abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221153740
quote:
15s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 09:43 schreef Perrin het volgende:

[..]
Behalve dat wij geopolitiek-strategisch op de achterbank van de VS meerijden.
Dat zijn de gevolgen van ons eigen handelen. Als we tijdig uit die auto springen, dan zal dat in het begin pijnlijk zijn, maar het is nog altijd beter dan een frontale botsing meemaken.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 10:24:30 #77
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221153752
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 23:03 schreef Perrin het volgende:
Trump en zijn bende idioten weten de macht van de VS in recordtempo te verwoesten.
Het is een aparte manier om de VS weer great te maken ja.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 11:02:57 #78
307622 Perox
(niet de echte)
pi_221153988
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 10:24 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Het is een aparte manier om de VS weer great te maken ja.
Dat is het mooie van uitgangspunt van marketing, je adverteert alles met het tegenovergestelde.

MAGA.
uhuh.

eerder:
O B L I T E R A T E D
  vrijdag 26 juni 2026 @ 12:35:25 #79
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_221154755
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 07:19 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Dit gaat ook niet over de steun aan Israel, die zal vanuit de VS never nooit veranderen. De lobby is daarvoor te machtig en te diep geinfiltreerd in zowel de Democraten als de Republikeinen.
Het gaat hier om het feit dat de VS klaar is met het dispropotionele agressie van Israel. Je weet wel huizen van burgers opblazen inclusief de bewoners, burgers als schietschijven gebruiken, land inpikken, etc... Israel is nog nooit teruggefloten en kon daardoor met alle oorlogsmidaden wegkomen en daar schijnen ze nu eindelijk wat aan te doen. Of Bibi gaat luisteren is een andere zaak natuurlijk.
Wie is hier precies USA ?
Is dat eoao politieke beweging van Amerikanen die het door jouw genoemd leed/lijden niet kan verkroppen of is dat de sinistere harde waarheid in wetgeving die daarin overduidelijk Israël verzekert van steun ?

Ik verwijs opnieuw naar:
quote:
bron: newpolicy
As political pressure builds to reduce U.S. military assistance to Israel, Section 219/1217 provides the framework for continuing - and expanding - U.S.-Israel military ties by entrenching Israeli technology within the U.S. defense supply chain in a way that would shield it from the annual appropriations process. The use of must-pass legislation as the NDAA as a mechanism of integration speaks to the plummeting popularity of continuing unconditional support to Israel.
In vet onverbloemd dat wetgevers (Congress/Senaat) de steun in wet wil vastleggen. Dat wetsvoorstel is de zg "U.S.-Israel FUTURES Act' wiki ingediend door republikeinen - sws meerderheid in beide huizen - om de banden (=steun aan Israël) veilig te stellen.

We zijn het eens dat er aan beide kanten in de Amerikaanse politiek, een machtige lobby is die nimmer/nooit Israël zal laten vallen. Met dit gegeven hoeft Bibi alleen te balanceren of hij luistert naar de naakte Keizer.
Bibi zelf, als democratisch verkozen regeringsleider als die al zou willen, kan feitelijk in beleid geen andere kant op wanneer zijn partij/coalitie aan de regeringsmacht wenst te blijven. Ik vermoed dat de gemiddelde Israëli het veiligheidsbeleid accepteert.

Best hier interessant hoe allerhande machtsverbanden, elkaar zo in de klem hebben en helaas (ja, veel) burgers daar het leed/lijden van ondervinden. Het alternatief is dat Iran het, daar, voor het zeggen krijgt met als zekerheid dat zij Israël als huidige staat zal elimineren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_221154861
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 23:02 schreef Perrin het volgende:

Alle Golfstaten wenden zich tot Teheran voor bescherming. Een grote strategische nederlaag voor Israël en de Verenigde Staten, die het vertrouwen van (voormalig) bondgenoten in de regio verliezen. Een stap richting een Perzische Golf waarin de onderlinge samenwerking toeneemt en China uiteindelijk de dominante externe macht wordt, in plaats van de Verenigde Staten.[/i]

Hilarisch dit _O- _O-

De VS en ook Israel schieten zichzelf echt gigantisch in de voet met hun agressieve koloniale gedrag.

(waarmee ik overigens niet zeg dat ik Iran in wat dan ook steun)
  vrijdag 26 juni 2026 @ 13:11:18 #81
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221154986
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 12:53 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hilarisch dit _O- _O-

De VS en ook Israel schieten zichzelf echt gigantisch in de voet met hun agressieve koloniale gedrag.

(waarmee ik overigens niet zeg dat ik Iran in wat dan ook steun)
Ik zou het hilarisch vinden als de VS niet aan onze kant staat (of stond?).
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221155429
quote:
15s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 13:11 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik zou het hilarisch vinden als de VS niet aan onze kant staat (of stond?).
Alleen Rutte denkt toch nog dat de VS aan onze kant staat?
  vrijdag 26 juni 2026 @ 13:51:03 #83
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221155468
Tot nu toe werd iedereen die dacht dat de VS aan hun kant stond iig behoorlijk teleurgesteld.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221155600
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 12:35 schreef Vallon het volgende:

Best hier interessant hoe allerhande machtsverbanden, elkaar zo in de klem hebben en helaas (ja, veel) burgers daar het leed/lijden van ondervinden. Het alternatief is dat Iran het, daar, voor het zeggen krijgt met als zekerheid dat zij Israël als huidige staat zal elimineren.
Als soennieten en sjiieten samen een front tegen je vormen, dan moet je het wel heel bont hebben gemaakt.

Ik denk zelf dat het voor de stabiliteit in de regio beter zou zijn als China daar meer invloed zou hebben. Hun buitenlandse beleid is doorgaans gericht op handel, niet op het laten ontploffen van bommen in het Midden Oosten. China zou zowel Israel als Iran kunnen inperken als de VS zich zou terugtrekken. Decennialang heeft Israel in feite een vrijbrief van de VS gekregen en naar mijn mening is daar ernstig misbruik van gemaakt, met onnodig veel menselijk leed tot gevolg.
De VS heeft de regio van de ene oorlog in de andere gestort, ik zou zeggen: laat China het maar proberen.

[ Bericht 0% gewijzigd door AFA2022 op 26-06-2026 14:15:29 ]
pi_221155994
quote:
15s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 13:11 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik zou het hilarisch vinden als de VS niet aan onze kant staat (of stond?).
Kan mij alsnog geen reet schelen. Waarom zou dat boeien?
  vrijdag 26 juni 2026 @ 15:59:07 #86
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_221156697
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 14:05 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Als soennieten en sjiieten samen een front tegen je vormen, dan moet je het wel heel bont hebben gemaakt.

Ik denk zelf dat het voor de stabiliteit in de regio beter zou zijn als China daar meer invloed zou hebben. Hun buitenlandse beleid is doorgaans gericht op handel, niet op het laten ontploffen van bommen in het Midden Oosten. China zou zowel Israel als Iran kunnen inperken als de VS zich zou terugtrekken. Decennialang heeft Israel in feite een vrijbrief van de VS gekregen en naar mijn mening is daar ernstig misbruik van gemaakt, met onnodig veel menselijk leed tot gevolg.
De VS heeft de regio van de ene oorlog in de andere gestort, ik zou zeggen: laat China het maar proberen.
"Moslims", ongeacht hun aard of afsplitsing, gaan niet over wie dan ook.
Net als VS, gaan moslims of hun overtuiging al helemaal niet over Israëlische burgers.
De enige die zeggenschap hebben over hun soeverein land en haar inwoners, zijn Israëliërs zelf die democratisch daarvoor hun regering(leiders) en toetsend parlement kiezen.
Verwar steun, voorkeur of wens voor een bepaald beleid niet met dat die overtuiging dan een keuze bepalen.

