Haha je wil te graag, die andere.hoek was ook van een heel ander event..post is ook alweer offlinequote:Op woensdag 25 maart 2026 19:33 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Inclusief andere hoek. Met je chaffs.
Ik denk niet dat je helemaal goed weet wat oprecht is dan.quote:Op woensdag 25 maart 2026 19:26 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan. Ik heb mijn standpunt over een eventuele vluchtelingenstroom reeds uitgelegd. Over ontsierend gesproken. Reden temeer om aan te nemen dat jij en hr niet oprecht in de discussie staan.
Die van mij natuurlijk, die is immers feitelijk en niet gebaseerd op complottheorieën. Jij denkt ook nog altijd dat Israël heel het Midden-Oosten 'Joods' wil maken, ik kan niets met dergelijke perspectieven omdat ze als een tang op een varken slaan. Leuk voor BNW, niet voor NWS.quote:Op woensdag 25 maart 2026 19:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
We hebben twee bijna tegengestelde lezingen van de historie, acties en intenties van Israël: die van jou en die van bijna alle andere bronnen. Wie moeten we nou geloven?
Ik heb het niet over de geschiedenis, ik heb het over nu. Israël is aan het doorpakken, los van wie er schuld heeft vanuit historisch perspectief.quote:Op woensdag 25 maart 2026 19:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Moeten ze vooral proberen, meteen nog even tienduizenden bombardementen uitvoeren.
[..]
Daarmee draai je de realiteit natuurlijk volledig om.
Israël wil Iran niet uitroeien, het Iraanse regime wil Israël vernietigen. Iran en Israël hadden namelijk goede banden tot de Iraanse revolutie, zoals al uitgelegd in eerdere posts sloegen de nieuwe moslimfundamentalistische machtshebbers van moment een uiterst vijandige taal uit jegens Israël waarbij de totale vernietiging van het land altijd het doel is geweest.
Ten tweede, waarom valt Israël nu Libanon aan? Dat komt omdat Hezbollah zich in de strijd heeft gemengd en Israël begon aan te vallen. Dat is een keuze, die hadden zich ook buiten kunnen houden.
Als ik bibi zo hoor is dat inderdaad behoorlijk accuraat.quote:Op woensdag 25 maart 2026 19:08 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
1 Jood = onbetaalbaar
1000 burgers op een locatie waar mogelijk ook vijanden van Israël zouden kunnen zitten = uitschot wat annexatie in de weg staat
Zoiets?
Ik wil best graag ja.quote:Op woensdag 25 maart 2026 19:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Haha je wil te graag, die andere.hoek was ook van een heel ander event..post is ook alweer offline
Telt idemdito voor Israeliers, hun ultra-conservatieve regering heeft een hekel aan Iran.quote:Op woensdag 25 maart 2026 19:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Iraniërs hebben geen hekel aan Israël, het Iraanse regime heeft hekel aan Israël.
Israel gooide voor de terreuractie van Hamas al witte fosfor op Palestijnen. Die hielden zich ook voor 7 oktober niet in.quote:Op woensdag 25 maart 2026 19:26 schreef OllieA het volgende:
[..]
En het droevige is dat ik Israël op een bepaalde manier ook nog wel begrijp. Maar ze zijn na die afschuwelijke actie van Hamas een volstrekt heilloze weg ingeslagen en nu escaleert het maar door en door.
Rationaliteit, diplomatie, overleg, het is allemaal door de plee getrokken.
Waarom is het nu genoeg? Waarom zou Israël in vredesnaam Hezbollah en het Iraanse regime niet zoveel mogelijk proberen uit te schakelen. Israël heeft dat vorig jaar geprobeerd, met name bij Hezbollah, en je ziet wat er nu weer is gebeurd.quote:Op woensdag 25 maart 2026 19:37 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de geschiedenis, ik heb het over nu. Israël is aan het doorpakken, los van wie er schuld heeft vanuit historisch perspectief.
Momenteel is Israël aan 't oprukken om (zo lijkt het in elk geval) hun tegenstanders te vernietigen. Waar de VS dus op zoek lijkt te zijn naar een manier om te onderhandelen, blijft Israël doorpakken zolang de VS erbij zit.
Beetje alsof je ruzie met een leeftijdsgenoot hebt en je broer ertussen komt staan en je "KOM NOU KOM DAN" blijft roepen zolang hij erbij staat.
Maar zoals ik zei, de hele wereld draait hier nu voor op. Er mag ook best tegen Israël gezegd worden: "Nu is 't genoeg, kappen. Je hebt je punt gemaakt, je hebt gewonnen. De nevenschade is niet meer te overzien"
Niks mis mee maar je ziet hoe makkelijk het dus is onzin de wereld in te helpen.quote:
Oh, dat gaat dieper dan alleen het regime.quote:Op woensdag 25 maart 2026 19:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Iraniërs hebben geen hekel aan Israël, het Iraanse regime heeft hekel aan Israël.
quote:Op woensdag 25 maart 2026 19:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wellicht moet je gewoon ophouden met zulke stropoppen en mij dit soort positief in de voeten te schuiven.
Ik heb nooit gezegd dat 1 Jood onbetaalbaar is en random burgers van de andere partijen maar 'uitschot'. Bovendien tuig je hier weer de complottheorie op dat Israël allerlei gebied wil annexeren van andere landen.
Daarnaast vind ik het ook wel bijzonder dat ik hier met regelmaat mee te maken krijg en vervolgens ook het verwijt geen oprechte discussiepartner te zijn. Het lijkt niets meer dan projectie te zijn wat dat betreft.
Ik wist niet dat Reuters aan complotten deed.quote:Israeli minister calls for annexation of southern Lebanon
Smotrich told an Israeli radio program that the military campaign in Lebanon "needs to end with a different reality entirely, both with the Hezbollah decision but also with the change of Israel's borders."
"I say here definitively...in every room and in every discussion, too: the new Israeli border must be the Litani," Smotrich said.
A military official told Reuters on Monday he couldn't comment about politicians' remarks or government's long-term plans, but that the Israeli ground troops were limiting their raids to areas near the border.
Smotrich, leader of a small far-right party in Prime Minister Benjamin Netanyahu's cabinet, has made similar comments about Gaza, which have often gone beyond official Israeli policy.
Netanyahu's office did not respond to a request for comment. Defence Minister Israel Katz said earlier this month that Lebanon could face "loss of territory" if it did not disarm Hezbollah.
Smotrich's remarks were deeply resonant in Lebanon, which is trying to emerge from a decades-old cycle of invasions and occupations by its neighbour. Israeli forces have launched repeated assaults on Lebanon since 1978 and occupied the south from 1982-2000.
Ik denk dat je 0 Iraniërs kent, zit ik een beetje in de richting?quote:Op woensdag 25 maart 2026 19:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oh, dat gaat dieper dan alleen het regime.
Israëliërs hebben inderdaad een hekel aan het Iraanse regime vanwege de vijandige houding die het heeft jegens Israël.quote:Op woensdag 25 maart 2026 19:38 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Telt idemdito voor Israeliers, hun ultra-conservatieve regering heeft een hekel aan Iran.
Dus het doel van Israël is vernietiging?quote:Op woensdag 25 maart 2026 19:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom is het nu genoeg? Waarom zou Israël in vredesnaam Hezbollah en het Iraanse regime niet zoveel mogelijk proberen uit te schakelen. Israël heeft dat vorig jaar geprobeerd, met name bij Hezbollah, en je ziet wat er nu weer is gebeurd.
Kortom, het heeft onvoldoende effect.quote:Op woensdag 25 maart 2026 19:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom is het nu genoeg? Waarom zou Israël in vredesnaam Hezbollah en het Iraanse regime niet zoveel mogelijk proberen uit te schakelen. Israël heeft dat vorig jaar geprobeerd, met name bij Hezbollah, en je ziet wat er nu weer is gebeurd.
Smotrich is een idioot. Die zegt zoveel, die bepaald dat niet.quote:Op woensdag 25 maart 2026 19:41 schreef beefkeek het volgende:
[..]
[..]
Ik wist niet dat Reuters aan complotten deed.
De rijken helpen de armen wel weer alle prijsstijgingen door hoor.quote:Op woensdag 25 maart 2026 19:42 schreef Discombobulate het volgende:
Als de straat van Hormuz niet snel open gaat heeft Trump gewoon verloren.
Nee, ik heb Iraniërs in mijn familie.quote:Op woensdag 25 maart 2026 19:41 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik denk dat je 0 Iraniërs kent, zit ik een beetje in de richting?
Helaas, zo werkt het dus niet. Terrorisme is een keuze afkomstig van cultuur en ideologie, geen effect van externe factoren.quote:Op woensdag 25 maart 2026 19:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kortom, het heeft onvoldoende effect.
En dat komt omdat de haat tegen Israël dieper zit dan bij de machthebbers.
Dat maakt dit conflict moeilijk te stoppen.
Israël heeft weinig andere keuze dan Hamas, Hezbollah en Iran klein te houden. Maar het militaire geweld dat daarmee gepaard gaat vormt een voedingsbodem voor toekomstige dreiging tegen Israël.
Je hebt het inderdaad compleet verzonnen.quote:Op woensdag 25 maart 2026 19:40 schreef UitStraling het volgende:
Mens spreekt hier vaker en liever over de misdaden van Israël (soms compleet verzonnen) dan over de misdaden van Iran.
Niet mee eens, wat voor de een een terrorist is is voor de ander een vrijheidsstrijder.quote:Op woensdag 25 maart 2026 19:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Helaas, zo werkt het dus niet. Terrorisme is een keuze afkomstig van cultuur en ideologie, geen effect van externe factoren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |