abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220430197
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:54 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Misschien helpt het als we ze vragen om niet meer van hun probleem ons probleem te maken?

Zomaar een gek idee hoor.
Helemaal voor.
Geldt voor de hele regio genaamd het Midden-Oosten.
Zak maar in de zee. En wel zo diep mogelijk.
Dat zal de wereld aardig wat rust brengen.
Kunnen al die elkaar hatende clubs, van welke snit dan ook, elkaar in hun eigen Atlantis bestrijden. Blub blub.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220430224
twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_220430227
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 18:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik zou het niet weten eigenlijk, ik maak nooit zulke analyses mbt een oorlog en kan mij ook niet voortellen dat jij dit wel doet.

We gaan toch ook niet een max bedrag of aantal slachtoffers noemen die de oorlog in Oekraïne mag kosten? Waarom hier nu wel? Ik vind de vraag daarom een beetje raar en ook niet helemaal oprecht. Alsof ik hier nu een bedrag en slachtofferaantal moet gaan noemen.
1 Jood = onbetaalbaar
1000 burgers op een locatie waar mogelijk ook vijanden van Israël zouden kunnen zitten = uitschot wat annexatie in de weg staat

Zoiets?
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 19:10:41 #104
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220430245
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:07 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Bijzonder, want volgens zijn maatje Trump is Iran toch al lang en breed verslagen? :?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220430246
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:01 schreef beefkeek het volgende:

[..]
De reden dat ik de vraag stel is eigenlijk simpel: Heiligt het doel de middelen? Is elke prijs acceptabel om te betalen?

Was er nu echt geen andere manier om de impact van deze oorlog te verminderen/voorkomen? Er zijn inmiddels diverse berichten voorbij gekomen dat de VS intel met Trump gedeeld heeft dat Iran op deze manier zou reageren, dan hebben zij die weging dus wel gemaakt (of niet, wat nog zorgelijker is).

Er is wel 's voorbij gekomen dat de DNI had verwacht dat Iran mijnen in de straat zou gooien. Als je dat weet, betrek je het VK, Duitsland, Frankrijk of één van de andere landen die mijnenvegers heeft erbij. Er is ook voorbij gekomen dat Iran bondgenoten in de omgeving aan kon vallen, dan waarschuw je die zodra je kunt zodat ze naar een veilige plek kunnen, of je zorgt dat je voldoende materieel hebt om die aanvallen te beperken/tegen te houden.

Toen de oorlog begon werd er tegen Amerikanen die in de regio waren gezegd dat er geen plan was om ze terug te halen, dat je (commerciële) vliegtickets kon boeken.

Het is totaal onvoorbereid geweest, wat wel duidelijk is in alles.

Nogmaals, zoals ik eerder ook op je reageerde. De diplomatieke kant was niet afgesloten, die liep nog. Witkoff en Kushner hebben er (niet mijn woorden, maar van een woordvoerder van het VK) een potje van gemaakt en begrepen niet waarover gesproken werd.

Zolang die diplomatieke kant nog loopt en niet volledig vastgelopen is ga je toch geen bommen droppen? Een duidelijkere manier om te zeggen: "We willen niet met jullie onderhandelen" is er niet.
Ja, joden als onderhandelaars naar Iran sturen. Klinkt als Trump.
pi_220430249
De voortdurende gemankeerde vergelijking met Oekraïne komt me ook de neus uit.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_220430271
quote:
[ x ]
Dat zal die 'onderhandelingen' wel helpen.

Nee, er is een grote operatie met grondtroepen in voorbereiding.

Wat zal Clint Eastwood aan the undertaker gaan vragen?
A. Get three coffins ready.
B. Get three hundred coffins ready.
C. Get three thousand coffins ready.
D. Met naar keuze.
pi_220430273
quote:
[ x ]
Dit is dus één van de redenen dat ik moeite heb met hoe deze oorlog gevoerd wordt. Israël lijkt dus simpel gezegd Iran uit te willen roeien en door te pakken richting Libanon etc. Dat zullen ze doen zolang ze steun van de VS hebben.

De hele wereld is nu dus eigenlijk aan het opdraaien (op elke manier van 't woord) zodat Israël hiermee door kan gaan.
pi_220430282
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:13 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dit is dus één van de redenen dat ik moeite heb met hoe deze oorlog gevoerd wordt. Israël lijkt dus simpel gezegd Iran uit te willen roeien en door te pakken richting Libanon etc. Dat zullen ze doen zolang ze steun van de VS hebben.

De hele wereld is nu dus eigenlijk aan het opdraaien (op elke manier van 't woord) zodat Israël hiermee door kan gaan.
Misschien helpt het als we ze vragen om niet meer van hun probleem ons probleem te maken?
pi_220430293
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 18:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Lijkt nog eerder op een chaff deployment dan een hit. Bovendien stopt dat eerste filmpje exact na die "hit" en dat soort gezemel ken ik ondertussen wel
TVP :P
  woensdag 25 maart 2026 @ 19:17:11 #111
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220430305
quote:

[..]

Israel is ook echt uit op escalatie. Zij begonnen vorig jaar met aanvallen terwijl de onderhandelingen liepen, zij vielen als eerste gas-infra aan, eveneens electra-infra terwijl Trump zei dit niet te doen.
Israël aan jouw kant maakt een deal haast onmogelijk
The End Times are wild
  woensdag 25 maart 2026 @ 19:19:09 #112
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220430317
twitter
  woensdag 25 maart 2026 @ 19:21:27 #113
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220430334
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:19 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Zal wel weer los gaan ergens in de avond van vrijdag naar zaterdag overdag.
Dan heeft Trump in ieder geval even de olieprijzen wat laten zakken.

Die vent kijkt toch niet verder vooruit.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220430362
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:46 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Dit zijn me nogal ontsierende boude uitspraken zeg, ik zal het voor je uittekenen.

HR ----> opvang zou in de regio plaats moeten vinden in plaats van in Europa.
Barb ----> nee want dan maken ze elkaar af dus ze moeten wel naar Europa.

Vervolgens maakt iemand ervan dat het Trump zijn schuld is.

Ok :)
Dat maak jij ervan. Ik heb mijn standpunt over een eventuele vluchtelingenstroom reeds uitgelegd. Over ontsierend gesproken. Reden temeer om aan te nemen dat jij en hr niet oprecht in de discussie staan.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_220430364
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:17 schreef LXIV het volgende:

[..]
Israel is ook echt uit op escalatie. Zij begonnen vorig jaar met aanvallen terwijl de onderhandelingen liepen, zij vielen als eerste gas-infra aan, eveneens electra-infra terwijl Trump zei dit niet te doen.
Israël aan jouw kant maakt een deal haast onmogelijk
En het droevige is dat ik Israël op een bepaalde manier ook nog wel begrijp. Maar ze zijn na die afschuwelijke actie van Hamas een volstrekt heilloze weg ingeslagen en nu escaleert het maar door en door.
Rationaliteit, diplomatie, overleg, het is allemaal door de plee getrokken.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  woensdag 25 maart 2026 @ 19:27:31 #116
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220430372
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:08 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
1 Jood = onbetaalbaar
1000 burgers op een locatie waar mogelijk ook vijanden van Israël zouden kunnen zitten = uitschot wat annexatie in de weg staat

Zoiets?
Wie zegt dit?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220430377
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 18:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Lijkt nog eerder op een chaff deployment dan een hit. Bovendien stopt dat eerste filmpje exact na die "hit" en dat soort gezemel ken ik ondertussen wel
twitter
  Forum Admin woensdag 25 maart 2026 @ 19:29:39 #118
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220430392
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:28 schreef Since2003 het volgende:

[..]
[ x ]
Dat is hetzelfde filmpje
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220430408
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wie zegt dit?
Je lijkt dat bijna continu te insinueren.
  woensdag 25 maart 2026 @ 19:32:05 #120
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220430421
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:19 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Moeten ze vooral proberen, meteen nog even tienduizenden bombardementen uitvoeren.
quote:

[..]

Daarmee draai je de realiteit natuurlijk volledig om.

Israël wil Iran niet uitroeien, het Iraanse regime wil Israël vernietigen. Iran en Israël hadden namelijk goede banden tot de Iraanse revolutie, zoals al uitgelegd in eerdere posts sloegen de nieuwe moslimfundamentalistische machtshebbers van moment een uiterst vijandige taal uit jegens Israël waarbij de totale vernietiging van het land altijd het doel is geweest.

Ten tweede, waarom valt Israël nu Libanon aan? Dat komt omdat Hezbollah zich in de strijd heeft gemengd en Israël begon aan te vallen. Dat is een keuze, die hadden zich ook buiten kunnen houden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220430438
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat is hetzelfde filmpje
Inclusief andere hoek. Met je chaffs. ;)
pi_220430447
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Moeten ze vooral proberen, meteen nog even tienduizenden bombardementen uitvoeren.
[..]

Israël wil Iran niet uitroeien, het Iraanse regime wil Israël vernietigen. Iran en Israël hadden namelijk goede banden tot de Iraanse revolutie, zoals al uitgelegd in eerdere posts sloegen de nieuwe moslimfundamentalistische machtshebbers van moment een uiterst vijandige taal uit jegens Israël waarbij de totale vernietiging van het land altijd het doel is geweest.

Ten tweede, waarom valt Israël nu Libanon aan? Dat komt omdat Hezbollah zich in de strijd heeft gemengd en Israël begon aan te vallen. Dat is een keuze, die hadden zich ook buiten kunnen houden.
Israël was inderdaad heel behulpzaam bij het opzetten van de bloedige dictatuur van de Sjah.
Wat dat betreft is het niet vreemd dat Iraniërs een hekel hebben aan Israël.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220430453
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]

We hebben twee bijna tegengestelde lezingen van de historie, acties en intenties van Israël: die van jou en die van bijna alle andere bronnen. Wie moeten we nou geloven?
  woensdag 25 maart 2026 @ 19:35:30 #124
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220430462
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:31 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Je lijkt dat bijna continu te insinueren.
Wellicht moet je gewoon ophouden met zulke stropoppen en mij dit soort positief in de voeten te schuiven.

Ik heb nooit gezegd dat 1 Jood onbetaalbaar is en random burgers van de andere partijen maar 'uitschot'. Bovendien tuig je hier weer de complottheorie op dat Israël allerlei gebied wil annexeren van andere landen.

Daarnaast vind ik het ook wel bijzonder dat ik hier met regelmaat mee te maken krijg en vervolgens ook het verwijt geen oprechte discussiepartner te zijn. Het lijkt niets meer dan projectie te zijn wat dat betreft.
  woensdag 25 maart 2026 @ 19:36:04 #125
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220430468
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Israël was inderdaad heel behulpzaam bij het opzetten van de bloedige dictatuur van de Sjah.
Wat dat betreft is het niet vreemd dat Iraniërs een hekel hebben aan Israël.
Iraniërs hebben geen hekel aan Israël, het Iraanse regime heeft hekel aan Israël.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')