Omgekeerd gaat mensen die universeel opkomend voor andermans gelijke rechten, echter wel over zij die door hun autocratische leiding worden aangezet om (anderen) met hun walgelijke overtuiging(en), te terroriseren.
Maar goed, ik plaats iemands universele recht om te kiezen voor een eigen leefwijze (zonder die de ander op te leggen) wat hoger dan het voorschrift van eoa cultuur/ideologie die iemand tot haar machtsbeeld poogt te onderdrukken.

Met China, die zich - economisch - al flink roert in de regio, is het leed tot lijden al helemaal niet te overzien.
Nu snap ik natuurlijk dat een "tegenstander" van VS, iemands vriend kan zijn. Totalitair China dient zich hier vooral afzijdig te houden. China zelf heeft helaas geopolitiek belang bij conflict - mits, buiten haar grenzen blijvend - omdat dit net als islam dan onderdrukking door staatsvorm legitimeert.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_221157049
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 15:59 schreef Vallon het volgende:

Met China, die zich - economisch - al flink roert in de regio, is het leed tot lijden al helemaal niet te overzien.
Nu snap ik natuurlijk dat een "tegenstander" van VS, iemands vriend kan zijn. Totalitair China dient zich hier vooral afzijdig te houden. China zelf heeft helaas geopolitiek belang bij conflict - mits, buiten haar grenzen blijvend - omdat dit net als islam dan onderdrukking door staatsvorm legitimeert.
Ben toch wel benieuwd waarom jij denkt dat het leed en lijden niet te overzien zal zijn als China de rol van de VS zou overnemen.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 17:45:26 #88
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_221157495
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 16:46 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Ben toch wel benieuwd waarom jij denkt dat het leed en lijden niet te overzien zal zijn als China de rol van de VS zou overnemen.
Je lijkt te denken in leiders of dat dit een kwestie is van een ronde tafel beslissing.
En zo ja, wat zou China beter doen of denk je dat ze Iran of Israël wel weten te managen in hun aspiraties ?

Met China aan een roer, zie ik het sws donker in wanneer die zich gaat bemoeien met (andermans) vrijheden, laten ze eerst maar intern hun zaakjes regelen. Naast leed, lijden moet je dan ook nog's hun boekje volgen.
Iemand zal vast in leven blijven maar heeft verder geen leven buiten wanneer die - zoals religie - buiten de partijlijntjes kleurt.
Waar iemand gewend aan onderdrukking of geen keuze heeft, zal zeggen prima om de grote leider te prijzen voor zijn aalmoezen. Onderliggend is er natuurlijk een enorme afkeer van het "westerse gedachtegoed" (vijand van mijn vijand is mijn vriend).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_221158358
quote:
18s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:45 schreef Vallon het volgende:

[..]
Je lijkt te denken in leiders of dat dit een kwestie is van een ronde tafel beslissing.
En zo ja, wat zou China beter doen of denk je dat ze Iran of Israël wel weten te managen in hun aspiraties ?

Met China aan een roer, zie ik het sws donker in wanneer die zich gaat bemoeien met (andermans) vrijheden, laten ze eerst maar intern hun zaakjes regelen. Naast leed, lijden moet je dan ook nog's hun boekje volgen.
Iemand zal vast in leven blijven maar heeft verder geen leven buiten wanneer die - zoals religie - buiten de partijlijntjes kleurt.
Waar iemand gewend aan onderdrukking of geen keuze heeft, zal zeggen prima om de grote leider te prijzen voor zijn aalmoezen. Onderliggend is er natuurlijk een enorme afkeer van het "westerse gedachtegoed" (vijand van mijn vijand is mijn vriend).
Men is het zat om bommen te koppen ten behoeve van Israel, duidelijker kan ik het je niet maken.

China is natuurlijk ook geen zuivere koffie, maar voor zover ik weet hebben zij de afgelopen decennia geen oorlogen gevoerd. Ik weet zeker dat als de VS, als aanstichter daar weg zou zijn, landen zoals Iran wel naar China zouden luisteren. Het probleem blijft Israel, maar zonder de aanwezigheid van de VS in de regio kunnen zij daar weinig meer, waardoor er meer rust in de regio zou kunnen ontstaan.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 22:24:11 #90
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_221159829
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 20:14 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Men is het zat om bommen te koppen ten behoeve van Israel, duidelijker kan ik het je niet maken.

China is natuurlijk ook geen zuivere koffie, maar voor zover ik weet hebben zij de afgelopen decennia geen oorlogen gevoerd. Ik weet zeker dat als de VS, als aanstichter daar weg zou zijn, landen zoals Iran wel naar China zouden luisteren. Het probleem blijft Israel, maar zonder de aanwezigheid van de VS in de regio kunnen zij daar weinig meer, waardoor er meer rust in de regio zou kunnen ontstaan.
Definieer "men" waarop je geen antwoord hoeft te geven. Die "men" zou ipv terreur bedrijven als middel tot doel, ook een compromis kunnen overwegen dat Israël daar is (om te blijven).
En voor de goede orde, de situatie is even wat complexer dan puur bommen en (wmb) vooral dat de omgeving af wil van (het ontstaan tot) bestaan van huidig Israël.

Veronderstellen dat VS de aanstichter is gemakshalve weglaten dat alleen de Israëliërs daar over gaan. Daarbuiten sws (zeer kapitaalkrachtige) groepen zijn die "Israël" oneindig zullen steunen in hun gevestigd voortbestaan.
China zelf heeft geleerd van haar "communisme" dat ze die subtiel(er) moet inzetten om zo macht (en overwicht) door kracht te verwerven. We hoeven het verder niet te hebben wijze waarop en allerhande misdaden die "China" zelf tegen haar burgers voert en andersdenkenden vervolgt.
Zeggen dat China het beter zou doen dan VS _O- is een rat te verkiezen boven een muis. De eerste wil het territorium hebben, de tweede alleen aanvreten.

En dan nog heb ik liever te maken met iemand die het voor het voor de kille kapitaal doet dan iemand die uit overtuiging zijn macht onder het mom van ideologie oplegt. Met de laatste valt zeker niet te praten en de eerste kan worden verleid tot een winstgevend compromis.
Nog even los dat iemand het "westerse gedachtegoed" ongewenst zou kunnen noemen omdat die individuen zelf wel laat beslissen over een eigen wijze van leven. Iets dat zeker niet het geval is in China en (ontopic) al helemaal niet in Iran.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_221160318
Daar gaan we weer, nou net na de sluitingen van de beurzen. :O
twitter


[ Bericht 1% gewijzigd door Doler12 op 26-06-2026 23:13:28 ]
  FOK!Fotograaf vrijdag 26 juni 2026 @ 23:25:54 #92
364681 over_hedge
pi_221160393
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 23:08 schreef Doler12 het volgende:
Daar gaan we weer, nou net na de sluitingen van de beurzen. :O
[ x ]
U.S. aircraft struck Iranian missile and drone storage locations and coastal radar sites

huh. Hoe kan dat nou. Die hebben ze toch helemaal niet meer.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_221160487
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 23:25 schreef over_hedge het volgende:

[..]
U.S. aircraft struck Iranian missile and drone storage locations and coastal radar sites

huh. Hoe kan dat nou. Die hebben ze toch helemaal niet meer.
Ze hebben de scrapheap obliterated deze keer
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_221160598
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 23:08 schreef Doler12 het volgende:
Daar gaan we weer, nou net na de sluitingen van de beurzen. :O
[ x ]
Logisch toch, Iran schoot op passerende vrachtschepen.
graag verwijderen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')