abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219297860
https://www.metronieuws.n(...)ng-onderzoek-indeed/

quote:
Nederlanders doen vaker alleen het hoogstnodige op werk: kwart houdt het bij ‘bare minimum’

De Nederlandse werkvloer zit midden in een stille verschuiving. Werkgevers merken het al langer, maar nu bevestigt nieuw onderzoek van Indeed het beeld: steeds meer Nederlanders beperken zich tot het absolute minimum aan werkzaamheden.

Maar liefst 26 procent zegt alleen nog te doen wat strikt noodzakelijk is. In een krappe arbeidsmarkt is dat een signaal dat niet te missen valt.

Nederlanders en quiet quitting
HR-professionals kijken met gemengde gevoelens naar deze ontwikkeling. Bijna één op de drie (30 procent) ziet quiet quitting, werknemers die bewust niet meer dan gevraagd doen, verder toenemen ten opzichte van vorig jaar.

Opvallend verschil: vooral mannen zetten minder vaak dat extra stapje. 29 procent van de mannelijke medewerkers noemt zichzelf minimalist, tegenover 22 procent van de vrouwen. Volgens Indeed speelt ook de privésituatie mee. Ouders met thuiswonende kinderen beperken zich vaker tot het minimale (41 procent) dan werknemers zonder kinderen thuis (26 procent).

Het gaat niet om luiheid
Volgens Stan Snijders, Managing Director bij Indeed Benelux, zit er meer achter dan simpelweg geen zin hebben. „Mensen haken niet af omdat ze minder willen doen, maar omdat ze het gevoel hebben dat extra inzet niets oplevert. Geen waardering, geen autonomie, geen groei.”

Volgens Snijders is quiet quitting dan ook eerder een vorm van zelfbescherming dan van gemakzucht. Werkgevers die ruimte bieden voor betrokkenheid en invloed, zouden volgens hem juist merken dat de motivatie weer oploopt.

Jongere generaties vallen vaker terug
Ook tussen generaties zijn de verschillen groot. Vooral werknemers onder de 49 jaar zeggen dat ze zich tot het noodzakelijke beperken. Bij de groep Nederlanders tussen 50 en 59 jaar ligt dit een stuk lager. Oudere generaties zijn volgens Indeed opgegroeid met een andere werkmentaliteit, waarin loyaliteit en zekerheid centraal stonden.

Wat de oorzaak ook is, duidelijk is dat de Nederlandse werkethiek aan het veranderen is. De vraag is niet alleen waarom werknemers een stapje terugdoen, maar vooral hoe werkgevers ze weer in beweging krijgen.
Men kijkt gewoon naar hun ouders en denken: dit wil ik niet.
Harder werken wordt tegenwoordig vaak beloond met nog meer werk.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
pi_219297880
Klinkt als een Gen-Z probleem.
  woensdag 19 november 2025 @ 15:31:33 #3
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219297883
De OP klopt wel ja :D heb er behoorlijk wat werk bijgekregen, maar doe het wel graag voor de Duitse aandeelhouders. Dat was wel anders toen ik bij dat malafide Amerikaanse kutbedrijf werkte.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_219297891
'Ze doen niet meer dan gevraagd'

Eeuhhmm.. nee? Dan doe je toch al waar je voor bent aangenomen?

:N
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Forum Admin woensdag 19 november 2025 @ 15:34:51 #5
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219297897
Als je als werkgever het uiterste minimum betaald moet je niet raar opkijken dat je personeel het absolute minimum doet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 19 november 2025 @ 15:35:59 #6
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_219297903
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 15:34 schreef Straatcommando. het volgende:
Als je als werkgever het uiterste minimum betaald moet je niet raar opkijken dat je personeel het absolute minimum doet.
Überhaupt is een 40-urige werkweek gewoon onzin, net als vaste tijden.
pi_219297906
quote:
Maar liefst 26 procent zegt alleen nog te doen wat strikt noodzakelijk is.
26 procent doet gewoon waar hij of zij voor aangenomen is dus.
  Forum Admin woensdag 19 november 2025 @ 15:37:56 #8
pi_219297912
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 15:35 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Een van de redenen waarom we een hardnekkige en steeds zwaarder wordende spits hebben.

Ik heb er ook niets mee. "Haha de middagdienst is er ook" als je om 08:02 binnen komt. Diezelfde mensen staan om kwart voor 5 met de jas al aan bij de deur..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219297927
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 15:37 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Een van de redenen waarom we een hardnekkige en steeds zwaarder wordende spits hebben.

Ik heb er ook niets mee. "Haha de middagdienst is er ook" als je om 08:02 binnen komt. Diezelfde mensen staan om kwart voor 5 met de jas al aan bij de deur..
Bij mijn vorige baan was ik meestal rond 07.15/07.30 uur al aanwezig om niet in de file te staan en als ik dan om 16.00 uur weer ging werd er nog even gevraagd of ik halve dagen werkte hihaho.
pi_219297932
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 15:32 schreef Lenny77 het volgende:

Zesjes cultuur. :D
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Forum Admin woensdag 19 november 2025 @ 15:44:36 #11
pi_219297954
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 15:40 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Bij mijn vorige baan was ik meestal rond 07.15/07.30 uur al aanwezig om niet in de file te staan en als ik dan om 16.00 uur weer ging werd er nog even gevraagd of ik halve dagen werkte hihaho.
Precies dat dus :r :')

Ook een leuke was vragen naar statusupdates. Vaak zat collega's geconfronteerd met het feit dat ze misschien wel veel aanwezig zijn, maar geen flikker uitvoerden. Lekker geilen op uurtjes draaien ipv daadwerkelijk werk te verzetten.

Gewoon voor jezelf beginnen. Dan mag je ook VVD stemmen jatog
  Forum Admin woensdag 19 november 2025 @ 15:45:20 #12
pi_219297960
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 15:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Zesjes cultuur. :D
Grappig dat je dat zegt want op de middelbare school was het ook altijd dat gekrijs over uren ipv voltooid werk/opdrachten.

Mensen tegen hun zin in ergens laten zitten is nooit efficiënt, maar dan raken de Excelsheet fte warriors in de war. En natuurlijk moet je een vorm van aanwezigheid(controle) hebben, maar hoe sommige bedrijven het aanpakken :')
pi_219297981
De enige die hierover bericht is Metro en het onderzoek lijkt niet te bestaan. Dit is geen nieuws maar een persberichtje van Indeed. Sluikreclame.
pi_219297982
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 15:44 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Precies dat dus :r :')

Ook een leuke was vragen naar statusupdates. Vaak zat collega's geconfronteerd met het feit dat ze misschien wel veel aanwezig zijn, maar geen flikker uitvoerden. Lekker geilen op uurtjes draaien ipv daadwerkelijk werk te verzetten.

Gewoon voor jezelf beginnen. Dan mag je ook VVD stemmen jatog
Nou liever niet ik las hier op fok dat alle ondernemers helemaal kapotgemaakt worden door links, dat risico neem ik niet hoor.
pi_219297985
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 15:45 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Grappig dat je dat zegt want op de middelbare school was het ook altijd dat gekrijs over uren ipv voltooid werk/opdrachten.

Mensen tegen hun zin in ergens laten zitten is nooit efficiënt, maar dan raken de Excelsheet fte warriors in de war. En natuurlijk moet je een vorm van aanwezigheid(controle) hebben, maar hoe sommige bedrijven het aanpakken :')
Die prikklok-mentaliteit heb ik zelf ook een enorme hekel aan, dan gaan mensen echt hun uurtjes 'uitzitten' en alleen maar koffie drinken en roken tot het 5 uur is, in plaats van effectief werk te doen en een uur eerder naar huis.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_219298000
Ik heb altijd hard gewerkt, her is gewoon tegen mijn principe om minder te doen dan wat je kan
pi_219298012
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 15:50 schreef Cupfighter het volgende:
Ik heb altijd hard gewerkt, her is gewoon tegen mijn principe om minder te doen dan wat je kan
En zo zien de neo-liberalen het graag.
  woensdag 19 november 2025 @ 15:55:44 #18
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219298031
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 15:35 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Klopt. Ik werk vandaag officieel van 08.30 tot 16.30. Voornamelijk op FOK! gezeten en spelletjes wezen spelen. En aan het eind tot even wat mails checken voor de buhne omdat je anders niks gedaan hebt.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
  Forum Admin woensdag 19 november 2025 @ 15:59:18 #19
pi_219298057
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 15:47 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Nou liever niet ik las hier op fok dat alle ondernemers helemaal kapotgemaakt worden door links, dat risico neem ik niet hoor.
Ik ben linkshandig dus dat compenseert
  woensdag 19 november 2025 @ 16:05:45 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219298104
Ochjee, is dit weer van die DPG media carriere-stront.

Ohnee het is de PR afdeling van Indeed.
pi_219298107
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 15:59 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik ben linkshandig dus dat compenseert
Ik kom wel bij jou in dienst dan draag jij alle risico en kan ik een beetje quiet quitten op tijden die mij uitkomen.
pi_219298124
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 15:50 schreef Cupfighter het volgende:
Maar ze willen dat je meer doet dan wat je kan en natuurlijk niet extra gecompenseerd
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_219298161
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 16:09 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Maar ze willen dat je meer doet dan wat je kan en natuurlijk niet extra gecompenseerd
Ik heb dit alleen maar gezien bij Post-NL gelukkig
  Forum Admin woensdag 19 november 2025 @ 16:20:37 #24
pi_219298187
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 16:16 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik heb dit alleen maar gezien bij Post-NL gelukkig
Noem je me ook een toko op zeg. Die plannen routes in de orde van starten om 14:21 en eindigen om 18:09

En dat is dan natuurlijk ook nog niet eens realistisch haalbaar waardoor je in discussie moet om je uitloop gecompenseerd te krijgen.

Ze halen ook zonder overleg tijd bij je weg(daarom zijn ze er zo dol op zzp/subcontractors) waardoor je zomaar een half uur per dag aan inkomen verliest.

Dat bedrijf verdient een faillissement.
  woensdag 19 november 2025 @ 16:23:25 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219298202
Een groot deel van het werk wat gedaan wordt is vrijwel zinloos. Niemand heeft erom gevraagd en niemand gaat iets met het ‘product’ doen. Hooguit als ‘bevrediging’ voor de werknemer zelf en wellicht zijn chef. Als je meer werkervaring hebt krijg je daar een neus voor en doe je exact dat wat nodig is.

Dit geldt natuurlijk niet voor echte banen, maar voor banen met een hoog BS-gehalte (50% van de banen)
The End Times are wild
  Forum Admin woensdag 19 november 2025 @ 16:27:18 #26
pi_219298217
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 16:23 schreef LXIV het volgende:
Een groot deel van het werk wat gedaan wordt is vrijwel zinloos. Niemand heeft erom gevraagd en niemand gaat iets met het ‘product’ doen. Hooguit als ‘bevrediging’ voor de werknemer zelf en wellicht zijn chef. Als je meer werkervaring hebt krijg je daar een neus voor en doe je exact dat wat nodig is.

Dit geldt natuurlijk niet voor echte banen, maar voor banen met een hoog BS-gehalte (50% van de banen)
Ik krijg hier sterke "parttime hr adviseur" vibes van.
  woensdag 19 november 2025 @ 16:29:02 #27
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_219298223
Als je bij 3,5% inflatie maar 2% salarisverhoging krijgt, tja, dan is de keuze om 1,5% minder hard te werken de enige logische :)
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  woensdag 19 november 2025 @ 16:30:14 #28
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_219298228
quote:
Wat de oorzaak ook is, duidelijk is dat de Nederlandse werkethiek aan het veranderen is. De vraag is niet alleen waarom werknemers een stapje terugdoen, maar vooral hoe werkgevers ze weer in beweging krijgen.
Misschien wat meer pingpongtafels, bedrijfsuitjes, fruit op het werk of andere initiatieven waar net afgestudeerde hrm-kutjes mee aankomen.

De oplossing ligt natuurlijk niet in waardering, autonomie en beloning.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  woensdag 19 november 2025 @ 16:34:48 #29
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
  FOK!Fotograaf woensdag 19 november 2025 @ 16:38:19 #30
842 Zorro
Z
pi_219298261
Nederlanders spreken steeds minder Nederlands
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_219298262
Nou als een kwart bare doet doen zullen er wel veel met een soa rondlopen inmiddels
graag op anoniem
pi_219298285
quote:
Mensen haken niet af omdat ze minder willen doen, maar omdat ze het gevoel hebben dat extra inzet niets oplevert. Geen waardering, geen autonomie, geen groei.”
En bovenal géén extra geld.

De enige die er beter van wordt is de eigenaar van de business.

:)
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_219298307
Een andere oorzaak die wellicht ook meespeelt is dat het elk jaar beter, sneller, efficiënter e.d. moet.

Dan komt er weer een agenda-uitnodiging voorbij met als kop:

HOE KUNNEN WIJ ALS AFDELING EFFICIËNTER ZIJN?

En die meeting is dan 2,5 uur ingepland, maar voordat de meeting daadwerkelijk begint, moet Hendrik nog even naar het toilet, is Tessa nog even koffie aan het halen bij de automaat waar drie wachtenden voor haar zijn. Ondertussen wordt Pietje via Teams alvast gebeld, maar die krijgt zijn koptelefoon niet aan de praat, want hij heeft toevallig net de dag ervoor een nieuwe laptop gekregen, maar bluetooth moest nog ingesteld worden hahahahahahahaha.

Dan begint na een kwartier eindelijk de meeting en is het een over en weer geschreeuw van 'kortere meetings!!!', 'we gaan over naar Agile!!!', 'we gaan onze doelen helderderderder formuleren!!!' en dan is iedereen toch wel effe toe aan een bakkie koffie. Na de koffie volgt deel twee en is het wederom een geschreeuw van 'kortere meetings!!!', 'we gaan over naar Agile!!!', 'we gaan onze doelen helderderderder formuleren!!!'. Dan is de 2,5 uur voorbij en ben je net over de helft van de agenda en moeten vier van de acht collega's door naar een andere meeting, maar eigenlijk zijn die vier collega's zo verschrikkelijk belangrijk dat 'we toch wel even een vervolgmeeting moeten gaan inplannen'.

En dan kom je thuis, ben je helemaal gesloopt van die onzin en duik je op tijd het bed in, want de vervolgmeeting is die ochtend erop om 8.30 uur alweer.
  woensdag 19 november 2025 @ 17:02:45 #34
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_219298396
Lekker drie dagen op kantoor alle weektaken afronden en dan twee dagen thuis aan mn pik trekken onder de baas zn tijd.
Graag op anoniem
  Spellchecker woensdag 19 november 2025 @ 17:05:31 #35
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219298407
quote:
14s.gif Op woensdag 19 november 2025 16:30 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Misschien wat meer pingpongtafels, bedrijfsuitjes, fruit op het werk of andere initiatieven waar net afgestudeerde hrm-kutjes mee aankomen.

De oplossing ligt natuurlijk niet in waardering, autonomie en beloning.
Tafelvoetbal!! @StevenHyde
  woensdag 19 november 2025 @ 17:07:20 #36
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219298416
Met heel veel dingen die ik hier voorbij hoor komen ga ik echt niet wegkomen bij mijn werkgever.

Dat thuiswerkers voormanelijk aan hun jongeheer trekken verbaasd me allerminst, vandaar ook dat werkgevers er maar al te graag weer vanaf willen.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_219298440
quote:
2s.gif Op woensdag 19 november 2025 17:07 schreef Gunner het volgende:
Met heel veel dingen die ik hier voorbij hoor komen ga ik echt niet wegkomen bij mijn werkgever.

Dat thuiswerkers voormanelijk aan hun jongeheer trekken verbaasd me allerminst, vandaar ook dat werkgevers er maar al te graag weer vanaf willen.
Kunnen ze weer op kantoor niksnutten en 'sociaal doen' inderdaad.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_219298457
Als je de mogelijkheid hebt om te quiet quitten heb je waarschijnlijk sowieso een bullshitbaan lijkt me.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_219298459
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 17:11 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
En daarmee de rest van de kantoortuin storen :r
  woensdag 19 november 2025 @ 17:15:43 #40
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219298460
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 17:11 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Als niemand dat door heeft dat er eigenlijk niemand echt productief is, dan gaat er ergens wat fout ja.
pi_219298461
Ik zou wel gek zijn om minder dan 40 uur te werken, de vrijdag ben ik een uurtje aan het werk en dan is het wel weer mooi geweest, de andere dagen ram ik er ook redelijk hard doorheen dus lekker boeiend allemaal.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 19 november 2025 @ 17:20:03 #42
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219298483
Niet echt verrassend. Anders heb je er binnen no time een heel pakket aan taken bij, voor hetzelfde salaris.

Wat dat betreft lijken de werkgevers zich nog in de crisis te wanen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 19 november 2025 @ 17:23:22 #43
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_219298500
Ik heb vooral een hekel aan collega's die alleen mailen en vergaderen en vooral zelf niets doen. Vaak ook nog eens mensen in een best hoge functie.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_219298526
Innoveren betekent niet harder werken, maar slimmer werken. Als je continu moet presteren ben je snel afgebrand. Je moet gewoon kijken hoe je als afdeling het gehaalde doel kunt bereiken met de minimale inspanningen. En dan is gezellig bijkletsen helemaal geen probleem. Als je baas lastig doet, kun je het altijd brainstormsessies noemen, dan is hij ook weer tevreden.

Vaak is het een goed idee om ook te kijken wat de andere afdelingen er mee doen, om te voorkomen dat het toch bezigheidstherapie blijkt te zijn. En als je zo met zijn allen het werk op je slofjes kunt doen, is er ruimte om ook de echte innovatieve dingen nou eindelijk eens op te pakken. Je weet wel, de dingen waar de klanten al lang om vragen.
pi_219298531
Ik zit even de reacties door te lezen en ik ben erg blij dat ik geen kantoorwerk meer doe :P
pi_219298552
quote:
2s.gif Op woensdag 19 november 2025 17:15 schreef Gunner het volgende:

[..]
Als niemand dat door heeft dat er eigenlijk niemand echt productief is, dan gaat er ergens wat fout ja.
Ik ben thuis productiever dan op kantoor.
  woensdag 19 november 2025 @ 17:44:27 #47
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_219298589
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 15:44 schreef Straatcommando. het volgende:
Gewoon voor jezelf beginnen.
8-)
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 17:30 schreef Bill_Hillie het volgende:
Ik zit even de reacties door te lezen en ik ben erg blij dat ik geen kantoorwerk meer doe :P
Idem. Zeker vandaag de dag zou ik de werknemersmentaliteit niet meer kunnen harden op kantoor.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 19 november 2025 @ 18:06:57 #48
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219298689
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 16:20 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Noem je me ook een toko op zeg. Die plannen routes in de orde van starten om 14:21 en eindigen om 18:09

En dat is dan natuurlijk ook nog niet eens realistisch haalbaar waardoor je in discussie moet om je uitloop gecompenseerd te krijgen.

Ze halen ook zonder overleg tijd bij je weg(daarom zijn ze er zo dol op zzp/subcontractors) waardoor je zomaar een half uur per dag aan inkomen verliest.

En die route verandert dan ook ineens hè, dus dan is het ineens 14:53 tot 18:01 geworden, een route die eerst 5 uur had is nu op 3 gezet of andersom. Mensen die te horen krijgen dat ze of in een andere stad moeten werken of ontslagen worden, mensen die met de chemonaald nog in de arm de straat op worden geschreeuwd, dat de kantine ineens niet meer bestaat. Mijn broer hebben ze na 25 jaar keihard werken kapot gekregen en voor al zijn extra inzet krijgt hij nog niet eens basale beleefdheid terug.

Dus ja, dat bedrijf verdient een faillissement. En stokslagen voor de beleidsbepalers.
  woensdag 19 november 2025 @ 18:15:23 #49
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219298720
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 17:23 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik heb vooral een hekel aan collega's die alleen mailen en vergaderen en vooral zelf niets doen. Vaak ook nog eens mensen in een best hoge functie.
Een hoge functie is nu eenmaal mailen en vergaderen en powerpoints maken. Wat zouden die mensen dan moeten doen? Bellen?
The End Times are wild
  woensdag 19 november 2025 @ 18:16:43 #50
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219298727
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 17:15 schreef raptorix het volgende:
Ik zou wel gek zijn om minder dan 40 uur te werken, de vrijdag ben ik een uurtje aan het werk en dan is het wel weer mooi geweest, de andere dagen ram ik er ook redelijk hard doorheen dus lekker boeiend allemaal.
Ik
Werk ook 40 uur. Kan ook 36 of 32 uur werken, maar dan komt er niks bij of af qua werk en het enige verschil is dus meer of minder salaris
The End Times are wild
pi_219298736
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 18:16 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik
Werk ook 40 uur. Kan ook 36 of 32 uur werken, maar dan komt er niks bij of af qua werk en het enige verschil is dus meer of minder salaris
Dus het verschil is eigenlijk 32 uur met een dag onbetaald overwerk?
pi_219298747
quote:

Ik
40 Uur rooster, 38 uur arbeid => 2 uur IKB (vroeger ADV)
pi_219298748
Wel knap dat we dat allemaal massaal aan het doen zijn en tegelijkertijd ook de meest productieve arbeidsuren ter wereld hebben.
pi_219298774
quote:
6s.gif Op woensdag 19 november 2025 17:44 schreef ACT-F het volgende:

[..]
8-)
[..]
Idem. Zeker vandaag de dag zou ik de werknemersmentaliteit niet meer kunnen harden op kantoor.
Volgens mij ben jij nog nooit voor langere tijd op de werkvloer geweest, en daarom weet je niets van het reilen en zeilen daar.
  woensdag 19 november 2025 @ 18:31:23 #56
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219298780
De werkgever weet echt wal jij voor een nuttige toevoeging aan het bedrijf bent , en als er een kans komt dan ga je eruit

en die kans komt echt wel

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 19-11-2025 23:06:35 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219298786
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 15:48 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Die prikklok-mentaliteit heb ik zelf ook een enorme hekel aan, dan gaan mensen echt hun uurtjes 'uitzitten' en alleen maar koffie drinken en roken tot het 5 uur is, in plaats van effectief werk te doen en een uur eerder naar huis.
Ja, dit snap ik ook niet. Als ik werkgever zou zijn en m'n werknemers zijn een half uur of uur eerder klaar dan mogen ze mooi naar huis. Geld blijft gewoon hetzelfde. Vaak genoeg gehad dat we gewoon zaten te duimendraaien. :')

Ik heb gelukkig nu een baan waar ik niet meer hoef in te klokken en niemand het wat interesseert hoe laat je naar huis gaat, zo lang je maar je werk doet.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219298787
Pro tip:
Je wordt op de werkvloer niet afgerekend op het beste wat je laat zien, ook niet op je gemiddelde, maar op je slechtste momenten. Dit wetende ben je wel helemaal knettergek als je een stapje extra gaat zetten, omdat je niks hebt aan dat betere gemiddelde of die extra + momenten. Je kan beter zorgen dat je nergens door de 'ondergrens' zakt.

Is dit eerlijk of logisch? Ik ben er niet uit. Ik kan me voorstellen dat in het betaald voetbal een trainer liever iemand heeft die elke wedstrijd een 6 1/2 scoort ipv iemand die de ene wedstrijd een 9 scoort, dan weer een 7, dan weer een 3. Misschien werkt dat op de werkvloer ook zo. Ik weet wel van mezelf dat ik niet zo in elkaar zit. Heb dan ook wel regelmatig gezeik gehad met managers.
  woensdag 19 november 2025 @ 18:33:14 #59
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_219298790
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 18:15 schreef LXIV het volgende:

[..]
Een hoge functie is nu eenmaal mailen en vergaderen en powerpoints maken. Wat zouden die mensen dan moeten doen? Bellen?
Kun jij dit oppakken? Eigen taken ontwijken, want zogenaamde onbekwaam. Van het domme houden ect.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_219298795
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 18:23 schreef Mutant01 het volgende:
Wel knap dat we dat allemaal massaal aan het doen zijn en tegelijkertijd ook de meest productieve arbeidsuren ter wereld hebben.
Hoe meer uren je moet maken, hoe beter de mensen worden in het net doen alsof ze hard aan het werk zijn.

Ik had zo lang geleden een paar collega's die er altijd als eerste waren, als laatste weer naar huis gingen, bij vergaderingen altijd het hoogste woord hadden, altijd hun zin moesten hebben en overdag de hele dag druk zaten te typen, maar die in een jaar tijd slechts 1 keer 1 alinea aan tekst hebben opgeleverd. Maar volgens de directeur waren dat zijn beste mensen.

En ja, ik weet zeker dat ze niets deden, want ik deed al het werk. Ik was toen nog jong en naïef.
pi_219298799
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 17:20 schreef inslagenreuring het volgende:
Niet echt verrassend. Anders heb je er binnen no time een heel pakket aan taken bij, voor hetzelfde salaris.

Wat dat betreft lijken de werkgevers zich nog in de crisis te wanen.
Dit ook idd
pi_219298806
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 18:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
En ja, ik weet zeker dat ze niets deden, want ik deed al het werk. Ik was toen nog jong en naïef.
Vind het altijd wel grappig als mensen dat hele toneelstukje gaan inzien na verloop van tijd.
pi_219298807
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 18:31 schreef michaelmoore het volgende:
De werkgever weet echt wal wat voor een nuttige toevoeging aan het bedrijf bent , en als er een kans komt dan ga je eruit

en die kans komt echt wel
Nee, het zijn de productieve medewerkers die er door hun collega's uit gewerkt worden, want die geven het verkeerde voorbeeld. Ook dat weet ik uit ervaring.
  woensdag 19 november 2025 @ 18:37:25 #64
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219298812
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 18:36 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Nee, het zijn de productieve medewerkers die er door hun collega's uit gewerkt worden, want die geven het verkeerde voorbeeld. Ook dat weet ik uit ervaring.
quote:
Bedrijven TREKKEN WEG en MASSAONTSLAGEN in vooruitzicht
Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 19-11-2025 23:11:21 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219298813
Maar je hebt ook mensen die leven alsof het toneelstukje echt is, vaak zijn dat de managers of directie. Die mensen zijn doodeng.
  woensdag 19 november 2025 @ 18:39:02 #66
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_219298816
Tja, als je geen ambities hebt en het wel prima vindt dat je op je plek blijft zitten kan dat een prima houding zijn. De werkgever krijgt waarvoor hij betaalt.
Maar als je meer wil zal je toch moeten laten zien dat je dat kan en dat doe je niet door het absoluut minimale te doen. Dat wil niet zeggen dat je meer uren moet maken, maar het begint met initiatief en betrokkenheid tonen.

Het is maar net wat je van je werkgever verwacht.
pi_219298825
quote:
80s.gif Op woensdag 19 november 2025 18:39 schreef Mano_ het volgende:
Tja, als je geen ambities hebt en het wel prima vindt dat je op je plek blijft zitten kan dat een prima houding zijn. De werkgever krijgt waarvoor hij betaalt.
Maar als je meer wil zal je toch moeten laten zien dat je dat kan en dat doe je niet door het absoluut minimale te doen. Dat wil niet zeggen dat je meer uren moet maken, maar het begint met initiatief en betrokkenheid tonen.

Het is maar net wat je van je werkgever verwacht.
Als je boze collega's wilt, moet je dat absoluut doen.
  woensdag 19 november 2025 @ 18:41:05 #68
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_219298827
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 18:40 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Als je boze collega's wilt, moet je dat absoluut doen.
Welke van de twee? Slacken of groeien?
  woensdag 19 november 2025 @ 18:42:13 #69
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219298831
Gezien wat ik eerder van je heb gelezen over jouw werkervaringen weet ik niet of dat echt toonaangevend is.
pi_219298844
quote:
80s.gif Op woensdag 19 november 2025 18:39 schreef Mano_ het volgende:
Grootste illusie is dat het dat het om competenties gaat. Vaak is het gewoon bij je baas in z'n reet kruipen. Walk the walk, talk the talk. Je moet je gedragen alsof je het kan, want vaak is het gewoon mailen en bellen en doen alsof je heel wat bent tijdens meetings. Zo is het hele management bij mij op werk daar gekomen. Schijtbakken.
pi_219298857
quote:
80s.gif Op woensdag 19 november 2025 18:41 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Welke van de twee? Slacken of groeien?
Goed je best doen. Als je het heel goed doet mag je nog sneller weg, want dan denkt je baas al snel: "Als hij niet snel oprot, zit hij over een half jaar op mijn stoel."

Vraag maar hoe ik dat weet.
  woensdag 19 november 2025 @ 18:45:18 #72
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_219298888
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 18:43 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Grootste illusie is dat het dat het om competenties gaat. Vaak is het gewoon bij je baas in z'n reet kruipen. Walk the walk, talk the talk. Je moet je gedragen alsof je het kan, want vaak is het gewoon mailen en bellen en doen alsof je heel wat bent tijdens meetings. Zo is het hele management bij mij op werk daar gekomen. Schijtbakken.
Dat zal vast op plekken zo zijn en misschien heb ik altijd mazzel gehad, maar persoonlijk herken ik dit totaal niet. Nu ben ik ook altijd wel van de kleinere bedrijven geweest, ik kan me voorstellen dat het bij grote bedrijven waar je vooral een nummertje met een functieomschrijving bent meer zo gaat.
  woensdag 19 november 2025 @ 18:45:46 #73
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_219298891
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 18:43 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Goed je best doen. Als je het heel goed doet mag je nog sneller weg, want dan denkt je baas al snel: "Als hij niet snel oprot, zit hij over een half jaar op mijn stoel."

Vraag maar hoe ik dat weet.
Lijkt me echt een kutplek om te werken. Gelukkig geen ervaring mee.
pi_219298892
quote:
80s.gif Op woensdag 19 november 2025 18:45 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Dat zal vast op plekken zo zijn en misschien heb ik altijd mazzel gehad, maar persoonlijk herken ik dit totaal niet. Nu ben ik ook altijd wel van de kleinere bedrijven geweest, ik kan me voorstellen dat het bij grote bedrijven waar je vooral een nummertje met een functieomschrijving bent meer zo gaat.
Bij kleine bedrijven denken ze klein, daar steek je meteen boven het maaiveld uit als je iets kunt.
pi_219298904
quote:

[..]
Lijkt me echt een kutplek om te werken. Gelukkig geen ervaring mee.
Ik zit nu in de bijstand en de jobcoaches zijn gaan praten met mijn vorige werkgevers. Om te vragen waarom ik daar weg ben en of ik eventueel nog terug zou mogen komen.
  woensdag 19 november 2025 @ 18:47:40 #76
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_219298910
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 18:46 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Bij kleine bedrijven denken ze klein, daar steek je meteen boven het maaiveld uit als je iets kunt.
Inderdaad, daar liggen groeikansen. Hielenlikkers vallen gelijk door de mand, capaciteiten worden op de juiste plek ingezet. Vast niet overal, maar de kans lijkt me iig een stuk groter.
pi_219298919
quote:
80s.gif Op woensdag 19 november 2025 18:47 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Inderdaad, daar liggen groeikansen. Hielenlikkers vallen gelijk door de mand, capaciteiten worden op de juiste plek ingezet. Vast niet overal, maar de kans lijkt me iig een stuk groter.
Dat kan, zolang je je baas niet voorbij steekt. Dus relatief gezien kun je misschien een heel stuk groeien, maar in absolute zin zit je dan nog steeds ergens onderaan qua kennis en kunde.
pi_219298926
quote:
The thing is, Bob, it's not that I'm lazy, it's that I just don't care.
No Dukes of Hazzard in the classroom
  woensdag 19 november 2025 @ 18:51:29 #79
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_219298931
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 18:49 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat kan, zolang je je baas niet voorbij steekt. Dus relatief gezien kun je misschien een heel stuk groeien, maar in absolute zin zit je dan nog steeds ergens onderaan qua kennis en kunde.
Tja, persoonlijke ervaringen verschillen. In mijn omgeving zie ik wat anders. In mijn eigen geval is m'n (directe) baas de directeur en eigenaar van het bedrijf, wil ik die voorbij steken dan zal ik de boel over moeten nemen :P
pi_219298942
quote:
80s.gif Op woensdag 19 november 2025 18:51 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Tja, persoonlijke ervaringen verschillen. In mijn omgeving zie ik wat anders. In mijn eigen geval is m'n (directe) baas de directeur en eigenaar van het bedrijf, wil ik die voorbij steken dan zal ik de boel over moeten nemen :P
Maar je gezichtsveld en je mogelijkheden zijn dus heel beperkt? Klein bedrijfje, dus jullie zullen geen breed aanbod aan producten en diensten hebben? Misschien weet je wel een hoop van een klein stukje van 1 ding.
  woensdag 19 november 2025 @ 18:54:35 #81
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219298951
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 18:19 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dus het verschil is eigenlijk 32 uur met een dag onbetaald overwerk?
Zo kun je het ook zirn
The End Times are wild
  Moderator woensdag 19 november 2025 @ 18:57:14 #82
505534 crew  Flitsbezorger
Binnen een kwartier bij je!
pi_219298972
Kantoorpolitiek is de grootste aids ooit. Schaadt de arbeidsvreugde enorm.

Alles (moeten) documenteren om je te weren tegen het gezeik van collega’s kost bij sommige werkgevers meer energie dan het werk zelf.
Op maandag 16 december 2024 21:05 schreef GGMM het volgende:
[..]
Flitsbezorger en Bezsen niet
  woensdag 19 november 2025 @ 18:57:25 #83
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219298973
quote:
Wel een goed voorbeeld. Office space. Even kijken waar die te zien is

Videoland. Fijne avond nog
pi_219299003
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 18:57 schreef Flitsbezorger het volgende:

Alles (moeten) documenteren om je te weren tegen het gezeik van collega’s kost bij sommige werkgevers meer energie dan het werk zelf.
Machtsspelletjes. Gedeeltelijk uit verveling, gedeeltelijk uit onkunde en vooral door grote ego's.
pi_219299006
quote:

[..]
Als je echt iets moet kunnen dan denk ik aan chirurg, of fijnmechanica bij defensie, of bouwplannen maken voor grote gebouwen, of wat dan ook. Alle bèta dingen eigenlijk.
pi_219299013
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:02 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Als je echt iets moet kunnen dan denk ik aan chirurg, of fijnmechanica bij defensie, of bouwplannen maken voor grote gebouwen, of wat dan ook. Alle bèta dingen eigenlijk.
Dus eigenlijk die dingen waarbij je vroeger ingenieur / projectleider met kennis van zaken was en die tegenwoordig niets meer mogen kosten en het management niet voor de voeten mogen lopen?
pi_219299020
quote:

[..]
Wat men eigenlijk heel goed moet kunnen is schoonmaken, zodat de boel niet bedolven wordt onder het stof of onder het onkruid.
  Moderator woensdag 19 november 2025 @ 19:05:40 #88
pi_219299021
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:01 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Machtsspelletjes. Gedeeltelijk uit verveling, gedeeltelijk uit onkunde en vooral door grote ego's.
Bij zulke werkgevers doe ik maar al te graag aan quiet quitten. Je gaat jezelf toch niet in een burn-out werken voor zijn vierde huis, opgesodehoerd met zulke idioten.
[..]
  woensdag 19 november 2025 @ 19:09:26 #89
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219299032
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:01 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ooit ook onder zo'n figuur gewerkt. Heeft vooral een grote bek, iedereen bang en benaderde de werkplek openlijk als een apenrots :')
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 19 november 2025 @ 19:10:29 #90
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219299037
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 18:57 schreef Flitsbezorger het volgende:

Gewoon basisschool gedrag ook. Gênant eigenlijk.
pi_219299047
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:05 schreef Flitsbezorger het volgende:

[..]
Bij zulke werkgevers doe ik maar al te graag aan quiet quitten. Je gaat jezelf toch niet in een burn-out werken voor zijn vierde huis, opgesodehoerd met zulke idioten.
Jobcoaches noemen dat haantjesgedrag. Het is 1 van de meest voorkomende redenen voor conflicten op de werkvloer. Als je goed bent in wat je doet, moet je ook veel tijd besteden om daar aan mee te doen en ze voor te zijn. Het heeft me ook lang geduurd voordat ik dat allemaal begreep en in de gaten had.

In situaties waar het er echt op aankomt hebben mensen daar geen tijd voor en gaat het alleen om de resultaten, maar met alle onzinbaantjes van tegenwoordig ...
  woensdag 19 november 2025 @ 19:14:05 #92
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_219299058
quote:

[..]
Ik zit wel in de beta-dingen ja.
  Moderator woensdag 19 november 2025 @ 19:15:45 #93
pi_219299069
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:10 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Zijn ook meestal figuren die in hun miserabele privéleven niets te zeggen hebben.
[..]
pi_219299085
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:15 schreef Flitsbezorger het volgende:

[..]
Zijn ook meestal figuren die in hun miserabele privéleven niets te zeggen hebben.
Waar ik me vooral aan stoor zijn de micromanagers die denken dat ze er veel van af weten. Dat is waarschijnlijk de groep van meest contraproductieve mensen die er bestaat. Delegeren is een kunst die maar weinig mensen beheersen.
pi_219299086
quote:

[..]
Ik
Ja en ik heb bovenmatig veel plezier in mijn werk, bovendien ook tijd zat voor andere dingen.
  woensdag 19 november 2025 @ 19:18:50 #96
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_219299087
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 18:53 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Maar je gezichtsveld en je mogelijkheden zijn dus heel beperkt? Klein bedrijfje, dus jullie zullen geen breed aanbod aan producten en diensten hebben? Misschien weet je wel een hoop van een klein stukje van 1 ding.
Of juist vrij breed, want er is niet voor alles een losse functie. In mijn vorige functie als teamleider van de engineering-afdeling (dwz: op de eerste plaats engineer en daarbij aansturing en planning) had ik met alle lagen van het bedrijf te maken. Van strategie met de directie, via sales tot de uitvoering in de werkplaats. In mijn nieuwe functie als R&D-meneer ook weer met iedereen te maken. En dat geldt voor de meeste functies bij ons wel.
Dus ja, er zijn zeker specialisten op m'n werk, maar iedereen weet in wisselende mate ook hoe dingen bij de anderen lopen en wat voor wie belangrijk is. Dat zorgt juist voor een sfeer waarin iedereen die meedoet gewaardeerd wordt en waar voor iedereen mogelijkheden liggen.
pi_219299098
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:10 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Mijn contract werd een keer via de telefoon niet verlengd echt op het einde. :')

Had pas veel te laat melding gekregen van HR, dus dat moest snel via de telefoon. Ik had gewoon niet moeten opnemen, dan waren ze over de tijd heen. _O-
  woensdag 19 november 2025 @ 19:20:39 #98
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_219299101
quote:

Doorgaans is het loon ook het bare minimum. Dus is dit prima in evenwicht! :)
pi_219299103
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 18:23 schreef Mutant01 het volgende:
Ik zou zelf prima af kunnen met een 16 urige werkweek, nu heb ik zelf aangeboden om 3 dagen per week in ander team mee te draaien, maar als ik dat niet gedaan had dan waren ze ook wel tevreden geweest, we werken in Nederland relatief effiecent denk ik, maar ik denk dat de meeste bedrijven gewoon veel te veel man in dienst hebben.
pi_219299106
Als je maar lang genoeg ergens bent dan leer je vanzelf wel hoe de organisatie en de bedrijfsvoering werkt. Dan maakt het geen reet uit wat voor opleiding je hebt gedaan. Kan je daar een beetje in navigeren en doen alsof je heel wat bent, dan krijg je promotie. Echt dingen kunnen draait het toch niet meer over in deze tijd.
  woensdag 19 november 2025 @ 19:21:50 #101
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_219299107
quote:

Doorgaans is het loon ook het bare minimum. Dus is dit prima in evenwicht! :)
quote:
Dit dus :)
pi_219299116
quote:
80s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:18 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Of juist vrij breed, want er is niet voor alles een losse functie. In mijn vorige functie als teamleider van de engineering-afdeling (dwz: op de eerste plaats engineer en daarbij aansturing en planning) had ik met alle lagen van het bedrijf te maken. Van strategie met de directie, via sales tot de uitvoering in de werkplaats. In mijn nieuwe functie als R&D-meneer ook weer met iedereen te maken. En dat geldt voor de meeste functies bij ons wel.
Dus ja, er zijn zeker specialisten op m'n werk, maar iedereen weet in wisselende mate ook hoe dingen bij de anderen lopen en wat voor wie belangrijk is. Dat zorgt juist voor een sfeer waarin iedereen die meedoet gewaardeerd wordt en waar voor iedereen mogelijkheden liggen.
Het is dan natuurlijk nog een groot verschil of jullie Wordpress websites maken of dat jullie baanbrekende nieuwe producten ontwikkelen. En of die dan ook grootschalig op de markt komen. De meeste nieuwe dingen worden ergens over de schutting gegooid om stof te vergaren.

Maar je krijgt het voordeel van de twijfel ;)
pi_219299128
En al die mensen die over kutmanagers klagen, dan kies je gewoon echt voor de keerde bedrijven, ik heb maar 1 keer een kutmanager gehad de afgelopen 15 functies, maar dat was een mongool die dacht dat ie Steve Jobs was, dat was ook in 2 maandjes wel klaar.
  Moderator woensdag 19 november 2025 @ 19:27:36 #104
pi_219299134
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:12 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Jobcoaches noemen dat haantjesgedrag. Het is 1 van de meest voorkomende redenen voor conflicten op de werkvloer. Als je goed bent in wat je doet, moet je ook veel tijd besteden om daar aan mee te doen en ze voor te zijn. Het heeft me ook lang geduurd voordat ik dat allemaal begreep en in de gaten had.

In situaties waar het er echt op aankomt hebben mensen daar geen tijd voor en gaat het alleen om de resultaten, maar met alle onzinbaantjes van tegenwoordig ...
Weet nog goed dat ik naast mijn 40 uur op kantoor bijbeunde met een uit de hand gelopen hobby als zzp'er. Met bijbehorend goed resultaat.

Alle collega's die altijd op mij wisten te zeiken, werden opeens heel aardig en coulant en/of wilden mijn kennis hebben voor hun eigen projecten zodra ze wisten wat ik in mijn privéleven deed. Ook de managers die mij als stront hadden behandeld werden opeens poeslief en kreeg ik na jaren werken opeens veel lof voor mijn werk.

Zodra ik van mijn zzp-inkomsten kon leven en genoeg pressiemiddelen tegen het grote boze management had verzameld, wist ik hieruit een mooie ontslagvergoeding en aanbevelingsbrief te onderhandelen. Daarna direct zijn bureau ondergescheten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
pi_219299141
Is dit nieuws? Dat extra inzet nooit loont? Ik heb nog nooit meer gedaan dan wat strikt noodzakelijk was voor ongeacht welke werkgever dan ook omdat ik daar al heel vroeg achter was. Je bent toch niet meer dan een nummer en als het economisch tegenzit word je toch de straat opgeschopt. Dit is echt niet iets van de laatste jaren hoor.
pi_219299146
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:29 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Is dit nieuws? Dat extra inzet nooit loont? Ik heb nog nooit meer gedaan dan wat strikt noodzakelijk was voor ongeacht welke werkgever dan ook omdat ik daar al heel vroeg achter was. Je bent toch niet meer dan een nummer en als het economisch tegenzit word je toch de straat opgeschopt. Dit is echt niet iets van de laatste jaren hoor.
Hoge bomen vangen veel wind, grijze muizen worden door iedereen over het hoofd gezien.
pi_219299149
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:27 schreef Flitsbezorger het volgende:

[..]
Weet nog goed dat ik naast mijn 40 uur op kantoor bijbeunde met een uit de hand gelopen hobby als zzp'er. Met bijbehorend goed resultaat.

Alle collega's die altijd op mij wisten te zeiken, werden opeens heel aardig en coulant en/of wilden mijn kennis hebben voor hun eigen projecten zodra ze wisten wat ik in mijn privéleven deed. Ook de managers die mij als stront hadden behandeld werden opeens poeslief en kreeg ik na jaren werken opeens veel lof voor mijn werk.

Zodra ik van mijn zzp-inkomsten kon leven en genoeg pressiemiddelen tegen het grote boze management had verzameld, wist ik hieruit een mooie ontslagvergoeding en aanbevelingsbrief te onderhandelen. Daarna direct zijn bureau ondergescheten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je had deze in zijn kantoor moeten verstoppen

pi_219299171
20-80% principe. Er zijn maar een paar personen die bijna al het werk doen. Dat is ook niet veranderd.
  Moderator woensdag 19 november 2025 @ 19:35:06 #109
pi_219299188
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:30 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Je had deze in zijn kantoor moeten verstoppen

[ afbeelding ]
Vond het al lullig genoeg dat ik basically moest chanteren om vooruit te komen (hoe de management dat aan de lopende band kan doen zonder slaapverlies te lijden mag Joost weten).

Het gegeven van ex-collega's dat alle projecten in de fik stonden zodra ik vertrok is al voor mij goed genoeg.

Wederom: ik HAAT kantoorpolitiek.
[..]
  woensdag 19 november 2025 @ 19:35:57 #110
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_219299198
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:22 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het is dan natuurlijk nog een groot verschil of jullie Wordpress websites maken of dat jullie baanbrekende nieuwe producten ontwikkelen. En of die dan ook grootschalig op de markt komen. De meeste nieuwe dingen worden ergens over de schutting gegooid om stof te vergaren.

Maar je krijgt het voordeel van de twijfel ;)
Sure, zoals ik al zei zal het echt niet bij alle kleinere bedrijven zo gaan en ik prijs mezelf gelukkig dat ik werk waar ik werk. En 'mislukte' projecten zijn een belangrijk onderdeel van ontwikkeling, imo is het belangrijk dat je de ruimte krijgt om 'niets' op te leveren soms. Daar leer je ontzettend veel van en als je wacky dingen niet probeert zal je nooit innoveren.
pi_219299202
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:29 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Ja en nee, ik vind het fijn om zelf iniatief te nemen, maar het moet niet zo zijn dat als ik mijn werk goed en snel doe, dat ze me dan vol gaan proppen met andere klussen. Ik verwacht dat ik bepaalde workload krijg waarvan verwacht word dat ik dat uitvoer en daar verantwoordelijk voor ben, de rest vul ik graag naar eigen inzicht in.
pi_219299238
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:35 schreef Flitsbezorger het volgende:

[..]
Vond het al lullig genoeg dat ik basically moest chanteren om vooruit te komen (hoe de management dat aan de lopende band kan doen zonder slaapverlies te lijden mag Joost weten).

Het gegeven van ex-collega's dat alle projecten in de fik stonden zodra ik vertrok is al voor mij goed genoeg.

Ja, ik heb ook een hele lijst van dingen die omvielen toen ik weg ging, van projecten om een vervanger te maken die na vijf jaar opgeheven werden tot afdelingen en bedrijven die failliet zijn gegaan, maar zelf heeft me dat nooit wat opgeleverd. Ik ga nu gewoon wat interessante projecten doen die waarschijnlijk niks opbrengen, zoals een website van wat er allemaal komt kijken bij de energietransitie en wat dan de mogelijkheden zijn. (De uitkomst is vrij eenvoudig, maar je hebt heel veel tekst, plaatjes en rekenvoorbeelden nodig om dat te onderbouwen.)
  woensdag 19 november 2025 @ 19:43:28 #113
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219299256
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:20 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Mijn contract werd een keer via de telefoon niet verlengd echt op het einde. :')

Had pas veel te laat melding gekregen van HR, dus dat moest snel via de telefoon. Ik had gewoon niet moeten opnemen, dan waren ze over de tijd heen. _O-
Niet langdurig gewerkt mag ik hopen? Heel erg onpersoonlijk.
pi_219299272
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 15:55 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Klopt. Ik werk vandaag officieel van 08.30 tot 16.30. Voornamelijk op FOK! gezeten en spelletjes wezen spelen. En aan het eind tot even wat mails checken voor de buhne omdat je anders niks gedaan hebt.
Ik wil wel een beetje voldoening aan het einde van de dag.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_219299296
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:26 schreef raptorix het volgende:
En al die mensen die over kutmanagers klagen, dan kies je gewoon echt voor de keerde bedrijven, ik heb maar 1 keer een kutmanager gehad de afgelopen 15 functies, maar dat was een mongool die dacht dat ie Steve Jobs was, dat was ook in 2 maandjes wel klaar.
Zijn ook vaak een bepaald soort mensen dat toevallig constant kut managers lijkt te hebben.
pi_219299324
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:43 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Niet langdurig gewerkt mag ik hopen? Heel erg onpersoonlijk.
Nee, drie keer tijdelijk contract hé.
pi_219299341
quote:
19s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:46 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Zijn ook vaak een bepaald soort mensen dat toevallig constant kut managers lijkt te hebben.
Als je nooit iets uitzonderlijks doet zal dat inderdaad nooit gebeuren. Dan hoor je gewoon bij het meubilair. En als je er maar lang genoeg zit, maak je automatisch carrière.
  woensdag 19 november 2025 @ 20:01:27 #118
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219299404
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:50 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Nee, drie keer tijdelijk contract hé.
Naaistreek hoor. Door dit soort dingen boeit me de strekking van het nieuws ook niet. Als het erop aan komt word je als werknemer ook gewoon als vuil aan de kant gezet.
  woensdag 19 november 2025 @ 20:07:44 #119
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219299461
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:21 schreef Discombobulate het volgende:
Als je maar lang genoeg ergens bent dan leer je vanzelf wel hoe de organisatie en de bedrijfsvoering werkt. Dan maakt het geen reet uit wat voor opleiding je hebt gedaan. Kan je daar een beetje in navigeren en doen alsof je heel wat bent, dan krijg je promotie. Echt dingen kunnen draait het toch niet meer over in deze tijd.
punt is ook dat tegenwoordig men niets meer hoeft te kunnen of weten, alles gaat met en via het computer systeem , wat men nu moet doen tegenwoordig is dom intik werk

vroeger moest je van alles weten en kunnen en wat je niet wist dat vroeg je aan een alles weter op de afdeling
vroeger ging alles met de telmachine met telstrook , de telstrook moest erbij en de controle haalde jouw fouten er direct uit

geen mens die zijn of haar eigen salaristrook kan uitleggen of narekenen nog
pi_219299542
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 20:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
punt is ook dat tegenwoordig men niets meer hoeft te kunnen of weten, alles gaat met en via het computer systeem , wat men nu moet doen tegenwoordig is dom intik werk

vroeger moest je van alles weten en kunnen en wat je niet wist dat vroeg je aan een alles weter op de afdeling
vroeger ging alles met de telmachine met telstrook , de telstrook moest erbij en de controle haalde jouw fouten er direct uit

Zo zie je wel weer hoe triest de mensheid is geworden.
pi_219299589
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 20:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat is maar goed ook, want je leert het ook niet meer op school. Daar heb je computer programma's, de Wikipedia en online rekenhulpen voor.

Dat wil niet zeggen, dat je die opleiding niet nodig hebt om aan die baan te komen, integendeel.
  woensdag 19 november 2025 @ 20:30:46 #122
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219299616
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 20:27 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat is maar goed ook, want je leert het ook niet meer op school. Daar heb je computer programma's, de Wikipedia en online rekenhulpen voor.

Dat wil niet zeggen, dat je die opleiding niet nodig hebt om aan die baan te komen, integendeel.
ik kan jouw salarisstrook handmatig narekenen
stel; je voor dat niemand dat kan hoe kun je dan computerprogramma's maken??
pi_219299621
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 18:43 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
De praktijk leert dat carrière maken vooral een kwestie is van op de juiste momenten de juiste personen te kennen. Handigheid in kantoorpolitiek helpt je verder vooruit dan opleidingen, diploma's en behaalde certificaten.

Mijn 'meest gewaardeerde' collega doet het minst, kraamt regelmatig onzin uit maar weet dit overtuigend te presenteren. De baasjes zijn dol op 'm. Schijtbakken.

Quiet quitting, laten we het voortschrijdend inzicht noemen.
pi_219299626
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 20:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik kan jouw salarisstrook handmatig narekenen
stel; je voor dat niemand dat kan hoe kun je dan computerprogramma's maken??
Ik kan dat ook. Ik kan er ook een computer programma voor schrijven, in veel verschillende smaken. Maar ik ben ook al een jaartje ouder.
  woensdag 19 november 2025 @ 20:33:18 #125
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_219299631
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:35 schreef Flitsbezorger het volgende:

[..]

Dat geeft dan toch wel een soort van voldoening, die wetenschap :Y

Heb zelf een jaar of 8 geleden bij een bedrijf gewerkt, waarvan de directeur/eigenaar en zijn schoothondje echt op een schofterige manier omgingen het personeel op de productie afdeling, daar keken ze op neer.

Zelfs al ze klanten een rondleiding gaven, konden ze het niet laten om neerbuigende en denigrerende opmerkingen over te maken, in het bijzijn van klanten.

Ik heb ze daar meermaals, op een nette en normale manier op aangesproken, en toen wist ik dat een contractverlenging er niet meer in zat, wat ik totaal niet erg vond integendeel.

Maandje voor einde dienstverband had men uiteraard al een opvolger geregeld, die ik uiteraard zelf mocht inwerken :')

En die man had ook heel snel in de gaten wat voor een vreselijke mensen die directeur en zijn rechterhand waren.

Maar het mooie was, zij hadden tegen hem gezegd dat hij met mij samen zou werken, en ze hebben dus gelogen tegen hem, want hij zou in werkelijkheid in plaats van mij komen.

Daar was ie zo pissig over, dat ie de volgende ochtend niet meer terug kwam (proeftijd, dus geen opzegtermijn).

En toen een paar dagen later mijn tijd er ook op zat, hadden ze nog steeds geen vervanger _O- _O_ ^p^ :N

Daar had ik toch wel schik van.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_219299638
Is dat nieuw? Veel bedrijven gewerkt en vaak semi overheid, zelfs een keer moest ik weg want werkte te snel, was een uitzendbaan rond 1987
life is like a box of chocolates
  woensdag 19 november 2025 @ 20:38:49 #127
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219299658
De patat generatie in het kwadraat. Ze eisen van alles; goed salaris voor drie dagen in de week werken, allerlei verloven en vrijstellingen, veel vrije dagen, etc. Ze kunnen niet tegen kritiek, zijn zeer snel geagiteerd en hebben om het minste of geringste een burn-out (ik kan dat woord echt niet meer horen). Deze weekdieren zijn de toekomst van het land 😖🙄🥴
"Hoka Hey!"
pi_219299665
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 20:33 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dat geeft dan toch wel een soort van voldoening, die wetenschap :Y

Heb zelf een jaar of 8 geleden bij een bedrijf gewerkt, waarvan de directeur/eigenaar en zijn schoothondje echt op een schofterige manier omgingen het personeel op de productie afdeling, daar keken ze op neer.

Zelfs al ze klanten een rondleiding gaven, konden ze het niet laten om neerbuigende en denigrerende opmerkingen over te maken, in het bijzijn van klanten.

Ik heb ze daar meermaals, op een nette en normale manier op aangesproken, en toen wist ik dat een contractverlenging er niet meer in zat, wat ik totaal niet erg vond integendeel.

Maandje voor einde dienstverband had men uiteraard al een opvolger geregeld, die ik uiteraard zelf mocht inwerken :')

En die man had ook heel snel in de gaten wat voor een vreselijke mensen die directeur en zijn rechterhand waren.

Maar het mooie was, zij hadden tegen hem gezegd dat hij met mij samen zou werken, en ze hebben dus gelogen tegen hem, want hij zou in werkelijkheid in plaats van mij komen.

Daar was ie zo pissig over, dat ie de volgende ochtend niet meer terug kwam (proeftijd, dus geen opzegtermijn).

En toen een paar dagen later mijn tijd er ook op zat, hadden ze nog steeds geen vervanger _O- _O_ ^p^ :N

Daar had ik toch wel schik van.
Mocht ik ooit in zo'n situatie terecht komen dan wil ik echt weten hoe ik mijn werkgever zo hard mogelijk kan naaien de laatste maanden. Suggestief zijn welkom. :)
pi_219299676
quote:

[..]

maak daar maar kwart voor 4 van. Of 1 uur, even de kinderen ophalen.
  woensdag 19 november 2025 @ 20:47:08 #130
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_219299689
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 20:38 schreef matspontius het volgende:
De patat generatie in het kwadraat. Ze eisen van alles; goed salaris voor drie dagen in de week werken, allerlei verloven en vrijstellingen, veel vrije dagen, etc. Ze kunnen niet tegen kritiek, zijn zeer snel geagiteerd en hebben om het minste of geringste een burn-out (ik kan dat woord echt niet meer horen). Deze weekdieren zijn de toekomst van het land 😖🙄🥴
Een stuk verstandiger dan 40 jaar over je heen laten lopen, gratis overwerken en blij zijn met een blikje ragout en wat droge crackers met kerst.

De huidige generaties hebben mogen aanschouwen hoe weinig dat hun ouders uiteindelijk heeft opgeleverd.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  woensdag 19 november 2025 @ 20:57:41 #131
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_219299749
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:18 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Waar ik me vooral aan stoor zijn de micromanagers die denken dat ze er veel van af weten. Dat is waarschijnlijk de groep van meest contraproductieve mensen die er bestaat. Delegeren is een kunst die maar weinig mensen beheersen.
Dat was voor mij de druppel bij mijn laatste werkgever. Sindsdien nooit meer voor een werkgever gewerkt. Heerlijk *O*
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_219299766
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 16:23 schreef LXIV het volgende:

Vaak zijn dat banen voor de overheid.
pindazakje
pi_219299768
quote:
Sommige werkgevers bieden dan ook wel belachelijk lage salarissen. En dan durven ze nog in de vacature te zetten, goed salaris. Dan snap ik wel dat je het bare minimum doet.
Uiteindelijk leef je niet om te werken, maar werken om te leven.
pi_219299786
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 21:01 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Vroeger, na de oorlog, nam de overheid ambtenaren aan om de werkloosheid tegen te gaan. Ondertussen zijn die allemaal geprivatiseerd of wegbezuinigd. Ja de overheid is een grote, oude organisatie, die net zo inefficiënt functioneert als grote, oude bedrijven.

Maar het beeld dat mensen er van hebben is nog niet veranderd.
pi_219299816
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 16:20 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik vind het werk heel leuk daar maar de werkgever is echt heel slecht, een jaar me uit de naad gelopen en toen ik een paar keer ziek werd zelfs in de Corona periode kreeg ik een waarschuwing dat ik nog maar 2 keer ziek mocht zijn, diverse keren doorgelopen terwijl dat onverantwoord was tot dat uiteindelijk het niet meer ging.
  woensdag 19 november 2025 @ 21:12:31 #136
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_219299820
quote:
Quit quiting is echt niets nieuws hoor, op de term zelf na.

Ik ben zelf eind 40 en heb deze instelling ook altijd gehad, en daar ook altijd duidelijk over geweest.

Immers, ik word aangenomen voor een bepaalde functie, die bepaalde werkzaamheden omhelst, waarvoor ik een bepaalde vergoeding krijg.

Daar tekenen zowel ik als de werkgever voor.
Wordt er van mij verwacht dat ik extra dingen erbij ga doen, dan wil daar ook een tegenprestatie voor.

Anders niet.
Enige uitzondering is de vakantieperiode natuurlijk.

Lijkt me heel vanzelfsprekend.

Idem voor overwerk, geef bij sollicitatiegesprekken ook eerlijk aan, als het ter sprake komt, dat 40 uur meer dan zat is.

En dat is eigenlijk nooit een beletsel geweest.

Je werkt om te leven en niet andersom.
A murky, forgotten land.
  woensdag 19 november 2025 @ 21:14:03 #137
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_219299826
Zolang de baas doet alsof ik goed verdien, doe ik alsof ik hard werk :P
A murky, forgotten land.
pi_219299828
De enigen die op mijn werk promoveren zijn de mensen die om ieder grapje meelachen met de baas, die trappen naar onderen en likken naar boven. Als je gewoon je werk netjes doet ziet niemand je helaas. ;(
  woensdag 19 november 2025 @ 21:15:14 #139
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219299833
Komt vast en zeker vooral bij de "thuiswerkers" voor.
pi_219299845
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 21:12 schreef StateOfMind het volgende:
Idem voor overwerk, geef bij sollicitatiegesprekken ook eerlijk aan, als het ter sprake komt, dat 40 uur meer dan zat is..
Overwerken vind ik niet zo erg als er bepaalde deadlines gehaald moeten worden en als ik dan ook echt het nut zie dat overwerken op dat moment meerwaarde heeft en ik de werkgever daarmee kan helpen.

Aan de andere kant moeten ze dan niet zeuren als ik een keer tussendoor naar de tandarts ben of een uurtje eerder stop omdat we vroeg gaan eten vanwege x activiteit 's avonds.

Als je dat een beetje in balans houdt, is dat een hele fijne basis.
  woensdag 19 november 2025 @ 21:24:32 #141
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219299877
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 21:18 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
Overwerken vind ik niet zo erg als er bepaalde deadlines gehaald moeten worden en als ik dan ook echt het nut zie dat overwerken op dat moment meerwaarde heeft en ik de werkgever daarmee kan helpen.

Aan de andere kant moeten ze dan niet zeuren als ik een keer tussendoor naar de tandarts ben of een uurtje eerder stop omdat we vroeg gaan eten vanwege x activiteit 's avonds.

Als je dat een beetje in balans houdt, is dat een hele fijne basis.
Nou vooral de balans is belangrijk inderdaad. Als ze hogerop 's avonds zitten te vergaderen ben ik niet te beroerd om paraat te zitten eventueel vragen over projecten te beantwoorden. Wel eens tot een uur of 10 bezig geweest.

Maar dan ook niet zeiken dat ik de deur tijdens de daluren wat eerder dicht trek.

Zo'n geven-en-nemen basis is heel prettig inderdaad.
pi_219299878
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 21:15 schreef Mubassie het volgende:
Komt vast en zeker vooral bij de "thuiswerkers" voor.
Dat kun je zeggen, maar ook ik ben thuis vaak productiever dan op kantoor. Geen afleiding, mooi 32" 4k schermpje voor mijn neus, laptop ernaast, geen 'discussies' tussen collega's twee meter naast mij over iemands buurvrouw waarvan de dochter haar enkel heeft gebroken en ze geopereerd moest worden, maar toen bleek dat het heel gecompliceerd was en er moesten pinnen en platen in en ze zit nu met gips en dat was helaas niet beschikbaar in haar favoriete kleur vanwege bezuinigingen in het ziekenhuis en dat dat toch wel heel erg is want het is zo'n schat van een meid en ze gaat volgend jaar naar groep vijf en ze heeft al heel veel vriendinnetjes op school en nu kan ze ook niet mee met schoolreisje omdat ze ook nog gaan zwemmen en dat is wel heel zielig, want haar zusje is ook nog gehandicapt en...... AAAAAAHHHHH.
  woensdag 19 november 2025 @ 21:27:51 #143
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219299898
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 21:24 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
Dat kun je zeggen, maar ook ik ben thuis vaak productiever dan op kantoor. Geen afleiding, mooi 32" 4k schermpje voor mijn neus, laptop ernaast, geen 'discussies' tussen collega's twee meter naast mij over iemands buurvrouw waarvan de dochter haar enkel heeft gebroken en ze geopereerd moest worden, maar toen bleek dat het heel gecompliceerd was en er moesten pinnen en platen in en ze zit nu met gips en dat was helaas niet beschikbaar in haar favoriete kleur vanwege bezuinigingen in het ziekenhuis en dat dat toch wel heel erg is want het is zo'n schat van een meid en ze gaat volgend jaar naar groep vijf en ze heeft al heel veel vriendinnetjes op school en nu kan ze ook niet mee met schoolreisje omdat ze ook nog gaan zwemmen en dat is wel heel zielig, want haar zusje is ook nog gehandicapt en...... AAAAAAHHHHH.
:D
pi_219299900
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 21:24 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
Je moet toch wat, met een onzinbaantje?
pi_219300100
Ik heb thuis een bordje hangen met de lijfspreuk "Niets doen is het hoogste". En terwijl ik het ophing dacht ik nu doe ik eigenlijk nog te veel.
  woensdag 19 november 2025 @ 22:08:27 #146
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219300129
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 21:28 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Je moet toch wat, met een onzinbaantje?
Wat deed jij ook alweer precies?
pi_219300142
quote:
2s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:08 schreef Gunner het volgende:

[..]
Heel veel. Van ongeschoold werk, via elektromonteur naar projectleider en via software ontwikkelaar ook naar projectleider. Ik heb ook nog een paar jaar een eigen bedrijfje gehad. Maar tegenwoordig zit ik in de bijstand.

En jij?
  woensdag 19 november 2025 @ 22:13:27 #148
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_219300151
quote:
2s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:08 schreef Gunner het volgende:

[..]
Zo min mogelijk :P
A murky, forgotten land.
  woensdag 19 november 2025 @ 22:23:25 #149
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219300198
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:02 schreef Evangelion het volgende:
Ik heb thuis een bordje hangen met de lijfspreuk "Niets doen is het hoogste". En terwijl ik het ophing dacht ik nu doe ik eigenlijk nog te veel.
ik ben al 7 jaar gepensioneerd en nog steeds veel te druk met van alles en nog wat
pi_219300211
Je bent hooguit een nummer voor de meeste werkgevers, when push comes to shove. Dus waarom je uitsloven?
  woensdag 19 november 2025 @ 22:28:18 #151
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219300226
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 21:01 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Bij grote banken en andere grote bedrijven heb je dat ook volop
The End Times are wild
  woensdag 19 november 2025 @ 22:41:15 #152
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219300268
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:28 schreef LXIV het volgende:

[..]
Bij grote banken en andere grote bedrijven heb je dat ook volop
en universiteiten.

daar is steeds meer kantoorautomatisering en toch steeds meer ambtenaren,
die druk zijn met workshops volgen en overleggen en werkgroepjes samenstellen
  woensdag 19 november 2025 @ 22:45:11 #153
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_219300276
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 16:09 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Wie is die 'ze'
Laffe huichelaar
  woensdag 19 november 2025 @ 22:55:31 #154
287741 matspontius
pi_219300298
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 21:12 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Quit quiting is echt niets nieuws hoor, op de term zelf na.

Ik ben zelf eind 40 en heb deze instelling ook altijd gehad, en daar ook altijd duidelijk over geweest.

Immers, ik word aangenomen voor een bepaalde functie, die bepaalde werkzaamheden omhelst, waarvoor ik een bepaalde vergoeding krijg.

Daar tekenen zowel ik als de werkgever voor.
Wordt er van mij verwacht dat ik extra dingen erbij ga doen, dan wil daar ook een tegenprestatie voor.

Anders niet.
Enige uitzondering is de vakantieperiode natuurlijk.

Lijkt me heel vanzelfsprekend.

Idem voor overwerk, geef bij sollicitatiegesprekken ook eerlijk aan, als het ter sprake komt, dat 40 uur meer dan zat is.

En dat is eigenlijk nooit een beletsel geweest.

Je werkt om te leven en niet andersom.
Wat een bullshit - ligt er uiteraard maar net aan wat voor werk je doet. Lekkere mentaliteit hoor - de kantjes er vanaf lopen 🤮
"Hoka Hey!"
  woensdag 19 november 2025 @ 22:58:26 #155
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219300303
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:55 schreef matspontius het volgende:

[..]
Wat een bullshit - ligt er uiteraard maar net aan wat voor werk je doet. Lekkere mentaliteit hoor - de kantjes er vanaf lopen 🤮
En jij doet dus wel allerlei extra werk voor de baas structureel onbetaald? En wat heeft dat je gebracht binnen je bedrijf?
pi_219300308
Dit is de droom btw. Getting there.
  woensdag 19 november 2025 @ 23:04:22 #157
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_219300312
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:58 schreef Momo het volgende:

[..]
En jij doet dus wel allerlei extra werk voor de baas structureel onbetaald? En wat heeft dat je gebracht binnen je bedrijf?
De baas :7
A murky, forgotten land.
  woensdag 19 november 2025 @ 23:16:41 #158
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_219300347
quote:

[..]
De kantjes er vanaf lopen, of gewoon exact doen waarvoor je aangenomen bent én betaald krijgt, zijn 2 totaal verschillende dingen natuurlijk, die volledig los staan van elkaar.

Ik heb bij elke baan, vanaf mijn allereerste bijbaantje vroeger, altijd naar eer en geweten hard gewerkt en altijd mijn uiterste best gedaan, zodat ik elke dag mezelf in de spiegel aan kon kijken, meld me alleen ziek als ik écht ziek ben, en bij elke werkgever sindsdien werd ik altijd gewaardeerd om mijn inzet en arbeidsethos en zulks.

Echter wel binnen bepaalde grenzen, die ik altijd meteen en eerlijk heb aangegeven tijdens de sollicitatie al.

Moet wel zeggen dat ik ook ruimschoots ervaring heb met (tijdelijke) jonge mensen, meestal studenten die als uitzendkracht worden ingehuurd.
En daar schort het vaker wel dan niet aan arbeidsethos :{w
Regelmatig een kwartier te laat komen (kan af en toe gebeuren, al ben ik mij in 30 jaar tijd nog, letterlijk, geen 10 keer te laat gekomen), en dan nog in alle rust op hun dooie gemak een kop koffie pakken en roken ipv meteen aan de slag te gaan :')

[ Bericht 5% gewijzigd door StateOfMind op 19-11-2025 23:27:59 ]
A murky, forgotten land.
pi_219300378
Valt en staat ook wel met de bedrijfscultuur. Ik heb ooit ergens gewerkt waar de werktijden strikt 8:30 - 12:30 en 13:00-16:45 waren en je ook moest inklokken. Wat je daar kreeg is dat mensen om 8:25 op kantoor aan kwamen, dan 5 minuten spelletjes gingen spelen op hun telefoon en dan stipt om 8:30 de telefoon weg legden en de pc aan zetten. Tussen 12:30 en 13:00 was de kantine stampvol, daarbuiten zat er niemand, om 16:45 stopte iedereen abrupt met werken en gingen de pc's uit.... Daar liep niemand een stap harder, maar zo'n mentaliteit kweekt de werkgever zelf door zulke strikte regels te hanteren voor doodnormaal kantoorwerk dat ook prima om 9:00 kan beginnen.

Nu zit ik bij een werkgever die het geen reet uitmaakt op welke tijden ik m'n werk doe (mits het redelijk is natuurlijk), geen reet uitmaakt of ik thuis werk of niet, waar ik geen vrije ochtend hoef op te nemen als ik bij de garage zit te wachten op een APK en al dat soort dingen. Sowieso kijkt m'n baas naar m'n output en niet naar hoeveel uren ik bezig ben geweest. Met zulke flexibiliteit van hun kant ben ik veel gemotiveerder om ook wat terug te doen dus zit ik soms 's avonds of op m'n parttime dag ook nog wat te doen.
pi_219300380
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 23:16 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Moet wel zeggen dat ik ook ruimschoots ervaring heb met (tijdelijke) jonge mensen, meestal studenten die als uitzendkracht worden ingehuurd.
En daar schort het vaker wel dan niet aan arbeidsethos :{w
Regelmatig een kwartier te laat komen (kan af en toe gebeuren, al ben ik mij in 30 jaar tijd nog, letterlijk, geen 10 keer te laat gekomen), en dan nog in alle rust op hun dooie gemak een kop koffie pakken en roken ipv meteen aan de slag te gaan :')
Die discipline bouw je op als je elke dag op dezelfde plaats naar je werk/school gaat. Lastig met zoveel uitzendkrachten/ZZP-ers.
  woensdag 19 november 2025 @ 23:57:20 #161
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_219300407
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 23:37 schreef Horzula het volgende:

[..]
Die discipline bouw je op als je elke dag op dezelfde plaats naar je werk/school gaat. Lastig met zoveel uitzendkrachten/ZZP-ers.
Mwoah, ook/vooral een kwestie van instelling/karakter/opvoeding.

Heb die discipline en instelling (doe waarvoor je betaald wordt naar eer en geweten zo goed als mogelijk) eigenlijk altijd al gehad sinds mijn allereerste vakantiebaantje als jong broekie in een of ander magazijn of zo, om mijn allereerste vakantie met vrienden te kunnen bekostigen :D

En dat later ook, in mijn echte banen als volwassene, altijd aangehouden, maar binnen mijn grenzen.
A murky, forgotten land.
  donderdag 20 november 2025 @ 09:05:28 #162
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219301250
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:13 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Zo min mogelijk :P
Dat is een grap die ik zelf ook graag maak maar nee, op de plek waar ik nu zit in de publieke sector, wordt echt wel wat van me verwacht. Slacken zal echt heel snel worden opgemerkt, maar goed presteren ook.

Uiteindelijk werkt dat ook wel motiverend. Als ik hier lees dat mensen twee dagen thuiswerkend uit hun neus vreten krijg ik daar wel hele sterke Office Space vibes bij. Gister n.a.v dit topic gekeken :P

[ Bericht 9% gewijzigd door Gunner op 20-11-2025 09:43:17 ]
pi_219301341
Ja, en als ze dan wat meer gepusht worden, gaan ze meteen in de ziektewet. Burnout, stressklachten, ... vreselijke profiteurs zijn het.

Daarom:
-ontslagrecht drastisch beperken en zorgen dat werknemers ontslaan makkelijker wordt
-uitkeringen (waaronder bijstand, WW, arbeidsongeschiktheid) volledig afschaffen
-toeslagen afschaffen
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_219301381
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_219301440
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 09:24 schreef TAmaru het volgende:
Ja, en als ze dan wat meer gepusht worden, gaan ze meteen in de ziektewet. Burnout, stressklachten, ... vreselijke profiteurs zijn het.

Daarom:
-ontslagrecht drastisch beperken en zorgen dat werknemers ontslaan makkelijker wordt
-uitkeringen (waaronder bijstand, WW, arbeidsongeschiktheid) volledig afschaffen
-toeslagen afschaffen
Bij jou is de menselijke maat wel ver te zoeken.
pi_219301513
quote:

Daarom:
-toeslagen afschaffen
Ja, maar jij wilt slaven.
pi_219301535
quote:

Daarom:
-toeslagen afschaffen
Jij zult veel personeel trekken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219301552
quote:
2s.gif Op donderdag 20 november 2025 09:05 schreef Gunner het volgende:

[..]

Uiteindelijk werkt dat ook wel motiverend. Als ik hier lees dat mensen twee dagen thuiswerkend uit hun neus vreten krijg ik daar wel hele sterke Office Space vibes bij. Gister n.a.v dit topic gekeken :P
Maar dan mis je de mensen die stellen dat ze juist het meest productief zijn. Je leest en onthoud alleen wat jouw goed uitkomt om je eigen gevoelens/situatie goed te praten.

Om mij heen ken ik alleen maar mensen die thuis productief. Zelf kan ik op beide plekken prima productief zijn (al ben ik voor mijn gevoel ook productiever thuis) maar mijn vrouw baalt van haar kantoor dag. Ze loopt achter door al het geouwehoer in de kantoor. Maar ja manager vind het zo belangrijk dat men naar kantoor gaan. Want daar wordt "echt" gewerkt; lees als je daar geen flikker uitvoert vind niemand dat vervelend en hoef je je niet rot te voelen ten opzichte van thuis een keer een wasje doen voor 5 minuten.
  donderdag 20 november 2025 @ 10:01:37 #169
287741 matspontius
pi_219301591
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:58 schreef Momo het volgende:

[..]
Voor de patienten in het ziekenhuis ja. Veel waardering en lof - geld is niet alles!!!
"Hoka Hey!"
  donderdag 20 november 2025 @ 10:01:50 #170
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219301594
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
en universiteiten.

daar is steeds meer kantoorautomatisering en toch steeds meer ambtenaren,
die druk zijn met workshops volgen en overleggen en werkgroepjes samenstellen
Hoe weet jij dat? Kom je daar weleens?
Huilen dan.
  donderdag 20 november 2025 @ 10:02:25 #171
287741 matspontius
pi_219301600
quote:
14s.gif Op woensdag 19 november 2025 20:47 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Een stuk verstandiger dan 40 jaar over je heen laten lopen, gratis overwerken en blij zijn met een blikje ragout en wat droge crackers met kerst.

De huidige generaties hebben mogen aanschouwen hoe weinig dat hun ouders uiteindelijk heeft opgeleverd.
Azijnzeiker - lastige werkjaren gehad?
"Hoka Hey!"
pi_219301604
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 09:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Jij zult veel personeel trekken.
Uiteraard. Als mensen geen vangnet meer hebben, zullen ze veel eerder bereid zijn keihard te werken voor de baas.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_219301611
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 09:57 schreef Pendora het volgende:

[..]
Maar dan mis je de mensen die stellen dat ze juist het meest productief zijn. Je leest en onthoud alleen wat jouw goed uitkomt om je eigen gevoelens/situatie goed te praten.

Om mij heen ken ik alleen maar mensen die thuis productief. Zelf kan ik op beide plekken prima productief zijn (al ben ik voor mijn gevoel ook productiever thuis) maar mijn vrouw baalt van haar kantoor dag. Ze loopt achter door al het geouwehoer in de kantoor. Maar ja manager vind het zo belangrijk dat men naar kantoor gaan. Want daar wordt "echt" gewerkt; lees als je daar geen flikker uitvoert vind niemand dat vervelend en hoef je je niet rot te voelen ten opzichte van thuis een keer een wasje doen voor 5 minuten.
Het is voor een manager veel makkelijker koppen te tellen en orders uit te delen dan inhoudelijk te kijken wat er hoe gepresteerd wordt.
pi_219301623
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 10:02 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Uiteraard. Als mensen geen vangnet meer hebben, zullen ze veel eerder bereid zijn keihard te werken voor de baas.
Ja, ze mogen de keuze niet hebben. Werken of doodgaan.

Als je ze nu onderbrengt in een tentenkamp met een flink hek er omheen en af en toe met een pot eten rond gaat, hoef je ze helemaal geen salaris meer te betalen.
  donderdag 20 november 2025 @ 10:07:46 #175
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219301624
quote:
7s.gif Op donderdag 20 november 2025 10:01 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Hoe weet jij dat? Kom je daar weleens?
heb er 30 jaar gewerkt

al die workshops en werkgroepen en overleggen kwamen me neus uit
iedereen druk met elkaar bezig houden

er was ook niet veel te doen, ik ben mijn eigen werk gaan maken , mega databestanden combineren met andere data bestanden , resulterend in kant en klare boeking gegevens en daar op bevorderd

Ook zelfrekenende overwerk sheets met formules

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 20-11-2025 10:23:28 ]
  donderdag 20 november 2025 @ 10:14:18 #176
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219301646
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 09:57 schreef Pendora het volgende:

[..]
Oh nee, ik stel nergens dat het niet zo is, die productiviteit.. En ik ben heel tevreden met mijn huidige situatie dus dat is geen reden. Ik ben van 2x30 minuten reistijd naar lokaal werken gegaan, dat is voor mij al thuis werken genoeg en dat voelt ook nog steeds zo :)
  donderdag 20 november 2025 @ 10:21:08 #177
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_219301680
Toch heb ik mijn twijfels bij de definitie die ze aanhouden. Quiet quitting is volgens mij (bijna) niks meer doen en afwachten of er iemand achter komt. Het minimale doen is wat volgens mij de meerderheid van de werknemers al toepast.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_219301720
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2025 10:21 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Toch heb ik mijn twijfels bij de definitie die ze aanhouden. Quiet quitting is volgens mij (bijna) niks meer doen en afwachten of er iemand achter komt. Het minimale doen is wat volgens mij de meerderheid van de werknemers al toepast.
Het wordt in de hand gewerkt omdat steeds meer (ondertussen de meerderheid?) van alle baantjes onzinbaantjes zijn. Je zit wel warm en droog op kantoor (of zelfs thuis), maar er wordt niets met je werk gedaan. Dus of je het wel of niet werkt maakt geen verschil.

Mensen die in Excel mooie grafiekjes maken zodat het management de winst verder kan maximaliseren zijn waarschijnlijk het beste voorbeeld.
pi_219301752
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 23:57 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Mwoah, ook/vooral een kwestie van instelling/karakter/opvoeding.

Heb die discipline en instelling (doe waarvoor je betaald wordt naar eer en geweten zo goed als mogelijk) eigenlijk altijd al gehad sinds mijn allereerste vakantiebaantje als jong broekie in een of ander magazijn of zo, om mijn allereerste vakantie met vrienden te kunnen bekostigen :D

En dat later ook, in mijn echte banen als volwassene, altijd aangehouden, maar binnen mijn grenzen.
Als je je grenzen niet in het oog houdt wordt het een soort Lars von Trier film op het werk.
pi_219301809
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2025 10:21 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Dit dus. Quiet quitting is een door werkgevers verzonnen term voor mensen die niet meer wensen te doen dan waar ze voor betaald worden, wat een gezonde houding is.
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_219301829
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 10:07 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, ze mogen de keuze niet hebben. Werken of doodgaan.

Als je ze nu onderbrengt in een tentenkamp met een flink hek er omheen en af en toe met een pot eten rond gaat, hoef je ze helemaal geen salaris meer te betalen.
Zweep d'r over!
1947-2016
pi_219301831
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 10:02 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Je bent of een trol of gewoon ziek in je kop.
1947-2016
pi_219301947
quote:
„Mensen haken niet af omdat ze minder willen doen, maar omdat ze het gevoel hebben dat extra inzet niets oplevert. Geen waardering, geen autonomie, geen groei.”
Zit ook vooral hier in denk ik. Waarom zou je een stap extra lopen als er toch niks extras tegenover staat. Als mensen incentive hebben gaan ze echt wel harder lopen.

Overigens zit er natuurlijk wel een verschil in alleen doen wat je gevraagd word of de kantjes er van af lopen.
pi_219302004
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:21 schreef Discombobulate het volgende:
Ik verbaas me de afgelopen 10+ jaar sowieso over hoe incompetent de meeste collega's zijn in de meest basale zaken zoals lezen en schrijven. Alleen daarom al haak ik zelf soms echt af in hoeveel moeite ik wil stoppen in het overbrengen van een (interne) boodschap of het opstarten van een nieuw project.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Redactie Frontpage donderdag 20 november 2025 @ 11:35:15 #185
38148 crew  Innisdemon
pi_219302019
Dat vroeg
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 15:40 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Dat vroeg je dan ook aan die lui die na 8.30 nog eens binnen kwamen kakken?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_219302064
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2025 11:35 schreef Innisdemon het volgende:
Dat vroeg
[..]
Dat vroeg je dan ook aan die lui die na 8.30 nog eens binnen kwamen kakken?
Dan vroeg ik of het uitslaapdag was
  Moderator donderdag 20 november 2025 @ 11:42:35 #187
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219302083
Je kan ook beter slim werken dan hard werken. En wat is eigenlijk "hard" werken?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219302096
Ik zou mezelf niet onder deze groep scharen, maar ik merk wel dat naarmate je niet het autonomie en mandaat hebt om echt verschil te maken en je enkel wordt afgerekend op wat metacriteria ik zelf ook niet direct de behoefte voel om nog wat stappen extra te zetten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 20 november 2025 @ 11:45:17 #189
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219302101
quote:
6s.gif Op donderdag 20 november 2025 11:42 schreef xpompompomx het volgende:
Je kan ook beter slim werken dan hard werken. En wat is eigenlijk "hard" werken?
Dat ligt erg aan je functie denk ik.

Ik zit in de IT en soms werkt ik hard als ik een boel tegelijkertijd heb en soms heb ik het gewoon rustig en kan ik niet 'harder werken'.
pi_219302295
quote:
Hard werken betekend dat je werkplek altijd schoon is en overzichtelijk ingericht is.
  donderdag 20 november 2025 @ 11:59:19 #191
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219302345
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 11:55 schreef torentje het volgende:

[..]
Hard werken betekend dat je werkplek altijd schoon is en overzichtelijk ingericht is.
Wat een onzin.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 20 november 2025 @ 12:03:15 #192
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219302361
quote:
81s.gif Op donderdag 20 november 2025 11:59 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Wat een onzin.
Dat is 2 minuten hard werk! :+
  donderdag 20 november 2025 @ 12:26:42 #193
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219302494
quote:
hard werken bestaat niet , tenzij je een stratenmaker bent ofzo

veel ingenieuze applicaties ontwerpen en bouwen voor collega's, dat hoeft niet extreem veel tijd te kosten en is wel zeer productief

maar dat is niet niet hard werken, een idee komt en gaat
  donderdag 20 november 2025 @ 12:27:15 #194
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219302507
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 11:31 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik verbaas me de afgelopen 10+ jaar sowieso over hoe incompetent de meeste collega's zijn in de meest basale zaken zoals lezen en schrijven. Alleen daarom al haak ik zelf soms echt af in hoeveel moeite ik wil stoppen in het overbrengen van een (interne) boodschap of het opstarten van een nieuw project.
Daar heeft men toch juist AI voor gemaakt ??
pi_219302713
quote:
Achter de lopende band regelmatig vragen of ze hem sneller kunnen zetten? Ieder uur meer asperges steken dan het vorige uur?
pi_219302716
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 11:45 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Dat ligt erg aan je functie denk ik.

Ik zit in de IT en soms werkt ik hard als ik een boel tegelijkertijd heb en soms heb ik het gewoon rustig en kan ik niet 'harder werken'.
Goede IT'ers zijn heel lui en automatiseren alles. Ze proberen dus zichzelf overbodig te maken.
pi_219302732
quote:
Ik dacht halverwege simpelweg dat Bartho zich had aangepast aan het niveau van zijn collega's.
pi_219303017
quote:
81s.gif Op donderdag 20 november 2025 11:59 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Wat een onzin.
Hoezo, voel jij je meer thuis bij messies?
pi_219303038
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Daar heeft men toch juist AI voor gemaakt ??
Alsof iedere 50+er reeds feilloos met AI om kan gaan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 20 november 2025 @ 13:20:41 #200
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219303059
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 13:19 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Alsof iedere 50+er reeds feilloos met AI om kan gaan.
opeens wist je het

cursus AI https://www.tech-cursus.nl/app/1-de-nationale-ai-cursus/home
pi_219303173
quote:
"Gebruikt u Office 365? Gefeliciteerd, dan heeft u nu uw AI diploma gehaald!"
pi_219303179
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 10:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Je bent of een trol of gewoon ziek in je kop.
Of beide. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 20 november 2025 @ 13:50:02 #203
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219303219
quote:
"Vergroot je creativiteit."

Meh.
  donderdag 20 november 2025 @ 13:52:15 #204
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219303232
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 13:50 schreef Eightyone het volgende:

[..]
"Vergroot je creativiteit."

Meh.
alle ambtenaren gaan nu op AI cursus , weet ik zeker

en workshops , en elkaar de loef afsteken met prachtige romantische gediichten over muggen
  donderdag 20 november 2025 @ 13:56:19 #205
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219303258
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 10:01 schreef matspontius het volgende:

[..]
Voor de patienten in het ziekenhuis ja. Veel waardering en lof - geld is niet alles!!!
Dat is wel nog wel anders dan bij veel andere banen, zeker als die mensen afhankelijk zijn van jou wanneer ze gewassen worden/medicijnen/behandeling krijgen etc. Maar het moet niet standaard van je verwacht worden, je baas kan dan 1 persoon minder op de afdeling zetten als iedereen wat overwerkt.

Mijn ervaring is dat geen grenzen kunnen aangeven ook tegen kan gaan werken en juist de kans verkleint op promotie/succes. Soms is nee zeggen ook een optie.
pi_219303280
Als de enige beloning voor snel en efficiënt werken meer werk is, dan is er dus geen motivatie voor om dat te doen.
"Evil preaches tolerance until it is dominant, then it tries to silence good."
pi_219303291
Om een AI een mooi plaatje te laten maken, moet je het al gauw tientallen of honderden keren proberen voor er iets uit komt dat je bevalt. Het genereren van 1 zo'n plaatje kost iets meer dan een Euro aan elektriciteit en ook zo iets voor de afschrijving van het datacentrum en de computerchips. Ergo, het maken van een computerplaatje kost iets van 100 Euro.

Nou hoef je dat zelf niet te betalen, behalve als je dat thuis op je eigen computer doet. Maar behalve als je net zo'n dikke computer als @TheFreshPrince hebt, ben je daar dan ook al snel dagen of weken mee bezig. En 500 watt over een dag kost je ook 4 Euro (behalve in de zomer als je zonnepanelen hebt).

En dan weet je meteen waarom al die AI bedrijven op termijn failliet gaan.
  Redactie Sport donderdag 20 november 2025 @ 14:02:56 #208
274204 crew  Mexicanobakker
pi_219303299
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 14:01 schreef SymbolicFrank het volgende:
Om een AI een mooi plaatje te laten maken, moet je het al gauw tientallen of honderden keren proberen voor er iets uit komt dat je bevalt. Het genereren van 1 zo'n plaatje kost iets meer dan een Euro aan elektriciteit en ook zo iets voor de afschrijving van het datacentrum en de computerchips. Ergo, het maken van een computerplaatje kost iets van 100 Euro.

Nou hoef je dat zelf niet te betalen, behalve als je dat thuis op je eigen computer doet. Maar behalve als je net zo'n dikke computer als @:TheFreshPrince hebt, ben je daar dan ook al snel dagen of weken mee bezig. En 500 watt over een dag kost je ook 4 Euro (behalve in de zomer als je zonnepanelen hebt).

Dat vol inzetten op generative AI is zo'n bizarre keuze, he.
  donderdag 20 november 2025 @ 14:16:08 #209
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219303384
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 14:02 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
begint een beetje op de eerste jaren van het internet te lijken , iedereen dol van fantasie verhalen die geen winst maken
cashburn rate is low , joepie
pi_219303431
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 14:02 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Het spreekt de mensen aan, het is uitstekende reclame. En het bouwen van een goede AI toepassing is heel lastig. Vooral aan de benodigde trainingsdata van goede kwaliteit komen is een groot probleem. En een AI is misschien wel zelflerend, maar dat wil niet zeggen dat hij zelf ook de uitkomst kan beoordelen. Daarom zijn de slagingspercentages over het algemeen hoogstens ergens rond de 85% of zo.

Dus wat moet je er verder mee?

Een heel mooi voorbeeld van iets vergelijkbaars is een optische muis. Nou maken ze dat anders, maar het achterliggende idee is hetzelfde. Als je een goed werkende AI hebt, zou je de achterliggende logica en berekeningen er uit kunnen halen, optimaliseren en dat dan gewoon als een computerprogramma gebruiken. Het is tenslotte maar een grote lijst van matrixbewerkingen (MAD, Multiply ADd).

Enkele tientallen jaren geleden, met de opkomst van de FPGA (een chipje waarvan je de elektronica kunt configureren via een schema), zijn er experimenten geweest om die dingen zichzelf te laten leren om bepaalde functies uit te voeren, via een genetisch algoritme (je pakt de twee beste en maakt een nieuwe die het gemiddelde is). En toen kwamen ze er achter, dat als je de configuratie uitlas en daar op een andere manier een elektronisch circuit van maakte, het niet werkte. Het werkte alleen in identieke FPGA chips.

En dat zien we met de grote AI modellen ook: het is al een enorme spaghetti, en als je probeert er alleen de dingen uit te distilleren die het feitelijke werk doen, dan komt er ineens iets heel anders uit. Dat wil niet zeggen dat ze dat niet doen, maar het resultaat van iedere vereenvoudiging is een ander model. En bij de LLMs zijn het dan vooral de slechte eigenschappen van de mens die dan de kop opsteken. Die zijn het moeilijkste te onderdrukken.
  donderdag 20 november 2025 @ 14:33:29 #211
287741 matspontius
pi_219303500
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 13:56 schreef Momo het volgende:

[..]
Dat is wel nog wel anders dan bij veel andere banen, zeker als die mensen afhankelijk zijn van jou wanneer ze gewassen worden/medicijnen/behandeling krijgen etc. Maar het moet niet standaard van je verwacht worden, je baas kan dan 1 persoon minder op de afdeling zetten als iedereen wat overwerkt.

Mijn ervaring is dat geen grenzen kunnen aangeven ook tegen kan gaan werken en juist de kans verkleint op promotie/succes. Soms is nee zeggen ook een optie.
Je stinkende best en een stapje meer doen en nee zeggen/grenzen gaan prima samen hoor. Vaak is het natuurlijk zo dat er over mensen heen gelopen wordt die zelf niet zo sterk in hun schoenen staan - tja. Die werken zich dan over de kop en gaan daar achteraf over klagen. Het mes snijd aan twee kanten.
"Hoka Hey!"
  donderdag 20 november 2025 @ 15:00:39 #212
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219303643
quote:

Nou hoef je dat zelf niet te betalen, behalve als je dat thuis op je eigen computer doet. Maar behalve als je net zo'n dikke computer als @:TheFreshPrince hebt, ben je daar dan ook al snel dagen of weken mee bezig. En 500 watt over een dag kost je ook 4 Euro (behalve in de zomer als je zonnepanelen hebt).

Naar het schijnt zijn de stroomkosten voor jezelf te verwaarlozen, als je thuis weleens een plaatje genereert.

De gevolgen voor de dátacenters, en uiteindelijk het klimaat, dat is een ander verhaal.

(En ook voor het algehele creatieve landschap en medialandschap, maar dat is iets inhoudelijks.)
pi_219303681
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2025 15:00 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Naar het schijnt zijn de stroomkosten voor jezelf te verwaarlozen, als je thuis weleens een plaatje genereert.

De gevolgen voor de dátacenters, en uiteindelijk het klimaat, dat is een ander verhaal.

(En ook voor het algehele creatieve landschap en medialandschap, maar dat is iets inhoudelijks.)
Je kunt thuis geen computer neerzetten die een paar honderd kilowatt consumeert, laat staan een heel rek vol van die dingen. Zoveel stroom heb je niet en je krijgt het niet gekoeld. Dan gaat het natuurlijk ook een heel stuk langzamer.

Het grootste deel van de capaciteit en het stroomverbruik van de datacentrums zit hem trouwens in het trainen van de nieuwe modellen. Dat hoef je thuis net te doen. (Maar dat zit ook niet bij de kosten van ~2 Euro per plaatje.)
pi_219304018
quote:

Met Stable Diffusion maak je lokaal in 15 seconden een plaatje met een fatsoenlijke videokaart.
Bij een verbruik van 600Watt is dat dus hooguit (600 / 3600) x 15 = 2.5Wh aan stroom.

Je kan dus zo'n 400 plaatjes produceren voor ¤0,24 aan stroom.

Ga je naar een wat hogere resolutie (upscaling) dan kan het wel een paar minuten duren, zit je op 20Wh en kan je 50 plaatjes maken voor ¤0,24 aan stroom.
pi_219304065
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 16:01 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Met Stable Diffusion maak je lokaal in 15 seconden een plaatje met een fatsoenlijke videokaart.
Bij een verbruik van 600Watt is dat dus hooguit (600 / 3600) x 15 = 2.5Wh aan stroom.

Je kan dus zo'n 400 plaatjes produceren voor een ¤0,24 aan stroom.
Met een Radeon RX 6950 XT duurt het een heel stuk langer. Minimaal minuten, al naar gelang de resolutie en het aantal stappen. Nou kan die ook geen CUDA of 8 bit, dus die moet je eigenlijk ook niet gebruiken. Mijn geduld was op voordat ik er een mooi plaatje uit had gekregen. (Veel artifacten en afwijkende dingen.)

Het hangt er dus maar van af.
  donderdag 20 november 2025 @ 20:13:03 #216
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219305608
zijn vaak mensen zonder toekomst, geen opleiding, geen promotie kansen, geen interesse kansen te benutten , geen gezin,
geen lopende sollicitaties en die nooit in de bijstand hebben gezeten

https://www.telegraaf.nl/(...)ekort/106637890.html

quote:
Werklozen sneller weer aan de slag sinds WW-duur is ingekort

Den Haag- De verkorting van de maximale WW-duur van 38 naar 24 maanden heeft ertoe geleid dat mensen die hun baan verliezen, gemiddeld sneller weer aan het werk gaan.

Ook de vertraagde opbouw van het recht op WW heeft een licht gunstig effect.

Dat is de conclusie van een evaluatie die demissionair minister Mariëlle Paul (Sociale Zaken) naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.

De onderzoekers tekenen wel aan dat het onderzoek naar de in 2016 ingevoerde wijzigingen is uitgevoerd in economisch gunstige tijden.

In komende twee jaar kwart miljoen banen er bij: 'Geen talent meer verkwisten'
In de industrie neemt het aantal banen de komende twee jaar af.
Onder meer Tata Steel heeft een reorganisatie aangekondigd.

,,Op basis hiervan kunnen we niet zeggen wat de effecten van de maatregelen zijn in een ongunstige conjunctuur", schrijven zij. ,,
Waarschijnlijk zijn de beoogde effecten dan kleiner en de nadelige neveneffecten groter."

Deze volgens de onderzoekers belangrijke context ontbreekt op verzoek van de minister in de Kamerbrief over deze evaluatie.
,,Ik wil een puur begeleidende brief, zonder duiding.

Kort en simpel", schreef ze op de beslisnota die haar ambtenaren haar voorlegden.
Het kabinet wil de WW-duur verder inkorten naar achttien maanden.

[ Bericht 43% gewijzigd door michaelmoore op 20-11-2025 21:03:53 ]
pi_219306030
Ik ben er blij mee.
Iedereen moet lekker het minimale doen. Ik zit er ver boven en ik hark nu al 3 jaar op rij 15% loonsverhoging omdat ik opval. Hoop dit jaar weer een klapper te maken. _O_

Geld komt met bakken binnen _O_
Doei
  vrijdag 21 november 2025 @ 00:41:46 #218
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219306812
https://youtube.com/shorts/DHV3Y0kRQp4?si=yN7Mc-SYUTl3yF0m

quote:
AI Will Take Over some Jobs Like Lightning" - Elon Musk Warns on Joe Rogan Podcast

Musk explains that AI will take over digital jobs "like lightning," replacing roles that rely solely on computers -- from coding and design to customer support.

However, he notes that hands-on professions like plumbing, welding, and farming will last much longer, as AI still struggles with tasks that involve the physical world.

This discussion reveals Musk's vision of a world where digital workers face the fastest job disruption in history, while manual skills may become humanity's last defense against automation.

pi_219306833
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:13 schreef michaelmoore het volgende:
zijn vaak mensen zonder toekomst, geen opleiding, geen promotie kansen, geen interesse kansen te benutten , geen gezin,
geen lopende sollicitaties en die nooit in de bijstand hebben gezeten

https://www.telegraaf.nl/(...)ekort/106637890.html
[..]

De WW duur is voor veel mensen al ingekort naar 3 maanden. Dat vind de VVD nog te lang. Die hebben dan ook in hun programma staan dat je maximaal 2 maanden WW kunt krijgen en dan helemaal niets meer, dus ook geen bijstand.

Alhoewel ze in de praktijk niet verder komen dan de bijstand iedere keer verder uitkleden, omdat daar ondertussen ook verreweg de meeste arbeidsongeschikten in zitten en het is niet zo florissant voor het straatbeeld als je daar allemaal daklozen van maakt. Dus je hebt minimaal genoeg sociale huurwoningen, huursubsidie en aanbod van de voedselbank nodig. Ze hebben dus de oppositie nodig om hun eigen programma te kunnen uitvoeren.

Rechtse hobby's waar burgers niets aan hebben, dus.
pi_219306837
quote:
3s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:59 schreef Treinmeneer het volgende:
Ik ben er blij mee.
Iedereen moet lekker het minimale doen. Ik zit er ver boven en ik hark nu al 3 jaar op rij 15% loonsverhoging omdat ik opval. Hoop dit jaar weer een klapper te maken. _O_

Geld komt met bakken binnen _O_
Dus het is een heel klein bedrijfje? Of je hebt je eigen afdeling? Of het boeit je gewoon niet dat je collega's je wel kunnen schieten want je hebt je eigen kantoor of werkt thuis en bent hele goede vrienden met de baas?
pi_219306839
quote:
Musk is een debiele oplichter, daar maak je jezelf niet geloofwaardiger mee.
pi_219307474
quote:
Mensen zijn best bereid een stapje extra te doen mits daar ook iets tegenover staat. Het gaat pas mis als mensen stapjes extra doen en de werkgever zegt "nou goed gedaan hoor. Je doet je werk". Eeuh nee...ik heb mijn werk gedaan plus extra's.

quote:

[..]
Hoezo? Als men wilt dat ik extra doet moeten ze extra betalen.

[ Bericht 29% gewijzigd door HSG op 21-11-2025 08:11:33 ]
Corporate translator
pi_219307600
lui kutvolk dus, om van te walgen :r

en die mensen zien niet in dat ze wat extras kunnen krijgen door meer te doen maar dat moet je wel eerst bewijzen natuurlijk
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  vrijdag 21 november 2025 @ 08:32:04 #224
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219307608
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2025 08:28 schreef mschol het volgende:

en die mensen zien niet in dat ze wat extras kunnen krijgen door meer te doen maar dat moet je wel eerst bewijzen natuurlijk
Dat zijn mensen die denken niets te kunnen

ze kunnen wel ,, maar weigeren na te denken , ze zitten naar hun PC te kijken, tot ze de bijstand in gaan, dan kunnen ze een hele boel opeens

met een grote auto naar de Universiteit rijden en dan gaan zitten en naar het beeldscherm kijken, soms een papiertje pakken en omdraaien , dan koffie halen , 5 minuten voor tijd naar de kantine gaan , tien minuten te laat terug komen, even praten met een collega en zonder verder iets te doen de dag door komen, vlak voor 16:30 de jas pakken en naar de auto wandelen

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 21-11-2025 11:38:16 ]
pi_219310477
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:51 schreef Evangelion het volgende:

Ik dacht halverwege simpelweg dat Bartho zich had aangepast aan het niveau van zijn collega's.
Het leest inderdaad wat moeilijk, maar het is een hele mooie variant van een oud kort verhaal. En soms ook niet bijzonder ver van de waarheid.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_219310546
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2025 08:28 schreef mschol het volgende:

Dat zijn de slimme mensen. Dat er mensen zijn die zo dom zijn om veel extra werk te doen voor ¤0,- Euro erbij.... :')
Corporate translator
pi_219313939
quote:

[..]
Daarom irriteer ik mij aan sommige "experts".

"De werknemer moet flexibeler tijden gaan hanteren om files tegen te gaan"

Ja sorry maar als je baas zegt dat je tussen 8:00 en 9:00 op kantoor moet zijn heb e niet veel keus.
quote:
Kom je om 8:01 binnen

"Goedemiddag... lekker he dat uitslapen"

:')
Corporate translator
  vrijdag 21 november 2025 @ 23:11:44 #228
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219313995
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 november 2025 22:58 schreef HSG het volgende:

[..]
Daarom irriteer ik mij aan sommige "experts".

"De werknemer moet flexibeler tijden gaan hanteren om files tegen te gaan"

Ja sorry maar als je baas zegt dat je tussen 8:00 en 9:00 op kantoor moet zijn heb e niet veel keus.
[..]
Kom je om 8:01 binnen

"Goedemiddag... lekker he dat uitslapen"

:')
maar het punt is dat er steeds meer kantoorautomatisering is en het aantal collega''s daalt niet , terwijl dat wel zou moeten
sommige afdelingen was echt niets meer te doen , toen ik met pensioen ging

al het reken werk is weg , het invoerwerk ook m, dat doet de medwerker of de leiding gevende zelf , alle centraal en decentrale systemen zijn gekoppeld in SAP , de medewerker kan online alles zelf zien

er is geen werk meer op de kantoren en is het dan raar dat men niets doet ??
pi_219314004
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 23:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
maar het punt is dat er steeds meer kantoorautomatisering is en het aantal collega''s daalt niet , terwijl dat wel zou moeten
sommige afdelingen was echt niets meer te doen , toen ik met pensioen ging

al het reken werk is weg , het invoerwerk ook m, dat doet de medwerker of de leiding gevende zelf , alle centraal en decentrale systemen zijn gekoppeld in SAP , de medewerker kan online alles zelf zien

er is geen werk meer op de kantoren en is het dan raar dat men niets doet ??
Tsja... wat ga je met zoveel extra werklozen doen?
Corporate translator
  vrijdag 21 november 2025 @ 23:16:36 #230
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219314009
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 november 2025 23:14 schreef HSG het volgende:

[..]
Tsja... wat ga je met zoveel extra werklozen doen?
die komen met subsidie te werken in het biologische voedselbos waar ze kunnen dansen met illegale migranten en discussiëren over het milieu

overtollige werknemers doen meer kwaad dan goed,
vroeger moest men werken , in de haven ,in de bouw, in de stratemakerij, in de landbouw
nu is er niets meer te doen, degene die wel nodig zijn en wat kunnen die worden extreem goed betaald en zijn vaak ZZP er

De grootste klap gaat komen als er geen brandstofautos meer zijn om te repareren

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 21-11-2025 23:23:09 ]
  vrijdag 21 november 2025 @ 23:22:34 #231
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219314044
x

[ Bericht 99% gewijzigd door michaelmoore op 21-11-2025 23:22:41 ]
pi_219314052
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 23:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
die komen met subsidie te werken in het biologische voedselbos waar ze kunnen dansen met illegale migranten en discussiëren over het milieu

overtollige werknemers doen meer kwaad dan goed,
vroeger moest men werken , in de haven ,in de bouw, in de stratemakerij, in de landbouw
nu is er niets meer te doen, degene die wel nodig zijn en wat kunnen die worden extreem goed betaald

De grootste klap gaat komen als er geen brandstofautos meer zijn om te repareren
Nee de grootste klap gaat komen wanneer men de meeste WO en HBO banen kan vervangen met AI.
Corporate translator
  vrijdag 21 november 2025 @ 23:25:48 #233
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219314061
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 november 2025 23:23 schreef HSG het volgende:

[..]
Nee de grootste klap gaat komen wanneer men de meeste WO en HBO banen kan vervangen met AI.
De meesten zitten nu al niets te doen
pi_219314064
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 23:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De meesten zitten nu al niets te doen
Dan kunnen ze nog altijd social media manager of DEI specialist worden.
Corporate translator
pi_219314078
Ik weet het niet. Ik doe graag meer voor anderen en offer mezelf graag op daar haal ik voldoening uit. Het geeft me het gevoel dat ik toch iets nuttigs heb betekend in het leven.
Ik verdien iets boven het minimumloon als taxichauffeur. Maar haal regelmatig een oudere dame op die altijd erg blij met me is. Afgelopen dinsdag wilde ze me zelfs 200 piek geven “omdat het leven al duur genoeg is”, maar dat heb ik geweigerd. Geld interesseert me niet.
  zaterdag 22 november 2025 @ 08:26:31 #236
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219315318
https://www.telegraaf.nl/(...)erken/104023779.html

quote:
Ziek, ongeschikt of gewoon geen zin: waarom zoveel Nederlanders niet werken
Amsterdam - In Nederland staat dagelijks 15 procent van de beroepsbevolking langs de kant.
Dat lijkt hoger dan gemiddeld in Europa.

Zijn wij dan zoveel zieker? Of is ons vangnet te comfortabel?
Niels Rigter
Coördinator onderzoeksredactie
2 uur geleden
De één heeft z’n vinger gebroken.
Een ander heeft het aan z’n hart.
Eén werknemer krijgt behandeling voor prostaatkanker. Dan is er nog iemand met wondroos en een vijfde heeft griep.
Daarom moet de ZW periode naar Een jaar maximaal , niet twee jaar
quote:
Op de 25 werknemers die staalbedrijf Forga uit Gaanderen in dienst heeft, is het verzuim op deze vrijdag in november flink.
Directeur Sander Hollander heeft bij geen van de genoemde vijf werknemers het vermoeden dat hun ziekte is voorgewend.
Evengoed zit hij ermee.
In Nederland is immers de werkgever de eerste twee jaar van iemands verzuim verantwoordelijk voor diens terugkeer op de werkvloer.
Ook het loon dient hij door te betalen, doorgaans het eerste jaar volledig en het tweede jaar 70 procent.
UWV-topman mist aandacht voor 'ziek Nederland': 'Dat mensen massaal omvallen is het echte drama'
UWV-topman Maarten Camps hoopt op meer steun vanuit de politiek om te voorkomen dat straks een op de tien werkenden maandenlang ziek thuis zit.
Er is nog een zesde werknemer uitgevallen bij Forga, een bedrijf dat onder meer afvoerputjes maakt van roestvrij staal. ,
,Van haar zijn we nu na twee jaar afwezigheid afscheid aan het nemen", zegt Hollander.

Deze administratief medewerker had mentale problemen, maar Hollander heeft daar z'n bedenkingen bij. ,,
Deze dame heeft er alles aan gedaan om de boel te traineren.
Blijkbaar kunnen mensen wél op het werk verschijnen met een tijdelijk contract, maar niet als ze in vaste dienst komen.
Dan voelt een deel zich comfortabel genoeg om zich ziek te melden."
Huilen bij de bedrijfsarts
Uitval door stress of mentale problemen is lastig te duiden, vindt Hollander. ,,
Je kunt het niet goed vaststellen.
Een huilbui bij de bedrijfsarts is al genoeg.
Als werkgever mag ik vanwege de privacywet niet eens navragen wat eraan scheelt.
Maar ik moet wel gehoor geven aan alles wat het UWV bedenkt: mediation, arbeidsdeskundig onderzoek, nog eens zo'n onderzoek, bedrijfsmaatschappelijk werk, coaching, re-integratiebureaus, allemaal op kosten van het bedrijf.
En als ik me niet genoeg inspan, of een rapport is te laat doordat de werknémer niet meewerkt, dan krijg ík een loonsanctie aan mijn broek van het UWV."
quote:
Het systeem waarbij de werkgever twee jaar het loon doorbetaalt bij ziekte, is uniek in Europa. ,,

Het is een rigoureus systeem", zegt hoogleraar arbeidsmarkt Ton Wilthagen.

In Duitsland betalen werkgevers zes weken loon door, in België twee.
quote:
In die Europese vergelijking staat Nederland er niet goed op, beaamt Wilthagen. ,,
Zowel voor ziekte als voor arbeidsongeschiktheid is er een stijgende trend, vooral onder jongeren met psychische problemen."

'Niet zo tof'
Dat zie je niet alleen in Nederland, maar ook in andere welvarende landen.
Natuurlijk is er een verband met ons sociale vangnet, zegt Wilthagen. ,,
In een land als Roemenië, waar je nog maar moet zien of je voldoende geld bij elkaar kunt scharrelen, kun je niet zeggen: '
Ik voel me niet zo tof, ik kom vandaag niet'.

Deeltijdwerk, voltijdse ambities
Ook is onze arbeidsmarkt volgens Wilthagen efficiënt en hoogproductief.
Waar in een Spaans restaurant zes obers rondlopen, waarvan drie stokoud, rennen er bij ons drie werkstudenten rond."
Juist deeltijdwerk kan stress opleveren, omdat het gepaard gaat met 'voltijdse ambities', ook van de werkgever.
,,Daardoor persen we veel werk in relatief weinig uren, nemen we korte pauzes en doen we 's avonds vaak ook nog wat. Er zit weinig luwte in het werk."

"

[ Bericht 9% gewijzigd door michaelmoore op 22-11-2025 19:10:08 ]
  zaterdag 22 november 2025 @ 08:55:12 #237
287741 matspontius
pi_219315427
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 23:29 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik weet het niet. Ik doe graag meer voor anderen en offer mezelf graag op daar haal ik voldoening uit. Het geeft me het gevoel dat ik toch iets nuttigs heb betekend in het leven.
Ik verdien iets boven het minimumloon als taxichauffeur. Maar haal regelmatig een oudere dame op die altijd erg blij met me is. Afgelopen dinsdag wilde ze me zelfs 200 piek geven “omdat het leven al duur genoeg is”, maar dat heb ik geweigerd. Geld interesseert me niet.
Kijk, dat is een veel betere instelling dan al die klaplopers en subsidie trekkers en wat al niet meer
"Hoka Hey!"
pi_219321328
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 01:02 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dus het is een heel klein bedrijfje? Of je hebt je eigen afdeling? Of het boeit je gewoon niet dat je collega's je wel kunnen schieten want je hebt je eigen kantoor of werkt thuis en bent hele goede vrienden met de baas?
Amerikaans bedrijf, 500 tot 1000 werknemers. Werk vooral vanuit huis, al probeer ik 1 keer in de week naar kantoor te gaan.
Ben geen vrienden met de baas. Ik presteer gewoon bovengemiddeld en dat valt op.
Doei
pi_219321407
quote:
6s.gif Op woensdag 19 november 2025 16:38 schreef Zorro het volgende:
Nederlanders spreken steeds minder Nederlands
Wazzz dit ..

Prat Nederlanzch met me...
pi_219321415
quote:
Zo werkt het in de praktijk niet, ik ben IT Engineer, maar mijn werk bestaat voor 80% uit het niet schrijven van code, daarnaast zien wel duizenden jaren dat nieuwe techniek eerder meer werk oplevert dan minder.
  zondag 23 november 2025 @ 09:46:23 #241
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219323645
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 08:55 schreef matspontius het volgende:

[..]
Kijk, dat is een veel betere instelling dan al die klaplopers en subsidie trekkers en wat al niet meer
ik ben iedere dag met plezier naar mijn werk gegaan en nu (73) werk ik nog steeds drie dagen per week
Als ik geen werk had dan ging ik zelf werk maken
in access of excel , is altijd wel wat te rommelen , om je werk te vereenvoudigen en overzichtelijker te maken

ALs ik een data bestand binnen kreeg dan had ik het met tien minuten verwerkt en rondgemaild en geboekt
en een controle overzicht gemaakt
  zondag 23 november 2025 @ 09:47:47 #242
287741 matspontius
pi_219323656
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 09:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik ben iedere dag met plezier naar mijn werk gegaan en nu (73) werk ik nog steeds drie dagen per week
Als ik geen werk had dan ging ik zelf werk maken
in access of excel , is altijd wel wat te rommelen , om je werk te vereenvoudigen en overzichtelijker te maken

ALs ik een data bestand binnen kreeg dan had ik het met tien minuten verwerkt en rondgemaild en geboekt
en een controle overzicht gemaakt
Kijk, dat vind ik nou een goede instelling - chapeau. Maar ja, blijkbaar is de tendens tegenwoordig veel verdienen en zo weinig mogelijk doen :r :r
"Hoka Hey!"
pi_219323841
quote:
Leuke poppekastpop, VVD-werkgever!
pi_219323867
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 09:47 schreef matspontius het volgende:

[..]
Kijk, dat vind ik nou een goede instelling - chapeau. Maar ja, blijkbaar is de tendens tegenwoordig veel verdienen en zo weinig mogelijk doen :r :r
Als men te weinig betaalt moet men niet verwachten dat men dan voor 100 % of meer inzet krijgt van de onfortuinlijke arbeidskrachten.
  zondag 23 november 2025 @ 10:20:17 #245
287741 matspontius
pi_219323959
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 10:11 schreef torentje het volgende:

[..]
Als men te weinig betaalt moet men niet verwachten dat men dan voor 100 % of meer inzet krijgt van de onfortuinlijke arbeidskrachten.
Koekkoek 🤣
"Hoka Hey!"
pi_219324234
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 10:20 schreef matspontius het volgende:

[..]
Koekkoek 🤣
Jij bent het dus met mij eens dat, als de fortuinlijke mensen slechts het minimum betalen aan de arbeidskrachten, die arbeidskrachten slechts het minimum hoeven te doen?
  zondag 23 november 2025 @ 10:59:59 #247
287741 matspontius
pi_219324292
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 10:53 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij bent het dus met mij eens dat, als de fortuinlijke mensen slechts het minimum betalen aan de arbeidskrachten, die arbeidskrachten slechts het minimum hoeven te doen?
Ja uiteraard, ik ben natuurlijk tegen uitzuigers en koppelbazen, die jongeren en migranten tegen mininale betaling keihard, slecht en onveilig laten werken. Daar zou in dit land eens keihard tegen opgetreden moeten worden! Mensen met een normale baan moeten niet zo zeiken, die hebben twee opties; beter je best doen of op zoek naar een andere baan. Al het andere is volgende de geldende CAO geregeld.
"Hoka Hey!"
pi_219324352
Als die mensen hier die veel extra's voor niks doen om "zichzelf te bewijzen". Slappe loonslaven. :')
Corporate translator
  zondag 23 november 2025 @ 11:13:07 #249
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219324382
quote:
7s.gif Op zondag 23 november 2025 11:09 schreef HSG het volgende:
Als die mensen hier die veel extra's voor niks doen om "zichzelf te bewijzen". Slappe loonslaven. :')
als je bezig bent met een project , dan gaat de tijd sneller dan dat je de hele dag naar de klok zit te kijken
pi_219324393
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 11:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
als je bezig bent met een project , dan gaat de tijd sneller dan dat je de hele dag naar de klok zit te kijken
Dat is iets anders dan "extra's erbij doen".
Corporate translator
  zondag 23 november 2025 @ 11:16:57 #251
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219324410
quote:
7s.gif Op zondag 23 november 2025 11:14 schreef HSG het volgende:

[..]
Dat is iets anders dan "extra's erbij doen".
ik heb ook weleens thuis van een databestand de koppeling bijgewerkt, zodat ik het maandag ochtend kon gebruiken

Ik heb dat nooit als extra gezien , maar anders moest ik dat maandagochtend doen en dan waren er andere dingen
was met een uurtje gedaan
pi_219324423
Ach elke zowel maanden hoor je wel zo een modieuze naam, terwijl het fenomeen dan al gewoon 100 jaar oud is, net zoals die mensen van FIRE ook zo treurig.
pi_219324433
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 11:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik heb ook weleens thuis van een databestand de koppeling bijgewerkt, zodat ik het maandag ochtend kon gebruiken

Ik heb dat nooit als extra gezien , maar anders moest ik dat maandagochtend doen en dan waren er andere dingen
was met een uurtje gedaan
Tsja... daar kies je zelf voor.
Corporate translator
  zondag 23 november 2025 @ 11:23:35 #254
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219324456
Iets extra's doen voor een werkgever, bijvoorbeeld onbetaald overwerken, is gewoon jezelf keihard naaien.
Degenen die je iedere maand rekeningen sturen voor je vaste lasten geven ook geen spatje gas, druppel water of vonkje stroom extra en je supermarkt geeft ook geen gratis brood mee.

Mijn relatie met mijn werkgever is een keiharde zakelijke overeenkomst waarin afspraken zijn gemaakt over wederzijdse verplichtingen en rechten die ik ben aangegaan ten behoeve van mijn levensonderhoud en kostendekking.
Niks meer en niks minder.
Daar is bij mij de kous mee af.

[ Bericht 0% gewijzigd door Joopklepzeiker op 23-11-2025 11:29:11 ]
pi_219324500
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2025 11:23 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Iets extra's doen voor een werkgever, bijvoorbeeld onbetaald overwerken, is gewoon jezelf keihard naaien.
Degenen die je iedere maand rekeningen sturen voor je vaste lasten geven ook geen spatje gas, druppel water of vonkje stroom extra en je supermarkt geeft ook geen gratis brood mee.

Mijn relatie met mijn werkgever is een keiharde zakelijke overeenkomst waarin afspraken zijn gemaakt over wederzijdse verplichtingen en rechten die ik ben aangegaan ten behoeve van mijn levensonderhoud en kostendekking.
Dit dus. Voor niets gaat de zon op.

quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 04:05 schreef raptorix het volgende:

[..]
Zo werkt het in de praktijk niet, ik ben IT Engineer, maar mijn werk bestaat voor 80% uit het niet schrijven van code, daarnaast zien wel duizenden jaren dat nieuwe techniek eerder meer werk oplevert dan minder.
Nee AI kan leren zichzelf te onderhouden.
Corporate translator
  zondag 23 november 2025 @ 11:42:24 #256
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219324585
quote:
7s.gif Op zondag 23 november 2025 11:09 schreef HSG het volgende:
Er zit trouwens een verschil tussen "iets extra's" en gewoon je werk goed doen.
Ik ken tal van mensen die veel extra dingen erbij gedaan hebben naast hun takenpakket.

Toen ze het tijd vonden om eens met hun werkgever aan de tafel te gaan zitten om te praten over waardering, omdat ze gepasseerd werden voor promotie of omdat opslag te lang uitbleef kregen ze te horen dat ze het uit eigen beweging hadden gedaan zonder dat er iemand om gevraagd had.

Tel uit je winst, al die uren overwerk op de werkplek of thuis in eigen tijd, al die stress en deadlines voor Jan Lul.
pi_219324720
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2025 11:42 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Ik ken tal van mensen die veel extra dingen erbij gedaan hebben naast hun takenpakket.

Toen ze het tijd vonden om eens met hun werkgever aan de tafel te gaan zitten om te praten over waardering, omdat ze gepasseerd werden voor promotie of omdat opslag te lang uitbleef kregen ze te horen dat ze het uit eigen beweging hadden gedaan zonder dat er iemand om gevraagd had.

Tel uit je winst, al die uren overwerk op de werkplek of thuis in eigen tijd, al die stress en deadlines voor Jan Lul.
En vervolgens vindt de werkgever het raar dat ze die extra's niet meer oppakten.
Corporate translator
  zondag 23 november 2025 @ 12:14:52 #258
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219325028
quote:

[..]

Collega's kunnen je ook nog gaan zien als uitslover als je je kop boven het maaiveld uit steekt en mensen kunnen met andermans veren pronken. Als je inventief bent kun je beter voor jezelf gaan beginnen.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_219325045
Veel mensen met treurige werkgevers, hier. Jammer.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 23 november 2025 @ 12:22:47 #260
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219325081
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 12:17 schreef Ludachrist het volgende:
Dat hoeft niet. Ik zit nu op een plek waarvan ik hoop dat ik er nog lang kan blijven. Maar juist om die reden dat ik hier niets meer of minder hoeft te doen dan hetgeen waar ik voor getekend heb met regelmatige tijden.
  zondag 23 november 2025 @ 12:23:13 #261
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219325086
quote:
Mijn laatste drie waren wel slecht (OV, chemie en scheepsbouw). Net ergens nieuw begonnen en hoop dat het hier beter is.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  zondag 23 november 2025 @ 12:29:33 #262
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219325133
quote:
je kunt altijd nog zelfstandig worden als je iets kunt

mijn broer is een airco en warmtepomp installatie bedrijf begonnen en doet het fantastisch
die werkt zich een slag in de rondte
pi_219325182
quote:
Geld interesseer me ook niet, maar ik wil wel redelijk comfortabel kunnen wonen/leven en tegenwoordig kost dat nou eenmaal handenvol geld (als je niet 10+ jaar geleden ingestapt was).
pi_219325804
Regelmatig meer gedaan dan anderen, taken die niet eens binnen mijn takenpakket vielen en eigenlijk in de hogere schalen hoorden. Geëxperimenteerd, onderzocht, gedeeld, verder ontwikkelen, van alles. Werd amper opgemerkt. Vervolgens krijgt iemand die werkelijk niks opmerkelijks doet, niet wil presenteren, niet verder ontwikkelt, een beloning. Nu heb ik zoiets van dikke doei, stik er lekker in.
  zondag 23 november 2025 @ 13:57:34 #265
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219325908
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2025 13:48 schreef Cockwhale het volgende:
Regelmatig meer gedaan dan anderen, taken die niet eens binnen mijn takenpakket vielen en eigenlijk in de hogere schalen hoorden. Geëxperimenteerd, onderzocht, gedeeld, verder ontwikkelen, van alles. Werd amper opgemerkt. Vervolgens krijgt iemand die werkelijk niks opmerkelijks doet, niet wil presenteren, niet verder ontwikkelt, een beloning. Nu heb ik zoiets van dikke doei, stik er lekker in.
Ja dat maakt iedereen mee, chefjes die zich laten omkopen door regelmatig een gratis natte poes van een vrouwelijke nietsnut

gaat de afdelingschef weg en dan mag jij de problemen tackelen tot de bestandsconversie achter de rug is en dan wordt zij bevorderd en is zij de nieuwe chef 8)7 8)7 :W

zelf meegemaakt

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 23-11-2025 15:08:37 ]
  zondag 23 november 2025 @ 14:24:38 #266
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219326079
Het ligt er natuurlijk ook aan welk werk je doet. Als je fysiek werk doet waarvan je kapot bent aan het eind van de dag doe je niet zo snel even andermans klusjes tussendoor.
  zondag 23 november 2025 @ 14:39:08 #267
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219326178
Een hele tijd geleden werkte ik bij een distributiecentrum waar de afdelingsmanager wel iedere maand in het weekend een gezamenlijke teamuitje of activiteit inplande onder het mom van teambuilding. En dan nog wel de stomste activiteiten ook. Een avondje bowlen of lasertag? Vergeet het maar.

Mediteren in een weiland met een reiki-meester, Iets bouwen in een bos, welk team is het eerste klaar en hoe is de constructie? Kilometers lopen met van die kutstokken.
En dan ook nog eens beledigd en zogenaamd verbaast zijn als je zegt dat je geen tijd hebt...
  Moderator zondag 23 november 2025 @ 14:45:12 #268
236264 crew  capricia
pi_219326227
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2025 14:39 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Een hele tijd geleden werkte ik bij een distributiecentrum waar de afdelingsmanager wel iedere maand in het weekend een gezamenlijke teamuitje of activiteit inplande onder het mom van teambuilding. En dan nog wel de stomste activiteiten ook. Een avondje bowlen of lasertag? Vergeet het maar.

Mediteren in een weiland met een reiki-meester, Iets bouwen in een bos, welk team is het eerste klaar en hoe is de constructie? Kilometers lopen met van die kutstokken.
En dan ook nog eens beledigd en zogenaamd verbaast zijn als je zegt dat je geen tijd hebt...
Een keer per jaar maximaal. De rest zeg ik af. Als het om dit soort onzin gaat.
Ga echt niet iedere maand allerlei verplichte activiteiten in mijn weekend doen omdat een manager dat zo graag wil.

En ik zie genoeg collega's gewoon regelmatig prive. Maar dat is omdat we dat zelf leuk vinden. We een hobby of een sport delen, of omdat het gewoon gezellig is om lekker samen te BBQ enzo.

Moet je je trouwens eens voorstellen dat jij en je partner beiden van dit soort werkgevers hebben: lekker semi-verplicht eens in de maand een weekend-activiteit doen met de zaak. Er blijft geen tijd meer over voor je gezin en elkaar.

[ Bericht 5% gewijzigd door capricia op 23-11-2025 15:19:58 ]
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zondag 23 november 2025 @ 14:55:07 #269
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219326317
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 13:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ja dat maakt iedereen mee, chefjes die zich laten omkopen door regelmatig een gratis natte poes van een vrouwelijke nietsnut

gaat de afdelingschef weg en dan mag jij de problemen tackelen tot de bestandsconversie achter de rug is en dan wordt zij bevorderd en is zij de nieuwe chef 8)7 8)7 :W
Eindelijk, een 'omhoogneukpost'. Heeft even geduurd :P
pi_219326636
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 13:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

zelf meegemaakt
Dat was niet het geval. Maar ik merk wel dat als je niet met iemand samenwerkt die bij wijze van door de gangen schreeuwt, hoe goed jij bijgedragen hebt, dat het helemaal geen zin heeft. Ik ben klaar met de rat race en het geluk hebben dat iemand jou aanbeveelt.
  zondag 23 november 2025 @ 15:43:28 #271
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219326676
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2025 15:36 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Dat was niet het geval. Maar ik merk wel dat als je niet met iemand samenwerkt die bij wijze van door de gangen schreeuwt, hoe goed jij bijgedragen hebt, dat het helemaal geen zin heeft. Ik ben klaar met de rat race en het geluk hebben dat iemand jou aanbeveelt.
ik zou misschien zelf ook zo zwak zijn

die voormalige chef had speciaal een laptop aangeschaft voor zijn pensioen zodat ze hem kon bellen dan zou hij de gevallen narekenen en toch nog wat contact hebben

toen hij weg was liet ze hem volledig vallen en vroeg ze van alles aan mij , hoe alles moest

en maar roddelen over haar voorlmalige neukchef _O- _O- _O-
  zondag 23 november 2025 @ 17:28:22 #272
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_219327479
Ik werk in het OV en ik loop geen stap te hard. Je krijgt er namelijk geen enekel waardering voor en als er bezuinigd moet worden is de werkvloer als eerste aan de beurt.

Ooit heb ik bij een koeriersbedrijf gewerkt en daar waste ik rustig mijn koeriersbus in mijn eigen tijd. Want daar kreeg je wel waardering, we hadden een hele loyale werkgever. Het ziekteverzuim was daar ook laag, want iedereen werkte er graag.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_219327750
Als je ouder wordt kom je er automatisch achter dat harder rennen dan noodzakelijk geen ruk oplevert voor jezelf of de maatschappij. Dat heet wijzer worden.
pi_219327847
Ik pak wel meer taken op, vooral op gebieden waarin ik mezelf wil ontwikkelen. Ik schrijf wel al m'n uren en heb met mijn direct leidinggevende geregeld dat ik al mn overuren uitbetaald krijg. Win-win dus.

Van collega's verwacht ik niet dat ze overuren maken, zolang je je werk binnen de normale uren maar goed doet. Helaas geldt dat slechts voor 30% van de collega's ofzo, de rest loopt massaal de kantjes er vanaf. Kunst is je er niet aan te storen en gewoon je eigen ding te blijven doen.
  zondag 23 november 2025 @ 20:22:23 #275
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219328707
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2025 13:48 schreef Cockwhale het volgende:
Het helpt ook niet echt als je de moeder en de zus van je baas neukt.
pi_219329327
quote:

[..]

Dat niet alleen, maar de baas moet het ook begrijpen. Meestal zijn die niet zo tuis in het feitelijke werk, dus als je heel vooruitstrevend bezig bent begrijpen ze er niks meer van. En dan doe je het dus fout.
pi_219329340
quote:
De helft van het probleem is, dat managers zichzelf tegenwoordig geen werknemers meer vinden.
pi_219329359
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 21:15 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat niet alleen, maar de baas moet het ook begrijpen. Meestal zijn die niet zo tuis in het feitelijke werk, dus als je heel vooruitstrevend bezig bent begrijpen ze er niks meer van. En dan doe je het dus fout.
Er zijn ook goede bazen, mijn voormalige teamleider zei: jullie zijn allemaal slimmer dus het enige wat ik kan doen is een omgeving creëren waarin jullie zo goed mogelijk je werk kunnen doen. Die bemoeide zich inhoudelijk helemaal niet met het werk.
pi_219329380
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 21:18 schreef Managarm het volgende:

[..]
Er zijn ook goede bazen, mijn voormalige teamleider zei: jullie zijn allemaal slimmer dus het enige wat ik kan doen is een omgeving creëren waarin jullie zo goed mogelijk je werk kunnen doen. Die bemoeide zich inhoudelijk helemaal niet met het werk.
Ja, absoluut. Ik ken er ook een paar. Maar delegeren is helaas een kunst die de meeste managers niet beheersen.
  zondag 23 november 2025 @ 22:21:25 #280
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219330015
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2025 11:23 schreef Joopklepzeiker het volgende:

Waar ik me zo aan kan irriteren is dat als je dit zegt - wat de waarheid is voor 99% van NL - tegen een hr-miepje, je echt zoveel gezeik krijgt.

Waarom kan men niet gewoon eerlijk zijn in dit land?
1947-2016
  zondag 23 november 2025 @ 22:27:08 #281
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219330059
quote:

[..]

Dan ben je ook een enorme lul als werkgever hoor die initiatief niet ondersteunt. Prima verder. Wel een waste of capacity.

Dan ook niet een half jaar later gaan janken dat je een grijze muizen cultuur hebt die stil op hun stoel zit.
1947-2016
  zondag 23 november 2025 @ 22:30:28 #282
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219330088
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2025 14:39 schreef Joopklepzeiker het volgende:

Fok off. Af en toe leuk, iedere maand is oprotten. Weekend is voor bassie. Prive is belangrijker.
Anders ga je compenseren of betalen, want dit lijkt eerder op werk.
1947-2016
pi_219330104
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 22:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Waar ik me zo aan kan irriteren is dat als je dit zegt - wat de waarheid is voor 99% van NL - tegen een hr-miepje, je echt zoveel gezeik krijgt.

Omdat die er zijn voor de winstgevendheid van het bedrijf en jou beschouwen als een vervangbaar hulpmiddel?
pi_219330108
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 22:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Fok off. Af en toe leuk, iedere maand is oprotten. Weekend is voor bassie. Prive is belangrijker.
Ja, besteed dat geld aan het verhogen van de salarissen, of in ieder geval aan het heropenen en verbeteren van de kantine.
  zondag 23 november 2025 @ 22:38:34 #285
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219330143
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 22:33 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Omdat die er zijn voor de winstgevendheid van het bedrijf en jou beschouwen als een vervangbaar hulpmiddel?
Ja dit ja.
'Prima, tschjussss'

Gelukkig zit ik op een plek waar ze me wel waarderen en heb ik hier op het moment niet zoveel last van.
Ben 6 jaar terug weggegaan bij zo'n schijttoko en heb geen dag spijt.

Nog
1947-2016
pi_219330357
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 22:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Precies dit. Heb ook eens voor een bedrijf gewerkt waar dit gewoon te vaak gebeurde. Van de 'vrijwillige' dineetjes tot aan het absurde kleiduif schieten aan toe, allemaal onder het mom van 'teambuilding' natuurlijk. Uiteraard allemaal gedurende het weekend uiteraard. You can go fuck right off met die onzin, mensen willen hun vrije tijd doorbrengen alleen, met gezin of met vrienden. Niet met collega's. We are not a family. We are business partners.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_219330363
Dubbel
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_219330637
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2025 23:34 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Precies dit. Heb ook eens voor een bedrijf gewerkt waar dit gewoon te vaak gebeurde. Van de 'vrijwillige' dineetjes tot aan het absurde kleiduif schieten aan toe, allemaal onder het mom van 'teambuilding' natuurlijk. Uiteraard allemaal gedurende het weekend uiteraard. You can go fuck right off met die onzin, mensen willen hun vrije tijd doorbrengen alleen, met gezin of met vrienden. Niet met collega's. We are not a family. We are business partners.
Mensen die klagen over kut bedrijven moeten eens goed nadenken: Waarom werk ik eigenlijk voor zo een kutbedrijf. Je kiest er toch zelf voor?
pi_219330827
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 02:33 schreef raptorix het volgende:

[..]
Mensen die klagen over kut bedrijven moeten eens goed nadenken: Waarom werk ik eigenlijk voor zo een kutbedrijf. Je kiest er toch zelf voor?
Lekker simpel, vaak moet je wel gewoon en een baan vinden is niet makkelijk.
pi_219330829
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 07:02 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Lekker simpel, vaak moet je wel gewoon en een baan vinden is niet makkelijk.
Dat komt doorgaans ook door eigen keuzes. Daarnaast kun je je ook assertiever opstellen, je kunt gewoon zeggen: Sorry in mijn weekend ben ik er voor mijn gezin. Overigens heb ik ook wel bedrijfsweekendjes gehad, maar die waren over algemeen leuk, en helemaal geen teambuilding, 1 kort speechje van 5 minuutjes en dan gewoon ongedwongen leuke dingen doen.
pi_219330847
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2025 23:34 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Kleiduif schieten is toch mooi man. Weleens gedaan met werk, blijk er zeer goed in te zijn. Wel doordeweeks natuurlijk.

Maar vind jullie wel heel negatief hoor.
Een werkgever hoeft ook niks te doen, kantine dicht geen borrel geen feestje.
En vaak zijn de mensen die uit zichzelf overwerken niet de beste werknemers en delen ze de dag verkeerd in.
Vakman pur sang
pi_219330867
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2025 07:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Kleiduif schieten is toch mooi man. Weleens gedaan met werk, blijk er zeer goed in te zijn. Wel doordeweeks natuurlijk.

Maar vind jullie wel heel negatief hoor.
Een werkgever hoeft ook niks te doen, kantine dicht geen borrel geen feestje.
En vaak zijn de mensen die uit zichzelf overwerken niet de beste werknemers en delen ze de dag verkeerd in.
Als je structureel moet overwerken doe je zelf iets niet goed, of je bedrijf, voor beiden is het niet gezond. Overwerken kan altijd een keer als er iets belangrijks af moet, maar het zou niet de standaard moeten zijn. Bovendien is mijn ervaring dat bij overwerk meestal ook niet de beste kwaliteit word opgelevert.
pi_219330904
Logisch gevolg van hoe je om gaat met je personeel. Vroeger kleine bedrijven en persoonlijk, dus veel meer good will om wat extra's te doen. Tegenwoordig, grote bedrijven, lange lijnen en totaal onpersoonlijk. Dus duh..
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_219330927
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 22:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Die HR gasten worden betaald om een toneelstukje op te hangen. Ze weten ook wel dat de realiteit anders is.
pi_219330935
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 07:36 schreef Chandler het volgende:
Logisch gevolg van hoe je om gaat met je personeel. Vroeger kleine bedrijven en persoonlijk, dus veel meer good will om wat extra's te doen. Tegenwoordig, grote bedrijven, lange lijnen en totaal onpersoonlijk. Dus duh..
Bedoel je dat in algemene zin? Want volgens mij is de samenstelling van het bedrijfsleven niet radicaal verschoven van MKB naar grootbedrijf de laatste decennia.
pi_219330936
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 02:33 schreef raptorix het volgende:

[..]
In mijn ervaring begint vaak dat met een liefde en fascinatie voor een soort vak om er later achter te komen dat er veel eikels in die branche rondlopen.

On een voorbeeld te noemen, een vriend van me is gek op auto's, heeft dus een opleiding tot automonteur gedaan, maar heeft tot zover alleen maar garages getroffen waar eikels werken die een uur werk in een half uur willen zien gebeuren en het liefst hebben dat je twaalf uur doorwerkt ipv de acht op het contract staan.

Ikzelf heb ook veel banen gehad die qua inhoud hardstikke leuk en interessant leken maar door de sfeer en bedrijfsmentaliteit wist ik niet hoe snel ik er er weg moest.

In het kort: Mensen hebben wel eens een te romantisch beeld bij een bepaald beroep.

[ Bericht 4% gewijzigd door Joopklepzeiker op 24-11-2025 07:55:24 ]
pi_219330960
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 07:46 schreef Monolith het volgende:

[..]
Bedoel je dat in algemene zin? Want volgens mij is de samenstelling van het bedrijfsleven niet radicaal verschoven van MKB naar grootbedrijf de laatste decennia.
Niet? ik zie zelf veel minder echte kleine bedrijven en steeds meer concerns.. waarbij de lagen nogal ver uit elkaar liggen en het allemaal even wat minder persoonlijk is (maar dat worden trouwens alle bedrijven, mensen in het algeemen)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_219330962
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2025 07:46 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
In mijn ervaring begint vaak dat met een liefde en fascinatie voor een soort vak om er later achter te komen dat er veel eikels in die branche rondlopen.

On een voorbeeld te noemen, een vriend van me is gek op auto's, heeft dus een opleiding tot automonteur gedaan, maar heeft tot zover alleen maar garages getroffen waar eikels werken die een uur werk in een half uur willen zien gebeuren en het liefst hebben dat je twaalf uur doorwerkt ipv de acht op het contract staan.

Ikzelf heb ook veel banen gehad die qua inhoud hardstikke leuk en interessant leken maar door de sfeer en bedrijfsmentaliteit wist ik niet hoe snel ik er er weg moest.
Eens hoor, ik werk het merendeel van mijn leven in de IT en merkt dat men daar over algemeen wat fijner met elkaar omgaat, hoewel je daar ook wel klote bedrijven hebt, meestal van die kleine bureautjes die een te lage prijs vragen. Je leert na tijdje ook al bij een intake wat voor soort bedrijven je te maken hebt, ik blijf bij twijfel altijd ver weg ervan ;)
pi_219330967
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 07:53 schreef Chandler het volgende:

[..]
Niet? ik zie zelf veel minder echte kleine bedrijven en steeds meer concerns.. waarbij de lagen nogal ver uit elkaar liggen en het allemaal even wat minder persoonlijk is (maar dat worden trouwens alle bedrijven, mensen in het algeemen)
Ook daar zie je veel verschil, ik werk bij een organisatie met 25K man, maar daar kwam de CTO vorige maand nog langs voor een Q&A waar hij echt wel heel inhoudelijke vragen wist te beantwoorden, het is niet dat hij daar elke maand staat, maar zelfs tot vrij hoog in de organisatie kent men hier wat je doet, en dan heb ik het over een manager met 400 man onder zich.
pi_219330968
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 07:23 schreef raptorix het volgende:

[..]
Als je structureel moet overwerken doe je zelf iets niet goed, of je bedrijf, voor beiden is het niet gezond. Overwerken kan altijd een keer als er iets belangrijks af moet, maar het zou niet de standaard moeten zijn. Bovendien is mijn ervaring dat bij overwerk meestal ook niet de beste kwaliteit word opgelevert.
Dat zeg ik.
Vakman pur sang
pi_219330969
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 07:53 schreef Chandler het volgende:

[..]
Het aantal MKB-bedrijven neemt gewoon toe, al is dat vooral te danken aan meer ZZPers, maar ook microbedrijven en klein- en midden groeien gewoon in aantal:
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)drijven-in-nederland
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')