Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
…en die zijn nog erger dan dit allemaal, kan je nagaan. (Dit heeft hij allemaal « gewoon » verteld, die Epstein-files, daar is hij als de dood voor).quote:Op woensdag 1 oktober 2025 17:08 schreef Barbusse het volgende:
Release the Epstein files!
• Trump Confesses He Was ‘Sexually Attracted’ to Ivanka When She Was 13 Years Old
• https://www.politicalflar(...)she-was-13-year-old/
• Donald Trump called his own daughter a ‘voluptuous piece of a**’ in yet more lewd comments threatening to derail his White House bid
• https://www.thesun.co.uk/(...)-his-white-house-bid
• Donald Trump Once Joked He and Ivanka Have “Sex” in Common
• https://www.hollywoodrepo(...)e-sex-common-941600/
• Trump’s lewd talk about daughter Ivanka in front of White House staff recalled in new book
• https://www.seattletimes.(...)ecalled-in-new-book/
According to The New Republic, “’Aides said he talked about Ivanka Trump’s breasts, her backside and what it might be like to have sex with her, remarks that once led [former Chief of Staff] John Kelly to remind the president that Ivanka was his daughter,’ Taylor, who served as a Department of Homeland Security chief of staff under Trump, wrote in his book.”
• "You remind me of my daughter": Stormy Daniels testifies that Trump compared her to Ivanka
• https://www.salon.com/202(...)ear%20on%20the%20bed.
• Donald Trump's comments about daughter raise eyebrows
• https://www.cnn.com/video(...)eyerick-dnt-erin.cnn
• Trump told Howard Stern it’s OK to call Ivanka a ‘piece of a--'
• https://www.politico.com/(...)-howard-stern-229376
• Trump: ‘If Ivanka weren’t my daughter, perhaps I’d be dating her’
• https://www.the-independe(...)oundup-a7353876.html
• Trump on Ivanka: ‘She has the ‘best body’ — and I created her’
• https://forward.com/schmo(...)s-said-about-ivanka/
• Trump: ‘Is it wrong to be more sexually attracted to your own daughter than your wife’?
• https://www.buzzfeednews.(...)-daughter#.muLN7d3M2
• Trump Encouraged His Own Daughter Ivanka to Release a Sex Tape, and She Was Horrified
• https://www.salon.com/201(...)-a-sex-tape_partner/
Bonus:
• Trump: commenting on his 1-year-old daughter Tiffany’s breasts. He also says “she’s got Marla’s legs.”
Double Bonus:
For the better part of two decades starting in the late 1980s, Jeffrey Epstein and Donald Trump swam in the same social pool. They were neighbors in Florida. They jetted from LaGuardia to Palm Beach together. They partied at Trump’s Mar-a-Lago Club and dined at Epstein’s Manhattan mansion.
• https://archive.md/XK0A7#selection-655.0-655.290
and...
MC2 (pronounced MC squared) was the modeling agency that Epstein, Brunel, and the mob would use to get trafficked girls into the US with “genius visas”
• https://wwd.com/fashion-n(...)d-hanged-1235085929/
and...
Nicknamed the "Einstein Visa", the EB-1 is in theory reserved for people who are highly acclaimed in their field - the government cites Pulitzer, Oscar, and Olympic winners as examples - as well as respected academic researchers and multinational executives.
Mrs Trump began applying for the visa in 2000, when she was Melania Knauss, a Slovenian model working in New York and dating Donald Trump. She was approved in 2001, one of just five people from Slovenia to win the coveted visa that year, according to the Post.
• https://www.bbc.com/news/world-us-canada-43256318
Ik vind dit eigenlijk wel een bijzondere post. Ik heb het vorige topic even teruggelezen en het eigenlijk een aaneenrijging van schelden, bashen en afgeven op Trump en alles dat Republikein is. Vanuit dat perspectief bekeken lijken de claims die jij hier maakt over 'vingerwijzen', 'vijanddenken', 'wij tegen zij' en 'haat' bijna wel projectie te zijn.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 18:53 schreef OllieA het volgende:
Ik begin het allemaal tamelijk beangstigend te vinden. Amerika richting een autocratie met een evangelische insteek. Kwaadaardigheid en post-truth aan de macht. De leugenaar regeert met harde hand en schopt de zwakken waar hij schoppen kan.
Weg met wetenschap, consensus, overlegstructuren.
Vingerwijzen, vijanddenken, wij tegen zij. De haat regeert.
Die hele klotezooi niet meer volgen zou misschien het beste zijn, maar oogkleppen opzetten is ook zo wat...
/persoonlijke hartekreet.
Sterker nog, ik ben zelfs niet verantwoordelijk voor de shutdown, terwijl ik toch volgens sommigen radicaal links schijn te zijn. Of dat soort contreien.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:08 schreef Janneke141 het volgende:
Misschien, alleen maakt Ollie geen beleid hè.
quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:17 schreef OllieA het volgende:
[..]
Sterker nog, ik ben zelfs niet verantwoordelijk voor de shutdown, terwijl ik toch volgens sommigen radicaal links schijn te zijn. Of dat soort contreien.
Dus het is mede jouw schuldquote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:17 schreef OllieA het volgende:
[..]
Sterker nog, ik ben zelfs niet verantwoordelijk voor de shutdown, terwijl ik toch volgens sommigen radicaal links schijn te zijn. Of dat soort contreien.
Je bent zeker antifa, he?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:17 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ja, ik snap er ook niets van.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vind dit eigenlijk wel een bijzondere post. Ik heb het vorige topic even teruggelezen en het eigenlijk een aaneenrijging van schelden, bashen en afgeven op Trump en alles dat Republikein is. Vanuit dat perspectief bekeken lijken de claims die jij hier maakt over 'vingerwijzen', 'vijanddenken', 'wij tegen zij' en 'haat' bijna wel projectie te zijn.
quote:Nou, ik heb net AMV even bijgelezen. Onze links progressieve vrienden lijken het allemaal niet meer te trekken. Men is bozer dan ooit tevoren. Men kan niet eens meer beslissen waar men vandaag Trump voor wil uitmaken, pedofiel of nazi, fascist of Hitler. Het blijft fascinerend om te aanschouwen hoe een stel Nederlandse GroenLinks/PvdA/PvdD stemmers zich zó druk kunnen maken over de VS. Dat kan alleen maar betekenen dat er vast goed beleid wordt gemaakt door de Trump-regering.
x2, en het gedachtengoed blijft niet binnen Amerikaanse grenzen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 18:53 schreef OllieA het volgende:
Ik begin het allemaal tamelijk beangstigend te vinden. Amerika richting een autocratie met een evangelische insteek. Kwaadaardigheid en post-truth aan de macht. De leugenaar regeert met harde hand en schopt de zwakken waar hij schoppen kan.
Weg met wetenschap, consensus, overlegstructuren.
Vingerwijzen, vijanddenken, wij tegen zij. De haat regeert.
Die hele klotezooi niet meer volgen zou misschien het beste zijn, maar oogkleppen opzetten is ook zo wat...
/persoonlijke hartekreet.
Zou dat dan moeten na slechts 9 maanden in functie?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, ik snap er ook niets van.
Zo'n Pete Hegseth bijvoorbeeld. Dat is toch de beste minister van oorlog die de VS de afgelopen 70 jaar heeft gehad?
Waarom toch al dat bashen van hem?
https://www.ad.nl/buitenl(...)nergens-op~ad02362f/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tja jouw massamoordenaar heeft zijn vriendje nodig, dat begrijpen we.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vind dit eigenlijk wel een bijzondere post. Ik heb het vorige topic even teruggelezen en het eigenlijk een aaneenrijging van schelden, bashen en afgeven op Trump en alles dat Republikein is. Vanuit dat perspectief bekeken lijken de claims die jij hier maakt over 'vingerwijzen', 'vijanddenken', 'wij tegen zij' en 'haat' bijna wel projectie te zijn.
Maar was dat ingrijpen uitstekend dankzij of ondanks Hegseth?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zou dat dan moeten na slechts 9 maanden in functie?
Het lijkt mij erg vroeg om zulke conclusies te trekken. Vaak komt dat pas na iemands termijn als minister. Wat mij betreft zijn er voor Hegseth punten van kritiek (chat leaks op Signal) en positieve punten zoals het uitstekende ingrijpen in Iran en Jemen.
Pete Hegsteth is een volkomen randdebiel wiens begrip over wat een leger zo ongeveer doet en moet doen nooit verder is ontwikkeld dan toen hij als klein Petertje nog met plastic soldaatjes in de woonkamer 'pew-pew-pew-aaaargghhh!' deed.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, ik snap er ook niets van.
Zo'n Pete Hegseth bijvoorbeeld. Dat is toch de beste minister van oorlog die de VS de afgelopen 70 jaar heeft gehad?
Waarom toch al dat bashen van hem?
Achteraf beoordelen, net als met genocides zeker?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het lijkt mij erg vroeg om zulke conclusies te trekken. Vaak komt dat pas na iemands termijn als minister. Wat mij betreft zijn er voor Hegseth punten van kritiek (chat leaks op Signal) en positieve punten zoals het uitstekende ingrijpen in Iran en Jemen.
Ik mis nog:quote:
Wat vond je van die speech van Hegseth en Trump? Ik vind het nogal wat, om aan te geven dat je ‘t leger op (blauwe) steden af wil sturen om te dienen als ‘training ground’ voor echte oorlogen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Potverdorie...het is me wat met al die antifascisten hier hèquote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Normaal gesproken was een minister van defensie vanwege een dergelijk incident al ontslagen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het topic is alleen leuk voor hem als mensen gewoon gezamenlijk oorlogsmisdaden goedpraten en niet zo moeilijk doen met accurate labels met een negatieve ondertoon.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 20:19 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Potverdorie...het is me wat met al die antifascisten hier hè
Bij Trump zijn couppoging stopte het Pentagon met zijn telefoontjes aannemen. Er is een reden dat de generaals op moeten komen dagen voor dit soort shows.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:23 schreef AnneX het volgende:
Vandaag zag ik een aantal ‘reels’ van het geweldige optreden voor de generaals. Die zaten zónder applaus stoïcijns de onzin aan te horen, waaronder vrouwen.
Wat een aanfluiting.
Bij gebrek aan applaus - voorzien ? - werd luidkeels marsmuziek ingezet.
Ook is de afscheidsspeech van een generaal onder Biden weer viral, waarin hij nogmaals oa. zegt dat men niet trouw zweert aan een koning of een persoon en wèl aan de constitutie.
quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:39 schreef Friggles het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)vergunning~a850b9ba/
Weet niet of ik de tekst mag kopieren van een artikel dat niet achter een paywall staat, dus maar even in een spoiler. Zal het weghalen als het tegen de policy in gaat.Was 5 jaar oud toen ie naar de VS kwam.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.ad.nl/buitenl(...)nergens-op~ad02362f/
@:chivaz wat vind je hier van? Een burger die keurig zijn belastingen betaalt en legaal in het land verblijft. Een Nederlander, verder geen kwaad in de zin. En zo zijn er tallozen. Begrijp je nu waar mijn post van gisteren op bedoeld was?Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
Vergiffenis staat niet hoog in hun christelijke levenswijze.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 20:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Was 5 jaar oud toen ie naar de VS kwam.
Joh, ze zijn er nog maar 9 maanden.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 20:19 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Wat vond je van die speech van Hegseth en Trump? Ik vind het nogal wat, om aan te geven dat je ‘t leger op (blauwe) steden af wil sturen om te dienen als ‘training ground’ voor echte oorlogen.
Sowieso met verbazing zitten kijken. Ik bedoel, stel je voor dat wij een premier hadden die 5 minuten lang staat te brabbelen over z'n mooie handtekening en hoe veel mooier die is dan een geautomatiseerde variant. Bij het idee alleen al kan ik Van der Gijp in de verte al onophoudelijk horen schaterlachen. Wekenlange debatten met kamervragen over de geestelijke gesteldheid van onze premier zouden me dan ook niet verbazen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 20:19 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Wat vond je van die speech van Hegseth en Trump? Ik vind het nogal wat, om aan te geven dat je ‘t leger op (blauwe) steden af wil sturen om te dienen als ‘training ground’ voor echte oorlogen.
En ik maar denken dat er van kandidaten op zulke hoge posten verwacht mag worden dat ze er vanaf dag 1 geen potje van maken/weten waar ze mee bezig zijn..quote:Op woensdag 1 oktober 2025 21:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Joh, ze zijn er nog maar 9 maanden.
Dan kun je nog niets van ze verwachten...
Of zoiets...
Wacht, dit komt echt van 't Witte Huis? What the actual fuck.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:13 schreef Vis1980 het volgende:
Wat een stel schurken, joh. Trump wil medicaid voor heel veel mensen schrappen, de Dems willen dat niet (duh) en dan is het de schuld van de democraten dat er een shut down is....
Bekijk deze YouTube-video
Compleet geschifte shit.
Ja, the side that played nice, mensen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:15 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Wacht, dit komt echt van 't Witte Huis? What the actual fuck.
Had je dit een paar jaar geleden gezegd, dan was je hard uitgelachen, want checks and balances en hij bedoelt het niet letterlijk en zulks.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:15 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Wacht, dit komt echt van 't Witte Huis? What the actual fuck.
Treiteren, trollen, de constitution negeren, eigen zakken vullen, Witte Huis vol met goud gooien en de helft van de VS als vijand bestempelen en daar dan weer troepen naartoe sturen.quote:
quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:13 schreef Vis1980 het volgende:
Wat een stel schurken, joh. Trump wil medicaid voor heel veel mensen schrappen, de Dems willen dat niet (duh) en dan is het de schuld van de democraten dat er een shut down is....
Compleet geschifte shit.
En vergeet niet: LIEGEN! Gewoon keihard LIEGEN!quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:22 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Treiteren, trollen, de constitution negeren, eigen zakken vullen, Witte Huis vol met goud gooien en de helft van de VS als vijand bestempelen en daar dan weer troepen naartoe sturen.
Dit gaat zo ontzettend fout aflopen.
Ik hoor die argumenten nog steeds. 'Ja, hij maakt een grapje, hij gaat niet echt soldaten ontslaan als ze niet achter Trump staan'. Ook eerder vandaag iemand die stelde dat ie nog een aantal dingen moet doen om echt als fascistische overheid gezien te worden, dus Trump is geen fascist. Het is letterlijk wachten op het lijstje afmaken en dan mág je zeggen dat ie een fascist is, al kun je er dan niets meer aan doen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:21 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Had je dit een paar jaar geleden gezegd, dan was je hard uitgelachen, want checks and balances en hij bedoelt het niet letterlijk en zulks.
Het is net een slechte film.
Alleen slechte films duren hooguit 2 uur en die kun je uit zetten.
Deze film is pas net begonnen
En de fanboys zien nog steeds niet waarom dit oh zo slecht, gevaarlijk en verkeerd is.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:22 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Treiteren, trollen, de constitution negeren, eigen zakken vullen, Witte Huis vol met goud gooien en de helft van de VS als vijand bestempelen en daar dan weer troepen naartoe sturen.
Dit gaat zo ontzettend fout aflopen.
Civil war kijken, dan weet je precies wat er gaat gebeuren.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:21 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Had je dit een paar jaar geleden gezegd, dan was je hard uitgelachen, want checks and balances en hij bedoelt het niet letterlijk en zulks.
Het is net een slechte film.
Alleen slechte films duren hooguit 2 uur en die kun je uit zetten.
Deze film is pas net begonnen
Precies, Trump heeft die statistiekenman ontslagen omdat ie de waarheid sprak over het krimpen van het aantal banen in de VS, maar de nieuwe moest nu 32.000 minder banen meedelen. Benieuwd of die nu ook wordt ontslagen, net zo lang totdat er iemand staat die 'we hebben 500 miljoen banen erbij en niemand is werkloos' staat te beweren.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:25 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En vergeet niet: LIEGEN! Gewoon keihard LIEGEN!
Van dezelfde maker, was ik eigenlijk meer onder de indruk van Warfare, de beste oorlogsfilm sinds 1917. Civil war was niet slecht, maar vond het jammer dat ze een fotografe volgde en niet zo zeer de oorlog zelf.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:27 schreef Friggles het volgende:
[..]
Civil war kijken, dan weet je precies wat er gaat gebeuren.
Nu, als we dan even een luchtig onderwerp aansnijden, dan ga ik toch voor Ex Machina (2014). Die film was zijn tijd toch behoorlijk ver vooruit.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:31 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Van dezelfde maker, was ik eigenlijk meer onder de indruk van Warfare, de beste oorlogsfilm sinds 1917.
Is zeker een masterpiece!quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:32 schreef JAM het volgende:
[..]
Nu, als we dan even een luchtig onderwerp aansnijden, dan ga ik toch voor Ex Machina (2014). Die film was zijn tijd toch behoorlijk ver vooruit.
Dat.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:27 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik hoor die argumenten nog steeds. 'Ja, hij maakt een grapje, hij gaat niet echt soldaten ontslaan als ze niet achter Trump staan'. Ook eerder vandaag iemand die stelde dat ie nog een aantal dingen moet doen om echt als fascistische overheid gezien te worden, dus Trump is geen fascist. Het is letterlijk wachten op het lijstje afmaken en dan mág je zeggen dat ie een fascist is, al kun je er dan niets meer aan doen.
Ik heb vaak de indruk dat sommige mensen niet begrijpen dat de Nazi's niet in een nacht ineens slecht zijn geworden, het is de hele road ernaar toe. Die lessen om dat te herkennen hebben we allemaal gehad, maar sommige mensen doen wel heel erg hun best om net te doen alsof ze zo graag zo'n regime willen. Het is een beetje het enthousiasme aan het begin van de Eerste Wereldoorlog, waar mensen het een eer vonden om te mogen vechten voor hun land en gezellig allemaal zich gingen aanmelden...totdat ze daadwerkelijk in een gruwelijke oorlog zaten, toen was de lol er erg snel vanaf.
quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:27 schreef Friggles het volgende:
[..]
Civil war kijken, dan weet je precies wat er gaat gebeuren.
Ik vind ook niet iedereen leuk in de samenleving, maar als we allemaal inderdaad onze voorkeuren gaan eisen wie wel of geen plek heeft in de samenleving, dan blijft er niemand meer over. Als er mensen zijn die graag survival of the fittest willen gaan doen, zouden ze meteen ergens in een dichtbegroeide jungle moeten gaan leven.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:37 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat.
Iedereen die ooit op school serieus interesse heeft gehad in geschiedenis, ziet heel duidelijk de parallellen tussen wat nu gaande is en wat al te vaak gebeurd is in de al dan niet recente geschiedenis.
Dit heeft al lang niks meer te maken met links of rechts, maar met good and evil en democratie versus een dystopische technocratie/dictatuur, geregeerd door haat.
Ik heb ook een broertje dood aan dat hele gender gebeuren met tientallen gender, ik vind dat pure waanzin.
Maar ik leef toch liever in een maatschappij waar iedereen zichzelf kan zijn en in vrijheid en zonder angst kan leven, dan in een maatschappij vol haat.
Die banencijfers gaan ze nu achterhouden is al bij voorbaat aangekondigd. Allemaal de schuld van de Democraten als ze een shutdown 'veroorzaken'!quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:30 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Precies, Trump heeft die statistiekenman ontslagen omdat ie de waarheid sprak over het krimpen van het aantal banen in de VS, maar de nieuwe moest nu 32.000 minder banen meedelen. Benieuwd of die nu ook wordt ontslagen, net zo lang totdat er iemand staat die 'we hebben 500 miljoen banen erbij en niemand is werkloos' staat te beweren.
Ondertussen dreigt Trump met het ontslaan van meer ambtenaren en zijn fans maar blijven roepen dat Trump het zo geweldig doet.
quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:47 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Die banencijfers gaan ze nu achterhouden is al bij voorbaat aangekondigd. Allemaal de schuld van de Democraten als een shutdown 'veroorzaken'!
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3m23gfm2ub62b
[ afbeelding ]
Onze politiek lijkt toch aardig te volgen. Toen Trump voor de tweede keer werd verkozen leek het even of toch ook rechtse partijen wel inzagen dat dit Amerika geen bondgenoot kan zijn. Ondertussen lijken veel Europese leiders dat ook alweer vergeten.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:54 schreef Barbusse het volgende:
En dan te bedenken dat users hier vinden dat dit hier in Europa ook plaats mag gaan vinden, want transgenders asielzoekers something something.
De VS wordt moedwillig de grond in geboord door mensen die vinden dat ze niet genoeg geld hebben. En er zijn mensen die dat hier ook willen.
Ik merk dat ik er steeds meer afgestompt door raak. Iedere dag denk ik: "Nee, dit is echt rockbottom", maar iedere dag komt er weer een verrassing.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 00:18 schreef Vis1980 het volgende:
Ongelooflijk, wat een hufters daar in het Witte Huis. Vance stelt dat die sombrero gewoon grappig was en dat als men aan de tafel komt dat de president dan stopt met dat soort filmpjes. Ook stelt hij dat Democaten alleen geven om illegalen en niet om de Amerikanen.
Man, man, man, het hele filmpje is te bizar voor woorden.
Ik merk vooral dat ik denk: 'wat de hel kun je hier nu eigenlijk nog tegen doen?' De VS is zo groot en bewapend dat ook niemand van buitenaf die arme mensen daar ooit gaat kunnen helpen. Ondertussen merken we thuis steeds meer dat we ook hier moeten oppassen.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 00:21 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik merk dat ik er steeds meer afgestompt door raak. Iedere dag denk ik: "Nee, dit is echt rockbottom", maar iedere dag komt er weer een verrassing.
Ze hebben dus wel wat foto's gemaakt voor propagandadoeleinden die vervolgens bij Fox News mmv Vance gebruikt worden om de Democraten te bespotten door Trump-2028-petjes in beeld te brengen tijdens de 'onderhandelingen' over het budget.quote:Op dinsdag 30 september 2025 01:47 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Tekenend trouwens is wel dat Trump van die meeting dan weer geen showtje heeft gemaakt (met camera's en al) zoals hij het altijd zo graag doet als hij het zelf kan regisseren zoals zijn bijna dagelijkse optredens in de Oval Office.
Dat zegt toch wel veel over het gebrek aan argumenten ter verdediging van zijn eigen beleid. De meeting vond ook alleen maar plaats om de indruk te vermijden dat Trump deze shutdown juist erg graag wil. In eerste instantie werd het verzoek van de Democraten ook afgewezen maar die moeten natuurlijk wel voor de schuld gaan opdraaien.
In Nederland hebben we de belangrijke taak om op een partij te stemmen die voor de democratie staat. Er vallen echt al heel veel partijen af die hebben laten merken niks te geven om democratische zaken. Een stem op JA21, Forum, VVD, PVV, SGP, BBB, Denk is een stem tegen de democratie.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 00:38 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik merk vooral dat ik denk: 'wat de hel kun je hier nu eigenlijk nog tegen doen?' De VS is zo groot en bewapend dat ook niemand van buitenaf die arme mensen daar ooit gaat kunnen helpen. Ondertussen merken we thuis steeds meer dat we ook hier moeten oppassen.
Als Denk in dat rijtje past (wat ik betwijfel), dan een stem op CU zeker. Die geven de sleutel aan Netanyahu.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 07:35 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
In Nederland hebben we de belangrijke taak om op een partij te stemmen die voor de democratie staat. Er vallen echt al heel veel partijen af die hebben laten merken niks te geven om democratische zaken. Een stem op JA21, Forum, VVD, PVV, SGP, BBB, Denk is een stem tegen de democratie.
Kortom elke stem op rechts is tegen de democratie? In het geval van PVV kun je dat nog hardmaken maar van de andere partijen zuig je gewoon uit je duim.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 07:35 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
In Nederland hebben we de belangrijke taak om op een partij te stemmen die voor de democratie staat. Er vallen echt al heel veel partijen af die hebben laten merken niks te geven om democratische zaken. Een stem op JA21, Forum, VVD, PVV, SGP, BBB, Denk is een stem tegen de democratie.
Iig geldt het voor een aardig deel van dat rijtje. Of ze hangen er op z'n minst tegenaan.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 07:35 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
DENK past er niet echt tussen. Daar hebben de miljardairs, de VS en Netanyahu alles op tegen. De Christenunie zit wel deels in de pocket met hun "Israel boven alle verdragen en wetten"quote:Op donderdag 2 oktober 2025 07:55 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Iig geldt het voor een aardig deel van dat rijtje. Of ze hangen er op z'n minst tegenaan.
Het mooie aan het systeem in Nederland is dat één partij niet zomaar de meerderheid heeft, dus moeten ze samenwerken met andere partijen, zo'n vaart zal het hier in NL denk ik niet lopen.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 07:35 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Als Biden gewoon afscheid had genomen van de macht had hij een goede kans gehad om de geschiedenis in te gaan als een van de meer belangrijkere Amerikaanse presidenten. Nu is het de sukkel die Trump kans twee heeft gegeven.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 05:42 schreef Kijkertje het volgende:
Intussen is Russ Vought (Project 2025, Director Office of Management and Budget) ijverig bezig fondsen te bevriezen in Democratische staten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Biden deed dat niet. De projecten die (ook) in Republikeinse staten gerealiseerd werden via Biden's BBB-plan, werden vervolgens steevast door Republikeinse politici opgeeist en afgeschilderd als hun eigen prestatie. Dat Texas de grootste leverancier van schone energie is, is mede te danken aan Biden. Biden was de president van alle Amerikanen. Trump is er alleen voor zichzelf en zijn eigen partij.
Biden-Harris Administration Announces Two Texas Groups will Receive Over $405 Million to Deliver Residential Solar, Lowering Energy Costs and Advancing Environmental Justice
EPA announces selectees under Greenhouse Gas Reduction Fund grant competition to deliver solar to low-income and disadvantaged households through the President's Investing in America agenda
BBB en VVD hebben samengewerkt met een partij die volgens jou tegen de democratie is. Forum is nog guurder dan de PVV imho. Ja21 en SGP weet je dat ze ook graag in het liefdesbootje stappen met de PVV.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 07:54 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Kortom elke stem op rechts is tegen de democratie? In het geval van PVV kun je dat nog hardmaken maar van de andere partijen zuig je gewoon uit je duim.
Nou ja, de PVV is de enige partij zonder leden waar de partijleider alles bepaald, daarvan kun je dan dus inderdaad concluderen dat die niet zoveel ophebben met de/een democratie. Alle andere partijen hebben een democratisch-ogend bestuur. Over de standpunten van bepaalde partijen kun je dan nog een discussie voeren of deze "on-democratisch" zijn maar dat is dan eerder subjectief. Naast het feit dat men in Nederland in zowel de eerste als tweede kamer een meerderheid moet vormen voor bepaalde besluiten en er ook nog zoiets bestaat als een grondwet die niet zomaar gewijzigd kan worden.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 09:01 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
BBB en VVD hebben samengewerkt met een partij die volgens jou tegen de democratie is. Forum is nog guurder dan de PVV imho. Ja21 en SGP weet je dat ze ook graag in het liefdesbootje stappen met de PVV.
Dit slaat nergens op. Staat je eigen favo partij toevallig in het lijstje?quote:Op donderdag 2 oktober 2025 09:24 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nou ja, de PVV is de enige partij zonder leden waar de partijleider alles bepaald, daarvan kun je dan dus inderdaad concluderen dat die niet zoveel ophebben met de/een democratie. Alle andere partijen hebben een democratisch-ogend bestuur. Over de standpunten van bepaalde partijen kun je dan nog een discussie voeren of deze "on-democratisch" zijn maar dat is dan eerder subjectief. Naast het feit dat men in Nederland in zowel de eerste als tweede kamer een meerderheid moet vormen voor bepaalde besluiten en er ook nog zoiets bestaat als een grondwet die niet zomaar gewijzigd kan worden.
Goed argument. Ik zie je, in tegenstelling tot mijn objectieve beschouwing, geen enkel argument geven waarom al die partijen tegen de democratie zouden zijn.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 09:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dit slaat nergens op. Staat je eigen favo partij toevallig in het lijstje?
quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:39 schreef Friggles het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)vergunning~a850b9ba/
Weet niet of ik de tekst mag kopieren van een artikel dat niet achter een paywall staat, dus maar even in een spoiler. Zal het weghalen als het tegen de policy in gaat.Ik heb je post van gisteren niet gezien, maar wat hier gaande is is natuurlijk vervelend voor die man maar het valt te verwachten gezien het feit dat deze man 2 keer is opgepakt voor illegaal drugsbezit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.ad.nl/buitenl(...)nergens-op~ad02362f/
@:chivaz wat vind je hier van? Een burger die keurig zijn belastingen betaalt en legaal in het land verblijft. Een Nederlander, verder geen kwaad in de zin. En zo zijn er tallozen. Begrijp je nu waar mijn post van gisteren op bedoeld was?
Dit is dus het probleem met zaken te lang op z’n beloop laten. Jarenlang hebben de grenzen opengestaan en werd het probleem door beide kanten weggewuifd alsof het geen probleem is. Dat heeft verregaande gevolgen gehad voor de VS en dan voornamelijk de demografische ontwikkelingen en de sociale cohesie in bepaalde delen van het land.
De mensen eisen stevig optreden en die krijgen ze nu ook en het probleem met stevig optreden is altijd dat er mensen tussen zitten waar van je kan zeggen dat ze geen deportatie verdienen.
Kortom ik vind het jammer voor die man maar dit is het directe gevolg van jarenlang slap beleid aan de grenzen.
Het enige wat ik niet begrijp is waarom hij in al die jaren nog steeds slechts een verblijfsvergunning heeft en geen Amerikaan op papier geworden is?
Ja en wat voor feit he. 2x een boete van 100 dollar voor wat wiet. Wat tegenwoordig dus ook nog eens legaal is.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:55 schreef Basp1 het volgende:
Mensen worden opgepakt voor een strafbaar feit, krijgen een veroordeling door een onafhankelijke rechter, voldoen aan de straf en zijn in een normale functionerende rechtstaat weer vrij mens. Maar nee het verleden van mensen wat ze fucking 40 jaar geleden gedaan hebben is opeens heel belangrijk geworden omdat een autocraat dit bedacht heeft.
Ik kan het goed begrijpen dat er helaas een steeds groter groep is die vind dat wetten en regels voor iedereen gelden behalve voor hunzelf. Zeker als men nu de vs met hun bestuurders als voorbeeld voor zichzelf neemt.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:58 schreef Friggles het volgende:
Ik kan er echt niet bij dat je zoiets accepteert onder het mom van collateral damage.
ICE pakt momenteel illegalen op bij werkgevers aan de hand van hun IRS gegevens. Laat dat even inzinken en probeer je reactie dan opnieuw.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 11:24 schreef Chivaz het volgende:
Je komt als illegaal binnen in een land, je gaat vervolgens aan het werk als illegaal en drukt de lonen van de werkende onderklasse verder naar beneden. Vervolgens maak je als illegaal gebruik van de sociale voorzieningen zonder ooit iets bij te dragen.
Dit mag je jaren doen ondanks dat de werkende onderklasse steen en been klaagt over demografische ontwikkelingen in de wijk en lagere lonen vanwege oneerlijke concurrentie.
Dan is er na jaren eindelijk een president die het probleem serieus wil oppakken en vervolgens begint de partij die pretendeert voor de werkers op te komen te schreeuwen dat geen mens illegaal is en dat ze allen beloond moeten worden voor het feit dat ze illegaal de grens over zijn getrokken.
Uiteraard trapt niemand in die nonsense en zoeken we uitzonderlijke gevallen op waar het beleid slachtoffers maakt en gebruiken we die trieste verhalen om uiteindelijk alsnog je zin te krijgen mbt illegale immigratie.
Dit is wat er eigenlijk speelt en het is absoluut geen winnende strategie, hoe je het ook draait of keert, de meerderheid is tegen illegale immigratie en een groot deel van die meerderheid is helemaal voor deportaties.
Die antifa motie was de lithmus test, daar lieten de fascisten even zien wie ze zijn.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 07:54 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Kortom elke stem op rechts is tegen de democratie? In het geval van PVV kun je dat nog hardmaken maar van de andere partijen zuig je gewoon uit je duim.
Wat is er precies extreem aan de Democraten? Extreem in de zak van rijke donoren, maar verder?quote:Op donderdag 2 oktober 2025 08:48 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Het mooie aan het systeem in Nederland is dat één partij niet zomaar de meerderheid heeft, dus moeten ze samenwerken met andere partijen, zo'n vaart zal het hier in NL denk ik niet lopen.
Dat is naar mijn idee ook het manco aan het systeem in de VS, het is of het ene extreme, of het andere extreme.
Trump eerst de nobelprijs voor de vrede en daarna de Epstein files onthullen zou toch wel de perfecte clowns world bevestiging zijn.quote:
Ik denk dat ie Noorwegen tarieven van 4700% gaat opleggen als hij hem niet krijgt.quote:
Leestip: Hoe migratie echt werkt.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 11:24 schreef Chivaz het volgende:
Je komt als illegaal binnen in een land, je gaat vervolgens aan het werk als illegaal en drukt de lonen van de werkende onderklasse verder naar beneden. Vervolgens maak je als illegaal gebruik van de sociale voorzieningen zonder ooit iets bij te dragen.
Dit mag je jaren doen ondanks dat de werkende onderklasse steen en been klaagt over demografische ontwikkelingen in de wijk en lagere lonen vanwege oneerlijke concurrentie.
Dan is er na jaren eindelijk een president die het probleem serieus wil oppakken en vervolgens begint de partij die pretendeert voor de werkers op te komen te schreeuwen dat geen mens illegaal is en dat ze allen beloond moeten worden voor het feit dat ze illegaal de grens over zijn getrokken.
Uiteraard trapt niemand in die nonsense en zoeken we uitzonderlijke gevallen op waar het beleid slachtoffers maakt en gebruiken we die trieste verhalen om uiteindelijk alsnog je zin te krijgen mbt illegale immigratie.
Dit is wat er eigenlijk speelt en het is absoluut geen winnende strategie, hoe je het ook draait of keert, de meerderheid is tegen illegale immigratie en een groot deel van die meerderheid is helemaal voor deportaties.
Die onthulling komt sowieso niet als Trump president is of er nou nauwelijks bewijsstukken zijn of dat er juist uitgebreide stukken zijn van seks met minderjarigen.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 12:14 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Trump eerst de nobelprijs voor de vrede en daarna de Epstein files onthullen zou toch wel de perfecte clowns world bevestiging zijn.
Nee is ook niet nodig verder. Trump kan in radio uitzendingen uitgebreid lullen over hoe hij in kleedkamers van minderjarigen rondloopt en ze prijst om hun uiterlijk als ze zich omkleden, claimen dat hij zijn dochter zou daten als het niet zijn kind was geweest, MAGA vindt het allemaal primaquote:Op donderdag 2 oktober 2025 12:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Die onthulling komt sowieso niet als Trump president is of er nou nauwelijks bewijsstukken zijn of dat er juist uitgebreide stukken zijn van seks met minderjarigen.
7 oorlogen gestopt! Chivaz weet welkequote:Op donderdag 2 oktober 2025 13:31 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dan weten we of de prijs van z'n historische waarde wordt gestript of niet.
Extreem in de zin van hoever ze uit elkaar staan. Had ik verder moeten toelichten.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 12:13 schreef viagraap het volgende:
[..]
Wat is er precies extreem aan de Democraten? Extreem in de zak van rijke donoren, maar verder?
Achso. Het is ook wel extreem zwak van de Democraten dat ze niet overtuigend kunnen zijn voor demense als je tegenstander behalve echt heel dom ook nog eens ronduit kwaadaardig is. Hun burgemeesterskandidaat in New York is de enige die lijkt te snappen wat je tegenover fascisme moet zetten, maarja als Bernie ze al te gek is...quote:Op donderdag 2 oktober 2025 14:05 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Extreem in de zin van hoever ze uit elkaar staan. Had ik verder moeten toelichten.
De vreselijke oorlog tussen Cambodja en Armeniëquote:Op donderdag 2 oktober 2025 13:54 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
7 oorlogen gestopt! Chivaz weet welke
Onzin, hij kwam als 5-jarig kind mee met zijn ouders, waarvan er een zelfs Amerikaans was. Dit is onmenselijk om hem dan 40 jaar later ineens van zijn geldige verblijfsvergunning te strippen.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 11:24 schreef Chivaz het volgende:
Vermoeiend hoor.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 14:30 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Onzin, hij kwam als 5-jarig kind mee met zijn ouders, waarvan er een zelfs Amerikaans was. Dit is onmenselijk om hem dan 40 jaar later ineens van zijn geldige verblijfsvergunning te strippen.
Barbaar.
Als hij hem krijgt gaat dat achteraf nog 'grappig' zijn als je terugkijkt op zijn agressie tegen het eigen volk. Om over Canada, Groenland en Panama (misschien ook Venezuela) nog maar te zwijgen.quote:
Kinderen gaan naar school, ze maken gebruik van ziekenhuizen etc etc.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 11:44 schreef Basp1 het volgende:
De nonsens die chivaz verteld dan mag hij wel eens onderbouwen met bronnen hoe een illegaal in de vs gebruik kan maken van de sociale voorzieningen. Illegalen die wel een social security nummer kunnen krijgen en wel belasting mogen betalen daarmee zelfs de staat met 59 miljard per jaar sponsoren
Werkgevers die illegalen in dienst nemen die dan weer niet aangepakt worden...
En over het drukken van lonen het minimumloon in de vs in 7.25 dollar per uur die mensen verdienen onder de armoede grens in de vs.
Stel dat het allemaal waar is wat ik ten zeerste betwijfel, hoe zit het dan met het morele aspect? Moet je mensen belonen die de wet hebben gebroken en die nu in het land verblijven tegen de wensen van de bevolking in?quote:Op donderdag 2 oktober 2025 12:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Leestip: Hoe migratie echt werkt.
De claims die je in deze post doet kloppen simpelweg niet. En nee, het boek van De Haas is geen lofzang op migratie. Beweringen worden getoetst aan wetenschappelijk onderzoek.
Hieruit blijkt bijvoorbeeld dat illegale immigranten meer opleveren dan ze kosten en dat hun komst amper invloed heeft op de lonen. Ze doen namelijk veelal werk dat de autochtone bevolking niet wil doen.
Wat natuurlijk niet betekent dat migratie louter hosanna is.
Erg tragisch natuurlijk, maar hoe is dit een argument om dan maar te stoppen met het gevoerde beleid? De keerzijde van de medaille is natuurlijk dat er doden zijn gevallen door illegale immigratie en dat er talloze mensen zijn verkracht met het oversteken van de grens.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 14:30 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Onzin, hij kwam als 5-jarig kind mee met zijn ouders, waarvan er een zelfs Amerikaans was. Dit is onmenselijk om hem dan 40 jaar later ineens van zijn geldige verblijfsvergunning te strippen.
Barbaar.
Het lijkt mij echt onmogelijk dat hij hem gaat krijgen.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 14:31 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Als hij hem krijgt gaat dat achteraf nog 'grappig' zijn als je terugkijkt op zijn agressie tegen het eigen volk. Om over Canada, Groenland en Panama (misschien ook Venezuela) nog maar te zwijgen.
Ja, de politie in New York zal daar vooral blij mee zijnquote:Op donderdag 2 oktober 2025 14:20 schreef viagraap het volgende:
[..]
Achso. Het is ook wel extreem zwak van de Democraten dat ze niet overtuigend kunnen zijn voor demense als je tegenstander behalve echt heel dom ook nog eens ronduit kwaadaardig is. Hun burgemeesterskandidaat in New York is de enige die lijkt te snappen wat je tegenover fascisme moet zetten, maarja als Bernie ze al te gek is...
Heel simpel. Je krijgt al straf voor het voorval, daar heb je de wet voor. Al het 'extra' is bs.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 14:47 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Erg tragisch natuurlijk, maar hoe is dit een argument om dan maar te stoppen met het gevoerde beleid? De keerzijde van de medaille is natuurlijk dat er doden zijn gevallen door illegale immigratie en dat er talloze mensen zijn verkracht met het oversteken van de grens.
Buiten de wet om, wat weegt er nou zwaarder talloze doden en verkrachtingen of dit soort dwalingen die met een reden enorm uitvergroot worden?
Veel Amerikanen begrijpen dat het socialisme een luxe is die ze zich niet kunnen veroorloven.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 14:20 schreef viagraap het volgende:
[..]
Achso. Het is ook wel extreem zwak van de Democraten dat ze niet overtuigend kunnen zijn voor demense als je tegenstander behalve echt heel dom ook nog eens ronduit kwaadaardig is. Hun burgemeesterskandidaat in New York is de enige die lijkt te snappen wat je tegenover fascisme moet zetten, maarja als Bernie ze al te gek is...
Voor iemand die er niet zo van whataboutismes houdt gebruik je ze maar wat graag zelf.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 14:47 schreef Chivaz het volgende:
Buiten de wet om, wat weegt er nou zwaarder talloze doden en verkrachtingen of dit soort dwalingen die met een reden enorm uitvergroot worden?
In dat geval waarom zou Trump dan boeren compenseren voor hun gemiste sojaboon-inkomsten? Dat zou je ook als een vorm van socialisme kunnen zien.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 14:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Veel Amerikanen begrijpen dat het socialisme een luxe is die ze zich niet kunnen veroorloven.
Thats it, ze krijgen straf en dat maakt illegale immigratie prima. En de slachtoffers die er niet zouden zijn als de grens fatsoenlijk bewaakt werd daar heb je het verder niet over?quote:Op donderdag 2 oktober 2025 14:50 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Heel simpel. Je krijgt al straf voor het voorval, daar heb je de wet voor. Al het 'extra' is bs.
Het is de keerzijde van de medaille, als je geen streng immigratiebeleid hanteert dan zijn dit de gevolgen van je barmhartigheid. Om dan vervolgens een uitzonderlijk verhaal uit te vergroten en dat in te zetten als argument vind ik een beetje goedkoop.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 14:52 schreef Gunner het volgende:
[..]
Voor iemand die er niet zo van whataboutismes houdt gebruik je ze maar wat graag zelf.
Klopt, landbouwsubsidies en bail outs over het algemeen zijn helaas gemeengoed geworden. Het eerste is echt nodig al is het alleen maar om het idee dat je voedselzekerheid zoveel mogelijk moet waarborgen.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 14:54 schreef Gunner het volgende:
[..]
In dat geval waarom zou Trump dan boeren compenseren voor hun gemiste sojaboon-inkomsten? Dat zou je ook als een vorm van socialisme kunnen zien.
Een beetje zoals je gelul dat alle illegalen moorden en verkrachten?quote:Op donderdag 2 oktober 2025 14:56 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is de keerzijde van de medaille, als je geen streng immigratiebeleid hanteert dan zijn dit de gevolgen van je barmhartigheid. Om dan vervolgens een uitzonderlijk verhaal uit te vergroten en dat in te zetten als argument vind ik een beetje goedkoop.
Heb je het nu over de tax cuts voor de rijken die de staatsschuld gaan doen laten ontploffen? En flikker op met je feitenvrije bullshit mbt verkrachtingen, al helemaal als je die keutel zelf al intrekt door ineens met verkrachtingen van migranten zelf te komenquote:Op donderdag 2 oktober 2025 14:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Veel Amerikanen begrijpen dat het socialisme een luxe is die ze zich niet kunnen veroorloven.
Haha nee. Daar heeft het allemaal niks mee te maken Carolientje. Er is zoveel overproductie dat er boeren maar amper wat krijgen voor wat ze produceren en daardoor dreigen die arme boeren failliet te gaan. En kennelijk is het erger als een onnodige boer zijn werk en baan verliest dan dat iemand met een willekeurige ander beroep zijn baan verliest.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 14:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Klopt, landbouwsubsidies en bail outs over het algemeen zijn helaas gemeengoed geworden. Het eerste is echt nodig al is het alleen maar om het idee dat je voedselzekerheid zoveel mogelijk moet waarborgen.
Door wie ze verkracht worden? Door de figuren die ze de grens over helpen, je weet wel die figuren die grof geld verdienen aan het smokkelen van mensen die natuurlijk bijna niets meer kunnen verdienen als de pakkans groot is. Scheelt blijkbaar duizenden verkrachtingen per maand, maar goed dat maakt voor jou niet uit blijkbaar want geen mens is illegaal.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 15:02 schreef viagraap het volgende:
[..]
Heb je het nu over de tax cuts voor de rijken die de staatsschuld gaan doen laten ontploffen? En flikker op met je feitenvrije bullshit mbt verkrachtingen, al helemaal als je die keutel zelf al intrekt door ineens met verkrachtingen van migranten zelf te komenHoe werkt die logica eigenlijk? Door wie denk je dat die vrouwen verkracht worden en wat voor beleid vergroot de kans daarop? Op hoeveel manieren in één uur kan iemand zich zo grandioos te kijk zetten, man man man
En wie betaalden die gewassen?quote:Op donderdag 2 oktober 2025 15:09 schreef viagraap het volgende:
40% van de landbouwproductie van een bepaald gewas, weet ff niet meer welke maar in de orde van grootte als gerst of soja, ging via USAID naar ontwikkelingslanden. Volgens Chivaz is het prima dat al die boeren nu geen afzetmarkt meer hebben, want dat was socialisme en dat is een luxe die de VS zich niet kan veroorloven.
???????quote:Op donderdag 2 oktober 2025 15:00 schreef Friggles het volgende:
[..]
Een beetje zoals je gelul dat alle illegalen moorden en verkrachten?
Hardhandig beleid zorgt voor colletaral damage. Als de overheid dat een acceptabel risico vind dan moeten ze dat vooral doen. Daar zijn wij in Nederland overigens ook niet vies van vooral als het om grote thema’s gaat zoals het klimaat.quote:En dat is ook een kutargument voor alle mensen die legaal zijn/een verblijfsvergunning hebben en dezelfde behandeling krijgen.
Moet dat dan? Is er een regel dat na X jaar verblijf iemand citizen moet worden? Dit is namelijk een argument dat ik vaker in zwakzinnig rechtse comment tegenkom.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:23 schreef Chivaz het volgende:
Het enige wat ik niet begrijp is waarom hij in al die jaren nog steeds slechts een verblijfsvergunning heeft en geen Amerikaan op papier geworden is?
Dus nu is het probleem met illegale migratie niet meer dat er verkrachtingen zijn, wat je eerder nog zei, maar dat de migranten zelf verkracht worden? Jeetje Chivaz wat een vertoon aan empathie van je, bravo! En hoe gaat het oppakken en terugsturen van al dan niet verkrachtte illegalen dat probleem oplossen precies?quote:Op donderdag 2 oktober 2025 15:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Door wie ze verkracht worden? Door de figuren die ze de grens over helpen, je weet wel die figuren die grof geld verdienen aan het smokkelen van mensen die natuurlijk bijna niets meer kunnen verdienen als de pakkans groot is. Scheelt blijkbaar duizenden verkrachtingen per maand, maar goed dat maakt voor jou niet uit blijkbaar want geen mens is illegaal.
Mamdani is een voorstander van staatswinkels, leuk voor al die kleine bodega’s in NYC die nu concurrentie van de staat mogen ontvangen.
Ik kan niet wachten tot hij burgermeester is en hij werkelijk al deze nonsense probeert in te voeren.
Stukje Nederlandse projectie. "Gebruik maken van ziekenhuizen" is niet bepaald gratis in de VS.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 14:40 schreef Chivaz het volgende:
En over het drukken van lonen het minimumloon in de vs in 7.25 dollar per uur die mensen verdienen onder de
Ik zeg toch niet dat het moet? Ik vraag mij alleen af waarom het niet is gebeurt in die 40 jaar. Is een legitieme vraag gezien het feit dat hij er al zolang woont.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 15:14 schreef OMG het volgende:
[..]
Moet dat dan? Is er een regel dat na X jaar verblijf iemand citizen moet worden? Dit is namelijk een argument dat ik vaker in zwakzinnig rechtse comment tegenkom.
Waarom vraag je je dat af? Als hij een verblijfsvergunning heeft, dan is dat genoeg.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 15:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat het moet? Ik vraag mij alleen af waarom het niet is gebeurt in die 40 jaar. Is een legitieme vraag gezien het feit dat hij er al zolang woont.
Veel Amerikanen zijn dan net zo gehersenspoeld als jou met je objectief verfieerbare leugens.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 14:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Statistieken wijzen uit dat migranten - en dat geldt met name voor illegalen - minder criminaliteit plegen dan andere groepenquote:Op donderdag 2 oktober 2025 14:47 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Erg tragisch natuurlijk, maar hoe is dit een argument om dan maar te stoppen met het gevoerde beleid? De keerzijde van de medaille is natuurlijk dat er doden zijn gevallen door illegale immigratie en dat er talloze mensen zijn verkracht met het oversteken van de grens.
Misschien moet je nog een keer lezen wat ik schreef. Je zit weer schuimbekkend te typen en ik heb geen idee wat je hier nu probeert te zeggen.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 15:16 schreef viagraap het volgende:
[..]
Dus nu is het probleem met illegale migratie niet meer dat er verkrachtingen zijn, wat je eerder nog zei, maar dat de migranten zelf verkracht worden? Jeetje Chivaz wat een vertoon aan empathie van je, bravo! En hoe gaat het oppakken en terugsturen van al dan niet verkrachtte illegalen dat probleem oplossen precies?
Je stelde dat ze in NYC wel tegen het fascisme konden opstaan en ik dacht dat je refereerde naar de peiling van Mamdani die er redelijk goed voor staat in NYC.quote:Geen idee waarom je ineens over Mamdani begint, maar vooruit: die kleine bodega's voorzien kennelijk niet in basisbehoeften, er blijven genoeg producten over waarmee ze winst kunnen maken. Bovendien: als de markt niet kan voorzien in basisbehoeften voor je inwoners, moet je óf de markt bijsturen óf als overheid iets regelen. De situatie laten zoals ze is, is geen optie. Als je de markt bij wilt sturen kun je hem netzogoed buitenspel zetten, men heeft immers al decennia aangekeken hoe de markt dingen op gaat lossen. Dus voorzover je 'argument' al enige relevantie had (kleine bodega's gaan boven de volksgezondheid, ofzo) is ie ook nog eens gebaseerd op lucht. En als dit bovendien het eerste was waar je aan dacht dicht ik Mamdani zeer grote kansen toe, ik was eigenlijk in de veronderstelling dat hij een levensgevaarlijke moslim-communist was.
Blijkbaar niet.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 15:21 schreef OMG het volgende:
[..]
Waarom vraag je je dat af? Als hij een verblijfsvergunning heeft, dan is dat genoeg.
Uit je posts blijkt dat begrjipend lezen zeer moeilijk voor je is, maar ik ga het je niet voorkauwen. Probeer het nog maar eens.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 15:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Misschien moet je nog een keer lezen wat ik schreef. Je zit weer schuimbekkend te typen en ik heb geen idee wat je hier nu probeert te zeggen.
Probeer je nu te zeggen dat een verkrachtte illegale zou moeten blijven op basis van het feit dat ze verkracht is door mensensmokkelaars?
Dat zul je aan die supermarkten moeten vragen, want het is de werkelijkheid dat basale behoeften nu niet of te duur te verkrijgen zijn voor veel inwoners. Ik weet overigens het antwoord al, dat tevens verklaart waarom de staat het op moet gaan lossen.quote:[..]
Je stelde dat ze in NYC wel tegen het fascisme konden opstaan en ik dacht dat je refereerde naar de peiling van Mamdani die er redelijk goed voor staat in NYC.
Hoe kom je er overigens bij dat bodega’s geen goede levensmiddelen verkopen? En als dat het geval is, wat let een supermarkt dan om een filiaal te openen die wel die behoefte vervult?
Waarom moet iemand na al die jaren alsnog een keer gestraft worden? Bestaat er in de VS toch zoiets als double jeapardy? Dat je niet tweemaal voor hetzelfde vergrijp gestraft kan worden?quote:
Elke misdaad is er eentje teveel, vooral als die word gepleegd door een illegale dan word het gevoel van onrecht meteen verdubbeld.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 15:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Statistieken wijzen uit dat migranten - en dat geldt met name voor illegalen - minder criminaliteit plegen dan andere groepen
Yes, You’re Still Imagining a Migrant Crime Spree: Response to Steven Malanga on Migrant Crime
Het eerdergenoemde boek gaat daar voor meer op in, maar dit is even de eerste online bron die ik kon vinden.
Dat is ook logisch, want de meeste illegalen willen vooral onder de radar blijven en geld verdienen. Daarom zijn ze immers naar de VS gekomen.
Misdaden plegen brengt dat streven logischerwijs in gevaar.
Een asielzoeker is geen illegale arbeidsmigrant Chivhans.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 15:34 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Elke misdaad is er eentje teveel, vooral als die word gepleegd door een illegale dan word het gevoel van onrecht meteen verdubbeld.
Kijk maar eens naar wat de moord op Lisa uit Abcoude heeft losgemaakt in de Nederlandse samenleving.
Het is daarom niet eens echt relevant of illegalen meer of minder misdaden plegen, de vraag is eerder moet je het toestaan dat je land bevolkt word door illegalen en waarom moet je als politieke partij (democraten) dit willen blijven faciliteren?
Ik vind het heel zuur voor die vent, maar het is een geval van collateral damage. Mocht er iets juridisch niet in de haak zitten dan hoop ik voor hem dat hij zijn gelijk kan krijgen bij de rechter. Ik stel alleen maar dat ik dit geen argument vind om dan maar het beleid aan te passen.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 15:32 schreef Gunner het volgende:
[..]
Waarom moet iemand na al die jaren alsnog gestraft worden? Bestaat er in de VS toch zoiets als double jeapardy? Dat je niet tweemaal voor hetzelfde vergrijp gestraft kan worden?
je doet het wel heel makkelijk af als zijnde 'pech gehad'
Doet dat ertoe in de perceptie van de bevolking? Want dat is waar politiek nu werkelijk om draait, perceptie. Die asielzoeker was weliswaar geen illegale immigrant maar omdat er geen draagvlak is voor asielzoekers in Nederland word zo’n misdaad veel zwaarder gewogen. Een groot deel van Nederland vind namelijk terecht dat die asielzoeker hier helemaal niet had hoeven te zijn.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 15:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een asielzoeker is geen illegale arbeidsmigrant Chivhans.
Nou ja, het boeit natuurlijk bij de maatregelen die je neemt he. Dat zie je in Nederland ook veel. EIgenlijk zeggen mensen 'we willen een RAL-kleurenwaaier tegen iemand aanhouden en op basis daarvan mensen deporteren naar Oelieboelië', maar dat is natuurlijk een beetje lastig als je praat over bijvoorbeeld een Nederlander met Surinaamse, Marokkaanse of Turkse roots. Op 'De buut'nlanders moeten gewoon weg' kun je geen beleid maken.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 15:40 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Doet dat ertoe in de perceptie van de bevolking? Want dat is waar politiek nu werkelijk om draait, perceptie. Die asielzoeker was weliswaar geen illegale immigrant maar omdat er geen draagvlak is voor asielzoekers in Nederland word zo’n misdaad veel zwaarder gewogen. Een groot deel van Nederland vind namelijk terecht dat die asielzoeker hier helemaal niet had hoeven te zijn.
Je zou er mee kunnen beginnen om er niet zo achterlijk aan mee te doen als je het verschil kunt onderscheiden.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 15:40 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Doet dat ertoe in de perceptie van de bevolking? Want dat is waar politiek nu werkelijk om draait, perceptie. Die asielzoeker was weliswaar geen illegale immigrant maar omdat er geen draagvlak is voor asielzoekers in Nederland word zo’n misdaad veel zwaarder gewogen. Een groot deel van Nederland vind namelijk terecht dat die asielzoeker hier helemaal niet had hoeven te zijn.
Nu maak je het helemaal mooi, jij leest mijn post niet goed en vervolgens vertel je mij dat ik mijn eigen post maar moet teruglezen lol!!!!quote:Op donderdag 2 oktober 2025 15:32 schreef viagraap het volgende:
[..]
Uit je posts blijkt dat begrjipend lezen zeer moeilijk voor je is, maar ik ga het je niet voorkauwen. Probeer het nog maar eens.
De reden van Mamdani was omdat hij vond dat de basisbenodigdheden te duur waren voor New Yorkers. Wellicht is het dan een idee om iets te doen aan belastingen, tolwegen etc etc.quote:[..]
Dat zul je aan die supermarkten moeten vragen, want het is de werkelijkheid dat basale behoeften nu niet of te duur te verkrijgen zijn voor veel inwoners. Ik weet overigens het antwoord al, dat tevens verklaart waarom de staat het op moet gaan lossen.
Wat doet het verschil ertoe? Beiden groepen zijn in de ogen van de bevolking niet welkom. Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen? Voor mensen die zich bezighouden met politiek hebben jullie echt zeer weinig mensenkennis. Geen wonder dat niemand hier wat begrijpt van de politieke draai in west Europa.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 15:44 schreef Friggles het volgende:
[..]
Je zou er mee kunnen beginnen om er niet zo achterlijk aan mee te doen als je het verschil kunt onderscheiden.
Of blijf je altijd gewoon je handen in onschuld wassen en lekker leugens verspreiden?
Misschien heb ik het even gemist, maar wat is het beleid dan?quote:Op donderdag 2 oktober 2025 15:37 schreef Chivaz het volgende:
k stel alleen maar dat ik dit geen argument vind om dan maar het beleid aan te passen.
Ach, als hij dat had gedaan had je het ook communisme gevonden.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 15:44 schreef Chivaz het volgende:
De reden van Mamdani was omdat hij vond dat de basisbenodigdheden te duur waren voor New Yorkers. Wellicht is het dan een idee om iets te doen aan belastingen, tolwegen etc etc.
En nu trek je het weer in het belachelijke. Een ieder weet dat een Marrokaan, Turk of Surinamer niet hetzelfde is als een asielzoeker. Let wel, als het probleem langer ontkent gaat worden dan worden deze mensen straks ook gezien als ongewenst. Hoe langer een probleem mag dooretteren hoe hardhandiger de correctie gaat zijn. Dat zie je nu bijvoorbeeld heel goed in het VK waar reform deportaties belooft onder druk van de bevolking die er zowat om zit te schreeuwen.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 15:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, het boeit natuurlijk bij de maatregelen die je neemt he. Dat zie je in Nederland ook veel. EIgenlijk zeggen mensen 'we willen een RAL-kleurenwaaier tegen iemand aanhouden en op basis daarvan mensen deporteren naar Oelieboelië', maar dat is natuurlijk een beetje lastig als je praat over bijvoorbeeld een Nederlander met Surinaamse, Marokkaanse of Turkse roots. Op 'De buut'nlanders moeten gewoon weg' kun je geen beleid maken.
Nou ja, laten we wel wezen, 'de problematiek' is toch vooral dat de blanke mens zich niet zo senang voelt in een land waarin naar zijn zin te veel niet-blanken rondlopen. En dat ga je niet oplossen door te proberen een effectiever uitzettingsbeleid voor uitgeprocedeerde asielzoekers op te tuigen. Vandaar ook dat wanneer je de verkeerde probleemanalyse doet, je niet zo veel hebt aan je oplossingen. Kijk naar NWS, gaat het daar in al die topics over 'zie je wel weer een Fin!!!' hoofdzakelijk over asielzoekers of migranten zonder geldige verblijfsvergunning of gaat het over mensen die in Nederland geboren en getogen zijn, maar een wat exotische naam hebben?quote:Op donderdag 2 oktober 2025 15:54 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En nu trek je het weer in het belachelijke. Een ieder weet dat een Marrokaan, Turk of Surinamer niet hetzelfde is als een asielzoeker. Let wel, als het probleem langer ontkent gaat worden dan worden deze mensen straks ook gezien als ongewenst. Hoe langer een probleem mag dooretteren hoe hardhandiger de correctie gaat zijn. Dat zie je nu bijvoorbeeld heel goed in het VK waar reform deportaties belooft onder druk van de bevolking die er zowat om zit te schreeuwen.
Het constante gedram en negeren van problematiek zorgt ervoor dat mensen gaan zoeken naar steeds extremere oplossingen. Een gevaarlijk pad als je het mij vraagt en het zou je sieren om eindelijk eens die problematiek serieus te nemen voordat je wakker word in een samenleving die je echt niet wil hebben.
Volgens mij zat de verdachte in een AZC, en nog in de asielprocedure, hij was dus niet illegaal.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 15:34 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Elke misdaad is er eentje teveel, vooral als die word gepleegd door een illegale dan word het gevoel van onrecht meteen verdubbeld.
Kijk maar eens naar wat de moord op Lisa uit Abcoude heeft losgemaakt in de Nederlandse samenleving.
Het is daarom niet eens echt relevant of illegalen meer of minder misdaden plegen, de vraag is eerder moet je het toestaan dat je land bevolkt word door illegalen en waarom moet je als politieke partij (democraten) dit willen blijven faciliteren?
quote:Op donderdag 2 oktober 2025 14:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Thats it, ze krijgen straf en dat maakt illegale immigratie prima. En de slachtoffers die er niet zouden zijn als de grens fatsoenlijk bewaakt werd daar heb je het verder niet over?
https://www.huffpost.com/(...)rants-rape_n_5806972
Oud artikel, maar 80% van de vrouwen die illegaal de grens over trekken werden verkracht.
Dit alleen al zou genoeg moeten zijn om illegale immigratie zoveel mogelijk te ontmoedigen.
Misschien kunnen ze dat aanpakken. Belangrijk om te zien dat degenen die het doen niet alleen migranten zijn, maar ook gidsen en overheidsfunctionarissen.quote:Rape can be perpetrated by anyone along the way, including guides, fellow migrants, bandits or government officials, according to Fusion. Sometimes sex is used as a form of payment, when women and girls don’t have money to pay bribes.
Toen Wilders hier burgerwachten aan de grens steunde waarvan de vertegenwoordiging iets in de trant aangaf van dat ze "helaas" niemand met getinte huidskleur aantroffen, hebben waarschijnlijk wel een paar Nederlanders hun partners of familieleden ontraden daar alleen te gaan rijden.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 15:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, laten we wel wezen, 'de problematiek' is toch vooral dat de blanke mens zich niet zo senang voelt in een land waarin naar zijn zin te veel niet-blanken rondlopen. En dat ga je niet oplossen door te proberen een effectiever uitzettingsbeleid voor uitgeprocedeerde asielzoekers op te tuigen. Vandaar ook dat wanneer je de verkeerde probleemanalyse doet, je niet zo veel hebt aan je oplossingen. Kijk naar NWS, gaat het daar in al die topics over 'zie je wel weer een Fin!!!' hoofdzakelijk over asielzoekers of migranten zonder geldige verblijfsvergunning of gaat het over mensen die in Nederland geboren en getogen zijn, maar een wat exotische naam hebben?
Beide groepen zijn in de ogen van een deel van de bevolking niet welkom. Een vocaal deel, en een deel wat hard schreeuwt. Dat is niet hetzelfde als "de bevolking".quote:Op donderdag 2 oktober 2025 15:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat doet het verschil ertoe? Beiden groepen zijn in de ogen van de bevolking niet welkom. Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen? Voor mensen die zich bezighouden met politiek hebben jullie echt zeer weinig mensenkennis. Geen wonder dat niemand hier wat begrijpt van de politieke draai in west Europa.
Dat ben ik met je eens, maar het zou al een hoop schelen dat het probleem ieder geval word erkend en dat er ook naar word gehandeld.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 15:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, laten we wel wezen, 'de problematiek' is toch vooral dat de blanke mens zich niet zo senang voelt in een land waarin naar zijn zin te veel niet-blanken rondlopen. En dat ga je niet oplossen door te proberen een effectiever uitzettingsbeleid voor uitgeprocedeerde asielzoekers op te tuigen.
De verkiezingsuitslagen in Nederland en in de VS doen toch anders vermoeden.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 16:11 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Beide groepen zijn in de ogen van een deel van de bevolking niet welkom. Een vocaal deel, en een deel wat hard schreeuwt. Dat is niet hetzelfde als "de bevolking".
Goed te zien dat je je weer bedient van persoonlijk aanvallen richting de anderen hier. #neverchange
Nou het is in mijn ogen nog veel erger, want de huidige regering gooit illegale migranten op 1 hoop met Amerikaanse staatsburgers met een kleurtje die niet per direct een geldige legitimatie kunnen overleggen.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 16:08 schreef beefkeek het volgende:
[..]
[..]
Misschien kunnen ze dat aanpakken. Belangrijk om te zien dat degenen die het doen niet alleen migranten zijn, maar ook gidsen en overheidsfunctionarissen.
Verder zijn er natuurlijk ook gradaties tussen illegale immigratie en (bijvoorbeeld) asylum. Jammer genoeg gooit de huidige overheid alles op één hoop. Daarnaast heb je ook nog de mensen die legaal binnengekomen zijn en daarna opgepakt zijn, of waar de verblijfsvergunning ingetrokken is omdat het land ze niet meer aanstaat.
Het is niet zo zwart-wit als "je komt de VS in en hebt geen paspoort dus je bent illegaal".
Vooralsnog loopt Trump 22% voor in de peilingen als het gaat om illegale immigratie. Ik denk dat we rustig kunnen aannemen dat de Amerikanen Trumps beleid prefereren dan de ideeën en het voorgaande beleid van de democraten.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 16:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou het is in mijn ogen nog veel erger, want de huidige regering gooit illegale migranten op 1 hoop met Amerikaanse staatsburgers met een kleurtje die niet per direct een geldige legitimatie kunnen overleggen.
En waar Chivaz vaakt roept dat 'de Democraten' niet in touch zouden zijn met een meerderheid van de bevolking op het gebied van migratie keurt een meerderheid het beleid van deze regering ook af omdat het veel te ver gaat en de 'collateral damage' enorm is.
Omdat een groot deel rednecks zijn of fascistische christenen. Grap blijft dat ook daar migratie niet het grootste issue is maar blijkbaar had het draaiboek op weg naar een fascistische staat een vijand nodig.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 16:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Vooralsnog loopt Trump 22% voor in de peilingen als het gaat om illegale immigratie. Ik denk dat we rustig kunnen aannemen dat de Amerikanen Trumps beleid prefereren dan de ideeën en het voorgaande beleid van de democraten.
Ik vind het ook altijd nogal een valse vergelijking.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 16:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou het is in mijn ogen nog veel erger, want de huidige regering gooit illegale migranten op 1 hoop met Amerikaanse staatsburgers met een kleurtje die niet per direct een geldige legitimatie kunnen overleggen.
En waar Chivaz vaakt roept dat 'de Democraten' niet in touch zouden zijn met een meerderheid van de bevolking op het gebied van migratie keurt een meerderheid het beleid van deze regering ook af omdat het veel te ver gaat en de 'collateral damage' enorm is.
Het gaat wederom mis met begrijpend lezen zie ik, het was de bedoeling dat je mijn post nog eens ging lezen loll!!!!!quote:Op donderdag 2 oktober 2025 15:44 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nu maak je het helemaal mooi, jij leest mijn post niet goed en vervolgens vertel je mij dat ik mijn eigen post maar moet teruglezen lol!!!!
Belastingen, tolwegen etc zijn allemaal opgetuigd om de markt naar gewenstere uitkomsten te sturen. Waarom zou je wederom aan allerlei knopjes gaan draaien en hopen dat er wat goeds uitkomt als je ook gewoon in één keer de problemen op kunt lossen?quote:[..]
De reden van Mamdani was omdat hij vond dat de basisbenodigdheden te duur waren voor New Yorkers. Wellicht is het dan een idee om iets te doen aan belastingen, tolwegen etc etc.
Staatswinkels starten in directe concurrentie met echte winkels gaat alleen maar ellende opleveren.
Dus je weet ook dondersgoed welk gedachtegoed je constant loopt te verdedigen zie ik? Gefeliciteerd met je bingo dan.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 15:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Heb je mij al een fascist genoemd vandaag want die ontbreekt nog op de bingokaart.
Jouw argument is dus dat een meerderheid van de Amerikanen racistisch is...quote:Op donderdag 2 oktober 2025 16:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Vooralsnog loopt Trump 22% voor in de peilingen als het gaat om illegale immigratie. Ik denk dat we rustig kunnen aannemen dat de Amerikanen Trumps beleid prefereren dan de ideeën en het voorgaande beleid van de democraten.
Het is gewoon gebaseerd op uitspraken van verschillende democraten. We hadden Biden bijvoorbeeld die opriep dat migranten maar massaal naar de grens moesten afreizen.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 16:31 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik vind het ook altijd nogal een valse vergelijking.
Ik: "Ik vind dat het beleid van deze regering veel te ver gaat"
MAGA: "HIJ WIL DE GRENZEN OPEN! HIJ WIL DAT ILLEGALEN HET LAND OVERNEMEN!"
Tja.. Dan wil je ook geen gewone discussie.
Sorry voor het ook off topic gaan, maar dat van die Marokkanen klopt gewoon niet. Een groot deel van de problemen van de asielopvang komt van Marokkanen, die sowieso weer worden afgewezen en uitgewezen en die de vlotte afhandeling van asielaanvragen van mensen die wel met recht en reden hun land ontvlucht zijn ophouden. Gelukkig zijn er inmiddels wel goede afspraken met Marokko voor terugsturen. « Hoewel het "nagenoeg ideaal" gaat, ziet Van der Burg wel dat nieuwkomers zich aanpassen aan het verscherpte beleid. Vaak wachten ze een afwijzing van hun aanvraag niet af, maar verdwijnen ze al snel in de illegaliteit. "Dat is nu ons probleem."quote:Op donderdag 2 oktober 2025 15:54 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En nu trek je het weer in het belachelijke. Een ieder weet dat een Marrokaan, Turk of Surinamer niet hetzelfde is als een asielzoeker. Let wel, als het probleem langer ontkent gaat worden dan worden deze mensen straks ook gezien als ongewenst.
https://www.nytimes.com/2(...)ytcore-android-sharequote:F.D.A. Approves a New Generic Abortion Pill
The decision enraged opponents of abortion, who have been pressuring the administration to restrict access to abortion medication.
Dit gaat nog een ding worden met zo'n lamlul als Trump, het hele WK moet straks over hem gaan.quote:De FIFA heeft de Amerikaanse president Donald Trump eraan herinnerd dat de wereldvoetbalbond – en niet een regering – de gaststeden voor het WK voetbal van 2026 in Mexico, Canada en de VS zal bepalen. Vorige week suggereerde Trump dat het verplaatsen van wedstrijden naar andere steden een mogelijkheid zou kunnen zijn. "Als ik het niet veilig vind, verplaatsen we de wedstrijden naar een andere stad", zei hij.
De 16 gaststeden – elf in de VS, drie in Mexico en twee in Canada – zijn echter contractueel gebonden aan de FIFA. De FIFA zou met ernstige logistieke en vooral juridische problemen te maken krijgen als het toernooi op korte termijn, amper acht maanden voor de geplande start op 11 juni 2026, zou worden verplaatst.
en de olympische spelen...quote:Op donderdag 2 oktober 2025 23:30 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dit gaat nog een ding worden met zo'n lamlul als Trump, het hele WK moet straks over hem gaan.
Je gooit nu wel een hoop dingen op een hoop.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 20:22 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is gewoon gebaseerd op uitspraken van verschillende democraten. We hadden Biden bijvoorbeeld die opriep dat migranten maar massaal naar de grens moesten afreizen.
we zagen dat alle democraten hun hand opstaken toen er gevraagd werd of illegalen onder hun bewind gezondheidszorg moesten krijgen opgebracht door de belastingbetaler.
Dan hebben we nog het bizarre gebeuren dat de regering van Biden Texas aanklaagde omdat ze in Texas van mening waren dat de grens het wel waard is om te verdedigen.
https://edition.cnn.com/2(...)j-lawsuit/index.html
En dan heb ik het nog niet eens over die sanctuary states waar criminele illegalen niet uitgeleverd hoeven te worden aan ICE met alle gevolgen van dien.
Vind je het heel gek dat Maga denkt dat de democraten liever de grenzen open hebben staan en illegale immigratie zoveel mogelijk willen faciliteren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 00:26 schreef AnneX het volgende:
Trump slim!? Anders Barron wèl…Ziet er niet echt betrouwbaar uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan me ook niet voorstellen dat Barron met Crockett in debat gaat. Dat gaat hij zeker verliezen. Dat wel
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Oh…nou dan ben ik erin getrapt.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 00:47 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ziet er niet echt betrouwbaar uit.
Kan me ook niet voorstellen dat Barron met Crockett in debat gaat. Dat gaat hij zeker verliezen. Dat wel![]()
Altijd even kijken of je ook andere (betrouwbare) bronnen kunt vinden. Als zo'n debat echt had plaatsgevonden zou de media er vol van gestaan hebben.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 00:51 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oh…nou dan ben ik erin getrapt.
Gebeurt meer mensen…dat zij in sprookjes en nachtmerries zijn gaan geloven.
Update:quote:Op donderdag 2 oktober 2025 05:03 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ze hebben dus wel wat foto's gemaakt voor propagandadoeleinden die vervolgens bij Fox News mmv Vance gebruikt worden om de Democraten te bespotten door Trump-2028-petjes in beeld te brengen tijdens de 'onderhandelingen' over het budget.
Hahaha zo grappig! Hoe kleuterig kan je zijn.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3m253btdkrk2c
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik gebruikte het woord migranten omdat Biden het hier had over asielzoekers. Het was een wir schaffen das moment omdat Biden weliswaar doelde op asielzoekers maar met die enorme stroom kwam er van alles mee buiten asielzoekers om. Het was een belachelijke uitspraak dat later beleid is geworden terwijl met het remain in Mexico beleid er al prima beleid stond die de problemen deels hadden opgelost.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 00:01 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Je gooit nu wel een hoop dingen op een hoop.
Die rechtzaak tegen Texas ging over dat de staat niet zijn eigen beleid mocht maken wat tegen het federale beleid in ging. Migranten zijn geen illegalen, dat zijn migranten die zich melden om (bijvoorbeeld) een verblijfsvergunning te krijgen. Immigratie is niet altijd illegaal, en niet alle immigranten zijn crimineel.
Zonder die uitvergrotingen blijft er weinig over van je post. Immigratie is in een land als de VS altijd wenselijk geweest, illegale immigratie is een ander verhaal.
Ik had het voornamelijk over de Marrokanen die hier geboren en getogen zijn. De meeste Marrokanen willen zelf niets te maken hebben met hun illegale mede Marokkanen. Die twee groepen moet je echt los van elkaar zien.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 22:59 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Sorry voor het ook off topic gaan, maar dat van die Marokkanen klopt gewoon niet. Een groot deel van de problemen van de asielopvang komt van Marokkanen, die sowieso weer worden afgewezen en uitgewezen en die de vlotte afhandeling van asielaanvragen van mensen die wel met recht en reden hun land ontvlucht zijn ophouden. Gelukkig zijn er inmiddels wel goede afspraken met Marokko voor terugsturen. « Hoewel het "nagenoeg ideaal" gaat, ziet Van der Burg wel dat nieuwkomers zich aanpassen aan het verscherpte beleid. Vaak wachten ze een afwijzing van hun aanvraag niet af, maar verdwijnen ze al snel in de illegaliteit. "Dat is nu ons probleem."
"Ze weten dondersgoed dat ze niet mogen blijven en dat als ze worden afgewezen ze in vreemdelingenbewaring worden gezet", stelt de bewindsman. Voordat dat kan gebeuren trekken de afgewezen asielzoekers door naar onbekende plekken in Nederland of een ander EU-land.
Vorig jaar kwamen er volgens de Dienst Terugkeer en Vertrek zo'n duizend asielzoekers uit Marokko. »
Maar overigens gaat het hier geloof over de USA, al vroeg ik me dat wel een paar keer af.
Dat neemt nog steeds niet weg dat migranten en illegalen twee verschillende stromingen zijn. Biden heeft niet gezegd dat illegalen welkom zijn, Biden heeft gezegd dat migranten welkom zijn.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 05:56 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik gebruikte het woord migranten omdat Biden het hier had over asielzoekers. Het was een wir schaffen das moment omdat Biden weliswaar doelde op asielzoekers maar met die enorme stroom kwam er van alles mee buiten asielzoekers om. Het was een belachelijke uitspraak dat later beleid is geworden terwijl met het remain in Mexico beleid er al prima beleid stond die de problemen deels hadden opgelost.
Je commentaar over Texas zegt wel genoeg over de intenties van het beleid van Biden omtrent de grens. Zelf weigeren de grens te bewaken en dan vervolgens Texas aanklagen die de problematiek wel serieus probeert te nemen.
Vind je het heel gek dat MAGA terecht denkt dat de democraten voor open grenzen zijn?
Reden 38 om ver bij dat merk uit de buurt te blijvenquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 07:11 schreef Basp1 het volgende:
Nieuwe censuur onder druk van de wannabe fascisten.
Apple Takes Down ICE Tracking Apps Amid Trump Pressure Campaign
Vraag me af of dat nu is.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 07:18 schreef Perrin het volgende:
Stukje hybride oorlog?
Massive fire broke out in Los Angeles refinery, El Segundo, explosion were reported.
Jazeker.quote:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)n-aan-koning-charlesquote:Museumdirecteur ontslagen die niet wilde dat Trump 'Nederlands' zwaard weggaf
Donald Trump zou een 'Nederlands' zwaard hebben willen weggeven aan de Britse koning Charles. Een museumdirecteur in de VS stak daar een stokje voor, waardoor Trump tijdens zijn staatsbezoek aan Groot-Brittannië een replica van het zwaard weggaf. De museumdirecteur is intussen zijn baan kwijt.
Dat opmerkelijke verhaal staat vandaag in The New York Times. De krant schrijft dat de Amerikaanse president Donald Trump graag met een geschikt cadeau wilde komen voor de Britse koning Charles tijdens zijn staatsbezoek vorige maand.
In 1947 van Wilhelmina gekregen
Trump had zijn zinnen gezet op een zwaard dat de Amerikaanse generaal Dwight Eisenhower had gekregen voor zijn rol in de Tweede Wereldoorlog. Hij leidde de geallieerde troepen die Europa bevrijdden.
Het zwaard waar het om ging, kreeg Eisenhower in 1947 van de toenmalige Nederlandse koningin Wilhelmina. Zij wilde de generaal bedanken voor zijn rol bij de bevrijding van Nederland van de Duitse bezetter.
Het zwaard is al decennia in beheer van Dwight D. Eisenhower Presidential Library and Museum. De directeur van dat museum, Todd Arrington, kreeg vorige maand het verzoek het zwaard weg te geven, zodat Trump het aan de Britse koning cadeau kon doen.
'Na dertig jaar trouwe dienst'
Arrington weigerde. Hij zei dat hij wettelijk verplicht is om zorg te dragen voor het zwaard voor het Amerikaanse publiek. Trump zou volgens bronnen woest hebben gereageerd. Hij besloot uiteindelijk om een replica van het zwaard aan Charles te geven, stelt de krant.
Arrington werd vorige week ontslagen. De officiële reden is dat hem 'geen gevoelige informatie kan worden toevertrouwd', zegt hij.
In een gesprek met The New York Times zegt de museumdirecteur dat hij vermoedt dat zijn weigering om het zwaard cadeau te doen een rol speelde. "Ik had nooit verwacht dat ik, na bijna dertig jaar in dienst van de overheid, zou worden ontslagen", zei hij.
Shutdown
De overkoepelende organisatie die gaat over het museum reageerde niet op vragen van de krant. De overheidsdienst is gesloten vanwege de shutdown in de VS. Het Witte Huis wilde niet op de zaak reageren.
Je merkt aan alles dat het piept en kraakt in de Amerikaanse techsector. Verkeerde inzet en complete braindrain.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 07:30 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Reden 38 om ver bij dat merk uit de buurt te blijven
En daarom moet je niet iemand met een fragiel ego op die plaats stemmen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 07:53 schreef jcdragon het volgende:
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)n-aan-koning-charles
"Never met the guy, I wish him well"quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 09:59 schreef GarlandBriggs het volgende:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3m2aqfygij225
Helaas mensen. Weer eentje uit de Christelijk Conservatieve hoek en geen Transgender Woke Dragqueen Immigrant
Tots and pears.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 09:59 schreef GarlandBriggs het volgende:
Helaas mensen. Weer eentje uit de Christelijk Conservatieve hoek en geen Transgender Woke Dragqueen Immigrant
Stond hij ook in de Epstein files?quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 09:59 schreef GarlandBriggs het volgende:
I left my wallet in El Segundoquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 07:18 schreef Perrin het volgende:
Stukje hybride oorlog?
Massive fire broke out in Los Angeles refinery, El Segundo, explosion were reported.
Is Biden dan een volslagen idioot? Een kind kon weten dat niet alleen asielzoekers zich massaal aan de grens zouden melden. Dit geintje hebben we toch ook in Europa meegemaakt met alle gevolgen van dien. Je moet behoorlijk naïef zijn om te geloven dat slechts asielzoekers zich komen melden. Tenzij Biden heel goed wist wat hij deed en dat maakt het veel kwalijker.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 06:27 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dat neemt nog steeds niet weg dat migranten en illegalen twee verschillende stromingen zijn. Biden heeft niet gezegd dat illegalen welkom zijn, Biden heeft gezegd dat migranten welkom zijn.
Kortom Biden vond het vervelend dat zijn open grenzen beleid werd ondermijnd door Texas die alle gevolgen van het beleid van Biden moeten accepteren.quote:Over Texas: staten mogen nu ook geen ander immigratiebeleid voeren dan de federale overheid. De huidige regering vecht dat niet aan in de rechtbank, die stuurt ICE en de Nationale Garde.
Ik denk persoonlijk dat het open grenzen beleid ook geld voor illegalen. Er is werkelijk geen enkele reden om je staat in een sanctuary state te veranderen als je illegalen geen warm hart toedraagt. Je kan roepen wat je wil, maar democraten hebben de schijn qua illegale immigratie echt tegen.quote:Democraten zijn ook voor open grenzen, maar niet in de karakterisering dat ze alle illegalen binnen willen halen etc. De wereld is globaal, internationale studenten (bijvoorbeeld) zijn in veel gevallen juist wenselijk. Dat illegalen niet wenselijk zijn en dat (op de juiste manier) aangepakt moet worden ben ik met je eens, maar nogmaals, niet elke immigrant is een illegale immigrant.
Ik zie ze er nog voor aan om te zeggen dat dat geen echte christen isquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 14:02 schreef Basp1 het volgende:
Gelukkig pakt Trump voor de gelovige hypocriete magacisten de illegale migranten nu keihard aan.
Beste magacisten wat vinden jullie nu van de uitspraak van de paus hier over?
Maar dat is toch ook niet gezegd? Hij heeft gezegd dat migranten zich kunnen melden, en door de bestaande immigratieprocessen wel of niet toegestaan worden. Dat dat proces slecht werkt is evident en heeft verbetering nodig, maar dat betekent niet dat het het beleid is om illegalen binnen te halen. Dat is natuurlijk onlogisch, dan kun je dat ook op andere manieren doen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 13:35 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Is Biden dan een volslagen idioot? Een kind kon weten dat niet alleen asielzoekers zich massaal aan de grens zouden melden. Dit geintje hebben we toch ook in Europa meegemaakt met alle gevolgen van dien. Je moet behoorlijk naïef zijn om te geloven dat slechts asielzoekers zich komen melden. Tenzij Biden heel goed wist wat hij deed en dat maakt het veel kwalijker.
[..]
Dat is een oversimplificatie die niet overeenkomt met de werkelijkheid. Het feit is dat immigratie een federale aangelegenheid is, en staten ernaar moeten luisteren. Dat is nu ook zo, anders hadden staten het wel actiever genegeerd.quote:Kortom Biden vond het vervelend dat zijn open grenzen beleid werd ondermijnd door Texas die alle gevolgen van het beleid van Biden moeten accepteren.
[..]
Je voegt nu zelf telkens illegale immigratie eraan toe, terwijl we het hebben over legale immigratie. Ja, er zijn ook illegale migranten, die moeten (op een humane manier) terug naar land van herkomst. Maar wat jij nu doet is immigranten, asielzoekers, mensen die vluchten voor een onveilige situatie in hun eigen land en illegalen op één hoop gooien. Dat is een valse vergelijking.quote:Ik denk persoonlijk dat het open grenzen beleid ook geld voor illegalen. Er is werkelijk geen enkele reden om je staat in een sanctuary state te veranderen als je illegalen geen warm hart toedraagt. Je kan roepen wat je wil, maar democraten hebben de schijn qua illegale immigratie echt tegen.
Nee.quote:
Asielzoekers zijn geen migranten.quote:Een kind kon weten dat niet alleen asielzoekers zich massaal aan de grens zouden melden.
Trump zegt ook dat migranten welkom zijn.quote:Dit geintje hebben we toch ook in Europa meegemaakt met alle gevolgen van dien. Je moet behoorlijk naïef zijn om te geloven dat slechts asielzoekers zich komen melden. Tenzij Biden heel goed wist wat hij deed en dat maakt het veel kwalijker.
[..]
De fout die je maakt in deze is dat jij gelooft dat elke illegale migrant als zodanig het land is binnengekomen.quote:Kortom Biden vond het vervelend dat zijn open grenzen beleid werd ondermijnd door Texas die alle gevolgen van het beleid van Biden moeten accepteren.
[..]
Ik denk persoonlijk dat het open grenzen beleid ook geld voor illegalen. Er is werkelijk geen enkele reden om je staat in een sanctuary state te veranderen als je illegalen geen warm hart toedraagt. Je kan roepen wat je wil, maar democraten hebben de schijn qua illegale immigratie echt tegen.
Klopt.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 15:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
De fout die je maakt in deze is dat jij gelooft dat elke illegale migrant als zodanig het land is binnengekomen.
En dat is niet zo.
bron: https://usafacts.org/articles/how-many-immigrants-are-in-the-american-workforcequote:Of the 169 million workers in the United States, more than 32 million are immigrants. That's over 19% of the workforce.
Nogmaals je vervangt goed beleid met slecht beleid. Wat was er mis met remain in Mexico gezien de problemen die er voorheen aan de grens waren? Welk doel dient het om op TV te roepen dat een asielzoekers zich maar weer moeten melden aan de grens wetende dat je indirect een hoop illegalen uitnodigt? Dat kun je toch alleen maar verklaren als totale incompetentie of een plan om zoveel mogelijk illegalen het land binnen te laten. De wetgeving die Biden in zijn nadagen erdoorheen probeerde te rammen liet dat ook zien. Pas na een relatief hoog aantal grensoverschrijdingen zou de federale overheid ingrijpen, waarom was dat als blijkt dat je als president relatief eenvoudig de grens kan sluiten?quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 15:58 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Maar dat is toch ook niet gezegd? Hij heeft gezegd dat migranten zich kunnen melden, en door de bestaande immigratieprocessen wel of niet toegestaan worden. Dat dat proces slecht werkt is evident en heeft verbetering nodig, maar dat betekent niet dat het het beleid is om illegalen binnen te halen. Dat is natuurlijk onlogisch, dan kun je dat ook op andere manieren doen.
Dat ben ik met je eens, ik begrijp overigens wel waarom Texas dat heeft gedaan. Het is oneerlijk om Texas te laten opdraaien voor de negatieve gevolgen van Bidens beleid.quote:[..]
Dat is een oversimplificatie die niet overeenkomt met de werkelijkheid. Het feit is dat immigratie een federale aangelegenheid is, en staten ernaar moeten luisteren. Dat is nu ook zo, anders hadden staten het wel actiever genegeerd.
Ik doe dat omdat ze allen met dezelfde stroom het land binnenkomen. Dat is het gevolg van Bidens beleid want het is godsonmogelijk om te filteren wie er nu werkelijk een asielzoeker is en wie niet.quote:[..]
Je voegt nu zelf telkens illegale immigratie eraan toe, terwijl we het hebben over legale immigratie. Ja, er zijn ook illegale migranten, die moeten (op een humane manier) terug naar land van herkomst. Maar wat jij nu doet is immigranten, asielzoekers, mensen die vluchten voor een onveilige situatie in hun eigen land en illegalen op één hoop gooien. Dat is een valse vergelijking.
Dat lag echt niet aan Bidens beleid.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 16:36 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, ik begrijp overigens wel waarom Texas dat heeft gedaan. Het is oneerlijk om Texas te laten opdraaien voor de negatieve gevolgen van Bidens beleid.
En asielzoeker vraagt asiel aan.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 16:36 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nogmaals je vervangt goed beleid met slecht beleid. Wat was er mis met remain in Mexico gezien de problemen die er voorheen aan de grens waren? Welk doel dient het om op TV te roepen dat een asielzoekers zich maar weer moeten melden aan de grens wetende dat je indirect een hoop illegalen uitnodigt? Dat kun je toch alleen maar verklaren als totale incompetentie of een plan om zoveel mogelijk illegalen het land binnen te laten. De wetgeving die Biden in zijn nadagen erdoorheen probeerde te rammen liet dat ook zien. Pas na een relatief hoog aantal grensoverschrijdingen zou de federale overheid ingrijpen, waarom was dat als blijkt dat je als president relatief eenvoudig de grens kan sluiten?
[..]
Dat ben ik met je eens, ik begrijp overigens wel waarom Texas dat heeft gedaan. Het is oneerlijk om Texas te laten opdraaien voor de negatieve gevolgen van Bidens beleid.
[..]
Ik doe dat omdat ze allen met dezelfde stroom het land binnenkomen. Dat is het gevolg van Bidens beleid want het is godsonmogelijk om te filteren wie er nu werkelijk een asielzoeker is en wie niet.
Allen moeten de voor de rechter verschijnen maar hoeveel komen er werkelijk opdagen? Een groot gedeelte duikt de illegaliteit in in de VS en Biden wist dat. En toch bleef hij volharden in dit beleid en zijn blauwe staten veranderd in sanctuary states waardoor het moeilijker word om deze mensen op te pakken en uit te zetten. Nogmaals de democraten hebben de schijn tegen, ze hebben illegale immigratie gefaciliteerd en ze frustreren nu het proces om ze het land uit te zetten.
Dit dus en dat was niet de eerste keer. Onder Trump 1 gebeurde dat ook al. Het is juist Trump die niet geinteresseerd is in daadwerkelijke oplossingen via herziening van de achterhaalde immigratiewetten. Het probleem wordt door hem in stand gehouden omdat het hem electoraal beter uitkomt.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 16:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat lag echt niet aan Bidens beleid.
De grap is juist dat de republikeinen (!) vorig jaar februari tegen een "bi-partisan bill" van Biden hebben gestemd om de grensbewaking aan te scherpen.
Omdat de kosten voor ingrijpen hoog zijn, en de nadelen van niet ingrijpen bij een lage hoeveelheid illegale immigranten vrij laag zijn (verwacht ik). Vergeet niet, Trump gooit een gigantische hoeveelheid geld tegen ICE aan en maakt het vrijwel zijn enige speerpunt. Je ziet wat de impact daarvan is op andere delen van het land. Er is door de Trump regering een bewuste keuze gemaakt om de bestaande regering te ontmantelen, dus impact is verwacht (en geaccepteerd), dat is niet het geval geweest in eerdere regeringen. Je doet een risicoanalyse, je kijkt wat de impact is als je wel iets doet en als je niets doet, en op basis daarvan beslis je wat je doet.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 16:36 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nogmaals je vervangt goed beleid met slecht beleid. Wat was er mis met remain in Mexico gezien de problemen die er voorheen aan de grens waren? Welk doel dient het om op TV te roepen dat een asielzoekers zich maar weer moeten melden aan de grens wetende dat je indirect een hoop illegalen uitnodigt? Dat kun je toch alleen maar verklaren als totale incompetentie of een plan om zoveel mogelijk illegalen het land binnen te laten. De wetgeving die Biden in zijn nadagen erdoorheen probeerde te rammen liet dat ook zien. Pas na een relatief hoog aantal grensoverschrijdingen zou de federale overheid ingrijpen, waarom was dat als blijkt dat je als president relatief eenvoudig de grens kan sluiten?
[..]
Tja, dat is hoe federaal werkt. In sommige dingen heb je een voordeel, in sommige dingen een nadeel. Een staat die vrijwel geen immigratie heeft (omdat ze in 't midden van 't land liggen en dus geen grenzen hebben) betaalt ook mee voor de federale immigratie, dat is net zo goed oneerlijk.quote:Dat ben ik met je eens, ik begrijp overigens wel waarom Texas dat heeft gedaan. Het is oneerlijk om Texas te laten opdraaien voor de negatieve gevolgen van Bidens beleid.
[..]
Nee dat komen ze niet. Denk er nu nog eens goed over na. ICE maakt gebruik van de IRS data om "illegalen" te vinden. Dat houdt in dat er een definitieverandering van is (bijvoorbeeld statushouders/visumhouders naar illegaal), want als ze daadwerkelijk illegaal zijn staan ze niet in de IRS database.quote:Ik doe dat omdat ze allen met dezelfde stroom het land binnenkomen. Dat is het gevolg van Bidens beleid want het is godsonmogelijk om te filteren wie er nu werkelijk een asielzoeker is en wie niet.
Allen moeten de voor de rechter verschijnen maar hoeveel komen er werkelijk opdagen? Een groot gedeelte duikt de illegaliteit in in de VS en Biden wist dat. En toch bleef hij volharden in dit beleid en zijn blauwe staten veranderd in sanctuary states waardoor het moeilijker word om deze mensen op te pakken en uit te zetten. Nogmaals de democraten hebben de schijn tegen, ze hebben illegale immigratie gefaciliteerd en ze frustreren nu het proces om ze het land uit te zetten.
Heel kinderachtig.quote:
Dat is me wat te onschuldig eigenlijk.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 17:20 schreef Gunner het volgende:
Kinderachtig vat Trump zijn huidige termijn goed samen.
Yeah surequote:Op vrijdag 3 oktober 2025 16:36 schreef Chivaz het volgende:
Dat is het gevolg van Bidens beleid want het is godsonmogelijk om te filteren wie er nu werkelijk een asielzoeker is en wie niet.
Kwaadaardig lijkt me een veel betere term.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 17:20 schreef Gunner het volgende:
Kinderachtig vat Trump zijn huidige termijn goed samen.
Het 'Remain in Mexico'-beleid werd afgeschaft omdat er een hele onveilige situatie ontstond voor migranten. Ontvoeringen, verkrachtingen, afpersingen en geweld.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 17:07 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Omdat de kosten voor ingrijpen hoog zijn, en de nadelen van niet ingrijpen bij een lage hoeveelheid illegale immigranten vrij laag zijn (verwacht ik). Vergeet niet, Trump gooit een gigantische hoeveelheid geld tegen ICE aan en maakt het vrijwel zijn enige speerpunt. Je ziet wat de impact daarvan is op andere delen van het land. Er is door de Trump regering een bewuste keuze gemaakt om de bestaande regering te ontmantelen, dus impact is verwacht (en geaccepteerd), dat is niet het geval geweest in eerdere regeringen. Je doet een risicoanalyse, je kijkt wat de impact is als je wel iets doet en als je niets doet, en op basis daarvan beslis je wat je doet.
Op het moment dat je vertrouwt op de processen van de grensbewaking zou illegale immigratie een beperkt issue moeten zijn. Vergeet niet dat veel van de mensen die nu illegaal genoemd worden (door jou en de Trump administratie) gewoon een verblijfsvergunning hadden, maar die verblijfsvergunning ingetrokken is. Dat zijn geen mensen die illegaal binnen gekomen zijn, dat zijn mensen die het normale proces gevolgd hebben.
[..]
Tja, dat is hoe federaal werkt. In sommige dingen heb je een voordeel, in sommige dingen een nadeel. Een staat die vrijwel geen immigratie heeft (omdat ze in 't midden van 't land liggen en dus geen grenzen hebben) betaalt ook mee voor de federale immigratie, dat is net zo goed oneerlijk.
[..]
Nee dat komen ze niet. Denk er nu nog eens goed over na. ICE maakt gebruik van de IRS data om "illegalen" te vinden. Dat houdt in dat er een definitieverandering van is (bijvoorbeeld statushouders/visumhouders naar illegaal), want als ze daadwerkelijk illegaal zijn staan ze niet in de IRS database.
Die bi-partisan bill was waardeloos.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 16:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat lag echt niet aan Bidens beleid.
De grap is juist dat de republikeinen (!) bijvoorbeeld vorig jaar februari tegen een "bi-partisan bill" van Biden hebben gestemd om de grensbewaking aan te scherpen.
O.a. Mitch McConnell had daar aan meegewerkt en stemde uiteindelijk ook tegen, dus tegen zijn eigen bill.
En ook juni 2024 lagen republikeinen weer dwars.
Biden border plan attacked by Republican rivals
En Biden had nu eenmaal steun nodig van de republikeinen, aangezien democraten geen meerderheid meer in het huis hadden.
Biden is op alle manieren tegengewerkt om wat aan het probleem te doen en nu gaan de republikeinen onder leiding van Trump daar mee aan de haal, ondertussen schaamteloos bewerend dat Biden er niets aan wilde doen.
https://www.politico.com/(...)ration-deal-00139558quote:The bill would force the Department of Homeland Security to shutter the border if daily illegal crossings top 5,000 migrants on average or 8,500 in a single day. Unaccompanied minors from countries other than Mexico and Canada wouldn’t count toward that total.
Het soort toestanden die door coyotes werden gedaan. Vind je niet dat Mexico hier een verantwoordelijkheid heeft?quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 17:54 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het 'Remain in Mexico'-beleid werd afgeschaft omdat er een hele onveilige situatie ontstond voor migranten. Ontvoeringen, verkrachtingen, afpersingen en geweld.
Je weet wel het soort toestanden waar @:Chivaz 'mee begaan' is.
Niet alles valt uit te drukken in geld, er zit ook een morele kwestie hier aan vast. Moet je illegalen binnenlaten die volgens @KoosVogels zich netjes aan de regels houden maar toch onwenselijk zijn vanwege demografische veranderingen waar de mensen niet op zitten te wachten? En dan zit je nog met het oneerlijke. Hoe eerlijk is het om illegale immigratie toe te staan terwijl legale immigranten jarenlang op hun beurt moeten wachten en bewijzen dat ze werkelijk iets toevoegen?quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 17:07 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Omdat de kosten voor ingrijpen hoog zijn, en de nadelen van niet ingrijpen bij een lage hoeveelheid illegale immigranten vrij laag zijn (verwacht ik). Vergeet niet, Trump gooit een gigantische hoeveelheid geld tegen ICE aan en maakt het vrijwel zijn enige speerpunt. Je ziet wat de impact daarvan is op andere delen van het land. Er is door de Trump regering een bewuste keuze gemaakt om de bestaande regering te ontmantelen, dus impact is verwacht (en geaccepteerd), dat is niet het geval geweest in eerdere regeringen. Je doet een risicoanalyse, je kijkt wat de impact is als je wel iets doet en als je niets doet, en op basis daarvan beslis je wat je doet.
Je weet dat ik een aantal pagina’s verrot ben gescholden omdat ik het gore lef had om te melden dat illegale immigranten geen belasting betalen.quote:Op het moment dat je vertrouwt op de processen van de grensbewaking zou illegale immigratie een beperkt issue moeten zijn. Vergeet niet dat veel van de mensen die nu illegaal genoemd worden (door jou en de Trump administratie) gewoon een verblijfsvergunning hadden, maar die verblijfsvergunning ingetrokken is. Dat zijn geen mensen die illegaal binnen gekomen zijn, dat zijn mensen die het normale proces gevolgd hebben.
[..]
Tja, dat is hoe federaal werkt. In sommige dingen heb je een voordeel, in sommige dingen een nadeel. Een staat die vrijwel geen immigratie heeft (omdat ze in 't midden van 't land liggen en dus geen grenzen hebben) betaalt ook mee voor de federale immigratie, dat is net zo goed oneerlijk.
[..]
Nee dat komen ze niet. Denk er nu nog eens goed over na. ICE maakt gebruik van de IRS data om "illegalen" te vinden. Dat houdt in dat er een definitieverandering van is (bijvoorbeeld statushouders/visumhouders naar illegaal), want als ze daadwerkelijk illegaal zijn staan ze niet in de IRS database.
2. De meeste stemmers (daaronder zitten ook Republikeinen) vinden dat Trump te ver gaat in de uitvoering van zijn migratiebeleid, alleen de die-hard MAGA lui zijn daar fan van.quote:The most recent Democratic administration presided over an enormous surge in migration, with the unauthorized immigrant population exploding to 14 million in 2023 from 10.5 million in 2021 and likely millions more by the time Joe Biden left office, according to the Pew Research Center.
4. De president heeft op het gebied van migratie bijna vrij spel. Biden wilde hiet liever via Congress regelen (wat mij betreft de juiste keuze) maar kon dat niet bolwerken. Mede omdat de Republikeinen onder druk van Trump weigerden mee te doen. Achteraf gezien voor hen de juiste keuze. Daarna nam Biden alsnog maatregelen die meteen de crisis verlichtten. De Republikeinen hebben een punt dat Biden die macht de hele tijd al had en dat eerder had kunnen doen, maar uiteraard bedrijft Biden ook politiek dus probeerde hij het via Congress.quote:The fact that voters increasingly see Mr. Trump’s approach to immigration as too harsh is not enough to turn the issue into an asset for Democrats. A late-July poll for The Wall Street Journal shows the problem for Democrats. It found respondents narrowly disapproving of the president’s handling of the issue — and yet it also showed that voters would not rather see immigration policy in the hands of Democrats. Only 28 percent said that they trust Democrats in Congress to handle immigration policy more than they trust Republicans, while 45 percent say they trust Republicans more than Democrats (the split was slightly wider on the question of illegal immigration).
If we force voters to choose between Mr. Trump’s overly harsh approach and our overly permissive one, we will continue to lose on the issue.
De opdracht voor Democraten is dus:quote:For too long, Mr. Biden and his team asserted they couldn’t stop the surge without new legislation. That proved false: In 2024, having failed to get an immigration bill through Congress, Mr. Biden finally took executive actions to curb abuse of the asylum system and slow the flow of migrants across the southern border. When Mr. Trump took office, illegal border crossings slowed to a trickle. In other words, the problem had been fixable all along; Mr. Biden simply did not fix it until much too late.
https://www.nytimes.com/2(...)migration-trump.htmlquote:If we force voters to choose between Mr. Trump’s overly harsh approach and our overly permissive one, we will continue to lose on the issue.
Most voters say immigration provides net benefits to the country, but they also want rules to be enforced. We need to echo both of those sentiments.
Dat op zich is niet nieuw, onder Biden zijn er vorig jaar ook een record aantal uitgezet.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 18:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je weet dat ik een aantal pagina’s verrot ben gescholden omdat ik het gore lef had om te melden dat illegale immigranten geen belasting betalen.
Nu blijkt dat ze belasting betalen en dat de Amerikaanse overheid dat zelfs faciliteert.
https://www.reuters.com/f(...)ay-taxes-2025-02-26/
Volkomen logisch dat ze de IRS gebruiken om illegalen op te sporen en het land uit te zetten.
Biden werd vanaf 2022 consequent tegengewerkt.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 18:39 schreef MoreDakka het volgende:
Iedereen heeft zich weer compleet ingegraven zie ik. Wat nuance:
1. Biden heeft wel degelijk als policy gehad om migranten zo weinig mogelijk in de weg te zitten, dat was een bewuste keuze. Daar kun je het mee eens of oneens zijn, het is niet alsof Biden dat zomaar overkwam. Keuzes hebben consequenties. Het was bewust beleid om miljoenen migranten zomaar binnen te laten.
[..]
Ja, en hoe zou dat komen? Migratie was ook bij die verkiezingen al een thema hé. Biden kreeg nul op het rekest bij de Republikeinen in Congress, maar dat betekent niet dat hij dan maar niets hoefde te doen. Niets doen aan de crisis was ook in 2022 een bewuste keuze.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 18:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Biden werd vanaf 2022 consequent tegengewerkt.
Je moet niet vergeten dat Biden in dat jaar de meerderheid in de senaat kwijt was
Biden werd tegengewerkt door de republikeinen om er iets aan te doen, dat is letterlijk meerdere keren gebeurd, zelfs in 2024 nog zoals ik hier al eerder onderbouwde.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 18:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, en hoe zou dat komen? Migratie was ook bij die verkiezingen al een thema hé. Biden kreeg nul op het rekest bij de Republikeinen in Congress, maar dat betekent niet dat hij dan maar niets hoefde te doen. Niets doen aan de crisis was ook in 2022 een bewuste keuze.
Biden was president en was dus verantwoordelijk, dat kunnen we niet uit de weg gaan. Kiezers doen dat ook niet.
Voor de derde keer: Biden kon wel wat doen. Hij had de Republikeinen niet nodig. De president heeft heel veel macht op het gebied van migratie. Trump toont dat nota bene aan, waarom is dit zo moeilijk te snappen?quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 18:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Biden werd tegengewerkt door de republikeinen om er iets aan te doen, dat is letterlijk meerdere keren gebeurd, zelfs in 2024 nog zoals ik hier al eerder onderbouwde.
Republikeinen vielen Biden aan de ene kant aan op zijn migratiebeleid en werkten het gelijktijdig tegen, zodat hij niets voor elkaar zou krijgen.
Je kunt je ook afvragen waarom de Republikeinen het migrantenprobleem uit de hand hebben laten lopen voor politiek gewin.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 18:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, en hoe zou dat komen? Migratie was ook bij die verkiezingen al een thema hé. Biden kreeg nul op het rekest bij de Republikeinen in Congress, maar dat betekent niet dat hij dan maar niets hoefde te doen. Niets doen aan de crisis was ook in 2022 een bewuste keuze.
Biden was president en was dus verantwoordelijk, dat kunnen we niet uit de weg gaan. Kiezers doen dat ook niet.
Je leest niet.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 18:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Voor de derde keer: Biden kon wel wat doen. Hij had de Republikeinen niet nodig. De president heeft heel veel macht op het gebied van migratie. Trump toont dat nota bene aan, waarom is dit zo moeilijk te snappen?
Voor de zoveelste keer: dat is een bewuste keuze van Biden geweest. Die keuze heeft consequenties. Je hebt de Senaat niet nodig om migratiebeleid te maken en uit te voeren. Trump bewijst dat nota bene, waarom komt dat niet bij je binnen?quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 18:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je leest niet.
- Trump krijgt er veel door omdat hij meerderheden heeft in de senaat
- Trump krijgt er veel door omdat hij, in tegenstelling tot Biden, veel executive orders gebruikt
Trump heeft juist wel steun van de (in meerderheid republikeinse) Senaat om dat migratiebeleid te maken en uit te voeren.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 18:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer: dat is een bewuste keuze van Biden geweest. Die keuze heeft consequenties. Je hebt de Senaat niet nodig om migratiebeleid te maken en uit te voeren. Trump bewijst dat nota bene, waarom komt dat niet bij je binnen?
Vooruit, nog maar een poging danquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 18:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Trump heeft juist wel steun van de Senaat om dat migratiebeleid te maken en uit te voeren.
Daar navigeer je zo omheen.
Als Biden alles per executive order had gedaan, was hij politiek afgebrand.
Ten tweede (voor de zoveelste keer) de president kan zelf het migratiebeleid bepalen, daar heeft hij Congress niet voor nodig. Dat is niet uniek aan Trump. Het overgrote deel van Trump's beleid wordt uitgevoerd sinds hij weer aan de macht is, daar heeft Congress helemaal niets over te zeggen. Het is compleet irrelevant dat de Republikeinen in de meerderheid zijn.quote:On June 4, 2024, Biden passed an executive order to shut down the border if illegal crossings reached an average of 2,500 migrants a day in a given week.[17] Migrant encounters subsequently dropped down to 2020 levels.[18][19]
Uiteraard heeft Biden (zij het veel minder dan Trump) wel executive orders doorgevoerd, dat staat ook in mijn bron eerder in dit topic over juni 2024.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 19:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Vooruit, nog maar een poging dan
Ten eerste heeft Biden zijn migratiebeleid via Executive Orders uitgevoerd. Zowel toen hij aantradt als later. Dus nog maar een keer voor de duidelijkheid: Biden heeft richting het einde van zijn termijn zijn migratiebeleid aangepast zonder Congress. Dat heeft Biden gedaan. Biden heeft via Executive Orders het beleid rond de grens veranderd. Hij heeft het veel moeilijker gemaakt om binnen te komen.
Biden heeft per executive order zijn migratiebeleid aangepast. Met succes:
[..]
Ten tweede (voor de zoveelste keer) de president kan zelf het migratiebeleid bepalen, daar heeft hij Congress niet voor nodig. Dat is niet uniek aan Trump. Het overgrote deel van Trump's beleid wordt uitgevoerd sinds hij weer aan de macht is, daar heeft Congress helemaal niets over te zeggen. Het is compleet irrelevant dat de Republikeinen in de meerderheid zijn.
Net als bij Biden, die zijn beleid gewoon voortzette nadat hij in 2022 de meerderheid verloor.
Hopelijk snap je het nu een beetje, zo niet dan moet je misschien maar naar het Jeugdjournaal kijken.
Hé, je kunt toch lezen! Fijn dat je toegeeft dat je fout zat.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 19:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Uiteraard heeft Biden (zij het veel minder dan Trump) wel executive orders doorgevoerd, dat staat ook in mijn bron eerder in dit topic over juni 2024.
Ja en de president gaat over migratie. Fijn dat je nu eindelijk eens goed leestquote:En die waren wel nodig om budgetten erdoor te loodsen, want daar gaat de senaat over.
Ik hoop dat je een ingegroeide teennagel krijgt.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 19:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hé, je kunt toch lezen! Fijn dat je toegeeft dat je fout zat.
[..]
Ja en de president gaat over migratie. Fijn dat je nu eindelijk eens goed leest
Biden heeft er voor gekozen een minderheid te hebben in de senaat?quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 18:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer: dat is een bewuste keuze van Biden geweest. Die keuze heeft consequenties. Je hebt de Senaat niet nodig om migratiebeleid te maken en uit te voeren. Trump bewijst dat nota bene, waarom komt dat niet bij je binnen?
Haha, deze is wel heel creatief hoorquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 19:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Biden heeft er voor gekozen een minderheid te hebben in de senaat?
Bijzonder...
quote:De Amerikaanse president Trump schrijft op zijn platform Truth Social dat Hamas tot 00.00 uur op maandag heeft (18.00 uur Amerikaanse tijd op zondag in Washington) om te reageren op het Gaza-plan dat hij eerder deze week presenteerde met de Israëlische premier Netanyahu.
Het plan, dat uit twintig stappen bestaat, voorziet onder meer in de vrijlating van alle gijzelaars binnen 72 uur. In ruil daarvoor laat Israël bijna 2000 Palestijnse gevangenen gaan en wordt hulpverlening aan de Gazastrook hervat. Ook moet Hamas de wapens neerleggen en zijn leidende rol in Gaza opgeven, waarna uiteindelijk de Palestijnse Autoriteit het voor het zeggen krijgt. Hamas was niet betrokken bij het opstellen van het plan.
Het plan kon in een gezamenlijke verklaring op goedkeuring rekenen van acht landen die traditioneel Gaza steunen. Saudi-Arabië, Turkije, Egypte, Jordanië, Qatar, de Verenigde Arabische Emiraten, Indonesië en Pakistan prezen Trumps leiderschap en "zijn oprechte pogingen een eind te maken aan de oorlog in Gaza". Volgens de acht landen maakt het plan de weg vrij voor een tweestatenoplossing. Ze zijn daarom bereid mee te helpen met de uitvoering ervan.
Trump zei na de presentatie van het plan dat Hamas "drie tot vier dagen" kreeg om te reageren, maar hij zet de deadline nu dus op zondag. In zijn bericht schrijft hij verder over een "laatste kans-deal" en dat "de hel losbarst" als er geen overeenkomst komt.
De hel barst los?quote:
Hiroshima 2.0 (zou wel nadelig zijn voor zijn nobelprijs kansen).quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 19:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De hel barst los?
Wat gaat hij doen? Met servies gooien als een Griekse kleuter met een tantrum?
Die hel is er toch al? De laatste twee jaar !quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 19:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De hel barst los?
Wat gaat hij doen? Met servies gooien als een Griekse kleuter met een tantrum?
Waarom? De bevolking snakte naar stevig grensbeleid, wie moet hem politiek afbranden dan behalve zijn eigen partij?quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 18:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als Biden alles per executive order had gedaan, was hij politiek afgebrand.
De Republikeinen natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 19:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarom? De bevolking snakte naar stevig grensbeleid, wie moet hem politiek afbranden dan behalve zijn eigen partij?
Er wordt duidelijk uitgelegd dat voor bepaalde zaken de Senaat nodig is.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 19:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Haha, deze is wel heel creatief hoor
Ik denk dat niemand in de VS problemen heeft met mensen die emigreren.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 19:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
De Republikeinen natuurlijk.
Die hebben niet voor niets een strikter emigratiebeleid gefrustreerd.
Toen Biden dat door de senaat probeerde te krijgen waren er opvallend veel republikeinen die daar blijkbaar wel moeite mee hadden.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 19:50 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand in de VS problemen heeft met mensen die emigreren.
Dan begrijp je niets van de Amerikaanse politiek.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 19:50 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand in de VS problemen heeft met mensen die emigreren.
Omdat die bill niet deugde. Nogmaals die bill zorgde ervoor dat duizenden migranten per dag zonder problemen de grens over konden wandelen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 19:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Toen Biden dat door de senaat probeerde te krijgen waren er opvallend veel republikeinen die daar blijkbaar wel moeite mee hadden.
Roept de man die zegt dat republikeinen tegen mensen zijn die emigreren. Lolquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 19:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dan begrijp je niets van de Amerikaanse politiek.
Dus dat is onder Biden niet gebeurd, omdat de Republikeinen de Bill tegen hebben gehouden.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 19:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Omdat die bill niet deugde. Nogmaals die bill zorgde ervoor dat duizenden migranten per dag zonder problemen de grens over konden wandelen.
Wederom toon je aan niets van de Amerikaanse politiek te begrijpen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 19:56 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Roept de man die zegt dat republikeinen tegen mensen zijn die emigreren. Lol
Nee. Maar leuk geprobeerd.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 19:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Omdat die bill niet deugde. Nogmaals die bill zorgde ervoor dat duizenden migranten per dag zonder problemen de grens over konden wandelen.
Het staat letterlijk in de bill zelf.quote:
https://www.politico.com/(...)ration-deal-00139558quote:The bill would force the Department of Homeland Security to shutter the border if daily illegal crossings top 5,000 migrants on average or 8,500 in a single day. Unaccompanied minors from countries other than Mexico and Canada wouldn’t count toward that total.
Blijkbaar weet je niet wat daar staat.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 20:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het staat letterlijk in de bill zelf.
[..]
https://www.politico.com/(...)ration-deal-00139558
Blijkbaar kun je niet lezen, er moeten 5000 migranten per dag de grens over trekken per week voordat ze mogen ingrijpen. Er zit een ondergrens aan van 4000 migranten of maximaal 8500 migranten op een dag. Je zou dus in theorie rond de 50.000 migranten per maand de grens over kunnen laten trekken zonder dat de grens word gesloten. Als je dat goed beleid vind dan is dat voor jou, ik vind en blijkbaar ook Trump vind dat waardeloos en achteraf gezien totaal onnodig. Er was geen nieuwe wetgeving nodig slechts een andere president.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 20:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Blijkbaar weet je niet wat daar staat.
Bedankt voor het bekrachtigen van mijn punt.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 20:54 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Blijkbaar kun je niet lezen, er moeten 5000 migranten per dag de grens over trekken per week voordat ze mogen ingrijpen. Er zit een ondergrens aan van 4000 migranten of maximaal 8500 migranten op een dag. Je zou dus in theorie rond de 50.000 migranten per maand de grens over kunnen laten trekken zonder dat de grens word gesloten. Als je dat goed beleid vind dan is dat voor jou, ik vind en blijkbaar ook Trump vind dat waardeloos en achteraf gezien totaal onnodig. Er was geen nieuwe wetgeving nodig slechts een andere president.
quote:Rep. Nikki Budzinski called ICE agents “dangerous and reckless.”
quote:Rep. Ayanna Pressley said ICE is “terrorizing our communities.”
Trump hoopt op gewapend geweld tegen Democraten...quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 21:30 schreef Gehenna het volgende:
Ah ook weer meer olie op het vuur: het witte huis publiceerd een lijst met 'vijanden' vanuit het democratische kamp: https://www.whitehouse.go(...)ice-fuels-bloodshed/
Hoe kom je op deze pseudohitlist? Nou bijv dit soort 'extreme' uitspraken:
[..]
[..]
Nee, niet op Trump stemmen was het thema.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 18:49 schreef MoreDakka het volgende:
Migratie was ook bij die verkiezingen al een thema hé.
Op de golfbaan in slaap gevallen in de rough toen hij naar z'n balletje zocht?quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 21:54 schreef GarlandBriggs het volgende:
Je zou het bijna niet doorhebben in de getroebleerde gekte van Vance, Miller en Vought...maar Trump is weer zoek...sinds Dinsdag niet meer gezien of gehoord. Alleen wat vage AI nonsens en wat berichten op Social Media...maar die worden gemaakt door Jason Miller
Ligt obese opa weer aan het infuus te kwijlen? Ik stel alleen maar vragen?
Maar dat had Biden ook kunnen doen is dan het tegenargument.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 21:41 schreef Vis1980 het volgende:
We zijn best nog snel terechtgekomen bij een essentieel onderdeel van een echte dictatuur: het opsluiten van politieke tegenstanders. Als er dan alsnog verkiezingen zijn, kun je op Trump stemmen of een Democraat die erg fan van hem is.
Als je vragen hebt, vooral de overheid niet bellen, dan begint de voicemail met 'Helaas zijn we gesloten omdat de Democraten meer geven om illegale migranten dan om jou'.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 21:54 schreef GarlandBriggs het volgende:
Je zou het bijna niet doorhebben in de getroebleerde gekte van Vance, Miller en Vought...maar Trump is weer zoek...sinds Dinsdag niet meer gezien of gehoord. Alleen wat vage AI nonsens en wat berichten op Social Media...maar die worden gemaakt door Jason Miller
Niet voor migratie, zoals ik tig keer heb uitgelegd. Dom gelul dus weer van jouw kantquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 19:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Er wordt duidelijk uitgelegd dat voor bepaalde zaken de Senaat nodig is.
Wel voor de budgetten, zoals uitgelegd. Maatregelen kosten geld.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 22:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Niet voor migratie, zoals ik tig keer heb uitgelegd. Dom gelul dus weer van jouw kant
Ja en we hadden het over migratie. Waar de president de macht tot uitvoering heeft. Wat is dit toch voor slap gelul manquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 22:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wel voor de budgetten, zoals uitgelegd. Maatregelen kosten geld.
Ja, migratie is gratisquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 22:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja en we hadden het over migratie. Waar de president de macht tot uitvoering heeft. Wat is dit toch voor slap gelul manJe verft jezelf in een hoek.
Uit de link van Chivaz:quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 22:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja en we hadden het over migratie. Waar de president de macht tot uitvoering heeft. Wat is dit toch voor slap gelul manJe verft jezelf in een hoek.
Ofwel, benodigde budgetten in de bills die de republikeinen om zeep geholpen hebben.quote:Local support
$1.4 billion would be disbursed to help states and local governments handle the influx of immigrants. In New York alone, Gov. Kathy Hochul earlier this month proposed spending $2.4 billion to provide services to migrants in her annual budget.
Kampioen doelpalen verschuivenquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 23:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ofwel, benodigde budgetten in de bills die de republikeinen om zeep geholpen hebben.
Lang verhaal.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 23:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Kampioen doelpalen verschuiven
Om het op kleuterniveau te houden dan maar: De president is de uitvoerende macht. Dat betekent dat hij mag bepalen, binnen de kaders van het geld dat Congress daarvoor opzij legt, hoe dingen uitgevoerd worden. Dat doet de president onder andere met EO's, allemaal heel normaal. Elke president doet dat. Trump en Biden veel meer dan hun voorgangers.
Een onderdeel daarvan is het migratie- en grensbeleid. Daar heeft de president heel veel ruimte. Trump pakte die ruimte om een heel streng grensbeleid te voeren, Biden pakte die ruimte om juist enorm laks beleid te voeren. Dat valt allemaal binnen de uitvoerende macht. Een president heeft Congress niet nodig om te bepalen hoe streng het grensbeleid is, of het uitzetbeleid. Uiteraard mag Congress altijd proberen om zelf ook wetten op dit gebied aan te nemen, dat is hoe het werkt. Congress zou bijvoorbeeld ook nu wetten aan kunnen nemen om Trump's tariffs een halt toe te roepen. Dat is de scheiding van de macht, die moeten in wijze met elkaar vechten om die macht.
Dus, voor de zoveelste keer, hopelijk snap je het nu eindelijk: Biden heeft in zijn termijn de beslissing genomen om een enorm laks beleid te voeren wat betreft migratie. Dit heeft hij bewust gedaan, met Executive Orders. Volstrekt normale gang van zaken. Nadat hij probeerde één en ander via Congress te regelen, ook met het oog op verkiezingen, bleek dat niet te lukken. Dus heeft Biden toen zijn beleid aangepast met andere EO's. Wederom heeft Congress daar niets maar dan ook niets over te zeggen, deze verantwoordelijkheid ligt bij de president.
Dus, omdat je het zo te zien echt niet wil snappen: Biden was president. Hij maakte beleid. Dat beleid was zeer impopulair. Hij paste zijn beleid aan waardoor meteen de instroom van migranten drastisch omlaag ging. Dat hoort bij president zijn. Dat zijn wetsvoorstel het niet haalde dankzij de Republikeinen betekent niet dat dat wetsvoorstel voor bovenstaande noodzakelijk was. Biden kon, op ieder moment, stoppen met het desastreuze beleid, daar had hij Congress niet voor nodig.
Is het nu duidelijk of moet het zelfs op peuterniveau? Nogmaals nogmaals, het artikel dat ik linkte, waar dit allemaal begon, legt dit prima uit met bronnen en onderbouwingen. Lees het en doe er je voordeel mee
Misschien is twitter of bluesky beter voor je, korte berichtjes van dezelfde soort posters met een diametraal tegenovergestelde houding van overtuiging ten opzichte van kennis. En dan hoef je ook niet bang te zijn dat iemand met daadwerkelijke kennis van zaken je wat huiswerk geeft. Succesquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 23:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Lang verhaal.
Biden was verre van laks
Als die persoon zich in dit topic meldt dan hoor ik het wel.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 23:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En dan hoef je ook niet bang te zijn dat iemand met daadwerkelijke kennis van zaken je wat huiswerk geeft.
Uiteindelijk is het wel een molensteen om de nek van Harris geworden (en de hele Laken Riley kwestie hielp ook niet):quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 23:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Biden was verre van laks, had zelfs een recordaantal uitzettingen waar Trump dit jaar wss niet eens aan komt.
Maar hij werd wel maximaal tegengewerkt door de republikeinen.
https://www.nytimes.com/2(...)ytcore-android-sharequote:Trump Administration Is Said to Plan to Cut Refugee Admissions to a Record Low
Many of the slots would go to white South Africans and others facing “unjust discrimination,” according to people familiar with the matter and documents obtained by The New York Times.
Dat is ook een manier van toegeven dat je geen tegenargumenten meer hebt.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 23:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Misschien is twitter of bluesky beter voor je, korte berichtjes van dezelfde soort posters met een diametraal tegenovergestelde houding van overtuiging ten opzichte van kennis. En dan hoef je ook niet bang te zijn dat iemand met daadwerkelijke kennis van zaken je wat huiswerk geeft. Succes
Het is anti woke, dus dan mag het.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 09:16 schreef GarlandBriggs het volgende:
Goedemorgen!
https://newrepublic.com/p(...)lr-nazi-porn-scandal
Wow! Weer een Republikein en geen Transgender Immigrant...wtf is er mis met deze mensen
“Tumblr Nazi Porn Scandal” stond niet op mijn bingokaart vandaag. Voor mijn gevoel zijn er de laatste tijd vrij veel (lokale?) republikeinse bestuurders veroordeeld?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 09:16 schreef GarlandBriggs het volgende:
Goedemorgen!
https://newrepublic.com/p(...)lr-nazi-porn-scandal
Wow! Weer een Republikein en geen Transgender Immigrant...wtf is er mis met deze mensen
"Tumblr Nazi Porn Scandal"quote:
Deze weirdo deed mee aan de no.2 positie voor de staat Virginia...dat overstijgt lokaal toch wel.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 09:43 schreef beefkeek het volgende:
[..]
“Tumblr Nazi Porn Scandal” stond niet op mijn bingokaart vandaag. Voor mijn gevoel zijn er de laatste tijd vrij veel (lokale?) republikeinse bestuurders veroordeeld?
Nieuwe firmware update in St. Petersburg.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 21:54 schreef GarlandBriggs het volgende:
Als de regering in shutdown is kan er niet betaald worden toch, lijkt me dat golfen dan ook niet kan, aangezien dat ook op rekening gaat?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:38 schreef GarlandBriggs het volgende:
Ik las net dat hij vandaag op de golfbaan zou zijn...dat zou echt een tegenvaller zijn natuurlijk.
er is immers een shutdown
Maar ik zit te denken, is dit nu Trump's nieuwe "making a lot of calls and has a lot of meetings"???
Maandag: liegen, bedriegen, economie om zeep helpen en Epstein ontwijken
Dinsdag: nog meer liegen, geld harken en Epstein ontwijken
Woensdag: onvindbaar (aan het infuus?)
Donderdag: onvindbaar
Vrijdag: onvindbaar
Zaterdag en Zondag: Golf
Rinse and repeat...niet serieus te nemen deze zieke bejaarde
De president mag gewoon naar zijn eigen huis gaan om naar hartelust te golfen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:21 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Als de regering in shutdown is kan er niet betaald worden toch, lijkt me dat golfen dan ook niet kan, aangezien dat ook op rekening gaat?
Heeft hij thuis een golfbaan?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De president mag gewoon naar zijn eigen huis gaan om naar hartelust te golfen.
Voor zover ik weet kwam het golfen voor rekening van de regering. Bijzonder dat het golfen dan door kan gaan terwijl ambtenaren geen salaris meer krijgen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De president mag gewoon naar zijn eigen huis gaan om naar hartelust te golfen.
Cruciale processen moeten natuurlijk wel doorgang kunnen vinden.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:10 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Voor zover ik weet kwam het golfen voor rekening van de regering. Bijzonder dat het golfen dan door kan gaan terwijl ambtenaren geen salaris meer krijgen.
Heb je het specifiek over het gebruik van de baan of gewoon het hele circus eromheen als de president moet reizen?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:10 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Voor zover ik weet kwam het golfen voor rekening van de regering. Bijzonder dat het golfen dan door kan gaan terwijl ambtenaren geen salaris meer krijgen.
Ik dacht serieus voor een seconde: ah ja, dat is waar natuurlijk. En toen herinnerde ik me dat het gaat om golfen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Cruciale processen moeten natuurlijk wel doorgang kunnen vinden.
Precies! Secret Service zijn ook ambtenaren. Als Trump een beetje een consequente Alpha zou zijn, zou hij die jongens ook onbetaald naar huis sturen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:10 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Of Schumer tekent gewoon bij het kruisje, is ook gewoon een optie.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:19 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Precies! Secret Service zijn ook ambtenaren. Als Trump een beetje een consequente Alpha zou zijn, zou hij die jongens ook onbetaald naar huis sturen.
Daarnaast kan hij gewoon gratis golfen op zijn resorts en kan hij de hamberders gewoon met $Trump betalen.
En als de republikeinen in het Congress een eigen mening mochten hebben, konden ze hem hiertoe bewegen...en natuurlijk konden ze dan de Epstein Files vrijgeven in dit saaie weekend
Nou ja, als inderdaad het plan is om hele kuddes ambtenaren te ontslaan en overheids-onderdelen definitief te sluiten tijdens de shutdown, dan hebben ze natuurlijk wel wat tijd nodig.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:19 schreef beefkeek het volgende:
Gebaseerd op de berichtgeving die ik tot nu toe gezien heb lijkt er ook niet veel urgentie te zijn om iets aan die shutdown te doen
Mag niet van het collectief gewetenquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:22 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Of Schumer tekent gewoon bij het kruisje, is ook gewoon een optie.
Nee, het hele circus rondom het reizen, maar ook de kosten aan mar-a-lago etc: https://gisme.georgetown.(...)l-continue-to-mount/quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Heb je het specifiek over het gebruik van de baan of gewoon het hele circus eromheen als de president moet reizen?
En eraan gekoppeld:quote:“We are estimating that his trips to Mar-a-Lago cost about $1 million a trip,” said Tom Fitton, president of Judicial Watch, who has been tracking the cost of presidential travel for years.
Kijk, als ‘t nodig is te reizen is ‘t nodig. Maar met dit soort kosten een dagje gaan golfen terwijl je je eigen ambtenaren niet uitbetaald is wel wrang.quote:Trump overcharged Secret Service by 300% for accommodations at his hotels
It added: “Not only did former President Trump’s D.C. hotel routinely charge the Secret Service more than the government rate, it frequently charged the Secret Service more than it did other patrons, including members of a foreign royal family and a Chinese business interest.”
Die ambtenaren krijgen uiteindelijk hun geld wel met terugwerkende kracht.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:27 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Nee, het hele circus rondom het reizen, maar ook de kosten aan mar-a-lago etc: https://gisme.georgetown.(...)l-continue-to-mount/
[..]
En eraan gekoppeld:
[..]
Kijk, als ‘t nodig is te reizen is ‘t nodig. Maar met dit soort kosten een dagje gaan golfen terwijl je je eigen ambtenaren niet uitbetaald is wel wrang.
Het is maar wat je belangrijk vind, ik snap ook echt niet waarom Schumer zo moeilijk doet. Het lijkt op oppositie voeren om oppositie te voeren. Hier valt echt niets te winnen voor de democraten over de rug van de ambtenaren.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:24 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Mag niet van het collectief geweten
Gewoon ff gefixed omdat ik je graag help. Geen dank, Chivazziequote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is maar wat je belangrijk vind, ik snap ook echt niet waarom Trumpie zo moeilijk doet. Het lijkt op dwarsliggen om het dwarsliggen. Hier valt echt niets te winnen voor de republikeinen over de rug van de ambtenaren.
Dat helpt ook echt met rekeningen die betaald moeten worden, creditcards, boodschappen etc.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Die ambtenaren krijgen uiteindelijk hun geld wel met terugwerkende kracht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |