ik heb ook weleens thuis van een databestand de koppeling bijgewerkt, zodat ik het maandag ochtend kon gebruikenquote:Op zondag 23 november 2025 11:14 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat is iets anders dan "extra's erbij doen".
Tsja... daar kies je zelf voor.quote:Op zondag 23 november 2025 11:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb ook weleens thuis van een databestand de koppeling bijgewerkt, zodat ik het maandag ochtend kon gebruiken
Ik heb dat nooit als extra gezien , maar anders moest ik dat maandagochtend doen en dan waren er andere dingen
was met een uurtje gedaan
Dit dus. Voor niets gaat de zon op.quote:Op zondag 23 november 2025 11:23 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Iets extra's doen voor een werkgever, bijvoorbeeld onbetaald overwerken, is gewoon jezelf keihard naaien.
Degenen die je iedere maand rekeningen sturen voor je vaste lasten geven ook geen spatje gas, druppel water of vonkje stroom extra en je supermarkt geeft ook geen gratis brood mee.
Mijn relatie met mijn werkgever is een keiharde zakelijke overeenkomst waarin afspraken zijn gemaakt over wederzijdse verplichtingen en rechten die ik ben aangegaan ten behoeve van mijn levensonderhoud en kostendekking.
Niks meer en niks minder.
Daar is bij mij de kous mee af.
Nee AI kan leren zichzelf te onderhouden.quote:Op zondag 23 november 2025 04:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zo werkt het in de praktijk niet, ik ben IT Engineer, maar mijn werk bestaat voor 80% uit het niet schrijven van code, daarnaast zien wel duizenden jaren dat nieuwe techniek eerder meer werk oplevert dan minder.
Er zit trouwens een verschil tussen "iets extra's" en gewoon je werk goed doen.quote:Op zondag 23 november 2025 11:09 schreef HSG het volgende:
Als die mensen hier die veel extra's voor niks doen om "zichzelf te bewijzen". Slappe loonslaven.
En vervolgens vindt de werkgever het raar dat ze die extra's niet meer oppakten.quote:Op zondag 23 november 2025 11:42 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Er zit trouwens een verschil tussen "iets extra's" en gewoon je werk goed doen.
Ik ken tal van mensen die veel extra dingen erbij gedaan hebben naast hun takenpakket.
Toen ze het tijd vonden om eens met hun werkgever aan de tafel te gaan zitten om te praten over waardering, omdat ze gepasseerd werden voor promotie of omdat opslag te lang uitbleef kregen ze te horen dat ze het uit eigen beweging hadden gedaan zonder dat er iemand om gevraagd had.
Tel uit je winst, al die uren overwerk op de werkplek of thuis in eigen tijd, al die stress en deadlines voor Jan Lul.
Collega's kunnen je ook nog gaan zien als uitslover als je je kop boven het maaiveld uit steekt en mensen kunnen met andermans veren pronken. Als je inventief bent kun je beter voor jezelf gaan beginnen.quote:Op zondag 23 november 2025 11:42 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Er zit trouwens een verschil tussen "iets extra's" en gewoon je werk goed doen.
Ik ken tal van mensen die veel extra dingen erbij gedaan hebben naast hun takenpakket.
Toen ze het tijd vonden om eens met hun werkgever aan de tafel te gaan zitten om te praten over waardering, omdat ze gepasseerd werden voor promotie of omdat opslag te lang uitbleef kregen ze te horen dat ze het uit eigen beweging hadden gedaan zonder dat er iemand om gevraagd had.
Tel uit je winst, al die uren overwerk op de werkplek of thuis in eigen tijd, al die stress en deadlines voor Jan Lul.
Dat hoeft niet. Ik zit nu op een plek waarvan ik hoop dat ik er nog lang kan blijven. Maar juist om die reden dat ik hier niets meer of minder hoeft te doen dan hetgeen waar ik voor getekend heb met regelmatige tijden.quote:Op zondag 23 november 2025 12:17 schreef Ludachrist het volgende:
Veel mensen met treurige werkgevers, hier. Jammer.
Mijn laatste drie waren wel slecht (OV, chemie en scheepsbouw). Net ergens nieuw begonnen en hoop dat het hier beter is.quote:Op zondag 23 november 2025 12:17 schreef Ludachrist het volgende:
je kunt altijd nog zelfstandig worden als je iets kuntquote:Op zondag 23 november 2025 12:17 schreef Ludachrist het volgende:
Geld interesseer me ook niet, maar ik wil wel redelijk comfortabel kunnen wonen/leven en tegenwoordig kost dat nou eenmaal handenvol geld (als je niet 10+ jaar geleden ingestapt was).quote:Op vrijdag 21 november 2025 23:29 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik weet het niet. Ik doe graag meer voor anderen en offer mezelf graag op daar haal ik voldoening uit. Het geeft me het gevoel dat ik toch iets nuttigs heb betekend in het leven.
Ik verdien iets boven het minimumloon als taxichauffeur. Maar haal regelmatig een oudere dame op die altijd erg blij met me is. Afgelopen dinsdag wilde ze me zelfs 200 piek geven “omdat het leven al duur genoeg is”, maar dat heb ik geweigerd. Geld interesseert me niet.
Ja dat maakt iedereen mee, chefjes die zich laten omkopen door regelmatig een gratis natte poes van een vrouwelijke nietsnutquote:Op zondag 23 november 2025 13:48 schreef Cockwhale het volgende:
Regelmatig meer gedaan dan anderen, taken die niet eens binnen mijn takenpakket vielen en eigenlijk in de hogere schalen hoorden. Geëxperimenteerd, onderzocht, gedeeld, verder ontwikkelen, van alles. Werd amper opgemerkt. Vervolgens krijgt iemand die werkelijk niks opmerkelijks doet, niet wil presenteren, niet verder ontwikkelt, een beloning. Nu heb ik zoiets van dikke doei, stik er lekker in.
Een keer per jaar maximaal. De rest zeg ik af. Als het om dit soort onzin gaat.quote:Op zondag 23 november 2025 14:39 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Een hele tijd geleden werkte ik bij een distributiecentrum waar de afdelingsmanager wel iedere maand in het weekend een gezamenlijke teamuitje of activiteit inplande onder het mom van teambuilding. En dan nog wel de stomste activiteiten ook. Een avondje bowlen of lasertag? Vergeet het maar.
Mediteren in een weiland met een reiki-meester, Iets bouwen in een bos, welk team is het eerste klaar en hoe is de constructie? Kilometers lopen met van die kutstokken.
En dan ook nog eens beledigd en zogenaamd verbaast zijn als je zegt dat je geen tijd hebt...
Eindelijk, een 'omhoogneukpost'. Heeft even geduurdquote:Op zondag 23 november 2025 13:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dat maakt iedereen mee, chefjes die zich laten omkopen door regelmatig een gratis natte poes van een vrouwelijke nietsnut
gaat de afdelingschef weg en dan mag jij de problemen tackelen tot de bestandsconversie achter de rug is en dan wordt zij bevorderd en is zij de nieuwe chef![]()
![]()
Dat was niet het geval. Maar ik merk wel dat als je niet met iemand samenwerkt die bij wijze van door de gangen schreeuwt, hoe goed jij bijgedragen hebt, dat het helemaal geen zin heeft. Ik ben klaar met de rat race en het geluk hebben dat iemand jou aanbeveelt.quote:Op zondag 23 november 2025 13:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dat maakt iedereen mee, chefjes die zich laten omkopen door regelmatig een gratis natte poes van een vrouwelijke nietsnut
gaat de afdelingschef weg en dan mag jij de problemen tackelen tot de bestandsconversie achter de rug is en dan wordt zij bevorderd en is zij de nieuwe chef![]()
![]()
zelf meegemaakt
ik zou misschien zelf ook zo zwak zijnquote:Op zondag 23 november 2025 15:36 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Dat was niet het geval. Maar ik merk wel dat als je niet met iemand samenwerkt die bij wijze van door de gangen schreeuwt, hoe goed jij bijgedragen hebt, dat het helemaal geen zin heeft. Ik ben klaar met de rat race en het geluk hebben dat iemand jou aanbeveelt.
Het helpt ook niet echt als je de moeder en de zus van je baas neukt.quote:Op zondag 23 november 2025 13:48 schreef Cockwhale het volgende:
Regelmatig meer gedaan dan anderen, taken die niet eens binnen mijn takenpakket vielen en eigenlijk in de hogere schalen hoorden. Geëxperimenteerd, onderzocht, gedeeld, verder ontwikkelen, van alles. Werd amper opgemerkt. Vervolgens krijgt iemand die werkelijk niks opmerkelijks doet, niet wil presenteren, niet verder ontwikkelt, een beloning. Nu heb ik zoiets van dikke doei, stik er lekker in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |