Het is gewoon niet bijster ingewikkeld allemaal. Geen oorlogje spelen, wat Donnie en Benno denken te moeten doen, = geen grote vluchtelingenstromen met bijbehorende ellende.quote:Op woensdag 25 maart 2026 17:30 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De discussie was of het Westen Sjiieten moet opvangen omdat ze anders massaal vermoord worden door Soennieten.
Als iemand daarop dan reageert dat het allemaal Trump zijn schuld is dan stel vervolgens dat je hem dan overal wel de schuld van kan geven, ook van de haat tussen Soennieten en Sjiieten.
Duidelijk kan ik het niet maken, en het spijt me voor je als je dit niet snapt.
Dit zijn me nogal ontsierende boude uitspraken zeg, ik zal het voor je uittekenen.quote:Op woensdag 25 maart 2026 17:40 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat was de discussie helemaal niet, dat maakte HR ervan. Gesproken over onoprechte discussie partner, u bent er eentje van.
Omdat Trump dat conflict in gang heeft gezet/het lontje heeft aangestokenquote:Op woensdag 25 maart 2026 17:46 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dit zijn me nogal ontsierende boude uitspraken zeg, ik zal het voor je uittekenen.
HR ----> opvang zou in de regio plaats moeten vinden in plaats van in Europa.
Barb ----> nee want dan maken ze elkaar af dus ze moeten wel naar Europa.
Vervolgens maakt iemand ervan dat het Trump zijn schuld is.
Ok
Dat kun je toch niet vergelijken? Russen hebben niks te zoeken in Oekraïne.quote:Op woensdag 25 maart 2026 17:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Vreemd, dat vragen wij toch ook aan de Russen? Oprotten uit Oekraïne. En dat is volkomen begrijpelijk. Waarom zouden deze eisen richting het Iraanse regime niet serieus zijn?
Bijzondere aantijging blijft dit wel. Als er iemand op FOK! de nodige tijd in diens posts steekt, vaak met de nodige bronnen en onderbouwing, ben ik het wel. Ik ben juist erg oprecht en sta ook open voor serieuze perspectieven van anderen.quote:Op woensdag 25 maart 2026 17:40 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat was de discussie helemaal niet, dat maakte HR ervan. Gesproken over onoprechte discussie partner, u bent er eentje van.
Dat ben ik helemaal met je eens.quote:Op woensdag 25 maart 2026 17:54 schreef proud_mami het volgende:
[..]
Dat kun je toch niet vergelijken? Russen hebben niks te zoeken in Oekraïne.
Het is geen aanvalsoorlog, tenzij je niet eerlijk wilt zijn over dit conflict. Vorig jaar waren Israël en Iran ook al in oorlog, waar de VS kortstondig militaire steun heeft verleend. Iran en Israël zijn al in conflict sinds de Iraanse revolutie.quote:Op woensdag 25 maart 2026 17:57 schreef OllieA het volgende:
Users uit bepaalde contreien vinden dat, als je Oekraïne steunt in een defensieve oorlog, je Amerika en Israël moet steunen in een aanvalsoorlog.
Trump kennende spelen er ook andere motieven mee.quote:Op woensdag 25 maart 2026 17:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens.
Iran ook niet in Libanon, Jemen, Irak, Syrië en de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook. Toch financiert, traint en stuurt men op die plekken proxies aan die deze landen of gebieden hebben ontwricht en worden gebruikt om Israël aan te vallen. Daarnaast sleutelt men aan langeafstandsraketten en kernwapens en gaat om de zoveel tijd even los op de eigen bevolking.
Dáárom wordt het Iraanse regime nu aangepakt.
Nee, ik ben van het type dat vindt dat Trump niet het Midden-Oosten nog verder moet destabiliseren omdat 'ie met de verkeerde poot uit bed rolt op een willekeurige ochtend.quote:Op woensdag 25 maart 2026 16:58 schreef UitStraling het volgende:
[..]
U bent van het type, "Deze gehaktbal smaakt vreemd -----> Trump" en "Mijn gras groeit niet ----> Trump"
Wie zal het zeggen, maar dat is allemaal speculeren.quote:Op woensdag 25 maart 2026 18:08 schreef proud_mami het volgende:
[..]
Trump kennende spelen er ook andere motieven mee.
dit is geilquote:Op woensdag 25 maart 2026 18:26 schreef Isdatzo het volgende:
Ga anders je moeder in de maling nemen joh.
Iran en zijn proxyoorlogen, het is niet zo dat Amerika en Israël Argentinië, Saudi-Arabië, Mozambique of België aanvallen, dit alles heeft een zeer goede reden welke HowardRoark net perfect uiteengezet heeft.quote:Op woensdag 25 maart 2026 18:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee, ik ben van het type dat vindt dat Trump niet het Midden-Oosten nog verder moet destabiliseren omdat 'ie met de verkeerde poot uit bed rolt op een willekeurige ochtend.
Je snapt toch zelf ook wel dat die kwaaie pannenkoek een hoofdrol speelt in deze shitshow? Ga anders je moeder in de maling nemen joh.
nee dit is fok!quote:Op woensdag 25 maart 2026 18:38 schreef UitStraling het volgende:
[..]
[..]
Kunnen dit soort puberale opmerkingen achterwege blijven aub?
wanneer is de hit?quote:
Het Iraanse regime aanvallen destabiliseert niet, maar lost stabiliseert. Met een minder machtig Iraanse regime is er een perfecte kans voor meer rust en een eventuele capitulatie van het regime zou een ultieme kans voor langdurige vrede geven.quote:Op woensdag 25 maart 2026 18:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee, ik ben van het type dat vindt dat Trump niet het Midden-Oosten nog verder moet destabiliseren omdat 'ie met de verkeerde poot uit bed rolt op een willekeurige ochtend.
Je snapt toch zelf ook wel dat die kwaaie pannenkoek een hoofdrol speelt in deze shitshow? Ga anders je moeder in de maling nemen joh.
Als je goed kijkt zie je precies niksquote:
quote:Op woensdag 25 maart 2026 18:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als je goed kijkt zie je precies niks
Tussen secondes 9-11 zie je hetquote:
Ik had tot nu toe gezien dat de voorstellen vrijwel hetzelfde waren, maar dan heb ik me op onvolledige informatie gebaseerd. Dank voor die aanvulling.quote:Op woensdag 25 maart 2026 17:12 schreef proud_mami het volgende:
[..]
Exact hetzelfde? Is dat zo? Met dank aan ChatGPT:
Onderwerp: Uraniumverrijking
Obama (JCPOA): Beperkt toegestaan
Trump (15 punten): Helemaal verboden
Onderwerp: Nucleair programma
Obama (JCPOA): Inperken
Trump (15 punten): Ontmantelen
Onderwerp: Raketten
Obama (JCPOA): Niet inbegrepen
Trump (15 punten): Wel inbegrepen
Onderwerp: Regionale invloed
Obama (JCPOA): Niet inbegrepen
Trump (15 punten): Wel aanpakken
Onderwerp: Aanpak
Obama (JCPOA): Compromis
Trump (15 punten): Maximale druk
Onderwerp: Vertrouwen
Obama (JCPOA): Gebaseerd op samenwerking
Trump (15 punten): Gebaseerd op dwang
0:15 vliegtie nog vrolijk rondquote:Op woensdag 25 maart 2026 18:46 schreef Since2003 het volgende:
[..]
[..]
Tussen secondes 9-11 zie je het
Ja we zien hetquote:Op woensdag 25 maart 2026 18:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het Iraanse regime aanvallen destabiliseert niet, maar lost stabiliseert.
Ja, die used heb je. Net zoals users die vinden dat je Rusland en Iran moet steunen, Oekraïne en Iran of Rusland en Israël.quote:Op woensdag 25 maart 2026 17:57 schreef OllieA het volgende:
Users uit bepaalde contreien vinden dat, als je Oekraïne steunt in een defensieve oorlog, je Amerika en Israël moet steunen in een aanvalsoorlog.
Post je vanuit Teheran?quote:Op woensdag 25 maart 2026 18:08 schreef proud_mami het volgende:
Ik krijg de hele tijd 503’s jullie ook?
Ja en bij islamitisch terreur zijn er users die het goedpraten.quote:Op woensdag 25 maart 2026 18:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, die used heb je. Net zoals users die vinden dat je Rusland en Iran moet steunen, Oekraïne en Iran of Rusland en Israël.
Allemaal niet de slimsten
Lijkt nog eerder op een chaff deployment dan een hit. Bovendien stopt dat eerste filmpje exact na die "hit" en dat soort gezemel ken ik ondertussen welquote:Op woensdag 25 maart 2026 18:46 schreef Since2003 het volgende:
[..]
[..]
Tussen secondes 9-11 zie je het
En in allerlei landen zijn allerhande raffinaderijen en fabrieken kapot geschoten, zal vast goed bijdragen aan die stabiliteit.quote:Op woensdag 25 maart 2026 18:47 schreef sp3c het volgende:
natuurlijk destabiliseert het wel
de straat van Hormuz zit dicht ffs
Wat is de kosten/baten-analyse hiervan? Hoeveel mag dit de rest van de wereld kosten? In mensenlevens, maar ook in geld?quote:Op woensdag 25 maart 2026 18:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het Iraanse regime aanvallen destabiliseert niet, maar lost stabiliseert. Met een minder machtig Iraanse regime is er een perfecte kans voor meer rust en een eventuele capitulatie van het regime zou een ultieme kans voor langdurige vrede geven.
Dat zou namelijk betekenen dat:
• De Houthi's in Jemen een groot probleem hebben
• Hezbollah opgeruimd kan gaan worden in Libanon
• Hamas nagenoeg geen toekomst meer heeft
• Eind verhaal voor groepering zoals Sayyid al-Shuhada, Palestijnse Jihad en Kataib Hezbollah.
Wordt de regio hier beter van? Ja, dat mag duidelijk zijn.
Precies. En een forum zoals GeenStijl waar iedereen blind voor Israël is, dat is dus niks aan.quote:Op woensdag 25 maart 2026 18:52 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja en bij islamitisch terreur zijn er users die het goedpraten.
Dat is nou eenmaal het risico van een forum. Iedereen die daar niet tegen kan, kan beter een andere tijdsbesteding kiezen.
Ik zou het niet weten eigenlijk, ik maak nooit zulke analyses mbt een oorlog en kan mij ook niet voortellen dat jij dit wel doet.quote:Op woensdag 25 maart 2026 18:53 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Wat is de kosten/baten-analyse hiervan? Hoeveel mag dit de rest van de wereld kosten? In mensenlevens, maar ook in geld?
dat zijn moeslimsquote:Op woensdag 25 maart 2026 18:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En in allerlei landen zijn allerhande raffinaderijen en fabrieken kapot geschoten, zal vast goed bijdragen aan die stabiliteit.
Ik vind het wel interessant hoe de "tegenstander" denkt. Goed om zaken van verschillende invalshoeken te bekijken.quote:Op woensdag 25 maart 2026 18:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Precies. En een forum zoals GeenStijl waar iedereen blind voor Israël is, dat is dus niks aan.
Is dat nou een sneer naar mij, of wat bedoel je?quote:Op woensdag 25 maart 2026 18:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, die used heb je. Net zoals users die vinden dat je Rusland en Iran moet steunen, Oekraïne en Iran of Rusland en Israël.
Allemaal niet de slimsten
Dat ook. Vind de discussie hier toch wel o.k., als ik die met de discussie in het Oekraïne-topic vergelijkquote:Op woensdag 25 maart 2026 18:57 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik vind het wel interessant hoe de "tegenstander" denkt. Goed om zaken van verschillende invalshoeken te bekijken.
Nee, helemaal niet!quote:Op woensdag 25 maart 2026 18:58 schreef OllieA het volgende:
[..]
Is dat nou een sneer naar mij, of wat bedoel je?
De reden dat ik de vraag stel is eigenlijk simpel: Heiligt het doel de middelen? Is elke prijs acceptabel om te betalen?quote:Op woensdag 25 maart 2026 18:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten eigenlijk, ik maak nooit zulke analyses mbt een oorlog en kan mij ook niet voortellen dat jij dit wel doet.
We gaan toch ook niet een max bedrag of aantal slachtoffers noemen die de oorlog in Oekraïne mag kosten? Waarom hier nu wel? Ik vind de vraag daarom een beetje raar en ook niet helemaal oprecht. Alsof ik hier nu een bedrag en slachtofferaantal moet gaan noemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |