abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 november 2025 @ 11:16:57 #251
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219324410
quote:
7s.gif Op zondag 23 november 2025 11:14 schreef HSG het volgende:

[..]
Dat is iets anders dan "extra's erbij doen".
ik heb ook weleens thuis van een databestand de koppeling bijgewerkt, zodat ik het maandag ochtend kon gebruiken

Ik heb dat nooit als extra gezien , maar anders moest ik dat maandagochtend doen en dan waren er andere dingen
was met een uurtje gedaan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219324423
Ach elke zowel maanden hoor je wel zo een modieuze naam, terwijl het fenomeen dan al gewoon 100 jaar oud is, net zoals die mensen van FIRE ook zo treurig.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219324433
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 11:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik heb ook weleens thuis van een databestand de koppeling bijgewerkt, zodat ik het maandag ochtend kon gebruiken

Ik heb dat nooit als extra gezien , maar anders moest ik dat maandagochtend doen en dan waren er andere dingen
was met een uurtje gedaan
Tsja... daar kies je zelf voor.
Corporate translator
  zondag 23 november 2025 @ 11:23:35 #254
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219324456
Iets extra's doen voor een werkgever, bijvoorbeeld onbetaald overwerken, is gewoon jezelf keihard naaien.
Degenen die je iedere maand rekeningen sturen voor je vaste lasten geven ook geen spatje gas, druppel water of vonkje stroom extra en je supermarkt geeft ook geen gratis brood mee.

Mijn relatie met mijn werkgever is een keiharde zakelijke overeenkomst waarin afspraken zijn gemaakt over wederzijdse verplichtingen en rechten die ik ben aangegaan ten behoeve van mijn levensonderhoud en kostendekking.
Niks meer en niks minder.
Daar is bij mij de kous mee af.

[ Bericht 0% gewijzigd door Joopklepzeiker op 23-11-2025 11:29:11 ]
pi_219324500
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2025 11:23 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Iets extra's doen voor een werkgever, bijvoorbeeld onbetaald overwerken, is gewoon jezelf keihard naaien.
Degenen die je iedere maand rekeningen sturen voor je vaste lasten geven ook geen spatje gas, druppel water of vonkje stroom extra en je supermarkt geeft ook geen gratis brood mee.

Mijn relatie met mijn werkgever is een keiharde zakelijke overeenkomst waarin afspraken zijn gemaakt over wederzijdse verplichtingen en rechten die ik ben aangegaan ten behoeve van mijn levensonderhoud en kostendekking.
Niks meer en niks minder.
Daar is bij mij de kous mee af.
Dit dus. Voor niets gaat de zon op.

quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 04:05 schreef raptorix het volgende:

[..]
Zo werkt het in de praktijk niet, ik ben IT Engineer, maar mijn werk bestaat voor 80% uit het niet schrijven van code, daarnaast zien wel duizenden jaren dat nieuwe techniek eerder meer werk oplevert dan minder.
Nee AI kan leren zichzelf te onderhouden.
Corporate translator
  zondag 23 november 2025 @ 11:42:24 #256
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219324585
quote:
7s.gif Op zondag 23 november 2025 11:09 schreef HSG het volgende:
Als die mensen hier die veel extra's voor niks doen om "zichzelf te bewijzen". Slappe loonslaven. :')
Er zit trouwens een verschil tussen "iets extra's" en gewoon je werk goed doen.
Ik ken tal van mensen die veel extra dingen erbij gedaan hebben naast hun takenpakket.

Toen ze het tijd vonden om eens met hun werkgever aan de tafel te gaan zitten om te praten over waardering, omdat ze gepasseerd werden voor promotie of omdat opslag te lang uitbleef kregen ze te horen dat ze het uit eigen beweging hadden gedaan zonder dat er iemand om gevraagd had.

Tel uit je winst, al die uren overwerk op de werkplek of thuis in eigen tijd, al die stress en deadlines voor Jan Lul.
pi_219324720
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2025 11:42 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Ik ken tal van mensen die veel extra dingen erbij gedaan hebben naast hun takenpakket.

Toen ze het tijd vonden om eens met hun werkgever aan de tafel te gaan zitten om te praten over waardering, omdat ze gepasseerd werden voor promotie of omdat opslag te lang uitbleef kregen ze te horen dat ze het uit eigen beweging hadden gedaan zonder dat er iemand om gevraagd had.

Tel uit je winst, al die uren overwerk op de werkplek of thuis in eigen tijd, al die stress en deadlines voor Jan Lul.
En vervolgens vindt de werkgever het raar dat ze die extra's niet meer oppakten.
Corporate translator
  zondag 23 november 2025 @ 12:14:52 #258
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219325028
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2025 11:42 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]

Collega's kunnen je ook nog gaan zien als uitslover als je je kop boven het maaiveld uit steekt en mensen kunnen met andermans veren pronken. Als je inventief bent kun je beter voor jezelf gaan beginnen.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_219325045
Veel mensen met treurige werkgevers, hier. Jammer.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 23 november 2025 @ 12:22:47 #260
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219325081
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 12:17 schreef Ludachrist het volgende:
Dat hoeft niet. Ik zit nu op een plek waarvan ik hoop dat ik er nog lang kan blijven. Maar juist om die reden dat ik hier niets meer of minder hoeft te doen dan hetgeen waar ik voor getekend heb met regelmatige tijden.
  zondag 23 november 2025 @ 12:23:13 #261
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219325086
quote:
Mijn laatste drie waren wel slecht (OV, chemie en scheepsbouw). Net ergens nieuw begonnen en hoop dat het hier beter is.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  zondag 23 november 2025 @ 12:29:33 #262
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219325133
quote:
je kunt altijd nog zelfstandig worden als je iets kunt

mijn broer is een airco en warmtepomp installatie bedrijf begonnen en doet het fantastisch
die werkt zich een slag in de rondte
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219325182
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 23:29 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik weet het niet. Ik doe graag meer voor anderen en offer mezelf graag op daar haal ik voldoening uit. Het geeft me het gevoel dat ik toch iets nuttigs heb betekend in het leven.
Ik verdien iets boven het minimumloon als taxichauffeur. Maar haal regelmatig een oudere dame op die altijd erg blij met me is. Afgelopen dinsdag wilde ze me zelfs 200 piek geven “omdat het leven al duur genoeg is”, maar dat heb ik geweigerd. Geld interesseert me niet.
Geld interesseer me ook niet, maar ik wil wel redelijk comfortabel kunnen wonen/leven en tegenwoordig kost dat nou eenmaal handenvol geld (als je niet 10+ jaar geleden ingestapt was).
pi_219325804
Regelmatig meer gedaan dan anderen, taken die niet eens binnen mijn takenpakket vielen en eigenlijk in de hogere schalen hoorden. Geëxperimenteerd, onderzocht, gedeeld, verder ontwikkelen, van alles. Werd amper opgemerkt. Vervolgens krijgt iemand die werkelijk niks opmerkelijks doet, niet wil presenteren, niet verder ontwikkelt, een beloning. Nu heb ik zoiets van dikke doei, stik er lekker in.
  zondag 23 november 2025 @ 13:57:34 #265
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219325908
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2025 13:48 schreef Cockwhale het volgende:
Regelmatig meer gedaan dan anderen, taken die niet eens binnen mijn takenpakket vielen en eigenlijk in de hogere schalen hoorden. Geëxperimenteerd, onderzocht, gedeeld, verder ontwikkelen, van alles. Werd amper opgemerkt. Vervolgens krijgt iemand die werkelijk niks opmerkelijks doet, niet wil presenteren, niet verder ontwikkelt, een beloning. Nu heb ik zoiets van dikke doei, stik er lekker in.
Ja dat maakt iedereen mee, chefjes die zich laten omkopen door regelmatig een gratis natte poes van een vrouwelijke nietsnut

gaat de afdelingschef weg en dan mag jij de problemen tackelen tot de bestandsconversie achter de rug is en dan wordt zij bevorderd en is zij de nieuwe chef 8)7 8)7 :W

zelf meegemaakt

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 23-11-2025 15:08:37 ]
  zondag 23 november 2025 @ 14:24:38 #266
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219326079
Het ligt er natuurlijk ook aan welk werk je doet. Als je fysiek werk doet waarvan je kapot bent aan het eind van de dag doe je niet zo snel even andermans klusjes tussendoor.
  zondag 23 november 2025 @ 14:39:08 #267
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219326178
Een hele tijd geleden werkte ik bij een distributiecentrum waar de afdelingsmanager wel iedere maand in het weekend een gezamenlijke teamuitje of activiteit inplande onder het mom van teambuilding. En dan nog wel de stomste activiteiten ook. Een avondje bowlen of lasertag? Vergeet het maar.

Mediteren in een weiland met een reiki-meester, Iets bouwen in een bos, welk team is het eerste klaar en hoe is de constructie? Kilometers lopen met van die kutstokken.
En dan ook nog eens beledigd en zogenaamd verbaast zijn als je zegt dat je geen tijd hebt...
  Moderator zondag 23 november 2025 @ 14:45:12 #268
236264 crew  capricia
pi_219326227
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2025 14:39 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Een hele tijd geleden werkte ik bij een distributiecentrum waar de afdelingsmanager wel iedere maand in het weekend een gezamenlijke teamuitje of activiteit inplande onder het mom van teambuilding. En dan nog wel de stomste activiteiten ook. Een avondje bowlen of lasertag? Vergeet het maar.

Mediteren in een weiland met een reiki-meester, Iets bouwen in een bos, welk team is het eerste klaar en hoe is de constructie? Kilometers lopen met van die kutstokken.
En dan ook nog eens beledigd en zogenaamd verbaast zijn als je zegt dat je geen tijd hebt...
Een keer per jaar maximaal. De rest zeg ik af. Als het om dit soort onzin gaat.
Ga echt niet iedere maand allerlei verplichte activiteiten in mijn weekend doen omdat een manager dat zo graag wil.

En ik zie genoeg collega's gewoon regelmatig prive. Maar dat is omdat we dat zelf leuk vinden. We een hobby of een sport delen, of omdat het gewoon gezellig is om lekker samen te BBQ enzo.

Moet je je trouwens eens voorstellen dat jij en je partner beiden van dit soort werkgevers hebben: lekker semi-verplicht eens in de maand een weekend-activiteit doen met de zaak. Er blijft geen tijd meer over voor je gezin en elkaar.

[ Bericht 5% gewijzigd door capricia op 23-11-2025 15:19:58 ]
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zondag 23 november 2025 @ 14:55:07 #269
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219326317
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 13:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ja dat maakt iedereen mee, chefjes die zich laten omkopen door regelmatig een gratis natte poes van een vrouwelijke nietsnut

gaat de afdelingschef weg en dan mag jij de problemen tackelen tot de bestandsconversie achter de rug is en dan wordt zij bevorderd en is zij de nieuwe chef 8)7 8)7 :W
Eindelijk, een 'omhoogneukpost'. Heeft even geduurd :P
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_219326636
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 13:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

zelf meegemaakt
Dat was niet het geval. Maar ik merk wel dat als je niet met iemand samenwerkt die bij wijze van door de gangen schreeuwt, hoe goed jij bijgedragen hebt, dat het helemaal geen zin heeft. Ik ben klaar met de rat race en het geluk hebben dat iemand jou aanbeveelt.
  zondag 23 november 2025 @ 15:43:28 #271
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219326676
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2025 15:36 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Dat was niet het geval. Maar ik merk wel dat als je niet met iemand samenwerkt die bij wijze van door de gangen schreeuwt, hoe goed jij bijgedragen hebt, dat het helemaal geen zin heeft. Ik ben klaar met de rat race en het geluk hebben dat iemand jou aanbeveelt.
ik zou misschien zelf ook zo zwak zijn

die voormalige chef had speciaal een laptop aangeschaft voor zijn pensioen zodat ze hem kon bellen dan zou hij de gevallen narekenen en toch nog wat contact hebben

toen hij weg was liet ze hem volledig vallen en vroeg ze van alles aan mij , hoe alles moest

en maar roddelen over haar voorlmalige neukchef _O- _O- _O-
  zondag 23 november 2025 @ 17:28:22 #272
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_219327479
Ik werk in het OV en ik loop geen stap te hard. Je krijgt er namelijk geen enekel waardering voor en als er bezuinigd moet worden is de werkvloer als eerste aan de beurt.

Ooit heb ik bij een koeriersbedrijf gewerkt en daar waste ik rustig mijn koeriersbus in mijn eigen tijd. Want daar kreeg je wel waardering, we hadden een hele loyale werkgever. Het ziekteverzuim was daar ook laag, want iedereen werkte er graag.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_219327750
Als je ouder wordt kom je er automatisch achter dat harder rennen dan noodzakelijk geen ruk oplevert voor jezelf of de maatschappij. Dat heet wijzer worden.
pi_219327847
Ik pak wel meer taken op, vooral op gebieden waarin ik mezelf wil ontwikkelen. Ik schrijf wel al m'n uren en heb met mijn direct leidinggevende geregeld dat ik al mn overuren uitbetaald krijg. Win-win dus.

Van collega's verwacht ik niet dat ze overuren maken, zolang je je werk binnen de normale uren maar goed doet. Helaas geldt dat slechts voor 30% van de collega's ofzo, de rest loopt massaal de kantjes er vanaf. Kunst is je er niet aan te storen en gewoon je eigen ding te blijven doen.
  zondag 23 november 2025 @ 20:22:23 #275
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219328707
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2025 13:48 schreef Cockwhale het volgende:
Het helpt ook niet echt als je de moeder en de zus van je baas neukt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')