abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219329327
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2025 11:42 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Er zit trouwens een verschil tussen "iets extra's" en gewoon je werk goed doen.
Ik ken tal van mensen die veel extra dingen erbij gedaan hebben naast hun takenpakket.

Toen ze het tijd vonden om eens met hun werkgever aan de tafel te gaan zitten om te praten over waardering, omdat ze gepasseerd werden voor promotie of omdat opslag te lang uitbleef kregen ze te horen dat ze het uit eigen beweging hadden gedaan zonder dat er iemand om gevraagd had.

Tel uit je winst, al die uren overwerk op de werkplek of thuis in eigen tijd, al die stress en deadlines voor Jan Lul.
Dat niet alleen, maar de baas moet het ook begrijpen. Meestal zijn die niet zo tuis in het feitelijke werk, dus als je heel vooruitstrevend bezig bent begrijpen ze er niks meer van. En dan doe je het dus fout.
pi_219329340
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 12:17 schreef Ludachrist het volgende:
Veel mensen met treurige werkgevers, hier. Jammer.
De helft van het probleem is, dat managers zichzelf tegenwoordig geen werknemers meer vinden.
pi_219329359
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 21:15 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat niet alleen, maar de baas moet het ook begrijpen. Meestal zijn die niet zo tuis in het feitelijke werk, dus als je heel vooruitstrevend bezig bent begrijpen ze er niks meer van. En dan doe je het dus fout.
Er zijn ook goede bazen, mijn voormalige teamleider zei: jullie zijn allemaal slimmer dus het enige wat ik kan doen is een omgeving creëren waarin jullie zo goed mogelijk je werk kunnen doen. Die bemoeide zich inhoudelijk helemaal niet met het werk.
pi_219329380
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 21:18 schreef Managarm het volgende:

[..]
Er zijn ook goede bazen, mijn voormalige teamleider zei: jullie zijn allemaal slimmer dus het enige wat ik kan doen is een omgeving creëren waarin jullie zo goed mogelijk je werk kunnen doen. Die bemoeide zich inhoudelijk helemaal niet met het werk.
Ja, absoluut. Ik ken er ook een paar. Maar delegeren is helaas een kunst die de meeste managers niet beheersen.
  zondag 23 november 2025 @ 22:21:25 #280
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219330015
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2025 11:23 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Iets extra's doen voor een werkgever, bijvoorbeeld onbetaald overwerken, is gewoon jezelf keihard naaien.
Degenen die je iedere maand rekeningen sturen voor je vaste lasten geven ook geen spatje gas, druppel water of vonkje stroom extra en je supermarkt geeft ook geen gratis brood mee.

Mijn relatie met mijn werkgever is een keiharde zakelijke overeenkomst waarin afspraken zijn gemaakt over wederzijdse verplichtingen en rechten die ik ben aangegaan ten behoeve van mijn levensonderhoud en kostendekking.
Niks meer en niks minder.
Daar is bij mij de kous mee af.
Waar ik me zo aan kan irriteren is dat als je dit zegt - wat de waarheid is voor 99% van NL - tegen een hr-miepje, je echt zoveel gezeik krijgt.

Waarom kan men niet gewoon eerlijk zijn in dit land?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 23 november 2025 @ 22:27:08 #281
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219330059
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2025 11:42 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Er zit trouwens een verschil tussen "iets extra's" en gewoon je werk goed doen.
Ik ken tal van mensen die veel extra dingen erbij gedaan hebben naast hun takenpakket.

Toen ze het tijd vonden om eens met hun werkgever aan de tafel te gaan zitten om te praten over waardering, omdat ze gepasseerd werden voor promotie of omdat opslag te lang uitbleef kregen ze te horen dat ze het uit eigen beweging hadden gedaan zonder dat er iemand om gevraagd had.

Tel uit je winst, al die uren overwerk op de werkplek of thuis in eigen tijd, al die stress en deadlines voor Jan Lul.
Dan ben je ook een enorme lul als werkgever hoor die initiatief niet ondersteunt. Prima verder. Wel een waste of capacity.

Dan ook niet een half jaar later gaan janken dat je een grijze muizen cultuur hebt die stil op hun stoel zit.
1947-2016
  zondag 23 november 2025 @ 22:30:28 #282
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219330088
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2025 14:39 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Een hele tijd geleden werkte ik bij een distributiecentrum waar de afdelingsmanager wel iedere maand in het weekend een gezamenlijke teamuitje of activiteit inplande onder het mom van teambuilding. En dan nog wel de stomste activiteiten ook. Een avondje bowlen of lasertag? Vergeet het maar.

Mediteren in een weiland met een reiki-meester, Iets bouwen in een bos, welk team is het eerste klaar en hoe is de constructie? Kilometers lopen met van die kutstokken.
En dan ook nog eens beledigd en zogenaamd verbaast zijn als je zegt dat je geen tijd hebt...
Fok off. Af en toe leuk, iedere maand is oprotten. Weekend is voor bassie. Prive is belangrijker.
Anders ga je compenseren of betalen, want dit lijkt eerder op werk.
1947-2016
pi_219330104
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 22:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Waar ik me zo aan kan irriteren is dat als je dit zegt - wat de waarheid is voor 99% van NL - tegen een hr-miepje, je echt zoveel gezeik krijgt.

Omdat die er zijn voor de winstgevendheid van het bedrijf en jou beschouwen als een vervangbaar hulpmiddel?
pi_219330108
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 22:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Fok off. Af en toe leuk, iedere maand is oprotten. Weekend is voor bassie. Prive is belangrijker.
Ja, besteed dat geld aan het verhogen van de salarissen, of in ieder geval aan het heropenen en verbeteren van de kantine.
  zondag 23 november 2025 @ 22:38:34 #285
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219330143
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 22:33 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Omdat die er zijn voor de winstgevendheid van het bedrijf en jou beschouwen als een vervangbaar hulpmiddel?
Ja dit ja.
'Prima, tschjussss'

Gelukkig zit ik op een plek waar ze me wel waarderen en heb ik hier op het moment niet zoveel last van.
Ben 6 jaar terug weggegaan bij zo'n schijttoko en heb geen dag spijt.

Nog
1947-2016
pi_219330357
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 22:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Precies dit. Heb ook eens voor een bedrijf gewerkt waar dit gewoon te vaak gebeurde. Van de 'vrijwillige' dineetjes tot aan het absurde kleiduif schieten aan toe, allemaal onder het mom van 'teambuilding' natuurlijk. Uiteraard allemaal gedurende het weekend uiteraard. You can go fuck right off met die onzin, mensen willen hun vrije tijd doorbrengen alleen, met gezin of met vrienden. Niet met collega's. We are not a family. We are business partners.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_219330363
Dubbel
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_219330637
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2025 23:34 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Precies dit. Heb ook eens voor een bedrijf gewerkt waar dit gewoon te vaak gebeurde. Van de 'vrijwillige' dineetjes tot aan het absurde kleiduif schieten aan toe, allemaal onder het mom van 'teambuilding' natuurlijk. Uiteraard allemaal gedurende het weekend uiteraard. You can go fuck right off met die onzin, mensen willen hun vrije tijd doorbrengen alleen, met gezin of met vrienden. Niet met collega's. We are not a family. We are business partners.
Mensen die klagen over kut bedrijven moeten eens goed nadenken: Waarom werk ik eigenlijk voor zo een kutbedrijf. Je kiest er toch zelf voor?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219330827
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 02:33 schreef raptorix het volgende:

[..]
Mensen die klagen over kut bedrijven moeten eens goed nadenken: Waarom werk ik eigenlijk voor zo een kutbedrijf. Je kiest er toch zelf voor?
Lekker simpel, vaak moet je wel gewoon en een baan vinden is niet makkelijk.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219330829
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 07:02 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Lekker simpel, vaak moet je wel gewoon en een baan vinden is niet makkelijk.
Dat komt doorgaans ook door eigen keuzes. Daarnaast kun je je ook assertiever opstellen, je kunt gewoon zeggen: Sorry in mijn weekend ben ik er voor mijn gezin. Overigens heb ik ook wel bedrijfsweekendjes gehad, maar die waren over algemeen leuk, en helemaal geen teambuilding, 1 kort speechje van 5 minuutjes en dan gewoon ongedwongen leuke dingen doen.
pi_219330847
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2025 23:34 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Kleiduif schieten is toch mooi man. Weleens gedaan met werk, blijk er zeer goed in te zijn. Wel doordeweeks natuurlijk.

Maar vind jullie wel heel negatief hoor.
Een werkgever hoeft ook niks te doen, kantine dicht geen borrel geen feestje.
En vaak zijn de mensen die uit zichzelf overwerken niet de beste werknemers en delen ze de dag verkeerd in.
Vakman pur sang
pi_219330867
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2025 07:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Kleiduif schieten is toch mooi man. Weleens gedaan met werk, blijk er zeer goed in te zijn. Wel doordeweeks natuurlijk.

Maar vind jullie wel heel negatief hoor.
Een werkgever hoeft ook niks te doen, kantine dicht geen borrel geen feestje.
En vaak zijn de mensen die uit zichzelf overwerken niet de beste werknemers en delen ze de dag verkeerd in.
Als je structureel moet overwerken doe je zelf iets niet goed, of je bedrijf, voor beiden is het niet gezond. Overwerken kan altijd een keer als er iets belangrijks af moet, maar het zou niet de standaard moeten zijn. Bovendien is mijn ervaring dat bij overwerk meestal ook niet de beste kwaliteit word opgelevert.
pi_219330904
Logisch gevolg van hoe je om gaat met je personeel. Vroeger kleine bedrijven en persoonlijk, dus veel meer good will om wat extra's te doen. Tegenwoordig, grote bedrijven, lange lijnen en totaal onpersoonlijk. Dus duh..
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_219330927
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 22:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Die HR gasten worden betaald om een toneelstukje op te hangen. Ze weten ook wel dat de realiteit anders is.
pi_219330935
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 07:36 schreef Chandler het volgende:
Logisch gevolg van hoe je om gaat met je personeel. Vroeger kleine bedrijven en persoonlijk, dus veel meer good will om wat extra's te doen. Tegenwoordig, grote bedrijven, lange lijnen en totaal onpersoonlijk. Dus duh..
Bedoel je dat in algemene zin? Want volgens mij is de samenstelling van het bedrijfsleven niet radicaal verschoven van MKB naar grootbedrijf de laatste decennia.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_219330936
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 02:33 schreef raptorix het volgende:

[..]
In mijn ervaring begint vaak dat met een liefde en fascinatie voor een soort vak om er later achter te komen dat er veel eikels in die branche rondlopen.

On een voorbeeld te noemen, een vriend van me is gek op auto's, heeft dus een opleiding tot automonteur gedaan, maar heeft tot zover alleen maar garages getroffen waar eikels werken die een uur werk in een half uur willen zien gebeuren en het liefst hebben dat je twaalf uur doorwerkt ipv de acht op het contract staan.

Ikzelf heb ook veel banen gehad die qua inhoud hardstikke leuk en interessant leken maar door de sfeer en bedrijfsmentaliteit wist ik niet hoe snel ik er er weg moest.

In het kort: Mensen hebben wel eens een te romantisch beeld bij een bepaald beroep.

[ Bericht 4% gewijzigd door Joopklepzeiker op 24-11-2025 07:55:24 ]
pi_219330960
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 07:46 schreef Monolith het volgende:

[..]
Bedoel je dat in algemene zin? Want volgens mij is de samenstelling van het bedrijfsleven niet radicaal verschoven van MKB naar grootbedrijf de laatste decennia.
Niet? ik zie zelf veel minder echte kleine bedrijven en steeds meer concerns.. waarbij de lagen nogal ver uit elkaar liggen en het allemaal even wat minder persoonlijk is (maar dat worden trouwens alle bedrijven, mensen in het algeemen)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_219330962
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2025 07:46 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
In mijn ervaring begint vaak dat met een liefde en fascinatie voor een soort vak om er later achter te komen dat er veel eikels in die branche rondlopen.

On een voorbeeld te noemen, een vriend van me is gek op auto's, heeft dus een opleiding tot automonteur gedaan, maar heeft tot zover alleen maar garages getroffen waar eikels werken die een uur werk in een half uur willen zien gebeuren en het liefst hebben dat je twaalf uur doorwerkt ipv de acht op het contract staan.

Ikzelf heb ook veel banen gehad die qua inhoud hardstikke leuk en interessant leken maar door de sfeer en bedrijfsmentaliteit wist ik niet hoe snel ik er er weg moest.
Eens hoor, ik werk het merendeel van mijn leven in de IT en merkt dat men daar over algemeen wat fijner met elkaar omgaat, hoewel je daar ook wel klote bedrijven hebt, meestal van die kleine bureautjes die een te lage prijs vragen. Je leert na tijdje ook al bij een intake wat voor soort bedrijven je te maken hebt, ik blijf bij twijfel altijd ver weg ervan ;)
pi_219330967
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 07:53 schreef Chandler het volgende:

[..]
Niet? ik zie zelf veel minder echte kleine bedrijven en steeds meer concerns.. waarbij de lagen nogal ver uit elkaar liggen en het allemaal even wat minder persoonlijk is (maar dat worden trouwens alle bedrijven, mensen in het algeemen)
Ook daar zie je veel verschil, ik werk bij een organisatie met 25K man, maar daar kwam de CTO vorige maand nog langs voor een Q&A waar hij echt wel heel inhoudelijke vragen wist te beantwoorden, het is niet dat hij daar elke maand staat, maar zelfs tot vrij hoog in de organisatie kent men hier wat je doet, en dan heb ik het over een manager met 400 man onder zich.
pi_219330968
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 07:23 schreef raptorix het volgende:

[..]
Als je structureel moet overwerken doe je zelf iets niet goed, of je bedrijf, voor beiden is het niet gezond. Overwerken kan altijd een keer als er iets belangrijks af moet, maar het zou niet de standaard moeten zijn. Bovendien is mijn ervaring dat bij overwerk meestal ook niet de beste kwaliteit word opgelevert.
Dat zeg ik.
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')