Gotsammekrakepittuhmosesmohammedkriebels.quote:Op woensdag 25 maart 2026 23:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De kritiek op de Islam gaat zeker verder dan alleen het Iraanse regime.
Er zijn immers niet voor niets veel meer moslimfundamentalistische regimes of terreurgroeperingen. Islam is daarin helaas uniek, maar er zijn ook nog zat normale moslims hoor. Ik heb ook nooit anders willen beweren.
Het deel dat echter fundamentalistisch is of bereid is voor hun fundamentalistische geloofsgenoten in de bres te springen is simpelweg véél te groot. Wellicht een resultaat van het feit wie Mohamed (de vermeende profeet) was, dat betrof geen Mozes of Jezus, maar een zeer barbaarse legerleider die met het zwaard de Islam heeft verspreid.
Waarom worden individuele Israëliërs überhaupt verantwoordelijk gehouden voor het beleid van hun regering? Dit doen we letterlijk met geen enkel ander volk, zelfs individuele Russen worden niet verantwoordelijk gehouden voor Poetin. Maar bij Israëliërs lijkt dit dan ineens weer erg acceptabel voor sommige mensen.quote:Op woensdag 25 maart 2026 23:42 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Britten worden ook niet aangesproken op het beleid van hun regering. Jesus, snap dat verschil nu eens!
ik schaam mij diep hoe dit land gezonken is!!! ik als geboren amsterdammer geweldige jeugd in amsterdam! en nu pff joodse vrienden bijna niet leefbaar meerquote:Op woensdag 25 maart 2026 23:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat ligt niet aan het gedrag, maar aan blinde haat. Britten zijn ook grof, die worden ook niet collectief geweerd en het is nu ook weer niet zo dat Israëliërs de kroon spanen wat dit betreft. Maar we zagen het helaas in nasleep van de aanslagen van 7 oktober 2023 ook al, discriminatie, intimidatie of zelfs geweld jegens Israëliërs werd ineens salonfähig bij sommigen.
Voor welke mensen?quote:Op woensdag 25 maart 2026 23:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom worden individuele Israëliërs überhaupt verantwoordelijk gehouden voor het beleid van hun regering? Dit doen we letterlijk met geen enkel ander volk, zelfs individuele Russen worden niet verantwoordelijk gehouden voor Poetin. Maar bij Israëliërs lijkt dit dan ineens weer erg acceptabel voor sommige mensen.
Dat is opmerkelijk, bij de FvD vonden we dat emblematisch voor wat de partij zou zijn. Daar is een nationale rel door ontstaan. En volledig terecht vind ik, waarom zou dat bij andere situaties ineens heel anders werken?quote:Op woensdag 25 maart 2026 23:44 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Tja, in appgroepen van de Trumpjeugd wordt nazisme opgehemeld. Ik geloof niet dat groepapps een goede weerspiegeling van de samenleving zijn. "Zulke kringen" is weer onnodig hè
Mensen die Israëliërs om die reden gaan discrimineren. Er zijn zat voorbeelden van geweest de afgelopen 2,5 jaar.quote:
Oorzaak? De Islam? Nee, rotschoffies. Polarisatie en ophitsing.quote:Op woensdag 25 maart 2026 23:46 schreef Thorelf het volgende:
[..]
ik schaam mij diep hoe dit land gezonken is!!! ik als geboren amsterdammer geweldige jeugd in amsterdam! en nu pff joodse vrienden bijna niet leefbaar meer![]()
![]()
Islam.quote:Op woensdag 25 maart 2026 23:49 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Oorzaak? De Islam? Nee, rotschoffies. Polarisatie en ophitsing.
quote:Op woensdag 25 maart 2026 23:39 schreef Firuze60 het volgende:
Dat zijn de tokkies van dat land, joh, niet elke Israelier misdraagt zich, moet je eens kijken hoe Nederlanders zich misdragen als toeristen..
Er zijn inderdaad ook Nederlandse toeristen die zich misdragen, en Engelsen kunnen er ook wat van, vooral als ze dronken zijn. Toch hebben Israelische toeristen, en dan vooral de jongeren die net uit dienst komen, de reputatie dat ze de ergste zijn.quote:Op woensdag 25 maart 2026 23:40 schreef HowardRoark het volgende:
Dat ligt niet aan het gedrag, maar aan blinde haat. Britten zijn ook grof, die worden ook niet collectief geweerd en het is nu ook weer niet zo dat Israëliërs de kroon spanen wat dit betreft. Maar we zagen het helaas in nasleep van de aanslagen van 7 oktober 2023 ook al, discriminatie, intimidatie of zelfs geweld jegens Israëliërs werd ineens salonfähig bij sommigen.
Je loopt zelf al jarenlang de aanhangers van een religie te dehumaniseren, gap. Denk nu niet dat je op een morele heuvel staat.quote:Op woensdag 25 maart 2026 23:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mensen die Israëliërs om die reden gaan discrimineren. Er zijn zat voorbeelden van geweest de afgelopen 2,5 jaar.
Ik geloof niet dat we dat vonden. Je uitvergroting is overigens exact hetgene waar ik moeite mee heb.quote:Op woensdag 25 maart 2026 23:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is opmerkelijk, bij de FvD vonden we dat emblematisch voor wat de partij zou zijn. Daar is een nationale rel door ontstaan. En volledig terecht vind ik, waarom zou dat bij andere situaties ineens heel anders werken?
Ik las ooit een keer op de site van de Dienst Justitiële Inrichtingen dat ongeveer 2% van de gedetineerden in Nederland joods is. Dat lijkt misschien weinig, maar als je het afzet tegen het feit dat slechts 0,3% van de Nederlandse bevolking joods is, dan is het toch best wel veel. Zo lief zijn joden echt niet.quote:Op woensdag 25 maart 2026 23:49 schreef UitStraling het volgende:
Hoeveel procent van de Nederlandse Joden zit momenteel in detentie of geniet een werkeloosheidsuitkering, afgezet tegen de Nederlandse Moslims?
echt wel!!quote:Op woensdag 25 maart 2026 23:50 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Je loopt zelf al jarenlang de aanhangers van een religie te dehumaniseren, gap. Denk nu niet dat je op een morele heuvel staat.
Kom maar op met dat linkje.quote:Op woensdag 25 maart 2026 23:52 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik las ooit een keer op de site van de Dienst Justitiële Inrichtingen dat ongeveer 2% van de gedetineerden in Nederland joods is. Dat lijkt misschien weinig, maar als je het afzet tegen het feit dat slechts 0,3% van de Nederlandse bevolking joods is, dan is het toch best wel veel. Zo lief zijn joden echt niet.
absoluut niet!!quote:Op woensdag 25 maart 2026 23:53 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Je loopt graag achter een leider aan?
Moet jij niet ergens gaan schreeuwen tegen de afzetting van de Prinsengracht (of Herengracht, who cares) voor een film met Brad Pitt? Je klinkt als een zeepkist orator.quote:
Dat is nu ook weer niet nodig, zeg.quote:Op woensdag 25 maart 2026 23:55 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Moet jij niet ergens gaan schreeuwen tegen de afzetting van de Prinsengracht (of Herengracht, who cares) voor een film met Brad Pitt? Je klinkt als een zeepkist orator.
wow echt!! wat is jou probleem?quote:Op woensdag 25 maart 2026 23:55 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Moet jij niet ergens gaan schreeuwen tegen de afzetting van de Prinsengracht (of Herengracht, who cares) voor een film met Brad Pitt? Je klinkt als een zeepkist orator.
Waarom beledig jij eigenlijk constant mensen persoonlijk?quote:Op woensdag 25 maart 2026 23:55 schreef Barbusse het volgende:
[..]
quote:
https://www.dji.nl/over-d(...)estelijke-verzorgingquote:De joodse geestelijke verzorging biedt geestelijke, religieuze en maatschappelijke zorg aan joodse ingeslotenen. Aangezien joodse gedetineerden een hele kleine groep vormen in het gevangeniswezen (circa 2%), is het leiden van een joods leven in een justitiële inrichting geen vanzelfsprekendheid. De 6 rabbijnen binnen de Dienst Geestelijke Verzorging proberen er voor te zorgen dat er binnen de muren zoveel mogelijk plaats is voor traditioneel joods leven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |