Bij grote banken en andere grote bedrijven heb je dat ook volopquote:Op woensdag 19 november 2025 21:01 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Vaak zijn dat banen voor de overheid.
en universiteiten.quote:Op woensdag 19 november 2025 22:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Bij grote banken en andere grote bedrijven heb je dat ook volop
Wie is die 'ze'quote:Op woensdag 19 november 2025 16:09 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar ze willen dat je meer doet dan wat je kan en natuurlijk niet extra gecompenseerd
Wat een bullshit - ligt er uiteraard maar net aan wat voor werk je doet. Lekkere mentaliteit hoor - de kantjes er vanaf lopen 🤮quote:Op woensdag 19 november 2025 21:12 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Quit quiting is echt niets nieuws hoor, op de term zelf na.
Ik ben zelf eind 40 en heb deze instelling ook altijd gehad, en daar ook altijd duidelijk over geweest.
Immers, ik word aangenomen voor een bepaalde functie, die bepaalde werkzaamheden omhelst, waarvoor ik een bepaalde vergoeding krijg.
Daar tekenen zowel ik als de werkgever voor.
Wordt er van mij verwacht dat ik extra dingen erbij ga doen, dan wil daar ook een tegenprestatie voor.
Anders niet.
Enige uitzondering is de vakantieperiode natuurlijk.
Lijkt me heel vanzelfsprekend.
Idem voor overwerk, geef bij sollicitatiegesprekken ook eerlijk aan, als het ter sprake komt, dat 40 uur meer dan zat is.
En dat is eigenlijk nooit een beletsel geweest.
Je werkt om te leven en niet andersom.
En jij doet dus wel allerlei extra werk voor de baas structureel onbetaald? En wat heeft dat je gebracht binnen je bedrijf?quote:Op woensdag 19 november 2025 22:55 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wat een bullshit - ligt er uiteraard maar net aan wat voor werk je doet. Lekkere mentaliteit hoor - de kantjes er vanaf lopen 🤮
De baasquote:Op woensdag 19 november 2025 22:58 schreef Momo het volgende:
[..]
En jij doet dus wel allerlei extra werk voor de baas structureel onbetaald? En wat heeft dat je gebracht binnen je bedrijf?
De kantjes er vanaf lopen, of gewoon exact doen waarvoor je aangenomen bent én betaald krijgt, zijn 2 totaal verschillende dingen natuurlijk, die volledig los staan van elkaar.quote:Op woensdag 19 november 2025 22:55 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wat een bullshit - ligt er uiteraard maar net aan wat voor werk je doet. Lekkere mentaliteit hoor - de kantjes er vanaf lopen 🤮
Die discipline bouw je op als je elke dag op dezelfde plaats naar je werk/school gaat. Lastig met zoveel uitzendkrachten/ZZP-ers.quote:Op woensdag 19 november 2025 23:16 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Moet wel zeggen dat ik ook ruimschoots ervaring heb met (tijdelijke) jonge mensen, meestal studenten die als uitzendkracht worden ingehuurd.
En daar schort het vaker wel dan niet aan arbeidsethos
Regelmatig een kwartier te laat komen (kan af en toe gebeuren, al ben ik mij in 30 jaar tijd nog, letterlijk, geen 10 keer te laat gekomen), en dan nog in alle rust op hun dooie gemak een kop koffie pakken en roken ipv meteen aan de slag te gaan![]()
Mwoah, ook/vooral een kwestie van instelling/karakter/opvoeding.quote:Op woensdag 19 november 2025 23:37 schreef Horzula het volgende:
[..]
Die discipline bouw je op als je elke dag op dezelfde plaats naar je werk/school gaat. Lastig met zoveel uitzendkrachten/ZZP-ers.
Dat is een grap die ik zelf ook graag maak maar nee, op de plek waar ik nu zit in de publieke sector, wordt echt wel wat van me verwacht. Slacken zal echt heel snel worden opgemerkt, maar goed presteren ook.quote:
https://masqueandspectacl(...)rtholomew-d-a-hosek/quote:Op woensdag 19 november 2025 23:00 schreef Evangelion het volgende:
Dit is de droom btw. Getting there.
Bekijk deze YouTube-video
Bij jou is de menselijke maat wel ver te zoeken.quote:Op donderdag 20 november 2025 09:24 schreef TAmaru het volgende:
Ja, en als ze dan wat meer gepusht worden, gaan ze meteen in de ziektewet. Burnout, stressklachten, ... vreselijke profiteurs zijn het.
Daarom:
-ontslagrecht drastisch beperken en zorgen dat werknemers ontslaan makkelijker wordt
-uitkeringen (waaronder bijstand, WW, arbeidsongeschiktheid) volledig afschaffen
-toeslagen afschaffen
Ja, maar jij wilt slaven.quote:Op donderdag 20 november 2025 09:24 schreef TAmaru het volgende:
Ja, en als ze dan wat meer gepusht worden, gaan ze meteen in de ziektewet. Burnout, stressklachten, ... vreselijke profiteurs zijn het.
Daarom:
-ontslagrecht drastisch beperken en zorgen dat werknemers ontslaan makkelijker wordt
-uitkeringen (waaronder bijstand, WW, arbeidsongeschiktheid) volledig afschaffen
-toeslagen afschaffen
Jij zult veel personeel trekken.quote:Op donderdag 20 november 2025 09:24 schreef TAmaru het volgende:
Daarom:
-toeslagen afschaffen
Maar dan mis je de mensen die stellen dat ze juist het meest productief zijn. Je leest en onthoud alleen wat jouw goed uitkomt om je eigen gevoelens/situatie goed te praten.quote:Op donderdag 20 november 2025 09:05 schreef Gunner het volgende:
[..]
Uiteindelijk werkt dat ook wel motiverend. Als ik hier lees dat mensen twee dagen thuiswerkend uit hun neus vreten krijg ik daar wel hele sterke Office Space vibes bij. Gister n.a.v dit topic gekeken
Voor de patienten in het ziekenhuis ja. Veel waardering en lof - geld is niet alles!!!quote:Op woensdag 19 november 2025 22:58 schreef Momo het volgende:
[..]
En jij doet dus wel allerlei extra werk voor de baas structureel onbetaald? En wat heeft dat je gebracht binnen je bedrijf?
Hoe weet jij dat? Kom je daar weleens?quote:Op woensdag 19 november 2025 22:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en universiteiten.
daar is steeds meer kantoorautomatisering en toch steeds meer ambtenaren,
die druk zijn met workshops volgen en overleggen en werkgroepjes samenstellen
Azijnzeiker - lastige werkjaren gehad?quote:Op woensdag 19 november 2025 20:47 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Een stuk verstandiger dan 40 jaar over je heen laten lopen, gratis overwerken en blij zijn met een blikje ragout en wat droge crackers met kerst.
De huidige generaties hebben mogen aanschouwen hoe weinig dat hun ouders uiteindelijk heeft opgeleverd.
Uiteraard. Als mensen geen vangnet meer hebben, zullen ze veel eerder bereid zijn keihard te werken voor de baas.quote:Op donderdag 20 november 2025 09:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jij zult veel personeel trekken.
Het is voor een manager veel makkelijker koppen te tellen en orders uit te delen dan inhoudelijk te kijken wat er hoe gepresteerd wordt.quote:Op donderdag 20 november 2025 09:57 schreef Pendora het volgende:
[..]
Maar dan mis je de mensen die stellen dat ze juist het meest productief zijn. Je leest en onthoud alleen wat jouw goed uitkomt om je eigen gevoelens/situatie goed te praten.
Om mij heen ken ik alleen maar mensen die thuis productief. Zelf kan ik op beide plekken prima productief zijn (al ben ik voor mijn gevoel ook productiever thuis) maar mijn vrouw baalt van haar kantoor dag. Ze loopt achter door al het geouwehoer in de kantoor. Maar ja manager vind het zo belangrijk dat men naar kantoor gaan. Want daar wordt "echt" gewerkt; lees als je daar geen flikker uitvoert vind niemand dat vervelend en hoef je je niet rot te voelen ten opzichte van thuis een keer een wasje doen voor 5 minuten.
Ja, ze mogen de keuze niet hebben. Werken of doodgaan.quote:Op donderdag 20 november 2025 10:02 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Uiteraard. Als mensen geen vangnet meer hebben, zullen ze veel eerder bereid zijn keihard te werken voor de baas.
heb er 30 jaar gewerktquote:Op donderdag 20 november 2025 10:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat? Kom je daar weleens?
Oh nee, ik stel nergens dat het niet zo is, die productiviteit.. En ik ben heel tevreden met mijn huidige situatie dus dat is geen reden. Ik ben van 2x30 minuten reistijd naar lokaal werken gegaan, dat is voor mij al thuis werken genoeg en dat voelt ook nog steeds zoquote:Op donderdag 20 november 2025 09:57 schreef Pendora het volgende:
[..]
Maar dan mis je de mensen die stellen dat ze juist het meest productief zijn. Je leest en onthoud alleen wat jouw goed uitkomt om je eigen gevoelens/situatie goed te praten.
Het wordt in de hand gewerkt omdat steeds meer (ondertussen de meerderheid?) van alle baantjes onzinbaantjes zijn. Je zit wel warm en droog op kantoor (of zelfs thuis), maar er wordt niets met je werk gedaan. Dus of je het wel of niet werkt maakt geen verschil.quote:Op donderdag 20 november 2025 10:21 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Toch heb ik mijn twijfels bij de definitie die ze aanhouden. Quiet quitting is volgens mij (bijna) niks meer doen en afwachten of er iemand achter komt. Het minimale doen is wat volgens mij de meerderheid van de werknemers al toepast.
Als je je grenzen niet in het oog houdt wordt het een soort Lars von Trier film op het werk.quote:Op woensdag 19 november 2025 23:57 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Mwoah, ook/vooral een kwestie van instelling/karakter/opvoeding.
Heb die discipline en instelling (doe waarvoor je betaald wordt naar eer en geweten zo goed als mogelijk) eigenlijk altijd al gehad sinds mijn allereerste vakantiebaantje als jong broekie in een of ander magazijn of zo, om mijn allereerste vakantie met vrienden te kunnen bekostigen
En dat later ook, in mijn echte banen als volwassene, altijd aangehouden, maar binnen mijn grenzen.
Dit dus. Quiet quitting is een door werkgevers verzonnen term voor mensen die niet meer wensen te doen dan waar ze voor betaald worden, wat een gezonde houding is.quote:Op donderdag 20 november 2025 10:21 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Toch heb ik mijn twijfels bij de definitie die ze aanhouden. Quiet quitting is volgens mij (bijna) niks meer doen en afwachten of er iemand achter komt. Het minimale doen is wat volgens mij de meerderheid van de werknemers al toepast.
Zweep d'r over!quote:Op donderdag 20 november 2025 10:07 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, ze mogen de keuze niet hebben. Werken of doodgaan.
Als je ze nu onderbrengt in een tentenkamp met een flink hek er omheen en af en toe met een pot eten rond gaat, hoef je ze helemaal geen salaris meer te betalen.
Je bent of een trol of gewoon ziek in je kop.quote:Op donderdag 20 november 2025 10:02 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Uiteraard. Als mensen geen vangnet meer hebben, zullen ze veel eerder bereid zijn keihard te werken voor de baas.
Zit ook vooral hier in denk ik. Waarom zou je een stap extra lopen als er toch niks extras tegenover staat. Als mensen incentive hebben gaan ze echt wel harder lopen.quote:„Mensen haken niet af omdat ze minder willen doen, maar omdat ze het gevoel hebben dat extra inzet niets oplevert. Geen waardering, geen autonomie, geen groei.”
Ik verbaas me de afgelopen 10+ jaar sowieso over hoe incompetent de meeste collega's zijn in de meest basale zaken zoals lezen en schrijven. Alleen daarom al haak ik zelf soms echt af in hoeveel moeite ik wil stoppen in het overbrengen van een (interne) boodschap of het opstarten van een nieuw project.quote:Op woensdag 19 november 2025 19:21 schreef Discombobulate het volgende:
Als je maar lang genoeg ergens bent dan leer je vanzelf wel hoe de organisatie en de bedrijfsvoering werkt. Dan maakt het geen reet uit wat voor opleiding je hebt gedaan. Kan je daar een beetje in navigeren en doen alsof je heel wat bent, dan krijg je promotie. Echt dingen kunnen draait het toch niet meer over in deze tijd.
Dat vroeg je dan ook aan die lui die na 8.30 nog eens binnen kwamen kakken?quote:Op woensdag 19 november 2025 15:40 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Bij mijn vorige baan was ik meestal rond 07.15/07.30 uur al aanwezig om niet in de file te staan en als ik dan om 16.00 uur weer ging werd er nog even gevraagd of ik halve dagen werkte hihaho.
Dan vroeg ik of het uitslaapdag wasquote:Op donderdag 20 november 2025 11:35 schreef Innisdemon het volgende:
Dat vroeg
[..]
Dat vroeg je dan ook aan die lui die na 8.30 nog eens binnen kwamen kakken?
Dat ligt erg aan je functie denk ik.quote:Op donderdag 20 november 2025 11:42 schreef xpompompomx het volgende:
Je kan ook beter slim werken dan hard werken. En wat is eigenlijk "hard" werken?
Hard werken betekend dat je werkplek altijd schoon is en overzichtelijk ingericht is.quote:Op donderdag 20 november 2025 11:42 schreef xpompompomx het volgende:
Je kan ook beter slim werken dan hard werken. En wat is eigenlijk "hard" werken?
Wat een onzin.quote:Op donderdag 20 november 2025 11:55 schreef torentje het volgende:
[..]
Hard werken betekend dat je werkplek altijd schoon is en overzichtelijk ingericht is.
hard werken bestaat niet , tenzij je een stratenmaker bent ofzoquote:Op donderdag 20 november 2025 11:42 schreef xpompompomx het volgende:
Daar heeft men toch juist AI voor gemaakt ??quote:Op donderdag 20 november 2025 11:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik verbaas me de afgelopen 10+ jaar sowieso over hoe incompetent de meeste collega's zijn in de meest basale zaken zoals lezen en schrijven. Alleen daarom al haak ik zelf soms echt af in hoeveel moeite ik wil stoppen in het overbrengen van een (interne) boodschap of het opstarten van een nieuw project.
Achter de lopende band regelmatig vragen of ze hem sneller kunnen zetten? Ieder uur meer asperges steken dan het vorige uur?quote:Op donderdag 20 november 2025 11:42 schreef xpompompomx het volgende:
Goede IT'ers zijn heel lui en automatiseren alles. Ze proberen dus zichzelf overbodig te maken.quote:Op donderdag 20 november 2025 11:45 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Dat ligt erg aan je functie denk ik.
Ik zit in de IT en soms werkt ik hard als ik een boel tegelijkertijd heb en soms heb ik het gewoon rustig en kan ik niet 'harder werken'.
quote:Op donderdag 20 november 2025 09:30 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
https://masqueandspectacl(...)rtholomew-d-a-hosek/
Alsof iedere 50+er reeds feilloos met AI om kan gaan.quote:Op donderdag 20 november 2025 12:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Daar heeft men toch juist AI voor gemaakt ??
opeens wist je hetquote:Op donderdag 20 november 2025 13:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alsof iedere 50+er reeds feilloos met AI om kan gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |