Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
…en die zijn nog erger dan dit allemaal, kan je nagaan. (Dit heeft hij allemaal « gewoon » verteld, die Epstein-files, daar is hij als de dood voor).quote:Op woensdag 1 oktober 2025 17:08 schreef Barbusse het volgende:
Release the Epstein files!
• Trump Confesses He Was ‘Sexually Attracted’ to Ivanka When She Was 13 Years Old
• https://www.politicalflar(...)she-was-13-year-old/
• Donald Trump called his own daughter a ‘voluptuous piece of a**’ in yet more lewd comments threatening to derail his White House bid
• https://www.thesun.co.uk/(...)-his-white-house-bid
• Donald Trump Once Joked He and Ivanka Have “Sex” in Common
• https://www.hollywoodrepo(...)e-sex-common-941600/
• Trump’s lewd talk about daughter Ivanka in front of White House staff recalled in new book
• https://www.seattletimes.(...)ecalled-in-new-book/
According to The New Republic, “’Aides said he talked about Ivanka Trump’s breasts, her backside and what it might be like to have sex with her, remarks that once led [former Chief of Staff] John Kelly to remind the president that Ivanka was his daughter,’ Taylor, who served as a Department of Homeland Security chief of staff under Trump, wrote in his book.”
• "You remind me of my daughter": Stormy Daniels testifies that Trump compared her to Ivanka
• https://www.salon.com/202(...)ear%20on%20the%20bed.
• Donald Trump's comments about daughter raise eyebrows
• https://www.cnn.com/video(...)eyerick-dnt-erin.cnn
• Trump told Howard Stern it’s OK to call Ivanka a ‘piece of a--'
• https://www.politico.com/(...)-howard-stern-229376
• Trump: ‘If Ivanka weren’t my daughter, perhaps I’d be dating her’
• https://www.the-independe(...)oundup-a7353876.html
• Trump on Ivanka: ‘She has the ‘best body’ — and I created her’
• https://forward.com/schmo(...)s-said-about-ivanka/
• Trump: ‘Is it wrong to be more sexually attracted to your own daughter than your wife’?
• https://www.buzzfeednews.(...)-daughter#.muLN7d3M2
• Trump Encouraged His Own Daughter Ivanka to Release a Sex Tape, and She Was Horrified
• https://www.salon.com/201(...)-a-sex-tape_partner/
Bonus:
• Trump: commenting on his 1-year-old daughter Tiffany’s breasts. He also says “she’s got Marla’s legs.”
Double Bonus:
For the better part of two decades starting in the late 1980s, Jeffrey Epstein and Donald Trump swam in the same social pool. They were neighbors in Florida. They jetted from LaGuardia to Palm Beach together. They partied at Trump’s Mar-a-Lago Club and dined at Epstein’s Manhattan mansion.
• https://archive.md/XK0A7#selection-655.0-655.290
and...
MC2 (pronounced MC squared) was the modeling agency that Epstein, Brunel, and the mob would use to get trafficked girls into the US with “genius visas”
• https://wwd.com/fashion-n(...)d-hanged-1235085929/
and...
Nicknamed the "Einstein Visa", the EB-1 is in theory reserved for people who are highly acclaimed in their field - the government cites Pulitzer, Oscar, and Olympic winners as examples - as well as respected academic researchers and multinational executives.
Mrs Trump began applying for the visa in 2000, when she was Melania Knauss, a Slovenian model working in New York and dating Donald Trump. She was approved in 2001, one of just five people from Slovenia to win the coveted visa that year, according to the Post.
• https://www.bbc.com/news/world-us-canada-43256318
Ik vind dit eigenlijk wel een bijzondere post. Ik heb het vorige topic even teruggelezen en het eigenlijk een aaneenrijging van schelden, bashen en afgeven op Trump en alles dat Republikein is. Vanuit dat perspectief bekeken lijken de claims die jij hier maakt over 'vingerwijzen', 'vijanddenken', 'wij tegen zij' en 'haat' bijna wel projectie te zijn.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 18:53 schreef OllieA het volgende:
Ik begin het allemaal tamelijk beangstigend te vinden. Amerika richting een autocratie met een evangelische insteek. Kwaadaardigheid en post-truth aan de macht. De leugenaar regeert met harde hand en schopt de zwakken waar hij schoppen kan.
Weg met wetenschap, consensus, overlegstructuren.
Vingerwijzen, vijanddenken, wij tegen zij. De haat regeert.
Die hele klotezooi niet meer volgen zou misschien het beste zijn, maar oogkleppen opzetten is ook zo wat...
/persoonlijke hartekreet.
Sterker nog, ik ben zelfs niet verantwoordelijk voor de shutdown, terwijl ik toch volgens sommigen radicaal links schijn te zijn. Of dat soort contreien.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:08 schreef Janneke141 het volgende:
Misschien, alleen maakt Ollie geen beleid hè.
quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:17 schreef OllieA het volgende:
[..]
Sterker nog, ik ben zelfs niet verantwoordelijk voor de shutdown, terwijl ik toch volgens sommigen radicaal links schijn te zijn. Of dat soort contreien.
Dus het is mede jouw schuldquote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:17 schreef OllieA het volgende:
[..]
Sterker nog, ik ben zelfs niet verantwoordelijk voor de shutdown, terwijl ik toch volgens sommigen radicaal links schijn te zijn. Of dat soort contreien.
Je bent zeker antifa, he?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:17 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ja, ik snap er ook niets van.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vind dit eigenlijk wel een bijzondere post. Ik heb het vorige topic even teruggelezen en het eigenlijk een aaneenrijging van schelden, bashen en afgeven op Trump en alles dat Republikein is. Vanuit dat perspectief bekeken lijken de claims die jij hier maakt over 'vingerwijzen', 'vijanddenken', 'wij tegen zij' en 'haat' bijna wel projectie te zijn.
quote:Nou, ik heb net AMV even bijgelezen. Onze links progressieve vrienden lijken het allemaal niet meer te trekken. Men is bozer dan ooit tevoren. Men kan niet eens meer beslissen waar men vandaag Trump voor wil uitmaken, pedofiel of nazi, fascist of Hitler. Het blijft fascinerend om te aanschouwen hoe een stel Nederlandse GroenLinks/PvdA/PvdD stemmers zich zó druk kunnen maken over de VS. Dat kan alleen maar betekenen dat er vast goed beleid wordt gemaakt door de Trump-regering.
x2, en het gedachtengoed blijft niet binnen Amerikaanse grenzen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 18:53 schreef OllieA het volgende:
Ik begin het allemaal tamelijk beangstigend te vinden. Amerika richting een autocratie met een evangelische insteek. Kwaadaardigheid en post-truth aan de macht. De leugenaar regeert met harde hand en schopt de zwakken waar hij schoppen kan.
Weg met wetenschap, consensus, overlegstructuren.
Vingerwijzen, vijanddenken, wij tegen zij. De haat regeert.
Die hele klotezooi niet meer volgen zou misschien het beste zijn, maar oogkleppen opzetten is ook zo wat...
/persoonlijke hartekreet.
Zou dat dan moeten na slechts 9 maanden in functie?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, ik snap er ook niets van.
Zo'n Pete Hegseth bijvoorbeeld. Dat is toch de beste minister van oorlog die de VS de afgelopen 70 jaar heeft gehad?
Waarom toch al dat bashen van hem?
https://www.ad.nl/buitenl(...)nergens-op~ad02362f/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tja jouw massamoordenaar heeft zijn vriendje nodig, dat begrijpen we.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vind dit eigenlijk wel een bijzondere post. Ik heb het vorige topic even teruggelezen en het eigenlijk een aaneenrijging van schelden, bashen en afgeven op Trump en alles dat Republikein is. Vanuit dat perspectief bekeken lijken de claims die jij hier maakt over 'vingerwijzen', 'vijanddenken', 'wij tegen zij' en 'haat' bijna wel projectie te zijn.
Maar was dat ingrijpen uitstekend dankzij of ondanks Hegseth?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zou dat dan moeten na slechts 9 maanden in functie?
Het lijkt mij erg vroeg om zulke conclusies te trekken. Vaak komt dat pas na iemands termijn als minister. Wat mij betreft zijn er voor Hegseth punten van kritiek (chat leaks op Signal) en positieve punten zoals het uitstekende ingrijpen in Iran en Jemen.
Pete Hegsteth is een volkomen randdebiel wiens begrip over wat een leger zo ongeveer doet en moet doen nooit verder is ontwikkeld dan toen hij als klein Petertje nog met plastic soldaatjes in de woonkamer 'pew-pew-pew-aaaargghhh!' deed.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, ik snap er ook niets van.
Zo'n Pete Hegseth bijvoorbeeld. Dat is toch de beste minister van oorlog die de VS de afgelopen 70 jaar heeft gehad?
Waarom toch al dat bashen van hem?
Achteraf beoordelen, net als met genocides zeker?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het lijkt mij erg vroeg om zulke conclusies te trekken. Vaak komt dat pas na iemands termijn als minister. Wat mij betreft zijn er voor Hegseth punten van kritiek (chat leaks op Signal) en positieve punten zoals het uitstekende ingrijpen in Iran en Jemen.
Ik mis nog:quote:
Wat vond je van die speech van Hegseth en Trump? Ik vind het nogal wat, om aan te geven dat je ‘t leger op (blauwe) steden af wil sturen om te dienen als ‘training ground’ voor echte oorlogen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Potverdorie...het is me wat met al die antifascisten hier hèquote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Normaal gesproken was een minister van defensie vanwege een dergelijk incident al ontslagen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het topic is alleen leuk voor hem als mensen gewoon gezamenlijk oorlogsmisdaden goedpraten en niet zo moeilijk doen met accurate labels met een negatieve ondertoon.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 20:19 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Potverdorie...het is me wat met al die antifascisten hier hè
Bij Trump zijn couppoging stopte het Pentagon met zijn telefoontjes aannemen. Er is een reden dat de generaals op moeten komen dagen voor dit soort shows.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:23 schreef AnneX het volgende:
Vandaag zag ik een aantal ‘reels’ van het geweldige optreden voor de generaals. Die zaten zónder applaus stoïcijns de onzin aan te horen, waaronder vrouwen.
Wat een aanfluiting.
Bij gebrek aan applaus - voorzien ? - werd luidkeels marsmuziek ingezet.
Ook is de afscheidsspeech van een generaal onder Biden weer viral, waarin hij nogmaals oa. zegt dat men niet trouw zweert aan een koning of een persoon en wèl aan de constitutie.
quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:39 schreef Friggles het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)vergunning~a850b9ba/
Weet niet of ik de tekst mag kopieren van een artikel dat niet achter een paywall staat, dus maar even in een spoiler. Zal het weghalen als het tegen de policy in gaat.Was 5 jaar oud toen ie naar de VS kwam.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.ad.nl/buitenl(...)nergens-op~ad02362f/
@:chivaz wat vind je hier van? Een burger die keurig zijn belastingen betaalt en legaal in het land verblijft. Een Nederlander, verder geen kwaad in de zin. En zo zijn er tallozen. Begrijp je nu waar mijn post van gisteren op bedoeld was?Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
Vergiffenis staat niet hoog in hun christelijke levenswijze.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 20:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Was 5 jaar oud toen ie naar de VS kwam.
Joh, ze zijn er nog maar 9 maanden.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 20:19 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Wat vond je van die speech van Hegseth en Trump? Ik vind het nogal wat, om aan te geven dat je ‘t leger op (blauwe) steden af wil sturen om te dienen als ‘training ground’ voor echte oorlogen.
Sowieso met verbazing zitten kijken. Ik bedoel, stel je voor dat wij een premier hadden die 5 minuten lang staat te brabbelen over z'n mooie handtekening en hoe veel mooier die is dan een geautomatiseerde variant. Bij het idee alleen al kan ik Van der Gijp in de verte al onophoudelijk horen schaterlachen. Wekenlange debatten met kamervragen over de geestelijke gesteldheid van onze premier zouden me dan ook niet verbazen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 20:19 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Wat vond je van die speech van Hegseth en Trump? Ik vind het nogal wat, om aan te geven dat je ‘t leger op (blauwe) steden af wil sturen om te dienen als ‘training ground’ voor echte oorlogen.
En ik maar denken dat er van kandidaten op zulke hoge posten verwacht mag worden dat ze er vanaf dag 1 geen potje van maken/weten waar ze mee bezig zijn..quote:Op woensdag 1 oktober 2025 21:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Joh, ze zijn er nog maar 9 maanden.
Dan kun je nog niets van ze verwachten...
Of zoiets...
Wacht, dit komt echt van 't Witte Huis? What the actual fuck.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:13 schreef Vis1980 het volgende:
Wat een stel schurken, joh. Trump wil medicaid voor heel veel mensen schrappen, de Dems willen dat niet (duh) en dan is het de schuld van de democraten dat er een shut down is....
Bekijk deze YouTube-video
Compleet geschifte shit.
Ja, the side that played nice, mensen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:15 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Wacht, dit komt echt van 't Witte Huis? What the actual fuck.
Had je dit een paar jaar geleden gezegd, dan was je hard uitgelachen, want checks and balances en hij bedoelt het niet letterlijk en zulks.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:15 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Wacht, dit komt echt van 't Witte Huis? What the actual fuck.
Treiteren, trollen, de constitution negeren, eigen zakken vullen, Witte Huis vol met goud gooien en de helft van de VS als vijand bestempelen en daar dan weer troepen naartoe sturen.quote:
quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:13 schreef Vis1980 het volgende:
Wat een stel schurken, joh. Trump wil medicaid voor heel veel mensen schrappen, de Dems willen dat niet (duh) en dan is het de schuld van de democraten dat er een shut down is....
Compleet geschifte shit.
En vergeet niet: LIEGEN! Gewoon keihard LIEGEN!quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:22 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Treiteren, trollen, de constitution negeren, eigen zakken vullen, Witte Huis vol met goud gooien en de helft van de VS als vijand bestempelen en daar dan weer troepen naartoe sturen.
Dit gaat zo ontzettend fout aflopen.
Ik hoor die argumenten nog steeds. 'Ja, hij maakt een grapje, hij gaat niet echt soldaten ontslaan als ze niet achter Trump staan'. Ook eerder vandaag iemand die stelde dat ie nog een aantal dingen moet doen om echt als fascistische overheid gezien te worden, dus Trump is geen fascist. Het is letterlijk wachten op het lijstje afmaken en dan mág je zeggen dat ie een fascist is, al kun je er dan niets meer aan doen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:21 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Had je dit een paar jaar geleden gezegd, dan was je hard uitgelachen, want checks and balances en hij bedoelt het niet letterlijk en zulks.
Het is net een slechte film.
Alleen slechte films duren hooguit 2 uur en die kun je uit zetten.
Deze film is pas net begonnen
En de fanboys zien nog steeds niet waarom dit oh zo slecht, gevaarlijk en verkeerd is.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:22 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Treiteren, trollen, de constitution negeren, eigen zakken vullen, Witte Huis vol met goud gooien en de helft van de VS als vijand bestempelen en daar dan weer troepen naartoe sturen.
Dit gaat zo ontzettend fout aflopen.
Civil war kijken, dan weet je precies wat er gaat gebeuren.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:21 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Had je dit een paar jaar geleden gezegd, dan was je hard uitgelachen, want checks and balances en hij bedoelt het niet letterlijk en zulks.
Het is net een slechte film.
Alleen slechte films duren hooguit 2 uur en die kun je uit zetten.
Deze film is pas net begonnen
Precies, Trump heeft die statistiekenman ontslagen omdat ie de waarheid sprak over het krimpen van het aantal banen in de VS, maar de nieuwe moest nu 32.000 minder banen meedelen. Benieuwd of die nu ook wordt ontslagen, net zo lang totdat er iemand staat die 'we hebben 500 miljoen banen erbij en niemand is werkloos' staat te beweren.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:25 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En vergeet niet: LIEGEN! Gewoon keihard LIEGEN!
Van dezelfde maker, was ik eigenlijk meer onder de indruk van Warfare, de beste oorlogsfilm sinds 1917. Civil war was niet slecht, maar vond het jammer dat ze een fotografe volgde en niet zo zeer de oorlog zelf.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:27 schreef Friggles het volgende:
[..]
Civil war kijken, dan weet je precies wat er gaat gebeuren.
Nu, als we dan even een luchtig onderwerp aansnijden, dan ga ik toch voor Ex Machina (2014). Die film was zijn tijd toch behoorlijk ver vooruit.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:31 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Van dezelfde maker, was ik eigenlijk meer onder de indruk van Warfare, de beste oorlogsfilm sinds 1917.
Is zeker een masterpiece!quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:32 schreef JAM het volgende:
[..]
Nu, als we dan even een luchtig onderwerp aansnijden, dan ga ik toch voor Ex Machina (2014). Die film was zijn tijd toch behoorlijk ver vooruit.
Dat.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:27 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik hoor die argumenten nog steeds. 'Ja, hij maakt een grapje, hij gaat niet echt soldaten ontslaan als ze niet achter Trump staan'. Ook eerder vandaag iemand die stelde dat ie nog een aantal dingen moet doen om echt als fascistische overheid gezien te worden, dus Trump is geen fascist. Het is letterlijk wachten op het lijstje afmaken en dan mág je zeggen dat ie een fascist is, al kun je er dan niets meer aan doen.
Ik heb vaak de indruk dat sommige mensen niet begrijpen dat de Nazi's niet in een nacht ineens slecht zijn geworden, het is de hele road ernaar toe. Die lessen om dat te herkennen hebben we allemaal gehad, maar sommige mensen doen wel heel erg hun best om net te doen alsof ze zo graag zo'n regime willen. Het is een beetje het enthousiasme aan het begin van de Eerste Wereldoorlog, waar mensen het een eer vonden om te mogen vechten voor hun land en gezellig allemaal zich gingen aanmelden...totdat ze daadwerkelijk in een gruwelijke oorlog zaten, toen was de lol er erg snel vanaf.
quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:27 schreef Friggles het volgende:
[..]
Civil war kijken, dan weet je precies wat er gaat gebeuren.
Ik vind ook niet iedereen leuk in de samenleving, maar als we allemaal inderdaad onze voorkeuren gaan eisen wie wel of geen plek heeft in de samenleving, dan blijft er niemand meer over. Als er mensen zijn die graag survival of the fittest willen gaan doen, zouden ze meteen ergens in een dichtbegroeide jungle moeten gaan leven.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:37 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat.
Iedereen die ooit op school serieus interesse heeft gehad in geschiedenis, ziet heel duidelijk de parallellen tussen wat nu gaande is en wat al te vaak gebeurd is in de al dan niet recente geschiedenis.
Dit heeft al lang niks meer te maken met links of rechts, maar met good and evil en democratie versus een dystopische technocratie/dictatuur, geregeerd door haat.
Ik heb ook een broertje dood aan dat hele gender gebeuren met tientallen gender, ik vind dat pure waanzin.
Maar ik leef toch liever in een maatschappij waar iedereen zichzelf kan zijn en in vrijheid en zonder angst kan leven, dan in een maatschappij vol haat.
Die banencijfers gaan ze nu achterhouden is al bij voorbaat aangekondigd. Allemaal de schuld van de Democraten als ze een shutdown 'veroorzaken'!quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:30 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Precies, Trump heeft die statistiekenman ontslagen omdat ie de waarheid sprak over het krimpen van het aantal banen in de VS, maar de nieuwe moest nu 32.000 minder banen meedelen. Benieuwd of die nu ook wordt ontslagen, net zo lang totdat er iemand staat die 'we hebben 500 miljoen banen erbij en niemand is werkloos' staat te beweren.
Ondertussen dreigt Trump met het ontslaan van meer ambtenaren en zijn fans maar blijven roepen dat Trump het zo geweldig doet.
quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:47 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Die banencijfers gaan ze nu achterhouden is al bij voorbaat aangekondigd. Allemaal de schuld van de Democraten als een shutdown 'veroorzaken'!
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3m23gfm2ub62b
[ afbeelding ]
Onze politiek lijkt toch aardig te volgen. Toen Trump voor de tweede keer werd verkozen leek het even of toch ook rechtse partijen wel inzagen dat dit Amerika geen bondgenoot kan zijn. Ondertussen lijken veel Europese leiders dat ook alweer vergeten.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:54 schreef Barbusse het volgende:
En dan te bedenken dat users hier vinden dat dit hier in Europa ook plaats mag gaan vinden, want transgenders asielzoekers something something.
De VS wordt moedwillig de grond in geboord door mensen die vinden dat ze niet genoeg geld hebben. En er zijn mensen die dat hier ook willen.
Ik merk dat ik er steeds meer afgestompt door raak. Iedere dag denk ik: "Nee, dit is echt rockbottom", maar iedere dag komt er weer een verrassing.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 00:18 schreef Vis1980 het volgende:
Ongelooflijk, wat een hufters daar in het Witte Huis. Vance stelt dat die sombrero gewoon grappig was en dat als men aan de tafel komt dat de president dan stopt met dat soort filmpjes. Ook stelt hij dat Democaten alleen geven om illegalen en niet om de Amerikanen.
Man, man, man, het hele filmpje is te bizar voor woorden.
Ik merk vooral dat ik denk: 'wat de hel kun je hier nu eigenlijk nog tegen doen?' De VS is zo groot en bewapend dat ook niemand van buitenaf die arme mensen daar ooit gaat kunnen helpen. Ondertussen merken we thuis steeds meer dat we ook hier moeten oppassen.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 00:21 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik merk dat ik er steeds meer afgestompt door raak. Iedere dag denk ik: "Nee, dit is echt rockbottom", maar iedere dag komt er weer een verrassing.
Ze hebben dus wel wat foto's gemaakt voor propagandadoeleinden die vervolgens bij Fox News mmv Vance gebruikt worden om de Democraten te bespotten door Trump-2028-petjes in beeld te brengen tijdens de 'onderhandelingen' over het budget.quote:Op dinsdag 30 september 2025 01:47 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Tekenend trouwens is wel dat Trump van die meeting dan weer geen showtje heeft gemaakt (met camera's en al) zoals hij het altijd zo graag doet als hij het zelf kan regisseren zoals zijn bijna dagelijkse optredens in de Oval Office.
Dat zegt toch wel veel over het gebrek aan argumenten ter verdediging van zijn eigen beleid. De meeting vond ook alleen maar plaats om de indruk te vermijden dat Trump deze shutdown juist erg graag wil. In eerste instantie werd het verzoek van de Democraten ook afgewezen maar die moeten natuurlijk wel voor de schuld gaan opdraaien.
In Nederland hebben we de belangrijke taak om op een partij te stemmen die voor de democratie staat. Er vallen echt al heel veel partijen af die hebben laten merken niks te geven om democratische zaken. Een stem op JA21, Forum, VVD, PVV, SGP, BBB, Denk is een stem tegen de democratie.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 00:38 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik merk vooral dat ik denk: 'wat de hel kun je hier nu eigenlijk nog tegen doen?' De VS is zo groot en bewapend dat ook niemand van buitenaf die arme mensen daar ooit gaat kunnen helpen. Ondertussen merken we thuis steeds meer dat we ook hier moeten oppassen.
Als Denk in dat rijtje past (wat ik betwijfel), dan een stem op CU zeker. Die geven de sleutel aan Netanyahu.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 07:35 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
In Nederland hebben we de belangrijke taak om op een partij te stemmen die voor de democratie staat. Er vallen echt al heel veel partijen af die hebben laten merken niks te geven om democratische zaken. Een stem op JA21, Forum, VVD, PVV, SGP, BBB, Denk is een stem tegen de democratie.
Kortom elke stem op rechts is tegen de democratie? In het geval van PVV kun je dat nog hardmaken maar van de andere partijen zuig je gewoon uit je duim.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 07:35 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
In Nederland hebben we de belangrijke taak om op een partij te stemmen die voor de democratie staat. Er vallen echt al heel veel partijen af die hebben laten merken niks te geven om democratische zaken. Een stem op JA21, Forum, VVD, PVV, SGP, BBB, Denk is een stem tegen de democratie.
Iig geldt het voor een aardig deel van dat rijtje. Of ze hangen er op z'n minst tegenaan.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 07:35 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
DENK past er niet echt tussen. Daar hebben de miljardairs, de VS en Netanyahu alles op tegen. De Christenunie zit wel deels in de pocket met hun "Israel boven alle verdragen en wetten"quote:Op donderdag 2 oktober 2025 07:55 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Iig geldt het voor een aardig deel van dat rijtje. Of ze hangen er op z'n minst tegenaan.
Het mooie aan het systeem in Nederland is dat één partij niet zomaar de meerderheid heeft, dus moeten ze samenwerken met andere partijen, zo'n vaart zal het hier in NL denk ik niet lopen.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 07:35 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Als Biden gewoon afscheid had genomen van de macht had hij een goede kans gehad om de geschiedenis in te gaan als een van de meer belangrijkere Amerikaanse presidenten. Nu is het de sukkel die Trump kans twee heeft gegeven.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 05:42 schreef Kijkertje het volgende:
Intussen is Russ Vought (Project 2025, Director Office of Management and Budget) ijverig bezig fondsen te bevriezen in Democratische staten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Biden deed dat niet. De projecten die (ook) in Republikeinse staten gerealiseerd werden via Biden's BBB-plan, werden vervolgens steevast door Republikeinse politici opgeeist en afgeschilderd als hun eigen prestatie. Dat Texas de grootste leverancier van schone energie is, is mede te danken aan Biden. Biden was de president van alle Amerikanen. Trump is er alleen voor zichzelf en zijn eigen partij.
Biden-Harris Administration Announces Two Texas Groups will Receive Over $405 Million to Deliver Residential Solar, Lowering Energy Costs and Advancing Environmental Justice
EPA announces selectees under Greenhouse Gas Reduction Fund grant competition to deliver solar to low-income and disadvantaged households through the President's Investing in America agenda
BBB en VVD hebben samengewerkt met een partij die volgens jou tegen de democratie is. Forum is nog guurder dan de PVV imho. Ja21 en SGP weet je dat ze ook graag in het liefdesbootje stappen met de PVV.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 07:54 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Kortom elke stem op rechts is tegen de democratie? In het geval van PVV kun je dat nog hardmaken maar van de andere partijen zuig je gewoon uit je duim.
Nou ja, de PVV is de enige partij zonder leden waar de partijleider alles bepaald, daarvan kun je dan dus inderdaad concluderen dat die niet zoveel ophebben met de/een democratie. Alle andere partijen hebben een democratisch-ogend bestuur. Over de standpunten van bepaalde partijen kun je dan nog een discussie voeren of deze "on-democratisch" zijn maar dat is dan eerder subjectief. Naast het feit dat men in Nederland in zowel de eerste als tweede kamer een meerderheid moet vormen voor bepaalde besluiten en er ook nog zoiets bestaat als een grondwet die niet zomaar gewijzigd kan worden.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 09:01 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
BBB en VVD hebben samengewerkt met een partij die volgens jou tegen de democratie is. Forum is nog guurder dan de PVV imho. Ja21 en SGP weet je dat ze ook graag in het liefdesbootje stappen met de PVV.
Dit slaat nergens op. Staat je eigen favo partij toevallig in het lijstje?quote:Op donderdag 2 oktober 2025 09:24 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nou ja, de PVV is de enige partij zonder leden waar de partijleider alles bepaald, daarvan kun je dan dus inderdaad concluderen dat die niet zoveel ophebben met de/een democratie. Alle andere partijen hebben een democratisch-ogend bestuur. Over de standpunten van bepaalde partijen kun je dan nog een discussie voeren of deze "on-democratisch" zijn maar dat is dan eerder subjectief. Naast het feit dat men in Nederland in zowel de eerste als tweede kamer een meerderheid moet vormen voor bepaalde besluiten en er ook nog zoiets bestaat als een grondwet die niet zomaar gewijzigd kan worden.
Goed argument. Ik zie je, in tegenstelling tot mijn objectieve beschouwing, geen enkel argument geven waarom al die partijen tegen de democratie zouden zijn.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 09:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dit slaat nergens op. Staat je eigen favo partij toevallig in het lijstje?
quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:39 schreef Friggles het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)vergunning~a850b9ba/
Weet niet of ik de tekst mag kopieren van een artikel dat niet achter een paywall staat, dus maar even in een spoiler. Zal het weghalen als het tegen de policy in gaat.Ik heb je post van gisteren niet gezien, maar wat hier gaande is is natuurlijk vervelend voor die man maar het valt te verwachten gezien het feit dat deze man 2 keer is opgepakt voor illegaal drugsbezit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.ad.nl/buitenl(...)nergens-op~ad02362f/
@:chivaz wat vind je hier van? Een burger die keurig zijn belastingen betaalt en legaal in het land verblijft. Een Nederlander, verder geen kwaad in de zin. En zo zijn er tallozen. Begrijp je nu waar mijn post van gisteren op bedoeld was?
Dit is dus het probleem met zaken te lang op z’n beloop laten. Jarenlang hebben de grenzen opengestaan en werd het probleem door beide kanten weggewuifd alsof het geen probleem is. Dat heeft verregaande gevolgen gehad voor de VS en dan voornamelijk de demografische ontwikkelingen en de sociale cohesie in bepaalde delen van het land.
De mensen eisen stevig optreden en die krijgen ze nu ook en het probleem met stevig optreden is altijd dat er mensen tussen zitten waar van je kan zeggen dat ze geen deportatie verdienen.
Kortom ik vind het jammer voor die man maar dit is het directe gevolg van jarenlang slap beleid aan de grenzen.
Het enige wat ik niet begrijp is waarom hij in al die jaren nog steeds slechts een verblijfsvergunning heeft en geen Amerikaan op papier geworden is?
Ja en wat voor feit he. 2x een boete van 100 dollar voor wat wiet. Wat tegenwoordig dus ook nog eens legaal is.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:55 schreef Basp1 het volgende:
Mensen worden opgepakt voor een strafbaar feit, krijgen een veroordeling door een onafhankelijke rechter, voldoen aan de straf en zijn in een normale functionerende rechtstaat weer vrij mens. Maar nee het verleden van mensen wat ze fucking 40 jaar geleden gedaan hebben is opeens heel belangrijk geworden omdat een autocraat dit bedacht heeft.
Ik kan het goed begrijpen dat er helaas een steeds groter groep is die vind dat wetten en regels voor iedereen gelden behalve voor hunzelf. Zeker als men nu de vs met hun bestuurders als voorbeeld voor zichzelf neemt.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:58 schreef Friggles het volgende:
Ik kan er echt niet bij dat je zoiets accepteert onder het mom van collateral damage.
ICE pakt momenteel illegalen op bij werkgevers aan de hand van hun IRS gegevens. Laat dat even inzinken en probeer je reactie dan opnieuw.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 11:24 schreef Chivaz het volgende:
Je komt als illegaal binnen in een land, je gaat vervolgens aan het werk als illegaal en drukt de lonen van de werkende onderklasse verder naar beneden. Vervolgens maak je als illegaal gebruik van de sociale voorzieningen zonder ooit iets bij te dragen.
Dit mag je jaren doen ondanks dat de werkende onderklasse steen en been klaagt over demografische ontwikkelingen in de wijk en lagere lonen vanwege oneerlijke concurrentie.
Dan is er na jaren eindelijk een president die het probleem serieus wil oppakken en vervolgens begint de partij die pretendeert voor de werkers op te komen te schreeuwen dat geen mens illegaal is en dat ze allen beloond moeten worden voor het feit dat ze illegaal de grens over zijn getrokken.
Uiteraard trapt niemand in die nonsense en zoeken we uitzonderlijke gevallen op waar het beleid slachtoffers maakt en gebruiken we die trieste verhalen om uiteindelijk alsnog je zin te krijgen mbt illegale immigratie.
Dit is wat er eigenlijk speelt en het is absoluut geen winnende strategie, hoe je het ook draait of keert, de meerderheid is tegen illegale immigratie en een groot deel van die meerderheid is helemaal voor deportaties.
Die antifa motie was de lithmus test, daar lieten de fascisten even zien wie ze zijn.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 07:54 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Kortom elke stem op rechts is tegen de democratie? In het geval van PVV kun je dat nog hardmaken maar van de andere partijen zuig je gewoon uit je duim.
Wat is er precies extreem aan de Democraten? Extreem in de zak van rijke donoren, maar verder?quote:Op donderdag 2 oktober 2025 08:48 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Het mooie aan het systeem in Nederland is dat één partij niet zomaar de meerderheid heeft, dus moeten ze samenwerken met andere partijen, zo'n vaart zal het hier in NL denk ik niet lopen.
Dat is naar mijn idee ook het manco aan het systeem in de VS, het is of het ene extreme, of het andere extreme.
Trump eerst de nobelprijs voor de vrede en daarna de Epstein files onthullen zou toch wel de perfecte clowns world bevestiging zijn.quote:
Ik denk dat ie Noorwegen tarieven van 4700% gaat opleggen als hij hem niet krijgt.quote:
Leestip: Hoe migratie echt werkt.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 11:24 schreef Chivaz het volgende:
Je komt als illegaal binnen in een land, je gaat vervolgens aan het werk als illegaal en drukt de lonen van de werkende onderklasse verder naar beneden. Vervolgens maak je als illegaal gebruik van de sociale voorzieningen zonder ooit iets bij te dragen.
Dit mag je jaren doen ondanks dat de werkende onderklasse steen en been klaagt over demografische ontwikkelingen in de wijk en lagere lonen vanwege oneerlijke concurrentie.
Dan is er na jaren eindelijk een president die het probleem serieus wil oppakken en vervolgens begint de partij die pretendeert voor de werkers op te komen te schreeuwen dat geen mens illegaal is en dat ze allen beloond moeten worden voor het feit dat ze illegaal de grens over zijn getrokken.
Uiteraard trapt niemand in die nonsense en zoeken we uitzonderlijke gevallen op waar het beleid slachtoffers maakt en gebruiken we die trieste verhalen om uiteindelijk alsnog je zin te krijgen mbt illegale immigratie.
Dit is wat er eigenlijk speelt en het is absoluut geen winnende strategie, hoe je het ook draait of keert, de meerderheid is tegen illegale immigratie en een groot deel van die meerderheid is helemaal voor deportaties.
Die onthulling komt sowieso niet als Trump president is of er nou nauwelijks bewijsstukken zijn of dat er juist uitgebreide stukken zijn van seks met minderjarigen.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 12:14 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Trump eerst de nobelprijs voor de vrede en daarna de Epstein files onthullen zou toch wel de perfecte clowns world bevestiging zijn.
Nee is ook niet nodig verder. Trump kan in radio uitzendingen uitgebreid lullen over hoe hij in kleedkamers van minderjarigen rondloopt en ze prijst om hun uiterlijk als ze zich omkleden, claimen dat hij zijn dochter zou daten als het niet zijn kind was geweest, MAGA vindt het allemaal primaquote:Op donderdag 2 oktober 2025 12:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Die onthulling komt sowieso niet als Trump president is of er nou nauwelijks bewijsstukken zijn of dat er juist uitgebreide stukken zijn van seks met minderjarigen.
7 oorlogen gestopt! Chivaz weet welkequote:Op donderdag 2 oktober 2025 13:31 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dan weten we of de prijs van z'n historische waarde wordt gestript of niet.
Extreem in de zin van hoever ze uit elkaar staan. Had ik verder moeten toelichten.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 12:13 schreef viagraap het volgende:
[..]
Wat is er precies extreem aan de Democraten? Extreem in de zak van rijke donoren, maar verder?
Achso. Het is ook wel extreem zwak van de Democraten dat ze niet overtuigend kunnen zijn voor demense als je tegenstander behalve echt heel dom ook nog eens ronduit kwaadaardig is. Hun burgemeesterskandidaat in New York is de enige die lijkt te snappen wat je tegenover fascisme moet zetten, maarja als Bernie ze al te gek is...quote:Op donderdag 2 oktober 2025 14:05 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Extreem in de zin van hoever ze uit elkaar staan. Had ik verder moeten toelichten.
De vreselijke oorlog tussen Cambodja en Armeniëquote:Op donderdag 2 oktober 2025 13:54 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
7 oorlogen gestopt! Chivaz weet welke
Onzin, hij kwam als 5-jarig kind mee met zijn ouders, waarvan er een zelfs Amerikaans was. Dit is onmenselijk om hem dan 40 jaar later ineens van zijn geldige verblijfsvergunning te strippen.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 11:24 schreef Chivaz het volgende:
Vermoeiend hoor.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 14:30 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Onzin, hij kwam als 5-jarig kind mee met zijn ouders, waarvan er een zelfs Amerikaans was. Dit is onmenselijk om hem dan 40 jaar later ineens van zijn geldige verblijfsvergunning te strippen.
Barbaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |