abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 16:30:25 #1
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220429217
quote:
Volgens president Donald Trump is een Amerikaanse "armada" op weg naar het Midden-Oosten. Hij zegt dat de VS de situatie in Iran nauwlettend in de gaten blijft houden. Volgens de VN is er in Iran inmiddels sprake van het "dodelijkste geweld" sinds de revolutie in 1979.
"Er zijn een hoop schepen die kant op, gewoon voor het geval dat", zei Trump in de nacht van donderdag op vrijdag aan boord van regeringsvliegtuig Air Force One. "Ik zou liever zien dat er niets gebeurt, maar we houden ze nauwlettend in de gaten."
The Guardian meldt dat vliegdekschip USS Abraham Lincoln met meerdere geleide luchtafweerraketten op weg is naar het Midden-Oosten. Het schip komt ergens in de komende dagen aan.
Ook worden verschillende luchtafweersystemen opgetuigd in bestaande Amerikaanse bases in Israël. Het Verenigd Koninkrijk meldt dat het op verzoek van Qatar enkele gevechtsvliegtuigen naar dat land stuurt.
Trump dreigt al langer met geweld in Iran, dat te maken heeft met de hevigste en dodelijkste protesten in lange tijd. Iraniërs gaan sinds december massaal de straat op vanwege economische malaise in dat land. De demonstraties, die met harde hand worden neergeslagen, worden gezien als een van de grootste uitdagingen ooit voor het regime van ayatollah Ali Khamenei.

Dodelijkste geweld in Iran sinds 1979

Tot nu toe zijn volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties meer dan vijfduizend doden gevallen door het optreden van het regime, onder wie tientallen kinderen. Een verkenningsmissie van de Verenigde Naties in Iran spreekt van het dodelijkste geweld tegen demonstranten sinds de Iraanse revolutie van 1979.
De VN-verkenningsmissie zegt bewijs te hebben dat het dodental door overheidsgeweld veel hoger ligt dan de officiële cijfers die Iran naar buiten heeft gebracht. Woensdag zei de regering dat er 3.100 doden zijn gevallen.
Trump dreigt met militaire actie als de Iraanse regering demonstranten blijft doden, al blijft het vooralsnog vooral bij dreigen. Volgens experts hebben de Amerikanen ingecalculeerd dat een Amerikaanse militaire interventie waarschijnlijk geen val van het regime teweegbrengt. Bovendien zouden omliggende Golfstaten druk hebben uitgeoefend om niet tot geweld over te gaan.
Iran ontkent dat onder druk VS achthonderd executies zijn uitgesteld

Trump claimde vorige week een succes door te stellen dat Iran achthonderd executies van demonstranten had uitgesteld vanwege de Amerikaanse dreiging. Iran zegt vrijdag dat dat niet het geval is. Er waren überhaupt geen executies gepland, is de Iraanse lezing.
Het regime zei eerder dat demonstranten die betrokken zijn bij geweld, de doodstraf riskeren. Volgens de Iraanse Revolutionaire Garde - het militaire elitekorps van het regime - lokt een "buitenlands commandocentrum van inlichtingendiensten" geweld uit bij protesten. De Iraanse regering denkt dat vooral Israël en de VS met behulp van geweld van groepjes in Iran een staatsgreep beogen.
https://www.nu.nl/midden-(...)-revolutie-kent.html

Osint accounts melden al veel langer veel groot materieel richting midden Oosten, B2’s tankers e.d. gingen 2 weken geleden al die kant op en nu een grote Carrier met alle begeleiding.

Het is wachten tot de VS actief gaat worden in Iran en extreme islamieten een kopje kleiner maakt.

Mooi om hier te volgen.

twitter

Livestream Intel cams:

https://www.youtube.com/live/4E-iFtUM2kk

Hold on a minute, hang on. Breaking news! Steve Lookner:

https://www.youtube.com/@AgendaFreeTV/streams
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220429258
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:24 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Als jij niet inziet dat dat gaat leiden tot sektarisch geweld kan ik je niet verder helpen helaas.
Dus om de een of andere vreemde reden denk jij dat miljoenen iraniers in buurlanden opvangen gaat leiden tot sektarisch, en miljoenen Iraniërs opvangen in Europa gaat niet leiden tot sektarisch geweld?

Hoe steekt die logica daarachter in elkaar?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220429293
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dus om de een of andere vreemde reden denk jij dat miljoenen iraniers in buurlanden opvangen gaat leiden tot sektarisch, en miljoenen Iraniërs opvangen in Europa gaat niet leiden tot sektarisch geweld?

Ik zou als ik jou was je vraag achterwege laten, want het komt niet zo intelligent over.
Het tweede gedeelte is namelijk een complete aanname. Er is helemaal niemand die beweert dat vluchtelingen uit Iran hier opgevangen gaan/moeten worden. Het eerste gedeelte niet, helaas. Sektarisch geweld in het midden oosten is al generaties lang een feit.

Nogmaals, voor de antwoorden moet ik je doorverwijzen naar een andere user die de uitkomst van optie nummer 1 gewoon propagandeerd.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 25 maart 2026 @ 16:41:45 #4
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220429304
twitter
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 16:48:13 #5
8781 crew  Frutsel
pi_220429353
Sjiieten maken Soennieten af en vice versa en dat is ons probleem?
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 16:49:53 #7
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220429357
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:48 schreef Frutsel het volgende:
[ x ]
8)7

Maar goed, dan zullen die hele armada's aan schepen en vliegtuigen binnen een paar dagen wel weer richtring de VS gaan, toch? TOCH?!? En het bombarderen is dan nu ook wel klaar toch?
pi_220429404
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:48 schreef Frutsel het volgende:
[ x ]
Huh maar er was toch al gewonnen? Als in, voltooid deelwoord? Nu is de VS aan het winnen?

De progessie van deze oorlog gaat terug in de tijd en wordt telkens minder compleet.
pi_220429406
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:49 schreef UitStraling het volgende:
Klopt.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220429422
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt.
Misschien helpt het als we ze vragen om niet meer van hun probleem ons probleem te maken?

Zomaar een gek idee hoor.
pi_220429437
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
8)7

Maar goed, dan zullen die hele armada's aan schepen en vliegtuigen binnen een paar dagen wel weer richtring de VS gaan, toch? TOCH?!? En het bombarderen is dan nu ook wel klaar toch?
Ik denk dat ze nog even blijven, omdat zekere krachten in het witte huis en de knesset het wel prima vinden zo. En een zekere bourbon barrel vind de inzet van al die hardware wel cool as shit. Bewijs voor mijn argumentatie: het doel van deze oorlog excursie verandert per dag/woordvoerder.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_220429445
twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 25 maart 2026 @ 16:56:33 #13
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220429464
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:54 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Misschien helpt het als we ze vragen om niet meer van hun probleem ons probleem te maken?

Beter aan Trump vragen niet van zijn probleem ons probleem te maken.
Huilen dan.
pi_220429465
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:54 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Lastig, omdat we afhankelijk zijn van grondstoffen uit dat gebied.

We moeten dus allemaal aan de warmtepomp, thuisbatterij, zonnepanelen en electrische auto.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220429472
Het judasgebroed is bang :P
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:55 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
pi_220429490
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je hebt heidenen, mensen met een ander geloof en ketters, mensen die geloven in een andere variant van hetzelfde geloof. Net zoals hier de katholieken en protestanten.

Je hebt ook afvalligen, die zich vaak helemaal afkeren van godsdienst. Die zijn relatief onschuldig en komen niet snel in opstand.

Nou bijten twee heel verschillende geloven elkaar niet zo veel, want ze beweren gewoon allebei iets totaal anders. Je kunt dan proberen daar een nieuwe gelovige van te maken. Maar twee varianten van hetzelfde geloof is een ander verhaal. Ten eerste word er over de afwijkende details enorm veel ruzie gemaakt en zelfs oorlog gevoerd. Dingen dat groep 1 een woord in hun heilige tekst verkeerd leest, waardoor de hele betekenis verandert. Of wat er wel of niet tot de heilige tekst behoort.

Maar wat er veel erger is, is dat het maar een kleine stap is om van geloof te veranderen als ze heel sterk op elkaar lijken. En uiteindelijk is het toch een kwestie van macht. Iedere ketter is iemand die niet doet wat de geestelijke leider beveelt. Dus daar moet je keihard tegen optreden.
pi_220429499
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:56 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Beter aan Trump vragen niet van zijn probleem ons probleem te maken.
U bent van het type, "Deze gehaktbal smaakt vreemd -----> Trump" en "Mijn gras groeit niet ----> Trump"
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 17:01:31 #18
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220429514
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:56 schreef Since2003 het volgende:
Het judasgebroed is bang :P
[..]

Wees slim en doe dit nou niet.
pi_220429519
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wees slim en doe dit nou niet.
Is gewoon een bandnaam. Vraag Pipi Langkous. :P
pi_220429524
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:49 schreef UitStraling het volgende:
Even jouw logica doortrekken:
Iraniers maken Israeli's af en vice versa en dat is ons probleem?

Dat is eigenlijk wat je zegt, toch? Of geldt dat alleen voor landen/inwoners die je niet zo aardig vindt?
pi_220429529
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:58 schreef UitStraling het volgende:

[..]
U bent van het type, "Deze gehaktbal smaakt vreemd -----> Trump" en "Mijn gras groeit niet ----> Trump"
U bent van het type dat dit wetenschappelijk bewijs noemt:

pi_220429541
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Lastig, omdat we afhankelijk zijn van grondstoffen uit dat gebied.

We moeten dus allemaal aan de warmtepomp, thuisbatterij, zonnepanelen en electrische auto.
Zonder aardgas hebben we eerder minder dan meer stroom. Hier zie je zon, wind en biomassa. En hier zie je wat de aardgascentrales opwekken. Het waait nu behoorlijk hard, dus word er maar weinig aardgas gebruikt om stroom op te wekken. Als het niet waait, is het aan de centrales om het verschil goed te maken.
  Forum Admin woensdag 25 maart 2026 @ 17:07:26 #23
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220429545
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:58 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Kappen met dit soort kolder.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220429566
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:07 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Toch wat vreemd deze interpretatie van jou. Die sancties werkten namelijk wel totdat Trump in zijn vorige termijn een nucleaire deal waardoor Iran gecontroleerd werd en zich aan die deal hield opgezegd werd door Trump..
Nee, de sancties hebben nooit gewerkt en die deal was een totale grap. Dat is in deze post al eens uitgelegd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220429567
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 15:06 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Nog maar een keer: Je ergens niet actief tegen uitspreken betekent niet dat je er voorstander van bent.

Maar ook hier maar even: Ik ben tegenstander van raketten, in elke smaak of vorm, en door wie ze ook afgevuurd worden en op wie. Ik ben van mening dat de diplomatieke opties nog niet uitgewerkt waren, en dat is ook wat we op dit moment zien. Het 15-punten plan van Trump is exact hetzelfde als het oude plan van Obama, met daarbij de kanttekening dat de handtekening van Obama er niet onder staat.

Stel dat de handtekening gezet wordt, dan heeft Trump hetzelfde bereikt als er al bereikt was, met daarbij gigantische schade voor Iran, Israël, de wereldwijde economie en een hoop doden te betreuren.

Met de beste wil van de wereld kan ik dat niet anders dan gezichtsverlies noemen.
Exact hetzelfde? Is dat zo? Met dank aan ChatGPT:

Onderwerp: Uraniumverrijking
Obama (JCPOA): Beperkt toegestaan
Trump (15 punten): Helemaal verboden

Onderwerp: Nucleair programma
Obama (JCPOA): Inperken
Trump (15 punten): Ontmantelen

Onderwerp: Raketten
Obama (JCPOA): Niet inbegrepen
Trump (15 punten): Wel inbegrepen

Onderwerp: Regionale invloed
Trump (15 punten): Wel aanpakken

Onderwerp: Aanpak
Obama (JCPOA): Compromis
Trump (15 punten): Maximale druk

Onderwerp: Vertrouwen
Obama (JCPOA): Gebaseerd op samenwerking
Trump (15 punten): Gebaseerd op dwang
pi_220429594
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:07 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Kap zelf.

Snap je dit nu echt niet?
  Forum Admin woensdag 25 maart 2026 @ 17:17:40 #27
pi_220429602
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:16 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Kap zelf.

Snap je dit nu echt niet?
Nee het is echt gruwelijk discussie verstorend. Het klopt niet en het slaat nergens op.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220429612
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:07 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Misschien zou 'dit type' users een ban moeten krijgen voor alle serieuze subfora? Of zeg ik nou iets heel geks, en moet ik het gewoon negeren of een TR zetten of een brief schrijven aan het opperhoofd?

Voor de zekerheid: niet bedoeld als modbash!
And it's only the giving
That makes you
What you are
  Forum Admin woensdag 25 maart 2026 @ 17:19:25 #29
pi_220429620
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:18 schreef OllieA het volgende:

[..]
Misschien zou 'dit type' users een ban moeten krijgen voor alle serieuze subfora? Of zeg ik nou iets heel geks, en moet ik het gewoon negeren of een TR zetten of een brief schrijven aan het opperhoofd?

Voor de zekerheid: niet bedoeld als modbash!
Nou ja ik spreek hem nu aan, daarmee is de kous voorlopig wel af. Zijn mening doet er in deze niet toe, wel hoe het gebracht wordt.
pi_220429657
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:12 schreef proud_mami het volgende:

[..]
Exact hetzelfde? Is dat zo? Met dank aan ChatGPT:

Onderwerp: Uraniumverrijking
Obama (JCPOA): Beperkt toegestaan
Trump (15 punten): Helemaal verboden

Onderwerp: Nucleair programma
Obama (JCPOA): Inperken
Trump (15 punten): Ontmantelen

Onderwerp: Raketten
Trump (15 punten): Wel inbegrepen

Onderwerp: Regionale invloed
Trump (15 punten): Wel aanpakken

Onderwerp: Aanpak
Obama (JCPOA): Compromis
Trump (15 punten): Maximale druk

Onderwerp: Vertrouwen
Obama (JCPOA): Gebaseerd op samenwerking
Trump (15 punten): Gebaseerd op dwang
Ja, zo weet je zeker dat ze er niet mee akkoord gaan.

Heb je hun tegenvoorstel gezien?
pi_220429661
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee het is echt gruwelijk discussie verstorend. Het klopt niet en het slaat nergens op.

Nee hoor, totaal niet zelfs, iemand die overal Trump bij haalt als de schuld van alles, zelfs van de haat tussen Soennieten en Sjiieten lijkt me juist heel waardevol als voorbeeld hoe het gesteld is met de mening is van sommige mensen.

Maar een beetje tragisch wel dat ik je dit uit moet leggen en dan dat neerbuigende toontje, bah.
pi_220429662
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:23 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]

Heb je hun tegenvoorstel gezien?
Nee? Jij wel?
pi_220429664
Respect voor Trump, zo zie je maar weer hoe hij alles in de smiezen heeft. Dit is exact wat Trump bedoeld dat Iran loopt te smeken om een vredesdeal. En zijn andere uitspraak dat Iran een waardevol cadeau heeft daarmee bedoelt hij dus de raketten die Iran op het Amerikaans vliegdekschip heeft afgevuurd....in de ogen van Trump is dat natuurlijk een vuurwerkshow als sein van goede wil. En zo handel je zaken dus af als je vrede voor Oekraine en afhandeling van de Epstein zaak in de doofpot wil stoppen. Wat een kanjer is het toch ook deze man. Nog nooit een oorlog begonnen, maar weinig Amerikaanse presidenten die dat kunnen beweren.
  woensdag 25 maart 2026 @ 17:24:49 #34
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
  Forum Admin woensdag 25 maart 2026 @ 17:25:08 #35
pi_220429676
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:23 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Nee hoor, totaal niet zelfs, iemand die overal Trump bij haalt als de schuld van alles, zelfs van de haat tussen Soennieten en Sjiieten lijkt me juist heel waardevol als voorbeeld hoe het gesteld is met de mening is van sommige mensen.

Maar een beetje tragisch wel dat ik je dit uit moet leggen en dan dat neerbuigende toontje, bah.
Hij haalt Trump er niet "zomaar" bij..dat is de hele premise hier. Je doet alsof dat zo is omdat dat jou reden geeft die rare generalisatie er op los te laten.

Met alle respect, als je de link tussen Trump en dit onderwerp niet kan of in wil zien is het misschien beter je er niet mee te bemoeien. Dat is niet neerbuigend, dat is een conclusie die ik trek adhv je post(s)
pi_220429709
Ah inmiddels gevonden (op VRT.be) tegenvoorstel Iran:

Iran heeft het 15 puntenplan van de Verenigde Staten ontvangen en beoordeeld, maar noemt de voorwaarden die worden gesteld "buitensporig". Dat meldt de Iraanse staatszender Press TV op basis van een officiële bron.
Volgens diezelfde bron zou Teheran het voorstel hebben verworpen en in plaats daarvan eigen voorwaarden op tafel hebben gelegd om de oorlog te beëindigen.
Daarbij eist Iran onder meer het stopzetten van aanvallen en gerichte moorden, concrete garanties om een nieuwe oorlog te voorkomen en duidelijke afspraken over schadevergoedingen voor geleden verliezen. Ook wil het land dat zijn soevereiniteit over de Straat van Hormuz wordt erkend, en dat niet alleen de oorlog tegen Iran stopt, maar ook die tegen bondgenoten in de regio.
Teheran benadrukt voorts dat het de oorlog pas zal beëindigen op een moment dat het zelf kiest, en dat het zich niet laat dicteren door de Amerikaanse president Donald Trump.
Persbureau Reuters meldt op basis van een hoge Iraanse functionaris dan weer dat de eerste reactie van Teheran "niet positief" was, maar dat het voorstel nog steeds wordt beoordeeld.
pi_220429713
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:29 schreef proud_mami het volgende:
Ah inmiddels gevonden (op VRT.be) tegenvoorstel Iran:

Iran heeft het 15 puntenplan van de Verenigde Staten ontvangen en beoordeeld, maar noemt de voorwaarden die worden gesteld "buitensporig". Dat meldt de Iraanse staatszender Press TV op basis van een officiële bron.
Volgens diezelfde bron zou Teheran het voorstel hebben verworpen en in plaats daarvan eigen voorwaarden op tafel hebben gelegd om de oorlog te beëindigen.
Daarbij eist Iran onder meer het stopzetten van aanvallen en gerichte moorden, concrete garanties om een nieuwe oorlog te voorkomen en duidelijke afspraken over schadevergoedingen voor geleden verliezen. Ook wil het land dat zijn soevereiniteit over de Straat van Hormuz wordt erkend, en dat niet alleen de oorlog tegen Iran stopt, maar ook die tegen bondgenoten in de regio.
Teheran benadrukt voorts dat het de oorlog pas zal beëindigen op een moment dat het zelf kiest, en dat het zich niet laat dicteren door de Amerikaanse president Donald Trump.
Persbureau Reuters meldt op basis van een hoge Iraanse functionaris dan weer dat de eerste reactie van Teheran "niet positief" was, maar dat het voorstel nog steeds wordt beoordeeld.
Ik kan ze geen ongelijk geven :@
pi_220429715
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:25 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Hij haalt Trump er niet "zomaar" bij..dat is de hele premise hier. Je doet alsof dat zo is omdat dat jou reden geeft die rare generalisatie er op los te laten.

Met alle respect, als je de link tussen Trump en dit onderwerp niet kan of in wil zien is het misschien beter je er niet mee te bemoeien. Dat is niet neerbuigend, dat is een conclusie die ik trek adhv je post(s)
De discussie was of het Westen Sjiieten moet opvangen omdat ze anders massaal vermoord worden door Soennieten.

Als iemand daarop dan reageert dat het allemaal Trump zijn schuld is dan stel vervolgens dat je hem dan overal wel de schuld van kan geven, ook van de haat tussen Soennieten en Sjiieten.

Duidelijk kan ik het niet maken, en het spijt me voor je als je dit niet snapt.
pi_220429720
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:23 schreef proud_mami het volgende:

[..]
Nee? Jij wel?
Ze willen dat het vechten stopt, ze willen een zeer ruime schadevergoeding en de doorgang blijft gewoon dicht.
pi_220429727
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:30 schreef Goprolover het volgende:

[..]
Ik ook niet. Trump had sowieso die deal uit 2015 niet moeten opblazen. Was eventueel weer onderhandeling begonnen in plaats van eenzijdig opzeggen. Maar ja, Trump hé?
pi_220429728
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:23 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het lijkt het eisenpakket van Rusland jegens Oekraïne wel. Totaal onrealistisch en geen serieus voorstel. 100% op de knieën is geen voorstel.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_220429738
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:25 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Zeker, maar je zou kunnen zeggen dat de aandacht op nogal excessief is.

We weten allemaal dat de beste man met een korreltje zou genomen dient te worden, helemaal die Truth Social epistels van em zijn niet serieus te nemen. En mensen voeren dit vervolgens wel aan als een argument waarom de oorlog 'mislukt' zou zijn. Je kunt dan ook lastig ontkennen dat een grote antipathie jegens die man een rol speelt in hoe mensen deze oorlog bekijken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220429753
En het woord Judasgebroed hoort hier niet te staan, gaarne verwijderen aub.
pi_220429757
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:31 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ze willen dat het vechten stopt, ze willen een zeer ruime schadevergoeding en de doorgang blijft gewoon dicht.
Ze willen soevereiniteit over de straat terwijl het gewoon internationale wateren bereft. Wel langs hun kust ja maar ook die van Oman en dat geeft mijn inziens niet gelijk recht. Maar snap wel dat ze dat willen, ideaal pressiemiddel.
pi_220429763
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:36 schreef proud_mami het volgende:

[..]
Ze willen soevereiniteit over de straat terwijl het gewoon internationale wateren bereft. Wel langs hun kust ja maar ook die van Oman en dat geeft mijn inziens niet gelijk recht. Maar snap wel dat ze dat willen, ideaal pressiemiddel.
Zodra de Amerikanen daar in de buurt komen kunnen we zien of ze bluffen. Ik verwacht het niet.
pi_220429775
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:30 schreef Goprolover het volgende:

[..]
Iran heeft niet zoveel te willen, ook wel beschamend trouwens, mensen die stellen dat het 'gerichte moorden' moet stoppen en zelf zo door te straten gaan jegens de eigen bevolking:

twitter
pi_220429776
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:30 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De discussie was of het Westen Sjiieten moet opvangen omdat ze anders massaal vermoord worden door Soennieten.

Dat was de discussie helemaal niet, dat maakte HR ervan. Gesproken over onoprechte discussie partner, u bent er eentje van.
pi_220429784
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Het lijkt het eisenpakket van Rusland jegens Oekraïne wel. Totaal onrealistisch en geen serieus voorstel. 100% op de knieën is geen voorstel.
Vreemd, dat vragen wij toch ook aan de Russen? Oprotten uit Oekraïne. En dat is volkomen begrijpelijk. Waarom zouden deze eisen richting het Iraanse regime niet serieus zijn?
  Forum Admin woensdag 25 maart 2026 @ 17:42:28 #49
pi_220429787
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zeker, maar je zou kunnen zeggen dat de aandacht op nogal excessief is.

We weten allemaal dat de beste man met een korreltje zou genomen dient te worden, helemaal die Truth Social epistels van em zijn niet serieus te nemen. En mensen voeren dit vervolgens wel aan als een argument waarom de oorlog 'mislukt' zou zijn. Je kunt dan ook lastig ontkennen dat een grote antipathie jegens die man een rol speelt in hoe mensen deze oorlog bekijken.
Dat ontken ik ook niet, maar dit is de andere kant van de medaille. Je ogen simpelweg sluiten voor hetgeen wel daadwerkelijk speelt.

Beide kunnen waar zijn.
pi_220429791
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:38 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Zodra de Amerikanen daar in de buurt komen kunnen we zien of ze bluffen. Ik verwacht het niet.
Ik ook niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')