Ik krijg hier sterke "parttime hr adviseur" vibes van.quote:Op woensdag 19 november 2025 16:23 schreef LXIV het volgende:
Een groot deel van het werk wat gedaan wordt is vrijwel zinloos. Niemand heeft erom gevraagd en niemand gaat iets met het ‘product’ doen. Hooguit als ‘bevrediging’ voor de werknemer zelf en wellicht zijn chef. Als je meer werkervaring hebt krijg je daar een neus voor en doe je exact dat wat nodig is.
Dit geldt natuurlijk niet voor echte banen, maar voor banen met een hoog BS-gehalte (50% van de banen)
Misschien wat meer pingpongtafels, bedrijfsuitjes, fruit op het werk of andere initiatieven waar net afgestudeerde hrm-kutjes mee aankomen.quote:Wat de oorzaak ook is, duidelijk is dat de Nederlandse werkethiek aan het veranderen is. De vraag is niet alleen waarom werknemers een stapje terugdoen, maar vooral hoe werkgevers ze weer in beweging krijgen.
En bovenal géén extra geld.quote:Mensen haken niet af omdat ze minder willen doen, maar omdat ze het gevoel hebben dat extra inzet niets oplevert. Geen waardering, geen autonomie, geen groei.”
Tafelvoetbal!! @StevenHydequote:Op woensdag 19 november 2025 16:30 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Misschien wat meer pingpongtafels, bedrijfsuitjes, fruit op het werk of andere initiatieven waar net afgestudeerde hrm-kutjes mee aankomen.
De oplossing ligt natuurlijk niet in waardering, autonomie en beloning.
Kunnen ze weer op kantoor niksnutten en 'sociaal doen' inderdaad.quote:Op woensdag 19 november 2025 17:07 schreef Gunner het volgende:
Met heel veel dingen die ik hier voorbij hoor komen ga ik echt niet wegkomen bij mijn werkgever.
Dat thuiswerkers voormanelijk aan hun jongeheer trekken verbaasd me allerminst, vandaar ook dat werkgevers er maar al te graag weer vanaf willen.
En daarmee de rest van de kantoortuin storenquote:Op woensdag 19 november 2025 17:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Kunnen ze weer op kantoor niksnutten en 'sociaal doen' inderdaad.
Als niemand dat door heeft dat er eigenlijk niemand echt productief is, dan gaat er ergens wat fout ja.quote:Op woensdag 19 november 2025 17:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Kunnen ze weer op kantoor niksnutten en 'sociaal doen' inderdaad.
Ik ben thuis productiever dan op kantoor.quote:Op woensdag 19 november 2025 17:15 schreef Gunner het volgende:
[..]
Als niemand dat door heeft dat er eigenlijk niemand echt productief is, dan gaat er ergens wat fout ja.
quote:Op woensdag 19 november 2025 15:44 schreef Straatcommando. het volgende:
Gewoon voor jezelf beginnen.
Idem. Zeker vandaag de dag zou ik de werknemersmentaliteit niet meer kunnen harden op kantoor.quote:Op woensdag 19 november 2025 17:30 schreef Bill_Hillie het volgende:
Ik zit even de reacties door te lezen en ik ben erg blij dat ik geen kantoorwerk meer doe
En die route verandert dan ook ineens hè, dus dan is het ineens 14:53 tot 18:01 geworden, een route die eerst 5 uur had is nu op 3 gezet of andersom. Mensen die te horen krijgen dat ze of in een andere stad moeten werken of ontslagen worden, mensen die met de chemonaald nog in de arm de straat op worden geschreeuwd, dat de kantine ineens niet meer bestaat. Mijn broer hebben ze na 25 jaar keihard werken kapot gekregen en voor al zijn extra inzet krijgt hij nog niet eens basale beleefdheid terug.quote:Op woensdag 19 november 2025 16:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Noem je me ook een toko op zeg. Die plannen routes in de orde van starten om 14:21 en eindigen om 18:09
En dat is dan natuurlijk ook nog niet eens realistisch haalbaar waardoor je in discussie moet om je uitloop gecompenseerd te krijgen.
Ze halen ook zonder overleg tijd bij je weg(daarom zijn ze er zo dol op zzp/subcontractors) waardoor je zomaar een half uur per dag aan inkomen verliest.
Dat bedrijf verdient een faillissement.
Een hoge functie is nu eenmaal mailen en vergaderen en powerpoints maken. Wat zouden die mensen dan moeten doen? Bellen?quote:Op woensdag 19 november 2025 17:23 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik heb vooral een hekel aan collega's die alleen mailen en vergaderen en vooral zelf niets doen. Vaak ook nog eens mensen in een best hoge functie.
Ikquote:Op woensdag 19 november 2025 17:15 schreef raptorix het volgende:
Ik zou wel gek zijn om minder dan 40 uur te werken, de vrijdag ben ik een uurtje aan het werk en dan is het wel weer mooi geweest, de andere dagen ram ik er ook redelijk hard doorheen dus lekker boeiend allemaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |