abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218919760
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 16:08 schreef beefkeek het volgende:

[..]
[..]
Misschien kunnen ze dat aanpakken. Belangrijk om te zien dat degenen die het doen niet alleen migranten zijn, maar ook gidsen en overheidsfunctionarissen.

Verder zijn er natuurlijk ook gradaties tussen illegale immigratie en (bijvoorbeeld) asylum. Jammer genoeg gooit de huidige overheid alles op één hoop. Daarnaast heb je ook nog de mensen die legaal binnengekomen zijn en daarna opgepakt zijn, of waar de verblijfsvergunning ingetrokken is omdat het land ze niet meer aanstaat.

Het is niet zo zwart-wit als "je komt de VS in en hebt geen paspoort dus je bent illegaal".
Nou het is in mijn ogen nog veel erger, want de huidige regering gooit illegale migranten op 1 hoop met Amerikaanse staatsburgers met een kleurtje die niet per direct een geldige legitimatie kunnen overleggen.
En waar Chivaz vaakt roept dat 'de Democraten' niet in touch zouden zijn met een meerderheid van de bevolking op het gebied van migratie keurt een meerderheid het beleid van deze regering ook af omdat het veel te ver gaat en de 'collateral damage' enorm is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_218919776
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 16:16 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou het is in mijn ogen nog veel erger, want de huidige regering gooit illegale migranten op 1 hoop met Amerikaanse staatsburgers met een kleurtje die niet per direct een geldige legitimatie kunnen overleggen.
En waar Chivaz vaakt roept dat 'de Democraten' niet in touch zouden zijn met een meerderheid van de bevolking op het gebied van migratie keurt een meerderheid het beleid van deze regering ook af omdat het veel te ver gaat en de 'collateral damage' enorm is.
Vooralsnog loopt Trump 22% voor in de peilingen als het gaat om illegale immigratie. Ik denk dat we rustig kunnen aannemen dat de Amerikanen Trumps beleid prefereren dan de ideeën en het voorgaande beleid van de democraten.
pi_218919791
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 16:19 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Vooralsnog loopt Trump 22% voor in de peilingen als het gaat om illegale immigratie. Ik denk dat we rustig kunnen aannemen dat de Amerikanen Trumps beleid prefereren dan de ideeën en het voorgaande beleid van de democraten.
Omdat een groot deel rednecks zijn of fascistische christenen. Grap blijft dat ook daar migratie niet het grootste issue is maar blijkbaar had het draaiboek op weg naar een fascistische staat een vijand nodig.

In ieder geval hebben ze al hun eigen Horst Wessel. Nu nog een lied.
pi_218919800
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 16:16 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik vind het ook altijd nogal een valse vergelijking.

Ik: "Ik vind dat het beleid van deze regering veel te ver gaat"
MAGA: "HIJ WIL DE GRENZEN OPEN! HIJ WIL DAT ILLEGALEN HET LAND OVERNEMEN!"

Tja.. Dan wil je ook geen gewone discussie.
pi_218919852
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 15:44 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nu maak je het helemaal mooi, jij leest mijn post niet goed en vervolgens vertel je mij dat ik mijn eigen post maar moet teruglezen lol!!!!
Het gaat wederom mis met begrijpend lezen zie ik, het was de bedoeling dat je mijn post nog eens ging lezen loll!!!!!
quote:
[..]
De reden van Mamdani was omdat hij vond dat de basisbenodigdheden te duur waren voor New Yorkers. Wellicht is het dan een idee om iets te doen aan belastingen, tolwegen etc etc.
Staatswinkels starten in directe concurrentie met echte winkels gaat alleen maar ellende opleveren.
Belastingen, tolwegen etc zijn allemaal opgetuigd om de markt naar gewenstere uitkomsten te sturen. Waarom zou je wederom aan allerlei knopjes gaan draaien en hopen dat er wat goeds uitkomt als je ook gewoon in één keer de problemen op kunt lossen?
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 15:45 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Heb je mij al een fascist genoemd vandaag want die ontbreekt nog op de bingokaart.
Dus je weet ook dondersgoed welk gedachtegoed je constant loopt te verdedigen zie ik? Gefeliciteerd met je bingo dan.
What Would Goku Do
pi_218920494
Ik heb helemaal niets met Steven Crowder en vind het statement weer lekker ongenuanceerd, maar ik heb er wel respect voor dat hij zijn “change my mind” serie weer begonnen is: Bekijk deze YouTube-video

PS: FOK lijkt ook last te hebben van de shutdown in de VS
pi_218920863
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 16:19 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Jouw argument is dus dat een meerderheid van de Amerikanen racistisch is...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218920882
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 16:31 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik vind het ook altijd nogal een valse vergelijking.

Ik: "Ik vind dat het beleid van deze regering veel te ver gaat"
MAGA: "HIJ WIL DE GRENZEN OPEN! HIJ WIL DAT ILLEGALEN HET LAND OVERNEMEN!"

Tja.. Dan wil je ook geen gewone discussie.
Het is gewoon gebaseerd op uitspraken van verschillende democraten. We hadden Biden bijvoorbeeld die opriep dat migranten maar massaal naar de grens moesten afreizen.
Bekijk deze YouTube-video

we zagen dat alle democraten hun hand opstaken toen er gevraagd werd of illegalen onder hun bewind gezondheidszorg moesten krijgen opgebracht door de belastingbetaler.

Dan hebben we nog het bizarre gebeuren dat de regering van Biden Texas aanklaagde omdat ze in Texas van mening waren dat de grens het wel waard is om te verdedigen.
https://edition.cnn.com/2(...)j-lawsuit/index.html

En dan heb ik het nog niet eens over die sanctuary states waar criminele illegalen niet uitgeleverd hoeven te worden aan ICE met alle gevolgen van dien.
Vind je het heel gek dat Maga denkt dat de democraten liever de grenzen open hebben staan en illegale immigratie zoveel mogelijk willen faciliteren?
  donderdag 2 oktober 2025 @ 21:18:10 #159
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218921471
Ben civil war aan het kijken nu.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_218922485
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 15:54 schreef Chivaz het volgende:

[..]
En nu trek je het weer in het belachelijke. Een ieder weet dat een Marrokaan, Turk of Surinamer niet hetzelfde is als een asielzoeker. Let wel, als het probleem langer ontkent gaat worden dan worden deze mensen straks ook gezien als ongewenst.
Sorry voor het ook off topic gaan, maar dat van die Marokkanen klopt gewoon niet. Een groot deel van de problemen van de asielopvang komt van Marokkanen, die sowieso weer worden afgewezen en uitgewezen en die de vlotte afhandeling van asielaanvragen van mensen die wel met recht en reden hun land ontvlucht zijn ophouden. Gelukkig zijn er inmiddels wel goede afspraken met Marokko voor terugsturen. « Hoewel het "nagenoeg ideaal" gaat, ziet Van der Burg wel dat nieuwkomers zich aanpassen aan het verscherpte beleid. Vaak wachten ze een afwijzing van hun aanvraag niet af, maar verdwijnen ze al snel in de illegaliteit. "Dat is nu ons probleem."

"Ze weten dondersgoed dat ze niet mogen blijven en dat als ze worden afgewezen ze in vreemdelingenbewaring worden gezet", stelt de bewindsman. Voordat dat kan gebeuren trekken de afgewezen asielzoekers door naar onbekende plekken in Nederland of een ander EU-land.

Vorig jaar kwamen er volgens de Dienst Terugkeer en Vertrek zo'n duizend asielzoekers uit Marokko. »

Maar overigens gaat het hier geloof over de USA, al vroeg ik me dat wel een paar keer af.
pi_218922635
quote:
F.D.A. Approves a New Generic Abortion Pill
The decision enraged opponents of abortion, who have been pressuring the administration to restrict access to abortion medication.
https://www.nytimes.com/2(...)ytcore-android-share

Hoe lang voordat het autisme bij vrouwen veroorzaakt?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  donderdag 2 oktober 2025 @ 23:30:39 #162
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218922657
quote:
De FIFA heeft de Amerikaanse president Donald Trump eraan herinnerd dat de wereldvoetbalbond – en niet een regering – de gaststeden voor het WK voetbal van 2026 in Mexico, Canada en de VS zal bepalen. Vorige week suggereerde Trump dat het verplaatsen van wedstrijden naar andere steden een mogelijkheid zou kunnen zijn. "Als ik het niet veilig vind, verplaatsen we de wedstrijden naar een andere stad", zei hij.

De 16 gaststeden – elf in de VS, drie in Mexico en twee in Canada – zijn echter contractueel gebonden aan de FIFA. De FIFA zou met ernstige logistieke en vooral juridische problemen te maken krijgen als het toernooi op korte termijn, amper acht maanden voor de geplande start op 11 juni 2026, zou worden verplaatst.
Dit gaat nog een ding worden met zo'n lamlul als Trump, het hele WK moet straks over hem gaan.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 2 oktober 2025 @ 23:39:49 #164
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_218922698
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 23:30 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dit gaat nog een ding worden met zo'n lamlul als Trump, het hele WK moet straks over hem gaan.
en de olympische spelen...
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_218922772
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 20:22 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het is gewoon gebaseerd op uitspraken van verschillende democraten. We hadden Biden bijvoorbeeld die opriep dat migranten maar massaal naar de grens moesten afreizen.

we zagen dat alle democraten hun hand opstaken toen er gevraagd werd of illegalen onder hun bewind gezondheidszorg moesten krijgen opgebracht door de belastingbetaler.

Dan hebben we nog het bizarre gebeuren dat de regering van Biden Texas aanklaagde omdat ze in Texas van mening waren dat de grens het wel waard is om te verdedigen.
https://edition.cnn.com/2(...)j-lawsuit/index.html

En dan heb ik het nog niet eens over die sanctuary states waar criminele illegalen niet uitgeleverd hoeven te worden aan ICE met alle gevolgen van dien.
Vind je het heel gek dat Maga denkt dat de democraten liever de grenzen open hebben staan en illegale immigratie zoveel mogelijk willen faciliteren?
Je gooit nu wel een hoop dingen op een hoop.

Die rechtzaak tegen Texas ging over dat de staat niet zijn eigen beleid mocht maken wat tegen het federale beleid in ging. Migranten zijn geen illegalen, dat zijn migranten die zich melden om (bijvoorbeeld) een verblijfsvergunning te krijgen. Immigratie is niet altijd illegaal, en niet alle immigranten zijn crimineel.

Zonder die uitvergrotingen blijft er weinig over van je post. Immigratie is in een land als de VS altijd wenselijk geweest, illegale immigratie is een ander verhaal.
pi_218922822
Trump slim!? Anders Barron wèl…
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218922853
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 00:26 schreef AnneX het volgende:
Trump slim!? Anders Barron wèl…
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziet er niet echt betrouwbaar uit.

Kan me ook niet voorstellen dat Barron met Crockett in debat gaat. Dat gaat hij zeker verliezen. Dat wel :D
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_218922857
quote:
9s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 00:47 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ziet er niet echt betrouwbaar uit.

Kan me ook niet voorstellen dat Barron met Crockett in debat gaat. Dat gaat hij zeker verliezen. Dat wel :D
Oh…nou dan ben ik erin getrapt.
Gebeurt meer mensen…dat zij in sprookjes en nachtmerries zijn gaan geloven.
pi_218922876
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 00:51 schreef AnneX het volgende:

[..]
Oh…nou dan ben ik erin getrapt.
Gebeurt meer mensen…dat zij in sprookjes en nachtmerries zijn gaan geloven.
Altijd even kijken of je ook andere (betrouwbare) bronnen kunt vinden. Als zo'n debat echt had plaatsgevonden zou de media er vol van gestaan hebben.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_218922892
Er zijn nu twijfels over de geldigheid van Lindsey Halligan's benoeming (de enige die Comey wilde aanklagen).

https://bsky.app/profile/gtconway.bsky.social/post/3m27qg2i7fs2c

Re: Was Lindsey Halligan Validly Appointed as United States Attorney?

Mocht dat zo zijn dan is de verjaringstermijn om Comey aan te kunnen klagen inmiddels verlopen :P

En (na Alina Habba) is nog een door Trump benoemde US attorney gediskwalificeerd:

[ Bericht 4% gewijzigd door Kijkertje op 03-10-2025 03:36:09 ]
pi_218923041
https://bsky.app/profile/gtconway.bsky.social/post/3m27lx34dps2c

Mike Johnson ontkent ook niet dat Trump 'unwell' is, hij doet een whataboutism ...

[ Bericht 21% gewijzigd door Kijkertje op 03-10-2025 04:16:33 ]
pi_218923083
Grote pret over Trump's bewering de oorlog tussen Albanie en Azerbaijan beeindigd te hebben.

Trump mocked by European leaders over Armenia-Albania mix-up

U.S. president’s cartographical confusion prompts joke at Copenhagen summit.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3m27fowksv22m

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 03-10-2025 04:22:16 ]
pi_218923101
pi_218923177
pi_218923201
quote:
81s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 05:03 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ze hebben dus wel wat foto's gemaakt voor propagandadoeleinden die vervolgens bij Fox News mmv Vance gebruikt worden om de Democraten te bespotten door Trump-2028-petjes in beeld te brengen tijdens de 'onderhandelingen' over het budget.

Hahaha zo grappig! Hoe kleuterig kan je zijn.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3m253btdkrk2c

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Update:

https://bsky.app/profile/meidastouch.com/post/3m2alr73kas2e

Daarom waren er geen camera's. Zo kunnen ze het verloop van de 'onderhandelingen' naar eigen believen invullen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kijkertje op 03-10-2025 04:53:17 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')