Wie stelt dit eigenlijk, heb je daar een paar concrete voorbeelden van?quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Toch bijzonder dat de MAGA's volhouden dat deze oorlog een succesverhaal is.
Zoals Martin Visser uitlegde bij WNL: deze oorlog zorgt ervoor dat straks álles duurder wordt, dus niet alleen de benzine. De ECB waarschuwt voor een economische crisis, met mogelijk een recessie. De DNB komt met een soortgelijke boodschap. Die stelt bovendien dat we zulke economische schokken niet eindeloos kunnen opvangen.
Dan kun je gaan mekkeren over 'te hoge accijnzen' in Nederland, maar die vormen niet het probleem. Verlaging van de accijns op brandstof beschermt ons ook niet tegen de mogelijke economische crisis die hieruit voortvloeit. Het is puur en alleen de oorlog in Iran die daaraan ten grondslag ligt.
En wat is er nou precies bereikt met deze strijd? De Iraanse militaire capaciteiten zijn voor een groot deel vernietigd. Leuk, maar daarmee bewerkstellig je geen fundamentele veranderingen. Het regime staat nog overeind en heeft ontdekt dat westen vol in de paniekmode schiet als de Straat van Hormuz op slot gaat.
Dus ja, echt een topshow weer van de Trump-regering. Bedankt.
Niemand heeft een hekel aan de VS of Israel.....quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De beeldvorming is vanaf het eerste moment al tegen de VS en Israël, vanwege de enorme hekel die sommigen jegens die twee landen hebben, met name dan natuurlijk Trump. Wat je aan beeldvorming hebt als je daadwerkelijke oorlog verliest blijft ook de vraag. Mochten de VS en Israël een passend antwoord vinden op de Straat van Hormuz, heeft Iran weinig meer.
Daarnaast wisselt de taal van Trump ook nogal omdat alles wat hij zegt invloed heeft op de markten, en dan met name die van olie, waarbij Iran juist strategisch baat heeft die dreiging van hoge olieprijzen om zo de VS naar de tafel te krijgen. Zie ook:
[..]
Omdat Trump de macht over de olie nog niet heeft.quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat was dan ook nooit een direct doel van deze oorlog.
De VS en Israël hebben Iran, met name materieel, flinke klappen toegebracht en enkele belangrijke kopstukken uitgeschakeld waaronder de ayatollah himself. Waarom zou deze zaak dus faliekant mislukt zijn?
Hamas ook niet vergeten.quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:33 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Is dat Hezbolah niet ontstaan uit de Israëlische inval tijdens de Libanese Burgeroorlog in 1982? Welke groeperingen zullen hun levenslicht in 2026 zien?
Niemand heeft antipathie tegen Westerse landen. Dat is onzin die jij verzint als mensen het niet met je eens zijn.quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dan speelt natuurlijk alsnog een antipathie (jegens Westerse landen) een grote rol in hoe dit conflict wordt bekeken.
Als ingenieur heb jij anders ook niets te klagen qua geld, toch.quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En ik zit hier maar contructieberekeningen te maken. Ik heb echt de verkeerde richting gekozen vroegah, had gewoon geldschuiver moeten worden en geen ingenieur.
Dat niet, maar even een half miljard verschuiven op een maandagnamiddag die ik niet zo snel.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als ingenieur heb jij anders ook niets te klagen qua geld, toch.
Toch hebben wij zelf ook een verantwoordelijkheid. Als we nu nog niet het gas in Groningen weer openen....quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Toch bijzonder dat de MAGA's volhouden dat deze oorlog een succesverhaal is.
Zoals Martin Visser uitlegde bij WNL: deze oorlog zorgt ervoor dat straks álles duurder wordt, dus niet alleen de benzine. De ECB waarschuwt voor een economische crisis, met mogelijk een recessie. De DNB komt met een soortgelijke boodschap. Die stelt bovendien dat we zulke economische schokken niet eindeloos kunnen opvangen.
Dan kun je gaan mekkeren over 'te hoge accijnzen' in Nederland, maar die vormen niet het probleem. Verlaging van de accijns op brandstof beschermt ons ook niet tegen de mogelijke economische crisis die hieruit voortvloeit. Het is puur en alleen de oorlog in Iran die daaraan ten grondslag ligt.
En wat is er nou precies bereikt met deze strijd? De Iraanse militaire capaciteiten zijn voor een groot deel vernietigd. Leuk, maar daarmee bewerkstellig je geen fundamentele veranderingen. Het regime staat nog overeind en heeft ontdekt dat westen vol in de paniekmode schiet als de Straat van Hormuz op slot gaat.
Dus ja, echt een topshow weer van de Trump-regering. Bedankt.
Haha neuh. Maar die half miljard ziet Trumpie ook niet he. Daarom snap ik niet helemaal wat hij ermee wint.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:01 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat niet, maar even een half miljard verschuiven op een maandagnamiddag die ik niet zo snel.
Jij liep eerder nog te jubelen. Maar ik begrijp dat de oorlog toch geen succes is?quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wie stelt dit eigenlijk, heb je daar een paar concrete voorbeelden van?
Ja. Maar, zou in dit geval Amerika dat niet een klein beetje aan zichzelf te wijten hebben gezien hun historie van oorlog voeren na WO II?quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dan speelt natuurlijk alsnog een antipathie (jegens Westerse landen) een grote rol in hoe dit conflict wordt bekeken.
Het viel mij ook op dat dit inderdaad werd vermeld in een aantal media. Op deze manier worden de onjuistheden over de geschiedenis van dit conflict aangewakkerd. Mensen die dat lezen denken dan 'Oh, dus zo is Hezbollah ontstaan. Het was gewoon omdat Israël besloot Libanon aan te vallen'.quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:33 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Is dat Hezbolah niet ontstaan uit de Israëlische inval tijdens de Libanese Burgeroorlog in 1982? Welke groeperingen zullen hun levenslicht in 2026 zien?
Laat maar zien waar ik stelde dat deze oorlog een groot succesverhaal is ...quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij liep eerder nog te jubelen. Maar ik begrijp dat de oorlog toch geen succes is?
Nee, dat komt met name door anti-Westerse sentimenten die grip hebben gekregen om bepaalde contreien in het Westen. Daar voert anti-Westers gedachtegoed met een pathologische empathie voor derdewereldlanden nu de boventoon.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:09 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja. Maar, zou in dit geval Amerika dat niet een klein beetje aan zichzelf te wijten hebben gezien hun historie van oorlog voeren na WO II?
Simpel, we hebben gewonnen en de doelstellingen die niet behaald zijn zijn de schuld van Biden, na 4 jaar wanbeleid.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:10 schreef theunderdog het volgende:
Ik denk dat MAGA een manier gaat vinden om zich terug te trekken, en genoeg MAGA sympathisanten ervan te overtuigen dat ze ´gewonnen´ hebben.
Als je ziet wat de afgelopen oorlogen gekost hebben, en wat ze opgeleverd hebben dan ontstaan dat soort sentimenten. In bepaalde contreien dan he.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, dat komt met name door anti-Westerse sentimenten die grip hebben gekregen om bepaalde contreien in het Westen. Daar voert anti-Westers gedachtegoed met een pathologische empathie voor derdewereldlanden nu de boventoon.
Nee hoor, want met bijvoorbeeld de oorlog tegen de Russen heeft men totaal geen moeite. Sterker nog, dat mocht zoveel kosten als nodig en velen toonden zelfs bereidheid voor een directe confrontatie met Rusland.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:15 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als je ziet wat de afgelopen oorlogen gekost hebben, en wat ze opgeleverd hebben dan ontstaan dat soort sentimenten. In bepaalde contreien dan he.
Dat is het hele probleem van deze oorlog. Er zijn geformuleerde doelen het zwalkt aan alle kanten.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, want met bijvoorbeeld de oorlog tegen de Russen heeft men totaal geen moeite. Sterker nog, dat mocht zoveel kosten als nodig en velen toonden zelfs bereidheid voor een directe confrontatie met Rusland.
Bovendien vraag ik mij altijd af als men zo kritisch is op bepaalde oorlogen, wat had men dan precies verwacht? Ook hier vraag ik mij dat af. Velen stelen dat deze oorlog nu 'mislukt' zou zijn. Maar wanneer zou precies geslaagd zijn?
Voor het gemak vergeten we de serie van oorlogsmisdaden van het tweede betrokken middenoosterse land?quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:59 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Niemand heeft antipathie tegen Westerse landen. Dat is onzin die jij verzint als mensen het niet met je eens zijn.
Israel is overigens ook niet Westers.
Mensen hebben een antipathie tegen oorlog. Tegen geweld. Tegen misdaden tegen de mensheid.
Dat er toevallig 1 Westers land en een M-O land daar mee bezig zijn, tja.
Zoiets ja.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:13 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Simpel, we hebben gewonnen en de doelstellingen die niet behaald zijn zijn de schuld van Biden, na 4 jaar wanbeleid.
Weet je het is echt niet overtuigend als je dingen die iedereeen gewoon kan zien gaat zitten ontkennen.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:13 schreef Isdatzo het volgende:
De 'sentimenten' in 'bepaalde contreien' zijn er weer hoor.
Stop nu eens met dit soort loze uitspraken. Er zullen vast mensen zijn die zo denken, maar in het topic ben ik ze nog niet tegen gekomen. En dat een ander misschien wel eens een antipathie heeft tegen 'de andere kant', dat is dan zeker gewenst?quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee? Daar ging het niet over of wel dan?quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:22 schreef HiZ het volgende:
[..]
Voor het gemak vergeten we de serie van oorlogsmisdaden van het tweede betrokken middenoosterse land?
En de tegenstander in die burgeroorlog is nu aan de macht.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:29 schreef HiZ het volgende:
Deze hele oorlog is trouwens gewoon hoe de VS oorlog voeren. Tegelijkertijd teveel en te weinig doen. Enorm geweld, maar je weet dat ze elk moment kunnen weglopen.
De enige keer dat ze dat niet deden was in de burgeroorlog.
quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is het hele probleem van deze oorlog. Er zijn geformuleerde doelen het zwalkt aan alle kanten.
Volgens mij zijn toch een aantal van deze doelen behaald? Nucleaire programma vernietigen en controle over proxies niet.quote:Washington’s stated goals have included degrading Iran’s nuclear program, ballistic missiles, navy, drones, and control of its terror proxies. The United States is well on its way to achieving these objectives.
All of these capabilities are badly degraded with, for example, more than fifty Iranian naval vessels resting on the sea floor. Going after remaining missile and drone manufacturing capabilities will likely take a couple of more weeks, at which point US President Donald Trump will be able to declare victory.
A better government in Iran that is more cooperative internationally and that respects the human rights of its people is also desirable, but that outcome is largely in the hands of the Iranian people.
Regardless of who governs next, Iran will be much weaker for years to come and less able to threaten the United States.
Bron
Ik neem genoeg met 100.000 hoor. Ik ben niet zo moeilijk daarinquote:Op woensdag 25 maart 2026 14:01 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat niet, maar even een half miljard verschuiven op een maandagnamiddag die ik niet zo snel.
Je bent het met me eens dat het er alle schijn van is dat de Trump administratie (direct of indirect) betrokken is bij insider trading?quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Prima, dan zijn we het hier in ieder geval over eens.
Nee, dat is geen feit. Dat is jouw interpretatie van zaken die je tussen de regels door leest. Eerder deze week hebben we een discussie gehad waarin jij het annexeren van land van Libanon letterlijk goed praat door Israël (om een voorbeeld te geven). Voorbeelden zijn er legio. Je bent volgens mij een slimme kerel en onthoudt echt wel wat je zelf gezegd hebt.quote:Vertel eens, wat zou ik zoal goedpraten? En dat velen een hekel hebben aan de VS en Israël is simpelweg een feit, dat betreft geen aanname. Dit zien we namelijk ook met veel andere situaties die betrekking hebben op deze landen.
Het is gewoon een laffe manier om mensen indirect te beschuldigen van waarvan je ze ook wilt beschuldigen. Wijs naar een groep, een 'zij', en gáán met die banaan! Want nu is het opeens geen jij-bak meer. Heel ambtelijk verantwoordt.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:13 schreef Isdatzo het volgende:
De 'sentimenten' in 'bepaalde contreien' zijn er weer hoor.
Die anti-westerse trend is er wel degelijk en je hoeft ook niet overdreven te zoeken. De manier waarop de Transatlantische slavenhandel of westers kolonialisme wordt behandeld als uitzonderlijk in de wereldgeschiedenis is daar het beste voorbeeld van.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:31 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Stop nu eens met dit soort loze uitspraken. Er zullen vast mensen zijn die zo denken, maar in het topic ben ik ze nog niet tegen gekomen. En dat een ander misschien wel eens een antipathie heeft tegen 'de andere kant', dat is dan zeker gewenst?
Heel leuk dat jij MAGA God blijft gelovenquote:Op woensdag 25 maart 2026 14:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij zijn een aantal van deze doelen behaald. Nucleaire programma vernietigen en controle over proxies niet.
Ik zie anders helemaal nergens dat soort trends of bewoordingen.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:37 schreef HiZ het volgende:
[..]
Die anti-westerse trend is er wel degelijk en je hoeft ook niet overdreven te zoeken. De manier waarop de Transatlantische slavenhandel of westers kolonialisme wordt behandeld als uitzonderlijk in de wereldgeschiedenis is daar het beste voorbeeld van.
En FYI ik veroordeel die slavernij compromisloos en ik zie kolonialisme als iets wat vooral ten koste ging van de bevolking van de koloniserende landen ten behoeve van een kleine elite. Voor zover het überhaupt iets opleverde.
Dan nog is Iran de onbetwiste financier van groepen als Hezbollah.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:33 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee? Daar ging het niet over of wel dan?
We hadden het over de oorzaak en ontstaan van bepaalde groepen.
Een zij-bak.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:36 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het is gewoon een laffe manier om mensen indirect te beschuldigen van waarvan je ze ook wilt beschuldigen. Wijs naar een groep, een 'zij', en gáán met die banaan! Want nu is het opeens geen jij-bak meer. Heel ambtelijk verantwoordt.
Dat zal.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:37 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dan nog is Iran de onbetwiste financier van groepen als Hezbollah.
Kritiek hebben op de huidige, enorme strategische blunder die de VS en Israël hier begaan, of bijvoorbeeld de manier waarop Trump de VS denkt te kunnen besturen, lijkt me juist uitgesproken en gezond pro-westers.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:37 schreef HiZ het volgende:
[..]
Die anti-westerse trend is er wel degelijk en je hoeft ook niet overdreven te zoeken. De manier waarop de Transatlantische slavenhandel of westers kolonialisme wordt behandeld als uitzonderlijk in de wereldgeschiedenis is daar het beste voorbeeld van.
En FYI ik veroordeel die slavernij compromisloos en ik zie kolonialisme als iets wat vooral ten koste ging van de bevolking van de koloniserende landen ten behoeve van een kleine elite. Voor zover het überhaupt iets opleverde.
Er is niemand die dat betwist.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:37 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dan nog is Iran de onbetwiste financier van groepen als Hezbollah.
Dat is een zo loze uitspraak dat ik geen reactie heb.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:34 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En de tegenstander in die burgeroorlog is nu aan de macht.
Nee, het gaat simpelweg over bredere sentimenten, niet over individuen.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:36 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het is gewoon een laffe manier om mensen indirect te beschuldigen van waarvan je ze ook wilt beschuldigen. Wijs naar een groep, een 'zij', en gáán met die banaan! Want nu is het opeens geen jij-bak meer. Heel ambtelijk verantwoordt.
Precies, je zou bijna denken dat de MAGAtrein juist een hekel heeft aan het Westen en de waarden die daarmee gepaard gaan (gelijkheid, mensenrechten, internationaal recht etc).quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Kritiek hebben op de huidige, enorme strategische blunder die de VS en Israël hier begaan, of de manier waarop Trump de VS denkt te kunnen besturen, lijkt me juist uitgesproken en gezond pro-westers.
quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:41 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat is een zo loze uitspraak dat ik geen reactie heb.
Bespaar je energie....quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:35 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Je bent het met me eens dat het er alle schijn van is dat de Trump administratie (direct of indirect) betrokken is bij insider trading?
[..]
Nee, dat is geen feit. Dat is jouw interpretatie van zaken die je tussen de regels door leest. Eerder deze week hebben we een discussie gehad waarin jij het annexeren van land van Libanon letterlijk goed praat door Israël (om een voorbeeld te geven). Voorbeelden zijn er legio. Je bent volgens mij een slimme kerel en onthoudt echt wel wat je zelf gezegd hebt.
En ook onmogelijk om inhoudelijk op te reageren want het wordt nooit concreet gemaakt.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:36 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Precies....quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:44 schreef Barbusse het volgende:
Dat gebruik van de term 'anti-westerse sentimenten' slaat natuurlijk al helemaal nergens op. Dat is gewoon weer een temu argumentatie techniek om iedereen waar je het niet mee eens bent als zijnde inherent slecht. Don't blame the message, blame the messenger. Zo rolt 'men'. In 'bepaalde contreien'.
Je kunt zo wild om je heen slaan als je wilt, maar je rethorische truukjes zijn klaarduidelijk. Je discussie-wijze is niet oprecht. Daarom gaan ook vele users niet meer met je in gesprek.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, het gaat simpelweg over bredere sentimenten, niet over individuen.
Als het over anti-Westerse sentimenten gaat leeft dit zowel bij links, rechts als bij moslims. Je kunt hier dus niet individuen aanwijzen. Ik begrijp ook niet zo goed waarom je dat zo graag lijkt te willen.
Alleen een aantal linkse users stoort zich enorm aan die verwoording omdat men zich persoonlijk aangesproken voelt. Maar daar kan ik verder niets aan doen. Trouwens, als ik 'links' zou noemen, wat ik voorheen nog wel eens deed, dan werd men ook kwaad want dat werd opgevat als een ad hominem. Ik begrijp dus niet wat men dan wil.
"Want daar bedoel ik jou niet mee, ik zeg toch niet letterlijk dat jij tot die groep behoort?"quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:46 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Precies....
Iedereen die het niet eens is met die groep op FOK! is anti-Westers, antisemiet, hypocriet en weet ik het allemaal wat ze verzinnen.
Vraag je ze het te onderbouwen? Hoor je niets meer. Zo zinloos.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |