Wie stelt dit eigenlijk, heb je daar een paar concrete voorbeelden van?quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Toch bijzonder dat de MAGA's volhouden dat deze oorlog een succesverhaal is.
Zoals Martin Visser uitlegde bij WNL: deze oorlog zorgt ervoor dat straks álles duurder wordt, dus niet alleen de benzine. De ECB waarschuwt voor een economische crisis, met mogelijk een recessie. De DNB komt met een soortgelijke boodschap. Die stelt bovendien dat we zulke economische schokken niet eindeloos kunnen opvangen.
Dan kun je gaan mekkeren over 'te hoge accijnzen' in Nederland, maar die vormen niet het probleem. Verlaging van de accijns op brandstof beschermt ons ook niet tegen de mogelijke economische crisis die hieruit voortvloeit. Het is puur en alleen de oorlog in Iran die daaraan ten grondslag ligt.
En wat is er nou precies bereikt met deze strijd? De Iraanse militaire capaciteiten zijn voor een groot deel vernietigd. Leuk, maar daarmee bewerkstellig je geen fundamentele veranderingen. Het regime staat nog overeind en heeft ontdekt dat westen vol in de paniekmode schiet als de Straat van Hormuz op slot gaat.
Dus ja, echt een topshow weer van de Trump-regering. Bedankt.
Niemand heeft een hekel aan de VS of Israel.....quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De beeldvorming is vanaf het eerste moment al tegen de VS en Israël, vanwege de enorme hekel die sommigen jegens die twee landen hebben, met name dan natuurlijk Trump. Wat je aan beeldvorming hebt als je daadwerkelijke oorlog verliest blijft ook de vraag. Mochten de VS en Israël een passend antwoord vinden op de Straat van Hormuz, heeft Iran weinig meer.
Daarnaast wisselt de taal van Trump ook nogal omdat alles wat hij zegt invloed heeft op de markten, en dan met name die van olie, waarbij Iran juist strategisch baat heeft die dreiging van hoge olieprijzen om zo de VS naar de tafel te krijgen. Zie ook:
[..]
Omdat Trump de macht over de olie nog niet heeft.quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat was dan ook nooit een direct doel van deze oorlog.
De VS en Israël hebben Iran, met name materieel, flinke klappen toegebracht en enkele belangrijke kopstukken uitgeschakeld waaronder de ayatollah himself. Waarom zou deze zaak dus faliekant mislukt zijn?
Hamas ook niet vergeten.quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:33 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Is dat Hezbolah niet ontstaan uit de Israëlische inval tijdens de Libanese Burgeroorlog in 1982? Welke groeperingen zullen hun levenslicht in 2026 zien?
Niemand heeft antipathie tegen Westerse landen. Dat is onzin die jij verzint als mensen het niet met je eens zijn.quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dan speelt natuurlijk alsnog een antipathie (jegens Westerse landen) een grote rol in hoe dit conflict wordt bekeken.
Als ingenieur heb jij anders ook niets te klagen qua geld, toch.quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En ik zit hier maar contructieberekeningen te maken. Ik heb echt de verkeerde richting gekozen vroegah, had gewoon geldschuiver moeten worden en geen ingenieur.
Dat niet, maar even een half miljard verschuiven op een maandagnamiddag die ik niet zo snel.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als ingenieur heb jij anders ook niets te klagen qua geld, toch.
Toch hebben wij zelf ook een verantwoordelijkheid. Als we nu nog niet het gas in Groningen weer openen....quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Toch bijzonder dat de MAGA's volhouden dat deze oorlog een succesverhaal is.
Zoals Martin Visser uitlegde bij WNL: deze oorlog zorgt ervoor dat straks álles duurder wordt, dus niet alleen de benzine. De ECB waarschuwt voor een economische crisis, met mogelijk een recessie. De DNB komt met een soortgelijke boodschap. Die stelt bovendien dat we zulke economische schokken niet eindeloos kunnen opvangen.
Dan kun je gaan mekkeren over 'te hoge accijnzen' in Nederland, maar die vormen niet het probleem. Verlaging van de accijns op brandstof beschermt ons ook niet tegen de mogelijke economische crisis die hieruit voortvloeit. Het is puur en alleen de oorlog in Iran die daaraan ten grondslag ligt.
En wat is er nou precies bereikt met deze strijd? De Iraanse militaire capaciteiten zijn voor een groot deel vernietigd. Leuk, maar daarmee bewerkstellig je geen fundamentele veranderingen. Het regime staat nog overeind en heeft ontdekt dat westen vol in de paniekmode schiet als de Straat van Hormuz op slot gaat.
Dus ja, echt een topshow weer van de Trump-regering. Bedankt.
Haha neuh. Maar die half miljard ziet Trumpie ook niet he. Daarom snap ik niet helemaal wat hij ermee wint.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:01 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat niet, maar even een half miljard verschuiven op een maandagnamiddag die ik niet zo snel.
Jij liep eerder nog te jubelen. Maar ik begrijp dat de oorlog toch geen succes is?quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wie stelt dit eigenlijk, heb je daar een paar concrete voorbeelden van?
Ja. Maar, zou in dit geval Amerika dat niet een klein beetje aan zichzelf te wijten hebben gezien hun historie van oorlog voeren na WO II?quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dan speelt natuurlijk alsnog een antipathie (jegens Westerse landen) een grote rol in hoe dit conflict wordt bekeken.
Het viel mij ook op dat dit inderdaad werd vermeld in een aantal media. Op deze manier worden de onjuistheden over de geschiedenis van dit conflict aangewakkerd. Mensen die dat lezen denken dan 'Oh, dus zo is Hezbollah ontstaan. Het was gewoon omdat Israël besloot Libanon aan te vallen'.quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:33 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Is dat Hezbolah niet ontstaan uit de Israëlische inval tijdens de Libanese Burgeroorlog in 1982? Welke groeperingen zullen hun levenslicht in 2026 zien?
Laat maar zien waar ik stelde dat deze oorlog een groot succesverhaal is ...quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij liep eerder nog te jubelen. Maar ik begrijp dat de oorlog toch geen succes is?
Nee, dat komt met name door anti-Westerse sentimenten die grip hebben gekregen om bepaalde contreien in het Westen. Daar voert anti-Westers gedachtegoed met een pathologische empathie voor derdewereldlanden nu de boventoon.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:09 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja. Maar, zou in dit geval Amerika dat niet een klein beetje aan zichzelf te wijten hebben gezien hun historie van oorlog voeren na WO II?
Simpel, we hebben gewonnen en de doelstellingen die niet behaald zijn zijn de schuld van Biden, na 4 jaar wanbeleid.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:10 schreef theunderdog het volgende:
Ik denk dat MAGA een manier gaat vinden om zich terug te trekken, en genoeg MAGA sympathisanten ervan te overtuigen dat ze ´gewonnen´ hebben.
Als je ziet wat de afgelopen oorlogen gekost hebben, en wat ze opgeleverd hebben dan ontstaan dat soort sentimenten. In bepaalde contreien dan he.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, dat komt met name door anti-Westerse sentimenten die grip hebben gekregen om bepaalde contreien in het Westen. Daar voert anti-Westers gedachtegoed met een pathologische empathie voor derdewereldlanden nu de boventoon.
Nee hoor, want met bijvoorbeeld de oorlog tegen de Russen heeft men totaal geen moeite. Sterker nog, dat mocht zoveel kosten als nodig en velen toonden zelfs bereidheid voor een directe confrontatie met Rusland.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:15 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als je ziet wat de afgelopen oorlogen gekost hebben, en wat ze opgeleverd hebben dan ontstaan dat soort sentimenten. In bepaalde contreien dan he.
Dat is het hele probleem van deze oorlog. Er zijn geformuleerde doelen het zwalkt aan alle kanten.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, want met bijvoorbeeld de oorlog tegen de Russen heeft men totaal geen moeite. Sterker nog, dat mocht zoveel kosten als nodig en velen toonden zelfs bereidheid voor een directe confrontatie met Rusland.
Bovendien vraag ik mij altijd af als men zo kritisch is op bepaalde oorlogen, wat had men dan precies verwacht? Ook hier vraag ik mij dat af. Velen stelen dat deze oorlog nu 'mislukt' zou zijn. Maar wanneer zou precies geslaagd zijn?
Voor het gemak vergeten we de serie van oorlogsmisdaden van het tweede betrokken middenoosterse land?quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:59 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Niemand heeft antipathie tegen Westerse landen. Dat is onzin die jij verzint als mensen het niet met je eens zijn.
Israel is overigens ook niet Westers.
Mensen hebben een antipathie tegen oorlog. Tegen geweld. Tegen misdaden tegen de mensheid.
Dat er toevallig 1 Westers land en een M-O land daar mee bezig zijn, tja.
Zoiets ja.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:13 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Simpel, we hebben gewonnen en de doelstellingen die niet behaald zijn zijn de schuld van Biden, na 4 jaar wanbeleid.
Weet je het is echt niet overtuigend als je dingen die iedereeen gewoon kan zien gaat zitten ontkennen.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:13 schreef Isdatzo het volgende:
De 'sentimenten' in 'bepaalde contreien' zijn er weer hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |