abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218898002

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
pi_218898076
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 13:20 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
My bad, zag niet dat dit een directive was. Maakt het niet minder absurd (en onuitvoerbaar) natuurlijk.
Oh ja, maar absurd en onuitvoerbaar lijken onderdeel van het beleid (kun je een gebrek aan beleid ook beleid noemen?) te zijn.
pi_218898136
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 13:17 schreef kipknots het volgende:

[..]
Punt was dat AndyNgo exact doet waar je over klaagt bij andere journalisten. Hij is extreem partijdig en duikt in de slachtoffer rol.

Waarom zeg je dat bij andere journalisten het dan begrijpelijk is dat mensen boos zijn, maar is het bij Andy mede een reden om het leger in te schakelen?

Verder, je hebt het hier ook steeds over state rights maar bent tegelijkertijd voorstander van dat Trump de staten overruled op dit gebied?

Ik zeg niets over dat iemand geweld verdient. Alleen ben je op dit soort zaken nogal hypocriet.
Zover ik weet heeft Andy Ngo geen onwaarheden verteld, desalniettemin begrijp ik heel goed waarom antifa leden boos op hem zijn. Dat neemt niet weg dat Andy Ngo dan maar een pak slaag verdient met ernstig letsel tot gevolg.
Als jij vind dat ik dan hypocriet ben dan is dat maar zo, persoonlijk zie ik de hypocrisie niet.
  maandag 29 september 2025 @ 14:00:58 #4
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218898191
Meer dan 300 miljoen mensen in de VS, dan is het een uitermate slecht idee om alles in het land te (ont)regelen middels de persoonlijke gevoelens van een persoon. Je moet wel aardig tegen hem zijn hoor, stel je voor dat zijn gevoelens worden aangetast, dan mag hij je bestempelen als terrorist en heb je geen rechten meer. Gelukkig wil hij heel erg veel gevangenissen gaan bouwen om zo veel mogelijk mensen te martelen en daarmee heeft hij heel snel heel veel personeel nodig. Dat zal niet echt vakkundig aangepakt worden, maar dat is nu juist het punt.

Allemaal de reet likken van een van de domste mensen ooit. Hij zou het land als een bedrijf gaan runnen, maar hij runt het land als een mislukte maffiabaas uit een hele slechte soap. Walgelijk om te zien dat er uiteindelijk nog zoveel volwassen mensen zijn die heel hard meedoen met de kleren van de keizer.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_218898245
De partij van Family values:

(En stiekem ook de partij van fappen op de trannies de zo haten)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218898270
quote:
17s.gif Op maandag 29 september 2025 14:10 schreef xpompompomx het volgende:
De partij van Family values:
[ afbeelding ]
(En stiekem ook de partij van fappen op de trannies de zo haten)
Best bijzonder dat zoiets nieuws is toch? Heeft niet met zijn beleid te maken, alleen dat hij een hypocriet is. Maar om daar dan een AP-bericht over te maken.

Slechte zaak als we iedereens seksuele interesses uitgebreid gaan uitpluizen.
pi_218898303
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 13:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]
waarom antifa leden boos op hem zijn.
Antifa heeft geen leden, het is geen club, geen organisatie, geen partij of stichting. Als je tegen fascisme bent, ben je kennelijk ineens antifa. Als je geen antifa bent, ben je dus een fascist. Aangezien een deel van mijn familie in Drenthe tot een kind toe van 14 toe (Gesinus Scholing) in april 1945 door de fascisten (Duitse soldaten) in koelen bloede is afgeslacht na de operatie Amherst ben ik antifascist.
https://www.4en5mei.nl/oo(...)onument-wijsterseweg
pi_218898316
Was Sanford, de schutter in de mormonenkerk, een trumpfan?
https://www.newsweek.com/(...)an-shooting-10796240

Een speculatie op het internet is dat hij uit wraak voor de dood van Charlie Kirk een mormoonse kerk aanviel,
Omdat de schutter van Kirk uit een mormonenmiljeu kwam...
Te ver gezochte speculatie ?
pi_218898583
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 14:22 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Antifa heeft geen leden, het is geen club, geen organisatie, geen partij of stichting. Als je tegen fascisme bent, ben je kennelijk ineens antifa.
Jeetje, lijkt wel of ik terug ben in 2014 ofzo.
  maandag 29 september 2025 @ 15:31:52 #10
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218898696
Daarnaast was er ook helemaal geen Antifa gelinkt aan de moordenaar van Kirk. Totale bs om op basis daarvan een 'organisatie' als terroristen te bestempelen. Het is wel degelijk bedoeld om geweld jegens burgers via ICE of Nationale Garde makkelijker te maken. Net zoals het geweld tegen vermeende illegalen zogenaamd gelegitimeerd wordt, 'want ze zijn crimineel', kun je straks ook makkelijker wegkomen met 'het zijn linkse Antifa/ iedereen die niet meewerkt met ICE is Antifa', in een situatie waar Amerikanen in opstand komen tegen het hardhandig oppakken van je buren, die vervolgens in een mensonterende, buitenlandse gevangenis worden gegooid. Succes met terugkomen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_218898702
De mormonenmoordenaar Thomas Jacob Sanford. Met pro-trump shirt.
Triest voor vrouw en kind, dat hij zo doordraaide
Maar wat bezielde deze MAGA-man ?

pi_218898755
quote:
Texas man accused of threatening to shoot up Pride parade to ‘pay them back for taking out Charlie Kirk’
A 42-year-old Texas man is facing federal charges after allegedly threatening to shoot up the Abilene Pride Parade as revenge for the recent assassination of right-wing activist Charlie Kirk.

“fk their parade, I say we lock and load and pay them back for taking out Charlie Kirk,” Joshua Cole wrote in a September 18 message to a Facebook friend, according to an FBI probable cause affidavit reviewed by The Independent.

“... [C]ome on bro let’s go hunting fairies,” he wrote, the affidavit says.

Cole was arrested by the FBI a day later, telling agents that he “did not believe that the gay pride event should be allowed,” while claiming he didn’t actually intend to gun down parade participants, the affidavit states.

But “the threats were not conditional,” FBI Special Agent Sam Venuti wrote in the affidavit supporting the case against Cole. “The threats were specific. The threats were also specific to a particular set of victims: people participating in the gay Pride parade.”

Cole’s comments “were not mere idle or careless talk, exaggeration, or something said in only a joking manner,” and any “reasonable person would experience apprehension of violence based on Cole’s statements,” according to the affidavit, which was attached to a criminal complaint filed in North Texas federal court on September 19.
Ze zijn zo vredelievend hè, die jongens die MAGA aanhangen.
pi_218898762
quote:

[..]
Antifa heeft geen leden, het is geen club, geen organisatie, geen partij of stichting. Als je tegen fascisme bent, ben je kennelijk ineens antifa. Als je geen antifa bent, ben je dus een fascist. Aangezien een deel van mijn familie in Drenthe tot een kind toe van 14 toe (Gesinus Scholing) in april 1945 door de fascisten (Duitse soldaten) in koelen bloede is afgeslacht na de operatie Amherst ben ik antifascist.
Er zit wel degelijk een organisatie achter, hoe anders krijg je elke keer weer zo’n massa op de been met hetzelfde doel, de westerse maatschappij ontregelen en communisme omarmen.
pi_218898788
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 15:44 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Er zit wel degelijk een organisatie achter, hoe anders krijg je elke keer weer zo’n massa op de been met hetzelfde doel, de westerse maatschappij ontregelen en communisme omarmen.
Misschien doordat er veel mensen ontevreden zijn met het beleid van Trump en ze daardoor makkelijk op komen dagen om te demonstreren? Je vult zelf in dat het doel is de westerse maatschappij te ontregelen en communisme te omarmen, dat is aan jou.

Trump is overigens erg "goed" bezig de westerse maatschappij te ontregelen, daar hebben mensen meer last van dan van antifa.
pi_218898790
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 15:32 schreef Bluesdude het volgende:

[ afbeelding ]
Zo te zien lijkt me dit een overduidelijke ANTIFA-terrorist.
pi_218898836
quote:
14s.gif Op maandag 29 september 2025 15:48 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En anders moet het wel een FA terrorist zijn om de Amerikaanse maatschappij te ontregelen. Alles om de Amerikanen maar sneller het FA regime te laten omarmen en geheel te onderwerpen.. :+
pi_218898862
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 15:43 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ze zijn zo vredelievend hè, die jongens die MAGA aanhangen.
Dit is the side that plays nice, dat weet iedereen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 29 september 2025 @ 16:07:50 #18
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_218898878
quote:
Kan jij niks aan doen, maar waarom maken ze nou juist deze foto met een aardappel?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 29 september 2025 @ 16:09:26 #19
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_218898886
quote:

[..]
Weet niet hoor...kan zomaar een FBI agent zijn in vermomming. Volgens mij heb ik hem ook gezien op J6 ;)
pi_218898912
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 15:48 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Misschien doordat er veel mensen ontevreden zijn met het beleid van Trump en ze daardoor makkelijk op komen dagen om te demonstreren? Je vult zelf in dat het doel is de westerse maatschappij te ontregelen en communisme te omarmen, dat is aan jou.

Trump is overigens erg "goed" bezig de westerse maatschappij te ontregelen, daar hebben mensen meer last van dan van antifa.
Dan staat het die mensen vrij om te stemmen in plaats van mensen 90 dagen lang uit hun slaap te houden en rottigheid uit te halen jegens federale agenten.
Het meest verstandige zou zijn als ze zouden opteren voor meer macht voor de individuele staten. Zou trouwens een mooie campagneslogan zijn “make federal elections irrelevant again”.
Eerlijk is eerlijk Trump is daar al mee bezig met het schrappen van de department of education, het besluit van het hooggerechtshof omtrent Roe vs Wade is ook een goede.
  maandag 29 september 2025 @ 16:12:15 #21
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_218898913
quote:

[..]
Rijdt ie in een Berlingo of een F150 met vlaggetjes? ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 29 september 2025 @ 16:14:05 #22
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_218898921
quote:

[..]
Tja, helaas Menschen van goede deuging...ik beschouw mijzelf ook als antifascist. En mijn vrienden ook. Mijn familie eigenlijk ook...en mijn collega's...en de mensen zaterdag op de buurtborrel...de leden van de muziekvereniging en zeker die oudjes van de Historische Kring!

Volgens mij ligt de lat erg laag als het gaat om antifascistisch te zijn ;)
pi_218898956
pi_218898990
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 16:09 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Weet niet hoor...kan zomaar een FBI agent zijn in vermomming. Volgens mij heb ik hem ook gezien op J6 ;)
Ik zag volgens mij deze hooligan laatst in Den Haag.
pi_218899046
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 15:32 schreef Bluesdude het volgende:

[ afbeelding ]
Mitt Romney werd door Trump een Rino (Republican in name only, lees democraat) genoemd en die is zo'n beetje het politieke gezicht van de redelijkheid van de stroming. Bedreigend voor kapitalistische doomsday evangelisten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')