abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 maart 2026 @ 13:54:43 #151
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220427799
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 13:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Toch bijzonder dat de MAGA's volhouden dat deze oorlog een succesverhaal is.

Zoals Martin Visser uitlegde bij WNL: deze oorlog zorgt ervoor dat straks álles duurder wordt, dus niet alleen de benzine. De ECB waarschuwt voor een economische crisis, met mogelijk een recessie. De DNB komt met een soortgelijke boodschap. Die stelt bovendien dat we zulke economische schokken niet eindeloos kunnen opvangen.

Dan kun je gaan mekkeren over 'te hoge accijnzen' in Nederland, maar die vormen niet het probleem. Verlaging van de accijns op brandstof beschermt ons ook niet tegen de mogelijke economische crisis die hieruit voortvloeit. Het is puur en alleen de oorlog in Iran die daaraan ten grondslag ligt.

En wat is er nou precies bereikt met deze strijd? De Iraanse militaire capaciteiten zijn voor een groot deel vernietigd. Leuk, maar daarmee bewerkstellig je geen fundamentele veranderingen. Het regime staat nog overeind en heeft ontdekt dat westen vol in de paniekmode schiet als de Straat van Hormuz op slot gaat.

Dus ja, echt een topshow weer van de Trump-regering. Bedankt.
Wie stelt dit eigenlijk, heb je daar een paar concrete voorbeelden van?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220427809
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 12:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De beeldvorming is vanaf het eerste moment al tegen de VS en Israël, vanwege de enorme hekel die sommigen jegens die twee landen hebben, met name dan natuurlijk Trump. Wat je aan beeldvorming hebt als je daadwerkelijke oorlog verliest blijft ook de vraag. Mochten de VS en Israël een passend antwoord vinden op de Straat van Hormuz, heeft Iran weinig meer.

Daarnaast wisselt de taal van Trump ook nogal omdat alles wat hij zegt invloed heeft op de markten, en dan met name die van olie, waarbij Iran juist strategisch baat heeft die dreiging van hoge olieprijzen om zo de VS naar de tafel te krijgen. Zie ook:
[..]

Niemand heeft een hekel aan de VS of Israel.....

Alleen veroordelen vele mensen, ook hier, het gebruik van geweld. Het rechtertje spelen in andere landen.
Constant overal oorlog veroorzaken. Inclusief een hele boel ellende en hoop dode burgers die vooral Israel veroorzaakt.
pi_220427816
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 12:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat was dan ook nooit een direct doel van deze oorlog.

De VS en Israël hebben Iran, met name materieel, flinke klappen toegebracht en enkele belangrijke kopstukken uitgeschakeld waaronder de ayatollah himself. Waarom zou deze zaak dus faliekant mislukt zijn?
Omdat Trump de macht over de olie nog niet heeft.

En Israel? Tja, die vinden het gewoon leuk om overal ellende te brengen.
Die hadden wss helemaal geen doel.
pi_220427847
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 12:33 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Is dat Hezbolah niet ontstaan uit de Israëlische inval tijdens de Libanese Burgeroorlog in 1982? Welke groeperingen zullen hun levenslicht in 2026 zien?
Hamas ook niet vergeten.

De grootste tegenstanders van Israel zijn allemaal ontstaan door het geweld en terreur van Israel.
Leuke paradox _O- _O-

Het gedrag van de afgelopen jaren van Israel gaat er ook zeker niet voor zorgen dat er minder tegenstanders gaan komen.
pi_220427876
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 13:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dan speelt natuurlijk alsnog een antipathie (jegens Westerse landen) een grote rol in hoe dit conflict wordt bekeken.
Niemand heeft antipathie tegen Westerse landen. Dat is onzin die jij verzint als mensen het niet met je eens zijn.
Israel is overigens ook niet Westers.

Mensen hebben een antipathie tegen oorlog. Tegen geweld. Tegen misdaden tegen de mensheid.
Dat er toevallig 1 Westers land en een M-O land daar mee bezig zijn, tja.
pi_220427902
quote:
8s.gif Op woensdag 25 maart 2026 13:16 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En ik zit hier maar contructieberekeningen te maken. Ik heb echt de verkeerde richting gekozen vroegah, had gewoon geldschuiver moeten worden en geen ingenieur. :'(
Als ingenieur heb jij anders ook niets te klagen qua geld, toch.
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 14:01:55 #157
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220427919
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 14:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Als ingenieur heb jij anders ook niets te klagen qua geld, toch.
Dat niet, maar even een half miljard verschuiven op een maandagnamiddag die ik niet zo snel. -O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220427926
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 13:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Toch bijzonder dat de MAGA's volhouden dat deze oorlog een succesverhaal is.

Zoals Martin Visser uitlegde bij WNL: deze oorlog zorgt ervoor dat straks álles duurder wordt, dus niet alleen de benzine. De ECB waarschuwt voor een economische crisis, met mogelijk een recessie. De DNB komt met een soortgelijke boodschap. Die stelt bovendien dat we zulke economische schokken niet eindeloos kunnen opvangen.

Dan kun je gaan mekkeren over 'te hoge accijnzen' in Nederland, maar die vormen niet het probleem. Verlaging van de accijns op brandstof beschermt ons ook niet tegen de mogelijke economische crisis die hieruit voortvloeit. Het is puur en alleen de oorlog in Iran die daaraan ten grondslag ligt.

En wat is er nou precies bereikt met deze strijd? De Iraanse militaire capaciteiten zijn voor een groot deel vernietigd. Leuk, maar daarmee bewerkstellig je geen fundamentele veranderingen. Het regime staat nog overeind en heeft ontdekt dat westen vol in de paniekmode schiet als de Straat van Hormuz op slot gaat.

Dus ja, echt een topshow weer van de Trump-regering. Bedankt.
Toch hebben wij zelf ook een verantwoordelijkheid. Als we nu nog niet het gas in Groningen weer openen....
pi_220427939
quote:
9s.gif Op woensdag 25 maart 2026 14:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat niet, maar even een half miljard verschuiven op een maandagnamiddag die ik niet zo snel. -O-
Haha neuh. Maar die half miljard ziet Trumpie ook niet he. Daarom snap ik niet helemaal wat hij ermee wint.
  woensdag 25 maart 2026 @ 14:03:02 #160
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220427941
quote:

[..]
Dat niet,
Herstelbetalingen. Nu.
Huilen dan.
pi_220427962
Zowel bibi en trump zijn gewoon criminelen die nog niet eens de toiletten in een overheidsgebouw schoon zouden mogen maken.

Het zou fijn zijn als dat Iraanse regime om zou vallen. Maar deze oorlog gaat dat niet tewerkstellen. Ongeacht of dit wel/niet/misschien/ofjatochwel het doel zou zijn, dan vrees ik dat Iran en de hele regio het slachtoffer gaat worden van erger sektarisch geweld dan in Irak en Syrië.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_220427964
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 13:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wie stelt dit eigenlijk, heb je daar een paar concrete voorbeelden van?
Jij liep eerder nog te jubelen. Maar ik begrijp dat de oorlog toch geen succes is?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_220427969
quote:

[..]
Dan speelt natuurlijk alsnog een antipathie (jegens Westerse landen) een grote rol in hoe dit conflict wordt bekeken.
Ja. Maar, zou in dit geval Amerika dat niet een klein beetje aan zichzelf te wijten hebben gezien hun historie van oorlog voeren na WO II?

Als de Chinezen zich zo zouden gedragen, overal binnenvallen waar vooral heel veel olie is, zonder een exit-strategie, dan zou het sentiment ook anti-Chinees zijn.
  woensdag 25 maart 2026 @ 14:09:38 #164
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220427970
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 12:33 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Is dat Hezbolah niet ontstaan uit de Israëlische inval tijdens de Libanese Burgeroorlog in 1982? Welke groeperingen zullen hun levenslicht in 2026 zien?
Het viel mij ook op dat dit inderdaad werd vermeld in een aantal media. Op deze manier worden de onjuistheden over de geschiedenis van dit conflict aangewakkerd. Mensen die dat lezen denken dan 'Oh, dus zo is Hezbollah ontstaan. Het was gewoon omdat Israël besloot Libanon aan te vallen'.

Maar dat is natuurlijk niet het volledige verhaal. Het ontstaan van Hezbollah ligt veel complexer. Tevens wordt de reden van het invallen in Libanon wordt volledig achterwege gelaten in zulke verhalen. Israël viel Libanon namelijk niet 'zomaar' aan.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 14:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Jij liep eerder nog te jubelen. Maar ik begrijp dat de oorlog toch geen succes is?
Laat maar zien waar ik stelde dat deze oorlog een groot succesverhaal is ...
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220427976
Ik denk dat MAGA een manier gaat vinden om zich terug te trekken, en genoeg MAGA sympathisanten ervan te overtuigen dat ze ´gewonnen´ hebben.
  woensdag 25 maart 2026 @ 14:11:32 #166
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220427981
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 14:09 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Ja. Maar, zou in dit geval Amerika dat niet een klein beetje aan zichzelf te wijten hebben gezien hun historie van oorlog voeren na WO II?
Nee, dat komt met name door anti-Westerse sentimenten die grip hebben gekregen om bepaalde contreien in het Westen. Daar voert anti-Westers gedachtegoed met een pathologische empathie voor derdewereldlanden nu de boventoon.
  woensdag 25 maart 2026 @ 14:13:42 #167
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220427992
De 'sentimenten' in 'bepaalde contreien' zijn er weer hoor :') .
Huilen dan.
pi_220427993
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 14:10 schreef theunderdog het volgende:
Ik denk dat MAGA een manier gaat vinden om zich terug te trekken, en genoeg MAGA sympathisanten ervan te overtuigen dat ze ´gewonnen´ hebben.
Simpel, we hebben gewonnen en de doelstellingen die niet behaald zijn zijn de schuld van Biden, na 4 jaar wanbeleid.
pi_220428001
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 14:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, dat komt met name door anti-Westerse sentimenten die grip hebben gekregen om bepaalde contreien in het Westen. Daar voert anti-Westers gedachtegoed met een pathologische empathie voor derdewereldlanden nu de boventoon.
Als je ziet wat de afgelopen oorlogen gekost hebben, en wat ze opgeleverd hebben dan ontstaan dat soort sentimenten. In bepaalde contreien dan he.
  woensdag 25 maart 2026 @ 14:19:51 #170
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220428027
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 14:15 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Als je ziet wat de afgelopen oorlogen gekost hebben, en wat ze opgeleverd hebben dan ontstaan dat soort sentimenten. In bepaalde contreien dan he.
Nee hoor, want met bijvoorbeeld de oorlog tegen de Russen heeft men totaal geen moeite. Sterker nog, dat mocht zoveel kosten als nodig en velen toonden zelfs bereidheid voor een directe confrontatie met Rusland.

Bovendien vraag ik mij altijd af als men zo kritisch is op bepaalde oorlogen, wat had men dan precies verwacht? Ook hier vraag ik mij dat af. Velen stelen dat deze oorlog nu 'mislukt' zou zijn. Maar wanneer zou precies geslaagd zijn?
pi_220428033
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 14:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, want met bijvoorbeeld de oorlog tegen de Russen heeft men totaal geen moeite. Sterker nog, dat mocht zoveel kosten als nodig en velen toonden zelfs bereidheid voor een directe confrontatie met Rusland.

Bovendien vraag ik mij altijd af als men zo kritisch is op bepaalde oorlogen, wat had men dan precies verwacht? Ook hier vraag ik mij dat af. Velen stelen dat deze oorlog nu 'mislukt' zou zijn. Maar wanneer zou precies geslaagd zijn?
Dat is het hele probleem van deze oorlog. Er zijn geformuleerde doelen het zwalkt aan alle kanten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220428034
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 13:59 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Niemand heeft antipathie tegen Westerse landen. Dat is onzin die jij verzint als mensen het niet met je eens zijn.
Israel is overigens ook niet Westers.

Mensen hebben een antipathie tegen oorlog. Tegen geweld. Tegen misdaden tegen de mensheid.
Dat er toevallig 1 Westers land en een M-O land daar mee bezig zijn, tja.
Voor het gemak vergeten we de serie van oorlogsmisdaden van het tweede betrokken middenoosterse land?
pi_220428038
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 14:13 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Simpel, we hebben gewonnen en de doelstellingen die niet behaald zijn zijn de schuld van Biden, na 4 jaar wanbeleid.
Zoiets ja.
pi_220428044
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2026 14:13 schreef Isdatzo het volgende:
Weet je het is echt niet overtuigend als je dingen die iedereeen gewoon kan zien gaat zitten ontkennen.
pi_220428069
Deze hele oorlog is trouwens gewoon hoe de VS oorlog voeren. Tegelijkertijd teveel en te weinig doen. Enorm geweld, maar je weet dat ze elk moment kunnen weglopen.

De enige keer dat ze dat niet deden was in de burgeroorlog.
  woensdag 25 maart 2026 @ 14:31:01 #176
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220428077
quote:

[..]
Stop nu eens met dit soort loze uitspraken. Er zullen vast mensen zijn die zo denken, maar in het topic ben ik ze nog niet tegen gekomen. En dat een ander misschien wel eens een antipathie heeft tegen 'de andere kant', dat is dan zeker gewenst?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_220428101
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 14:22 schreef HiZ het volgende:

[..]
Voor het gemak vergeten we de serie van oorlogsmisdaden van het tweede betrokken middenoosterse land?
Nee? Daar ging het niet over of wel dan?

We hadden het over de oorzaak en ontstaan van bepaalde groepen.
  woensdag 25 maart 2026 @ 14:34:53 #178
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220428105
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 14:29 schreef HiZ het volgende:
Deze hele oorlog is trouwens gewoon hoe de VS oorlog voeren. Tegelijkertijd teveel en te weinig doen. Enorm geweld, maar je weet dat ze elk moment kunnen weglopen.

De enige keer dat ze dat niet deden was in de burgeroorlog.
En de tegenstander in die burgeroorlog is nu aan de macht.
  woensdag 25 maart 2026 @ 14:35:50 #179
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220428113
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 14:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat is het hele probleem van deze oorlog. Er zijn geformuleerde doelen het zwalkt aan alle kanten.
quote:
Washington’s stated goals have included degrading Iran’s nuclear program, ballistic missiles, navy, drones, and control of its terror proxies. The United States is well on its way to achieving these objectives.

All of these capabilities are badly degraded with, for example, more than fifty Iranian naval vessels resting on the sea floor. Going after remaining missile and drone manufacturing capabilities will likely take a couple of more weeks, at which point US President Donald Trump will be able to declare victory.

A better government in Iran that is more cooperative internationally and that respects the human rights of its people is also desirable, but that outcome is largely in the hands of the Iranian people.

Regardless of who governs next, Iran will be much weaker for years to come and less able to threaten the United States.

Bron
Volgens mij zijn toch een aantal van deze doelen behaald? Nucleaire programma vernietigen en controle over proxies niet.
pi_220428114
quote:

[..]
Ik neem genoeg met 100.000 hoor. Ik ben niet zo moeilijk daarin ^O^
pi_220428115
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 13:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Prima, dan zijn we het hier in ieder geval over eens.
Je bent het met me eens dat het er alle schijn van is dat de Trump administratie (direct of indirect) betrokken is bij insider trading?

quote:
Vertel eens, wat zou ik zoal goedpraten? En dat velen een hekel hebben aan de VS en Israël is simpelweg een feit, dat betreft geen aanname. Dit zien we namelijk ook met veel andere situaties die betrekking hebben op deze landen.
Nee, dat is geen feit. Dat is jouw interpretatie van zaken die je tussen de regels door leest. Eerder deze week hebben we een discussie gehad waarin jij het annexeren van land van Libanon letterlijk goed praat door Israël (om een voorbeeld te geven). Voorbeelden zijn er legio. Je bent volgens mij een slimme kerel en onthoudt echt wel wat je zelf gezegd hebt.
pi_220428118
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2026 14:13 schreef Isdatzo het volgende:
Het is gewoon een laffe manier om mensen indirect te beschuldigen van waarvan je ze ook wilt beschuldigen. Wijs naar een groep, een 'zij', en gáán met die banaan! Want nu is het opeens geen jij-bak meer. Heel ambtelijk verantwoordt.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_220428119
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 14:31 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Stop nu eens met dit soort loze uitspraken. Er zullen vast mensen zijn die zo denken, maar in het topic ben ik ze nog niet tegen gekomen. En dat een ander misschien wel eens een antipathie heeft tegen 'de andere kant', dat is dan zeker gewenst?
Die anti-westerse trend is er wel degelijk en je hoeft ook niet overdreven te zoeken. De manier waarop de Transatlantische slavenhandel of westers kolonialisme wordt behandeld als uitzonderlijk in de wereldgeschiedenis is daar het beste voorbeeld van.

En FYI ik veroordeel die slavernij compromisloos en ik zie kolonialisme als iets wat vooral ten koste ging van de bevolking van de koloniserende landen ten behoeve van een kleine elite. Voor zover het überhaupt iets opleverde.
pi_220428120
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 14:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Volgens mij zijn een aantal van deze doelen behaald. Nucleaire programma vernietigen en controle over proxies niet.
Heel leuk dat jij MAGA God blijft geloven _O-
Probleem is alleen dat ze al in juni 2025 (of wat was het) alles helemaal kapot gebombardeerd (zouden) hebben. En nog altijd wordt er geroepen dat het al kapot was.

En de doelen van de VS, laat staan Israel, hebben niets te maken met nucleaire zaken.

Daden zijn veel belangrijker dan wat woorden van een gek.
pi_220428124
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 14:37 schreef HiZ het volgende:

[..]
Die anti-westerse trend is er wel degelijk en je hoeft ook niet overdreven te zoeken. De manier waarop de Transatlantische slavenhandel of westers kolonialisme wordt behandeld als uitzonderlijk in de wereldgeschiedenis is daar het beste voorbeeld van.

En FYI ik veroordeel die slavernij compromisloos en ik zie kolonialisme als iets wat vooral ten koste ging van de bevolking van de koloniserende landen ten behoeve van een kleine elite. Voor zover het überhaupt iets opleverde.
Ik zie anders helemaal nergens dat soort trends of bewoordingen.
pi_220428126
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 14:33 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nee? Daar ging het niet over of wel dan?

We hadden het over de oorzaak en ontstaan van bepaalde groepen.
Dan nog is Iran de onbetwiste financier van groepen als Hezbollah.
  woensdag 25 maart 2026 @ 14:39:29 #187
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220428131
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 14:36 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Het is gewoon een laffe manier om mensen indirect te beschuldigen van waarvan je ze ook wilt beschuldigen. Wijs naar een groep, een 'zij', en gáán met die banaan! Want nu is het opeens geen jij-bak meer. Heel ambtelijk verantwoordt.
Een zij-bak.
pi_220428133
quote:

[..]
Dat zal.
Ook dat zegt weer helemaal niets over het totale plaatje.
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 14:40:30 #189
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220428136
quote:

[..]

Kritiek hebben op de huidige, enorme strategische blunder die de VS en Israël hier begaan, of bijvoorbeeld de manier waarop Trump de VS denkt te kunnen besturen, lijkt me juist uitgesproken en gezond pro-westers.

[ Bericht 0% gewijzigd door xpompompomx op 25-03-2026 14:52:08 ]
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 14:41:04 #190
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220428138
quote:

[..]
Er is niemand die dat betwist.
pi_220428139
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 14:34 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En de tegenstander in die burgeroorlog is nu aan de macht.
Dat is een zo loze uitspraak dat ik geen reactie heb.
  woensdag 25 maart 2026 @ 14:41:59 #192
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220428147
quote:

[..]
Nee, het gaat simpelweg over bredere sentimenten, niet over individuen.

Als het over anti-Westerse sentimenten gaat leeft dit zowel bij links, rechts als bij moslims. Je kunt hier dus niet individuen aanwijzen. Ik begrijp ook niet zo goed waarom je dat zo graag lijkt te willen.

Alleen een aantal linkse users stoort zich enorm aan die verwoording omdat men zich persoonlijk aangesproken voelt. Maar daar kan ik verder niets aan doen. Trouwens, als ik 'links' zou noemen, wat ik voorheen nog wel eens deed, dan werd men ook kwaad want dat werd opgevat als een ad hominem. Ik begrijp dus niet wat men dan wil.
  woensdag 25 maart 2026 @ 14:41:59 #193
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220428148
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 14:40 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Kritiek hebben op de huidige, enorme strategische blunder die de VS en Israël hier begaan, of de manier waarop Trump de VS denkt te kunnen besturen, lijkt me juist uitgesproken en gezond pro-westers.
Precies, je zou bijna denken dat de MAGAtrein juist een hekel heeft aan het Westen en de waarden die daarmee gepaard gaan (gelijkheid, mensenrechten, internationaal recht etc).
  woensdag 25 maart 2026 @ 14:43:14 #194
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220428154
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 14:41 schreef HiZ het volgende:

[..]
Dat is een zo loze uitspraak dat ik geen reactie heb.

Heeft ook een pardon gehad. Uiteraard heb je hier geen reactie op.
pi_220428156
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 14:35 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Je bent het met me eens dat het er alle schijn van is dat de Trump administratie (direct of indirect) betrokken is bij insider trading?
[..]
Nee, dat is geen feit. Dat is jouw interpretatie van zaken die je tussen de regels door leest. Eerder deze week hebben we een discussie gehad waarin jij het annexeren van land van Libanon letterlijk goed praat door Israël (om een voorbeeld te geven). Voorbeelden zijn er legio. Je bent volgens mij een slimme kerel en onthoudt echt wel wat je zelf gezegd hebt.
Bespaar je energie....

Hij ontkent alles wat iedereen hem ziet zeggen.
En gaat nooit iets bekennen, ongeacht wat je hem laat zien.

Wat hij wel heel goed kan is anderen van alles veroordelen. Op de man spelen.

Lekker negeren. Heb je inhoudelijks toch niets aan.
  woensdag 25 maart 2026 @ 14:43:49 #196
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220428157
quote:

[..]
En ook onmogelijk om inhoudelijk op te reageren want het wordt nooit concreet gemaakt.

Je verzint gewoon dat een niet-gedefinieerde groep mensen bepaalde dingen doet of bepaalde opvattingen heeft, en vervolgens trek je daar fanatiek tegen ten strijde.
Huilen dan.
pi_220428161
Dat gebruik van de term 'anti-westerse sentimenten' slaat natuurlijk al helemaal nergens op. Dat is gewoon weer een temu argumentatie techniek om iedereen waar je het niet mee eens bent als zijnde inherent slecht. Don't blame the message, blame the messenger. Zo rolt 'men'. In 'bepaalde contreien'.
pi_220428173
quote:
15s.gif Op woensdag 25 maart 2026 14:44 schreef Barbusse het volgende:
Dat gebruik van de term 'anti-westerse sentimenten' slaat natuurlijk al helemaal nergens op. Dat is gewoon weer een temu argumentatie techniek om iedereen waar je het niet mee eens bent als zijnde inherent slecht. Don't blame the message, blame the messenger. Zo rolt 'men'. In 'bepaalde contreien'.
Precies....

Iedereen die het niet eens is met die groep op FOK! is anti-Westers, antisemiet, hypocriet en weet ik het allemaal wat ze verzinnen.

Vraag je ze het te onderbouwen? Hoor je niets meer. Zo zinloos.
pi_220428199
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 14:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, het gaat simpelweg over bredere sentimenten, niet over individuen.

Als het over anti-Westerse sentimenten gaat leeft dit zowel bij links, rechts als bij moslims. Je kunt hier dus niet individuen aanwijzen. Ik begrijp ook niet zo goed waarom je dat zo graag lijkt te willen.

Alleen een aantal linkse users stoort zich enorm aan die verwoording omdat men zich persoonlijk aangesproken voelt. Maar daar kan ik verder niets aan doen. Trouwens, als ik 'links' zou noemen, wat ik voorheen nog wel eens deed, dan werd men ook kwaad want dat werd opgevat als een ad hominem. Ik begrijp dus niet wat men dan wil.
Je kunt zo wild om je heen slaan als je wilt, maar je rethorische truukjes zijn klaarduidelijk. Je discussie-wijze is niet oprecht. Daarom gaan ook vele users niet meer met je in gesprek.

Fijne dag :W
pi_220428211
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 14:46 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Precies....

Iedereen die het niet eens is met die groep op FOK! is anti-Westers, antisemiet, hypocriet en weet ik het allemaal wat ze verzinnen.

Vraag je ze het te onderbouwen? Hoor je niets meer. Zo zinloos.
"Want daar bedoel ik jou niet mee, ik zeg toch niet letterlijk dat jij tot die groep behoort?"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')