Stop nu eens met dit soort loze uitspraken. Er zullen vast mensen zijn die zo denken, maar in het topic ben ik ze nog niet tegen gekomen. En dat een ander misschien wel eens een antipathie heeft tegen 'de andere kant', dat is dan zeker gewenst?quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dan speelt natuurlijk alsnog een antipathie (jegens Westerse landen) een grote rol in hoe dit conflict wordt bekeken.
Nee? Daar ging het niet over of wel dan?quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:22 schreef HiZ het volgende:
[..]
Voor het gemak vergeten we de serie van oorlogsmisdaden van het tweede betrokken middenoosterse land?
En de tegenstander in die burgeroorlog is nu aan de macht.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:29 schreef HiZ het volgende:
Deze hele oorlog is trouwens gewoon hoe de VS oorlog voeren. Tegelijkertijd teveel en te weinig doen. Enorm geweld, maar je weet dat ze elk moment kunnen weglopen.
De enige keer dat ze dat niet deden was in de burgeroorlog.
quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is het hele probleem van deze oorlog. Er zijn geformuleerde doelen het zwalkt aan alle kanten.
Volgens mij zijn toch een aantal van deze doelen behaald? Nucleaire programma vernietigen en controle over proxies niet.quote:Washington’s stated goals have included degrading Iran’s nuclear program, ballistic missiles, navy, drones, and control of its terror proxies. The United States is well on its way to achieving these objectives.
All of these capabilities are badly degraded with, for example, more than fifty Iranian naval vessels resting on the sea floor. Going after remaining missile and drone manufacturing capabilities will likely take a couple of more weeks, at which point US President Donald Trump will be able to declare victory.
A better government in Iran that is more cooperative internationally and that respects the human rights of its people is also desirable, but that outcome is largely in the hands of the Iranian people.
Regardless of who governs next, Iran will be much weaker for years to come and less able to threaten the United States.
Bron
Ik neem genoeg met 100.000 hoor. Ik ben niet zo moeilijk daarinquote:Op woensdag 25 maart 2026 14:01 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat niet, maar even een half miljard verschuiven op een maandagnamiddag die ik niet zo snel.
Je bent het met me eens dat het er alle schijn van is dat de Trump administratie (direct of indirect) betrokken is bij insider trading?quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Prima, dan zijn we het hier in ieder geval over eens.
Nee, dat is geen feit. Dat is jouw interpretatie van zaken die je tussen de regels door leest. Eerder deze week hebben we een discussie gehad waarin jij het annexeren van land van Libanon letterlijk goed praat door Israël (om een voorbeeld te geven). Voorbeelden zijn er legio. Je bent volgens mij een slimme kerel en onthoudt echt wel wat je zelf gezegd hebt.quote:Vertel eens, wat zou ik zoal goedpraten? En dat velen een hekel hebben aan de VS en Israël is simpelweg een feit, dat betreft geen aanname. Dit zien we namelijk ook met veel andere situaties die betrekking hebben op deze landen.
Het is gewoon een laffe manier om mensen indirect te beschuldigen van waarvan je ze ook wilt beschuldigen. Wijs naar een groep, een 'zij', en gáán met die banaan! Want nu is het opeens geen jij-bak meer. Heel ambtelijk verantwoordt.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:13 schreef Isdatzo het volgende:
De 'sentimenten' in 'bepaalde contreien' zijn er weer hoor.
Die anti-westerse trend is er wel degelijk en je hoeft ook niet overdreven te zoeken. De manier waarop de Transatlantische slavenhandel of westers kolonialisme wordt behandeld als uitzonderlijk in de wereldgeschiedenis is daar het beste voorbeeld van.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:31 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Stop nu eens met dit soort loze uitspraken. Er zullen vast mensen zijn die zo denken, maar in het topic ben ik ze nog niet tegen gekomen. En dat een ander misschien wel eens een antipathie heeft tegen 'de andere kant', dat is dan zeker gewenst?
Heel leuk dat jij MAGA God blijft gelovenquote:Op woensdag 25 maart 2026 14:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij zijn een aantal van deze doelen behaald. Nucleaire programma vernietigen en controle over proxies niet.
Ik zie anders helemaal nergens dat soort trends of bewoordingen.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:37 schreef HiZ het volgende:
[..]
Die anti-westerse trend is er wel degelijk en je hoeft ook niet overdreven te zoeken. De manier waarop de Transatlantische slavenhandel of westers kolonialisme wordt behandeld als uitzonderlijk in de wereldgeschiedenis is daar het beste voorbeeld van.
En FYI ik veroordeel die slavernij compromisloos en ik zie kolonialisme als iets wat vooral ten koste ging van de bevolking van de koloniserende landen ten behoeve van een kleine elite. Voor zover het überhaupt iets opleverde.
Dan nog is Iran de onbetwiste financier van groepen als Hezbollah.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:33 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee? Daar ging het niet over of wel dan?
We hadden het over de oorzaak en ontstaan van bepaalde groepen.
Een zij-bak.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:36 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het is gewoon een laffe manier om mensen indirect te beschuldigen van waarvan je ze ook wilt beschuldigen. Wijs naar een groep, een 'zij', en gáán met die banaan! Want nu is het opeens geen jij-bak meer. Heel ambtelijk verantwoordt.
Dat zal.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:37 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dan nog is Iran de onbetwiste financier van groepen als Hezbollah.
Kritiek hebben op de huidige, enorme strategische blunder die de VS en Israël hier begaan, of bijvoorbeeld de manier waarop Trump de VS denkt te kunnen besturen, lijkt me juist uitgesproken en gezond pro-westers.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:37 schreef HiZ het volgende:
[..]
Die anti-westerse trend is er wel degelijk en je hoeft ook niet overdreven te zoeken. De manier waarop de Transatlantische slavenhandel of westers kolonialisme wordt behandeld als uitzonderlijk in de wereldgeschiedenis is daar het beste voorbeeld van.
En FYI ik veroordeel die slavernij compromisloos en ik zie kolonialisme als iets wat vooral ten koste ging van de bevolking van de koloniserende landen ten behoeve van een kleine elite. Voor zover het überhaupt iets opleverde.
Er is niemand die dat betwist.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:37 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dan nog is Iran de onbetwiste financier van groepen als Hezbollah.
Dat is een zo loze uitspraak dat ik geen reactie heb.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:34 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En de tegenstander in die burgeroorlog is nu aan de macht.
Nee, het gaat simpelweg over bredere sentimenten, niet over individuen.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:36 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het is gewoon een laffe manier om mensen indirect te beschuldigen van waarvan je ze ook wilt beschuldigen. Wijs naar een groep, een 'zij', en gáán met die banaan! Want nu is het opeens geen jij-bak meer. Heel ambtelijk verantwoordt.
Precies, je zou bijna denken dat de MAGAtrein juist een hekel heeft aan het Westen en de waarden die daarmee gepaard gaan (gelijkheid, mensenrechten, internationaal recht etc).quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Kritiek hebben op de huidige, enorme strategische blunder die de VS en Israël hier begaan, of de manier waarop Trump de VS denkt te kunnen besturen, lijkt me juist uitgesproken en gezond pro-westers.
quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:41 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat is een zo loze uitspraak dat ik geen reactie heb.
Bespaar je energie....quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:35 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Je bent het met me eens dat het er alle schijn van is dat de Trump administratie (direct of indirect) betrokken is bij insider trading?
[..]
Nee, dat is geen feit. Dat is jouw interpretatie van zaken die je tussen de regels door leest. Eerder deze week hebben we een discussie gehad waarin jij het annexeren van land van Libanon letterlijk goed praat door Israël (om een voorbeeld te geven). Voorbeelden zijn er legio. Je bent volgens mij een slimme kerel en onthoudt echt wel wat je zelf gezegd hebt.
En ook onmogelijk om inhoudelijk op te reageren want het wordt nooit concreet gemaakt.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:36 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Precies....quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:44 schreef Barbusse het volgende:
Dat gebruik van de term 'anti-westerse sentimenten' slaat natuurlijk al helemaal nergens op. Dat is gewoon weer een temu argumentatie techniek om iedereen waar je het niet mee eens bent als zijnde inherent slecht. Don't blame the message, blame the messenger. Zo rolt 'men'. In 'bepaalde contreien'.
Je kunt zo wild om je heen slaan als je wilt, maar je rethorische truukjes zijn klaarduidelijk. Je discussie-wijze is niet oprecht. Daarom gaan ook vele users niet meer met je in gesprek.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, het gaat simpelweg over bredere sentimenten, niet over individuen.
Als het over anti-Westerse sentimenten gaat leeft dit zowel bij links, rechts als bij moslims. Je kunt hier dus niet individuen aanwijzen. Ik begrijp ook niet zo goed waarom je dat zo graag lijkt te willen.
Alleen een aantal linkse users stoort zich enorm aan die verwoording omdat men zich persoonlijk aangesproken voelt. Maar daar kan ik verder niets aan doen. Trouwens, als ik 'links' zou noemen, wat ik voorheen nog wel eens deed, dan werd men ook kwaad want dat werd opgevat als een ad hominem. Ik begrijp dus niet wat men dan wil.
"Want daar bedoel ik jou niet mee, ik zeg toch niet letterlijk dat jij tot die groep behoort?"quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:46 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Precies....
Iedereen die het niet eens is met die groep op FOK! is anti-Westers, antisemiet, hypocriet en weet ik het allemaal wat ze verzinnen.
Vraag je ze het te onderbouwen? Hoor je niets meer. Zo zinloos.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |