Denk dat hun gemeenschappelijke haat voor Israël groter is dan hun haat aan elkaar. En dan heb ik het over de meeste lagen van de bevolking. Niet zo zeer de regeringen of 'koninklijke' familiesquote:Op woensdag 25 maart 2026 22:53 schreef UitStraling het volgende:
[..]
90 procent van de moslims is Soenniet, hoe gaat dit uitpakken denk je?
Het is nu al een grote sektarische clusterfuck, en dat zal alleen nog maar erger worden. Niet dat dit figuren als trump en bibi en wie er op dat moment ayatollah of sheik is aan hun olierijke/bedevaartsoord eigende reet zal roesten. Zet desnoods als Qatar zijnde al die 'gastarbeiders' in die de stadions bouwden voor het WK. Die hebben nu toch niks te doen, de uitvreters. Just wing it, bro. Just wing it.quote:Op woensdag 25 maart 2026 22:55 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Denk dat hun gemeenschappelijke haat voor Israël groter is dan hun haat aan elkaar. En dan heb ik het over de meeste lagen van de bevolking. Niet zo zeer de regeringen of 'koninklijke' families
Following World War II, Jewish militant groups in Mandatory Palestine engaged in a campaign of terrorism, aimed at forcing the British government to withdraw from the region and allow for the establishment of a Jewish state.quote:Op woensdag 25 maart 2026 19:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We weten allemaal heel goed wat terrorisme is en wat terroristen zijn.
wow dat lijkt mij duidelijk...kijk maar naar het gedrag als ze naar het westen komen en wat later naar hun kinderen! te triest voor woordenquote:Op woensdag 25 maart 2026 22:43 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Zo zeg! Hier komt de ware aard weer boven. Wat versta jij onder ongeciviliseerde culturen?
Hier zit wel ergens een ironie in verstopt trouwens (los van de hahaha).quote:Op woensdag 25 maart 2026 22:51 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Wat weet jij van het straatbeeld in Teheran?
Ben je er ooit geweest?
Wie zijn 'ze' en 'hun kinderen'? Gaat dit over Israeliërs, Iraniërs, wie wat waar? Benoem het gewoon, man.quote:Op woensdag 25 maart 2026 23:09 schreef Thorelf het volgende:
[..]
wow dat lijkt mij duidelijk...kijk maar naar het gedrag als ze naar het westen komen en wat later naar hun kinderen! te triest voor woorden
Israelische toeristen, vooral jongeren, staan wereldwijd nu ook niet bepaald bekend om hun nette gedrag. Misschien moeten we Israel dan maar tot de ongeciviliseerde culturen rekenen.quote:Op woensdag 25 maart 2026 23:09 schreef Thorelf het volgende:
wow dat lijkt mij duidelijk...kijk maar naar het gedrag als ze naar het westen komen en wat later naar hun kinderen! te triest voor woorden
Kun je hier je sterke reactie ook uitleggen?quote:Op woensdag 25 maart 2026 22:43 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Zo zeg! Hier komt de ware aard weer boven. Wat versta jij onder ongeciviliseerde culturen?
dat zou kunnen,maar dat geldt voor meerdere westerse culturen! maar zonder gevaar!quote:Op woensdag 25 maart 2026 23:19 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Israelische toeristen, vooral jongeren, staan wereldwijd nu ook niet bepaald bekend om hun nette gedrag. Misschien moeten we Israel dan maar tot de ongeciviliseerde culturen rekenen.
Naïef links zal eerder opteren om Israël hun kernwapens af te pakken.quote:Op woensdag 25 maart 2026 23:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kun je hier je sterke reactie ook uitleggen?
Ik heb het over culturen zoals die van het Iraanse regime, een moslimfundamentalistisch regime die ongeveer alles hekelt aan het Westen dat wij lief hebben, vrouwen op straat knuppelt voor het niet dragen van een hoofddoek, rustig tienduizenden van de eigen burgers om het leven brengt bij protesten en aanzienlijke delen van de Iraanse economie inzet voor het steunen van terrorisme in omringende landen met als grootste doel het willen vernietigen van het enige Joodse land ter wereld.
Een regime dat random mensen executeert als men 'denkt' dat zij samenwerken met Israël, een regime dat net na de revolutie de mensen met wie men die revolutie had bewerkstelligd, executeerde vanwege hun van secularisme en burgers gebruikte om Iraakse mijnenvelden te ruimen en hen hierbij een hangslot omdeed als symbolische sleutels voor het paradijs.
Zulke barbaren dienen dan ook nooit een kernwapen te krijgen.
Correct.quote:Op woensdag 25 maart 2026 23:06 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Following World War II, Jewish militant groups in Mandatory Palestine engaged in a campaign of terrorism, aimed at forcing the British government to withdraw from the region and allow for the establishment of a Jewish state.
This period, between 1945 and 1948, was characterized by bombings, assassinations, and sabotage carried out by armed groups, notably the Irgun Zvai Leumi and Lohamei Herut Israel (Lehi, or Stern Gang), as well as actions by the mainstream Haganah force.
Key Organizations and Activities
Irgun Zvai Leumi (Etzel): Led by Menachem Begin, the Irgun was considered a terrorist organization by British, United Nations, and US authorities. They targeted British military and civilian infrastructure to render Palestine ungovernable.
Lohamei Herut Israel (Lehi/Stern Gang): An extremist group that broke away from the Irgun, committed to direct action and assassinations, including against other Jews they deemed traitors.
Haganah (and Palmach): The main paramilitary organization. While often working with the British during WWII, they turned to anti-British sabotage after 1945—bombing bridges, railways, and ships involved in deporting Jewish immigrants.
Major Terrorist Attacks and Events
King David Hotel Bombing (July 22, 1946): The Irgun bombed the British administrative headquarters in Jerusalem, killing 92 people (British officials, civilians, and others).
Kidnapping and Flogging of British Personnel (December 1947): Retaliation for the flogging of a young Jew for armed robbery, the Irgun kidnapped and flogged a British officer and three NCOs.
Assassination of Lord Moyne (November 1944): Though technically during the end of WWII, this assassination in Cairo by Lehi signaled their violent intentions, and it triggered the "Saison" (Hunting Season), a period where the Haganah helped the British arrest Irgun members.
Deir Yassin Massacre (April 9, 1948): Irgun and Lehi attacked a Palestinian village, killing at least 107 civilians, including women and children.
Assassination of Count Folke Bernadotte (September 17, 1948): A UN mediator was assassinated in Jerusalem by Lehi.
Israëliërs zijn direct en soms erg grof, dat klopt. Toch is de Israëlische cultuur relatief Westers, liberaal en democratisch.quote:Op woensdag 25 maart 2026 23:19 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Israelische toeristen, vooral jongeren, staan wereldwijd nu ook niet bepaald bekend om hun nette gedrag. Misschien moeten we Israel dan maar tot de ongeciviliseerde culturen rekenen.
Nee, want je scheert een hele grote groep gelovigen over een kam als zijnde ongeciviliseerd.quote:Op woensdag 25 maart 2026 23:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kun je hier je sterke reactie ook uitleggen?
Ik heb het over culturen zoals die van het Iraanse regime, een moslimfundamentalistisch regime die ongeveer alles hekelt aan het Westen dat wij lief hebben, vrouwen op straat knuppelt voor het niet dragen van een hoofddoek, rustig tienduizenden van de eigen burgers om het leven brengt bij protesten en aanzienlijke delen van de Iraanse economie inzet voor het steunen van terrorisme in omringende landen met als grootste doel het willen vernietigen van het enige Joodse land ter wereld.
Een regime dat random mensen executeert als men 'denkt' dat zij samenwerken met Israël, een regime dat net na de revolutie de mensen met wie men die revolutie had bewerkstelligd, executeerde vanwege hun van secularisme en burgers gebruikte om Iraakse mijnenvelden te ruimen en hen hierbij een hangslot omdeed als symbolische sleutels voor het paradijs.
Zulke barbaren dienen dan ook nooit een kernwapen te krijgen.
Dat zou mij niet verbazen. in groepapps van de jeugdbeweging van GL/PvdA gingen vorig jaar schijnbaar al oproepen rond om de oorlog te verklaren aan Israël. Dat benadrukt wat voor een gedachtegoed er in zulke kringen wordt omarmd.quote:Op woensdag 25 maart 2026 23:25 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Naïef links zal eerder opteren om Israël hun kernwapens af te pakken.
Bron?quote:Op woensdag 25 maart 2026 23:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zou mij niet verbazen. in groepapps van de jeugdbeweging van GL/PvdA gingen vorig jaar schijnbaar al oproepen rond om de oorlog te verklaren aan Israël. Dat benadrukt wat voor een gedachtegoed er in zulke kringen wordt omarmd.
Nee hoor, ik benoem specifiek de cultuur van het Iraanse regime. Jij stelt dat vervolgens gelijk aan alle moslims wereldwijd. Maar dat zijn mijn woorden niet. Ik ben erg kritisch op de Islam, maar stel het het diep fundamentalistische gedachtegoed van het Iraanse regime niet gelijk aan alle moslims.quote:Op woensdag 25 maart 2026 23:30 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nee, want je scheert een hele grote groep gelovigen over een kam als zijnde ongeciviliseerd.
Dus jij vindt dan:
De grootste godsdiensten zijn het christendom (2,4 miljard mensen, 30 procent van de wereldbevolking), de islam (24 procent), het hindoeïsme (15 procent) en het boeddhisme (6 procent).
24 procent van de wereldbevolking ongeciviliseerd.
Gotzijdankquote:Op woensdag 25 maart 2026 23:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, ik benoem specifiek de cultuur van het Iraanse regime. Jij stelt dat vervolgens gelijk aan alle moslims wereldwijd. Maar dat zijn mijn woorden niet. Ik ben erg kritisch om de Islam, maar stel het het diep fundamentalistische gedachtegoed van het Iraanse regime niet gelijk aan alle moslims.
Slechts 24% he? Heul genuanceerd allemaal.quote:Op woensdag 25 maart 2026 23:30 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nee, want je scheert een hele grote groep gelovigen over een kam als zijnde ongeciviliseerd.
Dus jij vindt dan:
De grootste godsdiensten zijn het christendom (2,4 miljard mensen, 30 procent van de wereldbevolking), de islam (24 procent), het hindoeïsme (15 procent) en het boeddhisme (6 procent).
24 procent van de wereldbevolking ongeciviliseerd.
Het gaat vaak wel verder dan dat ze alleen direct en grof zijn. Op veel plaatsen op de wereld, van Peru tot Thailand, waar ze inmiddels de nodige ervaring met Israelische toeristen hebben, zijn ze in veel hotels en restaurants niet meer welkom.quote:Op woensdag 25 maart 2026 23:26 schreef HowardRoark het volgende:
Israëliërs zijn direct en soms erg grof, dat klopt. Toch is de Israëlische cultuur relatief Westers, liberaal en democratisch.
Jouw kritiek op de Islam is dat het, in jouw woorden, een "wrede ongeciviliseerde cultuur" is. Dan heb je kritiek op iedere belijdende moslim persoonlijk.quote:Op woensdag 25 maart 2026 23:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, ik benoem specifiek de cultuur van het Iraanse regime. Jij stelt dat vervolgens gelijk aan alle moslims wereldwijd. Maar dat zijn mijn woorden niet. Ik ben erg kritisch op de Islam, maar stel het het diep fundamentalistische gedachtegoed van het Iraanse regime niet gelijk aan alle moslims.
zo triest dit..ik snap de lgbt ook totaal niet...ze zijn met hun eigen ondergang bezig!quote:Op woensdag 25 maart 2026 23:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zou mij niet verbazen. in groepapps van de jeugdbeweging van GL/PvdA gingen vorig jaar schijnbaar al oproepen rond om de oorlog te verklaren aan Israël. Dat benadrukt wat voor een gedachtegoed er in zulke kringen wordt omarmd.
Dat zijn de tokkies van dat land, joh, niet elke Israelier misdraagt zich, moet je eens kijken hoe Nederlanders zich misdragen als toeristen..quote:Op woensdag 25 maart 2026 23:36 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Het gaat vaak wel verder dan dat ze alleen direct en grof zijn. Op veel plaatsen op de wereld, van Peru tot Thailand, waar ze inmiddels de nodige ervaring met Israelische toeristen hebben, zijn ze in veel hotels en restaurants niet meer welkom.
Dat ligt niet aan het gedrag, maar aan blinde haat. Britten zijn ook grof, die worden ook niet collectief geweerd en het is nu ook weer niet zo dat Israëliërs de kroon spanen wat dit betreft. Maar we zagen het helaas in nasleep van de aanslagen van 7 oktober 2023 ook al, discriminatie, intimidatie of zelfs geweld jegens Israëliërs werd ineens salonfähig bij sommigen.quote:Op woensdag 25 maart 2026 23:36 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Het gaat vaak wel verder dan dat ze alleen direct en grof zijn. Op veel plaatsen op de wereld, van Peru tot Thailand, waar ze inmiddels de nodige ervaring met Israelische toeristen hebben, zijn ze in veel hotels en restaurants niet meer welkom.
Britten worden ook niet aangesproken op het beleid van hun regering. Jesus, snap dat verschil nu eens!quote:Op woensdag 25 maart 2026 23:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat ligt niet aan het gedrag, maar aan blinde haat. Britten zijn ook grof, die worden ook niet collectief geweerd en het is nu ook weer niet zo dat Israëliërs de kroon spanen wat dit betreft. Maar we zagen het helaas in nasleep van de aanslagen van 7 oktober 2023 ook al, discriminatie, intimidatie of zelfs geweld jegens Israëliërs werd ineens salonfähig bij sommigen.
De kritiek op de Islam gaat zeker verder dan alleen het Iraanse regime.quote:Op woensdag 25 maart 2026 23:38 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Jouw kritiek op de Islam is dat het, in jouw woorden, een "wrede ongeciviliseerde cultuur" is. Dan heb je kritiek op iedere belijdende moslim persoonlijk.
Tja, in appgroepen van de Trumpjeugd wordt nazisme opgehemeld. Ik geloof niet dat groepapps een goede weerspiegeling van de samenleving zijn. "Zulke kringen" is weer onnodig hèquote:Op woensdag 25 maart 2026 23:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |