Ze hopen dat mensen het verklaren uit incompetentie en niet uit kwaadwillendheid.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 08:55 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik vind de rol die Johnson speelt misschien nog wel de meest kwalijke voor de Amerikaanse democratie. Van veel van de regering kun je nog zeggen dat ze onervaren/incompetent zijn, maar wat hij doet vind ik ernstig.
Dat lijkt me een overtreding van de Hatch Act, maar wie gaat dat wat aan doen?quote:Op dinsdag 30 september 2025 21:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
ach kijk, mooi bannertjes op overheids websites in de VS die voor het grote gevaar waarschuwen.
wees bang mensen, links komt je centjes pakken!!
[ afbeelding ]
Trump haat links niet. Vroeger was ie wel al een enorme racist, maar had hij verder geen enkel probleem met progressieve denkbeelden. Hij gebruikt 'links' als zondebok voor zijn achterban. Zijn haat is voor individuen die dingen doen die hem niet zinnen en hem tegenwerken in zijn absolute corruptie.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:05 schreef Gunner het volgende:
Heb er gewoon geen woorden voor hoe hij 'links' zo haat en daar gewoon beleid en beslissingen op baseert. Gewoon persoonlijke vendetta. Gaat niet eens over de inhoud.
Het werkt wel goed bij sommige groepen, noem iets woke en ze haten het voor de rest van hun leven.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 10:00 schreef Monolith het volgende:
Sowieso zijn termen als 'links' en 'woke' betekenisloze containerbegrippen geworden waar maar te pas en te onpas alles wordt ingeflikkerd wat iemand niet zint in de hoop mee te kunnen liften op negatief sentiment.
Ik doe dat ook niet met plezier, dat heb ik hier ook wel vaker aangegeven. Vandaar dat ik het ook tussen aanhalingstekens zet.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 10:00 schreef Monolith het volgende:
Sowieso zijn termen als 'links' en 'woke' betekenisloze containerbegrippen geworden waar maar te pas en te onpas alles wordt ingeflikkerd wat iemand niet zint in de hoop mee te kunnen liften op negatief sentiment.
Het doet mij denken aan dat artikel in De Speld, waar Trump's quote is:quote:
Als je daar iets langer over nadenkt is het satire van hoog niveau.quote:Je mag echt niets meer zeggen tegenwoordig
Dat is nu juist het punt. Het moet allemaal zo gemeen mogelijk, bij opstand kan hij het leger meteen inzetten.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 08:56 schreef MissButterflyy het volgende:
En nu dus een shut down, wat is het toch een raar land. Veel mensen die hier niks aan kunnen doen zullen hier de dupe van zijn, en de meest kwetsbaren
Trump jr stond laatst weer een cocaïnegebruiker ding te doen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:01 schreef GarlandBriggs het volgende:
https://www.dailymail.co.(...)ald-Trump-Covid.html
Check deze ex-junk en tegenwoordig "gezondheidsminister".
Het is echt The Upside Down irl.
Men haat politieke correctheid en nu zien we wat het is als je politieke incorrectheid nastreeft. Lekker op de persoonlijke voorkeuren van maar één persoon op honderden miljoenen mensen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 10:00 schreef Monolith het volgende:
Het zijn vaak dezelfde mensen die voor en rond corona zelf 'wakker' waren, maar blijkbaar nu dan schaapjes zijn.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 10:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Het werkt wel goed bij sommige groepen, noem iets woke en ze haten het voor de rest van hun leven.
Ik vind persoonlijk Nate Silver overtuigender:quote:What will happen then? I have no idea. But I think the Democrats made the right choice when they made health insurance premiums — rather than, say, tariffs — their key demand.
Why? Because doing so puts the onus for rising premiums squarely where it belongs — on Republicans. If Democrats weren’t putting this issue front and center, the usual suspects might be able to convince many voters that someone else — immigrants, Antifa, George Soros, whatever — was responsible for their soaring health costs. That will be much harder now.
Again, I have no idea how this will play out. But it looks to me as if Democrats have chosen good ground on which to make their stand.
quote:In the Times story, I argue that Democrats should tie their support for any government funding bill to tariffs — more specifically, to passage of the Trade Review Act, which would allow Congress to reassert its constitutional role in levying tariffs. I see several advantages here: it highlights an issue where Trump is behaving abnormally and violating the separation of powers, but which is still highly legible to voters and indeed perhaps the only thing that has proven to dent his popularity so far. And it could drive a wedge between the various factions of the GOP.
To be clear, I don’t think Trump would ultimately relent. I argue in the story that Democrats shouldn’t be afraid to force Republicans to blow up what’s left of the filibuster, which is already on life support, and which Democrats might want to get rid of anyway should they win back a trifecta (almost certainly by a narrow margin) in 2028.
But I like this approach better than Chuck Schumer’s current plan, which is to tie support for the continuing resolution to health-care-related issues instead, such as an extension of Obamacare subsidies. Health care is generally a good issue for Democrats — but that’s the sort of thing that Democrats might do with a more normal Republican like Nikki Haley or Mitt Romney in the White House. I don’t see how it conveys the message that we’re in unprecedented and/or dangerous times.
I’m also not sure what Schumer’s endgame is supposed to be. One risk is that Republicans might actually take the deal, which would take a good midterms issue off the table for Democrats.
Alternatively, Republicans might agree to something and then claw it back later. It’s hard to negotiate with someone whom you know is acting in bad faith and doesn’t necessarily intend to honor any agreement. In fact, I like Bill Scher’s recommendation to refuse to provide support for the GOP bill on principle, but not to make any specific demands. I just think that entails a high inherent degree of message-discipline difficulty that Democrats probably aren’t capable of at a challenging political moment.
I do think it’s a tough call, though. As friend-of-the-newsletter Matt Glassman points out, strategic shutdowns of any kind don’t have a highly successful track record.
Als junior géén gebruiker is, dan ben ik een schoenlepelquote:Op woensdag 1 oktober 2025 11:17 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Trump jr stond laatst weer een cocaïnegebruiker ding te doen.
[ afbeelding ]
Het ding is, Trump is hierop uit. Hij wil chaos en vooral dat mensen in opstand komen, zo kan hij beginnen aan der totale krieg op zijn eigen bevolking.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 11:55 schreef MoreDakka het volgende:
Ik snap wel waarom de Democraten gekozen hebben om de shutdown te laten gaan over ACA subsidies, maar ik denk niet dat het electoraal veel oplevert. Paul Krugman is het met mij oneens:
https://paulkrugman.subst(...)g-the-coming-premium
[..]
Ik vind persoonlijk Nate Silver overtuigender:
https://www.natesilver.net/p/what-is-schumers-shutdown-endgame
[..]
Spot de draken die de eigen staarten willen opeten.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 12:26 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het ding is, Trump is hierop uit. Hij wil chaos en vooral dat mensen in opstand komen, zo kan hij beginnen aan der totale krieg op zijn eigen bevolking.
En dat hoop je te voorkomen door concessies aan hem te doen?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 12:26 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het ding is, Trump is hierop uit. Hij wil chaos en vooral dat mensen in opstand komen, zo kan hij beginnen aan der totale krieg op zijn eigen bevolking.
Zolang Trump alle ruimte krijgt van de controlerende macht, maakt het niet uit wat je doet. Gaat het niet over dit, dan komt hij wel weer met een andere eis. Uiteindelijk krijg je die shut down vroeg of laat. Het is geen toeval dat dit zo samenvalt met die speech naar het leger.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 12:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dat hoop je te voorkomen door concessies aan hem te doen?
Peace in our time enzo?
Degenen die in de meest rijke families zijn geboren zien de armste kant van een bevolking niet zoals wij die zien. In vele eeuwen worden die al beschreven als beesten en minderwaardig.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 08:56 schreef MissButterflyy het volgende:
En nu dus een shut down, wat is het toch een raar land. Veel mensen die hier niks aan kunnen doen zullen hier de dupe van zijn, en de meest kwetsbaren
Iemand die bekend stond op de werkvloer voor zijn alcoholmisbruik mocht deze week voor generaals preken dat ze niet meer dik en onverzorgd moeten zijn.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:01 schreef GarlandBriggs het volgende:
https://www.dailymail.co.(...)ald-Trump-Covid.html
Check deze ex-junk en tegenwoordig "gezondheidsminister".
Het is echt The Upside Down irl.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |