren Israël en Iran ook al in oorlog, waar de VS kortstondig militaire steun heeft verleend. Iran en Israël zijn al in conflict sinds de Iraanse revolutie.

Een van de eerste dingen die het aan de macht gekomen regime toen deed was alle banden met Israël verbreken, het land wegzetten als de 'kleine Satan' en de VS als 'de grote Satan' en men verkondigde dat Israël als land vernietigd moest worden.

Er is in de decennia nadien miljarden gestoken om dat proberen te bewerkstelligen. De huidige oorlog vloeit direct voort uit dat jarenlange conflict en proxy-oorlogen.
pi_220429888
Ik krijg de hele tijd 503’s jullie ook?
pi_220429889
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat ben ik helemaal met je eens.

Iran ook niet in Libanon, Jemen, Irak, Syrië en de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook. Toch financiert, traint en stuurt men op die plekken proxies aan die deze landen of gebieden hebben ontwricht en worden gebruikt om Israël aan te vallen. Daarnaast sleutelt men aan langeafstandsraketten en kernwapens en gaat om de zoveel tijd even los op de eigen bevolking.

Dáárom wordt het Iraanse regime nu aangepakt.
Trump kennende spelen er ook andere motieven mee.
pi_220429940
twitter
pi_220429954
twitter
  woensdag 25 maart 2026 @ 18:26:51 #63
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220429957
quote:

[..]
Nee, ik ben van het type dat vindt dat Trump niet het Midden-Oosten nog verder moet destabiliseren omdat 'ie met de verkeerde poot uit bed rolt op een willekeurige ochtend.

Je snapt toch zelf ook wel dat die kwaaie pannenkoek een hoofdrol speelt in deze shitshow? Ga anders je moeder in de maling nemen joh.
Huilen dan.
pi_220429958
Sorry, ik vergis me.
pi_220429962
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 18:08 schreef proud_mami het volgende:

[..]
Trump kennende spelen er ook andere motieven mee.
Wie zal het zeggen, maar dat is allemaal speculeren.
pi_220430001
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2026 18:26 schreef Isdatzo het volgende:
Ga anders je moeder in de maling nemen joh.
dit is geil
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 18:35:38 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220430006
pics van de moeder in kwestie?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220430014
quote:

[..]
Nee, ik ben van het type dat vindt dat Trump niet het Midden-Oosten nog verder moet destabiliseren omdat 'ie met de verkeerde poot uit bed rolt op een willekeurige ochtend.

Je snapt toch zelf ook wel dat die kwaaie pannenkoek een hoofdrol speelt in deze shitshow? Ga anders je moeder in de maling nemen joh.
Iran en zijn proxyoorlogen, het is niet zo dat Amerika en Israël Argentinië, Saudi-Arabië, Mozambique of België aanvallen, dit alles heeft een zeer goede reden welke HowardRoark net perfect uiteengezet heeft.
pi_220430016
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 18:34 schreef alternatif het volgende:

[..]
dit is geil
quote:
88s.gif Op woensdag 25 maart 2026 18:35 schreef sp3c het volgende:
pics van de moeder in kwestie?
Kunnen dit soort puberale opmerkingen achterwege blijven aub?
pi_220430029
Moar pls

twitter
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 18:42:15 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220430046
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 18:38 schreef UitStraling het volgende:

[..]
[..]
Kunnen dit soort puberale opmerkingen achterwege blijven aub?
nee dit is fok!
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 18:43:44 #72
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220430053
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 18:40 schreef Since2003 het volgende:
Moar pls

[ x ]
wanneer is de hit?
pi_220430059
quote:

[..]

Het Iraanse regime aanvallen destabiliseert niet, maar lost stabiliseert. Met een minder machtig Iraanse regime is er een perfecte kans voor meer rust en een eventuele capitulatie van het regime zou een ultieme kans voor langdurige vrede geven.

Dat zou namelijk betekenen dat:

• De Houthi's in Jemen een groot probleem hebben
• Hezbollah opgeruimd kan gaan worden in Libanon
• Hamas nagenoeg geen toekomst meer heeft
• Eind verhaal voor groepering zoals Sayyid al-Shuhada, Palestijnse Jihad en Kataib Hezbollah.

Wordt de regio hier beter van? Ja, dat mag duidelijk zijn.
  Forum Admin woensdag 25 maart 2026 @ 18:46:35 #74
pi_220430071
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 18:40 schreef Since2003 het volgende:
Moar pls

[ x ]
Als je goed kijkt zie je precies niks
pi_220430072
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 18:46 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Als je goed kijkt zie je precies niks
quote:
88s.gif Op woensdag 25 maart 2026 18:43 schreef sp3c het volgende:

[..]
wanneer is de hit?
Tussen secondes 9-11 zie je het
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 18:47:09 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220430077
natuurlijk destabiliseert het wel

de straat van Hormuz zit dicht ffs
pi_220430078
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:12 schreef proud_mami het volgende:

[..]

Ik had tot nu toe gezien dat de voorstellen vrijwel hetzelfde waren, maar dan heb ik me op onvolledige informatie gebaseerd. Dank voor die aanvulling.
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 18:48:11 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220430082
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 18:46 schreef Since2003 het volgende:

[..]
[..]
0:15 vliegtie nog vrolijk rond

fake nws
  woensdag 25 maart 2026 @ 18:48:48 #79
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220430088
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 18:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het Iraanse regime aanvallen destabiliseert niet, maar lost stabiliseert.
Ja we zien het _O-
Huilen dan.
  woensdag 25 maart 2026 @ 18:50:18 #80
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220430098
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:57 schreef OllieA het volgende:
Ja, die used heb je. Net zoals users die vinden dat je Rusland en Iran moet steunen, Oekraïne en Iran of Rusland en Israël.

Allemaal niet de slimsten
The End Times are wild
  woensdag 25 maart 2026 @ 18:51:18 #81
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220430105
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 18:08 schreef proud_mami het volgende:
Ik krijg de hele tijd 503’s jullie ook?
Post je vanuit Teheran?
The End Times are wild
pi_220430113
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 18:50 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja, die used heb je. Net zoals users die vinden dat je Rusland en Iran moet steunen, Oekraïne en Iran of Rusland en Israël.

Ja en bij islamitisch terreur zijn er users die het goedpraten.

Dat is nou eenmaal het risico van een forum. Iedereen die daar niet tegen kan, kan beter een andere tijdsbesteding kiezen.
pi_220430114
twitter
  Forum Admin woensdag 25 maart 2026 @ 18:52:25 #84
pi_220430115
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 18:46 schreef Since2003 het volgende:

[..]
[..]
Lijkt nog eerder op een chaff deployment dan een hit. Bovendien stopt dat eerste filmpje exact na die "hit" en dat soort gezemel ken ik ondertussen wel
  woensdag 25 maart 2026 @ 18:52:25 #85
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220430116
Best jammer dat Iran niet ja en amen tegen het plannetje van oom Donald heeft gezegd. En zo onverwacht ook! Ze hebben toch verloren? Oom Donald heeft dat zelf gezegd tenslotte.

Zo teleurstellend dat die Iraniërs niet begrijpen dat ze met de 4d Chess van een absoluut Genie te maken hebben. Niemand heeft zoveel verstand van Iran als trump. Dat weet toch iedereen?
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 18:53:16 #86
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220430122
quote:
88s.gif Op woensdag 25 maart 2026 18:47 schreef sp3c het volgende:
natuurlijk destabiliseert het wel

de straat van Hormuz zit dicht ffs
En in allerlei landen zijn allerhande raffinaderijen en fabrieken kapot geschoten, zal vast goed bijdragen aan die stabiliteit.
pi_220430124
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 18:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het Iraanse regime aanvallen destabiliseert niet, maar lost stabiliseert. Met een minder machtig Iraanse regime is er een perfecte kans voor meer rust en een eventuele capitulatie van het regime zou een ultieme kans voor langdurige vrede geven.

Dat zou namelijk betekenen dat:

• De Houthi's in Jemen een groot probleem hebben
• Hezbollah opgeruimd kan gaan worden in Libanon
• Hamas nagenoeg geen toekomst meer heeft
• Eind verhaal voor groepering zoals Sayyid al-Shuhada, Palestijnse Jihad en Kataib Hezbollah.

Wordt de regio hier beter van? Ja, dat mag duidelijk zijn.
Wat is de kosten/baten-analyse hiervan? Hoeveel mag dit de rest van de wereld kosten? In mensenlevens, maar ook in geld?
  woensdag 25 maart 2026 @ 18:54:08 #88
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220430127
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 18:52 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Ja en bij islamitisch terreur zijn er users die het goedpraten.

Dat is nou eenmaal het risico van een forum. Iedereen die daar niet tegen kan, kan beter een andere tijdsbesteding kiezen.
Precies. En een forum zoals GeenStijl waar iedereen blind voor Israël is, dat is dus niks aan.
The End Times are wild
pi_220430128
twitter
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 18:55:28 #90
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220430135
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 18:54 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Dankzij een zeer stabiel Midden Oosten. _O_
pi_220430137
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 18:51 schreef LXIV het volgende:

[..]
Post je vanuit Teheran?
Busted
pi_220430138
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 18:53 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Wat is de kosten/baten-analyse hiervan? Hoeveel mag dit de rest van de wereld kosten? In mensenlevens, maar ook in geld?
Ik zou het niet weten eigenlijk, ik maak nooit zulke analyses mbt een oorlog en kan mij ook niet voortellen dat jij dit wel doet.

We gaan toch ook niet een max bedrag of aantal slachtoffers noemen die de oorlog in Oekraïne mag kosten? Waarom hier nu wel? Ik vind de vraag daarom een beetje raar en ook niet helemaal oprecht. Alsof ik hier nu een bedrag en slachtofferaantal moet gaan noemen.
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 18:55:56 #93
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220430141
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 18:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En in allerlei landen zijn allerhande raffinaderijen en fabrieken kapot geschoten, zal vast goed bijdragen aan die stabiliteit.
dat zijn moeslims

dat is niet erg
pi_220430152
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 18:54 schreef LXIV het volgende:

[..]
Precies. En een forum zoals GeenStijl waar iedereen blind voor Israël is, dat is dus niks aan.
Ik vind het wel interessant hoe de "tegenstander" denkt. Goed om zaken van verschillende invalshoeken te bekijken.
pi_220430160
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 18:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Is dat nou een sneer naar mij, of wat bedoel je?
And it's only the giving
That makes you
What you are
  woensdag 25 maart 2026 @ 18:58:42 #96
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220430162
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 18:57 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Ik vind het wel interessant hoe de "tegenstander" denkt. Goed om zaken van verschillende invalshoeken te bekijken.
Dat ook. Vind de discussie hier toch wel o.k., als ik die met de discussie in het Oekraïne-topic vergelijk
The End Times are wild
pi_220430165
twitter
  woensdag 25 maart 2026 @ 18:59:54 #98
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220430167
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2026 18:58 schreef OllieA het volgende:

[..]
Is dat nou een sneer naar mij, of wat bedoel je?
Nee, helemaal niet!
Ik bedoel dat alle constellaties mogelijk zijn, maar dat het wat minder partij kiezen, als ware het een voetbalwedstrijd, de meest wijze positie is.
The End Times are wild
pi_220430177
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 13:50 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Alweer zo'n hufter die 'het Westen' haat.
In de bak ermee.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220430184
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 18:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik zou het niet weten eigenlijk, ik maak nooit zulke analyses mbt een oorlog en kan mij ook niet voortellen dat jij dit wel doet.

We gaan toch ook niet een max bedrag of aantal slachtoffers noemen die de oorlog in Oekraïne mag kosten? Waarom hier nu wel? Ik vind de vraag daarom een beetje raar en ook niet helemaal oprecht. Alsof ik hier nu een bedrag en slachtofferaantal moet gaan noemen.
De reden dat ik de vraag stel is eigenlijk simpel: Heiligt het doel de middelen? Is elke prijs acceptabel om te betalen?

Was er nu echt geen andere manier om de impact van deze oorlog te verminderen/voorkomen? Er zijn inmiddels diverse berichten voorbij gekomen dat de VS intel met Trump gedeeld heeft dat Iran op deze manier zou reageren, dan hebben zij die weging dus wel gemaakt (of niet, wat nog zorgelijker is).

Er is wel 's voorbij gekomen dat de DNI had verwacht dat Iran mijnen in de straat zou gooien. Als je dat weet, betrek je het VK, Duitsland, Frankrijk of één van de andere landen die mijnenvegers heeft erbij. Er is ook voorbij gekomen dat Iran bondgenoten in de omgeving aan kon vallen, dan waarschuw je die zodra je kunt zodat ze naar een veilige plek kunnen, of je zorgt dat je voldoende materieel hebt om die aanvallen te beperken/tegen te houden.

Toen de oorlog begon werd er tegen Amerikanen die in de regio waren gezegd dat er geen plan was om ze terug te halen, dat je (commerciële) vliegtickets kon boeken.

Het is totaal onvoorbereid geweest, wat wel duidelijk is in alles.

Nogmaals, zoals ik eerder ook op je reageerde. De diplomatieke kant was niet afgesloten, die liep nog. Witkoff en Kushner hebben er (niet mijn woorden, maar van een woordvoerder van het VK) een potje van gemaakt en begrepen niet waarover gesproken werd.

Zolang die diplomatieke kant nog loopt en niet volledig vastgelopen is ga je toch geen bommen droppen? Een duidelijkere manier om te zeggen: "We willen niet met jullie onderhandelen" is er niet.
pi_220430197
quote:

[..]

Helemaal voor.
Geldt voor de hele regio genaamd het Midden-Oosten.
Zak maar in de zee. En wel zo diep mogelijk.
Dat zal de wereld aardig wat rust brengen.
Kunnen al die elkaar hatende clubs, van welke snit dan ook, elkaar in hun eigen Atlantis bestrijden. Blub blub.
pi_220430224
twitter
pi_220430227
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 18:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

1 Jood = onbetaalbaar
1000 burgers op een locatie waar mogelijk ook vijanden van Israël zouden kunnen zitten = uitschot wat annexatie in de weg staat

Zoiets?
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 19:10:41 #104
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220430245
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:07 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Bijzonder, want volgens zijn maatje Trump is Iran toch al lang en breed verslagen? :?
pi_220430246
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:01 schreef beefkeek het volgende:

[..]
De reden dat ik de vraag stel is eigenlijk simpel: Heiligt het doel de middelen? Is elke prijs acceptabel om te betalen?

Was er nu echt geen andere manier om de impact van deze oorlog te verminderen/voorkomen? Er zijn inmiddels diverse berichten voorbij gekomen dat de VS intel met Trump gedeeld heeft dat Iran op deze manier zou reageren, dan hebben zij die weging dus wel gemaakt (of niet, wat nog zorgelijker is).

Er is wel 's voorbij gekomen dat de DNI had verwacht dat Iran mijnen in de straat zou gooien. Als je dat weet, betrek je het VK, Duitsland, Frankrijk of één van de andere landen die mijnenvegers heeft erbij. Er is ook voorbij gekomen dat Iran bondgenoten in de omgeving aan kon vallen, dan waarschuw je die zodra je kunt zodat ze naar een veilige plek kunnen, of je zorgt dat je voldoende materieel hebt om die aanvallen te beperken/tegen te houden.

Toen de oorlog begon werd er tegen Amerikanen die in de regio waren gezegd dat er geen plan was om ze terug te halen, dat je (commerciële) vliegtickets kon boeken.

Het is totaal onvoorbereid geweest, wat wel duidelijk is in alles.

Nogmaals, zoals ik eerder ook op je reageerde. De diplomatieke kant was niet afgesloten, die liep nog. Witkoff en Kushner hebben er (niet mijn woorden, maar van een woordvoerder van het VK) een potje van gemaakt en begrepen niet waarover gesproken werd.

Zolang die diplomatieke kant nog loopt en niet volledig vastgelopen is ga je toch geen bommen droppen? Een duidelijkere manier om te zeggen: "We willen niet met jullie onderhandelen" is er niet.
Ja, joden als onderhandelaars naar Iran sturen. Klinkt als Trump.
pi_220430249
De voortdurende gemankeerde vergelijking met Oekraïne komt me ook de neus uit.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_220430271
quote:
[ x ]
Dat zal die 'onderhandelingen' wel helpen.

Nee, er is een grote operatie met grondtroepen in voorbereiding.

Wat zal Clint Eastwood aan the undertaker gaan vragen?
A. Get three coffins ready.
B. Get three hundred coffins ready.
C. Get three thousand coffins ready.
D. Met naar keuze.
pi_220430273
quote:
[ x ]
Dit is dus één van de redenen dat ik moeite heb met hoe deze oorlog gevoerd wordt. Israël lijkt dus simpel gezegd Iran uit te willen roeien en door te pakken richting Libanon etc. Dat zullen ze doen zolang ze steun van de VS hebben.

De hele wereld is nu dus eigenlijk aan het opdraaien (op elke manier van 't woord) zodat Israël hiermee door kan gaan.
pi_220430282
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:13 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dit is dus één van de redenen dat ik moeite heb met hoe deze oorlog gevoerd wordt. Israël lijkt dus simpel gezegd Iran uit te willen roeien en door te pakken richting Libanon etc. Dat zullen ze doen zolang ze steun van de VS hebben.

De hele wereld is nu dus eigenlijk aan het opdraaien (op elke manier van 't woord) zodat Israël hiermee door kan gaan.
pi_220430293
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 18:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Lijkt nog eerder op een chaff deployment dan een hit. Bovendien stopt dat eerste filmpje exact na die "hit" en dat soort gezemel ken ik ondertussen wel
TVP :P
  woensdag 25 maart 2026 @ 19:17:11 #111
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220430305
quote:

[..]

Israel is ook echt uit op escalatie. Zij begonnen vorig jaar met aanvallen terwijl de onderhandelingen liepen, zij vielen als eerste gas-infra aan, eveneens electra-infra terwijl Trump zei dit niet te doen.
Israël aan jouw kant maakt een deal haast onmogelijk
The End Times are wild
  woensdag 25 maart 2026 @ 19:19:09 #112
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220430317
twitter
  woensdag 25 maart 2026 @ 19:21:27 #113
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220430334
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:19 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Zal wel weer los gaan ergens in de avond van vrijdag naar zaterdag overdag.
Dan heeft Trump in ieder geval even de olieprijzen wat laten zakken.

Die vent kijkt toch niet verder vooruit.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220430362
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:46 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Dat maak jij ervan. Ik heb mijn standpunt over een eventuele vluchtelingenstroom reeds uitgelegd. Over ontsierend gesproken. Reden temeer om aan te nemen dat jij en hr niet oprecht in de discussie staan.
pi_220430364
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:17 schreef LXIV het volgende:

[..]
Israel is ook echt uit op escalatie. Zij begonnen vorig jaar met aanvallen terwijl de onderhandelingen liepen, zij vielen als eerste gas-infra aan, eveneens electra-infra terwijl Trump zei dit niet te doen.
Israël aan jouw kant maakt een deal haast onmogelijk
En het droevige is dat ik Israël op een bepaalde manier ook nog wel begrijp. Maar ze zijn na die afschuwelijke actie van Hamas een volstrekt heilloze weg ingeslagen en nu escaleert het maar door en door.
Rationaliteit, diplomatie, overleg, het is allemaal door de plee getrokken.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  woensdag 25 maart 2026 @ 19:27:31 #116
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220430372
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:08 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
1 Jood = onbetaalbaar
1000 burgers op een locatie waar mogelijk ook vijanden van Israël zouden kunnen zitten = uitschot wat annexatie in de weg staat

Zoiets?
Wie zegt dit?
pi_220430377
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 18:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
twitter
  Forum Admin woensdag 25 maart 2026 @ 19:29:39 #118
pi_220430392
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:28 schreef Since2003 het volgende:

[..]
[ x ]
Dat is hetzelfde filmpje
pi_220430408
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wie zegt dit?
Je lijkt dat bijna continu te insinueren.
  woensdag 25 maart 2026 @ 19:32:05 #120
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220430421
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:19 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Moeten ze vooral proberen, meteen nog even tienduizenden bombardementen uitvoeren.
quote:

[..]

Daarmee draai je de realiteit natuurlijk volledig om.

Israël wil Iran niet uitroeien, het Iraanse regime wil Israël vernietigen. Iran en Israël hadden namelijk goede banden tot de Iraanse revolutie, zoals al uitgelegd in eerdere posts sloegen de nieuwe moslimfundamentalistische machtshebbers van moment een uiterst vijandige taal uit jegens Israël waarbij de totale vernietiging van het land altijd het doel is geweest.

Ten tweede, waarom valt Israël nu Libanon aan? Dat komt omdat Hezbollah zich in de strijd heeft gemengd en Israël begon aan te vallen. Dat is een keuze, die hadden zich ook buiten kunnen houden.
pi_220430438
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat is hetzelfde filmpje
Inclusief andere hoek. Met je chaffs. ;)
pi_220430447
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Moeten ze vooral proberen, meteen nog even tienduizenden bombardementen uitvoeren.
[..]

Israël wil Iran niet uitroeien, het Iraanse regime wil Israël vernietigen. Iran en Israël hadden namelijk goede banden tot de Iraanse revolutie, zoals al uitgelegd in eerdere posts sloegen de nieuwe moslimfundamentalistische machtshebbers van moment een uiterst vijandige taal uit jegens Israël waarbij de totale vernietiging van het land altijd het doel is geweest.

Ten tweede, waarom valt Israël nu Libanon aan? Dat komt omdat Hezbollah zich in de strijd heeft gemengd en Israël begon aan te vallen. Dat is een keuze, die hadden zich ook buiten kunnen houden.
Israël was inderdaad heel behulpzaam bij het opzetten van de bloedige dictatuur van de Sjah.
Wat dat betreft is het niet vreemd dat Iraniërs een hekel hebben aan Israël.
pi_220430453
quote:

[..]
[..]

We hebben twee bijna tegengestelde lezingen van de historie, acties en intenties van Israël: die van jou en die van bijna alle andere bronnen. Wie moeten we nou geloven?
  woensdag 25 maart 2026 @ 19:35:30 #124
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220430462
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:31 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Je lijkt dat bijna continu te insinueren.
Wellicht moet je gewoon ophouden met zulke stropoppen en mij dit soort positief in de voeten te schuiven.

Ik heb nooit gezegd dat 1 Jood onbetaalbaar is en random burgers van de andere partijen maar 'uitschot'. Bovendien tuig je hier weer de complottheorie op dat Israël allerlei gebied wil annexeren van andere landen.

Daarnaast vind ik het ook wel bijzonder dat ik hier met regelmaat mee te maken krijg en vervolgens ook het verwijt geen oprechte discussiepartner te zijn. Het lijkt niets meer dan projectie te zijn wat dat betreft.
  woensdag 25 maart 2026 @ 19:36:04 #125
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220430468
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Israël was inderdaad heel behulpzaam bij het opzetten van de bloedige dictatuur van de Sjah.
Wat dat betreft is het niet vreemd dat Iraniërs een hekel hebben aan Israël.
Iraniërs hebben geen hekel aan Israël, het Iraanse regime heeft hekel aan Israël.
  Forum Admin woensdag 25 maart 2026 @ 19:37:04 #126
pi_220430480
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:33 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Inclusief andere hoek. Met je chaffs. ;)
Haha je wil te graag, die andere.hoek was ook van een heel ander event..post is ook alweer offline
pi_220430483
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:26 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Dat maak jij ervan. Ik heb mijn standpunt over een eventuele vluchtelingenstroom reeds uitgelegd. Over ontsierend gesproken. Reden temeer om aan te nemen dat jij en hr niet oprecht in de discussie staan.
Ik denk niet dat je helemaal goed weet wat oprecht is dan.
  woensdag 25 maart 2026 @ 19:37:34 #128
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220430486
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:34 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
We hebben twee bijna tegengestelde lezingen van de historie, acties en intenties van Israël: die van jou en die van bijna alle andere bronnen. Wie moeten we nou geloven?
Die van mij natuurlijk, die is immers feitelijk en niet gebaseerd op complottheorieën. Jij denkt ook nog altijd dat Israël heel het Midden-Oosten 'Joods' wil maken, ik kan niets met dergelijke perspectieven omdat ze als een tang op een varken slaan. Leuk voor BNW, niet voor NWS.
pi_220430491
quote:

[..]
[..]

Ik heb het niet over de geschiedenis, ik heb het over nu. Israël is aan het doorpakken, los van wie er schuld heeft vanuit historisch perspectief.

Momenteel is Israël aan 't oprukken om (zo lijkt het in elk geval) hun tegenstanders te vernietigen. Waar de VS dus op zoek lijkt te zijn naar een manier om te onderhandelen, blijft Israël doorpakken zolang de VS erbij zit.

Beetje alsof je ruzie met een leeftijdsgenoot hebt en je broer ertussen komt staan en je "KOM NOU KOM DAN" blijft roepen zolang hij erbij staat.

Maar zoals ik zei, de hele wereld draait hier nu voor op. Er mag ook best tegen Israël gezegd worden: "Nu is 't genoeg, kappen. Je hebt je punt gemaakt, je hebt gewonnen. De nevenschade is niet meer te overzien"
pi_220430493
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:08 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
1 Jood = onbetaalbaar

Zoiets?
Als ik bibi zo hoor is dat inderdaad behoorlijk accuraat.
pi_220430497
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:37 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Haha je wil te graag, die andere.hoek was ook van een heel ander event..post is ook alweer offline
Ik wil best graag ja. :P
pi_220430499
Israël heeft met iedereen oorlog ondertussen.

Vies land is het ook.
pi_220430505
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Iraniërs hebben geen hekel aan Israël, het Iraanse regime heeft hekel aan Israël.
Telt idemdito voor Israeliers, hun ultra-conservatieve regering heeft een hekel aan Iran.
  woensdag 25 maart 2026 @ 19:39:17 #134
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_220430508
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:26 schreef OllieA het volgende:

[..]
En het droevige is dat ik Israël op een bepaalde manier ook nog wel begrijp. Maar ze zijn na die afschuwelijke actie van Hamas een volstrekt heilloze weg ingeslagen en nu escaleert het maar door en door.
Rationaliteit, diplomatie, overleg, het is allemaal door de plee getrokken.
Israel gooide voor de terreuractie van Hamas al witte fosfor op Palestijnen. Die hielden zich ook voor 7 oktober niet in.
Dit, dus.
  woensdag 25 maart 2026 @ 19:39:24 #135
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220430509
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:37 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik heb het niet over de geschiedenis, ik heb het over nu. Israël is aan het doorpakken, los van wie er schuld heeft vanuit historisch perspectief.

Momenteel is Israël aan 't oprukken om (zo lijkt het in elk geval) hun tegenstanders te vernietigen. Waar de VS dus op zoek lijkt te zijn naar een manier om te onderhandelen, blijft Israël doorpakken zolang de VS erbij zit.

Beetje alsof je ruzie met een leeftijdsgenoot hebt en je broer ertussen komt staan en je "KOM NOU KOM DAN" blijft roepen zolang hij erbij staat.

Maar zoals ik zei, de hele wereld draait hier nu voor op. Er mag ook best tegen Israël gezegd worden: "Nu is 't genoeg, kappen. Je hebt je punt gemaakt, je hebt gewonnen. De nevenschade is niet meer te overzien"
Waarom is het nu genoeg? Waarom zou Israël in vredesnaam Hezbollah en het Iraanse regime niet zoveel mogelijk proberen uit te schakelen. Israël heeft dat vorig jaar geprobeerd, met name bij Hezbollah, en je ziet wat er nu weer is gebeurd.
  Forum Admin woensdag 25 maart 2026 @ 19:39:35 #136
pi_220430512
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:38 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Ik wil best graag ja. :P
Niks mis mee maar je ziet hoe makkelijk het dus is onzin de wereld in te helpen.
pi_220430519
quote:

[..]
Oh, dat gaat dieper dan alleen het regime.
pi_220430521
Mens spreekt hier vaker en liever over de misdaden van Israël (soms compleet verzonnen) dan over de misdaden van Iran.
pi_220430537
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wellicht moet je gewoon ophouden met zulke stropoppen en mij dit soort positief in de voeten te schuiven.

Ik heb nooit gezegd dat 1 Jood onbetaalbaar is en random burgers van de andere partijen maar 'uitschot'. Bovendien tuig je hier weer de complottheorie op dat Israël allerlei gebied wil annexeren van andere landen.

Daarnaast vind ik het ook wel bijzonder dat ik hier met regelmaat mee te maken krijg en vervolgens ook het verwijt geen oprechte discussiepartner te zijn. Het lijkt niets meer dan projectie te zijn wat dat betreft.
quote:
Israeli minister calls for annexation of southern Lebanon
Smotrich ​told an Israeli radio program that the military campaign in Lebanon "needs to end with a different reality entirely, both with the Hezbollah decision but also with the change of Israel's borders."

"I say ​here definitively...in every room and in every discussion, too: the new Israeli border must be the Litani," Smotrich said.

A military official told Reuters on Monday he couldn't comment about politicians' remarks or government's long-term plans, but that the Israeli ground troops were limiting their raids to areas near the border.

Smotrich, leader of a small far-right party in Prime Minister Benjamin Netanyahu's cabinet, has made similar comments about Gaza, which have often gone beyond official Israeli policy.

Netanyahu's office ​did not respond to a request for comment. Defence Minister Israel Katz said earlier this month that Lebanon could face "loss of territory" if it did not disarm Hezbollah.

Smotrich's remarks were deeply resonant in Lebanon, ​which is trying to emerge from a decades-old cycle of invasions and occupations by its neighbour. Israeli forces have launched repeated assaults on Lebanon since 1978 and occupied the south from 1982-2000.
Ik wist niet dat Reuters aan complotten deed.
pi_220430539
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:40 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oh, dat gaat dieper dan alleen het regime.
Ik denk dat je 0 Iraniërs kent, zit ik een beetje in de richting?
  woensdag 25 maart 2026 @ 19:42:44 #141
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220430545
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:38 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Telt idemdito voor Israeliers, hun ultra-conservatieve regering heeft een hekel aan Iran.
Israëliërs hebben inderdaad een hekel aan het Iraanse regime vanwege de vijandige houding die het heeft jegens Israël.

Als er pakweg in Italië via een staatsgreep een regime aan de macht zou komen die zouden verkondigen Nederland te willen vernietigen en in Duitsland en België terreurgroeperingen zou financieren en trainen die om de tijd Nederland aanvallen. Wat doet dat met de publieke opinie van Nederlanders van deze Italiaanse machthebbers? Dat wordt zeer negatief natuurlijk.
pi_220430548
Als de straat van Hormuz niet snel open gaat heeft Trump gewoon verloren.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220430549
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom is het nu genoeg? Waarom zou Israël in vredesnaam Hezbollah en het Iraanse regime niet zoveel mogelijk proberen uit te schakelen. Israël heeft dat vorig jaar geprobeerd, met name bij Hezbollah, en je ziet wat er nu weer is gebeurd.
Dus het doel van Israël is vernietiging?
pi_220430560
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kortom, het heeft onvoldoende effect.
En dat komt omdat de haat tegen Israël dieper zit dan bij de machthebbers.

Dat maakt dit conflict moeilijk te stoppen.
Israël heeft weinig andere keuze dan Hamas, Hezbollah en Iran klein te houden. Maar het militaire geweld dat daarmee gepaard gaat vormt een voedingsbodem voor toekomstige dreiging tegen Israël.
  woensdag 25 maart 2026 @ 19:43:47 #145
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220430561
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:41 schreef beefkeek het volgende:

[..]
[..]
Ik wist niet dat Reuters aan complotten deed.
Smotrich is een idioot. Die zegt zoveel, die bepaald dat niet.
pi_220430568
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:42 schreef Discombobulate het volgende:
Als de straat van Hormuz niet snel open gaat heeft Trump gewoon verloren.
De rijken helpen de armen wel weer alle prijsstijgingen door hoor.
pi_220430573
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:41 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik denk dat je 0 Iraniërs kent, zit ik een beetje in de richting?
Nee, ik heb Iraniërs in mijn familie.
  woensdag 25 maart 2026 @ 19:44:47 #148
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220430578
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Kortom, het heeft onvoldoende effect.
En dat komt omdat de haat tegen Israël dieper zit dan bij de machthebbers.

Dat maakt dit conflict moeilijk te stoppen.
Israël heeft weinig andere keuze dan Hamas, Hezbollah en Iran klein te houden. Maar het militaire geweld dat daarmee gepaard gaat vormt een voedingsbodem voor toekomstige dreiging tegen Israël.
Helaas, zo werkt het dus niet. Terrorisme is een keuze afkomstig van cultuur en ideologie, geen effect van externe factoren.
pi_220430582
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:40 schreef UitStraling het volgende:
Mens spreekt hier vaker en liever over de misdaden van Israël (soms compleet verzonnen) dan over de misdaden van Iran.
Je hebt het inderdaad compleet verzonnen.
pi_220430588
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Helaas, zo werkt het dus niet. Terrorisme is een keuze afkomstig van cultuur en ideologie, geen effect van externe factoren.
Niet mee eens, wat voor de een een terrorist is is voor de ander een vrijheidsstrijder.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 25 maart 2026 @ 19:46:12 #151
284411 crew  heywoodu
pi_220430595
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:40 schreef UitStraling het volgende:
Daar is dan ook meer discussie over, terwijl nagenoeg iedereen het hier in het topic eigenlijk wel eens is over die van Iran, zoals al vaak is benadrukt.
pi_220430597
quote:

[..]
De praktijk laat een ander beeld zien.
  woensdag 25 maart 2026 @ 19:47:26 #153
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_220430617
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En dan is het ineens een complottheorie :D

Ik vind dit zo’n leuke rubriek.
Dit, dus.
pi_220430636
quote:

[..]
Het is toch niet te geloven, wat jij allemaal durft te beweren.
En dan met een stalen gezicht stellen dat jouw visie op feiten is gebaseerd.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_220430641
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Die van mij natuurlijk, die is immers feitelijk en niet gebaseerd op complottheorieën. Jij denkt ook nog altijd dat Israël heel het Midden-Oosten 'Joods' wil maken, ik kan niets met dergelijke perspectieven omdat ze als een tang op een varken slaan. Leuk voor BNW, niet voor NWS.
Ik wist niet, dat jij al 80 jaar in het Israëlische kabinet zit en daar vrijelijk over mag praten?
pi_220430656
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Bijna alle mensen bouwen gewoon hun leven weer op na een verloren oorlog onder dictatoriaal bewind.

Wie verzonnen heeft dat terroristen ontstaan door bombardementen spreekt met naïeve of valse tong, terroristen worden opgekweekt vanaf de kindertijd door andere terroristen.
  woensdag 25 maart 2026 @ 19:52:36 #157
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220430668
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:45 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Niet mee eens, wat voor de een een terrorist is is voor de ander een vrijheidsstrijder.
Oh really? Zou je dat ook zeggen van bijvoorbeeld Breivik of gaan er dan ineens weer andere regels op? Immers zijn er ook mensen die zo een stuk intens verwerpelijk uitschot helemaal prima vinden (neem de appjes in de FvD contreien).

Ik doe niet aan zulk cultureel en moreel relativisme. We weten allemaal heel goed wat terrorisme is en wat terroristen zijn.
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, ook in de praktijk hebben mensen zelfbeschikking en een keuze of men overgaat tot terrorisme of niet.

Voorbeeld: de totaalidioten die recent een Joodse school en een synagoge hier in de fik hebben proberen te zitten hebben zelf die keuze gemaakt en worden niet gedreven door externe factoren.
pi_220430682
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hij is onderdeel van de Israëlische regering.
  woensdag 25 maart 2026 @ 20:01:36 #159
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220430740
Een drieluik:
twitter

twitter

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 25 maart 2026 @ 20:02:12 #160
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220430753
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:49 schreef OllieA het volgende:

[..]
Het is toch niet te geloven, wat jij allemaal durft te beweren.
En dan met een stalen gezicht stellen dat jouw visie op feiten is gebaseerd.
Inderdaad, wat ik stel is feitelijk. Overgaan tot terrorisme is een keuze. En ik wil mij daar best wat verder over over uitweiden:

Mensen hebben namelijk zelfbeschikking, wij kunnen dus kiezen of we dingen wel doen of niet. Terrorisme is een doelbewuste keuze om angst te zaaien, berokken van schade of het ontwrichten van de maatschappelijke orde om daarmee het bestuur of politiek te beïnvloeden door middel van bruut geweld. Op deze manier probeert men gewenste veranderingen gerealiseerd te krijgen in lijn met een bepaalde ideologie. Dit is ook in mijn met de definitie van terrorisme, zie ook:
quote:
Terrorisme – Het uit ideologische motieven (voorbereiden van het) plegen van op mensenlevens gericht geweld, of het veroorzaken van maatschappij-ontwrichtende schade, met als doel (een deel van) de bevolking ernstige vrees aan te jagen, maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen en/of politieke besluitvorming te beïnvloeden.

Bron
En tevens:
quote:
Terrorism is widely considered a deliberate, strategic choice rather than a random act of insanity. It is a calculated tactic used by organizations to achieve political, ideological, or religious goals by instilling fear, often selected as a method to maximize influence or force concessions when other avenues are unavailable.

Key aspects of terrorism as a choice include:

Rational Calculation: Groups often perform cost-benefit analyses, viewing terrorism as the most effective method to advance their objectives, according to researchers like Martha Crenshaw and experts in the E-International Relations article.
Tactical Choice: It is a strategic tool—a "Milieu Goal"—aimed at changing the social or political environment, often when actors believe they have no other options to achieve their ends, says the International Centre for Counter-Terrorism - ICCT.
Individual Motivations: While the tactic is strategic for groups, individual participation can be driven by a mix of ideology, social isolation, desire for significance, or financial incentives.
Limited Rationality: Some scholars argue that while the choice may seem rational to the perpetrators, it is often a "rationality of irrationality," where actors make deliberate decisions that appear irrational to society, but serve their specific group goals, according to E-International Relations.

Although personal factors like ideology or psychology influence this choice, the act of terrorism itself is treated as a premeditated action, not an involuntary or inevitable one.

Bron: Google Gemini
pi_220430772
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:52 schreef HowardRoark het volgende:
We weten allemaal heel goed wat terrorisme is en wat terroristen zijn.
Ik zou zeggen, kom eens met een definitie van terrorisme die vooral definieert wat het verschil is tussen terrorisme en "normale" oorlogvoering.
  woensdag 25 maart 2026 @ 20:04:03 #162
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220430779
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:54 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Hij is onderdeel van de Israëlische regering.
Klopt, hij is de minister van Financiën. Die beslist niet even eigenhandig welke stukken landen er wordt geannexeerd of niet.
pi_220430839
quote:

[..]
Oh really? Zou je dat ook zeggen van bijvoorbeeld Breivik of gaan er dan ineens weer andere regels op? Immers zijn er ook mensen die zo een stuk intens verwerpelijk uitschot helemaal prima vinden (neem de appjes in de FvD contreien).

Ik doe niet aan zulk cultureel en moreel relativisme. We weten allemaal heel goed wat terrorisme is en wat terroristen zijn.
[..]
Nee, ook in de praktijk hebben mensen zelfbeschikking en een keuze of men overgaat tot terrorisme of niet.

Voorbeeld: de totaalidioten die recent een Joodse school en een synagoge hier in de fik hebben proberen te zitten hebben zelf die keuze gemaakt en worden niet gedreven door externe factoren.
In de context zien, he. Breivik is een lonewolf, net als Volkert vd Graaf.

quote:
De eerste grote terroristische uitdaging voor de Nederlandse orde
kwam vanuit de koloniën, waar activisten die opkwamen voor de
Indonesische onafhankelijkheid al snel als ‘communistische terroristen’ werden bestempeld.
‘Het is moeilijk om aan te geven waar nationalisme stopt en terrorisme begint’, titelde het katholieke dagblad
De Tijd.
https://repository.wodc.n(...)quence=5&isAllowed=y
  woensdag 25 maart 2026 @ 20:10:51 #165
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_220430877
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 20:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Klopt, hij is de minister van Financiën. Die beslist niet even eigenhandig welke stukken landen er wordt geannexeerd of niet.
Maar dat er door de zittende macht, in dit geval de minister van Financiën, openlijk wordt gesproken over landannexatie is dus geen complottheorie. En nu niet meer liegen hè?
Dit, dus.
pi_220430886
quote:
Ik ben er vrij zeker van, dat jouw mening daarover volledig bepaald wordt door de cultuur en godsdienst van de persoon die het doet. Joodse Israëlieten zijn nooit terroristen.

[ Bericht 0% gewijzigd door SymbolicFrank op 25-03-2026 20:18:51 (Foutje) ]
pi_220430897
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 14:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het viel mij ook op dat dit inderdaad werd vermeld in een aantal media. Op deze manier worden de onjuistheden over de geschiedenis van dit conflict aangewakkerd. Mensen die dat lezen denken dan 'Oh, dus zo is Hezbollah ontstaan. Het was gewoon omdat Israël besloot Libanon aan te vallen'.

Maar dat is natuurlijk niet het volledige verhaal. Het ontstaan van Hezbollah ligt veel complexer. Tevens wordt de reden van het invallen in Libanon wordt volledig achterwege gelaten in zulke verhalen. Israël viel Libanon namelijk niet 'zomaar' aan.
Misschien ligt alles wel gewoon heel complex in dit gebied, zijn er allemaal oorzaken die gevolgen triggeren en is er uiteindelijk geen initiële aanleiding aan te wijzen.
pi_220430905
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 20:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Maar het is wel wat anders dan een complottheorie, wat jij het noemde.
pi_220430906
Als die mijnen er in grote getale in gaan dan hebben we wel echt een mega groot probleem, want dan duurt het echt wel heel lang voordat het weer beter wordt met alle economische gevolgen van dien.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 25 maart 2026 @ 20:15:09 #170
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220430923
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 20:10 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Maar dat er door de zittende macht, in dit geval de minister van Financiën, openlijk wordt gesproken over landannexatie is dus geen complottheorie. En nu niet meer liegen hè?
Jawel, is het een complottheorie is de zin dat het beeld wordt gewekt dat niet alleen Smotrich (die bekend staan om zijn extreme uitspraken) die stelt, maar dat Israël hier ook daadwerkelijk werk van wil maken en dat dit een idee is dat breed gedragen wordt. Dát maakt het een complottheorie.

Helemaal als je dat dan dus nog verlegd naar het 'Joods' willen maken dat het hele Midden-Oosten, wat de user waar ik in discussie mee was al meermaals heeft gezegd.
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 20:15:29 #171
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220430926
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 20:10 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Het annexeren van een stuk land kost een boel geld. Wie gaat er in een land over dat geld?
  woensdag 25 maart 2026 @ 20:17:06 #172
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_220430944
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 20:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Jawel, is het een complottheorie is de zin dat
Nope. Zelfs niet in die zin. Stop nou maar, je lult jezelf he-le-maal klem.
Dit, dus.
pi_220431003
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 20:17 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Nope. Zelfs niet in die zin. Stop nou maar, je lult jezelf he-le-maal klem.
Draaikonten noem je dat in plat Nederlands.. :D
pi_220431021
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 20:22 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Draaikonten noem je dat in plat Nederlands.. :D
Hij is vrij consistent, dus ik zou het gewoon liegen noemen.
pi_220431027
quote:
Jawel, is het een complottheorie is de zin dat het beeld wordt gewekt dat niet alleen Smotrich (die bekend staan om zijn extreme uitspraken) die stelt, maar dat Israël hier ook daadwerkelijk werk van wil maken en dat dit een idee is dat breed gedragen wordt. Dát maakt het een complottheorie.
Bij een complottheorie denken we aan een onbewezen theorie over geheime plannen waar slechts een kleine groep mensen, die ook de macht hebben om die plannen uit te voeren, kennis van hebben en voor de rest van de wereld geheim houden.

Als Israelische politici openlijk spreken over het annexeren van nog meer land van de buurlanden, dan is dat dus geen complottheorie.
pi_220431032
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 20:23 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Hij is vrij consistent, dus ik zou het gewoon liegen noemen.
Hij gelooft er zelf in, dat is best ernstig.
  woensdag 25 maart 2026 @ 20:27:30 #177
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220431048
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 20:25 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Inderdaad, omdat ik ook gelijk heb. Ik onderbouw mijn posts ook gewoon, dit in tegenstelling tot velen die stellen dat ik niet gelijk zou hebben, maar vervolgens dit niet meer onderbouwen en beginnen met sneren of bespotten. De user beefkeek is daar een uitzondering op, daar kun je best goede discussies mee hebben.
pi_220431076
Dubai leek mij altijd al een interessante map :P

twitter
pi_220431078
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 20:25 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Een pseudologische leugenaar of mythomaan, dus.
pi_220431079
quote:

[..]

Helemaal als je dat dan dus nog verlegd naar het 'Joods' willen maken dat het hele Midden-Oosten, wat de user waar ik in discussie mee was al meermaals heeft gezegd.
Een idee dat niet breed gedragen is is iets heel anders dan een complottheorie.

Israël is op dit moment juist bezig dat gebied in te nemen als bufferzone. Er is niet uitgesproken door Netanyahu dat ze het gebied willen houden, maar dat is wat Smotrich zegt. Oftewel, het wordt letterlijk genoemd door een lid van de regering Netanyahu, en hij wordt er niet op teruggefloten/tegengesproken.

Ik snap echt niet hoe je dit een complottheorie kan noemen.
pi_220431087
quote:

[..]
En hoe vaak ben jij dan in iran geweest en heb je opinie peiling afgenomen. _O-

Alexander de grote noemt men daar toch echt na 2300 jaar nog steeds Alexander de veroveraar. De gebeurtenissen wanneer je land half vermorzeld wordt vergeten de meesten niet zomaar.
  woensdag 25 maart 2026 @ 20:32:17 #182
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_220431091
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 20:13 schreef Discombobulate het volgende:
Als die mijnen er in grote getale in gaan dan hebben we wel echt een mega groot probleem, want dan duurt het echt wel heel lang voordat het weer beter wordt met alle economische gevolgen van dien.
Vroeg of laat moet het ook wel een keer zo uitpakken dat de desastreuze gevolgen van figuren als Netanyahu en Trump ook bij ons terugkomen. Nu eens een keer niet alleen de bevolking daar, maar onze economie die hard getroffen wordt door die twee criminelen. Karma is een gore bitch en ik hoop dat de gemiddelde Trumpstemmer economisch gezien een behoorlijk helse tijd tegemoet gaat.
Dit, dus.
pi_220431093
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 20:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Inderdaad, omdat ik ook gelijk heb. Ik onderbouw mijn posts ook gewoon, dit in tegenstelling tot velen die stellen dat ik niet gelijk zou hebben, maar vervolgens dit niet meer onderbouwen en beginnen met sneren of bespotten. De user beefkeek is daar een uitzondering op, daar kun je best goede discussies mee hebben.
Gelijk hebben is nog niet gelijk krijgen (zei mijn vader altijd). Je onderbouwt jouw gelijk hebben met bronnen die soms het tegenovergestelde beweren. En voordat ik weer met voorbeelden moet aankomen, je wordt er vaak ter plekke op gewezen. Hier staat al een voorbeeld in.
pi_220431095
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 20:30 schreef Since2003 het volgende:
Dubai leek mij altijd al een interessante map :P

[ x ]
Ik merk dat ik toch wel een beetje moet wennen aan die hele Twitter-oorlogsvoering. Wat is er nu waar, wat is er grootspraak, wat gaat er wel (of niet) gebeuren.

Die goede oude tijd dat je gewoon CNN aan kon zetten en er een camera op stond was toch wel makkelijker.
pi_220431110
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 20:32 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik merk dat ik toch wel een beetje moet wennen aan die hele Twitter-oorlogsvoering. Wat is er nu waar, wat is er grootspraak, wat gaat er wel (of niet) gebeuren.

Die goede oude tijd dat je gewoon CNN aan kon zetten en er een camera op stond was toch wel makkelijker.
Ja, mooie tijden waren dat. Wakker blijven om te zien hoe Baghdad plat werd gegooid :D
pi_220431111
quote:

[..]

De bron is Iraanse staats tv. Of het meer dan borstklopperij is gaan we zien. :P
pi_220431117
quote:

[..]

Maar wel heel patriottisch.
pi_220431125
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 20:34 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Ja, mooie tijden waren dat. Wakker blijven om te zien hoe Baghdad plat werd gegooid :D
Ik weet niet of mooi 't goede woord is, maar 't was wel een stuk makkelijker. Geen zorgen over 140.000 twitter-accounts met fakenews, dubieuze bronnen, AI filmpjes etc. Gewoon: "hier is nu een boem, er is iets kapot".
  woensdag 25 maart 2026 @ 20:36:40 #189
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220431127
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 20:30 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Een idee dat niet breed gedragen is is iets heel anders dan een complottheorie.

Israël is op dit moment juist bezig dat gebied in te nemen als bufferzone. Er is niet uitgesproken door Netanyahu dat ze het gebied willen houden, maar dat is wat Smotrich zegt. Oftewel, het wordt letterlijk genoemd door een lid van de regering Netanyahu, en hij wordt er niet op teruggefloten/tegengesproken.

Ik snap echt niet hoe je dit een complottheorie kan noemen.
Zeker, maar een bufferzone is iets anders dan annexeren. En Smotrich bazelt over annexeren, daar is dus totaal geen sprake van. Israël is langer aanwezig geweest in het Zuiden van Libanon, namelijk van de beginjaren 1980 tot beginjaren 2000.

Is er toen overgegaan tot annexatie? Nee.
pi_220431132
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 20:34 schreef Since2003 het volgende:

[..]
De bron is Iraanse staats tv. Of het meer dan borstklopperij is gaan we zien. :P
Vergeleken met Trump en Hegseth?
pi_220431147
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 20:36 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik weet niet of mooi 't goede woord is, maar 't was wel een stuk makkelijker. Geen zorgen over 140.000 twitter-accounts met fakenews, dubieuze bronnen, AI filmpjes etc. Gewoon: "hier is nu een boem, er is iets kapot".
Ja, en je besprak het toen gewoon met elkaar en daarna ging je naar bed en de volgende dag las je de krant. Dit allemaal is best een mindfuck inderdaad.
pi_220431157
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 20:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zeker, maar een bufferzone is iets anders dan annexeren. En Smotrich bazelt over annexeren, daar is dus totaal geen sprake van. Israël is langer aanwezig geweest in het Zuiden van Libanon, namelijk van de beginjaren 1980 tot beginjaren 2000.

Is er toen overgegaan tot annexatie? Nee.
Dit is wat Katz (Israëlische minister van defensie) zegt:
quote:
Katz had said there could be no homes or residents in areas of southern Lebanon where there was "terror," an apparent reference to Hezbollah.

For the second time this week, Katz compared the approach to that taken by the Israeli military in Gaza, saying buildings near the border were being cleared and demolished "to create a defensive buffer and push the threat away from communities."
Op het moment dat je gebied inneemt, woningen die er staan vernietigt en dan andere ministers hebt die roepen dat je het gebied moet annexeren dan is het toch niet gek dat mensen denken dat het geannexeerd wordt?

Nogmaals, dit is geen complottheorie.
pi_220431287
Nou... Nog 'niet neergeschoten'

Dommels. :P

twitter

Hoe dan ook, volgens de Iraanse staats pers ligt die in de Indische Oceaan.
pi_220431296
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 20:41 schreef beefkeek het volgende:

[..]
[..]
Op het moment dat je gebied inneemt, woningen die er staan vernietigt en dan andere ministers hebt die roepen dat je het gebied moet annexeren dan is het toch niet gek dat mensen denken dat het geannexeerd wordt?

Nee, hoor, ze ruimen gewoon terroristen op. Degenen die zich vermomd hebben als vrouwen en kinderen zijn het gevaarlijkste.
pi_220431352
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:51 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Bijna alle mensen bouwen gewoon hun leven weer op na een verloren oorlog onder dictatoriaal bewind.

Wie verzonnen heeft dat terroristen ontstaan door bombardementen spreekt met naïeve of valse tong, terroristen worden opgekweekt vanaf de kindertijd door andere terroristen.
Allemaal lege woorden.

De praktijk is dat de terreur die Israël laat neerdalen op Libanon en Gaza er voor zorgt dat er een voedingsbodem is voor nieuwe generaties terroristen.

Je zegt dat bijna alle mensen gewoon hun leven weer opbouwen..

Vanaf 2000 tot nu zijn er tienduizenden aanvallen geweest van Israël op Libanon.

Ga je verder terug in de geschiedenis, dan zijn het er nog veel meer.

Je doet net alsof we praten over 2 aanval, waarna alles herbouwd wordt en mensen weer verder kunnen met hun leven...

Kijk naar Beiroet: tussen 1982 en 2026 velen malen gebombardeerd door Israël.

Als je naar Europa kijkt: tot WW2 hadden we hier ook jaar in jaar uit militaire conflicten.

Onze held Willem van Oranje zou naar de huidige maatstaven gezien worden als een terrorist.

Kijk naar Zuid Afrika.
Mandela zien we als held, maar het Zuid Afrikaanse regime zag hem als terrorist.
  woensdag 25 maart 2026 @ 21:18:52 #196
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220431359
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 20:41 schreef beefkeek het volgende:

[..]
[..]

Waar staat nu dat ze dit gebied gaan annexeren? Ik begrijp het punt niet dat je wilt maken.
  woensdag 25 maart 2026 @ 21:20:17 #197
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220431361
zullen wel klimaat vluchtelingen zijn en die komen toch wel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 25 maart 2026 @ 21:21:26 #198
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_220431369
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waar staat nu dat ze dit gebied gaan annexeren? Ik begrijp het punt niet dat je wilt maken.
:') het wordt nu een beetje zielig. Zelfs voor jouw doen.
Dit, dus.
  woensdag 25 maart 2026 @ 21:21:41 #199
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220431371
Weet iemand al wat het grote - kostbare - cadeau is dat Trump heeft binnengeharkt en niet wil prijsgeven ?
Of zal dat vooral zijn dat gevalletje Iran lekker afleidt en zorgt voor fijne winstnemingen ?
Blijft wonderlijk hoe die oranje mispoes TACO de dingen voor zich(zelf) beziet.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_220431380
quote:

[..]
De minister van defensie heeft occupy gezegd, met daarbij de opdracht om gebouwen te vernietigen. De minister van financiën heeft annexeren genoemd. Dit allemaal gaat terug naar het punt waar jij dit een complottheorie noemde.
pi_220431389
quote:

[..]

[..]
Klopt, en dankzij de terreur van Israël maakt generatie op generatie de keuze om terrorist te worden.

quote:
Leuk bedacht.
Uiteraard doen die dat uit eigen keuze.
Net zo goed als dat Israël uit eigen keuze Iran en Libanon bombardeert.

Maar beide worden wel gedreven door externe factoren.

Dit is een vicieuze waar Israël niet uit weet te ontsnappen.
Ze hebben geen andere keuze dan Iran etc klein te houden. Maar daardoor blijven ze een voedingsbodem creëren voor nieuwe generaties terroristen.
  woensdag 25 maart 2026 @ 21:25:14 #202
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220431393
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Allemaal lege woorden.

De praktijk is dat de terreur die Israël laat neerdalen op Libanon en Gaza er voor zorgt dat er een voedingsbodem is voor nieuwe generaties terroristen.
Je draait de situatie hier volledig om. Israël heeft te maken met terrorisme vanuit Libanon en de Gazastrook en slaat terug, jij concludeert vervolgens dat men hiermee een voedingsbodem creëert voor nieuwe generaties terroristen. Dit is victim blaming.
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Vanaf 2000 tot nu zijn er tienduizenden aanvallen geweest van Israël op Libanon.

Ga je verder terug in de geschiedenis, dan zijn het er nog veel meer.
Dat zal ook wel moeten als Israël vanuit die gebieden wordt geterroriseerd en aangevallen. Israël slaat dan terug. En als jij dat niet goed vindt, wat verwacht je dan dat Israël doet?
  woensdag 25 maart 2026 @ 21:27:56 #203
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220431409
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:23 schreef beefkeek het volgende:

[..]
De minister van defensie heeft occupy gezegd, met daarbij de opdracht om gebouwen te vernietigen. De minister van financiën heeft annexeren genoemd. Dit allemaal gaat terug naar het punt waar jij dit een complottheorie noemde.
Bezetten is niet hetzelfde als annexeren, hiermee toon je juist aan dat er dus helemaal geen consensus is in het geroeptoeter van zulke ministers. Israël heeft het Zuiden van Libanon al bijna twintig jaar bezet, dat was toen noodzakelijk vanwege de aanwezigheid van de PLO en later Hezbollah. Het kan maar zo dat men dit nu weer voor een bepaalde periode wil.

En terecht overigens, talloze dorpen en steden in Israël zijn nog altijd amper bewoond vanwege het de raketbeschietingen van Hezbollah in de vorige oorlog met de Palestijnse terroristen. Wat verwacht je dat Israël in die situatie doet? Dit gewoon maar accepteren? Dat zal geen land doen, zo ook Israël niet.
pi_220431410
'terroristen' die je bij voorkeur onschadelijk maakt voor ze kunnen praten. Of zindelijk zijn.

Zoals hier.

twitter
  woensdag 25 maart 2026 @ 21:28:57 #205
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220431416
quote:
quote:
Following the fall of the Assad regime on 8 December 2024, Israel invaded the demilitarized buffer zone in southwestern Syria (adjacent to the Israeli-occupied Golan Heights) and has continued to occupy it.
quote:
Israel took advantage of the power vacuum created by the fall of former Syrian president Bashar al-Assad to increase the amount of territory it controlled by several hundred square miles.[182] Israel declared the 1974 Agreement on Disengagement with Ba'athist Syria to be void.
quote:
Israel initially said this new invasion would be "temporary", but later said it would hold onto the territory for an "unlimited time".
quote:
On 25 February 2025, Israel deepened its invasion of southern Syria while conducting a wave of airstrikes there and in Damascus, one day after demanding the Syrian caretaker government demilitarize southern Syria.
quote:
Israeli Defense Minister Israel Katz said that Israeli forces would remain in southern Syria "for an indefinite period of time to protect our communities and thwart any threat."[359]
Dit is een patroon inmiddels, kunnen we wel stellen. Je begint je bijna af te vragen waar de buffer zone blijft van de volkeren en staten die slachtoffer worden van de Israëlische expansie 😂
enkelband
pi_220431425
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je draait de situatie hier volledig om. Israël heeft te maken met terrorisme vanuit Libanon en de Gazastrook en slaat terug
Klopt
quote:
, jij concludeert vervolgens dat men hiermee een voedingsbodem creëert voor nieuwe generaties terroristen.
Klopt ook.

quote:
Dit is victim blaming.
Nee, ik benoem enkel een feit.

quote:
[..]
Dat zal ook wel moeten als Israël vanuit die gebieden wordt geterroriseerd en aangevallen. Israël slaat dan terug. En als jij dat niet goed vindt, wat verwacht je dan dat Israël doet?
Ik zeg niet dat ik dat niet goed vindt.
Alleen elke daad heeft zijn consequenties.

En in dit geval is de consequentie een vicieuze cirkel.
pi_220431434
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bezetten is niet hetzelfde als annexeren, hiermee toon je juist aan dat er dus helemaal geen consensus is in het geroeptoeter van zulke ministers. Israël heeft het Zuiden van Libanon al bijna twintig jaar bezet, dat was toen noodzakelijk vanwege de aanwezigheid van de PLO en later Hezbollah. Het kan maar zo dat men dit nu weer voor een bepaalde periode wil.

En terecht overigens, talloze dorpen en steden in Israël zijn nog altijd amper bewoond vanwege het de raketbeschietingen van Hezbollah in de vorige oorlog met de Palestijnse terroristen. Wat verwacht je dat Israël in die situatie doet? Dit gewoon maar accepteren? Dat zal geen land doen, zo ook Israël niet.
Maar je verwacht wel dat Libanon accepteert dat pakweg 10% van hun totale grondgebied een soort niet-bewoond niemandsland moet worden?
  woensdag 25 maart 2026 @ 21:34:02 #208
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220431445
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:28 schreef recidivist het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Dit is een patroon inmiddels, kunnen we wel stellen. Je begint je bijna af te vragen waar de buffer zone blijft van de volkeren en staten die slachtoffer worden van de Israëlische expansie 😂
Israël heeft in Syrië nog altijd hetzelfde gebied als bufferzone dat men initieel ook had gepakt. Logisch, want anders kunnen kwaadwillenden zo richting de Golan en het Oosten van Israël om daar aanslagen te plegen.

Op Google Maps kun je zien waar deze bufferzone ligt en die is gewoon stabiel, die wordt niet verder uitgebreid. En Israël is niet het enige land die dit doet, Turkije heeft ook een flink gebied in Syrië onder controle vanwege veiligheidsrisico's.
  woensdag 25 maart 2026 @ 21:35:55 #209
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220431462
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:32 schreef Tocadisco het volgende:
Maar je verwacht wel dat Libanon accepteert dat pakweg 10% van hun totale grondgebied een soort niet-bewoond niemandsland moet worden?
Dan wijst hij naar Hezbollah terrorisme. Daarom haal ik Syrië aan; waar Israël snel gebied innam toen Assad viel. Gebied waar geen Hezbollah etc zat, het werd zonder slag of stoot ingenomen. En eerst “tijdelijk”, en daarna “forever”. En daarna werd het in 2025 nog uitgebreid: nieuw gebied ingenomen.

En dan gaat Howard “de doelpalen” verschuiven in zijn argumentatie. In Libanon is het Hezbollah terrorisme, maar in Syrië was dat er niet in de gebieden die men innam en bezet heeft in 2024 en 2025…..en dan is er weer een andere verzachtende omstandigheid.
enkelband
pi_220431472
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Dit wordt een betje semantisch zo, vind je ook niet? Het ging er telkens om dat jij het een complottheorie noemde dat Israël dat gebied wilde annexeren.

Israël heeft overigens al vaker bufferzones gemaakt en gehouden, net als @recidivist noemde.
  woensdag 25 maart 2026 @ 21:38:00 #211
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220431486
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:32 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Inderdaad, want Libanon heeft decennialang toegekeken terwijl er zich in hun eigen land een terreurgroepering vormde die een op den duur een militaire vleugen wist te ontwikkelen, vele malen sterker dan het nationale leger.

Als de VVD in Nederland een eigen leger begint en dit in 2060 sterker is dan het nationale leger van Nederland en men het land in een houdgreep houdt en dan de aanval opent op België. Mogen de Belgen kwalijk nemen dat Nederland dit niet heeft tegengehouden en laten gebeuren? Dat lijkt mij toch wel.

En wat ik ook altijd mis bij dit soort kritieken? Dat is een goed alternatief. Prima als jij vindt dat Israël geen bufferzone moet aanleggen, dat kan natuurlijk, maar wat moeten men dan doen tegent het aanhoudende risico dat Hezbollah vormt?
pi_220431498
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:28 schreef Since2003 het volgende:
'terroristen' die je bij voorkeur onschadelijk maakt voor ze kunnen praten. Of zindelijk zijn.

Zoals hier.

[ x ]
Vreemd filmpje. Waarom zou iemand precies dat filmen op het moment dat het gebeurt en het perfect in frame krijgen?

Hoewel ik Israël overal voor aanzie denk ik toch dat dit specifieke filmpje fake is.
pi_220431502
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Inderdaad, want Libanon heeft decennialang toegekeken terwijl er zich in hun eigen land een terreurgroepering vormde die een op den duur een militaire vleugen wist te ontwikkelen, vele malen sterker dan het nationale leger.

Als de VVD in Nederland een eigen leger begint en dit in 2060 sterker is dan het nationale leger van Nederland en men het land in een houdgreep houdt en dan de aanval opent op België. Mogen de Belgen kwalijk nemen dat Nederland dit niet heeft tegengehouden en laten gebeuren? Dat lijkt mij toch wel.

En wat ik ook altijd mis bij dit soort kritieken? Dat is een goed alternatief. Prima als jij vindt dat Israël geen bufferzone moet aanleggen, dat kan natuurlijk, maar wat moeten men dan doen tegent het aanhoudende risico dat Hezbollah vormt?
Zorgen dat Israel erkend wordt, want dat is het nog steeds niet door iedereen als land.
  woensdag 25 maart 2026 @ 21:39:59 #214
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220431507
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:35 schreef recidivist het volgende:

[..]
Dan wijst hij naar Hezbollah terrorisme. Daarom haal ik Syrië aan; waar Israël snel gebied innam toen Assad viel. Gebied waar geen Hezbollah etc zat, het werd zonder slag of stoot ingenomen. En eerst “tijdelijk”, en daarna “forever”. En daarna werd het in 2025 nog uitgebreid: nieuw gebied ingenomen.

En dan gaat Howard “de doelpalen” verschuiven in zijn argumentatie. In Libanon is het Hezbollah terrorisme, maar in Syrië was dat er niet in de gebieden die men innam en bezet heeft in 2024 en 2025…..en dan is er weer een andere verzachtende omstandigheid.
Als je de Golan bedoelt, die heeft Israël al veel langer onder controle, namelijk sinds de Zesdaagse Oorlog in 1967. De nieuwe strook (die dus ook via Google Maps is te zien, is sinds de val van het regime van Assad.
  woensdag 25 maart 2026 @ 21:41:32 #215
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220431516
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:39 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Zorgen dat Israel erkend wordt, want dat is het nog steeds niet als land.
Israël is al een erkend land, alleen niet door verschillende Islamitische landen. Die zullen dat zonder internationale druk ook niet snel doen omdat men dit vanuit een religieus en etnisch perspectief als hun gebied ziet.
pi_220431519
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als je de Golan bedoelt, die heeft Israël al veel langer onder controle, namelijk sinds de Zesdaagse Oorlog in 1967. De nieuwe strook (die dus ook via Google Maps is te zien, is sinds de val van het regime van Assad.
Zowel hun eigen grenzen hebben ze nooit willen accepteren en daardoor ook niet door andere landen als land. Daar zit volgens mij de oorzaak van alle ellende.
pi_220431540
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Israël is al een erkend land, alleen niet door verschillende Islamitische landen. Die zullen dat zonder internationale druk ook niet snel doen omdat men dit vanuit een religieus en etnisch perspectief als hun gebied ziet.
Ook door niet Islamitische landen.
  woensdag 25 maart 2026 @ 21:47:43 #218
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220431560
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:42 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Zowel hun eigen grenzen hebben ze nooit willen accepteren en daardoor ook niet door andere landen als land. Daar zit volgens mij de oorzaak van alle ellende.
Israël werd direct na de oprichting van het land meteen aangevallen door alle omringende landen. En Israël heeft moeite met het probleem van de eigen grenzen accepteren? Dit is op zijn minst een hele bijzondere lezing van de situatie.

Het probleem is dat de omringende landen en volkeren het bestaan van Israël niet hebben willen accepteren (en nog altijd niet in sommige gevallen). Dáár ligt het probleem. De droom van een 'Judenrein' 'Palestina' leeft nog altijd bij sommigen.
pi_220431574
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Israël werd direct na de oprichting van het land meteen aangevallen door alle omringende landen. En Israël heeft moeite met het probleem van de eigen grenzen accepteren? Dit is op zijn minst een hele bijzondere lezing van de situatie.

Het probleem is dat de omringende landen en volkeren het bestaan an Israël nooit hebben willen accepteren (en nog altijd niet in sommige gevallen). Dáár ligt het probleem. De droom van een 'Judenrein' 'Palestina' leeft nog altijd bij sommigen.
Maar die landen gaan toch nooit van hun leven Israël erkenne als de Israëli's zich nooit als een normale buur tegenover hen gaan opstellen? Dan krijgen ze het al helemaal nooit aan hun bevolkingen verkocht.
pi_220431592
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Het probleem is dat de omringende landen en volkeren het bestaan van Israël niet hebben willen accepteren (en nog altijd niet in sommige gevallen). Dáár ligt het probleem. De droom van een 'Judenrein' 'Palestina' leeft nog altijd bij sommigen.
De droom van een Judenrein zit eerder in het hoofd van Netanyanu.
pi_220431598
quote:

[..]
Het dikgedrukte klopt niet.
  woensdag 25 maart 2026 @ 21:53:02 #222
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220431601
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:48 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar die landen gaan toch nooit van hun leven Israël erkenne als de Israëli's zich nooit als een normale buur tegenover hen gaan opstellen? Dan krijgen ze het al helemaal nooit aan hun bevolkingen verkocht.
Die landen vielen Israël binnen om het te vernietigen nadat het net was opgericht en Israël stelt zich niet op als een normale buur? Goh, bijzonder manier van de situatie omdraaien. Dit is oprecht zoiets als zeggen: 'Tja, Rusland gaat Oekraïne nooit accepteren als Oekraïne zich niet opstelt als een normale buur'.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:52 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Het dikgedrukte klopt niet.
Mag je vinden, maar onderbouw het dan ook verder ..
pi_220431619
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Die landen vielen Israël binnen om het te vernietigen nadat het net was opgericht en Israël stelt zich niet op als een normale buur? Goh, bijzonder manier van de situatie omdraaien. Dit is oprecht zoiets als zeggen: 'Tja, Rusland gaat Oekraïne nooit accepteren als Oekraïne zich niet opstelt als een normale buur'.
[..]
Totale kromme redenatie, Putin wil terug naar de USSR en daar hoort de Oekraine bij.

Allemaal landjepik om de olie.

[ Bericht 2% gewijzigd door Firuze60 op 25-03-2026 22:00:13 ]
pi_220431668
quote:

[..]
[..]
Iemand zal ooit eens een keer de bigger man moeten zijn. Iets dat Israël al eerder heeft gedaan met Jordanië en Egypte), dus waarom zouden ze dat nu niet kunnen? Het alternatief is namelijk om tot in lengte ter dagen oorlog te blijven voeren, en aangezien je nu al ziet dat elke opeenvolgende generatie steeds minder geneigd is om Israël als slachtoffer te zien en niet als dader is dat ook geen bijzonder heilzame strategie op de langere termijn.
pi_220431678
quote:

[..]
[..]
Maar vind je dan dat Oekraïne het recht heeft zichzelf te verdedigen tegen Rusland, en daarbij hulp mag ontvangen van andere landen in hun strijd tegen Rusland?
pi_220431683
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:03 schreef Since2003 het volgende:

[ x ]

Geraakt, maar niet ernstig. Hij is gewoon teruggevlogen naar de Abraham Lincoln. Anders was hij naar Dubai of Muscat gevlogen voor een noodlanding en hadden we gehoord op het nieuws, zo als die F-35. Het toestel zal wel een tijdje uit de roulatie zijn, maar niet zo ernstig als de F-35, die is denk ik is afgeschreven. Mazel gehad dat er alleen een manpad was afgevuurd? Even stoer doen alsof je Maverick bent, door laag te vliegen dat zal wel over zijn. :D
pi_220431713
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:03 schreef Since2003 het volgende:

[ x ]

Misschien Twitter / X even links laten liggen en niet alles posten wat beweegt.
Er staat een hoop shit op, zonder bronvermelding, veel gerecycled, veel propaganda, veel bots, veel AI slop.

X = shit als bron
  woensdag 25 maart 2026 @ 22:09:38 #228
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220431724
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:34 schreef HowardRoark het volgende:
Israël heeft in Syrië nog altijd hetzelfde gebied als bufferzone dat men initieel ook had gepakt.
Niet jokken Howard.

Direct na de val van Assad in DEC 2024:

quote:
Israel advanced within and beyond the UNDOF buffer zone, capturing Madinat al-Salam, Khan Arnabah, Ma'ariya, Al-Wehda Dam,[3] and Quneitra, as well as the Syrian-controlled side of Mount Hermon[4][5]
quote:
Logisch, want anders kunnen kwaadwillenden zo richting de Golan en het Oosten van Israël om daar aanslagen te plegen.
Dat jij het logisch vindt dat snap ik. Overigens was er al een bufferzone/neutraal gebied vanuit security overwegingen. Israël heeft een “bufferzone” op de bufferzone ingesteld, in Syrisch gebied. Vooral op strategisch belangrijke plaatsen als de hoog gelegen Syrische kant van Mount Hermon.
Mij gaat het echter ook niet om jouw mening omdat ik die zo kan uittekenen maar vooral voor mensen die meelezen en nog steeds in de waan kunnen zijn dat er geen sprake is van een expansiedrift van Israël, of dat het komt vanwege “terrorisme”. De eigenlijke vraag is wanneer de niet-Joodse volkeren om Israël heen nou eens hun bufferzone krijgen om ze te beschermen tegen de Israëlische expansiedrift. Die vraag lijkt mij veel relevanter.

quote:
En Israël is niet het enige land die dit doet,
Whataboutism.
enkelband
pi_220431734
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Misschien Twitter / X even links laten liggen en niet alles posten wat beweegt.
Er staat een hoop shit op, zonder bronvermelding, veel gerecycled, veel propaganda, veel bots, veel AI slop.

X = shit als bron
Sorry. Dit is geen argument.
pi_220431776
quote:

[..]
[..]
Als jij denkt dat veel woorden gebruiken betekent dat je een onderbouwing aandraagt dan verklaart dat vrijwel al je posts.

Israel gedraagt zich simpelweg niet normaal in deze situatie, maar als een oorlogsgeil diertje. En de VS onder leiding van die oranje malloot huppelen er maar wat graag achteraan, want, I dunno, manly grunts?
pi_220431783
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:18 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Als jij denkt dat veel woorden gebruiken betekent dat je een onderbouwing aandraagt dan verklaart dat vrijwel al je posts.

Israel gedraagt zich simpelweg niet normaal in deze situatie, maar als een oorlogsgeil diertje. En de VS onder leiding van die oranje malloot huppelen er maar wat graag achteraan, want, I dunno, manly grunts?
Epstein files. En de leverage van Mossad waardoor de VS als een proxy functioneert.
pi_220431798
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:19 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Epstein files. En de leverage van Mossad waardoor de VS als een proxy functioneert.
Mja, die Epstein files zullen vast wel weer als antisemitisch worden weggezet.

Oh wacht..dat was al gebeurd. Silly me..
pi_220431851
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:19 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Er staan helemaal geen belastende feiten in de Epstein files aangaande Trump.
pi_220431860
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:29 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Tuurlijk niet, lekker zwart gelakt.. _O-
pi_220431873
twitter

Dit pleit zowaar voor Trump.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_220431883
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:29 schreef UitStraling het volgende:

[..]
In de 2% die 'heavily redacted' zijn vrijgegeven? Door het Epstein regime zelf? Goh.. :P
pi_220431893
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:32 schreef Since2003 het volgende:

[..]
In de 2% die 'heavily redacted' zijn vrijgegeven? Door het Epstein regime zelf? Goh.. :P
Ja en in Roswell zijn dode aliens gevonden, de Maanlandingen hebben nooit plaatsgevonden en 9-11 is een aanslag door de CIA :O
  woensdag 25 maart 2026 @ 22:37:33 #238
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220431907
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:00 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Iemand zal ooit eens een keer de bigger man moeten zijn. Iets dat Israël al eerder heeft gedaan met Jordanië en Egypte), dus waarom zouden ze dat nu niet kunnen? Het alternatief is namelijk om tot in lengte ter dagen oorlog te blijven voeren, en aangezien je nu al ziet dat elke opeenvolgende generatie steeds minder geneigd is om Israël als slachtoffer te zien en niet als dader is dat ook geen bijzonder heilzame strategie op de langere termijn.
Die landen hebben besloten Israël te erkennen in een hele andere tijd en tevens omdat er voor beide landen voordelen waren.

Egypte kreeg de gehele Sinaï terug, waar er bij Jordanië economische & geopolitieke overwegingen en het persoonlijke gewin voor Jordaanse koninklijke familie, die officieel de toezichthouders van in de Islam heilige plekken in Jerusalem werden.

En deze keuzes deden de nodige stof opwaaien, het zorgde uiteindelijk voor een aanslag op de Egyptische president Sadat, opgeëist door de Islamitische Jihad, waar de meerderheid van bevolking in Jordanië het ook niet eens was met de keuze.

De situatie met Libanon is onvergelijkbaar. Want als de Libanese overheid nu Israël zou erkennen heb je oprecht kans op een burgeroorlog omdat Hezbollah (zoals al aangegeven sterker dan het Libanese leger) dit nooit zou accepteren. Sterker nog, ook onder de Christelijke bevolking is voor een aanzienlijk deel (op basis van etnische gronden) een tegenstander van Israël.

En vergeet ook niet dat Libanon nogal geschiedenis kent op dit gebied. In de jaren 1980 werd er op de toenmalige president Gemayel, die relatief pro-Israël wel, een aanslag gepleegd waarbij de dader specifiek de houding van Gemayel jegens Israël noemde als motief.

Kortom, de overheid van Libanon heeft geen enkele noodzaak om Israël nu te erkennen, het zou politieke zelfmoord zijn en tevens voor enorme interne spanningen zorgen. Wellicht dat zoiets zou kunnen onder druk van de Fransen en als die daarbij het boetekleed willen aantrekken of dat andere beloftes, die het land echt financieel en economisch vooruit, zouden kunnen helpen, maar dan zit men ook nog altijd met Hezbollah die zonder twijfel gaan rellen.

Dit benadrukt ook dat het zo onzinnig is wat je zegt met dat Israël hier maar even 'the de bigger man' moet zijn. Dat laat zien dat je ook niets begrijpt van de interne situaties in zulke landen en hoe gevoelig dit allemaal ligt.

Daarnaast is het ook vreemd dat het áltijd van Israël zou moeten komen. Het lijkt mij beter als sommige ongeciviliseerde culturen in dit soort landen zich eens wat meer ontwikkelen en over misplaatste en tribale grievances heen zouden stappen.
pi_220431913
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:35 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ja en in Roswell zijn dode aliens gevonden, de Maanlandingen hebben nooit plaatsgevonden en 9-11 is een aanslag door de CIA :O
Jij zegt het. :P
  woensdag 25 maart 2026 @ 22:39:46 #240
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220431927
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:21 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Mja, die Epstein files zullen vast wel weer als antisemitisch worden weggezet.

Oh wacht..dat was al gebeurd. Silly me..
Als jij kunt aantonen waar de Epstein files concreet (met bewijzen dus, niet alleen vage geruchten) gelinkt kunnen worden aan deze oorlog niet hoor.
pi_220431934
Dit zet de mood goed.
twitter
pi_220431953
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Die landen hebben besloten Israël te erkennen in een hele andere tijd en tevens omdat er voor beide landen voordelen waren.

Egypte kreeg de gehele Sinaï terug, waar er bij Jordanië economische & geopolitieke overwegingen en het persoonlijke gewin voor Jordaanse koninklijke familie, die officieel de toezichthouders van in de Islam heilige plekken in Jerusalem werden.

En deze keuzes deden de nodige stof opwaaien, het zorgde uiteindelijk voor een aanslag op de Egyptische president Sadat, opgeëist door de Islamitische Jihad, waar de meerderheid van bevolking in Jordanië het ook niet eens was met de keuze.

De situatie met Libanon is onvergelijkbaar. Want als de Libanese overheid nu Israël zou erkennen heb je oprecht kans op een burgeroorlog omdat Hezbollah (zoals al aangegeven sterker dan het Libanese leger) dit nooit zou accepteren. Sterker nog, ook onder de Christelijke bevolking is voor een aanzienlijk deel (op basis van etnische gronden) een tegenstander van Israël.

En vergeet ook niet dat Libanon nogal geschiedenis kent op dit gebied. In de jaren 1980 werd er op de toenmalige president Gemayel, die relatief pro-Israël wel, een aanslag gepleegd waarbij de dader specifiek de houding van Gemayel jegens Israël noemde als motief.

Kortom, de overheid van Libanon heeft geen enkele noodzaak om Israël nu te erkennen, het zou politieke zelfmoord zijn en tevens voor enorme interne spanningen zorgen. Wellicht dat zoiets zou kunnen onder druk van de Fransen en als die daarbij het boetekleed willen aantrekken of dat andere beloftes, die het land echt financieel en economisch vooruit, zouden kunnen helpen, maar dan zit men ook nog altijd met Hezbollah die zonder twijfel gaan rellen.

Dit benadrukt ook dat het zo onzinnig is wat je zegt met dat Israël hier maar even 'the de bigger man' moet zijn. Dat laat zien dat je ook niets begrijpt van de interne situaties in zulke landen en hoe gevoelig dit allemaal ligt.

Daarnaast is het ook vreemd dat het áltijd van Israël zou moeten komen. Het lijkt mij beter als sommige ongeciviliseerde culturen in dit soort landen zich eens wat meer ontwikkelen en over misplaatste en tribale grievances heen zouden stappen.
Zo zeg! Hier komt de ware aard weer boven. Wat versta jij onder ongeciviliseerde culturen?
pi_220431963
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:40 schreef Since2003 het volgende:
Dit zet de mood goed. [ x ]
"There are no American troops in Baghdad"
pi_220431973
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:43 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Zo zeg! Hier komt de ware aard weer boven. Wat versta jij onder ongeciviliseerde culturen?
Het verschil tussen het straatbeeld in Tel Aviv en Teheran.
pi_220431974
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:44 schreef UitStraling het volgende:

[..]
"There are no American troops in Baghdad"
Maak je straks maar druk om Iraniërs in Bahrein en steden als Dubai. :P
pi_220431989
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:45 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Maak je straks maar druk om Iraniërs in Bahrein en steden als Dubai. :P
Gaan ze voor Perzië denk je?
pi_220431990
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:45 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Is dat zo? In Teheran schuilen de mensen nu voor zowel het kutregime als de aanvallen van buitenaf, in Tel Aviv nog net niet, dankzij het iron dome. Beiden zijn de dupe van belachelijke bejaarde idioten.
pi_220431995
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:45 schreef UitStraling het volgende:
Wat weet jij van het straatbeeld in Teheran?
Ben je er ooit geweest?
pi_220431998
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:49 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Gaan ze voor Perzië denk je?
Geen idee. Maar die regio gaat hoe dan ook grondig gesaneerd worden. Eens kijken hoeveel Saudiërs ze kunnen optrommelen tegen Iran. :P

Maar ja, dat is mijn onderbuikgefühl.
pi_220432006
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:51 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Geen idee. Maar die regio gaat hoe dan ook grondig gesaneerd worden. Eens kijken hoeveel Saudiërs ze kunnen optrommelen tegen Iran. :P

Maar ja, dat is mijn onderbuikgefühl.
90 procent van de moslims is Soenniet, hoe gaat dit uitpakken denk je?
pi_220432012
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:53 schreef UitStraling het volgende:

[..]
90 procent van de moslims is Soenniet, hoe gaat dit uitpakken denk je?
Denk dat hun gemeenschappelijke haat voor Israël groter is dan hun haat aan elkaar. En dan heb ik het over de meeste lagen van de bevolking. Niet zo zeer de regeringen of 'koninklijke' families
pi_220432038
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:55 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Denk dat hun gemeenschappelijke haat voor Israël groter is dan hun haat aan elkaar. En dan heb ik het over de meeste lagen van de bevolking. Niet zo zeer de regeringen of 'koninklijke' families
Het is nu al een grote sektarische clusterfuck, en dat zal alleen nog maar erger worden. Niet dat dit figuren als trump en bibi en wie er op dat moment ayatollah of sheik is aan hun olierijke/bedevaartsoord eigende reet zal roesten. Zet desnoods als Qatar zijnde al die 'gastarbeiders' in die de stadions bouwden voor het WK. Die hebben nu toch niks te doen, de uitvreters. Just wing it, bro. Just wing it.
  woensdag 25 maart 2026 @ 23:06:17 #253
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_220432041
quote:

[..]
Following World War II, Jewish militant groups in Mandatory Palestine engaged in a campaign of terrorism, aimed at forcing the British government to withdraw from the region and allow for the establishment of a Jewish state.
This period, between 1945 and 1948, was characterized by bombings, assassinations, and sabotage carried out by armed groups, notably the Irgun Zvai Leumi and Lohamei Herut Israel (Lehi, or Stern Gang), as well as actions by the mainstream Haganah force.

Key Organizations and Activities
Irgun Zvai Leumi (Etzel): Led by Menachem Begin, the Irgun was considered a terrorist organization by British, United Nations, and US authorities. They targeted British military and civilian infrastructure to render Palestine ungovernable.
Lohamei Herut Israel (Lehi/Stern Gang): An extremist group that broke away from the Irgun, committed to direct action and assassinations, including against other Jews they deemed traitors.
Haganah (and Palmach): The main paramilitary organization. While often working with the British during WWII, they turned to anti-British sabotage after 1945—bombing bridges, railways, and ships involved in deporting Jewish immigrants.

Major Terrorist Attacks and Events
King David Hotel Bombing (July 22, 1946): The Irgun bombed the British administrative headquarters in Jerusalem, killing 92 people (British officials, civilians, and others).

Kidnapping and Flogging of British Personnel (December 1947): Retaliation for the flogging of a young Jew for armed robbery, the Irgun kidnapped and flogged a British officer and three NCOs.
Assassination of Lord Moyne (November 1944): Though technically during the end of WWII, this assassination in Cairo by Lehi signaled their violent intentions, and it triggered the "Saison" (Hunting Season), a period where the Haganah helped the British arrest Irgun members.
Deir Yassin Massacre (April 9, 1948): Irgun and Lehi attacked a Palestinian village, killing at least 107 civilians, including women and children.
Assassination of Count Folke Bernadotte (September 17, 1948): A UN mediator was assassinated in Jerusalem by Lehi.
Feyenoord!!! * Barça
pi_220432058
quote:

[..]
wow dat lijkt mij duidelijk...kijk maar naar het gedrag als ze naar het westen komen en wat later naar hun kinderen! te triest voor woorden
pi_220432061
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:51 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Wat weet jij van het straatbeeld in Teheran?
Ben je er ooit geweest?
Hier zit wel ergens een ironie in verstopt trouwens (los van de hahaha).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220432083
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:09 schreef Thorelf het volgende:

[..]
wow dat lijkt mij duidelijk...kijk maar naar het gedrag als ze naar het westen komen en wat later naar hun kinderen! te triest voor woorden
Wie zijn 'ze' en 'hun kinderen'? Gaat dit over Israeliërs, Iraniërs, wie wat waar? Benoem het gewoon, man.
pi_220432100
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:09 schreef Thorelf het volgende:
Israelische toeristen, vooral jongeren, staan wereldwijd nu ook niet bepaald bekend om hun nette gedrag. Misschien moeten we Israel dan maar tot de ongeciviliseerde culturen rekenen.
  woensdag 25 maart 2026 @ 23:23:56 #258
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220432117
quote:

[..]
Kun je hier je sterke reactie ook uitleggen?

Ik heb het over culturen zoals die van het Iraanse regime, een moslimfundamentalistisch regime die ongeveer alles hekelt aan het Westen dat wij lief hebben, vrouwen op straat knuppelt voor het niet dragen van een hoofddoek, rustig tienduizenden van de eigen burgers om het leven brengt bij protesten en aanzienlijke delen van de Iraanse economie inzet voor het steunen van terrorisme in omringende landen met als grootste doel het willen vernietigen van het enige Joodse land ter wereld.

Een regime dat random mensen executeert als men 'denkt' dat zij samenwerken met Israël, een regime dat net na de revolutie de mensen met wie men die revolutie had bewerkstelligd, executeerde vanwege hun van secularisme en burgers gebruikte om Iraakse mijnenvelden te ruimen en hen hierbij een hangslot omdeed als symbolische sleutels voor het paradijs.

Zulke barbaren dienen dan ook nooit een kernwapen te krijgen.
pi_220432122
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:19 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Israelische toeristen, vooral jongeren, staan wereldwijd nu ook niet bepaald bekend om hun nette gedrag. Misschien moeten we Israel dan maar tot de ongeciviliseerde culturen rekenen.
dat zou kunnen,maar dat geldt voor meerdere westerse culturen! maar zonder gevaar!
pi_220432128
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Ik heb het over culturen zoals die van het Iraanse regime, een moslimfundamentalistisch regime die ongeveer alles hekelt aan het Westen dat wij lief hebben, vrouwen op straat knuppelt voor het niet dragen van een hoofddoek, rustig tienduizenden van de eigen burgers om het leven brengt bij protesten en aanzienlijke delen van de Iraanse economie inzet voor het steunen van terrorisme in omringende landen met als grootste doel het willen vernietigen van het enige Joodse land ter wereld.

Een regime dat random mensen executeert als men 'denkt' dat zij samenwerken met Israël, een regime dat net na de revolutie de mensen met wie men die revolutie had bewerkstelligd, executeerde vanwege hun van secularisme en burgers gebruikte om Iraakse mijnenvelden te ruimen en hen hierbij een hangslot omdeed als symbolische sleutels voor het paradijs.

Naïef links zal eerder opteren om Israël hun kernwapens af te pakken.
  woensdag 25 maart 2026 @ 23:26:44 #261
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220432133
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:06 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]
Following World War II, Jewish militant groups in Mandatory Palestine engaged in a campaign of terrorism, aimed at forcing the British government to withdraw from the region and allow for the establishment of a Jewish state.
This period, between 1945 and 1948, was characterized by bombings, assassinations, and sabotage carried out by armed groups, notably the Irgun Zvai Leumi and Lohamei Herut Israel (Lehi, or Stern Gang), as well as actions by the mainstream Haganah force.

Key Organizations and Activities
Irgun Zvai Leumi (Etzel): Led by Menachem Begin, the Irgun was considered a terrorist organization by British, United Nations, and US authorities. They targeted British military and civilian infrastructure to render Palestine ungovernable.
Lohamei Herut Israel (Lehi/Stern Gang): An extremist group that broke away from the Irgun, committed to direct action and assassinations, including against other Jews they deemed traitors.
Haganah (and Palmach): The main paramilitary organization. While often working with the British during WWII, they turned to anti-British sabotage after 1945—bombing bridges, railways, and ships involved in deporting Jewish immigrants.

Major Terrorist Attacks and Events
King David Hotel Bombing (July 22, 1946): The Irgun bombed the British administrative headquarters in Jerusalem, killing 92 people (British officials, civilians, and others).

Kidnapping and Flogging of British Personnel (December 1947): Retaliation for the flogging of a young Jew for armed robbery, the Irgun kidnapped and flogged a British officer and three NCOs.
Assassination of Lord Moyne (November 1944): Though technically during the end of WWII, this assassination in Cairo by Lehi signaled their violent intentions, and it triggered the "Saison" (Hunting Season), a period where the Haganah helped the British arrest Irgun members.
Deir Yassin Massacre (April 9, 1948): Irgun and Lehi attacked a Palestinian village, killing at least 107 civilians, including women and children.
Assassination of Count Folke Bernadotte (September 17, 1948): A UN mediator was assassinated in Jerusalem by Lehi.

Correct.

Dat was ook terrorisme. Irgun en Lehi waren terreurgroeperingen. Niemand heeft dat ook ooit willen ontkennen hier.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:19 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Israëliërs zijn direct en soms erg grof, dat klopt. Toch is de Israëlische cultuur relatief Westers, liberaal en democratisch.
pi_220432144
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Nee, want je scheert een hele grote groep gelovigen over een kam als zijnde ongeciviliseerd.

Dus jij vindt dan:

De grootste godsdiensten zijn het christendom (2,4 miljard mensen, 30 procent van de wereldbevolking), de islam (24 procent), het hindoeïsme (15 procent) en het boeddhisme (6 procent).

24 procent van de wereldbevolking ongeciviliseerd.
  woensdag 25 maart 2026 @ 23:30:56 #263
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220432147
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:25 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Naïef links zal eerder opteren om Israël hun kernwapens af te pakken.
Dat zou mij niet verbazen. in groepapps van de jeugdbeweging van GL/PvdA gingen vorig jaar schijnbaar al oproepen rond om de oorlog te verklaren aan Israël. Dat benadrukt wat voor een gedachtegoed er in zulke kringen wordt omarmd.
pi_220432150
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zou mij niet verbazen. in groepapps van de jeugdbeweging van GL/PvdA gingen vorig jaar schijnbaar al oproepen rond om de oorlog te verklaren aan Israël. Dat benadrukt wat voor een gedachtegoed er in zulke kringen wordt omarmd.
Bron?
  woensdag 25 maart 2026 @ 23:35:00 #265
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220432156
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:30 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nee, want je scheert een hele grote groep gelovigen over een kam als zijnde ongeciviliseerd.

Dus jij vindt dan:

De grootste godsdiensten zijn het christendom (2,4 miljard mensen, 30 procent van de wereldbevolking), de islam (24 procent), het hindoeïsme (15 procent) en het boeddhisme (6 procent).

Nee hoor, ik benoem specifiek de cultuur van het Iraanse regime. Jij stelt dat vervolgens gelijk aan alle moslims wereldwijd. Maar dat zijn mijn woorden niet. Ik ben erg kritisch op de Islam, maar stel het het diep fundamentalistische gedachtegoed van het Iraanse regime niet gelijk aan alle moslims.
pi_220432158
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, ik benoem specifiek de cultuur van het Iraanse regime. Jij stelt dat vervolgens gelijk aan alle moslims wereldwijd. Maar dat zijn mijn woorden niet. Ik ben erg kritisch om de Islam, maar stel het het diep fundamentalistische gedachtegoed van het Iraanse regime niet gelijk aan alle moslims.
Gotzijdank
pi_220432161
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:30 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Dus jij vindt dan:

Slechts 24% he? Heul genuanceerd allemaal.
pi_220432163
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:26 schreef HowardRoark het volgende:
Israëliërs zijn direct en soms erg grof, dat klopt. Toch is de Israëlische cultuur relatief Westers, liberaal en democratisch.
Het gaat vaak wel verder dan dat ze alleen direct en grof zijn. Op veel plaatsen op de wereld, van Peru tot Thailand, waar ze inmiddels de nodige ervaring met Israelische toeristen hebben, zijn ze in veel hotels en restaurants niet meer welkom.
pi_220432166
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, ik benoem specifiek de cultuur van het Iraanse regime. Jij stelt dat vervolgens gelijk aan alle moslims wereldwijd. Maar dat zijn mijn woorden niet. Ik ben erg kritisch op de Islam, maar stel het het diep fundamentalistische gedachtegoed van het Iraanse regime niet gelijk aan alle moslims.
Jouw kritiek op de Islam is dat het, in jouw woorden, een "wrede ongeciviliseerde cultuur" is. Dan heb je kritiek op iedere belijdende moslim persoonlijk.
pi_220432167
quote:

[..]
zo triest dit..ik snap de lgbt ook totaal niet...ze zijn met hun eigen ondergang bezig!
pi_220432168
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:36 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Het gaat vaak wel verder dan dat ze alleen direct en grof zijn. Op veel plaatsen op de wereld, van Peru tot Thailand, waar ze inmiddels de nodige ervaring met Israelische toeristen hebben, zijn ze in veel hotels en restaurants niet meer welkom.
Dat zijn de tokkies van dat land, joh, niet elke Israelier misdraagt zich, moet je eens kijken hoe Nederlanders zich misdragen als toeristen.. :D
  woensdag 25 maart 2026 @ 23:40:00 #272
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220432169
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:36 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Dat ligt niet aan het gedrag, maar aan blinde haat. Britten zijn ook grof, die worden ook niet collectief geweerd en het is nu ook weer niet zo dat Israëliërs de kroon spanen wat dit betreft. Maar we zagen het helaas in nasleep van de aanslagen van 7 oktober 2023 ook al, discriminatie, intimidatie of zelfs geweld jegens Israëliërs werd ineens salonfähig bij sommigen.
pi_220432174
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat ligt niet aan het gedrag, maar aan blinde haat. Britten zijn ook grof, die worden ook niet collectief geweerd en het is nu ook weer niet zo dat Israëliërs de kroon spanen wat dit betreft. Maar we zagen het helaas in nasleep van de aanslagen van 7 oktober 2023 ook al, discriminatie, intimidatie of zelfs geweld jegens Israëliërs werd ineens salonfähig bij sommigen.
Britten worden ook niet aangesproken op het beleid van hun regering. Jesus, snap dat verschil nu eens!
  woensdag 25 maart 2026 @ 23:43:39 #274
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220432177
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:38 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Jouw kritiek op de Islam is dat het, in jouw woorden, een "wrede ongeciviliseerde cultuur" is. Dan heb je kritiek op iedere belijdende moslim persoonlijk.
De kritiek op de Islam gaat zeker verder dan alleen het Iraanse regime.

Er zijn immers niet voor niets veel meer moslimfundamentalistische regimes of terreurgroeperingen. Islam is daarin helaas uniek, maar er zijn ook nog zat normale moslims hoor. Ik heb ook nooit anders willen beweren.

Het deel dat echter fundamentalistisch is of bereid is voor hun fundamentalistische geloofsgenoten in de bres te springen is simpelweg véél te groot. Wellicht een resultaat van het feit wie Mohamed (de vermeende profeet) was, dat betrof geen Mozes of Jezus, maar een zeer barbaarse legerleider die met het zwaard de Islam heeft verspreid.
pi_220432180
quote:

[..]
Tja, in appgroepen van de Trumpjeugd wordt nazisme opgehemeld. Ik geloof niet dat groepapps een goede weerspiegeling van de samenleving zijn. "Zulke kringen" is weer onnodig hè
pi_220432181
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De kritiek op de Islam gaat zeker verder dan alleen het Iraanse regime.

Er zijn immers niet voor niets veel meer moslimfundamentalistische regimes of terreurgroeperingen. Islam is daarin helaas uniek, maar er zijn ook nog zat normale moslims hoor. Ik heb ook nooit anders willen beweren.

Het deel dat echter fundamentalistisch is of bereid is voor hun fundamentalistische geloofsgenoten in de bres te springen is simpelweg véél te groot. Wellicht een resultaat van het feit wie Mohamed (de vermeende profeet) was, dat betrof geen Mozes of Jezus, maar een zeer barbaarse legerleider die met het zwaard de Islam heeft verspreid.
Gotsammekrakepittuhmosesmohammedkriebels.
  woensdag 25 maart 2026 @ 23:45:49 #277
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220432184
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:42 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Britten worden ook niet aangesproken op het beleid van hun regering. Jesus, snap dat verschil nu eens!
Waarom worden individuele Israëliërs überhaupt verantwoordelijk gehouden voor het beleid van hun regering? Dit doen we letterlijk met geen enkel ander volk, zelfs individuele Russen worden niet verantwoordelijk gehouden voor Poetin. Maar bij Israëliërs lijkt dit dan ineens weer erg acceptabel voor sommige mensen.
pi_220432185
Jonge Britten worden daarnaast ook op vele toeristenlocaties gewoon als een plaag gezien. Maar dan kunnen we er geen antisemitisch plaatje op plakken, dus is het volkomen te danken aan eigen gedrag.
pi_220432186
quote:

[..]
ik schaam mij diep hoe dit land gezonken is!!! ik als geboren amsterdammer geweldige jeugd in amsterdam! en nu pff joodse vrienden bijna niet leefbaar meer :'( :'( :'(
pi_220432187
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom worden individuele Israëliërs überhaupt verantwoordelijk gehouden voor het beleid van hun regering? Dit doen we letterlijk met geen enkel ander volk, zelfs individuele Russen worden niet verantwoordelijk gehouden voor Poetin. Maar bij Israëliërs lijkt dit dan ineens weer erg acceptabel voor sommige mensen.
Voor welke mensen?
  woensdag 25 maart 2026 @ 23:46:53 #281
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220432188
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:44 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Tja, in appgroepen van de Trumpjeugd wordt nazisme opgehemeld. Ik geloof niet dat groepapps een goede weerspiegeling van de samenleving zijn. "Zulke kringen" is weer onnodig hè
Dat is opmerkelijk, bij de FvD vonden we dat emblematisch voor wat de partij zou zijn. Daar is een nationale rel door ontstaan. En volledig terecht vind ik, waarom zou dat bij andere situaties ineens heel anders werken?
  woensdag 25 maart 2026 @ 23:47:41 #282
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220432190
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:46 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Voor welke mensen?
Mensen die Israëliërs om die reden gaan discrimineren. Er zijn zat voorbeelden van geweest de afgelopen 2,5 jaar.
pi_220432193
Leuk wedstrijdje hier tussen Islamknuffelaars en Jodenliefhebbers,

Ik stel voor om de criminaliteitscijfers en demografie van ons land erbij te pakken, teneinde dit voor eens en altijd te beslissen.

Hoeveel procent van de Nederlandse Joden zit momenteel in detentie of geniet een werkeloosheidsuitkering, afgezet tegen de Nederlandse Moslims?

Weet iemand dit antwoord?
pi_220432194
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:46 schreef Thorelf het volgende:

[..]
ik schaam mij diep hoe dit land gezonken is!!! ik als geboren amsterdammer geweldige jeugd in amsterdam! en nu pff joodse vrienden bijna niet leefbaar meer :'( :'( :'(
Oorzaak? De Islam? Nee, rotschoffies. Polarisatie en ophitsing.
pi_220432196
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:49 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Oorzaak? De Islam? Nee, rotschoffies. Polarisatie en ophitsing.
Islam.
pi_220432197
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:39 schreef Firuze60 het volgende:
Dat zijn de tokkies van dat land, joh, niet elke Israelier misdraagt zich, moet je eens kijken hoe Nederlanders zich misdragen als toeristen.. :D
quote:
Er zijn inderdaad ook Nederlandse toeristen die zich misdragen, en Engelsen kunnen er ook wat van, vooral als ze dronken zijn. Toch hebben Israelische toeristen, en dan vooral de jongeren die net uit dienst komen, de reputatie dat ze de ergste zijn.

Het verschijnsel dat veel hotels en restaurants Israelische toeristen weigeren, is niet iets van vandaag of gisteren. Dat gebeurt al tientallen jaren.
pi_220432199
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Mensen die Israëliërs om die reden gaan discrimineren. Er zijn zat voorbeelden van geweest de afgelopen 2,5 jaar.
Je loopt zelf al jarenlang de aanhangers van een religie te dehumaniseren, gap. Denk nu niet dat je op een morele heuvel staat.
pi_220432201
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is opmerkelijk, bij de FvD vonden we dat emblematisch voor wat de partij zou zijn. Daar is een nationale rel door ontstaan. En volledig terecht vind ik, waarom zou dat bij andere situaties ineens heel anders werken?
Ik geloof niet dat we dat vonden. Je uitvergroting is overigens exact hetgene waar ik moeite mee heb.

@UitStraling : "Ja naïef links wil Israël hun kernwapens afpakken"
@HowardRoark : "In groepapps van de jeugdbeweging van GL/PvdA gingen schijnbaar oproepen rond om de oorlog te verklaren aan Israël"

En dan erna: "Dat benadrukt wat voor een gedachtegoed er in zulke kringen wordt omarmd."

Oftewel, naïef links wil Israël de oorlog verklaren volgens jou.

Je snapt toch wel dat er dan twijfels zijn bij je oprechtheid in discussiëren?
pi_220432204
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:49 schreef UitStraling het volgende:
Hoeveel procent van de Nederlandse Joden zit momenteel in detentie of geniet een werkeloosheidsuitkering, afgezet tegen de Nederlandse Moslims?
Ik las ooit een keer op de site van de Dienst Justitiële Inrichtingen dat ongeveer 2% van de gedetineerden in Nederland joods is. Dat lijkt misschien weinig, maar als je het afzet tegen het feit dat slechts 0,3% van de Nederlandse bevolking joods is, dan is het toch best wel veel. Zo lief zijn joden echt niet.
pi_220432206
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:50 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Je loopt zelf al jarenlang de aanhangers van een religie te dehumaniseren, gap. Denk nu niet dat je op een morele heuvel staat.
echt wel!!
pi_220432208
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:52 schreef Thorelf het volgende:

[..]
echt wel!!
Je loopt graag achter een leider aan?
pi_220432209
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:52 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik las ooit een keer op de site van de Dienst Justitiële Inrichtingen dat ongeveer 2% van de gedetineerden in Nederland joods is. Dat lijkt misschien weinig, maar als je het afzet tegen het feit dat slechts 0,3% van de Nederlandse bevolking joods is, dan is het toch best wel veel. Zo lief zijn joden echt niet.
Kom maar op met dat linkje.
pi_220432210
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:53 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Je loopt graag achter een leider aan?
absoluut niet!!
pi_220432214
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:54 schreef Thorelf het volgende:

[..]
absoluut niet!!
Gelukkig! Zag even iets anders.. ;)
pi_220432216
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:52 schreef Thorelf het volgende:

[..]
echt wel!!
Moet jij niet ergens gaan schreeuwen tegen de afzetting van de Prinsengracht (of Herengracht, who cares) voor een film met Brad Pitt? Je klinkt als een zeepkist orator.
pi_220432217
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:55 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Gelukkig! Zag even iets anders.. ;)
foutje kan gebeuren
pi_220432218
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:55 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Moet jij niet ergens gaan schreeuwen tegen de afzetting van de Prinsengracht (of Herengracht, who cares) voor een film met Brad Pitt? Je klinkt als een zeepkist orator.
Dat is nu ook weer niet nodig, zeg.
pi_220432224
quote:

[..]
wow echt!! wat is jou probleem?
pi_220432226
quote:

[..]
Waarom beledig jij eigenlijk constant mensen persoonlijk?

Om vervolgens woorden als morele heuvel te gebruiken.

Ik vind daar wat van.
pi_220432228
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:54 schreef UitStraling het volgende:
Kom maar op met dat linkje.
quote:
De joodse geestelijke verzorging biedt geestelijke, religieuze en maatschappelijke zorg aan joodse ingeslotenen. Aangezien joodse gedetineerden een hele kleine groep vormen in het gevangeniswezen (circa 2%), is het leiden van een joods leven in een justitiële inrichting geen vanzelfsprekendheid. De 6 rabbijnen binnen de Dienst Geestelijke Verzorging proberen er voor te zorgen dat er binnen de muren zoveel mogelijk plaats is voor traditioneel joods leven.
https://www.dji.nl/over-d(...)estelijke-verzorging

Tot je dienst.
pi_220432229
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:56 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat is nu ook weer niet nodig, zeg.
Sorry, maar ik ben niet altijd van het "when they go low, we go high".

Not so sorry btw.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')