abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220428491
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 14:55 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Geen mens in dit topic die Iran geen schurkenstaat vindt.
En dan moet iedereen op de wereld wachten tot die staat onaantastbaar is geworden? Iran is deze oorlog ingegaan met een strategie die oorlog misdaad op oorlog misdaad stapelt. Ik realiseer me dat dit achteraf is, maar het is voor iedereen zichtbaar nu met wat voor regime we te maken hebben. En jij verdedigt hier dat we beter het risico kunnen lopen dat ze straks nucleaire wapens hebben waarmee ze de hele wereld kunnen bereiken? Er is veel kritiek mogelijk op de VS en Israël, maar af en toe kritisch kijken naar je eigen morele braakland kan geen kwaad.
pi_220428493
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 15:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Goh, ja, om mensen geven. Wel toevallig dat dit dan altijd de niet-Westerse mensen zijn en niet de Westerse mensen of die van bondgenoten. Als de raketten op Israël afvliegen hoor is die vermeende zorg om mensen ver te zoeken, reageert Israël dan is die zorg ineens weer springlevend. Bijzonder hoe dat werkt. Het komt op zijn minst nogal hypocriet en selectief over.

We hebben hier deze oorlog al iemand gehad die het een win-win vond als er zowel Amerikanen als IRGC soldaten om het leven kwamen.
Nog maar een keer: Je ergens niet actief tegen uitspreken betekent niet dat je er voorstander van bent.

Maar ook hier maar even: Ik ben tegenstander van raketten, in elke smaak of vorm, en door wie ze ook afgevuurd worden en op wie. Ik ben van mening dat de diplomatieke opties nog niet uitgewerkt waren, en dat is ook wat we op dit moment zien. Het 15-punten plan van Trump is exact hetzelfde als het oude plan van Obama, met daarbij de kanttekening dat de handtekening van Obama er niet onder staat.

Stel dat de handtekening gezet wordt, dan heeft Trump hetzelfde bereikt als er al bereikt was, met daarbij gigantische schade voor Iran, Israël, de wereldwijde economie en een hoop doden te betreuren.

Met de beste wil van de wereld kan ik dat niet anders dan gezichtsverlies noemen.
  woensdag 25 maart 2026 @ 15:07:37 #228
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220428501
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 15:06 schreef HiZ het volgende:

[..]
En dan moet iedereen op de wereld wachten tot die staat onaantastbaar is geworden? Iran is deze oorlog ingegaan met een strategie die oorlog misdaad op oorlog misdaad stapelt. Ik realiseer me dat dit achteraf is, maar het is voor iedereen zichtbaar nu met wat voor regime we te maken hebben. En jij verdedigt hier dat we beter het risico kunnen lopen dat ze straks nucleaire wapens hebben waarmee ze de hele wereld kunnen bereiken? Er is veel kritiek mogelijk op de VS en Israël, maar af en toe kritisch kijken naar je eigen morele braakland kan geen kwaad.
Hey gast, je hebt nu al van alles beweert en je bent niet mans genoeg om je excuses aan te bieden of inhoudelijk in te gaan op de eerder comments?

Vooral niets toegeven, siert de mens.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_220428503
quote:

[..]
Alle mogelijkheden voor Iran om kernwapens te ontwikkelen waren vorig jaar toch vernietigd door de VS? "Completely obliterated" was wat er gezegd werd. En dat het jaren en jaren ging duren voor ze die weer konden ontwikkelen.

Was dat dan onjuiste informatie, onwaar, of was er geen daadwerkelijke "imminent threat"?
pi_220428504
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 15:01 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
_O-

Dit speelt echt alleen maar in jouw hoofd. Jij kan niet lezen, al meerdere malen aangegeven dat Iran een schurkenstaat is, maar jij blijft ervoor kiezen om het te negeren. Dat zegt echt heel veel over jou.
Ok, je geeft dat toe en weigert te accepteren dat er een punt is dat het principe te benoemen geen oplossing meer is. Je 'acceptatie' heeft geen betekenis in de realiteit.
  woensdag 25 maart 2026 @ 15:09:03 #231
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220428509
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 15:08 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ok, je geeft dat toe en weigert te accepteren dat er een punt is dat het principe te benoemen geen oplossing meer is. Je 'acceptatie' heeft geen betekenis in de realiteit.
Waar heb je het allemaal over, wat gaat er allemaal in dat koppie van jou rond?

_O-

Het is echt niet zo moeilijk hoor.
  woensdag 25 maart 2026 @ 15:13:24 #232
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220428530
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2026 15:01 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
In bepaalde contreien is het blijkbaar 'Westers' om de boel bij elkaar te liegen en bedriegen, staatshoofden te ontvoeren, landen te bedreigen wanneer ze niet precies doen wat je wil, op eigen houtje oorlogen te beginnen, de stoelpoten onder de democratische rechtsstaat weg te zagen, paramilitaire eskaders in te zetten om verdeeldheid te zaaien, bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten, ... .

En als je daar kritiek op hebt dan ben je anti-Westers :'). Clown world ten top.
In bepaalde contreien, namelijk die van weldenkende mensen, is het er besef dat er soms militair optreden noodzakelijk is om kwaadaardige regimes af te stoppen. Als je dit niet doet dan krijg je een wereld waarin de Poetin's, Xi's en ayatollahs van deze wereld winnen omdat zij per definitie alle regels aan hun laars lappen.

Als je dit ingrijpen dan vervolgens aangrijpt om te stellen dat het Westen niet veel beter is dan zulke partijen, dan ben je of wel ontzettend naïef ofwel doelbewust een valse morele equivalent aan het creëren. En ja, dat is anti-Westers.

We gaan ook niet de geallieerden 'even slecht' als de Duitsers noemen omdat ook de geallieerden voor miljoenen slachtoffers, waaronder heel veel burgers, hebben gezorgd. Immers, elk weldenkend mens kan zich beseffen dat ondanks dat oorlog hard en gruwelijk is, dit de achterliggende motieven niet gelijkwaardig maakt.

Helaas is dit voor sommigen te moeilijk om te beseffen en dat uit zich dan in het verklaren van niet-Westerse extremisme of kwaadaardigheid aan de hand van externe factoren die dan vooral het Westen de boeman toe te spelen. Dit soort retoriek is inherent anti-Westers:

'Hezbollah komt door Israël'
'Het Westen creëert terroristen'
Hamas komt door Israël'
'Het Iraanse regime is het resultaat van het ingrijpen door het Westen'.
'Door deze oorlog komen er alleen maar meer terroristen'

Niets is minder waar, het Westen bevecht zulke verachtelijke en barbaarse groeperingen omdat het noodzakelijk is om de destabiliserende werking en pure terreurzucht van zulke kwaadwillende partijen af te stoppen.

En als je dat niet begrijpt ben jij hier zelf het probleem. En als je het Westen zo kut vindt of net zo kut als Iran, oké, maar dan vertrek je toch gewoon en vestigt je ergens buiten het Westen? :W
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220428538
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 15:09 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Waar heb je het allemaal over, wat gaat er allemaal in dat koppie van jou rond?

_O-

Het is echt niet zo moeilijk hoor.
Begrijp je deze misschien wel; 'praatjes vullen geen gaatjes'. Ongeacht hoezeer je gelooft in het tegendeel.

Ook zo druk bezig met de moordpartij die plaatsvindt in Soedan? Of is dat te lastig met al die moslims die elkaar zonder 'westerse' inmenging afslachten?
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 15:15:04 #234
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220428539
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 15:08 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Alle mogelijkheden voor Iran om kernwapens te ontwikkelen waren vorig jaar toch vernietigd door de VS? "Completely obliterated" was wat er gezegd werd. En dat het jaren en jaren ging duren voor ze die weer konden ontwikkelen.

Was dat dan onjuiste informatie, onwaar, of was er geen daadwerkelijke "imminent threat"?
En beweren en beargumenteren dat Trump er over gelogen heeft is anti-westers natuurlijk. :+
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 25 maart 2026 @ 15:17:04 #235
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220428551
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 15:15 schreef HiZ het volgende:

[..]
Begrijp je deze misschien wel; 'praatjes vullen geen gaatjes'. Ongeacht hoezeer je gelooft in het tegendeel.

Ook zo druk bezig met de moordpartij die plaatsvindt in Soedan? Of is dat te lastig met al die moslims die zich zonder 'westerse' inmenging afslachten?
Sorry hoor, maar wat zit je echt ongelooflijk dom te lullen. Je kent mij verder niet, maar op de een of andere manier doe je net alsof er regels zijn wanneer je wel of geen mening mag geven. Stop gewoon met deze absurde en schadelijke manier van beredeneren.

Het is echt niet moeilijk, geven om mensen.
pi_220428553
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 15:04 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Kijk eens dom...ja ho maar.

Nogmaals dit maak jij ervan, en zie je wel dat je zogenaamd een groep bedoelt maar intussen wel degelijk de users van hier als onderwerp gebruikt? Gast ik geef zelfs om jou, jij mag van mij ook leven en rechten hebben e.d.

Het is alleen in jouw hoofd zo dat ik niets om het Westen zou geven. Dit is zelfs strafbaar wat je doet.
Het is zo over-fucking-duidelijk. En toch zal hij ontkennen. Want dan blijft hij binnen de policy.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_220428554
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 15:13 schreef HowardRoark het volgende:
In bepaalde contreien, namelijk die van weldenkende mensen, is het er besef dat er soms militair optreden noodzakelijk is om kwaadaardige regimes af te stoppen.
Samenvatting: Iedereen die het niet met me eens is is geen weldenkend mens en is anti-westers.

Wat moet het toch heerlijk zijn om zo simpel te denken. Bedankt voor het zijn van het lichtende voorbeeld waarom MAGA-adepten (met woorden) bestreden moeten worden.
pi_220428556
quote:

[..]
In bepaalde contreien, namelijk die van weldenkende mensen, is het er besef dat er soms militair optreden noodzakelijk is om kwaadaardige regimes af te stoppen. Als je dit niet doet dan krijg je een wereld waarin de Poetin's, Xi's en ayatollahs van deze wereld winnen omdat zij per definitie alle regels aan hun laars lappen.

Als je dit ingrijpen dan vervolgens aangrijpt om te stellen dat het Westen niet veel beter is dan zulke partijen, dan ben je of wel ontzettend naïef ofwel doelbewust een valse morele equivalent aan het creëren. En ja, dat is anti-Westers.

We gaan ook niet de geallieerden 'even slecht' als de Duitsers noemen omdat ook de geallieerden voor miljoenen slachtoffers, waaronder heel veel burgers, hebben gezorgd. Immers, elk weldenkend mens kan zich beseffen dat ondanks dat oorlog hard en gruwelijk is, dit de achterliggende motieven niet gelijkwaardig maakt.

Helaas is dit voor sommigen te moeilijk om te beseffen en dat uit zich dan in het verklaren van niet-Westerse extremisme of kwaadaardigheid aan de hand van externe factoren die dan vooral het Westen de boeman toe te spelen. Dit soort retoriek is inherent anti-Westers:

'Hezbollah komt door Israël'
'Het Westen creëert terroristen'
Hamas komt door Israël'
'Het Iraanse regime is het resultaat van het ingrijpen door het Westen'.
'Door deze oorlog komen er alleen maar meer terroristen'

Niets is minder waar, het Westen bevecht zulke verachtelijke en barbaarse groeperingen omdat het noodzakelijk is om de destabiliserende werking en pure terreurzucht van zulke kwaadwillende partijen af te stoppen.

En als je dat niet begrijpt ben jij hier zelf het probleem. En als je het Westen zo kut vindt of net zo kut als Iran, oké, maar dan vertrek je toch gewoon en vestigt je ergens buiten het Westen? :W
En waarom is dat nodig? Wat voor belang hebben wij daar bij? Waarom is het aan ons om hun te redden? Sterker nog: iedere keer wanneer wij een interventie in het Midden-Oosten hebben uitgevoerd heeft het de regio nog verder gedestabiliseerd.

Waarom moet Israël door ons beschermd worden? Waarom kunnen zij zichzelf niet redden? Geef eens 1 goed argument, wat NIET betrekking heeft tot ‘omdat het Joden zijn en wij hebben een joods-christelijke cultuur’ waarom wij hierin betrokken moeten worden. Ik wacht.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_220428559
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 15:07 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Hey gast, je hebt nu al van alles beweert en je bent niet mans genoeg om je excuses aan te bieden of inhoudelijk in te gaan op de eerder comments?

Vooral niets toegeven, siert de mens.
Gaat ie lekker? J.D. Vance much?
pi_220428561
quote:

Iran is deze oorlog ingegaan met een strategie die oorlog misdaad op oorlog misdaad stapelt.
Volgens mij zijn het toch echt de VS en Israel die begonnen zijn.
Maar goed.
  woensdag 25 maart 2026 @ 15:19:26 #241
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220428563
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 15:17 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Samenvatting: Iedereen die het niet met me eens is is geen weldenkend mens en is anti-westers.

Wat moet het toch heerlijk zijn om zo simpel te denken. Bedankt voor het zijn van het lichtende voorbeeld waarom MAGA-adepten (met woorden) bestreden moeten worden.
Dat laatste lukt dan alleen nog niet goed zo blijkt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 25 maart 2026 @ 15:19:32 #242
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220428564
quote:

[..]
In bepaalde contreien, namelijk die van weldenkende mensen, is het er besef dat er soms militair optreden noodzakelijk is om kwaadaardige regimes af te stoppen.

[Blablabla]
Praktisch niemand is het hier mee oneens.
Huilen dan.
  woensdag 25 maart 2026 @ 15:19:56 #243
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220428569
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 15:17 schreef Nexum het volgende:

[..]
En waarom is dat nodig? Wat voor belang hebben wij daar bij? Waarom is het aan ons om hun te redden? Sterker nog: iedere keer wanneer wij een interventie in het Midden-Oosten hebben uitgevoerd heeft het de regio nog verder gedestabiliseerd.

Waarom moet Israël door ons beschermd worden? Waarom kunnen zij zichzelf niet redden? Geef eens 1 goed argument, wat NIET betrekking heeft tot ‘omdat het Joden zijn en wij hebben een joods-christelijke cultuur’ waarom wij hierin betrokken moeten worden. Ik wacht.
Een bandje tegen homohaat is 'dat belerende vingertje' en een land bombarderen is 'het Westen bevecht zulke dingen'.

Mooi altijd.
pi_220428570
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 15:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Goh, ja, om mensen geven. Wel toevallig dat dit dan altijd de niet-Westerse mensen zijn en niet de Westerse mensen of die van bondgenoten. Als de raketten op Israël afvliegen hoor is die vermeende zorg om mensen ver te zoeken, reageert Israël dan is die zorg ineens weer springlevend. Bijzonder hoe dat werkt. Het komt op zijn minst nogal hypocriet en selectief over.

We hebben hier deze oorlog al iemand gehad die het een win-win vond als er zowel Amerikanen als IRGC soldaten om het leven kwamen.
Ah, je verzint weer eens wat.
Om mensen geven gaat om alle mensen. Jij verzint erbij dat die alleen om niet-Westerse mensen zou gaan.
Overigens zijn de meeste joden niet-Westers, dus zelfs binnen je eigen onzin cirkeltje praat je jezelf al tegen.
pi_220428571
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 15:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat laatste lukt dan alleen nog niet goed zo blijkt.
Nee dat klopt, dat merk ik ook. Zo'n plaat voor je kop duurt even om weg te krijgen.
pi_220428574
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 15:17 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Sorry hoor, maar wat zit je echt ongelooflijk dom te lullen. Je kent mij verder niet, maar op de een of andere manier doe je net alsof er regels zijn wanneer je wel of geen mening mag geven. Stop gewoon met deze absurde en schadelijke manier van beredeneren.

Het is echt niet moeilijk, geven om mensen.
Ja hoor, jij bent de enige die geeft om mensen met je pleidooi dat vooral niemand iets moet doen.
  woensdag 25 maart 2026 @ 15:20:14 #247
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220428576
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 15:18 schreef HiZ het volgende:

[..]
Gaat ie lekker? J.D. Vance much?
Ik wacht nog steeds op je excuses.
pi_220428578
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 15:15 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ook zo druk bezig met de moordpartij die plaatsvindt in Soedan? Of is dat te lastig met al die moslims die elkaar zonder 'westerse' inmenging afslachten?
Daar hoeven we ons van onze verdediger van Westersche Waarden, de heer Trump, dan ook helemaal niet druk over te maken. Afrikaanse landen zijn 'shithole countries', als ik het me goed herinner (het is alweer zo'n 7 of 8 jaar geleden), samen met El Salvador en Haïti.
Ik doe het ff rustig aan.
  woensdag 25 maart 2026 @ 15:22:44 #249
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220428586
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 15:20 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ja hoor, jij bent de enige die geeft om mensen met je pleidooi dat vooral niemand iets moet doen.
Lol, je verzint er van alles bij. Maar het is mooi geweest, je hebt je inmiddels in zoveel bochten gewrongen en van alles beweert wat niet waar is. Maar toegeven, nee, dat nooit, toch?
  woensdag 25 maart 2026 @ 15:23:48 #250
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220428591
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 15:17 schreef Nexum het volgende:

[..]

Het Westen destabiliseert die regio niet. Dat doen de mensen daar zelf aan de hand van totaal onderontwikkelde en barbaarse culturen die voor een totale chaos zorgen, met name door de invloeden van de radicale Islam.

En de reden dat het Westen daar moet ingrijpen is bijvoorbeeld omdat verscheidene actoren daar in die regio een Westerse bondgenoot van ons kapot willen maken (Israël) en tevens zeer vijandige taal uitslaan jegens het Westen.

Daarnaast is er in het geval van Iran een zeer grote bevolking waarvan een aanzienlijk deel Westers georiënteerd is met keiharde hand wordt onderdrukt, wat sinds het aantreden van het regime al tot honderduizenden slachtoffers heeft geleid.

Het Iraanse regime probeert (zoals we naar alle waarschijnlijk recent ook weer hier hebben mogen aanschouwen) zelfs in het Westen politieke dissidenten nog te liquideren.

En als je het niet eens bent met militair ingrijpen, hoe stel jij voor dat we met zulke partijen omgaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')