abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218898002

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
pi_218898076
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 13:20 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
My bad, zag niet dat dit een directive was. Maakt het niet minder absurd (en onuitvoerbaar) natuurlijk.
Oh ja, maar absurd en onuitvoerbaar lijken onderdeel van het beleid (kun je een gebrek aan beleid ook beleid noemen?) te zijn.
pi_218898136
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 13:17 schreef kipknots het volgende:

[..]
Punt was dat AndyNgo exact doet waar je over klaagt bij andere journalisten. Hij is extreem partijdig en duikt in de slachtoffer rol.

Waarom zeg je dat bij andere journalisten het dan begrijpelijk is dat mensen boos zijn, maar is het bij Andy mede een reden om het leger in te schakelen?

Verder, je hebt het hier ook steeds over state rights maar bent tegelijkertijd voorstander van dat Trump de staten overruled op dit gebied?

Ik zeg niets over dat iemand geweld verdient. Alleen ben je op dit soort zaken nogal hypocriet.
Zover ik weet heeft Andy Ngo geen onwaarheden verteld, desalniettemin begrijp ik heel goed waarom antifa leden boos op hem zijn. Dat neemt niet weg dat Andy Ngo dan maar een pak slaag verdient met ernstig letsel tot gevolg.
Als jij vind dat ik dan hypocriet ben dan is dat maar zo, persoonlijk zie ik de hypocrisie niet.
  maandag 29 september 2025 @ 14:00:58 #4
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218898191
Meer dan 300 miljoen mensen in de VS, dan is het een uitermate slecht idee om alles in het land te (ont)regelen middels de persoonlijke gevoelens van een persoon. Je moet wel aardig tegen hem zijn hoor, stel je voor dat zijn gevoelens worden aangetast, dan mag hij je bestempelen als terrorist en heb je geen rechten meer. Gelukkig wil hij heel erg veel gevangenissen gaan bouwen om zo veel mogelijk mensen te martelen en daarmee heeft hij heel snel heel veel personeel nodig. Dat zal niet echt vakkundig aangepakt worden, maar dat is nu juist het punt.

Allemaal de reet likken van een van de domste mensen ooit. Hij zou het land als een bedrijf gaan runnen, maar hij runt het land als een mislukte maffiabaas uit een hele slechte soap. Walgelijk om te zien dat er uiteindelijk nog zoveel volwassen mensen zijn die heel hard meedoen met de kleren van de keizer.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_218898245
De partij van Family values:

(En stiekem ook de partij van fappen op de trannies de zo haten)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218898270
quote:
17s.gif Op maandag 29 september 2025 14:10 schreef xpompompomx het volgende:
De partij van Family values:
[ afbeelding ]
(En stiekem ook de partij van fappen op de trannies de zo haten)
Best bijzonder dat zoiets nieuws is toch? Heeft niet met zijn beleid te maken, alleen dat hij een hypocriet is. Maar om daar dan een AP-bericht over te maken.

Slechte zaak als we iedereens seksuele interesses uitgebreid gaan uitpluizen.
pi_218898303
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 13:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]
waarom antifa leden boos op hem zijn.
Antifa heeft geen leden, het is geen club, geen organisatie, geen partij of stichting. Als je tegen fascisme bent, ben je kennelijk ineens antifa. Als je geen antifa bent, ben je dus een fascist. Aangezien een deel van mijn familie in Drenthe tot een kind toe van 14 toe (Gesinus Scholing) in april 1945 door de fascisten (Duitse soldaten) in koelen bloede is afgeslacht na de operatie Amherst ben ik antifascist.
https://www.4en5mei.nl/oo(...)onument-wijsterseweg
pi_218898316
Was Sanford, de schutter in de mormonenkerk, een trumpfan?
https://www.newsweek.com/(...)an-shooting-10796240

Een speculatie op het internet is dat hij uit wraak voor de dood van Charlie Kirk een mormoonse kerk aanviel,
Omdat de schutter van Kirk uit een mormonenmiljeu kwam...
Te ver gezochte speculatie ?
pi_218898583
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 14:22 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Antifa heeft geen leden, het is geen club, geen organisatie, geen partij of stichting. Als je tegen fascisme bent, ben je kennelijk ineens antifa.
Jeetje, lijkt wel of ik terug ben in 2014 ofzo.
  maandag 29 september 2025 @ 15:31:52 #10
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218898696
Daarnaast was er ook helemaal geen Antifa gelinkt aan de moordenaar van Kirk. Totale bs om op basis daarvan een 'organisatie' als terroristen te bestempelen. Het is wel degelijk bedoeld om geweld jegens burgers via ICE of Nationale Garde makkelijker te maken. Net zoals het geweld tegen vermeende illegalen zogenaamd gelegitimeerd wordt, 'want ze zijn crimineel', kun je straks ook makkelijker wegkomen met 'het zijn linkse Antifa/ iedereen die niet meewerkt met ICE is Antifa', in een situatie waar Amerikanen in opstand komen tegen het hardhandig oppakken van je buren, die vervolgens in een mensonterende, buitenlandse gevangenis worden gegooid. Succes met terugkomen.
pi_218898702
De mormonenmoordenaar Thomas Jacob Sanford. Met pro-trump shirt.
Triest voor vrouw en kind, dat hij zo doordraaide
Maar wat bezielde deze MAGA-man ?

pi_218898755
quote:
Texas man accused of threatening to shoot up Pride parade to ‘pay them back for taking out Charlie Kirk’
A 42-year-old Texas man is facing federal charges after allegedly threatening to shoot up the Abilene Pride Parade as revenge for the recent assassination of right-wing activist Charlie Kirk.

“fk their parade, I say we lock and load and pay them back for taking out Charlie Kirk,” Joshua Cole wrote in a September 18 message to a Facebook friend, according to an FBI probable cause affidavit reviewed by The Independent.

“... [C]ome on bro let’s go hunting fairies,” he wrote, the affidavit says.

Cole was arrested by the FBI a day later, telling agents that he “did not believe that the gay pride event should be allowed,” while claiming he didn’t actually intend to gun down parade participants, the affidavit states.

But “the threats were not conditional,” FBI Special Agent Sam Venuti wrote in the affidavit supporting the case against Cole. “The threats were specific. The threats were also specific to a particular set of victims: people participating in the gay Pride parade.”

Cole’s comments “were not mere idle or careless talk, exaggeration, or something said in only a joking manner,” and any “reasonable person would experience apprehension of violence based on Cole’s statements,” according to the affidavit, which was attached to a criminal complaint filed in North Texas federal court on September 19.
Ze zijn zo vredelievend hè, die jongens die MAGA aanhangen.
pi_218898762
quote:

[..]
Antifa heeft geen leden, het is geen club, geen organisatie, geen partij of stichting. Als je tegen fascisme bent, ben je kennelijk ineens antifa. Als je geen antifa bent, ben je dus een fascist. Aangezien een deel van mijn familie in Drenthe tot een kind toe van 14 toe (Gesinus Scholing) in april 1945 door de fascisten (Duitse soldaten) in koelen bloede is afgeslacht na de operatie Amherst ben ik antifascist.
Er zit wel degelijk een organisatie achter, hoe anders krijg je elke keer weer zo’n massa op de been met hetzelfde doel, de westerse maatschappij ontregelen en communisme omarmen.
pi_218898788
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 15:44 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Er zit wel degelijk een organisatie achter, hoe anders krijg je elke keer weer zo’n massa op de been met hetzelfde doel, de westerse maatschappij ontregelen en communisme omarmen.
Misschien doordat er veel mensen ontevreden zijn met het beleid van Trump en ze daardoor makkelijk op komen dagen om te demonstreren? Je vult zelf in dat het doel is de westerse maatschappij te ontregelen en communisme te omarmen, dat is aan jou.

Trump is overigens erg "goed" bezig de westerse maatschappij te ontregelen, daar hebben mensen meer last van dan van antifa.
pi_218898790
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 15:32 schreef Bluesdude het volgende:

[ afbeelding ]
Zo te zien lijkt me dit een overduidelijke ANTIFA-terrorist.
pi_218898836
quote:
14s.gif Op maandag 29 september 2025 15:48 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En anders moet het wel een FA terrorist zijn om de Amerikaanse maatschappij te ontregelen. Alles om de Amerikanen maar sneller het FA regime te laten omarmen en geheel te onderwerpen.. :+
pi_218898862
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 15:43 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ze zijn zo vredelievend hè, die jongens die MAGA aanhangen.
Dit is the side that plays nice, dat weet iedereen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 29 september 2025 @ 16:07:50 #18
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_218898878
quote:
Kan jij niks aan doen, maar waarom maken ze nou juist deze foto met een aardappel?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 29 september 2025 @ 16:09:26 #19
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_218898886
quote:

[..]
Weet niet hoor...kan zomaar een FBI agent zijn in vermomming. Volgens mij heb ik hem ook gezien op J6 ;)
pi_218898912
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 15:48 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Misschien doordat er veel mensen ontevreden zijn met het beleid van Trump en ze daardoor makkelijk op komen dagen om te demonstreren? Je vult zelf in dat het doel is de westerse maatschappij te ontregelen en communisme te omarmen, dat is aan jou.

Trump is overigens erg "goed" bezig de westerse maatschappij te ontregelen, daar hebben mensen meer last van dan van antifa.
Dan staat het die mensen vrij om te stemmen in plaats van mensen 90 dagen lang uit hun slaap te houden en rottigheid uit te halen jegens federale agenten.
Het meest verstandige zou zijn als ze zouden opteren voor meer macht voor de individuele staten. Zou trouwens een mooie campagneslogan zijn “make federal elections irrelevant again”.
Eerlijk is eerlijk Trump is daar al mee bezig met het schrappen van de department of education, het besluit van het hooggerechtshof omtrent Roe vs Wade is ook een goede.
  maandag 29 september 2025 @ 16:12:15 #21
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_218898913
quote:

[..]
Rijdt ie in een Berlingo of een F150 met vlaggetjes? ;)
  maandag 29 september 2025 @ 16:14:05 #22
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_218898921
quote:

[..]
Tja, helaas Menschen van goede deuging...ik beschouw mijzelf ook als antifascist. En mijn vrienden ook. Mijn familie eigenlijk ook...en mijn collega's...en de mensen zaterdag op de buurtborrel...de leden van de muziekvereniging en zeker die oudjes van de Historische Kring!

Volgens mij ligt de lat erg laag als het gaat om antifascistisch te zijn ;)
pi_218898956
pi_218898990
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 16:09 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Weet niet hoor...kan zomaar een FBI agent zijn in vermomming. Volgens mij heb ik hem ook gezien op J6 ;)
Ik zag volgens mij deze hooligan laatst in Den Haag.
pi_218899046
quote:

[ afbeelding ]
Mitt Romney werd door Trump een Rino (Republican in name only, lees democraat) genoemd en die is zo'n beetje het politieke gezicht van de redelijkheid van de stroming. Bedreigend voor kapitalistische doomsday evangelisten.
pi_218899077
quote:

[ afbeelding ]
Wat lijken die types allemaal veel op elkaar eigenlijk. Zie hieronder de schavuit die wilde gaan schieten bij zo'n pride demo:
pi_218899103
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 16:12 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dan staat het die mensen vrij om te stemmen in plaats van mensen 90 dagen lang uit hun slaap te houden en rottigheid uit te halen jegens federale agenten.
Het meest verstandige zou zijn als ze zouden opteren voor meer macht voor de individuele staten. Zou trouwens een mooie campagneslogan zijn “make federal elections irrelevant again”.
Eerlijk is eerlijk Trump is daar al mee bezig met het schrappen van de department of education, het besluit van het hooggerechtshof omtrent Roe vs Wade is ook een goede.
Och hemel, mensen worden uit hun slaap gehouden wegens protesten tegen mensonterende situaties. Die federale agenten kunnen zich ook aan de grondwet houden ipv aan hun messias Trump.

Voor het die kant op gaat alvast de disclaimer: geweld is nooit goed. Je stem laten horen tegen fascisme is een grondrecht, ook al wil Trump je laten geloven dat dat niet zo is.
pi_218899110
Miller is erg boos dat hij een fascist genoemd is door Newsom.

Ook Miller:
pi_218899130
quote:
2s.gif Op maandag 29 september 2025 16:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat lijken die types allemaal veel op elkaar eigenlijk. Zie hieronder de schavuit die wilde gaan schieten bij zo'n pride demo:
[ afbeelding ]
Het enige dat mist is een een 'mother's greatest disappointment' stempel op z'n voorhoofd.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_218899154
quote:
10s.gif Op maandag 29 september 2025 16:40 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]

Ook Miller:
[ afbeelding ]
Yeah fuck that fascist ghoul with a dildo shaped cheese grater 14.gif
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 29 september 2025 @ 16:47:05 #31
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_218899156
quote:
[ afbeelding ]

Ook Miller:
[ afbeelding ]
De zielige hypocrisie nog daargelaten...deze man is echt idealistisch evil en helaas ook een van de meest invloedrijke influisteraar van de oranje drol...

Miller doet het niet voor het geld of de aandacht maar doet het puur voor de macht en de controle. Hij krijgt een stijve van het beslissen over mensenlevens.
Een grotere ideologische fascist zul je in de hele Trump-Orbit niet vinden :r
  maandag 29 september 2025 @ 16:47:08 #32
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_218899157

Niemand houdt van Stephen Miller. :'(
pi_218899188
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 16:47 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]

Niemand houdt van Stephen Miller. :'(
_O-
pi_218899213
quote:
[ afbeelding ]

Ook Miller:
[ afbeelding ]
"to eliminate you're right to", man man man.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_218899229
quote:
[ afbeelding ]

Ook Miller:
[ afbeelding ]
Voor dit soort dingen is social media toch wel fijn hè. Principes kun je ze in elk geval niet op betrappen, onze MAGA vrienden.
pi_218899271
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 16:39 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Och hemel, mensen worden uit hun slaap gehouden wegens protesten tegen mensonterende situaties. Die federale agenten kunnen zich ook aan de grondwet houden ipv aan hun messias Trump.

Voor het die kant op gaat alvast de disclaimer: geweld is nooit goed. Je stem laten horen tegen fascisme is een grondrecht, ook al wil Trump je laten geloven dat dat niet zo is.
Fijn hoor dat je geen moer geeft om de burgers die hier helemaal niets mee te maken hebben en ook niet beschermd worden door de politie maar wel maximaal mee mogen genieten van de gevoelens van antifa.
Je werd laatst geïrriteerd toen ik de users in dit topic fellow travelers noemde. Snap je nu waarom ik jullie zo noem gezien het feit dat je zonder enige schaamte per definitie de kant van antifa kiest? Dus tegen de normale burgers en de rechtsstaat waar je zo bang voor bent dat die word afgebroken.
pi_218899287
Ik ben ook anti fascisme. Trots op ook.
pi_218899311
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 17:00 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Fijn hoor dat je geen moer geeft om de burgers die hier helemaal niets mee te maken hebben en ook niet beschermd worden door de politie maar wel maximaal mee mogen genieten van de gevoelens van antifa.
Je werd laatst geïrriteerd toen ik de users in dit topic fellow travelers noemde. Snap je nu waarom ik jullie zo noem gezien het feit dat je zonder enige schaamte per definitie de kant van antifa kiest? Dus tegen de normale burgers en de rechtsstaat waar je zo bang voor bent dat die word afgebroken.
Hoe voelt het, om die spiegel in je gezicht geduwd te krijgen? Het is wel makkelijk om iedereen die niet aan jouw kant staat antifa te noemen, dat moet ik je nageven.

Dus doe ik 't ook maar: De manier waarop je nu reageert laat mooi zien wat voor fascistische gedachten je erop na houdt.

Ik kies niet de kant van antifa, ik kies de kant van de democratie. Je weet wel, de kant tegen het fascisme van Trump. Dat betekent niet dat ik de kant van Antifa kies, dat betekent dat ik de kant van het fatsoen kies, de kant van de democratie, de kant van de rechtstaat.

Ik hoop oprecht dat je aan het trollen bent, want als je dat niet bent heb ik zeer slecht nieuws voor je: Je staat aan de verkeerde kant van de geschiedenis.
pi_218899315
Ik vind ook dat iedereen die niet tegen fascisme is, geen normale burger genoemd kan worden, maar eerder Il Conformista zijn.
pi_218899331
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 17:04 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Hoe voelt het, om die spiegel in je gezicht geduwd te krijgen? Het is wel makkelijk om iedereen die niet aan jouw kant staat antifa te noemen, dat moet ik je nageven.

Dus doe ik 't ook maar: De manier waarop je nu reageert laat mooi zien wat voor fascistische gedachten je erop na houdt.

Ik kies niet de kant van antifa, ik kies de kant van de democratie. Je weet wel, de kant tegen het fascisme van Trump. Dat betekent niet dat ik de kant van Antifa kies, dat betekent dat ik de kant van het fatsoen kies, de kant van de democratie, de kant van de rechtstaat.

Ik hoop oprecht dat je aan het trollen bent, want als je dat niet bent heb ik zeer slecht nieuws voor je: Je staat aan de verkeerde kant van de geschiedenis.
Dat staat die gelukszoeker economische vluchteling al jaren.
pi_218899491
quote:
Trump nominee deletes 5K social posts praising violence and demanding liberal's execution
President Donald Trump's nominee to be assistant secretary of state for international organizations reportedly deleted thousands of inflammatory posts that praised Jan. 6 rioters and called for the execution of American Federation of Teachers President Randi Weingarten.
...
Carl wrote in 2023 that Jan. 6 defendants were more oppressed than Black Americans under Jim Crow. He later said that American Federation of Teachers President Randi Weingarten should be "tried for crimes against America's children and would get the death penalty."
...
"There is no 'peaceful coexistence' we are going to have when our opposition is led by people like this. We either win or die," he wrote in 2021.
Nog zo'n fijne kerel die voorgedragen is.
pi_218899528
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 17:04 schreef beefkeek het volgende:

[..]

Als je de kant van de democratie zou kiezen dan zou je net zoals ik ziek worden van antifa die met geweld en intimidatie de politiek willen beïnvloeden tegen de wensen van de bevolking in natuurlijk.
Je hebt geen moer met de democratie anders had ik je wel aan mijn zijde gevonden mbt antifa en hun ideeën. Dat je enigszins wat sympathie hebt voor antifa tot daar aan toe, maar dat belastingbetalende burgers die 90 dagen lang mogen genieten van het lawaai en intimidatie van antifa de tering mogen krijgen van jou zegt wel dat ik met de opmerking fellow travelers behoorlijk in de juiste richting zit. Alles voor de ideologie zolang dat maar word verdedigd ten koste van alles.
quote:
Ach ja, de verkeerde kant van de geschiedenis…….
De geschiedenis word bepaald door de overwinnaars, de tijd van links progressieven die met geweld en intimidatie hun wil opleggen naar normale gematigde mensen is gelukkig voorbij. Zelfs het vrije woord word weer omarmd zoals het hoort en daar ben ik dan weer ontzettend blij om, al is het natuurlijk niet vanuit principiële overwegingen maar goed het is beter dan niets.
pi_218899553
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 17:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Als je de kant van de democratie zou kiezen dan zou je net zoals ik ziek worden van antifa die met geweld en intimidatie de politiek willen beïnvloeden tegen de wensen van de bevolking in natuurlijk.
Je hebt geen moer met de democratie anders had ik je wel aan mijn zijde gevonden mbt antifa en hun ideeën. Dat je enigszins wat sympathie hebt voor antifa tot daar aan toe, maar dat belastingbetalende burgers die 90 dagen lang mogen genieten van het lawaai en intimidatie van antifa de tering mogen krijgen van jou zegt wel dat ik met de opmerking fellow travelers behoorlijk in de juiste richting zit. Alles voor de ideologie zolang dat maar word verdedigd ten koste van alles.
[..]
Oh ga door, je laat jezelf steeds meer kennen. Ironisch dat je alles uit de post die je quotte verder negeert. Ik letterlijk: Ik ben niet voor antifa. Jij: je kiest voor antifa. Tja..

Ik heb het idee dat je heel erg zwart-wit denkt, en alles daartussen voor je niet bestaat. Dat mag, dat verklaart ook direct waarom een discussie voeren met je zo moeilijk is.

quote:
De geschiedenis word bepaald door de overwinnaars, de tijd van links progressieven die met geweld en intimidatie hun wil opleggen naar normale gematigde mensen is gelukkig voorbij. Zelfs het vrije woord word weer omarmd zoals het hoort en daar ben ik dan weer ontzettend blij om, al is het natuurlijk niet vanuit principiële overwegingen maar goed het is beter dan niets.
Normale gematigde mensen, bedoel je daarmee MAGA? @Kijkertje heeft weleens wat statistieken gepost waar 't geweld vooral vandaan kwam, en dat was niet van de links progressieven.

Wel goed om te zien dat dit je raakt, dat masker komt langzaam maar zeker steeds iets meer af. Steeds iets meer komt de salonfascist naar voren, ga zo door. Ik beloof je dat ik je geen Stephen Miller zal noemen, en ook geen sexual matador.
pi_218899556
quote:

[..]
[..]
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218899566
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 17:33 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Nog zo'n fijne kerel die voorgedragen is.
Jamaar Antifa :{w
pi_218899583
Chivaz, Antifa is geen organisatie en staat alleen voor Anti-fascisme. Het lijkt me dat heel veel mensen Anti-fascistisch zijn, ook veel mensen met een rechtse voorkeur. Je kunt prima rechts gelieerd zijn en toch niet fascistisch.

Als je anti antifa bent, ben je derhalve pro-fascisme. Is dat hoe je jezelf ziet? Als een fascist?
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_218899629
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 17:55 schreef aquawoman het volgende:
Chivaz, Antifa is geen organisatie en staat alleen voor Anti-fascisme. Het lijkt me dat heel veel mensen Anti-fascistisch zijn, ook veel mensen met een rechtse voorkeur. Je kunt prima rechts gelieerd zijn en toch niet fascistisch.

Als je anti antifa bent, ben je derhalve pro-fascisme. Is dat hoe je jezelf ziet? Als een fascist?
Niemand heeft gezegd dat MAGA logica logisch moet zijn. Dit soort moeilijke vragen kan natuurlijk niet.
pi_218899657
quote:

[..]

Reminder (voor de zoveelste keer voor Oost-Indisch dove users die steeds terugkomen met dezelfde onjuiste argumenten):

Uit 2020.

Federal Arrests Show No Sign That Antifa Plotted Protests

Despite claims by President Trump and Attorney General William P. Barr, there is scant evidence that loosely organized anti-fascists are a significant player in protests.

quote:
Inciting a riot. Hurling a Molotov cocktail. Plotting to sow destruction. Those are some of the most serious charges brought by federal prosecutors against demonstrators at protests across the country in recent weeks.

But despite cries from President Trump and others in his administration, none of those charged with serious federal crimes amid the unrest have been linked so far to the loose collective of anti-fascist activists known as antifa.

A review of the arrests of dozens of people on federal charges reveals no known effort by antifa to perpetrate a coordinated campaign of violence. Some criminal complaints described vague, anti-government political leanings among suspects, but a majority of the violent acts that have taken place at protests have been attributed by federal prosecutors to individuals with no affiliation to any particular group.

Inciting a riot. Hurling a Molotov cocktail. Plotting to sow destruction. Those are some of the most serious charges brought by federal prosecutors against demonstrators at protests across the country in recent weeks.

But despite cries from President Trump and others in his administration, none of those charged with serious federal crimes amid the unrest have been linked so far to the loose collective of anti-fascist activists known as antifa.

A review of the arrests of dozens of people on federal charges reveals no known effort by antifa to perpetrate a coordinated campaign of violence. Some criminal complaints described vague, anti-government political leanings among suspects, but a majority of the violent acts that have taken place at protests have been attributed by federal prosecutors to individuals with no affiliation to any particular group.

Etc etc ...
AP finds most arrested in protests aren't leftist radicals

quote:
Of more than 300 arrested, there are about 286 defendants, others had charges dropped. Some live in cities like Portland and Seattle where local prosecutors declined to bring some protest-related charges.

Some of those facing charges undoubtedly share far-left and anti-government views. Far-right protesters also have been arrested and charged. Some defendants have driven to protests from out of state. Some have criminal records and were illegally carrying weapons. Others are accused of using the protests as an opportunity to steal or create havoc.

But many have had no previous run-ins with the law and no apparent ties to antifa, the umbrella term for leftist militant groups that Trump has said he wants to declare a terrorist organization.

Even though most of the demonstrations have been peaceful, Trump has made "law and order" a major part of his reelection campaign, casting the protests as lawless and violent in mostly Democratic cities he says have done nothing to stymie the mayhem. If the cities refuse to properly clamp down, he says, the federal government has to step in.

"I know about antifa, and I know about the radical left, and I know how violent they are and how vicious they are, and I know how they are burning down cities run by Democrats," Trump said at an NBC town hall.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 29-09-2025 18:31:14 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_218899781
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 17:47 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Oh ga door, je laat jezelf steeds meer kennen. Ironisch dat je alles uit de post die je quotte verder negeert. Ik letterlijk: Ik ben niet voor antifa. Jij: je kiest voor antifa. Tja..
Daar kies je inderdaad voor, ik ken je onderhand al zo goed dat ik weet dat ik je in mijn mentions heb als ik iets negatiefs over antifa zeg, waarom is dat denk je? Waar komt die bizarre reflex vandaan om per definitie de tegenovergestelde positie van mij te kiezen ondanks het feit dat je zelf verklaart de democratie belangrijk te vinden? Ben je het dan soms niet met mij eens dat geweld en intimidatie jegens bewoners daar per definitie fout is? Je hoeft hier overigens niet op te antwoorden want je gaf zelf al aan dat het je geen moer interesseert.
quote:
Ik heb het idee dat je heel erg zwart-wit denkt, en alles daartussen voor je niet bestaat. Dat mag, dat verklaart ook direct waarom een discussie voeren met je zo moeilijk is.
[..]
Normale gematigde mensen, bedoel je daarmee MAGA? @:Kijkertje heeft weleens wat statistieken gepost waar 't geweld vooral vandaan kwam, en dat was niet van de links progressieven.
Ik ben bekend met dat grafiekje waar de definitie van extreem rechts geweld enorm word opgerekt. Vertel mij, vind jij het terecht dat moorden van de AB een gevaarlijke gevangenisbende die zich voornamelijk bezighoudt met drugs en afpersing gerekend word tot politieke moorden?
quote:
Wel goed om te zien dat dit je raakt, dat masker komt langzaam maar zeker steeds iets meer af. Steeds iets meer komt de salonfascist naar voren, ga zo door. Ik beloof je dat ik je geen Stephen Miller zal noemen, en ook geen sexual matador.
Welk masker man, ik ben erg duidelijk geweest in mijn overtuigingen en als je een beetje eerlijk zou zijn dan zou je weten dat ik in tegenstelling tot de links progressieven helemaal niets heb met overheidsdwang en dergelijke. Waar ik wel intens van aan het genieten ben is dat de overheid zich nu keert tegen al die progressieve heilige huisjes en de daarop volgende meltdown in dit topic.
  maandag 29 september 2025 @ 18:44:57 #50
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218899840
De argumenten zijn al een hele lange tijd op, het is alleen nog maar ''ik bepaal wel wat iemands identiteit is'. Nog steeds zogenaamd debatterend over één event, dat inmiddels overschaduwd is door de vele corruptie en schandalen die Trump dagelijks met zich meebrengt.

Volgt de politiek eigenlijk niet, maar alles wat op 'Libs of TikTok' of 'End Wokeness/Disclosure.tv' staat moet meteen wel de waarheid zijn, ook al blijkt het in de meeste gevallen niet waar te zijn en anders op zijn minst een halve waarheid.
pi_218899876
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 18:33 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Daar kies je inderdaad voor, ik ken je onderhand al zo goed dat ik weet dat ik je in mijn mentions heb als ik iets negatiefs over antifa zeg, waarom is dat denk je? Waar komt die bizarre reflex vandaan om per definitie de tegenovergestelde positie van mij te kiezen ondanks het feit dat je zelf verklaart de democratie belangrijk te vinden? Ben je het dan soms niet met mij eens dat geweld en intimidatie jegens bewoners daar per definitie fout is? Je hoeft hier overigens niet op te antwoorden want je gaf zelf al aan dat het je geen moer interesseert.
[..]
Ik ben bekend met dat grafiekje waar de definitie van extreem rechts geweld enorm word opgerekt. Vertel mij, vind jij het terecht dat moorden van de AB een gevaarlijke gevangenisbende die zich voornamelijk bezighoudt met drugs en afpersing gerekend word tot politieke moorden?
[..]
Welk masker man, ik ben erg duidelijk geweest in mijn overtuigingen en als je een beetje eerlijk zou zijn dan zou je weten dat ik in tegenstelling tot de links progressieven helemaal niets heb met overheidsdwang en dergelijke. Waar ik wel intens van aan het genieten ben is dat de overheid zich nu keert tegen al die progressieve heilige huisjes en de daarop volgende meltdown in dit topic.
Maar identificeer jij jezelf dan als extreemrechts?
pi_218899889
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 18:33 schreef Chivaz het volgende:

[..]
[..]
[..]
Pot. Ketel.

Je reageert anders dan normaal, dus ik heb een snaar geraakt. Mooi, ik geniet er intens van om je je hypocrisie te tonen.

Ik heb nu 2 of 3 keer gereageerd op je over Antifa, maak blijkbaar zit ik zo in je hoofd dat je denkt dat het altijd is. Ik ben in elk geval blij dat je zo blij bent als ik in je mentions verschijn. Ik zal het vaker doen als je er zo blij van wordt.

Dat ontkrachten van die grafiek heb je vast wel een bron voor.

Ik ben het overigens 100% met je eens dat geweld en intimidatie tegen inwoners per definitie fout is. Daarom ben ik ook zo tegen de manier waarop ICE optreedt.
  maandag 29 september 2025 @ 19:23:03 #53
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218900041
MAGA is lekker bezig de laatste tijd. Eerst een verwarde Maga die Kirk vermoord, nu een verwarde Maga die wraak neemt door een kerk met Maga’s aan te vallen.

Maar gelukkig is antifa het echte probleem.
pi_218900042
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 18:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar identificeer jij jezelf dan als extreemrechts?
Extreem rechtvaardig.
pi_218900071
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 18:53 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Pot. Ketel.

Je reageert anders dan normaal, dus ik heb een snaar geraakt. Mooi, ik geniet er intens van om je je hypocrisie te tonen.

Ik heb nu 2 of 3 keer gereageerd op je over Antifa, maak blijkbaar zit ik zo in je hoofd dat je denkt dat het altijd is. Ik ben in elk geval blij dat je zo blij bent als ik in je mentions verschijn. Ik zal het vaker doen als je er zo blij van wordt.

Ik ben het overigens 100% met je eens dat geweld en intimidatie tegen inwoners per definitie fout is. Daarom ben ik ook zo tegen de manier waarop ICE optreedt.
Ik reageer vandaag misschien een beetje anders omdat ik in een extreem goede bui ben. Maar om mij onder de huid te zitten moet je wel wat verder gaan, door de jaren heen hier ben ik wel voor erger uitgemaakt dan wat jij hier durft te plaatsen.

Ik geloof je alleen niet zo dat je zo tegen geweld en intimidatie van de bewoners bent. Je bent er iets te snel bij om antifa te verdedigen en je wuifde het ongemak van die burgers iets te makkelijk weg.
Geeft verder niets hoor, is niets nieuws in dit topic je durft er tenminste voor uit te komen dat geweld en intimidatie van doodnormale burgers een brug te ver is. Dat voordeel heb je dan wel tegenover een hoop van je medeposters die mij vooral benadrukten dat ik de focus toen niet zo op de rellen moest leggen maar op de “legitieme” klachten van de burgers.
pi_218900112
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 19:23 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Extreem rechtvaardig.
Je maakt je namelijk nogal druk om extreem rechts.
  Moderator maandag 29 september 2025 @ 19:32:17 #57
375570 crew  Cyan9
pi_218900115
Hoe fijn zou het zijn om dit topic eens een keer te kunnen openen zonder posts te zien met gevit op "medeposters".
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_218900120
Nog maar weer eens een (recent) onderzoek:

Left-Wing Terrorism and Political Violence in the United States: What the Data Tells Us

quote:
In recent years, the United States has seen an increase in the number of left-wing terrorism attacks and plots, although such violence has risen from very low levels and remains much lower than historical levels of violence carried out by right-wing and jihadist attackers. So far, 2025 marks the first time in more than 30 years that left-wing terrorist attacks outnumber those from the violent far right. Despite its decline this year, right-wing terrorism could easily return to previous high levels. It is important to resource counterterrorism efforts against both right- and left-wing terrorism and work with communities to gain their support against extremists. Leaders across the political spectrum must condemn violent extremism of all kinds, denying it legitimacy and reducing its appeal.

Niet zo gek dat right wing terrorism afneemt onder Trump natuurlijk maar die is historisch gezien altijd veel hoger geweest. Hoewel toegenomen blijft left wing terrorism laag.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kijkertje op 29-09-2025 19:38:10 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_218900140
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 19:27 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik reageer vandaag misschien een beetje anders omdat ik in een extreem goede bui ben. Maar om mij onder de huid te zitten moet je wel wat verder gaan, door de jaren heen hier ben ik wel voor erger uitgemaakt dan wat jij hier durft te plaatsen.

Ik geloof je alleen niet zo dat je zo tegen geweld en intimidatie van de bewoners bent. Je bent er iets te snel bij om antifa te verdedigen en je wuifde het ongemak van die burgers iets te makkelijk weg.
Geeft verder niets hoor, is niets nieuws in dit topic je durft er tenminste voor uit te komen dat geweld en intimidatie van doodnormale burgers een brug te ver is. Dat voordeel heb je dan wel tegenover een hoop van je medeposters die mij vooral benadrukten dat ik de focus toen niet zo op de rellen moest leggen maar op de “legitieme” klachten van de burgers.
Het is vooral een slap excuus om je te verschuilen achter bewoners.
  maandag 29 september 2025 @ 19:35:56 #60
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218900157
quote:
9s.gif Op maandag 29 september 2025 19:32 schreef Cyan9 het volgende:
Hoe fijn zou het zijn om dit topic eens een keer te kunnen openen zonder posts te zien met gevit op "medeposters".
Nou, inderdaad. Hoe komt dat toch telkens, hè?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator maandag 29 september 2025 @ 19:39:46 #61
375570 crew  Cyan9
pi_218900192
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 19:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nou, inderdaad. Hoe komt dat toch telkens, hè?
Dweilen met de kraan open.
pi_218900197
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 19:27 schreef Chivaz het volgende:

[..]

En ik maar denken dat ik speciaal was. Nouja, fijn dat je een goede bui hebt!

Ik verdedig Antifa niet, ik verdedig vreedzame demonstraties. Dat jij die nu al antifa bestempeld is aan jou en laat zien waarom het zo gevaarlijk is om een onduidelijke groepering te bestempelen als terrorisme. Iedereen kan iemand anders beschuldigen lid van antifa te zijn, het enige wat ze hoeven doen is een andere mening hebben.

Zoals ik eerder zei, ik ben van mening dat het beleid van Trump destructief en fascistisch is, daar spreek ik me tegen uit. Dat maakt me net zomin lid van antifa als jij dat bent.

Volgens jouw logica is tegen Trump zijn gelijk aan antifa lid zijn, dus ben jij volgens diezelfde logica fascistisch. Dat is toch niet logisch?
pi_218900199
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 18:53 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Pot. Ketel.

Daar is deze user helemaal niet tegen. Wake up. Er was complete radiostilte toen democratische politici en familie aangevallen en vermoord werden.

Betreffende user zegt ook tegen een te grote overheid te zijn, maar is tegelijkertijd voor het inzetten van het leger tegen burgerprotesten, ook al zeggen lokale gezagsvoerders geen federale hulp nodig te hebben.

Gap zou z'n moeder nog in een kooitje stoppen en verkopen op de Antwerpse vogeltjesmarkt als het z'n nihilisme zou onderstrepen. Waarom toch steeds in discussie gaan met iemand die dat gewoon niet wilt? Stop the rage baiting.
pi_218900290
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 19:40 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Daar is deze user helemaal niet tegen. Wake up. Er was complete radiostilte toen democratische politici en familie aangevallen en vermoord werden.

Betreffende user zegt ook tegen een te grote overheid te zijn, maar is tegelijkertijd voor het inzetten van het leger tegen burgerprotesten, ook al zeggen lokale gezagsvoerders geen federale hulp nodig te hebben.

Gap zou z'n moeder nog in een kooitje stoppen en verkopen op de Antwerpse vogeltjesmarkt als het z'n nihilisme zou onderstrepen. Waarom toch steeds in discussie gaan met iemand die dat gewoon niet wilt? Stop the rage baiting.
Daar heb ik ook wel ‘s over nagedacht. Er niet op ingaan of ‘t niet corrigeren zou ervoor zorgen dat dit topic stampvol staat met misinformatie. Daar ben ik ook geen fan van. Hetzelfde gedachtengoed heerst bij veel ‘fans’ van Trump
pi_218900387
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 19:47 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Daar heb ik ook wel ‘s over nagedacht. Er niet op ingaan of ‘t niet corrigeren zou ervoor zorgen dat dit topic stampvol staat met misinformatie. Daar ben ik ook geen fan van. Hetzelfde gedachtengoed heerst bij veel ‘fans’ van Trump
Mee eens. Persoonlijk ben ik blij dat jij het nu doet. Ik heb het tijden lang gedaan toen hij dezelfde misinformatie postte in BNW omdat hij in POL geband was. Punt is wel dat er niets verandert in die misinformatie al post je duizend keer de feiten uit betrouwbare bronnen die dat weerspreken. Na een tijdje komt hij er gewoon weer mee.

Ooit was het zo dat in POL daarop gemodereerd werd omdat argumenten onderbouwd moesten worden met informatie uit betrouwbare bronnen (itt BNW) maar dat is al lang niet meer zo. Daar zijn moderators ook om opgestapt. Erg jammer.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 29-09-2025 21:42:10 ]
  Moderator maandag 29 september 2025 @ 20:05:49 #66
375570 crew  Cyan9
pi_218900561
quote:
9s.gif Op maandag 29 september 2025 19:54 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Mee eens. Persoonlijk ben ik blij dat jij het nu doet. Ik heb het tijden lang gedaan toen hij dezelfde misinformatie postte in BNW omdat hij in POL geband was. Punt is wel dat er niets verandert in die misinformatie.

Ooit was het zo dat in POL daarop gemodereerd werd omdat argumenten onderbouwd moesten worden met informatie uit betrouwbare bronnen (itt BNW) maar dat is al lang niet meer zo. Daar zijn moderators ook om opgestapt. Erg jammer.
Dat zou een fulltime baan worden. Ik heb ook nog andere dingen te doen. :s)
pi_218900582
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 20:05 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ja dat is dus het probleem idd. Nog afgezien van de eindeloze discussies over welke bronnen wel of niet betrouwbaar zijn ;)
pi_218900611
quote:
9s.gif Op maandag 29 september 2025 19:54 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Mee eens. Persoonlijk ben ik blij dat jij het nu doet. Ik heb het tijden lang gedaan toen hij dezelfde misinformatie postte in BNW omdat hij in POL geband was. Punt is wel dat er niets verandert in die misinformatie.

Freedom of Speech. We zitten hier niet op de Universiteit ofzo dat elk bericht dat een User plaatst helemaal uitgedokterd moet gaan worden door een moderator.

Daar zit echt helemaal niemand op te wachten.

Berichten die uit Emotie geplaatst worden zijn de beste berichten.
pi_218900638
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 19:23 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Extreem rechtvaardig.
Eenzijdig rechtvaardig.
pi_218900640
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 20:09 schreef Oracle2025 het volgende:

[..]
Freedom of Speech. We zitten hier niet op de Universiteit ofzo dat elk bericht dat een User plaatst helemaal uitgedokterd moet gaan worden door een moderator.

Nonsens en dat kan ook in NWS of BNW.
pi_218900660
quote:
81s.gif Op maandag 29 september 2025 20:11 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Noinsens en dat kan ook in NWS of BNW.
Zoals moderator Cyan9 al aangeeft hij heeft nog een ander leven en betere dingen te doen. Moderator moeten alleen handhaven bij berichten die over de schreef gaan door beledigingen en andere onzin.
pi_218900674
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 20:12 schreef Oracle2025 het volgende:

[..]
Zoals moderator Cyan9 al aangeeft hij heeft nog een ander leven en betere dingen te doen. Moderator moeten alleen handhaven bij berichten die over de schreef gaan door beledigingen en andere onzin.
Ooit waren er moderators die er wel tijd voor hadden.
  maandag 29 september 2025 @ 20:15:29 #73
346939 Janneke141
pi_218900698
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 20:05 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Dat zal best, maar het is natuurlijk wel de reden dat telkens dezelfde ellende opduikt in wat bedoeld is als inhoudelijke topics.
quote:
82s.gif Op maandag 29 september 2025 20:13 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Maar toen was de geest veel minder ver uit de fles waardoor het wel wat minder tijd kostte.
pi_218900719
quote:
82s.gif Op maandag 29 september 2025 20:13 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ook al zouden ze er tijd voor hebben daar is een forum anno 2025 niet voor bedoelt. Zoals ik al eerder melde freedom of speech op een forum. Er worden hier 1000den berichten per dag geplaatst. iedereen moet gewoon plaatsen wat hij wil en als het grensoverschrijdend kan iedereen een klacht daarover indienen. Voor de rest moet alles kunnen. We zitten hier niet in Rusland en in China. Daar worden forums inderdaad op die manier beheerd zoals jij het wilt.
pi_218900732
quote:

[..]

Freedom of speech houdt niet in dat je feitenvrij beweringen kunt doen.

Je hebt nog altijd je eigen kredietwaardigheid te verdedigen en kunt niet zomaar wat onzin verkondigen zonder kans op gevolgen.

Althans.. in de echte wereld. Dit is een ballenbak.
  maandag 29 september 2025 @ 20:20:02 #76
6941 APK
Factual, I think.
pi_218900774
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 20:16 schreef Oracle2025 het volgende:

[..]
Ook al zouden ze er tijd voor hebben daar is een forum anno 2025 niet voor bedoelt. Zoals ik al eerder melde freedom of speech op een forum. Er worden hier 1000den berichten per dag geplaatst. iedereen moet gewoon plaatsen wat hij wil en als het grensoverschrijdend kan iedereen een klacht daarover indienen. Voor de rest moet alles kunnen. We zitten hier niet in Rusland en in China. Daar worden forums inderdaad op die manier beheerd zoals jij het wilt.
Je klinkt alsof je de toko runt hier, heb ik iets gemist?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_218900790
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 20:17 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Freedom of speech houdt niet in dat je feitenvrij beweringen kunt doen.

Je hebt nog altijd je eigen kredietwaardigheid te verdedigen en kunt niet zomaar wat onzin verkondigen zonder kans op gevolgen.

Althans.. in de echte wereld. Dit is een ballenbak.
Kriedietwaardigheid? Je bedoelt misschien geloofwaardigheid? Zelfs Trump is niet geloofwaardig maar die komt er in deze wereld iedere dag nog mee weg door leugenachtige beweringen

Zelfs Trump, wat moeten wij dan als gewone stervelingen op 1 of andere forumpje

Dus wat stelt kredietwaardigheid en geloofwaardigheid in deze wereld nog voor dan?
pi_218900833
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 20:20 schreef APK het volgende:

[..]
Je klinkt alsof je de toko runt hier, heb ik iets gemist?
Ik run helemaal niets hier. Gelukkig niet.
  Moderator maandag 29 september 2025 @ 20:25:00 #79
375570 crew  Cyan9
pi_218900842
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 20:12 schreef Oracle2025 het volgende:

[..]
Ik kan prima m'n eigen verhaal doen.
pi_218900847
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 20:25 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik kan prima m'n eigen verhaal doen.
oke we wachten er op :)
  maandag 29 september 2025 @ 20:27:43 #81
346939 Janneke141
pi_218900861
Wiens kloon was jij ook weer?
pi_218900863
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 20:20 schreef Oracle2025 het volgende:

[..]
Kriedietwaardigheid? Je bedoelt misschien geloofwaardigheid? Zelfs Trump is niet geloofwaardig maar die komt er in deze wereld iedere dag nog mee weg door leugenachtige beweringen

Dus wat stelt kredietwaardigheid en geloofwaardigheid in deze wereld nog voor dan?
Dat Trump het doet en ermee wegkomt betekent toch niet dat we het allemaal maar moeten doen? Als gewon stervelingen op één of ander internetforumpje kunnen we in elk geval elkaar aanspreken op feitenvrije onzin spuien. Ook dat is onderdeel van een discussieforum. Wie dat niet wil kan beter een blog starten.
pi_218900866
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 20:20 schreef Oracle2025 het volgende:

[..]

Trump is toch nooit een voorbeeld geweest? Wat maakt het uit of hij wel of geen president is en of de VS dommer overkomt? Laat ons als land de kar maar trekken als deel van een groter geheel dat uiteindelijk (hopelijk) de VS achter zich laat.
pi_218900869
quote:
Hoe realistisch denk je dat zoiets is als er zulke extreme zaken plaatsvinden die vervolgens door bepaalde lui worden toegejuicht? Natuurlijk gaan normale mensen daar wat van zeggen. Dan krijg je vervolgens vanzelf dat mensen persoonlijk worden.
  Moderator maandag 29 september 2025 @ 20:29:51 #85
375570 crew  Cyan9
pi_218900887
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 20:25 schreef Oracle2025 het volgende:

[..]
oke we wachten er op :)
Dan kan je lang wachten, want dit is wat het is. Ik heb vaak genoeg aangegeven dat een TR de beste manier is om onze aandacht naar een post te brengen. Gaat iets tegen de policy in, dan wordt het genote en verwijderd. Is het een terugkerend probleem, dan melden we het achter. Vanaf dat punt is het aan de FA's om er wat mee te doen.

Er is helaas ook een grijs gebied van heel irritant postgedrag wat niet perse tegen de policy ingaat. En dat is wat hier het probleem is.
pi_218900906
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 20:27 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dat Trump het doet en ermee wegkomt betekent toch niet dat we het allemaal maar moeten doen? Als gewon stervelingen op één of ander internetforumpje kunnen we in elk geval elkaar aanspreken op feitenvrije onzin spuien. Ook dat is onderdeel van een discussieforum. Wie dat niet wil kan beter een blog starten.
Als er onzin gepost wordt dan kan iedereen daar op een democratische manier op reageren.

Wat voor de 1 onzin is kan voor de ander misschien geen onzin zijn. Alles kan op een bepaalde manier geinterpreteerd worden.

Als de feiten niet kloppen dan maken we berichten met het tegendeel zodat onzin als onzin betittiteld kan worden.
pi_218900929
quote:
15s.gif Op maandag 29 september 2025 20:29 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Dan kan je lang wachten, want dit is wat het is. Ik heb vaak genoeg aangegeven dat een TR de beste manier is om onze aandacht naar een post te brengen. Gaat iets tegen de policy in, dan wordt het genote en verwijderd. Is het een terugkerend probleem, dan melden we het achter. Vanaf dat punt is het aan de FA's om er wat mee te doen.

Er is helaas ook een grijs gebied van heel irritant postgedrag wat niet perse tegen de policy ingaat. En dat is wat hier het probleem is.
Dat heb ik ook in mijn bericht gemeld, dat als iemand het niet eens is met een bericht die over de schreef gaat dat er dan een melding van gemaakt kan worden met het rapporteer knopje

Zo simpel is het allemaal hier.
pi_218900935
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 20:31 schreef Oracle2025 het volgende:

[..]
Als er onzin gepost wordt dan kan iedereen daar op een democratische manier op reageren.

Wat voor de 1 onzin is kan voor de ander misschien geen onzin zijn. Alles kan op een bepaalde manier geinterpreteerd worden.

Als de feiten niet kloppen dan maken we berichten met het tegendeel zodat onzin als onzin betittiteld kan worden.
Ja, en dat is dus precies wat we doen. Waarna dat tegendeel vakkundig genegeerd wordt om de volgende dag met dezelfde feitenvrije posts terug te komen. Dat maakt het wat vervelend en irritant.
  Moderator maandag 29 september 2025 @ 20:35:01 #89
375570 crew  Cyan9
pi_218900938
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 20:33 schreef Oracle2025 het volgende:

[..]
Dat heb ik ook in mijn bericht gemeld, dat als iemand het niet eens is met een bericht die over de schreef gaat dat er dan een melding van gemaakt kan worden met het rapporteer knopje

Zo simpel is het allemaal hier.
Ja, alleen hoef je niet te pseudomodden. M'n collega en ik kunnen prima dat verhaal zelf doen.
pi_218900948
quote:
Ja dat komt doordat heel de maatschappij tegenwoordig draait om mensen die rechts of links politiek georrienteerd zijn

Er zijn hier voorstanders van Trump. Dat zijn ook de mensen die voor Wilders zijn. En er zijn hier mensen die tegen wilders en trump zijn.

Zo simpel is het tegenwoordig en dat zie je in een hoop topics terug.

Het gaan allemaal om tegen buitenlanders of voor buitenlanders. Daar draait de hele wereld nu om.
pi_218900955
quote:
7s.gif Op maandag 29 september 2025 20:35 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ja, alleen hoef je niet te pseudomodden. M'n collega en ik kunnen prima dat verhaal zelf doen.
Ik ben helemaal niet aan het pseumodden. Maar misschien kwam dat net zo over maar het was gewoon mijn standpunt hoe ik het zie.
pi_218901089
Intussen is er een shutdown in aantocht. De Republikeinen willen niet onderhandelen en deze keer gaat Schumer de Republikeinen geen carte blanche geven omdat er anders teveel ontslagen vallen. Dat gebeurt toch al.

Trump confident ahead of Monday showdown, says Democrats' position makes shutdown likely: "I just don't know how we're going to solve this issue"

Leavitt zit bij Fox News natuurlijk al te verkondigen dat de gevolgen van een shutdown de schuld van de Democraten is.

https://bsky.app/profile/gtconway.bsky.social/post/3lzy26jo6ds24

These people have found their health care at the center of a shutdown showdown

Trump heeft sws belangrijker zaken aan zijn hoofd:

[ Bericht 6% gewijzigd door Kijkertje op 29-09-2025 21:28:06 ]
  maandag 29 september 2025 @ 21:44:58 #93
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_218901346
quote:
Never believe that MAGA are completely unaware of the absurdity of their replies. They know that their remarks are frivolous, open to challenge. But they are amusing themselves, for it is their adversary who is obliged to use words responsibly, since he believes in words. The MAGA have the right to play. They even like to play with discourse for, by giving ridiculous reasons, they discredit the seriousness of their interlocutors. They delight in acting in bad faith, since they seek not to persuade by sound argument but to intimidate and disconcert. If you press them too closely, they will abruptly fall silent, loftily indicating by some phrase that the time for argument is past.
Feyenoord!!! * Barça
  maandag 29 september 2025 @ 21:50:55 #94
346939 Janneke141
pi_218901378
Ah ja, de jaarlijks terugkerende kermis van de Overheid Shutdown is weer in de stad. Ik vind dat in normale politieke tijden al een vrij bizar fenomeen, maar met Maga aan de touwtjes ligt het risico op een puinhoop natuurlijk helemaal op de loer.

Informatief (en gratis) stuk uit NRC, maar ook daaruit blijkt dat men zo ongeveer meer bezig is met zwartepieten dan met het behoeden van de samenleving voor allerlei ellende. Met dien verstande dat de Republikeinen de ellende doelbewust uitlokken, en de Democraten nauwelijks opties lijken te hebben om het te voorkomen.
  maandag 29 september 2025 @ 21:54:00 #95
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218901396
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 21:50 schreef Janneke141 het volgende:
Ah ja, de jaarlijks terugkerende kermis van de Overheid Shutdown is weer in de stad. Ik vind dat in normale politieke tijden al een vrij bizar fenomeen, maar met Maga aan de touwtjes ligt het risico op een puinhoop natuurlijk helemaal op de loer.

Informatief (en gratis) stuk uit NRC, maar ook daaruit blijkt dat men zo ongeveer meer bezig is met zwartepieten dan met het behoeden van de samenleving voor allerlei ellende. Met dien verstande dat de Republikeinen de ellende doelbewust uitlokken, en de Democraten nauwelijks opties lijken te hebben om het te voorkomen.
Waarom zou je als Democraten de Republikeinen ervoor willen behoeden er een rommeltje van te maken op dit punt in de geschiedenis?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 29 september 2025 @ 21:56:30 #96
346939 Janneke141
pi_218901411
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 21:54 schreef Perrin het volgende:

[..]
Waarom zou je als Democraten de Republikeinen ervoor willen behoeden er een rommeltje van te maken op dit punt in de geschiedenis?
Omdat dat rommeltje niet alleen in het nadeel is van een clubje politici, maar ook van heel veel mensen in het land.
  maandag 29 september 2025 @ 22:04:20 #97
38496 Perrin
pi_218901477
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 21:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Omdat dat rommeltje niet alleen in het nadeel is van een clubje politici, maar ook van heel veel mensen in het land.
Laat de Republikeinen dat maar uitleggen.

twitter
pi_218901490
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 22:04 schreef Perrin het volgende:

[..]

[ x ]
De Republikeinen verspreiden vervolgens leugens/misinformatie ....
  maandag 29 september 2025 @ 22:10:15 #99
38496 Perrin
pi_218901499
quote:
9s.gif Op maandag 29 september 2025 22:07 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
De Republikeinen verspreiden vervolgens leugens/misinformatie ....
Niks nieuws toch, dat gaat niet veranderen.
pi_218901500
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 21:54 schreef Perrin het volgende:

[..]
Omdat dit is waar ze tegen proberen op te boksen:
quote:
White House: Government layoffs coming if Democrats don’t prevent shutdown

White House press secretary Karoline Leavitt warned Monday that government layoffs are coming if Democrats don’t prevent a shutdown by Tuesday, days after President Trump’s budget office directed agencies to prepare for mass firings.

..

“The president is giving Democrat leadership one last chance to be reasonable, to come to the White House today to try to talk about this, and now is not the time to try to get political points against Donald Trump,” she said.

The Office of Management and Budget (OMB) sent a memo last week to agencies directing them, in the event of a government shutdown, to “use this opportunity to consider reduction in force (RIF) notices for all employees in programs, projects, or activities.”

Shutdowns typically result in furloughs of government workers, who are temporarily put on leave before receiving back pay when they eventually return to work. The OMB appears to be suggesting permanent layoffs this time around.
pi_218901504
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 22:10 schreef Perrin het volgende:

[..]
Niks nieuws toch, dat gaat niet veranderen.

...en de aanhang gelooft dat natuurlijk onmiddelijk.
  maandag 29 september 2025 @ 22:13:57 #102
38496 Perrin
pi_218901518
quote:
9s.gif Op maandag 29 september 2025 22:11 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Sja daar ga je weinig aan veranderen als Democrats. Gewoon lekker een potje van laten maken die Republicans.
  maandag 29 september 2025 @ 22:15:05 #103
38496 Perrin
pi_218901521
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 22:10 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Omdat dit is waar ze tegen proberen op te boksen:
[..]

Een gijzelingssituatie waar je je niet mee moet bemoeien als Democrats.
pi_218901552
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 22:15 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik zou 't normaal met je eens zijn, maar het alternatief laat ook niet veel positiefs zien. Ik weet niet zo goed waar je in dit geval goed aan doet.
pi_218901569
De VS wordt geregeerd door idioten.

https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lzyn577m5t2b

https://bsky.app/profile/smotus.bsky.social/post/3lzyo2otmjs22

[ Bericht 13% gewijzigd door Kijkertje op 29-09-2025 23:10:21 ]
  maandag 29 september 2025 @ 22:23:05 #106
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_218901575
Begreep ik nou goed dat de concessies die bij de vorige shutdown aan de democraten waren gedaan om voldoende steun te krijgen niet zijn nagekomen?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 29 september 2025 @ 22:25:57 #107
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_218901593
quote:

[..]

[ x ]
Iets te gemakkelijk, voor het budget heb je 60% van de stemmen nodig, dacht ik.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_218901595
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 22:23 schreef zalkc het volgende:
Begreep ik nou goed dat de concessies die bij de vorige shutdown aan de democraten waren gedaan om voldoende steun te krijgen niet zijn nagekomen?
Er zijn toen geen concessies gedaan omdat Schumer op het laatste moment vond dat het beter was volledig in te stemmen met de Continuing Resolution (voortzetting van het Republikeinse beleid) omdat ze anders (bij een shutdown) vrij spel kregen in het ontslaan van personeel bij zaken waar ze tegen waren. Uiteindelijk vielen die ontslagen toch.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 29-09-2025 23:00:43 ]
pi_218901624
Die manier van spreken en die superlatieve bewoordingen altijd en immer uit de bek van Trump, het is echt historisch beschamend en we zitten erbij en moeten er maar naar kijken :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_218901634
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 22:29 schreef TheVulture het volgende:
Die manier van spreken en die superlatieve bewoordingen altijd en immer uit de bek van Trump, het is echt historisch beschamend en we zitten erbij en moeten er maar naar kijken :')
Het is idd een tenenkrommende infantiele vertoning altijd.
  maandag 29 september 2025 @ 22:31:56 #111
38496 Perrin
pi_218901643
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 22:25 schreef zalkc het volgende:

[..]
Iets te gemakkelijk, voor het budget heb je 60% van de stemmen nodig, dacht ik.
Ja dus? Laat de Republikeinen maar met een goed voorstel komen.
  maandag 29 september 2025 @ 22:32:39 #112
38496 Perrin
pi_218901651
quote:
85s.gif Op maandag 29 september 2025 22:26 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Er zijn toen geen concessies gedaan omdat Schumer op het laatste moment vond dat het beter was helemaal in te stemmen met de Continuing Resolution (voortzetting van het Republikeinse beleid) omdat ze anders (bij een shutdown) vrij spel kregen in het ontslaan van personeel bij zaken waar ze tegen waren. Uiteindelijk vielen die ontslagen toch.
Precies.. Je bent echt stupide als je voor de zoveelste keer in zo'n gijzelingssituatie trapt.
pi_218901683
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 22:32 schreef Perrin het volgende:

[..]
Precies.. Je bent echt stupide als je voor de zoveelste keer in zo'n gijzelingssituatie trapt.
Daar begint het wel op te lijken idd. In het verlengde daarvan vraag ik me af hoe lang de slijmerij van de EU/NATO richting Trump nog stand houdt. Hij is iig wel weer teruggekomen op zijn visie mbt Rusland/Oekraine maar voor hoe lang?
  maandag 29 september 2025 @ 22:42:18 #114
38496 Perrin
pi_218901719
Shutdown incoming dus.

twitter

twitter
  maandag 29 september 2025 @ 22:47:44 #115
38496 Perrin
pi_218901752
Dat hebben de Republikeinen in handen.

twitter
pi_218901772
quote:
12s.gif Op maandag 29 september 2025 22:47 schreef Perrin het volgende:
Dat hebben de Republikeinen in handen.

[ x ]

Ik ben benieuwd wat Trump erover te zeggen heeft. "It was the most beautiful CR. I had people call me to say how beautiful it was, that they've never seen anything like it. Even democrats were calling me, can you imagine? But not that Schumer guy, I call him Scum, because he's scum, you know."
pi_218901775
quote:
14s.gif Op maandag 29 september 2025 22:42 schreef Perrin het volgende:
Shutdown incoming dus.

[ x ]
[ x ]

Ja dat zat er dik in.Trump's zelfvertrouwen is inmiddels zo groot geworden dat concessies met de Democraten niet meer mogelijk zijn. Het volk heeft hiervoor gekozen!
  maandag 29 september 2025 @ 22:54:40 #118
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_218901793
24 karaats WC maar weer op eBay zetten.
pi_218901854
pi_218901885
pi_218901932
  maandag 29 september 2025 @ 23:41:03 #122
38496 Perrin
pi_218901972
quote:
Altijd anderen beschuldigen van waar je zelf mee bezig bent.
pi_218901984
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 21:44 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Deze mag wel in de OP.
pi_218902006
quote:
9s.gif Op maandag 29 september 2025 22:11 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Tsja, mensen die Shady Fence geloven kun je opgeven, die zullen nooit voor rede vatbaar zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 29 september 2025 @ 23:56:33 #125
862 Arcee
Look closer
pi_218902013
quote:

[ afbeelding ]
"Make Liberals Cry Again"

Ja, je tegenstanders laten janken, daar gaat het om.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_218902128
Deze mag ook wel in de OP:

pi_218902132
quote:
14s.gif Op maandag 29 september 2025 22:42 schreef Perrin het volgende:
Shutdown incoming dus.

[ x ]
[ x ]
Tekenend trouwens is wel dat Trump van die meeting dan weer geen showtje heeft gemaakt (met camera's en al) zoals hij het altijd zo graag doet als hij het zelf kan regisseren zoals zijn bijna dagelijkse optredens in de Oval Office.

Dat zegt toch wel veel over het gebrek aan argumenten ter verdediging van zijn eigen beleid. De meeting vond ook alleen maar plaats om de indruk te vermijden dat Trump deze shutdown juist erg graag wil. In eerste instantie werd het verzoek van de Democraten ook afgewezen maar die moeten natuurlijk wel voor de schuld gaan opdraaien.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kijkertje op 30-09-2025 02:30:34 ]
pi_218902139
Uiteraard moeten Trump's advocaten (zonder betaling) wel blijven doorwerken tijdens de shutdown.

pi_218902141
pi_218902168
De kleuter in het Witte Huis post intussen dit:

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lzzcn2fj722a

quote:
If a government shutdown wasn't already exceedingly likely, President Donald Trump might have made it a near certainty Monday night.

The president posted a vulgar AI-generated deepfake video to his Truth Social slamming the top Democratic leaders -- Senate Minority Leader Chuck Schumer and House Minority Leader Hakeem Jeffries -- just hours after he hosted the two for an Oval Office meeting.

The video depicts Schumer and Jeffries as if speaking to reporters following the meeting, but the fabricated audio has Schumer saying Democrats "have no voters anymore, because of our woke, trans bullshit" and that "if we give all these illegal aliens health care, we might be able to get them on our side so they can vote for us."

[..]

Politico

[ Bericht 28% gewijzigd door Kijkertje op 30-09-2025 04:54:42 ]
pi_218902205
Terwijl Vance er nog maar eens een leugen uitgooit:

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lzz6owwb322q

pi_218902282
quote:
9s.gif Op dinsdag 30 september 2025 05:38 schreef Kijkertje het volgende:

[ afbeelding ]
Ja, ik ben benieuwd hoelang ze dat gaan volhouden en hoelang Maga daar in blijft trappen.
pi_218902305
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 06:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, ik ben benieuwd hoelang ze dat gaan volhouden en hoelang Maga daar in blijft trappen.
Zolang fox de rechtse sociale mediabubbel dit blijft herhalen zijn zulke feitelijk makkelijk te weerleggen leugens voor de goed geïndoctrineerde maga mensen gewoon meningen met een waarheid..

Dat zien we hier in dit topic zelf dat er een soms personen rondslingert die alle leugens blijven geloven en zelfs denken hiermee valide punten te hebben om serieus te discussiëren. :D
pi_218902408
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 01:35 schreef Barbusse het volgende:
Deze mag ook wel in de OP:

[ afbeelding ]
Het feit dat Trump juist op dit punt uitermate goed scoort beantwoord deze vraag met een volmondig ja.
pi_218902417
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 07:59 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het feit dat Trump juist op dit punt uitermate goed scoort beantwoord deze vraag met een volmondig ja.
Op welk punt?
pi_218902504
quote:
9s.gif Op dinsdag 30 september 2025 05:38 schreef Kijkertje het volgende:

[ afbeelding ]
Vance begrijpt z'n leugens en houdt ze bij, Trump doet dat geen van beide. Daarom is Vance gevaarlijker.
pi_218902556
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 08:03 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Op welk punt?
Op alle punten scoort Trump beter dan de democraten. Alleen met de economie heeft hij een heel geringe voorsprong, maar het feit dat transgenders niet meer met vrouwen mogen sporten en dat illegalen het land worden uitgezet zijn de Amerikanen over het algemeen erg blij mee.
Dat is dus wat ik bedoel met de bubbel waar jullie in verkeren, jullie/democraten zijn zo erg bezig met de tegenpartij dat ze vergeten een eigen verhaal te vertellen. Er is geen leiderschap en er is geen visie, er is slechts bittere haat en dit topic reflecteert dat enorm.
pi_218902581
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 08:03 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Op welk punt?
Gewoon "ja"
pi_218902587
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 15:44 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Anti-fascisten zijn mensen met gedeelde interesses en gedeelde waarden. Niet op elk vlak, maar wel waar het rechtvaardigheid, gelijkwaardigheid, eerlijkheid en democratie betreft.

En wat die massa: ben je ooit nietsvermoedend wandelend over een klompenpad of een benummerde fietsroute volgend wel eens onverwacht gedwongen geweest je zigzaggend door massa's auto's en fietsen door te wringen terwijl op en naast het pad een immense menigte staat, gewapend met fototoestellen met armlange telelenzen? Hoe is die massa op de been gebracht? Door een onopvallend bruingrijs vogeltje van nog geen 5 gram en nog geen 10 cm hoog.
Die mensen kennen elkaar verder niet, hooguit van het elkaar vaker tegenkomen om een vogel te spotten. Hoe weten ze dan allemaal dat ze daar en om dat moment op die toeristisch totaal oninteressante plek moeten zijn?

Antifascisten zijn net zo georganiseerd als moestuiniers, vogelspotters, amateurschilders of fietsers. En net zo gevarieerd van opvatting en mening, behalve waar het om rechtvaardigheid, gelijkwaardigheid, eerlijkheid en democratie gaat, en zelf daar zijn dan nog nuances in.

Ik ben antifascist en ik ben niet uit op het ontregelen van de westerse maatschappij en ik omarm ook zeker het communisme niet. Ik denk dat west Europa de beste plek is om geboren te worden en veruit het meest beschaafd, ik ben voor Europese eenheid. Tegen Rusland en voor Oekraïne, ik steun United24 en Franky en Coen.
Maar juist omdat er totaal geen sprake is van wat voor organisatie dan ook, kan ik niet voor alle antifascisten spreken.
pi_218902621
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 08:46 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Op alle punten scoort Trump beter dan de democraten. Alleen met de economie heeft hij een heel geringe voorsprong, maar het feit dat transgenders niet meer met vrouwen mogen sporten en dat illegalen het land worden uitgezet zijn de Amerikanen over het algemeen erg blij mee.
Dat is dus wat ik bedoel met de bubbel waar jullie in verkeren, jullie/democraten zijn zo erg bezig met de tegenpartij dat ze vergeten een eigen verhaal te vertellen. Er is geen leiderschap en er is geen visie, er is slechts bittere haat en dit topic reflecteert dat enorm.
Jij denkt anders dan mij dus jij hoort bij 'jullie'.
Jullie, hullie, zullie.

God wat moet het leven toch heerlijk zijn als je zo simpel kunt denken. O+
pi_218902665
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 08:52 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Anti-fascisten zijn mensen met gedeelde interesses en gedeelde waarden. Niet op elk vlak, maar wel waar het rechtvaardigheid, gelijkwaardigheid, eerlijkheid en democratie betreft.

En wat die massa: ben je ooit nietsvermoedend wandelend over een klompenpad of een benummerde fietsroute volgend wel eens onverwacht gedwongen geweest je zigzaggend door massa's auto's en fietsen door te wringen terwijl op en naast het pad een immense menigte staat, gewapend met fototoestellen met armlange telelenzen? Hoe is die massa op de been gebracht? Door een onopvallend bruingrijs vogeltje van nog geen 5 gram en nog geen 10 cm hoog.
Die mensen kennen elkaar verder niet, hooguit van het elkaar vaker tegenkomen om een vogel te spotten. Hoe weten ze dan allemaal dat ze daar en om dat moment op die toeristisch totaal oninteressante plek moeten zijn?

Antifascisten zijn net zo georganiseerd als moestuiniers, vogelspotters, amateurschilders of fietsers. En net zo gevarieerd van opvatting en mening, behalve waar het om rechtvaardigheid, gelijkwaardigheid, eerlijkheid en democratie gaat, en zelf daar zijn dan nog nuances in.

Ik ben antifascist en ik ben niet uit op het ontregelen van de westerse maatschappij en ik omarm ook zeker het communisme niet. Ik denk dat west Europa de beste plek is om geboren te worden en veruit het meest beschaafd, ik ben voor Europese eenheid. Tegen Rusland en voor Oekraïne, ik steun United24 en Franky en Coen.
Maar juist omdat er totaal geen sprake is van wat voor organisatie dan ook, kan ik niet voor alle antifascisten spreken.
Zo simpel werkt het niet, je gaat niet vrijblijvend protesteren toevallig allemaal in het zwart gekleed, toevallig allemaal met gezichtsbedekking en toevallig allemaal redelijk goed gecoördineerd.
Dat de organisatie erg los is wil nog niet zeggen dat er geen sprake is van een organisatie.
Zo’n black block die een aantal jaar geleden in volgens mij Hamburg huis hield was wel degelijk zeer goed georganiseerd.
pi_218902680
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 08:59 schreef Sanvi het volgende:

[..]
Jij denkt anders dan mij dus jij hoort bij 'jullie'.
Jullie, hullie, zullie.

God wat moet het leven toch heerlijk zijn als je zo simpel kunt denken. O+
De tijd van nuance is voorbij, als je een post wijd aan de nadelen van illegale immigratie dan word je in dit topic per definitie in de bruinrechtse hoek geplaatst. De nazi vergelijkingen, beschuldigingen van fascisme, beledigingen van notabene mijn familieleden en doodsverwensingen konden allemaal hier. Niemand die toen opstond om te spreken over nuance. Nu het de andere kant op gaat overigens op een veel nettere manier dan ik zelf ooit heb mogen ontvangen dan is de wereld weer eens te klein.
Kortom je kan mijn rug op met je selectieve verontwaardiging. Net als in het echte leven je kan krijgen wat je uitdeelt.
pi_218902690
quote:
dat illegalen het land worden uitgezet zijn de Amerikanen over het algemeen erg blij mee.

Waaruit blijkt nu eigenlijk dat ze er erg blij mee zijn heb je wat objectief verfieerbare berichten dat een meerderheid van Amerikanen hier nu echt blij van worden.

De boeren zijn in ieder geval niet blij met het verlies van hun goedkope arbeidskrachten..
  dinsdag 30 september 2025 @ 09:18:37 #144
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_218902697
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 09:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Zo simpel werkt het niet, je gaat niet vrijblijvend protesteren toevallig allemaal in het zwart gekleed, toevallig allemaal met gezichtsbedekking en toevallig allemaal redelijk goed gecoördineerd.
Dat de organisatie erg los is wil nog niet zeggen dat er geen sprake is van een organisatie.
Zo’n black block die een aantal jaar geleden in volgens mij Hamburg huis hield was wel degelijk zeer goed georganiseerd.
Met Amerikaanse vlaggen op je pick-up gaan rondrijden in een "Trump Train" ziet er ook allemaal heel gecoördineerd uit, maar ook dat is organisatorisch beperkt tot lokale oproepjes op facebook en telegram. Daarvan zegt ook niemand dat het georganiseerd is door Elon Musk en soortgelijke.

Ik denk dat er mogelijk meer organisatie zit in de rellen in Den Haag, en soortgelijke ongeregeldheden bij gemeentes waar een AZC op de agenda stond, als achter Antifa. Maar ook daar spreken we niet van extreemrechtse organisaties.

Of de punkers in de jaren 80, daar was ook niet echt een clubje van ;) zagen er wel allemaal hetzelfde uit en hadden redelijk gelijk wereldbeeld.

Dat is het probleem met grass roots bewegingen, als je geen postbus hebt kun je ze ook niet verantwoordelijk houden en moet je het zien als een culturele stroming.
pi_218902735
The side that plays nice, beste mensen:

pi_218902750
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 09:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Waaruit blijkt nu eigenlijk dat ze er erg blij mee zijn heb je wat objectief verfieerbare berichten dat een meerderheid van Amerikanen hier nu echt blij van worden.

De boeren zijn in ieder geval niet blij met het verlies van hun goedkope arbeidskrachten..
twitter

Nogmaals “Trump is stom” roepen is niet genoeg voor de democraten. Als Trump de economie nog uit het slop weet te trekken dan word het probleem voor de democraten nog veel groter dan dat ze nu zijn.
pi_218902791
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 09:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Zo simpel werkt het wel. Er is geen organisatie. Jij ziet wat je wil zien. Ook wat die kleding in sombere kleuren betreft. Dat is net zo min afgesproken en net zo toevallig als allemaal grijze of zwarte auto's aanschaffen.
  Moderator dinsdag 30 september 2025 @ 09:43:33 #148
375570 crew  Cyan9
pi_218902801
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 09:12 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De tijd van nuance is voorbij, als je een post wijd aan de nadelen van illegale immigratie dan word je in dit topic per definitie in de bruinrechtse hoek geplaatst. De nazi vergelijkingen, beschuldigingen van fascisme, beledigingen van notabene mijn familieleden en doodsverwensingen konden allemaal hier. Niemand die toen opstond om te spreken over nuance. Nu het de andere kant op gaat overigens op een veel nettere manier dan ik zelf ooit heb mogen ontvangen dan is de wereld weer eens te klein.
Kortom je kan mijn rug op met je selectieve verontwaardiging. Net als in het echte leven je kan krijgen wat je uitdeelt.
Plaats daar dan in vredesnaam een keer een TR voor. Die zie ik van jou nooit.

Verder is deze manier van discussiëren precies wat dit topic de nek omdraait.
pi_218902822
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 09:40 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Zo simpel werkt het wel. Er is geen organisatie. Jij ziet wat je wil zien. Ook wat die kleding in sombere kleuren betreft. Dat is net zo min afgesproken en net zo toevallig als allemaal grijze of zwarte auto's aanschaffen.
Ik vind Project X altijd zo'n mooi voorbeeld. Een verjaardag die op Facebook viral is gegaan en waar een gigantische hoeveelheid mensen op af is gekomen. Was niets georganiseerd aan, was gewoon bedoeld als een klein verjaardagsfeestje.
pi_218902831
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 09:43 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Plaats daar dan in vredesnaam een keer een TR voor. Die zie ik van jou nooit.

Verder is deze manier van discussiëren precies wat dit topic de nek omdraait.
Je snapt het punt niet, als je niet eens het basale fatsoen op kan brengen maar het vervolgens wel van mij eist dan weet je wat je kan verwachten.
Een TR is slechts een verzoek om een post te verwijderen, gedrag verandert niet op deze manier.
pi_218902840
quote:
Kris Johns, who is running for city council in Burton, Michigan, which is near where the shooting happened in Grand Blanc Township, told CBS News he met Sanford at his home last week while campaigning. He said Sanford had a particular dislike of the Latter-day Saints church, which was previously known as the Mormon church. He said Sanford told him that the church's followers "believe they're above Jesus."

Johns said Sanford told him he moved to Utah for a fresh start to plow snow and that while he was there he started a relationship with a Latter-day Saints woman.

Johns recalls Sanford telling him: "They wanted me to get rid of my tattoos. They wanted me to do all this stuff, and I wouldn't do it."
https://www.cbsnews.com/n(...)people-mormon-faith/

Also.... Tom Sanford, the mormonenslachter was christen en had een relatie met een lid van de mormonen.
Daar is de oorsprong van zijn haat.
FBI moet het een hatecrime noemen, toch?
HIj was ook trumpaanhanger én christelijk-conservatief én triggerhappy én patriot zogenaamd
Reed hij altijd rond met staande Amerikaanse vlaggen in zijn auto of alleen deze aanslag?
Dan is het zoiets dat hij fantaseerde als een heuse patriot Amerika te beschermen tegen de anti-christ

[ Bericht 2% gewijzigd door Bluesdude op 30-09-2025 09:56:07 ]
  Moderator dinsdag 30 september 2025 @ 09:50:53 #152
375570 crew  Cyan9
pi_218902843
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 09:47 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je snapt het punt niet, als je niet eens het basale fatsoen op kan brengen maar het vervolgens wel van mij eist dan weet je wat je kan verwachten.
Een TR is slechts een verzoek om een post te verwijderen, gedrag verandert niet op deze manier.
Ik heb genoeg post van jou moeten verwijderen waarin dat basale fatsoen ver te zoeken was. Kijk in de spiegel en stop met stoken.

En dat laatste geldt voor een ieder.
pi_218902929
Family values:
twitter
  dinsdag 30 september 2025 @ 10:16:22 #154
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218902935
Las net een tweetje dat waarin de vrouw van Kurk oproept om weer naar de kerk te gaan dat dat geretweet werd door Musk.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  dinsdag 30 september 2025 @ 10:29:21 #155
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218903000
Domme Trump maakt de landbouw kapot, omdat China geen sojabonen koopt, die koopt nu bij Trumps vijand Brazilie

eigen schuld dikke bult
domme Trump

quote:
Nebraska soybean farmers on America's trade war: 'We are losing money'
Bekijk deze YouTube-video
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 30 september 2025 @ 10:52:20 #156
403588 mcmlxiv
pi_218903072
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 09:29 schreef Chivaz het volgende:

[..]
[ x ]
Nogmaals “Trump is stom” roepen is niet genoeg voor de democraten. Als Trump de economie nog uit het slop weet te trekken dan word het probleem voor de democraten nog veel groter dan dat ze nu zijn.
“Economie uit het slop”. Goh interessant. De economie draaide prima toen Trump de macht overnam. Misschien had hij hem niet eerst stuk moeten maken?
pi_218903099
quote:

[..]
Als dit weer gebeurt, wil dat dan aub melden? Een TR zetten.
En dat geldt voor iedereen. Aan alle kanten.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218903136
quote:

[..]
Wees gerust, wij plaatsen je hier niet in die hoek.
pi_218903195
quote:

[..]
Als we het dan toch erover hebben, dit is waarom ik moeite heb met "fellow travelers":
quote:
a person who is not a member of a particular group or political party (especially the Communist Party), but who sympathizes with the group's aims and policies:
Oftewel, een mooi verkapte manier om iedereen die 't niet met je eens is communist noemen. En dan wanneer je de bal teruggekaatst krijgt verontwaardigd doen.

Je act begint een beetje vermoeiend te worden. Misschien moet je eens proberen gewoon inhoudelijk op iemand te reageren, en niet telkens "ja maar 10 jaar geleden in dit topic kon dit gewoon".

Ik heb je in dit topic inmiddels meerdere keren gevraagd of we gewoon een normale discussie kunnen hebben, en heb in de meeste gevallen normaal op je gereageerd. Daar heb je toen op aangegeven dat je daar geen interesse in had en vooral overal tegen bent omdat je zelf in het verleden het doelwit(?) van negatieve posts geweest bent. Indien je daar achter staat prima, jouw keuze, maar dan weet ik ook weer of ik aandacht moet besteden aan je of niet.

Oh btw - HOI! Ik sta weer in je mentions! :o
pi_218903222
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 11:17 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Als we het dan toch erover hebben, dit is waarom ik moeite heb met "fellow travelers":
[..]
Oftewel, een mooi verkapte manier om iedereen die 't niet met je eens is communist noemen. En dan wanneer je de bal teruggekaatst krijgt verontwaardigd doen.

Je act begint een beetje vermoeiend te worden. Misschien moet je eens proberen gewoon inhoudelijk op iemand te reageren, en niet telkens "ja maar 10 jaar geleden in dit topic kon dit gewoon".

Ik heb je in dit topic inmiddels meerdere keren gevraagd of we gewoon een normale discussie kunnen hebben, en heb in de meeste gevallen normaal op je gereageerd. Daar heb je toen op aangegeven dat je daar geen interesse in had en vooral overal tegen bent omdat je zelf in het verleden het doelwit(?) van negatieve posts geweest bent. Indien je daar achter staat prima, jouw keuze, maar dan weet ik ook weer of ik aandacht moet besteden aan je of niet.

Oh btw - HOI! Ik sta weer in je mentions! :o
Dit word een kip ei verhaal………
pi_218903229
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 10:52 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
“Economie uit het slop”. Goh interessant. De economie draaide prima toen Trump de macht overnam. Misschien had hij hem niet eerst stuk moeten maken?
Een ieder maakt fouten, er is ieder geval nog tijd genoeg om fouten te herstellen.
pi_218903257
Alex Jones, preppers, conservatieve militiemafketels: allemaal vreesden ze voor een militaire overname.

Kennen we Jade Helm 15 nog? Deze operatie, opgezet door de regering Obama, zou een opmaat zijn voor een militaire dictatuur. Heel conservatief VS vloog in de gordijnen

En dan nu dit:

twitter
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_218903261
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 11:23 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Een ieder maakt fouten, er is ieder geval nog tijd genoeg om fouten te herstellen.
Vooralsnog blijft Trump driftig 'tariffs' opleggen, wat de economie niet ten goede komt.

Sowieso bizar dat hij daar in z'n uppie over kan beslissen.
pi_218903287
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 11:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Vooralsnog blijft Trump driftig 'tariffs' opleggen, wat de economie niet ten goede komt.

Sowieso bizar dat hij daar in z'n uppie over kan beslissen.
Dat kan hij toch niet? Daar is pas nog een uitspraak over geweest?
pi_218903288
quote:

[..]
Op alle punten scoort Trump beter dan de democraten
Nee, ik vraag je welk punt je bedoelt als je zegt 'op dit punt scoort Trump juist goed'.
pi_218903295
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 11:31 schreef KoosVogels het volgende:
Alex Jones, preppers, conservatieve militiemafketels: allemaal vreesden ze voor een militaire overname.

Kennen we Jade Helm 15 nog? Deze operatie, opgezet door de regering Obama, zou een opmaat zijn voor een militaire dictatuur. Heel conservatief VS vloog in de gordijnen

En dan nu dit:

[ x ]
Welke grens gaan ze beschermen, die met Indiana?
pi_218903301
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 11:38 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dat kan hij toch niet? Daar is pas nog een uitspraak over geweest?
Wettelijk gezien kan het misschien niet, maar hij doet het toch en niemand die hem een strobreed in de weg legt.
pi_218903376
quote:

En dan nu dit:

[ x ]
Het essentiële verschil waardoor ze het nu prima vinden: het wordt gedaan door de Republikeinen i.p.v. de Democraten.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_218903401
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 11:54 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Het essentiële verschil waardoor ze het nu prima vinden: het wordt gedaan door de Republikeinen i.p.v. de Democraten.
En voor het objectief kijkend volk is dat dus de objectief verfieerbare republikeinse hypocrisie wat iedereen kan zien die niet in een rechtse media bubbel zit.. :+
pi_218903411
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 11:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]
En voor het objectief kijkend volk is dat dus de objectief verfieerbare republikeinse hypocrisie wat iedereen kan zien die niet in een rechtse media bubbel zit.. :+
Klopt, alleen Republikeinen zelf kun je helaas niet op andere gedachten brengen door hypocrisie aan te tonen. Daar geven ze niks om.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 30 september 2025 @ 12:08:24 #171
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218903451
quote:

[..]

Mwah, in debatten en in bepaalde gezelschappen, werkt het juist bevorderend als er op zijn minst regels zijn ten aanzien van een eerlijke en respectvolle discussie. Anders ben je allemaal maar wat aan het roepen, terwijl bronnen en feiten juist een discussie verdiepen.
  dinsdag 30 september 2025 @ 12:15:05 #172
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218903507
quote:

[..]

[ x ]
Ja, alsof dat uitleggen gaat helpen. Veel mensen zijn of komen nu in de problemen en kunnen niet meer rondkomen door deze clowns.
  dinsdag 30 september 2025 @ 12:22:08 #173
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218903538
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 22:15 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het ding is dat je dan weer krijgt: 'Waarom doen de Dems niets?'
  dinsdag 30 september 2025 @ 12:24:39 #174
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_218903554
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 12:08 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Mwah, in debatten en in bepaalde gezelschappen, werkt het juist bevorderend als er op zijn minst regels zijn ten aanzien van een eerlijke en respectvolle discussie. Anders ben je allemaal maar wat aan het roepen, terwijl bronnen en feiten juist een discussie verdiepen.
Beetje valse insinuaties en verdenkingen is toch niks mis mee.

Iedereen weet dat er gezegd is dat jij in je vrije tijd in een rood pinopak door de stad rent om op katten te jagen. En dat zulke beschuldigingen echt niet zomaar worden gedaan. De vraag blijft echter of je niet binnenkort andere users op dit forum gaat lastig vallen met je go-pro beelden van deze walgelijke vertoning die een ziekmakende teloorgang van onze normen en waarden versneld. :+
  dinsdag 30 september 2025 @ 12:28:56 #175
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218903571
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 09:47 schreef Chivaz het volgende:
als je niet eens het basale fatsoen op kan brengen
Fatsoen? Is dat niet woke?

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 12:24 schreef zalkc het volgende:

[..]
Beetje valse insinuaties en verdenkingen is toch niks mis mee.

Iedereen weet dat er gezegd is dat jij in je vrije tijd in een rood pinopak door de stad rent om op katten te jagen.
En dat zulke beschuldigingen echt niet zomaar worden gedaan. De vraag blijft echter of je niet binnenkort andere users op dit forum gaat lastig vallen met je go-pro beelden van deze walgelijke vertoning die een ziekmakende teloorgang van onze normen en waarden versneld. :+
Dit is zo'n trieste leugen. Waarom zou ik dat in hemelsnaam doen? Ten eerste is dat Pinopak blauw (duh!), ten tweede zijn katten een stel fascisten. Ergens heb ik het idee dat je eigenlijk graag deze go-pro-beelden wil zien.
Wat een zieke fantasie!

[ Bericht 70% gewijzigd door Vis1980 op 30-09-2025 13:01:44 ]
pi_218903662
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 10:29 schreef michaelmoore het volgende:
Domme Trump maakt de landbouw kapot, omdat China geen sojabonen koopt, die koopt nu bij Trumps vijand Brazilie

eigen schuld dikke bult
domme Trump
[..]
Trump geeft niets om de VS, die heeft recent z'n goudcollectie even laten filmen terwijl hij een flink bedrag van Google (Youtube) in de familiezakken kan stoppen.

Het nieuwe wereldbeeld wordt 'graai wat er te graaien valt' over ruggen van boeren, burgers en iedereen. Jouw opmerking over dat boeren de dupe zijn is al links en gevaarlijk in de context van de dag van morgen.
pi_218903675
quote:

En dan nu dit:

[ x ]
  dinsdag 30 september 2025 @ 12:58:09 #178
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218903731
quote:

En dan nu dit:

[ x ]
En het mooie is, dat als er vroeg of laat weer een Democraat aan de macht komt, en die gaat exact hetzelfde doen, maar dan bij Republiekeinse steden/staten, dat de usual suspects over elkaar buitelen om er schande over te spreken.
Dan wel...
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218903765
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 12:58 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
En het mooie is, dat als er vroeg of laat weer een Democraat aan de macht komt, en die gaat exact hetzelfde doen, maar dan bij Republiekeinse steden/staten, dat de usual suspects over elkaar buitelen om er schande over te spreken.
Dan wel...
De verwachting is niet dat een democraat dit zal gaan doen. Wel ligt het in de verwachting dat men democratische staten en bolwerken tot het einde toe verdedigt en zal proberen de verkiezingen niet door MAGA te laten afstellen.
pi_218903792
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 12:15 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja, alsof dat uitleggen gaat helpen. Veel mensen zijn of komen nu in de problemen en kunnen niet meer rondkomen door deze clowns.
En juichen nog steeds voor Trump.
Geen medelijden mee.
pi_218903810
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 11:23 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dus hij helpt eerst de economie het slop in, en trekt die daarna weer uit het slop.

Is het niet handiger om de economie niet eerst om zeep te helpen?
  dinsdag 30 september 2025 @ 13:14:26 #182
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218903813
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 10:29 schreef michaelmoore het volgende:

eigen schuld dikke bult
domme Trump
[..]
Ach, de boeren hebben zelf massaal op hem gestemd, dus ik kan daar geen greintje medelijden mee hebben.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 30 september 2025 @ 13:15:45 #183
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218903817
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 13:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
En juichen nog steeds voor Trump.
Geen medelijden mee.
Het ding wat ik daarin moeilijk vind, is: ja, mensen die ervoor hebben gekozen worden er door geraakt, maar ook heel veel mensen die er niet voor hebben gekozen zijn eveneens gedupeerd. Al mijn familieleden hebben niet op die vreselijke fascist getemd, maar krijgen uiteraard net zoveel tikken van zijn beleid.
pi_218903841
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 13:15 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het ding wat ik daarin moeilijk vind, is: ja, mensen die ervoor hebben gekozen worden er door geraakt, maar ook heel veel mensen die er niet voor hebben gekozen zijn eveneens gedupeerd. Al mijn familieleden hebben niet op die vreselijke fascist getemd, maar krijgen uiteraard net zoveel tikken van zijn beleid.
Ruim 2/3 van de kiesgerechtigden heeft niet op een Democraat gestemd.

Voor degenen die het wel hebben gedaan is het inderdaad zuur zoals het nu gaat.

Maar de rest heb ik absoluut geen meelij mee.

De Amerikanen hebben decennialang een beeld kunnen vormen van Trump.
  dinsdag 30 september 2025 @ 13:38:02 #185
323876 michaelmoore
pi_218903909
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 13:14 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ach, de boeren hebben zelf massaal op hem gestemd, dus ik kan daar geen greintje medelijden mee hebben.
De USA was onder lachebekje Harris ook naar de klote gegaan

[ Bericht 17% gewijzigd door michaelmoore op 30-09-2025 14:17:08 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218904010
quote:

En dan nu dit:

[ x ]
Ha lol ik heb die cowboyhoed gezien terwijl ze een fietser probeerden te vangen. Stel clowns.
  dinsdag 30 september 2025 @ 14:08:59 #187
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218904056
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 13:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De USA was onder lachebekje Harris ook naar de klote gegaan
Vertel.
  dinsdag 30 september 2025 @ 14:15:37 #188
323876 michaelmoore
pi_218904086
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 14:08 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Vertel.
woke he, netals hier, woke erg woke en groen
pi_218904090
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 14:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Kortom, je persoonlijke frustratie komt naar boven.
  dinsdag 30 september 2025 @ 14:18:26 #190
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218904107
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 13:15 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Een beetje hetzelfde gevoel als bij de gevolgen van de meest recente Nederlandse verkiezingswinst (waar ik niet medeverantwoordelijk voor ben).

Alleen zijn wij slechts een mini-landje, en zij niet.
2025-jaarlijst
  dinsdag 30 september 2025 @ 14:22:26 #191
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218904144
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 14:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
:')

En nu moeten we alsnog zelf invullen dat door een paar steekwoorden de VS óók kapot had gegaan. Ik denk overigens niet dat ze ook dictatortje had gaan spelen en gesneden had in wetenschap, onderwijs, rampenpreventie, betaalbare zorg enz.

Het is misschien niet je voorkeur, maar je kunt moeilijk stellen dat het land daardoor 'kapot' was gegaan.
  dinsdag 30 september 2025 @ 14:24:19 #192
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218904162
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 14:18 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Een beetje hetzelfde gevoel als bij de gevolgen van de meest recente Nederlandse verkiezingswinst (waar ik niet medeverantwoordelijk voor ben).

Alleen zijn wij slechts een mini-landje, en zij niet.
Daarom is het ook zo bizar om de levens van 350 miljoen mensen in de kleine handen te leggen van één persoon, die alles mag doen en laten waar die zin in heeft.
pi_218904167
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 14:22 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

En nu moeten we alsnog zelf invullen dat door een paar steekwoorden de VS óók kapot had gegaan. Ik denk overigens niet dat ze ook dictatortje had gaan spelen en gesneden had in wetenschap, onderwijs, rampenpreventie, betaalbare zorg enz.
Ik snap niet zo goed waarom groen slecht is. Fossiele brandstoffen zijn een bron die een keer eindigt, dat wil je toch voor zijn, al is ‘t maar voor je eigen kinderen/kleinkinderen?

Of heeft @michaelmoore het wellicht over ander groen?
  dinsdag 30 september 2025 @ 14:26:07 #194
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218904180
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 14:24 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik snap niet zo goed waarom groen slecht is. Fossiele brandstoffen zijn een bron die een keer eindigt, dat wil je toch voor zijn, al is ‘t maar voor je eigen kinderen/kleinkinderen?
Niet als je denkt dat de wetenschap ook maar een religie/mening is.
  dinsdag 30 september 2025 @ 14:29:42 #195
323876 michaelmoore
pi_218904205
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 14:22 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Het is misschien niet je voorkeur, maar je kunt moeilijk stellen dat het land daardoor 'kapot' was gegaan.
er stat een mooie column inde telegraaf waaron niet alleen de USA kapot gaat maar de hele westerse wereld ,

aan Involutie , het omgekeerde van evolutie , ofwel bevokingskriimp
teveel productie capaciteit , te weiing consumenten en de teveel productie
teveel van alles en steeds minder consumenten

het begint met waar hoogconjuctuur mee begint , Staal en autos
pi_218904228
Zojuist hoorde ik een deel van de speech op de bijeenkomst van generaals.
De mengeling van waarheid en verzinsels is niet uit elkaar te knopen.
  dinsdag 30 september 2025 @ 14:48:52 #197
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218904331
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 14:35 schreef AnneX het volgende:
Zojuist hoorde ik een deel van de speech op de bijeenkomst van generaals.
De mengeling van waarheid en verzinsels is niet uit elkaar te knopen.
Ja het blijkt niet meer dan een oridinaire zuivering te zijn in de militaire top?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_218904339
Dat he
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 september 2025 14:48 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ja het blijkt niet meer dan een oridinaire zuivering te zijn in de militaire top?
Dat heb ik niet gehoord nog.
Hij sleept zijn 15-jarige zoon erbij en hoe de military een voorbeeld hoort te zijn.
Ministerie van voorheen Defensie was eigenlijk een min. van Woke. Nu eindelijk van War.
  dinsdag 30 september 2025 @ 14:54:16 #199
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218904348
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 14:53 schreef AnneX het volgende:
Dat he
[..]
Dat heb ik niet gehoord nog.
Hij sleept zijn 15-jarige zoon erbij en hoe de military een voorbeeld hoort te zijn.
Ministerie van voorheen Defensie was eigenlijk een min. van Woke. Nu eindelijk van War.
Kwam deze link elders tegen

https://www.theguardian.c(...)-updates#top-of-blog
pi_218904359
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 september 2025 14:54 schreef Gunner het volgende:

[..]
Kwam deze link elders tegen

https://www.theguardian.c(...)-updates#top-of-blog
Onnavolgbaar redenatie gewauwel.
  dinsdag 30 september 2025 @ 15:00:46 #201
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218904371
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 14:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
er stat een mooie column inde telegraaf waaron niet alleen de USA kapot gaat maar de hele westerse wereld ,

Dat heeft dus echt geen fuck met woke of groen te maken.
pi_218904399
Affijn…mijn dosis trump en afgeleiden heb ik wel weer gehad voor een poos.
pi_218904428
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 14:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Net riep je totaal iets anders.
  dinsdag 30 september 2025 @ 15:20:13 #204
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_218904484
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 15:00 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat heeft dus echt geen fuck met woke of groen te maken.
Met immigratie juist weer alles, maar volgens mij is dat ook niet wat ze willen
  dinsdag 30 september 2025 @ 15:35:34 #205
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218904541
Sowieso had Harris niets voor elkaar gekregen met een magahouse.
pi_218904584
Ik zit een stukje van de speech van Trump naar al die hoge legerfunctionarissen te kijken. Ik kan me niet voorstellen dat iemand in de zaal het nog kan volgen.

Het gaat nu over de handtekening van Biden, dat de Autopen handtekening zoveel mooier is...
pi_218904722
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 15:20 schreef zalkc het volgende:

[..]
Met immigratie juist weer alles, maar volgens mij is dat ook niet wat ze willen
Dan moeten ze hun productiviteit flink verhogen alhoewel die drang er binnen de productieketen niet zal zijn met al die flip floppende tarieven op import. :P
pi_218904785
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 14:24 schreef beefkeek het volgende:

[..]

Of heeft @:michaelmoore het wellicht over ander groen?
Het gaat erom dat je het de burgers niet hoeft op te leggen doormiddel van dwang en afpersing zoals hier in Nederland.
De staten die het meest groen zijn zijn ook de staten met de minste regulering. Texas bijvoorbeeld is de grootste producent qua groene energie in de VS.
  dinsdag 30 september 2025 @ 16:30:43 #209
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218904812
quote:
Hegseth benadrukte dat militairen
"topfitte strijders moeten zijn die aan
de strengste maatstaven voldoen".
van teletekst

Dat had Captain Bonespur ook als argument kunnen geven destijds, de ouwe dienstweigeraar die hier helemala geen mening over mag hebben[
pi_218904819
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 16:25 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het gaat erom dat je het de burgers niet hoeft op te leggen doormiddel van dwang en afpersing zoals hier in Nederland.
De staten die het meest groen zijn zijn ook de staten met de minste regulering. Texas bijvoorbeeld is de grootste producent qua groene energie in de VS.
Ja, Texas is groot met wind energie. Diezelfde wind energie die de huidige regering mee wil stoppen. Daarnaast had de VS ook gewoon solar tax credits en het solar for all programma. Dat werkte op dezelfde manier als hier.

Auto's ben ik met je eens, ik vind dat dat hier ook niet helemaal op de meest eerlijke manier gaat.
pi_218904919
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 15:44 schreef beefkeek het volgende:
Ik zit een stukje van de speech van Trump naar al die hoge legerfunctionarissen te kijken. Ik kan me niet voorstellen dat iemand in de zaal het nog kan volgen.

Het gaat nu over de handtekening van Biden, dat de Autopen handtekening zoveel mooier is...
Het heeft kapitalen gekost al die mensen persoonlijk in levende lijve daar te krijgen. Ze zijn gewend aan on line overleg via beveiligde verbindingen, dat doen ze geregeld, en snapten niet waarom ze dagen moesten reizen om een toespraak van een paar uur te beluisteren.
Ik denk dat ze het nu nog minder snappen.

Maar Trump heeft weer een mooi filmpje.
pi_218904940
Duitsland 1936 belde
pi_218904969
Texas de groene staat met de steeds meer vervuiling door de gebrekkige regelgeving hoe incoherent kun je een verhaal maken..

Een mooie Bloomberg video van afgelopen week hier over.

pi_218905016
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 16:51 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Het heeft kapitalen gekost al die mensen persoonlijk in levende lijve daar te krijgen. Ze zijn gewend aan on line overleg via beveiligde verbindingen, dat doen ze geregeld, en snapten niet waarom ze dagen moesten reizen om een toespraak van een paar uur te beluisteren.
Ik denk dat ze het nu nog minder snappen.

Maar Trump heeft weer een mooi filmpje.
Ik ben eerlijk gezegd allang blij als ze geen eeuwige trouw aan de president hoeven zweren.
  dinsdag 30 september 2025 @ 17:14:07 #215
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218905062
nu.nl

quote:
Voorafgaand aan de bijeenkomst zei Trump dat hij bereid is militaire leiders te ontslaan. "Ik ga generaals, admiraals en leiders ontmoeten. En als ik iemand niet mag, dan ontsla ik die op staande voet", zei de president vlak voordat hij naar de marinebasis in Quantico afreisde.
Tsjah. We zijn de ondergrens inmiddels ver gepasseerd.
pi_218905153
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 17:06 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik ben eerlijk gezegd allang blij als ze geen eeuwige trouw aan de president hoeven zweren.
Hegseth: "Get in line, or get the hell out"

Dat zit er niet zo heel ver vanaf. Ik heb 't gevoel/de angst dat er binnenkort een oorlog gestart wordt.
  Moderator dinsdag 30 september 2025 @ 17:29:47 #217
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_218905177

bloody scary!
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_218905206
Ze hoeven zich ook niet meer aan die stomme regeltjes van het oorlogsrecht te houden. Dat is natuurlijk veel te woke allemaal.
  dinsdag 30 september 2025 @ 18:01:41 #219
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_218905359
Als we willen voorspellen wat de fuck Trump nu weer wilt moeten we Mein Kampf er maar op naslaan vrees ik. Dat boek lag op z'n nachtkastje tussen de vertrouwelijke documenten in Mar-a-Lago, weet je nog? Mexico is de meest voor de hand liggende (in Trumpland dan) vijand, als ik hen was zou ik me flink voorbereiden en allianties smeden. Europa moet (ik val in herhaling) onmiddellijk zorgen dat we op zo veel mogelijk manieren niet meer als bondgenoot gezien worden, óf natuurlijk helemaal mee met deze nieuwe frisse wind zoals de domrechtse mongolen in de Tweede Kamer, die antifa verbieden een topidee vonden.

Het is op deze manier onvermijdelijk dat de VS binnen vijf jaar implodeert inclusief burgeroorlog of dat ze de rijen gesloten weten te houden en andere landen gaan aanvallen. U las het hier hopelijk niet het eerst.
What Would Goku Do
  dinsdag 30 september 2025 @ 18:07:59 #221
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218905398
Wacht maar totdat ze 'the war on Christmas' als argument gaan aanhalen. Hoe dan ook, het wordt een zwarte kerst in de VS.
  dinsdag 30 september 2025 @ 18:09:53 #222
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218905404
quote:
"We unleash overwhelming and punishing violence on the enemy. We also don't fight with stupid rules of engagement. We untie the hands of our warfighters to intimidate, demoralize, hunt, and kill the enemies of our country. No more politically correct and overbearing rules of engagement."
Maar woke en groen hadden hetzelfde bereikt!

quote:
President Trump to military leaders : "America is under invasion from within. No different than a foreign enemy, but more difficult in any ways because they don't wear uniforms. At least when they're wearing a uniform you can take them out."
Trump gaat full Hitler.

[ Bericht 30% gewijzigd door Vis1980 op 30-09-2025 18:18:25 ]
pi_218905455
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 17:29 schreef ChevyCaprice het volgende:
[ afbeelding ]

bloody scary!
Van Nobelprijs voor de vrede, naar ministerie van oorlog, naar oorlog willen voeren...
pi_218905472
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 17:27 schreef beefkeek het volgende:

[..]

Dat zit er niet zo heel ver vanaf. Ik heb 't gevoel/de angst dat er binnenkort een oorlog gestart wordt.
Welke wordt het: Panama of Groenland?
  dinsdag 30 september 2025 @ 18:20:57 #225
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218905477
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 18:20 schreef Wantie het volgende:

[..]
Allebei, en Venezuela.
pi_218905502
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 18:09 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
[..]
Trump gaat full Hitler.
Het is eerder Stalinistisch. ;)
pi_218905515
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 18:09 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
[..]
Trump gaat full Hitler.
Jesus fucking christ... Ik denk dat gezondheidszorg, infrastructuur en onderwijs nog even 2 weken mogen wachten?
  dinsdag 30 september 2025 @ 18:25:47 #228
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218905524
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 september 2025 18:23 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Nee, Hitler versprak zich ook vaak.

(heb ik mij er alsnog onderuit geluld of valt het nog steeds op dat ik ernaast zat?)
pi_218905688
https://www.mediaite.com/(...)ss-met-with-silence/

President Donald Trump got brutal reviews from a pool report on the crowd reaction to his speech to military brass in Quantico, Virginia.

Trump followed Secretary of War Pete Hegseth’s address to military leaders Tuesday morning with a lengthy speech that featured several bonkers moments and characteristic deviations — like a poetic ode to the beautiful paper he prefers and a tangent about stairs that included a comical impression of former President Barack Obama’s energetic step-negotiating technique.

At the top of the speech, Trump encouraged the crowd to applaud, laugh, and react in any way they felt appropriate — drawing laughter when he threatened them with discipline after offering them the chance to walk out: I’ve never walked into a room so silent before. This is very — don’t laugh! Don’t laugh, you’re not allowed to do that!

You know what, just have a good time. And if you want to applaud, you applaud. And if want to do anything you want, you can do anything that you want.

And if don’t like what I’m saying, you can leave the room. Of course, there goes your rank, there goes you future.

(LAUGHTER).

But you just feel nice and loose, okay, because we’re all on the same team. And I was told that, sir, you won’t hear — you won’t hear a murmur in the room. I said, we got to loosen these guys up a little bit. So you just have a good time.
There was no audible applause until the end of the speech, but several instances of scattered laughter.

POTUS’s audience comprises men and women of various ages wearing military uniforms and neat haircuts. They are much more still and quiet than he is accustomed to at political events or campaign rallies.
Pool can see several officers sitting in a row looking expressionless and inscrutable with few smiles. POTUS’s attacks on Joe Biden have been met with silence. Some of POTUS’s lines are eliciting polite ripples of laughter.

One man in a naval uniform is taking notes in a book. Another is rolling his head and looking restless as POTUS rails against the media.
pi_218905801
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 september 2025 18:23 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Voor een studie moest ik ooit deze lezen, en een van de dingen die ik heb onthouden is dat totalitaire dictators niet zo veel van elkaar verschillen als ze hun volgelingen willen doen geloven.
What Would Goku Do
pi_218905821
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 19:05 schreef viagraap het volgende:

[..]
Voor een studie moest ik ooit deze lezen, en een van de dingen die ik heb onthouden is dat totalitaire dictators niet zo veel van elkaar verschillen als ze hun volgelingen willen doen geloven.
Overigens heb ik daarna geleerd dat heel veel mensen die een swastika en hamer-sikkel symbool in je boekenkast zien, meteen denken dat je de dingen waar die symbool voor staan super goed vindt. Wie denken ze dat ik ben, Trump?
What Would Goku Do
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 september 2025 @ 19:11:09 #232
862 Arcee
Look closer
pi_218905839
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 18:48 schreef la_perle_rouge het volgende:

President Donald Trump got brutal reviews from a pool report on the crowd reaction to his speech to military brass in Quantico, Virginia.

Trump followed Secretary of War Pete Hegseth’s address to military leaders Tuesday morning with a lengthy speech that featured several bonkers moments and characteristic deviations — like a poetic ode to the beautiful paper he prefers and a tangent about stairs that included a comical impression of former President Barack Obama’s energetic step-negotiating technique.

At the top of the speech, Trump encouraged the crowd to applaud, laugh, and react in any way they felt appropriate — drawing laughter when he threatened them with discipline after offering them the chance to walk out: I’ve never walked into a room so silent before. This is very — don’t laugh! Don’t laugh, you’re not allowed to do that!

You know what, just have a good time. And if you want to applaud, you applaud. And if want to do anything you want, you can do anything that you want.

And if don’t like what I’m saying, you can leave the room. Of course, there goes your rank, there goes you future.

(LAUGHTER).

But you just feel nice and loose, okay, because we’re all on the same team. And I was told that, sir, you won’t hear — you won’t hear a murmur in the room. I said, we got to loosen these guys up a little bit. So you just have a good time.
There was no audible applause until the end of the speech, but several instances of scattered laughter.

POTUS’s audience comprises men and women of various ages wearing military uniforms and neat haircuts. They are much more still and quiet than he is accustomed to at political events or campaign rallies.
Pool can see several officers sitting in a row looking expressionless and inscrutable with few smiles. POTUS’s attacks on Joe Biden have been met with silence. Some of POTUS’s lines are eliciting polite ripples of laughter.

One man in a naval uniform is taking notes in a book. Another is rolling his head and looking restless as POTUS rails against the media.
Mooi dat Trump een keer niet voor z'n gebruikelijke MAGA-jaknikkers staat. Walgelijke kerel is het. Hij zou overal op zo'n ongemakkelijke stilte getrakteerd moeten worden.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 30 september 2025 @ 19:13:38 #233
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218905859
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 18:48 schreef la_perle_rouge het volgende:

(LAUGHTER).

Die VN speech was ook volledig 8)7

Hoeveel duidelijker moeten ze het hebben dat er iets goed mis is on zijn bovenkamer, en dat hij daardoor eigenlijk ongeschikt is voor zijn ambt?

Ja maar Biden...
A murky, forgotten land.
pi_218905940
Entertaining the troops...
Er mag gelachen worden. DJT heeft immers veel meer talent dan Kimmel.
Evenzo vrolijk is het treurig.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  dinsdag 30 september 2025 @ 20:11:09 #235
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_218906493
twitter

ICE Kneuzen/Gravy Seals :Y
  dinsdag 30 september 2025 @ 20:58:23 #236
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218906903

Deze mensen zijn zeer enthousiast! Vooral die op de achtergrond die een face palm doet.
  dinsdag 30 september 2025 @ 21:18:37 #237
403588 mcmlxiv
pi_218907235
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 20:58 schreef Vis1980 het volgende:
[ afbeelding ]

Deze mensen zijn zeer enthousiast! Vooral die op de achtergrond die een face palm doet.
Tja Wehrmacht officieren waren gemiddeld gesproken ook dol op Adolf.
  dinsdag 30 september 2025 @ 21:48:29 #238
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_218907717
ach kijk, mooi bannertjes op overheids websites in de VS die voor het grote gevaar waarschuwen.

wees bang mensen, links komt je centjes pakken!! :')

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 30 september 2025 @ 21:50:57 #239
38496 Perrin
pi_218907745
Ze Redikel Left. Zey arr cumming. |:)
pi_218907755

quote:
We know Chuck Schumer has had a war room going for several Months to shut down, that is their plan. So he comes up with a ransom note for a trillion dollars to keep the government open for 4 weeks.
Gaat lekker daar. Ik heb een wild idee. Is 't misschien een idee dat de VS zijn uitgaven eens onder controle krijgt zodat ze niet iedere keer tegen een shutdown aan zitten te hikken? Lijkt me niet gezond.

Ik heb wat van die interviews gezien met verschillende leden van de regering, vrijwel allemaal hadden ze een soort kladje als budget. Dat schiet toch niet op?
  dinsdag 30 september 2025 @ 21:55:49 #241
346939 Janneke141
pi_218907795
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 21:50 schreef Perrin het volgende:
Ze Redikel Left. Zey arr cumming. |:)
McCarthy is terug van weggeweest. Achter iedere boom een enge linkse.
pi_218908000
https://m.youtube.com/shorts/2P6AVLx2d34
Trump gaat bij de shutdown irreversible dingen doen die medically zijn.
pi_218908107
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 21:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
McCarthy is terug van weggeweest. Achter iedere boom een enge linkse.
Moest ook denken aan die jaren. Hoe lang duurde het eigenlijk voordat politiek weer “genormaliseerd was.”
Edit: wiki gelezen.
pi_218908254
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 18:20 schreef Wantie het volgende:

[..]
Overwegend democratische staten.
pi_218908269
Judge excoriates Trump in blistering decision calling efforts to deport pro-Palestinian academics illegal

The Reagan-appointed judge decried Trump’s “great threat to Americans’ freedom of speech.”

quote:
Perhaps more remarkable than the blistering ruling is Young’s assessment of President Donald Trump himself, condemning him as a bully who “ignores everything,” engages in “hollow bragging” and uses his power and gifts of communication to strip away constitutional rights.

“The President’s palpable misunderstanding that the government simply cannot seek retribution for speech he disdains poses a great threat to Americans’ freedom of speech,” Young wrote, describing the courts as the most crucial bulwark to this threat.

“I fear President Trump believes the American people are so divided that today they will not stand up, fight for, and defend our most precious constitutional values so long as they are lulled into thinking their own personal interests are not affected,” Young added. “Is he correct?”

The White House denounced the decision as “an outrageous ruling that hampers the safety and security of our nation.”
https://bsky.app/profile/annabower.bsky.social/post/3m22znckclk2d

dinsdag 30 september 2025 @ 22:44:13 #246
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218908355
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 17:27 schreef beefkeek het volgende:

[..]

HegSeth was sws al van (tattoo) Join or Die.
vraag mij af hoe de gemiddelde Amerikaan ondertussen gaat (durven te) denken.
Best heel eng hoe in USA het leger binnenlands kan worden ingezet.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_218908570
Dit soort laffe trucjes :r

Trump gaat alleen maar Democraten ontslaan:

dinsdag 30 september 2025 @ 23:08:03 #248
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218908595
quote:
Trump: "We can do things during the shutdown that are irreversible that are bad for them. Like cutting vast numbers of people out, cutting things that they like, cutting programs that they like ... we can do things medically, and others ways, including benefits. We can cut numbers of people out."
  dinsdag 30 september 2025 @ 23:38:07 #249
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218908762
Heel eng wat Trump aan het doen is om het leger, tot zijn leger te maken.
quote:
bron: cnn
Trump’s ominous move to recruit generals and admirals to his political cause
...
“We’re under invasion from within,” Trump said. “No different than a foreign enemy, but more difficult in many ways because they don’t wear uniforms.”
....
He then added in a joking tone: “If you don’t like what I’m saying, you can leave the room. Of course, there goes your rank. There goes your future.”
Wie kan, en wil, hem daar(in) nog stoppen ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 1 oktober 2025 @ 00:04:07 #250
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218908838
quote:
18s.gif Op dinsdag 30 september 2025 23:38 schreef Vallon het volgende:
A giant Wilkes Booth?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218908857
quote:
18s.gif Op dinsdag 30 september 2025 23:38 schreef Vallon het volgende:
Heel eng wat Trump aan het doen is om het leger, tot zijn leger te maken.
[..]
Even het handboek van 15 juli 2016 erbij pakken:

1) Staatsgreeppoging onder een false-flag operatie.
2) Staatsgreeppoging door iemand van het type Gulen.
3) Staatsgreeppoging door iemand van het type Gulen met iets meer doortastendheid.

Linksom of rechtsom. Wij kunnen er i.i.g. zeker van zijn dat na onze verkiezingen het leger uitrukt om alle illegalen op te sporen, Dat terwijl de Russen kabels doorknippen op de Noordzee en er zwermen drones door de Rotterdamse haven vliegen.
  woensdag 1 oktober 2025 @ 01:24:26 #252
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_218908934
Het lijkt me doodvermoeiend om als politicus in welk land dan ook (met China als waarschijnlijk uitzondering) het theater te moeten spelen om een volkomen paljas van een Trump nog op enige manier te respecteren, serieus te nemen, of wat dan ook. Men is daartoe gedwongen, op dezelfde manier als je een kankerdiagnose ook serieus moet nemen. Dat valt helaas niet weg te lachen. Als die man president was geweest van wélk ander land ter wereld dan ook (met China als uitzondering, wellicht), dan was hij al tien keer afgeserveerd.

Dat komt niet door hemzelf of zijn 'prestaties', maar omdat de VS geopolitiek nu eenmaal nog enigszins meetellen (behoorlijk zelfs; het duurt wel even voordat een walvis stikt) en door de bende lafhartige idioten die vrolijk aan die afbreuk meewerken uit angst en opportunisme.

Ik hoop dat dat niet lang meer zal duren. Dat zal ook niet, want dat land slaapwandelt zo een fascistische bananenrepubliek in, of een burgeroorlog, of er komt binnen een jaar of drie weer een enigszins verstandig bestuur. Man, die hebben werk te doen, zeg. Laten we hopen op het laatste, en dat de rest van de wereld er tot die tijd zo min mogelijk last van heeft.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_218908945
  woensdag 1 oktober 2025 @ 01:59:39 #254
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_218908955
Goebbels op oxycodon, naar welke krankzinnige horrorkermis hebben we vandaag moeten kijken?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_218908964
Bourbon barrel Hegseth leeft gewoon in een Hollywood oorlogsfantasie wereld en denkt dat hij John Wayne is :{
  woensdag 1 oktober 2025 @ 02:07:55 #256
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_218908967
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 02:05 schreef Barbusse het volgende:
Bourbon barrel Hegseth leeft gewoon in een Hollywood oorlogsfantasie wereld en denkt dat hij John Wayne is :{
Was ie maar John Wayne. Giftige clown is minister van Oorlog.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_218908969
quote:
2s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 02:07 schreef Ringo het volgende:

[..]
Was ie maar John Wayne. Giftige clown is minister van Oorlog.
Daarom de naamsverandering. Gap wilt gewoon tanks zien rollen. Desnoods richting Amerikaanse burgers. Want ja, iets met transgenders en antifa something something.
pi_218908993
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 02:15 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Daarom de naamsverandering. Gap wilt gewoon tanks zien rollen. Desnoods richting Amerikaanse burgers. Want ja, iets met transgenders en antifa something something.
Wel terechte waarschuwing van Trump als hij het heeft over “invasie van binnenuit”.
  woensdag 1 oktober 2025 @ 02:49:30 #259
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_218908999
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 02:46 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Wel terechte waarschuwing van Trump als hij het heeft over “invasie van binnenuit”.
Hij vergat er alleen even bij te vertellen dat hij en z'n boevenbende de invasie zijn.
pi_218909002
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 02:46 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Wut :')
pi_218909004
Het hele land wordt afgebroken, mensen worden en masse ontslagen om politieke voorkeuren, het land uitgegooid en gevangen genomen zonder proces, de criminele clown president en zijn war minister keren zich tegen het eigen land met het leger, ontslaan elke onwelgevallige mening, maar figuren als chivaz zien dat het goed is. In wat voor koortsdroom leven we eigenlijk?
pi_218909007
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 02:49 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Hij vergat er alleen even bij te vertellen dat hij en z'n boevenbende de invasie zijn.
Detail.
pi_218909010
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 02:55 schreef Stefanovich het volgende:
Het hele land wordt afgebroken, mensen worden en masse ontslagen om politieke voorkeuren, het land uitgegooid en gevangen genomen zonder proces, de criminele clown president en zijn war minister keren zich tegen het eigen land met het leger, ontslaan elke onwelgevallige mening, maar figuren als chivaz zien dat het goed is. In wat voor koortsdroom leven we eigenlijk?
Net als veel Republikeinen kan Chivaz niet meer. terugkomen op zijn standpunten. Afslag is genomen en als je terugkrabbelt ben je zwak. Net zoals bij de Democraten is daar ook een gebrek aan leiderschap.
pi_218909050
Het blijft wel fascinerend om te zien hoe een de facto wereldrijk euthanasie pleegt omdat redenen.
  woensdag 1 oktober 2025 @ 03:33:30 #265
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_218909310
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 03:27 schreef Barbusse het volgende:
Het blijft wel fascinerend om te zien hoe een de facto wereldrijk euthanasie pleegt omdat redenen.
Dood-eng eerder. Vooral als je bedenkt dat er bij ons figuren rondlopen die dit maar al te graag willen kopiëren.
pi_218909360
Heel normaal toch als je een fascistisch gedachtegoed hebt dat Trump tegen de militairen dit zegt. :')

We should use some of these dangerous cities as training grounds for our military, the president of the United States said.
pi_218909447
quote:
6s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 03:33 schreef kladderadatsch het volgende:
[ afbeelding ]

Weer wat geleerd. :P
We herinneren ons allemaal de grote Griekse communistische filosofen nog wel.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_218909482
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 07:15 schreef Monolith het volgende:

[..]
We herinneren ons allemaal de grote Griekse communistische filosofen nog wel.
Alleen door het communisme heeft men 4700 jaar geleden de piramides kunnen bouwen. :P
pi_218909499
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 02:52 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ja, tegen de hele legertop zei hij iets als: “We’re at war, and the enemy is within our borders.”

Oh en:
“I told Pete, we should use some of these dangerous cities as training grounds for our military. This is gonna be a big thing for the people in this room because it’s the enemy from within”

[ Bericht 15% gewijzigd door beefkeek op 01-10-2025 07:53:13 ]
  woensdag 1 oktober 2025 @ 07:55:34 #271
38496 Perrin
pi_218909602
De derde Trump-shutdown is een feit.

twitter
  woensdag 1 oktober 2025 @ 07:57:13 #272
346939 Janneke141
pi_218909610
Niet dat de begroting van het Congres zo heel veel uitmaakt, want de president houdt zich er toch niet aan.
  woensdag 1 oktober 2025 @ 08:40:33 #273
441440 aquawoman
Bitch please
pi_218909782
Ondertussen weigeren de republikeinen nog steeds Grijalva in te zweren omdat zij stem 218 is voor de petitie om de Epstein Files te releasen:

https://thehill.com/homen(...)a-swearing-in-house/
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_218909830
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 08:40 schreef aquawoman het volgende:
Ondertussen weigeren de republikeinen nog steeds Grijalva in te zweren omdat zij stem 218 is voor de petitie om de Epstein Files te releasen:

Slimmigheidje, moet kunnen.
pi_218909855
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 08:40 schreef aquawoman het volgende:

Ik vind de rol die Johnson speelt misschien nog wel de meest kwalijke voor de Amerikaanse democratie. Van veel van de regering kun je nog zeggen dat ze onervaren/incompetent zijn, maar wat hij doet vind ik ernstig.
  woensdag 1 oktober 2025 @ 08:56:55 #276
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218909861
En nu dus een shut down, wat is het toch een raar land. Veel mensen die hier niks aan kunnen doen zullen hier de dupe van zijn, en de meest kwetsbaren
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218909869
  woensdag 1 oktober 2025 @ 09:01:41 #278
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_218909897
https://www.dailymail.co.(...)ald-Trump-Covid.html

Check deze ex-junk en tegenwoordig "gezondheidsminister".

Het is echt The Upside Down irl.
  woensdag 1 oktober 2025 @ 09:05:12 #279
38496 Perrin
pi_218909918
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 08:55 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik vind de rol die Johnson speelt misschien nog wel de meest kwalijke voor de Amerikaanse democratie. Van veel van de regering kun je nog zeggen dat ze onervaren/incompetent zijn, maar wat hij doet vind ik ernstig.
Ze hopen dat mensen het verklaren uit incompetentie en niet uit kwaadwillendheid.

Zoveel doelgerichte incompetentie kun je natuurlijk geen incompetentie meer noemen.
  woensdag 1 oktober 2025 @ 09:05:47 #280
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218909923
Heb er gewoon geen woorden voor hoe hij 'links' zo haat en daar gewoon beleid en beslissingen op baseert. Gewoon persoonlijke vendetta. Gaat niet eens over de inhoud.
pi_218910201
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 september 2025 21:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
ach kijk, mooi bannertjes op overheids websites in de VS die voor het grote gevaar waarschuwen.

wees bang mensen, links komt je centjes pakken!! :')

[ afbeelding ]
Dat lijkt me een overtreding van de Hatch Act, maar wie gaat dat wat aan doen?
pi_218910202
quote:
2s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 09:05 schreef Gunner het volgende:
Heb er gewoon geen woorden voor hoe hij 'links' zo haat en daar gewoon beleid en beslissingen op baseert. Gewoon persoonlijke vendetta. Gaat niet eens over de inhoud.
Trump haat links niet. Vroeger was ie wel al een enorme racist, maar had hij verder geen enkel probleem met progressieve denkbeelden. Hij gebruikt 'links' als zondebok voor zijn achterban. Zijn haat is voor individuen die dingen doen die hem niet zinnen en hem tegenwerken in zijn absolute corruptie.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_218910229
Sowieso zijn termen als 'links' en 'woke' betekenisloze containerbegrippen geworden waar maar te pas en te onpas alles wordt ingeflikkerd wat iemand niet zint in de hoop mee te kunnen liften op negatief sentiment.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 1 oktober 2025 @ 10:33:09 #284
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218910415
https://www.hud.gov/

Het staat er gewoon echt! :')
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 1 oktober 2025 @ 10:35:51 #285
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218910434
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 10:00 schreef Monolith het volgende:
Sowieso zijn termen als 'links' en 'woke' betekenisloze containerbegrippen geworden waar maar te pas en te onpas alles wordt ingeflikkerd wat iemand niet zint in de hoop mee te kunnen liften op negatief sentiment.
Het werkt wel goed bij sommige groepen, noem iets woke en ze haten het voor de rest van hun leven.
  woensdag 1 oktober 2025 @ 11:00:45 #286
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218910588
quote:
Ik doe dat ook niet met plezier, dat heb ik hier ook wel vaker aangegeven. Vandaar dat ik het ook tussen aanhalingstekens zet.
  woensdag 1 oktober 2025 @ 11:10:42 #287
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218910650
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 02:52 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Het doet mij denken aan dat artikel in De Speld, waar Trump's quote is:

quote:
Je mag echt niets meer zeggen tegenwoordig
Als je daar iets langer over nadenkt is het satire van hoog niveau.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vis1980 op 01-10-2025 12:28:57 ]
  woensdag 1 oktober 2025 @ 11:14:39 #288
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218910679
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 08:56 schreef MissButterflyy het volgende:
En nu dus een shut down, wat is het toch een raar land. Veel mensen die hier niks aan kunnen doen zullen hier de dupe van zijn, en de meest kwetsbaren
Dat is nu juist het punt. Het moet allemaal zo gemeen mogelijk, bij opstand kan hij het leger meteen inzetten.
  woensdag 1 oktober 2025 @ 11:17:24 #289
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218910699
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 09:01 schreef GarlandBriggs het volgende:

Trump jr stond laatst weer een cocaïnegebruiker ding te doen.

woensdag 1 oktober 2025 @ 11:21:15 #290
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218910726
quote:
Men haat politieke correctheid en nu zien we wat het is als je politieke incorrectheid nastreeft. Lekker op de persoonlijke voorkeuren van maar één persoon op honderden miljoenen mensen.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 10:35 schreef Momo het volgende:

[..]
Het werkt wel goed bij sommige groepen, noem iets woke en ze haten het voor de rest van hun leven.
Het zijn vaak dezelfde mensen die voor en rond corona zelf 'wakker' waren, maar blijkbaar nu dan schaapjes zijn.
pi_218910993
Ik snap wel waarom de Democraten gekozen hebben om de shutdown te laten gaan over ACA subsidies, maar ik denk niet dat het electoraal veel oplevert. Paul Krugman is het met mij oneens:
https://paulkrugman.subst(...)g-the-coming-premium
quote:
What will happen then? I have no idea. But I think the Democrats made the right choice when they made health insurance premiums — rather than, say, tariffs — their key demand.

Why? Because doing so puts the onus for rising premiums squarely where it belongs — on Republicans. If Democrats weren’t putting this issue front and center, the usual suspects might be able to convince many voters that someone else — immigrants, Antifa, George Soros, whatever — was responsible for their soaring health costs. That will be much harder now.

Again, I have no idea how this will play out. But it looks to me as if Democrats have chosen good ground on which to make their stand.
Ik vind persoonlijk Nate Silver overtuigender:
https://www.natesilver.net/p/what-is-schumers-shutdown-endgame
quote:
In the Times story, I argue that Democrats should tie their support for any government funding bill to tariffs — more specifically, to passage of the Trade Review Act, which would allow Congress to reassert its constitutional role in levying tariffs. I see several advantages here: it highlights an issue where Trump is behaving abnormally and violating the separation of powers, but which is still highly legible to voters and indeed perhaps the only thing that has proven to dent his popularity so far. And it could drive a wedge between the various factions of the GOP.

To be clear, I don’t think Trump would ultimately relent. I argue in the story that Democrats shouldn’t be afraid to force Republicans to blow up what’s left of the filibuster, which is already on life support, and which Democrats might want to get rid of anyway should they win back a trifecta (almost certainly by a narrow margin) in 2028.

But I like this approach better than Chuck Schumer’s current plan, which is to tie support for the continuing resolution to health-care-related issues instead, such as an extension of Obamacare subsidies. Health care is generally a good issue for Democrats — but that’s the sort of thing that Democrats might do with a more normal Republican like Nikki Haley or Mitt Romney in the White House. I don’t see how it conveys the message that we’re in unprecedented and/or dangerous times.

I’m also not sure what Schumer’s endgame is supposed to be. One risk is that Republicans might actually take the deal, which would take a good midterms issue off the table for Democrats.

Alternatively, Republicans might agree to something and then claw it back later. It’s hard to negotiate with someone whom you know is acting in bad faith and doesn’t necessarily intend to honor any agreement. In fact, I like Bill Scher’s recommendation to refuse to provide support for the GOP bill on principle, but not to make any specific demands. I just think that entails a high inherent degree of message-discipline difficulty that Democrats probably aren’t capable of at a challenging political moment.

I do think it’s a tough call, though. As friend-of-the-newsletter Matt Glassman points out, strategic shutdowns of any kind don’t have a highly successful track record.
  woensdag 1 oktober 2025 @ 11:56:29 #292
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_218911004
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 11:17 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Als junior géén gebruiker is, dan ben ik een schoenlepel :')

Perfecte opvolger voor "vader" dus...hoeven ze de merch ook niet te veranderen ;)
  woensdag 1 oktober 2025 @ 12:26:41 #293
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218911183
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 11:55 schreef MoreDakka het volgende:
Ik snap wel waarom de Democraten gekozen hebben om de shutdown te laten gaan over ACA subsidies, maar ik denk niet dat het electoraal veel oplevert. Paul Krugman is het met mij oneens:
https://paulkrugman.subst(...)g-the-coming-premium
[..]
Ik vind persoonlijk Nate Silver overtuigender:
https://www.natesilver.net/p/what-is-schumers-shutdown-endgame
[..]

Het ding is, Trump is hierop uit. Hij wil chaos en vooral dat mensen in opstand komen, zo kan hij beginnen aan der totale krieg op zijn eigen bevolking.
pi_218911204
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 12:26 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het ding is, Trump is hierop uit. Hij wil chaos en vooral dat mensen in opstand komen, zo kan hij beginnen aan der totale krieg op zijn eigen bevolking.
Spot de draken die de eigen staarten willen opeten.
  woensdag 1 oktober 2025 @ 12:33:18 #295
38496 Perrin
pi_218911212
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 12:26 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En dat hoop je te voorkomen door concessies aan hem te doen?

Peace in our time enzo?
  woensdag 1 oktober 2025 @ 12:38:59 #296
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218911248
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 12:33 schreef Perrin het volgende:

[..]
En dat hoop je te voorkomen door concessies aan hem te doen?

Peace in our time enzo?
Zolang Trump alle ruimte krijgt van de controlerende macht, maakt het niet uit wat je doet. Gaat het niet over dit, dan komt hij wel weer met een andere eis. Uiteindelijk krijg je die shut down vroeg of laat. Het is geen toeval dat dit zo samenvalt met die speech naar het leger.
pi_218911412
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 08:56 schreef MissButterflyy het volgende:
Degenen die in de meest rijke families zijn geboren zien de armste kant van een bevolking niet zoals wij die zien. In vele eeuwen worden die al beschreven als beesten en minderwaardig.

De beste tijden voor arme delen van landen waren wanneer een land grote ambities kreeg en men zichzelf qua visitekaartje als beschaafd beschouwde, waardoor het land ook naar dat beschaafdere toe moest. Maar als er wanhoop en verval is zoals nu met criminelen aan het roer, dan mag die onderkant eigenlijk wel dood van de bedorven macht.
pi_218912318
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 09:01 schreef GarlandBriggs het volgende:

Iemand die bekend stond op de werkvloer voor zijn alcoholmisbruik mocht deze week voor generaals preken dat ze niet meer dik en onverzorgd moeten zijn.

Iemand die een staatsgreep heeft geprobeerd te doen had het daarna over de vijand van binnenuit die met het leger bestreden moet worden.
pi_218912399
pi_218912587
Release the Epstein files!

• ⁠Trump Confesses He Was ‘Sexually Attracted’ to Ivanka When She Was 13 Years Old

• ⁠https://www.politicalflar(...)she-was-13-year-old/

• ⁠Donald Trump called his own daughter a ‘voluptuous piece of a**’ in yet more lewd comments threatening to derail his White House bid

• ⁠https://www.thesun.co.uk/(...)-his-white-house-bid

• ⁠Donald Trump Once Joked He and Ivanka Have “Sex” in Common

• ⁠https://www.hollywoodrepo(...)e-sex-common-941600/

• ⁠Trump’s lewd talk about daughter Ivanka in front of White House staff recalled in new book

• ⁠https://www.seattletimes.(...)ecalled-in-new-book/

According to The New Republic, “’Aides said he talked about Ivanka Trump’s breasts, her backside and what it might be like to have sex with her, remarks that once led [former Chief of Staff] John Kelly to remind the president that Ivanka was his daughter,’ Taylor, who served as a Department of Homeland Security chief of staff under Trump, wrote in his book.”

• ⁠"You remind me of my daughter": Stormy Daniels testifies that Trump compared her to Ivanka

• ⁠https://www.salon.com/202(...)ear%20on%20the%20bed.

• ⁠Donald Trump's comments about daughter raise eyebrows

• ⁠https://www.cnn.com/video(...)eyerick-dnt-erin.cnn

• ⁠Trump told Howard Stern it’s OK to call Ivanka a ‘piece of a--'

• ⁠https://www.politico.com/(...)-howard-stern-229376

• ⁠Trump: ‘If Ivanka weren’t my daughter, perhaps I’d be dating her’

• ⁠https://www.the-independe(...)oundup-a7353876.html

• ⁠Trump on Ivanka: ‘She has the ‘best body’ — and I created her’

• ⁠https://forward.com/schmo(...)s-said-about-ivanka/

• ⁠Trump: ‘Is it wrong to be more sexually attracted to your own daughter than your wife’?

• ⁠https://www.buzzfeednews.(...)-daughter#.muLN7d3M2

• ⁠Trump Encouraged His Own Daughter Ivanka to Release a Sex Tape, and She Was Horrified

• ⁠https://www.salon.com/201(...)-a-sex-tape_partner/

Bonus:

• ⁠Trump: commenting on his 1-year-old daughter Tiffany’s breasts. He also says “she’s got Marla’s legs.”

Double Bonus:

For the better part of two decades starting in the late 1980s, Jeffrey Epstein and Donald Trump swam in the same social pool. They were neighbors in Florida. They jetted from LaGuardia to Palm Beach together. They partied at Trump’s Mar-a-Lago Club and dined at Epstein’s Manhattan mansion.

• ⁠https://archive.md/XK0A7#selection-655.0-655.290

and...

MC2 (pronounced MC squared) was the modeling agency that Epstein, Brunel, and the mob would use to get trafficked girls into the US with “genius visas”

• ⁠https://wwd.com/fashion-n(...)d-hanged-1235085929/

and...

Nicknamed the "Einstein Visa", the EB-1 is in theory reserved for people who are highly acclaimed in their field - the government cites Pulitzer, Oscar, and Olympic winners as examples - as well as respected academic researchers and multinational executives.

Mrs Trump began applying for the visa in 2000, when she was Melania Knauss, a Slovenian model working in New York and dating Donald Trump. She was approved in 2001, one of just five people from Slovenia to win the coveted visa that year, according to the Post.

• ⁠https://www.bbc.com/news/world-us-canada-43256318
  woensdag 1 oktober 2025 @ 18:16:06 #301
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_218912941
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 11:17 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hij heeft gewoon een stukje olifant tussen zijn tanden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')